Відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія»
У вересні, в приміщенні ДПІ у Волноваському районі ГУ Міндоходів у Донецькій області, відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія». На питання платників податків відповіла перший заступник начальника ДПІ у Волноваському районі Ніна Шкварченко.
Питання: Які документи подаються разом з реєстраційною заявою платника ПДВ за ф. № 1-ПДВ? Відповідь: Доброго дня. Згідно з абз. першим п. 182.1 ст. 182 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) якщо особа, яка провадить оподатковувані операції і відповідно до п. 181.1 ст. 181 ПКУ не є платником податку у зв’язку з тим, що обсяги оподатковуваних операцій є меншими від встановленої зазначеною статтею суми, вважає за доцільне добровільно зареєструватися як платник податку, така реєстрація здійснюється за її заявою.
Виходячи з вимог п. 183.3 ст. 183 ПКУ, рішення про реєстрацію особи платником ПДВ приймається за результатами розгляду реєстраційної заяви та документів, підтверджуючих постачання товарів/послуг та відповідність вимогам, визначеним ст. 180 ПКУ (щодо особи – платника ПДВ), п. 181.1 ст. 181 ПКУ (для обов’язкової реєстрації) та п. 182.1 ст. 182 ПКУ (для добровільної реєстрації).
Підтвердженням відповідності вимогам п. 181.1 ст. 181 та п. 182.1 ст. 182 ПКУ є будь-які первинні документи бухгалтерського обліку, що засвідчують факт здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню (акт виконаних робіт, касовий чек, платіжне доручення тощо). Ведення зазначених документів передбачено Положенням про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 № 88
Питання: Яким чином особа, яка не подала своєчасно заяву на реєстрацію платником ПДВ, але при цього підлягала обов’язковій реєстрації, можна самостійно сплатити до бюджету суму податку, нараховану до моменту її реєстрації як платника ПДВ? Відповідь: Спасибі за запитання. Відповідно до п.183.1 ст.183 Податкового кодексу будь-яка особа, що підлягає обов’язковій реєстрації чи прийняла рішення про добровільну реєстрацію як платника податку, подає до територіального органу Міндоходів України за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) реєстраційну заяву.
У разі обов’язкової реєстрації особи як платника податку реєстраційна заява подається до територіального органу Міндоходів України не пізніше 10 числа календарного місяця, що настає за місцем, в якому вперше досягнуто обсягу оподатковуваних операцій, визначеного у ст.181 цього Кодексу (п.183.2 ст.183 Кодексу).
Узагальнюючою податковою консультацією щодо окремих питань, пов’язаних з обов’язковою реєстрацією осіб як платників ПДВ, затвердженою наказом № 588, визначено, що особа, яка не має права подавати податкові декларації з ПДВ, але може самостійно сплатити нараховану суму ПДВ. При цьому штрафи за неподання податкових декларацій з ПДВ до такої особи не застосовуються.
Враховуючи те, що особа, не зареєстрована як платник ПДВ, не має права подавати податкові декларації з ПДВ до її реєстрації платником, така особа сплачує до бюджету суму податку, самостійно нараховану до моменту її реєстрації як платника ПДВ, шляхом перерахування її на відповідний розрахунковий рахунок, передбачений для сплати цього податку.
Питання: Чи сплачуються штрафні санкції у разі самостійного виправлення в податковій декларації з ПДВ за минулий податковий період помилок, які призвели до заниження податкових зобов’язань, якщо сума штрафу дорівнює 50 або менше 50 коп.? Відповідь: Відповідно до п.50.1 ст.50 Податкового кодексу у разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених ст.102 цього Кодексу) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених ст.50 зазначеного Кодексу), він зобов’язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.
Платник податків, який самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє факт заниження податкового зобов’язання минулих податкових періодів, зобов’язаний, за винятком випадків, установлених п.50.2 ст.50 цього Кодексу:
- або надіслати уточнюючий розрахунок і сплатити суму недоплати та штраф у розмірі трьох відсотків від такої суми до подання такого уточнюючого розрахунку;
- або відобразити суму недоплати у складі декларації з цього податку, що подається за податковий період, наступний за періодом, у якому виявлено факт заниження податкового зобов’язання, збільшену на суму штрафу у розмірі п’яти відсотків від такої суми, з відповідним збільшенням загальної суми грошового зобов’язання з цього податку.
Згідно з п.6 розділу Ш Порядку № 1492 усі показники у податковій звітності проставляються у гривнях без копійок з відповідним округленням за загальновстановленими правилами. Враховуючи зазначене, у разі самостійного виправлення платником податку в податковій декларації з ПДВ за минулий податковий період помилок, які призвели до заниження податкових зобов’язань, такий платник податку повинен виправити такі помилки шляхом подання уточнюючого розрахунку та в рядку 26 графи 6 такого уточнюючого розрахунку необхідно зазначити суму штрафу, нараховану на суму занижених податкових зобов’язань. При цьому якщо сума штрафу менше 50 коп., то за загальновстановленими правилами така сума заокруглюється до нуля і рядок 26 графи 6 уточнюючого розрахунку не заповнюється. Якщо ж сума штрафу становить 50 коп. і більше, а саме починаючи з 50 до 99 коп., така сума заокруглюється до 1 грн. і підлягає відображенню в рядку 26 графи 6 уточнюючого розрахунку.
Питання: Змінились посадові особи на підприємстві - необхідно замінити ключі діючим посадовим особам, як оновити посилені сертифікати в податковій?
Відповідь: Для оновлення посилених сертифікатів посадових осіб необхідно укласти новий договір “Про визнання електронних документів” з податковою інспекцією в електронному вигляді. Повторно його сформувати у програмному забезпеченні «ДПС Захист звітності» або за допомогою сервісу «iFin Zvit»*. Договір підписується особистими ключами посадових осіб, електронною печаткою та відправляється до Міндоходів.
Для уточнення реквізитів, необхідних для заповнення відповідних полів договору “Про визнання електронних документів”, слід звернутись в податкову інспекцію за місцем реєстрації.
Питання: Підкажіть, будь ласка, де можна отримати інформацію щодо програмного забезпечення за допомогою якого можна подавати звітність в електронному вигляді?
Відповідь: Платники податків, які отримали ключі електронного цифрового підпису від Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту, можуть подавати звітність в електронному вигляді за допомогою електронних сервісів, перелік яких наведено на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД Міндоходів за посиланням htpp://acskidd.gov.ua у розділі «Програмне забезпечення».
Так, наприклад, всі користувачі сервісу iFin тепер можуть безкоштовно відправляти в контролюючі органи такі звіти:
- у Міністерство доходів (податкова звітність) – будь-які звіти, що імпортовані з інших програм або систем;
- до Пенсійного фонду - Відомості про осіб, які підлягали загальнообов'язковому державному соціальному страхуванню на випадок безробіття, отримували допомогу по безробіттю (крім одноразової її виплати для організації безробітним підприємницької діяльності) та матеріальну допомогу у період професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації;
- до Державної служби статистики України – «Баланс. Фінансовий звіт суб'єкта малого підприємництва», «Спрощений фінансовий звіт суб'єкта малого підприємництва» та «Звіт про фінансові результати».
Зазначені вище звіти для Пенсійного фонду України та Державної служби статистики України можна безкоштовно створювати за допомогою онлайн-сервісу iFin Zvit.
Крім того, вся податкова звітність яка створена в програмі «Податкова звітність» (OPZ) та імпортована у iFin.ua - відправляється безкоштовно.
Для подання звітності в електронному вигляді до Міністерства доходів і зборів України також можна використовувати безкоштовний сервіс «Звіт Оператор».
Разом з тим, до завершення розробки та впровадження нового програмного забезпечення для підписання та подання звітності до органів Міндоходів продовжено технічну підтримку та надання у користування програмного забезпечення «ДПС Захист Звітності».
Питання: Для яких цілей створено електронний кабінет платника податків?
Відповідь: Призначенням Електронного кабінету платника податків є надання платнику можливості реалізувати свої обов’язки та права у сфері оподаткування в режимі on-line. Зокрема, платник податків без використання клієнтського застосування матиме змогу:
- підготувати, заповнити та надіслати податкову звітність в електронному вигляді;
- переглядати дані картки особового рахунка про стан розрахунків з бюджетом (нараховано, сплачено, переплата, податковий борг, штрафні (фінансові) санкції, пеня);
- формувати та заповнювати платіжні документи щодо сплати податків, зборів та інших платежів до бюджету;
- здійснювати сплату податків, зборів та інших платежів до бюджету за допомогою банківських систем типу Інтернет-банкінг;
- здійснювати офіційне листування з органами ДПС України з питань оподаткування, отримувати консультаційні послуги (у режимі реального часу або за попередньо надісланими питаннями), замовляти та отримувати адміністративні послуги;
- оперативно переглядати актуальні, а також архівні відомості, які надано платником податків або сформовано на підставі наданих ним до ДПС документів (дані обліку, дані щодо об’єктів оподаткування, інформацію про результати перевірок, інформацію про доходи фізичної особи тощо).
ДПІ у Волноваському районі
ГУ Міндоходів у Донецькій області
Сплачуйте грошові зобов’язання до бюджету
шляхом пред’явлення векселя
Змінами, внесеними до Податкового кодексу України та деякі інші закони України відносно фінансових векселів, введено новий фінансовий інструмент – фінансовий вексель, який на відміну від звичайних векселів буде видаватися в документарній формі як паперовий або як електронний документ.
Встановлено, що фінансові векселі будуть використовуватися при оформлені заборгованості, зокрема бюджетної, включаючи оформлення платежів по відшкодуванню ПДВ.
Термін обігу паперів – до п’яти років, прибутковість – до 5%. Оплата за векселями здійснюватиметься щороку протягом п’яти років по 20% від суми векселя. Тобто сума, на яку видаватиметься вексель, розподілена на рівні частини, на кожну з яких видаватиметься окремий вексель з терміном платежу 1, 2, 3, 4 і 5 років.
Зазначено, що видача фінансових казначейських векселів прирівнюється до видачі платнику податку сум бюджетного відшкодування шляхом перерахування грошових коштів с бюджетного рахунку на рахунок платника.
Порядок надання, обігу, обліку та сплати по фінансовим казначейським векселям затверджено Кабінетом Міністрів України.
Ведення реєстру векселів здійснюється Державною казначейською службою України.
Звертаємо увагу, що платник податку має право сплачувати суми будь – яких узгоджених грошових зобов’язань, що сплачуються до Держбюджету, шляхом пред’явлення для сплати фінансового казначейського векселя (не раніше настання строку платежу, визначеного у векселі).
Джерело: guru.ua
Категорії: Новости Волновахи
23.09.2013 11:19