Нікопольське управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області інформує

 Нікопольське управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області інформує

Олексій Любченко: Механізм Єдиної юридичної особи надасть можливість ефективно реалізувати функції ДПС

В Державній податковій службі України здійснюються заходи щодо переходу до єдиної юридичної особи. Впровадження такого механізму надасть можливість ефективно реалізувати функції ДПС. Про це заявив Голова Державної податкової служби України Олексій Любченко в інтерв’ю «Про Податки з Ярославом Романчуком».

За його словами, така інституційна реформа передбачає об’єднання всіх територіальних органів ДПС в єдину юрособу, що передбачено Законом України № 466. 

«В Україні відбулася адміністративна реформа, кількість адміністративних одиниць скоротилася. Тобто у кожній області, колись ми мали біля 20 районів, сьогодні в середньому залишилось 2-5 районів. Звісно велике обурення в мережах викликала та ситуація, коли люди не зрозуміли, як будуть надаватися послуги. Одразу скажу, що ДПС розвивається трохи іншим чином. У нас є 67 стаття Конституції, де передбачено, що кожен громадянин повинен сплачувати податки, а держава повинна зробити ці умови зручними», – наголосив Олексій Любченко.

Очільник ДПС розповів, що в структурі служби функціонуватимуть 532 структурних одиниць – Державних податкових інспекцій. Вони діятимуть виключно як центри обслуговування платників податків. Тобто надаватимуть адміністративні послуги, прийматимуть звітність, надаватимуть консультації тощо.

«У Державних податкових інспекціях не буде, окрім сервісних, жодних інших функцій, які ми звикли називати фіскальними. Фіскальне представництво ДПС буде зосереджено в обласному центрі – Головному управлінні. Там діятимуть підрозділи аудиту, примусового стягнення, правової роботи», – підкреслив Голова Державної податкової служби.

 

Олексій Любченко: З 1 серпня запроваджуються програмні РРО

З 1 серпня 2020 року бізнес матиме можливість використовувати програмні реєстратори розрахункових операцій для проведення розрахункових операцій під час продажу товарів і послуг, торгівлі валютними цінностями, приймання готівки для подальшого її переказу.

Як відзначив Голова ДПС Олексій Любченко, на сьогодні в ДПС проводяться фінальні роботи для повноцінного запуску програмного рішення.

«Запровадження програмних РРО є альтернативою традиційним РРО (касовим апаратам). Ми докладаємо максимум зусиль для того, щоб вже з 1 серпня бізнес мав змогу скористуватися новими можливостями проведення розрахункових операцій. Безкоштовне програмне рішення ДПС може бути застосоване для будь-якого пристрою, що підтримує операційні системи Android і Windows та має підключення до мережі Internet. Вже незабаром наші платники матимуть змогу оцінити переваги програмних РРО», – зазначив Олексій Любченко.

Безкоштовне програмне рішення ДПС, яке наразі тестується, з 1 серпня стане доступним для широкого застосування, а два розроблені АРІ дозволять інтегрувати програмне забезпечення будь-якого ПРРО з фіскальним сервером ДПС.

Реєстрація ПРРО в ДПС здійснюється на підставі електронної заяви, яку можна сформувати та подати засобами Електронного кабінету, або сформувати засобами будь-якого іншого програмного забезпечення, наявного у суб’єкта господарювання, і подати через Єдине вікно подання електронної звітності.

Всі сформовані ПРРО документи передаються до фіскального сервера ДПС у вигляді електронних документів, засвідчених електронними підписами або печатками.

На тепер функціонал безкоштовного програмного рішення вдосконалюється, зокрема, здійснюється його інтеграція з банківськими сервісами, які дозволять здійснити розрахунки за отримані товари і послуги без додаткових платіжних пристроїв (застосунків).

Так, наприклад мобільний додаток «ощадPAY», розроблений АТ «Ощадбанк» у партнерстві з компанією VISA, встановлений на ПРРО, дозволить здійснити платіж за отримані товари (послуги) засобами безконтактних платежів (VISA, Mastеrcard, ПРОСТІР).

На сьогодні АРІ фіскального сервера та безкоштовним програмним рішенням реалізовані вимоги законодавства до ПРРО і можуть застосовуватись суб’єкти господарювання.

Поряд з цим в нас є плани щодо впровадження програмних РРО, основні з яких:

розширення сервісу пошуку і перевірки чеків, який на тепер функціонує в Електронному кабінеті, а в подальшому шляхом інтеграції (через АРІ) буде реалізований на Єдиному порталі державних послуг «ДІЯ», засобами якого також здійснюватиметься пошук, перевірка та, за необхідності, вивантаження чеків;

вирішення питань щодо безкоштовного рішення в частині його адаптації для пристроїв з операційною системою iOS;

побудова ефективної аналітичної системи на базі отриманих від програмних РРО даних про проведені розрахункові операції.

 

Олексій Любченко: Ризикові підприємства знаходяться під посиленим моніторингом

Система моніторингу податкових ризиків при реєстрації податкових накладних блокує менше 0,3% накладних з ПДВ. Про це заявив Голова Державної податкової служби України Олексій Любченко в ефірі програми «Про Податки з Ярославом Романчуком».

«За рік відбувається 268 млн операцій в єдиному реєстрі податкових накладних. Це більше 1 млн операцій в робочий день. Система блокує менше третини одного відсотка. Дійсно із 270 тис. платників ПДВ – 10 відс. знаходяться в стані ризику. Але це не означає, що блокується їх діяльність ­– вони просто перебувають під посиленим моніторингом», - зазначив Олексій Любченко.

Він повідомив, що при визначенні ризиковості ДПС використовує інформацію, яку надає сам платник податків, зокрема, це податкова звітність. Також використовується інформація від правоохоронних органів, яка надається у рамках кримінальних проваджень про певні суб’єкти господарювання.

Сьогодні Державна податкова служба – це сервісна служба та не має правоохоронної функції. Тому вся інформація про можливі махінації, що виявляється системою СМКОР передається в правоохоронні органи майже в онлайн режимі для оперативного реагування та руйнування схем з ПДВ.

Голова ДПС підкреслив, що для вирішення проблеми блокування реєстрації податкових накладних та розрахунків коригувань реального сектора економіки ДПС запропонувала зміни до законодавства, які назавжди усунуть цю проблему для добропорядних платників.

«Надходження до бюджету забезпечує платник податків, а наше завдання створити йому комфортні умови та сервіси, щоб було зручно та зрозуміло платити податки», - наголосив Олексій Любченко.

 

ДПС та Міністерство фінансів Республіки Польща розширюють співробітництво у сфері адміністрування ПДВ

Адміністрування податку на додану вартість та боротьба зі схемами ухилення від оподаткування стали основними темами обговорення під час зустрічі керівництва ДПС з представниками Міністерства фінансів Республіки Польща.

Заступники Голови ДПС Євген Олейніков та Наталія Калєніченко, заступник державного секретаря Міністерства фінансів Республіки Польща Ян Сарновський та директор Департаменту оподаткування товарів та послуг Міністерства фінансів Республіки Польща Павел Селера, а також представники податкової адміністрації Польщі обговорили можливості розширення двостороннього співробітництва у сфері адміністрування ПДВ, а також поділилися досвідом роботи своїх відомств у цьому напрямі.

Під час зустрічі українська сторона презентувала роботу системи електронного адміністрування ПДВ, яка фактично знищила низку схем з ухилення від оподаткування та дозволила підвищити надходження ПДВ до бюджету.

Як відзначили представники податкової служби, на сьогодні планується подальше удосконалення функціоналу системи, впровадження нових технологій у сфері моніторингу податкових накладних, фіскалізації, відстежування товарів тощо. І в цьому сегменті українські податківці зацікавлені в отриманні досвіду колег з Польщі.

У свою чергу польська сторона надала високу оцінку системи електронного адміністрування ПДВ, яка застосовується в Україні, та висловила побажання більш детально вивчити її функціонал з метою запозичення кращого досвіду. Крім того, польські колеги презентували новітні технології та автоматизовані системи, які дозволили підвищити ефективність адміністрування ПДВ та скоротити податковий розрив з ПДВ в Польщі. Як відзначили учасники зустрічі, такий обмін досвідом стане корисним для обох сторін, а посилення взаємодії двох країн сприятиме більш ефективній боротьбі з податковими порушеннями з ПДВ. 

Зокрема, в ДПС зацікавилися механізмом проведення спільних податкових перевірок. Така форма міжнародної адміністративної допомоги в податкових справах є дієвим інструментом ефективної боротьби з транскордонним шахрайством. Зазначена взаємодія передбачена багатосторонньою Конвенцією про взаємну адміністративну допомогу в податкових справах, яка є чинною у взаємовідносинах між Україною та Польщею.

 

Банківський сервіс з приймання безконтактних платежів на смартфон інтегрується з сервісом ДПС

У рамках Меморандуму про співпрацю, укладеного між Державною податковою службою України і компанією Visa, та за підтримки Ощадбанку, здійснюється інтеграція сервісу ОщадPAY з безкоштовним програмним рішенням «Програмний реєстратор розрахункових операцій» та з АРІ фіскального сервера контролюючого органу (Єдине вікно подання електронної звітності).

Мобільний додаток ОщадPAY можна буде використовувати під час проведення розрахункової операції з використанням смартфону, на який встановлено ПРРО. Для цього смартфон має підтримувати операційну систему Android. Додаток дає можливість здійснювати розрахунок за отримані товари (послуги) за допомогою безконтактних платежів.

«ДПС продовжує інтеграцію програмного рішення ПРРО з банківськими сервісами. Мобільний додаток «ОщадPAY», що інтегрується з ПРРО,– це ще один крок у розвиток безготівкової економіки. Підприємці зможуть встановити додаток на свій смартфон та проводити безконтактні платежі. Це зручний вид розрахунків, який на сьогодні стає все більш популярним серед  споживачів. Більше того, така система розрахунків не потребуватиме зайвих витрат від платника», – повідомила заступник Голови Державної податкової служби з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Наталія Калєніченко.

Про переваги безконтактних платежів та зручність сервісу ОщадPAY розповіли і представники Ощадбанку та компанії Visa.

«ОщадPAY на базі технології VisaTaptoPhone перетворює смартфон на POS-термінал. Зручніше не буває. Не потрібно сплачувати за оренду терміналу та встановлювати додаткове обладнання. Це практичне та дієве рішення, особливо для малого бізнесу. Його можна використовувати на ярмарках, виставках, фестивалях, у доставці замовлень кур’єрськими службами або в таксі», – розповів Андрій Пишний, голова правління Ощадбанку.

У свою чергу старший Віце-президент Visa в Україні, Грузії, країнах СНД та Південно-Східної Європи Віра Платонова назвала новий сервіс інноваційним проектом, який робить процес оплати з видачею електронного чеку легким та безкоштовним для всіх учасників.

«Ми представляємо рішення, переваги якого дозволять торговцям не інвестувати кошти у придбання додаткового обладнання і водночас створити у покупців позитивний досвід зручної сплати. Оплати за допомогою VisaTaptoPhone – це швидко, безпечно і вигідно. Маємо надію, що новий сервіс отримає чимало прихильників і багато в чому працюватиме на збільшення кількості безконтактних платежів в цілому», – прокоментувала Віра Платонова.

На початку року Державна податкова служба України і компанія Visa підписали Меморандум про співпрацю з метою покращення розвитку безготівкової економіки в Україні, а також підтримки розробки та спільної реалізації проектів для просування цифрового бізнесу та електронної комерції.

Запуск нового для України сервісу ОщадPAY в масову експлуатацію став можливим після успішного пілотного проекту Visa та Ощадбанку, який розпочався минулого року вперше в країнах Близького Сходу, Африки, Центральної та Східної Європи включно з Україною.

Інтегрований у смартфон торговця ОщадPAY забезпечує приймання безконтактних платежів картками та іншими NFC-пристроями – смартфонами, смарт-годинниками, NFC-каблучками та ін.

Удосконалено функціонування електронного кабінету та спрощено роботу ФОПів, – підписано Закон № 786-ІХ

Президент підписав Закон № 786-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо функціонування електронного кабінету та спрощення роботи фізичних осіб – підприємців», який Верховна Рада України ухвалила 14 липня 2020 року.

Законом розширюється функціонал електронного кабінету, спрощується ведення обліку для фізичних осіб, вносяться зміни до окремих норм Податкового кодексу України щодо адміністрування податків.

Так, скасовано договір про визнання електронних документів для реєстрації в електронному кабінеті платника податків та передбачено, що в кабінеті відображатимуться податкові повідомлення-рішення, винесені контролюючими органами. Також запроваджена можливість зміни уповноважених осіб платника податків, які мають право користуватися електронним кабінетом.

Для фізичних осіб-підприємців та фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, законом передбачена можливість вести облік доходів і витрат у зручній для них формі – паперовій та/або електронній, у т.ч. через електронний кабінет.

Типова форма такого обліку та порядок його ведення визначається Міністерством фінансів.

Внесено зміни і до процедури проведення перевірок. Виключено норми, які надавали право контролюючим органам при перевірці оформлення працівників опитувати їх та роботодавців про виплачені пасивні доходи та інші додаткові блага та відшкодування.

На період дії карантину контролюючим органам надано право проводити документальні позапланові перевірки за зверненнями платника податків.

Для платників ПДВ, які сплачують єдиний податок та застосують квартальний звітний період, першим місячним звітним періодом визначено липень 2020 року.

Також зменшено розмір штрафів за порушення платниками ПДВ граничного строку для реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких податкових накладних в ЄРПН:

- у разі відсутності реєстрації – 2,5 % (було 5 %) від обсягу постачання без ПДВ, але не більше 1700 гривень (було 3 400 гривень);

- у разі несвоєчасної реєстрації – 1 % (було 2 %) від обсягу постачання без ПДВ, але не більше  510 гривень (було 1 020 гривень).

Закон набирає чинності з дня, наступного за днем опублікування, крім деяких змін, які набирають чинності через 3 місяці з дня опублікування закону та з 1 січня 2021 року.

 

ДПС та Українська Зернова Асоціація провели спільне засідання

ДПС у рамках функціонування комунікаційної податкової платформи продовжує практику проведення зустрічей з асоціаціями платників.

Третього серпня відбулась зустріч заступника Голови ДПС Євгена Олейнікова, фахівців ДПС з президентом Української Зернової Асоціації Миколою Гробачьовим, представниками компаній-членів Української Зернової Асоціації.

Під час зустрічі були обговорені проблемні питання, які виникають у представників галузі, а саме: зупинка реєстрації податкових накладних, вчасне повернення заявленого до відшкодування податкового кредиту з ПДВ.

Окремим питанням, порушеним під час зустрічі, стало питання щодо переходу України на новий стандарт банківських рахунків – IBAN: неможливості уточнення номеру рахунку в форматі IBAN у деклараціях з ПДВ, які подавалися більше трьох років тому та суми ПДВ по яких невідшкодовані і на сьогодні.

Учасники зустрічі говорили про необхідність системного вирішення проблем, що мають місце.

«У ДПС немає сумнівів, що підприємства реального сектору економіки України переважно ведуть свій бізнес чесно та є сумлінними платниками податків, але є й ті, хто використовує схеми і не завжди належним чином ведуть свою діяльність та сплачують податки. І діяльність таких підприємств буде об’єктом підвищеної уваги ДПС», – зазначив заступник Голови ДПС Євген Олейніков під час зустрічі.

Пресслужба Державної податкової служби України

 

Фіскальний додаток пРРОсто інтегрується з сервісами безготівкових розрахунків від Mastercard

Державна податкова служба працює над розширенням функціоналу програмних рішень, призначених для здійснення онлайн-фіскалізації розрахункових операцій з використанням мобільних додатків. Зокрема, це стосується інтеграції з безкоштовним програмним рішенням «Фіскальний додаток пРРОсто (тестова версія)» платіжних сервісів, які надає компанія Mastercard.

«Співпраця податкової служби з компаніями-розробниками та платіжною системою Mastercard для проведення розрахункових операцій сприяє не тільки покращенню сервісів для платників податків, а й розвитку безготівкових розрахунків, спрощенню процедур проведення розрахункових операцій, оптимізує час та витрати суб’єктів господарювання. Це ще один захід для цифровізації економіки», – зазначила заступник Голови Державної податкової служби України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Наталія Калєніченко.

За її словами, інтеграція сервісів дасть можливість впровадити низку рішень, які дозволять приймати у безготівковій формі оплату за продані товари/надані послуги платіжною картою на засобах зі встановленим фіскальним додатком пРРОсто без застосування додаткового обладнання (платіжних пристроїв).

«Використовуючи свій багаторічний досвід та технологічні розробки, Mastercard виступає надійним партнером для бізнесу і держави у побудові прозорої безготівкової економіки. Разом з партнерами ми реалізуємо низку інноваційних сервісів для розвитку кешлес-оплат, і сьогодні важливим кроком є розробка і запуск рішень, які допоможуть малому і середньому бізнесу здійснювати необхідну фіскалізацію оплат в онлайн-режимі, а крім того нададуть МСБ можливість зручного прийому безготівкових платежів просто у мобільному додатку», – підкреслила Інга Андреєва, генеральний директор Mastercard в Україні та Молдові.

Версія фіскального додатку пРРОсто, яка забезпечуватиме функціонал проведення безготівкових розрахунків із застосуванням електронних платіжних засобів без встановлення платіжних пристроїв, наразі знаходиться на етапі розробки та буде запропонована до експлуатації у ІІІ-IV кварталі 2020 року.

 

Наталія Калєніченко: Для того, щоб бізнесу було легко адаптуватись до впровадження ПРРО, ДПС забезпечує супроводження нової системи 24/7

З 1 серпня 2020 року запроваджено програмні реєстратори розрахункових операцій. Як працюють ПРРО, які їх переваги, порівняно з класичними РРО, та що очікує бізнес в умовах застосування ПРРО, як альтернативи класичним РРО, – про це йшла мова під час засідання круглого столу «Запровадження програмного забезпечення «РРО в смартфоні»». Заступник Міністра фінансів України Світлана Воробей, заступник Голови Державної податкової служби України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Наталія Калєніченко та представники бізнесу обговорили переваги нової системи функціонування ПРРО, поточний стан та очікування.

Над розробкою програмного рішення працювали тривалий час. Розроблене програмне рішення, призначене для реєстрації розрахункових операцій, АРІ фіскального сервера ДПС було запропоноване бізнесу для тестування та спільно з учасниками тестування було доопрацьоване.

Вже на сьогодні програмне рішення (ПРРО) ДПС стало доступним і на безкоштовній основі запропоноване для використання всім зацікавленим суб’єктам господарювання.

«З 1 серпня систему функціонування ПРРО впроваджено і це є першим етапом змін, передбачених змінами до законодавства щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг. Всі чеки, які формуються ПРРО та надаються покупцям з 01.08.2020, є юридично значимими. Усі зареєстровані ПРРО включені до Реєстру програмних реєстраторів розрахункових операцій. На сьогодні кількість чеків поки що невелика. Але ми розуміємо, що платники наразі тільки розпочинають роботу в нових умовах, вивчають систему», – розповіла Наталія Калєніченко.

За її словами, станом на 12.00 3 серпня було зареєстровано 22,7 тис. програмних реєстраторів розрахункових операцій, з них 14,5 тис. ПТКС. Фіскальним сервером ДПС фіскалізовано 154 тис. чеків, отриманих від ПРРО.

Наразі ДПС організовано надання інформаційної підтримки (допомоги) платникам податків – користувачам ПРРО та АРІ фіскального сервера. Для цього подовжено роботу кол-центру ДПС до 20 год. 00 хв., організовано роботу центрів обслуговування платників та кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг у територіальних органах ДПС.

Підтримуються в актуальному стані матеріали банеру «Програмні РРО», створеного на вебпорталі ДПС, в якому розміщено інформацію, пов’язану із запровадженням, реєстрацією та застосуванням ПРРО.

Наталія Калєніченко також повідомила, що впровадження ПРРО не виключає застосування класичних касових апаратів. Це альтернатива, яка дозволяє з 1 серпня бізнесу обирати той пристрій, який є більш зручним для проведення розрахункових операцій – класичний та/або програмний РРО.

Другий етап впровадження нових правил проведення розрахункових операцій в умовах дії змін до законодавства щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг розпочнеться з 1 січня 2021 року. Саме з цього часу РРО застосовуватимуть суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахунки у сфері Інтернет-торгівлі, ресторанного господарства, ювелірній галузі, торгівлі побутовою технікою, медичних послуг, туризму, готелів, секонд-хенду. Третій етап стартує з 1 квітня 2021 року, коли РРО використовуватимуть фізичні особи – підприємці, які перебувають на спрощеній системі оподаткування і є платниками ІІ, ІІІ та IV груп єдиного податку.

«Ті суб’єкти господарювання, які на сьогодні ще не мають обов’язку застосовувати РРО/ПРРО, можуть долучитись до тестування ПРРО. Враховуючи, що норми щодо обов’язкової фіскалізації наберуть чинності поступово – з 01.01.2021 та з 01.04.2021, то зацікавлені у застосуванні ПРРО суб’єкти господарювання можуть взяти участь у апробації роботи ПРРО та АРІ, оцінити їх функціонал та набути досвід щодо використання ПРРО», – сказала заступник Міністра фінансів України Світлана Воробей.

За її словами, програмні РРО – це продукт, який дасть змогу спростити підприємцям роботу щодо реєстрації розрахункових операцій, а державі – контроль за такими операціями.

Заступник Голови ДПС Наталія Калєніченко також нагадала, що здійснити реєстрацію програмного РРО можна, подавши реєстраційну заяву в електронній формі, скориставшись засобами Електронного кабінету, чи через Єдине вікно подання електронної звітності використовуючи будь-яке наявне у платника податків програмне забезпечення, придатне для подання електронного документу до ДПС засобами телекомунікаційного зв’язку.

Пресслужба Державної податкової служби України

 

Наталія Калєніченко: ДПС спільно з Мінфіном працюють в режимі «24/7», щоб виконання Угоди FATCA стартувало вчасно

Питання щодо порядку та методики заповнення і подання фінансовими агентами звіту про підзвітні рахунки відповідно до Угоди FATCA у форматі ZOOM-конференції обговорили учасники фінансового ринку із заступником Голови ДПС з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Наталією Калєніченко.

Заступник Голови повідомила, що наразі проєкт наказу Міністерства фінансів України «Про затвердження Порядку заповнення і подання фінансовими агентами звіту про підзвітні рахунки відповідно до Угоди між Урядом України та Урядом Сполучених Штатів Америки для поліпшення виконання податкових правил й застосування положень Закону США «Про податкові вимоги до іноземних рахунків» (FATCA)» узгоджено зі всіма зацікавленими сторонами.

Положеннями проєкту наказу визначається, що Державна податкова служба України є представником Міністерства фінансів України для цілей виконання Угоди FATCA і компетентним органом України для цілей обміну інформацією відповідно до такої Угоди.

«Податковою службою ведуться переговори з Міжнародною службою обміну даними. Ми працюємо в режимі «24/7» в контакті з Міністерством фінансів над тим, щоб все було вчасно: щоб всі фінагенти мали можливість у визначені терміни подати звіти», – зазначила Наталія Калєніченко.

За результатами сьогоднішньої онлайн-зустрічі на вебпорталі ДПС буде створено банер «FATCA», в якому ДПС розміщуватиме необхідну інформацію щодо практичних механізмів імплементації положень Угоди FATCA.

Заступник Голови подякувала всім учасникам за конструктивну розмову, що надала змогу виявити всю проблематику, існуючу наразі в сегменті запровадження FATCA.

«ДПС докладає максимум зусиль для підготовки інструкції та матеріалів у форматі «питання – відповідь», де буде надано вичерпні роз’яснення на всі запитання, забезпечено методологічне супроводження фінансових установ у межах повноважень», – повідомила Наталія Калєніченко.

Пресслужба Державної податкової служби України

 

Новації в сфері застосування РРО

В прес-центрі інформаційного агентства «МОСТ» відбулася пресконференція на тему: «Новації в сфері застосування РРО»

У прес-конференції взяв участь заступник начальника відділу управління податкових перевірок, трансферного ціноутворення та міжнародного оподаткування Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Роман Дудник.

Він повідомив, що з 1 серпня в Україні починають діяти новації в сфері застосування РРО. Суб’єкт господарювання в своїй роботі може самостійно обирати працювати з використанням класичного РРО чи програмного РРО залежно від його потреб. Також електронні чеки матимуть такуж юридичну силу, як і паперові чеки.

 «Всі суб'єкти господарювання в своїй господарській діяльності при проведенні розрахункових операцій повинні використовувати РРО, крім випадків, які визначені в статті 9 закону України №265 «Про застосування РРО», та статті 296 Податкового кодексу України.

Тож, що таке програмний РРО?

Програмний РРО -- це програмно-апаратний або програмно-технічний комплекс у вигляді технічного або програмного рішення, який використовується на будь-якому технічному пристрої, в якому фіскальні функції реалізовані через фіскальний сервіс ДПС і який призначений для реєстрації розрахункових операцій.

«До 31 липня проводиться тестування даної програми. Кожен суб’єкт господарювання може завантажити програму та зробити тестування її роботи. Якщо в процесі роботи виявляться недоліки, про це можливо сповістити ДПС України.

 Фіскальні функції звичайного касового апарату і програмного РРО однакові, але програмний реєстратор зручніший тим, що його можливо завантажити та зареєструвати через особистий кабінет платника податків.

ДПС України розробила та надає безкоштовну програму Програмного РРО, яка завантажується на пристрій: смартфон, планшет, комп’ютер, тощо, що дає значну перевагу над звичайним класичним РРО при витратах суб’єктів господарювання по придбанню касової техніки.

Програмний РРО в звичайному режимі працює в режимі он-лайн, відправляє всі чеки на сервер ДПС України.

При реєстрації програмного РРО для режиму офф-лайн за таким РРО закріплюється 2 тисячі чеків, які будуть видаватися покупцям, споживачам у разі відсутності інтернету або зв’язку Програмного РРО з сервером ДПС України. Після відновлення зв’язку, інтернету – Програмний РРО відправить дані фіскальних чеків на сервер ДПС України. Функція режиму офф-лайн доступна протягом 36 годин поспіль, але не більше 180 годин на місяць.

«Таким чином суб’єкти господарювання в своїй діяльності можуть працювати безупинно з видачею фіскальних чеків своїм споживачам», - додав Роман Дудник.

З 1 серпня 2020 року покупцям, споживачам можуть видаватися фіскальні чеки як в паперовому, так і в електронному вигляді. Такі фіскальні чеки мають однакову юридичну силу.

За словами Романа Дудника, впровадження програмного РРО допоможе бізнесу зменшити витрати на придбання касової техніки та захистить споживачів в придбанні якісної продукції або послуг у суб’єктів господарювання.

 

Громадянам, які подали декларації про майновий стан і доходи на отримання податкової знижки, повернуть більше 1,8 млн гривень

Протягом січня-липня 2020 року правом на податкову знижку скористались 773 громадянина Нікопольського регіону, а загальна сума податку на доходи фізичних осіб, яка підлягає поверненню, складає більше 1,8 млн гривень. Про це повідомила заступник начальника відділу адміністрування податків і зборів з фізичних осіб Нікопольського управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області Юлія Пушко.

Нагадуємо, що Законом України від 16.01.2020 № 466-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» внесені зміни до підпунктів 166.2.1 та 166.2.2 пункту 166.2 статті 166 Податкового кодексу України (далі - ПКУ).

Відповідно до вказаних змін, уточнено перелік документів, які підтверджують витрати, що включаються до складу податкової знижки (платіжні та розрахункові документи, зокрема, квитанції, фіскальні або товарні чеки, прибуткові касові ордери, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і особу

Джерело: guru.ua

Категорії: Новости Днепропетровска Новости Никополя

10.08.2020 16:20