Новини Нікопольськoї ОДПІ

Роман Насіров: Надходження до місцевих бюджетів зросли на 34 млрд гривень
За 9 місяців 2016 року надходження до місцевих бюджетів - більше 104 млрд гривень. Таким чином забезпечено приріст платежів до місцевих бюджетів на 47,4%, або майже на 34 млрд гривень, у порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Про це зазначив Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров.
За його словами, у вересні до місцевих бюджетів сплачено 11,4 млрд грн., що майже на 43% більше від фактичних надходжень у вересні 2015 року.
Серед регіонів за сумою сплати податкових платежів до місцевих бюджетів перше місце посідає Київ. За вересень 2016 року до місцевого бюджету міста Києва надійшло 1,2 млрд гривень.
Роман Насіров додав, що основним бюджетоформуючим платежем для місцевих бюджетів є податок та збір на доходи фізичних осіб: «По податку та збору на доходи фізичних осіб надходження за 9 місяців 2016 року збільшились на 18,2 млрд грн. – до 56,4 млрд грн. Це відбулося у тому числі за рахунок легалізації зарплат».
«Крім того, завдяки здійсненню суттєвих кроків для легалізації ринку пального, в тому числі впровадженню Системи електронного адміністрування реалізації пального, надходження акцизного податку з реалізації через роздрібну торгівельну мережу підакцизних товарів склали 8,6 млрд гривень. Таким чином, приріст платежів становить 3 млрд гривень», – додав Роман Насіров.
Роман Насіров: Громадська рада ДФС – дієвий механізм співпраці з громадськістю
Забезпечення конструктивного діалогу з громадськістю було і залишається важливим аспектом діяльності ДФС. Про це заявив Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров під час виступу на установчих зборах для формування Громадської ради при ДФС.
Він наголосив, що за час діяльності Громадською радою надано низку суттєвих рекомендацій з податкових, митних та антикорупційних питань.
«Впевнений, що оновлення складу Громадської ради дозволить продовжити конструктивні консультації з громадськістю», - зазначив очільник відомства.
«Ми розуміємо, наскільки важливо мати дієву Громадську раду. Разом з вами нам потрібно знайти правильну модель, щоб бізнес сплачував реальні та чесні податки. Це потрібно, щоб функціонувала вся держава та почалось економічне зростання. І ваша участь у цьому процесі дуже важлива», - підкреслив він, звертаючись до представників громадянського суспільства.
Роман Насіров також зауважив, що багато членів Громадської ради ДФС є членами громадських рад Міністерства фінансів та Комітету Верховної Ради з питань податкової та митної політики, завдяки цьому можливо вибудувати реальний, конструктивний діалог між ДФС та іншими державними органами.
Під час свого виступу Роман Насіров закликав учасників установчих зборів відповідально та зважено підійти до формування складу Громадської ради, яка є головним консультативно-дорадчим органом при ДФС.
Роман Насіров: До суду передані справи про порушення митних правил на суму близько 1,5 млрд грн.
Боротьба з митними правопорушеннями - одне з ключових завдань, яке стоїть сьогодні перед працівниками митниць Державної фіскальної служби. Саме тому протягом січня-вересня цього року правоохоронна діяльність митниць була зорієнтована на здійснення пошукової роботи. Було порушено більше 17 тисяч справ про порушення митних правил на суму понад 1,6 млрд грн. Про це повідомив Голова ДФС Роман Насіров.
Також митницями ДФС розглянуто більше 9 тисяч справ про порушення митних правил та застосовано адміністративне стягнення у вигляді штрафу на суму понад 468 млн грн. На розгляд до суду митницями ДФС передано 6,4 тис. справ про порушення митних правил на суму близько 1,5 млрд грн.
За результатами розгляду справ судом прийнято рішення про конфіскацію безпосередніх предметів правопорушень на суму понад 292 млн грн. Також накладено штрафів на 249 млн грн.
«Більше половини порушень виявлено на південно-західній ділянці державного кордону. Зокрема, найбільше митних правопорушень зафіксовано на Закарпатській та Одеській митницях ДФС», - повідомив очільник служби.
На кордоні з країнами ЄС митницями припинено 8 780 фактів, з Республікою Молдова – 1 386 фактів. Крім того, у пунктах пропуску морського сполучення припинено 795 спроб порушення митного законодавства. Загалом на південно-західній ділянці кордону виявлено предметів правопорушень на суму більше 292 млн грн.
Зафіксовані правопорушення і на кордоні з країнами-учасницями СНД. На північно-східній ділянці кордону за 9 місяців поточного року зафіксовано 3360 фактів порушень митного законодавства та виявлено предметів правопорушень на суму більше 209 млн грн.
«Ефективно протидіють митним правопорушенням митниці, розташовані всередині країни, які, як правило, не мають у зоні діяльності пунктів пропуску. Так, упродовж 9 місяців 2016 року такими митницями припинено 2 763 спроби порушення митного законодавства, загальна сума предметів правопорушень склала 1,1 млрд грн», - додав Роман Насіров.
Роман Насіров: Через «Єдине вікно» оформлено більше 10,5 тисячі митних декларацій
«Єдине вікно» – це ефективний інструмент спрощення митних процедур. На даний момент за принципом «Єдиного вікна» оформлено понад 10,5 тисячі заявок. Про це повідомив Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров.
«Тільки протягом останніх чотирьох днів через електронну систему «Єдине вікно» відбулося більше 550 оформлень митних декларацій. Ми постійно удосконалюємо систему, щоб проходження контрольних процедур на митниці відбувалося швидше та якісніше», - наголосив очільник відомства.
За його словами, найбільше заявок подано та оформлено на Київській митниці. З 1 січня за принципом «Єдиного вікна» тут оформлено більше 2,5 тисячі митних декларацій. Також близько 1,3 тисячі декларацій оформлено на Дніпропетровській митниці ДФС.
Нагадаємо, з 1 серпня 2016 року на пунктах митного контролю запрацювала автоматизована система «Єдине вікно», яка має на меті пришвидшити оформлення експортно-імпортних операцій. Це – один з елементів реформування митниці.
Система є повністю автоматизованою, дозволяє подавати документи один раз в одне місце і мінімізує контакти з держслужбовцями. «Єдине вікно» передбачає створення єдиної електронної бази даних, яка дозволяє різним службам контролю та митницям в автоматичному режимі обмінюватися інформацією про вантаж, який проходить через кордон України, і про результати його державного контролю.
Електронні сервіси та послуги, що надаються органами ДФС
На сьогодні дедалі більше зростає популярність електронних сервісів та послуг серед платників. Адже вони допомагають платникам економити свій час, отримувати потрібну інформацію, не відвідуючи органи ДФС.
Протягом січня – вересня 2016 року від суб’єктів господарювання прийнято та оброблено більше 200 млн. електронних документів. Кількість користувачів електронного сервісу «Електронний кабінет платника» становить 3,6 млн. користувачів. За вказаний період надано майже 55 млн. відповідей на сервісні запити платників. В Центрах обслуговування платників з початку року надано більше 2,7 млн. послуг. Про це розповіла директор Департаменту обслуговування платників ДФС Наталія Калєніченко.
За її словами, найпопулярнішим електронним сервісом є Електронний кабінет платника, за допомогою якого здійснюється взаємодія органів ДФС і платників у режимi реального часу та який на сьогодні забезпечує повний спектр послуг для суб’єктів спрощеної системи оподаткування (І та ІІ група) щодо подання звітності та інших документів відповідно до вимог чинного законодавства.
Найбільш запитуваними послугами Електронного кабінету платника є сервіси систем електронного адміністрування податку на додану вартість та реалізації пального (перегляд проведених операцій в системі та отримання інформації про рух коштів на електронному рахунку), листування з органами ДФС в електронному вигляд, стан розрахунків з бюджетом (сплата податків, зборів, платежів для фізичних осіб та перегляд даних щодо розрахунків з бюджетом за останні 2 роки).
«У рамках кампаній декларування доходів громадян та електронного декларування доходів державних службовців фізичним особам через Електронний кабінет платника надано можливість отримати відомості про отримані доходи та утримані податки, а також підготувати, заповнити та надіслати декларацію про майновий стан і доходи фізичних осіб в електронному вигляді» – зазначила Наталія Калєніченко.
Не меншим попитом користується послуга отримання інформації з реєстрів ДФС в режимі он-лайн (дані про взяття на облік платників податків, реєстр страхувальників, реєстр платників єдиного податку, дані реєстру платників ПДВ, дані реєстру платників акцизного податку з реалізації пального, інформація про РРО, інформація про книги ОРО, реєстр неприбуткових підприємств та організацій, реєстр осіб, які здійснюють операції з товарами).
Наталія Калєніченко також повідомила, що для інформаційної підтримки та допомоги суб`єктам господарювання функціонує call – центр ДФС, яким з початку 2016 року надано майже 160,5 тис. відповідей з питань подання звітності в електронному вигляді, реєстрації податкових та акцизних накладних та інших електронних сервісів.
У 2016 році місцеві податки і збори поповнили бюджет Дніпропетровської області майже на 11,6 мільярдів гривень
«За дев’ять місяців 2016 року до місцевих скарбниць Дніпропетровщини надійшло 11,58 млрд. грн. податків і зборів. Це на 1,66 млрд. грн. більше порівняно з минулорічним періодом», – повідомила перший заступник ГУ ДФС у Дніпропетровській області Вікторія Каліногорська.
За її словами більше половини надходжень в місцеві бюджети Дніпропетровського регіону забезпечує податок на доходи фізичних осіб, його сума склала 5,92 млрд. грн.
Також, суттєво наповнила бюджетні кошики місцевих громад Дніпропетровського регіону і плата за землю – 2,54 млрд. грн.
Крім цього, спрощенці області перерахували до бюджетів громад 943 млн. грн. єдиного податку, а суб’єкти господарювання, які здійснюють роздрібну торгівлю підакцизних товарів, – 688 млн. грн. акцизного податку.
Щодо рівномірності сплати податкових зобов’язань
Відповідно до пп. 14.1.156 п.14.1 ст.14 ПКУ податкове зобов’язання — це сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством.
Згідно зі статтею 57 Податкового кодексу України платник податків зобов’язаний самостійно сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим кодексом.
З метою забезпечення виконання соціальних видатків та проведення відшкодування податку на додану вартість в автоматичному режимі просимо рівномірно сплачувати суми податкових зобов’язань не чекаючи останнього дня.
Від своєчасної сплати податків, зборів (обов’язкових платежів), залежить стан наповнення бюджетів усіх рівнів, соціально-економічний розвиток держави, добробут усіх громадян, адже своєчасно сплачені податки – це виплата заробітної плати освітянам, працівникам охорони здоров’я, культури, пенсій, стипендій, фінансування соціальних заходів та інше. Тому платники податків повинні не тільки не порушувати встановлені терміни сплати, а й піклуватися про рівномірне наповнення дохідної частини бюджету, зазначає начальник Нікопольської ОДПІ Володимир Джавун.
Щодо розгляду звернень громадян за січень-вересень 2016 року
Як повідомила заступник начальника Нікопольської ОДПІ Вікторія Радецька, з початку року до Нікопольської ОДПІ надійшло 17 письмових звернень громадян, що на 15 звернень менше, ніж за відповідний період 2015 року. За результатами розгляду звернень надано відповідь на 17 звернень, у тому числі 2 звернення вирішено позитивно, на 10 звернень надано роз’яснення, 1 звернення повернуто автору відповідно до ст. 5 і 7 ЗУ «Про звернення громадян», 3 звернення направлені для розгляду за належністю, 1 анонімне звернення. Найчастіше громадяни порушували такий тематичний перелік питань:
- Інформування про ухилення від сплати податків;
- Контрольно-перевірочна робота;
- Адміністрування податків.
Порушень під час розгляду звернень громадян не зафіксовано. До Нікопольської ОДПІ громадяни повторно не зверталися, неодноразових звернень громадян не надходило.
Платники єдиного податку поповнили місцевий бюджет майже на 45 мільйонів гривень
До місцевого бюджету протягом дев’яти місяців поточного року надійшло єдиного податку в сумі майже 45 млн грн, що на 15,7 млн грн більше ніж в аналогічному періоді 2015 року.
«Найбільші надходження єдиного податку забезпечили фізичні особи – підприємці, які сплатили 22,7 млн грн. Платники єдиного податку – юридичні особи перерахували 10,8 млн.грн, юридичні особи IV групи сплатили більше 11,5 млн грн єдиного податку – повідомила начальник управління податків і зборів з фізичних осіб Нікопольської ОДПІ Юлія Пушко.
Нагадуємо, що згідно п. 295.1 Податкового кодексу України, платники єдиного податку першої і другої групи сплачують єдиний податок шляхом здійснення авансового внеску не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця.
Про заходи по погашенню податкової заборгованості Нікопольської ОДПІ
Нещодавно у Нікопольській ОДПІ відбулося інтерв’ю начальника відділу погашення боргу Павла Роденко на тему: «Робота Нікопольської ОДПІ по погашенню податкової заборгованості».
На початку заходу Павло Роденко звернув увагу на норми Податкового кодексу, якими передбачено, що платники податків зобов’язані сплачувати належні суми податків і зборів в строки та у розмірах, встановлених Податковим кодексом та Законами з питань митної справи. Так, згідно статті 87 Податкового кодексу джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь - яке майно такого платника податків, власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані, як позика (кредит), а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів. Відповідно до ст.95 Податкового кодексу контролюючі органи здійснюють за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності – шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Момент виникнення податкового боргу, відповідно до норм Податкового кодексу, пов’язується виключно із закінченням строків для сплати податкового зобов’язання, визначеного платником податку самостійно або узгодженого податкового зобов’язання у випадку, коли таке податкове зобов’язання не сплачене та не оскаржене платником податку у встановлені Податковим кодексом порядку та строки.
Податковий кодекс, зазначив Павло Роденко, містить спеціальні правила щодо застосування певних процедур під час стягнення коштів з рахунків платників податків та продажу їх майна, що перебуває у податковій заставі.
За словами начальника відділу погашення боргу, нажаль ще не всі юридичні та фізичні особи, які знаходяться на обліку в інспекції, своєчасно сплачують податки. За січень-вересень 2016 року боржникам направлено 410 податкових вимог, зареєстровано податкову заставу на суму 40,5 млн гривень. Загалом станом на 1 жовтня 2016 р. сума боргу становила 121,2 млн гривень. Серед боржників є і великі підприємства, так би мовити «мільйонери» і невеликі підприємства та приватні особи, що заборгували декілька десятків, або сотень гривень.
«Від імені Нікопольської ОДПІ хочу звернутися до платників. Важливо виконувати свій обов’язок вчасно, адже за несплату податків кожен платник несе відповідальність! Від повноти та своєчасності сплати податків, рівномірного їх надходження до бюджету протягом звітного періоду залежить економічне зростання нашої країни, забезпечення соціальних гарантій громадян» - наголосив Павло Роденко.
Шановні Нікопольці!
Нікопольська об’єднана державна податкова інспекція повідомляє, що останнім часом почастішали випадки, коли невідомі особи від імені керівного складу податкової інспекції звертаються до приватних підприємців та інших суб’єктів господарювання з вимогою надання грошових коштів або певних безкоштовних послуг погрожуючи так-званими перевірками та застосуванням штрафних санкцій.
Керівництво Нікопольської ОДПІ просить всіх бути пильними, не реагувати на провокації та сприяти притягненню до кримінальної відповідальності шахраїв. У разі отримання будь-якої інформації просимо терміново повідомляти про це до Нікопольської ОДПІ за телефоном (05662)2-22-00 або до Управління внутрішньої безпеки Державної фіскальної служби України за телефоном 0-800-501-007.
Про подання звітності про обіг марок акцизного податку в електронній формі
Нікопольська ОДПІ інформує, що 11.10.2016 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 05.10.2016 №683 «Про внесення змін до Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів» (далі – Постанова №683).
Постановою №683 внесено зміни до Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів, затвердженого постановою Кабміну від 27.12.2010 №1251.
У зв’язку з переходом на електронний документообіг зазначеною Постановою Уряд схвалив подання звітності про обіг марок акцизного податку в електронній формі.
Як повідомляється на Урядовому порталі, реалізація Постанови №683 забезпечить скорочення паперового документообігу підприємствами – виробниками, імпортерами підакцизної продукції та органами ДФС, а також унеможливить безпосередній контакт при наданні заявки-розрахунку на отримання марок акцизного податку та звітів щодо їх використання між посадовими особами суб’єктів господарювання та органів ДФС.
В ГУ ДФС у Дніпропетровській області відбулося друге засідання Ініціативної групи
19 жовтня 2016 року проведено друге засідання Ініціативної групи з підготовки установчих зборів для формування складу Громадської ради при ГУ ДФС у Дніпропетровській області.
Під час засідання визначено членів Ініціативної групи, відповідальних за збір заяв і додатків до них, а також узагальнення наданих документів від інститутів громадянського суспільства (далі – ІГС), які виявили готовність взяти участь у проведенні установчих зборів.
Також, розглянуто проект «Порядок прийняття документів від інститутів громадянського суспільства, які виявили готовність взяти участь у проведенні установчих зборів для формування Громадської ради при Головному управлінні ДФС у Дніпропетровській області» та обговорено порядок денний наступного (третього) засідання Ініціативної групи.
Шановні представники громадськості!
У зв’язку з початком діяльності Ініціативної групи з підготовки установчих зборів для формування Громадської ради при Головному управлінні ДФС у Дніпропетровській області (наказ ГУ ДФС у Дніпропетровській області від 03.10.2016р. №1031) Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє про завершення роботи Громадської ради при ГУ ДФС у Дніпропетровській області, створеної наказом ГУ ДФС від 04.12.2014р. №86.
Звертаємо увагу, що відповідно до постанови КМУ від 3 листопада 2010 року №996 (із змінами) приймання заяв для участі в установчих зборах припиняється за 30 календарних днів до їх проведення.
Отже, останній день прийому документів – 28 жовтня 2016 року (включно).
Прийом документів на паперових носіях (з підписами та печатками) здійснюється за адресою: м. Дніпро, вул. Сімферопольська, буд. 17-а.
Зразки документів знаходяться за посиланням:
http://sfs.gov.ua/pro-sfs-ukraini/gromadska-rada/initsiativna-grupa/zrazki-dokumentiv/
На Дніпропетровщині сервіс ДФСУ «Пульс» відпрацював 190 звернень громадян
З січня по вересень 2016 року на антикорупційний сервіс Державної фіскальної служби України «Пульс» звернулися 190 заявників Дніпропетровського регіону.
Переважна кількість питань (86), порушених у зверненнях, стосувалися звітності та реєстрації накладних. Також, заявники звертались з питань щодо роботи органів ДФС Дніпропетровської області (50 звернень). Крім того, з приводу системи електронного адміністрування ПДВ зателефонував 31 платник, з інших питань – 16 громадян. Безпосередньо антикорупційної тематики сервісу стосувалося 7 звернень.
Усі звернення оперативно розглянуті у встановлений термін та вирішені по суті.
Нагадаємо, що за допомогою сервісу «Пульс» можна проінформувати про неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби, оперативно та в повному обсязі вирішити суперечливі питання, які виникають у сфері адміністрування податків та у митній сфері. Телефон цілодобової лінії (044) 284-00-07.
До уваги посадових осіб органів державної влади та органів місцевого самоврядування: про отримання ЕЦП!
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що Акредитований центр сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД) на головній сторінці офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД у розділі «Новини» за посиланням http://acskidd.gov.ua/news повідомив наступне.
Відповідно до Прикінцевих положень Закону України від 14.10.2014 №1700-VII «Про запобігання корупції» зі змінами та доповненнями (далі – Закон) у 2016 році службові особи, які на день початку роботи системи подання та оприлюднення декларацій займають згідно зі статтею 50 цього Закону відповідальне та особливо відповідальне становище, до яких у тому числі віднесено посади державної служби категорії «А» та «Б», зобов’язані подати щорічні декларації за минулий рік у порядку, встановленому цим Законом, протягом 60 календарних днів після початку роботи системи.
Таким чином, для подання декларації за минулий рік суб’єкт декларування має використовувати особистий ключ електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП), отриманий для виконання своїх службових обов’язків.
Разом з цим, особи, які припинили діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування протягом звітного року, отримують послуги ЕЦП як фізичні особи, а не як посадова особа органу державної влади, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи або організації державної форми власності.
Додатково повідомляємо, що відповідно до Розпорядження Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 №145-р «Про забезпечення надання послуг електронного цифрового підпису державним службовцям, які займають посади, віднесені до категорій А і Б, та інші прирівняні до них посади» акредитовані центри сертифікації ключів Міністерства юстиції України, Державної фіскальної служби України та Державної казначейської служби України здійснюють надання послуг електронного цифрового підпису суб’єктам декларування на безоплатній основі.
Про електронне декларування державних службовців
Нікопольська ОДПІ нагадує, що відповідно до Прикінцевих положень Закону України від 14.10.2014 №1700-VII «Про запобігання корупції» зі змінами та доповненнями (далі – Закон №1700) у 2016 році службові особи, які на день початку роботи системи подання та оприлюднення декларацій займають згідно зі статтею 50 цього Закону відповідальне та особливо відповідальне становище, до яких у тому числі віднесено посади державної служби категорії «А» та «Б», зобов’язані подати щорічні декларації за минулий рік у порядку, встановленому цим Законом, протягом 60 календарних днів після початку роботи системи.
Звертаємо увагу, що термін подачі електронних декларацій відповідно до Закону №1700 за 2015 рік посад державної служби зазначених категорій спливає 30 жовтня 2016 року.
З початку року внутрішня безпека ГУ ДФС у Дніпропетровській області провела 128 службових розслідувань та перевірок
Впродовж січня – вересня 2016 року управлінням внутрішньої безпеки Головного управління ДФС у Дніпропетровській області проведено 128 службових розслідувань та перевірок.
За матеріалами управління внутрішньої безпеки ГУ ДФС у Дніпропетровській області розпочато 27 кримінальних проваджень у відношенні працівників фіскальної служби; винесено 40 подань керівникам територіальних підрозділів ГУ ДФС області для вжиття заходів реагування щодо усунення недоліків та притягнення винних осіб до відповідальності; до дисциплінарної відповідальності притягнуто 26 працівників служби.
З метою недопущення на вакантні та керівні посади в органах ДФС осіб, що своїми діями або вчинками можуть дискредитувати імідж служби, у поточному році проведено перевірки 111 кандидатів на зайняття посад в підрозділах ГУ ДФС області. За підсумками перевірок 6 претендентам відмовлено у призначенні на посаду.
Антикорупційний сервіс «Пульс»
З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності територіальних органів Фіскальної служби України нагадуємо платникам податків про функціонування антикорупційного сервісу Фіскальної служби України «Пульс», який доступний клієнтам податкової служби та митниці. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.
Ефективний сервіс за гарячою лінією попереджує: труднощі в спілкуванні; некоректне ставлення; перевищення повноважень; неякісне обслуговування; та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.
Для фізичних осіб - платників податків – новий електронний сервіс!
З метою якісного обслуговування платників податків, Державною фіскальною службою України на власному офіційному веб-порталі запроваджено новий електронний сервіс «Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису».
Сервіс дозволяє фізичним особам-платникам податків отримати відомості про свої доходи у режимі он-лайн. Для цього необхідно мати лише електронний цифровий підпис та сформувати запит за допомогою «Спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності/запитів до «Єдиного вікна подання електронної звітності ДФС», розміщеного на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням: http://sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist/spetsializovane-klientske-program/.
Відомості про суми отриманих доходів та суми сплачених податків в електронному вигляді надаються за останні три роки (щоквартально), відомості за останній звітний період (квартал) надаються через 60 днів після його закінчення.
Звертаємо увагу, що фізична особа-платник податків, відповідно до вимог Закону України від 01 червня 2010 року №2297-VI «Про захист персональних даних», може сформувати запит на отримання інформації, виключно, про себе, інформація щодо третіх осіб не надається.
Більш детально про роботу нового електронного сервісу можна дізнатися на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням: http://sfs.gov.ua/fizichnim-osobam/vidomosti-doxid/.
Про затвердження нової форми звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 02.08.2016 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 17.06.2016 №553 «Про затвердження форми Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 07.07.2016 за №932/29062 (далі – наказ №553).
Водночас втратив чинність наказ Міністерства доходів і зборів України від 27.01.2014 №85 (далі – наказ №85), зареєстрований у Міністерстві юстиції України 11.02.2014 за №276/25053, яким було затверджено форму звіту про використання коштів неприбуткових установ та організацій та Порядок його складання.
З огляду на це Державною фіскальною службою України у листі від 17.10.2016 №33649/7/99-99-15-02-01-17 (далі – лист ДФС №33649) з метою належної організації роботи щодо звітування неприбуткових установ та організацій було повідомлено наступне.
Нова форма звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації (далі – Звіт) передбачає:
- заповнення лише тих показників, які відображають особливості діяльності неприбуткової організації в залежності від закону, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації;
- відображення податкового зобов’язання з податку на прибуток у разі нецільового використання отриманих коштів та/або розподілу доходів (прибутків) організації серед засновників (учасників), її членів, працівників, членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб;
- нове поле для місячного податкового (звітного) періоду (для подання Звіту у разі недотримання вимог пункту 133.4 статті 133 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс));
- поле «Відомості про одночасне подання до звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації форм фінансової звітності» (заповнюється у разі подання фінансової звітності за бажанням неприбуткової організації);
- відображення у додатку ГД до рядків 1.15.2 ГД, 2.6.2 ГД та 3.1 ГД Звіту (далі – додаток ГД) даних митної декларації за ввезеним товаром та показників нецільового використання гуманітарної допомоги.
Звіт подається до контролюючого органу за місцезнаходженням такої неприбуткової організації, відомості про що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців.
Також у зазначеному листі надані роз’яснення стосовно:
- подання Звіту за новою формою неприбутковими організаціями, які дотримались вимог пункту 133.4 статті 133 Кодексу;
- особливостей подання та заповнення Звіту у разі порушення вимог, визначених пунктом 133.4 статті 133 Кодексу
- порядку складання Звіту та додатків до нього, а саме:
- Додатку ВП до рядків 7 – 9 Звіту («Розрахунок податкових зобов’язань за період, за який виявлено помилку(и)»), який заповнюється у разі виправлення помилки(ок) у складі звітного/звітного нового Звіту;
- Додатку ГД до рядків 1.15.2 ГД, 2.6.2 ГД та 3.1 ГД Звіту («Інформація щодо операцій з гуманітарною допомогою»), який подається неприбутковими організаціями в обов’язковому порядку при здійсненні операцій з гуманітарною допомогою. Додаток ГД доповнено новим розділом «Гуманітарна допомога, використана не за цільовим призначенням за звітний (податковий) рік».
Також слід зазначити, що підпунктом 133.4.4 пункту 133.4 статті 133 Кодексу передбачено, якщо контролюючий орган встановить факт використання неприбутковою організацією доходів (прибутків) для цілей інших, ніж передбачені установчими документами, то такі дії є підставою для виключення такої організації з Реєстру. Крім того, такій організації нараховується податкове зобов’язання з податку на прибуток підприємств, штрафні санкції і пеня відповідно до норм цього Кодексу. Податкові зобов’язання, штрафні санкції і пеня нараховуються, починаючи з першого числа місяця, в якому вчинено таке порушення.
Лист №33649 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:
http://sfs.gov.ua/podatki-ta-zbori/zagalnoderjavni-podatki/podatok-na-pributok-pidpri/listi-dps/271104.html
Внесені зміни до порядку заповнення документів на сплату податків та зборів
Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що 18.10.2016 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 05.09.2016 №811, що зареєстрований у Міністерстві фінансів України 20.09.2016 за №1272/29402 (далі – Наказ №811).
Зазначеним Наказом затверджено зміни до Порядку заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів (далі – Порядок), що затверджений наказом Міністерства фінансів України від 24.07.2015 №666 (зареєстрований у Міністерстві юстиції України 12.08.2015 за №974/27419).
Відповідного до Наказу №811, зокрема, у новій редакції викладено додаток до Порядку (пункт 10) «Перелік кодів видів сплати».
Наказ №811 опубліковано в «Офіційному віснику України» від 18.10.2016 №80.
З повним текстом Порядку зі змінами і доповненнями, також, Ви можете ознайомитись скориставшись розділом «Нормативні та інформаційні документи» категорія 135.03 Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу.
Про подання оновленої декларації з податку на прибуток підприємств за три квартали 2016 року
Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що ДФС України у листі від 11.10.2016 №33190/7/99-99-15-02-01-17 (далі – лист ДФС №33190) стосовно адміністрування податку на прибуток підприємств з огляду на набуття чинності 19.08.2016 наказу Міністерства фінансів України від 08.07.2016 №585 «Про затвердження Змін до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств» (далі – Наказ №585) повідомила про зміни, внесені до форми податкової декларації з податку на прибуток підприємств (далі – декларація), та порядку її заповнення.
Враховуючи, що видання Наказу №585 обумовлено змінами у податковому законодавстві, які впливають на показники бюджету поточного року, платникам податку на прибуток підприємств, які звітують щокварталу за звітний (податковий) період три квартали поточного року, рекомендовано подавати декларацію за оновленою формою.
Лист №33190 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:
http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/69959.html
Про заповнення митної декларації
Державна фіскальна служба України у листі від 29.09.2016 №32089/7/99-99-18-02-02-17 (далі – лист ДФС №32089) повідомила про заповнення митної декларації при декларуванні товарів, що переміщуються для забезпечення реалізації проектів економічного і соціального розвитку України, що підтримуються за рахунок фінансових ресурсів міжнародних фінансових організацій, які залучаються як позика чи кредит державою або під державні гарантії та передбачають розрахунки за поставлений товар з окремих рахунків в комерційних банках, відкритих Міністерством фінансів України.
З текстом листа №32089 можна ознайомитись на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:
http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/mitne-zakonodavstvo/listi/69876.html
Яку суму єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування сплачують підприємці на єдиному податку?
Починаючи з 1 травня по 30 листопада 2016 року підприємці, які застосовують спрощену систему оподаткування, сплачують єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) в розмірі від 319 до 7975 гривень.
Нагадуємо, для підприємців – платників єдиного податку єдиний внесок нараховується у розмірі 22% на суми, що визначаються такими платниками самостійно, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.
Мінімальний страховий внесок – визначається розрахунково як добуток мінімального розміру заробітної плати на розмір єдиного внеску, встановлений законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та підлягає сплаті щомісяця.
З 01.05.2016 мінімальна заробітна плата становить 1450 грн. Таким чином, мінімальний страховий внесок на травень – листопад 2016 року становить 319 грн. за місяць (1450 грн.* 0,22). Максимальний розмір єдиного внеску - 7975 гривень.
Єдиний внесок за себе мають право не сплачувати фізичні особи – підприємці на єдиному податку, які є пенсіонерами за віком або інвалідами та отримують, відповідно до закону, пенсію або соціальну допомогу.
Звертаємо увагу, єдиний внесок сплачується незалежно від того, отримували спрощенці дохід чи ні.
Скасовано отримання додаткової ліцензії на оптову торгівлю вином власного виробництва
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що з 13.10.2016 набрав чинності Закон України від 20.09.2016 №1534-VIII «Про внесення змін до Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» щодо оптової торгівлі алкогольними напоями, виготовленими з власного (не придбаного) виноматеріалу» (далі – Закон №1534).
Зазначеним Законом скасовано обов’язкове отримання ліцензії на оптову торгівлю суб’єктами господарювання, які отримали ліцензію на виробництво алкогольних напоїв (вин виноградних, вин плодово-ягідних або напоїв медових) та виробляють їх з виноматеріалів (виноградних, плодово-ягідних або медових) виключно власного виробництва (не придбаних), та здійснюють оптову торгівлю зазначеними алкогольними напоями.
Закон №1534 опубліковано у газеті «Урядовий кур’єр» від 12.10.2016 №192.
Оновлено довідники податкових пільг станом на 01.10.16 року
ДФС затвердила Довідник пільг, наданих чинним законодавством по сплаті податків, зборів, інших обов`язкових платежів, станом на 01.10.16 р., а саме:
– Довідник № 80/1 податкових пільг, що є втратами доходів бюджету;
– Довідник № 80/2 інших податкових пільг.
При заповненні Звіту про суми податкових пільг за ІІІ квартал 2016 року (останній строк подання звіту – 9 листопада 2016 року) слід користуватися зазначеними довідниками. Форма Звіту затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 № 1233 «Про затвердження Порядку обліку сум податків та зборів, не сплачених суб’єктом господарювання до бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг».
Детальніше про коди пільг можна дізнатися на веб-порталі Державної фіскальної служби України http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/.
Аліменти не оподатковуються податком на доходи фізичних осіб і військовим збором
До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються аліменти, що виплачуються платнику податку відповідно до рішення суду або за добровільним рішенням сторін у сумах, визначених згідно із СКУ, за винятком виплати аліментів нерезидентом незалежно від їх розміру, якщо інше не встановлено міжнародними договорами, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.
Оскільки дохід у вигляді аліментів, що виплачуються платнику податку резидентом, не включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу, то відповідно він не є об'єктом оподаткування військовим збором.
Зазначена норма передбачена пп. 165.1.14 ст. 165 і пп. 1.2 п. 16 -1 підр. 10 розд. XX Податкового кодексу України.
Передоплата, що повертається платнику єдиного податку, не включається до складу доходу
До складу доходу платника єдиного податку не включаються суми коштів (аванс, передоплата), що повертаються покупцю товару (робіт, послуг) - платнику єдиного податку, якщо таке повернення відбувається внаслідок повернення товару, розірвання договору або за листом - заявою про повернення коштів.
Зазначена норма визначена п.п. 292.11.5) ст. 292 Податкового кодексу України.
Безоплатно надані товари, роботи, послуги
До безоплатно наданих товарів, робіт, послуг належать:
а) товари, що надаються згідно з договорами дарування, іншими договорами, за якими не передбачається грошова або інша компенсація вартості таких товарів чи їх повернення, або без укладення таких договорів;
б) роботи (послуги), що виконуються (надаються) без висування вимоги щодо компенсації їх вартості;
в) товари, передані юридичній чи фізичній особі на відповідальне зберігання і використані нею.
Зазначена норма визначена п.п.14.1.13. ст. 14. Податкового кодексу України.
Встановлення місцевих податків і зборів
До місцевих податків належать: - податок на майно; - єдиний податок.
До місцевих зборів належать: - збір за місця для паркування транспортних засобів; - туристичний збір.
Місцеві ради обов'язково установлюють єдиний податок та податок на майно (в частині транспортного податку та плати за землю).
Місцеві ради в межах повноважень вирішують питання відповідно до вимог Податкового кодексу щодо встановлення податку на майно (в частині податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки) та встановлення збору за місця для паркування транспортних засобів, туристичного збору.
Установлення місцевих податків та зборів, не передбачених Податковим кодексом, забороняється.
При прийнятті рішення про встановлення місцевих податків та зборів обов'язково визначаються об'єкт оподаткування, платник податків і зборів, розмір ставки, податковий період та інші обов'язкові елементи, визначені ст. 7 Податкового кодексу.
Під час встановлення податку можуть передбачатися податкові пільги та порядок їх застосування.
Рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.
Зазначена норма передбачена ст. 10 і ст. 12 Податкового кодексу України.
Сплата земельного податку за паї, передані в оренду єдиннику
Відповідно до п. 281.3 ст. 281 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) від сплати земельного податку звільняються на період дії єдиного податку четвертої групи власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі за умови передачі земельних ділянок та земельних часток (паїв) в оренду платнику єдиного податку четвертої групи.
Водночас п. 292 прим. 1.1 ст. 292 прим. 1 ПКУ визначено, що об’єктом оподаткування для платників єдиного податку четвертої групи є площа сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ і багаторічних насаджень) та/або земель водного фонду (внутрішніх водойм, озер, ставків, водосховищ), що перебуває у власності сільськогосподарського товаровиробника або надана йому у користування, у тому числі на умовах оренди.
У п. 292 прим. 1.3 ст. 292 прим. 1 ПКУ передбачено, що підставою для нарахування єдиного податку платникам четвертої групи є дані державного земельного кадастру та/або дані з державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Згідно із ст. 125 Земельного кодексу України від 25 жовтня 2001 року № 2768-III зі змінами та доповненнями (далі – ЗКУ) право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
Платником орендної плати є орендар земельної ділянки, об’єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду (п.п. 288.2, 288.3 ст. 288 ПКУ).
Отже, фізичні особи – власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) звільняються від сплати земельного податку за земельні частки (паї), що передані в оренду платнику єдиного податку четвертої групи на підставі договору оренди.
У разі припинення підприємницької діяльності платнику єдиного внеску - ФОП необхідно знятись з обліку в контролюючих органах
У разі надходження від державного реєстратора повідомлення про проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця із зазначенням номера та дати внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру платник єдиного внеску (фізична особа – підприємець) знімається з обліку після проведення перевірки (у разі її проведення) та здійснення остаточного розрахунку зі сплати єдиного внеску.
Законом України від 13 травня 2014 року № 1258-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення процедури державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичних осіб – підприємців за заявницьким принципом» внесено зміни до Закону України від 8 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464).
Зняття з обліку платників єдиного внеску – фізичних осіб – підприємців, здійснюється контролюючими органами на підставі відомостей з реєстраційної картки, наданих державним реєстратором, після проведення передбачених законодавством перевірок платників та проведення остаточного розрахунку (абз. 7 частини 1 ст. 5 Закону № 2464).
У разі державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця така фізична особа користується правами, виконує обов’язки та несе відповідальність, що передбачені для платника єдиного внеску, в частині діяльності, яка здійснювалася нею як фізичною особою – підприємцем (частини 4 ст. 6 Закону № 2464).
При цьому останнім звітним періодом є період з дня закінчення попереднього звітного періоду до дня державної реєстрації припинення підприємницької діяльності такої фізичної особи (частина 8 ст. 9 Закону № 2464).
Платник єдиного внеску (фізична особа – підприємець) знімається з обліку після проведення перевірки (у разі її проведення) та здійснення остаточного розрахунку зі сплати єдиного внеску.
До реєстру страхувальників вносяться відповідні записи із зазначенням дати та причини зняття з обліку платника єдиного внеску.
Датою зняття з обліку платника єдиного внеску є дата внесення запису до реєстру страхувальників.
Заявка на акцизні марки - лише в електронній формі
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що продаж марок акцизного податку вітчизняним виробникам алкогольних напоїв і тютюнових виробів буде здійснюватися на підставі документів, поданих в електронній формі. До них належать:
довідка про сплату суми податку, яка розрахована за ставками для готової продукції (для алкогольних напоїв, для виробництва яких використовується спирт етиловий неденатурований);
заявка-розрахунок кількості марок;
звіт про використання марок, придбаних у попередньому місяці (в 1-му примірнику);
копія платіжного документа на перерахування плати за марки з відміткою банку про дату виконання платіжного доручення.
Вказане нововведення запроваджено Постановою Кабінету Міністрів України від 05.10.2016 року № 683, яка з 11 жовтня 2016 року (дня офіційного опублікування в «Урядовому кур’єрі») внесла зміни до Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів.
Юридичні особи - платники єдиного податку четвертої групи є платниками авансових внесків при виплаті дивідендів
Платниками авансових внесків при виплаті дивідендів також є юридичні особи, які є платниками єдиного податку четвертої групи. Згідно з пп. 57.1 1.2 п. 57.1 1 ст. 57 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених пп. 57.1 1.3 п. 57.1 1 ст. 57 Кодексу, емітент корпоративних прав, який приймає рішення про виплату дивідендів своїм акціонерам (власникам), нараховує та вносить до бюджету авансовий внесок із податку на прибуток.
При цьому якщо платіж особою називається дивідендом, такий платіж оподатковується під час виплати згідно з нормами, визначеними згідно з положеннями цього пункту, незалежно від того, чи є особа платником податку.
Авансовий внесок обчислюється за ставкою, встановленою пунктом 136.1 статті 136 цього Кодексу. Сума дивідендів, що підлягає виплаті, не зменшується на суму авансового внеску.
Зазначений авансовий внесок вноситься до бюджету до/або одночасно з виплатою дивідендів.
Сума сплачених авансових внесків з податку на прибуток при виплаті дивідендів підлягає зарахуванню у зменшення податкового зобов'язання з податку на прибуток, задекларованого у податковій декларації за звітний (податковий) рік.
Сума сплачених авансових внесків з податку на прибуток при виплаті дивідендів не підлягає поверненню платнику податків або зарахуванню в рахунок погашення грошових зобов'язань з інших податків і зборів (обов'язкових платежів).
Кодексом не передбачено зарахування суми сплачених авансових внесків з податку на прибуток при виплаті дивідендів платником єдиного податку четвертої групи у зменшення податкового зобов'язання з податку на прибуток у звітних (податкових) періодах після переходу на загальну систему оподаткування.
Довідково: лист ДФС України від 14.09.2016 № 20103/6/99-99-15-02-15 щодо зарахування суми сплачених авансових внесків при виплаті дивідендів у зменшення податкового зобов'язання з податку на прибуток юридичною особою - платником єдиного податку четвертої групи.
У разі наявності залишків пального, по яких не проведено інвентаризацію, обсяги залишків заносяться в СЕАРП шляхом оформлення заявок
У разі наявності у платника податку обсягів залишку пального, по яких не проведено інвентаризацію і по яких, відповідно до п. 9 підрозділу 5 розділу XX "Перехідні положення" Кодексу, не може бути збільшено показник (EАНакл), такі обсяги повинні при реалізації пального заноситись в СЕАРП шляхом оформлення заявок на поповнення обсягу залишку пального (п. 232.4 ст. 232 Кодексу та розділ IV наказу Міністерства фінансів України від 25.02.2016 N 218 "Про затвердження форм заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального, акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, Порядку заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального") із сплатою акцизного податку на ці обсяги на окремий електронний рахунок, відкритий платнику в Казначействі.
На цей рахунок таким платником перераховуються кошти у сумі, необхідній для досягнення розміру суми акцизного податку, на яку платник податку має право подати заявку на поповнення/коригування обсягу залишків пального, на які він має право зареєструвати акцизні накладні в ЄРАН.
Довідково: лист ДФС України від 14.09.2016 № 200085/6/99-99-15-03-03-15 «Про розгляд звернення».
Бюджетне відшкодування ПДВ
Нікопольська ОДПІ нагадує, що починаючи з декларування за січень 2016 року відповідно до вимог ст. 200 Податкового кодексу України та Постанови КМУ від 22.02.2016 № 68 «Про затвердження Порядку ведення реєстрів заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість» змінено порядок обліку та відшкодування задекларованих сум ПДВ.
ДФС щоденно публікує на своєму офіційному веб-порталі два реєстри: перший по платниках, які відповідають встановленим критеріям (п. 200.19 ст. 200 ПКУ) та другий, які їм не відповідають.
Реєстри формуються у хронологічному порядку за кожною заявою, поданою у складі податкової декларації або уточнюючого розрахунку.
Ознайомитись з Реєстрами можна на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України за посиланням: (http://sta-sumy.gov.ua) - головна/діяльність відшкодування ПДВ/Реєстри заяв про повернення суми бюджетного відшкодування.
До уваги неприбуткових організацій!
Нікопольська ОДПІ нагадує, що 16 липня 2016года набула чинності постанова Кабміну України від 13 липня 2016 року №440 «Про затвердження Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру».
Неприбуткові підприємства, установи та організації, які до 1 січня 2017 року не привели свої статутні документи у відповідність до вимог, встановлених пунктом 133.4 статті 133 Податкового кодексу України, та не надали копії таких документів контролюючому органу, виключаються після 1 січня 2017 року з Реєстру неприбуткових установ та організацій.
Оновлено перелік реєстраторів розрахункових операцій
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що ДФС України наказом від 28.09.2016 N813 затвердила Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій (РРО).
Державний реєстр містить перелік РРО, дозволених до первинної реєстрації, а також первинна реєстрація яких заборонена.
До нього увійшло 145 моделей касових апаратів. Вони відповідають сучасним вимогам та забезпечують передачу контрольно-звітної інформації до органів фіскальної служби в електронній формі.
З оновленим переліком реєстраторів розрахункових операцій, які включені до Державного реєстру, можна ознайомитися на веб-порталі Державної фіскальної служби: sts.gov.ua/реєстри/Державний реєстраторів розрахункових операцій/.
При цьому, наказ ДФС від 16.06.2016 N535 "Про затвердження Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій" втратив чинність.
Чи буде фізична особа притягуватись до відповідальності за несплату податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, якщо контролюючий орган не надіслав до 1 липня повідомлення-рішення про сплату податку?
Відповідно до п.п. 266.3.2. п. 266.3 ст. 266 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) база оподаткування об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, які перебувають у власності фізичних осіб, обчислюється контролюючим органом на підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що безоплатно надаються органами державної реєстрації прав на нерухоме майно та/або на підставі оригіналів відповідних документів платника податків, зокрема документів на право власності.
Обчислення суми податку з об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості (п.п. 266.7.1 п. 266.7 ст. 266 ПКУ).
Якщо сума грошового зобов’язання розраховується контролюючим органом, платник податків не несе відповідальності за своєчасність, достовірність і повноту нарахування такої суми, проте несе відповідальність за своєчасне та повне погашення нарахованого узгодженого грошового зобов’язання і має право оскаржити зазначену суму в порядку, встановленому ПКУ (п. 54.5 ст. 54 ПКУ).
У разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов’язання протягом строків, визначених Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу (ст. 126 ПКУ).
Податкове зобов’язання за звітний рік з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачується фізичними особами – протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення (п.п. 266.10.1 п. 266.10 ст. 266 ПКУ).
Отже, фізична особа – платник податків притягується до відповідальності у разі не сплати узгодженої суми грошового зобов’язання протягом строків, визначених ПКУ.
Довідково: Загальнодоступний інформаційно – довідковий ресурс (категорія 106.08).
Сектор організації роботи
Джерело: guru.ua
Категорії: Новости Днепропетровска Новости Никополя
26.10.2016 14:13