Новини Нікопольськoї ОДПІ

Новини Нікопольськoї ОДПІ
Мирослав Продан: У жовтні надходження ЄСВ склали 15,8 млрд. гривень
У жовтні 2017 року Державною фіскальною службою України забезпечено надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на рівні 15,8 млрд. грн. Про це повідомив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан.
За його словами, надходження жовтня цього року на 4,6 млрд. грн. більше, ніж минулого року.
Загалом з початку року органи ДФС зібрали 145 млрд. грн. ЄСВ, що на 39,3 млрд. грн. більше, ніж за відповідний період 2016 року.
«Аналогічну суму єдиного внеску було зібрано лише за 10 місяців 2015 року, але тоді його розмір був у двічі більший, ніж сьогодні. Такі обсяги надходження ЄСВ забезпечені завдяки підвищенню рівня мінімальної заробітної плати до розміру 3 200 грн. з січня 2017 року. Зарплати почали виходити з «тіні» і втрати бюджету Пенсійного фонду від зниження ЄСВ на 50% повністю компенсовані», – наголосив Мирослав Продан.
Як зазначив очільник ДФС, такий результат є яскравим прикладом того, що зниження податків за умови їх сплати усіма без винятку дозволяє компенсувати різницю в надходженнях. Так, збільшення відрахувань з ЄСВ дозволили достроково – з 1 жовтня - підвищити пенсії.
(Інформація прес-служби ДФС України).

ДФС та митні органи Литви розпочали спільне розслідування щодо законності перебування в Україні автомобілів з литовською реєстрацією
Cпівробітництво між Україною та Литвою у митній сфері розвивається у перспективному напрямі. Співпраця митних адміністрацій, зокрема, у сферах міжнародної технічної допомоги та протидії митним правопорушенням завжди динамічна та ефективна, вважає в.о. Голови ДФС Мирослав Продан. Про це він заявив під час зустрічі з Генеральним директором Митного департаменту при Міністерстві фінансів Литовської Республіки Арунасом Адоменасом 7 листопада у м. Вільнюсі.
«Ми вдячні литовській стороні за допомогу в реформуванні митних органів України та приведенні національного законодавства і практики у відповідність до європейських стандартів», - зазначив Мирослав Продан.
Серед успішних проектів співробітництва ДФС та Митного департаменту Литви Мирослав Продан назвав проект «Розвиток інституціонального потенціалу митної служби України», який був реалізований у 2015 році та започаткував інтенсивну та взаємовигідну співпрацю між Україною та Литвою у митній сфері.
Крім того, він зазначив високопрофесійну роботу литовських спеціалістів при реалізації проекту міжнародної технічної допомоги Twinning «Підтримка Державної фіскальної служби у розвитку елементів інтегрованого управління кордонами», який буде завершений у грудні поточного року. У його рамках Митна служба Литви надає ДФС допомогу у реформуванні української митниці та виведення її на європейський рівень.
Також литовські колеги є відповідальними за виконання спільних заходів за напрямом Twinning «Розвиток системи боротьби з корупцією», за результатами якого Митним департаментом Литви було підготовлено Білу книгу. Вона містить огляд сучасного антикорупційного стану ДФС у митній сфері, проблеми, наявні по напрямку боротьби з корупцією та рекомендації.
«У вересні цього року у Києві ми успішно презентували продукт нашої спільної роботи в антикорупційному напрямі «Білу книгу прозорості в Державній фіскальній службі». Я підписав розпорядження, відповідно до якого «Біла книга» була доведена до безумовного виконання всіх співробітників Державної фіскальної служби України», - підкреслив Мирослав Продан.
Перспективним напрямком подальшого співробітництва в.о. Голови ДФС визначив участь України в єдиному режимі транзиту та приєднання до спільної системи NCTS. Це є першочерговим питанням переходу країни до європейських митних правил. Запровадження NCTS матиме низку переваг: буде відсутня необхідність декларування експортних товарів на кордоні з ЕС, з’явиться можливість обміну інформацією про товари, переміщені через загальний кордон України та країн-членів ЕС, а митні процедури стануть простіше, що збільшить товарообіг.
Тому ще одна з домовленостей з Литвою – можливість закупівлі програмного продукту, допомога литовських колег з встановлення програми та навчання працівників ДФС, а також подальше вдосконалення митного законодавства і приведення його до європейських норм.
Крім того, українські митники зацікавлені у вивченні досвіду країн ЄС та закупівлі програмного забезпечення з оцінки результативності та ефективності профілів ризиків у автоматичному режимі. Також корисним буде досвід Литви і щодо використання програмного забезпечення по верифікації документів про походження товарів та застосування фінансових гарантій при доставці та випуску у вільний обіг товарів.
Українські та литовські митники домовилися удосконалити співробітництво та обмін досвідом у сфері попередження митних правопорушень, боротьби з контрабандою, протидії незаконному обігу підакцизних товарів. Попередні домовленості, досягнуті між керівництвом ДФС та Митного департаменту Литви під час конференції Twinning 19-20 вересня у Києві, вже набули практичної реалізації. Литовські колеги на запит української сторони розпочали розслідування щодо законності ввезення та використання на території України транспортних засобів, зареєстрованих на території Литовської Республіки. Станом на 1 листопада, на митній території України знаходиться понад 59 тис. транспортних засобів з литовською реєстрацією, левова частка яких – 44,6 тис. ввезені в режимі тимчасового ввозу.
(Інформація прес-служби ДФС України).

Мирослав Продан: Залучення до боротьби з контрабандою керівників облдержадміністрацій дає певний ефект
Залучення до боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил голів обласних державний адміністрацій дає певний ефект, який в результаті сприяє суттєвому перевиконанню митних індикативів. Про це заявив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан в ефірі програми «Подробиці тижня» телеканалу «Інтер».
За його словами, сьогодні ДФС успішно працює над перекриттям тіньових потоків, які були зосереджені як на західному регіоні, так і портах Одеської митниці, за рахунок переоснащення та забезпечення технічними засобами митного контролю митниць, створення відповідних електронних сервісів.
«Якщо забезпечити сервіси в достатній кількості, я переконаний, що нам вдасться суттєво зменшити рівень корупційних і будь-яких контрабандних потоків. Так, з 1 вересня минулого року діє система «Єдине вікно» подачі звітності, що фактично унеможливлює будь-який контакт між посадовою особою і співробітником митниці, а відповідно, унеможливлює будь-яку корупційну складову», – зазначив Мирослав Продан.
Він також зауважив, що на ефективність боротьби з тіньовими потоками впливають і кадрові зміни, проведені в ДФС. Так, останнім часом відбулися призначення нових керівників низки митниць, зокрема, Тернопільської, Івано-Франківської, Одеської через прозорий конкурс.
Так, наприклад, враховуючи зміну керівництва Одеської митниці та залучення до боротьби з митними правопорушення голови облдержадміністрації Одещини, вдалося забезпечити значні суми сплати митних надходжень, за результатами яких у рамках дорожнього експерименту на розвиток інфраструктури області перераховано понад 2 млрд гривень.
«Я пам'ятаю, як наприкінці минулого року ряд експертів, ряд громадських діячів відзначали, що в тіні української митниці знаходиться близько 50 мільярдів гривень. Так от, я сьогодні з впевненістю можу стверджувати те, що протягом 10 місяців поточного року, українська митниця додатково до факту минулого року забезпечила вже 60 мільярдів гривень», – підкреслив Мирослав Продан.
(Інформація прес-служби ДФС України).

Корисний довідник для платників ПДВ
Інформація для платників ПДВ, підготовлена за результатами проведеної 19 жовтня 2017 року зустрічі в.о. начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Оксани Томчук з представниками бізнесу та громадськості.
Додаток 1 – ПАМ’ЯТКА дій платників ПДВ, яким зупинено реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України.
Додаток 2 – ПРАКТИЧНИЙ ПРИКЛАД.
Додаток 3 – Зразок заповнення на умовному прикладі Таблиці даних платника податків.
Додаток 4 – Зразок заповнення на умовному прикладі ПОВІДОМЛЕННЯ щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено.
Додаток 5 – АКТУАЛЬНО ДЛЯ СІЛЬГОСПВИРОБНИКІВ!
Ознайомитися з додатками 1-5 можна на офіційному порталі ДФС у Дніпропетровській області за посиланням: http://dp.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/316170.html

З початку року майже 87% судових справ вирішено на користь органів ДФС Дніпропетровщини
Станом на 1 листопада 2017 року на розгляді у судах за участю податкових органів фіскальної служби Дніпропетровської області перебувало 10,3 тис. справ на суму 11,7 млрд. грн. Протягом січня – жовтня поточного року судами розглянуто 1722 справи на суму 1,49 млрд. грн., з них 1496 справ на суму 1,19 млрд. грн. вирішено на користь органів ДФС області.
У порівнянні з аналогічним періодом 2016 року показник позитивного вирішення на користь органів ГУ ДФС збільшився по кількості на 30,4%, по сумі на 34,0%.
«Основними факторами задоволення переважної кількості розглянутих справ у судах на користь органів ДФС області є існуюча практика досудового вирішення спорів із платниками та підвищення рівня претензійно - позовної роботи», - зауважив начальник юридичного управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Олег Басан.
(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

За результатами 129 фактичних перевірок податківцями Дніпропетровщини виявлено 135 порушень у сфері реалізації алкогольної та тютюнової продукції
У Інформаційному агентстві «Мост Днепр» відбулася прес-конференція для ЗМІ заступника начальника відділу управління контролю за обертом та оподаткуванням підакцизних товарів ГУ ДФС у Дніпропетровській області Андрія Первой. Він повідомив, що з початку року фахівцями ГУ ДФС у Дніпропетровській області проведено 129 фактичних перевірок з питань дотримання законодавства у сфері обігу підакцизних товарів, в ході яких виявлено 135 порушень законодавства, з яких 84 – торгівля підакцизними товарами без наявності ліцензій на право її реалізації. До порушників законодавства застосовано штрафні санкції на суму 7 мільйонів 443 тисячі.
За словами Андрія Первой, загалом з початку року анульовано дію 2 тисяч 87 ліцензій, з яких 1 тисяча 186 - на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та 911 - на право реалізації тютюнових виробів. Дію 78 ліцензій анульовано за порушення законодавства з питань продажу алкогольної та тютюнової продукції неповнолітнім особам. З яких 38 ліцензій на право роздробної торгівлі алкоголю та 40 на право роздрібної торгівлі тютюнових виробів.
Від правоохоронних органів Дніпропетровщини з початку року до фіскальної служби області надійшло 107 адміністративних матеріалів щодо реалізації алкогольної та тютюнової продукції неповнолітнім. За результатами розгляду матеріалів до суб’єктів господарювання застосовано штрафних санкцій більш, як на 1 мільйон гривень та анульовано 78 ліцензій.
«Хочу звернути увагу, що 10 вересня 2017 року в дію вступила постанова Кабінету Міністрів України №634 щодо встановлення розміру мінімальних раптово-роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв, з гідно з якою одна пляшка горілки ємкістю 0,5 літра, 40 відсотків спирту не може коштувати дешевше 79 гривень 56 копійок» - на завершенні прес-конференції зазначив Андрій Первой.
(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

Дніпропетровська митниця ДФС: 1 млрд. 874,2 млн. грн. перераховано до державного бюджету протягом жовтня 2017 року
У жовтні поточного року Дніпропетровська митниця ДФС поповнила державний бюджет на 1 млрд. 874,2 млн. грн., що на 38,8%, або на 524,2 млн. грн. більше, ніж у десятому місяці 2016 року.
На зростання надходжень платежів у жовтні вплинуло збільшення об’єму митного оформлення вугілля, гірничошахтних дробарок, прокату плоского та іншої металопродукції, шин пневматичних тощо.
«Загалом з початку року у державну казну Дніпропетровська митниця ДФС перерахувала 16 млрд. 45,2 млн. грн. митних платежів, що на 23,1%, або на 3 млрд. 12 млн. грн. більше, ніж за січень – жовтень 2016 року», - зауважив заступник начальника Дніпропетровської митниці ДФС Ігор Диба.
Відтак, для зарахування до спеціальних фондів бюджету Дніпропетровської області, Дніпропетровською митницею ДФС спрямовано майже 21,8 млн. грн. для забезпечення здійснення заходів на реконструкцію і поточний ремонт автомобільних доріг загального користування державного значення та поліпшення дорожньої інфраструктури. Завдяки цьому було виконано ремонтні роботи доріг області: Дніпро - Кривий Ріг - Миколаїв, Дніпро – Павлоград - Донецьк, Дніпро – Запоріжжя та Дніпро – Царичанка – Кобеляки – Решетилівка.
(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

Платники Нікопольської ОДПІ сплатили до місцевого бюджету 83,1 млн грн єдиного податку
Про це повідомила начальник відділу адміністрування податків та зборів з фізичних осіб та єдиного внеску території обслуговування Нікопольської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області Юлія Пушко. Це складає 9,4 відсотків від загальної суми податкових надходжень до місцевих бюджетів. Проти минулого року надходження зросли на 25,0 млн грн, темп росту склав 143,1 відсоток.
Нагадуємо, що відповідно до п.п. 1 п. 291.4 ст. 291 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) до платників єдиного податку, які відносяться до першої групи, належать фізичні особи - підприємці, які не використовують працю найманих осіб, здійснюють виключно роздрібний продаж товарів з торговельних місць на ринках та/або провадять господарську діяльність з надання побутових послуг населенню і обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 300 000 гривень.
До платників єдиного податку, які відносяться до другої групи, згідно з п.п. 2 п. 291.4 ст. 291 ПКУ належать фізичні особи - підприємці, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво та/або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства, за умови, що протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв:
не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 10 осіб;
обсяг доходу не перевищує 1 500 000 гривень.
До платників єдиного податку, які відносяться до третьої групи, належать фізичні особи - підприємці, які не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, не обмежена та у яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 5 000 000 гривень (п.п. 3 п. 291.4 ст. 291 ПКУ).

У разі прийняття на роботу працівника – повідомте про це податкові органи
Про легалізацію найманих працівників та запобігання отримання заробітної плати «в конверті», а також сплату єдиного соціального внеску повідомив під час зустрічі зі ЗМІ заступник начальника відділу адміністрування податків та зборів з фізичних осіб та єдиного внеску території обслуговування Нікопольської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області Григорій Будимко.
«Трудові відносини між найнятим робітником і фізичною особою - суб'єктом підприємницької діяльності - повинні оформлятися відповідно до чинного законодавства», - розпочав розмову Григорій Будимко і нагадав, що Постановою КМУ від 17.06.2015 р. №413 визначено порядок повідомлення ДФС і її територіальних органів про прийом працівника на роботу. А саме: повідомлення повинне подаватися працедавцем до податкової інспекції по місцю обліку як платника ЄСВ по розробленій формі до початку роботи працівника згідно з укладеною трудовою угодою.
Нагадуємо, якщо фізичні особи – підприємці використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту), до органів доходів і зборів за найманих працівників обов’язково подається щомісячно звіт з ЄСВ та щоквартально звіт форми 1 ДФ.
При цьому, фізособи – підприємці та особи, які провадять незалежну професійну діяльність, зобов’язані подавати Звіт за себе незалежно від того, чи ведуть вони підприємницьку діяльність (крім фізичних осіб - підприємців, які є пенсіонерами за віком або інвалідами та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу).
Григорій Будимко зазначив, що «тіньова зарплата» є однією із найбільших проблем сучасної економіки, оскільки нелегальні доходи призводять до значних негативних наслідків не тільки для бюджету держави, а й для самих працівників, позбавляючи їх соціальних гарантій.

Для роздрібної торгівлі пивом необхідний касовий апарат та ліцензія
Головний державний ревізор-інспектор Криворізького відділу контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів управління контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Леонід Бабкін пояснив, які є особливості при торгівлі пивом підприємцями.
Оскільки пиво віднесено до алкогольних напоїв, суб’єктам господарювання для здійснення роздрібної торгівлі пивом (в т.ч. виключно пивом), необхідно отримувати ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями.
Також звернули увагу, що однією з умов отримання ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями (крім столових вин) є наявність зареєстрованого належним чином реєстратора розрахункових операцій (книги обліку розрахункових операцій).
Продаж алкогольних напоїв на розлив для споживання на місці дозволяється тільки закладами ресторанного господарства та спеціалізованими відділами підприємств, що мають статус закладів ресторанного господарства, підприємств з універсальним асортиментом товарів.
Отже, фізичні особи-підприємці - платники єдиного податку другої та третьої груп мають право здійснювати продаж алкогольних напоїв на розлив, у тому числі пива, виключно через заклад ресторанного господарства або спеціалізований відділ, що має статус закладу ресторанного харчування, за умови наявності ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та застосування реєстратора розрахункових операцій (РРО) при проведенні розрахунків.
Водночас, дозволено проводити розрахункові операції без застосування РРО з використанням розрахункових книжок (РК) та книг обліку розрахункових операцій (КОРО) фізичними особами-підприємцями, які сплачують єдиний податок та здійснюють роздрібну торгівлю продовольчими товарами та пивом у пляшках і бляшанках, за умови відсутності продажу інших підакцизних товарів.
Однак, при перевищенні річного обсягу розрахункових операцій з продажу товарів (надання послуг) у розмірі 1 млн грн застосування РРО є обов’язковим.

Наповнення бюджету від платників Нікопольщини
Як повідомив начальник Нікопольської ОДПІ Володимир Джавун, за січень – жовтень 2017 року від платників Нікопольського регіону надійшло 1 млрд 369,3 млн грн, що на 312,8 млн грн більше ніж у відповідному періоді минулого року.
До Державного бюджету України за січень – жовтень надійшло 481,4 млн грн, що на 108,7 млн грн більше аналогічного періоду 2016 року.
Основними джерелами наповнення державного бюджету є:
- податок на доходи фізичних осіб;
- податок на додану вартість;
- рентна плата за користування надрами;
- військовий збір.
Надходження місцевих бюджетів за десять місяців 2017 року склади 887,9 млн грн, що на 204,1 млн грн більше аналогічного періоду 2016 року.
Бюджетоутворюючими джерелами наповнення місцевого бюджету є:
- податок на доходи фізичних осіб;
- плата за землю;
- єдиний податок.

На соціальні видатки роботодавці Нікопольського регіону направили
409,9 млн гривень
У січні-жовтні 2017 року платники податків Нікопольського регіону спрямували до соціальних фондів 409,9 млн гривень єдиного соціального внеску. Про це повідомив перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський.
Він зазначив, що відносно аналогічного періоду минулого року надходження ЄСВ зросли на 104,3 млн гривень, темп росту 134,1 відсоток.
Більшість платників єдиного внеску, а це передусім, роботодавці, свідомо ставляться до підвищення соціальних стандартів в країні. В регіоні поступово зростає рівень середньої зарплати, збільшується фонд оплати праці, як результат – бюджети отримують додаткові ресурси для подальших соціальних виплат найбільш уразливим верствам населення, – підкреслила Володимир Малиновський.
Так, на початок поточного року рівень середньої заробітної плати по Нікопольському регіону складав 5,3 тис. грн., а в вересні -6,6 тис. гривень.
Водночас, як наголосив перший заступник начальника, зараз органи виконавчої влади реалізують спільні заходи з органами Державної фіскальної служби з легалізації доходів працюючого населення, проводять роботу з працедавцями щодо підвищення зарплат до законодавчо встановленого рівня тощо. Адже запобігання "тіньовій" зайнятості і ухиленню від оподаткування дозволяє залучати надходження та гарантувати працівникам право на соціальний захист.

Порядок оподаткування спадщини змінено
Про це нагадав під час брифінгу перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський.
25 березня 2017 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування спадщини» від 23.02.2017 року № 1910-VIII (опублікований в газеті «Голос України» № 54 від 24.03.2017).
Норми Закону застосовуються до доходів, отриманих починаючи з 1 січня 2017 року у вигляді спадщини/дарунка.
Оподатковуються за нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб об’єкти спадщини, які успадковуються не тільки членами сім’ї спадкодавця першого ступеня споріднення, але й об’єкти спадщини, що успадковується членами сім’ї другого ступеня споріднення.
Членами сім'ї фізичної особи першого ступеня споріднення вважаються її батьки, її чоловік або дружина, діти такої фізичної особи, у тому числі усиновлені.
Членами сім'ї фізичної особи другого ступеня споріднення вважаються її рідні брати та сестри, її баба та дід з боку матері і з боку батька, онуки.
Вартість будь-якого об’єкта спадщини, що успадковується спадкоємцями, які не є членами сім'ї спадкодавця першого та другого ступеня споріднення оподатковуються податком на доходи фізичних осіб за ставкою 5%.
У разі спадкування будь-яких об’єктів спадщини, які оподатковуються за нульовою ставкою, оціночна вартість таких об’єктів з метою оподаткування не визначається.
Також не проводиться оцінка об’єктів, подарованих платнику податку, які оподатковуються податком на доходи фізичних осіб за нульовою ставкою.
При цьому, доходи у вигляді дарунка, нараховані (виплачені, надані) платнику податку юридичною особою або фізичною особою - підприємцем, оподатковуються на загальних підставах, передбачених Податковим кодексом України для оподаткування додаткового блага, тобто за ставкою 18%.
Як повідомив перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ, за результатами декларування доходів громадян, отриманих у 2016 році до Нікопольської ОДПІ подано 3682 декларації про майновий стан і доходи. З них 445 громадян подали декларації та задекларували доходи від отримання спадщини.
Загальна сума задекларованих доходів склала понад 166,5 млн гривен, до бюджету надійшло 6,2 млн гривень ПДФО та 1,1 млн гривень військового збору.
Крім того, з початку 2017 року 1188 громадянина подали декларацію про майновий стан і доходи з метою скористатися правом на податкову знижку. Зазначеній категорії громадян буде повернуто з бюджету 1,7 млн грн податку на доходи з фізичних осіб.
Звертаємо вашу увагу, якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься.

На офіційному веб-порталі ДФС розміщена інформація щодо РРО
Про це повідомила заступник начальника Нікопольської ОДПІ Вікторія Радецька.
Для інформування суб’єктів господарювання Державна фіскальна служба щодекади оприлюднює на своєму веб-сайті:
- дані щодо фіскальних номерів реєстраторів розрахункових операцій із зазначенням найменування суб’єкта господарювання (прізвища, імені, по батькові), дати реєстрації РРО, а також номера останньої книги обліку розрахункових операцій, зареєстрованої на такий РРО, та дати її реєстрації;
- дані щодо фіскальних номерів РРО, реєстрацію яких скасовано за заявою суб’єкта господарювання або з ініціативи контролюючого органу, із зазначенням найменування суб’єкта господарювання (прізвища, імені, по батькові), дати, причини та підстави для скасування реєстрації РРО.
Інформація оприлюднюється із зазначенням дати оприлюднення і дати оновлення інформації.
Така інформація розміщена на офіційному веб-порталі ДФС: «Інформація про РРО» (http://sfs.gov.ua/rro) та «Інформація про книги ОРО» сервісу «Інформація щодо РРО та книг ОРО» (http://sfs.gov.ua/koro).
Зазначена норма передбачена п. 19 глави 2 розд. II «Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги)», затвердженого наказом МФУ від 14.06.2016 № 547.

На офіційному веб-сайті ДФС розміщено Реєстр неприбуткових установ та організацій
На офіційному веб-сайті ДФС України забезпечено відкритий доступ до відомостей, що містяться в Реєстрі неприбуткових установ та організацій. Про це повідомила заступник начальника Нікопольської ОДПІ Вікторія Радецька.
Реєстр включає ідентифікаційні та реєстраційні відомості про неприбуткові організації, зокрема: - код згідно з ЄДРПОУ; - найменування неприбуткової організації; - дату включення неприбуткової організації до Реєстру, починаючи з якої визначається строк безперервної реєстрації неприбуткової організації; - ознаку неприбутковості; - дату присвоєння ознаки неприбутковості або її зміни; - дату та номер рішення про включення, повторне включення неприбуткової організації до Реєстру або зміну ознаки неприбутковості; - дату скасування ознаки неприбутковості; - дату та номер рішення про виключення неприбуткової організації з Реєстру; - найменування та ідентифікаційний код контролюючого органу.
В реєстрі не передбачається відображення довідкових відомостей про місцезнаходження організації, даних про керівників, головних бухгалтерів, засновників та фінансово-економічних показників господарської діяльності неприбуткової організації.
Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру визначений постановою КМУ від 13.07.2016 р. № 440.

Землекористувачі та власники землі сплатили 173,9 мільйонів гривень
Платники податків, юридичні та фізичні особи, що перебувають на обліку у Нікопольській ОДПІ, сплатили протягом січня - жовтня 2017 року 173,9 млн грн плати за землю. Ці кошти були спрямовані до місцевих бюджетів. Якщо порівнювати надходження цього податкового платежу з аналогічним періодом минулого року, то коштів у поточному році до місцевих скарбниць перераховано на 22,7 млн грн більше. Про це повідомила заступник начальника Нікопольської ОДПІ Вікторія Радецька.
Відповідно до податкового законодавства, власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у звітному році.

Про оголошення конкурсу
ГУ ДФС у Дніпропетровській області оголошує конкурс з визначення суб’єктів господарювання, які у 2018 році можуть здійснювати реалізацію безхазяйного майна та майна, що переходить у власність держави (далі – Єдиний реєстр).
Заява для участі у конкурсі приймається ГУ ДФС у Дніпропетровській області за адресою: м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-а.
Інформація про документи, які необхідно подати на розгляд комісії для участі у конкурсі розміщено на субсайті «Територіальні органи ДФС у Дніпропетровській області» посиланням http://dp.sfs.gov.ua/.

Увага! ГУ ДФС у Дніпропетровській області попереджає про активізацію шахраїв, які діють під виглядом працівників фіскальної служби
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що останнім часом збільшилась кількість випадків шахрайських дій, здійснених невідомими особами від імені керівництва ГУ ДФС.
Зловмисники телефонують на мобільні і службові телефони посадовим особам підприємств, фізичним особам – підприємцям та вимагають неправомірну вигоду.
Наполегливо радимо громадянам бути пильними та обачними, не вірити сумнівним пропозиціям та ретельно перевіряти інформацію.
Тож, у разі отримання такої інформації та недопущення у майбутньому подібних випадків шахрайства просимо інформувати ГУ ДФС у Дніпропетровській області за номерами телефонів: (056) 374-31-64, (0562) 47-59-49, а також особисто звертатись за адресою: м.Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-а.
Звертаємося до всіх з проханням максимально поширити дану інформацію, щоб не потрапити на «гачок» шахраїв!

Майже 236,6 тис. автомобілів з іноземною реєстрацію знаходяться на території України незаконно
За 10 місяців поточного року в Україну було ввезено 865 тис. транспортних засобів з іноземною реєстрацією. З них майже 681,6 тис. авто ввезено у режимі «транзиту» та майже 183,4 тис. автомобілів – у режимі «тимчасового ввезення».
Станом на 1 листопада 2017 року на території України загалом перебуває понад 383,3 тис. транспортних засобів з іноземною реєстрацією. З них з порушенням терміну – майже 236,6 тис. автомобілів.
Так, з ввезених в режимі «транзиту» 100,8 тис. авто, понад 67 тис. перебувають на території України з порушенням терміну.
Із понад 282,5 тис. транспортних засобів, ввезених в режимі «тимчасового ввезення», майже 169,5 тис. – з порушенням терміну.
ТОП-5 країн-членів ЄС, з яких були завезені транспортні засоби (станом на 1.10.2017):
- Польща – 118 тис. авто
- Литва – 54,7 тис.
- Німеччина – 19,9 тис.
- Чехія –14,2 тис.
- Болгарія – 12,4 тис.
Загалом, протягом січня-жовтня 2017 року митниками було складено 17,9 тис. протоколів про порушення митних правил при ввезенні автомобілів, за результатами яких порушникам нараховано 127,7 млн. грн. штрафів.
Так, за ст. 470 Митного кодексу України (порушення термінів транзиту) складено 14544 протоколи, за якими застосовано 84,8 млн. грн. штрафів.
За ст.481 Митного кодексу України (порушення термінів тимчасового ввезення) – 3356 протоколів із сумою штрафів на 42,9 млн. гривень.
(Інформація прес-служби ДФС України).

За рішенням суду порушник митного законодавства має сплатити понад 3 мільйони гривень штрафу
У поточному році значно збільшилась кількість виявлених порушень митних правил, пов’язаних з незаконним ввезенням та використанням на території України транспортних засобів, що зареєстровані в іноземних державах.
Так, автомобіль «Mercedes-Benz» був ввезений на територію України з ухиленням від сплати митних платежів. Під час перетину кордону у пункті пропуску «Нові Яриловичі» громадянин пред’явив митникам паспорт громадянина Литовської Республіки. Це давало йому право, як нерезиденту, ввезти автомобіль, що перебував на обліку в іноземній державі, без сплати митних платежів у митному режимі «тимчасове ввезення» терміном до 1 року.
Проте, у ході проведення аналітично-пошукових заходів митники встановили, що цей же громадянин має громадянство та постійне місце проживання в Україні, тобто він є резидентом України. А це вже зовсім інші вимоги. Резидентам також дозволено ввозити автомобілі у режимі тимчасового ввезення під зобов’язання про їх зворотне вивезення, але основною вимогою при цьому є сплата всіх належних платежів: мита, ПДВ та акцизного податку.
Отже, маніпуляції зі статусом «резидент» та «нерезидент» дозволили громадянину ввезти автомобіль на територію України з порушенням митного законодавства, але митні платежі йому все ж таки доведеться сплатити. Санкції статті 485 Митного кодексу України «Дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів» передбачають накладення на порушника штрафу в розмірі 300 відсотків несплаченої суми митних платежів.
Згідно з Постановою Чернігівської митниці ДФС громадянин притягнутий до адміністративної відповідальності та повинен сплатити штраф в сумі 3 383 516 грн.
Позицію митниці також підтримали суди першої та апеляційної інстанції.
(Інформація прес-служби ДФС України).

Зустріч з ветеранами податкової служби Дніпропетровщини – як символ єдності поколінь
Вже гарною та доброю традицією стало щорічне привітання ветеранів податкової служби Дніпропетровщини, яке відбулося днями у Головному управлінні ДФС у Дніпропетровській області, з нагоди Дня вшанування пенсіонерів і ветеранів державної податкової служби України.
Ветерани були раді знов зустрітися зі своїми колегами, поспілкуватися один з одним та передати свій досвід нинішнім працівникам служби.
Звертаючись до ветеранів, виконуючий обов’язки заступника начальника ГУ ДФС Ігор Сабуров наголосив, що сьогодні значну роль та місце у суспільстві займають ветерани податкової служби України, які стояли біля витоків створення податкової служби та працювали на користь державі та суспільству. Наполегливість та відданість обраній справі стали неоціненною спадщиною, яку ветерани передають молодому поколінню.
Висловлюємо вдячність за бездоганну працю та бажаємо міцного здоров’я і щастя, мирного неба, гарного настрою, сімейного благополуччя, добра та втілення мрій!
З повагою,
колектив ГУ ДФС у Дніпропетровській області
(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

«Єдине вікно подання електронної звітності»: внесено зміни!
Нікопольська ОДПІ доводить до відома платників, що на офіційному веб-порталі ДФС України оприлюднено доповнення до спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності» до версії 1.25.24.0 (станом на 30.10.2017).
Цей комплект програмного забезпечення включає в себе зміни та доповнення з 23.08.2016 по 30.10.2017 включно (містить доповнення. починаючи з версії 1.25.0.0).
При цьому всі персональні довідники та налаштування користувача залишаються незмінними.
Перелік змін та доповнень (версія 1.25.24.0) (станом на 30.10.2017)
Нові версії документів:
◄ згідно із Законом України від 16.07.2015 №643-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість» проведено зміну версії для створення комфортних умов для платників податків:
- F/J 1301903 – Запит щодо отримання інформації в розрізі операцій з Системи електронного адміністрування ПДВ;
- F/J 1401903 – Витяг в розрізі операцій з Системи електронного адміністрування ПДВ;
◄ згідно із наказом Міністерства фінансів України від 21.07.2017 №651 «Про затвердження Порядку надання інформації з реєстру страхувальників Державного реєстру загальнообов’язкового державного страхування»:
- J/F 1303801 – Запит про отримання витягу з реєстру страхувальників (форма №1-ЗРС);
- J/F 1403801 – Довідка з реєстру страхувальників (форма №1-ДРС);
- J1438101 – Витяг з реєстру страхувальників (щодо юридичної особи або відокремленого підрозділу) (форма №1-ВРС);
- F1438201 – Витяг з реєстру страхувальників (щодо фізичної особи – підприємця або фізичної особи, яка провадить незалежну професійну діяльність) (форма №2-ВРС);
- F1438301 – Витяг з реєстру страхувальників (щодо фізичної особи, яка бере добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування) (форма №3-ВРС).
Електронні документи розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням:http://sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist/spetsializovane-klientske-program/

Антикорупційний сервіс «Пульс»
З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності територіальних органів Фіскальної служби України нагадуємо платникам податків про функціонування антикорупційного сервісу Фіскальної служби України «Пульс», який доступний клієнтам податкової служби та митниці. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.
Ефективний сервіс за гарячою лінією попереджує: труднощі в спілкуванні; некоректне ставлення; перевищення повноважень; неякісне обслуговування; та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.

Суб’єкт господарювання реалізує пальне на експорт: чи необхідно реєструватись платником акцизного податку?
Нікопольська ОДПІ доводить до відома платників, що відповідно до п.п.212.3.4 п.212.3 ст.212 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) особи, які здійснюватимуть реалізацію пального, підлягають обов’язковій реєстрації як платники акцизного податку контролюючими органами за місцезнаходженням юридичних осіб, місцем проживання фізичних осіб – підприємців до початку здійснення реалізації пального.
Реєстрація платника податку здійснюється на підставі подання особою не пізніше ніж за три робочі дні до початку здійснення реалізації пального заяви, форма якої затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.
Згідно з частиною першою ст.82 глави 15 Митного кодексу України від 13.03.2012 №4495-VI зі змінами та доповненнями експорт (остаточне вивезення) – це митний режим, відповідно до якого українські товари випускаються для вільного обігу за межами митної території України без зобов’язань щодо їх зворотного ввезення.
При цьому згідно з п.п.213.2.1 п.213.2 ст.213 ПКУ операції з вивезення (експорту) підакцизних товарів (продукції) платником податку за межі митної території України віднесено до операцій з підакцизними товарами, які не підлягають оподаткуванню акцизним податком.
Отже, суб’єкт господарювання, що здійснює експорт пального, не повинен реєструватись платником акцизного податку як особа, що реалізує пальне.

Підстави анулювання ліцензії на виробництво спирту
Нікопольська ОДПІ нагадує, що відповідно до ст.3 Закону України від 19.12.1995 №481/95-BP «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» із змінами та доповненнями ліцензія анулюється шляхом прийняття органом, який видав ліцензію, відповідного письмового розпорядження на підставі:
заяви суб’єкта господарювання;
рішення про скасування державної реєстрації суб’єкта господарювання;
несплати чергового платежу за ліцензію протягом 30 днів від моменту призупинення ліцензії;
рішення суду про встановлення факту незаконного використання суб’єктом господарювання марок акцизного податку;
рішення суду про встановлення факту фальсифікації суб’єктом господарювання алкогольних напоїв або тютюнових виробів;
документа, який засвідчує передачу іншому суб’єкту господарювання у власність, володіння та/або користування приміщень та обладнання, що забезпечують повний технологічний цикл виробництва алкогольних напоїв.
Ліцензія анулюється та вважається недійсною з моменту одержання суб’єктом господарювання письмового розпорядження про її анулювання.

Операції з нерухомістю: порядок оподаткування ПДВ
Порядок оподаткування податком на додану вартість (далі – ПДВ) операцій з постачання житла визначений п.п.197.1.14 п.197.1 ст.197 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).
Зокрема, звільняються від оподаткування ПДВ операції з постачання житла (об’єктів житлового фонду), крім їх першого постачання, якщо інше не передбачено цим підпунктом.
Відповідно до п.п.197.1.14 п.197.1 ст.197 ПКУ перше постачання житла (об’єкта житлового фонду) це:
а) перша передача готового новозбудованого житла (об’єкта житлового фонду) у власність покупця або постачання послуг (включаючи вартість придбаних за рахунок виконавця матеріалів) із спорудження такого житла за рахунок замовника;
б) перший продаж реконструйованого або капітально відремонтованого житла (об’єкта житлового фонду) покупцю, який є особою, іншою, ніж власник такого об’єкта на момент виведення його з експлуатації (використання) у зв’язку з такою реконструкцією або капітальним ремонтом, або постачання послуг (включаючи вартість придбаних за рахунок виконавця матеріалів) на таку реконструкцію чи капітальний ремонт за рахунок замовника.
Тобто, операція з постачання послуг із спорудження житла (об’єкта житлового фонду) для будівельної організації (надавача послуг – підрядника) є першою поставкою житла відповідно до п.п.197.1.14 п.197.1 ст.197 ПКУ. Такі операції є об’єктом оподаткування ПДВ та оподатковуються за ставкою 20% незалежно від того, матеріали замовника чи підрядника використані для будівництва такого житла.
Операції з подальшої передачі готового новозбудованого житла покупцям –фізичним особам звільняються від оподаткування ПДВ згідно із п.п.197.1.14 п.197.1 ст.197 ПКУ.

Витяг з реєстру платників ПДВ надається за запитом платника податку
Для отримання документального підтвердження статусу платника ПДВ, суб’єкту господарювання необхідно подати до фіскального органу за своїм місцезнаходженням запит за формою 1-ЗВР про отримання витягу з Реєстру платників податку на додану вартість.
За запитом платника податку фіскальний орган надає безоплатно та безумовно протягом двох робочих днів, що настають за днем отримання такого запиту, витяг з реєстру платників ПДВ.
Форма запиту встановлена «Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість», затвердженого наказом МФУ від 14.11.14 №1130.
Витяг діє до внесення змін до реєстру.
Зазначена норма передбачена п. 183.11 ст. 183 Податкового кодексу України.

Зміни до Критеріїв блокування податкових накладних в ЕРПН
Міністерством фінансів наказом №776 внесено зміни до Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно змін, платник ПДВ має право подати Таблицю даних платника, у якій зазначає всі коди УКТ ЗЕД товарів, які купуються та постачаються ним на постійній основі.
Така Таблиця надсилається до реєстрації податкової накладної.
Тобто Таблицю можна подати без наявності факту зупинення реєстрації податкової накладної в ЄРПН.
До Таблиці подається пояснення, в якому зазначається специфіка господарської діяльності, що має незмінний характер, із можливим посиланням на податкову та іншу звітність платника податків.
Таблиця даних з поясненнями розглядається фіскальною службою протягом п’яти робочих днів, що настають за днем отримання.
Для сільськогосподарських товаровиробників інформація з Таблиці даних платника буде враховуватись системою Моніторингу автоматично, тобто без розгляду фіскальним органом.
Для автоматичного врахування Таблиці сільськогосподарський товаровиробник має відповідати таким умовам:
- його внесено до Реєстру отримувачів бюджетної дотації та/або на 31.12.2016 року він застосовував спеціальний режим оподаткування ПДВ згідно зі ст. 209 Податкового кодексу (у редакції, що діяла на 31.12.2016). Про такий статус проставляється у Таблиці відповідна відмітка.
- сільгосптоваровиробник має загальну площу власної або орендованої землі понад 200 гектарів станом на 01.01.2017 року, що задекларована до 20 лютого 2017 року.
- за період з 01.01.2017 не було одночасної зміни засновника та керівника підприємства.
Крім того Таблиця даних буде враховуватись автоматично лише коли в ній зазначені коди з УКТ ЗЕД груп товарів, визначених наказом 776.
При виконанні всіх умов Таблиця приймається автоматично без здійснення процедури Моніторингу, тобто без участі фіскального органу та без наявності факту зупинення реєстрації податкової накладної в ЄРПН.

Розірвання договору постачання товарів/послуг за згодою сторін: коригування ПДВ
Нікопольська ОДПІ нагадує, що згідно із п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) на дату виникнення податкових зобов’язань платник податку зобов’язаний скласти податкову накладну (далі – ПН) в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН).
Якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов’язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування (далі – РК) до ПН, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в ЄРПН (п.192.1 ст.192 ПКУ).
Відповідно до п.21 Порядку заповнення ПН, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 №130, у разі здійснення коригування сум податкових зобов’язань, а також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні ПН, не пов’язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг, відповідно до ст.192 ПКУ постачальник (продавець) товарів/послуг складає РК до ПН за формою згідно із додатком 2 до ПН.
Отже, якщо постачальником товарів – платником ПДВ були визначені податкові зобов’язання з ПДВ та надалі сталися обставини, внаслідок яких неможливо виконати умови договору постачання товарів/послуг та/або відбулася зміна умов договору та/або був складений інший договір (розірвання договору за згодою сторін), то продавець – платник ПДВ за датою, визначеною п.187.1 ст.187 ПКУ, має право скласти РК до ПН та зменшити нараховану суму податкових зобов’язань з ПДВ. =
РК, складений постачальником товарів/послуг до ПН, яка видана їх отримувачу – платнику податку, підлягає реєстрації в ЄРПН, зокрема отримувачем (покупцем) товарів/послуг, якщо передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, для чого постачальник надсилає складений РК отримувачу (п.192.1 ст.192 ПКУ).

Податковий кредит підприємства, який застосовує касовий метод податкового обліку: терміни формування
Нікопольська ОДПІ нагадує, що згідно з п.187.10 ст.187 Податкового кодексу України зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платники податку, які постачають теплову енергію, природний газ (крім скрапленого), надають послуги з транспортування та/або розподілу природного газу, водопостачання, водовідведення чи послуги, вартість яких включається до складу квартирної плати чи плати за утримання житла, фізичним особам, бюджетним установам, не зареєстрованим як платники податку, а також житлово-експлуатаційним конторам, квартирно-експлуатаційним частинам, об’єднанням співвласників багатоквартирних будинків, іншим платникам податку, які здійснюють збір коштів від зазначених покупців з метою подальшого їх перерахування продавцям таких товарів (надавачам послуг) у рахунок компенсації їх вартості, визначають дату виникнення податкових зобов’язань та податкового кредиту за касовим методом, який встановлений п.п.14.1.266 п.14.1 ст.14 ПКУ.
Законом України від 21.12.2016 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні», зокрема, внесені зміни до п.198.6 ст.198 ПКУ, згідно з якими у разі, якщо платник податку не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму ПДВ на підставі отриманих податкових накладних/розрахунків коригування (далі – ПН/РК), зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН), таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів з дати складання ПН/РК.
Суми податку, сплачені (нараховані) у зв’язку з придбанням товарів/послуг, зазначені в ПН/РК, зареєстрованих в ЄРПН з порушенням строку реєстрації, включаються до податкового кредиту за звітний податковий період, в якому зареєстровано ПН/РК в ЄРПН, але не пізніше ніж через 365 календарних днів з дати складення ПН/РК, у тому числі для платників податку, які застосовують касовий метод.
Зазначені норми набули чинності з 01.01.2017.
Отже, з 01.01.2017 терміни формування податкового кредиту платниками ПДВ, у тому числі платниками податку, які застосовують касовий метод податкового обліку, визначаються з урахуванням положень п.198.6 ст.198 ПКУ (не пізніше ніж через 365 календарних днів з дати складення ПН/РК).

Новий Порядок надання узагальнюючих податкових консультацій набув чинності
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 03.11.2017 (з дня офіційного опублікування, опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України» від 03.11.2017 №86) набув чинності наказ Міністерства фінансів України від 27.09.2017 №811 (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 27.10.2017 за №1266/31134), яким затверджено Порядок надання узагальнюючих податкових консультацій (далі – Порядок №811).
Порядок №811 розроблено відповідно до п.п.192.1.5 п.192.1 ст.192 розділу І та п.52.6 ст.52 глави 3 розділу ІІ Податкового кодексу України зі змінами та доповненнями. Порядок №811 визначає процедуру надання Міністерством фінансів України узагальнюючих податкових консультацій.
Так, Порядком №811 обумовлено, що узагальнюючі податкові консультації (далі – УПК) надаються:
• за результатами періодичного узагальнення індивідуальних податкових консультацій, наданих контролюючими органами платникам податків;
• у разі наявності обставин, що свідчать про неоднозначність окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
У разі скасування судом наказу Міністерства фінансів України про затвердження УПК буде надана нова податкова консультація з урахуванням висновків суду.
Відповідно до Порядку №811 УПК затверджуються наказами Міністерства фінансів України і такі УПК будуть оприлюднюватись на офіційному веб-сайті Міністерства фінансів України протягом 5 календарних днів з дня їх надання.
Слід зауважити, що УПК не є нормативно-правовими актами.

Затверджено порядок взаємодії інформаційних систем ДФС України та Держприкордонслужби при обміні інформацією при переміщенні осіб та транспортних засобів через державний (митний) кордон України та адміністративний кордон вільної економічної зони «Крим»
Нікопольська ОДПІ інформує, що 31.10.2017 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України та Міністерства внутрішніх справ України від 07.09.2017 №746/759, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 02.10.2017 за №1207/31075, яким затверджено Порядок взаємодії інформаційних систем Державної фіскальної служби України (далі – ДФС України) та Державної прикордонної служби України (далі – Держприкордонслужба) щодо обміну інформацією, необхідною для забезпечення контролю при переміщенні осіб та транспортних засобів через державний (митний) кордон України та адміністративний кордон вільної економічної зони «Крим» (далі – Порядок).
Порядок розроблено з метою посилення контролю за переміщенням осіб та транспортних засобів через державний (митний) кордон України та удосконалення взаємодії інформаційних систем ДФС України та Держприкордонслужби щодо обміну інформацією, необхідною для здійснення митного та прикордонного контролю за переміщенням осіб та транспортних засобів у пунктах пропуску через державний (митний) кордон України та адміністративний кордон вільної економічної зони «Крим» у контрольних пунктах в’їзду – виїзду, відповідно до п.п.19¹.1.27 п.19¹.1 ст.19¹ Податкового кодексу України, частини другої ст.374 та п.15 частини другої ст.544 Митного кодексу України.
Наказ опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України» від 31.10.2017 №85.

Якщо зовнішньоекономічна діяльність не здійснювалась, Декларація про валютні цінності та майно не подається
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до ст.9 Декрету Кабінету Міністрів України від 19.02.93 №15-93 «Про систему валютного регулювання і валютного контролю» та ст.1 Указу Президента України від 18.06.94. №319/94 «Про невідкладні заходи щодо повернення в Україну валютних цінностей, що незаконно знаходяться за її межами» зі змінами та доповненнями, декларуванню підлягає лише наявність у резидентів належних їм валютних цінностей та майна, які знаходяться за межами України.
Контролюючі органи приймають декларації у суб’єктів підприємницької діяльності незалежно від форм власності лише при наявності у них валютних цінностей та майна, які належать резиденту України і знаходяться за її межами, у порядку, передбаченому наказом Міністерства фінансів України від 25.12.95 №207, який зареєстрований у Міністерстві юстиції України 11.01.1996 №18/1043.
Враховуючи вищевикладене, не подають Декларацію про валютні цінності суб’єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, якщо у них відсутні валютні цінності та майно за межами митної території України.

Земельні ділянки передані у приватну власність членам садівницького товариства: хто є платником земельного податку?
Нікопольська ОДПІ нагадує, що відповідно до ст.270 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2455-VII зі змінами та доповненнями об’єктами оподаткування земельним податком є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні та земельні частки (паї), які перебувають у власності.
Загальні засади використання садівницькими товариствами земельних ділянок визначено ст.35 Земельного кодексу України від 25.10.2001 №2768 зі змінами та доповненнями, зокрема використання земельних ділянок садівницьких товариств здійснюється відповідно до закону та статутів цих товариств. При цьому, громадяни України із земель державної і комунальної власності мають право набувати безоплатно у власність або на умовах оренди земельні ділянки для ведення індивідуального або колективного садівництва.
Разом з тим, землі загального користування садівницького товариства безоплатно передаються йому у власність. До таких земельних ділянок належать земельні ділянки, зайняті захисними смугами, дорогами, проїздами, будівлями і спорудами загального користування.
Отже, податкові зобов’язання з плати за земельні ділянки, призначені для колективного садівництва та передані у приватну власність фізичних осіб – членів садівницького товариства, виникають у таких членів, а за землі загального користування – у садівницького товариства.

Розстрочення та відстрочення заборгованості по сплаті ЄСВ законодавством України не передбачено
Нікопольська ОДПІ звертає увагу платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ), що законодавством, яке регулює порядок нарахування, обчислення і сплати ЄСВ, не передбачено розстрочення та відстрочення заборгованості по сплаті ЄСВ.
Так, відповідно до частини 12 ст.9 Закону України від 08.07.2010 №2464 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон №2464) ЄСВ підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. За наявності у платника ЄСВ одночасно із зобов’язаннями зі сплати ЄСВ зобов’язань із сплати податків, інших обов’язкових платежів, передбачених законом, або зобов’язань перед іншими кредиторами зобов’язання із сплати ЄСВ виконуються у першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов’язаннями, крім зобов’язань з виплати заробітної плати.
У разі несвоєчасної або не у повному обсязі сплати ЄСВ до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені Законом №2464, а посадові особи, винні у порушенні законодавства про збір та ведення обліку ЄСВ, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність (частина 11 ст. 9 Закону №2464).

Сума відшкодованих роботодавцем працівнику витрат на відрядження у межах фактичних витрат не є додатковим благом
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розділом IV Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ), згідно із п.п.165.1.11 п.165.1 ст.165 якого до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються, зокрема, кошти, отримані платником податку на відрядження або під звіт і розраховані згідно із п.170.9 ст.170 ПКУ.
Так, відповідно до п.п.170.9.1 п.170.9 ст.170 ПКУ не є доходом платника податку – фізичної особи, яка перебуває у трудових відносинах із своїм роботодавцем або є членом керівних органів підприємств, установ, організацій, сума відшкодованих йому у встановленому законодавством порядку витрат на відрядження в межах фактичних витрат, зокрема на проїзд (у тому числі перевезення багажу, бронювання транспортних квитків), як до місця відрядження і назад, так і за місцем відрядження (у тому числі на орендованому транспорті).
Слід зауважити, що витрати, зазначені в абзаці другому п.п.170.9.1 п.170.9 ст.170 ПКУ не є об’єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб лише за наявності підтвердних документів, що засвідчують вартість цих витрат у вигляді транспортних квитків або транспортних рахунків (багажних квитанцій), у тому числі електронних квитків за наявності посадкового талона, якщо його обов’язковість передбачена правилами перевезення на відповідному виді транспорту, та розрахункових документів про їх придбання за всіма видами транспорту, в тому числі чартерних рейсів. Також будь-які витрати на відрядження не включаються до оподатковуваного доходу платника податку за наявності документів, що підтверджують зв’язок такого відрядження з господарською діяльністю роботодавця/сторони, що відряджає.
Отже, не є доходом у вигляді додаткового блага платника податку – фізичної особи, яка перебуває у трудових відносинах із своїм роботодавцем, сума відшкодованих йому у встановленому законодавством порядку витрат на відрядження у межах фактичних витрат, в тому числі витрат на проїзд працівника до місця відрядження напередодні або з місця відрядження до місця постійної роботи у разі затримки, якщо це погоджено з роботодавцем і дати на транспортних квитках не збігаються з датами, визначеними у наказі про відрядження, за умови наявності підтвердних документів, передбачених абзацами 2 – 3 п.п.«а» п.п.170.9.1 п.170.9 ст.170 ПКУ.

Умови перебування на спрощеній системі оподаткування при наданні нерухомості в оренду
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що спрощена система оподаткування для фізичних осіб – підприємців – платників єдиного податку регулюється главою 1 розділу XIV Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2455-VII зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).
Відповідно до п.291.4 ст.291 ПКУ суб’єкти господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, поділяються на три групи платників єдиного податку, зокрема, третя група – фізичні особи – підприємці (далі – ФОП), які не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, не обмежена та юридичні особи – суб’єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми, у яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 5 000 000 гривень.
Обмеження щодо перебування на спрощеній системі для ФОП, які надають в оренду майно, передбачені п.п.291.5.3 п.291.5 ст.291 ПКУ, відповідно до якого ФОП, які надають в оренду земельні ділянки, загальна площа яких перевищує 0,2 гектара, житлові приміщення, загальна площа яких перевищує 100 квадратних метрів, нежитлові приміщення (споруди, будівлі) та/або їх частини, загальна площа яких перевищує 300 квадратних метрів, не можуть бути платниками єдиного податку.
Тобто, якщо загальна площа кожного окремого виду майна та/або їх частки, яке надається в оренду, не перевищує норми, встановлені п.п.3 п.291.5 ст.291 ПКУ, то такий ФОП, що здійснює діяльність з надання в оренду власної нерухомості, має право перебувати на спрощеній системі оподаткування.

Податок на нерухоме майно, якщо нерухомість – у зоні АТО
Нікопольська ОДПІ звертає увагу платників податків, які станом на 14.04.2014 мешкали на тимчасово окупованій території, що визнана такою відповідно до Постанови Верховної Ради України від 17.03.2015 №254 «Про визнання окремих районів, міст, селищ і сіл Донецької та Луганської областей тимчасово окупованими територіями», або в населених пунктах на лінії зіткнення, та/або платників податків, які мають об’єкти оподаткування місцевими податками, зборами на цих територіях на те, що на період проведення АТО справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених п.38 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2455-VII зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).
Об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, розташовані на тимчасово окупованій території та/або території населених пунктів на лінії зіткнення, які перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, не є об’єктом оподаткування податком на нерухомість відповідно до ст.266 ПКУ у період з 14.04.2014 по 31 грудня року, в якому буде завершено проведення АТО.
Слід зазначити, що нараховані та сплачені за період проведення АТО суми податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, відповідно до ст.266 ПКУ за об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, розташовані на тимчасово окупованій території та/або території населених пунктів на лінії зіткнення, та/або території проведення АТО, не підлягають поверненню на поточний рахунок платника податку, не спрямовуються на погашення грошового зобов’язання (податкового боргу) з інших податків, зборів, не повертаються у готівковій формі за чеком у разі відсутності у платника податків рахунку в банку. До зазначених сум надміру сплачених грошових зобов’язань не застосовуються строки давності, встановлені ст.102 ПКУ, крім сум надміру сплачених податкових зобов’язань платників податків, які припиняють свою діяльність.

Чи подається декларація з податку на прибуток, якщо представництво нерезидента не здійснює господарську діяльність?
Згідно із п.п.14.1.193 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2455-VII зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) постійне представництво – постійне місце діяльності, через яке повністю або частково проводиться господарська діяльність нерезидента в Україні, зокрема: місце управління; філія; офіс; фабрика; майстерня; установка або споруда для розвідки природних ресурсів; шахта, нафтова/газова свердловина, кар’єр чи будь-яке інше місце видобутку природних ресурсів; склад або приміщення, що використовується для доставки товарів, сервер.
Поняття «відокремлені підрозділи» застосовується у значенні, визначеному Цивільним кодексом України від 16.01.2003 зі змінами та доповненнями (далі – ЦКУ) (п.п.14.1.30 п.14.1 ст.14 ПКУ).
Підставою для взяття на облік (внесення змін, перереєстрації) відокремленого підрозділу іноземної компанії, організації, у тому числі постійного представництва нерезидента, є належна акредитація (реєстрація, легалізація) такого підрозділу на території України згідно із законом (абзац перший п.64.5 ст.64 ПКУ).
Згідно з п.п.1 п.3.4 розділу III Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 №1588 зі змінами та доповненнями (далі – Порядок), відокремлені підрозділи юридичних осіб – нерезидентів, які відповідають визначенню «постійних представництв» згідно із п.п.14.1.193 п.14.1 ст.14 розділу I ПКУ, до початку своєї господарської діяльності стають на облік (реєструються платниками податку на прибуток) у контролюючих органах за своїм місцезнаходженням.
Що стосується відокремленого підрозділу іноземної компанії, організації, який не здійснює господарської діяльності в Україні та не підпадає під визначення «постійного представництва» відповідно до п.п.14.1.193 п.14.1 ст.14 ПКУ, то п.п.2 п.3.4 розділу III Порядку передбачено, що він стає на облік як платник, я

Джерело: guru.ua

Категорії: Новости Днепропетровска Новости Никополя

14.11.2017 14:17