Новини Нiкопольської ОДПІ

Новини Нiкопольської ОДПІ

Платниками Дніпропетровщини до державного бюджету забезпечено надходження 13,2 млрд грн податку на додану вартість

Одним з основних бюджетоформуючих податків у системі загальнодержавних податків є податок на додану вартість. У січні - серпні 2018 року платниками Дніпропетровщини  сплачено до державного бюджету 13 млрд 227,6 млн грн податку на додану вартість. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року надходження податку зросли на 4 млрд 680,4 млн грн.

У Дніпропетровській області сплату зазначеного податку забезпечують 22415 платників, серед яких 20819 – юридичних осіб та 1596 - фізичних осіб - підприємців.

«Досягнення таких показників – це результат відкритих і партнерських взаємин з бізнесом, якісного сервісного обслуговування платників податків та підвищення податкової культури населення»,- зазначила в.о. начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Оксана Томчук.

 

Коментар для засобів масової інформації начальника управління комунікацій ГУ ДФС у Дніпропетровській області Манушак Осипової на тему: "Легалізація трудових відносин – запорука соціальних гарантій у майбутньому"

На сьогодні одним з пріоритетних напрямків роботи органів Державної фіскальної служби усіх рівнів є сприяння легалізації трудових правовідносин в бізнес - середовищі та оптимізація процедури реєстрації трудових правовідносин з найманими працівниками.

Розпорядженням Кабінету міністрів України від 05 вересня 2018 року № 649-р визначені заходи, спрямовані на детінізацію відносин у сфері зайнятості населення.

Відповідно до цього документу Державною фіскальною службою спільно з Державною службою з питань праці та Пенсійним фондом України, Держархбудінспекцією, Національною поліцією та органами місцевого самоврядування проводиться інформаційно-роз’яснювальна кампанія про неприпустимість допуску до роботи найманих працівників без оформлення з ними трудових відносин.

Так, для працедавців - про процедуру прийому на роботу, вимогах чинного законодавства, створення нових робочих місць тощо. Для громадян - щодо переваг офіційного працевлаштування.

Офіційне працевлаштування – це гарантія соціальної захищеності працівника.

Фактичний допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору є порушенням трудового законодавства.

Згідно з нормами Кодексу законів про працю України працівник не може бути допущений до роботи не тільки без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, а і без повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску про прийняття працівника на роботу у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Стаття 43 Конституції України гарантує кожному громадянину право заробляти собі на життя працею та отримувати за це винагороду у вигляді заробітної плати, не нижчої від визначеної законом.

Мінімальна заробітна плата є державною соціальною гарантією, обов’язковою на усій території України для підприємств усіх форм власності і господарювання.

З 1 січня поточного року мінімальний рівень заробітної плати по відношенню до минулого року зріс на 523 гривні і становить у місячному розмірі 3 723 гривні.

В Україні понад 23 відсотків працюючого населення не має офіційно оформлених трудових відносин. У Дніпропетровській області – 12,1 відсотка, тобто кожен 8-ий працюючий громадянин нашої області знаходиться у секторі «тіньової» зайнятості. І як наслідок – у майбутньому у таких людей виникнуть проблеми з соціальними гарантіями.

Чинним законодавством передбачається значне посилення відповідальності роботодавців за порушення законодавства про працю, у тому числі і нелегальної зайнятості.

Для виявлення та упередження порушень трудового законодавства в області працюють робочі групи з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення. До їх складу входять, зокрема, представники органів місцевої влади та контролюючих органів.

Податок на доходи фізичних осіб - це основний бюджетоутворюючий вид податку, саме з нього виплачуються заробітні плати в бюджетній сфері.

ГУ ДФС у Дніпропетровській області закликає усіх суб’єктів господарювання легалізувати роботу найманих працівників. Працедавці повинні розуміти, що потрібно оформляти трудові відносини і брати на себе відповідальність за своїх робітників.

В Україні легалізація виплати заробітної плати, цивілізоване оформлення трудових відносин між роботодавцями та найманими працівниками – це завдання загальнодержавного масштабу, виконання якого забезпечить соціальні гарантії громадян у майбутньому.

 

Легалізація трудових відносин як запорука соціальних гарантій у майбутньому

Днями в прес-центрі ІА «МОСТ-Днепр» відбулася прес-конференція на тему: «Легалізація трудових відносин, як запорука соціальних гарантій у майбутньому».

У заході взяли участь начальник управління податків і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Дніпропетровській області Владислав Воінов, начальник управління організації роботи ГУ ДФС у Дніпропетровській області Манушак Осипова, а також представники Головного управління Держпраці у Дніпропетровській області і Інспекції з питань праці та зайнятості населення Дніпровської міської ради.

Владислав Воінов повідомив, що Кабінет Міністрів України 5 вересня поточного року ухвалив розпорядження про заходи, спрямовані на детінізацію відносин у сфері зайнятості населення. Він зазначив, що цим розпорядженням передбачається проведення місячної роз’яснювальної кампанії про те, які штрафи передбачені за неоформлення працівників на підприємстві, допуск до роботи працівників без оформлення з ними трудових відносин та виплати зарплати в конвертах. А вже з жовтня цього року Державна фіскальна служба спільно з Пенсійним фондом, Управлінням праці, органами місцевого самоврядування та Національною поліцією почнуть відпрацювання нелегального ринку праці та впровадження норм, передбачених чинним законодавством щодо легалізації трудових відносин.

«Поряд з позитивною динамікою зростання заробітної плати, є суб'єкти господарювання, які нараховують своїм працівникам заробітну плату на рівні або нижче мінімальної. Так, за результатами 1-го кварталу 2018 року в цілому по області, кількість мінімізаторів становило 5771, за результатами 2-го кварталу поточного року кількість суб'єктів господарювання, які нараховують своїм співробітникам зарплату нижче 3723 гривень становить 5214», - підкреслив Владислав Воінов.

За його словами найменша середньомісячна зарплата спостерігається у сферах: обслуговування; виробництва продуктів харчування і напоїв; оптово-роздрібної торгівлі; діяльності у сфері інжинірингу, геодезії, досліджень і розробки; надання послуг. До того ж, що тіньова зайнятість в Україні становить понад 23% працюючого населення. У Дніпропетровській області цей показник становить 12,1%.

Начальник управління організації роботи ГУ ДФС у Дніпропетровській області Манушак Осипова зазначила, що фактичний допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту) є порушенням трудового законодавства. Звернула увагу, що «тіньова зайнятість» і зарплати «в конвертах» є факторами, які негативно впливають на надходження до бюджету.

«Погоджуючись на «тіньову зайнятість», працівники повинні розуміти, що їх очікують ризики, пов'язані із захистом своїх трудових прав і соціальним захистом», - акцентувала Манушак Осипова та наголосила на тому, що офіційне працевлаштування - це гарантія соціальної захищеності працівника.

Легалізація трудових відносин як запорука соціальних гарантій у майбутньому

 

Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» «Недопустимість відсутності оформлення трудових відносин із найманими працівниками»

Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» начальника управління податків і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Дніпропетровській області Воінова Владислава на тему: «Недопустимість відсутності оформлення трудових відносин із найманими працівниками».

Питання № 1. Доброго дня, звертаюсь до Вас з запитанням, до кого мені необхідно звертатися у разі порушення моїх трудових прав та не виплати мені заробітної плати.

Відповідь.  Доброго дня. Згідно до статей 232 та 235 Кодексу законів про працю України працівники, які працюють без укладання трудового договору, мають право звернутись до суду.

Необхідно зазначити, що відповідно до статті 24 КЗпП України роботодавцям заборонено допускати працівника до роботи без укладення трудового договору та повідомлення про це органів Державної фіскальної служби.

При винесенні рішення щодо оформлення трудових відносин з працівником, який виконував роботу без укладення трудового договору, при направленні заяви у відповідні органи, суд одночасно приймає рішення про нарахування та виплату такому працівникові заробітної плати у розмірі не нижче середньої заробітної плати за відповідним видом економічної діяльності у регіоні у даному періоді без урахування фактично виплаченої заробітної плати, про нарахування та сплату відповідно до законодавства податку на доходи фізичних осіб та суми єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за встановлений період роботи.

Варто зауважити, що за таке порушення законодавства про працю, крім адміністративної та кримінальної відповідальності роботодавця, передбачено також фінансову відповідальність.

Згідно зі статтею 265 КЗпП України юридичні та фізичні особи — підприємці, які використовують найману працю, несуть відповідальність у вигляді штрафу в разі фактичного допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві, та виплати заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та податків — у тридцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення. Звертаю увагу, що штрафи за порушення трудових взаємовідносин відноситься до компетенції Мінсоцполітики.

Питання № 2. Доброго дня, звертаюсь до вас з таким запитанням. Мені нарахувавали заробітну плату за вимушений прогул, чи буде нараховуватися єдиний  внесок на суму заробітної плати, яка була стягнута державною виконавчою службою за рішенням суду?

Відповідь. Так, доброго дня. Згідно з частиною другою ст. 9 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями обчислення єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування здійснюється роботодавцями на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) виплат (доходу).

Закон України від 02 червня 2016 року № 1404-VІІІ «Про виконавче провадження» із змінами і доповненнями визначає умови і порядок виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), які відповідно до закону підлягають примусовому виконанню у разі невиконання їх у добровільному порядку.

У випадках примусового виконання рішень суду щодо стягнення заробітної плати на користь працівника за час вимушеного прогулу державний виконавець здійснює необхідні заходи щодо своєчасного і повного виконання судового рішення у спосіб і в порядку, що визначені виконавчим документом, а отже, і рішенням суду. При цьому нарахування податків, зборів та інших платежів на суми стягнутої заробітної плати працівника Законом України «Про виконавче провадження» не передбачено.

Таким чином, суми заробітної плати, стягнуті державною виконавчою службою за рішенням суду на користь працівника згідно з виконавчим листом, не є базою нарахування єдиного внеску.

Питання № 3. Доброго дня, я - фізична особа, отримувала дохід за кордоном, чи буде нараховуватися єдиний внесок на мій дохід, що отриманий мною за кордоном?

Відповідь. Доброго дня. Згідно п. 1 частини першої ст. 4 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування є роботодавці – юридичні особи та фізичні особи - підприємці, зокрема ті, які використовують працю інших осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених вимогами законодавства України (у т.ч. законодавством про працю).

Так, положенням частини першої ст. 7 Закону «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» роботодавці, які використовують працю інших осіб на умовах трудового договору (контракту) чи за цивільно-правовим договором (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем) сплачують єдиний внесок за найманих працівників із сум нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України «Про оплату праці», та сум винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.

Частиною першою ст. 10 Закону «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» визначено, що громадяни України, які працюють або постійно проживають за межами України, мають право на добровільну сплату ЄСВ на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування.

Отже, якщо ви отримали дохід за межами України, то такий дохід не є базою нарахування єдиного внеску.

При цьому, ви маєте право на добровільну сплату єдиного внеску, для чого Вам необхідно заключити договорів про добровільну участь на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування.

Питання № 4. Доброго дня, мене цікавить відповідь, чи мають право контролюючі органи вимагати обов’язкове нарахування мінімальної заробітної плати та утримання з її розміру податків та зборів?

Відповідь. Доброго дня. Відповідно до ст. 1 Закону України від 24 березня 1995 року № 108/95-ВР «Про оплату праці» із змінами та доповненнями заробітна плата – це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку за трудовим договором роботодавець виплачує працівникові за виконану ним роботу.

Згідно з ст. 3 Закону мінімальна заробітна плата – це встановлений законом мінімальний розмір оплати праці за виконану працівником місячну (годинну) норму праці.

Мінімальна заробітна плата є державною соціальною гарантією, обов’язковою на всій території України для підприємств усіх форм власності і господарювання та фізичних осіб, які використовують працю найманих працівників, за будь-якою системою оплати праці.

Статтею 35 Закону передбачено, що контроль за додержанням законодавства про оплату праці здійснюють:

центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю;

органи доходів і зборів.

Відповідно до п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Згідно з п. 80.1 та п.п. 80.2.7 п. 80.2 ст. 80 ПКУ у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про використання праці найманих осіб без належного оформлення трудових відносин та виплати роботодавцями доходів у вигляді заробітної плати без сплати податків до бюджету контролюючі органи здійснюють фактичну перевірку без попередження платника податків (особи).

Враховуючи те, що мінімальна заробітна плата є державною соціальною гарантією, обов’язковою на всій території України для підприємств усіх форм власності і господарювання, то контролюючі органи мають право здійснювати контроль за її нарахуванням, утриманням з її розміру податків та зборів.

Питання № 5. Доброго дня, я керівник підприємства, на теперішній час створюю нові робочі місця. Чи передбачена мені, як роботодавцю компенсація фактичних витрат, пов’язаних із сплатою єдиного внеску у зв’язку із створенням нових робочих міст?

Відповідь. Вітаю Вас. Компенсацію роботодавцям частини фактичних витрат, пов’язаних із сплатою єдиного внеску у зв’язку із створенням нового робочого місця, передбачено постановою Кабінету Міністрів України від 13 березня 2013 року № 153 «Про затвердження Порядку компенсації роботодавцям частини фактичних витрат, пов’язаних із сплатою єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування».

Дія цього Порядку поширюється на роботодавців (суб’єктів господарювання), які починаючи з 2013 року:

- створюють нові робочі місця та працевлаштовують на них працівників шляхом укладення трудового договору;

- протягом 12 календарних місяців з дня укладення трудового договору з особою, працевлаштованою на нове робоче місце, щомісяця здійснюють виплату їй заробітної плати в розмірі, не менше ніж три мінімальні заробітні плати (п. 2 Порядку № 153).

Отже, якщо Ви, як роботодавець забезпечили дотримання вимог, передбачених п. 2 Порядку № 153, тоді право на компенсацію фактичних витрат буде складати сума у розмірі 50 відсотків суми нарахованого єдиного внеску протягом наступних 12 календарних місяців за умови збереження рівня заробітної плати в розмірі не менше, ніж три мінімальні заробітні плати у місяці сплати єдиного внеску за особу, працевлаштовану на нове робоче місце.

У разі зменшення штатної чисельності працівників та фонду оплати праці роботодавець втрачає право на компенсацію.

Питання № 6. Доброго дня, до Вас звертається фізична особа – підприємець, яка хоче знятися з обліку, як платник єдиного внеску з причини припинення своєї діяльності.

Відповідь. Вітаю. Зняття з обліку платників єдиного внеску – фізичних осіб – підприємців, здійснюється контролюючими органами на підставі відомостей з реєстраційної картки, наданих державним реєстратором, після проведення передбачених законодавством перевірок платників та проведення остаточного розрахунку (абз. 7 частини 1 ст. 5 Закону «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування»).

У разі державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця така фізична особа користується правами, виконує обов’язки та несе відповідальність, що передбачені для платника єдиного внеску, в частині діяльності, яка здійснювалася нею, як фізичною особою – підприємцем (частини 4 ст. 6 Закону «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування»).

При цьому останнім звітним періодом є період з дня закінчення попереднього звітного періоду до дня державної реєстрації припинення підприємницької діяльності такої фізичної особи (частина 8 ст. 9 Закону «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування»).

Платник єдиного внеску (фізична особа – підприємець) знімається з обліку після проведення перевірки та здійснення остаточного розрахунку зі сплати єдиного внеску.

До реєстру страхувальників вносяться відповідні записи із зазначенням дати та причини зняття з обліку платника єдиного внеску. Датою зняття з обліку платника єдиного внеску є дата внесення запису до реєстру страхувальників.

Питання № 7. Доброго дня, я фізична особа, при нарахуванні пенсії мені не вистачає шість місяців страхового стажу. Чи можу я добровільно сплатити єдиний внесок за ці місяці.

Відповідь. Вітаю Вас. Особа, якій не вистачає до страхового стажу декількох місяців, може заключити договір про добровільну участь, яким передбачена одноразова сплата єдиного внеску за попередні періоди (у тому числі за період з 01 січня 2004 року по 31 грудня 2010 року), в яких вона не підлягала загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню на будь-який період, але не менше одного місяця.

Сума сплаченого єдиного внеску за кожен місяць такого періоду не може бути меншою за мінімальний страховий внесок на дату укладення договору, помножений на коефіцієнт 2 (3723грн.*22відсотка =819,06грн*2=1638,12грн.на місяць).

В усіх випадках ця сума не може бути більшою за суму єдиного внеску, обчисленого виходячи з максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановленої на дату укладення договору.

 

Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» начальника відділу управління податків і зборів з юридичних осіб ГУ ДФС у Дніпропетровській області Наталії Садики на тему: «Плата за землю для юридичних осіб»

Питання 1. Яка нормативна грошова оцінка земельної ділянки використовується при справлянні земельного податку за земельну ділянку, що розташована за межами населеного пункту на якій розміщено базу відпочинку?

Відповідь. При обчисленні земельного податку за земельну ділянку за межами населеного пункту, нормативна грошова оцінка яких не проведена, використовується нормативна грошова оцінка одиниці площі ріллі по області, яка визначається органами Держгеокадастру відповідно по Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 23.05.2017 №262.

Нормативна грошова оцінка одиниці площі ріллі по Дніпропетровській області становить 27078,28 за 1га.

Питання 2. За якими ставками справляється земельний податок за земельні ділянки, які розташовані за межами населеного пункту?

Відповідь. Згідно пункту 12.4 статті 12 Податкового кодексу України органи місцевого самоврядування встановлюють ставки місцевих податків та зборів в межах ставок, визначених цим Кодексом.

Ставка податку за земельні ділянки, розташовані за межами населених пунктів, встановлюється у розмірі не більше 5 відсотків від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області, а для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 5 відсотків від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області (стаття 277 Податкового кодексу України).

Питання 3. За який період контролюючий орган або суб’єкт господарювання - землекористувач може нараховувати плату за землю (земельний податок чи орендна плата за землю), якщо не подано податкову декларацію понад 1095 днів?

Відповідь. Грошове зобов’язання може бути нараховане або провадження у справі про стягнення такого податку може бути розпочате без дотримання строку давності, визначеного в абзаці першому п. 102.1 ст. 102 Податкового кодексу України, якщо податкову декларацію за період, протягом якого виникло податкове зобов’язання, не було подано.

Тобто плата за землю юридичним особам, які не подавали податкову декларацію понад 1095 днів нараховується з періоду, у якому виникло податкове зобов’язання.

Питання 4. До якої установи повинен звернутись платник земельного податку для визначення класифікації земельних ділянок, нормативної грошової оцінки земельних ділянок (частин земельних ділянок), площі земельних ділянок?

Відповідь. З питань щодо визначення класифікації земельних ділянок, нормативної грошової оцінки земельних ділянок (частин земельних ділянок), площі земельних ділянок суб’єкту господарювання необхідно звернутись до відповідного територіального органу Держгеокадастру України.

Питання 5. З липня 2018 року змінено порядок нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, чи зобов’язаний землекористувач або орендар земельної ділянки надавати до податкового органу новий витяг про нормативну грошову оцінку земельної ділянки?

Відповідь. Відповідно вимог пункту 286.2 статті 286 Податкового кодексу України довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки подається  платниками плати за землю при поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю), а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Але, слід зазначити, що у разі не визначення вида цільового призначення земельної ділянки (Код КВЦПЗ ) за даними Держгеокадастру, від якого залежить ставка та який необхідний для правильного обчислення розміру податкового зобов’язання з плати за землю, рекомендуємо звернутись до відповідного територіального органу Держгеокадастру України для внесення даних до земельного кадастру, оскільки підставою  для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.

 

Неприпустимість допуску до роботи найманих працівників без оформлення з ними трудових відносин – одна із актуальних тем сьогодення

Про це повідомила начальник вiддiлу адміністрування податків та зборів з фізичних осіб та єдиного внеску території обслуговування Нікопольської ОДПІ управління податків і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Дніпропетровській області Юлія Пушко.

Офіційне працевлаштування – це гарантія соціальної захищеності працівника.

Фактичний допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту) є порушенням трудового законодавства.

Ухиляючись від оформлення трудових відносин з найманими працівниками, роботодавець позбавляє їх права на основну та додаткову відпустки, на оплату лікарняного, на дотримання встановленої законодавством норми тривалості робочого часу, на допомогу по безробіттю, на гарантії за колективним договором, на соціальне страхування від нещасних випадків на виробництві та на пенсійне забезпечення.

Стаття 43 Конституції України гарантує кожному громадянину право заробляти собі на життя працею та отримувати за це винагороду у вигляді заробітної плати, не нижчої від визначеної законом.

З метою захисту прав застрахованих осіб з 01 січня 2015 року введено обов’язкову сплату роботодавцями єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування від мінімальної заробітної плати у разі, якщо працівник за основним місцем роботи отримує суму меншу за мінімальну зарплату.

Слід зауважити, що згідно з частиною 3 статті 24 Кодексу законів про працю України від 10 грудня 1971 року № 322-VIII із змінами та доповненнями  працівник не може бути допущений до роботи не тільки без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, а і без повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску про прийняття працівника на роботу у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

У червні 2015 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року № 413 «Про порядок повідомлення Державній фіскальній службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу». Цією постановою встановлена форма Повідомлення про прийняття працівника на роботу. Воно подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою до територіальних органів Державної фіскальної служби за місцем обліку їх, як платника єдиного внеску, до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором.

Чинним законодавством передбачається значне посилення відповідальності роботодавців за порушення законодавства про працю, у тому числі і нелегальної зайнятості.

В Україні легалізація виплати заробітної плати, цивілізоване оформлення трудових відносин між роботодавцями та найманими працівниками – це завдання загальнонаціонального масштабу, виконання якого забезпечить соціальні гарантій громадян у майбутньому.

 

На бізнес та споживачів очікує інноваційна система e-Receipt в реєстрації розрахункових операцій

Заступник начальника Нікопольської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області Вікторія Радецька інформувала громадськість про новації та перспективи у зв’язку із застосуванням новітніх моделей програмних та/або програмно-технічних комплексів, призначених для реєстрацiї розрахункових операцій (далі - РРО).

Реалiзацiя експериментального проекту триватиме до 31 грудня 2019 року, під час якої буде досліджено інноваційні розробки, новітні моделі програмних та/або програмно-технічних комплексів, можливість ïх застосування для здійснення розрахункових операцій, прийнято рішення щодо доцільності ïх впровадження у промислову експлуатацію та подальшого застосування суб’єктами господарювання.

Інноваційна система e-Receipt (електронний чек) передбачатиме оnline-реєстрацію пристроїв (персональні комп`ютери, планшети, смартфони) та оnline-передачу звітної інформації від пристроїв, що реєструють розрахункові операції, до ДФС без подання будь-яких паперових документів та не потребуватиме абонентської плати за користування нею.

Нова система може бути встановлена та підтримуватиметься будь-яким гаджетом.

Вона передбачатиме програмне забезпечення для продавця, покупця та ДФС, а також буде інтегрована з Електронним кабінетом платника.

Традиційно РРО друкують лише паперові чеки та потребують наявності друкуючого пристрою та відповідних витратних матеріалів. Нова система спрощує цей процес. Оскільки передбачає виключно он-лайн реєстрацію через Електронний кабінет та он-лайн передачу (отримання) даних.

Система дозволяє виключити послуги інформаційних екваєрів, якими передаються дані РРО, що коштує платникам мінімум 200 грн щомісяця для кожного РРО.

При застосуванні нових моделей РРО платники заощаджують кошти, які витрачаються на придбання традиційних касових апаратів, вартість яких є досить високою – від 4 тис до 20 тис гривень.

Фіскальний чек громадяни можуть перевірити у відкритій частині Електронного кабінету. Це дає змогу покупцю у разі необхідності захисту його прав як споживача скористатися електронним чеком та пред’явити його.

Система працюватиме безперебійно. Це забезпечуватиметься двома незалежними центрами обробки даних, які будуть територіально віддалені один від одного. У разі збоїв якогось із дата-центрів здійснюватиметься автоматичне переключення на інший.

Система e-Receipt матиме можливість інтегруватися з іншими системами ДФС та бухгалтерськими програмами, вiдповiдатиме вимогам захисту iнформацiï та передбачатиме мінімальні затрати часу на процес фiскалiзацiï.

«Нова система підвищить ефективність контролю за розрахунковими операціями та дозволить оперативно виявляти факти порушень при здійсненні таких операцій, зменшить обсяги тіньового обігу товарів, зокрема, підакцизних» - наголосила Вікторія Радецька.

Успішна дослідна експлуатація новiтнiх моделей комплексiв та експлуатацiя удосконаленого програмного забезпечення стануть передумовою для широкомасштабного застосування новiтнiх РРО та впровадження у промислову експлуатацію системи е-Rесеiрt.

 

Перевірки бізнесу Дніпропетровщини забезпечили надходження до бюджету 57,3 млн гривень

З початку 2018 року підрозділами аудиту Головного управління ДФС у Дніпропетровській області проведено всього 1250 документальних перевірок та 259 фактичних перевірок суб’єктів господарювання, які використовують РРО.

За результатами перевірок до бюджету надійшло 57,3 млн грн грошових зобов’язань (з урахуванням фінансових санкцій), узгоджених з платниками податків.

Такі показники контрольно-перевірочної роботи досягнуті завдяки здійсненню перевірок ризикових суб’єктів господарювання та відпрацюванню в ході перевірок реальності здійснення господарських операцій.

Зокрема, в ході перевірки одного з суб’єктів господарювання працівниками ГУ ДФС не підтверджено реальність здійснення суб’єктом господарювання господарських операцій з придбання у контрагентів транспортних послуг, встановлено проведення фінансових потоків з метою штучного формування податкового кредиту та витрат, які не мають реального характеру, та не нарахування ПДВ з безоплатної передачі товарно – матеріальних цінностей.

За результатами перевірки донараховано підприємству 837,0 тис. грн податкових зобов’язань разом із штрафними санкціями, які сплачені підприємством до бюджету у повному обсязі.

 

ДФС запустила для тестування E-Receipt

E-Receipt – у тестовій дії. ДФС забезпечено функціонування інформаційної системи E-Receipt, що розробляється службою в рамках реалізації експериментального проекту, розпочатого Мінфіном відповідно до постанови Кабміну щодо реєстрації та експлуатації новітніх моделей програмних та/або програмно-технічних комплексів, призначених для реєстрації розрахункових операцій.

Для тестування пропонується безплатне клієнтське програмне забезпечення (інсталяційний пакет) для операційних систем Windows та Android, що розміщене за посиланням: http://217.76.198.145/E-Receipt. Наступним етапом буде розробка програмного забезпечення для операційної системи IOS.

Для реєстрації кас та касирів у приватній частині Електронного кабінету створено електронний сервіс «Експериментальний проект РРО».

Даний сервіс надає можливість платникам обрати із запропонованого списку господарську одиницю, де розміщено касу, пілотний проект, у якому вона візьме участь, та зареєструвати в режимі он-лайн касу та касирів.

Для того, щоб розпочати роботу з касою необхідно відкрити зміну, сформувати електронний чек.

Формування електронного чеку здійснюється за допомогою довідника номенклатури товару, який необхідно заповнити до початку роботи з касою відповідно до інструкції користувача, що розміщена за посиланням: http://217.76.198.145/E-Receipt.

Інструкція користувача щодо роботи з сервісом в Електронному кабінеті розміщена в меню «Допомога».

У разі виникнення питань під час тестування, а також пропозицій (зауважень) щодо роботи електронного сервісу, пропонуємо надсилати листи на поштову адресу: infozvit@sfs.gov.ua.

За результатами тестування інформаційної системи E-Receipt ДФС буде подано до Мінфіну пропозиції щодо участі у експериментальному проекті у порядку, визначеному постановою № 472.

Крім того, ДФС реалізовано і електронний сервіс, який дозволяє покупцеві товарів (послуг) здійснювати пошук та перегляд фіскального  касового чеку, що  формується  як традиційними реєстраторами розрахункових операцій, так і електронний фіскальний чек, створений новітніми РРО.

Сервіс знаходиться у відкритій частині  Електронного кабінету, доступ до якої здійснюється в режимі реального часу (24/7/365) без ідентифікації особи за посиланням: cabinet.sfs.gov.ua/cashregs/check.

Для пошуку та перегляду фіскального касового чеку необхідно ввести:

фіскальний номер РРО дату та час видачі чеку (для традиційних РРО).

Пошук електронного чеку здійснюється за його фіскальним номером та датою. Якщо ви не знайшли свого е-чека в системі, зробіть його фото та надішліть за адресою infozvit@sfs.gov.ua. ДФС буде вивчено причину, через яку електронний чек не потрапив до системи та вжито відповідних заходів.

Запрошуємо взяти участь у тестуванні зазначеного електронного сервісу.

Довідково: E-Receipt-нова інформаційна система реєстрації та обліку реєстраторів розрахункових операцій, що передбачатиме оnline реєстрацію пристроїв без подання до контролюючих органів будь-яких паперових документів та не потребуватиме абонентської плати за користування нею.

Електронний чек генеруватиметься, реєструватиметься в системі ДФС і доповнюватиметься QR-кодом, після чого передаватиметься на пристрій.

Інформація про фіскальний номер чеку та його QR-код зберігатиметься в e-Receipt та буде доступною для перегляду в Електронному кабінеті платника як платником, так і покупцем.

 

Припинено діяльність підпільного цеху з виробництва фальсифікованого алкоголю

Оперативним управлінням Головного управління ДФС у Дніпропетровській області зупинено діяльність підпільного цеху з виробництва фальсифікованого алкоголю та незаконний продаж напоїв, які там вже встигли виготовити.

В рамках проведення операцій «Акциз 2018» та «Рубіж 2018» та розслідування кримінального провадження за ч. 3 ст. 204 КК України було встановлено жителя одного із міст на Дніпропетровщині, який організував у власному домоволодінні підпільний цех, в якому з недоброякісної сировини контрабандного походження незаконно виготовляв горілку, коньяк та вино, вживання яких може становити загрозу життю та здоров’ю людей. Розливали «готову продукцію» в тетрапаки та пластикову тару без будь-яких маркувань.

Збут фальсифікату здійснювався через мережу Інтернет, соціальні мережі, месенджери мобільних додатків, низку місцевих торгівельних об’єктів, а також через постійних клієнтів.

Для доставки продукції фігурант використовував власний автомобіль та послуги компаній-перевізників.

За результатами проведених обшуків з незаконного обігу вилучено та накладено арешт на 913 літрів спирту та 4 тис. 583 літри фальсифікату загальною вартістю майже 1,3 млн. грн., а також на 1 тис. 304 пачки цигарок та автомобіль, яким здійснювалось незаконне перевезення товару. Загальна вартість вилучених ТМЦ перевищує 1,5 млн. грн.

Окрім того, відібрані зразки вилучених алкогольних напоїв та спирту для проведення відповідних експертиз.

 

На зміцнення обороноздатності України з початку року перераховано понад 1 млрд гривень

За січень - серпень 2018 року від платників Дніпропетровщини до бюджету надійшло 1 млрд 079 млн грн військового збору. Порівняно з відповідним періодом минулого року надходження військового збору зросли на 224, млн грн або на 26,2 відсотків.

Нагадаємо, що військовим збором оподатковуються доходи у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які виплачуються платнику у зв’язку з трудовими відносинами. Ставка військового збору складає 1,5% від об'єкту оподаткування. Відповідальними за нарахування збору до бюджету є роботодавці, що нараховують доходи у вигляді заробітної плати на користь платника податків. Військовий збір у повному обсязі перераховується до державного бюджету.

 

Заключення трудового договору з найманим працівником необхідно і для ФОП – платника єдиного податку

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до ст. 21 Кодексу законів про працю України від 10 грудня 1971 року № 322-VIII із змінами та доповненнями (далі – КЗпП) трудовим договором є угода між працівником і власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом чи фізичною особою, за якою працівник зобов’язується виконувати роботу, визначену цією угодою, з підляганням внутрішньому трудовому розпорядкові, а власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган чи фізична особа зобов’язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін.

Отже, фізичній особі – підприємцю (далі – ФОП) для прийняття працівника на роботу необхідно заключити трудовий договір з таким працівником відповідно до норм КЗпП.

Звертаємо увагу, що відповідно до п. 297.3 ст. 297 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) ФОП – платник єдиного податку виконує передбачені ПКУ функції податкового агента у разі нарахування (виплати, надання) оподатковуваних податком на доходи фізичних осіб доходів на користь фізичної особи, яка перебуває з ним у трудових або цивільно-правових відносинах.

При цьому, облік найманих працівників ФОП повинна вести самостійно з додержанням умови перебування на спрощеній системі оподаткування, обліку та звітності щодо граничної кількості найманих працівників у відповідній групі платників єдиного податку.

 

За неналежне ведення бухгалтерської документації, на підставі якої нараховується ЄСВ – штраф!

Нікопольська ОДПІ інформує, що відповідно до п. 5 частини 11 ст. 25 Закону України від 8 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями за неналежне ведення бухгалтерської документації, на підставі якої нараховується єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, накладається штраф у розмірі від восьми до п’ятнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

 

В ЗІР функціонує розділ з митною інформацією

Нікопольська ОДПІ нагадує, що в ЗІР функціонує розділ «Інформація з питань митної справи».

Зауважимо, що новий розділ спрямований на покращення орієнтації користувачів ресурсу в інформації за напрямом «Митна справа». Він містить графічні та текстові інформаційні матеріали з питань митного законодавства. Це – матеріали щодо заповнення граф митної декларації, довідкові таблиці стосовно завершення митних режимів та оподаткування товарів в залежності від обраного митного режиму тощо.

Варто зазначити, що на сьогодні ЗІР об’єднує в собі майже 5 тисяч чинних запитань-відповідей, 668 нормативних та інформаційних документів, 807 витягів з письмових консультацій, підготовлених ІДД ДФС на типові звернення суб’єктів господарювання та громадян. Крім того, ресурс надає можливість ознайомитись зі ставками загальнодержавних і місцевих податків та зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, змінами в законодавстві, контроль за додержанням якого покладено на ДФС.

Розміщена в ЗІР інформація постійно актуалізується та систематизується для оптимального сприйняття.

Нагадуємо, що скористатись ЗІР можна на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням: «Загальнодоступний інформаційно – довідковий ресурс», або за електронною адресою: http://zir.sfs.gov.ua.

 

У «ЗІР» функціонує розділ «Електронний цифровий підпис»

Нікопольська ОДПІ інформує, що в електронному сервісі Державної фіскальної служби України (далі – ДФС) «Загальнодоступний інформаційно - довідковий ресурс» («ЗІР») функціонує розділ «Електронний цифровий підпис».

Цей розділ містить:

- актуальні запитання щодо послуг електронного цифрового підпису;

- інформацію щодо Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД ДФС) за посиланням www.acskidd.gov.ua;

- місцезнаходження та режим роботи відокремлених пунктів реєстрації користувачів АЦСК ІДД ДФС за посиланням www.acskidd.gov.ua/contacts;

- можливість переходу до усіх запитань-відповідей за напрямком «Електронний цифровий підпис».

Нагадуємо, що скористатись електронним сервісом «ЗІР» можна на головній сторінці офіційного веб-порталу ДФС або за посиланням http://zir.sfs.gov.ua.

 

Про електронний сервіс ДФС «Акредитований центр сертифікації ключів»

Нікопольська ОДПІ нагадує, що про порядок отримання безкоштовних послуг електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП), які надають пункти реєстрації користувачів Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС України (далі – АЦСК ІДД ДФС), можна дізнатись за допомогою електронного сервісу Державної фіскальної служби України «Акредитований центр сертифікації ключів», що розміщений на головній сторінці офіційного веб-порталу ДФС (http://sfs.gov.ua).

Безкоштовне надання послуг ЕЦП здійснюється АЦСК ІДД ДФС органам державної влади, органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам та організаціям всіх форм власності, іншим суб’єктами господарської діяльності та фізичним особам.

Робота АЦСК ІДД ДФС забезпечується сучасним програмно-технічним комплексом, у складі якого використовуються програмно-апаратні рішення, які забезпечують високий рівень надійності захисту інформації.

До послуг ЕЦП, які надаються АЦСК ІДД ДФС належать:

- реєстрація заявників;

- надання у користування надійних засобів ЕЦП;

- допомога при генерації відкритих та особистих ключів;

- обслуговування посилених сертифікатів ключів заявників, що включає сертифікацію відкритих ключів заявників, розповсюдження та зберігання посилених сертифікатів ключів, управління статусом посилених сертифікатів ключів та розповсюдження інформації про статус сертифікатів ключів;

- надання послуги фіксування часу;

<

Джерело: guru.ua

Категорії: Новости Днепропетровска Новости Никополя

02.10.2018 10:29