Новини Волноваської ОДПІ

Застосування права на податкову знижку при відчуженні об’єкта іпотеки
Платник податку – резидент має право включити до податкової знижки частину суми процентів за користування іпотечним житловим кредитом, наданим позичальнику в національній або іноземній валютах, фактично сплачених протягом звітного податкового року.
При цьому, Податковим кодексом України визначені умови, при додержанні яких громадянин має право на застосування податкової знижки по сумам сплачених процентів. Зокрема, право на включення до податкової знижки суми процентів за іпотечним кредитом, надається платнику податку за одним іпотечним кредитом протягом 10 послідовних календарних років починаючи з року, в якому збудований об’єкт житлової іпотеки переходить у власність громадянина та починає використовуватися як основне місце проживання. Якщо протягом звітного року об’єкт іпотеки був відчужений, то фізична особа не має права на отримання податкової знижки в частині суми процентів за користування іпотечним житловим кредитом.
Волноваська ОДПІ
ГУ ДФС у Донецькій області
Нарахування земельного податку фізичним особам у 2017 році
Законом України від 21.12.2016 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні», що набрав чинності з 01.01.2017, внесені зміни до статей 281 та 286 Податкового кодексу України, які регламентують правила нарахування земельного податку фізичним особам.
Законом внесено зміни у частині адміністрування земельного податку з фізичних осіб, зокрема:
- передбачено, подання фізичною особою, яка має у власності декілька земельних ділянок одного виду використання, до 1 травня поточного року письмової заяви у довільній формі до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки про самостійне обрання/зміну земельної ділянки для застосування пільги. Пільга починає застосовуватися до обраної земельної ділянки з базового податкового (звітного) періоду, в якому подано таку заяву; - передбачено, що нарахування фізичним особам сум податку проводиться контролюючими органами (за місцем знаходження земельної ділянки), які надсилають (вручають) платникові за місцем його реєстрації до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку. У разі переходу права власності на земельну ділянку від одного власника – фізичної особи до іншого протягом календарного року податок сплачується попереднім власником за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому припинилося право власності на зазначену земельну ділянку, а новим власником – починаючи з місяця, в якому він набув право власності.
У разі переходу права власності на земельну ділянку від одного власника – фізичної особи до іншого протягом календарного року контролюючий орган надсилає (вручає)
податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.
Якщо такий перехід відбувається після 1 липня поточного року, то контролюючий орган надсилає (вручає) попередньому власнику нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).
Платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки для проведення звірки даних щодо:
- розміру площі земельної ділянки, що перебуває у власності та/або користуванні платника податку; - права на користування пільгою із сплати податку; - розміру ставки податку; - нарахованої суми податку.
Волноваська ОДПІ
ГУ ДФС у Донецькій області
Хто є платником земельного податку за ділянки для ведення садівництва
Волноваська ОДПІ повідомляє, що Державна фіскальна служба України в листі від 13.01.2017 р. № 447/К/99-99-13-02-03-14 роз’яснила : якщо фізособою — користувачем земельної ділянки, наданої для ведення садівництва, не оформлено право власності згідно із чинним законодавством, то платником земельного податку до бюджету є садівницьке товариство.
У разі наявності у фізичної особи — члена садівницького товариства приватизованої земельної ділянки земельний податок самостійно сплачується власником на загальних підставах або використовується пільга зі сплати податку відповідно до вимог ст. 281 ПКУ.
Волноваська ОДПІ
ГУ ДФС у Донецькій області
Доходи, отримані від послуг з обробітку землі власною технікою, обов’язково декларуються
Допоки не розпочався сезон весняно-польових робіт, власники сільськогосподарської техніки, які в минулому році отримали доходи за обробіток землі, повинні подбати про подання податкової декларації про доходи за 2016 рік.
Декларувати доходи, з яких у минулому році не було сплачено податків, громадян зобов’язує стаття 164 Податкового кодексу України.
А подати податкову декларацію про майновий стан і доходи можна в Центрах обслуговування платників, що діють при податкових інспекціях чи їх відділеннях в області. Нагадати про обов’язок подання декларації власникам сільськогосподарської техніки повинні бути зацікавлені керівники органів місцевого самоврядування, оскільки саме вони володіють найповнішою інформацією про джерела доходів мешканців територіальних громад, які очолюють.
Тим часом, фахівці ЦОП та податкових інспекцій нададуть необхідну інформаційну та консультаційну допомогу кожному декларанту.
Нагадаємо, що в Україні традиційно з 1 січня по 1 травня триває кампанія декларування доходів. У цей час громадяни, котрі в минулому році отримували доходи, з яких не було сплачено податок з доходів фізичних осіб, звітуються про такі доходи. Саме завдяки деклараційній кампанії місцеві бюджети щороку отримують додаткові мільйонні надходження.
Волноваська ОДПІ
ГУ ДФС у Донецькій області
«Щодо оподаткування неприбуткових організацій та установ, зокрема розподілу отриманих доходів на цілі, передбачені статутними документами»,
Волноваська ОДПІ повідомляє: ДФС України у листі від 19.01.2017 №1027/6/99-99-15-02-02-15 роз’яснила, що згідно з п.п. 133.4.1 п. 133.4 ст. 133 Кодексу неприбутковим підприємством, установою та організацією є підприємство, установа та організація (далі – неприбуткова організація), що одночасно відповідає таким вимогам:
утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації;
установчі документи якої (або установчі документи організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону) містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб. Для цілей цього абзацу не вважається розподілом отриманих доходів (прибутків) фінансування видатків, визначених п.п. 133.4.2 п. 133.4 ст. 133 Кодексу;
установчі документи якої (або установчі документи організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону) передбачають передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету у разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення);
внесена контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій (далі – Реєстр).
Обов’язковою умовою для неприбуткових організацій є використання своїх доходів (прибутків) виключно для фінансування видатків на своє утримання, реалізації мети
(цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених установчими документами (п.п. 133.4.2 п. 133.4 ст. 133 Кодексу).
До неприбуткових організацій, що відповідають вимогам п. 133.4 ст. 134 Кодексу і не є платниками податку, можуть бути віднесені, зокрема, професійні спілки, їх об’єднання та організації профспілок (п.п. 133.4.6 п. 133.4 ст. 133 Кодексу).
Отже, профспілкова організація має право на статус неприбутковості, якщо використання отриманих доходів (прибутків) такою профспілковою організацією здійснюється виключно на реалізацію своєї статутної діяльності без розподілу таких доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.
Законом України від 06.10.2016 № 1667-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо уточнення окремих положень про оподаткування неприбуткових організацій», який набрав чинності з 20 листопада 2016 року, внесено зміни до абзацу третього п.п. 133.4.1 п. 133.4 ст. 133 ПКУ, якими передбачено, що не вважається розподілом отриманих доходів (прибутків) фінансування видатків, визначених п.п. 133.4.2 п. 133.4 ст. 133 ПКУ, а саме видатків на своє утримання, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених установчими документами.
Не вважаються розподілом доходу (прибутків) виплати неприбуткової організації на користь засновників (учасників), працівників, членів такої організації (у т.ч. на підставі цивільно-правового договору), якщо такі витрати є фінансуванням видатків на своє утримання, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених установчими документами такої неприбуткової організації.
Особливості правового регулювання, засади створення, права та гарантії діяльності професійних спілок визначено Законом України від 15 вересня 1999 року № 1045-XIV «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» (далі – Закон № 1045).
Відповідно до ст. 1 Закону № 1045 професійна спілка (профспілка) – це добровільна неприбуткова громадська організація, що об’єднує громадян, пов’язаних спільними інтересами за родом їх професійної (трудової) діяльності (навчання).
Професійні спілки створюються з метою здійснення представництва та захисту трудових, соціально-економічних прав та інтересів членів профспілки та ведуть свою діяльність на підставі статуту.
Відповідно до положень статей 14 та 15 Закону № 1045 джерела надходження (формування) коштів профспілки та напрями їх використання визначаються в їх статутних документах.
Отже, первинна профспілкова організація зі статусом юридичної особи має право на статус неприбутковості, якщо використання отриманих доходів (прибутків) такою профспілковою організацією здійснюється виключно на реалізацію своєї статутної діяльності без розподілу таких доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.
Волноваська ОДПІ
ГУ ДФС у Донецькій області
Коли особи для цілей оподаткування вважаються пов’язаними
Якщо дві пов’язані фізичні особи безпосередньо та/або опосередковано (через пов’язаних осіб) володіють корпоративними правами юридичних осіб у розмірі 20 і більше відсотків у кожній такій юридичній особі, то такі юридичні особи вважаються пов’язаними.
За наявності обставин, зазначених в абзаці першому пп. 14.1.159 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу, юридичні та/або фізичні особи, які є сторонами господарської операції, мають право самостійно визнати себе для цілей оподаткування пов'язаними особами з підстав, не передбачених у підпунктах «а» — «в» цього підпункту.
Водночас повідомлено, що контролюючий орган в судовому порядку може довести на основі фактів і обставин, що одна юридична або фізична особа здійснювала практичний контроль за бізнес-рішеннями іншої юридичної особи та/або що та сама фізична або юридична особа здійснювала практичний контроль за бізнес-рішеннями кожної юридичної особи (пп. 14.1.159 п. 14.1 ст. 14 Кодексу).
Волноваська ОДПІ
ГУ ДФС у Донецькій області
Податковий урок – для майбутніх платників податків.
В межах здійснення заходів з формування високої податкової культури у майбутніх платників податків, фахівцями Волноваської ОДПІ було проведено відкритий урок та тему: «Основи податкового законодавства», для учнів 11-х класів Волноваської загальноосвітньої школі №7 міста Волновахи.
Під час відкритого уроку школярів ознайомили з податковою системою України, розповіли про основні податки і збори, які справляються в нашій країні та здійснили короткий екскурс до історії податкової системи України. Також учням розповіли про не звичайні податки, які справляються у різних країнах світу.
Зазначивши, що податки є основним джерелом наповнення бюджетів всіх рівнів податківці особливу увагу приділили необхідності безумовного дотримання податкового законодавства, прозорого ведення бізнесу, не допущення фактів виплати заробітної плати «в конвертах», тощо.
Не залишилося без уваги питанні декларування доходів та отримання громадянами податкової знижки. Майбутні студенти, які за навчання у вишах будуть самостійно, або їх батьки, сплачувати за навчання, мають право на податкову знижку, і для цього достатньо у законодавчо визначені терміни, особі яка сплачувала за навчання, надати декларацію про доходи за минулий рік з відповідними додатками до податкової за місцем проживання.
Зацікавила школярів і інформація про електронні сервіси започатковані ДФС України. Завдячуючи їм та не відвідуючи інспекцію, відтепер можна здійснити реєстрацію платника податків, подати звітність в електронному вигляді, отримати електронну консультацію тощо. Це значно економить час і кошти.
Майбутні платники податків уважно слухали розповідь і брали активну участь в обговоренні питань.
На завершення податківці висловили сподівання, що слухачі усвідомили важливість добровільної сплати податків і крокуючи до самостійного дорослого життя будуть втілювати у життя норми, які є запорукою добробуту кожного громадянина і держави в цілому.
Волноваська ОДПІ
ГУ ДФС у Донецькій області
З 2017 року – ставки екологічного податку збільшено
Волноваська ОДПІ інформує: за даними відділу моніторингу доходів та обліково-звітних систем Волноваської ОДПІ надходження екологічного податку від платників податків за 2016 рік склали 15,0 млн гривень.
При цьому повідомляємо, що Законом України від «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році 20 грудня 2016 року N 1791-VIII з 1 січня 2017 року збільшено порівняно з діючими у 2016 році на 12 відсотків ставки екологічного податку за викиди в атмосферне повітря окремих забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення, за скиди окремих забруднюючих речовин у водні об'єкти, за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об'єктах, за утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені), за тимчасове зберігання радіоактивних відходів їх виробниками понад установлений особливими умовами ліцензійний строк.
Звертаємо увагу на те, що зазначені ставки екологічного податку застосовуються платниками для визначення податкових зобов’язань, що виникли з 1 січня 2017 року.
Нагадуємо, що граничними термінами подання податкових декларацій та сплати податкових зобов'язань з екологічного податку вважаються за:
IV квартал 2016 року: 9 лютого 2017 року, а останнім днем сплати податку - 17 лютого 2017 року;
квартал ц.р.: 10 травня та 19 травня 2017 року відповідно;
квартал ц.р.: 9 серпня та 18 серпня 2017 року відповідно;
квартал ц.р.: 9 листопада та 17 листопада 2017 року відповідно;
квартал ц.р.: 9 лютого та 19 лютого 2018 року відповідно.
Слід звернути увагу, якщо платник екологічного податку з початку звітного року не планує здійснення викидів, скидів забруднюючих речовин, розміщення відходів, утворення радіоактивних відходів протягом звітного року, то такий платник повинен повідомити про це відповідний контролюючий орган за місцем розташування джерел забруднення та скласти заяву довільної форми про відсутність у нього у звітному році об'єкта обчислення екологічного податку. В іншому разі платник податку зобов'язаний подавати Декларації відповідно до вимог Кодексу.
Волноваська ОДПІ
ГУ ДФС у Донецькій області
Джерело: guru.ua
Категорії: Новости Волновахи
08.02.2017 15:35