Право громадян на звернення до органів податкової служби

Організація роботи з розгляду звернень громадян є одним із важливих напрямків діяльності органів державної податкової служби, спрямованих на захист конституційних прав і свобод людини і громадянина.
Статтею 40 Конституції України громадянам гарантовано право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових осіб цих органів, які зобов’язані розглянути звернення і надати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.
Для регулювання питання практичної реалізації громадянами України, наданого їм Конституцією України права на звернення, 2 жовтня 1996 року був прийнятий Закон України „Про звернення громадян” із змінами та доповненнями ( далі- Закон).
Відповідно до вищевказаного Закону, громадяни України мають право звернутися до будь-яких органів державної влади, місцевого самоврядування, а також підприємств, установ, організацій їх посадових осіб із зверненнями щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.
Звернення громадян, в залежності від їх змісту, розподілено на наступні категорії: клопотання, скарги, пропозиції. Клопотання – це звернення громадян із проханням про сприяння реалізації закріплених Конституцією та чинним законодавством їх прав та інтересів. Скаргою, згідно Закону, є звернення громадянина з вимогою про поновлення прав і захист законних інтересів громадян, порушених діями, рішеннями посадових осіб. Під пропозицією слід розуміти звернення громадянина, де висловлюються порада, рекомендація щодо діяльності органів державної влади і місцевого самоврядування, а також висловлюються думки щодо врегулювання суспільних відносин та умов життя громадян.
Звернення, оформлені належним чином і подані у встановленому порядку, підлягають обов'язковому прийняттю та розгляду. Згідно статті 20 Закону, звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання.
Розгляд звернень громадян є одним з пріоритетних напрямків діяльності ДПІ у Волноваському районі Донецької області Державної податкової служби. У 2012 році до ДПІ надійшло 26 письмових звернень, з них 3 колективних звернення. Серед основних питань, що порушувались у зверненнях - питання щодо здійснення контрольно-перевірочної роботи, реєстрації та обліку платників податків, оподаткування доходів підприємницької діяльності та питання, пов’язані з ідентифікаційними номерами.
На всі звернення, що надійшли на адресу ДПІ у Волноваському районі, надано відповіді по суті, у встановлені законодавством терміни.
На особистий прийом до керівників та інших посадових осіб ДПІ у Волноваському районі звернулося 37 громадян, з них 25 - у ході виїзних прийомів. Громадянам надано вичерпні роз’яснення та запропоновано шляхи вирішення питань, з якими вони зверталися безпосередньо під час спілкування з платниками.
Належне здійснення роботи податкової служби щодо розгляду звернень громадян можливе лише за умови чіткої організації цієї роботи по забезпеченню додержання встановленого порядку прийому, реєстрації та розгляду письмових та усних звернень, отриманих поштою чи на особистому прийомі, своєчасному, об’єктивному і в повному обсязі вирішенню кожного звернення, вжиття вичерпних заходів щодо задоволення обґрунтованих звернень та реального поновлення порушених прав заявників. Максимальна ефективність діяльності органів податкової служби з цього питання досягається виключно належною організацією роботи, раціональним розподілом обов’язків, плануванням роботи, розглядом і перевіркою звернень, які надійшли, вирішенням поставлених питань, здійсненням контролю за зверненнями.
Джерело: guru.ua
Категорії: Новости Волновахи
15.01.2013 13:40