Новини Волноваської ОДПІ

Податковою міліцією Донеччини вилучено з незаконного обігу алкоголю та тютюну більше, ніж на півмільйона гривень
Днями співробітниками податкової міліції Головного управління ДФС у Донецькій області в рамках проведення операції «Акциз-2017» було встановлено, що на території області здійснюється реалізація лікеро-горілчаних та тютюнових виробів без відповідних дозвільних документів.
Так, за результатами проведених заходів виявлено, що в одному із торговельних об’єктів м. Білозерське реалізовували алкоголь без сертифікатів якості. Крім того, у торговельних об’єктах м. Маріуполя двоє громадян здійснювали продаж цигарок без державної реєстрації фізичними особами- підприємцями та отримання ліцензій на реалізацію підакцизних товарів.
З незаконного обігу вилучено підакцизних товарів на загальну суму 524,3 тис. грн, у тому числі 8,5 тис. пачок цигарок на 267,3 тис. грн та 2547 пляшок алкогольних напоїв на 257 тис. гривень.
Стосовно правопорушників складено протоколи про адміністративне правопорушення за ст. 177-2, 164 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
111 порушень митного законодавства виявили митники Донеччини з початку року
Саме стільки порушень митних правил на загальну суму майже 8,2 млн грн виявили співробітники управління протидії митним правопорушенням Донецької митниці ДФС протягом дев’яти місяців поточного року. Із загальної кількості справ у 15 випадках вилучено предмети правопорушень на загальну суму більше 100 тис. гривень. Більшість з вилучених предметів правопорушень складають тютюнові вироби.
Одним з методів протидії правопорушенням митних правил є взаємодія з відповідними органами іноземних держав. Так, за три квартали поточного року митницею Донецького регіону до країн близького та дальнього зарубіжжя направлено 46 запитів. У результаті відпрацювання матеріалів, отриманих від митних органів Грузії, країн СНД та Великої Британії, складено три протоколи про порушення митних правил на суму 8,1 млн гривень.
Крім того, співробітниками митниці з іншими правоохоронними органами Донецької області проведено 10 спільних заходів. Результатом сукупних зусиль стало складання 13 протоколів про порушення митних правил. За попередньою оцінкою вартість виявлених предметів правопорушень складає більше 46 тис. гривень. Окрім тютюнових виробів також було встановлено факти спроби реалізації на митній території України незаконно ввезеної фарби.
Обмін інформацією між митницею та правоохоронними органами області також допомагає запобігти та упередити митні правопорушення. В результаті інформації, отриманої від ДПС, поліції та податкових органів області, виявлено дев’ять порушень митних правил на загальну суму майже 54 тис. гривень. Основними предметами правопорушень стали автотранспортні засоби, користувачі яких або порушували строки транзиту, або використовували ввезені транспортні засоби на митну територію України в митному режимі тимчасового ввезення не за цільовим призначенням.
В рамках взаємодії з територіальними органами ДФС для проведення контрольно-перевірочних заходів до ГУ ДФС Харківської, Дніпропетровської, Донецької областей та м. Києва направлено 30 матеріалів з метою попередження порушень як митного так і податкового законодавства.
До Державного бюджету України протягом січня-вересня 2017 року митницею перераховано штрафних санкцій за порушення митного законодавства на суму більше 178 тис. грн, з них більша частка – це кошти у зв’язку із припиненням справ шляхом компромісу.
Від продажу підакцизних товарів до місцевих бюджетів Донеччини надійшло понад 171 мільйон гривень
Протягом січня-вересня 2017 року суб’єкти господарювання, які здійснюють роздрібний продаж підакцизних товарів, перерахували до місцевих бюджетів Донеччини 171,8 млн грн акцизного податку. Лише у вересні до місцевих бюджетів надійшло понад 21 млн грн вищезгаданого податку.
Нагадуємо, що суб'єкти господарювання щомісяця сплачують 5% акцизного податку з роздрібної торгівлі алкоголем, пивом та тютюновими виробами до місцевих бюджетів громад, на території яких розташовані пункти продажу підакцизних товарів. Раніше такий податок справлявся і з роздрібного продажу пального, але з 01.01.2017 пальне, відпущене через АЗС/АГЗС (фізичний відпуск), акцизним податком не оподатковується.
При цьому, з метою компенсації скасування акцизного податку з роздрібного продажу пального та доведення оподаткування дизельного пального до єдиної ставки акцизного податку, з початку 2017 року збільшено ставки акцизного податку на пальне для виробників, імпортерів та осіб, що реалізують пальне (для останніх – при перевищені обсягів реалізації над обсягами придбання). Отже, ставки на пальне наступні:
- на біодизель та його суміші – 106 євро за 1000 л;
- на бензин (легкі та середні дистиляти) – 213,5 євро за 1000 л;
- на паливо моторне альтернативне – 162 євро за 1000 л;
- на дизельне пальне (важкі дистиляти (газойль)) – 139,5 євро за 1000 л;
- на паливо рідке (мазут) – 139,5 євро за 1000 л;
- на скраплений газ (пропан або суміш пропану з бутаном) та інші гази – 52 євро за 1000 л;
У зв’язку з тим, що частина вуглеводнів ациклічних насичених, а саме бутан та ізобутан, використовується як сировина для виробництва скрапленого газу, який є підакцизним товаром, то для бутану та ізобутану у Податковому кодексі України встановлено окремі ставки:
- для вуглеводів ациклічних насичених (крім бутану та ізобутану) ставки акцизного податку становлять 213,5 євро за 1000 л;
- для бутану та ізобутану – 52 євро за 1000 л.
Затверджена форма Повідомлення про запрошення платника податків до фіскального органу
15.09.2017 року набрав чинності наказ МФУ від 18.07.2017 № 644 «Про затвердження форми Повідомлення про запрошення платника податків, зборів, платежів або його представників до контролюючого органу».
Згідно з п.п. 20.1.1 ст. 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право запрошувати платників податків, зборів, платежів або їх представників для перевірки правильності нарахування та своєчасності сплати податків, зборів, платежів, дотримання вимог іншого законодавства, у тому числі законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи.
Порядок надсилання повідомлень про запрошення платників податків, встановлено ст. 42 Податкового кодексу не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня запрошення, в яких визначаються підстави запрошення, дата і час, на які запрошується платник податків або представник платника податків.
Наказ № 644 опубліковано в «Офіційному віснику України» № 72 від 15.09.2017.
Про оскарження в одній скарзі всіх рішення комісії ДФС про відмову у реєстрації податкової накладної
Оскарження рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) здійснюється у порядку, визначеному ст.56 Податкового кодексу України з урахуванням таких особливостей:
- скарга на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН подається до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику;
- скарга на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН розглядається в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, за участі уповноваженої особи центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику;
- скарга на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН розглядається протягом 10 календарних днів з дня отримання такої скарги центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику. Термін розгляду скарги не може бути продовженим;
- якщо вмотивоване рішення за скаргою платника податків на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН не надсилається платнику податків протягом 10-денного строку, така скарга вважається повністю задоволеною на користь платника податків з дня, наступного за останнім днем зазначеного строку.
Порядок розгляду скарг на рішення комісії Державної фіскальної служби про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 04 липня 2017 року № 485 (далі – Постанова № 485).
Скарга складається виключно у письмовій формі та подається платником податку особисто або через свого уповноваженого представника безпосередньо до Державної фіскальної служби (далі – ДФС) або надсилається поштовим відправленням (п.7 Постанови № 485).
Відповідно до п.9 Постанови № 485 скарга повинна містити:
- найменування або прізвище, ім’я, по батькові платника податку, який подає скаргу, його податкову адресу;
- податковий номер або серію (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб – підприємців, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією (за наявності) та номером паспорта);
- реквізити оскаржуваного рішення комісії ДФС про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – рішення комісії ДФС);
- інформацію про причини незгоди платника податку з рішенням комісії ДФС;
- відомості про оскарження рішення комісії ДФС до суду;
- вимоги платника податку, який подає скаргу;
- адресу, на яку необхідно надіслати рішення, прийняте за результатами розгляду скарги.
При цьому платник податку може додавати до скарги пояснення та копії документів, завірені у встановленому порядку, які підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації (п.10 Постанови № 485).
Скарга підписується особисто платником податку, який її подає, або його уповноваженим представником. Якщо скарга підписується уповноваженим представником платника податку, до неї додаються оригінал або належним чином завірена копія документа, який засвідчує повноваження такого представника відповідно до законодавства (п.11 Постанови № 485).
Отже, платник податків може оскаржити в одній скарзі всі рішення комісії ДФС, оскільки чинним законодавством не встановлено таких обмежень.
Таке роз‘яснення ДФС України розміщено на офіційному веб-порталі у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (категорія 133.01).
До уваги платників податків!
Адміністрування та сплата податків, погашення боргів відбувається відповідно до вимог чинного законодавства України. Державна фіскальна служба України не розсилає SMS-повідомлення платникам, які, зокрема, містять нібито інформацію від ДФС щодо суми боргу та контактні мобільні номери, куди платник може звернутися за уточненням.
Акцентуємо увагу, що розсилка повідомлень має характер спаму. Платників, які отримували подобну інформацію у вигляді SMS, просимо звертатися до правоохоронних органів.
Ріелтери зобов’язані інформувати фіскальну службу про укладені договори на оренду нерухомості
Згідно з п.п. 170.1.6 п. 170.1 ст. 170 Податкового кодексу України суб’єкти господарювання, які провадять посередницьку діяльність, пов’язану з наданням послуг з оренди нерухомості (рієлтери), зобов’язані надіслати інформацію про укладені за їх посередництвом цивільно-правові договори (угоди) про оренду нерухомості до контролюючого органу за місцем своєї реєстрації в строки, передбачені для подання податкового розрахунку, за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
За порушення порядку та/або строків подання зазначеної інформації рієлтер несе відповідальність, передбачену законом за порушення порядку та/або строків подання податкової звітності.
Наказом Міністерства фінансів України від 13.05.2017 № 497 затверджено форму Інформації суб’єктів господарювання, які провадять посередницьку діяльність, пов’язану з наданням послуг з оренди нерухомості (рієлтерів), про укладені за їх посередництвом цивільно-правові договори (угоди) (далі – Інформація), що подається зазначеними суб’єктами господарювання до контролюючих органів за місцем своєї реєстрації в строки, передбачені для подання податкового розрахунку.
Податковий розрахунок за базовий звітний (податковий період), що дорівнює календарному кварталу подається протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (п.п. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 ПКУ).
Враховуючи вищевикладене, суб’єкти господарювання, які провадять посередницьку діяльність, пов’язану з наданням послуг з оренди нерухомості (рієлтери) незалежно від того укладалися чи не укладалися у звітному періоді цивільно-правові договори про оренду нерухомості, за якими однією із сторін є фізичні особи, надсилають Інформацію за місцем своєї реєстрації.
Терміни сплати ПДФО з доходу, наданого у негрошовій формі або виплаченого готівкою
Податок на доходи фізичних осіб з доходу, наданого у негрошовій формі або виплаченого готівкою сплачується протягом трьох банківських днів з дня виплати такого доходу. Зазначена норма передбачена п.п 168.1.4 ст. 168 Податкового кодексу України.
Відтак, якщо оподатковуваний дохід надається у негрошовій формі чи виплачується готівкою з каси податкового агента, податок на доходи фізичних осіб сплачується (перераховується) до бюджету протягом трьох банківських днів з дня, що настає за днем такого нарахування (виплати, надання).
Отже податок на доходи фізичних осіб і військовий збір з доходу, наданого у негрошовій формі або виплаченого готівкою з каси податкового агента, необхідно сплачувати протягом трьох банківських днів з дня, що настає за днем такого нарахування (виплати, надання).
До відома, до 01.01.2017 року в зазначеному випадку податок сплачувався до бюджету протягом банківського дня, що настає за днем такого нарахування (виплати, надання).
Отримання реєстраційного номеру (ідентифікаційного коду) для дитини.
У Центрі обслуговування платників Волноваської ОДПІ Головного управління ДФС у Донецькій області роз’яснюють, що громадянин, для якого раніше не формувалася Облікова картка фізичної особи – платника податків (далі – Облікова картка) та якого не включено до Державного реєстру, зобов’язаний особисто або через законного представника чи уповноважену особу подати відповідному контролюючому органу Облікову картку за формою № 1ДР, яка є водночас заявою для реєстрації у Державному реєстрі, та пред’явити документ, що посвідчує особу.
Облікові картки громадян віком до шістнадцяти років або неповнолітніх осіб, які ще не отримали паспорта, подаються одним із батьків (усиновителем, опікуном, піклувальником) за наявності свідоцтва про народження дитини та документа, що посвідчує особу одного із батьків (усиновителя, опікуна, піклувальника) (п. 5 розд. VII Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 10.12.2013 № 779).
Реєстрація громадянина у Державному реєстрі здійснюється протягом п’яти робочих днів від дня подання до органу фіскальної служби Облікової картки. Документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі особи, яка не досягла шістнадцяти років або є неповнолітньою і ще не отримала паспорта, видається одному з батьків (усиновителю, опікуну, піклувальнику) за наявності свідоцтва про народження дитини та документа, що посвідчує особу одного з батьків (усиновителя, опікуна, піклувальника). Звертатися необхідно до Центрів обслуговування платників за місцем проживання особи, або за місцем отримання доходів, або за місцезнаходженням іншого об’єкта.
Слід зазначити, що громадяни України, які не мають постійного місця проживання в Україні або тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання, отримання доходів, місцезнаходження іншого об’єкта оподаткування, можуть звернутися за документом, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, до будь-якого контролюючого органу, незалежно від реєстрації їх місця проживання чи перебування або відсутності такої реєстрації.
Cервіс «Пульс» Державної Фіскальної служби України
Сервіс «Пульс» приймає звернення громадян та суб’єктів господарювання (далі – Заявники) щодо неправомірних дій та бездіяльності, можливі корупційні правопорушення у сфері службової діяльності з боку конкретних посадових осіб структурних підрозділів ДФС та її територіальних органів (далі – Інформація).
Заявники можуть надати Інформацію за телефоном 0800-501-007, обравши на інтерактивному голосовому автовідповідачі напрямок «4», та на електронну пошту idd@sfs.gov.ua.
Інформація приймається цілодобово.
При наданні Інформації бажано назвати своє прізвище, ім’я, по батькові (найменування підприємства, установи, організації, суб’єкта господарювання), контактний телефон, місце проживання/реєстрації, а також прізвище, ім’я, по батькові та посаду працівника органу ДФС, з яким пов’язана подія, дата, місце і суть події, конкретні обставини, зауваження, прохання чи вимоги. Якщо Заявник не бажає називати своє прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання/реєстрації, Інформація реєструється як анонімна.
У разі звернення представника Заявника обов’язково надаються відомості стосовно його повноважень здійснювати представництво законних інтересів та ведення справ Заявника, пов’язаних із сплатою податків, на підставі закону або довіреності. Якщо представник Заявника не надає такі дані, Інформація на сервіс «Пульс» не приймається.
Про результати розгляду Інформації клієнти повідомляються невідкладно або протягом 3 робочих днів. Якщо інформація потребує додаткового розгляду, то загальний термін її опрацювання може бути подовжено.
Не повідомляються Заявникам результати розгляду анонімної Інформації та повідомлень про наявність на офіційному веб-порталі/субсайтах ДФС недостовірної/застарілої інформації; методологічних чи технічних проблем в роботі електронних сервісів чи систем; відомості що надходить до ІДД ДФС електронною поштою щодо мінімізації сплати податків, зборів, митних платежів, ЄВ.
Як платникові отримати відповідь з питань застосування податкового законодавства?
Відповідно до абзацу першого п. 52.1 ст. 52 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями за зверненням платників податків контролюючі органи надають їм безоплатно індивідуальні податкові консультації з питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом 25 календарних днів, що настають за днем отримання такого звернення даним контролюючим органом.
При цьому, за рішенням такого органу, термін розгляду звернення може бути продовжено на термін не більше 10 календарних днів, про що письмово повідомляється платнику податків.
Пунктом 52.4 ст. 52 ПКУ встановлено, що індивідуальні податкові консультації надаються:
в усній формі – контролюючими органами та державними податковими інспекціями; у письмовій формі – контролюючими органами в Автономній Республіці Крим, містах Києві та Севастополі, областях, міжрегіональними територіальними органами, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Слід зазначити, що Контакт-центр ДФС надає тільки уніфіковані відповіді на запитання платників податків.
Для отримання відповідей на конкретні ситуативні запитання, які стосуються конкретних операцій платнику, згідно ст. 52 ПКУ, необхідно звернутися до контролюючих органів ДФС з відповідними первинними документами. З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДФС України (дане роз’яснення у категорії 140.02).
Відповідальність за неподання або несвоєчасне подання звіту з ЄCВ
Волноваська ОДПІ Головного управління ДФС у Донецькій області інформує, що відповідно до п.7 ч.11 ст.25 Закону України від 08 липня 2010 року №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон №2464), за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності, передбаченої Законом №2464, до платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – платники ЄСВ), застосовуються штрафні санкції у розмірі 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (170 грн.) за кожне таке неподання, несвоєчасне подання або подання не за встановленою формою.
За ті самі дії, вчинені платником ЄСВ, до якого протягом року було застосовано штрафні санкції за таке порушення, – передбачено застосування штрафних санкцій у розмірі 60 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (1020 грн.).
Крім того, згідно з ч.1 ст.165¹ Кодексу України про адміністративні правопорушення, за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності з ЄСВ, передбачено застосування штрафу. Зокрема, на посадових осіб підприємств, установ і організацій, незалежно від форми власності, фізичну особу - підприємця або особу, яка забезпечує себе роботою самостійно, накладається штраф у розмірі від 30 до 40 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (510–680 грн.).
За ті самі дії, вчинені особою, до якої протягом року було застосовано адміністративне стягнення за одне з таких правопорушень, передбачено застосування штрафу від 40 до 50 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (680-850 грн.).
Джерело: guru.ua
Категорії: Новости Волновахи
25.10.2017 10:16