Новини Нікопольськoї ОДПІ

Новини Нікопольськoї ОДПІ
Мирослав Продан: ДФС зацікавлена у впровадженні інноваційних підходів в адмініструванні податків
Державна фіскальна служба України активно переймає передовий досвід та паралельно напрацьовує власні шляхи вирішення проблем. Найважливішим для ДФС сьогодні є подальше активне вдосконалення адміністрування податкових та митних платежів у частині мінімізації ризиків їх несплати на основі аналізу фінансової та податкової звітності, опрацювання інформаційних баз даних. Про це заявив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан під час відкриття Технічної сесії 21-ої Генеральної Асамблеї Внутрішньо-європейської організації податкових адміністрацій (ІОТА) на тему: «Руйнівні тенденції та нові бізнес-моделі: виклики та наслідки для податкової адміністрації 21-го століття».
За його словами, рівень розвитку IT-технологій в Україні дозволяє ДФС в автоматичному режимі аналізувати податкову інформацію, що дає змогу робити акцент лише на перевірках ризикових платників податків, контролювати трансфертне ціноутворення, моніторити on-line операції з використанням РРО, здійснювати поточний контроль за адмініструванням ПДВ.
В.о. Голови ДФС також підкреслив, що в ДФС працюють такі сервіси, як «Електронний кабінет платника», «Інформація з реєстрів», «Електронна звітність». Заплановано, що до кінця року всі послуги, які надає ДФС, будуть переведені в on-line формат.
«З 1 липня 2017 року ДФС впроваджує систему проактивного адміністрування ПДВ, щомісячний економічний ефект від впровадження якої лише у тестовому режимі вже перевищує 1 млрд грн.», - підкреслив Мирослав Продан.
Він також зазначив, що складність фіскальних процесів, що вимагають мобільності, прозорості, нейтральності та простоти роботи, а також зростання чисельності осіб, які надають перевагу електронним способам спілкування із державними органами, зумовлюють відповідність модернізації податкових систем вимогам постіндустріального суспільства.
«Впровадження нових технологій у бізнес-середовище трансформує економічні відносин, переводить бізнес-процеси з реального до віртуального простору. Тобто активно розвиваються нові форми економічної діяльності: електронний бізнес, електронний банкінг, електронне страхування, електронна комерція, електронні аукціони та біржі, інформаційні електронні послуги тощо, що формує ряд руйнівних тенденцій та викликів для податкових адміністрацій ХХІ століття», - наголосив Мирослав Продан.
За його словами, податкові норми, спрямовані на регулювання традиційного бізнесу, є неадаптованими до електронного. Тому податковим службам необхідно переглянути свої стратегії дотримання законодавства, аби забезпечити рівноправний режим оподаткування та однакові умови як для традиційних, так і для нових бізнес-моделей.
Крім того, в.о. Голови ДФС зазначив, що Україна є учасником проекту, розробленого ОЕСР щодо координації боротьби з основними проявами ВEPS та наразі активно проводить низку заходів, серед яких врегулювання питань, пов’язаних з цифровою економікою, використанням електронних засобів комерції, що дозволяють фактично бути учасником економічних відносин в іншій державі та одночасно не сплачувати в ній податки.
«Сучасні виклики, що продукуються розвитком послуг інформаційного суспільства, зокрема, еволюцією цифрових валют та запровадженням мобільного банкінгу, вимагають розробки належного механізму їх оподаткування. Насамперед варто відмітити те, що такі сучасні технології, зокрема, і засновані на технології блокчейну, поступово беруться на озброєння в контексті урядування по всьому світу. Україна у цьому контексті теж формує поступово власний досвід», - зазначив Мирослав Продан.
Він підкреслив, що з урахуванням як потенціалу, так і викликів у впровадженні такої технології як блокчейн ДФС намагається забезпечувати розумний баланс між використанням сучасних технологій та забезпеченням стабільності функціонування вітчизняної податкової системи.
«ДФС усвідомлює виклики, що пов’язані з подальшою інтеграцією України в глобальну економіку та міжнародну торгівлю, та, відповідно, зацікавлена у впроваджені інноваційних підходів в адмініструванні податків на основі аналізу ризиків, розвитку співпраці з міжнародними організаціями та наддержавними інституціями щодо обміну інформацією з метою протидії ухиленню від сплати податків та уникненню від оподаткування», - наголосив Мирослав Продан.

Мирослав Продан передав президентство у Внутрішньо-європейській організації податкових адміністрацій (ІОТА) колезі зі Словаччини
В.о. Голови ДФС Мирослав Продан привітав керівника Фінансової дирекції Словацької Республіки Франтішека Імреце з обранням на почесну роль Президента ІОТА у 2017 – 2018 роках.
Він висловив сподівання щодо подальшої плідної співпраці України з ІОТА та запевнив новообраного президента ІОТА у підтримці та готовності надати всю необхідну допомогу.
«Дуже приємно, що саме Україна в цьому році стала майданчиком для діалогу найвищого рівня та прийняття історичних рішень. Для нас це була велика честь та безцінний досвід», - зазначив Мирослав Продан.
В.о. Голови ДФС подякував міжнародним колегам за активну участь у дискусіях протягом року головування України в ІОТА, конструктивну критику та щире бажання покращити професійне майбутнє в рамках європейської податкової спільноти.
«Нам вдалося закласти засади ефективного розвитку організації у майбутні роки. Завдяки цьому діяльність ІОТА ще більше відповідатиме потребам та інтересам податкових адміністрацій європейських країн, збираючи тільки найкращі практики та досвід, встановлюючи високі стандарти податкового адміністрування», - наголосив Мирослав Продан.
Він також привітав новообрану Виконавчу Раду ІОТА та побажав вдалої роботи у майбутньому році.

Мирослав Продан: Поширення цифрових технологій та їх вплив на трансформацію податкових адміністрацій стане професійною темою наступної Генеральної Асамблеї ІОТА
Протягом роботи в Києві 21-ї Генеральної Асамблеї Внутрішньо-єворопейської організації податкових адміністрацій вдалося досягти значних результатів, які стануть запорукою успішного розвитку ІОТА в майбутньому. Про це заявив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан на закритті Генеральної асамблеї ІОТА 30 червня 2017 року.
За його словами, була схвалена нова Стратегія розвитку ІОТА на наступні п’ять років та план її імплементації, які забезпечать належне виконання головних цілей організації – забезпечення платформи для комунікацій податкових адміністрацій-членів, консолідація та поширення найкращого досвіду і знань у сфері адміністрування податків.
«Сучасний світ швидко змінюється та розвивається, і так само швидко змінюються потреби податкових адміністрацій. ІОТА повинна не відставати від цих тенденцій та адаптуватися до таких нових явищ у навколишньому світі, як глобалізація, цифрова економіка та стрімкий розвиток нових технологій», - зазначив Мирослав Продан.
Він повідомив, що в цьому контексті схвалено професійну тему наступної Генеральної Асамблеї: «Поширення цифрових технологій та їх вплив на трансформацію податкових адміністрацій». Ця тема була обрана спільно всіма податковими адміністраціями-членами ІОТА.
Очільник ДФС зазначив, що цифрові технології швидко змінюють формат взаємовідносин між податковими адміністраціями та платниками податків. Протягом останніх років з’явилися такі нові електронні сервіси, як он-лайн податкові рахунки та попередньо заповнені податкові декларації. Стала можливою електронна сплата податків.
«Такі сервіси значно полегшують платникам податків процес виконання своїх податкових зобов’язань. З іншого боку, сучасні технології також допомагають податковим адміністраціям не тільки збирати великі масиви інформації про платників податків, а й краще розуміти і прогнозувати поведінку платників податків і відповідно змінювати процедури та бізнес-процеси», - підкреслив Мирослав Продан.
Він також повідомив, що Державна фіскальна служба України доклала всіх можливих зусиль для того, щоб 21-а Генеральна Асамблея ІОТА в Києві відбулася на найвищому професійному та організаційному рівні.
«Це був надзвичайно важливий та ефективний діалог високого рівня, не тільки серед керівників податкових адміністрацій – членів ІОТА, але й за активної участі представників авторитетних міжнародних організацій, наукових кіл та бізнесу», - зазначив Мирослав Продан.

ДФС та Асоціація платників податків України підписали меморандум про партнерство та співробітництво
Державна фіскальна служба України співпрацюватиме з Всеукраїнською громадською організацією «Асоціація платників податків України» у напрямі подальшої розбудови конструктивної взаємодії влади та громадськості, створення сприятливих умов для розвитку підприємництва в Україні, посилення ролі громадянського суспільства у реалізації державної політики у сфері проведення економічних реформ. Про це йдеться у меморандумі, підписаному сьогодні, 29 червня, в.о. Голови ДФС Мирославом Проданом та президентом ВГО «Асоціація платників податків України» Гріголом Катамадзе.
«Сьогодні ДФС відчуває дієву підтримку бізнесу в своєму намаганні здійснити справді якісну, системну реформу. Нами будуть використані всі можливості, щоб почути представників бізнесу та громадськості, а також донести своє бачення, свою позицію до платників через Асоціацію», – зазначив Мирослав Продан.
Меморандумом, зокрема, передбачається проведення спільної роботи ДФС та ВГО АППУ щодо удосконалення податкового і митного законодавства. Асоціація здійснюватиме експертизу проектів регуляторних актів, головним розробником яких є ДФС, та надаватиме фіскальній службі свої пропозиції.
«Завдяки підписаному Меморандуму наші відносини стануть більш зрозумілими та конструктивними. Я радий тому, що асоціації самі виходять з ініціативою боротьби із зловживаннями у податковій і митній сферах. Вони виступають партнерами ДФС у цьому питанні», – наголосив Мирослав Продан.
Очільник ДФС також розповів про основні кроки, які здійснює фіскальна служба у напрямі покращення інвестиційного клімату в Україні. Так, з 1 липня 2017 року у штатному режимі почне працювати електронна система управління ризиками при адмініструванні ПДВ, яка дозволить вирішити питання з так званим «пересортом».
Також Мирослав Продан звернув увагу присутніх на функціонування Електронного кабінету платника, який стає дедалі популярнішим. Завдяки цьому сервісу платники мають змогу отримати он-лайн послуги, які надає ДФС, у зручний час без контакту з посадовцями. Планується, що до кінця року Електронний кабінет платника буде надавати весь спектр адміністративних послуг фіскальної служби, що, на думку в.о. Голови ДФС, знизить корупційну складову у відносинах з платниками податків і покращить рівень обслуговування.
Серед досягнень очільник ДФС також відзначив рекордні надходження з податку на прибуток у І кварталі поточного року та стабільність у відшкодуванні ПДВ.

ДФС та ГО «Українська асоціація виробників» підписали меморандум про співробітництво
ДФС співпрацюватиме з громадською організацєю «Українська асоціація виробників» у напрямі наповнення відомчих баз даних фіскальної служби ціновою інформацією на товари, які ввозяться на митну територію України, із перевірених джерел. У подальшому зазначена інформація буде використовуватися як довідкова при здійсненні контролю за правильністю визначення митної вартості товарів відповідно до законодавства. Про це йдеться у меморандумі, підписаному 26 червня в.о. Голови ДФС Мирославом Проданом та президентом ГО «Українська асоціація виробників» Олександром Громикою.
«Сподіваюсь, що підписаний документ сприятиме обміну інформацією з питань митної вартості і калькуляції собівартості продукції, боротьбі з порушеннями митного законодавства, а також забезпечить неупереджене та об’єктивне ставлення як ДФС, так і громадськості до всіх суб’єктів господарювання, які здійснюють зовнішньоекономічну діяльність», - зазначив Мирослав Продан.
Він наголосив на спільній з чесним бізнесом зацікавленості у забезпеченні прозорості торгівлі та виключенні тіньових схем ввезення товарів на митну територію України.
Меморандумом, зокрема, передбачено інформування ДФС з боку «Української асоціації виробників» про факти або наміри протиправного переміщення товарів через митний кордон України, безпідставної або протиправної затримки або порушення посадовими особами ДФС процедури митного контролю та митного оформлення товарів, порушення антикорупційного законодавства.
Крім того, асоціація також надаватиме ДФС інформацію про функціонування зовнішнього та внутрішнього ринку товарів, які виробляються в Україні, обсяги реалізації таких товарів на внутрішньому ринку, тенденції виробництва та реалізації цих товарів на світових ринках, калькуляцію їх виробництва тощо.
У межах, наданих законодавством повноважень, ДФС залучатиме представників асоціації до розробки проектів законодавчих та нормативно-правових актів, що стосуються функціонування виробництва в Україні, а також запрошуватиме до участі у засіданнях консультативно-дорадчих органів ДФС.

Аліна Данченко: ДФС ініціює активізацію співробітництва з митною адміністрацією Китайської Народної Республіки
Активізація співробітництва у митній сфері та покращення обміну інформацією з митних питань обговорювалися під час зустрічі фахівців ДФС з представниками Посольства Китайської Народної Республіки в Україні, яка відбулась 27 червня за ініціативи ДФС.
За словами директора Департаменту адміністрування митних платежів Аліни Данченко, Китайська Народна Республіка сьогодні є одним з найбільших торговельних партнерів України. Згідно даних митної статистики України, імпорт з КНР у 2016-2017 роках становить близько 12 % загального імпорту в Україну. За 5 місяців 2017 року на митну територію України було імпортовано 674,503 тис. тонн товарів походженням з Китаю, загальною митною вартістю 1,982 млрд. дол. США.
У поточному році порівняно з 2016 роком обсяги імпорту збільшились: по вазі - на 18,7%, по митній вартості - на 25,3%.
Під час зустрічі учасники обговорили механізми реалізації положень Угоди між Урядом України і Урядом Китайської Народної Республіки про взаємодопомогу у митних справах від 22.12.1997 та Протоколу між Державною митною службою України та Генеральною адміністрацією митниць Китайської Народної Республіки щодо взаємної допомоги в перевірці достовірності задекларованої вартості товарів від 02.09.2010, покращення обміну інформацією для митних цілей та визначили напрями співробітництва у митній сфері.
За результатами зустрічі сторони домовились активізувати двостороннє співробітництво, створити дієвий механізм обміну інформацією та обмінятися конкретними пропозиціями щодо поглиблення співпраці митних органів України та Китайської Народної Республіки з метою надання нового імпульсу у двосторонніх відносинах.

Інтернет – конференція для ЗМІ в інформаційному агентстві «МОСТ-ДНЕПР»
Головний державний ревізор-інспектор відділу фактичних перевірок, контролю за готівковими операціями управління аудиту ГУ ДФС у Дніпропетровській області Геннадій Мажаєв на прес-конференції в Інформаційному агентстві «МОСТ-ДНЕПР» проінформував про особливості використання РРО під час продажу технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту.
Згідно з редакцією п.6 ст.9 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», яка діє з 01.01.2017, реєстратори розрахункових операцій і розрахункові книги не застосовуються під час продажу товарів (крім технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту) (наданні послуг) підприємцями, які відносяться відповідно до Податкового кодексу України (далі – ПКУ) до груп платників єдиного податку, що не застосовують РРО.
Згідно з п.296.10 ст.296 ПКУ РРО не застосовуються платниками єдиного податку – фізичними особами – підприємцями I, II і III груп (незалежно від обраного виду діяльності), обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1 000 000 гривень. Але, норми цього пункту не поширюються на платників єдиного податку, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту.
Перелік груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування РРО, затверджений постановою КМУ від 16.03.2017 №231 (далі – Перелік №231). Ця постанова набула чинності з 08.05.2017.
Це норми законодавства, а ось як вони працюють на практиці, давайте обговоримо на прикладі конкретних ситуацій.
Наприклад:
Чи обов’язково застосовувати РРО у разі реалізації виключно технічно складних побутових товарів, які були використані і на які гарантія продавцем таких товарів не надається (техніка б/в)?
Згідно з Переліком №231 до таких товарів належать, зокрема, смартфони і мобільні телефони, які мають згідно УКТ ЗЕД код 8517 12 00 00. При цьому, виключень щодо можливості незастосування РРО для техніки, яка була раніше у використанні, нормативно-правовими актами не передбачено.
Отже, при роздрібній торгівлі мобільними телефонами, які були у використанні, фізичним особам – підприємцям – платникам єдиного податку необхідно проводити розрахункові операції із застосуванням зареєстрованого і переведеного у фіскальний режим роботи РРО.
Чи необхідно на всіх господарських одиницях застосовувати РРО підприємцю – платнику єдиного податку, що здійснює реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, тільки в одній з господарських одиниць, а на інших-- супутні товари (послуги)?
Якщо підприємець – платник єдиного податку II або III груп здійснює реалізацію технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту лише в одній з господарських одиниць, то така особа зобов’язана проводити розрахункові операції з використанням РРО на всіх структурних підрозділах. Зокрема, слід застосовувати РРО або розрахункові книги і книги обліку розрахункових операцій на всіх інших господарських одиницях незалежно від асортименту товарів. Адже вимоги законодавства відносяться до платника податків – суб’єкта господарювання, а не до його структурних підрозділів.
Як бути у тому випадку, якщо суб’єкт господарювання сумнівається, чи відноситься товар, яким він торгує, до Переліку №231?
З питання уточнення відповідності товарів коду товарної класифікації згідно УКТ ЗЕД слід звернутися до Торгівельно-промислової палати України (її регіональним відділенням), або Науково-дослідного інституту судових експертиз, або Міністерства економічного розвитку і торгівлі України.
Окрему увагу хочу приділити питанню застосування РРО фізичними особами – підприємцями, які знаходяться на спрощеній системі оподаткування ІІ і ІІІ груп та нагадати їм, що у разі перевищення обсягу доходу в 1 000 000 гривень протягом календарного року вони зобов’язані у своїй діяльності застосовувати зареєстрований, опломбований і переведений у фіскальний режим роботи РРО.

Землекористувачі та власники землі сплатили понад 82 мільйони гривень
Платники податків, юридичні та фізичні особи, що перебувають на обліку у Нікопольській ОДПІ, сплатили протягом січня - травня 2017 року понад 82 млн грн плати за землю. Ці кошти були спрямовані до місцевих бюджетів. Якщо порівнювати надходження цього податкового платежу з аналогічним періодом минулого року, то коштів у поточному році до місцевих скарбниць перераховано на 11,4 млн грн більше. Про це повідомила заступник начальника Нікопольської ОДПІ Вікторія Радецька.
Відповідно до податкового законодавства, власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у звітному році.

Стан розгляду звернень громадян за січень-травень 2017 р.
З початку року до Нікопольської ОДПІ надійшло 4 письмових звернень громадян, що на 6 звернень менше, ніж за відповідний період 2016 року (10). Про це повідомила заступник начальника Нікопольської ОДПІ Вікторія Радецька.
Найчастіше у зверненнях громадяни порушували наступні питання:
- відмова в отриманні реєстраційних номерів облікових карток платників податків;
- інформування про ухилення від сплати податків;
На всі звернення громадян було надано ґрунтовні відповіді без порушень контрольних термінів та згідно чинного законодавства.

До уваги платників податку на додану вартість!
Як повідомила начальник управління податків і зборів Нікопольської ОДПІ Наталія Продан, пунктом 74.2 статті 74 Кодексу з квітня 2017 року запроваджено систему автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН (далі – СМ КОР).
СМ КОР дає можливість зупиняти випадки безпідставної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, у разі коли постачальник фактично не здійснює господарську операцію, а реєструє виключно з метою надання покупцю необґрунтованої податкової вигоди у вигляді неправомірного сформованого кредиту з ПДВ.
СМ КОР здійснюється ДФС на підставі аналізу даних звітних показників платника податку, наявної податкової інформації, а також інформації, поданої платником податку за визначеною формою, яка відображає специфіку господарської діяльності платника податку окремо по кожному виду економічної діяльності. У разі, якщо за результатами моніторингу визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідає визначеним критеріям, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
В ДФС створений окремий структурний підрозділ, який буде розглядати пакети документів, що надаватимуться суб’єктами декларування з так званими «відбитими» податковими накладними для прийняття остаточного рішення щодо приймання такої накладної або доведення до суб’єкта господарювання причин її не прийняття.
Платник податку у разі отримання квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної має право подати на розгляд Комісії ДФС інформацію у вигляді Таблиці даних платника податків за встановленою формою J(F)1312301, яка може бути сформована та надіслана через особистий кабінет електронного сервісу «Електронний кабінет платника», вхід до якого здійснюється за адресою: cabinet.sfs.gov.ua через офіційний веб-портал ДФС України.
Після обробки та розгляду Комісією ДФС Таблиці платнику протягом п’яти робочих днів направляється друга квитанція, в якій зазначається інформація про результат розгляду (врахування/неврахування інформації).
Функціонування системи електронного управління ризиками при адмініструванні ПДВ сприятиме детінізації економіки, створенню рівних конкурентних умов діяльності для суб’єктів господарювання, збільшенню надходжень до бюджету.

В Дніпропетровській області ліквідовано підпільну пивоварню
Співробітники податкової міліції ГУ ДФС у Дніпропетровській області ліквідували підпільну пивоварню та вилучили 2,7 тис. літрів пива.
В рамках проведення операції «Акциз-2017» було встановлено, що в одному із сіл області 40-річний громадянин, без будь-яких дозвільних документів, організував виготовлення і збут солодового пива під виглядом однієї з торгових марок по території області та через Інтернет. Незаконне виробництво здійснювалося з використанням обладнання, що забезпечує масове виготовлення пива.
В результаті проведених заходів було вилучено 2,7 тис. літрів пива, а також обладнання, яке використовувалося в незаконній діяльності. Загальна вартість вилученого становить понад 1,1 млн. грн.
Стосовно організатора складено протокол про вчинення правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 164 КУпАП.

Дніпропетровські митники виявили факт заниження митної вартості на суму близько 415 тис. грн.
На митну територію України з КНР на адресу українського підприємства переміщувався товар, заявлений Дніпропетровській митниці ДФС, як «дитячі атракціони та дитячі ігрові автомати».
Після проведення тематичної перевірки співробітниками управління протидії митним правопорушенням Дніпропетровської митниці ДФС при порівнянні інформації, наявної на митниці та документів, що були надані до митного оформлення вищевказаного товару виявлено розбіжності в частині одержувача та вартості товару, ввезеного в Україну. Це призвело до заниження бази оподаткування на суму близько 415 тис. грн.
За даним фактом Дніпропетровською митницею ДФС складено протокол про порушення митних правил за ознаками правопорушення передбаченого частиною 1 статті 483 Митного кодексу України. Товар тимчасово вилучено та передано на склад митниці.

Представники ГУ ДФС у Дніпропетровській області долучилися до урочистих заходів з нагоди 21-ї річниці Конституції України
28 червня 2017 року співробітниками ГУ ДФС у Дніпропетровській області прийнято участь в урочистих заходах з нагоди 21-ї річниці Конституції України.
Відбулося святкове вивішування біля головного приміщення ГУ ДФС у Дніпропетровській області Державного Прапору України - символу, який відкрив нашій державі шлях до економічної самостійності та до культурного піднесення всього українського народу.
Також, приєдналися до участі у флешмобі "Конституція нашої країни", де учасники тримали в руках жовто-блакитні картки, які разом склали обкладинку Основного Закону України з надписом "Конституція".
Крім того, протягом дня відвідали фотовиставку "Історія створення Конституції України", що розташована в приміщенні Дніпропетровської обласної державної адміністрації та триватиме два тижні. На виставці представлені копії архівних документів та історичних фотокарток, що вказують на етапи становлення української державності та виникнення Конституції - від Пилипа Орлика до часів Центральної Ради та Конституції України 1996 року.

Щодо запровадження системи автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування (ПН/РК) критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких ПН/РК в ЄРПН
Пунктом 74.2 статті 74 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2577-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) з квітня 2017 року запроваджено систему автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН (далі – СМ КОР).
СМ КОР побудовано з використанням критеріїв, визначених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567 «Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, та Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №753/30621 (далі – Наказ №567).
СМ КОР здійснюється Державною фіскальною службою України (далі – ДФС) на підставі аналізу даних звітних показників платника податку, наявної податкової інформації, а також інформації, поданої платником податку за формою згідно з додатком до Критеріїв, яка відображає специфіку господарської діяльності платника податку окремо по кожному виду економічної діяльності (Таблиця даних платника податку), якщо комісією ДФС прийнято рішення про врахування такої інформації.
У разі, якщо за результатами моніторингу визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідає умовам, визначеним пунктом 6 Критеріїв Наказу №567, – реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 ПКУ.
Згідно з пунктом 57 підрозділу 2 «Особливості справляння податку на додану вартість» розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ період з 01.04.2017 до 01.07.2017 є перехідним, протягом якого процедура, визначена пунктом 201.16 статті 201 ПКУ, здійснюється без фактичного зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН).
У разі отримання квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, а у перехідний період (з 01.04.2017 по 01.07.2017), у разі отримання квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, платник має право надати Таблицю даних платника податків.

Внесено зміни до програмного забезпечення ДФС для формування та подання звітності в електронному вигляді
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що на головній сторінці офіційного веб-порталу Державної фіскальної служби України (далі – ДФС) в електронному сервісі «Електронна звітність» у розділі «Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності»» (http://sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist/spetsializovane-klientske-program/) розміщено перелік змін та доповнень до «Спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності»» (версія 1.25.16.0) станом на 13.06.2017.
Так, зазначеними змінами, зокрема, реалізовані нові форми документів:
а) з метою забезпечення приймання податкової декларації екологічного податку, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 №715 «Про затвердження форми Податкової декларації екологічного податку» (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 28.12.2016 №1177) додано наступні форми:
- F/J0302003 – «Податкова декларація екологічного податку»;
- F/J0320103 – «Додаток 1 до Податкової декларації екологічного податку «Розрахунок за викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення»»;
- F/J0320203 – «Додаток 2 до Податкової декларації екологічного податку «Розрахунок за скиди забруднюючих речовин безпосередньо у водні об’єкти»»;
- F/J0320303 – «Додаток 3 до Податкової декларації екологічного податку «Розрахунок за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об’єктах»»;
- F/J0320403 – «Додаток 4 до Податкової декларації екологічного податку «Розрахунок за утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені)»»;
- F/J0320503 – «Додаток 5 до Податкової декларації екологічного податку «Розрахунок за утворення радіоактивних відходів і сплачується за придбання джерел(а) іонізуючого випромінювання»»;
- F/J0320603 – «Додаток 6 до Податкової декларації екологічного податку «Розрахунок за тимчасове зберігання радіоактивних відходів їх виробниками понад установлений особливими умовами ліцензії строк»»;
б) на виконання наказу Міністерства фінансів України від 16.06.2015 № 560 «Про затвердження форми Податкової декларації з плати за землю земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності)» (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 23.01.2017 №9) додано нова версія документу:
- F/J0602006 – «Податкова декларація з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності)».

У 21-ій Генеральній Асамблеї Внутрішньо-європейської організації податкових адміністрацій (ІОТА) братимуть участь делегації з 45 країн
29 червня відбудеться відкриття 21-ої Генеральної Асамблеї Внутрішньо-європейської організації податкових адміністрацій (ІОТА), що об’єднує 45 податкових відомств європейських країн. Україна вперше за 20 років буде головувати в цій міжнародній організації.
Очікується, що у сесії Генасамблеї візьмуть участь всі 45 делегацій.
Цьогорічне засідання Асамблеї буде присвячено актуальним тенденціям функціонування та розвитку податкових адміністрацій 21-го століття. У першу чергу, міжнародні податківці обговорюватимуть питання вдосконалення податкового адміністрування в нових реаліях економіки. На порядку денному – виклики податкових адміністрацій в умовах переходу бізнес моделей на новий етап цифрових технологій та розвиток сервісів для платників податків, зниження адміністративного навантаження, зменшення витрат на податкове адміністрування, боротьба з ухиленнями від сплати податків та податковим шахрайством.
Керівник офісу реформ при ДФС Роман Бічевий звернув увагу на основні моменти майбутньої дискусії.
«Розвиток технологій та глобалізація призвели до появи нових, гібридних або віртуальних, бізнес-моделей. Сьогодні є можливість відкривати стартапи в форматі “Р2Р” (на рівноправних неформальних договірних умовах) та створювати платформи для безпосереднього зв’язку покупців з продавцями. Зрозуміло, що їм також доводиться мати справу з багатьма видами податків. Але традиційна система оподаткування в нових умовах стає неефективною. Тому податковим адміністраціям необхідно переглянути свої стратегії дотримання законодавства, аби забезпечити рівноправний режим оподаткування та однакові умови як для традиційних, так і для нових бізнес-моделей», - зазначив Роман Бічевий.
Він наголосив, що на сьогодні вже існують нові розробки, які допоможуть податковим системам адаптуватися до сучасних умов. Серед них блокчейн – нова технологія зберігання та захисту інформації, яка спільно використовується онлайн, та стала основою криптовалюти Bitcoin й інших цифрових валют.
«Технологія блокчейн могла б мати суттєве значення для розкриття міжнародних схем шахрайств з ПДВ за участі фіктивних постачальників. Ця технологія також могла б забезпечити вирішення низки питань, пов’язаних із звітуванням та подачею документації з ПДВ, через захищену систему блоків», - пояснив Роман Бічевий.
Таким чином, 21-а Генеральна Асамблея IOTA стане дискусійним майданчиком для керівників податкових адміністрацій, провідних податкових експертів, представників міжнародних організацій та академічних кіл для обговорення новітніх технологій, де вони ділитимуться сучасними технологічними рішеннями.

Затверджено порядок роботи комісії ДФС, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 20.06.2017 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №566 (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №752/30620) (далі – Наказ №566).
Відповідно до п.201.16 ст.201 розділу V «Податок на додану вартість» Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) Наказом №566 затверджено Порядок роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі – Порядок).
Цей Порядок визначає організаційні та процедурні засади діяльності комісії Державної фіскальної служби України (далі – ДФС), яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі – Комісія), а також права та обов’язки її членів (п.1 Порядку).
Відповідно до п.2 Порядку Комісія є постійно діючим колегіальним органом при ДФС, що діє в межах повноважень, визначених п.201.16 ст.201 розділу V ПКУ та постановою Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 №190 «Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації», яка набрала чинності 31.03.2017.
Рішення Комісії про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації складається за формою згідно з додатком до Порядку, підписується, реєструється та надсилається платнику податку на додану вартість у порядку, встановленому ст.42 розділу ІІ ПКУ, протягом п’яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до п.п.201.16.2 п.201.16 ст.201 розділу V ПКУ.
Комісія у день прийняття рішення вносить відповідний запис до Єдиного реєстру податкових накладних про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування або відмову в такій реєстрації (п.21 Порядку).
Наказ опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України» від 20.06.2017 №48.

Щодо розділу «Ставки податків і зборів»
Нікопольська ОДПІ нагадує, що з метою забезпечення належного рівня поінформованості платників податків, систематизації інформації для зручності її пошуку та аналізу, в Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі діє розділ «Ставки податків і зборів», де можна оперативно у будь-який час та у зручній формі ознайомитись із ставками загальнодержавних та місцевих податків і зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та з інформацією щодо оподаткування товарів в залежності від обраного митного режиму.

У «ЗІР» функціонує розділ «Електронний цифровий підпис»
Нікопольська ОДПІ інформує, що в електронному сервісі Державної фіскальної служби України (далі – ДФС) «Загальнодоступний інформаційно - довідковий ресурс» («ЗІР») з’явився розділ «Електронний цифровий підпис».
Цей розділ містить:
- актуальні запитання щодо послуг електронного цифрового підпису;
- інформацію щодо Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД ДФС) за посиланням www.acskidd.gov.ua;
- місцезнаходження та режим роботи відокремлених пунктів реєстрації користувачів АЦСК ІДД ДФС за посиланням www.acskidd.gov.ua/contacts;
- можливість переходу до усіх запитань-відповідей за напрямком «Електронний цифровий підпис».
Нагадуємо, що скористатись електронним сервісом «ЗІР» можна на головній сторінці офіційного веб-порталу ДФС або за посиланням http://zir.sfs.gov.ua.

Антикорупційний сервіс «Пульс»
З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності територіальних органів Фіскальної служби України нагадуємо платникам податків про функціонування антикорупційного сервісу Фіскальної служби України «Пульс», який доступний клієнтам податкової служби та митниці. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.
Ефективний сервіс за гарячою лінією попереджує: труднощі в спілкуванні; некоректне ставлення; перевищення повноважень; неякісне обслуговування; та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.

З 1 липня поточного року буде зупинена реєстрація ризикових податкових накладних
Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ), яка набрала чинності з 01.04.2017, реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної / розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього ПКУ.
Згідно з п.74.2 ст.74 ПКУ в ЄРПН забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних / розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних / розрахунків коригування в ЄРПН.
Підпунктом 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПКУ визначено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються:
а) порядковий номер та дата складення податкової накладної / розрахунку коригування;
б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування;
в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Нагадуємо, що 20.06.2017 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567 (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №753/30621), яким затверджені:
- Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».
Звертаємо увагу, що період з 1 квітня 2017 року до 1 липня 2017 року є перехідним періодом, протягом якого процедура, визначена пунктом 201.16 статті 201 ПКУ, здійснюється без фактичного зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН (п.57 підрозділу 2 «Особливості справляння податку на додану вартість» розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ).
З урахуванням вищезазначеного, з 1 липня поточного року система автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних / розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних / розрахунків коригування в ЄРПН буде працювати у звичайному режимі.
Відповідно до п.п.201.16.4 п.201.16 ст.201 ПКУ податкова накладна / розрахунок коригування, реєстрацію якої в ЄРПН було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій:
а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;
б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Оновлену декларацію акцизного податку необхідно подавати вже за липень поточного року
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що Міністерством фінансів України прийнято наказ від 24.04.2017 № 451 «Про затвердження Змін до форми декларації акцизного податку та Порядку заповнення та подання декларації акцизного податку» (далі – наказ № 451).
Наказ № 451 набрав чинності з дня його офіційного опублікування, тобто 06 червня 2017 (опубліковано 06.06.2017 в «Офіційному віснику України» № 44).
Платники акцизного податку вперше подають декларацію акцизного податку з урахуванням змін, наказом № 451, не пізніше 20 серпня 2017 року за звітний період - липень 2017 року.
Звертаємо увагу, що в зв'язку зі скасуванням акцизного податку з роздрібного продажу пального з 01.01.2017 р суб'єкти господарювання, які здійснюють реалізацію пального, не заповнюють розділ II додатка 6 до декларації акцизного податку «Розрахунок суми акцизного податку з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів». Розділ II додатка 6 до цієї декларації заповнюється тільки в разі надання суб'єктами господарювання, що здійснюють роздрібний продаж пального, уточнюючої декларації з відповідними операціями, здійсненими до 1 січня 2017 року і задекларованим в звітності, наданої до 21 січня 2017 року (тобто наданої за грудень 2016 року).
Більш детальна інформація викладена у листі ДФС України від 19.06.2017 № 15789/7/99-99-15-03-03-17.

Скасовано порядок надіслання органам державної податкової служби подання про здійснення заходів з погашення податкового боргу платника податків
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 08.06.2017 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 31.05.2017 №369 «Про визнання такою, що втратила чинність, постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 р. №1237» (далі – Постанова №369).
Звертаємо увагу, що постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 №1237 затверджено Порядок надіслання органам державної податкової служби подання про здійснення заходів з погашення податкового боргу платника податків та інформації про скасування або зміну суми нарахованого грошового зобов’язання, а також форма зазначеного подання.
Таке рішення прийняте на виконання Закону України від 04.07.2013 №404-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України у зв’язку з проведенням адміністративної реформи» (далі – Закон №404).
Постанову №369 опубліковано у газеті «Урядовий кур’єр» від 08.06.2017 №104.

Порядок обчислення фінансового результату сільгоспвиробниками
Нікопольська ОДПІ нагадує, що з 09.06.2017 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 28.04.2017 №467 «Про внесення змін до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств», що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 19.05.2017 за №642/30510 (далі – Наказ №467), яким затверджено зміни до форми податкової декларації з податку на прибуток підприємств та додатків до неї.
Внесення цих змін зумовлено новими правилами в оподаткуванні прибутку підприємств, що діють з 01.01.2017.
Так, зокрема, Законом України від 21.12.2016 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» у п.п.137.4.1 п.137.4 ст.137 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2577-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) уточнено річний податковий період для виробників сільгосппродукції, який починається з 1 липня минулого звітного року і закінчується 30 червня поточного звітного року (замість періоду з 1 липня поточного звітного року і закінчується 30 червня наступного звітного року – до внесених змін).
Для платників податку на прибуток – виробників сільськогосподарської продукції, які обрали річний податковий (звітний) період відповідно до підпункту 137.4.1 пункту 137.4 статті 137 ПКУ, фінансовий результат до оподаткування за податковий (звітний) період обчислюють шляхом зменшення фінансового результату до оподаткування за минулий звітний рік на фінансовий результат до оподаткування за перше півріччя такого року та збільшення на фінансовий результат до оподаткування за перше півріччя поточного звітного року, що визначені відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності (п.п.134.1.1 п.134.1 ст.134 ПКУ).

До уваги фізичних осіб – платників транспортного податку!
Нікопольська ОДПІ нагадує, що згідно з п.п.267.1.1 п.267.1 ст.267 розділу ХІІ «Податок на майно» Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платниками транспортного податку (далі – податок) є фізичні та юридичні особи, у тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, що відповідно до п.п.267.2.1 п.267.2 ст.267 ПКУ є об’єктами оподаткування.
Підпунктом 267.2.1 п.267.2 ст.267 ПКУ визначено, що об’єктом оподаткування є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.
Звертаємо увагу, що статтею 8 Закону України «Про Державний бюджет України» від 21.12.2016 №1801-VIII із змінами у 2017 році з 1 січня установлена мінімальна заробітна плата у місячному розмірі 3 200 грн.
Таким чином, у 2017 році об’єктом оподаткування транспортним податком є легкові автомобілі з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 1 млн. 200 тис. гривень.
Згідно з п.п.267.6.1 п.267.6 ст.267 розділу ХІІ ПКУ обчислення суми податку з об’єкта/об’єктів оподаткування фізичних осіб здійснюється контролюючим органом за місцем реєстрації платника податку.
Підпунктом 267.6.2 п. 267.6 ст. 267 ПКУ встановлено, що податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку та відповідні платіжні реквізити надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його реєстрації до 1 липня року базового податкового (звітного) періоду (роком).
Щодо об’єктів оподаткування, придбаних протягом року, податок сплачується фізичною особою – платником починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт. Контролюючий орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.
Нарахування податку та надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень про сплату податку фізичним особам – нерезидентам здійснюють контролюючі органи за місцем реєстрації об’єктів оподаткування, що перебувають у власності таких нерезидентів.
Фізичні особи – платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем своєї реєстрації для проведення звірки даних щодо :
а) об’єктів оподаткування, що перебувають у власності платника податку;
б) розміру ставки податку;
в) нарахованої суми податку.
У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів (зокрема документів, що підтверджують право власності на об'єкт оподаткування, перехід права власності на об'єкт оподаткування), контролюючий орган за місцем реєстрації платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).
Фізичні особи – нерезиденти у порядку, визначеному цим пунктом, звертаються за проведенням звірки даних до контролюючих органів за місцем реєстрації об’єктів оподаткування (п.п.267.6.10 п.267.6 ст.267 ПКУ).
Податок сплачується за місцем реєстрації об’єктів оподаткування (п.п.267.7.1 п.267.7 ст.267 ПКУ).
Фізичні особи сплачують податок протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення (п.п.267.8.1 п.167.8 ст.267 ПКУ).
Чинним законодавством надання до контролюючого органу податкової декларації з транспортного податку для фізичних осіб не передбачено.

Внесено зміни до Методики визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 24.06.2017 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України (далі – КМ України) від 21.06.2017 №428 (далі – Постанова №428), якою внесено зміни до Методики визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів (далі – Методика), затвердженої постановою КМ України від 18.02.2016 №66.
Зокрема, змінено формулу зазначеного розрахунку, з якої вилучається коефіцієнт коригування ринкової ціни транспортних засобів залежно від пробігу.
Змінами передбачено, що середньоринкова вартість автомобіля розраховується за методом аналогії цін ідентичних автомобілів.
Мінекономрозвитку відповідно до цієї Методики розраховує середньоринкову вартість автомобіля та щороку до 1 лютого податкового (звітного) року розміщує на своєму офіційному веб-сайті перелік легкових автомобілів, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, який повинен містити такі дані щодо зазначених автомобілів: марка, модель, рік випуску, об’єм циліндрів двигуна, тип пального.
У разі відсутності на офіційному веб-сайті Мінекономрозвитку інформації про марку, модель легкового автомобіля, що має ознаки об’єкта оподаткування транспортним податком, Мінекономрозвитку за зверненням ДФС та/або власника зазначеного легкового автомобіля визначає його середньоринкову вартість, доповнює перелік, такою інформацією та розміщує її на своєму офіційному веб-сайті.
Постанова №428 опублікована у газеті «Урядовий кур’єр» 24.06.2017 №117.

Неприбуткові організації до 01.07.2017 повинні привести у відповідність до вимог ПКУ установчі документи
Нікопольська ОДПІ нагадує, що Законом України від 21.12.2016 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» до 1 липня 2017 року продовжено термін для приведення неприбутковими підприємствами, установами та організаціями (далі – неприбуткові організації), установчих документів до вимог Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Неприбуткові організації, що не відповідають вимогам пункту 133.4 статті 133 ПКУ, для включення до нового Реєстру неприбуткових установ та організацій зобов’язані до 01.07.2017 привести свої установчі документи у відповідність із нормами ПКУ та у цей самий строк подати копії таких документів до контролюючого органу.
Неприбуткові організації, які не привели свої установчі документи у відповідність із нормами п.133.4 ст.133 ПКУ, після 1 липня 2017 року виключаються контролюючим органом з Реєстру неприбуткових установ та організацій.
Також звертаємо увагу, що тимчасово, до 01.01.2018, не може бути підставою для виключення неприбуткових релігійних організацій з Реєстру неприбуткових установ та організацій невиконання такими релігійними організаціями вимог до установчих документів, визначених п.п.133.4.1 п.133.4 ст.133 ПКУ.
Отже, ті неприбуткові організації, що не привели свої установчі документи у відповідність до вимог ПКУ та не надали їх копії контролюючому органу, будуть виключені з Реєстру неприбуткових організацій після 1 липня 2017 року, а релігійні організації – після 1 січня 2018 року.

Актуально для платників податку на додану вартість!
Нікопольська ОДПІ інформує, що Державна фіскальна служба України (далі – ДФС) на головній сторінці офіційного веб-порталу повідомляє, що починаючи з 01.07.2017 реєстрація податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) може бути зупинена відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України у разі відповідності такої податкової накладної / розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджено наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №753/30621 (далі – Критерії).
Платник податку у разі отримання квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН, а в перехідний період (з 01.04.2017 до 01.07.2017) у разі отримання квитанції про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН має право подати на розгляд Комісії ДФС інформацію у вигляді Таблиці даних платника податків за встановленою формою J(F)1312301 (далі – Таблиця).
Таблиця надсилається виключно в електронному вигляді засобами електронного зв’язку з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного цифрового підпису відповідальних осіб.
Електронні формати Таблиці розміщенні на офіційному веб-порталі ДФС у розділі «Електронна звітність» / Платникам податків про електронну звітність / Інформаційно-аналітичне забезпечення / Реєстр електронних форм податкових документів.
Таблиця може бути сформована та надіслана через особистий кабінет електронного сервісу «Електронний кабінет платника», вхід до якого здійснюється за адресою: cabinet.sfs.gov.ua, а також через офіційний веб-портал ДФС. Також для формування Таблиці в електронному вигляді платник податків самостійно на власний розсуд може обрати будь-яке програмне забезпечення, яке формує вихідний файл відповідно до затвердженого формату (стандарту).
Підтвердженням про отримання Таблиці є перша квитанція (квитанція про доставку). Після обробки та розгляду Комісією ДФС Таблиці платнику протягом п’яти робочих днів направляється друга квитанція, в якій зазначається інформація про результат розгляду (врахування/неврахування інформації).
При заповненні Таблиці необхідно заповнювати вид економічної діяльності відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності (КВЕД ДК 009:2010), код товару згідно з УКТ ЗЕД, код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДК 016-2010).
Звертаємо Увагу, що при поданні Таблиці відповідно до виду економічної діяльності необхідно обов’язково зазначити коди товарів згідно з УКТ ЗЕД / послуг згідно з Державним класифікатором продукції послуг (ДК 016-2010), що на постійній основі таким платником постачаються (виготовляються), а також платник може зазначити коди товарів/послуг, які ним придбаються (отримуються) для їх виготовлення.
Зразок заповнення Таблиці наведений на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/301239.html

Яка сума витрат на оплату праці найманих працівників включається до складу витрат ФОП на загальній системі оподаткування?
Відповідно до п.п.177.4.2 п.177.4 ст.177 розділу IV «Податок на доходи фізичних осіб» Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) до переліку витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів фізичною особою – підприємцем (далі – ФОП) від провадження господарської діяльності на загальній системі оподаткування належать, зокрема, витрати на оплату праці фізичних осіб, що перебувають у трудових відносинах з таким платником податку, які включають витрати на оплату основної і додаткової заробітної плати та інших видів заохочень і виплат виходячи з тарифних ставок, у вигляді премій, заохочень, відшкодувань вартості товарів (робіт, послуг), витрати на оплату за виконання робіт, послуг згідно з договорами цивільно-правового характеру, будь-яка інша оплата у грошовій або натуральній формі, встановлена за домовленістю сторін (крім сум матеріальної допомоги, які звільняються від оподаткування згідно з нормами цього розділу ПКУ).
Згідно з розділом III Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 №4 (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 30.01.2015 за №111/26556), у графі 3а «Сума нарахованого доходу» відображається нарахований дохід повністю, без вирахування сум податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) та єдиного внеску (далі – єдиний внесок), які відповідно до закону справляються за рахунок доходу найманої особи. У графі 3 «Сума виплаченого доходу» відображається сума фактично виплаченого доходу платнику податку у відповідності із нарахованим доходом, а саме – без вирахування із суми нарахованого доходу сум ПДФО та єдиного внеску, які справляються за рахунок доходу найманої особи.
Таким чином, до складу витрат ФОП на загальній системі оподаткування включається сума витрат на оплату праці найманих працівників без вирахування ПДФО та єдиного внеску.
Відповідне питання та відповідь на нього розміщене у категорії 104.05 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».

До уваги фізичних осіб, які є платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки!
Нікопольська ОДПІ нагадує, що відповідно п.п.266.7.1 п.266.7 ст.266 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2577-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) обчислення суми податку з об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості у порядку, визначеному підпунктами «а» – «ґ» п.п.266.7.1 ПКУ.
Обчислення суми податку з об’єкта/об’єктів нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості виходячи із загальної площі кожного з об’єктів нежитлової нерухомості та відповідної ставки податку.
Підпунктом 266.7.2 п.266.7 ст.266 ПКУ визначено, що податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – податок), обчисленого згідно з підпунктом 266.7.1 пункту 266.7 цієї статті, та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком).
Нарахування податку та надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень про сплату податку фізичним особам – нерезидентам здійснюють контролюючі органи за місцезнаходженням об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності таких нерезидентів.
Таким чином, до 01.07.2017 фізичні особи, які є платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, отримають податкове повідомлення-рішення про сплату податку за 2016 рік.
Фізичні особи сплачують податок за місцем розташування об’єкта/об’єктів нерухомості протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення (п.п.«а» п.п.266.10.1 п.266.10 ст.266 ПКУ).
Фізичні особи можуть сплачувати податок у сільській та селищній місцевості через каси сільських (селищних) рад або рад об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, за квитанцією про прийняття податків (п.п.266.9.1 п.266.9 ст.266 ПКУ).
Згідно з п.п.266.7.3 п.266.7 ст.266 ПКУ платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки даних щодо:
- об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;
- розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;
- права на користування пільгою із сплати податку;
- розміру ставки податку;
- нарахованої суми податку.
У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема документів на право власності, контролюючий орган за місцем проживання (реєстрації) платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

До уваги платників податку на додану вартість!
ДФС повідомляє, що починаючи з 01.07.2017 реєстрація податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – Реєстр) може бути зупинена відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України у разі відповідності такої податкової накладної / розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджено наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567,зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за № 753/30621 (далі – Критерії).
Інформуємо, що платник податку у разі отримання квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, а в перехідний період (з 01 квітня 2017 року до 01 липня 2017 року) у разі отримання квитанції про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі має право подати на розгляд Комісії ДФС інформацію у вигляді Таблиці даних платника под

Джерело: guru.ua

Категорії: Новости Днепропетровска Новости Никополя

04.07.2017 19:35