Новини Волноваської ОДПІ

Новини Волноваської  ОДПІ
Збільшилися повноваження контролюючих органів у частині стягнення податкового боргу

Волноваська ОДПІ звертає увагу, що з 01.01.2017 р. набрав чинності Закон України від 21.12.2016 р. № 1797-VІІІ Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні, який вніс зміни до Податкового кодексу України, зокрема пункт 95.5 статті 95 було доповнено абзацами другим - шостим такого змісту:

«У разі якщо податковий борг виник у результаті несплати грошового зобов'язання та/або пені, визначених платником податків у податковій декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу в установлені цим Кодексом строки, стягнення коштів за рахунок готівки, що належить такому платнику податків, та/або коштів з рахунків такого платника у банках здійснюється за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу без звернення до суду, за умови якщо такий податковий борг перевищує 5 мільйонів гривень та не сплачується протягом 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку його сплати, та відсутні зобов'язання держави щодо повернення такому платнику податків помилково та/або надміру сплачених ним грошових зобов'язань.

У таких випадках:

– рішення про стягнення коштів з рахунків такого платника податків у банках є вимогою стягувача до боржника, що підлягає негайному та обов'язковому виконанню шляхом ініціювання переказу у платіжній системі за правилами відповідної платіжної системи;

– рішення про стягнення готівкових коштів вручається такому платнику податків і є підставою для стягнення.

Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України».

Отже, починаючи з 01.01.2017 р. повноваження контролюючих органів у частині стягнення податкового боргу збільшилися.

Нагадаємо, за загальним правилом, визначеним статтею 95 Податкового кодексу України в редакції, що діяла до 01.01.2017 р., контролюючі органи мали право стягувати кошти з платників податків у рахунок погашення податкового боргу лише на підставі рішення суду.

Коли спливає строк приведення у відповідність установчих документів неприбуткових організацій

Волноваська ОДПІ інформує: ДФС листом від 26.04.2017 р. № 10382/7/99-99-15-02-01-17 укотре нагадала, що неприбуткові організації мають привести свої установчі документи у відповідність до вимог Податкового кодексу України (ПК) й подати їх копії до органу контролю до 01.07.2017.

А от неприбуткові релігійні організації, включені до Реєстру неприбуткових організацій (далі — Реєстр), мають час на приведення своїх установчих документів у відповідність до підпункту 133.4.1 ПК до 01.01.2018.

Неприбуткові організації, які не змінять своїх установчих документів і не надають їх копії органу контролю, будуть вилучені з Реєстру після 01.07.2017, а релігійні організації — після 01.01.2018.

Новостворені установи та організації, які у встановленому порядку подали документи для внесення до Реєстру під час державної реєстрації або протягом 10 днів після неї та які за результатами розгляду цих документів внесені до Реєстру, вважаються неприбутковими організаціями із дня їх державної реєстрації.

Для включення до Реєстру організація має подати до органу контролю:

* реєстраційну заяву за формою 1-РН;

* засвідчені підписом керівника та скріплені печаткою (за наявності) копії установчих документів.

Житлово-будівельні кооперативи додатково до цих документів мають подати копії документів, що підтверджують дату прийняття в експлуатацію завершеного будівництвом житлового будинку і факт спорудження/придбання такого будинку житлово-будівельним (житловим) кооперативом.

Як розрахувати податкову знижку для компенсації вартості навчання

Волноваська ОДПІ нагадує, що платник податку має право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року. Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року.

До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У зазначених документах обов'язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання);

Підпунктом 166.3.3 п. 166.3 ст. 166 Податкового кодексу України визначено, що однією із підстав застосування платником податку податкової знижки є сплата коштів за навчання.

Алгоритм визначення суми податкової знижки:

- визначається база оподаткування шляхом зменшення річної суми нарахованої (виплаченої) заробітної плати на суму обов’язкових страхових внесків до недержавного пенсійного фонду, які відповідно до закону сплачуються за рахунок заробітної плати працівника, а також на суму податкової соціальної пільги за її

- на підставі підтверджувальних документів визначається сума витрат у вигляді коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних вищих та професійно-технічних навчальних закладів для компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення;

- база оподаткування зменшується на суму витрат, зазначених у п.п. 166.3.3 п. 166.3 ст. 166 Кодексу;

- розраховується сума податку на доходи фізичних осіб, у зв’язку з використанням права на податкову знижку, від бази оподаткування, зменшеної на суму витрат у вигляді коштів, сплачених платником податку за здобуття середньої професійної або вищої освіти;

- здійснюється порівняння розрахункової суми податку із сумою податку, фактично утриманого із заробітної плати за рік.

У разі, якщо сума податку, утриманого із заробітної плати, перевищує розраховану суму податку, то сума перевищення підлягає поверненню платнику податку.

Для отримання податкової знижки необхідно подати декларацію про майновий стан і доходи до податкової інспекції за місцем проживання (реєстрації в паспорті) до кінця поточного року. На веб-сайті ДФС розміщено Довідник умовних кодів товарів

З 1 січня 2017 року при складанні податкової накладної запроваджується заповнення коду товару згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД), для послуг - коду послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП).

У разі відсутності кодів товарів в УКТ ЗЕД, Державна фіскальна служба визначає умовні коди товарів, та забезпечує їх оприлюднення на власному офіційному веб-порталі для використання платниками податку при складанні податкових накладних. На офіційному веб-сайті ДФС України за посиланням http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/288992.html розміщено Довідник умовних кодів товарів, які платники ПДВ повинні зазначати в податковій накладній, якщо для товару не визначений код згідно УКТ ЗЕД.

Зазначена норма передбачена п.п.2 п.16 Наказу МФУ від 31.12.15 № 1307 "Про затвердження форми податкової накладної та Порядку заповнення податкової накладної".

Витяг з реєстру платників єдиного податку можна отримати безоплатно

Згідно з п. 299.9 ст. 299 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) за бажанням зареєстрований платник єдиного податку може безоплатно та безумовно отримати витяг з реєстру платників єдиного податку.

Форма запиту про отримання витягу та витягу з реєстру платників єдиного податку затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Згідно із п. 299.7 ст. 299 ПКУ до реєстру платників єдиного податку вносяться такі відомості про платника єдиного податку:

1) прізвище, ім’я, по батькові фізичної особи - підприємця, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання в установленому порядку відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків і мають відповідну відмітку у паспорті);

2) податкова адреса суб’єкта господарювання;

3) місце провадження господарської діяльності;

4) обрані фізичною особою - підприємцем першої та другої груп види господарської діяльності;

5) ставка єдиного податку та група платника податку;

6) дата (період) обрання або переходу на спрощену систему оподаткування;

7) дата реєстрації;

8) види господарської діяльності;

9) дата анулювання реєстрації.

Податковою адресою платника податків – фізичної особи визнається місце її проживання, за яким вона береться на облік як платник податків у контролюючому органі (п. 45.1 ст. 45 ПКУ).

Тобто фізична особа–підприємець – платник єдиного податку, яка виявила бажання отримати витяг з реєстру платників єдиного податку, повинна звернутися із запитом про отримання такого витягу до контролюючого органу за місцем своєї податкової адреси.

До затвердження відповідних форм запиту про отримання витягу та витягу з реєстру платників єдиного податку, подається заява на отримання витягу в довільній формі, на підставі якої видається тимчасовий витяг з реєстру платників єдиного податку.

Строк надання витягу не повинен перевищувати одного робочого дня з дня надходження запиту. Витяг діє до внесення змін до реєстру (п. 299.9 ст. 299 ПКУ). Підприємець - загальносистемник веде Книгу обліку доходів і витрат

Волноваська ОДПІ звертає увагу, що фізичні особи – підприємці на загальній системі оподаткування зобов’язані вести Книгу обліку доходів і витрат, у якій щоденно на підставі первинних документів здійснюються записи про операції, що відбулися у звітному (податковому) періоді.

Книга ведеться за вибором платника податку в паперовому або електронному вигляді.

Записи у Книзі виконуються за підсумками робочого дня, протягом якого отримано дохід.

Дохід, отриманий від здійснення господарської діяльності відображається сумарним підсумком за місяць, квартал, рік, і включає, зокрема, кошти, що надійшли на поточний рахунок, касу платника податків та/або отримано готівкою, сума заборгованості, за якою минув строк позовної давності, вартість безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг).

Наймані особи, які перебувають у трудових відносинах із самозайнятою особою Книгу не ведуть і записи в ній не здійснюють.

Тобто фізична особа – підприємець на загальній системі оподаткування заповнює Книгу самостійно за підсумками робочого дня, протягом якого отримано дохід.

Книга зберігається у підприємця протягом трьох років після закінчення звітного періоду, в якому здійснено останній запис.

Дані Книги заповнюються у гривнях з копійками та використовуються підприємцем для заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи.

Порядок ведення Книги фізичними особами – підприємцями на загальній системі оподаткування встановлений наказом Міндоходів від 16.09.2013 № 481. Нарахування ЄСВ за цивільно-правовими договорами Волноваська ОДПІ звертає увагу, що у листі від 15.02.2017 р. № 3128/6/99-99-13-02-03-15 ДФС України надано роз’яснення щодо нарахування ЄСВ на суми виплаченої винагороди за цивільно-правовими договорами.

Так, якщо працівник підприємства, перебуваючи у трудових відносинах з роботодавцем, одержує дохід у вигляді заробітної плати та виконує роботу (надає послуги) відповідно до цивільно-правового договору, отримуючи винагороду, то до бази нарахування ЄСВ за звітний місяць включаються як заробітна плата (дохід), так і сума винагороди.

При цьому, якщо база нарахування ЄСВ буде меншою за розмір мінімальної зарплати, то єдиний внесок розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати та ставки ЄСВ у розмірі 22%.

Якщо працівник отримує дохід у вигляді винагороди за договором цивільно-правового характеру, який не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, ЄСВ нараховується виходячи з розміру 22% на фактично нараховану винагороду за договором цивільно-правового характеру незалежно від її розміру, але з урахуванням максимальної величини бази нарахування. Строки реєстрації податкових накладних

Волноваська ОДПІ нагадує, що реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Такі строки для реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних встановлені п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України.

Майже 70 млн грн спрямували митники Донеччини на ремонт доріг області з початку року

В рамках проведення дорожнього експерименту у квітні 2017 року Донецькою митницею ДФС на розбудову логістичної інфраструктури області орієнтовно спрямовано 35 млн гривень. Зазначений показник є найбільшим за 2017 рік у розрізі помісячного виконання Донецькою митницею ДФС доведених показників надходжень держбюджету.

Завдяки наданню якісного сервісу з виконання митних формальностей та професіоналізму особового складу митниці за результатами роботи перших чотирьох місяців 2017 року Донецькою митницею ДФС до державного бюджету країни перераховано майже 1 311 млн грн, що на 140 млн грн більше доведеного митниці індикативного показника надходжень.

Отже, 50-відсоткова сума перевиконання Донецькою митницею ДФС доведеного загального обсягу щомісячних показників надходжень митних платежів, виходячи з якої до спеціальних фондів обласного бюджету спрямовуються додаткові надходження на ремонт доріг, з початку року склала майже 70 млн гривень.

Аудиторами фіскальної служби Донеччини

донараховано понад 7 млн гривень

Важливою складовою діяльності органів ДФС є виявлення порушень податкового законодавства та стягнення недоплачених сум податків до бюджету. Сумлінним платникам не варто боятись податкових перевірок, адже підрозділи аудиту фіскальної служби області особливу увагу приділяють тим платникам, які мають у своїй діяльності ризики можливої несплати податків.

Такий підхід приносить свої результати. Так протягом січня – березня 2017 року донарахування за актами документальних перевірок підрозділів аудиту склали більше 7,2 млн грн, стягнення донарахованих сум – 7,3 млн гривень. За 3 місяці 2017 року донарахування за актами документальних перевірок на одного аудитора склали 144,6 тис. грн, що на 66,2 тис. грн більше, ніж за відповідний період минулого року.

Головне управління ДФС у Донецькій області звертає увагу, що своєчасно добровольно сплачувати податки – це не тільки почесно, але й вигідно.

Джерело: guru.ua

Категорії: Новости Волновахи

10.05.2017 16:03