Зміни у законодавстві для бухгалтерів з програми семінару Підприємства «НМЦ профспілок»

14 березня 2012 року у Навчально-методичному центрі профспілок відбувся семінар з широкого спектру питань законодавства. В семінарі взяли участь представники Державної податкової служби, представники фондів державного соціального страхування, юрист підприємства “Навчально-методичний центр” профспілок.
В програмі семінару розглянули основні зміни, що відбулись у законодавстві протягом першого кварталу 2012 року:


Ткаченко Олександр Анатолійович – заступник начальника відділу персоніфікованого обліку інформаційних систем та мереж Пенсійного фонду у м. Чернігові відмітив, що всі підприємці до 1 квітня 2012 р. повинні подати річний звіт про суми нарахованого ЄСВ за 2011 рік. При прийомі на роботу роботодавці повинні перевіряти наявність страхового свідоцтва у найманих працівників. Якщо за якихось причин страхове свідоцтво не видавалось, або було втраченим, до органів ПФУ потрібно подати відповідну анкету. Страхові свідоцтва мають бути у всіх найманих працівників, навіть у працюючих пенсіонерів.

Щербина Наталія Василівна – заступник головного бухгалтера дирекції ЧОВ ФСС з ТВП ознайомила з оновленою формою звіту Ф4-ФСС з ТВП, Звіт за новою формою застосовується починаючи зі звіту за І квартал 2012 р., складається наростаючим підсумком з початку року в гривнях з копійками та подається до органів Фонду не пізніше 20 числа наступного за звітним періодом місяця. Звіт не подається у разі:
- відсутності у страхувальника зобов'язання перед Фондом по субрахунку 652 на початок кожного звітного кварталу та оборотів по субрахунку у звітному кварталі;
- наявності зобов'язання Фонду перед страхувальником на початок року та відсутності оборотів по субрахунку 652 у звітному кварталі.
Звіт за формою Ф14-ФСС з ТВП не подається, якщо у звітному кварталі страхувальник не отримував від Фонду та не видавав найманим працівникам путівок на санаторно-курортне лікування, придбаних за рахунок коштів Фонду.

Близнюк Алла Григорівна – головний спеціаліст юридичного відділу виконавчої дирекції ЧОВ ФСС з ТВП, надала інформацію про Зміни до положення про комісію підприємства із соцстраху з ТВП. Зокрема зазначила про розширення повноважень і обов’язків комісії. Одним з головних обов’язків, який тепер покладено на комісію - перевірка правильності заповнення лікарняного листа. Якщо під час перевірки витрат по коштах фонду ревізор знайде невірно заповнений лікарняний лист – такі витрати знімаються. Змінилася форма протоколу комісії по соціальному страхуванню.

Привалов Андрій Олексійович – заступник начальника відділу адміністрування ПДВ ДПІ у м. Чернігові, звернув увагу на зміну  форми декларації з податку на додану вартість. Нова форма подається за березень 2012 р. Андрій Олексійович надав відповідь на найбільш хвилюючі бухгалтерів питання:

– Чи можна включати податкові накладні минулих періодів, з дня виписки яких не минуло 365 днів до декларації звітного періоду?
Відповідь: Так, можна. З затвердженням узагальнюючої консультації №127 вже не вимагається документального підтвердження причин отримання податкових накладних у періодах, наступних за періодом, в якому вони були виписані, а суми податку відображаються у реєстрі отриманих податкових накладних поточного звітного періоду та у складі податкового кредиту звітного періоду (рядок 10.1 декларації).

– Покупець вимагає разом з податковою накладною копію квитанції про включення податкової накладної до ЄРПН. Обов’язково її потрібно надавати?
Відповідь: Продавець не зобов’язаний надавати квитанцію. Контроль за включення податкової накладної до ЄРПН покупець може здійснити шляхом подання запиту до ЄРПН в електронному вигляді.

– Чи потрібно вирівнювати в податковій накладній реквізити сторін по правому краю? Чи впливає на невизнання податкової накладної порядок написання адреси?
Відповідь: Невирівнювання реквізитів по правому краю, і порядок написання адреси не впливають на невизнання податкового кредиту.

– Чи можуть бути невизнані податкові накладні, номенклатура яких написана російською мовою?
Відповідь: Так, такі податкові накладні не будуть зараховані до податкового кредиту. Дозволяється назву номенклатури писати мовою оригіналу. Наприклад: «двигун Opel», але не можна писати «двигатель Opel».

– Якщо податкова накладна сформована в друкованому вигляді, а хрестик з відміткою проставлено ручкою, така податкова накладна буде дійсною?
Відповідь: Краще вимагати у продавця податкову накладну повністю роздруковану на принтері без дописувань.

– Податкову накладну зареєстрували в ЕРПН, а потім виявили в ній помилку. Як її виправити?
Відповідь: Можна зареєструвати нову податкову накладну з виправленими даними, і попередити про це покупця, замінити йому податкову накладну. Дані ЕРПН не співставляються з податковими зобовязаннями контрагента, головне щоб вірна податкова накладна була в ньому зареєстрована.

Берегова Ірина Володимирівна – начальник відділу по роботі зі ЗМІ ДПІ у м. Чернігові нагадала, що фізичні особи – підприємці, платники єдиного податку першої та другої груп, сплачують єдиний податок шляхом здійснення авансового внеску не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця, а не попереднього місяця, як це було раніше. Тобто, єдиний податок на березень 2012 року сплачується до 20 березня включно. Якщо сплату єдиного податку ФОП здійснює не через розрахунковий рахунок, а через касу банку, то сплачувати його потрібно 19 числа. На рахунок Казначейства такі кошти надходять слідуючого робочого дня. Штрафна санція за несвоєчасно сплачений єдиний податок становить 50 %.

– Чи потрібно реєструвати ФОП книгу обліку доходів на найманих працівників?
Відповідь: Ні, Податковим Кодексом це не передбачено, але бажано, щоб на кожній торговій точці був облік отриманих доходів найманим працівником. В першу чергу це потрібно роботодавцю.

– Як звітуються підпримці на спрощеній системі оподаткування
Відповідь: ФОП І групи звітуються один раз на рік, ІІ-ІІІ групп – кожного кварталу

– Обовязково всім міняти КВЕДи?
Відповідь: На протязі 2012 року всі субєкти підприємницької діяльності повинні у державного реєстратора поміняти КВЕДи по класифікатору 2010 року. Після внесення змін у реєстратора до ДПІ необхідно подати форму 5-ОПП (для фізиних осіб) або 1-ОПП з ксерокопією довідки статистики (для юридичних осіб). Краще замінити КВЕДи до отримання нового свідоцтва платника єдиного податку. На даний момент до 01 червня ДПІ подовжує старі свідоцтва, ближче до червня будуть нові бланки. Ці бланки безстрокові, і тому щоб потім їх знову не міняти, бажано до видачі внести відповідні зміни у держреєстратора. В ДПІ окрім форми 5-ОПП чи 1-ОПП платникам єдиного податку треба подати заяву «Про застосування спрощеної системи оподаткування» в якій слід заповнити пункт 5.3. «Внесення змін до свідоцтва платника єдиного податку».

– Як звітується підприємець, якщо у 1 кварталі він перебував на загальній системі оподаткування, з 2 кварталу – на єдиному податку.
Відповідь: При переході з однієї системи оподаткування на іншу, потрібно відзвітуватися за попередній період. Тобто за 1 квартал 2012 року слід подати декларацію про майновий стан і доходи.

- Чи обовязково приватний підприємець повинен мати підтверджуючі документи на придбання товару?
Відповідь: Так, але ми розуміємо що під час придбання товару наприклад на «7 кілометрі», ніхто не надає документів, або надаються документи, що не мають юридичної сили. Тому поки що відсутність документів під час перевірок не прирівнювали до безоплатно отриманих товарів.

Альбоща Лідія Володимирівна – начальник відділу документальної перевірки ДПІ у м. Чернігові повідомила що останні зміни законодавста з прибуткового податку відбулись у серпні 2011 року. Граничний термін сплати прибуткового податку – до 30 числа наступного місяця за умови, якщо заробітна плата виплачується не вчасно. При регулярній виплаті заробітної плати прибутковий податок сплачується в день її виплати. Штрафна санкція за несвоєчасну сплату прибуткового податку – 25 %. При подачі уточнюючого розрахунку 1-ДФ бухгалтерам слід памятати, що буде застосовано штраф у розмірі 510 грн, незважаючи на те, що помилка виправлено самостійно. Дуже часто допускають помилку у ознаках доходу. Наприклад, суміснику не можна ставити ознаку доходу 101, вірно 102. Звіт, що містить невірну інформацію також буде підставою для нарахування штрафу у 510 грн. Податкова соціальна пільга у 2012 році застосовується до доходу, що не перевищує 1500 грн. Приватні підприємці, які працюють як наймані працівники мають право на податкову соціальну пільгу. При звільнені працівника це право також не втрачається, як було колись.

- Якщо під час однієї перевірки буде виявлено 4 помилкові звіти 1-ДФ протягом одного року, як будуть застосовуватись штрафні санції?
Відповідь: Штраф за перший помилковий звіт – 510 грн, за кожен наступний – 1020 грн.

- Де можна дізнаватися про зміну рахунків ДПІ у Кпзначействі, з початку року багато підприємців перерахували кошти за старими реквізитами.
Відповідь: Зазвичай банки інформують клієнтів, але бувають випадки, коли це не контролюється. ДПІ розміщує таку інформацію на сайті Чернігівської міської ради http://www.chernigiv-rada.gov.ua/newspartners/podatkova. Ми радимо слідкувати на ньому за новинами.

- Як у формі 1-ДФ зробити виправлення?
Відповідь: невірний рядок ставиться з позначкою «1», вірний з позначкою «0».

Закінчив семінар юрист Підприємства «Навчально-методичний центр профспілок» Ковальчук Володимир Володимирович. Ним була надана інформація про бази персональних даних, та плату за землю.
gorod.cn.ua

Категорії: Новости Чернигова Новости Берегово

16.03.2012 12:45