Новини Нікопольськoї ОДПІ

Новини Нікопольськoї ОДПІ

За підсумками 2017 року від платників Дніпропетровщини до бюджетів усіх рівнів надійшло понад 77,1 млрд. грн. податків і митних платежів та майже 11,3 млрд. грн. ЄСВ

Протягом 2017 року органами ДФС у Дніпропетровській області забезпечено до бюджетів усіх рівнів (із врахуванням ДУ офісу ВПП ДФС та Дніпропетровської митниці ДФС) 77 млрд. 118,9 млн. грн., що на 21 млрд. 68,4 млн. грн., або на 37,6 % більше, ніж за січень - грудень 2016 року. Про це проінформувала в.о. начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Вікторія Каліногорська.

Так, до загального фонду Державного бюджету в минулому році мобілізовано 56 млрд. 588,7 млн. грн., що на 16 млрд. 766,9 млн. грн. або на 42,1% більше, ніж у позаминулому році.

Місцеві бюджети Дніпропетровщини протягом 2017 року отримали 20 млрд. 530,2 млн. грн. Це на 4 млрд. 301,5 млн. грн., або на 26,5% більше фактичних надходжень 2016 року.

Єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за підсумками 2017 року зібрано 11 млрд. 283,6 млн. грн. Порівняно з 2016 роком надходження зросли на 42,1%, або на 3 млрд. 341,5 млн. грн.

(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

 

Дніпропетровщина: підведені підсумки деклараційної кампанії - 2017

Кампанія декларування громадянами доходів, одержаних у 2016 році, тривала з 1 січня по 31 грудня 2017 року. За цей період декларацію про майновий стан і доходи надали 47328 громадян.

«Загальна сума задекларованого громадянами доходу в минулому році за 2016 рік складає 2 млрд. 837,5 млн. грн. Податок на доходи фізичних осіб, що підлягає сплаті до бюджету становить 101,3 млн. грн. Це на 19,8 млн. грн. більше, ніж за аналогічний період 2016 року. Сума військового збору до сплати - 16,4 млн. грн., що перевищує позаминулорічні показники на 2,5 млн. грн.», - повідомив начальник управління податків і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Дніпропетровській області Владислав Воінов.

Керівник управління також зазначив, що у минулому році право на податкову знижку використали 8558 громадян області, яким підлягає повернення з бюджету 12,7 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб.

200 мільйонерів Дніпропетровщини задекларували 1 млрд. 148,0 млн. грн. Сума сплати до бюджету складає: 27,9 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб та 3,6 млн. грн. військового збору.

(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

 

Місцеві податки і збори. Особливості оподаткування

Нещодавно в інформаційному агентстві «МОСТ-Днепр» відбулась прес-конференція на тему: «Місцеві податки і збори. Особливості оподаткування» за участі заступника начальника управління – начальника відділу адміністрування податку на прибуток управління податків і зборів з юридичних осіб ГУ ДФС у Дніпропетровській області Віталія Мироненко.

Він зазначив, що в процесі децентралізації основним джерелом надходжень місцевих бюджетів мають стати власні доходи, у тому числі місцеві податки і збори. Тому підвищення ролі саме місцевих податків та зборів і збільшення їх частки у складі доходів є головним напрямком зміцнення місцевих бюджетів та розширення фінансової автономії відповідних територій.

За словами Віталія Мироненка: «За 2017 рік в цілому по області забезпечено надходження 3338,0 млн. грн. місцевих податків і зборів, що на 175,1 млн. грн. більше у порівнянні з 2016 роком (3162,9 млн. грн.)

Найбільшу питому вагу в надходженнях займає плата за землю – 82,2 % або 2745,3 млн. грн. Друге місце займає єдиний податок з юридичних осіб-17,4% або 579,6 млн. грн.

Надходження інших місцевих податків склали: податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки – 194,2 млн. грн.; транспортний податок – 8,0 млн. грн.».

(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

 

ДФС розвиватиме систему управління ризиками у сфері митного контролю

Державна фіскальна служба України розвиватиме та вдосконалюватиме систему управління ризиками у сфері митного контролю. Уряд схвалив відповідну Стратегію розвитку системи управління ризиками, реалізація якої розрахована на 5 років – до 2022 року. Документ розроблений на основі кращих міжнародних практик і законодавства ЄС, рекомендацій МВФ та експертів проекту Twinning щодо підтримки ДФС у розвитку елементів інтегрованого управління кордонами у митній сфер.

Система управління ризиками почала впроваджуватись у роботу митних органів з 2005 року. Наразі аналіз та оцінка ризиків здійснюється у режимі on-line. Автоматизована система (АСАУР) дає змогу електронного відбору документів або переміщень товарів, транспортних засобів, осіб через державний кордон, за якими необхідно посилити митний контроль, визначити перелік митних формальностей, оцінити найбільш ризикові зовнішньоекономічні транзакції. У середньому щомісяця АСАУР забезпечує проведення оцінки ризиків по близько 200 тис митних декларацій, 290 тис переміщень комерційних транспортних засобів та 1,26 млн пасажирських переміщень.

Подальший розвиток системи управління ризиками буде сконцентровано у наступних напрямах: законодавче забезпечення, організаційна структура, процеси управління ризиками, взаємодія з держорганами, ІТ-рішення, ресурсне забезпечення та підготовка персоналу.

Вже у 2018 році запланована низка суттєвих змін, зокрема, в організаційній структурі ДФС та її територіальних органів, що створить підґрунтя для подальшого розвитку системи управління ризиками в Україні. Мова йде про створення окремих структурних підрозділів з питань управління ризиками, розроблення і супроводження автоматизованої системи.

Крім того, з нововведень, передбачених Стратегією вже у цьому році – запровадження системи автоматизованого розподілу суб’єктів господарювання в залежності від їх характеристик та історії діяльності для використання інформації під час проведення автоматизованого аналізу та оцінки ризиків. Така система дозволить автоматизовано формувати пул добропорядних суб’єктів господарювання на базі об’єктивно встановлених критеріїв та надавати їм окремі спрощення під час митного контролю. Прикладом таких спрощень може бути суттєве зменшення частки митних оглядів по зовнішньоекономічних операціях таких суб’єктів господарювання.

Також  планується запровадити механізм надання перевізниками попередньої інформації про товари і транспортні засоби, заплановані до переміщення, в обсязі та з дотриманням часових нормативів у рамках міжнародних стандартів. Це дозволить здійснювати аналіз та оцінку ризиків до прибуття таких товарів і транспортних засобів у пункт пропуску.

Щодо посилення роботи за напрямом взаємодії з держорганами, то Стратегія передбачає обмін інформацією в режимі реального часу, що може бути використана для проведення аналізу та оцінки ризиків, а також виявлення та попередження порушень законодавства. Наприклад, мова йде про передачу даних від Держприкордонслужби до ДФС про осіб, які переміщуються через державний кордон.

«Реалізація Стратегії та відповідного плану заходів дозволить досягти основної мети застосування системи управління ризиками. З одного боку буде забезпечений оптимальний баланс між спрощенням та прискоренням митних формальностей для добропорядного бізнесу, а з другого - забезпеченням належного контролю за товарами, транспортними засобами, які переміщуються через митний кордон України. Тобто збережені і інтереси держави, і бізнесу», - вважає в.о. директора Департаменту таргетингу та управління митними ризиками ДФС Сергій Демченко.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

Хто зобов’язаний подавати декларацію про доходи?

З початку 2018 року стартувала кампанія декларування громадянами доходів, одержаних у минулому році. Про це нагадав перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський.

Обов’язок щодо подання декларації у платників податків виникає при отриманні:

- доходів від надання в оренду рухомого або нерухомого майна іншим фізичним особам; успадкування майна не від членів сім’ї першого та другого ступенів споріднення, при нотаріальному оформленні спадщини за якими не було сплачено податок на доходи фізичних осіб та військовий збір, тощо;

- доходів у вигляді основної суми боргу (кредиту) платника податку, прощеного (анульованого) кредитором за його самостійним рішенням, не пов’язаним з процедурою банкрутства, до закінчення строку позовної давності, у разі якщо його сума перевищує 25 відсотків однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на рік), встановленої на 1 січня звітного податкового року;

- інвестиційного доходу;

- іноземного доходу;

- та в інших передбачених Податковим кодексом України випадках.

Громадяни, які бажають реалізувати своє право на податкову знижку за наслідками 2017 року, податкову декларацію можуть подати протягом 2018 року.

Звертаємо увагу, що податкова декларація не подається громадянином, якщо він отримував доходи:

- від податкових агентів, які не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу;

- виключно від податкових агентів незалежно від виду та розміру нарахованого (виплаченого, наданого) доходу, крім випадків, прямо передбачених ІV розділом ПКУ;

- від операцій продажу (обміну) майна, дарування, при нотаріальному посвідченні договорів за якими був сплачений податок відповідно до ІV розділу ПКУ;

- у вигляді об’єктів спадщини, які оподатковуються за нульовою ставкою податку та/або з яких сплачено податок відповідно до п. 174.3 ст. 174 ПКУ.

 

Податок на нерухомість в 2018 році

У 2018 році податок на нерухомість нараховуватиметься фізичним особам — власникам об’єктів нерухомості за звітний 2017 рік. Про це нагадав перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський.

Так, підпунктом 266.5.1 Податкового кодексу України передбачено, що ставки податку для об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, встановлюються за рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, залежно від місця розташування (зональності) та типів таких об’єктів нерухомості у розмірі, що не перевищує 1,5 % розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 м2 бази оподаткування.

Мінімальна заробітна плата на 01.01.2017 р. визначена у розмірі 3 200,00 грн. Отже, граничний розмір ставок, передбачений для розрахунку податку в 2018 р. за звітний 2017 р., не повинен перевищувати 1,5 %, або 48,00 грн за 1 м2 бази оподаткування.

Податкові повідомлення-рішення про сплату сум податку, обчисленого згідно з підпунктом 266.7.1 статті 266 ПКУ, та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком).

Підпунктом 266.4.1. п. 266.4 ст. 266 ПКУ визначено, що база оподаткування об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи платника податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, зменшується:

а) для квартири/квартир незалежно від їх кількості - на 60 кв. метрів;

б) для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості - на 120 кв. метрів;

в) для різних типів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), - на 180 кв. метрів.

Також, сільські, селищні, міські ради та ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, встановлюють пільги з податку, що сплачується на відповідній території, з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, громадських об’єднань, благодійних організацій, релігійних організацій України, статути (положення) яких зареєстровані у встановленому законом порядку, та використовуються для забезпечення діяльності, передбаченої такими статутами (положеннями) (п.п. 266.4.2 п. 266.4 ст. 266 ПКУ).

Водночас, п.п. 266.4.3 п. 266.4 ст. 266 ПКУ встановлено, що пільги з податку, передбачені підпунктами 266.4.1 та 266.4.2 п. 266.4 ст. 266 ПКУ, для фізичних осіб не застосовуються до об’єкта/об’єктів оподаткування, що використовуються їх власниками з метою одержання доходів (здаються в оренду, лізинг, позичку, використовуються у підприємницькій діяльності).

 

УВАГА!!! Змінено бюджетні рахунки для сіл, селищ і міст, що об’єднались у територіальні громади

На Нікопольщині триває процес децентралізації та у зв’язку з цим об’єднання територіальних громад сіл, селищ та міст регіону. Відтак відповідно до вимог Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» у органах Державної казначейської служби України з 01.01.2018 відкриваються нові рахунки для зарахування надходжень до новоутворених об’єднаних територіальних громад, місцеві ради яких набули повноважень за результатами місцевих виборів, що відбулися у 2017 році. Разом із тим попередні рахунки, що були відкриті для сіл, селищ, міст, що увійшли до складу об’єднаних територіальних громад, починаючи з 01.01.2018 закрито. Про це повідомила начальник відділу моніторингу доходів та обліково-звітних систем Нікопольської ОДПІ Ярина Кальник.

Отож, шановні платники, будьте уважними! І задля недопущення випадків помилкової сплати податків і зборів на неправильні бюджетні рахунки з подальшими негативними наслідками як для бюджету ОТГ, так і для суб’єкта господарювання, що помилився, дізнайтесь реквізити відкритих в органах Казначейства рахунків на веб-порталі ДФС України в рубриці «Бюджетні рахунки» за гіперпосиланням http://dp.sfs.gov.ua/byudjetni-rahunki/.

 

Реалізація технічно складних побутових товарів із застосуванням РРО

На особистій зустрічі, яка пройшла в Нікопольській ОДПІ із платниками податків начальник відділу реєстрації та обліку платників, ведення Державного реєстру фізичних осіб – платників податків управління обслуговування платників Нікопольської ОДПІ Ольга Жевнерова повідомила щодо реалізації технічно складних побутових товарів із застосуванням РРО.

РРО не застосовуються платниками єдиного податку першої, другої і третьої груп (фізичні особи - підприємці) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1000000 гривень.

Норми цього пункту не поширюються на платників єдиного податку, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту.

РРО та розрахункові книжки не застосовуються під час продажу товарів (крім технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту) (наданні послуг) фізичними особами - підприємцями, які належать відповідно до Кодексу до груп платників єдиного податку, що не застосовують РРО.

Перелік груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування РРО затверджено постановою КМУ від 16.03.2017 року № 231.

При цьому винятків щодо можливості незастосування РРО для техніки, яка була раніше у використанні, нормативно-правовими актами не передбачено.

Отже, при роздрібній торгівлі технічно складними побутовими товарами, що були у використанні, та на які гарантія продавцем не надається, фізичним особам - підприємцям - платникам єдиного податку необхідно проводити такі розрахункові операції із застосуванням переведеного у фіскальний режим РРО.

Зазначена норма передбачена п. 296.10 ст. 296 Податкового кодексу України; п. 6 ст. 9 Закону України від 06.07.1995 р. №265/95-ВР "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" та роз’яснена в індивідуальній податковій консультації ДФС України від 16.05.2017 р. N 205/Б/99-99-14-05-01-14/ІПК.

 

Особливості використання РРО під час продажу технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту

Начальник відділу реєстрації та обліку платників, ведення Державного реєстру фізичних осіб – платників податків управління обслуговування платників Нікопольської ОДПІ Ольга Жевнерова на прес-конференції проінформувала про особливості використання РРО під час продажу технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту.

Згідно з редакцією п.6 ст.9 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», яка діє з 01.01.2017, реєстратори розрахункових операцій і розрахункові книги не застосовуються під час продажу товарів (крім технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту) (наданні послуг) підприємцями, які відносяться відповідно до Податкового кодексу України (далі – ПКУ) до груп платників єдиного податку, що не застосовують РРО.

Згідно з п.296.10 ст.296 ПКУ РРО не застосовуються платниками єдиного податку – фізичними особами – підприємцями I, II і III груп (незалежно від обраного виду діяльності), обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1 000 000 гривень. Але, норми цього пункту не поширюються на платників єдиного податку, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту.

Перелік груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування РРО, затверджений постановою КМУ від 16.03.2017 №231 (далі – Перелік №231). Ця постанова набула чинності з 08.05.2017.

Це норми законодавства, а ось як вони працюють на практиці, давайте обговоримо на прикладі конкретних ситуацій.

Наприклад:

Чи обов’язково застосовувати РРО у разі реалізації виключно технічно складних побутових товарів, які були використані і на які гарантія продавцем таких товарів не надається (техніка б/в)?

Згідно з Переліком №231 до таких товарів належать, зокрема, смартфони і мобільні телефони, які мають згідно УКТ ЗЕД код 8517 12 00 00. При цьому, виключень щодо можливості незастосування РРО для техніки, яка була раніше у використанні, нормативно-правовими актами не передбачено.

Отже, при роздрібній торгівлі мобільними телефонами, які були у використанні, фізичним особам – підприємцям – платникам єдиного податку необхідно проводити розрахункові операції із застосуванням зареєстрованого і переведеного у фіскальний режим роботи РРО.

Чи необхідно на всіх господарських одиницях застосовувати РРО підприємцю – платнику єдиного податку, що здійснює реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, тільки в одній з господарських одиниць, а на інших - супутні товари (послуги)?

Якщо підприємець – платник єдиного податку II або III груп здійснює реалізацію технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту лише в одній з господарських одиниць, то така особа зобов’язана проводити розрахункові операції з використанням РРО на всіх структурних підрозділах. Зокрема, слід застосовувати РРО або розрахункові книги і книги обліку розрахункових операцій на всіх інших господарських одиницях незалежно від асортименту товарів. Адже вимоги законодавства відносяться до платника податків – суб’єкта господарювання, а не до його структурних підрозділів.

Як бути у тому випадку, якщо суб’єкт господарювання сумнівається, чи відноситься товар, яким він торгує, до Переліку №231?

З питання уточнення відповідності товарів коду товарної класифікації згідно УКТ ЗЕД слід звернутися до Торгівельно-промислової палати України (її регіональним відділенням), або Науково-дослідного інституту судових експертиз, або Міністерства економічного розвитку і торгівлі України.

Окрему увагу хочу приділити питанню застосування РРО фізичними особами – підприємцями, які знаходяться на спрощеній системі оподаткування ІІ і ІІІ груп та нагадати їм, що у разі перевищення обсягу доходу в 1 000 000 гривень протягом календарного року вони зобов’язані у своїй діяльності застосовувати зареєстрований, опломбований і переведений у фіскальний режим роботи РРО.

 

Пункти пропуску на українсько-польському кордоні працюють у штатному режимі

Пункти пропуску на українсько-польському кордоні працюють у штатному режимі. Всі оформлення в’їзду/виїзду відбуваються за менш ніж годину.

Щодо інформації, яка поширювалася у соціальних мережах 4 січня 2018 року про ускладнення роботи пунктів пропуску «Ягодин» Волинської митниці ДФС, а також «Рава-Руська» та «Краківець» Львівської митниці ДФС через мітинги врегульована. Зокрема, блокувальникам надані роз’яснення щодо нових правил перетину кордону, які діють з 1 січня 2018 року.

Трафік автомобілів поновлено, пропуск автомобілів відбувається у штатному режимі.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

На розвиток дорожньої інфраструктури за підсумками 2017 року ДФС спрямовано понад 12,3 млрд. грн.

Завдяки перевиконанню Державною фіскальною службою України індикативів із забезпечення митних надходжень до бюджету за 2017 рік у рамках митного експерименту на розвиток дорожньої інфраструктури має бути направлено 12 млрд. 312 млн. грн.

Зокрема, за результатами минулого року серед лідерів по перерахуванню коштів на реконструкцію доріг - Одеська митниця ДФС, яка спрямувала  2 млрд. 350 млн. грн., Київська – 1 млрд. 884 млн. грн., Львівська – 1 млрд. 115 млн. грн., Київська міська – 1 млрд. 39 млн. грн. та Донецька митниця – 1 млрд. 28 млн. грн.

Експеримент щодо направлення на розбудову доріг коштів, які надходять завдяки перевиконанню митницями ДФС індикативних показників із забезпечення митних платежів до бюджету, подовжено й на 2018 рік.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

У 2017 році до зведеного бюджету надійшло 841,1 млрд. гривень

За оперативними даними у січні – грудні 2017 року до зведеного бюджету надійшло (сальдо) 841,1 млрд. грн. Це на 177,0 млрд. грн., або на 26,7 відс., більше показника 2016 року. До державного бюджету протягом 2017 року забезпечено 651,6 млрд. грн., до місцевих бюджетів – 189,5 млрд. гривень.

Збір коштів до зведеного бюджету у 2017 році склав 961,1 млрд. грн., що на 202,7 млрд. грн., або на 26,7 відс., більше 2016 року, у т. ч. до державного бюджету – 771,6 млрд. гривень.

Надходження (сальдо) до загального фонду державного бюджету у 2017 році склали 633,0 млрд. грн., індикативні показники Міністерства фінансів України виконано на 100,6 відс., додатково забезпечено 3,7 млрд. гривень.

У повному обсязі виконано завдання Міністерства фінансів України з податку на додану вартість із ввезених на територію України товарів – 113,2 відс. (+29,3 млрд. грн.), податку на прибуток підприємств – 100,2 відс. (+0,1 млрд. грн.), ввізного мита – 102,7 відс. (+0,6 млрд. грн.),  екологічного податку – 102,4 відс. (+0,04 млрд. грн.) тощо.

У розрізі основних платежів у січні-грудні 2017 року приріст до 2016 року забезпечено з податку на додану вартість із ввезених на територію України товарів – на 38,1 відс. (+69,1 млрд. грн.), податку та збору на доходи фізичних осіб – на 25,5 відс. (+15,2 млрд. грн.), податку на прибуток підприємств – на 17,6 відс. (+9,6 млрд. грн.), акцизного податку з вироблених в Україні підакцизних товарів (продукції) – на 15,7 відс. (+8,6 млрд. грн.), податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) з урахуванням бюджетного відшкодування (сальдо) – на 17,4 відс. (+9,4 млрд. грн.), рентної плати за користування надрами – на 10,5 відс. (+4,2 млрд. грн.), ввізного мита – на 11,3 відс. (+2,3 млрд. грн.) тощо.

З початку року платникам податків на рахунки відшкодовано 120,1 млрд. грн. податку на додану вартість.

Надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування склали 180,8 млрд. грн., що на 49,0 млрд. грн. більше 2016 року.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

У результаті спільної операції податкової міліції ДФС та британських податківців вилучено партію тютюнових виробів на 15 млн. гривень

Податковою міліцією ДФС спільно з Державною службою Великобританії з митних та податкових зборів (UK HMRC) ліквідовано схему незаконного переміщення тютюнових виробів з країн Близького Сходу транзитом через території України та країн Європи до Великобританії, а також їх незаконного збуту на території нашої держави.

У рамках співпраці від британських правоохоронних органів було отримано інформацію про те, що до одного з портів Одеської області мав надійти контейнер з партією нелегальних цигарок з ознаками підробок. У подальшому товар планували доставити через території України та країн Європи на адресу британської фірми, яка припинила свою діяльність ще у середині року.

У ході здійснених заходів, після прибуття вищевказаного контейнеру в Україну, на підставі ухвали одного із судів м.Києва, співробітниками податкової міліції, під процесуальним керівництвом Генеральної прокуратури України, було проведено його обшук на території порту. Виявлено та вилучено 1795 коробів (897 500 пачок) цигарок без марок акцизного податку, з написами на пачках For Duty Free Sale Only. Їх орієнтовна вартість 15 млн гривень.

За інформацією британських партнерів, у випадку надходження вказаної партії цигарок на «чорний» ринок Великобританії, фактичне ненадходження акцизного податку становило б 4,8 млн. фунтів стерлінгів або у перерахунку майже 170 млн. гривень. Відповідно до ухвали одного із районних судів м.Києва на вилучені цигарки сьогодні накладено арешт.

Наразі триває подальше досудове розслідування кримінального провадження за ч.3 ст.212 КК України.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

Запровадження ІТС «Електронний кабінет»

Відповідно до наказу Міністерства фінансів України від 14.07.2017 №637 «Про затвердження Порядку функціонування Електронного кабінету», зареєстрованого в Міністерстві юстиції 01 серпня 2017 року за №942/30810, запроваджено інформаційно-телекомунікаційну систему «Електронний кабінет».

Створення ІТС «Електронний кабінет» забезпечено на базі існуючого електронного сервісу «Електронний кабінет платника».

Електронний кабінет має функціональні частини:

відкрита  (загальнодоступна) частина та приватна частина (особистий кабінет).

Для забезпечення взаємодії засобами Електронного кабінету в приватній частині (особистий кабінет), яка є індивідуальною персоніфікованою веб-сторінкою користувача, платник податків здійснює електронну ідентифікацію з використанням ЕЦП відповідальних осіб платника (директора, бухгалтера, осіб, які мають право підпису), наданого будь-яким акредитованим центром сертифікації ключів відповідно до Закону України «Про електронний цифровий підпис».

Приватна частина (особистий кабінет) Електронного кабінету забезпечує надання платнику податків послуг, перелік яких передбачено Податковим кодексом України.

Для забезпечення можливості незалежної перевірки коректності роботи Електронного кабінету у розділі «Електронна звітність» офіційного веб-порталу ДФС розміщено перелік тестових платників.

Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.sfs.gov.ua, а також через офіційний веб-портал ДФС.

 

Довідку про відсутність заборгованості з податків можна отримати не виходячи з дому

З метою забезпечення належного сервісного обслуговування платників податків на веб-порталі ДФС України функціонує електронний сервіс «Електронний кабінет платника», за допомогою якого усі суб’єкти господарювання можуть не відвідуючи Центри обслуговування платників реалізувати свої обов’язки та права у сфері оподаткування,  що значно поліпшує якість надання адміністративних послуг та економить витрати часу на їх отримання.

Електронний кабінет є захищеним, персоналізованим та безпечним електронним сервісом, який надає безконтактні способи взаємодії платників податків та Державної фіскальної служби України з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій.

Для роботи з кабінетом не потрібно встановлювати спеціалізованого програмного забезпечення. Він працює як за допомогою персональних комп’ютерів, так і смарт-пристроїв, підключених до мережі Інтернет, безкоштовно в режимі реального часу та цілодобово.Тут платникам надано можливість надіслати запит на отримання інформації, заяву на реєстрацію платником окремих податків, отримати відповідь, зареєструвати податкові накладні чи розрахунок коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, скористатися іншими електронними сервісами та отримати потрібну і корисну інформацію.

Нерідко в платників податків виникає необхідність підтвердити держоргану, банку або контрагенту відсутність заборгованості перед бюджетом, підтверджуючим документом в такому випадку стає довідка про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються органами фіскальної служби.

Зокрема за допомогою сервісу «Електронний кабінет платника» з використанням ЕЦП будь-якого акредитованого центру сертифікації ключів можна надіслати заяву та отримати довідку про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються органами фіскальної служби в електронному вигляді, яка підписана ЕЦП посадових осіб відповідного контролюючого органу.

Суб’єкти сфери публічних закупівель, а також будь-які зацікавлені органи/суб’єкти у загальнодоступній частині "Електронного кабінету платника", вхід до якої здійснюється без ідентифікації користувача, після застосування фільтрів для пошуку «Індивідуальний податковий номер», «Номер довідки», «Дата довідки» мають можливість переглянути видані платникам довідки та/або завантажити довідку у вигляді файла з ЕЦП посадових осіб відповідного контролюючою органу.

Таким чином, серед переваг використання саме електронного кабінету платника для отримання Довідки варто відмітити:

можливість на безоплатній основі працювати в ЕКП у щоденному цілодобовому режимі ;

скорочення до мінімуму контакту платників з органами ДФС;

економити свій час не відвідуючи орган ДФС;

отримувати потрібну інформацію в режимі реального часу;

можливість задовольнити запити платників з найвіддаленіших куточків України.

 

Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс

З метою якісного обслуговування платників податків та забезпечення умов для швидкого та комфортного процесу адміністрування податків на офіційному веб-порталі ДФС України запроваджено 14 сервісів, якими сьогодні користуються більшість платників податків. Одним з них є загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс (далі - «ЗІР»).

Робота «ЗІР» направлена на забезпечення платників податків своєчасною, достовірною і повною довідковою інформацією. Інформаційне наповнення «ЗІР» здійснюється на підставі функціональних повноважень органів ДФС, з урахуванням результатів всебічного аналізу інформації про потреби клієнтів, які звертаються до Контакт-центру та, з метою мінімалізації витрат часу представників бізнесу на спілкування з державою.

Сервіс забезпечує можливість пошуку інформації по певному податку, напрямку діяльності, у т.ч. з використанням ключових слів, шляхом перегляду за певні періоди інформації, при цьому не лише по запитаннях-відповідях, розміщених в Базі знань, але і по відповідях на письмові звернення, які були надані з використання Бази знань, назвах нормативних та інформаційних документів, а в перспективі запровадження інтерактивних посилань на взаємопов’язані документи.

Більш детально про роботу «ЗІР» можна дізнатися на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням: zir.sfs.gov.ua.

 

В ЗІР функціонує розділ з митною інформацією

Нікопольська ОДПІ нагадує, що в ЗІР функціонує розділ «Інформація з питань митної справи».

Зауважимо, що новий розділ спрямований на покращення орієнтації користувачів ресурсу в інформації за напрямом «Митна справа». Він містить графічні та текстові інформаційні матеріали з питань митного законодавства. Це – матеріали щодо заповнення граф митної декларації, довідкові таблиці стосовно завершення митних режимів та оподаткування товарів в залежності від обраного митного режиму тощо.

Варто зазначити, що на сьогодні ЗІР об’єднує в собі майже 5 тисяч чинних запитань-відповідей, 668 нормативних та інформаційних документів, 807 витягів з письмових консультацій, підготовлених ІДД ДФС на типові звернення суб’єктів господарювання та громадян. Крім того, ресурс надає можливість ознайомитись зі ставками загальнодержавних і місцевих податків та зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, змінами в законодавстві, контроль за додержанням якого покладено на ДФС.

Розміщена в ЗІР інформація постійно актуалізується та систематизується для оптимального сприйняття.

Нагадуємо, що скористатись ЗІР можна на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням: «Загальнодоступний інформаційно – довідковий ресурс», або за електронною адресою: http://zir.sfs.gov.ua.

 

У «ЗІР» функціонує розділ «Електронний цифровий підпис»

Нікопольська ОДПІ інформує, що в електронному сервісі Державної фіскальної служби України (далі – ДФС) «Загальнодоступний інформаційно - довідковий ресурс» («ЗІР») функціонує розділ «Електронний цифровий підпис».

Цей розділ містить:

- актуальні запитання щодо послуг електронного цифрового підпису;

- інформацію щодо Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД ДФС) за посиланням www.acskidd.gov.ua;

- місцезнаходження та режим роботи відокремлених пунктів реєстрації користувачів АЦСК ІДД ДФС за посиланням www.acskidd.gov.ua/contacts;

- можливість переходу до усіх запитань-відповідей за напрямком «Електронний цифровий підпис».

Нагадуємо, що скористатись електронним сервісом «ЗІР» можна на головній сторінці офіційного веб-порталу ДФС або за посиланням http://zir.sfs.gov.ua.

 

Щодо розділу «Ставки податків і зборів»

Нікопольська ОДПІ нагадує, що з метою забезпечення належного рівня поінформованості платників податків, систематизації інформації для зручності її пошуку та аналізу, в Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі діє розділ «Ставки податків і зборів», де можна оперативно у будь-який час та у зручній формі ознайомитись із ставками загальнодержавних та місцевих податків і зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та з інформацією щодо оподаткування товарів в залежності від обраного митного режиму.

 

Про електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера»

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що на офіційному веб-порталі ДФС України діє електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера».

Цей сервіс надає можливість отримати інформацію про назву платника податків (у разі його пошуку за кодом ЄДРПОУ) та про перебування його на обліку в органах ДФС, а також перевірити надійність ділових партнерів, як фізичних так і юридичних осіб, у частині сумлінності сплати ними податків до бюджету, тобто наявності/відсутності податкового боргу.

Для цього достатньо знати код згідно з ЄДРПОУ – для юридичної особи (реєстраційний номер облікової картки платника податків – для фізичної особи) або точну назву партнера, ввести відому інформацію в одне з відповідних полів. За цією інформацією система здійснить пошук з баз даних, доступних для публічного використання, та повідомить про результати пошуку.

Оновлення інформації на сайті щодо стану розрахунків платника податків з бюджетом (про наявність заборгованості) відбувається щоденно, крім вихідних та святкових днів, після проведення розрахунків зведених показників у центральній базі даних за результатами попереднього банківського дня.

 

Актуально для платників податків!

Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що для безкоштовного отримання на електронну адресу повідомлень про зміни у законодавстві з питань оподаткування, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування чи митному законодавстві необхідно направити електронний лист на електронну адресу idd@sfs.gov.ua з обов’язковим зазначенням у полі «Тема»: 6011.

Про це повідомила Державна фіскальна служба України на офіційному веб-порталі (електронний сервіс «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс», розділ «Необхідно знати»).

 

Про електронний сервіс ДФС «Акредитований центр сертифікації ключів»

Нікопольська ОДПІ нагадує, що про порядок отримання безкоштовних послуг електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП), які надають пункти реєстрації користувачів Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС України (далі – АЦСК ІДД ДФС), можна дізнатись за допомогою електронного сервісу Державної фіскальної служби України «Акредитований центр сертифікації ключів», що розміщений на головній сторінці офіційного веб-порталу ДФС (http://sfs.gov.ua).

Безкоштовне надання послуг ЕЦП здійснюється АЦСК ІДД ДФС органам державної влади, органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам та організаціям всіх форм власності, іншим суб’єктами господарської діяльності та фізичним особам.

Робота АЦСК ІДД ДФС забезпечується сучасним програмно-технічним комплексом, у складі якого використовуються програмно-апаратні рішення, які забезпечують високий рівень надійності захисту інформації.

До послуг ЕЦП, які надаються АЦСК ІДД ДФС належать:

- реєстрація заявників;

- надання у користування надійних засобів ЕЦП;

- допомога при генерації відкритих та особистих ключів;

- обслуговування посилених сертифікатів ключів заявників, що включає сертифікацію відкритих ключів заявників, розповсюдження та зберігання посилених сертифікатів ключів, управління статусом посилених сертифікатів ключів та розповсюдження інформації про статус сертифікатів ключів;

- надання послуги фіксування часу;

- консультативні послуги у сфері ЕЦП за зверненням підписувачів.

Переглянути перелік документів для отримання послуг ЕЦП та завантажити форми реєстраційних документів разом зі зразками їх заповнення платники можуть у розділі «Реєстрація користувачів» головної сторінки офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД ДФС за посиланням: http://acskidd.gov.ua/r_kor

 

Антикорупційний сервіс «Пульс»

З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності територіальних органів Фіскальної служби України нагадуємо платникам податків про функціонування антикорупційного сервісу Фіскальної служби України «Пульс», який доступний клієнтам податкової служби та митниці. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.

Ефективний сервіс за гарячою лінією попереджує: труднощі в спілкуванні; некоректне ставлення; перевищення повноважень; неякісне обслуговування; та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.

 

Перелік груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту або гарантійній заміні, у цілях застосування РРО

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до статті 2 Закону України від 06.07.1995 №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» зі змінами та доповненнями Кабінет Міністрів України постановою від 16.03.2017 №231 (далі – Постанова №231) затвердив перелік груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі – Перелік).

Нагадуємо, що нормою пункту 296.10 статті 296 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями передбачено застосування реєстраторів розрахункових операцій (РРО) платниками єдиного податку, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту.

Згідно з Постановою №231 до цього Переліку ввійшли наступні групи товарів:

1. Група 73 «Вироби з чорних металів».

2. Група 84 «Реактори ядерні, котли, машини, обладнання і механічні пристрої; їх частини».

3. Група 85 «Електричні машини, обладнання та їх частини; апаратура для запису або відтворення звуку, телевізійна апаратура для запису та відтворення зображення і звуку, їх частини та приладдя».

4. Група 87 «Засоби наземного транспорту, крім залізничного або трамвайного рухомого складу, їх частини та обладнання».

5. Група 90 «Прилади та апарати оптичні, фотографічні, кінематографічні, контрольні, вимірювальні, прецизійні; медичні або хірургічні; їх частини та приладдя».

6. Група 91 «Годинники всіх видів та їх частини».

7. Група 92 «Музичні інструменти; їх частини та приладдя».

8. Група 95 «Іграшки, ігри та спортивний інвентар; їх частини та приладдя».

Пунктом 3 Постанови №231 визначено, що вона набирає чинності через 30 днів з дня її опублікування.

Ця Постанова опублікована у газеті «Урядовий кур’єр» від 07.04.2017 №66.

 

Зміни до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування»

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 01.01.2018 набрав чинності Закон України від 03 жовтня 2017 року № 2148-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій», який вніс зміни до Закону України 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», а саме:

максимальна величина бази нарахування єдиного внеску визначається як максимальна сума доходу застрахованої особи на міся

Джерело: guru.ua

Категорії: Новости Днепропетровска Новости Никополя

10.01.2018 12:00