У наших електричках кондиціонери лише для машиністів
У наших електричках кондиціонери лише для машиністів
У поїздах тепер – холодильники і мікрохвилівки. Правда не на Чернігівщині. Придніпровська залізниця ввела низку нових платних послуг у своїх поїздах. Пасажири тепер можуть скористатися холодильником за З,5 гривні, мікрохвильовою піччю – за 3,5 гривні і зарядити мобільний телефон або ноутбук — 5 гривень за 2 години. Про це повідомляє прес-служба Придніпровської залізниці. Крім того, введено нову послугу «Експрес-передача» — конверт вагою до 200 грамів можна відправити за 12 гривень.
Плата за користування постіллю у купейних і плацкартних вагонах усіх категорій становить 14,5 гривні, у СВ — 24,5 гривні.
Дізнавшись про це, я поспішив на Чернігівський залізничний вокзал. Вийшов на платформу, а там: прикордонники з собакою, митники, а на даху електрички — кондиціонер! Зовнішній блок кондиціонера «LG»!
1. Не для пасажирів
— Працює? — спитав про дивний ящик у машиніста.
Той знітився, сказав, що це службове обладнання. Також не сказали, чи це програма з переобладнання поїздів, чи експерименти самих працівників і в Фастівському моторвагонному депо, якому належить електричка.
Ясно одне — кондиціонер охолоджує тільки кабіну машиністів. Загалом на тій електричці кондиціонери у двох екземплярах, над кожною кабіною, з голови і з хвоста. Пасажирам про кондиціонер можна тільки помріяти.
2. Кондиціонери можуть трапитися і в плацкарті...
Фірмові поїзди обладнують кондиціонерами. У вагонах СВ їх ставлять обов'язково, але охолоджувачі повітря можуть трапитися і в покращеному плацкарті. Але в касі не можуть визначити, чи обладнаний покращений плацкарт кондиціонером.
Ставлення пасажирів до кондиціонерів неоднозначне. Деякі мерзнуть, застуджуються.
Всього кондиціонерами обладнано 37 відсотків українських поїздів.
3. Холодильник? Мікрохвильова? До провідника!
— Нові платні послуги ввела Придніпровська залізниця. У нас же, на Південно-Західній залізниці (і на Південній, що також на території Чернігівщини), не всі вагони обладнані електричними розетками з напругою 220 вольт, — говорить начальник прес-служби Південно-Західної залізниці Анна Малтєнко. — Тому ми не можемо встановити побутові прилади всюди. У тих вагонах, де 220 вольт є, пасажири мають право безкоштовно зарядити телефони, ноутбуки тощо. Якщо ж у провідників є холодильник та мікрохвильова пічка і скористатися ними попросять пасажири, — думаю, що не відмовлять.
4. Міжнародні поїзди митники перевіряють на ходу
Від 26 травня міжнародні поїзди більше не стоять по 20 хвилин у Горностаївці та Терюсі. Їх українські та білоруські наряди прикордонних служб перевіряють на ходу. Прикордонники, митники, ветеринар та фітосанітар сідають у поїзд у Чернігові, їдуть годину і 20 хвилин. За цей час перевірять пасажирів, їхній багаж та поїзд. Тому вони і стоять на пероні в Чернігові.
— Якість контролю повинна покращитися, — вважає заступник начальника митного поста «Горностаївка» Олександр Бобильов. — Адже часу на перевірку стає в п'ять разів більше.
У Чернігові такі поїзди подають на четверту платформу. Її обладнали як зону прикордонного і митного контролю. Окрім прикордонних служб, на час прибуття поїзду зайти сюди можуть тільки пасажири з квитками. Як і в аеропорту, ті, хто проводжають, залишаються. А не тягнуть валізи до самого сидіння в літаку або поїзді.
— Скоро ми обладнаємо платформу турнікетами, — пообіцяв заступник начальника Чернігівського прикордонного загону Станіслав Малишев.
Від таких нововведень час у дорозі з Києва до Санкт-Петербурга скорочується на 40 хвилин, із Санкт-Петербурга до Києва — на годину.

Прикордонники готуються оглядати проїзд у Чернігові
5. Чернігів - Сімферополь та два додаткових білоруських поїзди
З 16 червня ходитиме традиційний поїзд Чернігів - Сімферополь. У червні — раз на чотири дні, у липні — по парних, а в серпні — по непарних. На літо вводять два додаткових білоруських поїзди на Крим: Гродно - Феодосія та Вітебськ - Євпаторія. Вони ходитимуть з 15 червня.
6. Квитків на нижні полиці мало
— Черги в каси великі, половина пасажирів — білоруси, — говорить начальник Чернігівського залізничного вокзалу Тамара Єрошенко. — Усі вони їдуть у Крим, до моря. Квитки є. Але місць на нижніх полицях мало. Якщо ж дуже хочеться спати внизу — краще купувати квитки заздалегідь. Ідеальний варіант — за 45 діб до поїздки. Забронювати квитки можуть тільки інваліди та ветерани війни.
7. Чи буде поїзд на Харків?
Прямий поїзд Чернігів - Харків відмінили давно і поки що вводити не збираються. Їхати туди залізницею доведеться з Ніжина, Києва чи Бахмача.
8. За чай можна заплатити через касу
Вартість постелі, чаю та продуктового набору з печива та соку за бажанням пасажира можуть включити у вартість квитка. Постіль на Південно-Західній залізниці коштує 18 гривень. Чай — 3,50 гривень. Але все це можна оплатити й провідникові готівкою.
9. Вагони-ресторани
— Зараз це велика рідкість, — говорить Анна Малієнко. — На Південно-Західній залізниці це тільки поїзди №№1 і 2 сполученням Київ-Москва та «Ретро-потяг», що возить туристів неподалік Києва.
Геннадій Гнип, тижневик «Вісник Ч» №22 (1412)
Джерело: gorod.cn.ua
Категорії: Новости Чернигова Новости Феодосии
30.05.2013 13:40