Новини Нікопольськoї ОДПІ

Новини Нікопольськoї ОДПІ
Мирослав Продан: Зупинка тендерів на закупівлю скануючих систем зупиняє процес оснащення пунктів пропуску
Скасувавши торги на закупівлю сканерів для оснащення пунктів пропуску, АМКУ пішов на безпрецедентний крок. Про це заявив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан, додавши, що завершення процедур та закупка систем вивела б на якісно новий рівень контроль та принесла б додаткові мільярди гривень у бюджет країни.
«Скасування тендерів на закупівлю сканерів є фактично зупинкою цього процесу. Додаткові мільярди могли б бути направлені на підвищення боєздатності армії, на соціальні програми», – зазначив Мирослав Продан.
Для проведення закупівель сканерів ДФС було оголошено два тендери. За одним здійснювалося придбання 2 скануючих систем стаціонарного типу для огляду вантажних автотранспортних засобів та контейнерів очікуваною вартістю закупівлі понад 169 млн. грн. (процедура розпочата 22 червня 2017 року, на участь у торгах було подано шість тендерних пропозицій) та за другим – 4 таких системи вартістю майже 339 млн. грн. (процедуру розпочато 4 липня, подано вісім пропозицій).
У рамках відкритих торгів було опрацьовано всі тендерні пропозиції, подані учасниками. По першому тендеру всі пропозиції були відхилені на підставі абзацу другого пункту 1 та/або пункту 4 частини першої статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: у зв’язку з невідповідністю наданих учасниками пропозицій вимогам тендерної документації.
По другому – з восьми учасників допущено тендерні пропозиції двох.
За словами Мирослава Продана, об’єктивної причини для скасування другого тендеру немає.
Однак, обидва рішення тендерного комітету ДФС були оскаржені одним з недопущених учасників торгів. На підставі скарг цієї компанії тендери були заблоковані.
Хоча по першому тендеру адміністративною колегією АМКУ прийнято рішення про припинення розгляду скарги зазначеного підприємства, і відповідно до закону система електронних закупівель повинна автоматично оприлюднити прийняті органом оскарження рішення на веб-порталі Уповноваженого органу. На сьогодні статус скарги в електронній системі закупівель не змінився і залишився «Очікує прийняття до розгляду», а процедура закупівлі на сьогодні має статус «Заблоковано».
По другому тендеру розгляд скарги підприємства було призначено на 14 вересня. Водночас рішення колегії, в якому ДФС зобов’язано відмінити процедуру закупівлі, було прийнято на день раніше, тобто 13 вересня 2017 року. При цьому у рішенні не зазначалася підстава, за якою необхідно було відмінити торги, що унеможливлює виконання зазначеного рішення у зв’язку з тим, що при опублікуванні повідомлення про відміну торгів на веб-порталі Уповноваженого органу замовник повинен обов’язково вибрати із списку підставу для відміни торгів.
Варто зауважити, що підприємство, на підставі скарг якого були відмінені закупівлі, вимагало відхилити тендерну пропозицію одного з учасників, що б призвело до звуження кола пропозицій до одного виробника.
«У світі існує три основних виробника техніки, яку намагається закупити ДФС, – компанії з Китаю, Великобританії, Франції та США. Всі пропозиції компаній були опрацьовані, всі три були залучені до участі у тендері. Але скаргу, яку використали для скасування торгів, подав не виробник, а невідома фірма з офшорної зони», – підкреслив Мирослав Продан.
Він також зазначив, що блокування оснащення пунктів пропуску знизить результативність роботи митників щодо упередження потрапляння на митну територію України контрабандних товарів.
«Країна може досягти успіху, коли влада працює як єдина команда, коли у всіх членів цієї команди є спільна мета. Так має бути й в Україні», – наголосив очільник ДФС.
Отже, враховуючи відміну другого тендеру, ДФС вимушена звернутися до суду для прийняття відповідного рішення. На сьогодні вже підготовлений позов на неправомірні, як на думку служби, дії АМКУ.
(Інформація прес-служби ДФС України).

Мирослав Продан: З 1 квітня проблема з відшкодуванням ПДВ для бізнесу зникла
З початком впровадження електронного відшкодування ПДВ у бізнесу більше немає проблем із поверненням цього податку. Про це заявив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан 26 вересня під час зустрічі з представниками галузі машинобудування, виробництва турбінного та іншого устаткування – членів Ради з питань стимулювання інвестицій та підприємницької діяльності при ДФС.
«На сьогодні вже немає системної проблеми, яка існувала раніше, з відшкодуванням податку на додану вартість. 96% заявок відшкодовується протягом 30 календарних днів за результатами камеральних перевірок. Ми усунули людський фактор від цього процесу, усе відбувається автоматично», – зазначив Мирослав Продан.
У свою чергу, позитивну ситуацію з отриманням бюджетного відшкодування ПДВ підтвердили і представники бізнесу. За їх словами, наразі всі заявлені кошти відшкодовуються вчасно та оперативно, водночас потребує вирішення питання із повернення заборгованих сум ПДВ, які були сформовані у попередні періоди.
Очільник ДФС звернув увагу присутніх, що частина заборгованої суми, яка склалася цього року до 1 квітня, зменшується динамічно.
З початку впровадження Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування ПДВ з 1 квітня 2017 року заборгованість з відшкодування цього податку, за деклараціями поданими до 01 квітня 2017 року, скорочено на 93,65 %, або майже на 14,3 млрд. грн.
Якщо на початок квітня – на момент запуску системи автоматичного відшкодування ПДВ – загальна заборгованість становила 15,3 млрд. грн., то в перший місяць роботи електронного режиму борг скоротився на 11,5 млрд грн – до 3,8 млрд грн.
На 26 вересня цей показник вже склав 932 млн. гривень. Сума заборгованості складається із сум: 756,9 млн. грн., по яким тривають оскарження, та 121,3 млн. грн., по яким наявні заперечення правоохоронних органів.
Наразі проводиться робота з правоохоронними органами, за застереженнями яких суми були заблоковані, для можливого повернення їх платникам.
«Ми проводимо інвентаризацію заборгованих сум, звертаємося до наших колег з інших органів влади для з’ясування ситуації із цими заблокованими коштами», – розповів Мирослав Продан.
Окремим питанням залишається відшкодування ПДВ згідно з тимчасовим реєстром (за періоди до 01.02.2016). Реалізація більшої частини невідшкодованих сум ПДВ наразі не залежить від ДФС (справи в судах). Станом на 01.09.2017 така сума складає 4,7 млрд. грн.
Під час зустрічі також наголошувалося на необхідності доопрацювання критеріїв автоматизованої системи моніторингу ризиків та блокування накладних. На думку бізнесу, реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі автоматично має означати реальність проведених по ній операцій.
«Це ідеал роботи системи аналізу ризиків, до якого ми прагнемо – якщо накладна зареєстрована, пройшла всі етапи перевірки на відповідність критеріям, то і перевіряти немає чого. На сьогодні система працює ефективно, фіктивні накладні блокуються. Однак, враховуючи постійні пошуки махінаторів нових лазівок для обходу системи, ми маємо постійно їх контролювати та відповідно переглядати критерії для унеможливлення використання подібних схем в подальшому», – підкреслив Мирослав Продан.
Саме над цим в ДФС і працюють, ініціюючи відповідні зміни перед Міністерством фінансів України.
Поінформував Мирослав Продан і про ситуацію з поверненням переплат з податку на прибуток, що є актуальним питанням для бізнесу. Так, фіскальна служба, враховуючи побажання членів Інвестради, виступила з ініціативою закласти в бюджет на 2018 рік кошти для разового повернення переплат з цього податку. Водночас, враховуючи наявні ресурси, в ДФС вже скорочено суму переплат з 28,6 млрд. грн. до 14,4 млрд. грн.
«Ми щоквартально зменшуємо суму переплат за рахунок погашення податкових зобов’язань з податку на прибуток. Більше того, на сьогодні сплата податку наперед взагалі не розглядається як резерв для виконання планових показників», – наголосив Мирослав Продан.
Він також повідомив, що в ДФС зараз працюють над розробкою системи єдиного казначейського рахунку для всіх податків, що дозволить проводити взаємозарахування податків. Наразі цю ініціативу ДФС опрацьовує з Казначейством та іншими зацікавленими відомствами.
Під час зустрічі також порушувалися питання щодо деяких аспектів оподаткування податком на доходи фізичних осіб працівників підприємства, зокрема, членів профспілкових організацій та тих працівників, які в них не задіяні. Було вирішено звернутися до Міністерства фінансів з відповідним листом для врегулювання ситуації.
Крім того, враховуючи побажання бізнесу, буде опрацьоване звернення платників щодо законодавчої ініціативи, якою пропонується внести зміни до ст. 168 Податкового кодексу, зокрема, здійснювати сплату ПДФО за місцем реєстрації фізичної особи. За пропозицією бізнесу, сплата має відбуватися за місцем, де створені робочі місця, як це є і зараз. Після аналізу питання відповідне звернення буде передано Міністерству фінансів України.
«Державна фіскальна служба відкрита до ініціатив бізнесу і у рамках своєї компетенції готова їх презентувати законотворцям після аналізу та опрацювання», – підкреслив керівник ДФС.
Довідково:
Протягом січня-серпня 2017 року платниками податків – представниками важкої промисловості забезпечено сплату податкових платежів на суму майже 13,4 млрд. гривень. За цей період підприємствам – платникам ПДВ, які займаються машинобудуванням, відшкодовано майже 3 млрд. грн. податку на додану вартість.
(Інформація прес-служби ДФС України).

У ДФС обговорили шляхи розвитку ринку виробництва алкогольної та тютюнової продукції
Шляхи ліквідації тіньового ринку алкогольних і тютюнових виробів та перспективи розвитку виробництва цієї підакцизної продукції – саме ці теми стали основними для обговорення під час зустрічі в.о. Голови ДФС Мирослава Продана з представниками підприємств алкогольної та тютюнової галузі – членів Ради з питань стимулювання інвестицій та підприємницької діяльності при ДФС.
Це вже четверта зустріч із циклу секторальних зустрічей, ініційованих керівництвом ДФС та членами Інвестради, для більш об’єктивного та повного аналізу проблемних питань функціонування галузей економіки.
У сфері виробництва алкогольної та тютюнової продукції одним із головних чинників ефективного розвитку цих сфер економіки представники бізнесу назвали необхідність створення довгострокової акцизної політики. Саме її впровадження, на думку бізнесу, не лише створить стабільні умови для її функціонування, але й може стати стимулом для подальшого зростання. Пропозиції щодо основних аспектів акцизної політики з боку представників галузі пивоваріння були передані в.о. Голови ДФС Мирославу Продану для розгляду та подальшого опрацювання.
Серед інших питань, які порушувалися бізнесом і врегулювання яких має суттєвий вплив на виробництво цієї підакцизної продукції в Україні, були законодавчі ініціативи. Так, обговорювалися законопроекти, якими передбачається наближення ставок акцизного податку на алкогольні напої до вимог директиви ЄС. Зокрема, керівники підприємств наголошували на прийнятності запропонованих темпів зростання ставок податку, але із зауваженням, що акциз має встановлюватися у гривні, а не в євро, як це запропоновано в одному із проектів.
Враховуючи відсутність в ДФС законодавчої функції, очільник ДФС доручив підготувати відповідне звернення на Міністерство фінансів з аргументованим викладенням позиції бізнесу у цьому питанні.
«ДФС готова сприяти у рамках своєї компетенції бізнесу у врегулюванні певних спірних законодавчих моментів. Всі напрацьовані бізнесом пропозиції ми передаємо на розгляд Мінфіну для подальшого вирішення та, звичайно, відстоюємо їх перед законотворцями. Хоча остаточне рішення від фіскальної служби не залежить, ми докладаємо максимум зусиль для того, щоб слушні та важливі ідеї та пропозиції бізнесу були почуті», – підкреслив Мирослав Продан.
Активне обговорення викликало і питання щодо можливості зміни механізму збирання акцизного податку. Так, зокрема, пропонувалося запровадити його сплату після реалізації продукції, що дозволить підприємствам втримати обігові кошти.
Порушувалося під час зустрічі і питання щодо митної вартості. Так, за словами Мирослава Продана, це питання не вирішиться, доки існуватиме можливість продажу завезеного товару без реєстраторів розрахункових операцій.
«Поки завезений в Україну вантаж можна буде продати не обліковано, доки й існуватиме проблема митної вартості. Необхідно створити такі умови, коли такий товар не можливо буде продати, тоді й стане невигідно занижувати митну вартість», – розповів керівник ДФС.
Так, ДФС вже ініціювала застосування реєстраторів розрахункових операцій всіма суб’єктами господарської діяльності при реалізації підакцизної продукції. Водночас для тих платників, для яких вартість касового апарату є зависокою, пропонується альтернатива - запровадження спрощених моделей касових апаратів.
У свою чергу представники бізнесу підтримали ініціативу фіскальної служби щодо впровадження РРО для малого бізнесу без додаткового на них навантаження. Фахівці ДФС також поінформували присутніх, що у рамках своїх повноважень опрацьовували законопроект, яким передбачено розширення застосування РРО, створення відповідного інформаційного порталу в ДФС, де кожний громадянин зможе перевірити свій чек, який отримав, або подати інформацію про порушення при застосуванні РРО.
Учасники зустрічі також розглянули питання знищення контрафактних цигарок, повернення авансових плат з акцизного податку тощо.
Довідково:
Протягом 8 місяців 2017 року платниками податків – представниками галузі з виробництва алкогольних напоїв та пива сплачено до бюджету понад 10,7 млрд, грн.., з виробництва тютюнових виробів – понад 29 млрд. гривень.
(Інформація прес-служби ДФС України).

Мирослав Продан: Завдяки роботі СМКОР сплата податку на додану вартість суттєво збільшилась
Ефективна робота системи моніторингу ризиків та блокування накладних дозволила значно збільшити надходження з податку на додану вартість до бюджету. Про це повідомив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан під час засідання Громадської ради при ДФС.
За його словами, запуск СМКОР дозволив перекрити низку лазівок, які використовувались для створення фіктивного податкового кредиту.
«Завдяки роботі СМКОР сплата податку на додану вартість суттєво збільшилась. Кошти, які раніше знаходилися «в тіні», сьогодні надходять до бюджету. Про це свідчить динаміка зборів з податку на додану вартість», - зазначив Мирослав Продан.
Довідково:
Загалом, з початку роботи системи моніторингу ризиків та блокування накладних (з 03.07.2017р.) в Єдиному реєстрі податкових накладних зареєстровано понад 59 млн. податкових накладних/розрахунків коригування на суму ПДВ майже 332,6 млрд. грн.
За період роботи СМКОР зупинена реєстрація 216,8 тис. податкових накладних/розрахунків коригування на суму 3,6 млрд. грн.
З кожним днем питома вага заблокованих податкових накладних зменшується. Якщо за перший тиждень роботи системи відсоток зупинених становив 1,1%, то на сьогодні цей показник складає 0,37% до загальної кількості податкових накладних/розрахунків коригування, що реєструвалися.
Станом на 28 вересня 2017 року комісією ДФС прийнято до розгляду майже 148,4 тис. повідомлень з підтвердженням реальності проведених операцій по зупиненим податковим накладним від 10 тис. платників. За результатами розгляду вже прийнято рішення по 137,8 тис. документів.
Так, позитивні рішення винесено по понад 98,3 тис. податкових накладних, відмовлено у реєстрації – 39,5 тис.
(Інформація прес-служби ДФС України).

Наталія Калєніченко: Щоденно ДФС обробляє 1 300 000 запитів щодо доходів фізичних осіб для отримання субсидії
Для забезпечення призначення та надання населенню житлових субсидій ДФС з 1 вересня 2017 року оброблено та надано відповіді структурним підрозділам з питань соціального захисту населення щодо 13,5 млн. фізичних осіб.
«Щоденно ДФС забезпечує обробку близько 1 300 000 запитів на отримання інформації про доходи фізичних осіб для призначення субсидій. Запити обробляються в день надходження», – розповіла директор Департаменту обслуговування платників ДФС Наталія Калєніченко.
Вона також повідомила, що отримання відомостей про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків є одним з популярних сервісів Електронного кабінету платника. За потребою фізичні особи можуть отримати відомості про зазначені суми за останні три роки (поквартально).
«За допомогою цього сервісу з початку року фізичними особами подано до ДФС близько 200 тис. запитів. Середня тривалість обробки запиту складає 1 годину. Таким чином, оперативно, не відвідуючи центрів обслуговування платників, такі особи можуть отримати необхідну їм інформацію», – зазначила Наталія Калєніченко.
Нагадаємо, що окрім отримання довідки про суми виплачених доходів та утриманих податків на сьогодні в Електронному кабінеті платника для користувачів діють також такі сервіси – створення та направлення Декларації про майновий стан і доходів в електронному вигляді, подання запитів на отримання інформації, направлення листів в електронному вигляді до органів ДФС та отримання відповіді, доступ до публічної інформації, сплата податків. Зборів, платежів, а також перегляд даних щодо розрахунків з бюджетом.
(Інформація прес-служби ДФС України).

Ірина Удачина: Наголос у податковому аудиті переміщено на плановий контроль
За 8 місяців поточного року проведено 3,2 тис. планових перевірок. Це на 25 відс. більше, ніж за аналогічний період 2016 року (2,6 тисячі). Про це повідомила заступник директора Департаменту аудиту ДФС Ірина Удачина.
Водночас, за її словами, на 8 відсотків скоротилась кількість позапланових перевірок: з 11,3 тис. за січень – серпень 2016 року – до 10,4 тис. у січні - серпні поточного року.
«Основний акцент у роботі підрозділів аудиту ставиться на відпрацюванні найбільш ризикових платників податків саме у межах планового контролю, адже практично всі ризики, з якими були відібрані суб’єкти господарювання до перевірок, у ході роботи підтверджуються», - зазначила Ірина Удачина.
Вона наголосила, що у більшості випадків (60 відс.) проведення позапланових перевірок не залежить від ДФС. Зокрема, у зв’язку з припиненням юридичної особи проведено 5 тис. перевірок (48 відс.), за проханням платників податків – 0,7 тис. (7 відс.), за отриманими судовими рішеннями – 0,6 тис. (6 відс.).
Ризикоорієнтований підхід при плануванні перевірок приводить до збільшення нарахувань за результатами перевірок та обсягів сплати до бюджету.
Так, за 8 міс. поточного року за результатами перевірок донараховано 17,8 млрд. грн., що на 685 млн. грн. більше, ніж за аналогічний період 2016 року. При цьому, середня сума донарахованих грошових зобов’язань на 1 планову перевірку становить 2,4 млн. грн., на 1 позапланову – 1 млн. гривень.
Загалом забезпечено надходжень до бюджету 3,4 млрд. грн., що на 1,5 млрд. грн. більше, ніж за цей період у минулому році (1,9 млрд. гривень).
(Інформація прес-служби ДФС України).

В інформаційному агентстві «Мост-Днепр» проведена прес-конференція з питань оподаткування фізичних осіб – підприємців – платників єдиного податку
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що 25.09.2017 в інформаційному агентстві «Мост-Днепр» за участі начальника управління організації роботи ГУ ДФС у Дніпропетровській області Манушак Осипової відбулася прес-конференція на тему: «Підприємці – «спрощенці»: порядок оподаткування, обліку та звітування».
Манушак Осипова зазначила: «Спрощена система оподаткування, обліку та звітності є особливим механізмом справляння податків і зборів, який встановлює заміну сплати окремих податків та зборів на сплату єдиного податку у порядку та на умовах, визначених главою 1 розділу XIV «Спеціальні податкові режими» Податкового кодексу України (далі – ПКУ) з одночасним веденням спрощеного обліку та звітності».
Обрати спрощену систему оподаткування як юридична, так і фізична особа – підприємець (далі – ФОП) може самостійно, якщо така особа відповідає вимогам, встановленим ПКУ, та реєструється платником єдиного податку у порядку, визначеному ПКУ.
На сьогодні ПКУ встановлено чотири групи платників єдиного податку.
При цьому на спрощеній системі оподаткування:
- першої та другої груп можуть перебувати виключно ФОП;
- третьої групи – як ФОП так і юридичні особи;
- четвертої групи – виключно юридичні особи – сільськогосподарські товаровиробники.
Манушак Осипова розповіла про умови перебування ФОП на певній групі спрощеної системи оподаткування, а також порядок оподаткування, обліку та звітування підприємців – «єдинників» першої, другої та третьої груп, особливості нарахування та сплати ними єдиного податку.
(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» начальника управління організації роботи Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Манушак Осипової
Питання 1. Доброго дня! Скажіть, будь ласка, яким чином та в якому порядку можна оскаржити рішення Державної фіскальної служби України про відмову у реєстрації заблокованої податкової накладної?
Відповідь: Рішення комісії Державної фіскальної служби України (далі – Комісія ДФС) про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі – ПН/РК) в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) може бути оскаржено платником податку на додану вартість (далі – ПДВ) в адміністративному або у судовому порядку.
Порядок розгляду скарг на рішення Комісії ДФС про відмову у реєстрації ПН/РК в ЄРПН (далі – Порядок) затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 04.07.2017 №485, яка набрала чинності 14 липня поточного року.
Порядок визначає процедуру розгляду скарг на рішення Комісії ДФС про відмову у реєстрації ПН/РК в ЄРПН.
Платник ПДВ протягом 10 календарних днів після отримання рішення Комісії ДФС про відмову у реєстрації ПН/РК в ЄРПН подає скаргу до ДФС. У разі коли останній день 10-ти денного строку припадає на вихідний або святковий день, останнім днем такого строку вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем.
Скарга складається виключно у письмовій формі та подається платником ПДВ особисто або через свого уповноваженого представника безпосередньо до ДФС або надсилається поштовим відправленням.
Звертаємо увагу, що скарга повинна містити:
- найменування або прізвище, ім’я, по батькові платника ПДВ, який подає скаргу, його податкову адресу;
- податковий номер або серію (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб – підприємців, які мають відмітку у паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією (за наявності) та номером паспорта);
- реквізити оскаржуваного рішення Комісії ДФС;
- інформацію про причини незгоди платника податку з рішенням Комісії ДФС;
- відомості про оскарження рішення Комісії ДФС до суду;
- вимоги платника ПДВ, який подає скаргу;
- адресу, на яку необхідно надіслати рішення за результатами розгляду скарги, прийняте комісією ДФС з питань розгляду скарг.
До скарги платник ПДВ може додавати пояснення та копії документів, завірені у встановленому порядку, які підтверджують інформацію, зазначену у ПН/РК, реєстрація якої/якого зупинення.
Скарга підписується особисто платником ПДВ, який її подає, або його уповноваженим представником. Якщо скарга підписується уповноваженим представником платника, до неї додаються оригінал або належним чином завірена копія документа, який засвідчує повноваження такого представника відповідно до законодавства.
За результатами розгляду скарги комісія ДФС з питань розгляду скарг приймає одне з таких рішень:
- задовольняє скаргу та скасовує рішення Комісії ДФС про відмову у реєстрації ПН/РК;
- залишає скаргу без задоволення та рішення Комісії ДФС без змін.
Якщо вмотивоване рішення щодо скарги не надсилається платнику ПДВ протягом 10-ти календарних днів з дня її отримання ДФС, така скарга вважається повністю задоволеною на користь платника ПДВ з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку.
Рішення комісії ДФС з питань розгляду скарг не підлягає подальшому адміністративному оскарженню та може бути оскаржене у судовому порядку.
Задоволення скарги є підставою для реєстрації ПН/РК в ЄРПН, зазначених у скарзі, з урахуванням вимог пункту 2001.3 статті 2001 Податкового кодексу України.
Питання 2. Які документи необхідно подати до Державної фіскальної служби України, щоб розблокувати зупинену податкову накладну/розрахунок коригування?
Відповідь: При отриманні квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН платник ПДВ має право подати на розгляд комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації, письмові пояснення та/або копії документів (за вичерпним переліком), зазначені у підпункті «в» підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України. Таке право зберігається за платником ПДВ протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов’язання, відображеного у податковій накладній, реєстрацію якої зупинено.
Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення, про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у розрізі критеріїв ризиків (далі – Вичерпний перелік), затверджено наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року №567 зі змінами, внесеними наказом Мінфіну від 21 липня 2017 року №654 (далі – Наказ №567).
Переліки таких документів для критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – Критерії оцінки), затверджених Наказом №567 та визначених підпунктами 1 і 2 пункту 6 Критеріїв оцінки, є ідентичними.
Надавати потрібно лише ті документи, які підтверджують реальність саме тієї операції, яка зазначена у податковій накладній, що зупинена.
Також звертаємо увагу, що направлені платником ПДВ копії документів повинні бути завірені належним чином.
Вичерпний перелік містить наступні документи:
- договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами;
- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції;
- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
- розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків;
- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Пояснення подається у вигляді «Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК, реєстрація якої/якого зупинено» за формою J(F)1312602 (далі – Повідомлення).
Повідомлення формується по кожній окремо податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію якої/якого зупинено в ЄРПН.
До Повідомлення по кожній податковій накладній в обов’язковому порядку додаються у вигляді окремих додатків за формою J(F)1360102 у форматі PDF копії усіх первинних документів, зазначених у Вичерпному переліку за конкретним критерієм.
Звертаємо увагу, що Повідомлення та копії документів, зазначені у Вичерпному переліку, платник ПДВ повинен подавати до ДФС виключно засобами електронного зв’язку з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного цифрового підпису відповідальних осіб.
Питання 3. Скажіть, будь ласка, як правильно заповнити Таблицю платника податків?
Відповідь: Подання Таблиці платника податків (далі – Таблиця) для платника ПДВ є можливістю упередження зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування за ідентичними операціями.
При правильному заповненні платником Таблиці і прийнятті її комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, у подальшому реєстрація податкових накладних з зазначеними кодами товарів згідно з УКТ ЗЕД та/або послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (далі – ДКПП) не зупинятиметься.
Заповнення граф Таблиці здійснюється наступним чином:
- у графі 2 зазначається вид економічної діяльності відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності (КВЕД ДК 009:2010);
- у графі 3 зазначаються коди товарів згідно з УКТ ЗЕД або коди послуг згідно з ДКПП (ДК 016-2010), що на постійній основі придбаваються (отримуються) платником податку;
- у графі 4 відображаються коди товарів згідно з УКТ ЗЕД або коди послуг згідно з ДКПП, що на постійній основі постачаються (виготовляються) платником податку.
При поданні Таблиці відповідно до виду економічної діяльності зазначення кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД та/або послуг згідно з ДКПП, що постачаються (виготовляються) платником податку є обов’язковим, на відміну від зазначення кодів товарів/послуг, що придбаваються (отримуються) таким платником для їх виготовлення.
Звертаємо увагу, що одночасне заповнення граф 3 і 4 в одному рядку Таблиці не допускається.
При заповненні коду товарів згідно з УКТ ЗЕД та/або кодів послуг згідно з ДКПП зазначаються цифри, ідентичні цифрам УКТ ЗЕД/ДКПП, вказаним у податковій накладній, яка заблокована.
У Таблиці зазначаються тільки ті коди УКТ ЗЕД/ДКПП і ті коди КВЕД, які дійсно відповідають діяльності платника ПДВ, по якому зупинена податкова накладна та платником отримана квитанція про зупинення її реєстрації в ЄРПН.
Отримання попередньої оплати за товари, постачання яких ще не відбулося, не позбавляє платника ПДВ права навести у Таблиці інформацію щодо товарів відносно яких вона отримана.
Питання 4. Доброго дня! Хто має подати Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК, якщо заблокована реєстрація в ЄРПН розрахунку коригування на зменшення податкового зобов’язання?
Відповідь: Доброго дня!
У разі зупинення розрахунку коригування на зменшення податкових зобов’язань Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК подається платником ПДВ – продавцем, що зазначений у розрахунку коригування та податковій накладній, яка коригується.
Питання 5. Чи передбачається найближчим часом внесення змін до нормативних документів, які регламентують роботу системи моніторингу ризикових податкових накладних/розрахунків коригування?
Відповідь: Так.
Хочу нагадати, що відповідно до наказу Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року №567 «Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 16 червня 2017 року за №754/30622, зі змінами Державна фіскальна служба України щокварталу до п’ятого числа першого місяця наступного кварталу надає пропозиції Міністерству фінансів України для удосконалення критеріїв оцінки ризикованості податкових накладних/розрахунків коригування (далі – Критерії оцінки).
На теперішній час Міністерством фінансів України на власному веб-порталі оприлюднено для обговорення проекти двох наказів з цього питання, якими передбачено, зокрема, наступне:
► перелік ознак, за наявності яких податкові накладні/розрахунки коригування (далі – ПН/РК) не підлягатимуть автоматизованому моніторингу відповідності ПН/РК Критеріям оцінки, планується доповнити ще трьома пунктами, а саме:
5) загальна площа задекларованої платником податку за 2016 рік до 20 лютого 2017 року власної земельної ділянки становить понад 0,01 га включно;
6) загальна площа задекларованої платником податку за 2016 рік до 20 лютого 2017 року орендованої земельної ділянки державної або комунальної власності становить понад 1 га включно;
7) загальна площа задекларованої платником податку за 2016 рік до 20 лютого 2017 року орендованої земельної ділянки, яка не є державною або комунальною власністю, становить понад 200 га включно та за період з 01 січня 2017 року не було одночасної зміни засновника і директора платника податку;
► у новій редакції пропонується викласти Таблицю даних платника податку (далі – Таблиця), що є додатком до Критеріїв оцінки та подається у разі блокування ПН/РК, яка передбачає доповнення Таблиці новими полями, а саме:
- «Сільськогосподарський товаровиробник, що до 01 січня 2017 року застосовував спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 Податкового кодексу України»;
- «Сільськогосподарський товаровиробник, внесений до Реєстру отримувачів бюджетної дотації».
(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

З початку року органами ДФС у Дніпропетровській області надано майже 199 тисяч адміністративних послуг
Днями в інформаційному агентстві "Мост-Днепр" відбулась прес-конференція на тему: «Організація роботи Центрів обслуговування платників податків Дніпропетровської області» за участі начальника відділу управління обслуговування платників ГУ ДФС у Дніпропетровській області Євгена Суднікова.
Він зазначив, що в органах ГУ ДФС у Дніпропетровській області на кінець квітня 2017 року створено та працюють 36 Центрів обслуговування платників (далі - ЦОП).
В ЦОПах платники податків мають можливість отримати широкий спектр послуг: інформаційних, консультативних та адміністративних.
Діяльність ЦОПів у Дніпропетровській області забезпечує 216 працівників, які обслуговують понад 256 тис. платників податків Дніпропетровської області, з них: 106 тис. юридичних осіб та 150 тис. фізичних осіб.
Також, у ЦОПах обслуговуються близько 3 млн. фізичних осіб - громадян України, які зареєстровані на території Дніпропетровської області. Послуги також надаються і громадянам іноземних держав.
Надається 31 вид адміністративних послуг, 18 з яких безкоштовно.
Загалом працівниками ЦОПів у Дніпропетровській області за січень- серпень 2017 року у сфері надання адміністративних та інших послуг прийнято майже 2,4 млн. звернень. Платникам податків було надано 198851 адміністративну послугу.
«Для зручності відвідувачів, кожний з ЦОПів обладнано безкоштовним доступом до мережі Інтеренет, працює комп’ютер з якого можна надати електронну звітність або опрацювати необхідні документи»,- відмітив Євген Судніков.
(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

Оподаткування квартири, яка продається
Як повідомив заступник начальника відділу адміністрування податків та зборів з фізичних осіб та єдиного внеску території обслуговування Нікопольської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області Григорій Будимко, об’єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід, до складу якого включаються доходи від операцій з майном.
Дохід у вигляді вартості проданої квартири не оподатковується, за таких обставин:
1) це має бути перша операція з продажу квартири за один календарний рік;
2) квартира має перебувати у власності понад три роки, за винятком випадку, коли вона отримана у спадщину.
Якщо хоча б одна з цих умов не дотримана, то дохід отриманий від реалізації квартири оподатковується на загальних підставах.
Тобто, дохід, отриманий фізичною особою від продажу протягом звітного податкового року квартири, яка перебуває у власності такої особи менше трьох років, оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставкою 5% та військовим збором за ставкою 1,5%.
У разі якщо протягом того ж звітного податкового року цією особою продається друга квартира, то дохід, отриманий від такого продажу, оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставкою 5% та військовим збором за ставкою 1,5% незалежно від строку перебування цього об'єкта у власності фізичної особи.

Переваги електронного спілкування
Завдяки роботі електронних сервісів ДФС України платники податків мають можливість безкоштовно підготувати і подати у режимі реального часу до органів ДФС електронну звітність, отримати необхідну послугу, довідку чи інформацію не виходячи з офісу чи дому.
Так, за 9 місяців 2017 року прийнято в Нікопольській ОДПІ засобами телекомунікаційного зв’язку більше 80 відс. звітності. Про це повідомила заступник начальника Нікопольської ОДПІ Вікторія Радецька.
ДФС доопрацьовано «Електронний кабінет платника» в частині надання доступу платникам ПДВ до даних ЄРПН в режимі реального часу щодо складених ними чи його контрагентами податкових накладних та/або розрахунків коригування.
Окрім того, що в Електронному кабінеті для платників ПДВ функціонують наступні сервіси:
- перегляд даних Реєстру платників ПДВ в режимі он-лайн;
- формування та надсилання Реєстраційної заяви платника податку на додану вартість, сервісних запитів та отримання витягів на них;
- подання Податкової декларації з податку на додану вартість;
- доступ до проведених операцій та руху коштів на електронному рахунку в Системі електронного адміністрування ПДВ;
- реєстрація ПН/РК в ЄРПН.
Доступ до вказаних сервісів можливий як із веб-порталу ДФС України (http://sfs.gov.ua), так і з субсайту територіальних органів ДФС у Дніпропетровській області (http://dp.sfs.gov.ua).

Шановні платники податків!
Нікопольська об’єднана державна податкова інспекція повідомляє, що останнім часом почастішали випадки, коли невідомі особи від імені керівного складу податкової інспекції звертаються до приватних підприємців та інших суб’єктів господарювання з вимогою надання грошових коштів або певних безкоштовних послуг погрожуючи так-званими перевірками та застосуванням штрафних санкцій.
Керівництво Нікопольської ОДПІ просить всіх бути пильними, не реагувати на провокації та сприяти притягненню до кримінальної відповідальності шахраїв. У разі отримання будь-якої інформації просимо терміново повідомляти про це до Нікопольської ОДПІ за телефоном (05662)2-22-00 або до Управління внутрішньої безпеки Державної фіскальної служби України за телефоном 0-800-501-007.

Електронний цифровий підпис спростить подання звітності
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що електронний цифровий підпис (далі – ЕЦП) дає можливість платникам податків оптимізувати процедуру подачі звітів, швидко та без перешкод звітувати до податкових, митних органів, не витрачаючи свій час, замовляти довідки, тощо.
Тож серед основних переваг представлення звітності в електронному вигляді варто виділити економію робочого часу та коштів на придбання бланків звітності, оперативне відстеження змін до форм звітності, уникнення втрат часу на черги при поданні звітності тощо.
Необхідними умовами для платника податків, який виявив бажання подавати податкову звітність в електронному вигляді, є наявність:
– комп’ютера з операційною системою Windows із доступом до мережі Інтернет;
– спеціалізованого програмного забезпечення для формування, підписання та подання податкової звітності до органів ДФС;
– чинних посилених сертифікатів ключів електронного цифрового підпису посадових осіб, які підписують звітність, що слугує аналогом власноручного підпису в електронному вигляді, який забезпечує цілісність документів, конфіденційність, достовірність даних та ідентифікацію особи, яка відправила документ.
Щоб розпочати подання податкової звітності в електронній формі платнику податків необхідно укласти Договір «Про визнання електронних документів» з контролюючими органами. Такий договір укладається в електронному вигляді за допомогою обраного платником податків програмного забезпечення (онлайн-сервісу) для підписання та подання електронної звітності.

ДФС: При плануванні перевірок застосовуються виключно ризикоорієнтовані методи
За 8 місяців 2017 року за результатами проведених ДФС перевірок у сфері готівкового обігу застосовано штрафних (фінансових) санкцій на загальну суму 272,7 млн. грн. Це більше ніж за аналогічний період 2016 року на 35 відсотків.
За даними ДФС, завдяки підвищенню рівня суспільної свідомості збільшилась кількість громадян, які вимагають видачу розрахункових документів під час проведення розрахунків за придбані товари або надані послуги. При цьому почастішали випадки інформування ДФС про такі зловживання з боку суб’єктів господарювання.
Слід зазначити, що органи державної фіскальної служби при організації та проведенні контрольно-перевірочних заходів (як документальних, так і фактичних перевірок) застосовують виключно ризикоорієнтовані методи планування перевірок.
Так, ДФС з метою удосконалення організації контролю за проведенням розрахункових операцій розроблено перелік критеріїв відбору для перевірок суб'єктів господарювання, що здійснюють діяльність у сфері готівкового обігу.
Критерії поділені на три ступені ризику: високого, середнього та незначного. Усі без виключення фактичні перевірки в 2016-2017 роках організовані за допомогою розроблених критеріїв.
Найбільше спрацювали такі ризики:
- наявність систематичних порушень Податкового кодексу України, законів України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», «Про ліцензування певних видів господарської діяльності», Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні тощо;
- сума виторгів господарського об'єкта є суттєво меншою, порівняно з сумою виторгів інших господарських об'єктів суб'єктів господарювання, які працюють на одній території, займаються однаковим видом діяльності і мають однакові умови для отримання доходу;
- інформація від правоохоронних органів, органів державної влади та громадян щодо порушень вимог законодавства на господарському об'єкті суб'єкта господарювання.
Використання критеріїв відбору для перевірок суб'єктів господарювання, що здійснюють діяльність у сфері готівкового обігу, є ефективним інструментом для відбору до перевірки платників податків щодо дотримання вимог чинного законодавства при проведенні розрахункових операцій.
ДФС звертає увагу керівників суб’єктів господарювання на обов’язковість дотримання вимог чинного законодавства України при проведенні готівкових розрахунків за реалізовані товари (надані послуги) та інших операцій з готівкою.
(Інформація прес-служби ДФС України).

Митницями ДФС викрито порушення митних правил на суму 1,2 млрд. гривень
Станом на 25 вересня 2017 року митницями ДФС порушено понад 23 тис. справ про порушення митних правил на загальну суму 1,2 млрд. грн. Порівняно з відповідним періодом минулого року кількість порушених справ зросла майже на 39%. Так, протягом майже 9 місяців 2016 року було порушено 16,7 тис. справ на суму 1,6 млрд. грн.
Із загальної кількості справ, порушених у цьому році, понад 5 тис. – це ті справи, за якими реально вилучені предмети правопорушень, на суму 519 млн. гривень. За результатами міжнародної взаємодії порушено 502 справи на суму 550 млн. гривень.
Найчастіше митні правила порушували під час переміщення промислових товарів, сировини та матеріалів. Загальна сума вилученого товару складає 379 млн. грн.
Продовольчих товарів та сільгосппродукції вилучено на 42 млн. грн., валюти – на загальну суму 53 млн. грн.., транспортних засобів – 38 млн. гривень.
За вказаний період митницями ДФС у повному обсязі розглянуто 14 тис. справ, за результатами яких накладено 383 млн. грн.. штрафів. До суду передано майже 5,9 тис. справ про порушення митних правил на суму 1 млрд. грн.
Також винесено майже 5 тис. постанов про накладення адміністративного стягнення, за результатами яких накладено штрафів майже на 348 млн. грн. Судами прийнято рішення про конфіскацію товарів на суму 362 млн. грн.
(Інформація прес-служби ДФС України).

За порушення законодавства з питань державної митної справи донараховано 153,6 млн. грн. грошових зобов’язань
За січень-серпень 2017 року підрозділами митного аудиту ДФС проведено 339 документальних перевірок на дотримання законодавства України з питань державної митної справи. За вказаний період донараховано грошових зобов’язань на суму 153,6 млн. грн. З них 89,3 млн. грн.., або 58,1% від нарахованих сум – узгоджено, до бюджету вже сплачено 14,2 млн. гривень.
Додатково проведено 15 перевірок, призначених відповідно до кримінального процесуального законодавства, за результатами яких донараховано 1 619,4 млн. грн. податкових зобов’язань.
Динаміка проведених перевірок у порівнянні з показниками за аналогічний період попередніх років свідчить як про збільшення кількості перевірок більш ніж в 1,5 раза, так і про розширення напрямів виявлених порушень. Для порівняння – за 8 місяців 2015 року було проведено 221 перевірку, 2016 року – 213.
Зокрема, питома вага донарахованих сум в розрізі виявлених порушень становить:
- 31% – заниження митної вартості товарів ( 47,2 млн. грн.);
- 50% – порушення вимог митних режимів (75,7 млн. грн.);
- 9% – порушення вимог правил класифікації товарів згідно з УКТ ЗЕД (13,4 млн. грн.);
- 4% – неправомірне застосування пільг (5,5 млн. грн.);
- 6% - інші порушення митного законодавства (8,6 млн. грн.).
Активізацію роботи у напрямі митного аудиту досягнуто за рахунок підвищення ефективності взаємодії, налагодження обміну інформації з департаментами митного напрямку.
Зокрема, лише в 2017 році за отриманою інформацією від Департаментів адміністрування митних платежів та організації протидії митним правопорушеннями, яка свідчила про ознаки порушення митного законодавства, підрозділами митного аудиту проведено 167 перевірок, за результатами яких донараховано 93,8 млн. грн.
Виявлені порушення стосувались правил класифікації товарів згідно з УКТ ЗЕД, визначення країни походження (недійсність сертифікатів про походження), недекларування складових митної вартості та порушення вимог митних режимів.
За поданням Департаменту аудиту до 13 суб’єктів господарювання Міністерством економічного розвитку і торгівлі України було застосовано спеціальні санкції – індивідуальне ліцензування зовнішньоекономічної діяльності, передбачені статтею 37 Закону України від 16.04.1991 № 959-ХІІ «Про зовнішньоекономічну діяльність».
(Інформація прес-служби ДФС України).

Податкові надходження від великого бізнесу перевищили 176 млрд грн
З початку року великий бізнес сплатив понад 176 млрд грн, що на 21% перевищує рівень відповідного періоду минулого року.
Частка податкових платежів великих платників, що обслуговуються Офісом великих платників податків ДФС, склала 58,3% від загального збору державного бюджету податкових платежів по Україні.
У розрізі основних податків державна скарбниця за 8 місяців отримала: податку на додану вартість – 76 млрд грн, акцизного податку – 41 млрд грн, податку на прибуток – 36,3 млрд грн та частину чистого прибутку – 6,6 млрд грн.
За результатами проведеного аналізу спостерігається значний ріст податку на додану вартість в порівнянні з аналогічним періодом минулого року на 13,4 млрд грн, або на 21%, податку на прибуток на 9,3 млрд грн., або на 34% та акцизного податку на 6,9 млрд грн., або на 20%.
Позитивна динаміка зростання надходжень протягом останніх місяців пов’язана насамперед із зростанням відрахувань підприємств добувної промисловості, переробної промисловості, постачальниками електроенергії і газу, торгівлі.
(Інформація прес-служби ДФС України).

ДФС: Сума податкового боргу скорочена на 10 млрд. гривень
Протягом січня-серпня поточного року за результатами вжитих заходів ДФС забезпечено 10 млрд. грн. надходжень до зведеного бюджету за рахунок погашення податкового боргу. Із зазначеної суми 7,7 млрд. грн. спрямовано до державного бюджету.
Сума податкового боргу зведеного бюджету, без урахування новоствореного, скорочена до рівня 59,1 млрд. грн., державного бюджету – до 51 млрд. грн.
Загалом загальна сума податкового боргу зведеного бюджету станом на 1 вересня 2017 року складала 81,6 млрд. грн. З них 12,5 млрд. грн. – це борг підприємств, який сформувався протягом 8 місяців 2017 року. Тобто порівняно з 1 січнем 2017 року заборгованість підприємств перед бюджетом зросла на 18,1%.
Загальна сума податкового боргу державного бюджету станом на 1 вересня 2017 року складала 69,3 млрд. грн.., з яких 10,6 млрд. грн.. сформовано у поточному році.
Найбільша сума податкового боргу – це борг підприємств, не забезпечений активами для погашення. Такі підприємства заборгували 25,6 млрд. грн.., або 31,45% від загальної суми боргу.
Також 15,7 млрд. грн. боргу мають підприємства системи ПАТ «Укрнафта», податковий борг підприємств, які перебувають у процедурах банкрутства або щодо яких прийнято рішення суду про призупинення стягнення, – 10,3 млрд. грн. Таку ж суму – 10,3 млрд. грн. – заборгували підприємства АР Крим, м. Севастополь, Донецької та Луганської областей.
Банківські установи, які перебувають у процедурі ліквідації мають заборгованість 7,5 млрд. грн.
Найменші суми боргу у підприємств реального сектору економіки – 6,9 млрд. грн.. та фізичних осіб, стягнення заборгованості з яких здійснюється виключно органами ДВС, - 5,1 млрд. гривень.
(Інформація прес-служби ДФС України).

З початку року виявлено 2,5 тис. найманих осіб, які працювали неофіційно
З початку 2017 року органами ДФС під час перевірки суб’єктів господарювання, які виплачували заробітну плату та інші доходи фізичним особам, порушення податкового законодавства встановлено в 60 відс. перевірених платників.
До бюджетів донараховано понад 305 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб, 98 млн. грн. єдиного внеску та 22 млн. грн. військового збору.
Завдяки заходам податкового контролю було виявлено 2,5 тис. найманих осіб, праця яких використовувалась роботодавцем без оформлення трудових відносин.
Крім цього, за результатами роботи працівників ДФС у складі робочих груп з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення, створених за ініціативою місцевих органів виконавчої влади, здійснено обстеження виробничих, торгових приміщень юридичних та фізичних осіб, місця здійснення підприємницької діяльності та проведено роз’яснювальну роботу з роботодавцями. За результатами цих заходів роботодавцями додатково укладено близько 29 тис. трудових угод з найманими працівниками.
У січні – серпні 2017 року за рахунок спільних дій територіальних органів ДФС та місцевих органів влади, індивідуальної роз’яснювальної роботи з керівниками підприємств – боржників та вжитих заходів з контролю погашено заборгованість із заробітної плати у сумі 1 354,7 млн. грн., надійшло 152,3 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб та 466,9 млн. грн. єдиного внеску.
До органів прокуратури спрямовано матеріали щодо 40 юридичних осіб, які мали довготривалу заборгованість із виплати заробітної плати.
Для підвищення рівня сплати податку на доходи фізичних осіб у січні – серпні 2017 року на засіданнях комісій та робочих груп при органах виконавчої влади заслухано понад 11,7 тис. працедавців, які нараховують заробітну плату нижче законодавчо встановленого рівня. За результатами проведеної роботи 10,8 тис. працедавців підвищили рівень заробітної плати, до бюджету додатково надійшло: податку на доходи фізичних осіб – 29,4 млн. грн., єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування – 36,3 млн. грн., військового збору – 2,3 млн. грн.
Крім того, для підвищення рівня заробітної плати працівниками контролюючих органів проведено індивідуальну роз’яснювальну роботу з працедавцями, за рахунок якої у січні – серпні цього року підвищили рівень виплат понад 27,5 тис. працедавців, до бюджету додатково надійшло майже 83 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб.
До органів прокуратури спрямовано матеріали та відомості щодо 352 підприємств, на яких виплата заробітної плати проводилась у розмірах нижче законодавчо встановленої мінімальної заробітної плати.
(Інформація прес-служби ДФС України).

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області прийняло участь у семінарі - практикумі для сільськогосподарських підприємств
Днями відбувся семінар – практикум на тему: «Актуальне про податки та землю для сільськогосподарських підприємств Дніпропетровської області», організований ГО «Інститут податкових реформ» та редакцією журналу «АгроPRO» для представників сільськогосподарських підприємств Дніпропетровщини.
У заході прийняли участь фахівець Головного управління ДФС у Дніпропетровській області та ведучі спеціалісти журналу «АгроPRO».
На семінарі представник Головного управління надав роз’яснення щодо особливостей оподаткування податком на доходи фізичних осіб, військовим збором та єдиним соціальним внеском тощо.
Також, розглядались питання земельних, трудових правовідносин та ведення фермерських господарств.
По закінченню заходу присутніми висловлена готовність до співпраці та переконаність в необхідності подальшого продуктивного та якісного партнерства.
(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

Платники Дніпропетровщини підтримали українську армію майже на 900 млн.гривень
На підтримку та зміцнення Збройних сил країни з доходів платників Дніпропетровщини до бюджету направлено 855 мільйонів гривень військового збору. Порівняно з минулим роком показники відрахувань на потреби армії зросли на 2,3 мільйона гривень.
Нагадуємо, що відповідно до п.п. 1.2 п. 161 підрозд. 10 розд. XX Податкового кодексу України (далі - ПКУ) об’єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені ст. 163 ПКУ.
Для резидента – це загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід; доходи з джерела їх походження в Україні, які остаточно оподатковуються під час їх нарахування (виплати, надання); іноземні доходи – доходи (прибуток), отримані з джерел за межами України.
Об’єктом оподаткування нерезидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід з джерела його походження в Україні; доходи з джерела їх походження в Україні, які остаточно оподатковуються під час їх нарахування (виплати, надання) (стаття 163 ПКУ).
Перелік доходів, що включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку, визначено п.п. 164.2.1 – 164.2.19 п. 164.2 ст. 164 ПКУ. Крім того, до цього переліку включаються інші доходи, крім зазначених у ст. 165 ПКУ, що передбачені п. 164.2.20 п. 164.2 ст. 164 ПКУ.
Відповідно до п.п. 164.1.3 п. 164.1 ст. 164 ПКУ загальний річний оподатковуваний дохід дорівнює сумі загальних місячних оподатковуваних доходів, іноземних доходів, отриманих протягом такого звітного податкового року.
Підпунктом 1.4 п. 161підрозд. 10 розд. XX ПКУ визначено, що нарахування, утримання і сплата (перерахування) збору в бюджет здійснюються в порядку, установленому ст. 168 ПКУ за ставкою 1,5 відсотка, визначеною п.п. 1.3 п. 161підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ.
Враховуючи зазначене, військовий збір утримується з суми доходу, що є об’єктом оподаткування відповідно до ст. 163 ПКУ, нарахованого (виплаченого, наданого) на користь платника податку протягом звітного податкового періоду, без будь-яких вирахувань.
(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

Про впровадження інвестиційних проектів - 2017 для підтримки малого та середнього бізнесу йшлося на семінарі
З метою формування передумов для впровадження інвестиційних проектів на територіях Васильківського, Межівського, Павлоградського, Петриківського, Покровського та Синельниківського районів, підтримки малих, середніх та фермерських підприємств, створення інвестиційно привабливих територій на базі Васильківської міської ради 21 вересня 2017 року проведено семінар за участі фахівця управління організації роботи ГУ ДФС у Дніпропетровській області Лариси Федоренко, фахівців Дніпропетровського регіонального інвестиційного агентства (далі – ДІА), представників Дніпропетровської торгово-промислової палати (далі – ТПП), КП «Центр підтримки малого та середнього бізнесу «ДОР»», Кооперативної Академії з питань кооперації Дніпропетровської обласної громадської організації «Сільськогосподарська консультативна служба» (далі – Кооперативна академія), фахівців районних рад вищевказаних районів та представників малих, середніх та фермерських підприємств.
Лариса Федоренко доповіла про місцеві податки та збори, механізми стимулювання місцевою громадою та наголосила, що фіскальна служба постійно взаємодіє з представниками бізнесу, налагоджує ефективний діалог, покращує надання сервісних послуг.
Також, було представлено презентації ДІА «Фінансові ресурси/інструменти орієнтовані на підтримку малого та середнього підприємництва» та «Чотири кроки громади на шляху створення інвестиційно – привабливих територій», КП «Центр підтримки малого та середнього бізнесу «ДОР»» «Механізм реалізації регіональної програми малого та середнього підприємництва», Кооперативної Академії «Кооперація – шлях до успіху підприємців та громад» і проекти ТПП: «На допомогу бізнесу», «Центри підтримки експорту», «Центри підтримки бізнесу (спільно з ЄБРР)», «Представники ТПП за кордоном».
Під час семінару учасники заходу отримали від фахівців ряд актуальних роз’яснень та відповідей на свої запитання, а також побажання натхнення у реалізації власних задумів і ініціатив.
(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

З початку року платникам Дніпропетровщини повернули понад 500 мільйонів гривень ПДВ
Завдяки дієвому функціонуванню Електронного реєстру автоматичного відшкодування ПДВ, процес повернення бюджетних коштів платникам став максимально прозорим. Як повідомили фахівці управління податків і зборів з юридичних осіб Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, з початку року платники області отримали 522,1 млн. грн. бюджетного відшкодування ПДВ, у тому числі грошовими коштами на рахунки платників у банках - 516,7 млн.грн. Це на 100,9 млн. грн. більше, ніж торік.
Така системність та прозорість адміністрування та сплати ПДВ унеможливлює використання схем мінімізації цього податку. Також відповідно до статті 200.7.3 Податкового кодексу України Електронний реєстр автоматичного відшкодування ПДВ не має обмеженого доступу, він є публічним і відкритим.
За січень-серпень 2017 року платники податків Дніпропетровської області заявили до відшкодування ПДВ 633,1 млн гривень, що більше на 219,2 млн. грн порівняно з минулим роком.
(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

Щодо заяви про внесення сільськогосподарського товаровиробника до Реєстру одержувачів бюджетної дотації
Нікопольська ОДПІ нагадує, що законодавством України передбачено отримання сільгоспвиробниками бюджетної дотації.
Так, законом України від 20.12.2016 №1791-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році» (далі – Закон №1791) закон України від 24.06.2004 №1877-IV «Про державну підтримку сільського господарства України» (далі – Закон №1877) доповнено статтею 16¹ «Бюджетна дотація для розвитку сільськогосподарських товаровиробників і стимулювання виробництва сільськогосподарської продукції ».
Механізмами реалізації положень Податкового кодексу України (далі – Кодекс) та Закону №1877 щодо отримання бюджетної дотації є, зокрема:
- постанови Кабміну України від 21.02.2017 №179 «Про затвердження Порядку ведення та форми Реєстру одержувачів бюджетної дотації, а також порядку надання відповідної інформації Державною фіскальною службою і Державною казначейською службою» (далі – Постанова №179) та від 22.03.2017 №178 «Деякі питання виплати бюджетної дотації для розвитку сільськогосподарських товаровиробників і стимулювання виробництва сільськогосподарської продукції» (далі – Постанова №178), які набрали чинності 24.03.2017;
- наказ Мінфіну України від 23.02.2017 №275 «Про затвердження форм заяв про внесення сільськогосподарського товаровиробника до Реєстру одержувачів бюджетної дотації та про зняття сільськогосподарського товаровиробника з реєстрації як одержувача бюджетної дотації», зареєстрований в Мін'юсті України 28.02.2017 року за №263/30136 (далі – Наказ №275), який набрав чинності 28.02.2017;
- наказ Мінфіну України від 23 лютого 2017 року №276 «Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України», зареєстрований в Мін'юсті України 28 лютого 2017 року за №269/30137 (далі – Наказ №276), який набрав чинності з 01.03.2017.
Порядок включення сельскогосподарських товаровиробників до Реєстру визначено пунктами 5 – 18 Порядку ведення Реєстру одержувачів бюджетної дотації, затвердженого постановою №179.
Форма заяви про внесення сільськогосподарського товаровиробника до Реєстру одержувачів бюджетної дотації (форма №1-РОБД) (далі – Заява) затверджена Наказом №275.
Слід зауважити, що якщо у Заяві відсутні або недостовірно заповнені обов’язкові реквізити, дані Заяви не відповідають відомостям Єдиного державного реєстру або в Заяві відсутні дані про види діяльності, здійснення яких дає право на отримання бюджетної дотації відповідно до пункту 16¹•³ статті 16¹ Закону №1877, контролюючий орган звертається до особи з письмовою пропозицією надати нову Заяву (із зазначенням підстав неприйняття попередньої). Після усунення виявлених недоліків сільськогосподарський товаровиробник може падати нову Заяву.
Контролюючий орган відмовляє у внесенні сільськогосподарського товаровиробника до Реєстру, якщо за результатами розгляду Заяви встановлено, що сільськогосподарський товаровиробник не відповідає вимогам питомої ваги вартості сільськогосподарських товарів у вартості всіх товарів, поставлених сільськогосподарським товаровиробником, а саме 75% і більше, або якщо сільськогосподарський товаровиробник не зареєстрований платником ПДВ на дату подання Заяви, чи відносно такого сільськогосподарського товаровиробника на дату подання Заяви прийнято рішення про припинення.
Заява надається в електронній формі або на папері у місяці, що передує початку податкового періоду, з якого підприємство матиме право на отримання бюджетної дотації, і на протязі 5-ти календарних днів після закінчення граничного строку подання звітності по ПДВ для місячного звітного періоду.
Відповідно до пункту 10 Постанови №179 прийнята до розгляду Заява, розглядається податковим органом протягом 3-х робочих днів з дня її отримання. Якщо останній день строку розгляду Заяви припадає на вихідний, святковий або неробочий день, то останнім днем вважається наступний за вихідним, святковим або неробочим днем.
Ведення Реєстру та облік в ньому перерахованих сум бюджетної дотації на поточний рахунок платника в банку за кожний звітний податковий період, в якому відбулася виплата бюджетної дотації, здійснюється Державною фіскальною службою України.
З даними Реєстру одержувачів бюджетної дотації можна ознайомитись в розділі «Інформація з реєстрів» відкритої частини електронного сервісу ДФС України «Електронний кабінет платника», розміщеного на головній сторінці офіційного веб-порталу ДФС України (sfs.gov.ua).

Моніторинг податкових накладних: коли реєстрація не зупиняється
Державна фіскальна служба України (далі – ДФС) у листі від 06.09.2017 №2723/99-99-07-05-01-18 (далі – лист ДФС №2723) повідомила, що починаючи з 01.07.2017 р. згідно з п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування (далі – ПН/РК) у Єдиному реєстр

Джерело: guru.ua

Категорії: Новости Днепропетровска Новости Никополя

02.10.2017 09:54