Новини Нікопольськoї ОДПІ

Новини Нікопольськoї ОДПІ
Протягом 2016 року податковою міліцією припинено 168 незаконних виробництв підакцизної продукції
Оперативними підрозділами фіскальної служби протягом 2016 року вилучено з незаконного обігу підакцизних товарів на загальну суму 825,7 млн. грн. Про це повідомив Перший заступник Голови ДФС Сергій Білан 25 січня, під час прес-конференції.
«Перекриття каналів потрапляння в Україну контрафактного алкоголю та ліквідація підпільних виробництв є одними з головних завдань оперативних підрозділів. Спецоперація «Акциз», яку ми проводимо щороку, а також комплекс слідчо-оперативних заходів дозволили нам за 2016 рік припинити діяльність 168 незаконних виробництв підакцизних товарів. З них – 138 підпільних цехів з виготовлення алкогольних напоїв», – зазначив Сергій Білан.
За його словами, з початку року з незаконного обігу вилучено спирту на суму 131,6 млн. грн., алкогольних напоїв – 107,4 млн. грн., тютюнових виробів – 155,8 млн. грн., нафтопродуктів – 362 млн. гривень.
Відносно підприємств-виробників підакцизних товарів розпочато 24 кримінальних проваджень.

Сергій Білан: Економічний ефект від роботи податкової міліції – 11,1 млрд. гривень
Протягом минулого року економічний ефект від роботи оперативних підрозділів ДФС склав 11,1 млрд. грн. Із загальної кількості 3,4 млрд. грн. – це упередження розкрадання з бюджету ПДВ, 3,3 млрд. грн. – відшкодування бюджету грошовими коштами у рамках кримінальних проваджень та 4,4 млрд. грн. – загальна сума вилученого з незаконного обігу майна та грошових коштів, на які накладено арешт. Про це заявив Перший заступник Голови ДФС Сергій Білан 25 січня під час прес-конференції.
«Протягом 2016 року податковою міліцією здійснювалася низка заходів з детінізації економіки за рахунок руйнування злочинних схем. Основна увага приділялася кредитно-фінансовій сфері, державним закупівлям, будівництву та нерухомості, агропромисловому комплексу, зовнішньо - економічній діяльності та обігу підакцизних товарів. Саме у цих сферах найчастіше застосовуються махінації з ухилення від оподаткування», – розповів Сергій Білан.
За його словами, у 2016 році податкова міліція працювала над упередженням застосування схем з формування схемного податкового кредиту транзитно-конвертаційними групами для підприємств реального сектору економіки, розкрадання коштів на державних закупівлях, легалізації «брудних» коштів та виплати тіньової зарплати, незаконного виготовлення та обігу підакцизних товарів, незаконного переміщення товарів через митний кордон поза митних контролем тощо.
Так, у 2016 році було припинено діяльність 77 конвертаційних центрів. Внаслідок їх злочинної діяльності бюджет зазнав збитків на 4 млрд. грн. З вигодонабувачів конвертаційних центрів до бюджету стягнуто 1,2 млрд. грн.

Ярослав Шашенков: Протягом минулого року було зменшено кількість судових справ за участі органів ДФС
Протягом 2016 року кількість судових справ за участі органів ДФС зменшилась на 42,1 тис., або на 33% порівняно з 2015 роком. Про це повідомив директор Регуляторно-правового департаменту ДФС Ярослав Шашенков.
За його словами, сума по цих судових справах збільшилась на 1,5 млрд.грн., або на 0,7%.
«Із загальної кількості судових справ, що протягом минулого року перебували на розгляді в судах різних інстанцій, одну з ключових категорій становили справи за позовами платників до органів ДФС про визнання недійсними податкових повідомлень-рішень. За 2016 рік на розгляді у судах перебувало 44,8 тис. таких справ на загальну суму 164,2 млрд. грн.», - розповів Ярослав Шашенков.
Із зазначеної кількості справ судами вже розглянуто 11,1 тис. справ вказаної категорії на загальну суму 46,8 млрд. грн. З них на користь органів ДФС вирішено 4 тис. справ на суму 24,5 млрд. гривень.
У цілому, за результатами розгляду судових справ на користь органів ДФС (у т.ч. у попередньому періоді) у 2016 року (станом на 01.01.2017) до бюджету вже надійшло 2,9 млрд. гривень.
Зменшилась на 2% порівняно з 2015 роком і кількість судових спорів, пов’язаних з оскарженням рішень митниць ДФС, прийнятих у зв’язку зі здійсненням митного контролю та оформленням.
Так, станом на 1 січня 2017 року, на розгляді у судах перебувало 5,9 тис. таких справ на загальну суму 2,6 млрд. гривень. Розглянуто 2,4 тис. справ на суму 751,8 млн. грн., з них на користь митниць ДФС вирішено 769 справ на суму 340,2 млн. грн. Решта справ знаходиться на розгляді – рішення не прийняті.

Ірина Боднарчук: У минулому році вилучено та оприбутковано на складах митниць майно на суму 408,3 млн. гривень
Протягом 2016 року через порушення митних правил митницями вилучено та оприбутковано на склади митниць майно на загальну суму - 408,3 млн. грн. Про це повідомила в.о. директора Департаменту фінансування бухгалтерського обліку та звітності – головного бухгалтера ДФС Ірина Боднарчук.
За її словами, основну питому вагу вартості вилучених товарів складають автомобілі (125,0 млн. грн., або 30,6 %) та товари широкого вжитку (93,8 млн. грн., або 23,0 %).
«За даними бухгалтерського обліку протягом 2016 року з урахуванням справ, порушених у попередніх роках, судами прийнято рішення відносно вилученого митницями майна на суму 470,2 млн. грн. З них конфісковано – на 177,9 млн. грн, повернуто власнику – на 292,3 млн. грн.», – зазначила Ірина Боднарчук.
Крім того, протягом минулого року вилучено валюти та цінностей на загальну суму 113,7 млн. грн. З урахуванням справ, порушених у минулих роках, судами прийнято рішення про конфіскацію валюти та цінностей на суму 46,6 млн. грн., про повернення власнику – на 45,5 млн. грн.
Посадовець також розповіла, що протягом минулого року від реалізації конфіскованого судами за матеріалами митниць майна бюджет отримав 14,4 млн. грн. Надходження коштів від реалізації майна, що на інших законних підставах переходить у власність держави крім конфіскації, склали 4,7 млн. грн. До такого майна належить вилучене у справах про порушення митних правил швидкопсувне майно (реалізується до рішення суду), майно, за яким власник або уповноважена ним особа не звернулися до закінчення терміну зберігання на складі митниці (у тому числі таке, що підлягає поверненню за рішенням суду, але власник за яким не звернувся), а також майно, що поміщене у митний режим відмови на користь держави.
Обсяг зарахованої до Держбюджету вилученої митницями валюти та цінностей склав 49,3 млн. грн.
«Таким чином, загальний обсяг бюджетних надходжень протягом 2016 року за результатами розпорядження товарами, валютою та цінностями, що перейшли у власність держави за порушення митного законодавства, становить 68,4 млн. грн.», – підкреслила Ірина Боднарчук.
При цьому посадовець звернула увагу, що певна частина майна, що переходить у власність держави, не може розглядатись як джерело надходження коштів до бюджету, адже чинним законодавством встановлено інші шляхи поводження з нею. Зокрема, продукція, що не має підтверджуючих документів про її якість, відноситься законодавством до неякісної та небезпечної, а отже підлягає однозначному знищенню. Також знищенню підлягають вилучені митницями тютюнові вироби та алкогольні напої, наркотичні засоби та прекурсори, медикаменти, що незареєстровані на території України.

У минулому році фахівці фіскальної служби Дніпропетровщини виявили 12180 трудових «нелегалів»
Протягом 2016 року співробітники ГУ ДФС у Дніпропетровській області виявили у 6287 суб’єктів господарювання незаконне використання найманої праці 12180 осіб. Ці громадяни працювали у роботодавців без належного оформлення та, відповідно, без сплати податків і соціальних внесків.
За результатами проведеної роботи та за рахунок оформлення трудових відносини з найманими особами роботодавцями забезпечено додаткові надходження з податку на доходи фізичних осіб та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на загальну суму 6 мільйонів 947 тисяч гривень.
«У напрямі детінізації ринку праці важливим є соціальний аспект. Адже за кожним фактом стоять громадяни, яких недбайливі роботодавці позбавляють соціальної захищеності, майбутньої пенсії та соцвиплат. До того ж, місцевий бюджет та соціальні фонди втрачають належні суми для забезпечення функціонування місцевих громад», – наголошує начальник управління податків і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Дніпропетровській області Інна Андрущак.

В 2016 році 66 дніпропетровських підприємців позбулися ліцензій за продаж алкоголю та тютюну неповнолітнім
Впродовж минулого року місцеві бюджети Дніпропетровського регіону отримали 79,2 млн. грн. від плати за ліцензії на право торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами. З них 59,1 млн. грн. – тільки від ліцензування роздрібної торгівлі. Про це повідомив начальник управління контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів ГУ ДФС у Дніпропетровській області Денис Дегтярьов.
Усього в області діє 12281 ліцензія на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами по 4495 суб’єктам господарської діяльності. Наразі, протягом 2016 року суб’єкти господарювання Дніпропетровщини отримали 13477 ліцензій, з них 7417 – на право здійснення торгівлі у роздріб алкогольних напоїв та 6060 – тютюнових виробів.
Разом з тим, з січня по грудень минулого року за несвоєчасну сплату чергового платежу призупинено дію 2054 ліцензії; анульовано – 2193, в тому числі – 66 за продаж алкогольних та тютюнових товарів особам, які не досягли 18 років.

З 1 січня 2017 року в Україні змінено ставки на підакцизну продукцію
У минулому, 2016 році, фахівцями ГУ ДФС у Дніпропетровській області здійснювався контроль за діяльністю 25-ти суб’єктів господарювання, що виробляють, або імпортують підакцизну продукцію. Про це на прес-конференції для ЗМІ у інформаційному агентстві «Мост-Днепр» повідомила начальник відділу ліцензування та контролю за обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів управління контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів ГУ ДФС у Дніпропетровській області Ольга Вишньовка. Загалом, протягом 2016 року виробниками і імпортерами підакцизної продукції до бюджету сплачено 840 мільйонів гривень акцизного податку, з них виробниками сплачено 718 мільйонів гривень і 122 мільйонів гривень – імпортерами.
З 1 січня 2017 року в Україні збільшено ставки акцизного податку на виноробну продукцію та пива на 12 відсотків. Так, у минулому році з одного літра пива виробники сплачували 2 гривні 48 копійок, а у 2017 році ставка акцизного податку - 2 гривні 78 копійок. Також, на 20 відсотків підвищилися ставки акцизного податку на етиловий спирт. Якщо у 2016 році з однієї пляшки сорокаградусного алкогольного напою сплачувалася 21 гривня 16 копійок акцизу, то у 2017 році сплата складе 25 гривень 39 копійок. Відразу на сорок відсотків з 1 січня в Україні збільшилися ставки акцизного податку на тютюнові вироби. Нові ставки акцизного податку на продукцію, яка маркується акцизними марками, почнуть діяти з 1 березня 2017 року» - пояснила Ольга Вишньовка.

Результати роботи за 2016 рік. Заходи щодо протидії митним правопорушенням
27 січня п.р. в медіа-центрі інформаційного агентства "МОСТ-ДНЕПР" відбулася прес-конференція начальника відділу інформаційно-аналітичної роботи управління протидії митним правопорушенням Дніпропетровської митниці ДФС Віталія Аксютіна.
За його словами "У 2016 році Дніпропетровською митницею ДФС про порушення митних правил складено 150 протоколів на суму 106 млн. 478 тис. 654 грн. За звітний період збільшена кількість справ про порушення митних правил по вилучених предметах правопорушень. а саме: складено 30 протоколів про порушення митних правил і вилучено товарів на суму 9 млн. 268 тис. 319 грн.
Крім того, відкрито виробництво у справах, порушеним в зоні діяльності Дніпропетровської митниці ДФС. Так, за січень - грудень 2016 року митницею було спрямовано на розгляд до суду 54 справи на суму 110 млн. 160 тис. 473 грн. За минулий рік Дніпропетровською митницею конфісковано товарів на суму майже 455 тис. грн. Перераховано коштів до Держбюджету від реалізації предметів на суму 130 тис. 285 грн".

Підсумки деклараційної кампанії – 2016
Нещодавно, заступник начальника відділу управління податків і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Дніпропетровській області Лариса Воробйова на прес-конференції в інформаційному агентстві «МОСТ-ДНЕПР» розповіла про підсумки деклараційної кампанії 2016 року.
«Всього в області подано 51 144 податкових декларацій про майновий стан і доходи. Це на 1 375 декларацій більше в порівнянні з 2015 роком. Загальна сума задекларованого доходу склала 3,6 млрд. грн., до бюджету надійшло 81,6 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб, або на 6,8 млн. грн. більше, ніж у 2015 році. 306 мешканців Дніпропетровщини задекларували дохід більше 1 млн. грн», - зазначила вона.
Також, Лариса Воробйова проінформувала про внесені зміни до Податкового кодексу України щодо включення витрат до податкової знижки з податку на доходи фізичних осіб.
За її словами: «Тепер дозволяється включати в податкову знижку витрати, сплачені громадянами за навчання на користь вищих і професійно-технічних учбових закладів (раніше було вказано «на користь учбових закладів»). З 1 січня 2017 року відмінені обмеження за розміром витрат на оплату за навчання.
Громадяни подають декларацію про майновий стан і доходи по місцю реєстрації до 1 травня 2017 року. Суму податкового зобов'язання, вказану в річній декларації, громадянам необхідно сплатити самостійно до 1 серпня 2017 року.

Розпочалася деклараційна кампанія – 2017
Кампанія декларування громадянами доходів, одержаних в 2015 році, тривала з 1 січня по 31 грудня 2016 року. За цей період декларацію про майновий стан і доходи надали 4311 громадян. Про це повідомив на прес – конференції перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський.
Загальна сума задекларованого громадянами доходу за 2015 рік складає 210,5 млн гривень. Податок на доходи фізичних осіб, що підлягає сплаті до бюджету становить 5,1 млн грн, що на 1,2 млн грн більше, ніж за аналогічний період 2015 року. Сума військового збору до сплати – 1,1 млн гривень.
У минулому році право на податкову знижку використали 1483 громадян Нікопольського регіону, яким підлягає повернення з бюджету 1,6 млн грн податку на доходи фізичних осіб.
10 мільйонерів Нікопольщини задекларували 22,8 млн гривень. Сума сплати до бюджету складає: 1,2 млн грн податку на доходи фізичних осіб та майже 160 тис грн військового збору.
Кампанія декларування громадянами доходів, одержаних в 2015 році, тривала з 1 січня по 31 грудня 2016 року. За цей період декларацію про майновий стан і доходи надали 4311 громадян. Про це повідомив на прес – конференції перший заступник начальника Володимир Малиновський.
Загальна сума задекларованого громадянами доходу за 2015 рік складає 210,5 млн гривень. Податок на доходи фізичних осіб, що підлягає сплаті до бюджету становить 5,1 млн грн, що на 1,2 млн грн більше, ніж за аналогічний період 2015 року. Сума військового збору до сплати – 1,1 млн гривень.
У минулому році право на податкову знижку використали 1483 громадян Нікопольського регіону, яким підлягає повернення з бюджету 1,6 млн грн податку на доходи фізичних осіб.
10 мільйонерів Нікопольщини задекларували 22,8 млн гривень. Сума сплати до бюджету складає: 1,2 млн грн податку на доходи фізичних осіб та майже 160 тис грн військового збору.
З 01 січня 2017 року розпочинається кампанія декларування, за якою окремі категорії фізичних осіб зобов'язані подати річну податкову декларацію про майновий стан та доходи та визначити податкові зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб і військового збору.
Обов’язок щодо подання податкової декларації про майновий стан і доходи у платників податків виникає:
- при отриманні доходів не від податкових агентів (тобто від інших фізичних осіб, які не зареєстровані як самозайняті особи). До таких доходів відносяться, зокрема, доходи від надання в оренду рухомого або нерухомого майна іншим фізичним особам; успадкування чи отримання у дарунок майна не від членів сім’ї першого ступеня споріднення тощо;
- при отриманні від податкових агентів доходів, які не підлягали оподаткуванню при виплаті, але які не звільнені від оподаткування. До таких доходів відноситься, зокрема, операції з інвестиційними активами;
- при отриманні іноземних доходів;
- в інших випадках, передбачених законодавством, зокрема, при отриманні у власність майна за рішенням суду.
Обов’язок платника податку щодо подання декларації вважається виконаним і декларація не подається, якщо такий платник податку отримував доходи виключно:
- від податкових агентів, які не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу;
- виключно від податкових агентів незалежно від виду та розміру нарахованого (виплаченого, наданого) доходу, крім випадків, прямо передбачених ІV розділом Податкового кодексу України;
- від операцій продажу (обміну) майна, дарування, при нотаріальному посвідченні договорів за якими був сплачений податок відповідно до ІV розділу ПКУ;
- у вигляді об’єктів спадщини, які оподатковуються за нульовою ставкою податку та/або з яких сплачено податок відповідно до п. 174.3 ст. 174 ПКУ.
Крім того, мають право подати декларацію фізичні особи для отримання податкової знижки.
Нагадуємо, що Наказом МФУ від 15.09.2016 № 821, який набирає чинності 31 грудня 2016 року, внесено зміни до форми податкової декларації про майновий стан та доходи.
В оновленій формі податкової декларації, яка запроваджується з 01 січня 2017 року:
- кількість додатків зменшено з чотирьох до двох, в яких здійснюється розрахунок податкових зобов'язань з урахуванням понесених витрат: розрахунок інвестиційного прибутку (додаток Ф1) та розрахунок податкових зобов'язань самозайнятими особами (додаток Ф2).
Додатки заповнюються та подаються виключно за наявності доходів (витрат), розрахунок яких міститься у цих додатках.
Додатки є складовою частиною декларації і без декларації не є дійсними.
- змінено порядок розрахунку податкових зобов'язань з доходів, отриманих фізичною особою - підприємцем від провадження господарської діяльності, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, з урахуванням змін щодо порядку сплати авансових платежів з податку на доходи фізичних осіб;
- уточнені показники податкової декларації з урахуванням введення в дію ставки податку на доходи фізичних осіб у розмірі 18%.
Володимир Малиновський звернувся до громадян не відкладати декларування доходів, отриманих у минулому році, на останній день.
Виконати свій конституційний обов’язок і подати річну податкову декларацію громадяни можуть в Центрі обслуговування платників за місцем свого проживання, де створені всі необхідні умови для подання податкових декларацій про майновий стан і доходи. Саме тут фахівці підрозділів податків і зборів з фізичних осіб надають необхідну консультаційну допомогу та роз’яснення при поданні і заповненні декларацій.
Для комфортного звітування громадян ЦОПи працюють по суботах з 9.00 год. до 13.00 год.

Платники Дніпропетровщини спрямували на підтримку української армії понад 1,25 мільярда гривень
Саме стільки військового збору надійшло до державного бюджету від платників Дніпропетровської області впродовж 2016 року. Це перевищує фактичні показники 2015 року на 158,5 млн. грн., або на 14,5 відсотків.
Зокрема, за грудень минулого року надходження військового збору склали 137,4 млн. грн., що на 11,2 млн. грн., або майже на 9 відсотків більше, ніж у грудні 2015 року.
Нагадуємо, ставка для обчислення військового збору складає 1,5% від об’єкта оподаткування. Платниками збору є фізичні особи-резиденти, які отримують доходи, як в Україні, так і за її межами, фізичні особи - нерезиденти, які отримують доходи в Україні, а також податкові агенти.

В 2016 році внутрішня безпека ГУ ДФС у Дніпропетровській області провела 190 службових розслідувань та перевірок
Протягом минулого року управлінням внутрішньої безпеки Головного управління ДФС у Дніпропетровській області проведено 190 службових розслідувань та перевірок.
За матеріалами управління внутрішньої безпеки ГУ ДФС у Дніпропетровській області 18-ти працівникам фіскальної служби оголошено підозри про скоєння кримінальних правопорушень; винесено 53 подання керівникам територіальних підрозділів ГУ ДФС області для вжиття заходів реагування щодо усунення недоліків та притягнення винних осіб до відповідальності; до дисциплінарної відповідальності притягнуто 32 працівника служби.
З метою недопущення на вакантні та керівні посади в органах ДФС осіб, що своїми діями або вчинками можуть дискредитувати імідж служби, у 2016 році проведено перевірки 140 кандидатів на зайняття посад в підрозділах ГУ ДФС області. За підсумками перевірок 7 претендентам відмовлено у призначенні на посаду.

На Дніпропетровщині припинено діяльність конвертаційного центру, діяльність якого завдала збитків державі на 12 млн. гривень
Працівниками податкової міліції Дніпропетровської області в рамках розслідування кримінального провадження за ч.5 ст.27, та ч.3 ст.212 КК України припинено діяльність конвертаційного центру, що надавав послуги підприємствам, зареєстрованим на території Київської, Полтавської, Донецької, Запорізької та Дніпропетровської областей.
Злочинну діяльність було організовано групою осіб, які без наміру здійснення статутної діяльності зареєстрували та придбали низку транзитно-конвертаційних суб’єктів підприємницької діяльності.
Схема конвертації полягала в наступному: реально існуючі підприємства перераховували безготівкові кошти на рахунки підприємств, які входять до складу конвертаційного центру за нібито придбану сільськогосподарську продукцію. Потім грошові кошти знімались з розрахункових рахунків підконтрольних підприємств з подальшою передачею із пакетом документів.
Обіг проконвертованих коштів протягом 2015-2016 років через розрахункові рахунки, відкриті в відділеннях банків, склав 100 млн. гривень. Ймовірні втрати бюджету складають понад 12 млн. гривень.
На підставі ухвали суду проведено обшуки в офісних приміщеннях та за місцями проживання фігурантів, де вилучено 276 тис. гривень готівкою, 8 печаток, 12 банківських карток, комп’ютерну техніку, 3 мобільні телефони, документацію та чорнові записи, що свідчать про їх протиправну діяльність.
На розрахункові рахунки із залишком коштів у сумі 1 млн. 46 тис. гривень накладено арешт.

До уваги посадових осіб органів державної влади та органів місцевого самоврядування
Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що Акредитований центр сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД ДФС) на головній сторінці офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД ДФС у розділі «Новини» за посиланням http://acskidd.gov.ua/news повідомив наступне.
Відповідно до Закону України від 14.10.2014 №1700-VII «Про запобігання корупції» (далі – Закон), починаючи з січня 2017 року особи, зазначені у пункті 1, підпункті «а» пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону (далі – суб’єкти декларування), зобов’язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції (далі – НАЗК) декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік.
Для подання декларації суб’єкт декларування має використовувати особистий ключ електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП), отриманий для виконання своїх службових обов’язків.
Разом з цим, особи, які припинили діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування протягом звітного року, отримують послуги ЕЦП як фізичні особи, а не як посадова особа органу державної влади, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи або організації державної форми власності.
Таким чином, для безперешкодного та комфортного отримання послуг ЕЦП просимо не відкладати візит до представництв АЦСК ІДД ДФС на кінець звітного періоду.
Для початку заповнення вказаної декларації необхідно перейти на веб-портал НАЗК (https://portal.nazk.gov.ua/login), авторизуватись за допомогою особистого ключа ЕЦП (файл Key-6.dat) та ввести актуальну адресу електронної поштової скриньки (бажано використовувати поштові скриньки доменних зон «ua», «net» або «com»).
Детальну інформацію щодо порядку заповнення та подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, можна переглянути на веб-сайті НАЗК https://nazk.gov.ua.
Довідка щодо заповнення декларацій: (044) 200-08-29, (044) 200-06-88.
Технічна допомога: support@nazk.gov.ua

Відомості про суми виплачених доходів в Електронному кабінеті платника
У рамках кампанії декларування доходів громадян та електронного декларування доходів державних службовців для фізичних осіб в Електронному кабінеті платника функціонують такі сервіси:
- «Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді». Сервіс створено з метою забезпечення зручності платників, які бажають отримати відомості про доходи в електронному вигляді.
Для цього фізичній особі з використанням електронного цифрового підпису (ЕЦП) необхідно в розділі «Подання заяв, запитів для отримання інформації» особистого кабінету створити та направити відповідний запит. Запит для отримання відомостей про доходи формується виключно фізичними особами – платниками податків для отримання інформації про себе. Звертаємо увагу, що відомості про суми отриманих доходів та суми сплачених податків в електронному вигляді надаються за останні три роки (по квартально), відомості за останній звітний період (квартал) надаються через 60 днів після його закінчення.
- «Декларація про майновий стан і доходи в електронному вигляді». Фізичні особи у відкритій частині Електронного кабінету платника можуть заповнити, зберегти та роздрукувати декларацію, а в розділі «Введення звітності» особистого кабінету з використанням ЕЦП можуть подати декларацію в електронному вигляді. Безкоштовно отримати ЕЦП можна в акредитованому центрі сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС.
Нагадуємо, що з 1 січня 2017 року запроваджено нову форму декларації, яка затверджена наказом Міністерства фінансів України від 15 вересня 2016 року № 821 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 02 жовтня 2015 року №859».
Детально ознайомитись з Порядком отримання відомостей про доходи можна на офіційному веб-порталі ДФС у рубриці: Фізичним особам/Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді http://sfs.gov.ua./fizichnim-osobam/vidomosti-doxid. Також матеріали роз’яснювального характеру з питань декларування громадянами доходів розміщено в банері «Декларування доходів громадян».

Про електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера»
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що на офіційному веб-порталі ДФС України діє електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера».
Цей сервіс надає можливість отримати інформацію про назву платника податків (у разі його пошуку за кодом ЄДРПОУ) та про перебування його на обліку в органах ДФС, а також перевірити надійність ділових партнерів, як фізичних так і юридичних осіб, у частині сумлінності сплати ними податків до бюджету, тобто наявності/відсутності податкового боргу.
Для цього достатньо знати код згідно з ЄДРПОУ – для юридичної особи (реєстраційний номер облікової картки платника податків – для фізичної особи) або точну назву партнера, ввести відому інформацію в одне з відповідних полів. За цією інформацією система здійснить пошук з баз даних, доступних для публічного використання, та повідомить про результати пошуку.
З 11.07.2014 оновлення інформації на сайті щодо стану розрахунків платника податків з бюджетом (про наявність заборгованості) відбувається щоденно, крім вихідних та святкових днів, після проведення розрахунків зведених показників у центральній базі даних за результатами попереднього банківського дня.

Про електронний сервіс ДФС «Акредитований центр сертифікації ключів»
Нікопольська ОДПІ нагадує, що про порядок отримання безкоштовних послуг електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП), які надають пункти реєстрації користувачів Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС України (далі – АЦСК ІДД ДФС), можна дізнатись за допомогою електронного сервісу Державної фіскальної служби України «Акредитований центр сертифікації ключів», що розміщений на головній сторінці офіційного веб-порталу ДФС (http://sfs.gov.ua).
Безкоштовне надання послуг ЕЦП здійснюється АЦСК ІДД ДФС органам державної влади, органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам та організаціям всіх форм власності, іншим суб’єктами господарської діяльності та фізичним особам.
Робота АЦСК ІДД ДФС забезпечується сучасним програмно-технічним комплексом, у складі якого використовуються програмно-апаратні рішення, які забезпечують високий рівень надійності захисту інформації.
До послуг ЕЦП, які надаються АЦСК ІДД ДФС належать:
- реєстрація заявників;
- надання у користування надійних засобів ЕЦП;
- допомога при генерації відкритих та особистих ключів;
- обслуговування посилених сертифікатів ключів заявників, що включає сертифікацію відкритих ключів заявників, розповсюдження та зберігання посилених сертифікатів ключів, управління статусом посилених сертифікатів ключів та розповсюдження інформації про статус сертифікатів ключів;
- надання послуги фіксування часу;
- консультативні послуги у сфері ЕЦП за зверненням підписувачів.
Переглянути перелік документів для отримання послуг ЕЦП та завантажити форми реєстраційних документів разом зі зразками їх заповнення платники можуть у розділі «Реєстрація користувачів» головної сторінки офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД ДФС за посиланням: http://acskidd.gov.ua/r_kor

Щодо розділу «Ставки податків і зборів»
Нікопольська ОДПІ нагадує, що з метою забезпечення належного рівня поінформованості платників податків, систематизації інформації для зручності її пошуку та аналізу, в Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі діє розділ «Ставки податків і зборів», де можна оперативно у будь-який час та у зручній формі ознайомитись із ставками загальнодержавних та місцевих податків і зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та з інформацією щодо оподаткування товарів в залежності від обраного митного режиму.

Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс
З метою якісного обслуговування платників податків та забезпечення умов для швидкого та комфортного процесу адміністрування податків на офіційному веб-порталі ДФС України запроваджено 14 сервісів, якими сьогодні користуються більшість платників податків. Одним з них є загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс (далі - «ЗІР»).
Робота «ЗІР» направлена на забезпечення платників податків своєчасною, достовірною і повною довідковою інформацією. Інформаційне наповнення «ЗІР» здійснюється на підставі функціональних повноважень органів ДФС, з урахуванням результатів всебічного аналізу інформації про потреби клієнтів, які звертаються до Контакт-центру та, з метою мінімалізації витрат часу представників бізнесу на спілкування з державою.
Сервіс забезпечує можливість пошуку інформації по певному податку, напрямку діяльності, у т.ч. з використанням ключових слів, шляхом перегляду за певні періоди інформації, при цьому не лише по запитаннях-відповідях, розміщених в Базі знань, але і по відповідях на письмові звернення, які були надані з використання Бази знань, назвах нормативних та інформаційних документів, а в перспективі запровадження інтерактивних посилань на взаємопов’язані документи.
Більш детально про роботу «ЗІР» можна дізнатися на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням: zir.sfs.gov.ua.

Антикорупційний сервіс «Пульс»
З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності територіальних органів Фіскальної служби України нагадуємо платникам податків про функціонування антикорупційного сервісу Фіскальної служби України «Пульс», який доступний клієнтам податкової служби та митниці. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.
Ефективний сервіс за гарячою лінією попереджує: труднощі в спілкуванні; некоректне ставлення; перевищення повноважень; неякісне обслуговування; та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.

Актуально для платників єдиного внеску
Нікопольська ОДПІ нагадує, що платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) відповідно до пункту 4 частини першої статті 4 Закону України від 08.07.2010 №2464 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон №2464) є фізичні особи – підприємці, у тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування.
Платники єдиного внеску зобов’язані подавати звітність з єдиного внеску за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки, порядку та за формою, визначені законодавством (пункт 4 частини другої статті 6 Закону №2464).
Загальні правила формування та подання Звіту про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску згідно з додатком 5 (далі – Звіт) до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 №435 (далі – Порядок), передбачено розділом ІІ Порядку, які є обов’язковими для виконання платниками.
Відповідно до пункту 1 розділу ІІ Порядку, Звіт до органів доходів і зборів подається страхувальником або відповідальною особою страхувальника за місцем взяття на облік в органах доходів і зборів в один із таких способів:
- засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації ЕЦП відповідальних осіб у порядку, визначеному законодавством (у разі подання електронного звіту він надсилається не пізніше закінчення останньої години дня, в якому спливає граничний строк подання Звіту, передбачений Законом);
- на паперових носіях, завірений підписом керівника страхувальника та скріплений печаткою (за наявності), разом з електронною формою на електронних носіях інформації;
- на паперових носіях, якщо у страхувальника кількість застрахованих осіб не перевищує 5;
- надсилання поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення за умови, що у страхувальника кількість застрахованих осіб не перевищує 5 (у разі надсилання Звіту поштою страхувальник зобов’язаний здійснити таке відправлення не пізніше ніж за 10 днів до закінчення граничного строку подання звіту, передбаченого у розділі III Порядку).
Форми та строки подання Звіту фізичними особами-підприємцями, у тому числі тими, які обрали спрощену систему оподаткування, передбачено розділом ІІІ Порядку.
Згідно з пунктом 2 розділу ІІІ Порядку, такі особи формують та подають до органів доходів і зборів Звіт самі за себе один раз на рік до 10 лютого року, що настає за звітним періодом. Звітним періодом є календарний рік. Звіт подається за формою №Д5 згідно з додатком 5 до цього Порядку із зазначенням типу форми «початкова».
Граничний термін подання Звіту за 2016 рік – 9 лютого 2017 року.
Пунктом 11 Порядку передбачено, що фізичні особи – підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, формують та подають самі за себе до органів доходів і зборів Звіт згідно з таблицею 2 додатка 5 до Порядку.
Пунктом 10 розділу IV Порядку передбачено, що фізичні особи – підприємці, які перебувають на загальній системі оподаткування самі за себе формують та подають до органів доходів і зборів Звіт згідно з таблицею1 додатка 5 до Порядку.
Фізичні особи – підприємці які протягом звітного року змінювали систему оподаткування, формують та подають до органів доходів і зборів один Звіт з наявним титульним аркушем, який включає дві таблиці: таблицю 1 та таблицю 2 додатка 5 до Порядку (пункт 18 розділу IV Порядку).
Відповідальним за правильність та достовірність заповнення Звіту є страхувальник (пункт 16 розділу IІ Порядку).
Звіт страхувальником повинен подаватися у повному обсязі.
Звіт, складений з порушенням вимог Порядку, у тому числі без обов’язкових реквізитів, передбачених пунктом 6 цього розділу, та поданий без всіх необхідних таблиць, не вважається Звітом і вважається таким, що не подавався (пункт 8 розділу IІ Порядку).
За порушення норм Закону №2464 статтею 25 цього Закону та статтею 1651 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачено фінансову та адміністративну відповідальність фізичних осіб – підприємців.

Зміни в оподаткуванні фізичних осіб, які навчаються
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що Законом України від 21.12.2016 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» (далі – Закон №1797), який набрав чинності з 01.01.2017, внесені зміни до Податкового кодексу України (далі – ПКУ) у частині адміністрування податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО).
Так, пунктом 74 розділу I Закону №1797 змінені положення підпункту 165.1.21 пункту 165.1 статті 165 «Доходи, які не включаються до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу» ПКУ.
З 01.01.2017 звільнено від оподаткування ПДФО сума, сплачена будь-якою юридичною або фізичною особою на користь вітчизняних вищих та професійно-технічних навчальних закладів на здобуття освіти, підготовку чи перепідготовку платника податку, але не вище трикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року за кожний повний або неповний місяць навчання, підготовки чи перепідготовки такої фізичної особи. У 2017 році ця сума складає 9600 грн. (3200 грн. х 3 = 9600 грн.).
Змінами, внесеними Законом №1797 до підпункту 165.1.21 ПКУ, скасовано необхідність особи, яка навчається, відпрацювати три роки у роботодавця, який заплатив за таке навчання.
Нагадуємо, що до внесення змін такі кошти звільнялись від оподаткування ПДФО тільки у разі сплати їх роботодавцем на користь вітчизняних вищих та професійно-технічних навчальних закладів за фізичну особу, але не вище розміру, який дає право на застосування податкової соціальної пільги (у 2016 році така сума не перевищувала 1930 грн. на місяць), на кожний повний або неповний місяць підготовки чи перепідготовки такої фізичної особи, незалежно від того, чи перебуває ця особа у трудових відносинах з роботодавцем, але за умови, що вона уклала з ним письмовий договір (контракт) про взяті зобов’язання з відпрацювання у такого роботодавця після закінчення навчання не менше ніж три роки.
При цьому, якщо працівник припиняв трудові відносини з роботодавцем протягом періоду такого навчання або до закінчення третього календарного року від року, в якому закінчується таке навчання, сума, сплачена як компенсація вартості навчання, прирівнювалась до додаткового блага та підлягала оподаткуванню у загальному порядку.

ДФС затверджено новий Класифікатор ДФС, митниць ДФС та їх структурних підрозділів
Нікопольська ОДПІ інформує, що Державна фіскальна служба України (далі – ДФС) на головній сторінці офіційного веб-порталу (http://sfs.gov.ua/) повідомила наступне.
Запровадження у національне законодавство України положень Конвенції про єдиний режим транзиту від 20.05.1987 передбачає застосування транзитної декларації типу Т (Т1, Т2, тощо).
Транзитна декларація базується на даних, які містяться у Конвенції про єдиний режим транзиту від 20.05.1987, та містить необхідні відомості, зокрема, дані щодо MRN, LRN, GRN (основний, локальний довідкові номери та номер гарантії), митниць відправлення, транзиту та призначення. Структура наведених довідкових номерів MRN, LRN, GRN містить відповідні коди підрозділів митниць.
Інформація щодо митниць повинна бути розміщена договірними країнами на офіційному сайті Європейського Союзу EUROPA.EU у вигляді Customs Office List, форма яких також передбачає наявність кодів підрозділів митниць. Інформація, що міститься у Customs Office List, використовується учасниками транзиту при заповненні, перевірці транзитної декларації, для визначення митниці призначення тощо.
Такі коди митниць створюються за формою чітко встановленою Конвенцією про єдиний режим транзиту від 20.05.1987.
Зокрема, у доповненні А4 «Роз’яснення до змісту (даних) супровідної транзитної документації» Конвенції про єдиний режим транзиту наведено структуру номера MRN, яка складається з урахуванням наведеної нижче таблиці:
Позиція Зміст Тип позиції Приклад
1 Дві останні цифри року прийняття транзитного перевезення Числова – 2 17
2 Ідентифікатор країни, в якій починається перевезення (код країни ISO альфа-2) Літерна – 2 UA
3 Унікальний ідентифікатор транзитного перевезення, перші 6 символів – код місця митного оформлення Літерно-числова – 13 2060608890123
4 Контрольний символ Літерно-числова – 1 5
З метою приведення формату кодів ДФС, митниць, митних постів, відділів і секторів митного оформлення та пунктів пропуску (пунктів контролю) у відповідність до вимог Конвенції про єдиний режим транзиту, ДФС видано наказ від 19.01.2017 №26 «Про затвердження Класифікатора ДФС, митниць ДФС та їх структурних підрозділів» (набирає чинності з 01.02.2017), який розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/mitne-zakonodavstvo/nakazi/70989.html
Новий Класифікатор застосовуватиметься при заповненні митних декларацій та митному оформленні з 1 лютого 2017 року.

До уваги платників! З 30 січня 2017 року відкриті нові бюджетні рахунки
Нікопольська ОДПІ повідомляє наступне.
Згідно з Бюджетним кодексом України, Законом України «Про державний бюджет України на 2017 рік», наказом Міністерства фінансів України від 14.01.2011 №11 «Про бюджетну класифікацію» зі змінами та доповненнями, наказами Державної казначейської служби України від 05.01.2017 №5 «Про затвердження Змін до Довідника відповідності символу звітності коду класифікації доходів бюджету» і від 18.01.2017 №18 «Про затвердження Змін до Довідника відповідності символу звітності коду класифікації доходів бюджету» з 30 січня 2017 року Державною казначейською службою України відкриваються деякі нові бюджетні рахунки для зарахування надходжень до державного та місцевих бюджетів.
З метою зарахування податків на правильні бюджетні рахунки та недопущення випадків помилкової сплати звертаємо увагу, що усі бюджетні рахунки з урахуванням оновлених кодів бюджетної класифікації, які будуть діяти для зарахування коштів до державного та місцевих бюджетів з 30.01.2017, розміщені на головній сторінці веб-порталу ДФС України у рубриці «Бюджетні рахунки» (http://sfs.gov.ua/byudjetni-rahunki/) та на головній сторінці субсайту «Територіальні органи ДФС у Дніпропетровській області» у рубриці «Бюджетні рахунки» (http://dp.sfs.gov.ua/byudjetni-rahunki/).

Організація перевірок органами ДФС у 2017 році
Нікопольська ОДПІ інформує, що Державна фіскальна служба України у зв’язку з прийняттям Закону України від 21.12.2016 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» (далі – Закон №1797), який набрав чинності з 01.01.2017 (за виключенням окремих статей), та яким внесено зміни до Податкового кодексу України (далі – ПКУ), що стосуються контрольно-перевірочної роботи, у листі від 17.01.2017 №1005/7/99-99-14-03-03-17 (далі – лист ДФС №1005) повідомила про особливості організації та проведення документальних (планових, позапланових; виїзних, невиїзних) і фактичних перевірок органами ДФС. Лист №1005 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням: http://sfs.gov.ua/yuridichnim-osobam/podatkoviy-kontrol/listi-dps/282091.html

У 2017 році змінено ставки акцизного податку на пальне
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що Законом України від 20.12.2016 №1791-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році» (далі – Закон №1791), який набрав чинності з 01.01.2017, внесені зміни, зокрема, до пункту 215.3 статті 215 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), яким регулюються ставки акцизного податку.
Так, пунктом 8 розділу I Закону №1791 змінені положення, зокрема, п.п.215.3.4 п.215.3 ст.215 ПКУ щодо ставок акцизного податку на пальне.
З метою компенсації скасування акцизного податку з роздрібного продажу пального та доведення оподаткування дизельного пального до єдиної ставки акцизного податку, ставки на пальне збільшилися:
• на біодизель та його суміші – з 97 євро до 106 євро за 1000 л;
• на бензин (легкі та середні дистиляти) – з 171,50 євро до 213,5 євро за 1000 л;
• на паливо моторне альтернативне – з 120 євро до 162 євро за 1000 л;
• на дизельне пальне (важкі дистиляти (газойлі)) – з 95 євро/125,50 євро до 139,50 євро за 1000 л;
• на паливо рідке (мазут) – з 97 євро до 139,50 євро за 1000 л;
• на скраплений газ (пропан або суміш пропану з бутаном) та інші гази – з 31 євро до 52 євро за 1000 л.
У зв’язку з тим, що частина вуглеводнів ациклічних насичених, а саме: бутан та ізобутан, використовується як сировина для виробництва скрапленого газу, який є підакцизним товаром, то для бутану та ізобутану у ПКУ встановлено окремі ставки:
• для вуглеводнів ациклічних насичених (крім бутану та ізобутану) ставки акцизного податку збільшено з 171,50 євро до 213,50 євро за 1000 л;
• для бутану та ізобутану ставки зменшено з 171,50 євро до 52 євро за 1000 л.

Порядок обчислення податку на прибуток підприємств: зміни – 2017
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що Законом України від 21.12.2016 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» (далі – Закон №1797), який набрав чинності з 01.01.2017, внесені зміни до розділу III Податкового кодексу України (далі – ПКУ), яким регламентується адміністрування податку на прибуток підприємств.
Так, підпунктом 2 пункту 68 розділу I Закону №1797 внесено зміни до статті 137 «Порядок обчислення та сплати податку на прибуток підприємств» ПКУ, відповідно до яких з 01.01.2017 скасовано норму, якою передбачалось зменшення податку на прибуток, що підлягає сплаті до бюджету, на суму нарахованого за звітний період податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, щодо об’єктів нежитлової нерухомості (виключено пункт 137.6 статті 137 ПКУ).
Зазначена норма востаннє застосовується для визначення об’єкта оподаткування податком на прибуток за підсумками 2016 року.

Про застосування тимчасового режиму звільнення від оподаткування ПДВ
Нікопольська ОДПІ інформує.
Державна фіскальна служба України з метою оперативного інформування платників ПДВ щодо порядку застосування тимчасового режиму звільнення від оподаткування ПДВ для операцій з постачання, у тому числі операцій з імпорту, відходів та брухту чорних і кольорових металів, визначеного пунктом 23 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України (далі – ПКУ), та враховуючи положення низки постанов колегії суддів Судової палати в адміністративних справах Верховного Суду України у справах із зазначеного питання, висновки у яких відповідно до статті 2442 Кодексу адміністративного судочинства України є обов’язковими для усіх суб’єктів владних повноважень, у листі від 20.01.2017 №1298/7/99-99-15-03-02-17 (далі – лист ДФС №1298) повідомила наступне.
Законом України від 21.12.2016 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» продовжено до 01.01.2019 дію тимчасового режиму звільнення від оподаткування ПДВ для операцій з постачання, у тому числі операцій з імпорту, відходів та брухту чорних і кольорових металів, визначеного пунктом 23 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Переліки таких відходів та брухту чорних і кольорових металів затверджуються Кабінетом Міністрів України.
Дія постанови Кабінету Міністрів України від 12.01.2011 №15 із змінами і доповненнями (далі – Постанова № 15), якою були затверджені переліки відходів та брухту чорних і кольорових металів, операції з постачання яких, зокрема, операції з імпорту, тимчасово, до 31.12.2016 (включно), звільнялися від оподаткування ПДВ, обмежувалася лише 2016 роком.
При цьому, станом на 01.01.2017 відповідного нормативно-правового акта Кабінету Міністрів України, який визначав би переліки відходів та брухту чорних і кольорових металів, операції з постачання яких, зокрема, операції з імпорту, тимчасово, починаючи з 01.01.2017, звільняються від оподаткування ПДВ, не прийнято.
Разом з тим, висновки колегії суддів Судової палати в адміністративних справах Верховного Суду України щодо порядку застосування тимчасового режиму звільнення від оподаткування ПДВ у 2014 – 2015 роках для операцій з постачання, у тому числі операцій з імпорту, відходів та брухту чорних і кольорових металів, викладені у відповідних судових рішеннях, які набрали законної сили, свідчать про наступне.
Оскільки у період з 01.01.2014 до 31.12.2015 (включно) норми ПКУ, згідно з якими операції з постачання, у тому числі операції з імпорту, відходів та брухту чорних і кольорових металів, перелік яких затверджується Кабінетом Міністрів України, звільнялись від оподаткування ПДВ, були чинними, та інших переліків відходів та брухту чорних металів, ніж ті, що містяться у додатках 1 та 2 до Постанови №15, Кабінетом Міністрів України затверджено не було, то протягом зазначеного періоду операції з постачання, у тому числі операції з імпорту, відходів та брухту чорних і кольорових металів, коди та найменування яких містяться у переліках, затверджених Постановою №15, звільнялися від оподаткування ПДВ.
Враховуючи викладене, та беручи до уваги висновки колегії суддів Судової палати в адміністративних справах Верховного Суду України, режим звільнення від оподаткування ПДВ, визначений пунктом 23 підрозділу 2 розділу ХХ ПКУ, поширюється на операції платників податку з постачання, у тому числі операції з імпорту, відходів та брухту чорних і кольорових металів, що здійснюються з 01.01.2017 до 31.12.2018 (включно).
При цьому до дати набрання чинності нормативно-правовим актом Кабінету Міністрів України, який буде визначити переліки відходів та брухту чорних і кольорових металів, операції з постачання яких, зокрема, операції з імпорту, тимчасово, починаючи з 01.01.2017, звільняються від оподаткування ПДВ, слід використовувати переліки, затверджені Постановою №15.
Лист №1298 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням: http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/70999.html

Особливості складання податкових накладних та розрахунків коригування до них, починаючи з 1 січня 2017 року
Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що Державна фіскальна служба України у зв’язку із набранням чинності з 01.01.2017 Закону України від 21.12.2016 №1797-VШ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» (далі – Закон №1797) у листі від 20.01.2017 №1312/7/99-99-15-03-02-17 «Про особливості складання податкових накладних, починаючи з 1 січня 2017 року» (далі – лист ДФС №1312) повідомила наступне.
Законом №1797 підпункт «і» пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) викладено у новій редакції, відповідно до якої з 1 січня 2017 року при складанні податкової накладної запроваджується заповнення коду товару згідно з УКТ ЗЕД, для послуг – коду послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг.
При цьому платники податків мають право зазначати код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг неповністю, але не менше ніж чотири перших цифри відповідного коду. У разі здійснення платниками податків постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, код товару згідно з УКТ ЗЕД зазначається в податковій накладній повністю.
Зміни щодо складання податкових накладних, запроваджені Законом №1797 у частині зазначення в податковій накладній коду товару згідно з УКТ ЗЕД, застосовуються до податкових накладних, дата складання яких припадає на період з 1 січня 2017 року.
До внесення відповідних змін до форми податкової накладної та порядку її заповнення при складанні податкової накладної код товару згідно з УКТ ЗЕД слід зазначати в графі 3 табличної частини податкової накладної.
Оскільки діюча форма податкової накладної не містить окремого поля для відображення коду послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, до внесення відповідних змін до форми податкової накладної та порядку її заповнення при складанні податкової накладної код послуги тимчасово не зазначається.
Відсутність коду послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг у податковій накладній, дата складання якої припадає на період з 01.01.2017 до дати набрання чинності відповідних змін до форми податкової накладної не визначається як помилка, допущена при складанні такої податкової накладної.
Тобто, при здійсненні платниками податку, починаючи з 01.01.2017, операцій з постачання товарів у податковій накладній в обов’язковому порядку зазначається код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних і імпортних товарів – 10 знаків, для інших товарів – не менше 4 знаків). При цьому, код товару згідно з УКТ ЗЕД зазначається на всіх етапах постачання товарів від виробника чи імпортера до кінцевого споживача та незалежно від дати придбання чи виготовлення такого товару (до 01.01.2017 чи після цієї дати).
Вищезазначені зміни стосуються також і розрахунків коригування до податкових накладних, які складаються з 01.01.2017, незалежно від дати складання податкових накладних (до 01.01.2017 чи після цієї дати), до яких складаються такі розрахунки коригування.
В той же час у разі складання податкових накладних не за операціями з постачання товарів/послуг, а з метою нарахування податкових зобов’язань відповідно до пункту 198.5 статті 198 ПКУ та/або статті 199 ПКУ (за товарами/послугами, необоротними активами, під час придбання або виготовлення яких суми ПДВ були включені до складу податкового кредиту, у разі, якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для використання чи починають використовуватися в неоподатковуваних операціях), код товару згідно з УКТ ЗЕД, а для послуг – код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, не зазначаються.
Лист №1312 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/71000.html

Змінена форма податкової декларації про майновий стан і доходи
Нікопольська ОДПІ нагадує, що наказом Міністерства фінансів України від 15.09.2016 №821 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 02 жовтня 2015 року №859» з 1 січня 2017 року змінено форму податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – декларація), яка подається фізичними особами – платниками податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) та військового збору у випадках, передбачених розділом IV Податкового кодексу України (далі – ПКУ), про отримані у 2016 році доходи. За цією формою також мають право подати декларації громадяни для отримання податкової знижки за минулий рік.
Відповідно до внесених змін кількість додатків до декларації зменшено з чотирьох до двох. У зв’язку із запровадженням ставки податку у розмірі 18% замість 15% та 20%, скасовано додаток до декларації, який передбачав здійснення перерахунку ПДФО при отриманні доходів від двох та більше податкових агентів, у випадках, передбачених п.п.«є» п.176.1 ст.176 ПКУ. Отже, платники податків за результатами декларування за 2016 рік не повинні проводити перерахунок ПДФО та заповнювати окремий додаток у разі отримання доходів від двох та більше податкових агентів.
Також скасовано додаток до декларації, в якому платник податків здійснював розрахунок податкових зобов’язань з отриманих іноземних доходів. Тепер сума отриманих іноземних доходів (перерахованих у гривні за валютним курсом Національного банку України, що діяв на момент нарахування (отримання) таких доходів), відповідні податкові зобов’язання, інформація щодо країни походження доходу та назви валюти відображається у декларації без заповнення окремого додатку.
Таким чином, на сьогодні у додатках до декларації платник здійснює розрахунок податкових зобов’язань лише за доходами, база оподаткування яких розраховується з урахуванням понесених витрат, а саме: при визначенні інвестиційного прибутку (додаток Ф1) та при розрахунку податкових зобов’язань самозайнятими особами (додаток Ф2). Крім того, для зручності платників податків у відповідних рядках додатків до декларації зазначені ставки ПДФО та військового збору.
Також, платники податків, які отримали доходи від продажу (обміну) об’єктів рухомого та нерухомого майна, які згідно з ПКУ не підлягають оподаткуванню, при заповненні декларації відображають такі доходи в окремому рядку.
З 01.01.2016 змінено порядок сплати авансових платежів з ПДФО фізичною особою – підприємцем (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування).
Такі особи розраховують та сплачують авансові платежі згідно з фактичними даними, зазначеними у Книзі обліку доходів і витрат, кожного календарного кварталу до 20 числа місяця, наступного за кожним календарним кварталом (до 20 квітня, до 20 липня і до 20 жовтня). При цьому авансовий платіж за четвертий календарний квартал не розраховується та не сплачується.
У зв’язку із зазначеними змінами, тепер фізичні особи – підприємці (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування) у декларації (графа 6 рядка 10.7) відображають загальну (річну) суму ПДФО, що підлягає сплаті до бюджету, яка розраховується у розділі І додатку Ф2 до декларації та дорівнює значенню рядка 1.1 додатку Ф2.
Разом з тим, довідково у рядках 1.2 – 1.4 додатку Ф2 платники відображають суму сплачених авансових платежів з ПДФО та залишок суми ПДФО, що підлягає сплаті або поверненню.
Звертаємо увагу, що у декларації відображається чистий оподатковуваний дохід самозайнятих осіб наступним чином:
- фізичною особою – підприємцем (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування) чистий оподатковуваний дохід вказується у графі 3 рядка 10.7 декларації,
- фізичною особою, яка провадить незалежну професійну діяльність, – у графі 3 рядка 10.8 декларації.

Роздрібний акциз з пального скасовано
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що Законом України від 20.12.2016 №1791-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році» (далі – Закон №1791), який набрав чинності з 01.01.2017, внесені зміни до Податкового кодексу України (далі – ПКУ) у частині акцизного податку.
Так, зокрема, підпунктом 2 пункту 1 розділу I Закону №1791 у п.п.14.1.212 п.14.1 ст.14 ПКУ із визначення терміну «реалізація суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів» вилучено положення щодо реалізації пального, як фізичного відпуску з автозаправної станції (АЗС) та/або автомобільної газозаправної станції (АГЗС) незалежно від форми розрахунків.
Таким чином, з 01.01.2017 скасовано акцизний податок із роздрібного продажу пального.
З урахуванням змін, внесених Законом №1791 до п.п.14.1.212 п.14.1 ст.14 ПКУ, у п.п.215.3.10 п.215.3 ст.215 ПКУ виключена норма, відповідно до якої для пального, що реалізується суб’єктами господарювання у роздрібній торгівлі, ставка акцизного податку становить 0,042 євро за кожний літр реалізованого (відпущеного) товару.
Акцизний податок з роздрібного продажу пального у розмірі 0,042 євро за 1 л, який сплачувався до місцевих бюджетів за місцезнаходженням АЗС та/або АГЗС, перенесено до основної ставки акцизного податку, що сплачується виробниками та імпортерами.
Водночас на суб’єктів господарювання роздрібної торгівлі, які здійснюють реалізацію пального та не є платниками акцизного податку з роздрібного продажу пального, як і раніше, поширюються норми ПКУ щодо функціонування системи електронного адміністрування реалізації пального.
Такі суб’єкти господарювання не заповнюють розділ II додатка 6 «Розрахунок суми акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів» до декларації акцизного податку
Звертаємо увагу, що зазначені норми стосуються лише операцій з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі пальним, здійснені після 01.01.2017.

Продовжено термін приведення установчих документів у відповідність до чинного податкового законодавства для усіх неприбуткових організацій
Нікопольська ОДПІ нагадує, що відповідно положень п.35 підрозділу 4 розділу ХХ Податкового кодексу України (далі – ПКУ) неприбуткові підприємства, установи та організації, внесені до Реєстру неприбуткових установ та організацій на день набрання чинності Законом України від 17.07.2015 №652-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування неприбуткових організацій», що не відповідають вимогам п.133.4 ст.133 ПКУ, з метою включення до нового Реєстру неприбуткових установ та організацій були зобов’язані до 1 січня 2017 року привести свої установчі документи у відповідність із нормами ПКУ та у цей самий строк подати копії таких документів до контролюючого органу.
Законом України від 21.12.2016 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні», що набрав чинності з 01.01.2017, внесені зміни до пунктів 34, 35 підрозділу 4 розділу XX ПКУ, а саме: термін приведення установчих документів неприбуткових організації у відповідність із нормами п.133.4 ст.133 ПКУ продовжено до 1 липня 2017 року.
При цьому, раніше Законом України від 06.10.2016 №1667-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо уточнення окремих положень про оподаткування неприбуткових організацій» було передбачено норму, відповідно до якої тимчасово, до 1 січня 2018 року, не може бути підставою для виключення неприбуткових релігійних організацій з Реєстру неприбуткових установ та організацій невиконання такими релігійними організаціями вимог до установчих документів, визначених підпунктом 133.4.1 пункту 133.4 статті 133 ПКУ.
Нагадуємо, що відповідно до положень п.133.4.1 п.133.4 ст.133 ПКУ, неприбутковою підприємством, установою та організацією є підприємство, установа та організація (далі – неприбуткова організація), що одночасно відповідає таким вимогам:
утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації;
установчі документи якої(або установчі документи організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону)містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб. Для цілей цього абзацу не вважається розподілом отриманих доходів (прибутків) фінансування видатків, визначених підпунктом 133.4.2 цього пункту;
установчі документи якої(або установчі документи організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону)передбачають передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету у разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення). Положення цього абзацу не поширюється на об’єднання та асоціації об’єднань співвласників багатоквартирних будинків;
внесена контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій.
Доходи (прибутки) неприбуткової організації використовуються виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань)

Джерело: guru.ua

Категорії: Новости Днепропетровска Новости Никополя

01.02.2017 11:48