Новини Нікопольськoї ОДПІ

Новини Нікопольськoї ОДПІ

Мирослав Продан: Кількість мільйонерів зменшилась на чверть, а їх загальний дохід зріс
За минулий рік 3504 особи задекларували дохід понад 1 млн. грн. Порівняно з 2015 роком кількість мільйонерів зменшилася на 25%, або на 1180 осіб. Про це повідомив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан, підбиваючи підсумки деклараційної кампанії 2017 року.
За його словами, незважаючи на зменшення кількості мільйонерів, загальні суми їх доходів порівняно з минулим роком зросли на 13%, або на 3,2 млрд. гривень.
«Переважна більшість громадян, які задекларували понад 1 млн. грн., обліковуються у Києві – 1686. У Харківській області нараховується 287 мільйонерів, Дніпропетровській – 216, Одеській – 211», – розповів Мирослав Продан.
Загалом протягом цьогорічної деклараційної кампанії декларації про майновий стан і доходи подали майже 513 тис. громадян. Найактивніше свої доходи декларували мешканці Запорізької (50 тис. осіб), Одеської (майже 46 тис. осіб), Миколаївської (44 тис. осіб) та Дніпропетровської (майже 38 тис. осіб) областей.
Загальна сума задекларованих доходів становить 50,8 млрд. грн., що на 1,4 млрд. грн., або на 4% більше, ніж за аналогічний період попереднього року.
«За даними декларацій громадянами визначено до сплати податкові зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб – 1,62 млрд. грн., що на 10%, або на 141,6 млн. грн. більше ніж у минулому році. Військового збору буде сплачено 226,5 млн. грн., або на 18,5 млн. грн. більше минулого року», – зазначив Мирослав Продан.
Найбільші загальні суми податкових зобов'язань задекларовано громадянами, які мешкають в м. Києві (670,5 млн. грн.) та Київській області (131,8 млн. грн.).
Правом на податкову знижку скористалися понад 65 тис. осіб. Їм буде повернуто з бюджету 110,6 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб.

Мирослав Продан: Надходження до зведеного бюджету на третину перевищили минулорічні
У січні-квітні 2017 року до зведеного бюджету надійшло 260,6 млрд. грн. Це на 61,4 млрд. грн., або на 30,8%, більше відповідного періоду минулого року. Крім того, платникам податків на рахунки відшкодовано 38,0 млрд. грн. ПДВ. Про це повідомив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан.
«Індикативні показники Міністерства фінансів України виконано на 108%. До загального фонду державного бюджету додатково забезпечено 14,8 млрд. гривень», - зазначив Мирослав Продан.
В.о. Голови ДФС також повідомив, що у повному обсязі виконано завдання Міністерства фінансів України, зокрема, з:
– податку на додану вартість із ввезених на територію України товарів – 115,8% (+10,4 млрд. грн.),
– податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) з урахуванням бюджетного відшкодування – 103,2% (+0,8 млрд. грн.),
– податку на прибуток підприємств – 147,3% (+4,5 млрд. грн.),
– податку та збору на доходи фізичних осіб – 108,9% (+1,8 млрд. грн.),
– частини чистого прибутку (доходу), що вилучається до держбюджету – 149,4% (+1,2 млрд. грн.),
¬– ввізного мита – 104,1% (+0,3 млрд. грн.),
– акцизного податку з вироблених в Україні підакцизних товарів (продукції) – 101,0% (+0,2 млрд. грн.).
У розрізі основних платежів у січні-квітні 2017 року приріст до відповідного періоду 2016 року забезпечено, зокрема, з:
– податку на додану вартість із ввезених на територію України товарів – на 40,4% (+21,9 млрд. грн.),
– податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) з урахуванням бюджетного відшкодування – на 40,3% (+7,6 млрд. грн.),
– рентної плати за користування надрами – на 42,1% (+6,1 млрд. грн.),
– податку та збору на доходи фізичних осіб – на 25,8% (+4,5 млрд. грн.),
– акцизного податку з вироблених в Україні підакцизних товарів (продукції) – на 22,3% (+3,6 млрд. грн.),
– частини чистого прибутку (доходу), що вилучається до держбюджету – у 2,1 раза (+2,0 млрд. грн.),
– ввізного мита – на 7,1% (+0,4 млрд. грн.).
Надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування склали 53,7 млрд. грн., що на 12,9 млрд. грн. більше січня-квітня 2016 року.

У Нікопольській ОДПІ «задекларувалися» 4 мільйонера
З початку року громадянами, які отримали доходи у 2016 році надано 3241 декларація про майновий стан та доходи, з них:
- 375 громадян, які отримали доходи у вигляді вартості успадкованого (подарованого) майна;
- 57 громадян, які надавали в оренду житлові приміщення;
- 40 громадянина, які отримали доходи від продажу нерухомого та рухомого майна;
- 1490 громадян, які отримали інші доходи;
- 904 громадян, які скористалися правом на податкову знижку.
Про це повідомив перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський.
Згідно наданих декларацій:
- до сплати в бюджет підлягає 5,9 млн. грн. по 1999 громадянам;
- до повернення від отримання податкової знижки підлягає 1,3 млн. грн. по 904 громадянам.
Серед декларантів – 4 мільйонери, загальна сума доходів яких складає 22,5 мільйонів гривень, до сплати в бюджет підлягає більше 2,5 млн. гривень.
Володимир Малиновський нагадує, що деклараційна кампанія тривала до 3 травня 2017 року, а для отримання податкової знижки декларацію про майновий стан та доходи можна подати упродовж всього року.

Надходження ЄСВ від роботодавців Нікопольщини становлять 154,1 млн гривень
З початку року платники Нікопольського регіону перерахували до бюджету 154,1 млн. грн єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, що на 29,1 млн. грн. більше проти індикативних показників, або 123,3 відсотка виконання. Про це повідомив перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський.
Слід нагадати, що у зв’язку з підвищенням з 1 травня 2017 року розміру прожиткового мінімуму (1684 грн. - для працездатних осіб), зросла максимальна величина доходу застрахованої особи, на яку нараховується єдиний внесок, яка становить 42 100 грн. (25 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, який встановлений в місяці нарахування доходу). Відповідно збільшився максимальний розмір нарахованого ЄСВ. З 1 травня ц.р. він становить 9262 грн. (42 100 грн. х 22%) або 3540,61 грн. (42 100 грн. х 8,41%) при нарахуванні ЄСВ на зарплату працівника-інваліда, якщо роботодавцем є юридична особа.
Без змін залишився розмір мінімального страхового внеску (704грн.) для платників єдиного податку 2 і 3 груп, самозайнятих осіб, ФОП на загальній системі оподаткування та 352 грн. для платників єдиного податку 1 групи.

Розгляд звернень громадян постійно на контролі
На розгляд до Нікопольської ОДПІ за січень – квітень поточного року надійшло 3 звернення громадян, що на 7 звернень менше ніж за аналогічний період 2016 року. Про це повідомила начальник управління обслуговування платників Нікопольської ОДПІ Наталія Міщенко.
Основні питання, що порушують громадяни в зверненнях стосуються переважно інформування про ухилення від сплати податків та відмови в отриманні реєстраційних номерів облікових карток платників податків.
На всі звернення, термін розгляду яких настав, надані своєчасні відповіді. Порушення терміну їх розгляду структурними підрозділами не допускалися.

У Центрах обслуговування платників Нікопольського регіону отримали адміністративні та інші послуги понад 86,2 тисячі платників
Як повідомила начальник управління обслуговування платників Нікопольської ОДПІ Наталія Міщенко, за чотири місяці поточного року до Центрів обслуговування платників податків Нікопольського регіону за наданням адміністративних та інших послуг звернулось майже 139 тисяч платників. Найчастіше громадяни відвідують ЦОП для отримання реєстраційного номеру облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків (3030). Також зареєстровано 665 платників єдиного податку, надано 1010 витягів з реєстру платників єдиного податку, зареєстровано 955 книг обліку доходів та книг обліку доходів і витрат суб’єктів господарювання, зареєстровано 465 книг обліку розрахункових операцій.
Центр обслуговування платників працює за принципом оперативного та якісного обслуговування бізнесу та громадян. Тут видаються довідки, приймається звітність від суб’єктів господарювання, забезпечується швидкий доступ до інформації.

Заробітній платні в «конвертах» - ні
Нікопольська ОДПІ нагадує платникам податків, роботодавцям, що з початку року мінімальна заробітна плата в Україні встановлена на рівні 3200 гривень. При цьому, роботодавець має право встановити свій розмір оплати праці, але він не може бути нижче рівня, встановленого державою. А мінімальна заробітна плата встановлюється для оплати праці найменшої складності або кваліфікації.
Крім того, мінімальна заробітна плата - показник необхідний для розрахунку мінімального рівня більшості соціальних гарантій та застосовується для всіх працівників незалежно від організаційно-правових форм підприємств.
Роботодавці, які сплачують заробітну плату «в конвертах», або використовують працю неоформлених робітників, тим самим ухиляються від сплати податків: податку на доходи фізичних осіб, військового збору, єдиного внеску. Тим самим вони не тільки обкрадають державу, а і погіршують соціальні гарантії своїх працівників, тому що від суми офіційної заробітної плати залежить майбутня пенсія громадян та соціальні виплати. Ситуація, коли робітник отримує частину заробітної плати «в конвертах», значно погіршує його соціальну захищеність: громадяни не матимуть змоги отримати пенсію, яка б відповідала рівню їхній реальній заробітній платі.
А для роботодавця виплата «тіньової» заробітної плати – це робота поза межами правового простору, це плинність кадрів, постійне заміна середнього робітника, відсутність розвитку виробництва, програш в конкурентній боротьбі, і, як підсумок, загублений бізнес.

Внутрішньою безпекою ДФС викрито митників-хабарників
Співробітниками Головного управління внутрішньої безпеки ДФС спільно з працівниками Головного управління боротьби з корупцією та організованою злочинністю СБУ та прокуратури м. Києва задокументовано факт одержання неправомірної вигоди у сумі 450 євро групою службових осіб митного поста «Аеропорт Київ (Жуляни)» Київської міської митниці ДФС.
Встановлено, що вказані кошти митники вимагали та одержали від громадянина України за сприяння у безперешкодному переміщенні товарів підакцизної групи через державний кордон України.
За вказаним фактом відкрито кримінальне провадження за ч. 3 ст. 368 Кримінального кодексу України («прийняття пропозиції, обіцянки або одержання неправомірної вигоди службовою особою»).
Під час проведення зазначених заходів, виявлено причетність інших працівників митниці до протиправної діяльності.
Наразі проводяться першочергові слідчі дії за місцем проживання службових осіб, причетних до злочинної діяльності.

Працівники ДФС та експерт Всесвітньої митної організації обговорили роботу Регіонального навчального центру ВМО
Результати діяльності та напрями подальшої роботи Регіонального навчального центру ВМО обговорили представники Департаменту спеціалізованої підготовки та кінологічного забезпечення ДФС та технічний офіцер, відповідальний за розвиток персоналу Секретаріату Всесвітньої митної організації (ВМО), Джованні Гаета.
Під час зустрічі було здійснено оцінку наявних ресурсів, розробку стратегічного та поточного планів діяльності для подальшого розвитку та ефективного функціонування центру.
Під час зустрічі фахівці Департаменту проінформували гостя про поточний стан справ у Регіональному навчальному центрі, який знаходиться у м. Хмельницький, ознайомили з процесом спеціальної та спеціалізованої підготовки, що реалізується у Департаменті, матеріально-технічним забезпеченням установи.
Крім того, було презентовано електронні ресурси Департаменту, спеціалізовану аудиторію з питань переміщення культурних цінностей, комп’ютерні класи, аудиторію сучасних технічних засобів митного контролю, музей кінологічного забезпечення ДФС, бібліотеку, спеціалізований комплекс, де розташовано умовний пункт пропуску, морський контейнер та транспортні засоби з облаштованими місцями схову предметів контрабанди та порушення митних правил (залізничний купейний вагон, вантажний автомобільний напівпричіп, автоцистерна, легкові автомобілі).
Фахівці ДФС також продемонстрували роботу кінологічних команд.
За результатами зустрічі експертом ВМО проведено SWOT-аналіз (вивчення сильних та слабких сторін, можливостей та загроз), підбито підсумки та винесено заключні зауваження і рекомендації.
Сторони домовилися про подальший розвиток співпраці та регулярні зустрічі, які стануть запорукою тісної взаємодії.

Міжрегіональною митницею ДФС затримано вантаж меблевої фурнітури та електрообладнання вартістю понад 2 млн. грн.
Зважаючи на непоодинокі факти виявлення порушень митного законодавства в транзитних вантажах, що прямують до Республіки Білорусь, було прийнято рішення щодо контролю таких переміщень з проведенням 100-відсоткового митного огляду та поглибленої перевірки поданих до митного контролю документів.
У ході проведення контрольних заходів співробітниками Міжрегіональної митниці ДФС у взаємодії з працівниками Чернівецької митниці ДФС у пункті пропуску «Порубне-Сірет» Чернівецької митниці було проведено митний огляд вантажу, який прямував з Туреччини до Білорусі.
Згідно поданих до митного контролю товаросупровідних документів, у вантажному автомобілі переміщувався товар «меблева фурнітура, вилки та розетки для електромережі» вагою близько 12 тонн, заявленою в документах вартістю 20,2 тисяч доларів США.
Під час проведення митного огляду вантажу було виявлено експортну митну декларацію Туреччини, згідно якої вартість товару складає майже 100,8 тисяч дол. США, тобто, вартість товару занижено у 5 разів. Крім того, подані до митного контролю документи містять ознаки підробки, а вага вантажу не відповідає заявленій.
Отже, як підставу для переміщення товарів через митний кордон України перевізником було надано документи, що містять неправдиві дані щодо вартості та ваги вантажу.
Зазначені товари підлягають обов’язковому декларуванню у разі їх переміщення через митний кордон України на умовах Конвенції МДП, статтею 36 якої встановлено відповідальність за порушення положень цієї Конвенції.
Обов'язок подання органам доходів і зборів документів у паперовій або електронній формі під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України покладається на декларанта, уповноважену ним особу або перевізника залежно від виду транспорту, яким здійснюється перевезення товарів згідно п.1 ст. 335 Митного кодексу України.
Вантаж затримано та вилучено на склад Чернівецької митниці ДФС. За попередньою оцінкою його вартість складає 2 млн. 166 тис. гривень.
За даним фактом складено протокол про порушення митних правил за ст.483 Митного кодексу України, санкції якої передбачають накладення штрафу в розмірі 100 відсотків вартості цих товарів з їх конфіскацією.

За 4 місяці 2017 року платники Дніпропетровської області поповнили місцеві бюджети на 6 мільярдів гривень
Це на 1 мільярд 295 млн. грн., або на 27,4 відсотків більше, ніж за січень - квітень минулого року.
Як і торік, головним джерелом наповнення місцевої казни Дніпропетровського регіону залишається податок на доходи фізичних осіб. З початку року цього податку мобілізовано 3 млрд. 297 млн. грн., що на 34,5 відсотків більше, ніж у відповідному періоді 2016 року.
Від землевласників та землекористувачів надійшло 1 млрд. 206 млн. грн. плати за землю, що на 17,0 відсотків більше фактичних надходжень січня – квітня 2016 року. Спрощенці сплатили єдиного податку майже 582 млн. грн., що на 37,9 відсотків більше минулорічних надходжень.

На Дніпропетровщині викриті зловживання посадових осіб одного з ТОВ
Підрозділом боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, ГУ ДФС у Дніпропетровській області спільно з обласним управлінням Національної поліції встановлено, що посадові особи одного з товариств з обмеженою відповідальністю м. Кривого Рогу проводили безтоварні операції з низкою підприємств з ознаками фіктивності, які зареєстровані на підставних осіб, на загальну суму понад 9,5 млн. грн. Відомості про фіктивні фінансово-господарські операції щодо придбання товарів, робіт (послуг) вносилися в офіційні документи.
За даними фактами до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено відомості про вчинення кримінального правопорушення за ознаками злочину, передбаченого ч. 1 ст. 366 КК України.
Здійснюється кримінальне провадження.

Про проведення Всеукраїнського конкурсу «Податківець майбутнього»
Нікопольська ОДПІ інформує, що Університет державної фіскальної служби України (м. Ірпінь, Київська область) ініціює проведення Всеукраїнського інтелектуального конкурсу «Податківець майбутнього», метою якого є популяризація податкової та митної грамотності, допомога учням реалізувати творчі здібності.
Інтелектуальний конкурс буде проводитися серед учнів 9 – 11 класів 12 – 13 травня 2017 року на базі Університету державної фіскальної служби України.
Ознайомитися з умовами конкурсу можна на сайті www.nusta.edu.ua.

Внесено зміни до програмного забезпечення ДФС для формування та подання звітності в електронному вигляді
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що на головній сторінці офіційного веб-порталу Державної фіскальної служби України (далі – ДФС) в електронному сервісі «Електронна звітність» у розділі «Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності»» розміщено перелік змін та доповнень до «Спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності»» (версія 1.25.14.0) станом на 28.04.2017.
Так, зокрема, з метою забезпечення приймання та автоматизованої обробки фінансової звітності, яка відповідно до п.46.2 ст.46 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями є додатком до податкової декларації з податку на прибуток підприємств та звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, додано наступні форми (початок дії версій документів з 01.04.2017):
- J0902901 – Баланс (форма №1);
- J0903001 – Звіт про результати фінансової діяльності (форма №9д, №9м);
- J0903101 – Звіт про рух грошових коштів;
- J0903201 – Баланс (форма №1-дс);
- J0903301 – Звіт про результати фінансової діяльності (форма №2-дс);
- J0903401 – Звіт про рух грошових коштів (форма №3-дс);
- J0903501 – Звіт про власний капітал (форма №4-дс).

Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс
З метою якісного обслуговування платників податків та забезпечення умов для швидкого та комфортного процесу адміністрування податків на офіційному веб-порталі ДФС України запроваджено 14 сервісів, якими сьогодні користуються більшість платників податків. Одним з них є загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс (далі - «ЗІР»).
Робота «ЗІР» направлена на забезпечення платників податків своєчасною, достовірною і повною довідковою інформацією. Інформаційне наповнення «ЗІР» здійснюється на підставі функціональних повноважень органів ДФС, з урахуванням результатів всебічного аналізу інформації про потреби клієнтів, які звертаються до Контакт-центру та, з метою мінімалізації витрат часу представників бізнесу на спілкування з державою.
Сервіс забезпечує можливість пошуку інформації по певному податку, напрямку діяльності, у т.ч. з використанням ключових слів, шляхом перегляду за певні періоди інформації, при цьому не лише по запитаннях-відповідях, розміщених в Базі знань, але і по відповідях на письмові звернення, які були надані з використання Бази знань, назвах нормативних та інформаційних документів, а в перспективі запровадження інтерактивних посилань на взаємопов’язані документи.
Більш детально про роботу «ЗІР» можна дізнатися на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням: zir.sfs.gov.ua.

Щодо розділу «Ставки податків і зборів»
Нікопольська ОДПІ нагадує, що з метою забезпечення належного рівня поінформованості платників податків, систематизації інформації для зручності її пошуку та аналізу, в Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі діє розділ «Ставки податків і зборів», де можна оперативно у будь-який час та у зручній формі ознайомитись із ставками загальнодержавних та місцевих податків і зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та з інформацією щодо оподаткування товарів в залежності від обраного митного режиму.

Про електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера»
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що на офіційному веб-порталі ДФС України діє електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера».
Цей сервіс надає можливість отримати інформацію про назву платника податків (у разі його пошуку за кодом ЄДРПОУ) та про перебування його на обліку в органах ДФС, а також перевірити надійність ділових партнерів, як фізичних так і юридичних осіб, у частині сумлінності сплати ними податків до бюджету, тобто наявності/відсутності податкового боргу.
Для цього достатньо знати код згідно з ЄДРПОУ – для юридичної особи (реєстраційний номер облікової картки платника податків – для фізичної особи) або точну назву партнера, ввести відому інформацію в одне з відповідних полів. За цією інформацією система здійснить пошук з баз даних, доступних для публічного використання, та повідомить про результати пошуку.
Оновлення інформації на сайті щодо стану розрахунків платника податків з бюджетом (про наявність заборгованості) відбувається щоденно, крім вихідних та святкових днів, після проведення розрахунків зведених показників у центральній базі даних за результатами попереднього банківського дня.

Актуально для платників податків!
Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що для безкоштовного отримання на електронну адресу повідомлень про зміни у законодавстві з питань оподаткування, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування чи митному законодавстві необхідно направити електронний лист на електронну адресу idd@sfs.gov.ua з обов’язковим зазначенням у полі «Тема»: 6011.
Про це повідомила Державна фіскальна служба України на офіційному веб-порталі (електронний сервіс «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс», розділ «Необхідно знати»).

Про електронний сервіс ДФС «Акредитований центр сертифікації ключів»
Нікопольська ОДПІ нагадує, що про порядок отримання безкоштовних послуг електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП), які надають пункти реєстрації користувачів Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС України (далі – АЦСК ІДД ДФС), можна дізнатись за допомогою електронного сервісу Державної фіскальної служби України «Акредитований центр сертифікації ключів», що розміщений на головній сторінці офіційного веб-порталу ДФС (http://sfs.gov.ua).
Безкоштовне надання послуг ЕЦП здійснюється АЦСК ІДД ДФС органам державної влади, органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам та організаціям всіх форм власності, іншим суб’єктами господарської діяльності та фізичним особам.
Робота АЦСК ІДД ДФС забезпечується сучасним програмно-технічним комплексом, у складі якого використовуються програмно-апаратні рішення, які забезпечують високий рівень надійності захисту інформації.
До послуг ЕЦП, які надаються АЦСК ІДД ДФС належать:
- реєстрація заявників;
- надання у користування надійних засобів ЕЦП;
- допомога при генерації відкритих та особистих ключів;
- обслуговування посилених сертифікатів ключів заявників, що включає сертифікацію відкритих ключів заявників, розповсюдження та зберігання посилених сертифікатів ключів, управління статусом посилених сертифікатів ключів та розповсюдження інформації про статус сертифікатів ключів;
- надання послуги фіксування часу;
- консультативні послуги у сфері ЕЦП за зверненням підписувачів.
Переглянути перелік документів для отримання послуг ЕЦП та завантажити форми реєстраційних документів разом зі зразками їх заповнення платники можуть у розділі «Реєстрація користувачів» головної сторінки офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД ДФС за посиланням: http://acskidd.gov.ua/r_kor

Антикорупційний сервіс «Пульс»
З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності територіальних органів Фіскальної служби України нагадуємо платникам податків про функціонування антикорупційного сервісу Фіскальної служби України «Пульс», який доступний клієнтам податкової служби та митниці. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.
Ефективний сервіс за гарячою лінією попереджує: труднощі в спілкуванні; некоректне ставлення; перевищення повноважень; неякісне обслуговування; та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.

Фізичні особи, звільнені від сплати земельного податку
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що пільги щодо сплати земельного податку для фізичних осіб визначені статтею 281 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).
Так, відповідно до пункту 281.1 статті 281 ПКУ від сплати земельного податку звільняються:
- інваліди першої і другої групи;
- фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років;
- пенсіонери (за віком);
- ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»;
- фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.
Звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене для зазначених категорій фізичних осіб, поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм, визначених підпунктом 281.2 статті 281 ПКУ.

Податкова знижка для фізичних осіб
Нікопольська ОДПІ нагадує, що повернути частину податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО), сплаченого громадянами із заробітної плати, можна, зокрема, у разі реалізації ними права на податкову знижку.
Згідно з нормами статті 166 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платники ПДФО мають право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року.
Для отримання податкової знижки платнику податку необхідно заповнити і подати до державної податкової інспекції за своєю податковою адресою (місцем проживання фізичної особи, за яким вона береться на облік як платник податку у контролюючому органі) податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі – Декларація) по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року.
Податкова знижка може бути надана виключно резиденту, який має реєстраційний номер облікової картки платника податку, а так само резиденту – фізичній особі, яка через свої релігійні переконання відмовилась від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомила про це відповідний контролюючий орган і має про це відмітку у паспорті (п.п.166.4.1 п.166.4 ст.166 ПКУ).
Загальна сума податкової знижки, нарахована платнику податку в звітному податковому році, не може перевищувати суми річного загального оподатковуваного доходу платника податку, нарахованого як заробітна плата, зменшена з урахуванням положень пункту 164.6 статті 164 ПКУ (п.п.166.4.2 п.166.4 ст.166 ПКУ).
Якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним, не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься (п.п.166.4.3 п.166.4 ст.166 ПКУ).
Таким чином, щоб скористатися правом на податкову знижку за 2016 рік громадянам необхідно надати Декларацію до кінця 2017 року.
Розрахунок суми податку, на яку зменшуються податкові зобов’язання з ПДФО у зв’язку з використанням права на податкову знижку, відображається платником податків у розділі V Декларації, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 15.09.2016 №821 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 02 жовтня 2015 року №859», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 11.10.2016 за №1349/29479.

Умови звільнення від оподаткування податком на доходи фізичних осіб вартості путівок
Вартість путівок на відпочинок, оздоровлення та лікування, які надаються профспілковою організацією членам профспілки, не оподатковується податком на доходи фізичних осіб при виконанні наступних умов:
- така путівка передбачає відпочинок, оздоровлення та лікування тільки на території України;
- путівка надається профспілковою організацією тільки працівникам – членам профспілки та їх дітям віком до 18 років.
Якщо профспілкова організація надає путівку на інших умовах, вартість такої путівки є додатковим благом та оподатковується податком на доходи за ставкою 18% та військовим збором за ставкою 1,5% на загальних підставах.
Якщо путівка на відпочинок надається громадянину роботодавцем, то така путівка вважається доходом у вигляді вартості безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг), тобто додатковим благом і з урахуванням підвищуючого коефіцієнта, передбаченого п. 164.5 Податкового кодексу, оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18% та військовим збором за ставкою 1,5% на загальних підставах.
Зазначена норма передбачена п.п. 164.2.17 е) ст. 164 та п.п. 165.1.35 ст. 165 Податкового кодексу України.

До 01.07.2017 року подовжено строк подання неприбутковими організаціями копій установчих документів до фіскального органу для включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій
Неприбуткові підприємства, установи та організації, внесені до Реєстру неприбуткових установ та організацій на день набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування неприбуткових організацій", не підлягають виключенню з Реєстру до 1 липня 2017 року.
Тобто, подовжено з 1 січня 2017 року до 1 липня 2017 року строк приведення неприбутковими організаціями установчих документів до вимог Податкового кодексу і подання їх копій до фіскального органу.
Неприбуткові організації, які до 1 липня 2017 року не приведуть свої установчі документи у відповідність з вимогами, встановленими п. 133.4 ст. 134 Податкового кодексу, та не нададуть копії таких документів фіскальному органу, після 01.07.2017 р. будуть виключені з реєстру неприбуткових установ та організацій.
Таке виключення здійснюється на підставі рішення фіскального органу.
Виключення неприбуткової організації з Реєстру здійснюється шляхом скасування присвоєної їй ознаки неприбутковості.
Зазначена норма передбачена п. 34 підр. 4. Податкового кодексу України, з урахуванням змін, внесених Законом України від 21.12.2016 №1797 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні».
Релігійним неприбутковим організаціям Законом України від 06.10.16 № 1667-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо уточнення окремих положень про оподаткування неприбуткових організацій", продовжено термін щодо приведення у відповідність установчих документів до 1 січня 2018 року.
Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру визначений постановою КМУ від 13.07.2016 р. № 440.

Зберігання документів - обов’язок платників
Нікопольська ОДПІ нагадує платникам податків про те, що норми Податкового кодексу містять положення щодо обов’язку платників податків забезпечити зберігання документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, не менш як 1095 днів з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи, а у разі її неподання - з передбаченого цим Кодексом граничного терміну подання такої звітності (п.44.3 статті 44 Податкового кодексу України).
У разі ліквідації платника податків документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків за період діяльності платника податків не менш як 1095 днів (2555 днів для документів та інформації, необхідної для здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням), що передували даті ліквідації платника податків, в установленому законодавством порядку передаються до архіву.
У разі втрати, пошкодження або дострокового знищення документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, платник податків зобов'язаний у п'ятиденний строк з дня такої події письмово повідомити податкову інспекцію за місцем обліку та митницю, якою було здійснено митне оформлення відповідної митної декларації. Відновити втрачені документи слід протягом 90 календарних днів з дня, що настає за днем надходження повідомлення до контролюючих органів.

Спадщина, яка оподатковується за нульовою ставкою ПДФО
Нікопольська ОДПІ інформує, що порядок оподаткування доходу, отриманого платником податку в результаті прийняття ним у спадщину чи дарунок коштів, майна, майнових чи немайнових прав регулюється статтею 174 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).
На теперішній час ПКУ визначено три ставки оподаткування податком на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) спадщини: 0%; 5% та 18%.
За нульовою ставкою оподатковуються:
а) об’єкти спадщини, що успадковується членами сім’ї спадкодавця першого та другого ступенів споріднення;
б) вартість об’єктів нерухомості, рухомого майна (зокрема, предмети антикваріату або витворів мистецтва; природне дорогоцінне каміння чи дорогоцінний метал, прикраси з використанням дорогоцінних металів та/або природного дорогоцінного каміння; будь-який транспортний засіб та приладдя до нього; інші види рухомого майна); сума страхового відшкодування (страхових виплат) за страховими договорами, а також сума, що зберігається відповідно на пенсійному депозитному рахунку, накопичувальному пенсійному рахунку, індивідуальному пенсійному рахунку спадкодавця – учасника накопичувальної системи пенсійного забезпечення; що успадковується особою, яка є інвалідом I-ої групи або має статус дитини-сироти або дитини, позбавленої батьківського піклування,
в) вартість об’єктів нерухомості, рухомого майна (зокрема, предмети антикваріату або витворів мистецтва; природне дорогоцінне каміння чи дорогоцінний метал, прикраси з використанням дорогоцінних металів та/або природного дорогоцінного каміння; будь-який транспортний засіб та приладдя до нього; інші види рухомого майна), що успадковуються дитиною-інвалідом;
г) грошові заощадження, поміщені до 2 січня 1992 року в установи Ощадного банку СРСР та державного страхування СРСР, що діяли на території України, а також у державні цінні папери (облігації Державної цільової безпроцентної позики 1990 року, облігації Державної внутрішньої виграшної позики 1982 року, державні казначейські зобов’язання СРСР, сертифікати Ощадного банку СРСР) та грошові заощадження громадян України, поміщені в установи Ощадного банку України та колишнього Укрдержстраху протягом 1992 – 1994 років, погашення яких не відбулося, що успадковуються будь-яким спадкоємцем.
Звертаємо увагу, що відповідно до п.п.14.1.263 п.14.1 статті 14 ПКУ членами сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення вважаються її батьки, її чоловік або дружина, діти такої фізичної особи, у тому числі усиновлені.
Членами сім’ї фізичної особи другого ступеня споріднення вважаються її рідні брати та сестри, її баба та дід з боку матері і з боку батька, онуки.

Які платники мають право на отримання бюджетної дотації?
Право на отримання бюджетної дотації для розвитку сільськогосподарських товаровиробників та стимулювання виробництва сільськогосподарської продукції мають юридичні особи та фізичні особи – підприємці, основною діяльністю яких є постачання сільськогосподарських товарів у визначенні пункту 2.15 статті 2 Закону України від 24.06.2004 №1877-IV «Про державну підтримку сільського господарства України» зі змінами та доповненнями (далі – Закон №1877), вироблених ними на власних або орендованих основних засобах.
При цьому питома вага вартості таких сільськогосподарських товарів становить не менш як 75% вартості всіх товарів, поставлених ними протягом попередніх 12 послідовних звітних податкових періодів сукупно, та які на кінець звітного періоду (місяця), за який проводиться бюджетна дотація, в установленому порядку включені до Реєстру отримувачів бюджетної дотації, сформованого Державною фіскальною службою України.
Для внесення до Реєстру отримувачів бюджетної дотації сільськогосподарський товаровиробник подає до контролюючого органу за місцем свого обліку як платника податку на додану вартість заяву за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову та бюджетну політику.
Форма заяви про внесення сільськогосподарського товаровиробника до Реєстру отримувачів бюджетної дотації та про зняття сільськогосподарського товаровиробника з реєстрації як отримувача бюджетної дотації затверджена наказом Міністерства фінансів України від 23.02.2017 №275 (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 28.02.2017 за №268/30136).
Сільськогосподарський товаровиробник також повинен здійснювати види діяльності, визначені виключно пунктом 16-1.3 статті 16-1 Закону №1877.

За який податковий період фізична особа – резидент, яка виїжджає за кордон на постійне місце проживання, повинна подати декларацію про майновий стан і доходи з метою отримання довідки про сплату ПДФО?
Відповідно до п.179.3 ст.179 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ зі змінами і доповненнями (далі – ПКУ) платники податку – резиденти, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання, зобов’язані подати до контролюючого органу декларацію про майновий стан і доходи (далі – податкова декларація) не пізніше 60 календарних днів, що передують виїзду.
Контролюючий орган протягом 30 календарних днів після надходження податкової декларації зобов’язаний перевірити визначене податкове зобов’язання, сплату належної суми податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) і видати довідку про таку сплату та про відсутність податкових зобов’язань з цього податку, що подається до органів митного контролю під час перетину митного кордону і є підставою для проведення митних процедур.
Порядок видачі довідки про сплату ПДФО платником податку – резидентом, який виїжджає за кордон на постійне місце проживання, та про відсутність податкових зобов’язань з такого податку, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 №1243 (далі – Порядок).
Відповідно до п.1 Порядку платник податку – резидент, який виїжджає за кордон на постійне місце проживання (далі – платник податку), зобов’язаний подати до органу державної фіскальної служби податкову декларацію для отримання довідки органу державної фіскальної служби про сплату ПДФО та про відсутність податкових зобов’язань з такого податку (далі – довідка).
Податкова декларація подається платником податку до органу державної фіскальної служби за податковою адресою не пізніше ніж протягом 60 календарних днів, що передують виїзду платника податку за кордон на постійне місце проживання. Податкова декларація подається за три останні звітні податкові періоди (у разі наявності невиконаного обов’язку з подання) та за звітний період поточного року (з початку поточного року до строку, на який припадає день подання такої декларації) (п.2 Порядку).
Згідно з п.3 Порядку платник податку зобов’язаний у порядку, передбаченому ПКУ, сплатити визначену у податковому повідомленні суму податкового зобов’язання, включаючи пеню та штрафні санкції (у разі наявності).
Довідка засвідчується підписом начальника органу державної фіскальної служби і скріплюється печаткою (п.4 Порядку).
Довідка дійсна протягом 60 календарних днів з дати видачі (п.5 Порядку).
Форма довідки затверджена наказом Міністерства доходів і зборів України від 11.12.2013 №795 (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 09.01.2014 за №8/24785).
Відповідне питання та відповідь на нього розміщене у підкатегорії 140.06 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».

Про подання податкової звітності з податку на прибуток підприємств за І квартал 2017 року
Нікопольська ОДПІ інформує, що Державна фіскальна служба України у листі від 05.05.2017 №11293/7/99-99-15-02-01-17 (далі – лист ДФС №11293) з метою належного адміністрування податку на прибуток підприємств повідомила наступне.
З 01.01.2017 набрав чинності Закон України від 21.12.2016 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» (далі – Закон №1797).
З метою дотримання вимог Закону №1797 ДФС розроблено проект наказу Міністерства фінансів України «Про внесення змін до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств» (далі – проект декларації), який розміщено на офіційному веб-порталі (www.sfs.gov.ua) у підрозділі «Проекти регуляторних актів» підрозділу «Регуляторна політика» розділу «Діяльність».
Проект декларації надіслано Міністерству фінансів України для затвердження та подання Міністерству юстиції України на погодження та проведення правової експертизи.
Відповідно до п.49.18 ст.49 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) податкова декларація з податку на прибуток підприємств подається контролюючому органу, в якому платник перебуває на обліку за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному кварталу, – протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу .
Нагадуємо, що граничний термін подання декларації з податку на прибуток підприємств за І квартал 2017 року – 10.05.2017.
У зв’язку з тим, що зміни до форми податкової декларації з податку на прибуток підприємств не набули чинності, то таку декларацію за І квартал 2017 року слід подавати за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015 №897 (із змінами, внесеними наказом Міністерства фінансів України від 08.07.2016 №585).
Відповідно до п.46.4 ст.46 ПКУ, якщо платник податків вважає, що форма податкової декларації, визначена контролюючим органом, збільшує або зменшує його податкові зобов’язання, всупереч нормам ПКУ з такого податку, він має право зазначити цей факт у спеціально відведеному місці в податковій декларації.
У разі необхідності платник податків може подати разом з такою податковою декларацією доповнення до такої декларації, які складені за довільною формою, що вважатиметься невід’ємною частиною податкової декларації. Таке доповнення подається з поясненням мотивів його подання.
Лист №11293 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням: http://sfs.gov.ua/podatki-ta-zbori/zagalnoderjavni-podatki/podatok-na-pributok-pidpri/listi-dps/295388.html

Чи оподатковуються кошти, отримані неприбутковою бюджетною установою, у вигляді кредиту або поворотної фінансової допомоги?
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до п.п.14.1.258 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) фінансовий кредит це кошти, що надаються банком – резидентом або нерезидентом, що кваліфікується як банківська установа згідно із законодавством країни перебування нерезидента, або резидентами і нерезидентами, які мають згідно з відповідним законодавством статус небанківських фінансових установ, а також іноземною державою або його офіційними агентствами, міжнародними фінансовими організаціями та іншими кредиторами – нерезидентами юридичній чи фізичній особі на визначений строк для цільового використання та під процент.
Поворотна фінансова допомога – сума коштів, що надійшла платнику податків у користування за договором, який не передбачає нарахування процентів або надання інших видів компенсацій у вигляді плати за користування такими коштами, та є обов’язковою до повернення (п.п.14.1.257 п.14.1 ст.14 ПКУ).
Пунктом 133.4 ст.133 ПКУ встановлено, що не є платниками податку на прибуток неприбуткові підприємства, установи та організації у порядку та на умовах, встановлених цим пунктом.
Неприбутковим підприємством, установою та організацією є підприємство, установа та організація, що одночасно відповідає вимогам, встановленим у п.п.133.4.1 п.133.4 ст.133 ПКУ, зокрема внесена контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій (далі – Реєстр).
До неприбуткових організацій, що відповідають вимогам п.133.4 ст.133 ПКУ і не є платниками податку на прибуток, відносяться, зокрема, бюджетні установи (п.п.133.4.6 п.133.4 ст.133 ПКУ).
Доходи (прибутки) неприбуткової організації використовуються виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами (п.п.133.4.2 п.133.4 ст.133 ПКУ).
Постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2002 року № 228 затверджено Порядок складання, розгляду, затвердження та основні вимоги до виконання кошторисів бюджетних установ (далі – Порядок).
Кошторис бюджетної установи (далі – кошторис) – основний плановий фінансовий документ бюджетної установи, яким на бюджетний період встановлюються повноваження щодо отримання надходжень і розподіл бюджетних асигнувань на взяття бюджетних зобов’язань та здійснення платежів для виконання бюджетною установою своїх функцій та досягнення результатів, визначених відповідно до бюджетних призначень (п.1 Порядку).
Отже, не підлягають оподаткуванню суми кредиту або безповоротної фінансової допомоги, отримані неприбутковою бюджетною установою за умови, що кошторис такої неприбуткової бюджетної установи передбачає зазначені доходи. При цьому доходи у вигляді сум кредиту або безповоротної фінансової допомоги повинні використовуватись виключно для фінансування видатків, передбачених кошторисом, на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами. У разі недотримання цих умов така неприбуткова організація підлягає виключенню з Реєстру згідно з підпунктами 133.4.3 та 133.4.4 п.133.4 ст.133 ПКУ.
Відповідне питання та відповідь на нього розміщене у підкатегорії 102.04 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».

Внесені зміни до форм податкових декларацій платників єдиного податку
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 05.05.2017 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 17.03.2017 №369 «Про затвердження Змін до наказу Міністерства фінансів України від 19 червня 2015 року №578», що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 10.04.2017 за №478/30346 (далі – Наказ №369).
З метою приведення декларацій платників, які застосовують спрощену систему оподаткування, у відповідність до норм Податкового кодексу України (далі – ПКУ) Наказом №369 внесені зміни до форм:
- податкової декларації платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця (далі – декларація для ФОП);
- податкової декларації платника єдиного податку третьої групи (юридичної особи) (далі – декларація для юросіб 3-ї групи);
- податкової декларації платника єдиного податку четвертої групи (далі – декларація для платників 4-ї групи),
затверджених наказом Міністерства фінансів України від 19.06.2015 №578.
Документом затверджені наступні зміни до:
а) декларації для ФОП:
● ставки податку, що застосовують ФОП третьої групи, зазначені у розділах ІV та V декларації, змінено з 2% і 4% на 3% та 5% відповідно;
● рядок 15 розділу VI декларації доповнено виноскою, якою визначено, що якщо підприємець уточнює період, який був до запровадження нової форми декларації, то у цьому рядку потрібно зазначати суму єдиного податку із рядка 29 декларації, затвердженої наказом Мінфіну України від 21.12.2011 №1688 «Про затвердження форм податкових декларацій платника єдиного податку».
б) декларації для юросіб 3-ї групи:
● змінено ставки податку з 2% і 4% на 3% та 5% відповідно;
● внесено зміни до визначення суми пені, що нараховується платником самостійно відповідно до п.п.129.1.3 п.129.1 та абзацу другого п.129.4 ст.129 ПКУ.
При нарахуванні суми податкового зобов’язання, визначеного платником податків або податковим агентом, нарахування пені розпочинається після закінчення 90 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання (п.п.129.1.3 п.129.1 ст.129 ПКУ).
На суми грошового зобов’язання, визначеного п.п.129.1.3 п.129.1 цієї статті (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), нараховується пеня за кожний календарний день прострочення у його сплаті, включаючи день погашення, із розрахунку 100 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день (абзац другий п.129.4 ст.129 ПКУ).
в) декларації для платників 4-ї групи:
● у новій редакції викладено виноску 8, яка стосується рядків 1.1 – 1.4 та 2 декларації. У цих рядках зазначаються категорія, площа, нормативна грошова оцінка, ставка податку, річна сума податку земель сільськогосподарського призначення (сільськогосподарські угіддя, у т. ч. для сільськогосподарських товаровиробників, які спеціалізуються на виробництві (вирощуванні) та переробці продукції рослинництва на закритому ґрунті): рілля, сіножаті, пасовища, багаторічні насадження та землі водного фонду.
Змінами уточнено, що ці рядки заповнюються одним рядком щодо всіх земельних ділянок за одним кодом органу місцевого самоврядування за Державним класифікатором об’єктів адміністративно-територіального устрою України (далі – КОАТУУ). За потреби (у разі наявності земельних ділянок за одним кодом органу місцевого самоврядування за КОАТУУ з різною нормативною грошовою оцінкою) кількість рядків 1.1, 1.2, 1.3, 1.4 та 2 може бути збільшено;
● внесено зміни до визначення суми пені, що нараховується платником самостійно відповідно до п.п.129.1.3 п.129.1 та абзацу другого п.129.4 ст.129 ПКУ;
● у відомостях про наявність земельних ділянок (додаток до декларації) дату укладання документів, які засвідчують/ підтверджують право власності та/або користування земельними ділянками (право користування, у т. ч. на умовах оренди), та дату державної реєстрації земельних ділянок потрібно зазначати не тільки у форматі місяць та рік, а ще і день укладення таких документів та державної реєстрації землі.
Наказ №369 опубліковано в «Офіційному віснику України» від 05.05.2017 №36.

До уваги платників!
Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що Державною фіскальною службою України на головній сторінці офіційного веб-порталу у розділі «Реєстри» у травні поточного року розміщена оновлена інформація наступних реєстрів (http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/reestri/):
- Реєстру суб’єктів господарювання, які здійснюють оптову торгівлю спиртом коньячним (включаючи дистиляти у вигляді головної і хвостової фракції) і спиртом плодовим на підставі ліцензії на виробництво коньяку та алкогольних напоїв за коньячною технологією станом на 28.04.2017;
- Єдиного державного реєстру обладнання для промислового виробництва сигарет та цигарок станом на 28.04.2017;
- Реєстру форм звітних документів платників податків юридичних та фізичних осіб для занесення електронної бази звітних документів ДФС України;
- Єдиного державного реєстру виробників спирту етилового, коньячного і плодового, спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового, спирту-сирцю виноградного, спирту-сирцю плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів станом на 04.05.2017;
- Єдиного державного реєстру місць зберігання оптових партій алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пива станом на 04.05.2017.

Хто є платниками збору за місця для паркування транспортних засобів та який порядок встановлення переліку спеціальних земельних ділянок із забезпечення паркування?
Відповідно до п.п.2681.1.1 п.2681.1. ст.2681 розділу ХІІ «Податок на майно» Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платниками збору за місця для паркування транспортних засобів є юридичні особи, їх філії (відділення, представництва), фізичні особи – підприємці, які згідно з рішенням сільської, селищної або міської ради або ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад організовують та провадять діяльність із забезпечення паркування транспортних засобів на майданчиках для платного паркування та спеціально відведених автостоянках.
Перелік спеціальних земельних ділянок, відведених для організації та провадження діяльності із забезпечення паркування транспортних засобів, в якому зазначаються їх місцезнаходження, загальна площа, технічне облаштування, кількість місць для паркування транспортних засобів, затверджується рішенням сільської, селищної або міської ради або ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад про встановлення збору.
Таке рішення разом з переліком осіб, які уповноважені організовувати та провадити діяльність із забезпечення паркування транспортних засобів, надається виконавчим органом сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад контролюючому органу в порядку, встановленому розділом I ПКУ (п.п.2681.1.2 п.2681.1 ст. 2681 ПКУ).
Згідно з п.п.12.3.3 п.12.3 ст.12 розділу І «Загальні положення» ПКУ копія прийнятого рішення про встановлення місцевих податків чи зборів надсилається у десятиденний строк з дня оприлюднення до контролюючого органу, в якому перебувають на обліку платники відповідних місцевих податків та зборів.
Відповідне питання та відповідь на нього розміщене у підкатегорії 122.01 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».

Нецільова благодійна допомога, що перевищує у 2017 році 2240 грн. оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18% і військовим збором за ставкою 1,5%
До оподатковуваного доходу платника податку не включається сума нецільової благодійної допомоги, у тому числі матеріальної, що надається резидентами — юридичними або фізичними особами протягом звітного податкового року сукупно у розмірі, що не перевищує суми граничного розміру доходу, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 грн (у 2017 році — 2240 грн).
Сума перевищення нецільової допомоги над вказаним розміром включається податковим агентом до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку, як інші доходи і підлягає оподаткуванню на загальних підставах податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18% та військовим збором за ставкою 1,5%.
Сума нецільової благодійної допомоги, яка протягом 2017 року сукупно не перевищує 2240 грн. відображається у податковому розрахунку за ф. № 1ДФ під ознакою доходу «169».
Якщо сума нецільової благодійної допомоги перевищує встановлений граничний розмір, то сума перевищення відображається у податковому розрахунку за ф. № 1ДФ під ознакою доходу «127», як інші доходи.
Зазначена норма визначена пп. 170.7.3 ст. 170 Податкового кодексу України.

Отримані на відрядження або під звіт кошти, які надміру витрачені та не повернуті в установлені строки, у податковому розрахунку за ф. 1 ДФ відображаються під ознакою доходу «118»
До складу загального місячного (річного) оподатковуваного податком на доходи фізичних осіб доходу включається сума надміру витрачених коштів, отриманих платником податку на відрядження або під звіт та не повернутих у встановлені законодавством строки, розмір якої обчислюється відповідно до п. 170.9 ст. 170 Податкового кодексу України.
Відповідно до «Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку», затвердженого наказом МФУ від 13.01.15 № 4, кошти, отримані платником податку на відрядження або під звіт, у тому числі надміру витрачені та не повернуті у встановлені законодавством строки відображаються у податковому розрахунку за ф. 1ДФ під ознакою доходу «118».
Отже, в податковому розрахунку за формою 1 ДФ під ознакою доходу «118» відображаються кошти, отримані платником податку на відрядження або під звіт, які надміру витрачені та не повернуті в установлені законодавством строки.
Зазначена норма визначена п.п. 164.2.11 ст. 164 Податкового кодексу України.

Якщо підприємством відвантажено товари (надано послуги) на спрощеній системі оподаткування, а оплату отримано на загальній системі, необхідно збільшити фінансовий результат
Починаючи з 01.01.2017 року платником податку на прибуток фінансовий результат податкового (звітного) періоду збільшується на суму доходу, отриманого як оплата за товари (роботи, послуги), відвантажені (надані) під час перебування на спрощеній системі оподаткування.
Отже, якщо платник податку на прибуток отримав у 2017 році оплату за товари (послуги), що були відвантажені (надані) у минулих роках під час перебування на спрощеній системі оподаткування, то фінансовий результат податкового (звітного) періоду необхідно збільшити на суму доходу, отриманого як оплата за такі товари (роботи, послуги).
До 2017 року не передбачалось коригування фінансового результату до оподаткування на різниці, що виникали за операціями з отримання на загальній системі оподаткування оплати за товари (роботи, послуги), відвантажені (надані) під час перебування на спрощеній системі оподаткування.
Зазначена норма передбачена пп. 140.5.12 ст. 140 Податкового кодексу України.

Відокремлені підрозділи неприбуткових організацій без статусу юридичної особи, до Реєстру неприбуткових установ та організацій не включаються
Платниками податку на прибуток – резидентами є суб’єкти господарювання – юридичні особи, які провадять господарську діяльність як на території України, так і за її межами, крім юридичних осіб, визначених, зокрема п. 133.4 ст.133 Податкового кодексу України (неприбуткові установи (організації).
Статус неприбуткової організації, яка відповідає вимогам п. 133.4 ст. 133 Податкового кодексу, надається тільки підприємствам, установам та організаціям зі статусом юридичні особи.
Філія – це відокремлений підрозділ юридичної особи, що розташований поза її місцезнаходженням та здійснює всі або частину її функцій. Філії не є юридичними особами. Вони наділяються майном юридичної особи, що їх створила, і діють на підставі затвердженого нею положення.
Отже, відокремлені підрозділи неприбуткових організацій без статусу юридичної особи, включені до Реєстру неприбуткових установ та організацій на дату набрання чинності Законом № 652 (13.08.2015), не включаються до Реєстру неприбуткових установ та організацій з 01.01.2017 року.
Нагадуємо, що неприбуткові організації - юридичні особи, які до 1 липня 2017 року не привели свої установчі документи у відповідність з вимогами, встановленими п. 133.4 ст. 133 Податкового кодексу, та не надали копії таких документів фіскальному органу, виключаються після 1 липня 2017 року з Реєстру неприбуткових установ та організацій.
Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру визначений постановою КМУ від 13.07.2016 р. № 440.

Дивіденди, які нараховані після 01.01.2017 нерезидентами, ІСІ та суб'єктами господарювання, які не є платниками податку на прибуток, оподатковуються податком на доходи фізичних осіб за ставкою 9%
Законом України від 21.12.2016 № 1797-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні", передбачена ставка податку на доходи фізичних осіб у розмірі 18% для пасивних доходів, крім зазначених у п.п. 167.5.2 та 167.5.4 ст. 167 цього пункту.
П.п. 167.5.2. ст. 167 визначено, що ставка податку становить 5% - для доходів у вигляді дивідендів по акціях та корпоративних правах, нарахованих резидентами - платниками податку на прибуток підприємств (крім доходів у вигляді дивідендів по акціях, інвестиційних сертифікатах, які виплачуються інститутами спільного інвестування);
П.п. 167.5.4. ст. 167 встановлено, що ставка податку становить 9% (у половинному розмірі ставки, встановленої у пункті 167.1 цієї статті) - для доходів у вигляді дивідендів по акціях та/або інвестиційних сертифікатах, корпоративних правах, нарахованих нерезидентами, інститутами спільного інвестування (ІСІ) та суб'єктами господарювання, які не є платниками податку на прибуток.
Норма пп. 167.5.4 (щодо застосування податку на доходи фізичних осіб у розмірі 9%) застосовується з дня набрання чинності законом, який визначає правові основи організації та діяльності центрального органу виконавчої влади, на який покладається обов'язок забезпечення запобігання, виявлення, припинення, розслідування та розкриття кримінальних правопорушень, об'єктом яких є фінансові інтереси держави та/або місцевого самоврядування, що віднесені до його підслідності відповідно до Кримінального процесуального кодексу України, та інших осіб, з якими цей орган взаємодіє (абз. 3 п.1 р. ІІ Прикінцеві та перехідні положення Закону України № 1797-VIII).
Законом України від 23.03.2017р. № 1989-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо уточнення деяких положень та усунення суперечностей, що виникли при прийнятті Закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні"" скасовано норму щодо застосування ставки 9% з моменту набрання чинності Закону, який визначає правові основи організації та діяльності центрального органу виконавчої влади, на який покладається обов'язок забезпечення запобігання, виявлення, припинення, розслідування та розкриття кримінальних правопорушень, об'єктом яких є фінансові інтереси держави.
Крім того, Закон №1989 набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, та застосовується до податкових періодів, починаючи з 1 січня 2017 року (опублікований в газеті «Голос України» від 14.04.2017 N 69).
Отже, дивіденди, які нараховані та виплачені після 01.01.2017 р. нерезидентами, інститутами спільного інвестування та суб'єктами господарювання, які не є платниками податку на прибуток оподатковуються податком на доходи фізичних осіб за ставкою 9%.

Обов’язкові реквізити податкової накладної
Нікопольська ОДПІ нагадує платникам податків про обов’язкові реквізити податкової накладної. Згідно із п. 201.1 ст. 201 ПКУ у податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов’язкові реквізити:
а) порядковий номер податкової накладної;
б) дата складання податкової накладної;
в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг;
г) податковий номер платника податку (продавця та покупця). У разі постачання/придбання філією (структурним підрозділом) товарів/послуг, яка фактично є від імені головного підприємства - платника податку стороною договору, у податковій накладній, крім податкового номера платника податку додатково зазначається числовий номер такої філії (структурного підрозділу);

Джерело: guru.ua

Категорії: Новости Днепропетровска Новости Никополя

15.05.2017 09:31