Новини Нікопольськoї ОДПІ

У ДФС представлено «Білу книгу» прозорості
Підсумки реалізації третього компоненту проекту Twinning щодо побудови комплексної системи протидії корупції в органах ДФС підбивалися сьогодні, 20 вересня під час конференції з питань розвитку доброчесності у Державній фіскальній службі України.
Участь у заході взяли представники ДФС, Державної прикордонної служби України, Національного агентства з питань запобігання корупції, представники проекту Twinning, Місії ЄС зі сприяння прикордонному контролю (EUBAM), Консультативної місії ЄС (EUAM) тощо.
Над реалізацією третього компоненту, який спрямований на посилення можливостей фіскальної служби у запобіганні та протидії корупції, працювали литовські експерти.
«Наші іноземні колеги провели велику роботу по вивченню діючих нормативно-правової бази та практики запобігання та протидії корупції в ДФС, проаналізували практичні рекомендації на основі стандартів Всесвітньої митної організації, ЄС та досвіду митних органів Литви. Це дозволило їм розглянути проблематику з точки зору управління кадрами, митного оформлення та управління ризиками із застосуванням ІТ», – зазначив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан.
Результатом таких спільних дій фіскальної служби та експертів проекту стала «Біла книга. Прозорість у Державній фіскальній службі України». В ній викладений аналіз сучасного антикорупційного стану ДФС у сфері митних питань, проблеми, що залишаються в сфері боротьби з корупцією, та рекомендації щодо вдосконалення антикорупційної системи ДФС у митній сфері.
Так, за рекомендацією представників проекту Twinning, для підвищення ефективності боротьби з корупцією ДФС необхідно зробити кілька кроків. Основними з них є мотивація працівників служби, тобто підвищення заробітної плати, можливість професійного розвитку та ротації, та посилення відповідальності за корупційні прояви. Також надаються рекомендації щодо управління конфліктами інтересів, розслідування випадків корупції, управління ризиками, митного контролю тощо.
У свою чергу в.о. Голови ДФС Мирослав Продан зазначив, що фіскальна служба вживає низку заходів, спрямованих на реформування служби у сфері антикорупційної діяльності. Робота здійснюється за двома напрямами.
Перший – це розвиток дієвої та комплексної системи запобігання корупційним проявам шляхом створення необхідних організаційних та дисциплінарних процедур, а також залучення до цих антикорупційних заходів всіх без виключення керівників будь-якого рівня. Другий – посилення функціональних можливостей та ефективності діяльності підрозділів внутрішньої безпеки щодо виявлення корупційних проявів та притягнення винних до відповідальності.
За словами в.о. Голови ДФС Мирослава Продана, проект Twinning, який тривав майже 2 роки, став найрезультативнішим з усіх впроваджених проектів у митній сфері. Саме у рамках цього проекту забезпечено функціонування автоматизованої системи «Єдине вікно», розроблено законопроект щодо впровадження інституту Уповноваженого економічного оператора, здійснюються кроки щодо приєднання України до Спільної транзитної системи NCTS тощо.
Міжнародні експерти також відзначили позитивні кроки, які здійснені ДФС у напрямі протидії корупції. Серед них – реалізація Антикорупційної програми ДФС на 2015-2017 роки, затверджені Правила етичної поведінки та запобігання корупції в органах ДФС, включення в програму професійного розвитку різних аспектів антикорупційної діяльності, функціонування «гарячої лінії» ДФС тощо.
Нагадаємо, Twinning – нова форма технічного співробітництва між органами влади держав-членів ЄС та країн-бенефіціарів. Визначальною рисою проектів Twinning є безпосередній обмін досвідом в окремо взятій сфері державного регулювання з метою впровадження норм та стандартів ЄС, передачу “ноу-хау” та передової практики між державними органами країн – членів ЄС та їхніми партнерами-бенефіціарами, напрацювання унікального національного досвіду.
Проект Twinning було розпочато у січні 2016 року фахівцями ДФС спільно з європейськими колегами з митних служб Німеччини, Польщі та Литви. Термін реалізації проекту – 2 роки. Бюджет проекту становить 1,8 млн. євро (грант Європейського Союзу).
(Інформація прес-служби ДФС України).
Українські та литовські митники посилять співпрацю
Співпраця з протидії митним правопорушенням, впровадження реформ у митній сфері та перспективні напрями співробітництва митних служб обговорювалися під час зустрічі в.о. Голови ДФС Мирослава Продана з Генеральним директором Митного департаменту при Міністерстві фінансів Литовської Республіки Арунасом Адоменасом, яка відбулась 19 вересня в ДФС.
Мирослав Продан подякував литовським колегам за їх допомогу у реформуванні ДФС у рамках проекту Twinning «Підтримка Державної фіскальної служби України у розвитку елементів інтегрованого управління кордонами» та експертну підтримку у процесі приєднання України до міжнародної транзитної системи NCTS.
«Проект Twinning сьогодні один з найпозитивніших та результативних проектів, напрацювання якого ми широко використовуємо у багатьох процесах реформування митної сфери. Для нас дуже важливий досвід та експертна допомога наших колег щодо приведення діяльності митної служби у відповідність до європейської практики», - підкреслив в.о. Голови ДФС.
Зокрема, українських митників цікавив досвід литовських колег щодо впровадження в Україні інституту Уповноваженого економічного оператора та перспективи приєднання до NCTS, а також модернізація митних органів, впровадження електронного декларування, оснащення пунктів пропуску сучасними технічними засобами митного контролю.
Мирослав Продан підкреслив, що саме законопроекти про Уповноваженого економічного оператора та приєднання України до міжнародної транзитної системи NCTS, які наразі знаходяться на розгляді у Верховній Раді України, були спільно напрацьовані ДФС з колегами з інших країн у рамках проекту Twinning.
Сторони також обговорили ситуацію, яка склалася в Україні у зв’язку з перебуванням на її території значної кількості транспортних засобів, які були ввезені у режимах «тимчасового ввезення» та «транзиту», у тому числі і з литовською реєстрацією.
Так, загалом в Україні з порушенням митного законодавства знаходиться майже 64 тис. автомобілів з іноземною реєстрацією.
Тільки за 7 місяців поточного року митницями ДФС було виявлено майже 15,5 тис. порушень митних правил на суму 1 млрд. грн. Це становить 70% від загальної кількості протоколів, складених відносно громадян у 2017 році.
У зв’язку з цим представники ДФС та Митного департаменту при Міністерстві фінансів Литовської Республіки домовилися розглянути можливості використання українськими митниками відкритих джерел інформації Литовської Республіки для оперативного отримання офіційної інформації щодо реєстрації транспортних засобів.
Генеральний директор Митного департаменту при Міністерстві фінансів Литовської Республіки Арунас Адоменас у свою чергу підкреслив значний прогрес, якого досягла ДФС у процесі реформування митного напряму, зокрема, електронізації процесів, та запевнив у підтримці дій українських митників щодо протидії митним правопорушенням та готовності до подальшої ефективної співпраці.
(Інформація прес-служби ДФС України).
Мирослав Продан: Секторальні зустрічі з бізнесом дають можливість зрозуміти проблематику у кожній галузі
Друга секторальна зустріч із циклу започаткованих ДФС зустрічей з бізнесом відбулася сьогодні, 19 вересня. Вона стала продовженням діалогу представників фіскальної служби та галузевих підприємств. Цього разу свої питання та пропозиції висловлювали керівники підприємств харчової та фармацевтичної галузей, оптової та роздрібної торгівлі-члени Ради з питань стимулювання інвестицій та підприємницької діяльності при ДФС
«Для фіскальної служби дуже важливим є зворотній зв’язок з бізнесом. Такі зустрічі, спільно ініційовані ДФС та членами Інвестради, дають можливість чіткого розуміння проблематики кожної з галузей, адже під час загальних зустрічей неможна детально розглянути той спектр питань, який цікавить представників конкретної сфери. Завдяки секторальним зустрічам ми маємо змогу дізнатися про реальну ситуацію, існуючі проблеми та ефективно їх вирішити», – зазначив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан.
Одним з питань сьогоднішньої зустрічі, яке є актуальним не лише для представників присутніх підприємств, а й для всього бізнесу, стало визначення митної вартості. Так, через діяльність імпортерів, які завозять товар по заниженій митній вартості, наша держава втрачає значні суми коштів через несплату митних платежів, а інші підприємства, зокрема, офіційні підприємства компаній-виробників, отримують неконкурентні умови для своєї діяльності на українському ринку.
«Є неприпустимою ситуація, коли суб’єкти зовнішньоекономічної діяльності при ввезенні товару на територію України сплачують менше митних платежів, ніж офіційний представник компанії-виробника. Тому визначення митної вартості є однією з великих проблем, над вирішенням якої працює фіскальна служба», – наголосив Мирослав Продан.
Він також надав доручення керівникам відповідних департаментів відпрацювати питання вирівняння митної вартості (зокрема, на ринку кави) з урахуванням отриманої інформації від підприємств-виробників щодо підтвердження автентичності товару.
Під час зустрічі порушувалося також питання, актуальне для фармацевтичної галузі, щодо порядку застосування нульової ставки акцизного збору на спирт етиловий, який використовується для виробництва лікарських засобів. Для врегулювання цього питання ДФС буде направлено відповідне звернення до Міністерства фінансів.
Варто зауважити, що представники бізнесу неодноразово звертали увагу на те, що Державна фіскальна служба України стає консультативним органом та відкрита до спілкування з бізнесом. Водночас висловлювалося побажання щодо вдосконалення роботи Електронного кабінету платника, зокрема, впровадження деяких сервісів, необхідних для роботи юридичних осіб.
У свою чергу очільник ДФС Мирослав Продан наголосив, що до кінця року планується впровадити в Електронний кабінет всі послуги, які надаються ДФС. Зокрема, для фізичних осіб вже сьогодні в електронному вигляді надається 80% послуг.
«Я впевнений, що лише спілкування платника податків з інспектором фіскальної служби виключно через електронні сервіси допоможе усунути в нашій роботі людський фактор, а отже і можливість корупційних проявів», – підкреслив Мирослав Продан.
На сьогодні в Електронному кабінеті платника найпопулярнішими є такі три сервіси. Перший – отримання довідки про доходи, яка необхідна для заповнення декларації та отримання субсидій, друга – отримання довідки про відсутність заборгованості перед бюджетом, необхідна для участі у тендерах, та третя – Єдиний реєстр податкових накладних, який надає можливість завантаження та друку податкових накладних та отримання інформації щодо їх статусу.
Мирослав Продан також зауважив, що ДФС докладає максимум зусиль для того, щоб Електронний кабінет платника став максимально потужним сервісом, який буде альтернативою для бізнесу під час вибору програмного продукту.
Учасники зустрічі також обговорили шляхи вирішення проблеми з вчасною реєстрацією податкових накладних через хакерські атаки на сервери компаній, посилення кібербезпеки, функціонування системи аналізу моніторингу ризиків при реєстрації податкових накладних, повернення переплат з податку на прибуток тощо.
Довідково:
З початку року платниками податків – представниками фармацевтичної галузі сплачено понад 1,1 млрд. грн. податкових платежів, харчової галузі – 5,5 млрд. грн., оптової торгівлі – понад 31,5 млрд. грн. та роздрібної торгівлі – майже 14,4 млрд. грн.
(Інформація прес-служби ДФС України).
Мирослав Продан: Зроблено значні кроки у напрямі ефективного використання потенційних можливостей українських підземних сховищ газу
Набуття чинності з 1 вересня цього року Угоди про асоціацію між Україною і Євросоюзом символічно співпало з початком закачування природного газу в українські підземні сховища газу (ПСГ) у режимі «митного складу». Такий режим дозволяє до 3 років зберігати ресурс без сплати податків і митних зборів за умови його подальшого транспортування за територію України або використовувати в Україні після митного оформлення.
Вперше в історії європейський газ зберігатиметься в Україні на ліцензованому митному складі. Це стало вагомим внеском нашої держави в демонополізацію та лібералізацію ринку природного газу, а також забезпечило виконання Україною положень Європейської та Міжнародної Енергетичної хартій.
«Запроваджені ДФС заходи з відкриття подібних митних складів сприятимуть виконанню довгострокової стратегії України з інтеграції в газовий ринок країн-членів ЄС. Створюються належні умови для розвитку співробітництва між енергетичними підприємствами різних країн, ефективного використання потенційних можливостей українських підземних сховищ газу та перетворення ПСГ на один з європейських газових хабів, що вплине на підвищення енергетичної безпеки України та Європи», - зазначив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан.
Завдяки спільній роботі Державної фіскальної служби України, зокрема, Енергетичної митниці ДФС, та Міністерства фінансів України в українському законодавстві усунуто всі правові барʼєри та розширено спектр можливостей щодо надання трейдерами газу послуг зі зберігання природного газу в ПСГ.
Так, за ініціативи ДФС були внесені зміни до законодавства в частині регулювання діяльності митних складів і, зокрема, підземних сховищ газу. Нововведеннями передбачена можливість здійснювати митне оформлення природного газу, що ввозиться на митну територію України з метою його зберігання у газосховищах, відповідно до митного режиму митного складу.
При цьому, як єдиний митний склад може вважатись одне або декілька газосховищ, які знаходяться в управлінні одного оператора, а газосховища можуть бути територіально розташовані за різними адресами.
Також Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» були внесені зміни до ст. 197 Податкового кодексу в частині скасування звільнення від оподаткування ПДВ операцій з імпорту природного газу.
Таким чином закладено підґрунтя для залучення та розширення кола іноземних компаній, з якими Україна може співпрацювати у напрямі більш ефективної та раціональної експлуатації магістральних газопроводів і ПСГ.
Слід зазначити, що оскільки завантаженість українських газосховищ останніми роками складала менше 50%, а сусідні країни - Польща, Угорщина, Румунія, Словаччина, Молдова мали суттєвий дефіцит таких сховищ, впровадження Україною нової послуги щодо зберігання природного газу іноземних трейдерів у власних ПСГ стимулюватиме збільшення прибутку від їх діяльності та, відповідно, перерахування податків до державного бюджету України.
Так, 01.06.2017 Енергетичною митницею ДФС було надано дозвіл на відкриття та експлуатацію митного складу 10 ПСГ ПАТ „УКРТРАНСГАЗ”, загальним об’ємом 59 729 млн м3 (активний об’єм –30 240 млн м3). Це суттєво спростило процедури митного контролю та митного оформлення для трейдерів природного газу.
Довідково.
Європейська енергетична хартія - міжнародна угода, яка ставить за мету підвищити енергонезалежність і енергоефективність країн, що розвиваються, гарантує безпеку інвестицій та безпеку транзиту. Серед основних зобов’язань, які накладає Хартія – відсутність дискримінації постачальників енергоресурсу, створення конкурентного ринку, вільний транзит електроенергії.
(Інформація прес-служби ДФС України).
Мирослав Продан: У 2018 році видатки для ДФС заплановано збільшити на понад 45%
Уряд подав до парламенту проект бюджету на 2018 рік. Як того і вимагає Бюджетний кодекс, документ був переданий на розгляд депутатів вчасно - 15 вересня. Законопроект передбачає, що доходи держбюджету плануються на рівні 877,04 млрд грн, що на 13,7% більше, ніж у 2017 році, загального фонду - 811,6 млрд грн (плюс 15,6%).
Видатки заплановані в обсязі 948,12 млрд грн (зростання на 12,7%), у тому числі загального фонду - 878,5 млрд грн (плюс 14,4% до показника поточного року).
Зокрема, проектом бюджету плануються видатки для Державної фіскальної служби України на рівні 11,8 млрд грн, що на понад 45% більше, ніж передбачено в 2017 році.
На думку в. о. Голови ДФС Мирослава Продана, мова йде про серйозні кошти. Це дасть можливість і продовжувати реформування служби, і тримати на гідному рівні зарплати для співробітників.
"Чимало процесів у нас вже практично "на виході". Ми запустили тендери на закупівлю технічного оснащення для пунктів пропуску. До кінця року їх буде обладнано системами відеоспостереження, сканерами та ваговими комплексами. У пунктах пропуску для цього вже виділені земельні ділянки і йде їх підготовка для встановлення обладнання. Крім цього, продовжується розвиток і розповсюдження застосування "єдиного вікна". 30% митних декларацій оформлюються у такому режимі, по деяким митницям цей показник складає 50%. Зараз готується проект постанови, суть якої розповсюдити цей принцип на операції у всіх митних режимах, скоротити час огляду товарів та зменшити кількість документів. З 1 лютого 2018 року ми застосуємо принцип "єдиного вікна" на 100% для всіх суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності, - зазначив очільник ДФС. - Одним з перспективних напрямків, який виведе на новий рівень вибірковий митний контроль, є створення департаменту таргетингу та управління митними ризиками".
Крім цього, пріоритетом номер один для служби є розвиток IT-технологій та переведення всіх сервісів в електронний формат.
"До кінця року ми взяли амбітне зобов'язання в повному обсязі запустити Електронний кабінет, що мінімізує будь-які контакти бізнесу, платників з ДФС. Зараз понад 80% послуг надається в режимі on-line. Ми закінчуємо аудит IT-систем. Раз на декілька місяців додаємо нові сервіси. Нещодавно був доопрацьований е/кабінет в частині надання доступу платників ПДВ до даних Єдиного реєстру податкових накладних в режимі реального часу. Бізнес може переглядати дані щодо зареєстрованих, зупинених податкових накладних, а також результати комісії", - повідомив Мирослав Продан.
Проектом бюджету також передбачений ріст видатків на оплату праці співробітникам служби. По даним Мирослава Продана, вже цього серпня ДФС вдалося підвищити зарплати податківцям, що призупинило відтік кадрів.
"Фахівці вже відчувають надію, позитив і перспективу і, навіть, починають повертатися до служби. А ще декілька місяців тому була така ситуація, коли в день по всій службі по всій Україні звільнялося до 10 людей", - резюмував в.о. Голови ДФС.
Вже 22 вересня проект бюджету на 2018 рік буде представлено у Верховній Раді України.
(Інформація прес-служби ДФС України).
В Головному управлінні ДФС у Дніпропетровській області проведено сеанс телефонного зв’язку
Днями відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» старшого оперуповноваженого з ОВС управління внутрішньої безпеки ГУ ДФС у Дніпропетровській області Павла Хороших на тему: «Профілактичні заходи щодо протидії проявам корупції в службовій діяльності підрозділів фіскальної служби області».
В процедурі спілкування з ініціаторами дзвінків проведено обговорення окремих ситуацій , які виникають у суб’єктів підприємницької діяльності при спілкуванні з представниками фіскальної служби пов’язаному з отриманням консультативних послуг. Розглянуті питання щодо повноважень інспекторського складу при проведенні документальних перевірок фінансово-господарської діяльності.
Зауважень на адресу працівників фіскальної служби області від ініціаторів дзвінків не надходило.
(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).
Майже 140 мільйонів гривень сплатили до місцевих бюджетів Нікопольського регіону власники та орендарі земельних ділянок
З початку року від власників та орендарів земельних ділянок Нікопольського регіону надійшло до місцевих бюджетів міст Нікополя, Марганця, Покрова, а також смт. Томаківка та Нікопольського района 139 млн. грн. плати за землю. У порівнянні з аналогічним періодом 2016 року находження цього податку збільшились на 19,3 млн. грн. Про це повідомила заступник начальника Нікопольської ОДПІ Вікторія Радецька.
Нагадаємо, власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою податок сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні в поточному році.
Юридичні особи самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов’язку подання щомісячних декларацій.
Податок фізичними особами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення, які надсилаються до 1 липня поточного року.
При заповненні реквізитів платіжних документів на сплату податків і зборів слід зазначати податковий номер платника податку
Начальник відділу моніторингу доходів та обліково-звітних систем Нікопольської ОДПІ Ярина Кальник звертає увагу платників, що при сплаті податків і зборів до бюджету через каси банків або платіжні термінали самообслуговування у полі «Призначення платежу» необхідно зазначати податковий (ідентифікаційний) номер платника податку, якому нараховане податкове зобов’язання.
Оскільки, в органах ДФС облік нарахованих та сплачених до бюджету податкових зобов’язань ведеться згідно податкових номерів, ідентифікація платників податків згідно прізвища вказаного у полі «Призначення платежу», ускладнює або часто унеможливлює зарахування сплачених коштів на особовий рахунок такого платника.
Нагадаємо, що відповідно до Постанови Правління Національного банку України від 21 січня 2004 року № 22 реквізит «Призначення платежу» платіжного доручення заповнюється платником так, щоб надавати повну інформацію про платіж та документи, на підставі яких здійснюється перерахування коштів отримувачу. При сплаті податків, зборів та єдиного внеску поле «Призначення платежу» розрахункового документа необхідно заповнювати згідно з вимогами щодо заповнення реквізитів розрахункових документів, викладених у додатку 8 до Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої вищевказаною постановою.
До уваги платників екологічного податку
Начальник відділу адміністрування податку на прибуток, місцевих податків і зборів, екологічного податку та рентної плати території обслуговування Нікопольської ОДПІ управління податків і зборів з юридичних осіб ГУ ДФС у Дніпропетровській області Ірина Сінявіна звертає увагу платників на дотримання ними порядку заповнення податкової звітності з екологічного податку.
ДФС України за результатами попереднього аналізу податкової звітності з екологічного податку за другий квартал 2017 року встановлено непоодинокі методологічні помилки заповнення податкової звітності.
Платники екологічного податку звітують за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 №715 «Про затвердження форми Податкової декларації екологічного податку» (далі – наказ №715).
Відповідно до пункту 250.1 статті 250 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс) базовий податковий (звітний) період для екологічного податку дорівнює календарному кварталу.
Невід’ємною частиною Декларації є шість типів додатків:
- додаток 1 «Розрахунок за викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення»;
- додаток 2 «Розрахунок за скиди забруднюючих речовин безпосередньо у водні об’єкти»;
- додаток 3 «Розрахунок за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об’єктах»;
- додаток 4 «Розрахунок за утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені)»;
- додаток 5 «Розрахунок за утворення радіоактивних відходів і сплачується за придбання джерел(а) іонізуючого випромінювання»;
- додаток 6 «Розрахунок за тимчасове зберігання радіоактивних відходів їх виробниками понад установлений особливими умовами ліцензії строк».
Відповідний тип додатка забезпечує обчислення податкового зобов’язання за відповідним видом об’єкта оподаткування – викиди в атмосферне повітря, скиди у водні об’єкти та інші.
За відсутності у платника відповідного виду об’єкта оподаткування тип додатка, у якому обчислюється податкове зобов’язання для такого об’єкта оподаткування, до Декларації не додається.
Таким чином, при заповненні звітності з екологічного податку необхідно дотримуватись порядку заповнення реквізитів звітності, застосування затверджених ставок та коефіцієнтів.
Зміни щодо списання безнадійного боргу
Начальник відділу стягнення та роботи з безхазяйним майном території обслуговування Нікопольської ОДПІ управління погашення боргу ГУ ДФС у Дніпропетровській області Павло Роденко звертає увагу, що 31 серпня 2017 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 18.08.2017 №618, якою внесено зміни до Порядку списання непогашених грошових зобов’язань або податкового боргу після ліквідації платника податків, не пов’язаної з банкрутством.
Зазначеними змінами, зокрема, передбачено підстави за яких вважаються безнадійним боргом і підлягають списанню грошові зобов'язання та/або податковий борг платника податків, що залишаються непогашеними після ліквідації такого платника, не пов'язаної з банкрутством, у зв'язку з недостатністю майна у нього та осіб, на яких у випадках, передбачених законом, покладається відповідальність щодо погашення грошових зобов'язань та/або податкового боргу.
Постанова № 618 опублікована в газеті «Урядовий кур’єр» від 31.08.2017 №161.
Дніпропетровською митницею ДФС виявлені факти порушення митного законодавства
З початку 2017 року Дніпропетровською митницею ДФС складено 202 протоколи про порушення митних правил на суму 41,4 млн. грн. та направлено 6 повідомлень про протиправне діяння, що містить ознаки злочину на загальну суму 8,6 млн.грн.
В серпні 2017 року в зону діяльності Дніпропетровської митниці ДФС доставлено товар «Матеріал ПВХ» вартістю 1,1 млн.грн та 0,9 млн.грн., задекларований за кодом УКТЗЕД 3921906000 зі ставкою ввізного мита 5%.
В ході проведення лабораторних досліджень виявлено у кожній партії незадекларований товар, який класифікується за кодом УКТЗЕД 5903109090 зі ставкою ввізного мита 8% від вартості товару.
Таким чином, підприємство незадекларувало за встановленою формою товару на суми 194,7 тис. грн. та 204,2 тис. грн. відповідно.
По даним фактам складено два протоколи про порушення митних правил за ознаками правопорушення передбаченого ст. 472 МК України на загальну суму 398,9 тис. грн.
(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).
Платники ПДВ Дніпропетровщини сплатили до бюджету майже 4 мільярда гривень
Протягом 2017 року суб’єкти господарювання Дніпропетровської області суттєво наростили сплату податку на додану вартість, довівши його фактичні надходження до державного бюджету до 3 мільярдів 749,1 мільйонів гривень, у порівнянні з відповідним періодом 2016 року темп росту надходжень склав 44,5 відсотків, що в абсолютній сумі становить 1 мільярд 154,2 мільйонів гривень. Слід зазначити, що добровільна сплата податку складає 97,5 відсотків, а саме – 3 мільярда 655,5 мільйонів гривень.
Також повідомляємо, що ДФС доопрацьовано «Електронний кабінет платника» в частині надання доступу платникам податків на додану вартість до даних Єдиного реєстру податкових накладних (ЄРПН) в режимі реального часу щодо складених ним чи його контрагентами податкових накладних та/або розрахунків коригування (ПН/РК).
Платникам податку на додану вартість після ідентифікації з використанням ЕЦП будь-якого Акредитованого центру сертифікації ключів в особистому кабінеті надано можливість перегляду відомостей щодо ПН/РК, зареєстрованих, реєстрацію яких зупинено відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, а також щодо яких комісією ДФС прийнято рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН.
Пошук інформації в ЄРПН здійснюється за основними реквізитами ПН/РК, а також за індивідуальним податковим номером продавця та покупця товарів/послуг. Також платники мають можливість завантажити ПН/РК в електронному вигляді (у форматі xml з ЕЦП).
(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).
З початку року Центрами обслуговування платників Дніпропетровської області надано майже 200 тис. адміністративних послуг
В органах ГУ ДФС у Дніпропетровській області створено та працюють 36 Центрів обслуговування платників (ЦОП), де платники податків можуть отримати широкий спектр послуг: інформаційних, консультативних та адміністративних.
Центрами забезпечується надання 31 вид адміністративних послуг.
Загалом працівниками ЦОП за січень - серпень 2017 року прийнято майже 2,4 млн. звернень у сфері надання адміністративних та інших послуг, надано близько 198,9 тис. адміністративних послуг.
Час прийому відвідувачів ЦОП (прийом документів, консультування, надання адміністративних послуг):
-з понеділка по четвер з 9 год. 00 хв. до 18 год. 00 хв.,
- п’ятниця – з 9 год. 00 хв. до 16 год. 45 хв.,
- субота – з 9 год. 00 хв. до 13 год. 00 хв;
- обідня перерва – з 13 год 00 хв. до 13 год. 45 хвилин;
- неділя - вихідний.
(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).
З початку року роботодавці Дніпропетровщини спрямували на соціальні потреби 7,2 мільярда гривень ЄСВ
За вісім місяців 2017 року роботодавці Дніпропетровської області сплатили до державних цільових фондів 7 мільярдів 164,9 мільйонів гривень єдиного соціального внеску. Додатково на соціальні потреби надійшло 1 мільярд 232,4 мільйони гривень ЄСВ.
Якщо порівнювати з відповідним періодом 2016 року, то надходження на «соціалку» зросли на 2 мільярда 90,1 мільйонів гривень.
Cвоєчасна сплата єдиного соціального внеску гарантує громадянам право на соціальний захист на випадок безробіття, нещасних випадків чи професійних захворювань, пенсійне забезпечення та інші виплати. ЄСВ для всіх платників єдиного внеску (крім пільгових категорій) встановленого у розмірі 22 відсотки, і він підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.
(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).
Електронна звітність: оновлено телефонний номер для отримання консультацій
Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що Акредитований центр сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД ДФС) на головній сторінці офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД ДФС у розділі «Новини» за посиланням https://acskidd.gov.ua/news повідомив наступне.
Консультації з питань отримання послуг електронного цифрового підпису та використання особистих ключів електронного цифрового підпису можна отримати за номером телефона 0 800 501 007 (напрямок 2).
Блокування та скасування посилених сертифікатів відкритих ключів у телефонному режимі здійснюється за номером телефона (044) 284-00-10.
Звернення на антикорупційний сервіс «Пульс» зменшились на 66 відсотків
За січень-серпень 2017 року на антикорупційний сервіс «Пульс» ДФС України надійшло 63 звернення від платників податків Дніпропетровської області, що на 122 звернення або на 66 відсотків менше, ніж за аналогічний період 2016 року. За тематикою найбільше всього платників звертались щодо: звітності та реєстрації накладних (32); щодо черги в ЦОП (2); відмова в прийнятті вхідної кореспонденції (3); перевищення терміну надання адмінпослуги (4); системи електронного адміністрування ПДВ (10); роботи органів ДФС (4).
Зменшення кількості звернень платників свідчить про налагодження партнерських відносин з бізнесом та громадськістю, прозорого адмініструванню податків і зборів, а також проведення упереджувальної та роз’яснювальної роботи з працівниками органів ДФС щодо дотримання чинного антикорупційного законодавства.
Антикорупційний сервіс «Пульс» ДФС України приймає звернення від громадян щодо можливих корупційних та кримінальних правопорушень у сфері службової діяльності працівників органів ДФС, переміщення через митний кордон України товарів з приховуванням або незаконним звільненням від митного контролю, утворення черг на митних постах та у Центрах обслуговування платників, відмови у записі на особистий прийом тощо.
Громадяни та суб’єкти господарювання мають можливість повідомити про неправомірні дії або бездіяльність працівників органів ДФС за телефоном 0800-501-007, обравши на інтерактивному голосовому автовідповідачі напрямок «4».
(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).
ДФС: Запроваджено новий сервіс для платників податку на додану вартість
Державною фіскальною службою України (далі – ДФС) доопрацьовано «Електронний кабінет платника» в частині надання доступу платникам податків на додану вартість до даних Єдиного реєстру податкових накладних (далі – ЄРПН) в режимі реального часу щодо складених ним чи його контрагентами податкових накладних та/або розрахунків коригування (далі –ПН/РК).
Платникам податку на додану вартість після ідентифікації з використанням електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП) будь-якого Акредитованого центру сертифікації ключів в особистому кабінеті надано можливість перегляду відомостей щодо ПН/РК, зареєстрованих, реєстрацію яких зупинено відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, а також щодо яких комісією ДФС прийнято рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН.
Пошук інформації в ЄРПН здійснюється за основними реквізитами ПН/РК, а також за індивідуальним податковим номером продавця та покупця товарів/послуг. Також платники мають можливість завантажити ПН/РК в електронному вигляді (у форматі xml з ЕЦП).
Крім того, повідомляємо, що в Електронному кабінеті для платників ПДВ функціонують наступні сервіси:
- перегляд даних Реєстру платників ПДВ в режимі он-лайн;
- формування та надсилання Реєстраційної заяви платника податку на додану вартість, сервісних запитів та отримання витягів на них;
- подання Податкової декларації з податку на додану вартість;
- доступ до проведених операцій та руху коштів на електронному рахунку в Системі електронного адміністрування ПДВ;
- реєстрація ПН/РК в ЄРПН.
Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс для комфорту платників податків
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» (далі – ЗІР) створено у рамках Електронного Уряду з урахуванням тенденцій розвитку інформаційних технологій у сфері побудови веб-ресурсу і є інтегрованим ресурсом в інформаційне середовище органів Державної фіскальної служби України (далі – ДФС), у якому уся направленість діяльності ДФС, як внутрішня так і зовнішня, а також усі відповідні процеси інформаційно-довідкових ресурсів підтримуються та забезпечуються відповідними інформаційно-комп’ютерними технологіями.
Робота ЗІР направлена на забезпечення суспільства своєчасною, достовірною і повною довідковою інформацією.
Інформаційне наповнення ЗІР здійснюється на підставі функціональних повноважень ДФС, з урахуванням результатів всебічного аналізу інформації про потреби клієнтів, які звертаються до Контакт-центру (щорічно понад 1 млн. звернень) та з метою мінімізації витрат часу представників бізнесу на спілкування з державою.
ЗІР наповнюється інформацією, яка містить загальну позицію ДФС із застосуванням норм податкового, митного та іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на ДФС, без врахування особливостей конкретного платника податків та специфіки конкретних ситуацій та не є податковою консультацією в розумінні глави 3 «Податкова консультація» Податкового кодексу України (далі – Кодекс) і не спричиняє правових наслідків, передбачених ст.53 Кодексу.
У розділах ЗІР: «Запитання – відповіді з Бази знань», «Нормативні та інформаційні документи» та «Єдиний реєстр ІПК та письмові звернення» інформація систематизована по тематиках:
оподаткування;
державна митна справа;
єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування;
електронний цифровий підпис.
У розділі «Запитання – відповіді з Бази знань» реалізована можливість самостійного пошуку інформації, шляхом ознайомлення з редакціями відповідей на запитання, з якими звертаються клієнти до Контакт-центру по телефону, електронній пошті та письмово.
Розділ «Нормативні та інформаційні документи» містить нормативні та інформаційні документи з питань оподаткування, митної справи, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та електронного цифрового підпису, інших питань законодавства, контроль за додержанням якого покладено на органи ДФС, а також іншу інформацію стосовно роботи органів ДФС.
Звертаємо увагу, що нещодавно у ЗІР з’явився розділ «Єдиний реєстр ІПК та письмові звернення», який має безпосередній перехід до Єдиного реєстру індивідуальних податкових консультацій ДФС та наповнюється витягами з відповідей, підготовлених Інформаційно-довідковим департаментом ДФС на типові письмові звернення суб’єктів господарювання та громадян.
Розділ «Інформація з питань митної справи» містить інформаційні матеріали з питань митної справи (в тому числі актуальні запитання щодо митного контролю і оформлення товарів громадян, які переміщуються через митний кордон України) та спрямований на покращення орієнтації користувачів ресурсу в інформації за напрямком «Митна справа».
Розділ «Актуальні запитання» надає можливість користувачам ресурсу переглядати 10 найактуальніших запитань, з якими платники податків найчастіше звертались до Контакт-центру за попередній день та відповіді на них.
Розділ «Останні зміни в законодавстві» повідомляє користувачів про зміни в законодавстві з питань оподаткування, державної митної справи, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на ДФС.
Розділ «Необхідно знати» містить найактуальнішу інформацію, яку важливо знати платникам податків. Крім того, для своєчасного подання звітності до органів ДФС та сплати податків і зборів щомісяця оновлюється Податковий календар.
Розділ «Ставки податків та зборів» надає можливість користувачам ресурсу ознайомитись зі ставками загальнодержавних і місцевих податків та зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та довідковою інформацією щодо розмірів податкової соціальної пільги, прожиткового мінімуму тощо.
Розділ «Контакт-центр ДФС» містить інформацію щодо отримання суб’єктами господарювання та громадянами інформаційних послуг.
Розділ «Сервіс «Пульс»» містить інформацію для суб’єктів господарювання та громадян щодо порядку роботи сервісу «Пульс» та пам’ятку користувача.
Розділ «Інтерактивна мапа» створено для більш зручної орієнтації та можливості детального ознайомлення користувачів ресурсу з інформацією за напрямками «Митна справа», «Єдиний соціальний внесок» та «ПДФО» (податок на доходи фізичних осіб).
Розділ «Електронний цифровий підпис» надає можливість користувачам ресурсу ознайомитись із 5 найактуальнішими запитаннями щодо отримання послуг електронного цифрового підпису в Акредитованому центрі сертифікації ключів Інформаційно-довідковим департаментом ДФС (далі – АЦСК ІДД ДФС), з якими платники податків найчастіше звертались до Контакт-центру за попередній день, та відповідями на них. Крім того, розділ містить безпосереднє посилання на офіційний сайт АЦСК ІДД ДФС, що надає можливість більш детально ознайомитись з порядком отримання послуг електронного цифрового підпису, переліком документів для отримання таких послуг, завантажити форми реєстраційних документів разом зі зразками заповнення, ознайомитись з інформацію про місцезнаходження та режим роботи відокремлених пунктів реєстрації користувачів АЦСК ІДД ДФС тощо.
Функціонал ресурсу забезпечує можливість пошуку інформації по певному податку, напрямку діяльності, в т.ч. з використанням ключових слів, шляхом перегляду за певні періоди інформації, при цьому не лише по запитаннях-відповідях, розміщених в Базі знань, але і по відповідях на письмові звернення, які були надані з використання Бази знань, назвах нормативних та інформаційних документів, а в перспективі запровадження інтерактивних посилань на взаємопов’язані документи.
ІДД ДФС продовжує роботу щодо розширення можливостей та підтримки ресурсу в актуальному стані. Для надання пропозицій та зауважень з питань технічної роботи ресурсу пропонується використати «Форму зворотного зв’язку».
Проблемні питання застосування антикорупційного законодавства обговорювались в Дніпропетровській обласній державній адміністрації
Днями у приміщенні Дніпропетровської обласної державної адміністрації відбувся захід «Практичні питання застосування сучасного антикорупційного законодавства», організований ВП ВГО «Асоціація адміністративних суддів» за підтримки Голови Дніпропетровської облдержадміністрації Валентина Резніченка, у якому прийняли участь провідні фахівці Головного управління ДФС у Дніпропетровській області.
Під час заходу особливу увагу приділено питанням застосування сучасного антикорупційного законодавства, зокрема, відповідальності за неподання, несвоєчасне подання електронних декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування тощо. Окремо розглянуто особливості порядку повної перевірки декларації та моніторингу способу життя.
(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).
З початку поточного року анульовано 62 ліцензії за продаж неповнолітнім алкоголю та тютюну
У Дніпропетровській області станом на 01.09.2017 року діє 13137 ліцензій на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами по 4890 суб’єктам господарської діяльності, у тому числі ліцензії на алкогольні напої – 7300, на тютюнові вироби – 5837.
З початку року суб’єкти господарювання Дніпропетровщини отримали 9753 ліцензій, з них 5462 – на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями та 4291 – на тютюнові вироби.
Разом з тим, протягом січня - серпня 2017 року за несвоєчасну сплату чергового платежу призупинено дію 1628 ліцензії; анульовано - 1663, з яких - 62 за продаж алкогольних та тютюнових товарів особам, які не досягли 18 років.
(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).
Для платників правобережжя м.Дніпра відбувся семінар з актуальних питань податкового законодавства
Фахівцями ДПІ правого берега м. Дніпра проведено кущовий семінар для платників.
На семінарі податківцями надані роз’яснення деяких аспектів податкового законодавства. Особливу увагу приділено питанням, пов’язаним з блокуванням реєстрації податкових накладних. Розглянуто критерії, оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких ПН/РК в ЄРПН (СМ КОР), податкові та бухгалтерські наслідки для покупця / продавця при блокуванні податкових накладних.
Присутнім надані практичні поради стосовно правильного формування пакету документів, достатніх для розблокування податкової накладної, та алгоритму дій платників у разі призупинення реєстрації накладних.
Також на семінарі обговорювалось інші актуальні питання: включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру неприбуткових установ та організацій; особливості справляння рентної плати та екологічного податку; адміністрування єдиного соціального внеску тощо.
Наприкінці заходу платники отримали друковану продукцію з вищевказаної тематики, підготовлену фахівцями фіскальної служби.
(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).
Електронні ключі від ДФС отримали 223,5 тис. платників
Протягом січня-серпня 2017 року послугами Акредитованого центру сертифікації ключів ДФС скористалися 223,5 тис. клієнтів. Їм безкоштовно видано 775,2 тис. посилених сертифікатів відкритих ключів.
Переважну більшість користувачів складають фізичні особи – 173,3 тис. Протягом зазначеного періоду вони отримали 362,7 тис. посилених сертифікатів відкритих ключів.
Кількість юридичних осіб, які скористалися послугами центру, склала 50,2 тис. Їм видано 412,5 тис. цифрових підписів.
Загалом з початку діяльності Центр обслуговує 5,9 млн. сертифікатів відкритих ключів.
Клієнти Центру отримують посилені електронні ключі безкоштовно, на відміну від комерційних центрів, де ця послуга є платною.
Видані центром ключі електронного цифрового підпису дають змогу звітувати в режимі он-лайн не лише до органів ДФС, а й до органів державної статистики та Пенсійного фонду України.
(Інформація прес-служби ДФС України).
Екологічний податок: характерні помилки при заповненні податкової звітності за другий квартал 2017 року
Нікопольська ОДПІ нагадує, що ДФС України за результатами попереднього аналізу податкової звітності з екологічного податку за другий квартал 2017 року встановлено непоодинокі методологічні помилки заповнення податкової звітності, а саме:
◄ під час заповнення додатків до Податкової декларації екологічного податку (далі – Декларація) платниками не враховано, що з 1 січня 2017 року збільшено на 12% ставки екологічного податку, що діяли у 2016 році;
◄ у колонці 3 додатків 1 – 3 до Декларації фактичний обсяг викидів або об’єкт оподаткування платниками зазначається у «кілограмах», а не у «тоннах», як передбачено додатками;
◄ у випадках коли коефіцієнт дорівнює «1», у колонці 5 додатка 2, колонках 5 та 6 додатка 3 до Декларації платниками замість «1» зазначається «0»;
◄ у колонці 5 додатка 2, колонках 5 та 6 додатка 3 до Декларації платниками зазначається коефіцієнт інший, ніж передбачено Податковим кодексом України зі змінами та доповненнями, або замість коефіцієнта вказується ставка податку;
◄ у додатках 1 – 3 до Декларації платниками зазначається не безпосередній код забруднюючої речовини (відходів), а загальний – код групи забруднюючої речовини (відходів) або код зовсім не зазначається;
◄ у додатках 1 – 3 до Декларації платниками зазначається код однієї забруднюючої речовини (відходів), а ставка іншої;
◄ платниками заповнюється замість одного додатка до Декларації інший додаток.
З урахуванням зазначеного, звертаємо увагу платників екологічного податку на забезпечення правильного заповнення усіх реквізитів звітності, застосування ставок та коефіцієнтів.
За кордон не поспішай – спочатку декларацію подай!
Нікопольська ОДПІ звертає увагу бажаючих виїхати за територію України на те, що громадяни – резиденти, які перетинають кордон з метою переселення та проживання в іншій країні, зобов’язані подати до органу Державної фіскальної служби України за місцем свого проживання декларацію не пізніше ніж за 60 календарних днів, що передують виїзду.
Потім, звернувшись до Центру обслуговування платників територіального органу ДФС, платник податків має можливість отримати довідку про подану декларацію із зазначеним майновим станом та отриманих доходах.
Довідка видається безоплатно у паперовій та/або електронній формах на підставі:
- заяви платника податків про видачу Довідки (за встановлено формою, яка затверджена наказом Мінфіну від 13.06.2017 №568);
- поданої податкової декларації про майновий стан і доходи.
Заява та податкова декларація подаються платником податків або повноваженим представником до контролюючого органу за місцем податкового обліку.
За вибором платника заява може бути подана засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.
Слід пам’ятати, у заяві обов’язково зазначається підстава для отримання довідки та найменування підприємства (установи, організації) до якого вона буде надана (ст.179 Податкового кодексу України).
Довідка в обов’язковому порядку надається резидентом до органів митного контролю під час перетину митного кордону і є підставою для проведення митних процедур.
Увага сільгоспвиробників! Оновлено форму Заявки на отримання часткової компенсації вартості сільгосптехніки
Нікопольська ОДПІ доводить до відома сільгоспвиробників, що Міністерство аграрної політики та продовольства України (далі – Мінагрополітики) внесло зміни до форми Заявки для отримання часткової компенсації вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва (далі – Заявка), затвердженої наказом Мінагрополітики від 18.04.2017 №228. Ці зміни затверджено наказом Мінагрополітики від 07.09.2017 №499, наказ набрав чинності з 15.09.2017, з дня його офіційного опублікування (опубліковано у офіційному виданні «Офіційний вісник України» від 15.09.2017 №72).
До форми Заявки додано нові пункти:
◄ пункт 4 – «Основна діяльність» – тут зазначається, чи є виробництво сільгосппродукції основною діяльністю особи (чи становить питома вага вартості сільгосптоварів не менш ніж 75% вартості всіх товарів, поставлених протягом попередніх 12-ти послідовних звітних податкових періодів сукупно);
◄ пункт 8 – «Ознайомлено» – особа, яка претендує на отримання часткової компенсації сільгосптехніки, має поставити відмітку про ознайомлення з вимогами п.10 і п.13 Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для часткової компенсації вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва, затвердженого постановою КМУ від 01.03.2017 №130.
На підставі яких документів визначається належність будівлі до класу 1251 «Будівлі промислові»?
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до п.п.266.3.1 п.266.3 ст.266 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) база оподаткування об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності юридичних осіб, обчислюється такими особами самостійно виходячи з загальної площі кожного окремого об’єкта оподаткування на підставі документів, що підтверджують право власності на такий об’єкт.
База оподаткування об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, які перебувають у власності фізичних осіб, обчислюється контролюючим органом на підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що безоплатно надаються органами державної реєстрації прав на нерухоме майно та/або на підставі оригіналів відповідних документів платника податків, зокрема документів на право власності (п.п.266.3.2 п.266.3 ст.266 ПКУ).
Згідно з п.п.265.7.5 п.265.7 ст.265 ПКУ платники податку – юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають до контролюючого органу за місцезнаходженням об’єкта оподаткування декларацію за формою, встановленою у порядку, передбаченому ст.46 ПКУ, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.
Державним комітетом України по стандартизації, метрології та сертифікації наказом від 17.08.2000 №507 затверджено і введено в дію Державний класифікатор будівель та споруд ДК 018-2000, призначений для використання органами центральної та місцевої виконавчої та законодавчої влади, фінансовими службами, органами статистики та всіма суб’єктами господарювання (юридичними та фізичними особами) в Україні. Об’єктами класифікації в ДК 018-2000 є будівлі виробничого та невиробничого призначення та інженерні споруди різного функціонального призначення.
Таким чином, визначення належності будівлі до того чи іншого класу будівель проводиться на підставі документів, що підтверджують їх право власності з врахуванням класифікаційних ознак та функціонального призначення такого об’єкта нерухомості згідно з Державним класифікатором будівель та споруд ДК 018-2000.
Відповідне питання та відповідь на нього розміщене у категорії 106.02 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».
Публічна інформація: зміни до Типового порядку організації роботи та взаємодії між структурними підрозділами органів ДФС
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 08.09.2017 набув чинності наказ Міністерства фінансів України від 21.07.2017 №652 «Про внесення зміни до Типового порядку організації роботи та взаємодії між структурними підрозділами органів Державної фіскальної служби при розгляді запитів на отримання публічної інформації» (зареєстровано у Мінюсті 17.08.2017 за №1019/30887). При цьому, втратив чинність наказ Міністерства фінансів України від 28.04.2012 №511 «Про затвердження Типового порядку організації роботи та взаємодії між структурними підрозділами органів державної податкової служби при підготовці відповідей на запити про отримання публічної інформації» (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 17.05.2012 за №786/21099).
Типовий порядок організації роботи та взаємодії між структурними підрозділами органів Державної фіскальної служби при розгляді запитів на отримання публічної інформації (далі – Типовий порядок) розроблено з урахуванням положень Закону України «Про доступ до публічної інформації», Указу Президента України від 05.05.2011 №547 «Питання забезпечення органами виконавчої влади доступу до публічної інформації».
Норми цього Типового порядку поширюються на організацію роботи органів Державної фіскальної служби України (далі – ДФС) при підготовці відповідей на запити на інформацію.
Типовий порядок визначає механізм взаємодії між структурними підрозділами ДФС, Інформаційно-довідковим департаментом ДФС, Департаментом спеціалізованої підготовки та кінологічного забезпечення ДФС, Спеціалізованою лабораторією з питань експертизи та досліджень ДФС (далі – структурні підрозділи ДФС), а також між структурними підрозділами головних управлінь ДФС в областях, місті Києві, Міжрегіональним головним управлінням ДФС – Центральним офісом з обслуговування великих платників, митницями ДФС, спеціалізованими державними податковими інспекціями, державними податковими інспекціями в районах, містах, районах у містах (крім міста Києва), об’єднаними державними податковими інспекціями (далі – територіальні органи ДФС) щодо забезпечення доступу до публічної інформації.
Типовий порядок регламентує процедуру приймання, опрацювання, реєстрації, розгляду та контролю за виконанням запитів на отримання публічної інформації фізичних, юридичних осіб, об’єднань громадян без статусу юридичної особи, а також надання інформації, яка отримується або створюється ДФС, територіальними органами ДФС у процесі здійснення ними своїх повноважень або перебуває у їх володінні.
Дія Типового порядку не поширюється на відносини щодо отримання інформації суб’єктами владних повноважень при здійсненні ними своїх функцій, а також на відносини у сфері звернень громадян, які регулюються спеціальним законом.
Контрольовані операції: новації в оформленні перевірок
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 08.09.2017 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 13.07.2017 №629 «Про затвердження форми акта (довідки) про результати перевірки з питань дотримання платником податків принципу «витягнутої руки» та Вимог до його (її) складення» (зареєстровано у Мінюсті 28.07.2017 за №931/30799) (далі – Наказ №629), яким затверджено:
- форму акта (довідки) про результати перевірки з питань дотримання платником податків принципу «витягнутої руки»;
- вимоги до складення акта (довідки) про результати перевірки з питань дотримання платником податків принципу «витягнутої руки» (далі –Вимоги).
Вимоги розроблено відповідно до положень п.п.39.5.2.17 п.39.5.2 п.39.5 ст.39 розділу I Податкового кодексу України (для застосування посадовими особами контролюючих органів при оформленні результатів документальних перевірок платників податків з питань дотримання принципу «витягнутої руки» (далі – перевірка).
Якщо за результатами перевірки виявлено, що умови контрольованої операції відрізняються від умов, що відповідають принципу «витягнутої руки» (виявлено відхилення ціни, застосованої в контрольованій операції, від звичайної ціни – для контрольованих операцій, здійснених у 2013–2014 роках), що призвело до неправильного розрахунку обсягу оподатковуваного прибутку платника податку та/або заниження суми податку, складається акт перевірки, у разі відсутності таких порушень складається довідка.
Акт (довідка) про результати перевірки складається на паперовому носії державною мовою і має наскрізну нумерацію сторінок.
В акті (довідці) про результати перевірки не допускаються виправлення цифрових показників, дат та інших даних.
Звертаємо увагу, що втратив чинність наказ Міністерства фінансів України від 21.10.2015 №912 «Про затвердження форми акта (довідки) про результати перевірки платника податків з питань повноти нарахування і сплати податків під час здійснення контрольованої(их) операції(й) та Вимог до його (її) складення», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 09.11.2015 за №1396/27841.
Щодо оподаткування операцій з передачі будинків з балансу комунального підприємства на баланс ОСББ
Державна фіскальна служба України (далі – ДФС) у листі від 15.08.2017 №17901/6/99-99-15-02-02-15 (далі – Лист№17901) повідомила, що згідно з п.п.134.1.1 п.134.1 ст.134 Податкового кодексу України зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс) об’єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень Кодексу.
Таким чином, об’єктом оподаткування податком на прибуток є фінансовий результат до оподаткування, визначений за правилами бухгалтерського обліку, відкоригований на різниці відповідно до Кодексу.
Об’єднання співвласників багатоквартирного будинку (далі – ОСББ) – це юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання спільного майна (ст.1 Закону України від 29.11.2001 №2866-III «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку» (далі – Закон № 2866).
Керівництво багатоквартирним будинком здійснює об’єднання через свої органи управління (ст.12 Закону №2866).
Згідно з п.5 ст.13 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» від 14.05.2015 №417-VIII, у разі якщо протягом одного року з дня набрання чинності цим Законом співвласники багатоквартирного будинку, в якому не створено об’єднання співвласників, не прийняли рішення про форму управління багатоквартирним будинком, управління таким будинком здійснюється управителем, який призначається на конкурсних засадах виконавчим органом місцевої ради, на території якої розташований багатоквартирний будинок.
Відповідно до п.1 ст.1 Закону України від 24.06.2004 №1875-IV «Про житлово-комунальні послуги» балансоутримувач будинку, споруди, житлового комплексу або комплексу будинків і споруд – власник або юридична особа, яка за договором з власником утримує на балансі відповідне майно, а також веде бухгалтерську, статистичну та іншу передбачену законодавством звітність, здійснює розрахунки коштів, необхідних для своєчасного проведення капітального і поточного ремонтів та утримання, а також забезпечує управління цим майном і несе відповідальність за його експлуатацію згідно з законом.
Управитель – особа, яка за договором з власником чи балансоутримувачем здійснює управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд і забезпечує його належну експлуатацію відповідно до закону та умов договору.
Таким чином, при передачі житлових будинків з балансу комунального підприємства, яке не є власником таких будинків, в оперативне управління ОСББ для їх утримання та експлуатації без переходу права власності на такі будинки до ОСББ, різниці для коригування фінансового результату до оподаткування податком на прибуток у комунального підприємства не виникають.
Лист №17901 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:http://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-konsultatsii/konsultatsii-dlya-yuridichnih-osib/72446.html
Які документи необхідно подавати суб’єкту господарювання до контролюючого органу для реєстрації ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами?
Нікопольська ОДПІ нагадує, що ст.15 Закону України від 19.12.1995 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» зі змінами та доповненнями (далі – Закон) встановлено, що ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади в містах, районах, районах у містах Києві та Севастополі за місцем торгівлі суб’єкта господарювання терміном на один рік і підлягають обов’язковій реєстрації в контролюючому органі, а у сільській місцевості – і в органах місцевого самоврядування за місцем торгівлі суб’єкта господарювання.
Вимог щодо подання суб’єктом господарювання до контролюючого органу (органу місцевого самоврядування) за місцем торгівлі окремого пакету документів для реєстрації ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами Законом та іншими нормативно-правовими актами не встановлено.
Відповідне питання та відповідь на нього розміщене у категорії 115.03 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ.
Щодо порядку проведення фактичних перевірок на запит платника податку на порушення діючого законодавства
Однією з підстав для проведення фактичних перевірок органами податкової служби є "письмове звернення покупця, (споживача), оформленого відповідно до закону, про порушення платником податків установленого порядку проведення розрахункових операцій, касових операцій, патентування або ліцензування" (п.п.80.2.3 п.80.2 ст.80 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами та доповненнями).
В ході проведення таких перевірок у суб’єктів господарювання виникають питання стосовно змісту самого звернення та реквізитів заявника.
При цьому, відповідно до ст.9 та ст.10 Закону України «Про звернення громадян» від 02.10.96 №393/96-ВР, не допускається розголошення одержаних із звернень громадян відомостей про особисте життя громадян без їх згоди чи відомостей, що становлять державну або іншу таємницю, яка охороняється законом, конфіденційної та іншої інформації, якщо це обмежує права й законні інтереси громадян.
На прохання громадянина (заявника), висловлене в усній формі або зазначене в тексті звернення, не підлягають розголошенню його прізвище, місце проживання та роботи.
Відповідно до ст.5 Закону України «Про захист персональних даних» від 01.06.10 №2297-VІ прізвища, адреса проживання громадян відносяться до понять персональних даних та підпадають під об’єкти захисту.
Виграші та призи оподатковуються податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18%
До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються, зокрема, доходи у вигляді виграшів, призів.
Податковим агентом платника податку під час нарахування (виплати, надання) доходу у вигляді виграшів (призів) у лотерею чи в інші розіграші, у букмекерському парі, у парі тоталізатора, призів та виграшів у грошовій формі, одержаних за перемогу та/або участь в аматорських спортивних змаганнях, у тому числі у більярдному спорті, є особа, яка здійснює таке нарахування (виплату).
Податковим агентом - оператором лотереї у строки, визначені для місячного податкового періоду, до бюджету сплачується загальна сума податку з доходів фізичних осіб, нарахованого за ставкою 18%, із загальної суми виграшів (призів), виплачених за податк
Джерело: guru.ua
Категорії: Новости Днепропетровска Новости Никополя
22.09.2017 14:57