Новини Нікопольськoї ОДПІ

Новини Нікопольськoї ОДПІ

Мирослав Продан: На час безвізу ми запровадили інформаційну кампанію для подорожуючих
Вже цієї неділі – 11 червня – з 00 годин 00 хвилин громадяни України-власники біометричних паспортів отримають право без віз перебувати в будь-якій країні Європейського союзу (за винятком Великої Британії та Ірландії, які є членом ЄС, але не входять до складу Шенгенської зони), а також Ісландії, Ліхтенштейні, Норвегії та Швейцарії, які не є членами ЄС, але підписали Шенгенську угоду.
Україна межує з чотирма країнами ЕС – Польщею, Угорщиною, Словаччиною та Румунією, це майже 1400 кілометрів спільного кордону. На західній ділянці кордону діє 32 міжнародні пункти пропуску.
Державна фіскальна служба у рамках безвізу реалізує інформаційну кампанію по роз`ясненню громадянам правил перетину державного кордону. Кожен пропускний пункт обладнаний інформаційними стендами, де подорожуючі можуть ознайомитися з основними вимогами законодавства. На веб-порталі ДФС розміщена пам`ятка для подорожуючих за кордон, у режимі on-line працює сервіс «Кордон» http://kordon.sfs.gov.ua/, за допомогою якого громадяни матимуть можливість перевіряти завантаженість пунктів пропуску і таким чином, планувати оптимальний маршрут та розрахувати час на перетин кордону.
«Початок безвізу – історична мить для України і ми всі її з нетерпіння чекаємо. Щоб подорожі були максимально комфортними ДФС реалізує інформаційну кампанію. Ми поясняємо алгоритм дій при проходженні митного контрою, особливості застосування «зеленого» та «червоного» коридорів, запровадили просту та доступну пам`ятку для подорожуючих. Покращення сервісів та безпека громадян – були і залишаються пріоритетами для державної фіскальної служби», - зазначив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан.

Мирослав Продан: Майже на 30% порівняно з січнем-травнем минулого року зросли збори платежів до загального фонду державного бюджету
Протягом січня-травня поточного року Державною фіскальною службою України забезпечено збір платежів до загального фонду державного бюджету на суму 304,2 млрд. грн. Порівняно з відповідним періодом минулого року цей показник зріс на 28,4%, або на 67,3 млрд. грн. Про це повідомив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан.
«За 5 місяців цього року органами ДФС перевиконані заплановані показники зі збору платежів до загального фонду державного бюджету на 5,7%. Бюджет додатково отримав 16,4 млрд. грн. Податкових платежів зібрано 189,5 млрд. грн., що більше запланованого на 1,3 млрд. грн., митних – 114,7 млрд. грн., або на 15,2 млрд. грн. більше», – розповів Мирослав Продан.
Очільник ДФС також підкреслив, що тенденція з перевищення збору платежів до загального фонду держбюджету порівняно з відповідними періодами минулого року є стабільною. Так, зокрема, у травні поточного року зібрано 65,6 млрд. гривень. Це перевищує показник відповідного періоду минулого року на 31,2% (+15,6 млрд. грн.)
Надходження митних платежів протягом січня-травня 2017 року склали 114,7 млрд. грн., що перевищило минулорічний показник на 31,5%, або на 27,5 млрд. грн. З них у травні перераховано 23,6 млрд. грн., або на 35,9% (+6,2 млрд. грн.) більше травня 2016 року.

Продовжено цикл тренінгів з вивчення актуальних питань ефективного управління людськими ресурсами в ДФС
Департаментом кадрової політики та роботи з персоналом 6-7 червня 2017 року організовано другий цикл тренінгів «Життєвий цикл HRM. Адаптація. Наставництво» для співробітників кадрових підрозділів апарату ДФС, територіальних органів ДФС м. Києва та Київської області. Участь у заході також взяли керівні працівники Департаменту роботи з персоналом та організаційного розвитку Міністерства фінансів України.
Під час тренінгу слухачі ознайомилися з визначенням ролі HRM в організації, життєвим циклом HRM, побудовою та комунікацією HR стратегій і процесів, а також з особливостями адаптації персоналу та її місцем в HRM моделі, основаній на управлінні компетенціями, постановкою цілей на основі методики SMART.
«Продовження циклу тренінгів, започаткованих як «пілотний проект», для співробітників кадрових підрозділів органів ДФС буде корисним для фахівців служби, адже дозволить набути нові знання і уміння та навчитися застосовувати їх на практиці. Саме кадрові підрозділи в органах ДФС стануть «агентами змін» та «консультантами» для керівництва та працівників, забезпечать надійний канал зв’язку між ними. Вивчення та ефективне застосування в роботі отриманих знань стане важливим кроком з удосконалення управління персоналом в органах ДФС», – підкреслила директор Департаменту кадрової політики та роботи з персоналом Тетяна Пажитнова.
У рамках тренінгу учасники розглянули та відпрацювали на практичних вправах життєвий цикл HRM, інструменти вивчення причин плинності кадрів, провели практикум «Розробка запитань для бесіди при звільненні працівника», розглянули ефективні інструменти адаптації персоналу, переваги наставництва, а також опрацювали питання покращення процесу адаптації працівників тощо.
Тетяна Пажитнова зауважила, що у рамках подальшої співпраці ДФС та місії EUAM у 2017 році планується проведення другого циклу тренінгів за модулем «Життєвий цикл HRM. Адаптація. Наставництво» для керівників підрозділів персоналу інших регіонів України.
Нагадаємо, що тренінги проводяться у рамках подальшої співпраці ДФС та місії EUAM – Консультативної місії Європейського союзу «Консультація заради довіри» на базі Всеукраїнського центру підвищення кваліфікації державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування Департаментом кадрової політики та роботи з персоналом ДФС за участі провідних експертів місії EUAM.

Працівники митниць обговорили проблемні питання адміністрування митних платежів
Підвищення рівня компетентності посадових осіб митниць, зокрема, керівників та посадових осіб підрозділів адміністрування митних платежів митниць ДФС стало основною метою навчального семінару для працівників митниць на тему «Проблемні питання адміністрування митних платежів». Організатором заходу виступив Департамент адміністрування митних платежів ДФС.
«Підвищення кваліфікації працівників органів державної влади – це безперервний процес, який забезпечує професійну компетентність, ефективність роботи органів ДФС з урахуванням кращих світових практик і є важливою складовою державної кадрової політики», – розповіла директор Департаменту адміністрування митних платежів ДФС Аліна Данченко.
Вона, зокрема, підкреслила необхідність та суспільну значимість професійної компетенції державних службовців, яка є запорукою належного виконання поставлених перед митницями завдань.
Під час семінару було висвітлено механізм надання розстрочень зі сплати ПДВ, передбачених пунктами 58 та 59 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України та повідомлено про розробку змін до Порядку розстрочення (відстрочення) грошових зобов’язань (податкового боргу) платників податків.
Крім того, обговорювалися питання щодо можливості запровадження та функціонування єдиного рахунку для перерахувань до державного бюджету митних та інших платежів, що надходять до органів фіскальної служби як попереднє грошове забезпечення сплати майбутніх митних та інших платежів.
Учасники семінару відмітили доцільність та вчасність отриманих від ДФС роз’яснень щодо механізму розрахунку сум податкових зобов’язань, які виникають при випуску товарів, поміщених у митний режим тимчасового ввезення з умовним частковим звільненням від оподаткування митними платежами, у вільний обіг на митній території України.
Керівники підрозділів адміністрування митних платежів митниць також поділилися досвідом щодо складання податкових повідомлень-рішень у разі порушення платниками податків строків подання митних декларацій, визначених законодавством, щодо повернення коштів після скасування судом рішення про коригування митної вартості товарів, щодо застосування ставок акцизного податку на алкогольні вироби та окреслили шляхи підвищення ефективності роботи в напрямку адміністрування митних платежів.

Павло Дроняк: Після індивідуальної роз’яснювальної роботи 8,4 тис. працедавців підвищили зарплату своїм працівникам
Протягом січня-квітня поточного року працівниками органів ДФС у рамках заходів щодо дотримання суб’єктами господарювання податкового законодавства проведено індивідуальну роз’яснювальну роботу з роботодавцями. За її результатами 8,4 тис. працедавців підвищили рівень заробітної плати своїм працівникам. Про це розповів директор Департаменту податків і зборів з фізичних осіб ДФС Павло Дроняк.
За його словами, внаслідок такого підвищення до бюджету надійшло 58,5 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб. До органів прокуратури спрямовано матеріали та відомості щодо 342 підприємств, на яких виплата заробітної плати проводилась у розмірах нижче законодавчо встановленої мінімальної заробітної плати.
«Завдяки співбесідам та заслуховуванням, проведеним територіальними органами ДФС спільно із місцевими органами влади з керівниками підприємств, які не виплачують своїм працівникам зароблені кошти, погашено заборгованість із заробітної плати на загальну суму 475,6 млн. грн. До бюджету надійшло 47,3 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб та 220,9 млн. грн. єдиного внеску», – зазначив Павло Дроняк.
До органів прокуратури спрямовано матеріали щодо 37 юридичних осіб, які мали довготривалу заборгованість із виплати заробітної плати.
На засіданнях комісій та робочих груп при органах виконавчої влади заслухано понад 5,5 тис. працедавців, які нараховують заробітну плату нижче законодавчо встановленого рівня. За їх результатами 5 тис. працедавців, підвищили рівень заробітної плати, до бюджету додатково надійшло: податку на доходи фізичних осіб – 11,7 млн. грн., єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування – 14,5 млн. грн., військового збору – 1,0 млн. грн.
«Загалом з початку 2017 року органами ДФС під час перевірки суб’єктів господарювання, які виплачували заробітну плату та інші доходи фізичним особам, порушення податкового законодавства виявлено в 67% перевірених платників», – повідомив Павло Дроняк.
До бюджетів донараховано понад 111 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб, понад 25 млн. грн. єдиного внеску та майже 8 млн. грн. військового збору.

Про умови виїзду громадян за кордон України через митні пости Дніпропетровщини йшлося на прес-конференції для ЗМІ
В інформаційному агентстві «Мост-Днепр» відбулася спільна прес-конференція за участі начальника відділу організації митного контролю Дніпропетровської митниці ДФС Володимира Деркача та т.в.о. заступника відділу по персоналу прикордонної служби Дніпроаеропорту Юлії Купчик, на якій журналістів проінформовано про умови виїзду за кордони держави з початком літнього сезону відпусток.
Володимир Деркач повідомив журналістів, що в області лише два митні пости, на яких здійснюється пропуск громадян за кордони держави – це аеропорти міст Дніпро та Кривий Ріг. Так, з аеропорту м. Дніпро на сьогодні здійснюються авіарейси до Шарм-Ель-Шейху, Анталії, Тель-Авіву, Солоніків, Відня. Перспективними є рейси до Грузії: у Батумі і Тбілісі, а також до Бургаса, Дубровніка та Іракліону.
В аеропорту міста Дніпро для громадян діє двоканальна система проходження митниці: «червоний коридор», під час проходження якого громадяни письмово заповнюють митну декларацію, та «зелений коридор», яким громадяни користуються, якщо не мають при собі речей, обов’язкових для митного декларування.
«Без митного декларування через митний пост аеропорту громадяни мають право переміщувати валютні цінності, що не перевищують еквівалент суми у 10 тисяч євро; товари на суму, що не перевищує еквівалент 1 тисячі євро; особисті речі повсякденного користування», – зазначив Володимир Деркач.
Згідно з Митним кодексом України з-за кордону на митну територію держави обмежено до переміщення міцного алкоголю у кількості 1 літр (якщо кількість спирту перевищує 22%); 2 літрів вина та 5 літрів пива. До 200 цигарок обмежено ввезення тютюнових виробів. Також, обмежено до переміщення з-за кордону продукти харчування та ліки.
«Якщо сума переміщеної за кордони держави валюти перевищує встановлену законодавством суму, слід при собі мати довідку від банку про зняття з особистого рахунку відповідної суми. Якщо вартість товару, переміщеного за кордони держави перевищує встановлену митним кодексом суму, надлишок оподатковується в’їздним митом за ставкою 10 відсотків та податком на додану вартість», – додав Володимир Деркач.
Юлія Купчик розповіла про умови виїзду за кордони держави громадян з дітьми. Так батьки, що проходять кордон України з неповнолітніми дітьми, повинні мати дійсний закордонний паспорт, що дає дозвіл на виїзд з території України. «Якщо двоє батьків направляються за кордон з неповнолітнім, необхідно мати свідоцтво про народження дитини, в якому зазначено, що дорослі дійсно батьки дитини. Якщо дитина їде у супроводі одного з батьків, треба мати нотаріально засвідчене згоду другого батька, де йдеться про країну прямування та вказано термін, на який дитина виїжджає за кордон», – повідомила Юлія Купчик.
Нагадаємо, що з 11 червня п.р. починає діяти спрощений візовий режим з країнами, що входять до Європейського Союзу. Втім, необхідно пам’ятати, що для подорожі до країн Євросоюзу громадяни України повинні мати біометричний або закордонний паспорт старого зразка. Якщо паспорт не є біометричним, необхідно мати візу країни, до якої громадянин прямує. Крім того, необхідно виконати вимоги Європейського законодавства, такі як наявність коштів для перебування в країнах ЄС, наявність зворотного квитка та інше.

Юристи ДФС Дніпропетровщини відстояли справи у судах на суму 361,7 млн. грн.
На початок 2017 року на розгляді у адміністративних судах різних інстанцій за участю органів ДФС Дніпропетровської області перебувало 9,8 тисяч справ різних категорій на загальну суму позовних вимог 11,3 млрд. грн.
З розглянутих судами у січні - травні поточного року 359 справ на суму 500,9 млн. грн., на користь територіальних органів ГУ ДФС Дніпропетровщини вирішено 246 справ на суму 361,7 млн. грн., що складає 72,2% від суми розглянутих судами справ.
У порівнянні з аналогічним періодом 2016 року показник позитивного вирішення на користь територіальних органів ГУ ДФС Дніпропетровщини збільшився по кількості на 17,1%, по сумі - на 31,8%.
«Такі результати свідчать про якісну аргументацію та доказову базу, на якій ґрунтуються наші позовні вимоги. Кожен юрист фахово підходить до кожної справи, що направляється до суду. Водночас, ми зміщуємо акцент у нашій роботі на досудове врегулювання спірних питань, які виникають із платниками податків», - наголошує начальник юридичного управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Олег Басан.

За пʼять місяців 2017 року до бюджетів сплачено майже 631 мільйон гривень
Начальник Нікопольської ОДПІ Володимир Джавун повідомив, що у січні – травні поточного року до бюджетів усіх рівнів від платників податків Нікопольського регіону надійшло 630,8 млн гривень. Це на 167,9 млн грн більше ніж торік.
Загалом за п’ять місяців 2017 року платники регіону до Державного бюджету сплатили 224,3 млн грн, що на 69,5 млн грн перевищує сплату за аналогічний період минулого року. Збільшення надходжень відбулось по всіх основних бюджетоформуючих податках.
Вагомо наповнюють бюджет – податок на додану вартість (80,7 млн грн), податок на доходи фізичних осіб (83,5 млн грн) та рентна плата за користування надрами (28 млн грн).
Місцеві скарбниці з початку року поповнено на 406,5 млн грн податків та платежів. Збір в кошик територіальних громад, у порівнянні з аналогічним періодом минулого року, зріс на 98,4 млн гривень.
Традиційно значна питома вага у «місцевих» надходженнях припадає на податок на доходи фізичних осіб. За п’ять місяців сплачено 250,5 млн гривень.
Суттєво підтримують бюджети територіальних громад і суб’єкти малого підприємництва – «спрощенці», які сплатили 36,7 млн грн єдиного податку. Землевласники та землекористувачі забезпечили місцевим бюджетам більше 82 млн гривень.

Майже 14 мільйонів гривень від платників Нікопольського регіону – на підтримку Збройних сил
З початку року платники міст Нікополь, Марганець, Покров, Нікопольського району та смт Томаківка перерахували 13,8 мільйонів гривень військового збору. Як повідомив перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський, сума надходжень збору на підтримку української армії складає 6,2 відсотки від загальної суми надходжень до державного бюджету у 2017 році від Нікопольського регіону.
Нагадуємо, що відповідно до п.п. 1.2 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами і доповненнями (далі – ПКУ) об’єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені ст. 163 ПКУ (п.п. 1.2 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ).
Для резидента – це загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід; доходи з джерела їх походження в Україні, які остаточно оподатковуються під час їх нарахування (виплати, надання); іноземні доходи – доходи (прибуток), отримані з джерел за межами України.
Об’єктом оподаткування нерезидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід з джерела його походження в Україні; доходи з джерела їх походження в Україні, які остаточно оподатковуються під час їх нарахування (виплати, надання) (стаття 163 ПКУ).
Перелік доходів, що включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку, визначено п.п. 164.2.1 – 164.2.19 п. 164.2 ст. 164 ПКУ. Крім того, до цього переліку включаються інші доходи, крім зазначених у ст. 165 ПКУ, що передбачені п. 164.2.20 п. 164.2 ст. 164 ПКУ.
Відповідно до п.п. 164.1.3 п. 164.1 ст. 164 ПКУ загальний річний оподатковуваний дохід дорівнює сумі загальних місячних оподатковуваних доходів, іноземних доходів, отриманих протягом такого звітного податкового року.
Підпунктом 1.4 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX ПКУ визначено, що нарахування, утримання і сплата (перерахування) збору в бюджет здійснюються в порядку, установленому ст. 168 ПКУ за ставкою 1,5 відсотка, визначеною п.п. 1.3 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ.
Враховуючи зазначене, військовий збір утримується з суми доходу, що є об’єктом оподаткування відповідно до ст. 163 ПКУ, нарахованого (виплаченого, наданого) на користь платника податку протягом звітного податкового періоду, без будь-яких вирахувань.

Землекористувачі та власники землі сплатили понад 82 мільйони гривень
Платники податків, юридичні та фізичні особи, що перебувають на обліку у Нікопольській ОДПІ, сплатили протягом січня - травня 2017 року понад 82 млн грн плати за землю. Ці кошти були спрямовані до місцевих бюджетів. Якщо порівнювати надходження цього податкового платежу з аналогічним періодом минулого року, то коштів у поточному році до місцевих скарбниць перераховано на 11,4 млн грн більше. Про це повідомила заступник начальника Нікопольської ОДПІ Вікторія Радецька.
Відповідно до податкового законодавства, власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у звітному році.

Стан розгляду звернень громадян за січень-травень 2017 р.
З початку року до Нікопольської ОДПІ надійшло 4 письмових звернень громадян, що на 6 звернень менше, ніж за відповідний період 2016 року (10). Про це повідомила заступник начальника Нікопольської ОДПІ Вікторія Радецька.
Найчастіше у зверненнях громадяни порушували наступні питання:
- відмова в отриманні реєстраційних номерів облікових карток платників податків;
- інформування про ухилення від сплати податків;
На всі звернення громадян було надано ґрунтовні відповіді без порушень контрольних термінів та згідно чинного законодавства.

Про оприлюднення плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків на 2018 рік
Нікопольська ОДПІ нагадує, що Законом України від 21.12.2016 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» внесено зміни до пункту 77.1 статті 77 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), які набрали чинності з 01.01.2017.
Відповідно до п.77.1 ст.77 ПКУ план-графік документальних планових перевірок на поточний рік оприлюднюється на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, до 25 грудня року, що передує року, в якому будуть проводитися такі документальні планові перевірки.
Зазначені зміни знайшли відображення у наказі Міністерства фінансів України від 27.02.2017 №294 «Про затвердження змін до Порядку формування плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків» (зареєстрований у Міністерстві юстиції України 16.03.2017 за №368/30236), яким передбачено, що річний план-графік складається починаючи з 2018 року.
Як повідомила Державна фіскальна служба України на головній сторінці офіційного веб-порталу (http://sfs.gov.ua), платники податків зможуть ознайомитись з планом-графіком на 2018 рік на веб-сайті ДФС у термін, визначений ПКУ (до 25.12.2017).

До уваги платників!
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що за інформацією Державної фіскальної служби України для безкоштовного отримання на електронну адресу повідомлень про зміни у законодавстві з питань оподаткування, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування чи митному законодавстві необхідно направити електронний лист на електронну адресу idd@sfs.gov.ua з обов’язковим зазначенням в полі «Тема»: 6011.

Працівники Дніпропетровської митниці ДФС запобігли незаконному вивезенню з України стародавньої книги
05 червня 2017 року співробітниками Дніпропетровської митниці ДФС, під час здійснення митного контролю пасажирів та багажу рейсу №791 «Дніпро - Тель-Авів» у багажі одного з пасажирів (громадянин Ізраїлю) виявлено книгу «Слово о полку Игореве» видання 1934 року, тираж 3300 екземплярів. Для руху обрав «зелений коридор», чим заявив про відсутність у нього будь-яких товарів, які підлягають обов’язковому декларуванню та оподаткуванню, або які належать до категорії товарів, на переміщення яких через митний кордон України встановлено обмеження.
Отже, зазначеним громадянином було порушено вимоги статті 366 Митного кодексу України у частині обмеження переміщення друкованих творів виданням до 1945 року, що потребує дозволу на вивезення за межі митної території України, відповідно до наказу Міністерства культури і мистецтв України №258 від 22.04.2002 р.
За ознаками порушення митних правил, передбаченого статтею 471 Митного кодексу України, складено протокол про порушення митних правил. Предмет порушення митних правил тимчасово вилучено.

Підсумки роботи Дніпропетровської митниці ДФС за травень 2017 року
У травні цього року Дніпропетровська митниця ДФС забезпечила надходження до Державного бюджету України податків у сумі 1 млрд. 532,2 млн. грн. Ця сума в 1,2 рази, або на 291 млн. грн. більша, ніж у травні 2016 року.
Доведений індикативний показник доходів загального та спеціального фондів Державного бюджету України на травень 2017 року митниця виконала на 111,6%. Перевиконання становить 151 млн. грн., що дозволить перерахувати до бюджету Дніпропетровської області на реконструкцію та ремонт автомобільних доріг державного значення на рівні 60 млн. грн.

Щодо розділу «Ставки податків і зборів»
Нікопольська ОДПІ нагадує, що з метою забезпечення належного рівня поінформованості платників податків, систематизації інформації для зручності її пошуку та аналізу, в Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі діє розділ «Ставки податків і зборів», де можна оперативно у будь-який час та у зручній формі ознайомитись із ставками загальнодержавних та місцевих податків і зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та з інформацією щодо оподаткування товарів в залежності від обраного митного режиму.

Про електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера»
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що на офіційному веб-порталі ДФС України діє електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера».
Цей сервіс надає можливість отримати інформацію про назву платника податків (у разі його пошуку за кодом ЄДРПОУ) та про перебування його на обліку в органах ДФС, а також перевірити надійність ділових партнерів, як фізичних так і юридичних осіб, у частині сумлінності сплати ними податків до бюджету, тобто наявності/відсутності податкового боргу.
Для цього достатньо знати код згідно з ЄДРПОУ – для юридичної особи (реєстраційний номер облікової картки платника податків – для фізичної особи) або точну назву партнера, ввести відому інформацію в одне з відповідних полів. За цією інформацією система здійснить пошук з баз даних, доступних для публічного використання, та повідомить про результати пошуку.
Оновлення інформації на сайті щодо стану розрахунків платника податків з бюджетом (про наявність заборгованості) відбувається щоденно, крім вихідних та святкових днів, після проведення розрахунків зведених показників у центральній базі даних за результатами попереднього банківського дня.

У «ЗІР» функціонує розділ «Електронний цифровий підпис»
Нікопольська ОДПІ інформує, що в електронному сервісі Державної фіскальної служби України (далі – ДФС) «Загальнодоступний інформаційно - довідковий ресурс» («ЗІР») з’явився розділ «Електронний цифровий підпис».
Цей розділ містить:
- актуальні запитання щодо послуг електронного цифрового підпису;
- інформацію щодо Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД ДФС) за посиланням www.acskidd.gov.ua;
- місцезнаходження та режим роботи відокремлених пунктів реєстрації користувачів АЦСК ІДД ДФС за посиланням www.acskidd.gov.ua/contacts;
- можливість переходу до усіх запитань-відповідей за напрямком «Електронний цифровий підпис».
Нагадуємо, що скористатись електронним сервісом «ЗІР» можна на головній сторінці офіційного веб-порталу ДФС або за посиланням http://zir.sfs.gov.ua.

Електронні сервіси ДФС – надійна допомога для платників податків
Впровадження нових та вдосконалення наявних електронних сервісів, створення комфортних умов для платників є одним з пріоритетних напрямів роботи у розвитку партнерських стосунків між органами ДФС та платниками податків. Електронні сервіси ДФС (електронна адреса: www.sfs.gov.ua.) – це реформування формату відносин з суб`єктами господарювання, завдяки якому скорочується час на оформлення та подання звітності до органів фіскальної служби, підвищується оперативність надання та якість звітності, а також знижуються корупційні ризики, завдяки уникненню безпосереднього спілкування з працівниками контролюючих органів. Зокрема, є можливість оцінити податкові ризики діяльності з потенційними бізнес-партнерами, доступу до нормативних і інформаційних документів з питань оподаткування, скористатися загальнодоступним інформаційно-довідковим ресурсом, звітувати он-лайн тощо.
Наприклад, електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера» допоможе оцінити податкові ризики діяльності з партнером по бізнесу, який можливо не є платником податку на додану вартість, є банкрутом чи відсутній за визначеною в установчих документах адресою, є інструментом для мінімізації податків («податкова яма») чи учасником схем оптимізації бюджетних платежів. Сервіс «Електронний кабінет платника» надає майже повний спектр послуг як для суб’єктів господарювання, так і громадян, сприяє правильному i зручному обчисленню та своєчаснiй сплатi податкiв i зборiв (обов’язкових платежiв). Для роботи з кабінетом не потрібно встановлювати спеціалізованого програмного забезпечення, оскільки він працює як за допомогою персональних комп’ютерів, так і смарт-пристроїв, підключених до мережі Інтернет.
Запрошуємо платників скористатися сервісами фіскальної служби на офіційному веб – порталі відомства.

Антикорупційний сервіс «Пульс»
З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності територіальних органів Фіскальної служби України нагадуємо платникам податків про функціонування антикорупційного сервісу Фіскальної служби України «Пульс», який доступний клієнтам податкової служби та митниці. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.
Ефективний сервіс за гарячою лінією попереджує: труднощі в спілкуванні; некоректне ставлення; перевищення повноважень; неякісне обслуговування; та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.

Якщо платнику єдиного податку потрібен витяг з реєстру платників єдиного податку
Реєстрація суб’єкта господарювання як платника єдиного податку здійснюється шляхом внесення відповідних записів до реєстру платників єдиного податку.
Державний фіскальний орган веде реєстр платників єдиного податку, в якому міститься інформація про осіб, зареєстрованих платниками єдиного податку.
За бажанням зареєстрований платник єдиного податку може безоплатно та безумовно отримати витяг з реєстру платників єдиного податку.
Строк надання витягу не повинен перевищувати одного робочого дня з дня надходження запиту. Витяг діє до внесення змін до реєстру.
Отже підприємець – платник єдиного податку для отримання витягу з реєстру платників єдиного податку, повинен звернутися із запитом про отримання такого витягу до фіскального органу за місцем своєї податкової адреси.
Податковою адресою платника податків – фізичної особи визнається місце її проживання, за яким вона береться на облік як платник податків у контролюючому органі.
Зазначений порядок визначений ст. 299 Податкового кодексу України.

Продаж інваліду путівки на санаторно-курортне лікування, оздоровлення та відпочинок на території України здійснюється без нарахування ПДВ
Від оподаткування ПДВ звільняються операції з постачання реабілітаційних послуг інвалідам, дітям-інвалідам, а також постачання путівок на санаторно-курортне лікування, оздоровлення та відпочинок на території України фізичних осіб віком до 18 років, інвалідів, дітей-інвалідів.
Отже, операції платника ПДВ (у тому числі закладу санаторно-курортного лікування) з продажу фізичним особам віком до 18 років, інвалідам та дітям-інвалідів путівок на санаторно-курортне лікування, оздоровлення та відпочинок на території України звільняються від оподаткування ПДВ тобто нарахування ПДВ за такими операціями не здійснюється.
Таким чином, при продажу інваліду путівки на санаторно-курортне лікування, оздоровлення та відпочинок на території України, сума ПДВ не включається закладом санаторно-курортного лікування - платником ПДВ до вартості такої путівки, і як наслідок, інвалід оплачує лише фактичну вартість путівки без додаткового нарахування ПДВ на її вартість.
Зазначена норма передбачена п.п. 197.1.6 ст. 197 Податкового кодексу України.

Помилки, допущені платниками при заповненні звітності з рентної плати за спеціальне використання води за перший квартал 2017 року
Нікопольська ОДПІ інформує, що Державною фіскальною службою України здійснено аналіз даних податкової звітності з рентної плати за спеціальне використання води (далі – Плата) за перший квартал 2017 року та встановлено, що окремі платники під час подання до органу ДФС податкової звітності з Плати не дотримувались порядку її заповнення, внаслідок чого звітність була подана з помилками.
Так має місце невірне заповнення платниками у додатку 5 «Розрахунок з рентної плати за спеціальне використання води» (далі – Додаток 5) до податкової декларації з рентної плати (далі – Декларація) рядку 8 «Об’єкт оподаткування з початку року», внаслідок чого в окремих випадках значення рядка 8 (р.8 = р.8.1 + р.8.2) дорівнює невірному значенню за наявності показників у рядках 8.1 або 8.2.
Порушення, пов’язані з некоректним відображенням об’єкта оподаткування, виявлено у поданій звітності платників Плати по ГУ ДФС у всіх областях.
Також має місце застосування платниками неіснуючих коефіцієнтів до ставок Плати та/або неправильний порядок відображення застосованих коефіцієнтів до ставок Плати у рядках поданої звітності.
Згідно з порядком складання податкової звітності з Плати:
- у рядку 10.1 повинен зазначатись коефіцієнт 0,005 до ставок Плати відповідно до п.255.6 ст.255 Податкового кодексу України (далі – ПКУ);
- у рядку 10.2 – коефіцієнт 0,3 до ставок Плати відповідно до п.255.6 ст.255 ПКУ;
- у рядку 10.3 – коефіцієнт 2 відповідно до п.п.255.11.10 п.255.11 ст.255 ПКУ;
- у рядку 10.4 – коефіцієнт 5 відповідно до п.п.255.11.13 п.255.11 ст.255 ПКУ.
Однак, у більшості областей окремими платниками Плати у рядках 10.1 – 10.4 Додатку 5 до Декларації було задекларовано неіснуючі коефіцієнти до ставок Плати (наприклад, 72,25; 90; 53; 75), а у рядку 9 «Ставка рентної плати» Додатку 5 відсутні ставки рентної плати.
Також у рядку 9 Додатка 5 платниками зазначаються інші, ніж передбачено ПКУ ставки рентної плати.
Незначні помилки, які припускають платники під час декларування податкових зобов’язань з Плати, виявлено за результатами аналізу податкової звітності з рентної плати за спеціальне використання води для потреб гідроенергетики (додаток 7 «Розрахунок з рентної плати за спеціальне використання води для потреб гідроенергетики» (далі – Додаток 7) до Декларації).
Так, у рядку 7 «Ставка рентної плати» Додатка 7 до Декларації платниками зазначаються інші, ніж передбачено ПКУ, ставки рентної плати.
З урахуванням зазначеного, звертаємо увагу платників Плати на дотримання ними порядку заповнення податкової звітності з Плати, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 №719 «Про затвердження форми Податкової декларації з рентної плати», що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 03.09.2015 за №1051/27496, зі змінами.

Про застосування понижувального коефіцієнту радіокористувачами
Нікопольська ОДПІ інформує, що Державна фіскальна служба України з метою правильності застосування радіокористувачами понижувальних та підвищувальних коефіцієнтів до ставок рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України (далі – Рентна плата), у листі від 29.05.2017 №13556/7/99-99-12-03-04-17 (далі – лист ДФС №13556) повідомила наступне.
Законом України від 20.12.2016 №1791-VIII «Про внесення змін до податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році» (далі – Закон №1791) запроваджено коригуючі коефіцієнти до ставок Рентної плати, передбачені примітками 1 – 8 до п.254.4 ст.254 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Зокрема, примітка 1 (понижувальний коефіцієнт 0,75) застосовується для платників Рентної плати – користувачів радіозв’язку у системі передавання даних з використанням шумоподібних сигналів (далі – Платники Рентної плати).
Однак, в опублікованій 27.01.2017 (Відомості Верховної Ради, 2017, № 4, стор.33, ст.42) редакції тексту Закону №1791 у рядку 5 таблиці ставок Рентної плати для Платників Рентної плати застосована ставка у розмірі 26,21 грн. за 1 МГц смуги радіочастот на місяць та наявна примітка у вигляді позначки «1» (перша).
Водночас у оприлюдненій станом на 01.03.2017 редакції тексту ПКУ зі змінами, внесеними Законом №1791, у рядку 5 таблиці ставок рентної плати, ставку для Платників Рентної плати зазначено у розмірі 26,211 грн. за 1МГц смуги радіочастот на місяць та без примітки.
З метою виправлення вказаної редакційної помилки ДФС листом від 18.05.2017 №1622/4/99-99-12-02-03-13 звернулася до Комітету Верховної Ради України з питань податкової та митної політики.
Таким чином, до виправлення зазначеної вище редакційної помилки Платники Рентної плати мають право застосовувати примітку 1 (понижувальний коефіцієнт 0,75) до ставок Рентної плати для обчислення податкових зобов’язань з Рентної плати, керуючись нормою п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 ПКУ.
При цьому, слід врахувати, що для обрахування податкових зобов’язань по радіозв’язку у системі передавання даних з використанням шумоподібних сигналів (наприклад, для ширини смуги радіочастот 60 МГц) понижувальний коефіцієнт 0,75 застосовується до 30 МГц, решта 30 МГц оподатковуються за повною ставкою.
Лист №13556 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/72150.html.

До 1 липня 2017 року фізичні особи, які є платниками податку на нерухоме майно, отримають податкове повідомлення-рішення про сплату податку
Обчислення суми податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки з об'єктів житлової та нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється фіскальним органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості.
Якщо фізична особа є власником нерухомого майна, загальна площа якої перевищую пільгову, то необхідно отримати податкове повідомлення-рішення про сплату податку.
Таке податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату податку та відповідні платіжні реквізити надсилаються (вручаються) фізичній особі фіскальним органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) роком, тобто до 1 липня 2017 року.
Фізичні особи мають право звернутися з письмовою заявою до фіскального органу за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки даних щодо:
- об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток;
- розміру загальної площі об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості;
- права на користування пільгою із сплати податку;
- розміру ставки податку;
- нарахованої суми податку.
У разі виявлення розбіжностей між даними фіскальних органів та даними, підтвердженими фізичною особою на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема документів на право власності, проводиться перерахунок суми податку і фіскальний орган надсилає (вручає) нове податкове повідомлення-рішення.
Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).
Податок сплачується за місцем розташування об'єкта нерухомості протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.
Порядок сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки визначено ст. 266 Податкового кодексу України.

Внесено зміни до Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 20.05.2017 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 №341 «Про внесення змін до Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» (далі – Постанова №341).
Постановою №341 у новій редакції викладено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних (далі – Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (із змінами та доповненнями).
Порядок приведено у відповідність до законодавчих новацій, запроваджених Законом України від 21.12.2016 №1797 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні».
Змінами, зокрема, встановлено, що після надходження податкових накладних (далі – ПН) та/або розрахунків коригування кількісних і вартісних показників до них (далі – РК) до Державної фіскальної служби України (далі – ДФС) в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:
► відповідності ПН та/або РК затвердженому формату;
► чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких ПН та/або РК;
► реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію ПН та/або РК, платником податку на додану вартість (далі – ПДВ) на момент складення та реєстрації таких ПН та/або РК;
► дотримання вимог, установлених п.192.1 ст.192 та п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України із змінами та доповненнями (далі – ПКУ);
► наявності помилок під час заповнення обов’язкових реквізитів ПН відповідно до п.201.1 ст.201 ПКУ;
► наявності суми ПДВ відповідно до пунктів 2001.3 та 2001.9 ст.2001 ПКУ (для ПН та/або РК, що реєструються після 01.07.2015);
► наявності в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) відомостей, що містяться у ПН, яка коригується;
► факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови у реєстрації ПН та/або РК з такими самими реквізитами;
► відповідності ПН та/або РК критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до п.201.16 ст.201 ПКУ;
► дотримання вимог законів України «Про електронний цифровий підпис» та «Про електронні документи та електронний документообіг» і Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
За результатами вищезазначених перевірок формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації ПН та/або РК. Платник податку через Електронний кабінет платника шляхом перегляду у режимі реального часу має доступ до даних ЄРПН щодо складених ним чи його контрагентами ПН та/або РК.
Постанова №341 опублікована у газеті «Урядовий кур’єр» від 20.05.2017 №92.

Про застосування коефіцієнта рентабельності гірничодобувних підприємств
Нікопольська ОДПІ інформує, що листом від 10.05.2017 №11510/7/99-99-12-02-03-17 (далі – лист ДФС №11510) Державна фіскальна служба України надала рекомендації щодо практичного застосування коефіцієнта рентабельності гірничодобувних підприємств при обчисленні податкових зобов’язань з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин (далі – Рентна плата) у 2017 році.
Державною комісією України по запасах корисних копалин при Державній службі геології та надр України листом від 23.02.2017 №151/02 (далі – лист №151/02) встановлено тимчасові (до проведення державної експертизи матеріалів геолого-економічної оцінки запасів корисних копалин) коефіцієнти рентабельності гірничого підприємства для застосування під час обчислення податкових зобов’язань з Рентної плати у 2017 році:
- для нафтогазодобувних підприємств – 0,87,
- для всіх інших гірничих підприємств – 0,22.
Лист №151/02 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:
http://sfs.gov.ua/data/normativ/000/002/71918/7772_5_K_rent_2017.pdf
Порядок застосування коефіцієнта рентабельності при обчисленні податкових зобов’язань з Рентної плати гірничими підприємствами у випадку видобування підземних вод наведений у листі ДФС №11510, з яким можна ознайомитись на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням: http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/72116.html.

Податкова знижка для фізичних осіб
Нікопольська ОДПІ нагадує, що повернути частину податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО), сплаченого громадянами із заробітної плати, можна, зокрема, у разі реалізації права на податкову знижку.
Згідно з положеннями статті 166 Податкового кодексу України зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платники ПДФО мають право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року. Для реалізації права на податкову знижку платнику податку необхідно заповнити та подати податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі – декларація) до 31 грудня року наступного за звітним.
Податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, – це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку – резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати, у випадках, визначених ПКУ (п.п.14.1.170 п.14.1 ст.14 ПКУ).
Розрахунок суми податку, на яку зменшуються податкові зобов’язання з ПДФО у зв’язку з використанням права на податкову знижку. відображається платником податків у розділі V декларації.
У рядку 13 декларації вказуються позначкою «Х» документально підтверджені категорії витрат, що включаються до податкової знижки відповідно до статті 166 ПКУ.
При розрахунку понесених витрат необхідно враховувати обмеження, встановлені для окремої категорії, визначені у пункті 166.3 ст.166 ПКУ.
Сума нарахованої заробітної плати, зменшена на суму обов’язкових страхових внесків до недержавного пенсійного фонду, які відповідно до закону сплачуються за рахунок заробітної плати, а також на суму податкової соціальної пільги за її наявності вказується у рядку 15 декларації.
У рядку 16 декларації вказується сума (вартість) витрат платника податку – резидента, дозволених до включення до складу податкової знижки з урахуванням обмеження, встановленого підпунктом 166.4.2 п.166.4 ст.166 ПКУ.
Загальна сума податкової знижки, нарахована платнику податку у звітному податковому році, не може перевищувати суми річного загального оподатковуваного доходу платника податку, нарахованого як заробітна плата. Таким чином, значення рядка 16 декларації менше або дорівнює значенню рядка 14, але не більше значення рядка 15 декларації.
Значення рядка 17 декларації, тобто сума ПДФО, на яку зменшуються податкові зобов’язання у зв’язку з використанням права на податкову знижку, розраховується як сума рядків декларації:
- сума ПДФО з графи 4 рядка 10.1 – (рядок 15 – рядок 16) х 18%, тобто на ставку ПДФО, визначену пунктом 167.1 статті 167 ПКУ.
До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У зазначених документах обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання).
Нагадуємо, що скористатись правом на податкову знижку за наслідками 2016 року громадянин може шляхом надання декларації до кінця поточного року.
Зауважуємо, якщо громадянин до кінця поточного року не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного 2016 року, то таке право на наступні роки не переноситься.

Внесені зміни до декларації акцизного податку та акцизної накладної
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що Міністерство фінансів України затвердило зміни до:
- форми декларації акцизного податку та Порядку заповнення та подання декларації акцизного податку (наказ від 24.04.2017 №451 «Про затвердження Змін до форми декларації акцизного податку та Порядок заповнення та подання декларації акцизного податку»).
- форми акцизної накладної, форми розрахунку коригування акцизної накладної, форми заявки на поповнення (коригування) залишку пального, Порядку заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального (наказ від 24.04.2017 р. №452 «Про затвердження Змін до форми акцизної накладної, форми розрахунку коригування акцизної накладної, форми заявки на поповнення (коригування) залишку пального, Порядку заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального»).
Накази набрали чинності з 06.06.2017 з дня їх офіційного опублікування в «Офіційному віснику України» №44.

На якій системі оподаткування знаходиться суб’єкт господарювання з моменту взяття на облік в контролюючому органі?
Нікопольська ОДПІ повідомляє щодо системи оподаткування на якій знаходиться суб’єкт господарювання з моменту взяття на облік в контролюючих органах.
Відповідно до ст. 42 Господарського кодексу України від 16 січня 2003 року №436-IV (далі – ГКУ) підприємництво – це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб’єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку.
Відповідно до п.1.3 розд.І Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 №1588, у редакції наказу Міністерства фінансів України від 22.04.2014 №462 (далі – Порядок), взяттю на облік або реєстрації у контролюючих органах підлягають усі платники податків.
Взяття на облік у контролюючих органах юридичних осіб, їх відокремлених підрозділів, а також самозайнятих осіб здійснюється незалежно від наявності обов’язку щодо сплати того чи іншого податку та збору.
Взяття на облік платників податків контролюючими органами здійснюється за принципом організаційної єдності реєстраційних процедур, що проводяться державними реєстраторами, та процедур узяття на облік платників податків, що забезпечуються контролюючими органами. Обмін відомостями (запитами) про здійснення дій з державної реєстрації та взяття на облік (зняття з обліку) юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців здійснюється у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань та інформаційними системами Центрального контролюючого органу (п.3.1 розд.ІІІ Порядку).
З моменту взяття на облік згідно з Порядком платник податків вважається таким, що перебуває на загальній системі оподаткування, якщо ним не обрано інший спосіб оподаткування відповідно до законодавства (п.3.9 розд.ІІІ Порядку).
Відповідне питання та відповідь на нього розміщене у категорії 119.13 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».

До уваги неприбуткових організацій!
Нікопольська ОДПІ нагадує, що до 1 липня 2017 року неприбуткові організації мають привести свої установчі документи у відповідність до вимог Податкового кодексу України (далі – Кодекс).
Так, Законами України від 21.12.2016 №1797 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» та від 06.10.2016 №1667 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо уточнення окремих положень про оподаткування неприбуткових організацій» було внесено зміни до п.35 підрозділу 4 розділу ХХ Кодексу, зокрема:
- термін приведення неприбутковими організаціями своїх установчих документів у відповідність із вимогами Кодексу та подання копій таких документів до контролюючого органу подовжено до 1 липня 2017 року;
- тимчасово, до 1 січня 2018 року, не може бути підставою для виключення неприбуткових релігійних організацій з Реєстру неприбуткових організацій невиконання такими релігійними організаціями вимог до установчих документів, визначених пп. 133.4.1 п.133.4 ст.133 Кодексу.
Ті неприбуткові організації, що не привели свої установчі документи у відповідність та не надали їх копії контролюючому органу, будуть виключені з Реєстру неприбуткових організацій з 1 липня 2017 року, а релігійні організації – з 1 січня 2018 року.

Оподаткування доходу, отриманого фізичною особою - підприємцем від продажу власного рухомого майна
Нікопольська ОДПІ інформує щодо оподаткування доходу, отриманого фізичною особою - підприємцем від продажу власного рухомого майна.
Пунктом 1 ст.325 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року № 435-ІV із змінами та доповненнями (далі - ЦКУ) визначено, що суб’єктами права приватної власності є фізичні та юридичні особи.
Фізичні та юридичні особи можуть бути власниками будь-якого майна, за винятком окремих видів майна, які відповідно до закону не можуть їм належати (п.2 ст.325 ЦКУ).
Відповідно до п.173.1 ст.173 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-УІ із змінами та доповненнями (далі - Кодекс) дохід платника податку від продажу (обміну) об’єкта рухомого майна протягом звітного податкового року оподатковується за ставкою, визначеною п.167.2 ст.167 Кодексу (5 %).
Згідно з п.173.2 ст.173 Кодексу як виняток із положень п.173.1 цієї статті, дохід, отриманий платником податку від продажу (обміну) протягом звітного (податкового) року одного з об’єктів рухомого майна у вигляді легкового автомобіля та/або мотоцикла, та/або мопеда, не підлягає оподаткуванню.
Дохід, отриманий платником податку від продажу (обміну) протягом звітного (податкового) року двох та більше об’єктів рухомого майна у вигляді легкового автомобіля та/або мотоцикла, та/або мопеда, підлягає оподаткуванню за ставкою, визначеною п.167.2 ст.167 Кодексу.
Враховуючи те, що ЦКУ не встановлює такого суб’єкта права приватної власності як фізична особа – підприємець, дохід, отриманий фізичною особою - підприємцем від продажу власного рухомого майна, підлягає оподаткуванню за нормами, визначеними ст.173 Кодексу.
Відповідне питання та відповідь на нього розміщене у категорії 103.22 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».

Визначення об'єкта оподаткування податком на прибуток підприємств юридичною особою, яка у 2017 році перейшла зі спрощеної системи оподаткування на загальну систему оподаткування
Нікопольська ОДПІ щодо визначення об'єкта оподаткування податком на прибуток підприємств юридичною особою - суб'єктом господарювання, яка у 2017 році перейшла зі спрощеної системи оподаткування на загальну систему оподаткування повідомляє таке.
Відповідно до п.п.134.1.1 п.134.1 ст. 134 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) об'єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень Кодексу.
Згідно з п.п.140.5.12 п.140.5 ст.140 Кодексу фінансовий результат до оподаткування податкового (звітного) періоду збільшується на суму доходу, отриманого як оплата за товари (роботи, послуги), відвантажені (надані) під час перебування на спрощеній системі оподаткування.
Водночас п.п.134.1.1 п.134.1 ст.134 Кодексу передбачено, що для платників податку, у яких річний дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку за останній річний звітний (податковий) період не перевищує двадцяти мільйонів гривень, об'єкт оподаткування може визначатися без коригування фінансового результату до оподаткування на усі різниці (крім від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років), визначені відповідно до положень цього розділу. Платник податку, у якого річний дохід (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку за останній річний звітний (податковий) період не перевищує двадцяти мільйонів гривень, має право прийняти рішення про незастосування коригувань фінансового результату до оподаткування на усі різниці (крім від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років), визначені відповідно до положень цього розділу, не більше одного разу протягом безперервної сукупності років в кожному з яких виконується цей критерій щодо розміру доходу. Про прийняте рішення платник податку зазначає у податковій звітності з цього податку, що подається за перший рік в такій безперервній сукупності років. В подальші роки такої сукупності коригування фінансового результату також не застосовуються (крім від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років).
Отже, якщо платник податку на прибуток, який з 01.01.2017 перейшов зі спрощеної системи оподаткування на загальну систему і річний дохід якого за 2016 рік не перевищив 20 млн. грн., не приймає рішення про незастосування коригування фінансового результату до оподаткування, то такий платник має збільшити фінансовий результат до оподаткування на суму доходу, отриману у 2017 році за товари (роботи, послуги), відвантажені (надані) під час перебування на спрощеній системі оподаткування.
Інформацію з зазначеного питання розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України (лист ДФС України від 30.05.2017 №413/6/99-99-15-02-02-15/ІПК) за посиланням: https://cabinet.sfs.gov.ua/cabinet/faces/public/reestr.jspx?redirect=pub_card

Для переходу на спрощену систему оподаткування необхідно подати заяву до 15 червня
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що для переходу на спрощену систему оподаткування необхідно до 15 червня 2017 року подати до ОДПІ за місцем реєстрації відповідну заяву та розрахунок доходу за попередній календарний рік.
Заяву можна подати особисто або через уповноважену особу, надіслати поштою або за допомогою засобів електронного зв’язку.
Новостворені суб’єкти господарювання повинні до кінця місяця, у якому відбулася державна реєстрація, подати заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для першої або другої групи. Вони вважаються платниками єдиного податку з першого числа місяця, наступного за місяцем, у якому відбулася державна реєстрація.
Суб’єкти господарювання, які протягом 10 днів з дня державної реєстрації подали до ОДПІ за місцем реєстрації заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для третьої групи, вважаються платниками єдиного податку з дня їх державної реєстрації.

В яких податкових накладних не зазначається код товару?
Нікопольська ОДПІ нагадує, що відповідно до пп. «і» п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) до обов’язкових реквізитів податкової накладної відносяться код товару згідно з УКТ ЗЕД, для послуг – код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (далі – ДКПП).
Винятки із зазначеного становлять податкові накладні/розрахунки коригування, які складені не за операціями з постачання товарів/послуг (складені відповідно до п. 198.5 ст. 198 ПКУ та п. 199.1 ст. 199 ПКУ і складені на суму перевищення ціни придбання товарів/послуг над фактичною ціною їх постачання/звичайної ціни/балансової (залишкової) вартості.
При складанні податкових накладних у верхній лівій частині таких накладних у графі «Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини» робиться помітка «X» та зазначається тип причини, зокрема:
04 - Складена на постачання у межах балансу для невиробничого використання;
08 - Складена на постачання для операцій, які не є об’єктом оподаткування податком на додану вартість;
09 - Складена на постачання для операцій, які звільнені від оподаткування податком на додану вартість;
13 - Складена у зв’язку з використанням виробничих або невиробничих засобів, інших товарів/послуг не в господарській діяльності;
15 - Складена на суму перевищення бази оподаткування, визначеної відповідно до ст. ст. 188 і 189 ПКУ, над фактичною ціною постачання.
Отже, в податкових накладних, які складені з типами причини 04, 08, 09, 13, 15 код товару згідно з УКТ ЗЕД та/або код послуги згідно з ДКПП не зазначаються.

Щодо питань з трансфертного ціноутворення
Нікопольська ОДПІ інформує, що листом від 26.05.2017 №11539/7/99-99-15-02-01-17 (далі – Лист №11539) Державна фіскальна служба України (далі – ДФС України) надала роз’яснення з метою належного адміністрування податку на прибуток підприємств та забезпечення податкового контролю з питання трансфертного ціноутворення.
Зокрема, ДФС України повідомила, що 31 березня 2017 року набула чинності постанова Кабінету Міністрів України від 29 березня 2017 року №191 «Про затвердження Порядку визначення середньозваженого значення показника рентабельності для зіставної юридичної особи для цілей трансфертного ціноутворення» (далі – Порядок).
Порядок забезпечить виконання підпункту 39.3.2.8 підпункту 39.3.2 пункту 39.3 статті 39 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) для встановлення відповідності умов контрольованої операції принципу «витягнутої руки» та визначає процедуру розрахунку середньозваженого значення показника рентабельності у разі використання фінансових показників зіставної юридичної особи за декілька податкових періодів (років) для цілей трансфертного ціноутворення.
Середньозважене значення показника рентабельності застосовується під час розрахунку діапазону рентабельності для методів, які базуються на порівнянні фінансових показників контрольованої операції з фінансовими показниками зіставних юридичних осіб. Насамперед середньозважене значення показника рентабельності буде розраховуватись при застосуванні методу чистого прибутку, та, в залежності від результатів функціонального та економічного аналізу контрольованих операцій, в окремих випадках може використовуватись й для методів ціни перепродажу, «витрати плюс», та розподілення прибутку.
Більш детальніше ознайомитися з Листом №11539 можна на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням: http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/72144.html

У разі наявності у платника податків податкового боргу не можна перейти на спрощену систему оподаткування
Не можуть бути платниками єдиного податку першої-третьої груп, зокрема, платники податків, які на день подання заяви про реєстрацію платником єдиного податку мають податковий борг, крім безнадійного податкового боргу, що виник внаслідок дії обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин).
Отже однією з умов переходу на спрощену систему оподаткування (до 1-3 груп єдиного податку) є відсутність у юридичної особи чи фізичної особи-підприємця податкового боргу на день подання до фіскального органу заяви за формою, затвердженою наказом МФУ від 20.12.11 №1675.
Податковий борг – це сума узгодженого грошового зобов'язання, не сплаченого платником податків у встановлений Податковим кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному Податковим кодексом.
Пеня – це сума коштів у вигляді відсотків, нарахована на суми грошових зобов'язань у встановлених Податковим кодексом випадках та не сплачена у встановлені законодавством строки.
Зазначена норма передбачена п.п. 14.1.162, п.п. 14.1.175 ст. 14 та п.п. 291.5.8 ст. 291 Податкового кодексу України.

Документи, які необхідно надати для компенсації витрат на відрядження при використанні електронного авіаквитка
До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку, з метою оподаткування податком на доходи фізичних осіб, не включаються, зокрема, кошти, отримані на відрядження або під звіт і розраховані згідно із п. 170.9 ст. 170 Податкового кодексу України.
Так, не є доходом платника податку - фізичної особи, яка перебуває у трудових відносинах із своїм роботодавцем або є членом керівних органів підприємств, установ, організацій, сума відшкодованих йому у встановленому законодавством порядку витрат на відрядження в межах фактичних витрат, а саме: - на проїзд (у тому числі перевезення багажу, бронювання транспортних квитків) як до місця відрядження і назад, так і за місцем відрядження (у тому числі на орендованому транспорті); - оплату вартості проживання у готелях (мотелях), а також включених до таких рахунків витрат на харчування чи побутові послуги (прання, чищення, лагодження та прасування одягу, взуття чи білизни); - на найм інших жилих приміщень; - оплату телефонних розмов; - оформлення закордонних паспортів; - дозволів на в’їзд (віз); - обов’язкове страхування; - інші документально оформлені витрати, пов’язані з правилами в’їзду та перебування у місці відрядження, в тому числі будь-які збори і податки, що підлягають сплаті у зв’язку із здійсненням таких витрат.
Зазначені витрати не є об’єктом оподаткування лише за наявності підтвердних документів, що засвідчують вартість цих витрат у вигляді транспортних квитків або транспортних рахунків (багажних квитанцій), у тому числі електронних квитків за наявності посадкового талона, якщо його обов’язковість пе

Джерело: guru.ua

Категорії: Новости Днепропетровска Новости Никополя

12.06.2017 12:40