Новини Нікопольськoї ОДПІ

Новини Нікопольськoї ОДПІ
Мирослав Продан: Електронний реєстр відшкодування ПДВ унеможливить корупцію при поверненні суб’єктам господарювання бюджетних коштів
З 1 квітня поточного року відповідно до внесених змін до Податкового кодексу України повноцінно почав функціонування Електронний реєстр відшкодування ПДВ. Про це заявив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан під час зустрічі з Делегацією експертів Міжнародного Валютного Фонду на чолі з головою місії МВФ в Україні Роном вад Роденом, яка відбулася сьогодні, 7 квітня.
«Як зазначав і Президент, і Прем’єр-Міністр України, ці зміни бізнес-спільнота від нас очікувала понад 20 років. Зараз ми змогли втілити їх у життя. Вважаю, що це – історичний момент і нова сторінка у взаємодії між ДФС і платниками податків», – підкреслив Мирослав Продан.
Запровадження Електронного реєстру відшкодування ПДВ задля встановлення прозорих правил адміністрування цього податку вимагали представники Бізнес-омбудсмена, Американської Торговельної палати та Європейської бізнес Асоціації, громадськість та вітчизняний бізнес.
Як розповів очільник ДФС, тепер суб’єкт господарювання має змогу відслідковувати весь процес відшкодування ПДВ від моменту подання ним заявки на повернення бюджетних коштів до зарахування їх на свій рахунок.
«У такий спосіб ми унеможливлюємо втручання в процес відшкодування податку наших фахівців, тобто виключаємо людський фактор, а отже – і виключаємо корупційну складову. На мою особисту думку, це найпотужніший за останній час крок назустріч бізнесу і саме це є початок реформ», – наголосив Мирослав Продан.

Мирослав Продан: Перші чотири пункти пропуску будуть переобладнані за рахунок коштів, отриманих від перевиконання плану по митних надходженнях
За результатами першого кварталу ДФС отримає додаткових 800 млн грн., які будуть направлені на технічне переоснащення митниці. Про це повідомив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан під час 5-го засідання Керівного комітету проекту Twinning «Підтримка Державної фіскальної служби України у розвитку елементів інтегрованого управління кордонами у митній сфері», яке відбулося 6 квітня.
Нагадаємо, згідно з Державним бюджетом України на 2017 рік ДФС отримала можливість використовувати 10 відсотків від суми перевиконання індикативів митних надходжень на розвиток митної інфраструктури.
«З початку цього року перевиконання митницями індикативного показника з надходжень становить понад 8 млрд. грн. Тобто за результатами І кварталу ми отримуємо від Міністерства фінансів України 800 млн. грн., які спрямовуватимуться на розбудову, благоустрій та забезпечення технічними засобами митного контролю пунктів пропуску», - підкреслив Мирослав Продан.
Зараз визначаються перші 4 пункти пропуску на державному кордоні України, на які буде направлено ці кошти для одночасної розбудови з сусідніми країнами. Пункти пропуску планується обладнати інтерактивними системами відео-контролю, ваговими комплексами, стаціонарними сканерами тощо.
Також, за словами очільника ДФС, частина коштів буде спрямована на збільшення фонду заробітної плати співробітникам митної сфери.

За І квартал 2017 року платники Дніпропетровщини перерахували до бюджетів усіх рівнів та ЄСВ майже 20 млрд. грн.
З початку поточного року органами ДФС у Дніпропетровській області забезпечено до бюджетів усіх рівнів (без урахування ЄСВ) 16 млрд. 627,8 млн. грн., що на 4 млрд. 540,7 млн. грн. більше, ніж у січні - березні 2016 року. Про це проінформувала в. о. начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Оксана Томчук.
Так, до державного бюджету впродовж першого кварталу поточного року спрямовано 12 млрд. 071,0 млн. грн., що на 3 млрд. 443,6 млн. грн. більше, ніж за відповідний період 2016 року.
До місцевих бюджетів Дніпропетровського регіону протягом січня - березня 2017 року забезпечено 4 млрд. 556,7 млн. грн. Це на 1 млрд. 097,1 млн. грн. більше надходжень перших трьох місяців 2016 року.
Єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування з початку року зібрано 2 млрд. 438,4 млн. грн. Порівняно з 2016 роком надходження зросли на 588,1 млн. грн.

За результатами виявлення порушень з оплати праці бюджети Дніпропетровської області отримали ресурс понад 10 мільйонів гривень
«Одним з пріоритетних напрямів роботи фіскальної служби області на сьогодні є легалізація заробітної плати. "Тіньова зарплата" є однією із найбільших проблем сучасної економіки, оскільки нелегальні доходи призводять до значних негативних наслідків не тільки для бюджету держави, а й для самих працівників, позбавляючи їх соціальних гарантій», - зазначила в.о. начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Оксана Томчук.
Проведеними фахівцями фіскальної служби області перевірками з початку 2017 року виявлено 148 найманих осіб, які не оформлені у відповідності до діючого законодавства. За рахунок оформлення трудових відносин з найманими особами роботодавцями за січень-лютий 2017 року забезпечено додаткові надходження з податку на доходи фізичних осіб та єдиного соціального внеску на загальну суму 170,0 тис.грн.
Також у результаті контрольно-перевірочної роботи, що проводилася у поточному році за кількома напрямами, за порушення законодавства з оплати праці роботодавцям нараховано понад 11,7 млн.грн. податку на доходи фізичних осіб понад 420 тис.грн. єдиного соціального внеску.
Оксана Валентинівна закликала громадян подбати про достойне життя для себе і своїх близьких: «Необхідно вимагати від роботодавцiв офiційного оформлення трудових вiдносин. Громадяни повинні чітко усвідомлювати, що згода отримувати зарплату "в конвертах" може позбавити їх у майбутньому всіх соціальних гарантій. А легалізація заробітної плати – це, насамперед, гідні умови життя для кожного з нас».

Деклараційна кампанія – 2017
Начальник управління організації роботи Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Манушак Осипова на прес - конференції в інформаційному агентстві «МОСТ-ДНЕПР» розповіла про стан проведення деклараційної кампанії – 2017.
«З початку 2017 року стартувала кампанія декларування громадянами доходів, одержаних протягом 2016 року, яка завершується 3 травня 2017 року.
За три місяця поточного року майже 15 тис. мешканців Дніпропетровщини задекларували свої доходи. Загальна сума задекларованих доходів складає понад 780 млн.грн., задекларовано податкових зобов’язань зі сплати податку на доходи у розмірі 25,8 млн. грн. та 4,9 млн. грн. військового збору. У тому числі, за джерелами доходів: 2377 осіб задекларували 264,5 млн. грн. отриманих спадщин і подарунків, 269 осіб - в сумі 38,5 млн.грн від продажу рухомого та нерухомого майна, 25 громадян задекларували іноземні доходи в сумі 13,1 млн.грн. Дохід понад 1 млн.грн задекларував 41 платник податку, сума доходу 233,4 млн.грн. Скористалися правом на отримання податкової знижки - 2471 громадян, сума податку на доходи фізичних осіб, що підлягає поверненню з бюджету становить 4,1 млн.грн», - зазначила вона.
Також, Манушак Осипова проінформувала про внесені зміни до Податкового кодексу України, які будуть застосовуватися під час декларування доходів за 2017 рік, а саме:
- зміни у порядку отримання податкової знижки громадянами: знято обмеження з розміру суми, сплаченої за навчання, яку платник податку може включити до податкової знижки за наслідками звітного року;
- спрощено оформлення спадщини для найближчих родичів спадкодавця: за нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб оподатковуються об’єкти спадщини, які успадковуються не тільки членами сім’ї спадкодавця першого ступеня споріднення, але й об’єкти спадщини, що успадковуються членами сім’ї другого ступеня споріднення. Аналогічні зміни внесені і до порядку оподаткування подарунків, оскільки вони оподатковуються згідно з правилами, встановленими для оподаткування спадщини. Тобто, подарунки від родичів першого та другого ступенів споріднення будуть також оподатковуватися за нульовою ставкою.

За І квартал до бюджетів сплачено майже 374 мільйонів гривень
Начальник Нікопольської ОДПІ Володимир Джавун повідомив, що у січні – березні поточного року до бюджетів усіх рівнів від платників податків Нікопольського регіону надійшло 373,8 млн гривень. Це на 100,1 млн грн більше ніж торік.
Загалом у І кварталі 2017 року платники регіону до Державного бюджету сплатили 138,6 млн грн, що на 41,2 млн грн перевищує сплату за аналогічний період минулого року. Збільшення надходжень відбулось по всіх основних бюджетоформуючих податках.
Вагомо наповнюють бюджет – податок на додану вартість (52,6 млн грн), податок на доходи фізичних осіб (48,3 млн грн) та військовий збір (8,2 млн грн).
Місцеві скарбниці з початку року поповнено на 235,2 млн грн податків та платежів. Збір в кошик територіальних громад, у порівнянні з аналогічним періодом минулого року, зріс на 58,9 млн гривень.
Традиційно значна питома вага у «місцевих» надходженнях припадає на податок на доходи фізичних осіб. За три місяці сплачено 145 млн гривень.
Суттєво підтримують бюджети територіальних громад і суб’єкти малого підприємництва – «спрощенці», які сплатили 21,9 млн грн єдиного податку. Землевласники та землекористувачі забезпечили місцевим бюджетам більше 47,2 млн гривень.

На підтримку армії платники податків Нікопольського регіону перерахували 8,2 мільйони гривень
За І квартал 2017 року для забезпечення обороноздатності країни з доходів мешканців Нікопольського регіону до держбюджету перераховано 8,2 млн грн військового збору.
«Фактичні надходження військового збору складають 5,9 відсотки від загальної суми надходжень. Це свідчить про високу відповідальність та сумлінність працедавців регіону та інших податкових агентів, які зобов’язані перераховувати з доходів фізичних осіб 1,5 відсотка військового збору на потреби армії» - зазначив перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський.
Нагадаємо, що відповідно до п.п. 1.2 п. 16 прим. 1 підрозділу 10 розд. XX Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами і доповненнями (далі - ПКУ) об’єктом оподаткування збором є доходи, визначені ст. 163 ПКУ.
Згідно з п. 163.1 ст. 163 ПКУ об’єктом оподаткування резидента є:
загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід;
доходи з джерела їх походження в Україні, які остаточно оподатковуються під час їх нарахування (виплати, надання);
іноземні доходи - доходи (прибуток), отримані з джерел за межами України.
Об’єктом оподаткування нерезидента є:
загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід з джерела його походження в Україні;
доходи з джерела їх походження в Україні, які остаточно оподатковуються під час їх нарахування (виплати, надання).

Землекористувачі та власники землі сплатили понад 47 мільйонів гривень
Платники податків, юридичні та фізичні особи, що перебувають на обліку у Нікопольській ОДПІ, сплатили протягом І кварталу 2017 року 47,2 млн грн плати за землю. Ці кошти були спрямовані до місцевих бюджетів. Якщо порівнювати надходження цього податкового платежу з аналогічним періодом минулого року, то коштів у поточному році до місцевих скарбниць перераховано майже на 7 млн грн більше. Про це повідомила заступник начальника Нікопольської ОДПІ Вікторія Радецька.
Відповідно до податкового законодавства, власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у звітному році.

Декларування доходів громадян у 2017 році
З 1 січня 2017 року розпочалась кампанія декларування доходів, отриманих упродовж 2016 року – про це нагадала начальник управління податків і зборів з фізичних осіб Нікопольської ОДПІ Юлія Пушко. Ми запрошуємо, насамперед, тих громадян, котрі зобов'язані подати річну податкову декларацію про майновий стан та доходи та визначити податкові зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб і військового збору. Перш за все, це ті мешканці Нікопольщини, які отримали минулого року доходи: від продажу рухомого та нерухомого майна, у вигляді спадщини, доходи від здавання в найм нерухомого майна.
Водночас звертаємо увагу, що з переліку «обов’язкових» декларантів цього року виключено громадян, котрі отримували доходи від двох і більше податкових агентів. Зазначена новація виникла у зв'язку із впровадженням ставки податку на доходи фізичних осіб у розмірі 18 відсотків та скасуванням пп. "є" п. 176.1 ст. 176 Податковий кодекс України . Форма декларації про майновий стан і доходи також зазнала змін. У оновленому вигляді її можна завантажити з веб-порталу ДФС України.
Декларації подаються за звітний період, що дорівнює календарному року:
- для фізичних осіб – до 01 травня року, що настає за звітним, крім випадків, передбачених розділом IV Кодексу – зокрема, у разі реалізації платником податку права на податкову знижку, в такому випадку декларацію можна подавати до кінця року;
- для фізичних осіб – підприємців – протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року;
За вибором платника податків декларації можна подати за місцем своєї податкової адреси особисто або уповноваженою на це особою; поштою або засобами електронного зв’язку. У центрах обслуговування платників податків для комфортного звітування громадян у разі необхідності можна отримати безкоштовні консультації та допомогу в заповненні декларації.

Місцеві громади отримали 21,9 млн грн єдиного податку
Субʼєкти підприємницької діяльності та юридичні особи, які перебувають на обліку у Нікопольській ОДПІ протягом І кварталу поточного року перерахували до місцевих бюджетів 21,9 млн грн єдиного податку. Як зазначила начальник управління податків і зборів з фізичних осіб Юлія Пушко, це на 7,8 млн грн більше в порівнянні з аналогічним періодом минулого року.
Начальник управління відзначає сумлінне ставлення бізнесу щодо сплати податків, що в свою чергу сприяє наповненню скарбниць територіальних громад нашого регіону для їх соціально – економічного розвитку.

За який звітний період платниками ПДВ вперше подається податкова звітність з ПДВ, з урахуванням змін, внесених наказом Міністерства фінансів України від 23.02.2017 № 276 «Про затвердження змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України»?
Подання податкової звітності за формою, яка враховує зміни, внесені наказом Міністерства фінансів України від 23.02.2017 № 276 «Про затвердження змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України» (далі – Наказ № 276), вперше здійснюється за звітний період березень 2017 року (граничний термін подання 20.04.2017), І квартал 2017 року (граничний термін подання 10.05.2017 – у травні 2017 року).
Уточнюючий розрахунок податкових зобов’язань з ПДВ у зв’язку з виправленням самостійно виявлених помилок, зі змінами внесеними наказом № 276, подається починаючи з 01 квітня 2017 року. Про це повідомила начальник управління податків і зборів з фізичних осіб Нікопольської ОДПІ Наталія Продан.

Увага! Нікопольська ОДПІ проводить інтернет – конференцію з актуальних питань декларування доходів громадян!
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 14 квітня 2017 року з 11год. 00 хв. До 12 год. 00 хв. буде проведена інтернет – конференція на тему «Кампанія декларування доходів громадян, отриманих у 2016 році».
Відповіді на запитання буде надавати начальник відділу адміністрування податку на доходи фізичних осіб, майнових податків і зборів з фізичних осіб управління податків і зборів з фізичних осіб Будимко Григорій Васильович.
Бажаючих взяти участь у заході та отримати відповіді на свої запитання запрошуємо підключитися до skype за адресою: nikodpi.

Які товари належать до підакцизних товарів?
Відповідно до п. 215.1 ст. 215 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями до підакцизних товарів належать:
спирт етиловий та інші спиртові дистиляти, алкогольні напої, пиво;
тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну;
пальне;
автомобілі легкові, кузови до них, причепи та напівпричепи, мотоцикли, транспортні засоби, призначені для перевезення 10 осіб і більше, транспортні засоби для перевезення вантажів;
електрична енергія.
Про це повідомив спеціаліст з питань контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів Нікопольської ОДПІ Леонід Бабкін.

Про роботу електронного реєстру відшкодування ПДВ
Нікопольська ОДПІ інформує, що Міністерство фінансів України (далі – Мінфін) на офіційному веб-порталі повідомило про запуск 01.04.2017 електронного Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість (далі – Реєстр).
У повідомленні на офіційному веб-порталі щодо стану запуску Реєстру станом на 04.04.2017 Мінфін зазначив, що Реєстр працює. Платники можуть в онлайн-режимі моніторити інформацію щодо своїх заявок на повернення суми бюджетного відшкодування ПДВ. Також повідомлено, що зараз тривають роботи по виявленню технічних помилок та їх усуненню.
Нагадуємо, що Порядок ведення Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість, який затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 25.01.2017 №26 (далі – Постанова №26), набрав чинності з 01.04.2017.
Постановою №26, з урахуванням норм Податкового кодексу України, передбачено:
- формування та ведення одного Реєстру на підставі баз даних ДФС та Казначейства;
- визначення чітких даних, які відносяться до такого Реєстру;
- автоматичне внесення заяв до Реєстру, що здійснюється протягом операційного дня у хронологічному порядку їх надходження;
- щоденне оприлюднення Реєстру на офіційному веб-сайті Мінфіну, крім інформації про реквізити поточного рахунка платника податку для перерахування бюджетного відшкодування. Оновлення даних Реєстру не здійснюється у вихідні, святкові та неробочі дні.

У Дніпропетровській області трьом працівникам податкової інспекції оголошено про підозру у вчиненні злочину
У січні минулого року співробітниками управління внутрішньої безпеки ГУ ДФС у Дніпропетровській області виявлено факти зловживання службовим становищем працівниками Новомосковської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області під час застосування спеціального режиму оподаткування.
Так, працівники податкової інспекції вносили до офіційних документів неправдиві відомості щодо відповідності підприємства законодавчо визначеним вимогам для отримання податкових пільг як сільгоспвиробника, в результаті чого до Державного бюджету України не надійшло податку на додану вартість у сумі близько 3,4 млн. гривень.
За вказаним фактом були розпочаті кримінальні провадження за кваліфікацією «Зловживання владою або службовим становищем» (ч. 2 ст. 364 КК України) та «Службове підроблення» (ч.2 ст. 366 КК України).
Наразі у ході досудового розслідування кримінальних проваджень начальнику управління Новомосковської ОДПІ та двом інспекторам цього ж управління оголошено про підозру у вчиненні злочинів.

Щодо розділу «Ставки податків і зборів»
Нікопольська ОДПІ нагадує, що з метою забезпечення належного рівня поінформованості платників податків, систематизації інформації для зручності її пошуку та аналізу, в Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі діє розділ «Ставки податків і зборів», де можна оперативно у будь-який час та у зручній формі ознайомитись із ставками загальнодержавних та місцевих податків і зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та з інформацією щодо оподаткування товарів в залежності від обраного митного режиму.

Про електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера»
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що на офіційному веб-порталі ДФС України діє електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера».
Цей сервіс надає можливість отримати інформацію про назву платника податків (у разі його пошуку за кодом ЄДРПОУ) та про перебування його на обліку в органах ДФС, а також перевірити надійність ділових партнерів, як фізичних так і юридичних осіб, у частині сумлінності сплати ними податків до бюджету, тобто наявності/відсутності податкового боргу.
Для цього достатньо знати код згідно з ЄДРПОУ – для юридичної особи (реєстраційний номер облікової картки платника податків – для фізичної особи) або точну назву партнера, ввести відому інформацію в одне з відповідних полів. За цією інформацією система здійснить пошук з баз даних, доступних для публічного використання, та повідомить про результати пошуку.
Оновлення інформації на сайті щодо стану розрахунків платника податків з бюджетом (про наявність заборгованості) відбувається щоденно, крім вихідних та святкових днів, після проведення розрахунків зведених показників у центральній базі даних за результатами попереднього банківського дня.

Про використання захищених носіїв ключової інформації
Нвкопольська ОДПІ звертає увагу, що Акредитований центр сертифікації ключів Інформаційно - довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД ДФС) на головній сторінці офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД ДФС у розділі «Новини» за посиланням http://www.acskidd.gov.ua/news повідомив наступне.
Законом України від 22.05.2003 року «Про електронний цифровий підпис» передбачено, що державні реєстратори прав на нерухоме майно, державні реєстратори юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, нотаріуси (далі – користувачі реєстрів) використовують лише захищені носії особистих ключів (далі – НКІ).
Зазначене обмеження введено Законом України від 06 жовтня 2016 року №1666 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення державної реєстрації прав на нерухоме майно та захисту прав власності» як дієвий засіб для протидії шахрайству з використанням даних Єдиних та державних реєстрів Міністерства юстиції України.
Таким чином, для отримання послуг електронного цифрового підпису та здійснення генерації ключів в АЦСК ІДД ДФС користувачам реєстрів необхідно мати при собі захищений НКІ.
У разі відсутності у користувача реєстру захищеного НКІ, адміністратором реєстрації АЦСК ІДД ДФС буде прийнято рішення про відмову у наданні послуг ЕЦП.
Дане обмеження не стосується випадків отримання послуг ЕЦП користувачами реєстрів у якості фізичних осіб.

У «ЗІР» функціонує розділ «Електронний цифровий підпис»
Нікопольська ОДПІ інформує, що в електронному сервісі Державної фіскальної служби України (далі – ДФС) «Загальнодоступний інформаційно - довідковий ресурс» («ЗІР») з’явився розділ «Електронний цифровий підпис».
Цей розділ містить:
- актуальні запитання щодо послуг електронного цифрового підпису;
- інформацію щодо Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД ДФС) за посиланням www.acskidd.gov.ua;
- місцезнаходження та режим роботи відокремлених пунктів реєстрації користувачів АЦСК ІДД ДФС за посиланням www.acskidd.gov.ua/contacts;
- можливість переходу до усіх запитань-відповідей за напрямком «Електронний цифровий підпис».
Нагадуємо, що скористатись електронним сервісом «ЗІР» можна на головній сторінці офіційного веб-порталу ДФС або за посиланням http://zir.sfs.gov.ua.

Антикорупційний сервіс «Пульс»
З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності територіальних органів Фіскальної служби України нагадуємо платникам податків про функціонування антикорупційного сервісу Фіскальної служби України «Пульс», який доступний клієнтам податкової служби та митниці. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.
Ефективний сервіс за гарячою лінією попереджує: труднощі в спілкуванні; некоректне ставлення; перевищення повноважень; неякісне обслуговування; та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.

Оновлено довідники податкових пільг
Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що Державною фіскальною службою України (далі – ДФС) затверджені станом на 01.04.2017:
- Довідник №82/1 податкових пільг, що є втратами доходів бюджету;
- Довідник №82/2 інших податкових пільг.
У цих Довідниках надано перелік пільг із зазначенням їх кодів та термінів дії з податку на прибуток підприємств; податку на додану вартість; з плати за землю; з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки; по акцизному податку з ввезених на митну територію України та з вироблених в Україні підакцизних товарів (продукції); з місцевих податків та зборів; по державному миту.
Дані зазначених Довідників використовуються платниками під час заповнення звіту про суми податкових пільг, форма якого затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 №1233 «Про затвердження Порядку обліку сум податків та зборів, не сплачених суб’єктом господарювання до бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг».
Довідники пільг розміщені на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням: http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/54005.html

Затверджено порядок визначення середньозваженого значення показника рентабельності для цілей трансфертного ціноутворення
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 31.03.2017 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 №191 (далі – Постанова №191), якою відповідно до п.п.39.3.2.8 п.п.39.3.2 п.39.3 ст.39 Податкового кодексу України затверджено Порядок визначення середньозваженого значення показника рентабельності для зіставної юридичної особи для цілей трансфертного ціноутворення.
Це дозволить забезпечити реалізацію законодавчої новації, запровадженої Законом України від 21.12.2016 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні», яким вдосконалено норми, що регулюють питання податкового контролю за трансфертним ціноутворенням.
Так, з 01.01.2017 для цілей трансфертного ціноутворення запроваджено використання у певних випадках фінансової інформації зіставних юридичних осіб. При цьому, якщо під час застосування методів трансфертного ціноутворення порівняння ціни або рентабельності в контрольованій операції проводиться з цінами або показниками рентабельності кількох зіставних неконтрольованих операцій або юридичних осіб обов’язково використовується діапазон цін (рентабельності).
Під час визначення діапазону рентабельності використовується, зокрема, інформація про зіставних юридичних осіб за звітний (податковий) період (рік), у якому здійснена контрольована операція, або за декілька таких періодів. У разі використання декількох періодів розраховується середньозважене значення показника рентабельності для зіставної юридичної особи.
Постанова №191 опублікована у газеті «Урядовий кур’єр» від 31.03.2017 №61.

Чи необхідно подавати річну податкову декларацію фізичній особі, яка у звітному календарному році отримала дохід від продажу нерухомого майна, що перебувало в її власності понад три роки?
Нікопольська ОДПІ нагадує, що оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розділом IV «Податок на доходи фізичних осіб» Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ).
Згідно з п.п.164.2.4 п.164.2 ст.164 цього розділу ПКУ до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається частина доходів від операцій з майном, розмір якої визначається згідно з положеннями статті 172 ПКУ.
Порядок оподаткування операцій з продажу (обміну) нерухомого майна визначено статтею 172 ПКУ, відповідно до пункту 172.1 якої дохід, отриманий платником податку від продажу (обміну) не частіше одного разу протягом звітного податкового року житлового будинку, квартири або їх частини, кімнати, садового (дачного) будинку (включаючи земельну ділянку, на якій розташовані такі об’єкти, а також господарсько-побутові споруди та будівлі, розташовані на такій земельній ділянці), а також земельної ділянки, що не перевищує норми безоплатної передачі, визначеної статтею 121 Земельного кодексу України залежно від її призначення, та за умови перебування такого майна у власності платника податку понад три роки, не оподатковується.
Умова щодо перебування такого майна у власності платника податку понад три роки не розповсюджується на майно, отримане таким платником у спадщину.
Згідно з п.172.4 ст.172 ПКУ під час проведення операцій з продажу (обміну) об’єктів нерухомості між фізичними особами нотаріус, зокрема, посвідчує відповідний договір за наявності документа про сплату податку до бюджету сторонами (стороною) договору та щокварталу подає до контролюючого органу за місцем розташування державної нотаріальної контори або робочого місця приватного нотаріуса інформацію про такий договір, включаючи інформацію про його вартість та суму сплаченого податку у порядку, встановленому розділом IV ПКУ для податкового розрахунку.
Сума податку визначається та самостійно сплачується через банківські установи, зокрема, особою, яка продає або обмінює з іншою фізичною особою нерухомість, – до нотаріального посвідчення договору купівлі – продажу (п.п.«а» п.172.5 ст.172 ПКУ).
Отже, своєчасною сплатою податку на доходи фізичних осіб є сплата його до нотаріального посвідчення договорів купівлі – продажу нерухомого майна.
У разі якщо за операцією купівлі – продажу одного з об’єктів нерухомого майна, зазначених у п.172.1 ст.172 ПКУ виконуються умови встановлені цим пунктом, дохід отриманий фізичною особою від такого продажу не оподатковується, тобто у фізичної особи не виникає обов’язку щодо сплати податку. Подавати річну декларацію про майновий стан і доходи у такому випадку не потрібно.
Відповідне питання та відповідь на нього розміщене у підкатегорії 103.24 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».

Шановні громадяни, до кінця деклараційної кампанії – 2017 залишилось менше місяця!
Нікопольська ОДПІ нагадує, що останній день подання податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація) за 2016 рік – 3 травня 2017 року.
У Декларації фізичні особи – платники податків зобов’язані задекларувати доходи, отримані ними протягом 2016 року, та самостійно визначити податкові зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) за відповідними ставками (18% або 5%) і військового збору (далі – ВЗ) за ставкою 1,5%.
Податковим кодексом України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) визначено, які види доходів, отримані протягом звітного року, зобов’язані декларувати фізичні особи.
До таких доходів, які підлягають обов’язковому декларуванню за наслідками 2016 року, належать, зокрема:
● доходи, отримані від особи, яка не є податковим агентом, крім випадків прямо передбачених ПКУ (ставка ПДФО 18%, ВЗ – 1,5%);
● іноземні доходи (ставка ПДФО 18%, ВЗ – 1,5%);
● окремі види оподатковуваних доходів (прибутків), що не підлягають оподаткуванню під час їх нарахування чи виплати податковими агентами, але не є звільненими від оподаткування (ставка ПДФО 18%, ВЗ – 1,5%);
● операції з цінними паперами, деривативами та корпоративними правами, випущеними в інших, ніж цінні папери, формах, крім доходу від операцій, зазначених у підпунктах 165.1.2, 165.1.40 і 165.1.52 пункту 165.1 статті 165 ПКУ (ставка ПДФО 18%, ВЗ – 1,5%);
● доходи від здавання в оренду нерухомого майна, якщо орендар є фізичною особою, яка не є суб’єктом господарювання, крім доходів від надання в оренду земельної ділянки сільськогосподарського призначення, земельної частки (паю), майнового паю (ставка ПДФО 18%, ВЗ – 1,5%);
● сума заборгованості платника податку за укладеним ним цивільно-правовим договором, за якою минув строк позовної давності та яка перевищує суму, що становить 50% місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, крім сум податкової заборгованості, за якими минув строк позовної давності (ставка ПДФО 18%, ВЗ – 1,5%);
● основна сума боргу (кредиту) платника податку, прощеного (анульованого) кредитором за його самостійним рішенням, не пов’язаним з процедурою банкрутства, до закінчення строку позовної давності, у разі, якщо його сума перевищує 50% однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на рік), встановленої на 1 січня звітного податкового року. При цьому кредитор повідомив платника податку – боржника шляхом направлення рекомендованого листа з повідомленням про вручення або шляхом укладення відповідного договору, або надання повідомлення боржнику під підпис особисто про прощення (анулювання) боргу (ставка ПДФО 18%, ВЗ – 1,5%);
● доходи, отримані від продажу власної сільськогосподарської продукції (крім продукції тваринництва), що вирощена, відгодована, виловлена, зібрана, виготовлена, вироблена, оброблена та/або перероблена безпосередньо фізичною особою на земельних ділянках, що перевищує 2 гектари при умові отримання таких доходів від інших фізичних осіб, які не зареєстровані як самозайняті особи (ставка ПДФО 18%, ВЗ – 1,5%);
● при продажу власної продукції тваринництва груп 1 – 5, 15, 16 та 41 УКТ ЗЕД, якщо їх сума сукупно за рік перевищує 100 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року (ставка ПДФО 18%, ВЗ – 1,5%);
● цільова благодійна допомога у вигляді коштів, яка не використана протягом строку, встановленого умовами такої допомоги, але не більше 12 календарних місяців, наступних за місяцем отримання такої допомоги, за винятком отримання благодійної допомоги у вигляді ендавменту (пожертва коштів чи майна) (ставка ПДФО 18%, ВЗ – 1,5%);
● сума отриманої благодійної допомоги платників податку, визначених підпунктом 165.1.54 пункту 165.1 статті 165 ПКУ, у сумі, що сукупно протягом звітного (податкового) року перевищує 1000 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року (ставка ПДФО 18%, ВЗ – 1,5%);
● отримання нецільової благодійної допомоги від благодійника – фізичної чи юридичної особи, якщо загальна сума отриманої нецільової благодійної допомоги протягом звітного податкового року перевищує її граничний розмір, установлений абзацом першим підпункту 169.4.1 пункту 169.4 статті 169 ПКУ (ставка ПДФО 18%, ВЗ – 1,5%);
● доходи від операцій з продажу (обміну) майна, дарування, при нотаріальному посвідченні договорів, за якими не був сплачений податок, у разі, якщо такі доходи підлягають оподаткуванню (ставка ПДФО 5%, ВЗ – 1,5%);
● при операціях з продажу (обміну) резидентами об’єктів рухомого майна у разі, якщо таким платником податків не сплачено податок до нотаріального вчинення дії або дія вчинена безпосередньо в сервісних центрах МВС та при умові, що такі доходи підлягають оподаткуванню (ставка ПДФО 5%, ВЗ – 1,5%);
● при успадкуванні (даруванні) резидентами майна від осіб, що не є членами сім’ї спадкодавця-резидента першого ступеня споріднення у разі, якщо таким платником податків не сплачено податок до нотаріального вчинення дії (ставка ПДФО 5%, ВЗ – 1,5%);
● при успадкуванні (даруванні) резидентами майна від спадкодавця-нерезидента (ставка ПДФО 18%, ВЗ – 1,5%);
● отримання у власність майна за рішенням суду про зміну власника та перехід права власності на таке майно (ставка ПДФО 5%, ВЗ – 1,5%).
Звертаємо увагу, що з 2017 року за наслідками 2016 року вже немає обов’язку подавати річну Декларацію, якщо протягом року отримувалися доходи від двох і більше податкових агентів.
Довідково: на 01.01.2016 у розрахунку на місяць законом встановлені прожитковий мінімум для працездатних осіб та мінімальна заробітна плата у розмірі 1378 грн.

Коли фізичні особи – «єдинники» зобов’язані застосовувати РРО
Нікопольська ОДПІ нагадує, що відповідно до пункту 296.10 статті 296 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) не застосовуються платниками єдиного податку:
- першої групи;
- другої і третьої груп (фізичні особи – підприємці) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1 мільйон гривень. У разі перевищення в календарному році обсягу доходу понад 1 мільйон гривень застосування РРО для такого платника єдиного податку є обов’язковим. Застосування РРО розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, та продовжується у всіх наступних податкових періодах протягом реєстрації суб’єкта господарювання як платника єдиного податку.
Норми цього пункту не поширюються на платників єдиного податку, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту.
Отже, з 1 січня 2017 року платниками єдиного податку II та III груп (фізичні особи – підприємці), які у 2016 році перевищили обсяг доходу понад 1 мільйон гривень, зобов’язані при проведенні готівкових розрахунків із споживачами застосовувати РРО або перейти на використання виключно безготівкових розрахунків.
У разі реалізації технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, платники єдиного податку повинні застосовувати РРО незалежно від обраної групи та обсягу доходу.

Внесено зміни до Порядку проведення контролюючими органами зустрічних звірок
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 31.03.2017 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 №193 (далі – Постанова №193), якою внесені зміни до Порядку проведення контролюючими органами зустрічних звірок (далі – Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 №1232.
Зазначеним документом внесено зміни до Порядку, зокрема, у частині механізму проведення зустрічних звірок, оформлення їх результатів, порядку направлення запитів та довідок про результати зустрічних звірок суб’єктам господарювання.
Постановою №193 даний Порядок приведено у відповідність до Податкового кодексу України, який, зокрема, доповнено статтею 193 щодо виконання державними податковими інспекціями виключно функції сервісного обслуговування платників податків.
Постанова №193 опублікована у газеті «Урядовий кур’єр» від 31.03.2017 №61.

Чи має право платник податку – фізична особа подати уточнюючу декларацію для реалізації свого права на податкову знижку, якщо було виявлено документально підтверджені суми, що не були враховані у поданій декларації?
Нікопольська ОДПІ інформує, що відповідно до п.п.166.1.1 п.166.1 ст.166 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами і доповненнями (далі – ПКУ) платник податку має право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року.
Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації про майновий стан і доходи (далі – декларація), яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року (п.п.166.1.2 п.166.1 ст.166 ПКУ).
Якщо платник податку не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься (п.п.166.4.3 п.166.4 ст.166 ПКУ).
Отже, якщо були виявлені документально підтверджені суми, що не були враховані при поданні річної декларації, для реалізації свого права на податкову знижку платник податку може подати уточнюючу декларацію до 31 грудня включно наступного за звітним податкового року, оскільки право на податкову знижку надається лише за наслідками звітного податкового року.
Відповідне питання та відповідь на нього розміщене у підкатегорії 103.24 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».
Нагадуємо, що скористатись правом на податкову знижку за наслідками 2016 року громадянин може шляхом надання декларації до кінця поточного року.

Визначено порядок відшкодування сум ПДВ, зазначених у Тимчасовому реєстрі заяв про повернення суми бюджетного відшкодування ПДВ
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 01.04.2017 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 №189 «Деякі питання бюджетного відшкодування податку на додану вартість» (далі – Постанова №189).
Відповідно до статті 200, пунктів 55 і 56 підрозділу 2 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами і доповненнями (далі – ПКУ) Кабінет Міністрів України Постановою №189 установив, що відшкодування узгоджених сум ПДВ, зазначених у Тимчасовому реєстрі заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість (далі – Тимчасовий реєстр), поданих до 01.02.2016, за якими станом на 01.01.2017 суми ПДВ не відшкодовані з бюджету, здійснюється у хронологічному порядку відповідно до черговості надходження заяв про повернення таких сум бюджетного відшкодування ПДВ у межах сум, визначених законом про Державний бюджет України на відповідний рік.
Місячний обсяг такого бюджетного відшкодування не може перевищувати 2,8% загальної суми бюджетного відшкодування з державного бюджету за попередній календарний місяць за Реєстром заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість.
Внесення даних та ведення Тимчасового реєстру здійснюється у порядку, визначеному статтею 200 ПКУ та постановою Кабінету Міністрів України від 25.01.2017 №26 «Про затвердження Порядку ведення реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість».
Постанова №189 опублікована у газеті «Урядовий кур’єр» від 31.03.2017 №61.

Визначені підстави для реєстрації або відмови у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 31.03.2017 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 №190 «Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації» (далі – Постанова №190).
Відповідно до підпункту 201.16.3 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами і доповненнями (далі – ПКУ) Постановою №190 встановлено, що комісія Державної фіскальної служби (далі – комісія ДФС) приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) або про відмову у такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до підпункту «в» підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПКУ письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник ПДВ має право подати до органу ДФС протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов’язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.
Підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:
- ненадання платником ПДВ письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 ПКУ;
- ненадання платником ПДВ копій документів відповідно до підпункту «в» підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПКУ;
- надання платником ПКУ копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Комісія ДФС не може відмовити платнику податків у розгляді додаткових письмових пояснень та/або копій документів щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, якщо такі пояснення та/або копії документів подано платником податку до органу ДФС за основним місцем обліку не пізніше строку, визначеного підпунктом 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 ПКУ.
Постанова №190 опублікована у газеті «Урядовий кур’єр» від 31.03.2017 №61.
Зазначаємо, що пункт 201.16 статті 216 ПКУ, відповідно до якого реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН може бути зупинена у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, установлених згідно з п.74.2 ПКУ, набирає чинності з 01.04.2017.

Шановні громадяни! Деклараційна кампанія 2017 року триває!
Декларування доходів – це виконання громадянами свого конституційного обов’язку, індивідуальний внесок у добробут держави та реалізація права громадян на податкову знижку.
Обов’язок щодо подання податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – декларація) у платників податків виникає:
- при отриманні доходів не від податкових агентів (тобто від інших фізичних осіб, які не зареєстровані як самозайняті особи). До таких доходів відносяться, зокрема, доходи від надання в оренду рухомого або нерухомого майна іншим фізичним особам; успадкування чи отримання у дарунок майна не від членів сім’ї першого ступеня споріднення тощо;
- при отриманні від податкових агентів доходів, які не підлягали оподаткуванню при виплаті, але які не звільнені від оподаткування. До таких доходів відноситься, зокрема, операції з інвестиційними активами;
- при отриманні іноземних доходів;
- в інших випадках, передбачених законодавством, зокрема, при отриманні у власність майна за рішенням суду.
Останній день подання декларації за 2016 рік для громадян, які зобов’язані її подати, – 3 травня 2017 року.

ДФС доповнено Довідник умовних кодів товарів
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що Державною фіскальною службою України (далі – ДФС) доповнено Довідник умовних кодів товарів, що відсутні в УКТ ЗЕД, який використовується платниками податку на додану вартість при складанні податкових накладних відповідно до статті 201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями, новою позицією – «програмна продукція» (умовний код 00502).
Довідних умовних кодів товарів розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням: http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/288992.html

Щодо розгляду заяв про внесення сільськогосподарського товаровиробника до Реєстру отримувачів бюджетної дотації
Нікопольська ОДПІ інформує, що 24.03.2017 набрали чинності постанови Кабінету Міністрів України:
- від 21.02.2017 №179 «Про затвердження Порядку ведення та форми Реєстру отримувачів бюджетної дотації, а також порядку надання відповідної інформації Державною фіскальною службою та Державною казначейською службою» (далі – постанова №179);
- від 22.03.2017 №178 «Деякі питання виплати бюджетної дотації для розвитку сільськогосподарських товаровиробників та стимулювання виробництва сільськогосподарської продукції» (далі – постанова №178).
Постанови опубліковані у газеті «Урядовий кур’єр» від 24.03.2017у №56.
Порядок включення сільськогосподарських товаровиробників до Реєстру отримувачів бюджетної дотації (далі – Реєстр) визначений пунктами 5 – 18 Порядку ведення Реєстру отримувачів бюджетної дотації, затвердженого постановою №179 (далі – Порядок).
Форма заяви про внесення сільськогосподарського товаровиробника до Реєстру отримувачів бюджетної дотації (форма №1-РОБД) затверджена наказом Міністерства фінансів України від 23.02.2017 №275, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України: 28.02.2017 за №263/30136 (далі – Заява).
Для забезпечення внесення сільськогосподарських товаровиробників до Реєстру введено в експлуатацію програмне забезпечення, яке надає можливість посадовим особам контролюючих органів вносити, переглядати, друкувати та обробляти Заяви засобами ІТС «Податковий блок».
Розглядають Заяви Головні управління ДФС в областях та м. Києві, Офіс ВПП ДФС.
Під час розгляду Заяв здійснюється перевірка відповідності сільськогосподарського товаровиробника критеріям, визначеним статтею 16¹ Закону України від 24.06.2004 №1877-IV «Про державну підтримку сільського господарства України» зі змінами та доповненнями (далі – Закон №1877), а саме:
- відповідності реєстраційних даних отримувачів бюджетної дотації даним Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – Єдиний державний реєстр);
- відповідності питомої ваги вартості сільськогосподарських товарів у вартості всіх товарів, поставлених протягом попередніх 12 послідовних звітних податкових періодів сільськогосподарським товаровиробникам.
Якщо у Заяві відсутні або недостовірно заповнені обов’язкові реквізити, дані Заяви не відповідають відомостям Єдиного державного реєстру чи у Заяві відсутні дані про види діяльності, здійснення яких дає право на отримання бюджетної дотації відповідно до пункту 16¹.3 статті 16¹ Закону №1877, контролюючий орган звертається до особи, з письмовою пропозицією надати нову Заяву (із зазначенням підстав неприйняття попередньої). Після усунення виявлених недоліків сільськогосподарський товаровиробник може падати нову Заяву.
Контролюючий орган відмовляє у внесенні сільськогосподарського товаровиробника до Реєстру, якщо за результатами розгляду Заяви встановлено, що сільськогосподарський товаровиробник не відповідає вимогам щодо питомої ваги, вартості сільськогосподарських товарів у вартості всіх товарів, поставлених сільськогосподарським товаровиробником, встановленим пунктом 16¹.1 статті 16¹ Закону №1877, або якщо сільськогосподарський товаровиробник не зареєстрований платником ПДВ на дату подання Заяви, або щодо такого сільськогосподарського товаровиробника на дату подання Заяви прийнято рішення про припинення.
Про результати розгляду Заяви суб’єкту господарювання автоматично формується повідомлення (друга квитанція), яке направляється на електронну адресу, з якої надійшла Заява, та розміщується в електронному кабінеті.
За зверненням сільськогосподарського товаровиробника, який подав Заяву у паперовому вигляді, таке повідомлення має бути надане листом контролюючого органу відповідно до статті 42 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями.
У разі відсутності підстав для відмови у внесенні сільськогосподарського товаровиробника до Реєстру контролюючий орган зобов’язаний протягом трьох робочих днів після надходження до нього Заяви внести такого сільськогосподарського товаровиробника до Реєстру.
Дані Реєстру оприлюднюються на офіційному веб-порталі ДФС.
Згідно з пунктом 13 Порядку датою включення до Реєстру є дата внесення відповідного запису до Реєстру. Датою набуття сільськогосподарським товаровиробником статусу отримувача бюджетної дотації є перше число звітного податкового періоду (місяця), за результатами якого подано Заяву.
Звертаємо увагу, що згідно з пунктом 1 постанови №178 Заяви, за результатами лютого 2017 року мають бути подані до 1 квітня 2017 року.

Перелік країн, на які поширюється дія Конвенції про взаємну адміністративну допомогу в податкових справах
Нікопольська ОДПІ інформує, що за повідомленням Державної фіскальної служби України на офіційному сайті Організації економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР) за посиланням http//www.oecd.org/ctp/exchange-of-tax-information/ розміщена інформація щодо актуалізованого переліку країн та юрисдикцій, на які поширюється дія Конвенції про взаємну адміністративну допомогу в податкових справах (далі – Конвенція).
Конвенція набуде чинності:
- для Малайзії – з 01.05.2017;
- для Панами – з 01.07.2017.

Про коефіцієнт рентабельності гірничого підприємства
Нікопольська ОДПІ інформує.
Державна комісія України по запасах корисних копалин при Державній службі геології та надр України (далі – ДКЗ України) щодо визначення тимчасового (до проведення державної експертизи матеріалів геолого-економічної оцінки запасів корисних копалин) коефіцієнта рентабельності гірничого (гірничодобувного) підприємства (Крмпе) для застосування платниками при обчисленні податкових зобов’язань у 2017 році на ділянках надр, де провадиться господарська діяльність з видобування корисних копалин, але геолого-економічна оцінка запасів корисних копалин з належним визначенням цього коефіцієнта ще не виконана, повідомила наступне.
Відповідно до Положення про порядок розробки та обґрунтування кондицій на мінеральну сировину для підрахунку запасів твердих корисних копалин, затвердженого наказом ДКЗ України від 07.12.2005 №300, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України за №65/11939, а також Положення про порядок техніко-економічного обґрунтування кондицій для підрахування запасів родовищ нафти і газу, затвердженого наказом ДКЗ України від 27.11.2006 №316 (зареєстрований у Мінюсті України за №1383/13257), ДКЗ України рекомендує встановити такі тимчасові (до проведення державної експертизи матеріалів геолого-економічної оцінки запасів і корисних копалин) коефіцієнти рентабельності для застосування платниками під час обчислення податкових зобов’язань у 2017 році:
- для нафтогазодобувних підприємств – 0,87;
- для всіх інших гірничодобувних підприємств – 0,22.

Змінено Порядок стягнення готівки, яка належить платникові податків, у рахунок погашення його податкового боргу
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 31.03.2017 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 №192 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. №1244» (далі – Постанова №192), якою внесено зміни до Порядку стягнення готівки, яка належить платникові податків, у рахунок погашення його податкового боргу, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1244 «Деякі питання реалізації статті 95 Податкового кодексу України».
Нагадуємо, що статтею 95 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) регламентується продаж майна, що перебуває у податковій заставі.
Постанова №192 прийнята на виконання вимог Закону України 21.12.2016 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» (далі – Закон №1797).
Змінами, внесеними Законом №1797, зокрема, до статті 95 ПКУ, встановлено, що у разі, якщо податковий борг виник у результаті несплати грошового зобов’язання та/або пені, визначених платником податків у податковій декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу в установлені ПКУ строки, стягнення коштів за рахунок готівки, що належить такому платнику податків, та/або коштів з його рахунків у банках здійснюється за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу без звернення до суду. При цьому, такий податковий борг повинен перевищувати 5 мільйонів гривень та не сплачується протягом 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку його сплати.
Постанова №192 опублікована у газеті «Урядовий кур’єр» від 31.03.2017 №61.

Затверджено форму заяви про внесення сільськогосподарського товаровиробника до Реєстру отримувачів бюджетної дотації
З 1 січня 2017 року для сільськогосподарських товаровиробників скасовано спеціальний режим оподаткування ПДВ у сфері сільського, лісового господарства і рибальства, а державна підтримка надається у вигляді дотацій із бюджету.
З метою отримання бюджетної дотації сільгоспвиробнику необхідно бути зареєстрованим у Реєстрі отримувачів бюджетної дотації, шляхом подання заяви за формою № 1-РОБД.
Заява з позначкою "Внесення" заповнюється та подається в електронній формі або у паперовому вигляді у місяці, який передує початку податкового періоду, з якого особа матиме право на отримання бюджетної дотації, та протягом п'яти календарних днів після закінчення граничного строку подання податкової звітності з ПДВ, встановленого для місячного податкового (звітного) періоду. Розглядається контролюючим органом за місцем обліку особи як платника ПДВ.
Кількість видів діяльності не може перевищувати кількості видів діяльності, визначених у п. 16 прим 1.3 р. V прим 1 Закону України «Про державну підтримку сільського господарства України».
Для внесення сільськогосподарського товаровиробника до Реєстру питома вага вартості сільськогосподарських товарів має становити не менше 75% вартості всіх товарів, поставлених ним протягом попередніх 12 послідовних звітних податкових періодів сукупно.
Для новоутвореного сільськогосподарського товаровиробника, який провадить господарську діяльність менш як 12 календарних місяців, питома вага сільськогосподарських товарів розраховується за результатами кожного окремого звітного періоду.
З метою розрахунку питомої ваги сільськогосподарських товарів до складу основної діяльності не включаються оподатковувані операції з постачання основних засобів, що перебували у складі основних засобів не менше 12 послідовних звітних періодів сукупно, якщо такі операції не були постійними і не становили окремої підприємницької діяльності.
Форма заяви про внесення сільськогосподарського товаровиробника до Реєстру отримувачів бюджетної дотації та пояснення до заяви затверджено наказом МФУ від 23.02.2017 року №275 "Про затвердження форм заяв про внесення сільськогосподарського товаровиробника до Реєстру отримувачів бюджетної дотації та про зняття сільськогосподарського товаровиробника з реєстрації як отримувача бюджетної дотаці".

Затверджено Порядок використання коштів для часткової компенсації вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва
Одержувачами бюджетних коштів для часткової компенсації вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва є юридичні особи та фізичні особи - підприємці, основною діяльністю яких є постачання сільськогосподарських товарів (за визначенням, наведеним у п. 2.15 ст. 2 Закону України "Про державну підтримку сільського господарства України"), вироблених ними на власних або орендованих основних засобах, за умови, що питома вага вартості таких сільськогосподарських товарів становить не менше 75% вартості всіх товарів, поставлених такими юридичними та фізичними особами протягом попередніх 12 послідовних звітних податкових періодів сукупно.
Бюджетні кошти спрямовуються на забезпечення сільськогосподарських товаровиробників вітчизняною технікою та обладнанням для агропромислового комплексу шляхом здійснення часткової компенсації вартості техніки та обладнання, придбаних у виробників та/або їх дилерів.
Перелік техніки та обладнання, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів формується комісією, яка утворюється Мінекономрозвитку.
Часткова компенсація надається сільськогосподарським товаровиробникам на безповоротній основі у розмірі 20% вартості техніки та обладнання (без урахування ПДВ), зазначеної в акті приймання-передачі та інших документах, що підтверджують оплату через державний банк і придбання до 1 грудня поточного року техніки та обладнання.
Вартість техніки та обладнання, придбаних після 1 грудня поточного року, підлягає частковій компенсації за рахунок коштів, передбачених у державному бюджеті на наступний рік.
Для отримання часткової компенсації сільськогосподарські товаровиробники подають до державного банку заявки та підтвердні документи щодо придбання техніки та обладнання, а саме:
копію платіжного доручення;
акт приймання-передачі техніки та обладнання;
свідоцтво про державну реєстрацію техніки (якщо техніка підлягає обов'язковій державній реєстрації).
Форма заявки для отримання часткової компенсації визначається Мінагрополітики.
Порядок використання коштів для часткової компенсації вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва затверджений постановою КМУ від 01.03.2017 № 130 (опублікований в газеті «Урядовий кур’єр» від 15.03.2017 №49).

Фізична особа-підприємець позбавляється статусу платника єдиного внеску з дати державної реєстрації припинення підприємницької діяльності
Фізична особа-підприємець позбавляється статусу підприємця з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності цією фізичною особою, а отже і позбавляється статусу платника єдиного внеску.
Таким чином, останнім періодом, за який необхідно сплатити єдиний внесок, буде період з дня закінчення попереднього звітного періоду до дня державної реєстрації припинення підприємницької діяльності такої фізичної особи.
У разі припинення діяльності фізичні особи-підприємці та особи, які провадять незалежну професійну діяльність, зобов'язані подати самі за себе Звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску (далі - Звіт) із зазначенням типу форми «ліквідаційна», де останнім звітним періодом буде період з дня закінчення попереднього звітного періоду до дня державної реєстрації припинення підприємницької діяльності.
Термін сплати зобов’язань, визначених фізичною особою-підприємцем або особою, яка провадить незалежну професійну діяльність, у Звіті з позначкою «ліквідаційний», настає в день подання такого Звіту, відповідно єдиний внесок необхідно сплатити до дати подання Звіту включно.
Крім цього, зняття з обліку фізичних осіб-підприємців, у тому числі тих, які обрали спрощену систему оподаткування, здійснюється органами фіскальної служби на підставі відомостей з реєстраційної картки, наданих державним реєстратором, а осіб, які провадять незалежну професійну діяльність – за їхньою заявою, після проведення передбачених законодавством перевірок платників, звірення розрахунків та проведення остаточного розрахунку.
З цим роз’ясненням можна ознайомитись у листі ДФС України від 30.12.2016р. № 41658/7/99-99-13-02-01-17.

Податкова знижка на навчання: враховуються суми витрат, понесені у звітному році
Платник податку на доходи фізичних осіб має право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року. Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року.
До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). При цьому, у зазначених документах обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання).
Згідно зі статтею 166 Податкового кодексу України платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді суми коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних вищих та професійно-технічних навчальних закладів для компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення.
Навчальний рік триває 12 місяців, розпочинається, як правило, 01 вересня. Семестр – це половина навчального року у вищих навчальних закладах. Отже, до навчального року включаються місяці календарного року наступного за звітним.
Враховуючи викладене вище, оскільки до податкової знижки за звітний календарний рік дозволено включати суми витрат, понесених платником податку за навчання протягом звітного податкового року, а відповідно до умов договору (контракту) про надання освітньої послуги (навчання) платником здійснюється оплата за місяці навчального року, який

Джерело: guru.ua

Категорії: Новости Днепропетровска Новости Никополя

10.04.2017 13:54