Новини Волноваської ОДПІ

Новини Волноваської  ОДПІ
Звітність подана помилково

Відповідно до п.49.1 ст.49 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) податкова декларація подається за звітний період в установлені ПКУ строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків.

Платник податків зобов’язаний за кожний встановлений ПКУ звітний період, в якому виникають об’єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог ПКУ подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є (п.49.2 ст.49 ПКУ).

Платники, визначені п.п.212.1.15 п.212.1 ст.212 ПКУ (особи, які реалізують пальне), а також платники, які мають діючі (у тому числі призупинені) ліцензії на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією, яка підлягає ліцензуванню згідно із законодавством, зобов’язані за кожний встановлений ПКУ звітний період подавати податкові декларації незалежно від того, чи провадили такі платники господарську діяльність у звітному періоді (п.49.21 ст.49 ПКУ).

Згідно з п.49.8. ст.49 ПКУ прийняття податкової декларації є обов’язком контролюючого органу. Під час прийняття податкової декларації уповноважена посадова особа контролюючого органу, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов’язана перевірити наявність та достовірність заповнення всіх обов’язкових реквізитів, передбачених пунктами 48.3 та 48.4 ст.48 ПКУ. Інші показники, зазначені в податковій декларації платника податків, до її прийняття перевірці не підлягають.

ПКУ не передбачені дії суб’єкта господарювання у випадку, якщо ним помилково подано податкову звітність до контролюючого органу (подано звітність, яку взагалі не потрібно подавати або подано не до того контролюючого органу).

Однак, платник податків може звернутись письмово до контролюючого органу з обґрунтуванням обставин помилково поданої податкової звітності та проханням не визнавати дану звітність як податкову.

Відповідне питання – відповідь розміщене у підкатегорії 135.02 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».

Волноваська ОДПІ

ГУ ДФС у Долнецькій області

Для ремонту касового апарату відведено лише 7 днів!

Відповідно до ст. 5 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» на період виходу з ладу реєстратора розрахункових операцій ( РРО) та здійснення його ремонту, законодавчо відведено не більше 7 робочих днів. Проведення розрахункових операцій здійснюється з використанням книги обліку розрахункових операцій та розрахункової книжки або із застосуванням належним чином зареєстрованого резервного РРО.

Пунктом 2 ст. 14 Закону передбачено, що при виході з ладу РРО центри сервісного обслуговування зобов’язані забезпечувати відновлення його роботи протягом 7 робочих днів.

У разі незабезпечення центром сервісного обслуговування гарантійного ремонту РРО не пізніше сьомого робочого дня з дня прийняття в ремонт РРО ввести в експлуатацію належним чином зареєстрований на суб’єкта господарювання резервний РРО (п. 4 ст. 14 Закону).

Волноваська ОДПІ

ГУ ДФС у Долнецькій області

Відповідальність підприємця на загальній системі оподаткування за несплату або несвоєчасну сплату ЄВ, нарахованого за календарний рік

Відповідно до абзацу третього частини восьмої статті 9 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі за текстом – Закон № 2464) платники єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі за текстом – ЄВ), зазначені у пункті 4 частини першої статті 4 Закону № 2464, зокрема, ФОП, які обрали загальну систему оподаткування, зобов’язані сплачувати ЄВ, нарахований за календарний рік, до 10 лютого наступного року.

За несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) ЄВ контролюючий орган застосовує до платників ЄВ штрафні санкції у розмірі 20 відс. своєчасно не сплачених сум (пункт 2 частини одинадцятої статті 25 Закону № 2464).

На суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відс. суми недоплати за кожний день прострочення платежу. Нарахування пені, передбаченої Законом № 2464, починається з першого календарного дня, що настає за днем закінчення строку внесення відповідного платежу, до дня його фактичної сплати (перерахування) включно (частини десята та тринадцята ст. 25 Закону № 2464).

Згідно зі статтею 165 прим.1 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07 грудня 1984 року № 8073-Х підприємці несуть адміністративну відповідальність за несплату або несвоєчасну сплату ЄВ:

1. Несплата або несвоєчасна сплата ЄВ, у сумі, що не перевищує трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, – тягне за собою накладення штрафу на ФОП від сорока до вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

За повторне за рік вчинення таких дій – тягне за собою накладення штрафу на ФОП від ста п’ятдесяти до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

2. Несплата або несвоєчасна сплата ЄВ у сумі більше трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян – тягне за собою накладення штрафу на ФОП від вісімдесяти до ста двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

За повторне за рік вчинення таких дій – тягне за собою накладення штрафу на ФОП від ста п’ятдесяти до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Враховуючи зазначене, у разі несплати ЄВ, нарахованого за календарний рік, до ФОП, які застосовують загальну систему оподаткування, починаючи з 10 лютого року наступного за звітним, застосовуються штрафні санкції у розмірі 20 відс. своєчасно не сплачених сум. На суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відс. суми недоплати за кожний день прострочення платежу.

За порушення строків сплати ЄВ ФОП несуть адміністративну відповідальність.

Волноваська ОДПІ

ГУ ДФС у Долнецькій області

Що вважається доходом платника єдиного податку

Доходом підприємця - єдинника є дохід, отриманий протягом звітного періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій), матеріальній або нематеріальній формі (ст. 292 Податкового кодексу України (ПКУ)).

До доходу єдинника також включається вартість безоплатно отриманих протягом звітного періоду товарів (робіт, послуг).

Безоплатно отримані товари – це «товари (роботи, послуги), надані платнику єдиного податку згідно з письмовими договорами дарування та іншими письмовими договорами, укладеними згідно із законодавством, за якими не передбачено грошової або іншої компенсації вартості таких товарів (робіт, послуг) чи їх повернення, а також товари, передані платнику єдиного податку на відповідальне зберігання і використані таким платником єдиного податку» (п. 292.3 ст. 292 ПКУ).

До доходу єдинника третьої групи – платника ПДВ включається сума кредиторської заборгованості, за якою минув термін позовної давності.

Для єдинників першої та другої групи правильно визначати розмір отриманого доходу потрібно насамперед для того, щоб установити, чи має він право перебувати на спрощеній системі оподаткування та/або застосовувати її надалі. Єдинникам третьої групи слід знати розмір отриманого доходу також для визначення суми єдиного податку, яку треба сплатити до бюджету.

До складу доходу включається виторг, отриманий від продажу товарів (робіт, послуг).

Під час надання послуг (виконання робіт) за договорами комісії, доручення, транспортного експедирування або за агентськими договорами до доходу включається сума отриманої винагороди повіреного (агента).

Доходом підприємця є й сума отриманих авансів та передоплат у межах його підприємницької діяльності.

До складу доходу єдинника не включаються:

– суми ПДВ у єдинників третьої групи, зареєстрованих платниками ПДВ;

– суми поворотної фінансової допомоги, отриманої та поверненої протягом 12 календарних місяців із дня її отримання;

– суми коштів цільового призначення, що надійшли від Пенсійного фонду та інших фондів соцстраху, з бюджетів або державних цільових фондів, зокрема, у межах державних або місцевих програм;

– суми коштів (аванс, передоплата), що повертаються єдинникові – покупцеві товару (робіт, послуг), якщо таке повернення відбувається внаслідок повернення товару, розірвання договору або за листом-заявою про повернення коштів;

– суми коштів, що надійшли як оплата товарів (робіт, послуг), реалізованих у період роботи на загальній системі оподаткування, якщо підприємець помилково включив їх до складу доходу з відвантаження (а не з оплати);

– суми коштів у частині надмірно сплачених податків і зборів та єдиного внеску, повернені на розрахунковий рахунок підприємця;

– податки та збори, утримані (нараховані) під час здійснення підприємцем функцій податкового агента;

– суми єдиного соціального внеску, нараховані відповідно до норм законодавства;

– страхові виплати та відшкодування;

– кошти, отримані як компенсація (відшкодування) за рішеннями судів за будь-які попередні звітні періоди;

– суми кредитів.

Якщо підприємець реалізує рухоме або нерухоме майно, яке належить йому на праві власності як фізичній особі, але використовується в його господарській діяльності (це може бути автотранспорт, житлові та нежитлові приміщення, земельні ділянки та інше аналогічне майно), то отриманий дохід не вважається доходом від підприємницької діяльності, не включається до складу доходу єдинника та оподатковується податком на доходи як у фізичної особи. Якщо таке майно продається не суб'єктові господарювання, то за підсумками року треба буде подати до органу ДФС за місцем проживання податкову декларацію про доходи.

Волноваська ОДПІ

ГУ ДФС у Долнецькій області

Терміни подання податкової декларації з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України

Базовий податковий (звітний) період для рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України дорівнює календарному місяцю.

Платник рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця, подає до контролюючого органу за місцем податкової реєстрації податкову декларацію з рентної плати та додаток з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України.

Сума податкових зобов’язань з рентної плати, визначена у податковій декларації за податковий (звітний) місяць, сплачується платником до бюджету протягом 10 календарних днів після закінчення граничного строку подання такої податкової декларації.

Волноваська ОДПІ

ГУ ДФС у Долнецькій області

Нові можливості Електронного кабінету платника

Державною фіскальною службою України для зручності платників податків розширено функціональні можливості електронного сервісу «Електронний кабінет платника». Зокрема, створено вкладку - «Реєстр неприбуткових організацій та установ», що забезпечує оприлюднення та пошук даних про платників податків, яких включено до Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Реєстр містить ідентифікаційні та реєстраційні відомості про неприбуткові організації, а саме, код згідно з ЄДРПОУ, найменування організації, дату присвоєння ознаки неприбутковості тощо.

Інформація з реєстрів ДФС є загальнодоступною. Користувачі мають можливість у режимі онлайн завантажити, зберегти та роздрукувати оприлюднену інформацію.

Волноваська ОДПІ

ГУ ДФС у Долнецькій області

Договір оренди транспортного засобу юридичної особи у фізичної особи підлягає нотаріальному посвідченню

Договори оренди основних засобів укладаються на підставі норм Цивільного Кодексу України. Що стосується оренди (позички) транспортного засобу юридичної особи у фізичної особи, то така операція має бути підтверджена відповідним договором оренди (найму) транспортного засобу, який обов’язково складається письмово і посвідчується нотаріально (ст. 799,ст.828Цивільногокодексу). Згідно з п. 44.1 ст. 44 Податкового кодексу для цілей оподаткування платники

податків зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту. Пунктом 44.2 ст. 44 Податкового кодексу передбачено, що для обрахунку об’єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування. Відповідно до пп. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 розділу IІІ Податкового кодексу в редакції, яка діє з 1 січня 2015 року, об’єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень цього розділу. Підприємство може враховувати витрати на паливно-мастильні матеріали при визначенні фінансового результату до оподаткування згідно із правилами бухгалтерського обліку у разі належним чином оформленого та нотаріально завіреного договору оренди (позички) транспортного засобу і підтвердження первинними документами.

Волноваська ОДПІ

ГУ ДФС у Долнецькій області

Донеччина: податковою міліцією стягнуто до бюджету за кримінальними провадженнями більше 9 млн. гривень

За січень-жовтень 2016 року за матеріалами співробітників оперативного управління ГУ ДФС у Донецкій області зареєстровано 82 кримінальних провадження, з них 51 – за фактами ухилення від сплати податків в особливо великих розмірах, 18 – за фактами реалізації фальсифікованих лікеро-горілчаних виробів, 5 – за фактами спроби розкрадання бюджетних коштів, 3 – за фактами фіктивного підприємництва, 3 – за фактами легалізації (відмивання) грошових коштів.

По кримінальних провадженнях стягнуто до бюджету 9,2 млн. грн, з них по закінчених кримінальних провадженнях – 2,0 млн. гривень.

Спрямовано до суду з обвинувальним актом 11 кримінальних проваджень.

Головне управління ДФС Донеччини

Донеччина: надходження від власників дорогих автомобілів перевищили 3,3 млн. гривень

За десять місяців поточного року до сплати транспортного податку Донецької області було залучено 122 автовласника.

Основну частку від надходжень транспортного податку сплатили власники елітних авто м. Маріуполя (1,2 млн. грн.), Слов’янського району (0,6 млн. грн.) та Бахмутського району (0,4 млн. грн.) Донецької області.

Зокрема, з початку року від громадян Донеччини надійшло майже 1,8 млн. грн. податку, нарахованого за 82 дорогих автомобіля. Натомість, юридичні особи сплатили більш ніж 1,5 млн. грн. за 62 транспортних засоби.

З 1 січня 2016 року оподаткуванню підлягають транспортні засоби, з року випуску яких минуло не більше 5 років та середньоринкова вартість яких становить понад 750 розмірів мінімальної заробітної плати (у 2016 році - 1 мільйон 33,5 тис. гривень). Ставка транспортного податку становить 25 тисяч гривень на рік.

Головне управління ДФС у Донецькій області нагадує, що транспортний податок сплачується фізичними особами протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення, юридичними особами – авансовими внесками, які відображаються в річній податковій декларації щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом.

Головне управління ДФС Донеччини

Донеччина: махінації комунального підприємства з придбанням вугілля коштували бюджету 7,6 млн. гривень

Співробітниками управління боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом ГУ ДФС у Донецькій області спільно з підрозділами Національної поліції України, в рамках кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за ч.5 ст. 191 Кримінального кодексу України (привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем)викрито факти ймовірної розтрати державних коштів комунальним підприємством Донецької області.

Посадовими особами зазначеного підприємства було оформлено придбання вугілля, походження якого не вдалося встановити через недостовірну податкову звітність, надану постачальниками. Крім того, як свідчить аналіз, ціна придбання вугілля у посередників була суттєво завищена порівняно з цінами виробників.

Також, в ході перевірки встановлено, що комунальним підприємством було придбано обладнання, вартість якого перевищує ринкові ціни на 60%.

Внаслідок таких протиправних дій бюджету завдано збитків на 7,6 млн. гривень.

Здійснюється кримінальне провадження.

Головне управління ДФС Донеччини

Надходження єдиного внеску від платників Донеччини перевищили 3,8 млрд. гривень

З початку року органи фіскальної служби Донецької області забезпечили надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на суму 3 мільярда 869 млн. гривень. Очікується, що у листопаді надходження єдиного внеску сягнуть понад 4 мільярда гривень, враховуючи, що щомісячно на рахунки Держказначейства платники Донеччини перераховують майже 370 млн. гривень.

Зокрема, за десять місяців поточного року відрахування від підприємців – фізичних осіб склали майже 120 млн. грн, або 3% від загальної суми надходжень. Решта коштів надійшла від роботодавців - юридичних осіб – 97% або 3 мільярда 749 млн. гривень.

У зв’язку зі змінами у законодавстві, що відбулися з 1 січня 2016 року, а саме зменшенням ставки єдиного внеску з 38% до 22%, дещо скоротилися і надходження в порівнянні з відповідним періодом 2015 року. Але разом з цим зміни у законодавстві дозволили скоротити навантаження на фонд оплати праці для роботодавців, а вивільнені кошти спрямувати на розвиток виробництва та легалізацію найманої праці.

Нагадуємо, що єдиний внесок засобами програмного забезпечення автоматично розподіляється Державною казначейською службою України за видами загальнообов’язкового державного соціального страхування відповідно до визначених пропорцій та перераховується за призначенням – на рахунки, відкриті в Державній казначейській службі на ім’я фондів

загальнообов’язкового державного соціального страхування і пенсійного страхування.

Головне управління ДФС Донеччини

Головне управління ДФС Донеччини: надходження до бюджетів перевищили 10 мільярдний рубіж

Саме за десять місяців 2016 року податковими органами фіскальної служби Донеччини вдалось подолати 10 мільярдний рубіж надходжень до зведеного бюджету країни – за цей період платниками податків було перераховано 10 мільярдів 337 мільйонів гривень. В порівнянні з минулорічними показниками надходження цього року зросли на 2,5 млрд. гривень. Як і раніше, бізнес регіону щомісяця збагачує бюджет країни більш ніж на 1 мільярд гривень.

Основними податками у формуванні зведеного бюджету від платників по області незмінно залишаються:

54% - податок на доходи фізичних осіб (5624 млн. грн.);

11% - податок на додану вартість (1185 млн. грн.);

8,7% - екологічний податок (901 млн. грн.);

7,7% – плата за землю (794 млн. грн.).

Більшу частку зведеного бюджету складають місцеві скарбниці області (65%), які за десять місяців поточного року поповнились на 6,6 млрд. гривень. У порівнянні з аналогічним періодом 2015 року надходження зросли більше, ніж на 2 млрд. гривень.

До Державного бюджету України з початку року суб’єкти господарювання Донеччини спрямували понад 3,6 млрд. грн., що на 29% або на 825 млн. грн. більше, ніж торік.

Таке підвищення рівня надходжень до бюджетів відбувається, не в останню чергу, завдяки функціонуванню системи електронного адміністрування ПДВ, зменшенню навантаження на фонд заробітної плати роботодавців та, як наслідок, детінізації найманої праці, постійному вдосконаленню електронних сервісів ДФС, що сприяє спрощенню ведення бізнесу.

Над наповненням бюджету працювали і наші колеги з Донецької митниці ДФС та зі Спеціалізованої держаіної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Донецьку МГУ ДФС, надходження від яких склали 2,9 млрд. грн. та 3,3 млрд. грн. відповідно.

Але й не менш важливу роль в досягненні таких результатів відіграє сумлінне ставлення платників податків до свого конституційного обов’язку.

Головне управління ДФС Донеччини

Власники нерухомості Донеччини сплатили понад 35 млн. грн. податку

Місцеві скарбниці Донецької області отримали у 2 рази більше податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки, ніж торік. Сума цьогорічних надходжень склала 35,9 млн. гривень.

Основну частку надходжень, а саме 88% складають надходження від власників майна – юридичних осіб. На Донеччині зареєстровано 1912 юридичних осіб, що є власниками більше 9 тис. об’єктів нерухомості. Сума задекларованого ними податку у 2016 році складає 38,9 млн. грн., що на 58% більше ніж у 2015 році. За десять місяців поточного року юридичні особи сплатили понад 31 млн. гривень. Слід зауважити, що вищезазначені платники нерухомості у жовтні поточного року перерахували понад 7,7 млн. гривень.

Нагадуємо, що платники – юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають до відповідних державних податкових інспекцій за місцезнаходженням об'єкта/об'єктів оподаткування декларацію з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.

Від фізичних осіб – власників об’єктів житлової та нежитлової нерухомості до місцевих бюджетів регіону надійшло понад 4 млн. грн. або 12% від загальної суми надходжень, що майже у 5 разів перевищує минулорічні надходження.

Приріст задекларованих та сплачених сум податку, насамперед зумовлений результатами спільної роботи органів ДФС та органів місцевого самоврядування області з визначення та встановлення обгрунтованих ставок податку.

З більш детальною інформацією щодо правильності визначення платників податку на нерухомість та механізму нарахування зазначеного податку можна ознайомитись за посиланням http://dn.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/264946.html.

Головне управління ДФС Донеччини

Джерело: guru.ua

Категорії: Новости Волновахи

10.11.2016 10:12