У ДПІ у Волноваському районі проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія»

У ДПІ у Волноваському районі, за участю першого заступника начальника ДПІ у Волноваському районі Донецької області ДПС Шкварченко Ніни Геннадіївни було проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему: «Актуальні питання оподаткування. Звернення громадян – право кожного. Звітність в електронному вигляді – вимога часу». Під час проведення сеансу телефонного зв’язку «гаряча лінія» надані відповіді на такі запитання.
Питання: З якого періоду необхідно застосовувати нові форми звітності з ПДВ?
Відповідь: Згідно Наказу Мінфіну України від 17.12.2012 №1342 «Про внесення змін до наказу Мінфіну України від 25 листопада 2011 року № 1492», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 8 січня 2013 р. за № 79/22611, затверджено форми податкової звітності з податку на додану вартість.
Змінені форми звітності з податку на додану вартість будуть застосовуватись платниками податків при складанні звітності за березень 2013 року.
Наказ Мінфіну від 17.12.12 р. № 1340 "Про затвердження форми Реєстру виданих і отриманих податкових накладних і порядку його ведення" зареєстровано у Мінюсті 01.02.13 під № 201/22733.
Нагадаю, що Реєстр ведеться особами, зареєстрованими як платники ПДВ, в електронному вигляді в затвердженому форматі і за власним бажанням платника в паперовому виді.
Питання: Яким чином громадянин - платник податку на нерухоме майно може повідомити податкову про застосування ним пільги до іншого об’єкта житлової нерухомості?
Відповідь: Державна податкова служба України листом від 11.03.2013р. №3724/6/17-3216 надає роз’яснення щодо порядку вибору використання пільги із податку на нерухомість.
Згідно з пунктом 265.4 Податкового кодексу передбачаються пільги зі сплати податку на нерухоме майно у вигляді зменшення бази оподаткування об'єктів житлової нерухомості, що перебуває у власності фізичної особи: для квартири - на 120 м і для житлового будинку - на 250 м .
Таке зменшення надається один раз за базовий податковий (звітний) період і застосовується до об'єкта житлової нерухомості, у якій фізична особа - платник податку зареєстрована в установленому законом порядку, або за вибором такого платника до будь-якого іншого об'єкта житлової нерухомості, який перебуває в його власності.
Відповідно до підпункту 265.7.3 пункту 265.7 статті 265 Кодексу платники податку на підставі документів, що підтверджують їх право власності на об'єкт оподаткування та місце проживання (реєстрації), мають право звернутися до органів державної податкової служби для звірки даних щодо житлової площі житлової нерухомості, пільги зі сплати податку, ставки податку та нарахованої суми податку.
Таким чином, пільга буде застосовуватись до об'єкта житлової нерухомості, у якій фізична особа - платник податку зареєстрована в установленому законом порядку.
Якщо фізична особа - платник податків виявить бажання застосувати пільгу до іншого об'єкта житлової нерухомості, який перебуває в його власності, вона має надати до 01 липня поточного року письмове звернення (заяву) до податкового органу за місцем реєстрації.
Таке звернення (заяву) можна подати особисто платником податків або уповноваженою на це особою; надіслати поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення; засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.
Питання: Два працівника нашого підприємтсва прийняли участь у семінарі, який проводили фвхівці податкового видання. Чи маємо право віднести такі витрати до складу податкових та як правильно відобразити їх?
Відповідь: Відповідно до абзацу "г" пп. 138.10.2 п. 138.10 ст. 138 Податкового кодексу України до складу інших витрат включаються адміністративні витрати, спрямовані на обслуговування і управління підприємством, зокрема, винагороди за консультаційні, інформаційні, аудиторські і інші послуги, що отримуються платником податку для забезпечення господарської діяльності.
Таким чином, якщо участь в семінарах (конференціях) передбачає отримання інформаційно-консультаційних послуг для забезпечення господарської діяльності платника податку, оплата таких послуг враховується у складі адміністративних витрат і включається до складу податкових витрат підприємства. У Податковій декларації по податку на прибуток підприємства, форма якого затверджена наказом № 1213, такі витрати відбиваються в рядку 06.1.
Питання: За договором страхування транспортного засобу наше підприємство сплатило обов’язкоі страхові внески на рік. Який порядок включення таких сум до складу податкових витрат?
Відповідь: Підпунктом 140.1.6 Податкового кодексу України встановлено, що будь-які витрати по страхуванню ризиків цивільної відповідальності, пов'язаної з експлуатацією транспортних засобів, що знаходяться у складі основних засобів платника податку, майна платника податку, об'єкту фінансового, а також оперативного лізингу, якщо це передбачено договором, включаються до складу витрат платника податку. Тому витрати підприємства по страхуванню обов'язкової авто цивілки, а також добровільного страхування, включаються в податкові витрати.
Відповідно до ПБО 16 "Витрат" у бухгалтерському обліку страхувальника витрати на страхування об'єктів страхування включаються до складу витрат звітного періоду і залежно від виконуваних такими об'єктами функцій відображаються на відповідних рахунках витрат: загальновиробничих, адміністративних, витрат на збут і т. п. Зокрема, у випадку, якщо здійснення операції забезпечується отриманням економічних вигод впродовж декількох звітних періодів, витрати визнаються шляхом системного розподілу вартості цієї операції між відповідними звітними періодами.
Таким чином, якщо страхувальником за договором страхування або авто цивілки здійснена передоплата страхових послуг на рік, то до складу податкових витрат в звітному (податковому) періоді включається не вся сума грошових коштів, сплачена за договором страхування, а лише та її частина, яка відповідає витратам такого звітного періоду.
Питання: Почув, що органи податкової служби безкоштовно надають електронні ключі для сдачі податкової звітності. Де можна отримати такі ключі та які для цього необхідні документи?
Відповідь: Подання податкової звітності в органи податкової служби в електронному вигляді має багато переваг для платника податків, зокрема:
- економію робочого часу платника податків, а також власних коштів на придбання бланків звітних документів, уникнення витрачання часу у чергах до податкового інспектора;
- не потребує дублювання на паперових носіях податкової звітності, а також її зберігання;
- конфіденційність інформації.
Платникам, які обрали електронний спосіб звітування, ДПС України запроваджено електронні сервіси, у т.ч.:
- надання виписки з ЄРПН, як покупцю так і продавцю;
- повідомлення про відсутність заборгованості перед бюджетом;
- повідомлення про наявні розбіжності ЄРПН та реєстрів виданих та отриманих податкових накладних;
- повідомлення про наявність податкового боргу;
- повідомлення про результати перевірки податкової звітності.
Для подання податкової звітності в електронній формі до органів ДПС платнику податків необхідно:
- з органом ДПС за місцем обліку укласти договір про визнання електронних документів (в електронному або паперовому вигляді);
- отримати посилені сертифікати електронного цифрового підпису в АЦСК, з якими співпрацює ДПС України (перелік АЦСК розташовано на сайті ДПС України www.sts.gov.ua в банері «Електронна звітність») ;
- мати програмне забезпечення по формуванню податкової звітності.
ДПС України розроблено безкоштовне програмне забезпечення по формуванню та подачі платниками податків податкової звітності до органів ДПС в електронному вигляді «ОПЗ». Ознайомитись та завантажити програмне забезпечення можна на сайті ДПС України www.sts.gov.ua у банері «Електронна звітність» або в ДПІ за місцем обліку.
Для відправки звітності в електронному вигляді засобами e-mail Ви маєте можливість використати безкоштовні ключі ЕЦП АЦСК ІДД ДПС України. Детальну інформацію щодо режиму роботи, переліку представництв АЦСК ІДД ДПС розташованих у Донецькій області, бланки документів, зразки їх заповнення, перелік необхідних для реєстрації документів, безкоштовне програмне забезпечення «ДПС Захист звітності» можна переглянути та завантажити на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД ДПС www.cskidd.gov.ua. На теперішній час, використовуючи безкоштовні ключі АЦСК ІДД ДПС, Ви маєте можливість підписати та відправити звітність не тільки до органу ДПС, але і до Пенсійного фонду України та управління статистики України за допомогою програмного забезпечення «Айфін» (www.aFin.ua).
За новинами подання звітності в електронному вигляді та оновленнями безкоштовних програмних продуктів слідкуйте на офіційних сайтах ДПС України www.sts.gov.ua та ДПС у Донецькій області http://dn.sts.gov.ua .
Питання: Які звернення громадян не розглядаються та чому?
Відповідь: Відповідно до ст.8 Закону України «Про звернення громадян» від 2 жовтня 1996 року №393/96-ВР - письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає.
Не розглядаються повторні звернення одним і тим же органом від одного і того ж громадянина з одного і того ж питання, якщо перше вирішено по суті, а також ті звернення, терміни розгляду яких передбачено статтею 17 цього Закону, та звернення осіб, визнаних судом недієздатними.
Рішення про припинення розгляду такого звернення приймає керівник органу, про що повідомляється особі, яка подала звернення.
Джерело: guru.ua
Категорії: Новости Волновахи
18.03.2013 12:18