Новини Нікопольськoї ОДПІ

Новини Нікопольськoї ОДПІ

Сергій Білан: У цьому році податковою міліцією ліквідовано 16 конвертаційних центрів
З початку поточного року працівниками податкової міліції припинено діяльність 16 конвертаційних центрів, якими було проконвертовано понад 3 млрд. грн. Про це повідомив Перший заступник Голови ДФС Сергій Білан.
За його словами, до складу злочинних «конвертів» входило 174 транзитно-конвертаційних підприємств. За результатами оперативних дій накладено арешт на готівкові та безготівкові кошти на загальну суму 13,6 млн. гривень.
"Особам, що входили до складу конвертаційних центрів оголошено 6 підозр. За результатами проведених заходів до бюджету стягнуто 95,2 млн. гривень", - наголосив Сергій Білан.
Нагадаємо, що протягом 2016 року податковою міліцією було припинено діяльність 77 конвертаційних центрів, якими було проконвертовано 27 млрд. гривень. За результатами відпрацювання підприємств реального сектору економіки – користувачів послуг «конвертаційних центрів» стягнуто понад 1 млрд. 240 млн. гривень.

Павло Дроняк: Для отримання податкової знижки декларація подається до 31 грудня
Якщо людина протягом року отримувала заробітну плату, з якої утримано податок на доходи фізичних осіб, то за наявності підстав, встановлених Податковим кодексом України, така особа має право на отримання податкової знижки. Про порядок застосування права на податкову знижку розповів директор Департаменту доходів і зборів з фізичних осіб ДФС Павло Дроняк в інтерв’ю газеті «Факти».
За його словами, податкова знижка надається, якщо фізичною особою протягом звітного року понесені витрати, пов’язані зі сплатою за навчання в вищих та професійно-технічних навчальних закладах, внесками на благодійність, відсотками за іпотечним кредитом, витратами на переобладнання машин під біопаливо, витратами на отримання доступного житла за державними програмами тощо.
«Загалом, 80 відсотків громадян заявляють про право на податкову знижку за витратами на навчання у вищих і професійно-технічних навчальних закладах. При цьому дана норма поширюється як на самих платників податку, так і на їх родичів першого ступеня споріднення», – зазначив Павло Дроняк.
Для отримання податкової знижки за результатами 2016 року необхідно подати декларацію за місцем реєстрації до 31 грудня 2017 року, оскільки право на податкову знижку на наступні роки не переноситься. У декларації необхідно вказати суму одержаного за рік доходу у вигляді зарплати, вид понесених витрат, їх розмір і розраховану суму податку на доходи фізичних осіб до повернення.
Посадовець також акцентував увагу на тому, що є кілька обмежень для надання податкової знижки.
«По-перше, вона надається тільки фізичним особам - резидентам України, які мають реєстраційний номер облікової картки платника податку або відповідну відмітку в паспорті про відмову від його прийняття. По-друге, претендувати на податкову знижку можна тільки в разі, якщо людина витратила гроші на придбання товарів, робіт або послуг саме у резидента - як юридичної, так і фізичної особи, і цьому є документальне підтвердження.», – підкреслив Павло Дроняк.
Крім того, розмір знижки по окремим видам має обмеження. Наприклад, витрати, понесені на навчання у вищих і професійно-технічних навчальних закладах у 2016 році, не повинні перевищувати розмір доходу, встановленого для застосування податкової соціальної пільги, у розрахунку на кожний повний або неповний місяць навчання (у 2016 році це – 1930 грн. у розрахунку за місяць).
Також встановлено обмеження, що загальна сума понесених витрат не повинна перевищувати загальну суму зарплати людини за цей же рік. Крім того, право на податкову знижку не поширюється на інші доходи, наприклад, доходи від підприємницької діяльності.
Після отримання декларації, здійснюється перерахунок утриманого податку на доходи фізичних осіб та визначається сума, що підлягає поверненню. Кошти з бюджету повертаються протягом 60 днів поштовим переказом або на банківський рахунок заявника.

Іван Романов: Скарги на корупційні дії працівників ДФС зменшилися втричі
Протягом січня 2017 року на антикорупційний сервіс Державної фіскальної служби «Пульс» надійшло 31 звернення від платників податків та громадян. Про це повідомив директор Інформаційно-довідкового департаменту ДФС Іван Романов.
За його словами, завдяки переорієнтації роботи сервіс «Пульс» приймає інформацію щодо корупційних та кримінальних правопорушень з боку працівників органів ДФС, переміщення через митний контроль товарів з приховуванням від митного контролю, черг на митних постах та Центрах обслуговування платників тощо.
В основному платники скаржилися на «Пульс» з приводу черг на митних постах та пунктах пропуску. За перший місяць цього року надійшло 12 таких скарг. Щодо черг у ЦОПах звернулися 7 платників, перевищення терміну адміністративних послуг – 3, відмови у прийнятті вхідної кореспонденції – 2. Про випадки контрабанди повідомили 2 заявники.
Варто відзначити, що безпосередньо з антикорупційної тематики надійшло лише 5 звернень. Це втричі менше, ніж за січень 2016 року, коли надійшло 15 таких скарг.
«Всі звернення, що надходять на «Пульс» розглядаються в оперативному порядку, особливо це стосується повідомлень про корупційні дії співробітників органів ДФС. Так, зокрема, розгляд січневих звернень платників станом
на 1 лютого завершено майже на 97 відсотків. Про їх результати поінформовано заявників», – розповів Іван Романов.
Він також підкреслив, що досить велика увага приділяється якості та обґрунтованості наданих відповідей платникам податків. Для встановлення оцінки отриманої відповіді на звернення проводять опитування платників податків. Так, протягом січня близько 89 відсотків опитаних були повністю задоволені результатами розгляду їх звернень.
Нагадаємо, антикорупційний сервіс ДФС «Пульс» приймає звернення щодо можливих корупційних та кримінальних правопорушень у сфері службової діяльності з боку конкретних посадових осіб структурних підрозділів ДФС та її територіальних органів, переміщення через митний кордон України товарів з приховуванням або незаконним звільненням від митного контролю, утворення черг на митних постах та в пунктах пропуску, ЦОП, перевищення терміну надання адміністративної послуги, відмова в записі на особистий прийом або в прийнятті вхідної кореспонденції структурними підрозділами ДФС та її територіальними органами.
Телефон «Пульсу» (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.

У січні місцеві бюджети Дніпропетровської області отримали понад 260 млн. грн. плати за землю
За перший місяць поточного року надходження плати за землю від платників Дніпропетровського регіону склали 260,1 млн. грн., зокрема, юридичними особами сплачено понад 246,8 млн. грн., решта – фізичними особами.
«В цьому році відбулося зростання доходів місцевих громад Дніпропетровщини по платі за землю у порівнянні з січнем 2016 року на 87,3 млн. грн., або на 50,5%.
Плата за землю посідає друге місце за обсягами надходжень до місцевих бюджетів області, її питома вага становить понад 20 відсотків у загальній сумі надходжень. Тому, легалізація земельних відносин – один із напрямків нашої спільної з місцевими органами влади роботи», - підкреслила в. о. начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Оксана Томчук.

В минулому році підприємці – «cпрощенці» Дніпропетровщини сплатили до бюджету 853,9 млн. грн.
Протягом минулого року до місцевих бюджетів Дніпропетровської області надійшло 853,9 млн. грн. єдиного податку від суб’єктів господарювання - фізичних осіб, що на 316,7 млн. грн., або на 58,9% більше, ніж у 2015 році. У першому місяці 2017 року підприємці – «cпрощенці» поповнили бюджети місцевих громад Дніпропетровщини на 112,2 млн. грн., що майже в 2 рази більше фактичних надходжень січня минулого року. Про це повідомила заступник начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Ольга Маласай.
У Дніпропетровській області працює 72 тисячі 861 підприємець, які обрали спрощену систему оподаткування, обліку та звітності.
Майже 8,2 тисячі підприємців обрали першу групу спрощеної системи оподаткування, понад 38,7 тисяч зареєстровані на другій групі та майже 26 тисяч працюють, обравши третю групу спрощеної системи оподаткування.
Станом на 20.02.2017 за 2016 рік підприємцями - платниками єдиного податку ІІІ групи задекларовано валового доходу на загальну суму 15312,8 млн. грн., що на 3355,6 млн. грн. більше ніж за аналогічний період 2015 року (або на 28,1%), сума єдиного податку до сплати склала 738,1 млн. грн., що на 281,9 млн. грн. більше ніж за аналогічний період 2015 року (або на 61,8%).

Статистика та профілактика порушень митного законодавства
24 лютого у прес-центрі Інформаційного агентства «МОСТ-ДНЕПР» відбулася прес-конференція на тему: «Статистика та профілактика порушень митного законодавства. Боротьба з контрабандою. Протидія митним правопорушенням» за участі начальника відділу інформаційно-аналітичної роботи управління протидії митним правопорушенням Дніпропетровської митниці ДФС Віталія Аксютіна.
Віталій Аксютін повідомив, що з початку 2017 року Дніпропетровською митницею ДФС складено 50 протоколів про порушення митних правил на загальну суму 18,9 млн. грн.
«З них справ про порушення митних правил окремої категорії, де вартість предмета правопорушення перевищує 50 тис. грн. – 17. За аналогічний період 2016 року митницею складено 6 протоколів на суму 70 млн. грн., також зросла кількість протоколів про порушення транспортування автомобілів. А з початку року митницею вже направлено 2 повідомлення про протиправну діяльність, з ознаками злочину за ст.213 і ст.358 Кримінального кодексу України.
Крім того, за результатами проведених заходів, з початку року співробітниками окремого підрозділу управління протидії митним правопорушенням складено 44 протоколи на суму 13 млн грн.
Якщо говорити про конфісковані товари, то в основному це будівельні матеріали і товари народного споживання», – зазначив Віталій Аксютін.

Дорогі жінки!
З нагоди прекрасного весняного свята – Міжнародного жіночого дня 8 Березня від усього серця вітаємо вас і бажаємо міцного здоров’я, благополуччя, радості, кохання і краси.
Хай це свято зігріває надіями, а любов і віра огортають вас і вашу родину щастям і благополуччям!
Успіхів вам, гарного святкового настрою, оптимізму та усіляких гараздів!

З повагою
Начальник Нікопольської ОДПІ Володимир Джавун

Щодо рівномірності сплати податкових зобов’язань
Відповідно до пп. 14.1.156 п.14.1 ст.14 ПКУ податкове зобов’язання — це сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством.
Згідно зі статтею 57 Податкового кодексу України платник податків зобов’язаний самостійно сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим кодексом.
З метою забезпечення виконання соціальних видатків та проведення відшкодування податку на додану вартість в автоматичному режимі просимо рівномірно сплачувати суми податкових зобов’язань не чекаючи останнього дня.
Від своєчасної сплати податків, зборів (обов’язкових платежів), залежить стан наповнення бюджетів усіх рівнів, соціально-економічний розвиток держави, добробут усіх громадян, адже своєчасно сплачені податки – це виплата заробітної плати освітянам, працівникам охорони здоров’я, культури, пенсій, стипендій, фінансування соціальних заходів та інше. Тому платники податків повинні не тільки не порушувати встановлені терміни сплати, а й піклуватися про рівномірне наповнення дохідної частини бюджету, зазначив начальник Нікопольської ОДПІ Володимир Джавун.

Щодо розгляду звернень громадян за січень-лютий 2017 року
Як повідомила заступник начальника Нікопольської ОДПІ Вікторія Радецька, з початку року до Нікопольської ОДПІ надійшло 1 письмове звернення громадян, що на 1 звернення менше, ніж за відповідний період 2016 року. За результатами розгляду звернень надано відповідь на 1 звернення.
Порушень під час розгляду звернень громадян не зафіксовано. До Нікопольської ОДПІ громадяни повторно не зверталися, неодноразових звернень громадян не надходило.

В Нікопольському регіоні вже більше 600 громадян подали декларації про майновий стан і доходи
Як повідомив перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський, станом на 1 березня поточного року задекларували свої доходи за минулий рік 602 громадянина, які визначили до сплати податок на доходи фізичних осіб суму, що складає 0,5 млн. гривень та 131,6 тис. гривень військового збору. Нагадуємо, що сума податкових зобов’язань податку на доходи фізичних осіб та військового збору, зазначена в поданій річній декларації, сплачується громадянами самостійно до 1 серпня 2017 року.
Для отримання податкової знижки звернулися до фіскальних органів 333 громадян. Серед них більше всього батьків студентів, які оплачували у 2016 році вартість навчання своїх дітей.
Шановні громадяни! Отримати бланки податкових декларацій про майновий стан і доходи можна безкоштовно в центрах обслуговування платників (можливо також роздрукувати бланки самостійно з офіційного Веб-порталу ДФС України). Декларацію ви можете за власним вибором подати особисто (або уповноваженою на це особою), поштою або засобами електронного зв’язку.
Останній день подання декларацій громадянами, які зобов’язані задекларувати свої доходи - 3 травня 2017 року. Звертатися для отримання податкової знижки за наслідками 2016 року можна упродовж поточного року.

За два місяці платники Дніпропетровщини перерахували до бюджетів усіх рівнів та ЄСВ 13 млрд. 435 млн. гривень
З початку поточного року органами ДФС у Дніпропетровській області забезпечено у бюджети усіх рівнів та ЄСВ 13 млрд. 435,1 млн. грн., що на 3 млрд. 573,7 млн. грн. більше, ніж у січні - лютому 2016 року.
Так, до державного бюджету впродовж двох місяців 2017 року спрямовано 8 млрд. 072,8 млн. грн., що на 2 млрд. 531,1 млн. грн. більше, ніж за відповідний період 2016 року.
До місцевих бюджетів Дніпропетровського регіону протягом січня - лютого поточного року забезпечено 3 млрд. 163,2 млн. грн. Це на 973,3 млн. грн. більше фактичних надходжень перших місяців 2016 року.
Єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування з початку року зібрано 2 млрд. 199,1 млн. грн. Порівняно з 2016 роком надходження зросли на 69,3 млн. грн.

Внутрішня безпека ДФС продовжує виявляти осіб, які вдавались до корупційних дій
Так, у Дніпропетровській області у ході досудового розслідування кримінального провадження, розпочатого у жовтні минулого року за матеріалами підрозділу внутрішньої безпеки ГУ ДФС у Дніпропетровській області, повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ст. 368 КК України (прийняття пропозиції, обіцянки або одержання неправомірної вигоди службовою особою) та ст. 361-2 КК України (несанкціоновані збут або розповсюдження інформації з обмеженим доступом, яка зберігається в електронно-обчислювальних машинах, автоматизованих системах, комп'ютерних мережах або на носіях такої інформації) керівнику одного з відділів ГУ ДФС у Дніпропетровській області.
Досудовим розслідуванням встановлено, що вказана службова особа на системній основі отримувала неправомірну винагороду за розповсюдження інформації з автоматизованих інформаційних систем ДФС.
Так, «вартість» відомостей стосовно одного суб’єкта господарської діяльності дорівнювала 500 гривень. Кошти перераховувались на власну банківську картку посадовця.
Наразі відносно службовця застосовано запобіжний захід у вигляді тримання під вартою.
У Львівській області задокументований факт одержання неправомірної вигоди у сумі 4800 грн. посадовою особою митного поста «Угринів» Львівської митниці ДФС за безперешкодний пропуск автозапчастин через митний кордон України.
Службовій особі митниці оголошено про підозру у вчинення злочину, передбаченого ст. 368 КК України («прийняття пропозиції, обіцянки або одержання неправомірної вигоди службовою особою») та обрано запобіжний захід у вигляді тримання під вартою.
На Харківщині у ході супроводження кримінального провадження, розпочатого за матеріалами підрозділу внутрішньої безпеки ГУ ДФС у Харківській області, повідомлено про підозру у вчиненні злочину, передбаченого ст. 368 КК України («прийняття пропозиції, обіцянки або одержання неправомірної вигоди службовою особою») керівнику відділу однієї з податкових інспекцій Харкова.
Вказана службова особа вимагала та одержала від місцевого підприємця гроші у сумі 5 тисяч гривень за прискорення та безперешкодну видачу свідоцтва платника податку на додану вартість.
Посадовець затриманий та перебуває під арештом.

У рядах «Фантому» відбулася чергова ротація
У рядах спеціального підрозділу Державної фіскальної служби України під назвою «Фантом», у складі якого служать співробітники податкової міліції, відбулась чергова ротація. Співробітники податкової міліції ДОУ ДФС України, у числі яких і дніпровці, повернулися додому.
Зараз же у підрозділі «Фантом» у зоні АТО на території Донецької та Луганської областей все ще несуть службу інші наші співвітчизники – співробітники податкової міліції ГУ ДФС у Дніпропетровській області. Нагадуємо, що перед від’їздом бійці, в обов’язковому порядку, проходять спеціальне навчання та підготовку. У ході проведення АТО співробітники підрозділу «Фантом» неодноразово зарекомендували себе як кваліфіковані спеціалісти по боротьбі з контрабандною продукцією.

Фахівці Дніпропетровської митниці ДФС знайшли заборонений ефедрин
На митну територію України в зоні діяльності Київської міської митниці ДФС згідно накладної DHL з Йорданії було переміщено товар – «натуральна трава для особистого вживання» вагою 5,4 кг, оголошеною вартістю 5 доларів США, який надалі на підставі повідомлення про транзитне переміщення був доставлений в зону діяльності Дніпропетровської митниці ДФС.
Під час здійснення митного контролю та огляду зазначеного міжнародного експрес-відправлення встановлено, що у картонній коробці знаходяться запаковані в поліетиленову плівку висушені стеблини рослинного походження зеленого кольору.
За результатами проведеного експрес-аналізу з використанням тесту «(PSEUDO)-EPHEDRINE TEST» (M.M.C. International B.V., batch №251891) встановлено вміст в висушених стеблинах рослинного походження зеленого кольору прекурсору – «ЕФЕДРИН», який включений до Списку 1 Таблиці IV Постанови Кабінету Міністрів України від 06.05.2000 №770 «Про затвердження переліку наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів».
Дніпропетровською митницею ДФС направлено до слідчого відділу Управління служби безпеки України в Дніпропетровській області Повідомлення про протиправне діяння, що містить ознаки злочину передбачене ч.3 ст. 305 Кримінального кодексу України.

Махінатори незаконно заволоділи коштами меткомбінату на суму 24 млн. грн.
Підрозділом боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, ГУ ДФС у Дніпропетровській області спільно з обласним управлінням Національної поліції встановлено, що посадові особи одного з товариств з обмеженою відповідальністю м. Кривого Рогу з метою заволодіння коштами металургійного комбінату, використовуючи підконтрольні підприємства, створили схему фіктивної технології збагачення відходів металургійного виробництва.
Так, підконтрольні підприємства зазначеного ТОВ одержали від металургійного комбінату 70 тис. тонн залізовмісного шламу на загальну суму 3 млн. грн., а згодом, сфальсифікувавши документи щодо збагачення сировини, нібито поставили її на підприємства з ознаками фіктивності.
Повернення сировини на ТОВ після такого «збагачення» відбувалось у тій же кількості та якості, але загальною вартістю вже понад 25 млн. грн.
У подальшому ТОВ поставило зазначений товар на металургійний комбінат та отримало грошові кошти у розмірі 31 млн. грн.
Загальна сума коштів меткомбінату, якою заволоділи посадові особи товариства шляхом безпідставного завищення вартості сировини, склала понад 24 млн. грн.
За даними фактами до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено відомості про вчинення кримінального правопорушення за ознаками злочину, передбаченого ч.3 ст. 191 КК України.
Здійснюється кримінальне провадження.

Отримання відомостей про доходи
В рамках електронного декларування доходів державних службовців для фізичних осіб в Електронному кабінеті платника функціонує сервіс:
«Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді».
Сервіс створено з метою забезпечення зручності платників, які бажають отримати відомості про доходи в електронному вигляді.
Для цього фізичній особі з використанням електронного цифрового підпису (ЕЦП) необхідно в розділі «Подання заяв, запитів для отримання інформації» особистого кабінету створити та направити відповідний запит. Запит для отримання відомостей про доходи формується виключно фізичними особами – платниками податків для отримання інформації про себе. Звертаємо увагу, що відомості про суми отриманих доходів та суми сплачених податків в електронному вигляді надаються за останні три роки (по квартально), відомості за останній звітний період (квартал) надаються через 60 днів після його закінчення (тобто запит про суми виплачених доходів та утриманих податків за 2016 рік вже можна направляти).
Детально ознайомитись з Порядком отримання відомостей про доходи можна на офіційному веб-порталі ДФС у рубриці: Фізичним особам (//sfs.gov.ua./fizichnim-osobam/vidomosti-doxid). Матеріали роз’яснювального характеру з питань декларування громадянами доходів розміщено в банері «Декларування доходів громадян».

Щодо розділу «Ставки податків і зборів»
Нікопольська ОДПІ нагадує, що з метою забезпечення належного рівня поінформованості платників податків, систематизації інформації для зручності її пошуку та аналізу, в Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі діє розділ «Ставки податків і зборів», де можна оперативно у будь-який час та у зручній формі ознайомитись із ставками загальнодержавних та місцевих податків і зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та з інформацією щодо оподаткування товарів в залежності від обраного митного режиму.

Про електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера»
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що на офіційному веб-порталі ДФС України діє електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера».
Цей сервіс надає можливість отримати інформацію про назву платника податків (у разі його пошуку за кодом ЄДРПОУ) та про перебування його на обліку в органах ДФС, а також перевірити надійність ділових партнерів, як фізичних так і юридичних осіб, у частині сумлінності сплати ними податків до бюджету, тобто наявності/відсутності податкового боргу.
Для цього достатньо знати код згідно з ЄДРПОУ – для юридичної особи (реєстраційний номер облікової картки платника податків – для фізичної особи) або точну назву партнера, ввести відому інформацію в одне з відповідних полів. За цією інформацією система здійснить пошук з баз даних, доступних для публічного використання, та повідомить про результати пошуку.
З 11.07.2014 оновлення інформації на сайті щодо стану розрахунків платника податків з бюджетом (про наявність заборгованості) відбувається щоденно, крім вихідних та святкових днів, після проведення розрахунків зведених показників у центральній базі даних за результатами попереднього банківського дня.

Про використання захищених носіїв ключової інформації
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що Акредитований центр сертифікації ключів Інформаційно - довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД ДФС) на головній сторінці офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД ДФС у розділі «Новини» за посиланням http://www.acskidd.gov.ua/news повідомив наступне.
Законом України від 22.05.2003 року «Про електронний цифровий підпис» передбачено, що державні реєстратори прав на нерухоме майно, державні реєстратори юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, нотаріуси (далі – користувачі реєстрів) використовують лише захищені носії особистих ключів (далі – НКІ).
Зазначене обмеження введено Законом України від 06 жовтня 2016 року №1666 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення державної реєстрації прав на нерухоме майно та захисту прав власності» як дієвий засіб для протидії шахрайству з використанням даних Єдиних та державних реєстрів Міністерства юстиції України.
Таким чином, для отримання послуг електронного цифрового підпису та здійснення генерації ключів в АЦСК ІДД ДФС користувачам реєстрів необхідно мати при собі захищений НКІ.
У разі відсутності у користувача реєстру захищеного НКІ, адміністратором реєстрації АЦСК ІДД ДФС буде прийнято рішення про відмову у наданні послуг ЕЦП.
Дане обмеження не стосується випадків отримання послуг ЕЦП користувачами реєстрів у якості фізичних осіб.

Антикорупційний сервіс «Пульс»
З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності територіальних органів Фіскальної служби України нагадуємо платникам податків про функціонування антикорупційного сервісу Фіскальної служби України «Пульс», який доступний клієнтам податкової служби та митниці. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.
Ефективний сервіс за гарячою лінією попереджує: труднощі в спілкуванні; некоректне ставлення; перевищення повноважень; неякісне обслуговування; та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.

Плата за землю: податкові зміни для фізичних осіб у 2017 році
Нікопольська ОДПІ інформує, що Державна фіскальна служба України у листі від 08.02.2017 №3012/7/99-99-13-03-01-17 (далі – лист ДФС №3012) повідомила про зміни, запроваджені з 01.01.2017 Законом України від 21.12.2016 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні», зокрема, до норм статей 286 та 287 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), якими регламентується порядок обчислення та строки сплати плати за землю.
Пунктом 286.5 статті 286 ПКУ уточнено порядок нарахування контролюючими органами податкового зобов’язання з земельного податку (далі – податок) фізичним особам.
Так, нарахування фізичним особам сум податку проводиться контролюючими органами (за місцем знаходження земельної ділянки), які надсилають (вручають) платникові за місцем його реєстрації до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку, визначеному статтею 58 ПКУ.
У разі переходу права власності на земельну ділянку від одного власника – юридичної або фізичної особи до іншого протягом календарного року податок сплачується попереднім власником за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому припинилося право власності на зазначену земельну ділянку, а новим власником – починаючи з місяця, в якому він набув права власності.
У разі переходу права власності на земельну ділянку від одного власника – фізичної особи до іншого протягом календарного року контролюючий орган надсилає (вручає) податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.
Якщо такий перехід відбувається після 1 липня поточного року, то контролюючий орган надсилає (вручає) попередньому власнику нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).
Платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки для проведення звірки даних щодо:
● розміру площі земельної ділянки, що перебуває у власності та/або користуванні платника податку;
● права на користування пільгою із сплати податку;
● розміру ставки податку;
● нарахованої суми податку.
У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема, документів на право власності, користування пільгою, контролюючий орган за місцем знаходження земельної ділянки проводить протягом десяти робочих днів перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).
Також пунктом 287.2 статті 287 ПКУ визначено, що облік фізичних осіб – платників податку і нарахування відповідних сум проводяться контролюючими органами за місцем знаходження земельної ділянки щороку до 1 травня.
Лист №3012 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням: http://sfs.gov.ua/podatki-ta-zbori/mistsevi-podatki/podatok-na-neruhome-mayno--/listi-dps/285268.html

Витрати, дозволені до включення до податкової знижки за 2016 рік
Нікопольська ОДПІ нагадує, що повернути частину податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО), сплаченого громадянами із заробітної плати, можна, зокрема, у разі реалізації ними права на податкову знижку шляхом подання річної податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація).
Перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки, визначені у пункті 166.3 статті 166 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).
Фізична особа – платник ПДФО має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу за наслідками звітного 2016 року такі фактично здійснені ним протягом звітного року витрати:
Категорії витрат (відображаються у рядку 13 Декларації) Норма ПКУ Назва витрат, дозволених для включення до податкової знижки
1 Підпункт 166.3.1 п.166.3 ст.166 та ст.175 ПКУ Частина суми процентів, сплачених за користування іпотечним житловим кредитом, що визначається відповідно до статті 175 ПКУ
2 Підпункт 166.3.2 п.166.3 ст.166 ПКУ Пожертвування або благодійні внески неприбутковим організаціям, які на дату перерахування (передачі) коштів та майна відповідали умовам, визначеним пунктом 133.4 статті 133 ПКУ
3 Підпункт 166.3.3 п.166.3 ст.166 ПКУ Сума коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних вищих та професійно-технічних навчальних закладів для компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення
5 Підпункт 166.3.5 п.166.3 ст.166 ПКУ Страхові платежі (внески, премії) за договорами довгострокового страхування життя та пенсійні внески у рамках недержавного пенсійного забезпечення
6 Підпункт 166.3.6 п.166.3 ст.166 ПКУ Суми витрат на оплату допоміжних репродуктивних технологій або оплату державних послуг, пов’язаних з усиновленням дитини, включаючи сплату державного мита
7 Підпункт 166.3.7 п. 166.3 ст. 166 Кодексу Суми коштів, сплачених у зв’язку з переобладнанням транспортного засобу, що належить платникові податку, з використанням у вигляді палива моторного сумішевого, біоетанолу, біодизелю, стиснутого або скрапленого газу, інших видів біопалива
8 Підпункт 166.3.8 п. 166.3 ст. 166 Кодексу Суми витрат на сплату видатків на будівництво (придбання) доступного житла, визначеного законом, у тому числі на погашення пільгового іпотечного житлового кредиту, наданого на такі цілі, та процентів за ним

Репетиторам та представникам творчих професій необхідно задекларувати доходи за 2016 рік
Нікопольська ОДПІ нагадує, що у разі отримання доходу від послуг репетиторства, з яких торік не було сплачено податок на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) та військовий збір (далі – ВЗ), громадяни повинні подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи за 2016 рік (далі – Декларація) до податкової інспекції за місцем своєї податкової адреси.
Відзвітуватися про отримані минулого року доходи варто спортсменам, акторам та іншим представникам творчих професій у разі, якщо при нарахуванні та виплаті таких доходів не було сплачено ПДФО та ВЗ.
Подати Декларацію можна як у паперовому вигляді у центрах обслуговування платників чи відділеннях ОДПІ, так і засобами сучасних інформаційних технологій.
Декларантам варто скористатися спеціальним електронним сервісом «Декларація про майновий стан» у відкритій частині Електронного кабінету платника, який розміщено на головній сторінці офіційного веб-порталу ДФС України (sfs.gov.ua) або за посиланням cabinet.sfs.gov.ua.
Фізичні особи – платники податків у відкритій частині Електронного кабінету платника можуть заповнити, зберегти та роздрукувати Декларацію, а у розділі «Введення звітності» особистого кабінету з використанням електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП) можуть подати Декларацію в електронному вигляді.
Нагадуємо, що отримати безкоштовно ключі ЕЦП можна у пунктах реєстрації користувачів Акредитованого центру сертифікації ключів при ГУ ДФС у Дніпропетровській області управління (центру) сертифікації ключів ІДД ДФС:
► у місті Дніпро за адресами:
- проспект Слобожанський, буд.95а, центр обслуговування платників, зала 3, кабінети 9 та 10;
- проспект Богдана Хмельницького, буд.25, вікна реєстрації користувачів ЕЦП №21 та №22;
► у місті Кривий Ріг за адресою проспект Героїв – підпільників, буд. 42, кабінет 112а.
Детальніше про режим роботи та контактні телефони пунктів реєстрації користувачів АЦСК ІДД ДФС можна дізнатися у розділі «Контакти» офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД ДФС за посиланням:http://acskidd.gov.ua/contacts
Прозвітувати про отримані у 2016 році необхідно за новою формою Декларації, яка затверджена наказом Міністерства фінансів України від 15.09.2016 №821 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 02 жовтня 2015 року №859».
Останній день подання Декларації за 2016 рік для громадян – платників податків і осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, та які зобов’язані подати Декларації – 3 травня 2017 року.

Хто у 2017 році буде сплачувати транспортний податок?
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до п.п.267.1.1 п.267.1 ст.267 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, що відповідно до підпункту 267.2.1 пункту 267.2 цієї статті є об’єктами оподаткування.
Підпунктом 267.2.1 пункту 267.2 статті 267 ПКУ визначено, що об’єктом оподаткування транспортним податком у 2017 році є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.
Отже, легковий автомобіль буде оподатковуватись транспортним податком, якщо його середньоринкова вартість перевищуватиме 1 мільйон 200 тисяч гривень (мінімальна заробітна плата – 3 200 грн х 375).
Така вартість визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі, за методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України, станом на 1 січня податкового (звітного) року виходячи з марки, моделі, року випуску, об’єму циліндрів двигуна, типу пального.
Щороку до 1 лютого податкового (звітного) року центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі, на своєму офіційному веб-сайті розміщується перелік легкових автомобілів, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, який повинен містити такі дані щодо цих автомобілів: марка, модель, рік випуску, об’єм циліндрів двигуна, тип пального.
Обчислення суми податку з об’єкта/об’єктів оподаткування фізичних осіб здійснюється контролюючим органом за місцем реєстрації платника податку (п.п.267.6.1 п.267.6 ст.267 ПКУ).
Згідно з п.п.267.6.2 1 п.267.6 ст.267 ПКУ податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум транспортного податку та відповідні платіжні реквізити надсилаються (вручаються) платнику податку – фізичній особі контролюючим органом за місцем його реєстрації до 1 липня року базового податкового (звітного) періоду (року).
Фізичні особи – платники транспортного податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем своєї реєстрації для проведення звірки даних щодо:
а) об’єктів оподаткування, що перебувають у власності платника податку;
б) розміру ставки податку;
в) нарахованої суми податку.
У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів (зокрема документів, що підтверджують право власності на об’єкт оподаткування, перехід права власності на об’єкт оподаткування), контролюючий орган за місцем реєстрації платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).
Фізичні особи – нерезиденти у порядку, визначеному цим пунктом, звертаються за проведенням звірки даних до контролюючих органів за місцем реєстрації об’єктів оподаткування (п.п.267.6.10 п.267.6 ст.267 ПКУ).

Про заповнення податкової накладної
Нікопольська ОДПІ нагадує, що Законом України від 21.12.2016 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» (далі – Закон №1797) внесені зміни до Податкового кодексу України (далі – ПКУ), зокрема, у частині заповнення коду послуги як обов’язкового реквізиту податкової накладної/розрахунку коригування до податкової накладної (далі – податкова накладна).
У зв’язку із зазначеними нововведеннями Державна фіскальна служба України у листі від 20.02.2017 №4102/7/99-99-15-03-02-17 (далі – лист ДФС №4102) повідомила наступне.
З 1 січня 2017 року відповідно до підпункту «і» пункту 201.1 статті 201 ПКУ при складанні податкової накладної запроваджується обов’язкове заповнення коду товару згідно з УКТ ЗЕД, а для послуг – коду послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг.
При цьому пунктом 5 розділу II «Прикінцеві та перехідні положення» Закону №1797 зобов’язано Кабінет Міністрів України у тримісячний строк з дня набрання чинності Законом №1797 прийняти нормативно-правові акти, необхідні для реалізації цього Закону, та привести свої нормативно-правові акти у відповідність із Законом №1797.
Зважаючи на те, що діюча форма податкової накладної не містить окремого поля для відображення коду послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, до внесення відповідних змін до форми податкової накладної та порядку її заповнення, відсутність коду послуги у податковій накладній, дата складання якої припадає на період з 1 січня 2017 року до дати набрання чинності відповідних змін до форми податкової накладної, не визначається як помилка, допущена при складанні податкової накладної, та не може бути єдиною підставою для невизнання податкового кредиту за такою податковою накладною.
Лист №4102 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:http://sfs.gov.ua/podatki-ta-zbori/zagalnoderjavni-podatki/podatok-na-dodanu-vartist/listi-dps/287148.html

Чи зобов’язані суб’єкти господарювання – платники єдиного податку, не зареєстровані як платники ПДВ, сплачувати ПДВ та реєструватися платниками ПДВ при ввезенні (імпорті) товарів на митну територію України?
Нікопольська ОДПІ інформує, що відповідно до пункту 180.1 статті 180 розділу V «Податок на додану вартість» Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) для цілей оподаткування платником податку на додану вартість є, зокрема, будь-яка особа, що ввозить товари на митну територію України в обсягах, які підлягають оподаткуванню, та на яку покладається відповідальність за сплату податків у разі переміщення товарів через митний кордон України відповідно до Митного кодексу України.
Згідно з п.181.2 ст.181 ПКУ, якщо особи, не зареєстровані як платники ПДВ, ввозять товари на митну територію України в обсягах, що підлягають оподаткуванню згідно із законом, такі особи сплачують податок під час митного оформлення товарів без реєстрації як платники такого податку.
Тобто, суб’єкти господарювання – платники єдиного податку, не зареєстровані як платники ПДВ, повинні сплачувати податок на додану вартість при ввезенні (імпорті) товарів на митну територію України під час митного оформлення таких товарів без реєстрації як платники такого податку.
Відповідне питання та відповідь на нього розміщене у підкатегорії 101.01.01 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».

Про рентну плату за спеціальне використання води СГ, у разі оренди приміщення
Нікопольська ОДПІ інформує, що відповідно до п. 255.1 ст. 255 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) платниками рентної плати за спеціальне використання води (далі – рентної плати) є водокористувачі - суб’єкти господарювання незалежно від форми власності: юридичні особи, їх філії, відділення, представництва, інші відокремлені підрозділи без утворення юридичної особи (крім бюджетних установ), постійні представництва нерезидентів, а також фізичні особи - підприємці, які використовують воду, отриману шляхом забору води з водних об’єктів (первинні водокористувачі) та/або від первинних або інших водокористувачів (вторинні водокористувачі), та використовують воду для потреб гідроенергетики, водного транспорту і рибництва.
Пунктом 255.2 ст. 255 ПКУ визначено, що не є платниками рентної плати водокористувачі, які використовують воду виключно для задоволення питних і санітарно-гігієнічних потреб населення (сукупності людей, які знаходяться на даній території в той чи інший період часу, незалежно від характеру та тривалості проживання, в межах їх житлового фонду та присадибних ділянок), у тому числі для задоволення виключно власних питних і санітарно-гігієнічних потреб юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та платників єдиного податку.
Відповідно до п.п. 255.11.2 п. 255.11 ст. 255 ПКУ рентна плата обчислюється виходячи з фактичних обсягів використаної води (підземної, поверхневої, отриманої від інших водокористувачів) водних об’єктів з урахуванням обсягу втрат води в їх системах водопостачання, встановлених у дозволі на спеціальне водокористування, лімітів використання води, ставок рентної плати та коефіцієнтів.
За обсяги води, переданої водокористувачем-постачальником іншим водокористувачам без укладення з останніми договору на поставку води, рентна плата обчислюється і сплачується таким водокористувачем - постачальником.
Таким чином, суб’єкт господарювання у разі використання води в орендованому приміщенні, в тому числі квартирі, яка належить фізичній особі (громадянину), для здійснення господарської діяльності (в тому числі надання перукарських або стоматологічних послуг, тощо), є платником рентної плати за умови укладання договору на поставку води з водокористувачем-постачальником води.
Якщо договір на поставку води укладено не було, то рентна плата обчислюється і сплачується безпосередньо водокористувачем-постачальником за обсяги води, фактично використані суб’єктом господарювання-орендарем.

Право на податкову знижку благодійних організацій
Нікопольська ОДПІ нагадує, що нормами статті 166.3.2 ПКУ визначено, що платник податку - резидент має право включити до податкової знижки суму коштів або вартість майна, перерахованих у вигляді пожертвувань або благодійних внесків неприбутковим організаціям у розмірі, що не перевищує 4% суми загального оподатковуваного доходу такого звітного року.
При цьому, неприбуткові організації - отримувачі благодійних внесків, мають відповідати умовам, визначеним Податковим кодексом України для неприбуткових організацій.
Громадяни, які перераховували неприбутковим організаціям благодійні внески та пожертвування та бажають скористатися правом на нарахування податкової знижки, мають право надавати річну податкову декларацію за звітний 2016 рік протягом всього поточного 2017 року (включно по 31 грудня 2017 року).

Щодо припинення підприємницької діяльності фізичних осіб
Нікопольська ОДПІ нагадує, що після державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізична особа продовжує обліковуватись у контролюючих органах, як фізична особа - платник податків, яка отримувала доходи від провадження підприємницької діяльності до зняття її із податкового обліку.
Така фізична особа має забезпечити остаточні розрахунки з податків від провадження підприємницької діяльності, в установлені строки подати відповідному контролюючому органу річну податкову декларацію за звітний рік, у якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця.
Відповідно до внесених змін до Податкового Кодексу, з 01.01.2017 року фізичні особи, стосовно яких проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності ФОП на загальній системі оподаткування за її рішенням, подають податкову декларацію за останній базовий податковий (звітний) період, в якій відображаються виключно доходи від проведення підприємницької діяльності, протягом 30 календарних днів з дня проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності (п. 177.11 ст. 177 ПКУ).
Крім того, наголошуємо, що фізична особа - підприємець, яка припиняє підприємницьку діяльність повинна закрити усі рахунки відкриті у фінансових установах (крім рахунків, відкритих для зарахування коштів на вимогу фізичних осіб).

Коли професійні спілки подають звіт про використання доходів неприбуткової організації
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що Законом України від 21 грудня 2016 року № 1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні», який набрав чинності 01.01.2017, уточнено вимоги до неприбуткових організацій.
Відповідно до п. 46.2 ст. 46 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) для професійних спілок, їх об’єднань та організацій профспілок передбачено подання звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації (далі – Звіт) лише у разі порушень вимог п. 133.4 ст.133 ПКУ.
Норма п.46.2 ст. 46 ПКУ стосовно подання професійними спілками, їх об’єднаннями та організаціями профспілок Звіту лише у разі порушень вимог п. 133.4 ст. 133 ПКУ вперше застосовуватиметься за результатами звітування за 2016 рік.
Вказані роз’яснення надані листом ДФС від 08.02.2017 № 2991/7/99-99-15-02-01-17 «Про зміни в оподаткуванні податком на прибуток підприємств у 2017 році».

Чи необхідно неприбутковій організації подавати до фіскального органу фінансову звітність за 2016 рік?
Згідно з п. 46.2 ст. 46 Податкового кодексу України фінансова звітність є додатком до податкової декларації та її невід’ємною частиною, подається як платниками податку на прибуток підприємств (разом з декларацією з податку на прибуток), так і неприбутковими підприємствами, установами та організаціями (разом зі звітом про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації).
Таким чином, неприбуткові підприємства, установи та організації разом зі звітом про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації за 2016 рік подають до контролюючого органу річну фінансову звітність.

Податкова соціальна пільга, коли фізична особа працює неповний день
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що платник податку на доходи фізичних осіб має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отриманого від одного роботодавця у вигляді заробітної плати (інших прирівняних до неї відповідно до законодавства виплат, компенсацій та винагород), якщо його розмір не перевищує суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень.
У 2017 році розмір заробітної плати, що дає право на податкову соціальну пільгу, становить – 2240 грн. (прожитковий мінімум на працездатну особу - 1600 грн. х 1,4), а у 2016 році – 1930 грн. (1378 грн. х 1,4).
Отже, фізична особа, яка працює неповний робочий день, має право на податкову соціальну пільгу за умови якщо розмір її заробітної плати не перевищує граничного розміру для отримання податкової соціальної пільги.

Щодо прискореної амортизації основних засобів
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що платникам податку надано право застосування з 01 січня 2017 року мінімально допустимого строку амортизації (два роки) основних засобів четвертої групи (машини та обладнання) для розрахунку амортизації за прямолінійним методом - щодо нових основних засобів, якщо витрати на їх придбання понесені (нараховані) платником податків після 01 січня 2017 року та для таких основних засобів забезпечується одночасне виконання таких вимог:
не були введені в експлуатацію та не використовувалися на території України;
введені в експлуатацію в межах одного з податкових (звітних) періодів, починаючи з 01 січня 2017 року до 31 грудня 2018 року;
використовуються у власній господарській діяльності та не продаються або не надаються в оренду іншим особам (за винятком платників податків, основним видом діяльності яких є послуги з надання в оренду майна).
У разі недотримання встановлених вимог, починаючи з дати введення таких основних засобів в експлуатацію, платник податку у податковому (звітному) періоді, в якому відбувся факт невикористання основних засобів у власній господарській діяльності або їх продаж, зобов'язаний відкоригувати фінансовий результат до оподаткування на такі різниці:
збільшити фінансовий результат до оподаткування - на суму нарахованої амортизації основних засобів протягом податкових (звітних) періодів, у яких здійснювалося нарахування амортизації із застосуванням мінімально допустимих строків амортизації основних засобів,
зменшити фінансовий результат до оподаткування - на суму розрахованої амортизації таких основних засобів відповідно до п. 138.3 ст. 138 Кодексу за відповідні податкові (звітні) періоди.
Зазначена норма визначена п. 43 підрозд. 4 розд. XX податкового кодексу України.

Камеральна перевірка форми № 1-ДФ
Камеральна перевірка податкової декларації або уточнюючого розрахунку може бути проведена лише протягом 30 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку їх подання, а якщо такі документи були надані пізніше, - за днем їх фактичного подання (п. 76.3 ст. 76 Податкового кодексу України (далі – ПКУ)).
Порядок проведення камеральної перевірки визначено ст. 76 ПКУ.
Згідно з п. 76.2 ст. 76 ПКУ порядок оформлення результатів камеральної перевірки здійснюється відповідно до вимог ст. 86 ПКУ.
Методичні рекомендації щодо організації та проведення камеральних перевірок податкової звітності платників податків, крім перевірок податкової декларації про майновий стан і доходи та податкової декларації платника єдиного податку - фізичної особи - підприємця затверджені наказом Міністерства доходів і зборів України від 14 червня 2013 року № 165 (далі - Наказ).
Особливості проведення камеральних перевірок Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (ф. № 1ДФ) передбачені п. 3.4 Наказу.
Згідно з п. 3.4 Наказу обов'язковій перевірці підлягають реквізити передбачені п.п. 3.1.1 - п.п. 3.1.13 п. 3.1 Порядку та графи 2 „Податковий номер або серія та номер паспорта*”, 5 „Ознака доходу”, 6 „Дата прийняття на роботу”, 7 „Дата звільнення з роботи” та 8 „Ознака податкової соціальної пільги”.
Також перевірці підлягають зазначені в останньому рядку Розділу І „Суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і суми утриманого з них податку” податкового розразунку за формою № 1ДФ загальні суми нарахованого доходу (гр. За), виплаченого доходу (гр. 3), нарахованого податку (гр. 4а), перерахованого податку (гр. 4) та суми, що зазначені в Розділі II „Оподаткування процентів, виграшів (призів) у лотерею та військовий збір” податкового розразунку за формою № 1ДФ, зокрема в рядку „Військовий збір”.

Благодійники мають право на податкову знижку
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що при перерахуванні коштів неприбутковим благодійники мають право на податкову знижку.
Нормами статті 166.3.2 ПКУ визначено, що платник податку - резидент має право включити до податкової знижки суму коштів або вартість майна, перерахованих у вигляді пожертвувань або благодійних внесків неприбутковим організаціям у розмірі, що не перевищує 4% суми загального оподатковуваного доходу такого звітного року.
При цьому, неприбуткові організації - отримувачі благодійних внесків, мають відповідати умовам, визначеним Податковим кодексом України для неприбуткових організацій.
Громадяни, які перераховували неприбутковим організаціям благодійні внески та пожертвування та бажають скористатися правом на нарахування податкової знижки, мають право надавати річну податкову декларацію за звітний 2016 рік протягом всього поточного 2017 року (включно по 31 грудня 2017 року).
Для зручності декларантів на офіційному веб - порталі ДФС України функціонує спеціальний банер «Декларування доходів громадян -2017 » , в якому крім нормативних та інформаційних матеріалів, розміщено зразок Декларації про майновий стан і доходи, детальна Інструкція щодо її заповнення та додатків до неї.

Виробникам сільськогосподарської продукції
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що підпунктом 137.4.1 п. 137.4 ст. 137 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) уточнено річний податковий період для виробників сільськогосподарської продукції – починається з 1 липня минулого звітного року і закінчується 30 червня поточного звітного року (замість періоду з 1 липня поточного звітного року по 30 червня наступного звітного року, який був визначений у редакції до 1 січня 2017).
Для платників – сільгоспвиробників, які обрали такий «особливий» річний податковий (звітний) період, конкретизовано порядок обчислення фінансового результату до оподаткування та особливості подання з податковою декларацією фінансової звітності, а саме:
- фінансовий результат до оподаткування за податковий (звітний) період обчислюється шляхом зменшення фінансового результату до оподаткування за минулий звітний рік на фінансовий результат до оподаткування за перше півріччя такого року та збільшення на фінансовий результат до оподаткування за перше півріччя поточного звітного року, що визначені відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності (п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Кодексу);
- фінансова звітність складається за перше півріччя минулого звітного року, за минулий звітний рік та за перше півріччя поточного звітного року та подається з відповідною річною податковою декларацією (п. 46.2 ст. 46 Кодексу). (Детальніше у листі ДФС України від 08.02.2017 № 2991/7/99-99-15-02-01-17

Здавали квартиру в оренду - не забудьте задекларувати дохід
Отриманий у 2016 ріці дохід від здачі в оренду квартири фізичній особі, незареєстрованій як самозайнята особа, необхідно оподаткувати податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18% та військовим збором – 1,5 %.
Нагадаємо, що з 1 січня стартувала кампанія декларування громадянами доходів, одержаних протягом 2016 року.
Граничні строки подання декларації для громадян та осіб, які проводять незалежну професійну діяльність – до 1 травня року, що настає за звітним. Останній день подання декларації за 2016 рік – 03.05.2017.
При необхідності платники зможуть отримати безкоштовні консультації і допомогу в заповненні податкової декларації про майновий стан і доходи у Центрах обслуговування платників.

Про порядок оформлення податкової декларації про майновий стан і доходи у 2017 році
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що з 01 січня 2017 року змінено форму податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – декларація), яка подається фізичними особами – платниками податку на доходи фізичних осіб та військового збору у випадках, передбачених розділом IV Податкового кодексу України (далі – Кодекс).
Декларація складається із семи розділів, що подаються на одному двосторонньому аркуші формату А4, та двох додатків до декларації, які подаються на одно-, двосторонніх аркушах формату А4 та містять розрахунки окремих видів доходів (витрат).
Показники у розділах II –VII декларації, додатках проставляються у гривнях з копійками.
Декларація та додатки заповнюються таким чином, щоб забезпечити вільне читання тексту (цифр) та збереження цих записів протягом установленого терміну зберігання звітності (друкованим способом, чорнильними або кульковими ручками синього або чорного кольору). Заповнення олівцем не дозволяється.
У декларації та додатках не повинно бути підчисток, помарок, виправлень, дописок і закреслень. У декларації та додатках не повинні міститися текст або цифри, які неможливо прочитати внаслідок пошкодження аркушів, їх потертості, залиття чорнилом чи іншою рідиною.
Достовірність даних декларації та додатків до неї підтверджується власноручним підписом фізичної особи – платника податку або особи, уповноваженої на заповнення декларації.
У додатках до декларації платник здійснює розрахунок податкових зобов’язань лише за доходами, база оподаткування яких розраховується з урахуванням понесених витрат, а саме: при визначенні інвестиційного прибутку (додаток Ф1) та при розрахунку податкових зобов’язань самозайнятими особами (додаток Ф2).
Крім того, для зручності платників податків у відповідних рядках декларації (додатків до неї) зазначені ставки податку на доходи фізичних осіб та військового збору.
Також, платники податків, які отримали доходи від продажу (обміну) об’єктів рухомого та нерухомого майна, які згідно з Кодексом не підлягають оподаткуванню, при заповненні декларації такі доходи відображають у окремому рядку.

Фізична особа, яка переобладнала автомобіль на газ має право на податкову знижку
Нікопольська ОДПІ нагадує, що платник податку має право включити до податкової знижки витрати у вигляді суми коштів, сплачених ним у зв'язку із переобладнанням транспортного засобу, що належить платникові податку, з використанням у вигляді палива моторного сумішевого, біоетанолу, біодизелю, стиснутого або скрапленого газу, інших видів біопалива (пп. 166.3.7 п. 166.3 ст. 166 Податкового кодексу України).
Звертаємо увагу, до податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема, квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У зазначених документах обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання).
Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року (пп. 166.1.2 п. 166.1 ст. 166 Податкового кодексу).
Поряд з цим повідомляємо, що Порядок переобладнання транспортних засобів затверджено постановою КМУ від 21.07.2010 № 607.

Як нараховується ЄСВ на винагороду за цивільно-правовими договорами?
У листі ДФС України від 15.02.2017 №3128/6/99-99-13-02-03-15 зазначено: якщо працівник підприємства, перебуваючи у трудових відносинах з роботодавцем, одержує дохід у вигляді заробітної плати та виконує роботу (надає послуги) відповідно до цивільно-правового договору, отримуючи винагороду, то до бази нарахування ЄСВ за звітний місяць включаються як заробітна плата (дохід), так і сума винагороди.
При цьому, якщо база нарахування ЄСВ буде меншою за розмір мінімальної зарплати, то єдиний внесок розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати та ставки ЄСВ у розмірі 22%.
Якщо працівник отримує дохід у вигляді винагороди за договором цивільно-правового характеру, який не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, ЄСВ нараховується виходячи з розміру 22% на фактично нараховану винагороду за договором цивільно-правового характеру незалежно від її розміру, але з урахуванням максимальної величини бази нарахування.

Сектор організації роботи

Джерело: guru.ua

Категорії: Новости Днепропетровска Новости Никополя

06.03.2017 14:23