Новини Нікопольськoї ОДПІ

Роман Насіров відвідав Республіку Білорусь з метою обговорення питань щодо посилення співпраці у митному напрямі
У пункті пропуску «Нові Яриловичи – Нова Гута» 1 березня відбулась робоча зустріч Голови ДФС України Романа Насірова з Головою Державного митного комітету Республіки Білорусь Юрієм Сеньком, яка присвячувалася обговоренню питань співпраці у митному напрямі.
«Сьогодні у нас є можливість вивести на якісно новий рівень співробітництво між митними відомствами. Підтвердженням цьому є успішна реалізація унікального проекту PRINEX, який працює в інтересах наших країн. Завдяки нашій співпраці ми не тільки спрощуємо митні процедур при перетині кордону, що сприятиме розвитку міжнародної торгівлі, але й створюємо комфортні умови роботи для наших співробітників», - наголосив Роман Насіров.
За його словами, інформація, отримана у рамках реалізації цього проекту, широко використовується в автоматизованій системі аналізу та управління ризиками. Також планується обмін інформацією між митними органами двох держав про результати застосування технічних засобів митного контролю.
Крім того, українською стороною було підтримано ініціативу білоруських колег щодо запровадження проекту в рамках «Східного партнерства» щодо оснащення автомобільних пунктів пропуску скануючи ми системами, які дозволять оглядати товар, не розвантажуючи його з автомобіля.
Учасники зустрічі також розглянули питання створення системи попереднього оповіщення про виникнення надзвичайних ситуацій на українсько-білоруському кордоні для забезпечення його безперебійного перетину, перерозподілу потоків легкового та вантажного транспорту залежно від завантаження пунктів пропуску.
Сторони обговорили й аспекти взаємодії та взаємодопомоги правоохоронних органів України та Республіки Білорусь у протидії митним правопорушенням.
Так, зокрема, минулого року митницями ДФС на українсько-білоруському кордоні виявлено 1,5 тис. фактів порушення митного законодавства на суму 66,3 млн. грн. З незаконного обігу вилучено предметів правопорушень на суму 21 млн.грн., попереджено 61 спробу незаконного переміщення через митний кордон України понад 480 тис. шт. цигарок, виявлено 104 факти незаконного переміщення наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів.
Довідково. Загальна довжина кордону між Україною та Республікою Білорусь складає 891 км. На україно-білоруському кордоні діють 18 пунктів пропуску та 6 пунктів контролю.
Роман Насіров: конвертаційні центри мають залишитися в минулому
На виконання завдання Уряду щодо припинення діяльності тіньового бізнесу ДФС сконцентрувала зусилля на протидії конвертаційним центрам, «податковим ямам» та іншим схемам ухилення від сплати податків. Про це заявив Голова ДФС Роман Насіров сьогодні, 29 лютого, під час прес-конференції.
«Незаконне переведення грошових коштів у готівку є одним з найпоширеніших видів нелегального бізнесу. І задіяна в ньому не тільки організована злочинність, а й часом солідні підприємства, керівництво яких у такий спосіб ухиляється від сплати податків. Левова частка незаконно зароблених грошей потрапляє в тінь саме через конвертаційні центри», – зазначив Роман Насіров.
За його словами, раніше у боротьбі з цим явищем всі дії спрямовувалися на виявлення майданчиків, що надавали послуги з конвертації коштів. Проте ніхто не протидіяв замовникам цих послуг. Враховуючи це ДФС було змінено підходи у роботі і всі дії спрямовуються на викриття повних схем з використання податкових ям та конвертаційних центрів Тепер у зоні уваги оперативників ДФС також підприємства, які замовляють послуги з конвертації чи формування податкового кредиту.
Для ліквідації незаконних схем конвертації ДФС значно посилено роботу оперативних підрозділів, в арсеналі яких є електронні бази і аналітичні системи, що дозволяють виявляти шахраїв. Так, протягом минулого року було припинено діяльність 60 конвертаційних центрів. У поточному році їх кількість вже сягнула 13, через які було проконвертовано 10,7 млрд. грн. Збитки від їхньої діяльності склали 1,3 млрд. грн.
Розпочато 43 кримінальних провадження за виявленими фактами незаконно заявлених до відшкодування 302,1 млн. грн. та незаконно відшкодованих з бюджету 12,2 млн. грн. податку на додану вартість.
Загалом вчасна сплата податку на додану вартість та запобігання фіктивному податковому кредиту, який формують нечесні підприємці, на постійному контролі в ДФС. Так, протягом січня-лютого 2016 року виявлено ознаки кримінальних правопорушень та розпочато 201 досудове розслідування за фактами ухилення від сплати ПДВ на суму 1,7 млрд. грн., з яких відшкодовано – 6,6 млн. грн., у тому числі 20 кримінальних проваджень за фактами неправомірного використання сільськогосподарськими виробниками (переробниками) спеціального режиму оподаткування на суму 304,6 млн. грн.
За словами Першого заступника Голови ДФС Сергія Білана, завдяки введенню системи електронного адміністрування ПДВ та зусиллям усіх органів держави, які борються з фінансовими правопорушеннями, з тіні було виведено майже 5 млрд. грн.
«З введенням електронного адміністрування ПДВ робота конвертаторів стала важчою, оскільки їх дії легше відслідковувати, і вони змушені будувати складні ланцюги. Але існують деякі старі схеми, якими й далі продовжують користуватися: «скрутки» з ПДВ, використання фізичних осіб-підприємців та використання фінансово-страхового сектору. Ми в ДФС не збільшуючи чисельність створили окремий підрозділ, який займається банківською, страховою, фінансовою сферою – дуже ретельну увагу ми приділяємо та в подальшому будемо приділяти цьому напряму», – наголосив Сергій Білан.
Окрім оперативної роботи щодо припинення діяльності конверт-центрів в ДФС активну увагу приділяють і відкритому діалогу з бізнесом. За словами Романа Насірова, ДФС ініціює підписання меморандумів про співробітництво з підприємствами окремих галузей, які, у свою чергу, сприятимуть відмові від застосування бізнесом тіньових схем.
Він також закликав представників бізнесу до уникнення використання схем мінімізації та сумлінної й у повному обсязі сплати податків, адже тільки тоді можна побудувати сильну державу.
За два місяці платники Дніпропетровщини перерахували до бюджетів усіх рівнів 9 млрд. 861 млн. гривень
За оперативними даними з початку поточного року органами ДФС у Дніпропетровській області забезпечено у бюджети усіх рівнів (з урахуванням ЄСВ) 9 млрд. 861 млн. грн., що на 212 млн. грн. менше, ніж у січні – лютому 2015 року. Про це проінформував в. о. начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Геннадій Ткачук.
Так, до Державного бюджету впродовж двох місяців 2015 року спрямовано 5 млрд. 541 млн. грн., що на 43 млн. грн. більше, ніж за відповідний період 2015 року.
До місцевих бюджетів впродовж двох місяців поточного року забезпечено 2 млрд. 190 млн. грн. Це на 492 млн. грн. більше фактичних надходжень січня – лютого 2015 року.
Єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування з початку року зібрано 2 млрд. 130 млн. грн.
В Україні змінено правила відшкодування ПДВ
Днями в Інформаційному агентстві "Мост - Днепр" відбулася прес - конференція за участі заступника начальника управління податків і зборів з юридичних осіб ГУ ДФС у Дніпропетровській області Мироненко Віталія та начальника відділу контролю за відшкодуванням ПДВ управління податків і зборів з юридичних осіб ГУ ДФС у Дніпропетровській області Дуленко Володимира.
За словами Мироненко Віталія: "01 січня 2016 року набрали чинності зміни внесені до Податкового кодексу України Законом України від 24 грудня 2015 року №909-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році". Змінами до ПКУ щодо бюджетного відшкодування податку на додану вартість, передбачається:
1. Удосконалення порядку відшкодування ПДВ з бюджету, який забезпечуватиме однакові вимоги та права для всіх платників податку, з урахуванням черговості подання платниками податку заявок на відшкодування ПДВ.
2. Запроваджено офіційну публікацію інформації про відшкодування ПДВ з бюджету у вигляді реєстру з відображенням у ньому даних про платника податку, заявлених до відшкодування з бюджету сум податку та стану їх відшкодування.
3. Передбачено відшкодування сум ПДВ у рахунок сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податку з інших платежів, що сплачуються до Державного бюджету України. Такий напрямок може змінюватися за заявою платника (п.200.12 Кодексу).
4. Встановлено випадки, коли контролюючий орган може провести документальну перевірку у випадку заявлення платником бюджетного відшкодування, зокрема, у разі, якщо розрахунок суми бюджетного відшкодування було зроблено за рахунок від’ємного значення.
5. Змінено перелік критеріїв, які надають право платнику податків на автоматичне бюджетне відшкодування".
"Скасовується положення, відповідно до якого право на отримання бюджетного відшкодування (п. 200.5 ст.200 Кодексу) не мали особи, які: були зареєстровані як платники ПДВ менш ніж за 12 календарних місяців до місяця, за наслідками якого подається заява на бюджетне відшкодування (крім нарахування податкового кредиту внаслідок придбання або спорудження (будівництва) основних фондів); мали обсяги оподатковуваних операцій за останні 12 календарних місяців менші, ніж заявлена сума бюджетного відшкодування (крім нарахування податкового кредиту внаслідок придбання або спорудження (будівництва) основних фондів)" - зазначив Дуленко Володимир.
Майже 180 млн. грн. надійшло до Зведеного бюджету від платників Нікопольського регіону
Про це повідомив начальник Нікопольської ОДПІ Володимир Джавун.
З початку поточного року від платників Нікопольського регіону надійшло 179,5 млн. грн. податкових платежів, зокрема до Державного бюджету – 69,4 млн. грн., до Місцевого бюджету – 110,1 млн. гривень.
Показник надходжень за січень поточного року перевищує рівень минулорічних на 39,5 млн. грн. «Такі високі показники надходжень до бюджету досягнуті завдяки застосуванню в Нікопольській ОДПІ ефективних методів адміністрування податкових платежів, впровадженню цивілізованих механізмів роботи фіскальної служби, покращенню сервісного обслуговування представників бізнесу та добровільній сплаті податків. Навіть у складних економічних умовах надходження до бюджетів усіх рівнів у Нікопольському регіоні мають стабільний характер», - зазначив Володимир Джавун.
За два місяця 2016 року страхувальники Нікопольського регіону сплатили майже 60 мільйонів гривень єдиного внеску
Уніфікація та зниження ставки єдиного внеску до 22 відсотків, скасування внеску, що утримувався із заробітної плати в розмірі від 2 до 6,1 відсотка, стало одним з важливих кроків, покликаних покращити умови ведення бізнесу.
Результати таких новації роботодавці відчули уже в січні поточного року, адже вони дозволили заощадити чимало коштів для ведення бізнесу. Зниження навантаження на фонд оплати праці надає можливість роботодавцям підвищити заробітну плату для своїх працівників, вчасно та в повному обсязі сплачувати податки до бюджету.
Так, вже з початку 2016 року господарники Нікопольського регіону забезпечили надходження до казни 59,6 млн. грн. єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Планові показники виконано на 103,6 відсотка.
«Позитивом зниження навантаження на фонд оплати праці є можливість роботодавців збільшити оплату найманим працівникам. З іншого боку такий стабілізуючий фактор передбачає легалізацію трудової зайнятості, що в сукупності матиме позитивні наслідки для бюджетування та соціального захисту працюючих», - підкреслив перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський.
За 2 місяця платники Нікопольського регіону перерахували до бюджету 7,7 млн. гривень військового збору
Державний бюджет від Нікопольського регіону отримав 7,7 млн.грн. військового збору. Про це повідомив перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський. Він зазначив, що сплата військового збору спрямована на потреби армії, цей обов’язковий збір запроваджено за ставкою 1,5 відсотка від об’єкта оподаткування. Крім того, оподаткуванню підлягають всі доходи з яких утримують податок на доходи фізичних осіб.
Місцеві громади отримали 11,4 мільйони гривень єдиного податку
Суб’єкти підприємницької діяльності та юридичні особи, які перебувають на обліку в Нікопольській ОДПІ протягом січня-лютого поточного року перерахували до місцевих бюджетів 11,4 млн. гривень єдиного податку. Як зазначила начальник управління податків і зборів з фізичних осіб Нікопольської ОДПІ Юлія Пушко, це на 4,3 млн. грн. більше в порівнянні з аналогічним періодом минулого року.
Зокрема, фізичні особи – підприємці спрямували до бюджету 5,6 млн. грн. єдиного податку, юридичні особи – 3,8 млн. гривень.
Юлія Пушко відзначає сумлінне ставлення бізнесу щодо сплати податків, що в свою чергу сприяє наповненню скарбниць територіальних громад нашого регіону для їх соціально-економічному розвитку.
До місцевого бюджету надійшло понад 6 мільйонів гривень акцизу від платників податків Нікопольської ОДПІ
Як повідомив головний державний ревізор – інспектор спеціаліст з питань контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів Нікопольської ОДПІ Леонід Бабкін, з початку поточного року від платників податків Нікопольської ОДПІ до бюджету надійшло 6,3 млн. грн. акцизного податку з роздрібної реалізації підакцизної продукції.
Нагадуємо, що суб’єкти роздрібної торгівлі, які реалізують безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання пиво, а також алкогольні напої, тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну, пальне є платниками акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів.
Сплата цього податку – обов’язкова незалежно від форми розрахунків.
Податкова міліція у Дніпропетровській області викрила черговий факт ухилення від сплати податків
Працівниками податкової міліції Дніпропетровської області в рамках розслідування кримінального провадження за ч.3 ст.212 КК України на підставі ухвали суду проведено 2 обшуки в офісному та складському приміщенні, які розташовані в м. Одеса та с. Братське.
Під час обшуків виявлено та вилучено 861 тис. грн., 14,4 тис. доларів США та 20 євро готівкою, комп’ютерну техніку, електронні носії інформації, 69 пластикових карток на паливо, печатки суб`єкта господарської діяльності, документацію та чорнові записи, які свідчать про незаконну діяльність.
Триває слідство.
ДФС у Дніпропетровської області викрито факт легалізації 4,2 млн. грн. державних коштів, одержаних злочинним шляхом
Підрозділом боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, ГУ ДФС у Дніпропетровській області викрито факт проведення операцій із закупівлі товарів (робіт, послуг) без фактичного постачання зазначених товарів.
Встановлено, що низка суб`єктів господарської діяльності області, які фінансуються за рахунок бюджетних коштів, закуповували товари (роботи, послуги) у однієї з Асоціацій підприємств. Однак фактичного постачання закуплених товарів підтверджено не було.
У подальшому, з метою легалізації доходів, одержаних незаконним шляхом, посадові особи Асоціації перераховували отримані бюджетні кошти на рахунки підприємств з ознаками фіктивності. Загальна сума проведених безтоварних операцій складає 4,2 млн. грн.
За даними фактами до ЄРДР внесено відомості про вчинення кримінального правопорушення за ознаками злочинів, передбачених ч.5 ст.191 та ч.2 ст.209 ККУ.
Здійснюється кримінальне провадження.
На Дніпропетровщині припинено підпільне виробництво фальсифікату
Співробітниками податкової міліції Дніпропетровської області при проведенні операції «Акциз-2016» та розслідування кримінального провадження за ст.204 КК України припинено діяльність підпільного цеху з розливу фальсифікованих алкогольних напоїв з використанням обладнання, що забезпечує їх масове вироблення.
Незаконне виробництво було виявлено під час проведених за ухвалами суду 13 обшуків у гаражних кооперативах, торгових павільйонах, приватному домоволодінні та в автомобілі фігуранта провадження.
За результатами поведених заходів вилучено 115,1 дал спирту, 196 дал фальсифікованих алкогольних напоїв, допоміжне обладнання для розливу фальсифікату, автомобіль, мобільні телефони та чорнові записи загальною вартістю 620 тис. гривень.
Податкова міліція Дніпропетровщини викрила факт ухилення від сплати податків у сфері торгівлі металобрухтом
Працівниками податкової міліції Дніпропетровської області в рамках розслідування криміналь- ного провадження за ч.3 ст.212 КК України на підставі ухвали суду проведено 4 обшуки в офісних та складських приміщеннях.
Під час обшуків виявлено та вилучено 1,093 тис. тонн чорного металу та 1,031 тис. тонни кольорового металу, автовантажна, кран з магнітом, обладнання для різки металу, автомобіль КАМАЗ, 3 вагони, 13,5 тис. ємностей з моторними та гідравлічними мастилами, маркувальні наклейки „Shell”, спецобладнання для очистки мастил та олій, 12 печаток і 2 системні блоки.
Слідчо-оперативні заходи тривають.
Податкова міліція Дніпропетровської області вилучила з незаконного обігу паливо та обладнання для його реалізації загальною вартістю 318 тис. грн.
Співробітниками податкової міліції Дніпропетровської області в рамках проведення операції «Акциз-2016» виявлено факт реалізації через АЗС пально-мастильних матеріалів без державної реєстрації як суб’єкта підприємницької діяльності та відповідних дозвільних документів.
У ході проведених заходів вилучено 4 м3 дизельного пального, 8,8 м3 бензину марок А-95 та А-92, а також обладнання загальною вартістю 318 тис. гривень.
Майже 6 тисяч суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності зареєстровано на Дніпропетровщині
Кількість взятих Дніпропетровською митницею ДФС на облік суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності станом на 01.02.2016 дорівнює 5 тисяч 997. Ними у січні 2016 року оформлено 8 тисяч 356 митних декларацій.
Щодо співвідношення експорту та імпорту, то експорт у Дніпропетровській митниці ДФС по оформленим вантажам у ваговому показнику за січень 2016 року склав 80,78%, імпорт – 19,22%. Співвідношення оформлених митних декларацій: експорт – 53,39%, імпорт – 46,61%.
Основна кількість товарів оформлених Дніпропетровською митницею ДФС на експорт направляється до Китаю (23,2%), Польщі (13,3%), Росії (12,4%), Німеччини (4,6%), Чехії (3,6%), Румунії (3,5%), Індії (3,4%), Словаччини (3,1%). Основні імпортери: Росія (21,6%), Китай (9,6%), Казахстан (8,8%), Польща (8,6%), Німеччина (7%), Франція (4%), Туреччина (3,2%).
За результатами перевірок закладів ресторанного бізнесу порушників оштрафовано на 6,1 млн. грн.
Підрозділами податкового та митного аудиту ДФС у IV кварталі минулого року проведено 1 081 фактичну перевірку закладів ресторанного бізнесу. Під час перевірок встановлено низку порушень, найбільш характерним з яких є участь у розрахунках між споживачами та суб`єктами господарювання третіх осіб.
При цьому зазначені особи не мали жодного відношення до діяльності закладів громадського харчування. Крім того в них були відсутні реєстратори розрахункових операцій та ліцензії на право роздрібного продажу алкогольних та тютюнових виробів.
Також при проведені аналізу діяльності закладів ресторанного бізнесу встановлено, що з метою мінімізації податків у переважній більшості закладів цієї сфери працюють два та більше суб`єктів господарювання.
Серед інших порушень, виявлених при проведенні перевірок, слід визначити наступні:
- продаж товарів, не облікованих у встановленому чинним законодавством порядку (виявлено у 457 випадках, або майже у 50% від проведених перевірок);
- неоприбуткування отриманих готівкових коштів – виявлено у 425 випадках, або майже у 50% від проведених перевірок;
- відсутність ліцензії на право здійснення роздрібного продажу алкогольних напоїв – виявлено у 98 випадках, або близько у 10% від проведених перевірок;
- інші порушення (невідповідність суми коштів, зазначених у денному звіті, на місці проведення розрахунків, незабезпечення друку фіскальних звітних чеків – Z-звітів) – виявлено у 353 випадках, або у кожній третій перевірці.
За результатами проведених фактичних перевірок порушників чинного законодавства оштрафовано на загальну суму 6,1 млн. грн.
Згідно з інформаційними базами даних в Україні зареєстровано 32 555 об`єктів ресторанного бізнесу.
Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс
З метою якісного обслуговування платників податків та забезпечення умов для швидкого та комфортного процесу адміністрування податків на офіційному веб-порталі ДФС України запроваджено 14 сервісів, якими сьогодні користуються більшість платників податків. Одним з них є загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс (далі - «ЗІР»).
Робота «ЗІР» направлена на забезпечення платників податків своєчасною, достовірною і повною довідковою інформацією. Інформаційне наповнення «ЗІР» здійснюється на підставі функціональних повноважень органів ДФС, з урахуванням результатів всебічного аналізу інформації про потреби клієнтів, які звертаються до Контакт-центру та, з метою мінімалізації витрат часу представників бізнесу на спілкування з державою.
Сервіс забезпечує можливість пошуку інформації по певному податку, напрямку діяльності, у т.ч. з використанням ключових слів, шляхом перегляду за певні періоди інформації, при цьому не лише по запитаннях-відповідях, розміщених в Базі знань, але і по відповідях на письмові звернення, які були надані з використання Бази знань, назвах нормативних та інформаційних документів, а в перспективі запровадження інтерактивних посилань на взаємопов’язані документи.
Більш детально про роботу «ЗІР» можна дізнатися на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням: zir.sfs.gov.ua.
Антикорупційний сервіс «Пульс»
З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності територіальних органів Фіскальної служби України нагадуємо платникам податків про функціонування антикорупційного сервісу Фіскальної служби України «Пульс», який доступний клієнтам податкової служби та митниці. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.
Ефективний сервіс за гарячою лінією попереджує: труднощі в спілкуванні; некоректне ставлення; перевищення повноважень; неякісне обслуговування; та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.
Наближаються терміни звітування та сплати податків у березні 2016 року
Нікопольска ОДПІ звертає увагу, що
9 березня останній день подання:
- звіту про обсяги виробництва та реалізації спирту (форма №1-РС) за лютий 2016 року;
- звіту про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв (форма №2-РС) за лютий 2016 року;
- звіту про обсяги виробництва та реалізації тютюнових виробів (форма №3-РС) за лютий 2016 року;
- звіту про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв (форма №1-ОА) за лютий 2016 року;
- звіту про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів (форма №1-ОТ) за лютий 2016 року
10 березня останній день сплати
- податку на прибуток підприємств за 2015 рік
15 березня останній день подання:
- звіту про використання РРО та книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок) за лютий 2016 року (форма №ЗВР-1), якщо не передбачено подання інформації дротовими або бездротовими каналами зв’язку;
- довідки про використані розрахункові книжки за лютий 2016 року
16 березня останній день подання
- заяви щодо переходу на спрощену систему оподаткування з 2-го кварталу 2016 року та розрахунку доходу за попередній календарний рік
18 березня останній день сплати
- авансового внеску з єдиного податку на березень 2016 року платниками, віднесеними до першої та другої груп.
Особливості сплати авансових платежів підприємцями на загальній системі оподаткування з 2016 року
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що починаючи з 2016 року авансові платежі з податку на доходи фізичних осіб розраховуються самостійно згідно з фактичними даними розміру чистого доходу, зазначеними у Книзі обліку доходів і витрат, кожного календарного кварталу.
Такі авансові платежі сплачуються до бюджету до 20 числа місяця, наступного за кожним календарним кварталом (до 20 квітня, до 20 липня і до 20 жовтня).
Авансовий платіж за четвертий календарний квартал не розраховується та не сплачується. Якщо результатом розрахунку авансового платежу за відповідний календарний квартал є від’ємне значення, то авансовий платіж за такий період не сплачується.
Зазначена норма визначена підпунктом 177.5.1 пункту 177.5 статті 177 Податкового кодексу України з урахування змін, внесених Законом України від 24.12.15 №909-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році».
Декларація про майновий стан і доходи подається громадянином за місцем податкової адреси
Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що кампанія декларування доходів, отриманих громадянами у 2015 році, триває.
Відповідно до Конституції України кожен громадянин зобов’язаний сплачувати податки і збори у порядку та розмірах, встановлених законом.
Нагадуємо, що відповідно до статті 163 Податкового кодексу України з внесеними змінами та доповненнями (далі – Кодекс) податком на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) підлягає оподаткуванню загальний річний оподатковуваний дохід, який включає доходи, як з джерел їх походження в Україні, так і іноземні доходи.
Підпунктом 168.2.1 пункту 168.2 статті 168 Кодексу передбачено, що платник податку, що отримує доходи від особи, яка не є податковим агентом, та іноземні доходи, зобов’язаний включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу та подати декларацію за наслідками звітного податкового року, а також сплатити податок на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) з таких доходів.
Крім того, відповідно до підпункту 1.2 пункту 161 підрозділу 10 розділу XX Кодексу доходи, визначені у статті 163 Кодексу є також об’єктом оподаткування військовим збором.
Отже, за результатами звітного 2015 року громадянин повинен задекларувати отримані доходи шляхом подання до податкової інспекції за своєю податковою адресою податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – декларація) у порядку, встановленому законом. При цьому, у декларації фізична особа – платник податків повинна самостійно визначити податкові зобов’язання, як з ПДФО, так і з військового збору.
Згідно із положеннями статті 49 Кодексу, податкова декларація подається за звітний період в установлені Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків.
При цьому, відповідно до пункту 45.1 статті Кодексу 45.1 платник податків – фізична особа зобов’язаний визначити свою податкову адресу.
Податковою адресою платника податків – фізичної особи визнається місце її проживання, за яким вона береться на облік як платник податків у контролюючому органі.
Платник податків – фізична особа може мати одночасно не більше однієї податкової адреси.
Відповідно до пункту 1 статті 29 Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ) місцем проживання фізичної особи є житло, в якому вона проживає постійно або тимчасово. Фізична особа може мати кілька місць проживання (пункт 6 статті 29 ЦКУ).
Враховуючи вищевикладене, громадянин, який відповідно до норм чинного законодавства зобов’язаний (має право) надати річну декларацію, але на той час проживає не за місцем реєстрації (прописки), а в іншому місці, повинен подати декларацію до контролюючого органу за податковою адресою, тобто за місцем реєстрації згідно з паспортними даними.
Громадяни, які згідно з нормами Кодексу зобов’язані надатидекларацію, повинні прозвітувати до 1 травня 2016 року за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 №859.
З 1 березня запроваджені нові ставки акцизного податку на алкогольні напої, що маркуються
Нікопольська ОДПІ нагадує, що Законом України від 24.12.2015 №909-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» (далі – Закон №909) визначені, зокрема, нові ставки відповідно акцизного податку для алкогольних напоїв.
Відповідно до пункту 1 розділу II Закону № 909 з 01.03.2016 вступили в силу нові ставки акцизного податку для алкогольних напоїв, що підлягають маркуванню акцизними марками. Щодо коньяків, то нові ставки акцизного податку застосовуються з 1 квітня поточного року.
Згідно з пунктом 226.6 статті 226 Податкового кодексу України з внесеними змінами та доповненнями маркуванню підлягають усі алкогольні напої з вмістом спирту етилового понад 8,5% об’ємних одиниць. Маркування вироблених в Україні алкогольних напоїв із вмістом спирту етилового до 8,5% об’ємних одиниць не здійснюється
Отже, для алкогольних напоїв, які підлягають маркуванню, з 01.03.2016 ставки акцизного податку відповідно до підпункту 215.3.1 пункту 215.3 статті 215 Кодексу, складатимуть на:
- лікеро-горілчані вироби 105,80 грн. за 1 літр 100% спирту;
- вина виноградні натуральні 0, 01 грн. за 1 літр;
- вина натуральні з доданням спирту та міцні (кріплені), вермути та інші вина виноградні натуральні – 7,16 грн. за 1 літр;
- вина ігристі, вина газовані – 10,40 грн. за 1 літр.
До уваги платників акцизного податків, які реалізують пальне!
Нікопольська ОДПІ інформує, що Державна фіскальна служба України на головній сторінці офіційного веб-порталу (http://sfs.gov.ua) повідомила наступне.
Зареєстрованим платникам акцизного податку з реалізації пального, які внесені до Реєстру платників акцизного податку з реалізації пального станом на 18 год. 30 хв. 29.02.2016 відкрито окремі рахунки.
Повідомлення про відкриття окремих рахунків платникам акцизного податку з реалізації пального буде надіслано за формою J/F1490802 протягом операційного дня після отримання інформації від Державної казначейської служби України.
Крім того нагадуємо, що з 01.03.2016 змінена одиниця виміру пального для обчислення акцизного податку, тобто обчислення акцизного податку для одиниці виміру пального здійснюється з 1000 кілограмів на об’єм у літрах, приведених до температури 15°С.
Уряд затвердив порядок ведення Єдиного реєстру акцизних накладних
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що з 01.03.2016 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 №114 «Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру акцизних накладних» (далі – Постанова №114), якою затверджено порядок ведення Єдиного реєстру акцизних накладних, що складаються при реєстрації пального (далі – Порядок №114).
Це спростить сплату акцизного податку особами, які реалізують пальне, а також дозволить удосконалити та осучаснити порядок оподаткування палива і зменшить документообіг.
Постановою №114 визначено механізм внесення відомостей, що містяться в акцизних накладних та розрахунках коригування до акцизних накладних за операціями з реалізації пального, до Єдиного реєстру акцизних накладних (далі – Реєстр), та надання даних, які містяться у Реєстрі.
Також повідомляємо, що постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 №113 «Деякі питання електронного адміністрування реалізації пального» затверджено порядок роботи системи електронного адміністрування реалізації пального (далі – Постанова №113).
Постановою №113 встановлюється:
- порядок реєстрації платників акцизного податку з реалізації пального в електронному Реєстрі;
- порядок відкриття, закриття електронних рахунків платникам акцизного податку – особам, які реалізують пальне;
- порядок роботи системи електронного адміністрування реалізації пального.
Нагадуємо, що система електронного адміністрування реалізації пального, яка запроваджується з 01.03.2016, передбачає запровадження акцизної накладної, як обов’язкового електронного документу, що складатиметься при здійсненні всіх операцій з реалізації пального на внутрішньому ринку.
Постанова №113 набирає чинності з дня її опублікування. Станом на 03.03.2016 зазначена Постанова не опублікована.
Затверджено Порядок електронного адміністрування реалізації пального
Цей Порядок затвердженоПостановою Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 року № 113 «Деякі питання електронного адміністрування реалізації пального».
Документ визначає механізм відкриття та закриття рахунків у системі електронного адміністрування реалізації пального, порядок роботи системи електронного адміністрування реалізації пального, а також проведення розрахунків з бюджетом з використанням зазначених рахунків.
Порядком також передбачено, що юридичні особи та фізичні особи — підприємці, які здійснюватимуть реалізацію пального, підлягають обов’язковій реєстрації як платники акцизного податку з реалізації пального до початку здійснення реалізації пального.
Реєстрація платника податку здійснюється на підставі подання особою не пізніше ніж за три робочі дні до початку здійснення реалізації пального заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального (далі - заява).
Заява про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального подається до контролюючого органу за основним місцем обліку виключно в електронному вигляді за формоюJ(F)1310301 з дотриманням умов щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного цифрового підпису відповідальних осіб. Зразок заповнення заяви розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України.
Оподаткування виграшів та призів у 2016 році
Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що відповідно до підпункту 164.2.8 пункту 164.2 статті 164 Податкового кодексу України з внесеними змінами та доповненнями (далі – Кодекс) до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються, зокрема, пасивні доходи (крім зазначених у підпункті 165.1.41 пункту 165.1 статті 165 Кодексу), доходи у вигляді виграшів, призів.
Податковим агентом платника податку під час нарахування (виплати, надання) на його користь доходу у вигляді виграшів (призів) у лотерею чи в інші розіграші, у букмекерському парі, у парі тоталізатора, призів та виграшів у грошовій формі, одержаних за перемогу та/або участь в аматорських спортивних змаганнях, у тому числі у більярдному спорті, є особа, яка здійснює таке нарахування (виплату) (підпункт 170.6.1 пункту 170.6 статті 170 Кодексу).
Згідно з підпунктом 170.6.2 пункту 170.6 статті 170 Кодексу податковим агентом – оператором лотереї у строки, визначені Кодексом для місячного податкового періоду, до бюджету сплачується (перераховується) загальна сума податку, нарахованого за ставкою, визначеною пунктом 167.1 статті 167 Кодексу, із загальної суми виграшів (призів), виплачених за податковий (звітний) місяць гравцям у лотерею.
Отже, для доходів у вигляді виграшів, призів, починаючи з 01.01.2016, встановлена єдина ставка податку на доходи фізичних осіб у розмірі 18%.
Частина суми процентів за користування іпотечним житловим кредитом включається до податкової знижки
Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що громадяни, які у минулому році користувалися іпотечним житловим кредитом в національній або іноземній валютах, мають право включити до податкової знижки частину суми фактично сплачених протягом звітного податкового року процентів за користування цим кредитом.
При сплаті процентів за іпотечним житловим кредитом в іноземній валюті сума платежів за такими процентами, здійснених в іноземній валюті, перераховується у гривні за офіційним валютним (обмінним) курсом Національного банку України, що діє на день сплати таких процентів.
Таке право виникає в разі якщо за рахунок іпотечного житлового кредиту будується чи купується житловий будинок (квартира, кімната), визначений платником податку як основне місце його проживання, зокрема згідно з позначкою в паспорті про реєстрацію за місцезнаходженням такого житла.
Порядок визначення суми процентів, сплачених платником податку за користування іпотечним житловим кредитом, з метою нарахування податкової знижки регулюється ст.175 Податкового кодексу України.
Нагадаємо, що до податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача).
У зазначених документах обов'язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання).
Для отримання податкової знижки за наслідками 2015 року необхідно подати декларацію про майновий стан і доходи до 31 грудня 2016 року.
Кабміном затверджено Порядок ведення реєстрів заяв про повернення суми бюджетного відшкодування ПДВ
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 23.02.2016 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 22.02.2016 №68 (далі – Постанова №68) «Про затвердження Порядку ведення реєстрів заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість» (далі – Порядок №68).
Постанова №68 опублікована у газеті «Урядовий кур’єр» від 23.02.2016 №35.
Порядок №68 визначає механізм включення поданих заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість (далі – заява) платниками податку на додану вартість (далі – ПДВ), які відповідають критеріям, визначеним пунктом 200.19 статті 200 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI з внесеними змінами та доповненнями (далі – Кодекс), до реєстру за формою згідно з додатком 1 (реєстр 1) та платниками ПДВ, які не відповідають таким критеріям, до реєстру за формою згідно з додатком 2 (реєстр 2), а також внесення до зазначених реєстрів інформації про стан розгляду кожної заяви та опублікування реєстрів.
До реєстрів заяв включаються тільки заяви, подані після 01.02.2016.
Державна фіскальна служба України щодня опубліковує реєстри на своєму офіційному веб-сайті (пункт 7 Порядку №68).
Оподаткування процентів на поточних або депозитних банківських рахунках та вкладах (депозитах) у кредитних спілках у 2016 році
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до підпункту 170.4.1 пункту 170.4 статті 170 Податкового кодексу України з внесеними змінами та доповненнями (далі – Кодекс)податковим агентом платника податку під час нарахування на його користь доходів у вигляді процентів є особа, яка здійснює таке нарахування.
Отже, податковий агент із сум процентів, нарахованих за податковий (звітний) місяць на суми банківських вкладних (депозитних) або поточних рахунків, утримує податок на доходи фізичних осіб за ставкою 18% та перераховує дані суми податку до бюджету у термін не пізніше 30 календарних днів, наступних за місяцем нарахування доходу.
Громадяни, які надавали у 2015 році в оренду та житловий найм нерухомість, повинні задекларувати отримані доходи
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що декларування доходів, отриманих громадянами у 2015 році, триває до 1 травня 2016 року.
У разі надання громадянами у 2015 році власної нерухомості в оренду (суборенду), житловий найм (піднайм) особі, яка не є податковим агентом, таким фізичним особам необхідно надати податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі – декларація) до податкової інспекції за місцем свого проживання, в якій задекларувати отримані доходи.
Нагадуємо, що декларація надається громадянином за новою формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 №859.
Форма декларації з додатками до неї розміщена на головній сторінці Державної фіскальної служби України (http://sfs.gov.ua/) у розділі «Декларування громадян» за посиланням: http://sfs.gov.ua/others/deklaruvannya-gromadyan
Отриманий дохід від надання нерухомого майна в оренду (суборенду), житловий найм (піднайм) зазначається фізичною особою – платником податків у рядку 10.3 розділу II декларації та є складовою усіх доходів, отриманих платником у минулому році, загальна сума яких зазначається у рядку 10 розділу II декларації. У разі отримання доходів від надання нерухомого майна в оренду (суборенду), житловий найм (піднайм) заповнюється також графа 7 розділу VII. «Відомості про власну нерухомість та/або нерухомість, яка надається в оренду (суборенду), житловий найм (піднайм)» декларації.
У зазначеному розділі декларації громадянином зазначаються відомості про все нерухоме майно, що перебуває у його власності станом на кінець звітного 2015 року як на території України, так і за її межами, відповідно до категорії об’єкта нерухомого майна.
Кожній категорії об’єктів нерухомого майна призначається окремий номер:
1 - земельні ділянки;
2 - житлові будинки;
3 - квартири;
4 - садовий (дачний) будинок;
5 - гараж;
6 - водойми;
7 - інше нерухоме майно.
Кожний об’єкт нерухомого майна відображається громадянином у декларації окремо із зазначенням у відповідних графах номера категорії об’єктів, місцезнаходження (країна, адреса), року набуття права власності, загальної площі (значення вказується в квадратних метрах), значення власної частки у загальній площі (значення вказується як десятковий дріб), відмітки про надання майна в оренду (суборенду), житловий найм (піднайм).
Відмітка про надання майна в оренду (суборенду), житловий найм (піднайм) здійснюється шляхом зазначення позначки «Х».
Розрахунок податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб та військовому збору на дохід, отриманий, зокрема, громадянином від надання власної нерухомості в оренду (суборенду), житловий найм (піднайм) здійснюється ним самостійно та зазначається у розділі ІV. «Податкові зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб/військового збору» декларації.
Сплатити нараховані у декларації суми податку на доходи фізичних осіб та військового збору громадяни зобов’язаний до 1 серпня поточного року.
Змінився порядок надіслання контролюючими органами податкових повідомлень – рішень платникам податків
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 16.02.2016 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 28.12.2015 №1204 «Про затвердження Порядку надіслання контролю- ючими органами податкових повідомлень – рішень платникам податків», що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 22.01.2016 за №124/28254 (далі – Наказ №1204 та Порядок).
Наказ №1204 опубліковано в «Офіційному віснику України» від 16.02.2016 №11.
Зазначеним Наказом встановлено єдиний порядок надісланняподаткових повідомлень – рішень (далі – ППР) платникам податків посадовими особами усіх контролюючих органів.
З 16.02.2016 ППР складаються та надсилаються (вручаються) платникам податків за формами згідно з додатками до нового Порядку.
Нові форми ППР відрізняються від форм, які були затверджені скасованими Наказом №1204 наказами:
- Міністерства фінансів України від 28.11.2012 №1236 «Про затвердження Порядку направлення органами державної податкової служби податкових повідомлень – рішень платникам податків», зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 20.12.2012 за №2135/22447;
- Державної митної служби України від 11.05.2006 №370 «Про затвердження Порядку підготовки та направлення митними органами податкових повідомлень платникам податків, установлення й експлуатації дощок податкових повідомлень та Порядку дій митних органів при несвоєчасному погашенні платниками податків податкових зобов’язань», зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 29.05.2006 за №613/12487;
- Державної митної служби України від 02.11.2009 №1050 «Про вдосконалення порядку підготовки митними органами податкових повідомлень платникам податків та дій митних органів при несвоєчасному погашенні платниками податків податкових зобов’язань», зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 28.01.2010 за №100/17395.
Так, зокрема, суттєво змінена форма «В4», яка складається у разі зменшення від’ємного значення суми податку на додану вартість (далі – ПДВ).
Наказом №1204 та Порядком затверджено нові форми ППР, а саме:
- форма «Р1», яка складається у разі виявлення за результатами перевірок заниження або завищення суми податкового кредиту та/або суми податкових зобов’язань для цілей розділу V Податкового кодексу України з внесеними змінами та доповненнями (далі – Кодекс), заявленої у податковій декларації з ПДВ, що не призвело до виникнення грошових зобов’язань за результатами перевірки (крім випадків, коли зазначене заниження або завищення враховано при винесенні інших ППР за результатами перевірки);
- форма «Н», яка складається у разі виявлення порушення платниками ПДВ граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених статтею 201 Кодексу;
- форма «Д», яка складається за результатами перевірок щодо утримання податків у джерела виплати, у тому числі податкових агентів (юридичних або фізичних осіб), з питань правильності нарахування, повноти та своєчасності сплати податків та зборів, в тому числі податку на доходи фізичних осіб, при виплаті доходів на користь платників податків – фізичних осіб.
Перевірки у 2016 році проводяться по-новому
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що Державна фіскальна служба України листом від 01.02.2016 №3069/7/99-99-22-04- 02-17 (далі – лист ДФС №3069) надала роз’яснення щодо змін у податковому законодавстві, які внесені з 01.01.2016 Законом України від 24.12.2015 №909-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» стосовно проведення перевірок.
Законом №909 скорочено перелік та частково змінено обставини, за наявності яких може бути проведена позапланова документальна перевірка. Зокрема, внесено зміни до підпункту 78.1.1 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), а саме виключено можливість проведення перевірок з питань дотримання податкового законодавства у разі, якщо отримано податкову інформацію або за наслідками перевірок інших платників податків виявлено факти, що свідчать про порушення платником податків податкового законодавства.
Відповідно до підпункту 78.1.1 пункту 78.1 статті 78 Кодексу у редакції Закону №909 з 01.01.2016 можливість проведення документальних позапланових перевірок залишена лише для перевірок з питань дотримання валютного та іншого законодавства, не врегульованого цим Кодексом.
У зв’язку з цим у разі отримання контролюючим органом податкової інформації, що свідчить про порушення платником податків податкового законодавства, організацію та проведення документальних позапланових перевірок доцільно здійснювати на підставі підпункту 78.1.4 пункту 78.1 статті 78 Кодексу (виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх
документальні підтвердження на письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначено про виявлену недостовірність даних, та відповідну декларацію протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту).
Особливості звітування по єдиному внеску для осіб, які провадять незалежну професійну діяльність
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до пункту 5 частини 1 статті 4 Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон №2464) особи, які провадять незалежну професійну діяльність, а саме: наукову, літературну, артистичну, художню, освітню або викладацьку, а також медичну, юридичну практику, в тому числі адвокатську, нотаріальну діяльність, або особи, які провадять релігійну (місіонерську) діяльність, іншу подібну діяльність та отримують дохід від цієї діяльності є платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок).
На підставі пункту 2 частини 1 статті 7 та частини 11 статті 8 Закону №2464 (у редакції, що діяла до 01.01.2016) вищенаведені особи нараховують та сплачують єдиний внесок за 2011 – 2015 роки у розмірі 34,7% на суми доходу (прибутку), отриманого від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб. При цьому, сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску за місяць, у якому отримано дохід (прибуток).
Також, відповідно до підпункту 2 пункту 5 Розділу IV Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 №449 (далі – Інструкція) особи, які провадять незалежну професійну діяльність сплачують єдиний внесок, нарахований за календарний рік, до 1 травня наступного року на підставі даних річної податкової декларації. При цьому, враховується кількість календарних місяців, у яких отримано дохід (прибуток).
Базою нарахування єдиного внеску є чистий оподатковуваний дохід (прибуток), зазначений у податковій декларації, поділений на кількість календарних місяців, протягом яких він отриманий.
У разі, якщо таким платником не отримано дохід (прибуток) у звітному році або окремому місяці звітного року, такий платникмає право самостійно визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановленої Законом №2464. При цьому, сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.
Слід зазначити, що нарахування єдиного внеску здійснюється у межах максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановленої Законом №2464 (частина 3 статті 7 Закону №2464).
Максимальна величина бази нарахування єдиного внеску (в редакції, що діяла до 01.01.2016) – максимальна сума доходу застрахованої особи, що дорівнює сімнадцяти розмірам прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом, на яку нараховується єдиний внесок.
Максимальна величина бази нарахування єдиного внеску (з урахуванням внесених змін до Закону №2464, що діють з 01.01.2016) – максимальна сума доходу застрахованої особи на місяць, що дорівнює двадцяти п’яти розмірам прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом, на яку нараховується єдиний внесок.
Мінімальний страховий внесок – сума єдиного внеску, що визначається розрахунково, як добуток мінімального розміру заробітної плати на розмір внеску, встановлений законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та підлягає сплаті щомісяця.
Отже, у 2015 році:
- максимальна величина бази нарахування єдиного внеску становить:
січень – серпень – 20 706,00 грн. (1 218,00 грн. х 17) за місяць;
вересень – грудень – 23 426,00 грн. (1 378,00 грн. х 17) за місяць.
- мінімальний страховий внесок становить:
січень – серпень – 422,65 грн. (1 218,00 грн. х 34,7%) за місяць;
вересень – грудень – 478,17 грн. (1 378,0 грн. х 34,7%) за місяць.
У 2016 році (з урахуванням внесених змін до Закону №2464):
- максимальна величина бази нарахування єдиного внеску становить:
січень – квітень – 34 450,00 грн. (1 378,00 грн. х 25) за місяць;
травень – листопад – 36 250,00 грн. (1 450,00 грн. х 25) за місяць;
грудень – 38 750,00 грн. (1 550,0 грн. х 25) за місяць;
- мінімальний страховий внесок становить:
січень – квітень – 303,16 грн. (1 378,00 грн. х 22%) за місяць;
травень – листопад – 319,00 грн. (1 450,00 грн. х 22%) за місяць;
грудень – 341,00 грн. (1 550,00 грн. х 22%) за місяць.
Також, згідно пункту 4 Розділу ІІІ Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 №435 (далі – Порядок) особи, які провадять незалежну професійну діяльність, формують та подають самі за себе до фіскальних органів Звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску один раз на рік до 1 травня року, що настає за звітним періодом.
Звітним періодом для них є календарний рік.
Звіт подається за формою згідно з додатком 5 до цього Порядку із зазначенням типу форми «початкова».
На підставі наведеного, граничний термін сплати та подання звітності до фіскальних органів зі сплати єдиного внеску особами, які провадять незалежну професійну діяльність, за себе за звітний 2015 рік 29.04.2016.
Затверджено перелік засобів, товарів (робіт, послуг), сума благодійної допомоги для закупівлі або у вигляді яких не оподатковується податком на доходи фізичних осіб
Постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 р. № 112 затверджено перелік засобів, товарів (робіт, послуг), сума благодійної допомоги для закупівлі або у вигляді яких не оподатковується податком на доходи фізичних осіб.
Зазначену постанову прийнято відповідно до абзацу другого п.п. "а" п.п. 170.7.8 п. 170.7 ст. 170 Податкового кодексу України та оприлюднено на Урядовому порталі.
Згідно з нормами Кодексу (п.п. 170.7.8 п. 170.7 ст. 170) не включається до оподатковуваного доходу благодійна допомога у будь-якій сумі (вартості), що:
надається благодійниками на користь учасників бойових дій або членів їх сімей (ці особи визначені абзацом другим п.п. «а» п.п. 165.1.54 п. 165.1 ст. 165 Кодексу);
отримується благодійниками - фізичними особами – волонтерами (такі особи визначені п.п. «б» п.п. 165.1.54 п. 165.1 ст. 165 Кодексу) для надання такої допомоги на користь осіб учасників бойових дій або членів їх сімей (особи визначені абзацом другим п.п. «а» п.п. 165.1.54 п. 165.1 ст. 165 Кодексу).
При цьому, така допомога не оподатковується у разі її надання (отримання) для закупівлі або у вигляді спеціальних засобів індивідуального захисту (касок, бронежилетів, виготовлених відповідно до військових стандартів), технічних засобів спостереження, лікарських засобів, засобів особистої гігієни, продуктів харчування, предметів речового забезпечення чи інших товарів (робіт, послуг) за переліком, що визначається зазначеною Постановою.
Сплачені за кордоном суми податку на прибуток з іноземних джерел зараховуються в Україні
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що суми податку на прибуток, отриманий з іноземних джерел, що сплачені суб'єктами господарювання за кордоном, зараховуються під час сплати ними податку в Україні. При цьому зарахуванню підлягає сума податку, розрахована за правилами, встановленими розділом ІІІ Податковго кодексу України.
Розмір зарахованих сум податку з іноземних джерел протягом податкового (звітного) періоду не може перевищувати суми податку, що підлягає сплаті в Україні таким платником податку протягом такого періоду.
Не підлягають зарахуванню у зменшення податкових зобов'язань такі податки, сплачені в інших країнах:
- податок на капітал/майно та приріст капіталу;
- поштові податки;
- податки на реалізацію (продаж);
- інші непрямі податки незалежно від того, підпадають вони під категорію прибуткових податків чи оподатковуються іншими податками згідно із законодавством іноземних держав.
Зарахування сплачених за митним кордоном України сум податку здійснюється за умови подання письмового підтвердження контролюючого органу іншої держави щодо факту сплати такого податку та за наявності чинного міжнародного договору України про уникнення подвійного оподаткування доходів.
Рекомендації щодо заповнення Податкової декларації з податку на прибуток викладені у листі ДФС України від 28.01.2016 р. №2779/7/99-99-19-02-01-17 «Про внесення змін до листа ДФС від 04.01 2016 №102/7/99-99-19-02-01-17».
Затверджено методику визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів
Ця методика встановлює механізм визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів для цілей віднесення таких автомобілів до об'єктів оподаткування транспортним податком (Постанова Кабінету Міністрів України від 18 лютого 2016 р. N 66).
Середньоринкова вартість автомобіля розраховується за методом аналогії цін ідентичних автомобілів за формулою Сср= Цн х (Г / 100) х (1 ± (Гк / 100), де:
Цн – ціна нового транспортного засобу в Україні;
Г – коефіцієнт коригування ринкової ціни транспортних засобів залежно від строку експлуатації;
Гк – коефіцієнт коригування ринкової ціни транспортних засобів залежно від пробігу.
Мінекономрозвитку розраховує середньоринкову вартість автомобіля та щороку до 1 лютого базового податкового (звітного) періоду подає до Державної фіскальної служби України інформацію про автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п'яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 750 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.
Також інформуємо, що інформацію про середньоринкову вартість автомобіля можна отримати на офіційному веб-сайті Мінекономрозвитку у банері «Розрахунок середньоринкової вартості транспортних засобів» шляхом введення даних про їх марку, модель, рік випуску, тип двигуна, об'єм циліндрів двигуна, тип коробки переключення передач та пробіг.
Сектор комунікацій
Джерело: guru.ua
Категорії: Новости Днепропетровска Новости Никополя
09.03.2016 10:50