Новини Нікопольськoї ОДПІ

Новини Нікопольськoї ОДПІ

Мирослав Продан: Реалізація проекту Twinning має позитивний вплив на процес реформування української митниці
Стратегія розвитку та підсумки роботи проекту Twinning «Підтримка Державної фіскальної служби України у розвитку елементів інтегрованого управління кордонами у митній сфері» з початку його старту обговорювалися під час засідання Керівного комітету проекту під головуванням в. о. Голови ДФС Мирослава Продана 13 липня.
Мирослав Продан високо оцінив реалізацію проекту Twinning та його внесок у процес реформування української митниці.
«Досягнення ДФС у реформуванні митних органів України та виконанні Угоди про асоціацію Україна-ЄС відбулися також і завдяки проекту Twinning, нашим партнерам з Європейського Союзу та митних адміністрацій Німеччини, Польщі та Литви», - наголосив в.о. Голови ДФС.
Зокрема, розроблені законопроекти, які наразі знаходяться на розгляді у Верховній Раді України, щодо введення інституту Уповноваженого економічного оператора та приєднання до Спільної транзитної системи (NCTS).
Крім того, здійснюється активна робота з запровадження комплексу «Електронна митниця».
Під час реалізації проекту учасники домовилися зосередитись на таких аспектах, як інфраструктура, обладнання, співпраця, людський ресурс, нормативно-правове регулювання, IT-обладнання. На підставі опрацювань цих питань планується розробити проекти моделей пунктів перетину кордону, що працюватимуть за принципом «однієї зупинки».
Роботу за принципом «однієї зупинки», який спрощує процедури митного оформлення для пасажирів та транспортних засобів, вже впроваджено в пункті перетину кордону «Нові Яриловичі». Вже у липні планується поширення принципу «однієї зупинки» на інші пункти перетину кордону.
У рамках проекту також вивчалися напрями взаємодії між служб, що працюють на кордоні.
Так, Мирослав Продан відзначив ефективну співпрацю ДФС та Державної прикордонної служби України як партнерів проекту та висловив сподівання щодо продовження активної взаємодії у напрямі спрощення та пришвидшення митних процедур.
Він поінформував про підготовлений спільно з колегами з прикордонної служби проект наказу про порядок взаємодії інформаційних систем двох відомств щодо обміну інформацією, прийняття якого передбачено відповідними заходами проекту Twinning.
Реалізація цього наказу сприятиме удосконаленню взаємодії інформаційних систем двох служб та посилить контроль за переміщенням осіб і транспортних засобів через державний (митний) кордон України та адміністративний кордон вільної економічної зони «Крим».
Одним з перспективних напрямів, який дозволить вивести на новий рівень практику здійснення вибіркового митного контролю, за словами Мирослава Продана, є створення в ДФС Департаменту таргетингу та управління митними ризиками.
Подібні центри функціонують в митних адміністраціях країн-членів ЄС, США, Канади тощо.
«Від діяльності Департаменту ми очікуємо спрощення та прискорення митних формальностей, суттєве підвищення результативності митного контролю, а також зменшення корупційних ризиків за рахунок перенесення частини повноважень щодо прийняття рішень з митних постів на центральний рівень», - зазначив Мирослав Продан.
Учасники засідання позитивно оцінили заходи ДФС з розвитку інфраструктури пунктів пропуску, впровадження реформ у митній сфері та плідну співпрацю у рамках реалізації всіх компонентів проекту Twinning.
Нагадаємо, Twinning – нова форма технічного співробітництва між органами влади держав-членів ЄС та країн-бенефіціарів. Визначальною рисою проектів Twinning є безпосередній обмін досвідом в окремо взятій сфері державного регулювання з метою впровадження норм та стандартів ЄС, передачу “ноу-хау” та передової практики між державними органами країн – членів ЄС та їхніми партнерами-бенефіціарами, напрацювання унікального національного досвіду.
Проект Twinning було розпочато у січні 2016 року фахівцями ДФС спільно з європейськими колегами з митних служб Німеччини, Польщі та Литви. Термін реалізації проекту – 2 роки. Бюджет проекту становить 1,8 млн. євро (грант Європейського Союзу).

Повідомлення щодо підтвердження реальності здійснених операцій по відмовленим податковим накладним опрацьовуються протягом 5 днів
Комісія ДФС про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН оперативно, протягом 5 днів опрацьовує повідомлення щодо підтвердження реальності здійснення операцій по зупиненим податковим накладним/розрахункам коригування. Про це повідомив директор Департаменту моніторингу доходів та обліково-звітних систем ДФС Микола Чмерук під час засідання Громадської ради при ДФС 14 липня.
«Наші працівники працюють у посиленому режимі. Всі надані пакети документів оперативно опрацьовуються та надаються відповідні висновки по кожному такому повідомленню. На сьогодні за результатами розгляду надісланих повідомлень підтверджено 40% та відмовлено у реєстрації 60% податкових накладних/розрахунків коригування», – розповів Микола Чмерук.
Він, зокрема, звернув увагу присутніх на необхідності подання виключно тих документів, які свідчать про реальність операції по відмовленим податковим накладним.
«Ті документи, які надходять до нас в електронному вигляді, потребують набагато менше часу для підготовки відповідного рішення. На опрацювання документів, які подаються у паперовому вигляді, потрібно більше часу через їх великий обсяг. Тому дуже просимо не надсилати зайвих та непотрібних документів, оскільки це полегшить нам роботу та дасть змогу вчасно реагувати на всі звернення», – підкреслив посадовець.
Він також зазначив, що на сьогодні ДФС проводить роз’яснювальну роботу не лише серед платників податків, а й серед своїх співробітників.
«Ми бачимо проблемні питання, які виникають при реєстрації податкових накладних та їх зупиненні, і намагаємося оперативно їх вирішувати», – наголосив посадовець.
У свою чергу представники громадськості висловили зауваження щодо необхідності доопрацювання критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі. Всі напрацювання податкового комітету Громадської ради будуть передані до фіскальної служби для їх врахування у подальшій роботі.
Голова Громадської ради при ДФС Дмитро Олексієнко, зокрема, відзначив зацікавленість з боку представників фіскальної служби у діалозі з представниками громадськості та бізнесу щодо врегулювання питань, пов’язаних з ситуацією щодо призупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування. Крім того, фахівці ДФС завжди беруть активну участь у роботі податкового та митного комітетів Громадської ради та завжди відкриті до співпраці.

Питання сплати податку на нерухомість розглядалось під час проведення наради у міській раді міста Дніпро
У міській раді міста Дніпро відбулася робоча нарада, де розглядалося питання сплати податку власниками нерухомого майна, відмінного від земельної ділянки за участі начальника управління податків і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Дніпропетровській області Інни Андрущак.
Під час наради окреслено питання, що виникають при наданні фіскальною службою області повідомлень-рішень про сплату платником податку на нерухомість, відмінну від земельної ділянки. Інна Андрущак зазначила, що сплачувати податок на нерухомість повинні мешканці м. Дніпро власники квартир загальною площею більше 85 квадратних метрів та власники домівок, загальна площа яких перевищує 130 квадратних метрів. Фіскальна служба формує та направляє платникам повідомлення-рішення про сплату податку на основі кадастрових даних.
Заплановано на районних рівнях у місті Дніпрі створити комісії по виявленню житлових приміщень, з яких повинен сплачуватись податок на нерухомість та підготувати власникам такого житла довідки. Це стане одним з перших кроків в роботі з платниками податку на нерухомість, адже сплата такого податку, - це прояв соціальної справедливості, дотримання податкового законодавства та наповнення місцевих бюджетів громад.

Про легалізацію заробітної плати йшлося на селекторній нараді в облдержадміністрації Дніпропетровщини
Начальник управління податків і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Дніпропетровській області Інна Андрущак прийняла участь у селекторній нараді у Дніпропетровській обласній державний адміністрації, яку було проведено з керівництвом районів області. Під час селекторної наради під керівництвом першого заступника голови Дніпропетровської обласної державної адміністрації Олега Кужмана, розглянуто питання заборгованості з заробітної плати найманим працівникам, а також легалізації заробітної плати.
На нараді було підкреслено, що на сьогодні найбільші суми заборгованості накопичились у великих містах Дніпропетровщини: Дніпрі, Кривому Розі та Павлограді. В той й же час, за словами Олега Кужмана, близько 168 тисяч найманих працівників області не отримують заробітну плату нижче законодавчо встановленого мінімуму. В той же час, зауважено, що кількість найманих працівників, які отримують мінімальну заробітну плату у порівнянні з минулим роком скоротилася на 18 тисяч.
За словами Інни Андрущак, державна фіскальна служба Дніпропетровщини, разом з іншими державними органами області постійно приймає участь у роботі по легалізації найманих працівників та дотриманням законодавства щодо виплати заробітної плати. Адже, від дотримання законодавчих норм залежать і соціальні гарантії найманих працівників і надходження до бюджету.
На селекторній нараді також йшлося про створення державних інспекцій з трудових відносин у районах області.

За перше півріччя платники Нікопольщини сплатили понад 241,1 млн грн єдиного соціального внеску
Як повідомив перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський, за І півріччя 2017 року сплата до державних цільових фондів роботодавцями Нікопольського регіону єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування склала 241,1 млн гривень. Виконання планових показників забезпечено на рівні 120,8 відсотки, а це у грошовому еквіваленті означає перевиконання доведеного показника на 41,6 мільйонів гривень. При цьому, лише у червні поточного року платники єдиного внеску Нікопольського регіону перерахували 47,9 млн. гривень.
Основна частина надходжень за І півріччя – 161,1 млн грн. соціального внеску, а це 66,8 відсотків від загальної суми, надійшла від платників Нікопольської ОДПІ, 29,6 млн грн перерахували до державного цільового фонду платники Марганецького відділення Нікопольської ОДПІ, від платників Покровського відділення Нікопольської ОДПІ надійшло 25,4 млн. грн., платники Томаківського відділення Нікопольської ОДПІ сплатили 25,0 млн гривень.
Нікопольська ОДПІ наголошує, на сьогодні істотно зросли вимоги до належного оформлення найманих працівників та підвищено ступінь відповідальності роботодавців. Передусім, це стосується штрафних санкцій за використання нелегальної праці, несплату податків та неподання звітності щодо робітників.

Стан розгляду звернень громадян за І півріччя 2017 року
З початку року до Нікопольської ОДПІ надійшло 4 письмових звернення громадян, що на 6 звернень менше, ніж за відповідний період 2016 року (10). Про це повідомила заступник начальника Нікопольської ОДПІ Вікторія Радецька.
Найчастіше у зверненнях громадяни порушували наступні питання:
- відмова в отриманні реєстраційних номерів облікових карток платників податків;
- інформування про ухилення від сплати податків;
На всі звернення громадян було надано ґрунтовні відповіді без порушень термінів чинного законодавства.

Власники нерухомості вже сплатили 151,9 тисяч гривень податку на нерухоме майно
Як повідомила начальник управління податків і зборів з юридичних осіб Нікопольської ОДПІ Юлія Пушко у поточному році фізичним особам – власникам об'єктів нерухомості Нікопольського регіону сформовано 1539 податкових повідомлень-рішень з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. До сплати визначено податку на загальну суму понад 1 366,2 тис. грн.
Станом на 01 липня поточного року платниками вже сплачено 151,9 тис. грн. податку на нерухомість з фізичних осіб. Для порівняння станом на 1 липня 2016 року було сплачено 17,4 тис. гривень.
Нагадуємо, що фізичними особами податок сплачується протягом 60 днів з моменту вручення податкового повідомлення-рішення.
Крім того, цього року податок на нерухомість платники сплачують за 2016 рік за ставками та з використанням пільг, які були законодавчо визначені у цей період.
Так, податок нараховується на загальну площу об'єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток. Ставки податку встановлювалися рішеннями місцевих рад.
При цьому пільгові розміри майна, на які не застосовується ставка податку, складають:
- для квартири/квартир незалежно від їх кількості - 60 кв. метрів;
- для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості - 120 кв. метрів;
- для різних типів об'єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), - 180 кв. метрів.

На допомогу армії платники податків спрямували понад 17,3 мільйони гривень
У першому півріччі 2017 року платники Нікопольського регіону сплатили 17,3 мільйони гривень військового збору. Зокрема, платниками Нікопольської ОДПІ сплачено 11,4 млн грн, Покровського відділення Нікопольської ОДПІ – 1,9 млн грн, Марганецького відділення Нікопольської ОДПІ – майже 2,0 млн грн, Томаківського відділення Нікопольської ОДПІ – 2,0 млн гривень. Про це повідомила начальник управління податків і зборів з юридичних осіб Нікопольської ОДПІ Юлія Пушко.
Відзначимо, військовий збір був введений в Україні з серпня 2014 року як додаткове джерело фінансування і підтримки армії, яка виконує завдання у зоні проведення АТО. Ставка збору становить 1,5% доходів, що підлягають оподаткуванню. Платниками військового збору є фізичні особи – резиденти та нерезиденти, які отримують доходи в Україні.
Відповідно до статті 171 Податкового кодексу України, особою, відповідальною за нарахування, утримання та сплату (перерахування) до бюджету податку з доходів у вигляді заробітної плати, є роботодавець, який виплачує такі доходи на користь платника податку.
Особою, відповідальною за нарахування, утримання та сплату (перерахування) до бюджету податку з інших доходів, є:
а) податковий агент - для оподатковуваних доходів з джерела їх походження в Україні;
б) платник податку - для іноземних доходів та доходів, джерело виплати яких належить особам, звільненим від обов'язків нарахування, утримання або сплати (перерахування) податку до бюджету.
Юлія Пушко звертається до усіх роботодавців регіону, які виплачують своїм працівникам неофіційну заробітну плату і таким чином занижують військовий збір, своєчасно і в повному обсязі сплачувати відрахування з реальних заробітків працівників.

З початку року автовласники сплачують по-новому
Начальник управління податків і зборів з юридичних осіб Нікопольської ОДПІ Юлія Пушко звертає увагу автовласників, що з 1 січня 2017 року набрали чинності зміни до статті 267 Податкового Кодексу України "Транспортний податок". Так, відтепер об’єктом оподаткування є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року (1 200 000 грн.). Тоді як в 2016 році підлягали оподаткуванню автомобілі із середньоринковою вартістю понад 750 розмірів МЗП (1 033 500 грн.).
Перелік таких авто вже визначено Мінекономрозвитку та оприлюднено на офіційному сайті.
Ставка податку в 2017 році не змінилася. Вона встановлена у розмірі 25 000 гривень на рік за кожен легковий автомобіль.
Нагадуємо, що сплата податку повинна здійснитися протягом 60 календарних днів після вручення громадянам повідомлення-рішення.

У Центрах обслуговування платників Нікопольського регіону отримали адміністративні та інші послуги понад 179,9 тисячі платників
Як повідомила начальник управління обслуговування платників Нікопольської ОДПІ Наталія Міщенко, за І півріччя 2017 року до Центрів обслуговування платників податків Нікопольського регіону за наданням адміністративних та інших послуг звернулось майже 179,9 тисяч платників. Найчастіше громадяни відвідують ЦОП для отримання реєстраційного номеру облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків (4894). Також зареєстровано 849 платників єдиного податку, надано 1317 витягів з реєстру платників єдиного податку, зареєстровано 1211 книг обліку доходів та книг обліку доходів і витрат суб’єктів господарювання, зареєстровано 704 книг обліку розрахункових операцій.
Центр обслуговування платників працює за принципом оперативного та якісного обслуговування бізнесу та громадян. Тут видаються довідки, приймається звітність від суб’єктів господарювання, забезпечується швидкий доступ до інформації.

Виключення неприбуткової організації з Реєстру
Начальник управління податків і зборів з юридичних осіб Нікопольської ОДПІ Наталія Продан повідомила, що у разі недотримання некомерційною організацією вимог п. 133.4 Податкового кодексу України така неприбуткова організація зобов'язана в термін, визначений для місячного податкового періоду, подати звіт про використання доходів неприбуткової організації за період з початку року. Також вказати і сплатити суму самостійно нарахованого податкового зобов'язання з податку на прибуток. Податкове зобов'язання розраховується виходячи з суми операції (операцій) нецільового використання активів. Така неприбуткова організація виключається контролюючим органом з Реєстру та вважається платником податку на прибуток для цілей оподаткування з першого дня місяця, наступного за місяцем, в якому здійснено таке порушення.
За період з першого дня місяця, наступного за місяцем, в якому здійснено таке порушення, до 31 грудня податкового року така неприбуткова організація зобов'язана щоквартально подавати до контролюючого органу податкову декларацію з податку на прибуток, сплачувати податок у термін, певний для квартального періоду, і подавати фінзвітність у порядку, встановленому для платників податку на прибуток.
З наступного податкового (звітного) року така неприбуткова організація подає податкову декларацію з податку на прибуток і фінзвітність та сплачує податок на прибуток у порядку, встановленому цим розділом для платників податку на прибуток.

Відповідальність за порушення законодавства щодо виробництва та торгівлі алкоголем та тютюновими виробами
Як повідомив головний державний ревізор-інспектор Криворізького відділу контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів управління контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Леонід Бабкін, за порушення діючого законодавства щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності. Розміри штрафних санкцій за вказані порушення передбачені ст.17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" від 19.12.1995 року №481/95-ВР (далі – Закон).
Таким чином, до суб'єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі:
- виробництва спирту етилового, коньячного і плодового, спирту етилового ректифікованого виноградного,
- спирту етилового ректифікованого плодового, спирту-сирцю виноградного,
- спирту-сирцю плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів без наявності ліцензії - 200 відсотків вартості виробленої продукції (за оптово-відпускними цінами), але не менше 85000 гривень;
- виробництва алкогольних напоїв з використанням інших видів спирту (крім етилового, коньячного і плодового, спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового) - 200 відсотків вартості виробленої продукції (за оптово-відпускними цінами), але не менше 15000 гривень;
- оптової (включаючи імпорт та експорт) і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами без наявності ліцензій (крім випадків, передбачених Законом), - 200 відсотків вартості отриманої партії товару, але не менше 17000 гривень;
- оптової торгівлі пивом виробниками пива, які виробили понад 3000 гектолітрів пива на рік, за наявності ліцензії, річна плата за яку встановлена в розмірі 30000 гривень, - 200 відсотків вартості реалізованої партії товару,але не менше 500000 гривень;
- роздрібної торгівлі алкогольними напоями через електронний контрольно-касовий апарат (книгу обліку розрахункових операцій) не зазначений у ліцензії - 200 відсотків вартості реалізованої через такий контрольно-касовий апарат (книгу обліку розрахункових операцій) продукції, але не менше 10000 гривень;
- сплати сум акцизного податку та податку на додану вартість шляхом взаємних заліків, зустрічних зобов'язань, векселями, в тому числі казначейськими, та в інших формах, які не передбачають сплату таких платежів коштами, - у розмірі
вартості відвантаженої продукції;
- порушення вимог статті 15-3 Закону - 6800 гривень;
- зберігання спирту, або алкогольних напоїв, або тютюнових виробів у місцях зберігання, не внесених до Єдиного реєстру, - 100 відсотків вартості товару, який знаходиться в такому місці зберігання, але не менше 17000 гривень;
- використання спирту-сирцю виноградного або спирту-сирцю плодового у спосіб, не передбачений Законом, - 200 відсотків вартості спирту, але не менше 17000 гривень;
- оптової або роздрібної торгівлі коньяком, алкогольними напоями, горілкою, лікеро-горілчаними виробами та вином за цінами, нижчими за встановлені мінімальні оптово-відпускні або роздрібні ціни на такі напої – 100 відсотків вартості отриманої партії товару, розрахованої виходячи з мінімальних оптово - відпускних або роздрібних цін, але не менше 10000 гривень;
- роздрібної торгівлі тютюновими виробами за цінами, вищими від максимальних роздрібних цін на тютюнові вироби, встановлених виробниками або імпортерами таких тютюнових виробів, збільшеними на суми акцизного податку з реалізації через роздрібну торговельну мережу тютюнових виробів, - 100 відсотків вартості наявних у суб'єкта господарювання тютюнових виробів, але не менше 10000 гривень;
- виробництва, зберігання, транспортування, реалізації фальсифікованих алкогольних напоїв чи тютюнових виробів;
- алкогольних напоїв чи тютюнових виробів без марок акцизного податку встановленого зразка або з підробленими марками акцизного податку, або з використанням тари, що не відповідає вимогам, визначеним частиною першою статті 11 Закону, - 200 відсотків вартості товару, але не менше 17000 гривень;
- вивезення спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів з території акцизного складу або транспортування такої продукції без відмітки представника органу доходів і зборів на товарно-транспортній накладній про погодження відпуску – 200 відсотків вартості вивезеної або транспортованої продукції, але не менше 15000 гривень;
- порушення вимог частини другої статті 15 Закону щодо реалізації (передачі) ферментованої тютюнової сировини лише на експорт або виробникам тютюнових виробів - 50 відсотків вартості партії відвантаженого товару;
- неподання чи несвоєчасного подання звіту або подання звіту з недостовірними відомостями про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів до органу виконавчої влади, уповноваженого Кабінетом Міністрів України видавати відповідні ліцензії, - у розмірі 17000 гривень;
- порушення вимог частини третьої статті 15 Закону щодо імпорту на митну територію України або придбання паперу цигаркового та фільтрів для виробництва сигарет без ліцензії на право виробництва тютюнових виробів та/або їх реалізації на митній території України - 100 відсотків вартості партії товару, але не менше 15000 гривень;
- розливу алкогольних напоїв у тару, не передбачену статтею 11 Закону, - 200 відсотків вартості виробленої (реалізованої) продукції (за оптово-відпускними цінами), але не менше 85000 гривень.
Зазначені штрафи спрямовуються до бюджету згідно з чинним законодавством.
Рішення про стягнення штрафів, передбачених частиною другою статті 17 Закону, приймаються органами доходів і зборів та/або органом, який видав ліцензію на право виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями і тютюновими виробами, та іншими органами виконавчої влади у межах їх компетенції визначеної законами України.
У разі невиконання суб'єктом господарювання рішення органів, зазначених у частині третій цієї статті, сума штрафу стягується на підставі рішення суду.
У разі виявлення фактів незаконного імпорту та/або придбання паперу цигаркового, фільтрів, зберігання та/або використання обладнання для промислового виробництва сигарет та цигарок, не внесеного до Єдиного реєстру обладнання, органи доходів і зборів не пізніше трьох робочих днів з дня виявлення таких фактів накладають арешт на такий папір цигарковий, такі фільтри, обладнання і звертаються до суду для винесення рішення про їх конфіскацію та знищення. Процедура знищення таких конфіскованих товарів контролюється органом доходів і зборів, що здійснив арешт таких товарів.

ДФС вже розглянуто 111 Повідомлень щодо підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим податковим накладним/розрахункам коригування
Станом на 13.07.2017 ДФС вже розглянуто 111 Повідомлень щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим податковим накладним/розрахункам коригування. З них по 40 повідомленнях прийнято рішення щодо реєстрації таких документів. Іншим 71 – відмовлено у реєстрації з повідомленням причин неприйняття.
Загалом, з початку роботи системи моніторингу ризиків та блокування накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинено реєстрацію понад 50 тис. податкових накладних, що складає 1% від загальної кількості податкових накладних/розрахунків коригування, що реєструвалися.
Нагадаємо, що відповідно до Податкового кодексу, у разі такої відмови платник має право протягом 365 днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування, подати Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим податковим накладним/розрахункам коригування.
Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК подається за формою J(F)1312601 та формується по кожній окремо податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію якої зупинено в Реєстрі. До такого Повідомлення додаються копії документів у вигляді окремих додатків за формою J(F)1360101 у форматі PDF (розмір кожного додатку не повинен перевищувати 2 МБ).
Після отримання таких повідомлень фахівці спеціально створеного структурного підрозділу ДФС протягом 5 робочих днів розглядають надані суб’єктами декларування пакети документів з так званими «відбитими» податковими накладними для прийняття остаточного рішення щодо приймання такої накладної або доведення до суб’єкта господарювання причин її не прийняття.

Великий бізнес поповнив державну казну майже на 129 млрд гривень
Протягом 6 місяців 2017 року платниками Офісу великих платників податків ДФС забезпечено збір платежів до державного бюджету в розмірі 128,6 млрд грн.
Надходження І півріччя 2017 року перевищили сплату відповідного періоду минулого року на 21,3 млрд грн., або на 20 відсотків.
Частка податкових платежів від великого бізнесу, що обслуговується Офісом великих платників, склала 58,3 відсотка від загального збору державного бюджету податкових платежів по Україні.
У розрізі основних податків до казни надійшло податку на додану вартість – 59,1 млрд грн, акцизного податку – 28,9 млрд грн, податку на прибуток – 23,2 млрд грн та частини чистого прибутку – 4,3 млрд грн.
Слід відзначити значне зростання податку на додану вартість в порівнянні з аналогічним періодом минулого року на 10,2 млрд грн, або на 21 відсоток.
Також, упродовж шести місяців 2017 року порівняно з першим півріччям 2016 року платниками Офісу великих платників збільшено збір акцизного податку на 5,2 млрд грн., або на 21 відсоток.

Митники упередили спробу незаконного вивезення до Китаю колекції радянських бойових та ювілейних нагород
Працівники Київської митниці ДФС в пункті пропуску «Бориспіль» завадили спробі незаконного вивезення за межі України бойових та ювілейних радянських нагород.
Три ордени «Отечественная война», два «Красная звезда», медалі «За боевые заслуги», «Захиснику Вітчизни» та вісім ювілейних нагород намагалася незаконно вивезти за межі території України громадянка Китаю, яка відлітала на батьківщину і для проходження митного контролю скористалася спрощеною системою «зелений коридор».
Саме цим пасажирка заявила про те, що переміщувані нею через митний кордон України товари не підлягають письмовому декларуванню, оподаткуванню митними платежами, не підпадають під встановлені законодавством заборони та обмеження щодо вивезення за межі митної території України.
На момент проходження митного контролю дозвільних документів на право переміщення через митний кордон України зазначених товарів громадянка Китаю не мала, до перетину «білої лінії» до інспекторів митниці не зверталась та митної декларації не заповнювала.
Зазначені товари переміщувались без ознак приховування. Зі слів громадянки, ці предмети вона купувала особисто як сувеніри у м. Києві.
Своїми діями пасажирка порушила порядок проходження митного контролю в зонах (коридорах) спрощеного митного контролю, яким обмежено переміщення культурних цінностей через митний кордон України відповідно до Закону України № 1068-ХІV, від 21 вересня 1999 р., та Інструкції Міністерства культури і мистецтв України № 258 від 22.04.2002 р.
Складено протокол про порушення митних правил. Ордени, медалі та посвідчення до них вилучено до винесення судом рішення у справі. Експертиза встановить їх культурну та історичну цінність.

Дніпрянин намагався вивезти з України археологічні артефакти
Старовинні археологічні артефакти було виявлено під час здійснення митного контролю та митного оформлення пасажирів та багажу, прямуючих рейсом «Дніпро - Тель-Авів», співробітниками Дніпропетровської митниці ДФС спільно з працівниками управління Служби безпеки України у Дніпропетровській області.
В одного з громадян і було виявлено предмети з ознаками культурних цінностей, а саме: металеві вироби, які за формою нагадують наконечники стріл скіфського часу, та монети ольвійського періоду «дельфін». Переміщення таких предметів через митний кордон обмежено законодавством України.
За цим фактом співробітниками управління Служби безпеки України у Дніпропетровській області складено протокол огляду місця події та відкрито кримінальне провадження за ознаками злочину, передбаченого частиною 1 ст.201 Кримінального кодексу України.

ДФС: Контроль у сфері обігу готівки
Державна фіскальна служба України проаналізувала виявлені під час перевірок суб’єктів господарювання порушення вимог щодо регулювання готівкового обігу, а також застосовані за вказані порушення штрафні санкції, та звертає увагу керівників підприємств, які здійснюють готівкові розрахунки за реалізовані товари (надані послуги) або інші операції з готівкою на дотримання вимог чинного законодавства.
Зокрема, часто встановлюються випадки порушення вимог Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого Постановою Правління НБУ від 15.12.2004 № 637, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 13.01.2005 за №40/10320 (Положення № 637) в частині:
- зарахування готівкових коштів на розрахунковий рахунок без оприбуткування у касі підприємства;
- необлікування готівкових коштів у книзі обліку розрахункових операцій (КОРО) реєстратора розрахункових операцій (РРО) на підставі фіскальних звітних чеків;
- оформлення з порушеннями касових документів при оприбуткуванні або видачі готівкових коштів у касах (з кас) підприємств (відсутність підписів уповноваженої особи, особи, що отримала кошти).
Враховуючи викладене, ДФС з метою запобігання таким порушенням, пропонує керівникам підприємств провести з бухгалтерами відповідне навчання та посилити контроль за оформленням та веденням касових книг та книг обліку розрахункових операцій.
Наводимо деякі приклади встановлених порушень норм з регулювання готівкового обігу.
Так, виїзною документальною перевіркою ТОВ «Б» встановлено неоприбуткування в касі підприємства готівкових коштів, знятих з розрахункового рахунку. А саме: згідно з головною книгою підприємства та копіями карток рахунку 301, готівкові кошти у сумі 447 069,41 грн., які знято з розрахункового рахунку в установі банку за допомогою спеціального платіжного засобу (корпоративної картки) директором підприємства, в центральну касу підприємства не оприбутковувались. Також вони не використовувались працівниками підприємства для господарських потреб. Крім того, 75 000,00 грн. готівкових коштів, що зняті з розрахункового рахунку установи банку директором підприємства згідно чеку, в касі підприємства неоприбутковані, відповідні записи в касовій книзі відсутні. Таким чином порушено вимоги п. 2.2, 2.6, 7.15 Положення № 637.
У ході фактичної перевірки магазину фізичної особи-підприємця Р. встановлено, що суб’єктом господарювання не обліковано у розділі 2 КОРО «Облік руху готівки та сум розрахунків» готівкові кошти загальною сумою 256 455,0 грн. на підставі фіскальних звітних чеків РРО за два тижні (на відповідних сторінках КОРО записи відсутні). Порушено вимоги п. 2.6 Положення №637.
Документальною перевіркою ТОВ «К», зокрема, встановлено несвоєчасне оприбуткування (не у день надходження коштів) 118 434,29 грн. готівкових коштів у касі підприємства. Так, у періоді, що перевірявся, працівниками до бухгалтерії підприємства подавались звіти про використання коштів, наданих на відрядження або під звіт, з поверненням невикористаних коштів, при цьому повернуті кошти оприбутковувались у касі підприємства наступного дня або пізніше. Порушено вимоги п. 2.6 Положення № 637.

З початку року сервісом ДФС «Пульс» скористалися 11 платників Дніпропетровщини
Протягом І півріччя 2017 року на антикорупційний сервіс Державної фіскальної служби України «Пульс» звернулися 11 заявників Дніпропетровської області.
За допомогою сервісу «Пульс» заявники звертались з питань: щодо перевищення терміну надання адмінпослуги (4 звернення). З приводу відмови в прийнятті вхідної кореспонденції зателефонували 3 платники. Черги у ЦОПах турбували 2-х відвідувачів. Один платник скаржився на відмову в записі на особистий прийом. Безпосередньо антикорупційної тематики сервісу стосувалося одне звернення.
Усі звернення оперативно розглянуті у встановлений термін та вирішені по суті.
Нагадаємо, що за допомогою сервісу «Пульс» можна проінформувати про неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби, оперативно та в повному обсязі вирішити суперечливі питання, які виникають у сфері адміністрування податків та у митній сфері. Телефон цілодобової лінії (044) 284-00-07.

Дніпропетровська митниця ДФС забезпечила надходження понад 9 млрд. грн. до держбюджету
За І півріччя 2017 року Дніпропетровською митницею ДФС до Державного бюджету України забезпечено 9 млрд. 32 млн. 600 тис. грн. У порівнянні з показниками відповідного періоду 2016 року, досягнуто зростання надходжень митних платежів на 19% або 1 млрд. 443,3 млн. грн.
Середньоденні надходження митних платежів також зросли на 18% (з 63,2 млн. грн. у 2016 році до 74,2 млн. грн. у 2017 році).
Сума перевиконання планових показників складає майже 429,9 млн.грн. Відтак, у першому півріччі 2017 року для зарахування до спеціальних фондів бюджету Дніпропетровської області, Дніпропетровською митницею ДФС спрямовано майже 215 млн. грн. для забезпечення здійснення заходів на реконструкцію та поточний ремонт автомобільних доріг загального користування державного значення, а також поліпшення дорожньої інфраструктури.

Про електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера»
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що на офіційному веб-порталі ДФС України діє електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера».
Цей сервіс надає можливість отримати інформацію про назву платника податків (у разі його пошуку за кодом ЄДРПОУ) та про перебування його на обліку в органах ДФС, а також перевірити надійність ділових партнерів, як фізичних так і юридичних осіб, у частині сумлінності сплати ними податків до бюджету, тобто наявності/відсутності податкового боргу.
Для цього достатньо знати код згідно з ЄДРПОУ – для юридичної особи (реєстраційний номер облікової картки платника податків – для фізичної особи) або точну назву партнера, ввести відому інформацію в одне з відповідних полів. За цією інформацією система здійснить пошук з баз даних, доступних для публічного використання, та повідомить про результати пошуку.
Оновлення інформації на сайті щодо стану розрахунків платника податків з бюджетом (про наявність заборгованості) відбувається щоденно, крім вихідних та святкових днів, після проведення розрахунків зведених показників у центральній базі даних за результатами попереднього банківського дня.

Представники платника податків
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що визначення представників платника податків наведено у статті 19 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).
Відповідно до п.19.1 ст.19 ПКУ платник податків веде справи, пов’язані зі сплатою податків, особисто або через свого представника. Особиста участь платника податків в податкових відносинах не позбавляє його права мати свого представника, як і участь податкового представника не позбавляє платника податків права на особисту участь у таких відносинах.
Представниками платника податків визнаються особи, які можуть здійснювати представництво його законних інтересів та ведення справ, пов’язаних із сплатою податків, на підставі закону або довіреності. Довіреність, видана платником податків – фізичною особою на представництво його інтересів та ведення справ, пов’язаних із сплатою податків, має бути засвідчена відповідно до чинного законодавства (п.19.2 ст.19 ПКУ).
Згідно з п.19.3 ст.19 ПКУ представник платника податків користується правами, встановленими ПКУ для платників податків.

Наближається граничний термін сплати податкових зобов’язань громадянами та «незалежниками»
Нікопольська ОДПІ нагадує, що фізична особа зобов’язана самостійно до 1 серпня року, що настає за звітним, сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену у поданій нею податковій декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація) (п.179.7 ст.179 Податкового кодексу України зі змінами та доповненнями).
Таким чином, 31 липня 2017 року – останній день сплати громадяни та фізичними особами, які провадять незалежну професійну діяльність, податку на доходи фізичних осіб та військового збору, визначених у Декларації за результатами 2016 року.

Розмір «звичайної» соціальної податкової пільги у 2017 році
Відповідно до п.п.169.1.1 п.169.1 ст.169 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ із змінами і доповненнями (далі – ПКУ) платник податку має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги (далі – ПСП) у розмірі, що дорівнює 50% розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи (у розрахунку на місяць), встановленому законом на 1 січня звітного податкового року.
Згідно з абзацом першим п.п.169.4.1 п.169.4 ст.169 ПКУ ПСП застосовується до доходу, нарахованого на користь платника податку протягом звітного податкового місяця як заробітна плата (інші прирівняні до неї відповідно до законодавства виплати, компенсації та винагороди), якщо його розмір не перевищує суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень.
Нагадуємо, що відповідно до статті 7 Закону України від 21.12.2016 №1801-VIII «Про Державний бюджет України на 2017 рік» зі змінами та доповненнями з 01.01.2017 встановлено прожитковий мінімум для працездатної особи у розрахунку на місяць у розмірі 1600 гривень.
Отже, у 2017 році розмір «звичайної» ПСП складає 800,00 грн. (1600 грн. х 50%) при граничному доході 2240,00 грн. (1600 грн. х 1,4).

Зміни до Звіту про використання доходів неприбуткової організації
Нікопольська ОДПІ нагадує, що 20.06.2017 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 28.04.2017 № 469 «Про затвердження змін до форми Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації» (далі – Наказ № 469), зареєстрований в Міністерстві юстиції України 22.05.2017 за № 653/30521, який опубліковано в бюлетені «Офіційний вісник України» від 20.06.2017 № 48.
Наказом № 469 затверджено зміни до форми Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації (далі – Звіт), затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 17.06.2016 № 553 «Про затвердження форми Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації» (далі – Наказ № 553), зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 07.07.2016 за № 932/29062. Форму Звіту викладено у новій редакції.
Фінансова звітність, яка подається відповідно до пункту 46.2 статті 46 розділу I Податкового кодексу України, відповідно до Наказу № 469 є додатком ФЗ до Звіту та є його невід’ємною частиною.

З 1 липня 2017 року система моніторингу ризиків працює у звичайному режимі
Нікопольська ОДПІ нагадує, що запроваджена з квітня поточного року система автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН (далі – СМ КОР), з 01.01.2017 працює у повноцінному режимі.
СМ КОР здійснюється Державною фіскальною службою України (далі – ДФС) на підставі аналізу даних звітних показників платника податку, наявної податкової інформації, а також інформації, поданої платником податку у вигляді Таблиці даних платника податків (далі – Таблиця). Форма Таблиці затверджена наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №753/30621 (далі – Наказ №567), та відображає специфіку господарської діяльності платника податку окремо по кожному виду економічної діяльності.
У разі, якщо за результатами моніторингу визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування (далі – ПН/РК) відповідає критеріям, затвердженим Наказом №567, реєстрація такої ПН/РК зупиняється.
У ДФС створений окремий структурний підрозділ – комісія ДФС, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації (далі – Комісія ДФС), який розглядатиме пакети документів, що надаватимуться суб’єктами декларування з так званими «відбитими» ПН/РК для прийняття остаточного рішення щодо приймання такої ПН/РК або доведення до суб’єкта господарювання причин її не прийняття.
Порядок роботи Комісії ДФС затверджено наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №566 (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №752/30620).
Перелік підстав для прийняття Комісією ДФС рішення щодо реєстрації ПН/РК в ЄРПН або про відмову в такій реєстрації затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 №190 (далі – Постанова №190).
Постановою №190 визначено, що підставами для прийняття Комісією ДФС рішення про відмову у реєстрації ПН/РК є:
- ненадання платником ПДВ письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у ПН/РК, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ);
- ненадання платником податку копій документів відповідно до п.п.«в» п.п.201.16.1 п.201.16 ст.201 ПКУ;
- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття Комісією ДФС рішення про реєстрацію ПН/РК.
Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН затверджено Наказом №567.
Новий механізм, який дозволяє автоматично аналізувати податкову накладну на наявність ризиків, запроваджено далі – ПКУ для підвищення ефективності боротьби з ухиленням від оподаткування.
СМ КОР дає можливість зупиняти випадки безпідставної реєстрації ПН/РК, у разі, коли постачальник фактично не здійснює господарську операцію, а реєструє ПН/РК виключно з метою надання покупцю необґрунтованої податкової вигоди у вигляді неправомірного сформованого кредиту з ПДВ.

Критерії здійснення Моніторингу податкової накладної Державною фіскальною службою
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567 затверджені наступні Критерії здійснення Моніторингу податкової накладної/ розрахунку коригування:
1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 раза більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу постачання такого товару/послуг, зазначеного у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, та обсягу придбання на митній території України та/або ввезення на митну територію України відповідного товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, та митних деклараціях, і переважання в такому залишку товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, більше 75 % загального такого залишку та відсутність товару/послуги, зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);
2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.
У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідає вимогам підпункту 1 та сума податку на додану вартість, зазначена в податкових накладних, зареєстрованих платником податку в Реєстрі у звітному (податковому) періоді з урахуванням податкової накладної / розрахунку коригування, поданої на реєстрацію в Реєстрі, які відповідають вимогам підпункту 1, більша за середньомісячну суму сплачених за останні 12 місяців єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами, реєстрація такої податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Податкового кодексу України (далі – Кодекс).
У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідає одній з умов, зазначених у підпункті 2, - реєстрація такої податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.

Чи має право фізична особа – підприємець на загальній системі оподаткування включити до складу витрат амортизаційні відрахування?
Нікопольська ОДПІ нагадує, що порядок оподаткування доходів фізичних осіб – підприємців (далі – ФОП) на загальній системі оподаткування визначений статтею 177 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).
Відповідно до п.177.2 ст.177 ПКУ об’єктом оподаткування зазначених ФОП є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такої ФОП.
Перелік витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів ФОП від провадження господарської діяльності на загальній системі оподаткування визначено п.177.4 ст.177 ПКУ.
Згідно з п.п.177.4.6 п.177.4 ст.177 ПКУ ФОП на загальній системі оподаткування мають право (за власним бажанням) включати до складу витрат, пов’язаних з провадженням їх господарської діяльності, амортизаційні відрахування з відповідним веденням окремого обліку таких витрат.
При цьому амортизації підлягають:
- витрати на придбання основних засобів та нематеріальних активів;
- витрати на самостійне виготовлення основних засобів.
Не підлягають амортизації та повністю включаються до складу витрат звітного періоду витрати на:
- проведення ремонту, реконструкції, модернізації та інших видів поліпшення основних засобів;
- ліквідацію основних засобів (у частині залишкової вартості).
Не підлягають амортизації такі основні засоби подвійного призначення:
- земельні ділянки;
- об’єкти житлової нерухомості;
- легкові та вантажні автомобілі.
Відповідне питання та відповідь на нього розміщене у категорії 104.05 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».

ДФС оновлено довідники податкових пільг станом на 01.07.2017
Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що Державною фіскальною службою України (далі – ДФС) станом на 01.07.2017 затверджені:
- Довідник №83/1 податкових пільг, що є втратами доходів бюджету;
- Довідник №83/2 інших податкових пільг.
У цих Довідниках надано перелік пільг із зазначенням їх кодів та термінів дії з податку на прибуток підприємств; податку на додану вартість; з плати за землю; з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки; по акцизному податку з ввезених на митну територію України та з вироблених в Україні підакцизних товарів (продукції); з місцевих податків та зборів; по державному миту.
Дані зазначених Довідників використовуються платниками під час заповнення звіту про суми податкових пільг, форма якого затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 №1233 «Про затвердження Порядку обліку сум податків та зборів, не сплачених суб’єктом господарювання до бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг».
Звертаємо увагу, що Довідник №83/2 доповнено новими пільгами по платі за землю, а саме:
- «Не нараховується та не сплачується у період з 14 квітня 2014 року по 31 грудня року, в якому завершено проведення антитерористичної операції, податок за земельні ділянки, що розташовані на тимчасово окупованій території (визначення території у редакції п.п.38.1 п. 38 підрозд. 10 Перехідних положень)» (код пільги 18010589);
- «Не нараховується та не сплачується у період з 14 квітня 2014 року по 31 грудня року, в якому завершено проведення антитерористичної операції, плата за землю за земельні ділянки (крім земель сільськогосподарського призначення), що розташовані на території населених пунктів на лінії зіткнення (визначення території у редакції п.п.38.1 п. 38 підрозд. 10 Перехідних положень)» (код пільги 18010590).
Довідники пільг розміщені на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/54005.html

Облік у контролюючих органах договорів про спільну діяльність
Відповідно до п.64.6 ст.64 ПКУ на обліку у контролюючих органах повинні перебувати, зокрема, договори про спільну діяльність на території України без створення юридичних осіб, на які поширюються особливості податкового обліку та оподаткування діяльності за такими договорами (угодами), визначені ПКУ.
Водночас у контролюючих органах не обліковуються договори про спільну діяльність, на які не поширюються особливості податкового обліку та оподаткування спільної діяльності, визначені ПКУ. Кожен учасник таких договорів перебуває на обліку у контролюючих органах та виконує обов’язки платника податків самостійно.
Взяття на облік договору здійснюється шляхом додаткового взяття на облік учасника договору про спільну діяльність як платника податків – відповідального за утримання та внесення податків до бюджету під час виконання договору.
Заяву про взяття на облік такий платник податків зобов’язаний подати протягом 10 календарних днів після реєстрації договору або після набрання ним чинності, якщо відповідно до законодавства реєстрація договору не проводиться.
Облік результатів спільної діяльності ведеться платником податку, уповноваженим на це іншими сторонами згідно з умовами договору, окремо від обліку господарських результатів такого платника податку.
Для цілей оподаткування господарські відносини між учасниками спільної діяльності прирівнюються до відносин на основі окремих цивільно-правових договорів.
Порядок податкового обліку та звітності про результати спільної діяльності встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику (п.п.«ґ» п.п.14.1.139 п.14.1 ст.14 ПКУ).
Згідно з п.2.1 розділу II Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 №1588 (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 29.12.2011 за №1562/20300) зі змінами та доповненнями (далі – Порядок №1588) облік платників податків у контролюючих органах ведеться за податковими номерами.
Реєстраційний (обліковий) номер платника податків надається контролюючими органами, зокрема, уповноваженим особам договорів про спільну діяльність на території України без створення юридичної особи при взятті на облік договору згідно з Порядком №1588 (п.п.1 п.2.4 розділу II Порядку №1588).
Уповноважена особа – це особа (у розумінні п.п.14.1.139 п.14.1 ст.14 ПКУ), яка веде облік результатів діяльності за договором про спільну діяльність без утворення юридичної особи (п.1.7 розділу I Порядку №1588).
Відповідно до п.2.7 розділу II Порядку №1588 уповноваженій особі за декількома договорами про спільну діяльність податковий номер видається на кожний із зазначених договорів (угод) при взятті їх на облік згідно з цим Порядком.
Податковий номер, наданий уповноваженій особі не змінюється протягом усього періоду перебування на обліку в контролюючих органах відповідного договору.
Отже, будь-які види договорів про спільну діяльність без створення юридичної особи, включаючи договори про спільне виробництво, виробничу кооперацію, з метою оподаткування мають перебувати на обліку у контролюючому органі та уповноваженими особами сплачуватись податки, передбачені для них відповідними розділами ПКУ.
Якщо дві чи більше особи здійснюють спільну діяльність без утворення юридичної особи, то вони вважаються окремою особою для цілей оподаткування податком на додану вартість (далі – ПДВ) у межах такої діяльності (п.п.«ґ» п.п.14.1.139 п.14.1 ст.14 ПКУ).
Порядок реєстрації платником ПДВ особи, що веде облік результатів діяльності за договором про спільну діяльність, визначено Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 №1130 (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 17.11.2014 за №1456/26233) зі змінами та доповненнями (далі – Положення №1130).
Відповідно до п.180.1 ст.180 ПКУ для цілей оподаткування платником ПДВ є, зокрема, особа, яка веде облік результатів діяльності за договором про спільну діяльність без утворення юридичної особи (п.1.5 розділу І Положення №1130).
Пунктом 1.6 розділу І Положення №1130 визначено, що особі, яка реєструється як платник ПДВ, присвоюється індивідуальний податковий номер (далі – ІПН), який використовується для сплати ПДВ.
Для осіб, відповідальних за нарахування та сплату ПДВ до бюджету під час виконання договорів про спільну діяльність без створення юридичної особи, присвоюється 9-значний ІПН.
Для осіб, відповідальних за утримання та внесення ПДВ до бюджету під час виконання декількох договорів про спільну діяльність, реєстрація платником ПДВ здійснюється щодо кожного із зазначених договорів.

ДФС оновлено коди типів об’єктів оподаткування
Відповідно до пункту 63.3 статті 63 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ із змінами і доповненнями (далі – ПКУ) з метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об’єктів оподаткування або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку).
Об’єктом оподаткування можуть бути майно, товари, дохід (прибуток) або його частина, обороти з реалізації товарів (робіт, послуг), операції з постачання товарів (робіт, послуг) та інші об’єкти, визначені податковим законодавством, з наявністю яких податкове законодавство пов’язує виникнення у платника податкового обов’язку (п.22.1 ст.22 ПКУ).
Процедура повідомлення платником податків про всі об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, контролюючим органам за основним місцем обліку платника податків визначено Порядком обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 №1588 (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 29.12.2011 за №1562/20300) зі змінами та доповненнями (далі – Порядок №1588).
Відповідно до п.8.1 розділу VIII Порядку №1588 платник податків зобов’язаний повідомляти про всі об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, контролюючий орган за основним місцем обліку у порядку, встановленому цим розділом.
Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою №20-ОПП (далі – ф.№20-ОПП) подається протягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення чи відкриття до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків (п.8.4 розділу VIII Порядку №1588).
Пунктом 8.7 розділу VIII Порядку №1588 8.7 визначено, що рекомендований довідник типів об’єктів оподаткування оприлюднюється на офіційному веб-сайті Центрального контролюючого органу та розміщується на інформаційних стендах у контролюючих органах.
Звертаємо увагу, що ДФС на головній сторінці офіційного веб-порталу у розділі «Довідники» за посиланням http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/127294.html розміщено оновлений станом на 04.07.2017 довідник типів об’єктів оподаткування.
Тип об’єкта оподаткування зазначається у графі 3 розділу 3 «Відомості про об’єкти оподаткування платника податків» ф.№20-ОПП.

Який алгоритм розрахунку податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку на суму витрат, понесених за навчання за наслідками 2016 року?
Відповідно до п.п.14.1.170 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, – це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку – резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати, у випадках, визначених ПКУ.
Порядок застосування податкової знижки визначений статтею 166 ПКУ.
Нагадуємо, що з 01.01.2017 набрав чинності Закон України від 21.12.2016 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні», яким внесено зміни, зокрема, до п.п.166.3.3 п.166.3 ст.163 ПКУ, відповідно до якого платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п.164.6 ст.164 ПКУ, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді суми коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних вищих та професійно-технічних навчальних закладів для компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення.
Однак, з метою реалізації права на податкову знижку у зменшення оподатковуваного доходу платника податку на суму витрат, понесених на навчання за підсумками 2016 року, застосовуються норми ПКУ чинні у 2016 році.
Згідно з редакцією п.п.166.3.3 п.166.3 ст.166 ПКУ, яка діяла до 01.01.2017, платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п.164.6 ст.164 ПКУ, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді суми коштів, сплачених платником податку на користь закладів освіти для компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення, який не одержує заробітної плати. Така сума не може перевищувати розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 грн., в розрахунку на кожну особу, яка навчається, за кожний повний або неповний місяць навчання протягом звітного податкового року (у 2016 році це 1930 гривень: 1378 грн. х 1,4).
Підпунктом 166.4.2 п.166.4 ст.166 ПКУ передбачено, що загальна сума податкової знижки, нарахована платнику податку в звітному податковому році, не може перевищувати суми річного загального оподатковуваного доходу платника податку, нарахованого як заробітна плата, зменшена з урахуванням положень п.164.6 ст.164 ПКУ.
Під час нарахування доходів у формі заробітної плати база оподаткування визначається як нарахована заробітна плата, зменшена на суму страхових внесків до Накопичувального фонду, а у випадках, передбачених законом, – обов’язкових страхових внесків до недержавного пенсійного фонду, які відповідно до закону сплачуються за рахунок заробітної плати працівника, а також на суму податкової соціальної пільги (далі – ПСП) за її наявності (п.164.6 ст.164 ПКУ).
Враховуючи вищевикладене, алгоритм нарахування податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку на суму витрат, понесених за навчання, за наслідками звітного податкового 2016 року розраховується наступним чином:
► визначається база оподаткування шляхом зменшення річної суми нарахованої заробітної плати на суму страхових внесків до Накопичувального фонду, а також на суму ПСП за її наявності (інформацію щодо сум нарахованого загального річного оподатковуваного доходу, застосованих ПСП, утриманого податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) фізичні особи отримують у вигляді довідки про доходи від свого роботодавця);
► на підставі підтверджувальних документів визначається сума (вартість) витрат платника податку – резидента, дозволених до включення до податков

Джерело: guru.ua

Категорії: Новости Днепропетровска Новости Никополя

18.07.2017 11:41