Новини Волноваської ОДПІ

Новини Волноваської  ОДПІ
Донеччина: за фактами легалізації доходів співробітниками фіскальної служби підготовлено 26 матеріалів

З метою недопущення використання коштів з бюджету поза правовим полем Головним управлінням ДФС у Донецькій області продовжують вживатися заходи щодо виявлення, аналізу та організації проведення перевірок осіб, які здійснюють фінансові операції, що можуть бути пов’язані з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом.

Протягом січня-квітня 2017 року за результатами дослідження діяльності суб`єктів господарювання Донецької області співробітниками управління боротьби з відмивання доходів, одержаних злочинним шляхом, Головного управління ДФС у Донецькій області підготовлено та передано до правоохоронних органів для прийняття рішення згідно з Кримінальним кодексом України 26 матеріалів за фактами легалізації доходів, одержаних злочинним шляхом, з них 12 було складено у сфері державних закупівель.

В результаті розгляду матеріалів з ознаками кримінальних правопорушень, що були направлені до правоохоронних органів, 9 матеріалів приєднано до кримінальних проваджень (у т.ч. за квітень 2017 – 4 матеріали) та 17 кримінальних проваджень (у т.ч. за квітень 2017 року – 8 кримінальних проваджень) на суму понад 87 млн гривень обліковано в Єдиному реєстрі досудових розслідувань (ЄРДР).

З матеріалів, складених у сфері державних закупівель, 6 матеріалів (у т.ч. за квітень 2017 – 2 матеріали) було приєднано до кримінальних проваджень та 7 - обліковано в ЄРДР.

Понад 20 мільйонів гривень надійшло від власників нерухомості до місцевих бюджетів Донецької області

За період січень-квітень 2017 року місцеві бюджети Донецької області отримали майже 20,7 млн грн податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки, що на 63% більше, ніж за відповідний період минулого року.

На Донеччині нараховується понад 1,8 тисяч платників-юридичних осіб, які володіють 8 тисячами об'єктів нерухомості. Відповідно до поданих ними податкових декларацій з податку на нерухоме майно річна сума нарахувань складає 63,1 млн грн, що на 8,6 млн грн більше у порівнянні з показниками 2016 року. За чотири місяці 2017 року юридичні особи сплатили 20,2 млн гривень.

Щодо фізичних осіб – власників нерухомості, то за січень-квітень поточного року вони вже перерахували податку на нерухоме майно у 9 разів більше, ніж за відповідний період минулого року, сплативши понад 462 тис. гривень. Фахівці фіскальних органів до 01 липня 2017 року продовжують надсилати платникам податкові повідомлення-рішення про нарахування податку. Водночас громадяни мають можливість прийти особисто до податкових інспекцій для звірки даних та уточнення інформації щодо об'єктів нерухомості, які підлягають оподаткуванню.

Лідерами зі сплати податку є власники нерухомості м. Маріуполь, які забезпечили надходження понад 8,6 млн гривень.

Шановні громадяни, з більш детальною інформацією щодо правильності визначення платників податку – фізичних осіб на нерухомість та механізму нарахування зазначеного податку можна ознайомитись за посиланням http://10.80.31.32/data/files/204870.jpg

Транспортна компанія Донеччини, яка ухилилась від сплати податків, відшкодувала бюджету майже 1,2 млн грн завданих збитків

Співробітниками податкової міліції ГУ ДФС у Донецькій області в рамках кримінального провадження щодо ухилення від сплати податків в особливо великих розмірах забезпечено відшкодування майже 1,2 млн грн завданих державі збитків.

В рамках розслідування кримінального провадження за ч. 3 ст. 212 Кримінального кодексу України встановлено, що одна із компаній Донеччини, основний вид діяльності якої – пасажирський наземний транспорт міського та приміського сполучення, стала переможцем тендерних закупівель щодо перевезення пасажирів пільгових категорій. У період серпень-грудень 2015 року службові особи цієї компанії перерахували на рахунки двох фіктивних підприємств частину одержаних бюджетних коштів за надання вказаних послуг.

В подальшому з порушенням вимог податкового законодавства фігуранти відобразили у бухгалтерському та податковому обліках підприємства операції з придбання неіснуючих товарів та послуг та штучно сформували податковий кредит з ПДВ, що призвело до ухилення від сплати понад 3,1 млн грн податку на додану вартість.

Внаслідок заходів, вжитих працівниками податкової міліції в рамках вказаного кримінального провадження, правопорушники вже сплатили в бюджет майже 1,2 млн грн завданих збитків.

Заходи, спрямовані на повне відшкодування збитків, тривають.

Про оподаткування спадчини

Оподаткування доходу, отриманого фізичною особою на території України у вигляді спадщини, здійснюється згідно з нормами ст. 174 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI (далі – ПКУ).

Об’єкти дарування, зазначені в п. 174.1 ст. 174 ПКУ, подаровані платнику податку іншою фізичною особою, оподатковуються згідно з правилами, встановленими розд. ІV ПКУ для оподаткування спадщини (п. 174.6 ст. 174 ПКУ).

Відповідно до п. 174.4 ст. 174 ПКУ нотаріус за місцем розташування державної нотаріальної контори або робочого місця приватного нотаріуса та/або в сільських населених пунктах – уповноважена на це посадова особа відповідного органу місцевого самоврядування за місцем відкриття спадщини щокварталу подають до контролюючого органу інформацію про видачу свідоцтв про право на спадщину в порядку, встановленому розд. ІV ПКУ для податкового розрахунку.

У такому самому порядку нотаріуси подають інформацію про посвідчення договорів дарування.

При цьому у такому податковому розрахунку обов’язково зазначається сума доходу у вигляді вартості успадкованого майна, отриманого платником податку, зазначеним у п.п. 174.2.2 п. 174.2 ст. 174 ПКУ.

Згідно з п.п. 174.2.2 п. 174.2 ст. 174 ПКУ вартість будь-якого об’єкта спадщини, що успадковується спадкоємцями (обдарованими), які не зазначені у п.п. 174.2.1 п. 174.2 ст. 174 ПКУ, оподатковується за ставкою, визначеною п. 167.2 ст. 167 ПКУ (5 відсотків).

Підпунктом 174.2.1 п. 174.2 ст. 174 ПКУ визначено, що за нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб оподатковуються:

а) об’єкти спадщини, що успадковується членами сім’ї спадкодавця першого та другого ступенів споріднення;

б) вартість власності, зазначеної в підпунктах «а», «б», «ґ» п. 174.1 ст. 174 ПКУ, що успадковується особою, яка є інвалідом I групи або має статус дитини-сироти або дитини, позбавленої батьківського піклування, та вартість власності, зазначеної в підпунктах «а», «б» п. 174.1 ст. 174 ПКУ, що успадковуються дитиною-інвалідом;

в) грошові заощадження, поміщені до 2 січня 1992 року в установи Ощадного банку СРСР та державного страхування СРСР, що діяли на території України, а також у державні цінні папери (облігації Державної цільової безпроцентної позики 1990 року, облігації Державної внутрішньої виграшної позики 1982 року, державні казначейські зобов’язання СРСР, сертифікати Ощадного банку СРСР) та грошові заощадження громадян України, поміщені в установи Ощадного банку України та колишнього Укрдержстраху протягом 1992 - 1994 років, погашення яких не відбулося, що успадковуються будь-яким спадкоємцем.

Оскільки при видачі свідоцтв про право на спадщину (посвідчення договорів дарування) нотаріус та/або уповноважена посадова особа відповідного органу місцевого самоврядування виконують функції податкових агентів лише в частині надання інформації контролюючим органам і не зобов’язані нараховувати, утримувати та сплачувати податок на доходи фізичних осіб до бюджету з доходу платника податку у вигляді вартості успадкованого (подарованого) майна, то у податковому розрахунку за ф. 1ДФ заповнюються такі графи:

графа 1 – порядковий номер кожного рядка, що заповнюється;

графа 2 – податковий номер або серія та номер паспорта;

графа 3а – сума доходу, отриманого платником податку внаслідок прийняття ним спадщини (подарунка);

графа 4а – сума податку, що підлягає сплаті до бюджету;

графа 4 – сума фактично перерахованого податку (за умови сплати);

графа 5 – код ознаки доходу.

Згідно з Довідником ознак доходів, наведеним у додатку до Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4, суми доходів, отриманих платником податку внаслідок прийняття ним спадщини (подарунка) відображаються за чотирма ознаками доходу «113» – «116» залежно від ступеня споріднення спадкоємця зі спадкодавцем або за ознакою доходу «117» для прийнятих у спадщину заощаджень, поміщених до 02 січня 1992 року в установи Ощадного банку СРСР та державного страхування СРСР, погашення яких не відбулося.

Крім того, нотаріус щодо посвідчених договорів з продажу (обміну) об’єктів нерухомого майна між фізичними особами, а також виданих свідоцтв про право на спадщину та/або посвідчення договорів дарування, та уповноважена посадова особа відповідного органу місцевого самоврядування повинні відображати у податковому розрахунку за ф. 1ДФ військовий збір. При цьому в рядку «Військовий збір» розд. ІІ податкового розрахунку за ф. 1ДФ проставляються загальні суми отриманого доходу та фактично утриманого (перерахованого) військового збору.

Про застосування коефіцієнту рентабельності

Волноваська ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області повідомляє, ДФС України листом від 10.05.2017 №11510/7/99-99-12-02-03-17 надає рекомендації щодо практичного застосування коефіцієнта рентабельності гірничодобувних підприємств при обчислення податкових зобов’язань з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин.

На офіційному веб-сайті ДФС розміщено лист Державної комісії України по запасах корисних копалин щодо визначення тимчасового (до проведення державної експертизи матеріалів геолого-економічної оцінки запасів корисних копалин) коефіцієнта рентабельності гірничого підприємства для застосування під час обчислення податкових зобов'язань з Рентної плати у 2017 році, розмір якого становить:

для нафтогазодобувних підприємств - 0,87,

для всіх інших гірничих підприємств - 0,22.

З огляду на викладене, застосування коефіцієнта рентабельності при обчисленні податкових зобов'язань з Рентної плати гірничими підприємствами, наприклад, у випадку видобування підземних вод здійснюється таким чином:

- у разі, якщо підприємство, яке на підставі спеціального дозволу на користування надрами добуває підземну воду - платник Рентної плативідповідно до п.п. 252.1.1 п. 252.1 ст. 252 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) та має протокол затвердження запасів корисних копалин ділянки надр (родовища або частини родовища), державна експертиза яких виконана у порядку, визначеному Положенням про порядок проведення державної експертизи та оцінки запасів корисних копалин, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 22 грудня 1994 року № 865 (далі - Положення) після 2012 року, застосовує коефіцієнт рентабельності, який визначено у такому протоколі затвердження запасів корисних копалин ділянки надр (родовища або частини родовища);

- у разі, якщо підприємство, яке на підставі спеціального дозволу на користування надрами добуває підземну воду та має протокол затвердження запасів корисних копалин (родовища або частини родовища) державна експертиза яких у порядку визначеному Положенням виконана до 2012 року, застосовує коефіцієнт рентабельності гірничого підприємства, який відповідає величині 3 (трьох) облікових ставок Національного банку України, що діяли у податковому (звітному) періоді;

- у разі якщо підприємство, яке на підставі спеціального дозволу на користування надрами добуває підземну воду з метою геологічного вивчення, у тому числі на етапі дослідно-промислової розробки, та не має протоколу затвердження запасів корисних копалин (родовища або частини родовища), оскільки геологічне вивчення такого родовища або частини родовища ще не завершено у встановлений спеціальним дозволом на користування надрами термін виконання державної експертизи, або якщо підприємство добуває підземну воду на підставі дозволу на спеціальне водокористування із вилученням води з підземного водного об'єкта - платник Рентної плати відповідно до п.п. 252.1.4 п. 252.1 ст. 252 Кодексу та погодження Державної служби геології та надр України до зазначеного дозволу на спеціальне водокористування не містить вимог щодо обов'язкового геологічного вивчення такого родовища або частини родовища із оцінкою та захистом запасів корисних копалин такого родовища або частини родовища шляхом виконання державної експертизи у порядку визначеному Положенням, обчислює податкові зобов'язання з Рентної плати із застосуванням коефіцієнта рентабельності гірничого підприємства, обчисленого Державною комісією України по запасах корисних копалин для відповідного податкового року, опублікованого органами ДФС на офіційному веб-сайті.

Джерело: guru.ua

Категорії: Новости Волновахи

17.05.2017 12:51