Новини Нікопольськoї ОДПІ

Новини Нікопольськoї ОДПІ

У ДФС визначено Стратегічні ініціативи розвитку до 2020 року

На засіданні Уряду 11 січня було прийнято рішення про скасування двох законодавчих актів, які передбачали переформатування вертикалі управління системи органів, що реалізують державну податкову та митну політику. Нагадаємо, що документи були прийняті у березні та липні 2017 року з умовою доопрацювання.

Зокрема, мова йшла про утворення єдиної юридичної особи. Однак для цього було необхідно вносити зміни до чималої кількості законів та підзаконних актів, що фактично унеможливлювало виконання цих документів.

Але, слід наголосити, що їх скасування абсолютно не означає, що процес перебудови ДФС не відбувається.

Наразі Державною фіскальною службою розроблені Стратегічні напрями розвитку до 2020 року. Розроблена стратегія базується на основних принципах діяльності ДФС – адмініструванні податків, зборів, митних платежів та ЄСВ, наданні якісних послуг платникам та сприянні міжнародній торгівлі та підприємницькій діяльності.

«Ми будуємо професійну, неупереджену, відкриту службу, яка повинна, і вже сьогодні, стає партнером для платників податків, а не каральним органом. Це – сервісна служба з якісними контролюючими, адміністративними та інформаційними послугами, - відзначив в.о. голови ДФС Мирослав Продан. – ДФС – це орган, який стоїть на захисті інтересів, економічної безпеки держави. Для міжнародних партнерів – ми служба, яка удосконалюється та впроваджує світові стандарти, а для співробітників – роботодавець, який забезпечує гідні та конкурентні умови праці. Тобто мова не йде про просту зміну вивіски. Ми міняємо філософію».

Так, визначено 9 стратегічних напрямів, за якими ДФС працюватиме у найближчі роки.

Перший з них – це ІТ та інфраструктура. Враховуючи вимоги сьогодення та потреби платників податків в он-лайн сервісах, для ДФС цей напрям є пріоритетним. Його реалізація здійснюватиметься за рахунок автоматизації внутрішніх процедур діяльності ДФС, розбудови сучасної, стабільної та захищеної ІТ-інфраструктури, розвитку митної інфраструктури.

Так, зокрема, передбачається впровадження автоматизованої системи управління персоналом, запуск автоматизованої системи «Управління документами», створення Проектного Офісу для ведення ІТ проектів ДФС, побудова комплексної системи захисту інформації, стандартизація вимог до митної інфраструктури та обладнання, оснащення пунктів пропуску, місць митного оформлення тощо.

Не менш важливим та актуальним напрямом є розвиток сервісів. Роботу у сфері надання сучасних і доступних послуг громадянам та бізнесу вже розпочато минулого року, зокрема, впроваджено оновлений Електронний кабінет платника, який має велику популярність серед користувачів. На сьогодні Електронний кабінет забезпечує 95% послуг для більшості категорій платників податків.

Крім того, заплановано впровадження спеціалізованих програмних продуктів (мобільних додатків) для доступу до он-лайн сервісів фіскальної служби та профільних продуктів податкового адміністрування для бізнесу та фізичних осіб-платників.

Для реалізації наступного стратегічного напряму – ефективного адміністрування податків, зборів та митних платежів – визначено три основних цілі. Це – спрощення адміністрування податків і зборів, розширення бази оподаткування через обмеження можливостей уникнення від оподаткування, вдосконалення та централізація процедур адміністрування митних платежів. Так, планується запровадження системи сплати податків та зборів на єдиний рахунок, консолідація ПДФО та ЄСВ, запровадження електронної марки та податку на виведений капітал.

Ефективне впровадження зазначених запланованих цілей дозволить, зокрема, і реалізувати наступний напрям – добровільну сплату. Для забезпечення його виконання, зокрема, планується створення окремого підрозділу з питань дотримання вимог податкового та митного законодавства, розробка стратегій та програм.

Митниця та прикордонне співробітництво – наступний напрям розвитку, завданнями якого стануть інтегроване управління кордоном, прискорення проведення митних формальностей, інтеграція України у спільний європейський транзитний простір та оптимізація транзитних процедур, посилення системи управління ризиками та націленого контролю, розбудова правоохоронної функції у митному напрямі.

Так, буде проведено дослідження часу випуску товарів з використанням інструменту ВМО (TimeReleaseStudy), здійснено подальший розвиток електронної системи обміну інформацією за принципом «єдиного вікна», впровадження інституту уповноваженого економічного оператора, приєднання до Нової комп’ютеризованої системи (NCTS), розвиток системи управління ризиками у сфері митного контролю, створення підрозділів митної варти тощо.

Ефективне впровадження усіх напрацювань та виконання завдань не можливе без професійних кадрів. Тому розвиток персоналу також визначено одним із стратегічних напрямів. У його рамках здійснюватиметься забезпечення висококваліфікованими фахівцями та підтримка належного професійного рівня в ДФС. Для цього буде удосконалено практику відбору персоналу, розроблено програми перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників тощо. Одночасно з цим буде посилено превентивну діяльність для недопущення порушень доброчесності – створення автоматизованої інформаційно-аналітичної системи з аналізу корупційних ризиків, розробка стандартів поведінки для посад із високим корупційним ризиком. Для залучення та утримання в ДФС високопрофесійних кадрів буде впроваджено систему стимулювання та оцінки ефективності персоналу.

Робота над даною стратегією активно велась ДФС протягом останнього півроку. Стратегічні напрями розвитку були погоджені з міжнародними партнерами, зокрема, з Представництвом ЄС в Україні, Міністерством фінансів США, Міжнародним валютним фондом. Представники донорів та міжнародних партнерів надали схвальні відгуки щодо чіткого системного підходу у реформуванні служби з конкретними термінами виконання.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

Місія Управління ООН з обслуговування проектів визначить потреби ДФС в ІТ-сфері

У Державній фіскальній службі України розпочала роботу місія Управління ООН з обслуговування проектів (UNOPS) та експерти Європейського Союзу, які мають визначити потреби ДФС у сфері інформаційних технологій. Зокрема, мова йде про дослідження стану розвитку IT у ДФС, аналіз ситуації щодо закупівель телекомунікаційних рішень, інфраструктури та обладнання для підтримки функціонування технологій IoT поряд з обміном інформацією між службою, Мінфіном та Держказначейством.

«Значна частина Стратегічних ініціатив розвитку ДФС до 2020 року присвячена саме сфері ІТ. Враховуючи це, допомога міжнародних експертів у цьому напрямі є дуже важливою та корисною, адже завдяки таким місіям ми отримуємо не лише міжнародний досвід та технічну допомогу, але й визначений план реформування і співпраці у цьому напрямі», – відзначив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан під час робочої зустрічі з представниками місії.

За його словами, ДФС готова до активної співпраці з міжнародними експертами у напрямі розвитку ІТ-сфери.У 2017 році вже розпочато реалізацію низки проектів щодо розвитку електронних сервісів, відносно впровадження яких прийнято відповідні законодавчі акти.

«Ми вже маємо позитивні результати щодо впровадження електронних сервісів. Завдяки їм суттєво зменшилася корупційна складова в роботі наших співробітників. Переконаний, що лише за рахунок ІТ-сервісів ми зможемо створити сприятливий бізнес-клімат та рівнозначні умови для ведення бізнесу», – наголосив Мирослав Продан.

Він також відзначив, що у 2018 році зусилля працівників служби будуть сконцентровані на завершенні розпочатих у 2017 році проектів. Так, одним з таких проектів є автоматизована система «Єдине вікно», яка діє на митницях. З лютого цього року відповідно до діючого законодавства всі митні декларації будуть оформлюватися за цим принципом.

Крім того, у 2018 році в ДФС працюватимуть над забезпеченням повноцінної роботи Електронного кабінету платника, впровадженням механізму електронних перевірок, автоматизованих систем управління персоналом та аналізу корупційних ризиків, запуском у повному обсязі автоматизованої системи управління документами, а також удосконаленням сервісу щодо аналізу ризиків та on-lineмоніторингу процесів на пунктах пропуска.

«Сьогодні у нас розпочаті проекти, які мають законодавче підґрунтя, ми маємо людські та матеріальні ресурси, підтримку міжнародних експертів. Це найкращі умови для розвитку. Впевнений, що у такому форматі ми зможемо реалізувати усі плани та задуми, а 2018 рік стане одним з успішніших для служби», – підкреслив Мирослав Продан.

За результатами первинної оцінки ситуації в ДФС місія визначить потреби служби в IT та запропонує відповідний план реформування і співпраці.

Довідково:

Управління ООН з обслуговування проектів (UNOPS) було створено у 1995 році резолюцією Генеральної Асамблеї ООН для надання послуг у сфері закупівельної діяльності, будівництва та виконання проектів.

UNOPS працює більш ніж у 140 країнах-членах ООН, надає послуги з управління програмами та проектами у будь-якій сфері, що підпадає під мандат ООН, з гуманітарними цілями та цілями розвитку.

Цей візит експертів UNOPS здійснюється в рамках реалізації програми ЄС з підтримки державного управління фінансам для України з загальним обсягом фіндопомоги в 55 млн євро.

 

Майже 11,3 млрд. грн. єдиного внеску сплатили мешканці Дніпропетровської області в минулому році

Протягом 2017 року органи фіскальної служби Дніпропетровщини забезпечили надходження єдиного соціального внеску на загальну суму 11 млрд. 283,7 млн. грн. За словами в.о. заступника начальника Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Ірини Сікіріної, це на 3 млрд. 341,6 млн. грн. більше, ніж за 2016 рік.

При цьому, лише у грудні минулого року платники єдиного внеску регіону перерахували на рахунки Держказначейства 1 млрд. 199,5 млн. грн., що на 352,2 млн. грн. більше, ніж в останньому календарному місяці 2016 року.

В середньому щомісяця в минулому році страхувальники Дніпропетровщини сплачували 940,3 млн. грн. ЄСВ.

(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

 

Дніпропетровщина: підведені підсумки деклараційної кампанії - 2017

Кампанія декларування громадянами доходів, одержаних у 2016 році, тривала з 1 січня по 31 грудня 2017 року. За цей період декларацію про майновий стан і доходи надали 47328 громадян.

«Загальна сума задекларованого громадянами доходу в минулому році за 2016 рік складає 2 млрд. 837,5 млн. грн. Податок на доходи фізичних осіб, що підлягає сплаті до бюджету становить 101,3 млн. грн. Це на 19,8 млн. грн. більше, ніж за аналогічний період 2016 року. Сума військового збору до сплати - 16,4 млн. грн., що перевищує позаминулорічні показники на 2,5 млн. грн.», - повідомив начальник управління податків і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Дніпропетровській області Владислав Воінов.

Керівник управління також зазначив, що у минулому році право на податкову знижку використали 8558 громадян області, яким підлягає повернення з бюджету 12,7 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб.

200 мільйонерів Дніпропетровщини задекларували 1 млрд. 148,0 млн. грн. Сума сплати до бюджету складає: 27,9 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб та 3,6 млн. грн. військового збору.

(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

 

Про наповнення бюджету платниками Нікопольського регіону за 2017 рік

Підсумовуючи результати роботи з надходжень до бюджетів усіх рівнів, начальник Нікопольської ОДПІ Володимир Джавун зазначив, що протягом 2017 року до зведеного бюджету зібрано податків у сумі майже 1 млрд 708 млн 917 тис. грн. Темпи наповнення бюджетів усіх рівнів випередили минулорічні показники. Найбільші надходження складають податок на додану вартість та податок на доходи фізичних осіб.

Протягом дванадцяти місяців 2017 року до державного бюджету перераховано майже 616 млн 495 тис. грн, що на 138,4 млн грн більше ніж у минулому 2016 році.

Надходження сум єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування склали 503,3 млн грн, що на 130,2 млн грн більше ніж у минулому році.

Володимир Джавун відзначив і стабільність у надходженнях платежів до місцевих бюджетів, які спрямовуються на реалізацію соціальних програм та розвиток інфраструктури регіону. За 2017 рік місцеві бюджети отримали майже 1 млрд 092 млн 422 тис. грн податків (відносно 2016 року надходження зросли на 238,6 млн грн), серед яких основними були податок на доходи фізичних осіб – 699,6 млн грн, єдиний податок – 101,7 млн грн та плата за землю – майже 207 млн гривень.

Очільник Нікопольської ОДПІ ще раз нагадує платникам податків про особисту відповідальність за наповнення бюджету та закликає не тільки не порушувати законодавчо встановлені терміни сплати, а й піклуватися про рівномірне наповнення дохідної частини бюджету.

 

На потреби української армії у 2017 році сплачено 38,6 млн грн військового збору

За 2017 рік платниками податків Нікопольського регіону до бюджету сплачено 38,6 млн грн військового збору, або 6,3 відсотки від загальної суми надходжень до державного бюджету у 2017 році. Про це нагадав перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський.

Нагадаємо, платниками військового збору є фізичні особи – резиденти та нерезиденти, які отримують доходи в Україні. Військовий збір, який перераховують на модернізацію та реформування української армії, сплачується у розмірі 1,5% від об’єкта оподаткування, що визначений Податковим кодексом України.

Крім заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються чи виплачуються платнику у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами, до об’єктів оподаткування відносяться і ряд інших. Зокрема – це орендна плата, виграші в державній або недержавній грошовій лотереї, купівля-продаж рухомого і нерухомого майна, виплата дивідендів, переоформлення спадщини тощо.

Відповідальними за нарахування військового збору до бюджету є роботодавці, що нараховують доходи у вигляді заробітної плати на користь платника податків.

 

Хто зобов’язаний подавати декларацію про доходи?

З початку 2018 року стартувала кампанія декларування громадянами доходів, одержаних у минулому році. Про це нагадав перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський.

Обов’язок щодо подання декларації у платників податків виникає при отриманні:

- доходів від надання в оренду рухомого або нерухомого майна іншим фізичним особам; успадкування майна не від членів сім’ї першого та другого ступенів споріднення, при нотаріальному оформленні спадщини за якими не було сплачено податок на доходи фізичних осіб та військовий збір, тощо;

- доходів у вигляді основної суми боргу (кредиту) платника податку, прощеного (анульованого) кредитором за його самостійним рішенням, не пов’язаним з процедурою банкрутства, до закінчення строку позовної давності, у разі якщо його сума перевищує 25 відсотків однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на рік), встановленої на 1 січня звітного податкового року;

- інвестиційного доходу;

- іноземного доходу;

- та в інших передбачених Податковим кодексом України випадках.

Громадяни, які бажають реалізувати своє право на податкову знижку за наслідками 2017 року, податкову декларацію можуть подати протягом 2018 року.

Звертаємо увагу, що податкова декларація не подається громадянином, якщо він отримував доходи:

- від податкових агентів, які не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу;

- виключно від податкових агентів незалежно від виду та розміру нарахованого (виплаченого, наданого) доходу, крім випадків, прямо передбачених ІV розділом ПКУ;

- від операцій продажу (обміну) майна, дарування, при нотаріальному посвідченні договорів за якими був сплачений податок відповідно до ІV розділу ПКУ;

- у вигляді об’єктів спадщини, які оподатковуються за нульовою ставкою податку та/або з яких сплачено податок відповідно до п. 174.3 ст. 174 ПКУ.

 

Податок на нерухомість в 2018 році

У 2018 році податок на нерухомість нараховуватиметься фізичним особам — власникам об’єктів нерухомості за звітний 2017 рік. Про це нагадав перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський.

Так, підпунктом 266.5.1 Податкового кодексу України передбачено, що ставки податку для об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, встановлюються за рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, залежно від місця розташування (зональності) та типів таких об’єктів нерухомості у розмірі, що не перевищує 1,5 % розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 м2 бази оподаткування.

Мінімальна заробітна плата на 01.01.2017 р. визначена у розмірі 3 200,00 грн. Отже, граничний розмір ставок, передбачений для розрахунку податку в 2018 р. за звітний 2017 р., не повинен перевищувати 1,5 %, або 48,00 грн за 1 м2 бази оподаткування.

Податкові повідомлення-рішення про сплату сум податку, обчисленого згідно з підпунктом 266.7.1 статті 266 ПКУ, та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком).

Підпунктом 266.4.1. п. 266.4 ст. 266 ПКУ визначено, що база оподаткування об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи платника податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, зменшується:

а) для квартири/квартир незалежно від їх кількості - на 60 кв. метрів;

б) для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості - на 120 кв. метрів;

в) для різних типів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), - на 180 кв. метрів.

Також, сільські, селищні, міські ради та ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, встановлюють пільги з податку, що сплачується на відповідній території, з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, громадських об’єднань, благодійних організацій, релігійних організацій України, статути (положення) яких зареєстровані у встановленому законом порядку, та використовуються для забезпечення діяльності, передбаченої такими статутами (положеннями) (п.п. 266.4.2 п. 266.4 ст. 266 ПКУ).

Водночас, п.п. 266.4.3 п. 266.4 ст. 266 ПКУ встановлено, що пільги з податку, передбачені підпунктами 266.4.1 та 266.4.2 п. 266.4 ст. 266 ПКУ, для фізичних осіб не застосовуються до об’єкта/об’єктів оподаткування, що використовуються їх власниками з метою одержання доходів (здаються в оренду, лізинг, позичку, використовуються у підприємницькій діяльності).

 

Стан розгляду звернень громадян за січень - грудень 2017 року

З початку року до Нікопольської ОДПІ надійшло 6 письмових звернень громадян, що на 17 звернень менше, ніж за відповідний період 2016 року (23). Про це повідомила заступник начальника управління – начальник відділу організації розгляду звернень та забезпечення доступу до публічної інформації, електронних сервісів та звітності, організації роботи ЦОП та надання адміністративних послуг управління обслуговування платників Нікопольської ОДПІ Гроздовська-Боличева Ганна Юріївна.

Найчастіше у зверненнях громадяни порушували наступні питання:

- відмова в отриманні реєстраційних номерів облікових карток платників податків;

- інформування про ухилення від сплати податків;

На всі звернення громадян було надано ґрунтовні відповіді без порушень термінів чинного законодавства.

 

У Центрах обслуговування платників Нікопольського регіону отримали адміністративні та інші послуги понад 355 тисяч платників

Як повідомила заступник начальника управління – начальник відділу організації розгляду звернень та забезпечення доступу до публічної інформації, електронних сервісів та звітності, організації роботи ЦОП та надання адміністративних послуг управління обслуговування платників Нікопольської ОДПІ Гроздовська-Боличева Ганна Юріївна, за січень - грудень 2017 року до Центрів обслуговування платників податків Нікопольського регіону за наданням адміністративних та інших послуг звернулось майже 355 тисяч платників. Найчастіше громадяни відвідують ЦОП для отримання реєстраційного номеру облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків (11759). Також зареєстровано 1342 платників єдиного податку, надано 2117 витягів з реєстру платників єдиного податку, зареєстровано 1860 книг обліку доходів та книг обліку доходів і витрат суб’єктів господарювання, зареєстровано 1469 книг обліку розрахункових операцій.

Центр обслуговування платників працює за принципом оперативного та якісного обслуговування бізнесу та громадян. Тут видаються довідки, приймається звітність від суб’єктів господарювання, забезпечується швидкий доступ до інформації.

 

УВАГА!!! Змінено бюджетні рахунки для сіл, селищ і міст, що об’єднались у територіальні громади

На Нікопольщині триває процес децентралізації та у зв’язку з цим об’єднання територіальних громад сіл, селищ та міст регіону. Відтак відповідно до вимог Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» у органах Державної казначейської служби України з 01.01.2018 відкриваються нові рахунки для зарахування надходжень до новоутворених об’єднаних територіальних громад, місцеві ради яких набули повноважень за результатами місцевих виборів, що відбулися у 2017 році. Разом із тим попередні рахунки, що були відкриті для сіл, селищ, міст, що увійшли до складу об’єднаних територіальних громад, починаючи з 01.01.2018 закрито. Про це повідомила начальник відділу моніторингу доходів та обліково-звітних систем Нікопольської ОДПІ Ярина Кальник.

Отож, шановні платники, будьте уважними! І задля недопущення випадків помилкової сплати податків і зборів на неправильні бюджетні рахунки з подальшими негативними наслідками як для бюджету ОТГ, так і для суб’єкта господарювання, що помилився, дізнайтесь реквізити відкритих в органах Казначейства рахунків на веб-порталі ДФС України в рубриці «Бюджетні рахунки» за гіперпосиланням http://dp.sfs.gov.ua/byudjetni-rahunki/.

 

Реалізація технічно складних побутових товарів із застосуванням РРО

На особистій зустрічі, яка пройшла в Нікопольській ОДПІ із платниками податків начальник відділу реєстрації та обліку платників, ведення Державного реєстру фізичних осіб – платників податків управління обслуговування платників Нікопольської ОДПІ Ольга Жевнерова повідомила щодо реалізації технічно складних побутових товарів із застосуванням РРО.

РРО не застосовуються платниками єдиного податку першої, другої і третьої груп (фізичні особи - підприємці) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1000000 гривень.

Норми цього пункту не поширюються на платників єдиного податку, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту.

РРО та розрахункові книжки не застосовуються під час продажу товарів (крім технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту) (наданні послуг) фізичними особами - підприємцями, які належать відповідно до Кодексу до груп платників єдиного податку, що не застосовують РРО.

Перелік груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування РРО затверджено постановою КМУ від 16.03.2017 року № 231.

При цьому винятків щодо можливості незастосування РРО для техніки, яка була раніше у використанні, нормативно-правовими актами не передбачено.

Отже, при роздрібній торгівлі технічно складними побутовими товарами, що були у використанні, та на які гарантія продавцем не надається, фізичним особам - підприємцям - платникам єдиного податку необхідно проводити такі розрахункові операції із застосуванням переведеного у фіскальний режим РРО.

Зазначена норма передбачена п. 296.10 ст. 296 Податкового кодексу України; п. 6 ст. 9 Закону України від 06.07.1995 р. №265/95-ВР "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" та роз’яснена в індивідуальній податковій консультації ДФС України від 16.05.2017 р. N 205/Б/99-99-14-05-01-14/ІПК.

 

Особливості використання РРО під час продажу технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту

Начальник відділу реєстрації та обліку платників, ведення Державного реєстру фізичних осіб – платників податків управління обслуговування платників Нікопольської ОДПІ Ольга Жевнерова на прес-конференції проінформувала про особливості використання РРО під час продажу технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту.

Згідно з редакцією п.6 ст.9 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», яка діє з 01.01.2017, реєстратори розрахункових операцій і розрахункові книги не застосовуються під час продажу товарів (крім технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту) (наданні послуг) підприємцями, які відносяться відповідно до Податкового кодексу України (далі – ПКУ) до груп платників єдиного податку, що не застосовують РРО.

Згідно з п.296.10 ст.296 ПКУ РРО не застосовуються платниками єдиного податку – фізичними особами – підприємцями I, II і III груп (незалежно від обраного виду діяльності), обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1 000 000 гривень. Але, норми цього пункту не поширюються на платників єдиного податку, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту.

Перелік груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування РРО, затверджений постановою КМУ від 16.03.2017 №231 (далі – Перелік №231). Ця постанова набула чинності з 08.05.2017.

Це норми законодавства, а ось як вони працюють на практиці, давайте обговоримо на прикладі конкретних ситуацій.

Наприклад:

Чи обов’язково застосовувати РРО у разі реалізації виключно технічно складних побутових товарів, які були використані і на які гарантія продавцем таких товарів не надається (техніка б/в)?

Згідно з Переліком №231 до таких товарів належать, зокрема, смартфони і мобільні телефони, які мають згідно УКТ ЗЕД код 8517 12 00 00. При цьому, виключень щодо можливості незастосування РРО для техніки, яка була раніше у використанні, нормативно-правовими актами не передбачено.

Отже, при роздрібній торгівлі мобільними телефонами, які були у використанні, фізичним особам – підприємцям – платникам єдиного податку необхідно проводити розрахункові операції із застосуванням зареєстрованого і переведеного у фіскальний режим роботи РРО.

Чи необхідно на всіх господарських одиницях застосовувати РРО підприємцю – платнику єдиного податку, що здійснює реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, тільки в одній з господарських одиниць, а на інших - супутні товари (послуги)?

Якщо підприємець – платник єдиного податку II або III груп здійснює реалізацію технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту лише в одній з господарських одиниць, то така особа зобов’язана проводити розрахункові операції з використанням РРО на всіх структурних підрозділах. Зокрема, слід застосовувати РРО або розрахункові книги і книги обліку розрахункових операцій на всіх інших господарських одиницях незалежно від асортименту товарів. Адже вимоги законодавства відносяться до платника податків – суб’єкта господарювання, а не до його структурних підрозділів.

Як бути у тому випадку, якщо суб’єкт господарювання сумнівається, чи відноситься товар, яким він торгує, до Переліку №231?

З питання уточнення відповідності товарів коду товарної класифікації згідно УКТ ЗЕД слід звернутися до Торгівельно-промислової палати України (її регіональним відділенням), або Науково-дослідного інституту судових експертиз, або Міністерства економічного розвитку і торгівлі України.

Окрему увагу хочу приділити питанню застосування РРО фізичними особами – підприємцями, які знаходяться на спрощеній системі оподаткування ІІ і ІІІ груп та нагадати їм, що у разі перевищення обсягу доходу в 1 000 000 гривень протягом календарного року вони зобов’язані у своїй діяльності застосовувати зареєстрований, опломбований і переведений у фіскальний режим роботи РРО.

 

В 2017 році на Дніпропетровщині майже 88% судових справ вирішено на користь держави

Юристи ГУ ДФС у Дніпропетровській області довели у судах обґрунтованість вимог податкового законодавства по 2185 справах з 2489 розглянутих, або по 87,8%. Сума коштів, яку вдалося захистити для казни правовикам ДФС регіону, складає 1 млрд. 600,2 млн. грн., або 79,5% від суми розглянутих справ.

У порівнянні з 2016 роком показник позитивного вирішення на користь територіальних органів ГУ ДФС збільшився по кількості на 14,5%, по сумі на 27,7%.

Загалом показники за січень – грудень 2017 року щодо кількості справ, що знаходилися на розгляді, у порівнянні з аналогічним періодом 2016 року зменшилися по кількості на 1281 справу, по сумі на 1,6 млрд. грн.

(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

 

Результати діяльності Дніпропетровської митниці ДФС за 2017 рік

Однією зі складових сталого розвитку держави є розвиток економічних процесів в регіонах. Вагомою частиною цих процесів є зовнішньоекономічна діяльність.

Дніпропетровська митниця ДФС забезпечує контроль і митне оформлення більше 7 тисяч суб’єктів, які здійснюють експортно-імпортні операції на території Дніпропетровської області.

Одним з найважливіших завдань митниці є – ефективне наповнення державного бюджету.

У 2017 році Дніпропетровською митницею ДФС забезпечено перерахування більше 20 млрд. грн. митних платежів до Державного бюджету України, що складає 102% орієнтовних індикативних показників, доведених Міністерством фінансів України. До бюджету додатково надійшло майже   401,5 млн. грн. Відносно минулого року збільшення надходжень складає 23,1% (+3 млрд. 963 млн. грн.).

У рамках проведення експерименту з фінансового забезпечення здійснення заходів з розвитку автомобільних доріг загального користування на реконструкцію доріг Дніпропетровської області Дніпропетровською митницею ДФС у 2017 році спрямовано кошти у сумі 331,2 млн. грн.

За рахунок проведення заходів контролю за правильністю визначення митної вартості до Держбюджету за 2017 рік додатково забезпечено 302,02 млн. грн.

У 2017 році митницею прийнято 279 рішень про визначення коду товару, за якими класифіковано 380 товарів. Загальна сума збільшення митних платежів внаслідок прийнятих класифікаційних рішень становить 37,39 млн. грн.

Сума додаткових надходжень за результатами контролю правильності визначення країни походження товарів становить 11,23 млн. грн., це на 126,4% більше ніж у минулому році (у 2016 році – 4,96 млн. грн.).

У 2017 році Дніпропетровською митницею ДФС було видано 4 404 сертифікатів форми EUR.1.

Кількість електронних митних декларацій складає майже 99% від загальної кількості митних декларацій, в 21,8% з яких – митне оформлення здійснено за принципом «єдине вікно». Значно поліпшено показники граничного часу митного оформлення у митних режимах імпорту, експорту і транзиту товарів порівняно з 2016 роком.

Позитивні фіскальні результати стали можливими в результаті дій з боку митниці, які спрямовані на спрощення умов зовнішньої торгівлі, створення сприятливих умов для прискорення митного оформлення.

Співробітниками Дніпропетровської митниці ДФС у 2017 році складено 318 протоколів про порушення митних правил на суму 45,35 млн. грн.; направлено 19 повідомлень про протиправне діяння, що містить ознаки злочину на загальну суму 18,03 млн. грн.

Наведені цифри підтверджує факт того, що Дніпропетровська область представляє собою економічно розвинений промисловий центр України.

У свою чергу, Дніпропетровська митниця ДФС докладає зусиль для створення сприятливих умов розвитку зовнішньої торгівлі, наповнення державного бюджету, розвитку вільних конкурентних умов для ведення бізнесу.

(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

 

ДФС: До плану-графіка перевірок на 2018 рік включено 5,5 тис. платників податків

Згідно з вимогами Податкового кодексу, ДФС перейшла від щоквартального планування документальних перевірок платників податків до формування річного плану – графіка.

Так, до плану-графіка на 2018 рік включено 5,5 тис. платників податків – юридичних осіб  з обсягами задекларованих доходів понад 1,2 млрд. грн.

Всі відібрані до планових перевірок підприємства мають критерії ризику від провадження ними господарської діяльності. Зокрема, з відібраних суб’єктів господарювання:

- 2 901 – мають рівень сплати податку на прибуток нижчий за рівень сплати по відповідній галузі;

- 2 881 – мають рівень сплати ПДВ нижчий за рівень сплати по відповідній галузі;

- 1 050 – задекларували від’ємне значення об’єкта оподаткування податком на прибуток в сумі майже 117,2 млн. грн.;

- 385 – мали відносини з контрагентами, що знаходяться в розшуку, ліквідовані, збанкрутували на загальну суму операцій 591 млн. грн.;

- 372 – мають розбіжності між податковими зобов’язаннями та податковим кредитом на загальну суму 399 млн. грн.;

- 199 –здійснювали операції з придбання товарів (послуг) у сумнівних постачальників на загальну суму 207 млн. грн.;

- 34 – здійснили зовнішньоекономічні операції на загальну суму майже 8 млрд грн через нерезидентів, зареєстрованих в офшорних зонах.

План-графік проведення перевірок на поточний рік відкритий для громадськості та оприлюднений на веб-порталі (http://sfs.gov.ua/diyalnist-/plani-ta-zviti-roboti-/320874.html).

При здійсненні аудиту ДФС робить акцент на збільшенні обсягів саме планових перевірок. У 2017 році до плану-графіку потрапило 5,1 тис. суб’єктів господарювання на підставі аналізу ризиків, як відзначалося вище, в 2016 році - 4,8 тис.

Загалом, протягом 2017 року підрозділами аудиту ДФС порушникам законодавства донараховано грошових зобов’язань на суму

26,6 млрд. грн., забезпечено узгодження 16,4 млрд. грн., у тому числі

5,4 млрд. грн. податку на прибуток та 4,3 млрд. грн. податку на додану вартість.До бюджету надійшло 5,1 млрд. грн.

Основним порушенням, що допускали перевірені платники податків,було завищення податкового кредиту та валових витрат внаслідок їх формування за операціями із «сумнівними» суб’єктами господарювання.

Завдяки таким схемам легалізуються товари невідомого походження, зокрема, одержані в результаті необлікованого виробництва або від домогосподарств; документально оформлюється придбання неіснуючих товарів чи реально не наданих послуг (оформлення безтоварних операцій) з віднесенням їх вартості на витрати та, як наслідок, заниженням бази оподаткування податком на прибуток.

Крім того, штучно переноситься реальна база оподаткування ПДВ (переважна частина податкових зобов’язань) від виробників товарів і послуг (при первинному їх продажу за значно нижчими, ніж діючі на ринку, цінами) до інших суб’єктів господарювання, які перекривають суми власних податкових зобов’язань схемним податковим кредитом. Такий різновид схем застосовується, зокрема, при реалізації природного газу власного видобутку, здачі в оренду приміщень торгівельно-розважальних центрів.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

Документи, які необхідно надати фізичній особі для отримання ЕЦП

Для отримання послуг електронного цифрового підпису (ЕЦП) фізичній особі необхідно:

- надати Реєстраційну картку, заповнену відповідно до зразка (у двох примірниках) та оформити необхідні документи за списком, наведеним на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД ДФС acskidd.gov.ua («Розділ «Реєстрація користувачів»), а саме:

● надати копію паспорта підписувача (копії 1-2 сторінок (3-6 за наявності відміток) та сторінку з відміткою про реєстрацію місця проживання) або копію паспорта підписувача виготовленого у формі картки, що містить безконтактний електронний носій (копії лицьового та зворотного боку та копія

паперового витягу з Єдиного державного демографічного

реєстру про адресу реєстрації місця проживання, або копія Довідки про реєстрацію місця проживання фізичної особи), або паспорта громадянина України для виїзду за кордон з відміткою про постійне місце проживання в іноземній державі, засвідчена підписом власника;

● надати копію посвідки на постійне (тимчасове) місце проживання, засвідчену підписом власника, або паспорта громадянина іншої країни із нотаріально засвідченим перекладом на українську мову (для іноземних громадян);

● надати копію картки платника податків*, засвідчену підписом власника. За наявності у паспорті громадянина України реєстраційного номера облікової картки платника податків, замість копії картки платника податків, може бути подана копія сторінки паспорта громадянина України з відповідною відміткою, засвідчена підписом власника. Якщо через релігійні переконання фізична особа відмовилась від реєстраційного номеру облікової картки платника податків, додатково подається копія сторінки паспорту з відміткою про таку відмову.

* - у разі, якщо через релігійні переконання фізична особа відмовилась від реєстраційного номеру облікової картки платника податків, копія картки платника податків не подається.

Більш детальна інформація розміщена на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД ДФС за посиланням

https://acskidd.gov.ua/fiz_osoba

 

Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс

З метою якісного обслуговування платників податків та забезпечення умов для швидкого та комфортного процесу адміністрування податків на офіційному веб-порталі ДФС України запроваджено 14 сервісів, якими сьогодні користуються більшість платників податків. Одним з них є загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс (далі - «ЗІР»).

Робота «ЗІР» направлена на забезпечення платників податків своєчасною, достовірною і повною довідковою інформацією. Інформаційне наповнення «ЗІР» здійснюється на підставі функціональних повноважень органів ДФС, з урахуванням результатів всебічного аналізу інформації про потреби клієнтів, які звертаються до Контакт-центру та, з метою мінімалізації витрат часу представників бізнесу на спілкування з державою.

Сервіс забезпечує можливість пошуку інформації по певному податку, напрямку діяльності, у т.ч. з використанням ключових слів, шляхом перегляду за певні періоди інформації, при цьому не лише по запитаннях-відповідях, розміщених в Базі знань, але і по відповідях на письмові звернення, які були надані з використання Бази знань, назвах нормативних та інформаційних документів, а в перспективі запровадження інтерактивних посилань на взаємопов’язані документи.

Більш детально про роботу «ЗІР» можна дізнатися на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням: zir.sfs.gov.ua.

 

У «ЗІР» функціонує розділ «Електронний цифровий підпис»

Нікопольська ОДПІ інформує, що в електронному сервісі Державної фіскальної служби України (далі – ДФС) «Загальнодоступний інформаційно - довідковий ресурс» («ЗІР») функціонує розділ «Електронний цифровий підпис».

Цей розділ містить:

- актуальні запитання щодо послуг електронного цифрового підпису;

- інформацію щодо Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД ДФС) за посиланням www.acskidd.gov.ua;

- місцезнаходження та режим роботи відокремлених пунктів реєстрації користувачів АЦСК ІДД ДФС за посиланням www.acskidd.gov.ua/contacts;

- можливість переходу до усіх запитань-відповідей за напрямком «Електронний цифровий підпис».

Нагадуємо, що скористатись електронним сервісом «ЗІР» можна на головній сторінці офіційного веб-порталу ДФС або за посиланням http://zir.sfs.gov.ua.

 

Щодо розділу «Ставки податків і зборів»

Нікопольська ОДПІ нагадує, що з метою забезпечення належного рівня поінформованості платників податків, систематизації інформації для зручності її пошуку та аналізу, в Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі діє розділ «Ставки податків і зборів», де можна оперативно у будь-який час та у зручній формі ознайомитись із ставками загальнодержавних та місцевих податків і зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та з інформацією щодо оподаткування товарів в залежності від обраного митного режиму.

 

Про електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера»

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що на офіційному веб-порталі ДФС України діє електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера».

Цей сервіс надає можливість отримати інформацію про назву платника податків (у разі його пошуку за кодом ЄДРПОУ) та про перебування його на обліку в органах ДФС, а так

Джерело: guru.ua

Категорії: Новости Днепропетровска Новости Никополя

16.01.2018 12:26