Новини Нікопольськoї ОДПІ

Новини Нікопольськoї ОДПІ

ЄС відкриває кордони для України
Вже з 11 червня українці, власники біометричних паспортів, зможуть вільно, без отримання віз, перетинати кордон і відвідувати практично будь-яку країну Європейського союзу (за винятком Великої Британії та Ірландії, які є членом ЄС, але не входять до складу Шенгенської зони), а також Ісландію, Ліхтенштейн, Норвегію і Швейцарію, які не є членами ЄС, але підписали Шенгенську угоду.
Для безвізових поїздок до країн Шенгенської угоди для громадянам України потрібно:
– наявність біометричного закордонного паспорта. За наявності українського біометричного паспорта громадяни України зможуть подорожувати до ЄС без візи з будь-якої країни світу;
– аргументація мети подорожі або запрошення від друзів або родичів;
– наявність достатніх фінансових коштів (готівкових або на банківській карті). У різних країнах ЄС діють різні вимоги, про які детальніше можна ознайомитись за посиланням: https://ec.europa.eu/home-affairs/sites/homeaffairs/files/e-library/documents/policies/borders-and-visas/schengen/docs/reference_amounts_table_en.pdf;
– наявність місця проживання (наприклад, заброньований номер у готелі);
– підтвердження наміру повернутися додому (зворотній квиток).
Термін перебування в країнах ЄС без візи обмежений. Залишатися в Євросоюзі можна 90 днів протягом 180-денного терміну. Тобто, протягом півроку можна провести у Європі в сукупності три місяці. При цьому кількість перетинів кордону України з ЄС не обмежується.
Водночас, Державна фіскальна служба України звертає увагу на важливість ознайомлення перед поїздкою з наступною інформацією:
митними правилами країн ЄС, що можна знайти за посиланнями, наведеними у таблиці (додається);
правилами проходження «зеленого» та «червоного» коридорів у пунктах пропуску через державний кордон України (додаються).

Мирослав Продан: З перших днів дії безвізового режиму для громадян буде максимально прискорено процедури митного контролю
З перших днів дії Угоди щодо безвізового режиму в усіх пунктах пропуску максимально буде прискорено процедури проходження митного контролю для громадян. Про це заявив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан під час робочої поїздки Президента України Петра Порошенка до Волинської області.
«Ми розуміємо всю відповідальність, яка постане перед працівниками митниці, оскільки вже зараз наші колеги прикордонники прогнозують збільшення пасажиропотоку у перші дні безвізу на 30 відсотків. Для уникнення черг та незручностей для подорожуючих вже впроваджується низка заходів на митницях та пунктах пропуску», – розповів Мирослав Продан.
За його словами, такі події як впровадження безвізового режиму з країнами Євросоюзу лише стимулюють митницю до розвитку, впровадження інноваційних технологій та переведення сервісів в он-лайн режим.
«Відповідність сучасними вимогам Європейського Союзу, централізований моніторинг та оперативний контроль в режимі реального часу, унеможливлення впливу людського фактору – саме це основні складові для митниці майбутнього. Фінальний результат, у напрямі якого ми рухаємося, – це збільшення товарообігу та прискорення пасажиропотоку, зручні та прозорі процедури для бізнесу та громадян, прискорення та оптимізація митних процедур», – підкреслив Мирослав Продан.
Керівник ДФС також нагадав, що для зручності подорожуючих на веб-порталі ДФС функціонує он-лайн сервіс «Кордон», який вже зараз дозволяє громадянам відстежувати в режимі реального часу ситуацію на пунктах пропуску через державний кордон. Сервіс надає інформацію щодо часу очікування для легкового та вантажного транспорту на всіх пунктах пропуску на кордоні України, а також на адміністративному кордоні з тимчасово окупованою АР Крим.
Допоможе зекономити час при проходженні митного контролю і знання громадянами правил перетину кордону. Так, на веб-порталі ДФС розміщено перелік дозволених та заборонених для переміщення товарів.
Загалом щодоби через пункти пропуску, розташовані на західному кордоні України, переміщуються близько 30 тис. легкових автомобілів, понад 3 тис. вантажних автомобілів, близько 450 автобусів, понад 3 тис. залізничних вагонів, а також перетинають кордон понад 100 тис. громадян.

ДФС та МВФ обговорили стан впровадження реформ у податковій та митній сферах
Податкова та митна реформи, а також стратегічне реформування ДФС стали головними темами обговорення під час зустрічі в.о. Голови ДФС Мирослава Продана з представниками Міжнародного Валютного Фонду на чолі з головою місії МВФ в Україні Роном вад Роденом.
Під час зустрічі Мирослав Продан відзначив конструктивну співпрацю служби з технічною місією МВФ, за результатами якої напрацьовані кроки, пов’язані з реформуванням ДФС та вирішенням існуючих проблемних питань. За словами в.о. Голови ДФС, з початку року фіскальну службу вже відвідали 2 технічні місії МВФ, а протягом 2016 року таких місій було 16.
«Ми готові до подальшої плідної співпраці з Міжнародним Валютним Фондом та вважаємо рекомендації, які сьогодні пропонує нам місія МВФ, ключовим фактором у реформуванні фіскальної служби», - зазначив Мирослав Продан.
За його словами, ДФС надала до Міністерства фінансів України проекти нормативних документів, якими пропонується внесення змін до існуючого законодавства для ефективного втілення розроблених реформ.
Мирослав Продан поінформував представників місії МВФ, що завдяки фінансовому ресурсу, отриманому при 10%-ому перевиконанні індикативів із забезпечення митних платежів, вже вдвічі збільшена заробітна плата митників. Крім того, значні кошти спрямовано на митниці ДФС в регіони для вирішення першочергових питань розвитку інфраструктури та обладнання пунктів пропуску.
«Завдяки застосуванню нововведень, пов’язаних із ІТ-технологіями, суттєво збільшилися надходження ПДВ, податку на прибуток, середньоденні надходження митних платежів. Якщо порівнювати середньоденні надходження від митниці у квітні 2016 року з квітнем 2017 року, то вони з 900 млн. в день збільшилися до 1 млрд. 370 млн. гривень», - підкреслив Мирослав Продан.
В.о. Голови ДФС також повідомив, що за результатами І півріччя в Електронному кабінеті платника планується забезпечення всього спектру послуг ДФС для того, щоб суб’єкт господарювання, не звертаючись до фіскальних органів, мав змогу отримати всі необхідні йому адміністративні послуги та довідки.

Мирослав Продан: ДФС продовжує модернізацію пунктів пропуску
Для підвищення якості обслуговування громадян ДФС продовжує модернізацію пунктів пропуску. Розбудова державного кордону відбувається за рахунок трьох основних напрямів фінансування. Про це повідомив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан під час робочої поїздки Президента України Петра Порошенка до Волинської області.
За його словами, одним з напрямів є використання грантових коштів Європейського Співтовариства. Загальна вартість грантових договорів, підписаних у рамках цієї програми, складає майже 21,3 млн. євро, з яких 17,1 млн. євро – це грантові кошти ЄС.
Програмою передбачена реалізація 6 великих інфраструктурних проектів. Наприклад, реконструкція міжнародного пункту пропуску для автомобільного сполучення «Устилуг» та пасажирської частини пункту пропуску «Ужгород».
Другий напрям – це фінансування в рамках Угоди щодо надання Польщею кредиту Україні на умовах пов'язаної допомоги у розмірі 100 млн. євро на розбудову прикордонної дорожньої інфраструктури та пунктів пропуску. Так, зокрема, заплановано будівництво ділянки для легкового автотранспорту та автобусів у пункті пропуску для автомобільного сполучення «Краківець», яка розмежує рух вантажного та легкового автотранспорту, а також будівництво пішохідного переходу у міжнародному пункті пропуску для автомобільного сполучення «Рава-Руська».
Особливо Мирослав Продан відзначив новий для ДФС напрям фінансування за рахунок спрямування 10% від суми перевиконання загального обсягу митних платежів, визначеного помісячним розписом доходів загального фонду державного бюджету.
«Отримані кошти, а це наразі понад 1 млрд. грн., спрямовані на розвиток митної інфраструктури, реконструкцію пунктів пропуску, закупівлю технічних засобів митного контролю та збільшення заробітної плати митників», – зазначив очільник ДФС.
Загалом митницями ДФС індикативні показники Міністерства фінансів України по митних платежах за чотири місяці 2017 року були перевиконані на більш ніж 11 млрд. грн. і фактично склали 94 млрд. 383 млн. грн. За рахунок додаткових надходжень в рамках експерименту 4,1 млрд. грн. мають бути спрямовані на реконструкцію доріг.

ДФС відвідала делегація Офісу Торгового представника США та Посольства США в Україні
Стан впровадження реформ у податковій та митній сферах, а також заходи ДФС, спрямовані на сприяння бізнесу відповідно до зобов’язань України перед СОТ та Угоди про асоціацію з ЄС, обговорювалися під час зустрічі Першого заступника Голови ДФС Сергія Білана з керівником Бюро з питань Росії і Євразії Офісу Торгового представника США Елізабет Хефнер.
«Ми високо цінуємо існуючий рівень співробітництва між Україною та США у митній і податковій сферах та готові докласти максимум зусиль для впровадження механізмів, які сприятимуть розвитку торговельних відносин між нашими країнами», - зазначив Сергій Білан.
Учасники зустрічі обговорили новації, запроваджені у роботі митниць, зокрема, щодо прискорення митних процедур та подальші кроки з приведення української митної системи до європейських стандартів, реалізацію ДФС деяких ключових напрямів Третьої українсько-американської дорожньої карти для покращення бізнес-клімату в Україні.
Також під час зустрічі розглядалися питання подальшої взаємодії Державної фіскальної служби України з іноземними митними та податковими службами щодо обміну інформацією та впровадження спільних проектів, що сприятимуть розвитку міжнародної торгівлі.

Про надання адміністративних послуг в Центрах обслуговування платників Дніпропетровщини
Начальник управління обслуговування платників ГУ ДФС у Дніпропетровській області Олена Ярова під час прес-конференції в ІА «МОСТ-ДНЕПР» повідомила, що в області працюють 36 Центрів обслуговування платників, з них 14 - при головних офісах ДПІ та 22 у відділеннях ДПІ області. В роботі ЦОПів на даний час задіяні 292 працівника служби.
Олена Ярова зазначила: «У центрах обслуговування платників Дніпропетровської області послугами користуються більше 240 тисяч платників, які зареєстровані на Дніпропетровщині. З них - більше 105 тисяч - юридичні особи і майже 135 тисяч - фізичні особи-підприємці. Крім того, послугами Центрів користуються громадяни, які одержують реєстраційний номер облікової картки платника податків - так звані ідентифікаційні номери. Так, з початку року ЦОПи області надали подібних послуг більше 8 тисяч».
Комплекс послуг через Центри обслуговування платників включає:
надання адміністративних послуг; послуг консультантів; інформаційних послуг; прийом звітності; прийом вхідної кореспонденції;
видача ключів електронного цифрового підпису.
«З початку року працівниками ЦОПів надано 100,3 тисячі адміністративних послуг і більше 1,3 мільйона інформаційних послуг» повідомила Олена Ярова.

У кампанії декларування доходів взяли участь більше 39 тисяч мешканців Дніпропетровщини
З початку року мешканці Дніпропетровського регіону надали до органів ДФС 39471 декларацію про майновий стан та доходи, отримані у 2016 році. Загальна сума задекларованих доходів за минулий рік складає 2 млрд. 247,1 млн. грн. Про це повідомила начальник управління податків і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Дніпропетровській області Інна Андрущак.
За результатами кампанії «Декларування – 2017» на Дніпропетровщині податок на доходи фізичних осіб до сплати складає 93,7 млн. грн., що на 21,0 млн. грн. більше, ніж у 2016 році. Сума військового збору до сплати складає 13,7 млн. грн., що на 1,6 млн. грн. більше минулорічного. Повернення з казни у вигляді податкової знижки отримають 3913 громадян на загальну суму 6,2 млн. грн.
Про одержані минулого року понад мільйонні статки повідомив 181 мешканець Дніпропетровської області. Загальна сума їх минулорічного задекларованого доходу складає понад 1 млрд. грн.

«Гаряча лінія» начальника відділу реєстрації користувачів управління (центру) сертифікації ключів ІДД ДФС Юрія Ткача: «Надання у користування засобів електронного цифрового підпису та допомоги при генерації відкритих та особистих ключів»
Питання 1. Доброго дня. Де можна ознайомитись з інформацією щодо режиму роботи, розміщення віддалених пунктів реєстрації користувачів Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту (далі – АЦСК ІДД) та переліком документів, необхідних для отримання посилених сертифікатів ключів?
Відповідь. Добрий день. Детальну інформацію щодо режиму роботи, розміщення віддалених пунктів реєстрації користувачів АЦСК ІДД можна отримати на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД (acskidd.gov.ua/головна /«Контакти»).
Перелік документів, необхідних для отримання посилених сертифікатів ключів, наведено в розділі «Підготовка документів та реєстрація», розміщеного на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД acskidd.gov.ua/головна/«Реєстрація користувачів».
Питання 2. Скажіть, будь – ласка, чи потрібно скасовувати сертифікати ЕЦП та отримувати нові у разі зміни відомостей, зазначених у посиленому сертифікаті, в т. ч. найменування юридичної особи?
Відповідь. У разі зміни відомостей, зазначених у посиленому сертифікаті, в тому числі найменування юридичної особи, платнику необхідно скасувати посилені сертифікати ЕЦП (з попередніми відомостями, зазначеними у посиленому сертифікаті) та сформувати нові посилені сертифікати з актуальними даними клієнта.
Питання 3. Хочу запитати. Де можна отримати форми заяв для блокування, скасування та поновлення посиленого сертифiката відкритого ключа?
Відповідь. Форми заяв на блокування, скасування та поновлення посиленого сертифіката відкритого ключа знаходяться на веб - сайті АЦСК ІДД www.acskidd.gov.ua в розділах «Форми документів» та «Блокування, поновлення, скасування сертифікатів».
Питання 4. В мене таке питання: На яку електронну адресу необхідно відправляти договір “Про визнання електронних документів” з ДФС України?
Відповідь. Централізоване подання звітності та договору “Про визнання електронних документів” засобами телекомунікаційного зв’язку здійснюється на електронну адресу zvit@sta.gov.ua.
Питання 5. Як перевірити статус сертифіката ЕЦП (чинний, заблокований, скасований)?
Відповідь. Перевірити статус посиленого сертифіката можна за допомогою надійного засобу електронного цифрового підпису «ІІТ Користувач ЦСК-1», який можна завантажити на офіційному інформаційному ресурсі Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (http://www.acskidd.gov.ua) у розділі «Програмне забезпечення», вкладка «Надійні засоби електронного цифрового підпису».
Питання 6. Як завантажити власний посилений сертифікат відкритого ключа?
Відповідь. Посилені сертифікати відкритих ключів необхідно завантажити на персональний комп’ютер користувача з розділу «Пошук сертифікатів» офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД (www.acskidd.gov.ua) використовуючи поля «Код ЄДРПОУ»/«Код платника податків». Сертифікати зазвичай зберігаються у каталозі «MyCertificatesandCRLs» локального диску «С:», або можна обрати для цього інший каталог, який у подальшому буде використовуватись в якості файлового сховища.
Питання 7. Яким чином можна перевірити наявність особистого ключа ЕЦП на носії?
Відповідь. Для перевірки наявності особистого ключа електронного цифрового підпису на носії необхідно включити функцію перегляду прихованих файлів. Результатом перевірки є відображення файлу «Key-6.dat». При цьому для належної роботи особистого ключа електронного цифрового підпису змінювати ім’я зазначеного файлу забороняється.

Про легалізацію заробітної плати в програмі «Грані»
Питання легалізації заробітної плати обговорювалися під час прямого ефіру в телевізійній програмі «Грані» 34 каналу телебачення м. Дніпра.
В програмі, крім представників пенсійного фонду Дніпропетровської області і інспекції з питань праці та зайнятості населення Дніпропетровської міської ради взяла участь заступник начальника відділу управління податків і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Дніпропетровській області Лариса Воробйова.
Під час передачі розглянуто актуальні питання щодо контролю за виконанням роботодавцями законів про працю, підсумки роботи, яку проводять органи виконавчої влади в напрямку легалізації заробітної плати, питання пенсійного забезпечення громадян та запропоновані Урядом України зміни до пенсійного законодавства.

Наповнення бюджетів від платників Нікопольського регіону
Як повідомив начальник Нікопольської ОДПІ Володимир Джавун за січень – квітень 2017 року до Зведеного бюджету від платників податків Нікопольського регіону надійшло 495,2 млн гривень. У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження зросли на 129,2 млн грн, темп росту склав 135,3 відсотки.
До загального фонду Державного бюджету України за січень – квітень 2017 року надійшло 174,6 млн гривень. У порівнянні з відповідним періодом минулого року збір до Державного бюджету збільшився на 50,8 млн грн, темп росту склав 141,1 відсотків.
Надходження сум єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за січень – квітень 2017 року склали 154,1 млн гривень. Відносно минулого року надходження ЄСВ зросли на 33,4 млн грн, темп росту 127,6 відсотки.
Показники Місцевих бюджетів за січень – квітень 2017 року виконано на 114,1 відсотки, надходження склали 319,5 млн грн, додатково отримано 39,4 млн гривень. Відносно минулого 2016 року надходження зросли на 77,3 млн грн, темп росту 131,9 відсотки.

Надходження єдиного податку одна із основних складових поповнення бюджету місцевих громад
Протягом чотирьох місяців 2017 року від платників Нікопольського регіону, які застосовують спрощену систему оподаткування до місцевих бюджетів надійшло 30,1 млн.грн. єдиного податку, що на 10,7 млн грн більше ніж надходження аналогічного періоду минулого року. Про це повідомив перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський.
Звертаємо увагу тих платників єдиного податку, які вирішили припинити свою підприємницьку діяльність, що останнім періодом, за якій вони повинні сплатити єдиний податок, вважається той податковий період, в якому контролюючим органом отримано від державного реєстратора повідомлення про проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності.
Нагадуємо, що платники єдиного податку першої і другої груп сплачують єдиний податок шляхом здійснення авансового внеску не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця.
Такі платники єдиного податку можуть здійснити сплату єдиного податку авансовим внеском за весь податковий (звітний) період (квартал, рік), але не більш як до кінця поточного звітного року.

Підрозділом внутрішньої безпеки ГУ ДФС у Дніпропетровській області проведено 69 перевірок
Впродовж січня - квітня 2017 року управлінням внутрішньої безпеки Головного управління ДФС у Дніпропетровській області проведено 69 перевірок.
За матеріалами управління внутрішньої безпеки ГУ ДФС у Дніпропетровській області винесено 13 подань керівникам територіальних підрозділів ГУ ДФС області для вжиття заходів реагування щодо усунення недоліків та притягнення винних осіб до відповідальності; до дисциплінарної відповідальності притягнуто 21 працівник територіальних підрозділів ГУ ДФС області; оголошено 9 підозр працівникам фіскальної служби; до суду направлено 6 обвинувальних актів.
З метою недопущення фактів прийому на роботу в органи Державної фіскальної служби осіб, що своїми діями або вчинками можуть дискредитувати імідж служби, перевірено 212 кандидатів на працевлаштування. Відмовлено у призначенні 6 претендентам.

Дніпропетровською митницею ДФС виявлено факт ухилення від сплати ввізного мита на суму близько 9 млн. грн.
До основних функцій митниці сьогодні відноситься не тільки фіскальна, тобто, поповнення Державного бюджету за рахунок стягнення митних платежів та зборів, а й правоохоронна функція (захисна), яка передбачає підтримку національної та міжнародної безпеки, захист внутрішнього ринку, інтересів споживачів, створення умов для підтримання законності щодо порядку переміщення через митний кордон України товарів та транспортних засобів та інше.
Велика частина подібних завдань реалізується у процесі проведення ефективної роботи по боротьбі з контрабандою та порушеннями митних правил.
Так, завдяки злагодженим діям співробітників Управління боротьби з митними правопорушеннями Дніпропетровської митниці ДФС при митному оформленні «транспортних засобів, тролейбусів», після проведення тематичної перевірки, було виявлено факт ухилення від сплати ввізного мита на суму близько 9 млн. грн.
По виявленим фактам Дніпропетровською митницею ДФС було складено 16 протоколів про порушення митних правил за ознаками правопорушення, передбаченого ст.485 Митного Кодексу України. Відповідні матеріали направлено до правоохоронних органів. Триває провадження по справі.

Міністерство фінансів України закликає громадськість до обговорення проекту Плану дій з реформування митниці
Нікопольська ОДПІ інформує платників податків, що Міністерство фінансів України (далі – Мінфін) підготувало попередній проект Плану дій з реформування митниці (далі – проект Плану дій). Документ розроблено за результатами засідань робочих груп, до яких входили представники Мінфіну та Державної фіскальної служби України (далі - ДФС), народні депутати, експерти, бізнес та широка громадськість.
Такі спільні відкриті зустрічі всіх зацікавлених сторін відбувались у Мінфіні протягом травня для обговорення заходів, які будуть вжиті для реалізації Концепції реформування ДФС в митному напрямку та підготовки детального Плану дій.
Розроблений в результаті публічних обговорень попередній проект Плану дій з реформування митниці передбачає реалізацію детального переліку заходів в рамках 19 напрямків:
- Законодавство;
- Організація та управління;
- Управління кадровими ресурсами;
- Митна етика- Навчання- Комунікація;
- Митні зобов’язання;
- Сприяння торгівлі;
- Безпека ланцюгів постачання;
- Управління ризиками;
- Контроль на кордоні та в середині країни;
- Правоохоронна діяльність;
- Митний транзит;
- Пост-митний контроль та аудит;
- Права інтелектуальної власності;
- Інформаційно-телекомунікаційні технології;
- Інфраструктура та обладнання;
- Митна лабораторія;
- Внутрішній аудит;
Мінфін на офіційному сайті (www.minfin.gov.ua) опублікував попередній проект Плану дій та закликав до публічного обговорення документу для пошуку оптимальної моделі реформи митниці та забезпечення балансу інтересів держави і бізнесу.
Дату та час дискусії буде анонсовано додатково на офіційному сайті Мінфіну (www.minfin.gov.ua).
З попереднім проектом Плану дій можна ознайомитися за посиланням: http://www.minfin.gov.ua/news/view/minfin-pidhotuvav-proekt-planu-dii-z-reformuvannia-mytnytsi-ta-zaklykaie-hromadskist-do-obhovorennia?category=derzhavna-fiskalna-sluzhba-ukraini-organi&subcategory=mitnicja

ДФС та Митний директорат Податкової адміністрації Держави Ізраїль домовилися про взаємну допомогу в митних питаннях
Державна фіскальна служба України та Митний директорат Податкової адміністрації Держави Ізраїль підписали Адміністративне розпорядження відносно взаємної допомоги в митних питаннях стосовно обміну даними статистики двосторонньої торгівлі.
Документ було підписано Головою Податкової адміністрації Моше Ашер та Надзвичайним і Повноважним Послом України в Державі Ізраїль Геннадієм Надоленком у рамках офіційного візиту Прем’єр-міністра України Володимира Гройсмана до Держави Ізраїль.
Документом передбачено періодичний обмін вартісними та кількісними даними про взаємний імпорт-експорт товарів на рівні товарних категорій національних товарних номенклатур зовнішньоекономічної діяльності.
Підписання Адміністративного розпорядження між Державною фіскальною службою України та Митним директоратом Податкової адміністрації Держави Ізраїль відносно взаємної допомоги в митних питаннях стосовно обміну даними статистики двосторонньої торгівлі надасть змогу здійснювати більш повний та достовірний аналіз основних тенденцій у зовнішньоторговельному обігу між двома країнами, у тому числі шляхом співставного аналізу даних.
За даними митної статистики зовнішньої торгівлі України у 2016 році товарообіг між Україною та Ізраїлем становив 666 млн. дол. (експорт – 489 млн. дол. США, імпорт – 177 млн. дол. США).

Митниками викрито спробу незаконного вивезення старовинних нагород та монет
Працівниками Київської митниці ДФС у пункті пропуску «Бориспіль» зафіксовано спробу незаконного вивезення через митний кордон України старовинних нагород та монет.
7 радянських медалей, 5 нагрудних німецьких знаків у вигляді хрестів та 8 старовинних монет, серед яких є срібні, все - 1876-1937 років карбування (виготовлені в царській Росії, РРФСР, СРСР, довоєнні рейхсмарки) намагався незаконно вивезти за межі України через пункт пропуску «Бориспіль» громадянин Канади, який для проходження митного контролю обрав спрощену систему – «зелений коридор». Саме цим іноземець заявив про те, що переміщувані ним через митний кордон України товари не підлягають письмовому декларуванню, оподаткуванню митними платежами, не підпадають під встановлені законодавством заборони та обмеження щодо вивезення за межі митної території України.
На момент проходження митного контролю дозвільних документів на право переміщення через митний кордон України вказаних товарів громадянин не мав, до перетину «білої лінії» до інспекторів митниці не звертався та митної декларації не заповнював.
Цікаво, що громадянин до митного контролю звертався до стійки митної консультації та отримав роз’яснення щодо правил переміщення через митний кордон України нагород та монет, однак потім, як виявилося, отриману консультацію від митників проігнорував.
Зазначені товари переміщувались без ознак приховування. Зі слів громадянина Канади, виявлені предмети належать йому особисто.
Складено протокол про порушення митних правил. Монети та нагороди (серед яких «Медаль «За победу над Германией в Великой отечественной войне 1941-1945», «Медаль «Партизану Отечественной Войны», «За оборону Севастополя», «Медаль Материнства», бойові хрести фашистської Німеччини, срібні довоєнні копійки РРФСР і СРСР та рейхсмарки тощо) вилучено до винесення судом рішення у справі. Подальша експертиза встановить їх культурну та історичну цінність.
Довідково: своїми діями пасажир порушив порядок проходження митного контролю в зонах (коридорах) спрощеного митного контролю, яким обмежено переміщення культурних цінностей через митний кордон України відповідно до Закону України № 1068-ХІV, від 21 вересня 1999 р., та Інструкції Міністерства культури і мистецтв України № 258 від 22.04.2002 р.

Запроваджено удосконалений сервіс «Відкриті дані» (тестова версія)
Нікопольська ОДПІ інформує, що ДФС України з 10.05.2017, на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 року №835 «Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних», запроваджено у тестовому режимі удосконалений сервіс «Відкриті дані», за допомогою якого користувачі мають можливість здійснювати:
- перегляд і завантаження наборів даних;
- систематизацію (сортування) наборів даних за визначеними ознаками;
пошук окремого набору даних серед загального переліку даних.
Сервіс «Відкриті дані» (тестова версія) розміщено на головній сторінці офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://sfs.gov.ua/.
Водночас зазначаємо, що ДФС України оприлюднюються (оновлюються) набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних на Єдиному державному веб-порталі відкритих даних за адресою: data.gov.ua.

Державна фіскальна служба України створила сервіс «Кордон», який дасть можливість перевіряти завантаженість пунктів пропуску
У зв’язку з введенням безвізового режиму між Європейським союзом та Україною Державною фіскальною службою України прогнозується збільшення пасажиропотоку на кордоні. Для зручності громадян, які перетинають держаний кордон України, при виборі ними оптимального маршруту та розрахунку часу на перетин кордону, було створено сервіс «Кордон» (http://kordon.sfs.gov.ua/uk/Home/Index), який дозволяє в он-лайн режимі відслідкувати час очікування на всіх пунктах пропуску на кордоні України, а також на адміністративному кордоні з тимчасово окупованою АР Крим.
Для оптимальної зручності користувачів сервіс доступний сімома мовами.

Сервіс ДФС «Кордон» допоможе уникнути черги на пунктах пропуску
Громадяни України та іноземці, які планують подорожі за кордон або в Україну, для якнайшвидшого перетину кордону мають змогу скористатися сервісом ДФС «Кордон» (http://kordon.sfs.gov.ua/uk/Home/Index).
У зв’язку із запровадженням безвізового режиму між Європейським Союзом та Україною очікується збільшення трафіку на кордоні. Для розробки оптимального маршруту та розрахунку часу на перетин кордону, ДФС пропонує подорожуючим перевіряти завантаженість пунктів пропуску, через які планується в’їзд в Україну або виїзд за кордон.
Сервіс надає інформацію щодо часу очікування для легкового та вантажного транспорту на всіх пунктах пропуску на кордоні України, а також на адміністративному кордоні з тимчасово окупованою АР Крим.
Для зручності відвідувачі «Кордону» мають змогу обрати одну з семи мов користування сервісом.

Антикорупційний сервіс «Пульс»
З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності територіальних органів Фіскальної служби України нагадуємо платникам податків про функціонування антикорупційного сервісу Фіскальної служби України «Пульс», який доступний клієнтам податкової служби та митниці. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.
Ефективний сервіс за гарячою лінією попереджує: труднощі в спілкуванні; некоректне ставлення; перевищення повноважень; неякісне обслуговування; та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.

Збільшився максимальний розмір нарахованого ЄСВ
Нікопольська ОДПІ повідомляє, у зв’язку з підвищенням з 1 травня 2017 року розміру прожиткового мінімуму (1684 грн. - для працездатних осіб), зросла максимальна величина доходу застрахованої особи, на яку нараховується єдиний внесок, яка становить 42 100 грн. (25 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, який встановлений в місяці нарахування доходу). Відповідно збільшився максимальний розмір нарахованого ЄСВ. З 1 травня ц.р. він становить 9262 грн. (42 100 грн. х 22%) або 3540,61 грн. (42 100 грн. х 8,41%) при нарахуванні ЄСВ на зарплату працівника-інваліда, якщо роботодавцем є юридична особа.
Без змін залишився розмір мінімального страхового внеску (704грн.) для платників єдиного податку 2 і 3 груп, самозайнятих осіб, ФОП на загальній системі оподаткування та 352 грн. для платників єдиного податку 1 групи.

Неподання декларації про майновий стан і доходи з поважних причин: чи буде відповідальність?
Відповідно до п. 179.4 ст. 179 ПКУ платники податку звільняються від обов'язку подання податкової декларації в таких випадках:
а) незалежно від виду та суми отриманих доходів платниками податку, які:
є малолітніми/неповнолітніми або недієздатними особами і при цьому перебувають на повному утриманні інших осіб (у тому числі батьків) та/або держави станом на кінець звітного податкового року;
перебувають під арештом або є затриманими чи засудженими до позбавлення волі, перебувають у полоні або ув'язненні на території інших держав станом на кінець граничного строку подання декларації;
перебувають у розшуку станом на кінець звітного податкового року;
перебувають на строковій військовій службі станом на кінець звітного податкового року;
б) в інших випадках, визначених розділом IV ПКУ.
Відповідно до ст. 164 прим. 1 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07 грудня 1984 року № 8073-Х неподання або несвоєчасне подання громадянами декларацій про доходи чи включення до декларацій перекручених даних, неведення обліку або неналежне ведення обліку доходів і витрат, для яких законами України встановлено обов’язкову форму обліку, - тягне за собою попередження або накладення штрафу у розмірі від трьох до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Дії, передбачені ч. першою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за те ж порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі від п’яти до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Ця відповідальність не розповсюджується на випадки добровільного подання декларації (у т.ч. при реалізації права на податкову знижку).

Декларацію на податкову знижку можна подати по 31 грудня 2017 року включно
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що кампанія декларування громадянами доходів, отриманих протягом 2016 року, закінчилася, але не для осіб, які мають право подати Декларацію добровільно з метою реалізації свого права на податкову знижку. Такі особи можуть подати декларацію по 31 грудня 2017 року включно.
Податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, – це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку – резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати, у випадках, визначених ПКУ (п.п.14.1.170 п.14.1 ст.14 ПКУ).
Фізична особа має право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року.
Нагадуємо, що Декларацію платник податків має право подати як на паперових носіях, так і в електронному вигляді.
Пунктом 179.8 ст. 178 ПКУ передбачено, що сума, яка має бути повернена платнику податку, зараховується на його банківський рахунок, відкритий у будь-якому комерційному банку, або надсилається поштовим переказом на адресу, зазначену у Декларації, протягом 60 календарних днів після надходження такої Декларації.
Разом з тим, відповідно до ст.166 ПКУ платник податків має право на податкову знижку при дотриманні встановлених цією статтею умов та за наявності відповідних платіжних та розрахункових документів, копій договорів тощо.
Повернення надміру утриманої (сплаченої) суми податку на доходи фізичних осіб на поточний рахунок платника здійснюється органом Казначейства на підставі висновку, поданого органом ДФС до відповідного органу Казначейства.

Для роздрібної торгівлі пивом необхідний касовий апарат та ліцензія
Нікопольська ОДПІ повідомляють, що оскільки пиво віднесено до алкогольних напоїв, суб’єктам господарювання для здійснення роздрібної торгівлі пивом (в т.ч. виключно пивом), необхідно отримувати ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями.
Також звертають увагу, однією з умов отримання ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями (крім столових вин) є наявність зареєстрованого належним чином реєстратора розрахункових операцій (книги обліку розрахункових операцій).
Продаж алкогольних напоїв на розлив для споживання на місці дозволяється тільки закладами ресторанного господарства та спеціалізованими відділами підприємств, що мають статус закладів ресторанного господарства, підприємств з універсальним асортиментом товарів.
Отже, фізичні особи-підприємці - платники єдиного податку другої та третьої груп мають право здійснювати продаж алкогольних напоїв на розлив, у тому числі пива, виключно через заклад ресторанного господарства або спеціалізований відділ, що має статус закладу ресторанного харчування, за умови наявності ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та застосування реєстратора розрахункових операцій (РРО) при проведенні розрахунків.
Водночас, дозволено проводити розрахункові операції без застосування РРО з використанням розрахункових книжок (РК) та книг обліку розрахункових операцій (КОРО) фізичними особами-підприємцями, які сплачують єдиний податок та здійснюють роздрібну торгівлю продовольчими товарами та пивом у пляшках і бляшанках, за умови відсутності продажу інших підакцизних товарів.
Однак, при перевищенні річного обсягу розрахункових операцій з продажу товарів (надання послуг) у розмірі 1 млн грн застосування РРО є обов’язковим.

Обмеження на застосування єдиного податку при здійсненні підприємцем орендних операцій
Фізична особа-підприємець може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає всім вимогам для реєстрації та застосування єдиного податку.
При цьому, не можуть бути платниками єдиного податку фізичні особи - підприємці, які надають в оренду:
- земельні ділянки, загальна площа яких перевищує 0,2 гектара,
- житлові приміщення та/або їх частини, загальна площа яких перевищує 100 квадратних метрів,
- нежитлові приміщення (споруди, будівлі) та/або їх частини, загальна площа яких перевищує 300 квадратних метрів.
Зазначена норма визначена п.п.291.5.3 ст. 291 Податкового кодексу України.

Платники єдиного податку першої - третьої груп не мають права здійснювати бартерні операції
Платники єдиного податку першої-третьої груп повинні здійснювати розрахунки за відвантажені товари (виконані роботи, надані послуги) виключно в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій).
Бартерна (товарообмінна) операція – це господарська операція, яка передбачає проведення розрахунків за товари (роботи, послуги) у негрошовій формі в рамках одного договору.
Отже, платники - єдиного податку першої-третьої груп не мають права здійснювати бартерні операції, в тому числі погашати заборгованість за відвантажені товари (виконані роботи, надані послуги) іншим способом ніж грошовим.
Зазначена норма визначена п.п. 14.1.10 ст. 14 та п. 291.6 ст. 291 Податкового кодексу України.

Як особі, яка реєструється як платник податку з іншого дня, ніж перший день календарного місяця, відобразити операції з постачання товарів/послуг у першій податковій декларації з ПДВ?
Відповідно до вимог ст.182 та ст.183 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) особа, яка вважає за доцільне добровільно зареєструватися як платник податку або підлягає обов’язковій реєстрації, подає реєстраційну заяву.
Пунктом 183.9 ст.183 Кодексу передбачено, що у разі відсутності підстав для відмови у реєстрації особи як платника податку контролюючий орган зобов’язаний протягом трьох робочих днів після надходження реєстраційної заяви до контролюючого органу внести до реєстру платників податку запис про реєстрацію такої особи як платника податку з дати визначеної абз.2 – 6 цього пункту.
Згідно з п.202.1 ст.202 Кодексу звітним (податковим) періодом є один календарний місяць. Якщо особа реєструється як платник податку з іншого дня, ніж перший день календарного місяця, першим звітним (податковим) періодом є період, який розпочинається від дня такої реєстрації та закінчується останнім днем першого повного календарного місяця.
Враховуючи викладене, особі, яка реєструється як платник податку з іншого дня, ніж перший день календарного місяця, першу податкову декларацію з ПДВ необхідно подати за наслідками першого повного календарного місяця, яка включає дані за період, який розпочинається від дня такої реєстрації та закінчується останнім днем цього першого повного календарного місяця. Дані першого звітного періоду підлягають відображенню по відповідних рядках розділу І податкової декларації з ПДВ.
Відповідне питання та відповідь на нього розміщене у категорії 101.23 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».

До уваги платників податків!
30 травня, вівторок, останній день сплати:
• податку на додану вартість за квітень 2017 року платниками, в яких базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному місяцю;
• плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) (крім громадян) за квітень 2017 року;
• рентної плати за користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини за квітень 2017 року;
• рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України за квітень 2017 року;
• рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами територією України за квітень 2017 року;
• рентної плати за транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України за квітень 2017 року;
• податку на доходи фізичних осіб з нарахованого, але не виплаченого доходу за квітень 2017 року;
• податку на доходи фізичних осіб із загальної суми доходів у вигляді процентів, нарахованих за квітень 2017 року на суми банківських вкладних (депозитних) або поточних рахунків, ощадних (депозитних) сертифікатів, вкладів (депозитів) членів кредитної спилки у кредитної спілці;
• військового збору з нарахованого, але не виплаченого доходу за квітень 2017 року;
• акцизного податку за квітень 2017 року*
___________
*Увага! Виробники тютюнових виробів здійснюють авансову сплату акцизного податку при придбанні марок акцизного податку у сумі, розрахованій з урахуванням мінімального акцизного податкового зобов’язання зі сплати акцизного податку на тютюнові вироби та ставок податку, що діють відповідно до норм Податкового кодексу України (далі – Кодекс) (п.п.222.1.2 п.222.1 ст.222 Кодексу).

Окремі питання застосування реєстратора розрахункових операцій
Нікопольська ОДПІ інформує, що Державна фіскальна служба України у листі від 17.05.2017 №226/6/99-99-14-05-01-14/ІПК (далі – лист ДФС №226) надала роз’яснення щодо окремих питань при здійснені господарської діяльності з застосуванням реєстратора розрахункових операцій (далі – РРО), а саме, чи зобов’язаний суб’єкт господарювання, у разі якщо протягом дня не здійснювались розрахункові операції, а проведена операція «службове внесення», «службове винесення готівки» або «нульовий чек», друкувати фіскальний звітний чек, та яка відповідальність за не роздрукування такого чеку?
Так, Законом України від 06 липня 1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон №265) визначаються правові засади застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.
Зокрема, статтею 2 Закону №265 визначено, що розрахункова операція – це приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), а у разі застосування банківської платіжної картки – оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця, оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.
Пунктом 9 ст.3 Закону №265 передбачено, що суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або у безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані щоденно друкувати на РРО (за винятком автоматів з продажу товарів (послуг) фіскальні звітні чеки у разі здійснення розрахункових операцій.
Враховуючи зазначене, у разі якщо суб’єктом господарювання протягом дня не здійснювались розрахункові операції, то фіскальний звітний чек друкувати не потрібно.
Окремо зазначаємо, що п.9 ст.17 Закону №265 визначено відповідальність за порушення вимог цього Закону: до суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), застосовуються фінансові санкції у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян – у разі неподання до органів державної податкової служби звітності, пов’язаної із застосуванням РРО, розрахункових книжок та копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків з РРО по дротових або бездротових каналах зв’язку, у разі обов’язковості її подання.
Лист №7307 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням: http://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-konsultatsii/konsultatsii-dlya-yuridichnih-osib/72133.html

Оподаткування податком на прибуток підприємств операцій з надання/отримання поворотної фінансової допомоги
Нікопольська ОДПІ інформує, що Державна фіскальна служба України у листі від 07.04.2017 №7307/6/99-99-15-02-02-15 (далі – лист ДФС №7307) надала роз’яснення щодо оподаткування податком на прибуток підприємств операцій з надання/отримання поворотної фінансової допомоги.
Відповідно до п.п.14.1.257 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) поворотна фінансова допомога – сума коштів, що надійшла платнику податків у користування за договором, який не передбачає нарахування процентів або надання інших видів компенсацій у вигляді плати за користування такими коштами, та є обов’язковою до повернення.
Згідно з п.п.134.1.1 п.134.1 ст.134 Кодексу об’єктом оподаткування податком на прибуток підприємств є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень Кодексу.
Кодексом не передбачено коригування фінансового результату до оподаткування на різниці на суми поворотної фінансової допомоги, наданої/отриманої платником податку на прибуток у 2016-2017 роках.
Отже, такі операції відображаються згідно з правилами бухгалтерського обліку при формуванні фінансового результату.
Кодексом не передбачено коригування фінансового результату до оподаткування на різниці, що виникають за операціями зі списання кредиторської заборгованості. Такі операції відображаються при формуванні фінансового результату до оподаткування згідно з правилами бухгалтерського обліку.
При списанні дебіторської заборгованості слід врахувати, що згідно з вимогами п.п.139.2.1 п.139.2 ст.139 Кодексу фінансовий результат до оподаткування збільшується:
- на суму витрат на формування резерву сумнівних боргів відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності;
- на суму витрат від списання дебіторської заборгованості понад суму резерву сумнівних боргів.
Фінансовий результат до оподаткування зменшується:
- на суму коригування (зменшення) резерву сумнівних боргів, на яку збільшився фінансовий результат до оподаткування відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності;
- на суму списаної дебіторської заборгованості (у тому числі за рахунок створеного резерву сумнівних боргів), яка відповідає ознакам, визначеним п.п.14.1.11 п.14.1 ст.14 Кодексу. (п.п.139.2.2 п.139.2 ст.139 Кодексу).
Лист №7307 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням: http://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-konsultatsii/konsultatsii-dlya-yuridichnih-osib/72001.html.

Віднесення платником до податкового кредиту витрат на придбання продовольчих товарів, товарів господарського призначення
Нікопольська ОДПІ інформує, що Державна фіскальна служба України у листі від 05.05.2017 № 77/6/99-99-15-02-02-15/ІПК (далі – лист ДФС №77) надала роз’яснення щодо врахування витрат на придбання продовольчих товарів, товарів господарського призначення та побутових приладів при визначенні фінансового результату до оподаткування.
Так, відповідно до п.198.3 ст.198 розділу V Податкового кодексу України (далі – Кодекс) податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою п.193.1 ст.193 Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв’язку з:
- придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг;
- придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті.
Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Пунктом 198.6 ст.198 розділу V Кодексу визначено, що не належать до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв’язку з придбанням товарів/послуг, непідтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних чи непідтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими п.201.11 ст.201 розділу V Кодексу.
Згідно з п.п.«г» п.198.5 ст.198 розділу V Кодексу платник податку зобов’язаний нарахувати податкові зобов’язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до п.189.1 ст.189 розділу V Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних у терміни, встановлені цим Кодексом для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 01 липня 2015 року, – у разі, якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту), у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку (крім випадків, передбачених п.189.9 ст.189 цього Кодексу).
Господарською діяльністю згідно з п.п.14.1.36 п.14.1 ст.14 Кодексу є діяльність особи, що пов’язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу.
Таким чином, суми податку на додану вартість, нараховані (сплачені) платником податку у зв’язку із придбанням продовольчих товарів (чай, кава, цукор, цукерки, печиво, вода питна, сік, вершки), товарів господарського призначення (засоби для прибирання приміщення офісу, побутова хімія, серветки, туалетний папір, пакети для сміття, одноразовий посуд, мило) включаються до складу податкового кредиту за умови наявності відповідного документального підтвердження (податкові накладні/розрахунки коригування до таких податкових накладних, зареєстровані в ЄРПН, митні декларації, інші документи, передбачені п.201.11 ст.201 розділу V Кодексу).
Якщо вартість зазначених товарів включається до складу витрат та, відповідно, до вартості товарів/послуг, операції з постачання яких є об’єктом оподаткування та пов’язані з отриманням доходів, дані товари визнаються такими, що призначаються для використання/використані в господарській діяльності, і додаткового нарахування податкових зобов’язань за правилами, встановленими п.198.5 ст.198 розділу V Кодексу, не здійснюється.
Лист №77 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням: http://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-konsultatsii/konsultatsii-dlya-yuridichnih-osib/72110.html

Оподаткування ПДФО вартості паливно – мастильних матеріалів, які придбані юридичною особою за власні кошти та використовуються для заправки автомобілів працівників
Нікопольська ОДПІ інформує, що Державна фіскальна служба України у листі від 20.04.2017 № 8402/6/99-99-13-02-03-15 (далі – лист ДФС №8402) надала роз’яснення щодо оподаткування податком на доходи фізичних осіб вартості паливно – мастильних матеріалів, які придбані юридичною особою за власні кошти та використовуються для заправки автомобілів працівників.
Оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розділом ІV Податкового кодексу України (далі – Кодекс), згідно з п.п.163.1.1 п.163.1 ст.163 якого об’єктом оподаткування фізичної особи – резидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід.
Статтею 165 Кодексу встановлено виключний перелік доходів, які не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку.
Водночас перелік доходів, які включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку визначено п.164.2 ст.164 Кодексу.
До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається дохід, отриманий таким платником як додаткове благо (крім випадків, передбачених ст. 165 Кодексу).
Статтею 168 Кодексу встановлено порядок нарахування, утримання та сплати (перерахування) податку на доходи фізичних осіб до бюджету, згідно з п.п.168.1.1 п.168.1 якої податковий агент під час нарахування (виплати, надання) оподатковуваного доходу на користь платника податку зобов’язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку 18 відс., визначену в ст.167 Кодексу.
Також, доходи, визначені ст.163 Кодексу, є об’єктом оподаткування військовим збором (п.п.1.2 п.16¹ підрозділу 10 розділу XX Перехідних положень Кодексу).
Ставка військового збору – 1,5 відс. об’єкта оподаткування, визначеного п.п.1.2 п.16¹ підрозділу 10 розділу XX Кодексу (п.п.1.3 п.16¹ підрозділу 10 розділу XX Перехідних положень Кодексу).
Нарахування, утримання та сплата (перерахування) військового збору до бюджету здійснюються у порядку, встановленому ст.168 Кодексу (п.п.1.4 п.16¹ підрозділу 10 розділу XX Перехідних положень Кодексу).
Відповідно до п.п.1.7 п.16¹ підрозділу 10 розділу XX Кодексу звільняються від оподаткування військовим збором, зокрема доходи, що згідно з розділом IV Кодексу не включаються до загального оподатковуваного доходу фізичних осіб, крім доходів, зазначених у підпунктах 165.1.2, 165.1.18, 165.1.25, 165.1.52 п.165.1 ст.165 Кодексу.
Враховуючи фактичні обставини, вартість паливно-мастильних матеріалів, які придбані юридичною особою за власні кошти та використовуються для заправки автомобілів працівників, оподатковується податком на доходи фізичних осіб та військовим збором на загальних підставах.
Лист №8402 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням: http://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-konsultatsii/konsultatsii-dlya-yuridichnih-osib/72051.html

Надання ознаки неприбутковості державному підприємству, яке буде створено в результаті реорганізації
Нікопольська ОДПІ інформує, що Державна фіскальна служба України у листі від 18.04.2017 №6404/5/99-99-15-02-02-16 (далі – лист ДФС №6404) надала роз’яснення щодо надання ознаки неприбутковості державному підприємству, яке буде створено в результаті реорганізації.
Так, відповідно до п.п.133.4.1 п.133.4 ст.133 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) неприбутковим підприємством, установою та організацією є підприємство, установа та організація (далі – неприбуткова організація), що одночасно відповідає таким вимогам:
- утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації;
- установчі документи якої (або установчі документи організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону) містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб. Для цілей цього абзацу не вважається розподілом отриманих доходів (прибутків) фінансування видатків, визначених п.п.133.4.2 п.133.4;
- установчі документи якої (або установчі документи організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону) передбачають передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету у разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення). Положення цього абзацу не поширюється на об’єднання та асоціації об’єднань співвласників багатоквартирних будинків;
внесена контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій.
Підпунктом 133.4.6 п.133.4 ст.133 Кодексу зазначено, що до неприбуткових організацій, зокрема, можуть бути віднесені бюджетні установи.
Бюджетними установами, відповідно до п.12 ст.2 Бюджетного кодексу України, є органи державної влади, органи місцевого самоврядування, а також організації, створені ними у встановленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідно державного бюджету чи місцевого бюджету. Бюджетні установи є неприбутковими.
Згідно із п.14 Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року №440, передбачено, що у разі зміни організаційно-правової форми неприбуткової організації, внесення змін до її установчих документів (або установчих документів організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону) до контролюючого органу подається реєстраційна заява з позначкою „зміни”, до якої додаються копії документів відповідно до пункту 6 цього Порядку. Заява та копії документів повинні бути подані протягом 30 календарних днів з дня державної реєстрації таких змін, а у разі коли державна реєстрація змін не здійснюється, протягом 30 календарних днів з моменту виникнення зазначених у цьому пункті обставин.
Таким чином, у разі здійснення реорганізації неприбуткової організації необхідно керуватися п.14 Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року №440
Лист №6404 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням: http://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-konsultatsii/konsultatsii-dlya-yuridichnih-osib/72111.html

Оподаткування ПДВ операцій з надання/отримання поворотної фінансової допомоги
Нікопольська ОДПІ інформує, що Державна фіскальна служба України у листі від 07.04.2017 №7307/6/99-99-15-02-02-15 далі – лист ДФС №7307) надала роз’яснення щодо оподаткування ПДВ операцій з надання/отримання поворотної фінансової допомоги.
Згідно з підпунктами «а» та «б» п. 185.1 ст.185 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) об’єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів та/або послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст. 186 Кодексу.
Постачання послуг – будь-яка операція, що не є постачанням товарів, чи інша операція з передачі права на об’єкти права інтелектуальної власності та інші нематеріальні активи чи надання інших майнових прав стосовно таких об’єктів права інтелектуальної власності, а також надання послуг, що споживаються в процесі вчинення певної дії або провадження певної діяльності (п.п.14.1.185 п.14.1 ст.14 Кодексу).
Постачання товарів – будь-яка передача права на розпоряджання товарами як власник, у тому числі продаж, обмін чи дарування такого товару, а також постачання товарів за рішенням суду (п.п 14.1.191 п 14.1 ст 14 Кодексу).
Отже, у зв’язку з тим, що операція з надання/отримання платником поворотної фінансової допомоги не підпадає під визначення операцій з постачання товарів/послуг, така операція не є об’єктом оподаткування ПДВ.
Лист №7307 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням: http://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-konsultatsii/konsultatsii-dlya-yuridichnih-osib/72001.html.

Оподаткування операцій з продажу цінних паперів між нерезидентами за межами території України
Нікопольська ОДПІ інформує, що Державна фіскальна служба України у листі від 26.04.2017 №9013/6/99-99-15-02-02-15 (далі – лист ДФС №9013) надала роз’яснення щодо оподаткування операцій з продажу цінних паперів між нерезидентами за межами території України.
Відповідно до п.133.2 ст.133 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) платниками податку на прибуток підприємств - нерезидентами є:
- юридичні особи, які утворені в будь-якій організаційно-правовій формі та отримують доходи з джерелом походження з України, за винятком установ та організацій, що мають дипломатичні привілеї або імунітет згідно з міжнародними договорами України;
- постійні представництва нерезидентів, які отримують доходи із джерелом походження з України або виконують агентські (представницькі) та інші функції стосовно таких нерезидентів чи їх засновників.
Відповідно до п.п.14.1.54 п.14.1 ст.14 Кодексу, доходом з джерелом їх походження з України є дохід, отриманий нерезидентами, у тому числі від будь-яких видів їх діяльності на території України (включаючи виплату (нарахування) винагороди іноземними роботодавцями), її континентальному шельфі, у виключній (морській) економічній зоні.
Таким чином, прибуток нерезидента від здійснення операцій з продажу цінних паперів іншому нерезиденту за межами території України не підлягає оподаткуванню відповідно до п.п.141.4.2 п.141.4 ст.141 Кодексу.
Лист №9013 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням: http://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-konsultatsii/konsultatsii-dlya-yuridichnih-osib/72088.html

Оподаткування доходів фізичних осіб у вигляді дивідендів
Нікопольська ОДПІ інформує, що Державна фіскальна служба України у листі від 26.04.2017 №8304/6/99-99-15-02-02-15 (далі – лист ДФС №8304) надала роз’яснення щодо оподаткування доходів фізичних осіб у вигляді дивідендів.
Зокрема, оподаткування доходів фізичних осіб регулюється розділом IV Податкового кодексу України (далі – Кодекс), згідно з п.п.164.2.8 п.164.2 ст.164 якого до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються, зокрема, пасивні доходи (крім зазначених у п.п.165.1.41 п.165.1 ст.165 Кодексу).
Підпунктом 14.1.268 п.14.1 ст.14 Кодексу встановлено, що термін «пасивні доходи» для цілей розділу IV Кодексу означає, зокрема, доходи, отримані у вигляді дивідендів.
Доходи у вигляді дивідендів оподатковуються відповідно до норм п.170.5 ст.170 Кодексу.
Податковим агентом платника податку під час нарахування на його користь дивідендів, крім випадків, зазначених у п.п.165.1.18 п.165.1 ст.165 Кодексу, є емітент корпоративних прав або за його дорученням інша особа, яка здійснює таке нарахування (п.п.170.5.1 п.170.5 ст.170 Кодексу).
Будь-який резидент, який нараховує дивіденди, включаючи того, який сплачує податок на прибуток підприємств у спосіб, відмінний від загального (є суб’єктом спрощеної системи оподаткування), або звільнений від сплати такого податку з будь-яких підстав, є податковим агентом під час нарахування дивідендів (п.п.170.5.2 п.170.5 ст.170 Кодексу).
Доходи, зазначені в п.170.5 ст.170 Кодексу, остаточно оподатковуються податковим агентом під час їх нарахування платнику податку за ставкою, визначеною п.п.167.5.1 та п.п.167.5.2 п.167.5 ст.167 Кодексу (п.п.170.5.4 п.170.5 ст.170 Кодексу).
Законом України від 23 березня 2017 року №1989-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо уточнення деяких положень та усунення суперечностей, що виникли при прийнятті Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» (далі – Закон № 1989), який набрав

Джерело: guru.ua

Категорії: Новости Никополя

29.05.2017 11:09