Новини Нікопольськoї ОДПІ

Новини Нікопольськoї ОДПІ
Мирослав Продан: Завдяки детінізації економіки у першому кварталі надходження до бюджету зросли на третину
У січні-березні 2017 року до зведеного бюджету перераховано майже 229,3 млрд. грн. платежів, що контролюються ДФС. Це на 34,1%, або на 58,3 млрд. грн. більше, ніж у першому кварталі 2016 року. Такі дані оприлюднив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан.
«Державна фіскальна служба стабільно виконує своє основне завдання – забезпечення находжень до бюджету. Значного збільшення надходжень у цьому році вдалося досягти завдяки заходам з детінізації економіки, системній роботі з протидії корупції в податковій та митній сферах, а також покращенню сервісного обслуговування платників», - підкреслив Мирослав Продан.
За його словами, надходження до зведеного бюджету податкових платежів за січень-березень 2017 року склали понад 159 млрд. грн., митних – 70,2 млрд. грн.
З початку року до державного бюджету надійшло 187,7 млрд. грн., що на 33,4% (на 47 млрд. грн.) більше, ніж у першому кварталі 2016 року. До місцевих бюджетів станом на 1 квітня перераховано 41,5 млрд. гривень – на 37,5% (на 11,3 млрд. грн.) більше, ніж в аналогічному періоді минулого року.
З початку 2017 року платникам податків відшкодовано майже 27 млрд. грн. податку на додану вартість, що на понад 4,7 млрд. грн., або на 21,2% перевищує відповідні показники минулого року.
У першому кварталі цього року до бюджету надійшло понад 38,8 млрд. грн. єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Це на понад 8,8 млрд. грн., або на 29,4% більше, ніж за три перших місяці 2016 року.

Сергій Білан: З початку року співробітники податкової міліції вилучили з незаконного обігу спирту і алкоголю більш, ніж на 119 млн. грн.
За перший квартал поточного року в рамках проведення операції «Акциз-2017» співробітники податкової міліції вилучили з незаконного обігу понад 238 тис. літрів спирту та 548 тис. літрів алкогольних напоїв на загальну суму 119 млн. грн.
Про це повідомив перший заступник голови Державної фіскальної служби Сергій Білан.
За його словами, за вказаний період припинено діяльність 40 незаконних виробництв алкогольних напоїв та розпочато 92 кримінальні провадження щодо незаконного обігу підакцизних товарів.
«Алкогольний контрафакт і фальсифікат підпільно виробляється в усіх регіонах України, про що свідчить статистика щодо виявлення та припинення фактів незаконного виготовлення лікеро-горілчаних напоїв всіма регіональними підрозділами податкової міліції. Останнім трендом незаконної торгівлі алкогольними напоями є їх реалізація через мережу Інтернет », - зазначив Сергій Білан.
Він також зауважив, що існує декілька каналів надходження спирту для незаконного виготовлення алкоголю.
«У країну поза митним контролем доставляється спирт іноземного виробництва, в основному з Молдови та Російської Федерації, в тому числі за допомогою замаскованих трубопроводів. Також ділки виробляють необлікований спирт як на потужностях легальних спиртових заводів, так і в кустарних умовах», - розповів перший заступник голови Сергій Білан.

За перший квартал 2017 року до кошиків місцевих бюджетів Дніпропетровщини зібрано понад 1 млрд. грн. більше ніж торік
Доходи місцевих бюджетів Дніпропетровської області за січень – березень 2017 року склали 4 млрд. 556,7 млн. грн., що на 1 млрд. 096,4 млн. грн. більше аналогічного періоду 2016 року. Про це повідомила в.о. начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Оксана Томчук.
Майже половину надходжень в місцеві скарбниці Дніпропетровського регіону забезпечує податок на доходи фізичних осіб, його сума склала 2 млрд. 401,4 млн. грн., що перевищує минулорічні показники на 642,0 млн. грн.
Наступною за рівнем надходжень є плата за землю. Її власники та землекористувачі сплатили протягом трьох місяців 2017 року 879,9 млн. грн., що на 141,4 млн. грн. більше надходжень січня – березня 2016 року.
Замикає трійку лідерів єдиний податок. Впродовж трьох місяців 2017 року спрощенці області сплатили 439,9 млн. грн., що на 128,8 млн. грн. більше рівня минулого року.

У рамках проекту «Громадський портал Дніпропетровщини» проведено засідання «круглого столу»
11 квітня 2017 року у приміщенні ЦПГКІ «Тамариск» проведено засідання «круглого столу» на тему «Громадський портал Дніпропетровщини: яка інформація потрібна громадським активістам» у рамках реалізації проекту «Громадський портал Дніпропетровщини», що виконується Громадською організацією «ІТ-рух Дніпро» спільно із Громадською організацією «Інститут Громадської Експертизи».
Мета проведення цього заходу: виявлення потреб громадських активістів та керівників ІГС Дніпропетровської області в інформаційному супроводі діяльності організацій, висвітленні громадської діяльності, інформуванні про важливі заходи і події. У засіданні також прийняла участь начальник управління організації роботи ГУ ДФС у Дніпропетровській області Манушак Осипова.
Під час заходу обговорювались структури веб-ресурсу «Громадський портал Дніпропетровщини», вимоги до його функціональних можливостей, інформаційного наповнення, структури контенту, а також прийнято рішення щодо тісної співпраці з ГУ ДФС, зокрема, надавати інформацію щодо змін в податковому законодавстві тощо для розміщення на Громадському порталі Дніпропетровщини.

За І квартал до бюджетів сплачено майже 374 мільйонів гривень
Начальник Нікопольської ОДПІ Володимир Джавун повідомив, що у січні – березні поточного року до бюджетів усіх рівнів від платників податків Нікопольського регіону надійшло 373,8 млн гривень. Це на 100,1 млн грн більше ніж торік.
Загалом у І кварталі 2017 року платники регіону до Державного бюджету сплатили 138,6 млн грн, що на 41,2 млн грн перевищує сплату за аналогічний період минулого року. Збільшення надходжень відбулось по всіх основних бюджетоформуючих податках.
Вагомо наповнюють бюджет – податок на додану вартість (52,6 млн грн), податок на доходи фізичних осіб (48,3 млн грн) та військовий збір (8,2 млн грн).
Місцеві скарбниці з початку року поповнено на 235,2 млн грн податків та платежів. Збір в кошик територіальних громад, у порівнянні з аналогічним періодом минулого року, зріс на 58,9 млн гривень.
Традиційно значна питома вага у «місцевих» надходженнях припадає на податок на доходи фізичних осіб. За три місяці сплачено 145 млн гривень.
Суттєво підтримують бюджети територіальних громад і суб’єкти малого підприємництва – «спрощенці», які сплатили 21,9 млн грн єдиного податку. Землевласники та землекористувачі забезпечили місцевим бюджетам більше 47,2 млн гривень.

На підтримку армії платники податків Нікопольського регіону перерахували 8,2 мільйони гривень
За І квартал 2017 року для забезпечення обороноздатності країни з доходів мешканців Нікопольського регіону до держбюджету перераховано 8,2 млн грн військового збору.
«Фактичні надходження військового збору складають 5,9 відсотки від загальної суми надходжень. Це свідчить про високу відповідальність та сумлінність працедавців регіону та інших податкових агентів, які зобов’язані перераховувати з доходів фізичних осіб 1,5 відсотка військового збору на потреби армії» - зазначив перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський.
Нагадаємо, що відповідно до п.п. 1.2 п. 16 прим. 1 підрозділу 10 розд. XX Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами і доповненнями (далі - ПКУ) об’єктом оподаткування збором є доходи, визначені ст. 163 ПКУ.
Згідно з п. 163.1 ст. 163 ПКУ об’єктом оподаткування резидента є:
загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід;
доходи з джерела їх походження в Україні, які остаточно оподатковуються під час їх нарахування (виплати, надання);
іноземні доходи - доходи (прибуток), отримані з джерел за межами України.
Об’єктом оподаткування нерезидента є:
загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід з джерела його походження в Україні;
доходи з джерела їх походження в Україні, які остаточно оподатковуються під час їх нарахування (виплати, надання).

Землекористувачі та власники землі сплатили понад 47 мільйонів гривень
Платники податків, юридичні та фізичні особи, що перебувають на обліку у Нікопольській ОДПІ, сплатили протягом І кварталу 2017 року 47,2 млн грн плати за землю. Ці кошти були спрямовані до місцевих бюджетів. Якщо порівнювати надходження цього податкового платежу з аналогічним періодом минулого року, то коштів у поточному році до місцевих скарбниць перераховано майже на 7 млн грн більше. Про це повідомила заступник начальника Нікопольської ОДПІ Вікторія Радецька.
Відповідно до податкового законодавства, власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у звітному році.

Декларування доходів громадян у 2017 році
З 1 січня 2017 року розпочалась кампанія декларування доходів, отриманих упродовж 2016 року – про це нагадала начальник управління податків і зборів з фізичних осіб Нікопольської ОДПІ Юлія Пушко. Ми запрошуємо, насамперед, тих громадян, котрі зобов'язані подати річну податкову декларацію про майновий стан та доходи та визначити податкові зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб і військового збору. Перш за все, це ті мешканці Нікопольщини, які отримали минулого року доходи: від продажу рухомого та нерухомого майна, у вигляді спадщини, доходи від здавання в найм нерухомого майна.
Водночас звертаємо увагу, що з переліку «обов’язкових» декларантів цього року виключено громадян, котрі отримували доходи від двох і більше податкових агентів. Зазначена новація виникла у зв'язку із впровадженням ставки податку на доходи фізичних осіб у розмірі 18 відсотків та скасуванням пп. "є" п. 176.1 ст. 176 Податковий кодекс України . Форма декларації про майновий стан і доходи також зазнала змін. У оновленому вигляді її можна завантажити з веб-порталу ДФС України.
Декларації подаються за звітний період, що дорівнює календарному року:
- для фізичних осіб – до 01 травня року, що настає за звітним, крім випадків, передбачених розділом IV Кодексу – зокрема, у разі реалізації платником податку права на податкову знижку, в такому випадку декларацію можна подавати до кінця року;
- для фізичних осіб – підприємців – протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року;
За вибором платника податків декларації можна подати за місцем своєї податкової адреси особисто або уповноваженою на це особою; поштою або засобами електронного зв’язку. У центрах обслуговування платників податків для комфортного звітування громадян у разі необхідності можна отримати безкоштовні консультації та допомогу в заповненні декларації.

Місцеві громади отримали 21,9 млн грн єдиного податку
Суб’єкти підприємницької діяльності та юридичні особи, які перебувають на обліку у Нікопольській ОДПІ протягом І кварталу поточного року перерахували до місцевих бюджетів 21,9 млн грн єдиного податку. Як зазначила начальник управління податків і зборів з фізичних осіб Юлія Пушко, це на 7,8 млн грн більше в порівнянні з аналогічним періодом минулого року.
Начальник управління відзначає сумлінне ставлення бізнесу щодо сплати податків, що в свою чергу сприяє наповненню скарбниць територіальних громад нашого регіону для їх соціально – економічного розвитку.

Право на податкову знижку за іпотечним житловим кредитом
Як повідомила начальник управління податків і зборів з фізичних осіб Нікопольської ОДПІ Юлія Пушко станом на 01 березня 2017 року до Нікопольської ОДПІ для отримання податкової знижки звернулися 333 громадян. Серед них більше всього батьків студентів, які оплачували у 2016 році вартість навчання своїх дітей.
Нагадуємо громадянам, що згідно з пп. 166.3.1 п. 166.3 ст. 166 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 Кодексу, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді частини суми процентів, сплачених таким платником податку за користування іпотечним житловим кредитом, що визначається відповідно до ст. 175 Кодексу.
Зокрема, відповідно до п. 175.1 ст. 175 Кодексу право на податкову знижку у платника податків виникає в разі, якщо за рахунок іпотечного житлового кредиту будується чи купується житловий будинок (квартира, кімната), визначений платником податку як основне місце його проживання, зокрема, згідно з позначкою в паспорті про реєстрацію за місцезнаходженням такого житла.
При цьому, відповідно до пп. 166.2.1 п. 166.2 ст. 166 Кодексу, до податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У зазначених документах обов'язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання).
Згідно із п. 175.4 ст. 175 Кодексу право на включення до податкової знижки суми, розрахованої згідно зі ст. 175, надається платнику податку за одним іпотечним кредитом протягом 10 послідовних календарних років починаючи з року, в якому: об'єкт житлової іпотеки придбавається; збудований об'єкт житлової іпотеки переходить у власність платника податку та починає використовуватися як основне місце проживання.
У разі якщо іпотечний житловий кредит має строк погашення більше ніж 10 календарних років, право на включення частини суми процентів до податкової знижки за новим іпотечним житловим кредитом виникає у платника податку після повного погашення основної суми та процентів попереднього іпотечного житлового кредиту.
Слід мати на увазі те, що як і придбавання предмета іпотеки, так і його припинення може здійснюватися протягом звітного податкового року.
Таким чином, платник податків, який протягом звітного (податкового) року здійснив реалізацію предмета іпотеки має право на податкову знижку за умови здійснення таким платником податків протягом такого звітного (податкового) року витрат у вигляді частини суми процентів, сплачених таким платником податку за користування іпотечним житловим кредитом, який був визначений платником податків як основне місце його проживання, зокрема, згідно із позначкою в паспорті про реєстрацію за місцезнаходженням такого житла, в період здійснення понесених витрат.
Шановні громадяни! Завітайте у зручний для Вас час до органу фіскальної служби за місцем реєстрації для подання декларації про майновий стан і доходи за 2016 рік!

За який звітний період платниками ПДВ вперше подається податкова звітність з ПДВ, з урахуванням змін, внесених наказом Міністерства фінансів України від 23.02.2017 № 276 «Про затвердження змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України»?
Подання податкової звітності за формою, яка враховує зміни, внесені наказом Міністерства фінансів України від 23.02.2017 № 276 «Про затвердження змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України» (далі – Наказ № 276), вперше здійснюється за звітний період березень 2017 року (граничний термін подання 20.04.2017), І квартал 2017 року (граничний термін подання 10.05.2017 – у травні 2017 року).
Уточнюючий розрахунок податкових зобов’язань з ПДВ у зв’язку з виправленням самостійно виявлених помилок, зі змінами внесеними наказом № 276, подається починаючи з 01 квітня 2017 року. Про це повідомила начальник управління податків і зборів з фізичних осіб Нікопольської ОДПІ Наталія Продан.

Нікопольська ОДПІ провела інтернет – конференцію з актуальних питань декларування доходів громадян!
Нікопольська ОДПІ 14 квітня 2017 року провела інтернет – конференцію на тему «Кампанія декларування доходів громадян, отриманих у 2016 році».
Відповіді на запитання надавал начальник відділу адміністрування податку на доходи фізичних осіб, майнових податків і зборів з фізичних осіб управління податків і зборів з фізичних осіб Будимко Григорій Васильович.
Питання 1. Які витрати включаються до податкової знижки за 2016 рік?
Відповідь: Перелік витрат, які дозволено включати до податкової знижки визначено у пункті 166.3 статті 166 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Фізична особа – платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу за наслідками звітного 2016 року такі фактично здійснені ним протягом звітного року витрати:
- сума коштів, сплачених на користь закладів освіти для компенсації вартості навчання платника або члена його сім’ї першого ступеня споріднення (батьки, чоловік або дружина, діти, у тому числі усиновлені), який не отримує заробітної плати;
- сума витрат на сплату видатків на будівництво (придбання ) доступного житла та процентів, сплачених за користування іпотечним житловим кредитом.
- сума коштів, переданих платником у вигляді пожертвувань неприбутковим організаціям;
- сума витрат на сплату страхових платежів;
- сума витрат на оплату допоміжних репродуктивних технологій;
- сума витрат, пов’язаних з усиновленням дитини;
- сума витрат пов’язаних з переобладнанням транспортних засобів;
Скористатися правом на нарахування податкової знижки можливо шляхом надання фізичною особою – платником податку податкової декларації про майновий стан і доходи за 2016 рік.
Зауважуємо, якщо громадянин до кінця поточного року не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного 2016 року, то таке право на наступні роки не переноситься.
Питання 2. Кому обов’язково слід подати декларацію про майновий стан і доходи?
Відповідь: Платник податку зобов’язаний подати податкову декларацію за результатами податкового (звітного) року та самостійно сплатити податок на доходи фізичних осіб та військовий збір, якщо протягом календарного року він отримав доходи, зокрема:
- від осіб, які не є податковими агентами (тобто від інших фізичних осіб, які не зареєстровані як самозайняті особи);
- від надання рухомого майна або нерухомості в оренду (суборенду), житловий найм (піднайм), якщо орендар та орендодавець фізичні особи;
- інвестиційний прибуток;
- будь-які іноземні доходи;
- нецільову благодійну допомогу, якщо її загальна сума протягом 2016 року перевищує 1930 грн.;
- доходи у вигляді спадщини та подарунків, які підлягають обов’язковому декларуванню та при нотаріальному посвідченні яких податок не сплачувався;
- в інших випадках, передбачених законодавством, зокрема, при отриманні у власність майна за рішенням суду тощо.
Питання 3. Які терміни подання декларація про майновий стан та доходи у 2017 році?
Граничні строки подання декларації для громадян та осіб, які проводять незалежну професійну діяльність – до 1 травня року, що настає за звітним. Останній день подання декларації за 2016 рік – 03.05.2017.
Питання 4. Який термін подання податкової декларації для отримання податкової знижки у 2017 році?
Платники податку на доходи фізичних осіб, які бажають реалізувати своє право на податкову знижку за наслідками 2016 року, можуть подати податкову декларацію – по 31 грудня (включно) 2017 року.
Питання 5. Які терміни сплати податкового зобов’язання?
Cума податкового зобов’язання, зазначена в поданій річній декларації, сплачується громадянами самостійно до 01 серпня 2017 року.

Які товари належать до підакцизних товарів?
Відповідно до п. 215.1 ст. 215 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями до підакцизних товарів належать:
спирт етиловий та інші спиртові дистиляти, алкогольні напої, пиво;
тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну;
пальне;
автомобілі легкові, кузови до них, причепи та напівпричепи, мотоцикли, транспортні засоби, призначені для перевезення 10 осіб і більше, транспортні засоби для перевезення вантажів;
електрична енергія.
Про це повідомив спеціаліст з питань контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів Нікопольської ОДПІ Леонід Бабкін.

З початку року Центрами обслуговування платників Дніпропетровської області надано майже 78 тис. адміністративних послуг
В органах ГУ ДФС у Дніпропетровській області створено та працюють 36 Центрів обслуговування платників (ЦОП), де платники податків можуть отримати широкий спектр послуг: інформаційних, консультативних та адміністративних.
Центрами забезпечується надання 24 видів адміністративних послуг, 18 з яких надаються безкоштовно.
Загалом працівниками ЦОП за І квартал 2017 року прийнято понад 1 млн. звернень у сфері надання адміністративних та інших послуг; надано майже 78 тис. адміністративних послуг.
З метою поліпшення якості та збільшення ефективності надання послуг у Центрах обслуговування платників Дніпропетровської області фахівцями обслуговування платників проводяться письмові опитування за допомогою розташованої біля модератора ЦОП скриньки пропозицій та побажань.
У поточному році отримано 548 письмових анкет, в яких платниками надано позитивну оцінку роботи Центрів обслуговування платників.

В І кварталі 2017 року внутрішня безпека ГУ ДФС у Дніпропетровській області провела 59 перевірок
Протягом січня – березня 2017 року управлінням внутрішньої безпеки Головного управлінням ДФС у Дніпропетровській області проведено 59 перевірок в територіальних підрозділах ГУ.
За матеріалами перевірок оголошено 7 підозр про скоєння кримінальних правопорушень; винесено 9 подань керівникам територіальних підрозділів ГУ ДФС області для вжиття заходів реагування щодо усунення недоліків та притягнення винних осіб до відповідальності; до дисциплінарної відповідальності притягнуто 18 працівників служби, до суду направлено 4 обвинувальні акти.
Протягом року проведено перевірки 74 кандидата на зайняття посад в підрозділах ГУ ДФС області. За підсумками перевірок 4 претендентам відмовлено у призначенні на посаду.

Внесені зміни до програмного забезпечення ДФС для формування та подання звітності в електронному вигляді
Нікопольська ОДПІ інформує, що на головній сторінці офіційного веб-порталу Державної фіскальної служби України (далі – ДФС) в електронному сервісі «Електронна звітність» у розділі «Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності»» розміщено перелік змін та доповнень до «Спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності»» (далі – ПЗ) (версія 1.25.12.0) станом на 30.03.2017.
Так, зокрема, на виконання наказу Міністерства фінансів України від 21.01.2016 №21 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 23.02.2017 №276) (початок дії версій документів з 01.04.2016), у ПЗ з’явились нові версії документів:
- F0200119 – Податкова декларація з податку на додану вартість (фізична особа) з додатками до неї;
- F0217019 – Уточнюючий розрахунок податкових зобов’язань з податку на додану вартість у зв’язку з виправленням самостійно виявлених помилок;
- F0215519 – Розрахунок податкових зобов’язань, нарахованих отримувачем послуг, не зареєстрованим як платник податку на додану вартість, які постачаються нерезидентами, у тому числі їх постійними представництвами, не зареєстрованими платниками податків, на митній території України;
- J0200119 – Податкова декларація з податку на додану вартість (юридична особа) з додатками до неї;
- J0217019 – Уточнюючий розрахунок податкових зобов’язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок;
- J0215519 – Розрахунок податкових зобов’язань, нарахованих отримувачем послуг, не зареєстрованим як платник податку на додану вартість, які постачаються нерезидентами, у тому числі їх постійними представництвами, не зареєстрованими платниками податків, на митній території України.

Про роботу Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість
Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що у повідомленні на офіційному веб-порталі щодо запуску Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість (далі – Реєстр) станом на 10.04.2017 Міністерство фінансів України (далі – Мінфін) зазначило, що продовжує удосконалювати роботу Реєстру.
Реєстр доповнено інформацією по двом графам 1а, 1б, 2.
Зокрема, йдеться про графу 1 «Залишок суми податку, що підлягає бюджетному відшкодуванню», яка розділена на дві колонки:
а) Сума бюджетного відшкодування з урахуванням змін (уточнюючих розрахунків на зменшення, контрольно-перевірочні роботи, оскаржень, відшкодувань на рахунок у банку, з урахуванням сум податкового боргу, у разі його наявності);
б) Ознака наявності інформації від правоохоронних органів (наявність – 1, відсутність – 0).
Друга графа містить «Інформацію про стан повернення бюджетного відшкодування» (з урахуванням особливостей, установлених пунктом 55 підрозділу 2 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України).
При розробці нового реєстру додаткові графи, яких не було у старому реєстрі, були включені для того, щоб забезпечити можливість комплексного аналізу та моніторингу даних.
Мінфін також планує протестувати та впровадити збереження пошукового запиту платника у форматі MS Excel, що є важливим для більш зручного та повного аналізу інформації.
Як повідомив Мінфін на офіційному веб-порталі, для обговорення роботи Реєстру та зворотнього зв’язку з користувачами існує форум (http://vatforum.minfin.gov.ua), де кожен може висловити побажання та поставити питання щодо функціонування Реєстру.

Електронні сервіси, які розміщені на офіційному веб-порталі ДФС
Електронний кабінет платника (https://cabinet.sfs.gov.ua), де розміщена наступна інформація:
- Податковий календар
- Стан розрахунків з бюджетом
- Листування з органами ДФС
- Облікові дані
- Пошук інформації в реєстрах ДФС
- Подання заяв/запитів
- Подання декларації про майновий стан і доходи в електронному вигляді
- Сплата податків (фізичним особам)
- Перегляд даних СЕА ПДВ
- Інші електронні сервіси
Інформація з реєстрів (https://cabinet.sfs.gov.ua/cabinet/faces/public/reestr.jspx), де розміщена наступна інформація:
- Дані про взяття на облік платників
- Реєстр страхувальників
- Дані реєстру платників ПДВ
- Реєстр платників єдиного податку
- Інформація про РРО
- Інформація про книги ОРО
- Дані реєстру платників акцизного податку з реалізації пального
- Реєстр осіб, які здійснюють операції з товарами
Митна статистика (http://sfs.gov.ua/ms/)
- Зведені дані митної статистики зовнішньої торгівлі України
Дізнайся більше про свого бізнес-партнера (http://sfs.gov.ua/businesspartner)
- Перевірка потенційних бізнес-партнерів щодо сумлінності сплати податків до бюджету
Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс (http://zir.sfs.gov.ua/)
- Запитання – відповіді з Бази знань
- Нормативні та інформаційні документи
- Письмові консультації
- Коментарі та пропозиції, актуальні запитання
Антикорупційний сервіс "Пульс" (http://sfs.gov.ua/others/puls-)
-Можливість цілодобового повідомлення про неправомірні дії або бездіяльність працівників ДФС
Акредитований центр сертифікації ключів (http://acskidd.gov.ua/)
- Надання послуг електронного цифрового підпису
Електронна звітність (http://sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist/)
- Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до "Єдиного вікна подання електронної звітності"
- Підтримка користувачів
Електронна митниця http://sfs.gov.ua/baneryi/mitne-oformlennya/subektam-ed/elektronna-mitnitsya/
- Інформація щодо багатофункціональної комплексної системи "Електронна митниця"
Дані Реєстрів волонтерів АТО (http://sfs.gov.ua/volontery)
- Інформація про фізичних осіб – благодійників
Декларування громадян
- Податкова декларація про майновий стан і доходи.

Фахівці ДФС та словацькі митники обговорили напрями професійної підготовки кадрів
Фахівці Департаменту спеціалізованої підготовки та кінологічного забезпечення ДФС поділилися досвідом з представниками Митної служби Словацької Республіки, які перебували в Україні з метою ознайомлення з діяльністю навчальних закладів ДФС, обміну досвідом у сфері професійної підготовки.
Під час зустрічі гостей було ознайомлено з процесом спеціальної та спеціалізованої підготовки, що проводиться у Департаменті, зі структурою Департаменту, його матеріально-технічною базою, використанням сучасних інформаційних технологій у роботі та основними напрямками діяльності установи.
Іноземним колегам також було презентовано кінологічний навчально-тренувальний комплекс, вольєри для утримання службових собак. Інспектори-кінологи Департаменту продемонстрували роботу кінологічних команд з пошуку речовин та предметів, схованих у валізах та ящиках, в автомобільному транспорті.
Крім того, у ході візиту сторонами було обговорено низку важливих питань стосовно подальшого співробітництва, зокрема, залучення експертів обох сторін до участі у тематичних семінарах, тренінгах, інших заходах з підготовки та підвищення професійної компетентності персоналу.
Було досягнуто домовленостей щодо участі представників Департаменту у програмі стажування, запропонованій Словацькою Республікою, та розвитку спільних проектів у галузі підготовки кадрів тощо.

На українсько-польському кордоні виявили 12 кг бурштину
На українсько-польському кордоні в пункті пропуску «Рава-Руська – Гребенне» митники спільно з прикордонниками та працівниками Міжвідомчого цільового центру виявили 12 кг бурштину.
Так, 07.04.2017, мешканець Волині, для перетину кордону автомобілем VW Touareg обрав смугу руху «червоний коридор». До митного контролю він подав декларацію, згідно з якою перевозив 7 кг бурштину. Під час огляду автомобіля виникла підозра щодо приховування товарів від митного контролю. Автомобіль скерували в місце поглибленого огляду, де у конструктивних порожнинах автомобіля було виявлено12 кгнеобробленого каміння різної геометричної форми жовто-коричневого кольору.
У діях громадянина України вбачають ознаки порушення митних правил, передбаченого ч.1 ст. 483 Митного кодексу України. За цим фактом складено протокол. Товар та автомобіль вилучено. Їх вартість буде встановлено додатково. Справу скерують до суду.

Шановні громадяни! Своєчасно прозвітуйте про отримані у 2016 році доходи
Нікопольська ОДПІ нагадує, що кампанія декларування громадянами доходів, отриманих у 2016 році, триває.
Звертаємо увагу, що останній день надання річної податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація) для громадян, які зобов’язані її подати, та фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність – 3 травня 2017 року.
Форма Декларації, за якою необхідно прозвітувати про отримані протягом минулого року доходи, затверджена наказом Міністерства фінансів України від 15.09.2016 №821 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 02 жовтня 2015 року №859», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 11.10.2016 за №1349/29479.
За вибором платника податків Декларації подаються за місцем своєї податкової адреси особисто або уповноваженою на це особою; поштою або засобами електронного зв’язку.
Звертаємо увагу, що поштою документи потрібно надсилати з повідомленням про вручення та з описом про вкладення не пізніше, ніж за п’ять днів до закінчення граничного строку подання. Якщо ж Декларація подається в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного цифрового підпису, то надсилати її потрібно не пізніше закінчення останньої години граничного строку подання.
Зазначаємо, що граничний термін сплати податку на доходи фізичних осіб та військового збору, самостійно нарахованих фізичною особою – платником податків у Декларації за 2016 рік, – 31 липня 2017 року.

Яка відповідальність передбачена за несвоєчасну сплату ПДФО за наслідками поданої річної декларації про майновий стан і доходи?
Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що відповідно до п.179.7 ст.179 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) фізична особа зобов’язана самостійно до 1 серпня року, що настає за звітним, сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену в поданій нею податковій декларації.
Згідно з п.126.1 ст.126 ПКУ у разі, якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов’язання протягом строків, визначених ПКУ, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:
- при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – у розмірі 10% погашеної суми податкового боргу;
- при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – у розмірі 20% погашеної суми податкового боргу.
Крім цього, при нарахуванні суми податкового зобов’язання, визначеного платником податків або податковим агентом, – після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання нараховується пеня (п.п.129.1.3 п.129.1 ст.129 ПКУ).
Згідно з п.129.4 ст.129 ПКУ на суми грошового зобов’язання, визначеного п.п.129.1.3 п.129.1 ст.129 ПКУ (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), нараховується пеня за кожний календарний день прострочення у його сплаті, включаючи день погашення, із розрахунку 100% річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.
Відповідне питання та відповідь на нього розміщене у підкатегорії 103.28 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».

Помилки, допущені платниками при заповненні звітності з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України за лютий 2017 року
Нікопольська ОДПІ інформує, що Державною фіскальною службою України проведено аналіз звітності з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України (далі – Рентна плата) за лютий 2017 року та виявлено методологічні помилки у заповненні платниками податкової звітності, а саме:
- під час заповнення додатків до податкової декларації з рентної плати (далі – Декларація) не враховано, що з 1 січня 2017 року Законом України від 20.12.2016 №1791-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році» збільшено на 12% ставки рентної плати за радіочастотний ресурс, що діяли у 2016 році;
- у колонці 6 додатка 4 «Розрахунок з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України» до Декларації підвищувальні та понижувальні коефіцієнти платниками зазначаються інші, ніж передбачено Податковим кодексом України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).
Відповідно до п.254.4 ст.254 ПКУ до ставок Рентної плати застосовуються підвищувальні коефіцієнти «1,2» та «1,4». При цьому, платниками Рентної плати зазначено, наприклад, неіснуючий коефіцієнт «1,6» замість коефіцієнтів «1,4» та «1,2».
З урахуванням зазначеного, звертаємо увагу платників Рентної плати на правильність застосування ставок Рентної плати, визначених статтею 254 ПКУ, та дотримання ними порядку заповнення реквізитів податкової звітності з Рентної плати, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 №719 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 07.11.2016 №927), що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 03.09.2015 за №1051/27496.

Внесені зміни до порядків заповнення алкогольно-тютюнової звітності
Нікопольська ОДПІ області повідомляє, що згідно з офіційним веб-порталом Верховної Ради України з 07.05.2017 набере чинності наказ Міністерства фінансів України (далі – Мінфін України) від 10.11.2016 №943 (зареєстрований у Міністерстві юстиції України 01.03.2017 за № 282/30150) (далі – Наказ №943), яким внесені зміни до наказу Мінфіну України від 11.02.2016 №49 «Про затвердження форм звітів щодо виробництва й обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та порядків їх заповнення», зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 03.03.2016 за №340/28470 (далі – Наказ 49).
Наказ №943 опубліковано в «Офіційному віснику України» від 07.04.2017 №28 та набирає чинності через 30 днів з дня його офіційного опублікування.
Згідно з внесеними змінами Наказ №49 доповнено положенням, відповідно до якого до 10 числа місяця, що настає за звітним, суб’єкти господарювання зможуть подавати уточнювальні звіти до органів ДФС за основним місцем обліку на заміну вже поданим.
Також змінами передбачено визнати такими, що втратили чинність:
- форму звіту №1-РА «Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у роздрібній мережі» та Порядок її заповнення;
- форму звіту №1-РТ «Звіт про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів у роздрібній мережі» та Порядок її заповнення.

Урядом затверджено перелік груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту або гарантійній заміні, у цілях застосування РРО
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до статті 2 Закону України від 06.07.1995 №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» зі змінами та доповненнями Кабінет Міністрів України постановою від 16.03.2017 №231 (далі – Постанова №231) затвердив перелік груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі – Перелік).
Нагадуємо, що нормою пункту 296.10 статті 296 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями передбачено застосування реєстраторів розрахункових операцій (РРО) платниками єдиного податку, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту.
Згідно з Постановою №231 до цього Переліку ввійшли наступні групи товарів:
1. Група 73 «Вироби з чорних металів».
2. Група 84 «Реактори ядерні, котли, машини, обладнання і механічні пристрої; їх частини».
3. Група 85 «Електричні машини, обладнання та їх частини; апаратура для запису або відтворення звуку, телевізійна апаратура для запису та відтворення зображення і звуку, їх частини та приладдя».
4. Група 87 «Засоби наземного транспорту, крім залізничного або трамвайного рухомого складу, їх частини та обладнання».
5. Група 90 «Прилади та апарати оптичні, фотографічні, кінематографічні, контрольні, вимірювальні, прецизійні; медичні або хірургічні; їх частини та приладдя».
6. Група 91 «Годинники всіх видів та їх частини».
7. Група 92 «Музичні інструменти; їх частини та приладдя».
8. Група 95 «Іграшки, ігри та спортивний інвентар; їх частини та приладдя».
Пунктом 3 Постанови №231 визначено, що вона набирає чинності через 30 днів з дня її опублікування.
Ця Постанова опублікована у газеті «Урядовий кур’єр» від 07.04.2017 №66.

Подовжено режим звільнення від оподаткування ПДВ операцій з брухтом та відходами чорних і кольорових металів
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 24.03.2017 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 22.03.2017 №172 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 12 січня 2011 р. №15» (далі – Постанова №172).
Зазначеною Постановою внесені зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 12.01.2011 №15 (далі – Постанова №15), якою затверджено переліки відходів та брухту чорних і кольорових металів, операції з постачання яких, зокрема операції з імпорту, тимчасово, до 1 січня 2019 року, звільняються від обкладення податком на додану вартість (далі – ПДВ).
Постанова №172 прийнята на виконання Закону України від 21.12.2016 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні», яким, зокрема, передбачено внесення змін до Податкового кодексу України у частині подовження до 01.01.2019 режиму звільнення від оподаткування ПДВ вартості операцій з брухтом та відходами чорних і кольорових металів.
Таким чином, Постановою №172 приведена у відповідність до вимог чинного законодавства Постанова №15 у частині подовження з 01.01.2017 до 01.01.2019 режиму звільнення від оподаткування ПДВ операцій з постачання відходів та брухту чорних і кольорових металів, зокрема операції з імпорту, за затвердженим переліком.
Постанова №172 опублікована у газеті «Урядовий кур’єр» від 24.03.2017 № 56.

Право платників на розстрочення сплати ПДВ під час ввезення на митну територію України устаткування та обладнання
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 31.03.2017 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 №196 «Питання надання розстрочення сплати податку на додану вартість під час ввезення на митну територію України устаткування та обладнання» (далі – Постанова №196).
Зазначеною Постановою відповідно до пунктів 58 і 59 підрозділу 2 «Особливості справляння податку на додану вартість» розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) затверджено порядок надання розстрочення сплати ПДВ при ввезенні на митну територію України устаткування та обладнання для використання у деревообробному виробництві та для виробництва медичних виробів.
Пунктом 1 Постанови №196 визначено, що надання розстрочення сплати ПДВ під час ввезення на митну територію України у митному режимі імпорту тільки верстатів для обробки дерева, що класифікуються за кодами товарної позиції 8465 згідно з УКТЗЕД; сушарок для деревини, що класифікуються у товарній підкатегорії 8419 32 00 00 згідно з УКТЗЕД; пресів для виробництва деревностружкових або деревноволокнистих плит, що класифікуються у товарній підпозиції 8479 30 згідно з УКТЗЕД, які ввозяться для використання у деревообробному виробництві; обладнання (його частин), що класифікується у товарних підкатегоріях 8421 39 20 00, 8422 30 00 99, 8422 90 90 00, 8428 20 20 00, 8428 20 80 00, 8477 10 00 00, 8477 20 00 00, 8477 30 00 00, 8477 40 00 00, 8477 59 10 90, 8477 90 80 00, 8480 71 00 90 згідно з УКТЗЕД, для виробництва тільки медичних виробів здійснюється у порядку, передбаченому статтею 100 ПКУ, з урахуванням таких особливостей:
- розстрочення (рівними частинами) надається за заявою платника податку на строк до 36 календарних місяців без нарахування процентів та пені, визначенихпунктом 129.5 статті 129 ПКУ;
- у разі нецільового використання устаткування та обладнання, ввезених на митну територію України з отриманням розстрочення сплати ПДВ, платник податку зобов’язаний сплатити податкові зобов’язання за результатами податкового періоду, на який припадає таке порушення, у сумі, розрахованій як позитивна різниця між сумою ПДВ, що мала бути сплачена із зазначених операцій у момент ввезення таких товарів, та фактично сплаченою сумою, а також сплатити пеню, нараховану на таку суму податку виходячи із 120% облікової ставки Національного банку України, що діяла на день сплати податкового зобов’язання, за період з дня ввезення таких товарів до дня збільшення податкового зобов’язання.
Зазначеним документом також внесено зміни до переліку обставин, що свідчать про наявність загрози виникнення або накопичення податкового боргу, і доказів існування таких обставин, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 №1235.
Постанова №196 опублікована у газеті «Урядовий кур’єр» від 31.03.2017 №61.

Які форми фінансової звітності повинні подаватися платниками податку на прибуток та неприбутковими організаціями?
Платниками податку на прибуток, крім суб’єктів малого підприємництва, неприбуткових установ та організації, представництв іноземних суб’єктів господарювання, разом з відповідною податковою декларацією за календарний квартал, півріччя, три квартали подається квартальна фінансова звітність, складена за національними чи міжнародними стандартами, яка включає: баланс та звіт про фінансові результати. До річної податкової декларації такі платники подають відповідну річну фінансову звітність, яка включає баланс, звіт про фінансові результати, звіт про рух грошових коштів, звіт про власний капітал та примітки до звітів.
Платники податку на прибуток – виробники сільськогосподарської продукції, які обрали річний податковий (звітний) період відповідно до п.п.137.4.1 п.137.4 ст.137 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями, складають та подають з відповідною податковою декларацією фінансову звітність за перше півріччя минулого звітного року, за минулий звітний рік та за перше півріччя поточного звітного року.
Платниками податку на прибуток – суб’єктами малого підприємництва, представництвами іноземних суб’єктів господарювання, крім тих, які складають фінансову звітність за міжнародними стандартами, подається разом з відповідною податковою декларацією скорочена за показниками фінансова звітність у складі балансу і звіту про фінансові результати.
Неприбутковими установами та організаціями, крім бюджетних установ, подається разом зі звітом про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації (далі – Звіт) скорочена за показниками фінансова звітність у складі балансу і звіту про фінансові результати.
Бюджетні установи разом зі Звітом подають форми фінансової звітності, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 24.01.2012 №44 «Про затвердження Порядку складання фінансової, бюджетної та іншої звітності розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів».
Банки разом з податковою декларацією з податку на прибуток підприємств подають відповідну проміжну або річну фінансову звітність за формою, затвердженою постановою Правління Національного банку України від 24.10.2011 №373.
Відповідне питання та відповідь на нього також і у розширеному варіанті розміщене у підкатегорії 102.23.02 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».

Уряд вніс зміни до порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій
Нікопольська ОДПІ інформує, що 31.03.2017 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 №195 (далі – Постанова №195), якою внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 13.07.2016 №440 «Про затвердження Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру».
Відповідно до внесених змін, зокрема, неприбуткові організації, включені до Реєстру неприбуткових установ та організацій на день набрання чинності Законом України від 17.07.2015 №652-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування неприбуткових організацій», які повідомлені про встановлення невідповідності установчих документів вимогам, установленим пунктом 133.4 статті 133 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), а для житлово-будівельних кооперативів – також про відсутність завірених ними копій документів, що підтверджують дату прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку та факт спорудження або придбання такого будинку житлово-будівельним (житловим) кооперативом, зобов’язані з метою включення до нового Реєстру неприбуткових установ та організацій привести у строк до 01.07.2017 свої установчі документи у відповідність із вимогами, встановленими пунктом 133.4 статті 133 ПКУ, та у цей самий строк подати копії таких документів контролюючому органу.
Неприбуткові організації, які у зазначений строк не привели свої установчі документи у відповідність із вимогами, встановленими пунктом 133.4 статті 133 ПКУ, та не надали копії таких документів контролюючому органу, виключаються контролюючим органом з Реєстру неприбуткових установ та організацій з урахуванням положень пунктів 16 і 17 Порядку, затвердженого цією постановою.
Крім того, Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру (далі – Порядок), доповнено нормою про те, що релігійні організації до 01.01.2018 не можуть бути виключені з Реєстру через невідповідність установчих документів вимогам п.п.133.4.1 п.133.4 ст.133 ПКУ.
Передбачено, що зареєстровані установи та організації (новостворені), які подали в установленому порядку документи для внесення до Реєстру неприбуткових установ та організацій під час або протягом 10 днів з дня державної реєстрації та які за результатами розгляду таких документів внесені до Реєстру неприбуткових установ та організацій, вважаються для цілей оподаткування неприбутковими організаціями з дня їх державної реєстрації.
Крім того, збільшено терміни з 10 до 30 днів для подання контролюючому органу реєстраційної заяви та копій документів у разі зміни організаційно-правової форми неприбуткової організації або внесення змін до її установчих документів, у тому числі установчих документів організації вищого рівня, на підставі яких вона діє.
Таким чином, зазначений Порядок приведено у відповідність до законів України:
- від 15.03.2003 №755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» зі змінами та доповненнями;
- від 06.10.2016 №1667-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо уточнення окремих положень про оподаткування неприбуткових організацій»;
- від 21.12.2017 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні».
Постанова №195 опублікована у газеті «Урядовий кур’єр» від 31.03.2017 № 61.

З якого періоду застосування РРО є обов’язковим для ФОП – платників єдиного податку, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту?
Нікопольська ОДПІ нагадує, що Законом України від 20.12.2016 №1791-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році» (далі – Закон №1791) внесено, зокрема зміни до п.296.10 ст.296 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – ПКУ), відповідно до якого реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) не застосовуються платниками єдиного податку першої групи та другої і третьої груп (фізичні особи – підприємці) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1000000 гривень.
Норми п.296.10 ст.296 ПКУ не поширюються на платників єдиного податку, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту.
Разом з тим, п.6 ст.9 Закону України від 06.07.1995 №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» у редакції Закону №1791 (далі – Закон №265) встановлено, що РРО та розрахункові книжки не застосовуються під час продажу товарів (крім технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту) (наданні послуг) фізичними особами – підприємцями, які належать відповідно до ПКУ до груп платників єдиного податку, що не застосовують РРО.
Відповідно до ст.2 Закону №265 термін «технічно складні побутові товари, що підлягають гарантійному ремонту» для цілей Закону №265 вживається у значенні, наведеному в Законі України «Про захист прав споживачів». Перелік груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування РРО встановлюється Кабінетом Міністрів України.
При цьому, абзацом третім п.6 розділу II «Прикінцеві та перехідні положення» Закону №1791, який набрав чинності з 01.01.2017, установлено, що Кабінету Міністрів України у тримісячний строк з дня набрання чинності Законом №1791 необхідно прийняти нормативно-правові акти, необхідні для реалізації Закону №1791.
Враховуючи викладене вище, норми, передбачені п.296.10 ст.296 ПКУ та п.6 ст.9 Закону №265 у частині застосування РРО фізичними особами – підприємцями – платниками єдиного податку, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, будуть застосовуватися з дати набрання чинності нормативно-правового акта, яким буде затверджено перелік таких побутових товарів.
Відповідне питання та відповідь на нього розміщене у підкатегорії 109.02 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».
Нагадуємо, що постанова Кабінету Міністрів України від 16.03.2017 №231 «Про затвердження переліку груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування реєстраторів розрахункових операцій» набере чинності з 08.05.2017.

Затверджено порядок інформаційної взаємодії державних органів у процесі формування Реєстру заяв про повернення бюджетного відшкодування ПДВ
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 01.04.2017 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 03.03.2017 №326 (зареєстрований у Міністерстві юстиції України 20.03.2017 за №376/30244) (далі – Наказ №326), яким затверджено Порядок інформаційної взаємодії Міністерства фінансів України з Державною фіскальною службою України та Державною казначейською службою України в процесі формування Реєстру заяв про повернення сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість (далі – Порядок).
Порядок затверджено відповідно до статті 200 розділу V «Податок на додану вартість» Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями і Порядку ведення Реєстру заяв про повернення сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.01.2017 №26.
Зазначений Порядок визначає механізм надання інформації Державною фіскальною службою України (далі – ДФС) та Державною казначейською службою України (далі – Казначейство) для її оприлюднення на офіційному веб-сайті Міністерства фінансів України (далі – Мінфін) та інформаційної взаємодії Мінфіну з ДФС та Казначейством у процесі формування Реєстру заяв про повернення сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість.
Наказ №326 опубліковано в інформаційному бюлетені «Офіційний вісник України» від 28.03.2017 №25.

Деякі особливості реєстрації податкових накладних /розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних
Нікопольська ОДПІ нагадує, що 01.04.2017 набрали чинності підпункти 4 та 5 пункту 94 розділу I Закону України від 20.12.2016 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» (далі – Закон №1797) щодо змін до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) у частині зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) та щодо доповнення пунктом 201.16 статті 201 ПКУ відповідно.
Пунктом 201.16 статті 201 ПКУ передбачено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 ПКУ.
Нагадуємо, що на виконання вимог підпункту 201.16.3 пункту 201.16 статті 201 ПКУ 31.03.2017 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 №190 «Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації» (далі – Постанова).
Разом з цим відповідно до пункту 57 підрозділу 2 «Особливості справляння податку на додану вартість» розділу XX «Перехідні положення» ПКУ період з 1 квітня 2017 року до 1 липня 2017 року є перехідним періодом, протягом якого процедура, визначена пунктом 201.16 статті 201 ПКУ, здійснюється без фактичного зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у ЄРПН.

Часткова оплата або постачання послуги: як відобразити у податковій накладній
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що податкова накладна складається за формою та в порядку, затвердженими наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 №1307 (далі - Порядок №1307).
Порядком №1307 передбачено, що податкова накладна та додатки до неї складаються в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи.
Відповідно до п. 16 Порядку №1307 до граф 4 та 5 вносяться дані щодо одиниці виміру товарів/послуг.
Графи 4 та 5 податкової накладної заповнюються відповідно до Класифікатора системи позначень одиниць вимірювання та обліку (КСПОВО), чинного на дату складання податкової накладної.
У графі 4 зазначається умовне позначення відповідної назви одиниці вимірювання/обліку (українське), зазначеної у КСПОВО.
При складанні зведених податкових накладних у графі 4 вказується «грн».
Якщо товар/послуга, що постачається, має одиницю обліку, яка відсутня у КСПОВО, у графі 4 зазначається умовне позначення одиниці вимірювання таких товару/послуги, яке використовується для обліку та відображається у первинних документах. У графі 5 - код відповідної одиниці вимірювання/обліку, зазначений у КСПОВО.
Якщо в графі 4 зазначено умовне позначення одиниці виміру, яка відсутня в КСПОВО, графа 5 не заповнюється.
До графи 6 вносяться дані щодо кількості (об’єму, обсягу) постачання товарів/послуг.
При складанні податкової накладної на повне постачання послуги або на суму коштів, що надійшла на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) у повному обсязі, у графі 6 податкової накладної зазначається «1».
При складанні податкової накладної на часткове постачання послуги або на суму попередньої оплати частини вартості послуги у графі 6 зазначається відповідна частка наданої (оплаченої) послуги у вигляді десяткового дробу. Наприклад, у разі постачання частини послуги, яка відповідає половині обсягу, вказаного у договорі, або у разі отримання суми попередньої оплати у розмірі половини договірної вартості послуги у графі 6 вказується число «0,5».
У графі 7 податкової накладної зазначається ціна постачання одиниці товару/послуги без урахування ПДВ у гривнях з копійками, якщо інше не передбачено чинним законодавством.

Рентна плата за користування надрами у 2017 році
Нікопольська ОДПІ нагадує, що законами України від 20.12.2016 №1791 (далі – Закон №1791) та від 21.12.2016 №1797 (далі – Закон №1797), які набрали чинності з 1 січня 2017 року, внесено зміни у порядок сплати рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин та за користування надрами в цілях, не пов’язаних з видобуванням корисних копалин, а саме:
1) платниками рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин визначено суб’єктів господарювання, які виконують роботи, проведення яких потребує отримання погодження Державної служби геології та надр України;
2) до об’єкта оподаткування рентною платою за користування надрами для видобування корисних копалин віднесено обсяг корисної копалини (мінеральної сировини), видобутої під час виконання робіт, що потребують погодження Держгеонадрами, у тому числі під час виконання робіт в акваторіях водних об’єктів;
3) виключено положення Податкового кодексу України (далі – ПКУ), якими встановлювався порядок визначення фактичної ціни реалізації для руд чорних, кольорових та легувальних металів, урановмісних руд;
4) при обчисленні вартості відповідного виду товарної продукції гірничого підприємства - видобутої корисної копалини (мінеральної сировини) за фактичною вартістю до витрат платника рентної плати за податковий (звітний) період не включаються витрати, пов’язані з операціями передпродажної підготовки, у тому числі пакуванням, фасуванням (бутелюванням);
5) при обчисленні вартості відповідного виду товарної продукції гірничого підприємства - видобутої корисної копалини (мінеральної сировини) за розрахунковою вартістю до витрат платника рентної плати за податковий (звітний) період не включаються витрати:
- пов’язані з операціями передпродажної підготовки, у тому числі пакуванням, фасуванням (бутелюванням);
- пов’язані із фасуванням (бутелюванням).
6) виключено положення ПКУ, якими встановлювався порядок визначення та опублікування величини коригуючого коефіцієнта, яка повинна застосовуватися до ставок руд чорних, кольорових та легувальних металів, урановмісних руд;
7) уточнено, що у разі переоформлення спеціального дозволу на користування надрами, податкові декларації з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин подаються її платником, починаючи з календарного кварталу, що настає за кварталом, у якому він його переоформив;
8) викладено в новій редакції порядок справляння рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин під час виконання угод про розподіл продукції;
9) ставки рентної плати за користування надрами для видобування нафти, зменшено для обсягів, що видобуваються з покладів:
- до 5000 метрів, із 45 % на 29 % вартості обсягів видобутої нафти що обчислена за фактичними цінами реалізації;
- понад 5000 метрів, із 21 % до 14 % вартості обсягів видобутої нафти, що обчислена за фактичними цінами реалізації;
10) збільшено ставки рентної плати за користування надрами в цілях, не пов’язаних з видобуванням корисних копалин, а саме:
- для зберігання природного газу та газоподібних продуктів, нафти та інших рідких нафтопродуктів ставки збільшено на 10,5 %;
- для витримування виноматеріалів, виробництва і зберігання винопродукції - на 10,2%;
- для вирощування грибів, овочів, квітів та інших рослин - на 9,7 %;
- для зберігання харчових продуктів, промислових та інших товарів, речовин і матеріалів - на 10,9 %;
- для провадження іншої господарської діяльності - на 10,6 %.
З 1 січня 2017 року ставка рентної плати за користування надрами для видобування газу природного, що використовується для потреб населення, видобутого з покладів, які повністю або частково залягають на глибині до 5000 метрів, становить 29 % від вартості видобутих у податковому (звітному) періоді обсягів природного газу, що обчислена за ціною, визначеною у відповідних договорах купівлі-продажу природного газу між платником рентної плати та суб’єктом ринку природного газу, на якого КМУ покладені спеціальні обов’язки щодо формування ресурсу природного газу для побутових споживачів та виробників теплової енергії, у податковому (звітному) періоді.

Нові зміни у проведенні зустрічних звірок
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що Кабінет Міністрів України постановою від 29.03.2017р. №193 вніс зміни до Порядку проведення контролюючими органами зустрічних звірок, затвердженого власною постановою від 27.12.2010 р. № 1232.
Змінами передбачено, що зустрічна звірка полягає у зіставленні даних, отриманих від платників податків та інших суб’єктів інформаційних відносин, з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з’ясування повноти їх відображення в обл

Джерело: guru.ua

Категорії: Новости Днепропетровска Новости Никополя

19.04.2017 13:22