Новини Нікопольськoї ОДПІ

Новини Нікопольськoї ОДПІ
Павло Дроняк: У І кварталі платниками сплачено 38,8 млрд. грн. єдиного внеску
Протягом січня-березня поточного року надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування склали 38,8 млрд. грн. Це на 21,5 відс., або майже на 7 млрд. грн. більше запланованого. Про це повідомив директор Департаменту податків і зборів з фізичних осіб ДФС Павло Дроняк.
За його словами, сплата єдиного внеску зросла і порівняно з відповідним періодом минулого року. Якщо у першому кварталі минулого року було сплачено 30 млрд. грн., то цього року сума надходжень зросла на 8,8 млрд. грн.
"Надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове соціальне страхування зросли завдяки збільшенню розміру мінімальної заробітної плати. Зокрема, у березні поточного року сплачено 14 млрд. грн. ЄСВ, додатково надійшло майже 2 млрд. гривень», – розповів Павло Дроняк.
Нагадаємо, що єдиний внесок засобами програмного забезпечення автоматично розподіляється Державною казначейською службою України за видами загальнообов’язкового державного соціального страхування відповідно до визначених пропорцій та перераховується за призначенням – на рахунки, відкриті в Державній казначейській службі на ім’я фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування і пенсійного страхування.

З початку року зафіксовано понад 2 тис. випадків призупинення митного оформлення через можливе порушення прав інтелектуальної власності
Протягом січня-березня поточного року митниками зафіксовано 2157 випадків призупинення митного оформлення товарів за підозрою у порушенні прав інтелектуальної власності. Про це повідомив директор Департаменту організації митного контролю ДФС Олексій Василенко.
За його словами, за вказаний період порушено 5 справ про порушення митних правил за фактами ввезення та вивезення товарів, які включені до митного реєстру об’єктів права інтелектуальної власності.
Так, наприклад, за вказаний період Київською міською митницею ДФС порушено 2 справи про ПМП за фактами ввезення автозапчастин та взуття з порушенням прав інтелектуальної власності на суму понад 800 тис. грн., а Харківською митницею – за фактом вивезення туб поліетиленових для медичного призначення на суму близько 75 тис. гривень.
Загалом, станом на 30 березня поточного року у митний реєстр за заявами правовласників внесено 3378 об’єктів інтелектуальної власності. З них 57¬– внесено з початку цього року.
Нагадаємо, що для сприяння захисту правовласників під час зовнішньоекономічної діяльності Державна фіскальна служба України веде митний реєстр об’єктів права інтелектуальної власності. До них належать об’єкти авторського права і суміжних прав, винаходи, корисні моделі, промислові зразки, торговельні марки, географічні зазначення (зазначення походження товарів) та сорти рослин.

Cеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» начальника управління обслуговування платників ГУ ДФС У Дніпропетровській області Олени Ярової на тему: «Нове в обліку та реєстрації платників»
Днями відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» начальника управління обслуговування платників ГУ ДФС У Дніпропетровській області Олени Ярової на тему: «Нове в обліку та реєстрації платників».
Телефонувавших цікавили відповіді на такі питання:
Питання 1. Як на теперішній час здійснюється реєстрація отримувачів бюджетної дотації?
Відповідь: Як відомо, 1 січня 2017 року набрала чинності ст. 161 Закону «Про державну підтримку сільського господарства України», якою передбачено бюджетну дотацію для розвитку сільськогосподарських товаровиробників та стимулювання виробництва сільгосппродукції.
Сільськогосподарський товаровиробник для внесення до Реєстру отримувачів бюджетної дотації (чи для зняття з реєстрації як одержувача бюджетної дотації) повинен подати заяву до контролюючого органу за місцем свого обліку як платника ПДВ напаперовому носії або в електронному вигляді.
Форми заяв затверджені наказом Мінфіну від 23.02.2017 №275, а саме:
• №1РОБД «Про внесення сільськогосподарського товаровиробника до Реєстру одержувачів бюджетної дотації»;
• №2РОБД «Про зняття сільськогосподарського товаровиробника з реєстрації як одержувача бюджетної дотації».
Заява про внесення до Реєстру отримувачів бюджетної дотації подається безпосередньо керівником або представником сільськогосподарського товаровиробника з обов’язковим документальним підтвердженням особи та її повноважень.
Наказ №275 набрав чинності 28 лютого у зв'язку з його публікацією в «Урядовому кур'єрі» від 28.02.2017 р. №39.
Окрім того, Постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2017 №179 затверджений Порядок ведення Реєстру отримувачів бюджетної дотації. Порядок оприлюднено 24.03.2017 року.
За змістом вказаного Порядку, термін розгляду заяви платника не перевищує 3 робочих днів, наступних за днем отримання заяви. Результати розгляду заяви контролюючим органом платник в режимі он-лайн може отримати на сайті ДФС України, у Електронному кабінету платника, в розділі Реєстри/реєстр отримувачів бюджетної дотації.
Термін подання заяв - протягом 5 календарних днів після закінчення граничного строку подання податкової звітності з ПДВ, встановленого для місячного(звітного) періоду, тобто з 21 по 25 число місяця. У березні поточного року Постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2017 №178 такий термін було продовжено до 01.04.2017.
Питання 2. Які зміни у законодавстві, що стосуються обліку платників, набули чинності у 2017 році?
Відповідь: З 20 березня змінюється порядок обліку платників податків і зборів, а саме: Наказом Мінфіну України від 21.12.2016. №1125 затверджено зміни до Порядку обліку платників податків і зборів та Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість». Його опубліковано в бюлетені «Офіційний вісник України» №14 від 17.02.2017. Наказ №1125 набирає чинності з 20 березня 2017 року. Внесені цим наказом зміни скасовують або спрощують (удосконалюють) окремі документи, що подаються платниками податків до контролюючих органів та видаються контролюючими органами платникам податків.
Спрощено процедуру обліку платників податків і зборів
Щодо спрощення процедури обліку, то Наказом №1125 внесено зміни до Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом №1588, та Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом № 1130.
Зокрема, платникам надано змогу подати засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою №20-ОПП, заяви за формою №1-ОПП з позначкою «Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку» та заяви про взяття на облік за неосновним місцем обліку за формою №17-ОПП.
Внесеними змінами затверджуються нові документи:
- довідка про взяття на облік платника податків, відомості щодо якого не підлягають включенню до Єдиного державного реєстру, за формою №34-ОПП;
- заява про взяття на облік за неосновним місцем обліку за формою №17-ОПП.
Скасовуються такі документи:
- довідка про взяття на облік платника податків за формою №4-ОПП;
- повідомлення про включення платника податків до категорії платників окремих податків за формою №16-ОПП.
Удосконалюються такі документи:
- повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою №20-ОПП;
- заява за формою №1-ОПП;
- заява за формою №5-ОПП.
З 20 березня 2017 року ― дня набрання чинності Наказом №1125 визнаються такими, що втратили чинність, документи, що були видані контролюючими органами до набрання чинності зазначеним наказом та є дійсними на дату набрання чинності цим наказом, а саме:
• довідки про взяття на облік платника податків за формою № 4-ОПП (крім тих, що були видані платникам податків, відомості щодо яких не підлягають включенню до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань (далі — Єдиний державний реєстр), а саме відокремленим підрозділам іноземних компаній, організацій, у тому числі постійним представництвам нерезидентів, уповноваженим особам договорів про спільну діяльність на території України без створення юридичної особи, управителям майна, інвесторам (операторам) за угодами про розподіл продукції, виконавцям проектів (програм) міжнародної технічної допомоги, дипломатичним місіям, військовим частинам та фізичним особам, які провадять незалежну професійну діяльність);
• повідомлення про включення платника податків до категорії платників окремих податків за формою №16-ОПП.
При цьому довідки про взяття на облік платників податків за формою №4-ОПП, що були їм видані, застосовуються як довідки про взяття на облік платника податків, відомості щодо якого не підлягають включенню до Єдиного державного реєстру, за формою №34-ОПП до моменту виникнення змін у даних платника податку, що зазначаються у такій довідці.
Особливу увагу платників звертаємо на необхідність перевірки та актуалізації свої даних стосовно об’єктів оподаткування
Наказом №1125 передбачено для платників, які уклали з відповідним контролюючим органом договір про визнання електронних документів, подати повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою №20-ОПП засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.
Розділ 3 повідомлення доповнено графами «ідентифікатор об’єкта оподаткування» та «Адміністративна одиниця відповідно до КОАТУУ, де знаходиться об’єкт оподаткування».
Код адміністративної одиниці відповідно до КОАТУУ, де знаходиться об’єкт оподаткування, заповнюється відповідно до Класифікатора об’єктів адміністративно-територіального устрою, що розміщений на офіційному веб-сайті Держстату України. Ідентифікатор об’єкту формується з коду типу об’єкту, який відповідає довіднику-класифікатору об’єктів оподаткування та порядкового номеру об’єкту та визначається безпосередньо платником податків.
У разі необхідності зміни ідентифікатора об’єкта оподаткування платник податків може подати до контролюючого органу зміни про об’єкт оподаткування. Про такі зміни платник податків інформує шляхом подання повідомлення за формою №20-ОПП. У такому повідомленні інформація щодо такого об’єкта оподаткування подається двома рядками, а саме: в одному рядку зазначається інформація про закриття об’єкта оподаткування, у другому — оновлена інформація про об’єкт оподаткування.
Спрощено процедуру реєстрації платників ПДВ
У новій формі заяви виключено відомості щодо:
• найменування контролюючого органу, де здійснюється реєстрація або перереєстрація платника;
• місцезнаходження (місця проживання) платника (за винятком перереєстрації у зв’язку із зміною місцезнаходження (місця проживання));
• контактних телефонів заявника та відповідальних осіб платника;
• кількості працюючих тощо.
Новою формою заяви передбачено, що у разі добровільної реєстрації або у разі перереєстрації платником ПДВ особа подає лише один (перший) аркуш заяви.
Два аркуші заяви подаються лише при обов’язковій реєстрації, а також при реєстрації платниками ПДВ інвесторів (операторів) за угодою про розподіл продукції, учасників договору про спільну діяльність, управителів майна.
Питання 3. Чи запроваджено у програмному забезпеченні(ОПЗ) можливість надання нової форми декларації з ПДВ?
Відповідь: Так, платники з 07.04.2017 року мають можливість надавати засобами програмного забезпечення, у тому числі - ОПЗ, тобто безоплатного програмного забезпечення, декларації з ПДВ за новою формою, що затверджена Наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 №21 (у редакції Наказу Мінфіну від 23.02.2017 №276).

Про митні правопорушення йшлося під час конференції
20 квітня п.р. у прес-центрі Інформаційного агентства «МОСТ-ДНЕПР» відбулася прес-конференція з питань митних правопорушень за участі начальника відділу інформаційно-аналітичної роботи управління протидії митним правопорушенням Дніпропетровської митниці ДФС Віталія Аксютіна.
Віталій Аксютін навів приклади порушення митних правил, з якими Дніпропетровським митникам довелося зіткнутися в нинішньому році.
«У зоні діяльності Дніпропетровської митниці ДФС було заявлено товар «одяг і взуття, що були у вжитку». При проведенні митного огляду виявлено, що серед змішаного і несортованого одягу і взуття, що були у вжитку, міститься також одяг і взуття без ознак використання, а також ролики для катання, які мали ознаки вжитку. Вартість не задекларованих товарів склала 117,53 тис. грн.
В даному випадку, спосіб ухилення від сплати митних платежів може полягати в умисному неправильному декларуванні товарів шляхом не зазначення в описовій частині декларації властивостей. За даним фактом складено протокол про порушення митних правил за ознаками правопорушення, передбаченого статтею 472 митного кодексу України » - зазначив він.

Щодо кампанії декларування доходів громадян
З початку 2017 року стартувала кампанія декларування громадянами доходів, одержаних протягом 2016 року. Про це нагадав на прес-конференції начальник Нікопольської ОДПІ Володимир Джавун.
Насамперед, декларують свої доходи громадяни, які у минулому році отримували доходи, з яких не було сплачено податок з доходів фізичних осіб. Такі особи повинні відзвітуватися в податковій інспекції за місцем реєстрації. До доходів, що підлягають обов’язковому декларуванню в цей період, належать: доходи, з яких при нарахуванні або виплаті податок на доходи з фізичних осіб не утримувався, доходи від особи, яка не є податковим агентом, продажу власного майна, подарунки, доходи від продажу інвестиційних активів, іноземні доходи. Виконати свій конституційний обов’язок і подати річну податкову декларацію громадяни можуть в Центрі обслуговування платників при Нікопольській ОДПІ.
Кампанія «Декларування – 2017» закінчується 3 травня 2017 року, тому не потрібно зволікати. Платники податку на доходи фізичних осіб, що бажають реалізувати своє право на податкову знижку за наслідками 2016 року, податкову декларацію можуть подати протягом усього року. Звертаю Вашу увагу і на те, що з 1 січня 2017 року введено в дію нову податкову декларацію про майновий стан і доходи, форму якої затверджено наказом № 821. Для зручності громадян в Електронному кабінеті платника функціонує сервіс «Декларація про майновий стан і доходи в електронному вигляді».
Протягом трьох місяців цього року до Нікопольської ОДПІ подано 1478 декларації про майновий стан і доходи. З них 363 декларацій подано громадянами, які мають у власності земельні паї та самостійно вирощують та реалізують сільськогосподарську продукцію, 32 декларацій подали громадяни, які отримали доходи від надання нерухомого майна в оренду, 198 громадян подали декларації та задекларували доходи від отримання спадщини.
Загальна сума задекларованих доходів склала понад 78,0 млн гривен, до бюджету надійшло 120,0 тисяч гривень ПДФО та 30,0 тисяч гривень військового збору.
Серед громадян, які вже надали декларації у 2017 році, 2 отримали дохід, що перевищує 1 млн гривен. Крім того, з початку 2017 року 726 громадянина подали декларацію про майновий стан і доходи з метою скористатися правом на податкову знижку. Зазначеній категорії громадян буде повернуто з бюджету 1,1 млн.грн. податку на доходи з фізичних осіб.
Нагадуємо, що у разі необхідності платники зможуть отримати безкоштовні консультації і допомогу в заповненні податкової декларації про майновий стан і доходи в Центрах обслуговування платників при податкових інспекціях за місцем проживання. Бланки декларацій надаються платникам податків також безкоштовно.
Нікопольська ОДПІ запрошує громадян не зволікати та вже зараз задекларувати доходи, отримані протягом 2016 року.
Нагадуємо, що кампанія декларування триває. Дякуємо всім свідомим та добропорядним громадянам нашого району. Завдяки Вам ми маємо надію на краще майбутнє. Ми працюємо для Вас!

Надходження з ЄСВ за січень-березень 2017 р. від платників Нікопольського регіону склали 112,7 млн. гривень
Про це повідомив перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський. У порівнянні з аналогічним періодом 2016 року надходження з ЄСВ зросли на 22 млн. грн.
За словами Володимира Малиновського, таких результатів вдалося досягти завдяки постійній роз’яснювальній роботі щодо підвищення рівня заробітних плат та сумлінного виконання обов’язку щодо перерахування ЄСВ до бюджету.
Звертаємо увагу, що законодавчі підстави для здійснення повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань з податків і зборів в рахунок погашення боргу зі сплати ЄСВ відсутні.
Так, згідно із Законом України від 08.07.2010 р. №2464-VI (далі – Закон №2464) ЄСВ не входить до системи оподаткування, а кошти, що надходять від сплати єдиного внеску та застосування фінансових санкцій не можуть зараховуватися до держбюджету, бюджетів інших рівнів та використовуватися на цілі, не передбачені законодавством про загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
Відповідно до ст. 9 Закону №2464 ЄСВ сплачується шляхом перерахування платником безготівкових коштів з його банківського рахунку, а платник, який не має банківського рахунку, сплачує єдиний внесок шляхом внесення готівкових розрахунків через банки чи відділення зв’язку.

За якою формою та який порядок подання уточнюючого податкового розрахунку за ф. 1ДФ?
Начальник управління податків і зборів з фізичних осіб Юлія Пушко нагадала про Форму та Порядок заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ) затверджені наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4.
Порядок заповнення звітного нового та уточнюючого податкових розрахунків є однаковим. Звітний новий та уточнюючий податкові розрахунки подаються на підставі інформації з попередньо поданого податкового розрахунку і містять інформацію лише за рядками й реквізитами, які уточнюються. Для заповнення також використовується інформація з повідомлень про виявлені помилки, які відправляються контролюючими органами до податкового агента.
Коригування показників розд. I:
для виключення одного помилкового рядка з попередньо введеної інформації потрібно повторити всі графи такого рядка і у графі 9 указати «1» - на виключення рядка;
для введення нового або пропущеного рядка потрібно повністю заповнити всі його графи і у графі 9 указати «0» - на введення рядка;
для заміни одного помилкового рядка іншим потрібно виключити помилкову інформацію та ввести правильну інформацію, тобто повністю заповнити два рядки, один з яких виключає попередньо внесену інформацію, а другий вносить правильну інформацію. У такому разі в першому рядку в графі 9 указується «1» - рядок на виключення, а в другому – «0» - рядок на введення.
Коригування показників розд. II:
підрозділ «Оподаткування процентів»:
для виключення помилкового рядка з попередньо введеної інформації у рядку «Оподаткування процентів - виключення**» потрібно повторити всі графи помилкового рядка, а в рядку «Оподаткування процентів» відобразити правильну інформацію;
підрозд. «Оподаткування виграшів (призів) у лотерею»:
для виключення помилкового рядка з попередньо введеної інформації у рядку «Оподаткування виграшів (призів) у лотерею - виключення***» потрібно повторити всі графи помилкового рядка, а в рядку «Оподаткування виграшів (призів) у лотерею» відобразити правильну інформацію;
підрозд. «Військовий збір»:
для виключення помилкового рядка з попередньо введеної інформації у рядку «Військовий збір - виключення****» потрібно повторити всі графи помилкового рядка, а в рядку «Військовий збір» відобразити правильну інформацію.

«Паперова» звітність скорочується – платники Дніпропетровщини звітують он-лайн
За підсумками березня поточного року до органів ДФС у Дніпропетровській області надали звіти з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування 50709 суб’єктів господарювання. Електронним сервісом ДФС, направивши звітність по e-mail, скористалося 44868 платників. Це складає 88% від загальної кількості платників ЄСВ Дніпропетровської області.
Триває тенденція щодо скорочення «паперової» звітності – все більше платників переконуються у зручності он-лайн взаємодії із органами ДФС. Основні переваги – відсутність черг, економія часу, менше витрат.
Платники, які подають звітність засобами телекомунікаційного зв’язку, можуть скористатися такими електронними сервісами, зокрема:
- надання виписки з Єдиного реєстру податкових накладних як покупцю, так і продавцю, за запитами платників;
- інформаційне повідомлення про наявну заборгованість;
- надання відповідей на електронні запити платників щодо отримання інформації з Реєстру платників ПДВ стосовно наявності платників ПДВ в Реєстрі;
- інформування платників податків щодо наявних податкових і митних ризиків та заходів щодо їх усунення через автоматизований сервіс з формування електронних повідомлень «Податковий асистент»;
- «Електронний кабінет платника податків».

З початку року анульовано 19 ліцензій за продаж алкоголю та тютюну неповнолітнім
У Дніпропетровській області станом на 01.04.2017 року діє 12350 ліцензій на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами по 4763 суб’єктам господарської діяльності, у тому числі ліцензії на алкогольні напої – 6768, на тютюнові вироби – 5582.
З початку року суб’єкти господарювання Дніпропетровщини отримали 3388 ліцензій, з них 1814 – на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями та 1574 – на тютюнові вироби.
Разом з тим, протягом січня – березня 2017 року за несвоєчасну сплату чергового платежу призупинено дію 674 ліцензії; анульовано – 786, в тому числі – 19 за продаж алкогольних та тютюнових товарів особам, які не досягли 18 років.

Процес адміністрування та відшкодування ПДВ стає максимально прозорим
Нікопольська ОДПІ інформує, що Державна фіскальна служба України на головній сторінці офіційного веб-порталу (http://sfs.gov.ua) у розділі «Новини» повідомила наступне.
За рахунок впровадження Електронного реєстру автоматичного відшкодування ПДВ (далі – Реєстр) процес повернення бюджетних коштів платникам стає максимально прозорим. Будь-який платник податків має змогу відслідковувати весь процес від подання заявки до отримання коштів.
Зазначений Реєстр відповідно до п.п.200.7.3 п.200.7 ст.200 Податкового кодексу України зі змінами та доповненнями не має обмеженого доступу. Він є публічним, відкритим та оприлюднюється на сайті Міністерства фінансів України.
Крім того, Державна фіскальна служба України та Адміністрація Президента України здійснюють інформаційну взаємодію відповідно до Положення про Державну фіскальну службу України та Положення про Адміністрацію Президента України, а також згідно з Угодою про інформаційне співробітництво між ДФС та Адміністрацією Президента України від 23.11.2015 (далі – Угода).
Отже, згідно з Угодою та протоколами до неї, уповноважені особи Ситуаційного центру Адміністрації Президента України матимуть доступ до автоматизованих інформаційних і довідкових систем ДФС без права коригування. Це спрямовано на забезпечення прозорої системи ефективного моніторингу та аналізу функціонування системи електронного адміністрування ПДВ.

Внесено зміни до Регламенту АЦСК ІДД ДФС
Нікопольська ОДПІ інформує, що Акредитований центр сертифікації ключів Інформаційно - довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД ДФС) на головній сторінці офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД ДФС (далі – ресурс) у розділі «Новини» за посиланням http://www.acskidd.gov.ua/news повідомив наступне.
Для забезпечення захисту законних прав та інтересів клієнтів під час надання послуг електронного цифрового підпису та для удосконалення процедур ідентифікації та автентифікації внесено зміни до Регламенту Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС.
Переглянути Зміни №2 до Регламенту АЦСК ІДД ДФС можна за посиланням https://acskidd.gov.ua/reglament.
Зміни №2 до Регламенту АЦСК ІДД ДФС набудуть чинності через десять календарних днів з дня їх розміщення (публікації) на ресурсі, тобто з 22.04.2017, після чого інформаційне наповнення ресурсу буде приведено у відповідність до цих змін.
Відповідно до внесених змін, зокрема,
- для отримання електронного цифрового підпису фізична особа може подати копію Довідки про реєстрацію місця проживання фізичної особи;
- у разі формування нових посилених сертифікатів, заявнику (підписувачу) необхідно попередньо скасувати діючі посилені сертифікати.

Внесено зміни до програмного забезпечення ДФС для формування та подання звітності в електронному вигляді
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що на головній сторінці офіційного веб-порталу Державної фіскальної служби України (далі – ДФС) в електронному сервісі «Електронна звітність» у розділі «Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності»» розміщено перелік змін та доповнень до «Спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності»» (далі – ПЗ) (версія 1.25.13.0) станом на 14.04.2017.
Так, зокрема, на виконання наказу Міністерства фінансів України від 21.01.2016 №21 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 23.02.2017 №276) у ПЗ додано нові документи (початок дії версій документів з 01.04.2016):
- F/J 0299719 – Заява про вибір квартального звітного (податкового) періоду (додаток 1 до Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість);
- J0215619 – Повідомлення про делегування філіям (структурним підрозділам) права складання податкових накладних та розрахунків коригування (додаток 2 до Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість);
- F/J 0215919 – Заява про відмову/зупинення використання пільги, передбаченої пунктом 45 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України (додаток 3 до Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість).

Звернення громадян на особливому контролі у ГУ ДФС у Дніпропетровській області
Всебічний розгляд звернень громадян, задоволення їх законних прав та інтересів є пріоритетним напрямом роботи органів державної влади, відповідальним обов’язком службових осіб, фактором забезпечення суспільно-політичної та економічної стабільності в державі.
Впродовж січня – березня 2017 року до органів ДФС Дніпропетровської області надійшло 148 письмових звернень громадян, що на 33 звернення більше, ніж за відповідний період 2016 року, з них: 142 заяви, 4 скарги та 2 пропозиції. Безпосередньо до ГУ ДФС у Дніпропетровській області надійшло 117 письмових звернень, з них: 115 заяв та 2 скарги.
Тематика письмових звернень в більшості стосувалася наступних питань: контрольно-перевірочної роботи (68); інформування про ухилення від сплати податків (21); реєстрації та обліку платників податків (8); єдиного соціального внеску (6) тощо.
Для забезпечення реалізації конституційного права на звернення керівництвом ГУ ДФС та підпорядкованих ДПІ було проведено 8 особистих прийоми, з них 2 колективних звернення від громадян.
Усім заявникам надані своєчасні та кваліфіковані відповіді.

Платникам Дніпропетровщини протягом кварталу відшкодовано з бюджету понад 173 млн. гривень ПДВ
У першому кварталі 2017 року платникам Дніпропетровського регіону відшкодовано майже 173,9 млн. грн. податку на додану вартість, з них – 172,8 млн. грн. або 99,4% грошовими коштами на рахунки платників, що на 45,6 млн. грн. більше у порівнянні з аналогічним періодом минулого року.
ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що Міністерство фінансів України на офіційному веб-порталі повідомило про запуск 01.04.2017 електронного Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість. Платники можуть в онлайн-режимі моніторити інформацію щодо своїх заявок на повернення суми бюджетного відшкодування ПДВ.
Нагадуємо, що Порядок ведення Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість, який затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 25.01.2017 №26, набрав чинності з 01.04.2017.

Де на офіційному веб-порталі ДФС можна ознайомитися з Реєстром неприбуткових установ та організацій?
Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру визначений постановою Кабінету Міністрів України від 13.07.2016 №440 «Про затвердження Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру» зі змінами (далі – Порядок №440).
Відповідно до п.12 Порядку №440 з метою забезпечення органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних та фізичних осіб відомостями, що містяться у Реєстрі неприбуткових установ та організацій, на офіційному веб-сайті Державної фіскальної служби України (далі – ДФС) забезпечується відкритий доступ до таких відомостей.
Інформація з реєстрів ДФС оприлюднюється у відкритій частині електронного сервісу «Електронний кабінет платника» у вкладці «Реєстр неприбуткових організацій та установ» за посиланням (https://cabinet.sfs.gov.ua/cabinet/faces/public/reestr.jspx) офіційного веб-порталу ДФС (шлях: Головна / Електронний кабінет платника / Інформація з реєстрів / Реєстр неприбуткових установ та організацій).
Користувачі мають можливість завантажити, зберегти та роздрукувати оприлюднену інформацію.
Відповідне питання та відповідь на нього розміщене у підкатегорії 102.04 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».

Антикорупційний сервіс «Пульс»
З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності територіальних органів Фіскальної служби України нагадуємо платникам податків про функціонування антикорупційного сервісу Фіскальної служби України «Пульс», який доступний клієнтам податкової служби та митниці. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.
Ефективний сервіс за гарячою лінією попереджує: труднощі в спілкуванні; некоректне ставлення; перевищення повноважень; неякісне обслуговування; та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.

Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс
З метою якісного обслуговування платників податків та забезпечення умов для швидкого та комфортного процесу адміністрування податків на офіційному веб-порталі ДФС України запроваджено 14 сервісів, якими сьогодні користуються більшість платників податків. Одним з них є загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс (далі - «ЗІР»).
Робота «ЗІР» направлена на забезпечення платників податків своєчасною, достовірною і повною довідковою інформацією. Інформаційне наповнення «ЗІР» здійснюється на підставі функціональних повноважень органів ДФС, з урахуванням результатів всебічного аналізу інформації про потреби клієнтів, які звертаються до Контакт-центру та, з метою мінімалізації витрат часу представників бізнесу на спілкування з державою.
Сервіс забезпечує можливість пошуку інформації по певному податку, напрямку діяльності, у т.ч. з використанням ключових слів, шляхом перегляду за певні періоди інформації, при цьому не лише по запитаннях-відповідях, розміщених в Базі знань, але і по відповідях на письмові звернення, які були надані з використання Бази знань, назвах нормативних та інформаційних документів, а в перспективі запровадження інтерактивних посилань на взаємопов’язані документи.
Більш детально про роботу «ЗІР» можна дізнатися на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням: zir.sfs.gov.ua.

У «ЗІР» функціонує розділ «Електронний цифровий підпис»
Нікопольська ОДПІ інформує, що в електронному сервісі Державної фіскальної служби України (далі – ДФС) «Загальнодоступний інформаційно - довідковий ресурс» («ЗІР») функціонує розділ «Електронний цифровий підпис».
Цей розділ містить:
- актуальні запитання щодо послуг електронного цифрового підпису;
- інформацію щодо Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД ДФС) за посиланням www.acskidd.gov.ua;
- місцезнаходження та режим роботи відокремлених пунктів реєстрації користувачів АЦСК ІДД ДФС за посиланням www.acskidd.gov.ua/contacts;
- можливість переходу до усіх запитань-відповідей за напрямком «Електронний цифровий підпис».
Нагадуємо, що скористатись електронним сервісом «ЗІР» можна на головній сторінці офіційного веб-порталу ДФС або за посиланням http://zir.sfs.gov.ua.

Щодо розділу «Ставки податків і зборів»
Нікопольська ОДПІ нагадує, що з метою забезпечення належного рівня поінформованості платників податків, систематизації інформації для зручності її пошуку та аналізу, в Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі діє розділ «Ставки податків і зборів», де можна оперативно у будь-який час та у зручній формі ознайомитись із ставками загальнодержавних та місцевих податків і зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та з інформацією щодо оподаткування товарів в залежності від обраного митного режиму.

Про електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера»
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що на офіційному веб-порталі ДФС України діє електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера».
Цей сервіс надає можливість отримати інформацію про назву платника податків (у разі його пошуку за кодом ЄДРПОУ) та про перебування його на обліку в органах ДФС, а також перевірити надійність ділових партнерів, як фізичних так і юридичних осіб, у частині сумлінності сплати ними податків до бюджету, тобто наявності/відсутності податкового боргу.
Для цього достатньо знати код згідно з ЄДРПОУ – для юридичної особи (реєстраційний номер облікової картки платника податків – для фізичної особи) або точну назву партнера, ввести відому інформацію в одне з відповідних полів. За цією інформацією система здійснить пошук з баз даних, доступних для публічного використання, та повідомить про результати пошуку.
Оновлення інформації на сайті щодо стану розрахунків платника податків з бюджетом (про наявність заборгованості) відбувається щоденно, крім вихідних та святкових днів, після проведення розрахунків зведених показників у центральній базі даних за результатами попереднього банківського дня.

Шановні громадяни! Своєчасно прозвітуйте про отримані у 2016 році доходи
Нікопольська ОДПІ нагадує, що кампанія декларування громадянами доходів, отриманих у 2016 році, триває.
Звертаємо увагу, що останній день надання річної податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація) для громадян, які зобов’язані її подати, та фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність – 3 травня 2017 року.
Форма Декларації, за якою необхідно прозвітувати про отримані протягом минулого року доходи, затверджена наказом Міністерства фінансів України від 15.09.2016 №821 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 02 жовтня 2015 року №859», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 11.10.2016 за №1349/29479.
За вибором платника податків Декларації подаються за місцем своєї податкової адреси особисто або уповноваженою на це особою; поштою або засобами електронного зв’язку.
Звертаємо увагу, що поштою документи потрібно надсилати з повідомленням про вручення та з описом про вкладення не пізніше, ніж за п’ять днів до закінчення граничного строку подання. Якщо ж Декларація подається в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного цифрового підпису, то надсилати її потрібно не пізніше закінчення останньої години граничного строку подання.
Зазначаємо, що граничний термін сплати податку на доходи фізичних осіб та військового збору, самостійно нарахованих фізичною особою – платником податків у Декларації за 2016 рік, – 31 липня 2017 року.

Яка відповідальність передбачена за несвоєчасну сплату ПДФО за наслідками поданої річної декларації про майновий стан і доходи?
Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що відповідно до п.179.7 ст.179 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) фізична особа зобов’язана самостійно до 1 серпня року, що настає за звітним, сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену в поданій нею податковій декларації.
Згідно з п.126.1 ст.126 ПКУ у разі, якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов’язання протягом строків, визначених ПКУ, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:
- при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – у розмірі 10% погашеної суми податкового боргу;
- при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – у розмірі 20% погашеної суми податкового боргу.
Крім цього, при нарахуванні суми податкового зобов’язання, визначеного платником податків або податковим агентом, – після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання нараховується пеня (п.п.129.1.3 п.129.1 ст.129 ПКУ).
Згідно з п.129.4 ст.129 ПКУ на суми грошового зобов’язання, визначеного п.п.129.1.3 п.129.1 ст.129 ПКУ (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), нараховується пеня за кожний календарний день прострочення у його сплаті, включаючи день погашення, із розрахунку 100% річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.
Відповідне питання та відповідь на нього розміщене у підкатегорії 103.28 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».

Помилки, допущені платниками при заповненні звітності з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України за лютий 2017 року
Нікопольська ОДПІ інформує, що Державною фіскальною службою України проведено аналіз звітності з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України (далі – Рентна плата) за лютий 2017 року та виявлено методологічні помилки у заповненні платниками податкової звітності, а саме:
- під час заповнення додатків до податкової декларації з рентної плати (далі – Декларація) не враховано, що з 1 січня 2017 року Законом України від 20.12.2016 №1791-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році» збільшено на 12% ставки рентної плати за радіочастотний ресурс, що діяли у 2016 році;
- у колонці 6 додатка 4 «Розрахунок з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України» до Декларації підвищувальні та понижувальні коефіцієнти платниками зазначаються інші, ніж передбачено Податковим кодексом України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).
Відповідно до п.254.4 ст.254 ПКУ до ставок Рентної плати застосовуються підвищувальні коефіцієнти «1,2» та «1,4». При цьому, платниками Рентної плати зазначено, наприклад, неіснуючий коефіцієнт «1,6» замість коефіцієнтів «1,4» та «1,2».
З урахуванням зазначеного, звертаємо увагу платників Рентної плати на правильність застосування ставок Рентної плати, визначених статтею 254 ПКУ, та дотримання ними порядку заповнення реквізитів податкової звітності з Рентної плати, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 №719 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 07.11.2016 №927), що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 03.09.2015 за №1051/27496.

Внесені зміни до порядків заповнення алкогольно-тютюнової звітності
Нікопольська ОДПІ області повідомляє, що згідно з офіційним веб-порталом Верховної Ради України з 07.05.2017 набере чинності наказ Міністерства фінансів України (далі – Мінфін України) від 10.11.2016 №943 (зареєстрований у Міністерстві юстиції України 01.03.2017 за № 282/30150) (далі – Наказ №943), яким внесені зміни до наказу Мінфіну України від 11.02.2016 №49 «Про затвердження форм звітів щодо виробництва й обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та порядків їх заповнення», зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 03.03.2016 за №340/28470 (далі – Наказ 49).
Наказ №943 опубліковано в «Офіційному віснику України» від 07.04.2017 №28 та набирає чинності через 30 днів з дня його офіційного опублікування.
Згідно з внесеними змінами Наказ №49 доповнено положенням, відповідно до якого до 10 числа місяця, що настає за звітним, суб’єкти господарювання зможуть подавати уточнювальні звіти до органів ДФС за основним місцем обліку на заміну вже поданим.
Також змінами передбачено визнати такими, що втратили чинність:
- форму звіту №1-РА «Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у роздрібній мережі» та Порядок її заповнення;
- форму звіту №1-РТ «Звіт про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів у роздрібній мережі» та Порядок її заповнення.

Урядом затверджено перелік груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту або гарантійній заміні, у цілях застосування РРО
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до статті 2 Закону України від 06.07.1995 №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» зі змінами та доповненнями Кабінет Міністрів України постановою від 16.03.2017 №231 (далі – Постанова №231) затвердив перелік груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі – Перелік).
Нагадуємо, що нормою пункту 296.10 статті 296 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями передбачено застосування реєстраторів розрахункових операцій (РРО) платниками єдиного податку, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту.
Згідно з Постановою №231 до цього Переліку ввійшли наступні групи товарів:
1. Група 73 «Вироби з чорних металів».
2. Група 84 «Реактори ядерні, котли, машини, обладнання і механічні пристрої; їх частини».
3. Група 85 «Електричні машини, обладнання та їх частини; апаратура для запису або відтворення звуку, телевізійна апаратура для запису та відтворення зображення і звуку, їх частини та приладдя».
4. Група 87 «Засоби наземного транспорту, крім залізничного або трамвайного рухомого складу, їх частини та обладнання».
5. Група 90 «Прилади та апарати оптичні, фотографічні, кінематографічні, контрольні, вимірювальні, прецизійні; медичні або хірургічні; їх частини та приладдя».
6. Група 91 «Годинники всіх видів та їх частини».
7. Група 92 «Музичні інструменти; їх частини та приладдя».
8. Група 95 «Іграшки, ігри та спортивний інвентар; їх частини та приладдя».
Пунктом 3 Постанови №231 визначено, що вона набирає чинності через 30 днів з дня її опублікування.
Ця Постанова опублікована у газеті «Урядовий кур’єр» від 07.04.2017 №66.

Подовжено режим звільнення від оподаткування ПДВ операцій з брухтом та відходами чорних і кольорових металів
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 24.03.2017 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 22.03.2017 №172 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 12 січня 2011 р. №15» (далі – Постанова №172).
Зазначеною Постановою внесені зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 12.01.2011 №15 (далі – Постанова №15), якою затверджено переліки відходів та брухту чорних і кольорових металів, операції з постачання яких, зокрема операції з імпорту, тимчасово, до 1 січня 2019 року, звільняються від обкладення податком на додану вартість (далі – ПДВ).
Постанова №172 прийнята на виконання Закону України від 21.12.2016 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні», яким, зокрема, передбачено внесення змін до Податкового кодексу України у частині подовження до 01.01.2019 режиму звільнення від оподаткування ПДВ вартості операцій з брухтом та відходами чорних і кольорових металів.
Таким чином, Постановою №172 приведена у відповідність до вимог чинного законодавства Постанова №15 у частині подовження з 01.01.2017 до 01.01.2019 режиму звільнення від оподаткування ПДВ операцій з постачання відходів та брухту чорних і кольорових металів, зокрема операції з імпорту, за затвердженим переліком.
Постанова №172 опублікована у газеті «Урядовий кур’єр» від 24.03.2017 № 56.

Право платників на розстрочення сплати ПДВ під час ввезення на митну територію України устаткування та обладнання
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 31.03.2017 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 №196 «Питання надання розстрочення сплати податку на додану вартість під час ввезення на митну територію України устаткування та обладнання» (далі – Постанова №196).
Зазначеною Постановою відповідно до пунктів 58 і 59 підрозділу 2 «Особливості справляння податку на додану вартість» розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) затверджено порядок надання розстрочення сплати ПДВ при ввезенні на митну територію України устаткування та обладнання для використання у деревообробному виробництві та для виробництва медичних виробів.
Пунктом 1 Постанови №196 визначено, що надання розстрочення сплати ПДВ під час ввезення на митну територію України у митному режимі імпорту тільки верстатів для обробки дерева, що класифікуються за кодами товарної позиції 8465 згідно з УКТЗЕД; сушарок для деревини, що класифікуються у товарній підкатегорії 8419 32 00 00 згідно з УКТЗЕД; пресів для виробництва деревностружкових або деревноволокнистих плит, що класифікуються у товарній підпозиції 8479 30 згідно з УКТЗЕД, які ввозяться для використання у деревообробному виробництві; обладнання (його частин), що класифікується у товарних підкатегоріях 8421 39 20 00, 8422 30 00 99, 8422 90 90 00, 8428 20 20 00, 8428 20 80 00, 8477 10 00 00, 8477 20 00 00, 8477 30 00 00, 8477 40 00 00, 8477 59 10 90, 8477 90 80 00, 8480 71 00 90 згідно з УКТЗЕД, для виробництва тільки медичних виробів здійснюється у порядку, передбаченому статтею 100 ПКУ, з урахуванням таких особливостей:
- розстрочення (рівними частинами) надається за заявою платника податку на строк до 36 календарних місяців без нарахування процентів та пені, визначенихпунктом 129.5 статті 129 ПКУ;
- у разі нецільового використання устаткування та обладнання, ввезених на митну територію України з отриманням розстрочення сплати ПДВ, платник податку зобов’язаний сплатити податкові зобов’язання за результатами податкового періоду, на який припадає таке порушення, у сумі, розрахованій як позитивна різниця між сумою ПДВ, що мала бути сплачена із зазначених операцій у момент ввезення таких товарів, та фактично сплаченою сумою, а також сплатити пеню, нараховану на таку суму податку виходячи із 120% облікової ставки Національного банку України, що діяла на день сплати податкового зобов’язання, за період з дня ввезення таких товарів до дня збільшення податкового зобов’язання.
Зазначеним документом також внесено зміни до переліку обставин, що свідчать про наявність загрози виникнення або накопичення податкового боргу, і доказів існування таких обставин, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 №1235.
Постанова №196 опублікована у газеті «Урядовий кур’єр» від 31.03.2017 №61.

Які форми фінансової звітності повинні подаватися платниками податку на прибуток та неприбутковими організаціями?
Платниками податку на прибуток, крім суб’єктів малого підприємництва, неприбуткових установ та організації, представництв іноземних суб’єктів господарювання, разом з відповідною податковою декларацією за календарний квартал, півріччя, три квартали подається квартальна фінансова звітність, складена за національними чи міжнародними стандартами, яка включає: баланс та звіт про фінансові результати. До річної податкової декларації такі платники подають відповідну річну фінансову звітність, яка включає баланс, звіт про фінансові результати, звіт про рух грошових коштів, звіт про власний капітал та примітки до звітів.
Платники податку на прибуток – виробники сільськогосподарської продукції, які обрали річний податковий (звітний) період відповідно до п.п.137.4.1 п.137.4 ст.137 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями, складають та подають з відповідною податковою декларацією фінансову звітність за перше півріччя минулого звітного року, за минулий звітний рік та за перше півріччя поточного звітного року.
Платниками податку на прибуток – суб’єктами малого підприємництва, представництвами іноземних суб’єктів господарювання, крім тих, які складають фінансову звітність за міжнародними стандартами, подається разом з відповідною податковою декларацією скорочена за показниками фінансова звітність у складі балансу і звіту про фінансові результати.
Неприбутковими установами та організаціями, крім бюджетних установ, подається разом зі звітом про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації (далі – Звіт) скорочена за показниками фінансова звітність у складі балансу і звіту про фінансові результати.
Бюджетні установи разом зі Звітом подають форми фінансової звітності, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 24.01.2012 №44 «Про затвердження Порядку складання фінансової, бюджетної та іншої звітності розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів».
Банки разом з податковою декларацією з податку на прибуток підприємств подають відповідну проміжну або річну фінансову звітність за формою, затвердженою постановою Правління Національного банку України від 24.10.2011 №373.
Відповідне питання та відповідь на нього також і у розширеному варіанті розміщене у підкатегорії 102.23.02 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».

Уряд вніс зміни до порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій
Нікопольська ОДПІ інформує, що 31.03.2017 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 №195 (далі – Постанова №195), якою внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 13.07.2016 №440 «Про затвердження Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру».
Відповідно до внесених змін, зокрема, неприбуткові організації, включені до Реєстру неприбуткових установ та організацій на день набрання чинності Законом України від 17.07.2015 №652-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування неприбуткових організацій», які повідомлені про встановлення невідповідності установчих документів вимогам, установленим пунктом 133.4 статті 133 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), а для житлово-будівельних кооперативів – також про відсутність завірених ними копій документів, що підтверджують дату прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку та факт спорудження або придбання такого будинку житлово-будівельним (житловим) кооперативом, зобов’язані з метою включення до нового Реєстру неприбуткових установ та організацій привести у строк до 01.07.2017 свої установчі документи у відповідність із вимогами, встановленими пунктом 133.4 статті 133 ПКУ, та у цей самий строк подати копії таких документів контролюючому органу.
Неприбуткові організації, які у зазначений строк не привели свої установчі документи у відповідність із вимогами, встановленими пунктом 133.4 статті 133 ПКУ, та не надали копії таких документів контролюючому органу, виключаються контролюючим органом з Реєстру неприбуткових установ та організацій з урахуванням положень пунктів 16 і 17 Порядку, затвердженого цією постановою.
Крім того, Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру (далі – Порядок), доповнено нормою про те, що релігійні організації до 01.01.2018 не можуть бути виключені з Реєстру через невідповідність установчих документів вимогам п.п.133.4.1 п.133.4 ст.133 ПКУ.
Передбачено, що зареєстровані установи та організації (новостворені), які подали в установленому порядку документи для внесення до Реєстру неприбуткових установ та організацій під час або протягом 10 днів з дня державної реєстрації та які за результатами розгляду таких документів внесені до Реєстру неприбуткових установ та організацій, вважаються для цілей оподаткування неприбутковими організаціями з дня їх державної реєстрації.
Крім того, збільшено терміни з 10 до 30 днів для подання контролюючому органу реєстраційної заяви та копій документів у разі зміни організаційно-правової форми неприбуткової організації або внесення змін до її установчих документів, у тому числі установчих документів організації вищого рівня, на підставі яких вона діє.
Таким чином, зазначений Порядок приведено у відповідність до законів України:
- від 15.03.2003 №755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» зі змінами та доповненнями;
- від 06.10.2016 №1667-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо уточнення окремих положень про оподаткування неприбуткових організацій»;
- від 21.12.2017 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні».
Постанова №195 опублікована у газеті «Урядовий кур’єр» від 31.03.2017 № 61.

З якого періоду застосування РРО є обов’язковим для ФОП – платників єдиного податку, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту?
Нікопольська ОДПІ нагадує, що Законом України від 20.12.2016 №1791-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році» (далі – Закон №1791) внесено, зокрема зміни до п.296.10 ст.296 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – ПКУ), відповідно до якого реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) не застосовуються платниками єдиного податку першої групи та другої і третьої груп (фізичні особи – підприємці) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1000000 гривень.
Норми п.296.10 ст.296 ПКУ не поширюються на платників єдиного податку, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту.
Разом з тим, п.6 ст.9 Закону України від 06.07.1995 №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» у редакції Закону №1791 (далі – Закон №265) встановлено, що РРО та розрахункові книжки не застосовуються під час продажу товарів (крім технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту) (наданні послуг) фізичними особами – підприємцями, які належать відповідно до ПКУ до груп платників єдиного податку, що не застосовують РРО.
Відповідно до ст.2 Закону №265 термін «технічно складні побутові товари, що підлягають гарантійному ремонту» для цілей Закону №265 вживається у значенні, наведеному в Законі України «Про захист прав споживачів». Перелік груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування РРО встановлюється Кабінетом Міністрів України.
При цьому, абзацом третім п.6 розділу II «Прикінцеві та перехідні положення» Закону №1791, який набрав чинності з 01.01.2017, установлено, що Кабінету Міністрів України у тримісячний строк з дня набрання чинності Законом №1791 необхідно прийняти нормативно-правові акти, необхідні для реалізації Закону №1791.
Враховуючи викладене вище, норми, передбачені п.296.10 ст.296 ПКУ та п.6 ст.9 Закону №265 у частині застосування РРО фізичними особами – підприємцями – платниками єдиного податку, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, будуть застосовуватися з дати набрання чинності нормативно-правового акта, яким буде затверджено перелік таких побутових товарів.
Відповідне питання та відповідь на нього розміщене у підкатегорії 109.02 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».
Нагадуємо, що постанова Кабінету Міністрів України від 16.03.2017 №231 «Про затвердження переліку груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування реєстраторів розрахункових операцій» набере чинності з 08.05.2017.

Затверджено порядок інформаційної взаємодії державних органів у процесі формування Реєстру заяв про повернення бюджетного відшкодування ПДВ
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 01.04.2017 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 03.03.2017 №326 (зареєстрований у Міністерстві юстиції України 20.03.2017 за №376/30244) (далі – Наказ №326), яким затверджено Порядок інформаційної взаємодії Міністерства фінансів України з Державною фіскальною службою України та Державною казначейською службою України в процесі формування Реєстру заяв про повернення сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість (далі – Порядок).
Порядок затверджено відповідно до статті 200 розділу V «Податок на додану вартість» Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями і Порядку ведення Реєстру заяв про повернення сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.01.2017 №26.
Зазначений Порядок визначає механізм надання інформації Державною фіскальною службою України (далі – ДФС) та Державною казначейською службою України (далі – Казначейство) для її оприлюднення на офіційному веб-сайті Міністерства фінансів України (далі – Мінфін) та інформаційної взаємодії Мінфіну з ДФС та Казначейством у процесі формування Реєстру заяв про повернення сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість.
Наказ №326 опубліковано в інформаційному бюлетені «Офіційний вісник України» від 28.03.2017 №25.

Деякі особливості реєстрації податкових накладних /розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних
Нікопольська ОДПІ нагадує, що 01.04.2017 набрали чинності підпункти 4 та 5 пункту 94 розділу I Закону України від 20.12.2016 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» (далі – Закон №1797) щодо змін до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) у частині зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) та щодо доповнення пунктом 201.16 статті 201 ПКУ відповідно.
Пунктом 201.16 статті 201 ПКУ передбачено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 ПКУ.
Нагадуємо, що на виконання вимог підпункту 201.16.3 пункту 201.16 статті 201 ПКУ 31.03.2017 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 №190 «Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації» (далі – Постанова).
Разом з цим відповідно до пункту 57 підрозділу 2 «Особливості справляння податку на додану вартість» розділу XX «Перехідні положення» ПКУ період з 1 квітня 2017 року до 1 липня 2017 року є перехідним періодом, протягом якого процедура, визначена пунктом 201.16 статті 201 ПКУ, здійснюється без фактичного зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у ЄРПН.

Часткова оплата або постачання послуги: як відобразити у податковій накладній
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що податкова накладна складається за формою та в порядку, затвердженими наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 №1307 (далі - Порядок №1307).
Порядком №1307 передбачено, що податкова накладна та додатки до неї складаються в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи.
Відповідно до п. 16 Порядку №1307 до граф 4 та 5 вносяться дані щодо одиниці виміру товарів/послуг.
Графи 4 та 5 податкової накладної заповнюються відповідно до Класифікатора системи позначень одиниць вимірювання та обліку (КСПОВО), чинного на дату складання податкової накладної.
У графі 4 зазначається умовне позначення відповідної назви одиниці вимірювання/обліку (українське), зазначеної у КСПОВО.
При складанні зведених податкових накладних у графі 4 вказується «грн».
Якщо товар/послуга, що постачається, має одиницю обліку, яка відсутня у КСПОВО, у графі 4 зазначається умовне позначення одиниці вимірювання таких товару/послуги, яке використовується для обліку та відображається у первинних документах. У графі 5 - код відповідної одиниці вимірювання/обліку, зазначений у КСПОВО.
Якщо в графі 4 зазначено умовне позначення одиниці виміру, яка відсутня в КСПОВО, графа 5 не заповнюється.
До графи 6 вносяться дані щодо кількості (об’єму, обсягу) постачання товарів/послуг.
При складанні податкової накладної на повне постачання послуги або на суму коштів, що надійшла на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) у повному обсязі, у графі 6 податкової накладної зазначається «1».
При складанні податкової накладної на часткове постачання послуги або на суму попередньої оплати частини вартості послуги у графі 6 зазначається відповідна частка наданої (оплаченої) послуги у вигляді десяткового дробу. Наприклад, у разі постачання частини послуги, яка відповідає половині обсягу, вказаного у договорі, або у разі отримання суми попередньої оплати у розмірі половини договірної вартості послуги у графі 6 вказується число «0,5».
У графі 7 податкової накладної зазначається ціна постачання одиниці товару/послуги без урахування ПДВ у гривнях з копійками, якщо інше не передбачено чинним законодавством.

Рентна плата за користування надрами у 2017 році
Нікопольська ОДПІ нагадує, що законами України від 20.12.2016 №1791 (далі – Закон №1791) та від 21.12.2016 №1797 (далі – Закон №1797), які набрали чинності з 1 січня 2017 року, внесено зміни у порядок сплати рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин та за користування надрами в цілях, не пов’язаних з видобуванням корисних копалин, а саме:
1) платниками рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин визначено суб’єктів господарю

Джерело: guru.ua

Категорії: Новости Днепропетровска Новости Никополя

25.04.2017 11:53