Новини Нікопольської ОДПІ

Новини Нікопольської ОДПІ

Роман Насіров: 170 млрд. грн. додатково у 2016 році
Цього року ми досягли надзвичайних результатів. Було проведено системну реформу податкової та митної служб. Як результат, дуже значне збільшення надходжень на 30% до бюджетів усіх рівнів, а це - понад 6 млрд. доларів. Про це зазначив Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров.
За його словами, крім рекордних надходжень значно збільшили обсяги відшкодувань ПДВ платникам податків. Так за 2016 рік відшкодовано ПДВ 94,3 млрд. грн. - це на 40% більше ніж у минулому році. Також на 10 млрд. грн. зменьшили переплату податку на прибуток до держбюджету.
«Загалом до зведеного бюджету за 2016 рік забезпечено надходжень (збір) 758,3 млрд. грн., що на 171,2 млрд. грн. або на 30% більше ніж у 2015 році»,- повідомив Роман Насіров.

Роман Насіров: У грудні задекларовано рекордну суму нарахування ПДВ - 16,5 млрд гривень
ДФС ефективно працює у напрямі детінізації економіки. Результатом відпрацювання ризикових операцій суб’єктів господарювання є збільшення обсягів декларування ПДВ. Про це зазначив Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров.
За його словами, у грудні 2016 року платниками задекларовано рекордну суму ПДВ до сплати - 16,5 млрд гривень. Таким чином, зафіксовано найбільший показник за всю історію адміністрування цього податку.
Загалом, цього року спостерігається щомісяця зростання декларування та сплати ПДВ. У першій половині 2015 року середньомісячна сплата була на рівні 8 млрд. гривень.

Сергій Тупальський: Рекордні 3,9 млрд гривень сплатили у грудні до бюджету
У грудні цього року Київською міською митницею ДФС до Державного бюджету України перераховано рекордні для столичної митниці 3,9 млрд грн податків і зборів, сплачених суб‘єктами господарювання при експортно-імпортних операціях з товарами. Це перевищило показник грудня 2015 року на 600 млн грн або 17,9%. Про це зазначив виконуючий обов’язки керівника Київської міської митниці ДФС Сергій Тупальський.
«Ще один рекорд столичні митники зафіксували в останній тиждень грудня – щоденні надходження до бюджету сягнули 325 млн грн., при їх середньому рівні впродовж року на рівні близько 150 млн грн.» - додав Сергій Тупальський.
За його словами, таке зростання відбулося завдяки значному пожвавленню зовнішньоекономічної діяльності у грудні 2016 року.
«За статистичними даними столичної митниці, збільшення відбулося як по ваговим показникам товарів, так і по їх вартості. Для прикладу, кількість товарів, що імпортувались впродовж місяця збільшилась з 164 тис тонн (у грудні 2015 року) до 189 тис тонн (у грудні 2016 року). Схожа тенденція спостерігається і по митній вартості ввезених товарів, як у гривні, так і в доларах США. Так, у грудні 2015 року було ввезено товарів на загальну суму 557 млн доларів США, а вже в грудні 2016 року вартість імпортованих товарів склала 679 млн доларів США» - повідомив Сергій Тупальський.

З початку року до митного реєстру внесено 380 об’єктів інтелектуальної власності
Станом на 1 грудня поточного року у митний реєстр за заявами правовласників внесено 3296 об’єктів інтелектуальної власності. З них 380 ¬– внесено з початку цього року. Про це повідомив директор Департаменту організації митного контролю ДФС Олексій Василенко.
За його словами, за підозрою у порушенні прав інтелектуальної власності протягом січня-листопада цього року митницями зафіксовано 6440 випадків призупинення митного оформлення.
За вказаний період порушено 15 справ про порушення митних правил за фактами ввезення та вивезення товарів з порушенням таких прав на загальну суму близько 2 млн. гривень.
Для сприяння захисту прав інтелектуальної власності під час переміщення через митний кордон України товарів, що містять географічні зазначення, ДФС забезпечує ведення митного реєстру об’єктів права інтелектуальної власності на підставі заяв правовласників.
Порядок реєстрації у митному реєстрі об’єктів права інтелектуальної власності, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 № 648, у додатку до якого наведено форму відповідної заяви.
Для забезпечення належного рівня захисту географічних зазначень, які походять з території Європейського Союзу, ДФС має отримати заяви від власників прав на географічні зазначення. Така заява також може бути подана до ДФС як групою представників виробників товарів із географічним зазначенням, так і особою, яка має право використовувати географічне зазначення.

З початку року внутрішня безпека ГУ ДФС у Дніпропетровській області провела 167 службових розслідувань та перевірок
Протягом січня - листопада 2016 року управлінням внутрішньої безпеки Головного управлінням ДФС у Дніпропетровській області проведено 167 службових розслідувань та перевірок.
Як зазначив начальник УВБ ГУ ДФС у Дніпропетровській області Андрій Ткаченко: «За матеріалами управління 16-ти працівникам фіскальної служби оголошено про підозру у скоєнні кримінального правопорушення; винесено 50 подань керівникам територіальних підрозділів ГУ ДФС області для вжиття заходів реагування щодо усунення недоліків та притягнення винних осіб до відповідальності; до дисциплінарної відповідальності притягнуто 29 працівників служби».
З метою недопущення на вакантні та керівні посади в органах ДФС осіб, що своїми діями або вчинками можуть дискредитувати імідж служби, у поточному року проведено перевірки 133 кандидатів на працевлаштування. За підсумками перевірок 7 претендентам відмовлено у прийомі на службу.

Механізм стягнення податкових заборгованостей
Днями, в прес-центрі інформаційного агентства «МОСТ-ДНЕПР» відбулася прес-конференція начальника управління погашення боргу ГУ ДФС у Дніпропетровській області Яни Бабець на тему: «Механізм стягнення податкових заборгованостей».
Яна Бабець зауважила, що у Дніпропетровській області податковий борг складає близько 2 млрд. грн. Податкова заборгованість виникає, якщо не вчасно сплачені податки, а також у тому випадку, якщо за результатами перевірок донараховані податкові зобов'язання. Тоді платникам дається 60 днів, щоб сплатити ці борги.
«На сьогодні в примусовому порядку списані близько 1 млрд. грн. податкового боргу. Проводяться заходи по стягненню боргу з розрахункових рахунків, реалізацію конфіскованого майна та інше. Налагоджена взаємодія з органами місцевого самоврядування, державними виконавцями по стягненню заборгованості з фізичних осіб», - зазначила Яна Бабець.

Електронна система «Єдине вікно»
Як повідомила начальник управління обслуговування платників Нікопольської ОДПІ Наталія Міщенко механізм «Єдине вікно» здійснює взаємодію митниць, всіх контролюючих органів (що здійснюють санітарно-епідеміологічний, ветеринарно-санітарний, фітосанітарний, екологічний та радіологічний контроль товарів) і підприємств у єдиній електронній системі.
Запровадження «єдиного вікна», а, відповідно, і спрощення бюрократичних процедур, та автоматизація процесів інформаційного обміну є одним із кроків реформування української митниці.
Принципи роботи:
1) передбачається здійснення всіх видів контролю за допомогою ІТ-системи митниці;
2) підприємства готують і подають необхідні документи лише один раз в електронному вигляді;
3) час на прийняття рішення контролюючим органом щодо здійснення відповідного виду контролю при ввезені товару складає 4 робочі години.
4) новостворена інформаційна система забезпечить можливість зберігати документи і протоколи дій її користувачів протягом 1095 днів, тобто 3 роки.
З 1 серпня 2016 року ДФС завершено розробку та розгорнуто все необхідне програмне забезпечення для функціонування «Єдиного вікна».
Це програмне забезпечення складається з трьох частин:
1) робоче місце митника. Тобто це той модуль в складі автоматизованої системи митного оформлення, який дозволяє митнику виконувати завдання, визначені постановою КМУ.
2) автомати, які відповідають за прийняття повідомлень від декларанта та за розсилку повідомлень за принципом «мовчазної згоди», тобто протягом 4 годин.
3) модуль для роботи суміжних служб. Це веб-інтерфейс, який дозволяє працівникам суміжних служб переглядати надіслані декларантами документи, приймати рішення по цим справам, вносити результати видів контролю та узгоджувати час проведення митного огляду.
Наталія Міщенко звернула увагу, що декларанти можуть подати документи як в «Єдине вікно», так і традиційним методом за старою технологією.

В «Єдиному вікні подання електронної звітності» з’явилась нова форма декларації про майновий стан і доходи
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що на головній сторінці офіційного веб-порталу Державної фіскальної служби України (далі – ДФС) в електронному сервісі «Електронна звітність» у розділі «Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності»» розміщено перелік змін та доповнень станом на 13.12.2016 до програмних забезпечень (далі – ПЗ):
- «Системи формування та подання до органів ДПС засобами телекомунікаційного зв’язку податкової звітності, податкових накладних в електронному вигляді» (версія 1.36.6.0);
- спеціалізованого клієнтського ПЗ для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності» (версія 1.25.6.0).
Так, зокрема, з метою забезпечення приймання та автоматизованої обробки форми податкової декларації про майновий стан і доходи, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 №859, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 26.10.2015 за №1298/27743, який набирає чинності з 31.12.2016, внесено зміни до форм декларацій про майновий стан і доходи та додатків до них:
- F0100109 – Податкова декларація про майновий стан і доходи (квартальна);
- F0111204 – Додаток Ф1 до податкової декларації про майновий стан і доходи «Розрахунок податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору з доходів, отриманих від операцій з інвестиційними активами»;
- F0111404 – Додаток Ф2 до податкової декларації про майновий стан і доходи «Розрахунок податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору з доходів, отриманих самозайнятою особою»;
- F0100209 – Податкова декларація про майновий стан і доходи (річна);
- F0121204 – Додаток Ф1 до податкової декларації про майновий стан і доходи «Розрахунок податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору з доходів, отриманих від операцій з інвестиційними активами»;
- F0121404 – Додаток Ф2 до податкової декларації про майновий стан і доходи «Розрахунок податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору з доходів, отриманих самозайнятою особою».
З повним переліком змін та доповнень можна ознайомитись на веб-порталі ДФС шляхом їх завантаження за посиланням:http://sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist/spetsializovane-klientske-program/

Центри обслуговування платників Дніпропетровщини щомісячно надають понад 22,6 тисяч адміністративних послуг
Загалом, протягом січня – листопада поточного року Центрами обслуговування платників ГУ ДФС у Дніпропетровській області надано 248,8 тисяч адміністративних послуг.
Здебільш платники цікавились послугами з видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків. За одинадцять місяців 2016 року надано більше 120 тисяч таких послуг.
Не менш популярними залишаються послуги з реєстрації книг обліку розрахункових операцій; з реєстрації платника єдиного податку; з видачі довідки про подану декларацію про майновий стан і доходи та з реєстрації книги обліку доходів та книги обліку доходів і витрат платникам єдиного податку. Цих послуг впродовж січня – листопада цього року ЦОПами Дніпропетровщини запитувачам надано 22,8 тисячі, 15,1 тисячі, 14,4 тисячі та 14,3 тисячі відповідно.
Нагадуємо, Центрами обслуговування платників Головного управління ДФС у Дніпропетровській області надається комплекс послуг, зокрема 24 види адміністративних послуг, а також консультативні та інформаційні.

За одинадцять місяців 2016 року місцеві бюджети Дніпропетровщини отримали 14,7 мільярдів гривень
До місцевих бюджетів Дніпропетровської області з січня по листопад поточного року надійшло 14 мільярдів 697 млн. грн., що на 3 мільярда 818 млн. грн. більше надходжень одинадцяти місяців 2015 року.
Зростання доходів місцевих громад Дніпропетровського регіону досягнуто по таким бюджетоутворюючим джерелам як: податок на доходи фізичних осіб – на 2 мільярда 058 млн. грн., плата за землю – на 1 мільярд 025 млн. грн., єдиний податок для суб'єктів малого підприємництва – на 502 млн. грн.
Додаткові кошти, які надходять на рахунки місцевих громад Дніпропетровщини працюють на поліпшення соціальних умов мешканців регіону. Досягти таких показників тільки зусиллями працівників фіскальної служби області без тісної співпраці з платниками та органами місцевого самоврядування було б неможливо.

Про нові форми реєстраційних документів
Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що Акредитований центр сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД) на головній сторінці офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД у розділі «Новини» за посиланням http://acskidd.gov.ua/news повідомив наступне.
Наказом Інформаційно-довідкового департаменту ДФС від 15.12.2016 №180 «Про внесення змін до наказу ІДД ДФС від 17.02.2015 №15» затверджено нову редакцію наступних реєстраційних форм:
- Реєстраційна картка (для юридичної особи);
- Реєстраційна картка (для фізичної особи/ фізичної особи – підприємця);
- Додаток до розділу 2 Реєстраційної картки.
Нові форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису набули чинності з 22 грудня 2016 року.
Форми реєстраційних документів попереднього зразка будуть прийматися віддаленими пунктами реєстрації користувачів АЦСК ІДД ДФС до 31.03.2017 включно.
Переглянути та завантажити актуальні форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису можна у розділі «Реєстрація користувачів» за посиланням:
http://acskidd.gov.ua/r_kor

На Дніпропетровщині встановлені ознаки "сумнівності" щодо операцій з реалізації сільськогосподарської продукції
Управлінням боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, ГУ ДФС у Дніпропетровській області встановлені ознаки "сумнівності" щодо проведених протягом 2015 року операцій з реалізації продукції, задекларованих трьома сільськогосподарськими підприємствами області, що зареєстровані як суб’єкти спеціального режиму оподаткування. За даними податкової звітності зазначені підприємства є виробниками певної сільськогосподарської продукції, при цьому у номенклатурі товарів відсутня біологічна назва рослин, що може свідчити про порушення під час складання податкових документів вимог Податкового кодексу України. Крім того, за даними ГУ статистики у Дніпропетровській області у переліку суб’єктів господарчої діяльності, які займались вирощуванням посадкового матеріалу протягом 2015 року, зазначені підприємства відсутні.
У ході дослідження встановлена відсутність на вказаних підприємствах достатніх трудових та матеріальних ресурсів для вирощування задекларованих обсягів реалізованої продукції.
За даними фактами до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено відомості про вчинення кримінального правопорушення за ознаками злочину, передбаченого ст. 191 КК України.
Здійснюється кримінальне провадження.

У Дніпрі ліквідовано конвертаційний центр з обігом більше 270 млн. грн.
У м. Дніпрі ліквідовано конвертаційний центр, який обслуговував підприємства реального сектору економіки, державної та комунальної власності, та протягом 2015-2016 рр. про конвертував понад 270 млн. грн.
Співробітники податкової міліції ГУ ДФС у Дніпропетровській області в рамках розслідування кримінального провадження за ч. 1 ст. 205, ч. 1 ст. 212, ч. 4 ст. 191 КК України ліквідували конвертаційний центр, який надавав послуги підприємствам реального сектору економіки, підприємствам державної та комунальної форм власності Дніпропетровської, Харківської областей та м. Києва щодо формування штучного податкового кредиту та переведення безготівкових коштів у готівку. Окрім того, встановлено групу із 7 осіб, які організували та забезпечували діяльність вказаного конвертцентру.
Для надання незаконних послуг зловмисники використовували підконтрольні транзитні і фіктивні компанії, на рахунки яких надходили безготівкові грошові кошти за нібито придбані товари і послуги. Надалі ці гроші через рахунки підконтрольних СГД та карткові банківські рахунки знімалися готівкою у банках і банкоматах, розташованих в Дніпрі та Києві. Готівка поверталася замовникам таких послуг за винятком 10-12% винагороди.
Незаконне формування податкового кредиту відбувалося за рахунок оформлення безтоварних операцій з компаніями, які займаються оптовою торгівлею. Загальний обсяг проконвертованих коштів протягом 2015-2016 років склав більше 270 мільйонів гривень, ймовірні втрати бюджету складають 45,2 млн.грн.
На підставі ухвал суду у м. Дніпро проведено 15 обшуків в офісних приміщеннях, за місцями проживання фігурантів центру та в їх автомобілях, де виявлено та вилучено 8 печаток, 4 ноутбуки, 11 системних блоків, 25 мобільних телефонів, 2 флеш карти, жорсткий диск та документацію, яка свідчить про протиправну діяльність.
На розрахункових рахунках СГД заблоковано грошові кошти у сумі 324 тис. гривень.
Тривають слідчі дії.

Україна та Фінляндія активізують співробітництво у сфері запобігання митним правопорушенням
Представники Митної адміністрації Фінляндії ознайомлять українських колег з досвідом співпраці між митниками і прикордонниками. Про це заявив Генеральний директор Митної адміністрації Фінляндії Анті Хартікайнен у рамках робочого візиту до Державної фіскальної служби України.
«Наш підрозділ з попередження злочинності відвідає Україну і в ході цього візиту ми спробуємо активізувати співробітництво між нашими країнами у сфері запобігання злочинності. У Фінляндії діє дуже розвинута модель співпраці між митниками і прикордонниками, і ми хотіли б представити її більш докладно для українських колег», – підкреслив Анті Хартікайнен.
За його словами, Митна адміністрація Фінляндії має специфічну практику на норвезькому кордоні, де працюють фінські митники. Модель співпраці полягає в тому, що фінські митники представляють інтереси Норвегії і навпаки – норвезькі здійснюють митну діяльність в інтересах фінської митниці.
«Звичайно, Україна не може скопіювати нашу систему, але може дізнатися про те, що ми робимо дуже добре, а що ні і скористатися цим у практиці діяльності своїх митних органів», – зазначив Анті Хартікайнен.
Він також відзначив позитив у роботі української системи аналізу ризиків і програмного забезпечення. «Те, що я бачив 10 років тому і що є зараз – мені цікаво, як ви змогли створити таку хорошу систему? Мені дуже цікаво побачити цю систему на практиці», – сказав посадовець.
Незважаючи на досягнутий прогрес, Анті Хартікайнен закликав представників ДФС продовжувати роботу у цьому напрямі, оскільки час змінюється і потрібно відповідати його вимогам як українській державі, так і кожній з держав-членів ЄС.

Протидія корупції в органах ДФС України
Одним із важливих аспектів сучасної державної правової політики в Україні є реформування системи запобігання і протидії корупції. Досягнення успіху у цьому процесі є передумовою для формування у суспільстві довіри до влади, зростання економічного потенціалу держави, покращення добробуту громадян України.
Корупція – багатоаспектне соціально – економічне, політичне, правове та морально-етичне явище, яке складається з цілого комплексу протиправних дій і неетичних вчинків та завдає істотної шкоди нормальному функціонуванню моральних та правових відносин у суспільстві й державі.
Удосконалення антикорупційного законодавства України, утворення нових антикорупційних інституцій зумовило останнім часом докорінні зміни національної системи запобігання та протидії корупції.
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що правові та організаційні засади функціонування системи запобігання корупції в Україні визначені Законом України «Про запобігання корупції» від 14.10.2014 за № 1700-VII, що набув чинності 24 квітня 2015 року (далі – Закон). Закон покликаний сприяти запобіганню корупції через застосування превентивних антикорупційних механізмів, виявленню корупційних правопорушень та усунення їх наслідків.
Відповідно до статті 65 Закону за вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень особи, уповноважені на виконання функцій держави, притягаються до кримінальної, адміністративної, цивільно-правової та дисциплінарної відповідальності у встановленому законом порядку.
Окремо необхідно зазначити, що у Кримінальному кодексі України визначено також відповідальність за пропозицію, обіцянку або надання неправомірної вигоди службовій особі (стаття 369). Тобто особа, яка пропонує, надає, обіцяє неправомірну вигоду, також несе кримінальну відповідальність.
Запобігання проявам корупції є одним з найвідповідальніших напрямів в діяльності органів Державної фіскальної служби України, а запорука успіху у боротьбі з корупцією - це прозорість та відкритість.
Нагадуємо, що з метою недопущення корупційних діянь та інших правопорушень функціонує антикорупційний сервіс Державної фіскальної служби України «Пульс», який покликаний подолати корупцію в лавах відомства, ліквідувати перешкоди, що заважають здійснювати підприємницьку діяльність, усунути складнощі у спілкуванні із посадовими особами. Він працює у вигляді прямої телефонної лінії на номер (044) 284-00-07 за принципом call-back – фахівці не тільки приймають звернення, але й повідомляють платникам про результати перевірки та вжиті заходи.

Про надання послуг електронного цифрового підпису комунальним підприємствам
Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що Акредитований центр сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД) на головній сторінці офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД у розділі «Новини» за посиланням http://acskidd.gov.ua/news повідомив наступне.
Статтею 78 Господарського кодексу України від 16.01.2003 №436-IV зі змінами визначено, що комунальне підприємство утворюється компетентним органом місцевого самоврядування в розпорядчому порядку на базі відокремленої частини комунальної власності і входить до сфери його управління.
Майно комунального підприємства перебуває у комунальній власності і закріплюється за таким підприємством на праві господарського відання (комунальне комерційне підприємство) або на праві оперативного управління (комунальне некомерційне підприємство).
Варто зауважити, що комунальні підприємства не є юридичними особами державної форми власності.
Таким чином, надання послуг електронного цифрового підпису комунальним підприємствам здійснюється відповідно до підпункту 5.2 пункту 5 Регламенту АЦСК ІДД ДФС, який визначає порядок ідентифікації та реєстрації юридичних осіб.
Детальну інформацію щодо переліку реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису комунальними підприємствами можна переглянути за посиланням http://acskidd.gov.ua/ur_osoba

Міжрегіональною митницею ДФС затримано транзитний вантаж, що незаконно переміщувався з Туреччини до Республіки Білорусь вартістю понад 7 млн.грн.
Співробітниками Міжрегіональної митниці ДФС протягом другої половини грудня 2016 року у Чернігівській області здійснювались оперативні заходи, спрямовані на протидії митним правопорушенням.
Так, за результатами проведеного аналізу інформаційних баз даних ДФС, а також товаросупровідних документів на вантажі, що прямували у режимі «транзит» через пункт пропуску «Нові Яриловичі» було зупинено для проведення поглибленого митного огляду 6 транспортних засобів, які переміщували товари з Туреччини, Молдови та Болгарії до Республіки Білорусь, а в подальшому до Росії. Фактично вказані товари завантажувались в транспортні засоби в Туреччині, мають турецьке походження, а через склади на території Болгарії та Молдови змінювався вантажовідправник та занижувалась фактурна вартість товару.
У ході проведення ретельних митних оглядів співробітниками Міжрегіональної митниці спільно з працівниками Чернігівської митниці було виявлено незадекларовані належним чином товари, а саме: тюль ,чохли для м’яких меблів, тканина зі штучним покриттям тощо. За цими фактами складено 4 протоколи про порушення митних правил за ознаками статті 472 Митного кодексу України. Санкція даної статті передбачає накладення штрафу в розмірі 100 відсотків вартості цих товарів, з конфіскацією зазначених товарів. На даний час вантаж затриманий та переданий на склад митниці.
Загальна вартість вилучених товарів за попередньою оцінкою становить понад 7 млн. грн.

Щоденно ДФС опрацьовує понад 1000 запитів щодо доходів громадян, які звернулися за призначенням житлових субсидій
Протягом 2016 року ДФС надано понад 40 млн. відповідей на запити підрозділів соціального захисту населення щодо доходів близько 14 млн. фізичних осіб, які звернулись за призначенням житлових субсидій.
Щоденно ДФС забезпечує своєчасну обробку понад 1000 запитів стосовно більше ніж 250 тис. фізичних осіб. Запити обробляються в середньому за годину, але не більше одного робочого дня.

Про нові форми реєстраційних документів
Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що Акредитований центр сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД) на головній сторінці офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД у розділі «Новини» за посиланням http://acskidd.gov.ua/news повідомив наступне.
Наказом Інформаційно-довідкового департаменту ДФС від 15.12.2016 №180 «Про внесення змін до наказу ІДД ДФС від 17.02.2015 №15» затверджено нову редакцію наступних реєстраційних форм:
- Реєстраційна картка (для юридичної особи);
- Реєстраційна картка (для фізичної особи/ фізичної особи – підприємця);
- Додаток до розділу 2 Реєстраційної картки.
Нові форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису набули чинності з 22 грудня 2016 року.
Форми реєстраційних документів попереднього зразка будуть прийматися віддаленими пунктами реєстрації користувачів АЦСК ІДД ДФС до 31.03.2017 включно.
Переглянути та завантажити актуальні форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису можна у розділі «Реєстрація користувачів» за посиланням:
http://acskidd.gov.ua/r_kor

Робота ЦОПів у святкові та вихідні дні грудня 2016 року та січня 2017 року
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що з метою організації якісного виконання органами ДФС покладених завдань з обслуговування платників податків, запобігання виникненню можливих ризиків несвоєчасного та неякісного прийняття податкової звітності та надання адміністративних послуг, ЦОПи у святкові та вихідні дні працюють за наступним режимом:
- 6 січня 2017 року – відповідно до законодавства про працю робочий день скорочено на одну годину;
- 9 січня 2017 року – робочий день у режимі чергування (за необхідності із залученням спеціалістів відповідних структурних підрозділів) до 18 год. 00 хв.;
- 3, 4 та 5 січня 2017 року – робочі дні відповідно до затверджених графіків роботи ЦОП;
- 1, 2, 7 та 8 січня 2017 року – вихідні дні.

Про справляння орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності
Нікопольська ОДПІ повідомляє наступне.
Право оренди земельної ділянки відповідно до статті 93 Зе- мельного кодексу України (далі – Земельний кодекс) – це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності.
Відповідно до пункту 288.1 статті 288 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.
Форму договору оренди земельної ділянки затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2004 №220 «Про затвердження Типового договору оренди землі». Постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 №843 «Про внесення змін до Типового договору оренди землі» внесено зміни до Типового договору оренди землі і, зокрема, у частині визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.
Звертаємо увагу, що органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, в якому відбулися зазначені зміни.
Форму надання інформації затверджено наказом Міністерства фінансів України від 17.09.2015 №783 «Про затвердження форми Переліку орендарів, з якими укладено договори оренди землі державної або комунальної власності».
Повноваження органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо передачі земельних ділянок у користування визначено статтею 122 Земельного кодексу.
Зокрема, сільські, селищні, міські ради передають у користування земельні ділянки для всіх потреб із земель комунальної власності відповідних територіальних громад.
Обласні та районні ради передають у користування земельні ділянки для всіх потреб з відповідних земель спільної власності територіальних громад.
Районні державні адміністрації передають у користування земельні ділянки для всіх потреб із земель державної власності (крім земельних ділянок сільськогосподарського призначення), у межах сіл, селищ, міст районного значення для всіх потреб, а за межами населених пунктів для ведення водного господарства, будівництва об’єктів, пов’язаних з обслуговуванням жителів територіальної громади району та індивідуального дачного будівництва.
Центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи передають у користування земельні ділянки сільсько- господарського призначення для всіх потреб, окрім земельних ділянок дна територіального моря та зони відчуження, зони безумовного (обов’язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи.
Обласні державні адміністрації передають у користування земельні ділянки із земель державної власності для всіх потреб (крім повноважень, визначених для районних державних адміністрацій та органів державної влади з питань земельних ресурсів) у межах міст обласного значення та за межами населених пунктів, а також земельні ділянки, що не входять до складу певного району, або у випадках, коли районна державна адміністрація не утворена.
Крім того, органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування можуть приймати рішення про вилучення земельних ділянок, їх викуп або примусове відчуження і надавати їх у користування для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності.

Внесені зміни до податкової декларації з рентної плати
Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що 30.12.2016 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 07.11.2016 №927 «Про внесення змін до форми Податкової декларації з рентної плати», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 28.11.2016 за №1539/29669 (далі – Наказ №927).
Відповідно до Наказу №927 форма податкової декларації з рентної плати (далі – Декларація) викладена у новій редакції.
Так, у Декларації рядок 1 «Податковий період» заголовної частини доповнено рядками 1.1.2 та 1.2.2, у яких зазначається податковий період – місяць.
Зазначений податковий (звітний) період визначений пунктом 257.1 статті 257 ПКУ для:
- рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин за видобування нафти, конденсату, природного газу, у тому числі газу, розчиненого у нафті (нафтового (попутного) газу), етану, пропану, бутану;
- рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України;
- рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами,
- рентної плати за транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України.
Наказом №927 затверджені також нові додатки до Декларації, а саме:
- Додаток 21 – «Розрахунок з рентної плати за користування надрами для видобування вуглеводневої сировини»;
- Додаток 41 – «Розрахунок з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України»;
- Додаток 101 – «Розрахунок з рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами»;
- Додаток 111 – «Розрахунок з рентної плати за транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України».
Наказ №927 опубліковано в «Офіційному віснику України» від 30.12.2016 №101.

Про набрання чинності Законів України, які внесли зміни до Податкового кодексу України
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що з 01.01.2017 набрали чинності Закони України:
- від 20.12.2016 №1791-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році», крім пункту 8 розділу I цього Закону щодо ставок акцизного податку на алкогольні напої, що підлягають маркуванню марками акцизного податку (зміни до підпункту 215.3.1 пункту 215.3 статті 215), який набирає чинності з першого числа третього місяця з дня набрання чинності цим Законом;
- від 21.12.2016 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» (далі – Закон №1797), крім положень, зазначених у пункті 1 розділу II «Прикінцеві та перехідні положення» Закону №1797.

До уваги платників податків: про проведення регламентних робіт ДФС України
Нікопольська ОДПІ інформує.
З метою реалізації норм Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні», враховуючи режим роботи банківських установ у святкові та вихідні дні, Державна фіскальна служба України для проведення технологічних та регламентних робіт повідомляє про тимчасове зупинення доступу до системи «Єдине вікно подання електронної звітності» та електронного сервісу «Електронний кабінет платника» (https://cabinet.sfs.gov/ua) з 23 год. 00 хв. 31.12.2016 до 09 год. 00 хв. 03.01.2017.

Особливості оподаткування кредитних спілок
Нікопольська ОДПІ інформує, що Державною фіскальною службою України у зв’язку з надходженням численних запитів кредитних спілок надані роз’яснення щодо оподаткування податком на прибуток кредитних спілок та правових підстав для застосування норм п.133.4 ст.133 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) до кредитних спілок та внесення їх до нового Реєстру неприбуткових установ та організацій (далі – Реєстр).
Згідно з п.п.14.1.121 п.14.1 ст.14 ПКУ неприбуткові підприємства, установи та організації – це неприбуткові підприємства, установи та організації, які не є платниками податку на прибуток підприємств відповідно до п.133.4 ст.133 ПКУ.
До неприбуткових організацій, що відповідають вимогам п.133.4 ст.133 ПКУ і не є платниками податку на прибуток, можуть бути віднесені, зокрема, спілки (п.п.133.4.6 п.133.4 ст.133 ПКУ).
Підпунктом 133.4.1 п.133.4 ст.133 ПКУ визначено вимоги, яким одночасно повинні відповідати неприбуткові підприємства, установи та організації (далі – неприбуткові організації).
Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 13.07.2016 №440, розробленою відповідно до п.133.4 ст.133 ПКУ. Цією постановою передбачено присвоєння спілкам коду ознаки неприбутковості 0038.
Організаційні, правові та економічні засади створення та діяльності кредитних спілок, їх об’єднань, права та обов’язки членів кредитних спілок та їх об’єднань визначає Закон України від 20.12.2001 №2908-III «Про кредитні спілки» зі змінами (далі – Закон №2908).
У разі утворення кредитної спілки у порядку, визначеному Законом №2908, такою кредитною спілкою не можуть бути дотримані вимоги, встановлені п.п.133.4.1 п.133.4 ст.133 ПКУ, стосовно одночасної відповідності вимогам щодо утворення кредитної спілки у порядку, визначеному Законом №2908, та заборони в установчих документах розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.
Отже, кредитні спілки не можуть бути визнані неприбутковими організаціями у розумінні ПКУ та не підлягають включенню до нового Реєстру. Кредитні спілки як фінансові установи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, є платниками податку на прибуток та зобов’язані нараховувати та сплачувати податок на прибуток у порядку, встановленому розділом III «Податок на прибуток підприємств» ПКУ.

До уваги ФОП – платників єдиного податку: порядок застосування РРО!
Нікопольська ОДПІ нагадує, що відповідно до пункту 296.10 статті 296 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) не застосовуються платниками єдиного податку:
- першої групи;
- другої і третьої груп (фізичні особи – підприємці) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1 мільйон гривень. У разі перевищення в календарному році обсягу доходу понад 1 мільйон гривень застосування РРО для такого платника єдиного податку є обов’язковим. Застосування РРО розпочинається з першого числа місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, та продовжується у всіх наступних податкових періодах протягом дії свідоцтва платника єдиного податку.
Отже, якщо за 9 місяців 2016 року у фізичних осіб – підприємців – платників єдиного податку третьої групи обсяг доходу більше 1 мільйона гривень, такі платники єдиного податку з 1 січня 2017 зобов’язані при здійсненні своєї господарської діяльності застосовувати РРО або перейти на використання виключно безготівкових розрахунків.

Чи повинні юридичні особи – платники єдиного податку третьої групи – власники земельних ділянок сплачувати земельний податок у разі тимчасового припинення господарської діяльності?
Нікопольська ОДПІ повідомляє наступне.
Відповідно до статей 269 та 270 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платниками земельного податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі, а об’єктами оподаткування – земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні, та земельні частки (паї), які перебувають у власності.
Особливості справляння земельного податку суб’єктами господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, встановлюються главою 1 розділу XIV ПКУ (п.269.2 ст.269 ПКУ).
Зокрема, юридичні особи – платники єдиного податку звільняються від обов’язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з податку на майно (у частині земельного податку), крім земельного податку за земельні ділянки, що не використовуються платниками єдиного податку третьої груп для провадження господарської діяльності (п.п.4 п.297.1 ст.297 ПКУ).
Якщо під час здійснення юридичною особою господарської діяльності земельні ділянки використовувалися для провадження такої діяльності, і юридична особа звільнялася від сплати земельного податку за ці земельні ділянки відповідно до п.п.4 п.297.1 ст.297 ПКУ, то у разі тимчасового припинення господарської діяльності на юридичну особу також розповсюджується норма п.п.4 п.297.1 ст.297 ПКУ.
Отже єдиною умовою звільнення юридичної особи – платника єдиного податку третьої групи від сплати земельного податку є не результати фінансово-господарської діяльності, а безпосереднє використання земельних ділянок для здійснення цієї діяльності.
Враховуючи зазначене, юридичні особи – платники єдиного податку третьої групи – власники земельних ділянок не є платниками земельного податку у разі тимчасового припинення господарської діяльності, якщо під час здійснення діяльності земельні ділянки платником використовувалися.
Відповідне питання – відповідь розміщене у підкатегорії 112.01 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».

Актуально для ФОП – платників єдиного внеску!
Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що Державна фіскальна служба України (далі – ДФС) з метою безумовного забезпечення виконання контролюючими органами покладених завдань з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) повідомила наступне.
Законом України віл 24.12.2015 №909-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» внесено низку змін до Закону України від 08.07.2010 №2464 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон №2464), які набули чинності з 01.01.2016.
Зокрема, з 01.01.2016 встановлено єдиний розмір єдиного внеску на рівні 22% до визначеної статтею 7 Закону №2464 бази нарахування єдиного внеску для усіх категорій платників єдиного внеску (крім пільгових категорій).
Також згідно з внесеними змінами, з 01.01.2016 фізичні особи – підприємці (далі – ФОП), у тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування, та особи, які провадить незалежну професійну діяльність, виключені з переліку платників, які мають право на добровільну сплату єдиного внеску (абзац другий частини першої статті 10 Закону №2464 виключено).
Крім цього, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 26.11.2014 №675 «Про затвердження пропорцій розподілу єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 18.02.2016 №85 здійснюється розподіл сум єдиного внеску, що сплачується зазначеними платниками за всіма видами соціального страхування.
Враховуючи зазначене, єдиний внесок не сплачується на рахунки за такими технологічними кодами:
- 71050000 «Єдиний внесок, що сплачується фізичними особами – підприємцями, у тому числі тими, які обрали спрощену систему оподаткування, та особами, які провадять незалежну діяльність, та які беруть добровільну участь у страхуванні на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням (36,6%)»;
- 71060000 «Єдиний внесок, що сплачується фізичними особами – підприємцями, у тому числі тими, які обрали спрощену систему оподаткування, та особами, які провадять незалежну діяльність, та які беруть добровільну участь у страхуванні на загальнообов’язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності (36,21%)»;
- 71070000 «Єдиний внесок, що сплачується фізичними особами – підприємцями, у тому числі тими, які обрали спрощену систему оподаткування, та які беруть добровільну участь у страхуванні на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, і від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності (38,11%)».
З огляду на викладене та з метою недопущення неправомірного нарахування штрафних санкцій ФОП, у тому числі тим, які обрали спрощену систему оподаткуванням, та особам, які провадять незалежну професійну діяльність, які станом на 31.12.2015 мали діючі договори про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування, строк дії яких закінчувався у 2016 році, ДФС відкликає лист від 17.02.2016 №5556/7/99-99-17-03-01-17 «Щодо добровільної участі в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування».
Звертаємо увагу, що ФОП, у тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування, та особи, які провадить незалежну професійну діяльність сплачують єдиний внесок на рахунок за технологічним кодом 71040000 «Єдиний соціальний внесок, що сплачується фізичними особами – підприємцями, у тому числі тими, які обрали спрощену систему оподаткування, та особами, які провадять незалежну діяльність (22 відс.)».

Змінені умови сплати єдиного внеску для фізичних осіб – підприємців
Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що з 1 січня 2017 року набирає чинності Закон України від 06.12.2016 №1774-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» (далі – Закон №1774.)
Відповідно до нових норм з 01.01.2017 фізичні особи – підприємці (далі – ФОП) на загальній системі оподаткування; особи, які провадять незалежну професійну діяльність, а також ФОП – платники єдиного податку другої та третьої груп визначають суму єдиного внеску у розмірі не менше мінімального страхового внеску на місяць, тобто 704 гривні на місяць (3 200 грн. х 22% = 704 грн.), та зобов’язані її сплатити незалежно від того, отримували вони цього місяця дохід чи ні.
При цьому, перша група спрощенців повинні сплачувати половину мінімального страхового внеску, тобто 352 гривні на місяць.
Закон №1774 опубліковано у газеті «Голос України» від 27.12.2016 №248 та розміщено на офіційному веб-порталі Верховної Ради України за посиланням:http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1774-19

З 01.01.2017 набирає чинності Закон України «Про Державний бюджет України на 2017 рік»
Нікопольська ОДПІ інформує, що з 1 січня 2017 року набирає чинності Закон України від 21.12.2016 №1801-VIII «Про Державний бюджет України на 2017 рік» (далі – Закон №1801).
Законом №1801, зокрема, встановлено розміри прожиткового мінімуму та мінімальної зарплати у 2017 році.
Так відповідно до статті 7 Закону №1801 у 2017 році установлено прожитковий мінімум на одну особу у розрахунку на місяць у розмірі:
- з 1 січня – 1544 гривні,
- з 1 травня – 1624 гривні,
- з 1 грудня – 1700 гривень.
Для основних соціальних і демографічних груп населення установлено прожитковий мінімум у таких розмірах:
- для дітей віком до 6 років: з 1 січня – 1355 гривень, з 1 травня – 1426 гривень, з 1 грудня – 1492 гривні;
- для дітей віком від 6 до 18 років: з 1 січня 2017 року – 1689 гривень, з 1 травня – 1777 гривень, з 1 грудня – 1860 гривень;
- для працездатних осіб: з 1 січня 2017 року – 1600 гривень, з 1 травня – 1684 гривні, з 1 грудня – 1762 гривні;
- для осіб, які втратили працездатність: з 1 січня 2017 року – 1247 гривень, з 1 травня – 1312 гривень, з 1 грудня – 1373 гривні.
Статтею 8 Закону №1801 установити у 2017 році мінімальну заробітну плату:
- у місячному розмірі: з 1 січня – 3200 гривень;
- у погодинному розмірі: з 1 січня – 19,34 гривні.
Закон №1801 опубліковано у газеті «Голос України» від 27.12.2016 №248 та розміщено на офіційному веб-порталі Верховної Ради України за посиланням:http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/1801-19

Земельний податок: нарахування та сплата юридичними особами
Нікопольська ОДПІ нагадує платникам податків, що відповідно до статті 269 Податкового кодексу України платниками податку є власники земельних ділянок та землекористувачі.
Юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 16.06.2015 № 560, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки. Надалі таку довідку необхідно подавати за умови затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Слід відмітити, що ставки земельного податку визначаються рішеннями органів місцевого самоврядування, оскільки з 1 січня 2015 року плату за землю віднесено до місцевих податків як одну із складових податку на майно.
При цьому необхідно звернути увагу, що за відсутності рішення місцевої ради плата за землю справляється із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування плати за землю.
Зазначену норму також необхідно враховувати для розрахунку суми земельного податку за земельні ділянки, розташовані за межами населених пунктів, нормативну грошову оцінку яких не проведено.
Рішення місцевої ради оприлюднюється до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування ставок податків та пільг. Копія прийнятого рішення надсилається у десятиденний строк з дня оприлюднення до контролюючого органу, в якому перебувають на обліку платники податку. Граничним терміном надання копії рішення щодо ставок земельного податку та наданих пільг зі сплати земельного відповідно до статті 284 Кодексу є 25 грудня року, що передує звітному.
Детальніше у листі ДФС від 21.12.2016 № 40373/7/99-99-12-03-05-17.

Реєстрація платниками ПДВ неприбуткових установ та організацій відбувається на загальних підставах
Порядок реєстрації особи як платника податку на додану вартість (далі –ПДВ) регулюється статтями 180 -183 розділу V Податкового кодексу України (далі - Кодекс) та регламентується Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість.
Під обов'язкову реєстрацію платником ПДВ підпадає особа, у якої загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп'ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1 млн. грн. (без урахування ПДВ).
До загального обсягу операцій з постачання товарів/послуг для цілей реєстрації особи як платника ПДВ належать операції, що підлягають оподаткуванню за основною ставкою ІІДВ, ставкою 7 відсотків, нульовою ставкою ПДВ, та звільнені від оподаткування ПДВ. При цьому обсяг операцій, що не є об'єктом оподаткування ПДВ, при обрахунку загального обсягу операцій з постачання товарів/послуг не включається.
Для здійснення обов'язкової реєстрації як платника ПДВ особа не пізніше 10 числа календарного місяця, що настає за місяцем, в якому вперше досягнуто зазначеного вище обсягу оподатковуваних операцій з постачання товарів/послуг, повинна подати до контролюючого органу за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) реєстраційну заяву платника ПДВ за формою №1-ПДВ (далі - Заява).
Враховуючи викладене, якщо неприбуткова організація здійснює операції з постачання товарів/послуг на митній території України, які підлягають оподаткуванню, загальний обсяг яких протягом останніх 12 календарних місяців перевищує 1 млн. грн., то така юридична особа згідно з вимогами Кодексу повинна подати до органу фіскальної служби за своїм місцезнаходженням Заяву і відповідно зареєструватись як платник ПДВ в обов'язковому порядку.
При цьому звертаємо увагу, що будь-яка особа, яка підлягає обов'язковій реєстрації як платник, але не подала до контролюючого органу Заяву, несе відповідальність за ненарахування або несплату ПДВ на рівні зареєстрованого платника ПДВ без права нарахування податкового кредиту та отримання бюджетного відшкодування податку.
З таким роз’ясненням можна ознайомитися у листі Державної фіскальної служби України від 08.12.2016 р. № 39203/7/99-99-12-02-17.

У разі порушення вимог для застосування єдиного податку, для фізичних осіб - підприємців 3-ї групи встановлюється ставка 15%
Ставка єдиного податку для фізичних осіб – підприємців третьої групи у розмірі 15 відсотків встановлюється:
- до суми доходу, який протягом календарного року перевищує 5 млн. грн.;
- до доходу, отриманого при застосуванні іншого способу розрахунків за відвантажені товари (виконані роботи, надані послуги), ніж грошова форма (готівкова та/або безготівкова);
- до доходу, отриманого від здійснення видів діяльності, які не дають права застосовувати спрощену систему оподаткування.
Зазначена норма передбачена п. 293.4 ст. 293 Податкового кодексу України.

Спадщина від фізичної особи - резидента, що не є членом сім’ї першого ступеня споріднення, оподатковується податком на доходи фізичних осіб і військовим збором
Вартість власності, яка успадковується членами сім’ї першого ступеня споріднення, оподатковується за нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб.
Вартість будь-якого об’єкта спадщини, що успадковується спадкоємцями, які не є членами сім’ї спадкодавця першого ступеня споріднення, оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставкою 5%.
При цьому членами сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення вважаються її батьки, чоловік або дружина, діти, у тому числі усиновлені.
Інші члени сім’ї фізичної особи вважаються такими, що мають другий ступінь споріднення.
Отже, фізичні особи - резиденти, які отримують спадщину від фізичної особи - резидента, але не відносяться до членів сім’ї першого ступеня споріднення, сплачують податок на доходи фізичних осіб за ставкою 5 відсотків та військовий збір за ставкою 1,5 відсотків вартості будь-якого об’єкта спадщини.
Дохід у вигляді вартості успадкованого майна (кошти, майно, майнові чи немайнові права) у межах, що підлягає оподаткуванню, зазначається в річній податковій декларації про майновий стан і доходи.
Зазначена норма визначена п.п. 14.1.263 ст. 14, п.п.174.2.1, п.п. 174.2.2, п. 174.3 ст. 174 Податкового кодексу України.

З 1 січня 2017 року річна податкова декларація про майновий стан та доходи надається за новою формою
З 1 січня 2017 року розпочинається кампанія декларування, за якою окремі категорії фізичних осіб зобов'язані подати річну податкову декларацію про майновий стан та доходи та визначити податкові зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб і військового збору.
Декларацію мають право подати фізичні особи для отримання податкової знижки.
Наказом МФУ 15.09.16 №821, який набирає чинності 31 грудня 2016 року, внесено зміни до форми податкової декларації.
В оновленій формі податкової декларації, яка запроваджується з 01 січня 2017 року:
- кількість додатків зменшено з чотирьох до двох, в яких здійснюється розрахунок податкових зобов'язань з урахуванням понесених витрат: розрахунок інвестиційного прибутку (додаток Ф1) та розрахунок податкових зобов'язань самозайнятими особами (додаток Ф2).
Додатки заповнюються та подаються виключно за наявності доходів (витрат), розрахунок яких міститься у цих додатках.
Додатки є складовою частиною декларації і без декларації не є дійсними.
- змінено порядок розрахунку податкових зобов'язань із доходів, отриманих фізичною особою – підприємцем від провадження господарської діяльності, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, з урахуванням змін щодо порядку сплати авансових платежів з податку на доходи фізичних осіб;
- уточнені показники податкової декларації з урахуванням введення в дію ставки податку на доходи фізичних осіб у розмірі 18%.
У зв'язку із впровадженням ставки податку на доходи фізичних осіб у розмірі 18% у платників податку, які отримували доходи від двох та більше податкових агентів за результатами 2016 року, не виникає обов'язку щодо подання декларації.

Витрати за навчання на військовій кафедрі навчального закладу, що оплачуються згідно окремого договору, до сум податкової знижки не включається
Платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 Кодексу, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати на суму коштів, сплачених на користь закладів освіти для компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення, який не одержує заробітної плати.
Разом з тим, навчання на військовій кафедрі – це додаткова послуга навчального закладу, що не є обов’язковою у процесі безпосереднього навчання за обраним фахом, і оплачується окремо (додатково) від плати за навчання згідно з укладеним з вузом договором на навчання за певним фахом.
Отже, включення витрат за навчання на військовій кафедрі навчального закладу, що оплачуються згідно окремого договору, до податкової знижки чинним законодавством не передбачено.
Зазначена норма передбачена п.п. 166.3.3 ст. 166 Податкового кодексу України.

У разі зміни прізвища керівника юридичної особи або самозайнятої особи, необхідно переукласти договір про визнання електронних документів
Інструкцією з підготовки та подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку, затвердженою наказом ДПА України від 10.04.08 № 233, визначено текст примірного договору про визнання електронних документів.
Договір підписується електронними цифровими підписами (далі – ЕЦП) посадових осіб платника податків – юридичної особи або фізичної особи – підприємця і ЕЦП відбитка печатки (за наявності) та надсилається електронною поштою на адресу Інформаційного порталу органів ДФС України.
Договір діє до закінчення строку чинності посилених сертифікатів відкритих ключів.
Електронний сервіс «Управління ЕЦП» надає можливість керівнику вносити до системи подання документів в електронному вигляді інформацію щодо сертифікатів відповідальних осіб та самостійно визначити термін, на який відповідальній особі надається право підпису податкових документів (в межах строку дії сертифікату такої відповідальної особи).
У разі зміни прізвища керівника юридичної особи або самозайнятої особи, необхідно переукласти договір з контролюючим органом за основним місцем обліку.
Разом з цим, у разі зміни прізвища іншою посадовою особою суб’єкта господарювання (бухгалтером, особою, якій делеговано право підпису тощо) інформація щодо нового сертифікату такої особи може бути внесена до системи подання документів в електронному вигляді шляхом надання Повідомлення.
У такому випадку договір переукладати не потрібно.

Податковий кредит за податковими накладними, не включеними до податкового кредиту, у відповідному звітному періоді
У разі якщо платник ПДВ не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму податку на додану вартість на підставі отриманих податкових накладних, зареєстрованих в ЄРПН, таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів з дати складення податкової накладної.
Суми податку, сплачені (нараховані) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, зазначені в податкових накладних / розрахунках коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в ЄРПН з порушенням терміну реєстрації, відносяться до податкового кредиту за звітний податковий період, в якому зареєстровано податкові накладні / розрахунки коригування в ЄРПН, але не пізніше ніж через 365 календарних днів з дати складення податкових накладних / розрахунків коригування до таких податкових накладних.
Отже, сума ПДВ по своєчасно зареєстрованій в ЄРПН податковій накладній, яка не включена до складу податкового кредиту протягом 365 календарних днів з дати складання такої податкової накладної, може бути віднесена до складу податкового кредиту шляхом подання уточнюючого розрахунку до податкової декларації з ПДВ за звітний (податковий) період, в якому таку податкову накладну складено (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 Кодексу).
Якщо протягом 365 календарних днів до складу податкового кредиту не включена сума ПДВ по податковій накладній, зареєстрованій в ЄРПН з порушенням термінів, то така сума також може бути віднесена до складу податкового кредиту шляхом подання уточнюючого розрахунку до податкової декларації з ПДВ за звітний (податковий) період, в якому таку податкову накладну зареєстровано в ЄРПН (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 Кодексу).
Зазначена норма передбачена п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України та роз’яснена листом ДФС України від 30.11.2016 № 25826/6/99-95-42-01-15.

Вартість оплачених підприємством поїздок, не пов’язаних із службовими відрядженнями, вважається додатковим благом і оподатковується податком на доходи фізичних осіб
Суми відшкодованих платнику податку - фізичній особі, яка перебуває у трудових відносинах із своїм роботодавцем, витрат на відрядження, підтверджених документально, не є доходом такої фізичної особи.
Якщо підприємство за свій рахунок оплачує послуги з організації поїздок фізичних осіб, які не пов'язані з виконанням ними обов'язків трудового найму або за цивільно-правовими договорами (угодами), укладеними з цими особами, то вартість наданих послуг включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу таких осіб як додаткове благо та оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18% та військовим збором за ставкою 1,5% на загальних підставах.
Зазначена норма визначена пп. 164.2.17 "е" ст. 164, п. 170.9 ст. 170 Податкового кодексу України та роз’яснена листом ДФС України від 07.12.2016 р. № 26504/6/99-99-13-02-03-15.

При купівлі-продажу іноземної валюти застосування РРО є обов'язковим
Суб’єкти господарювання, які здійснюють операції з купівлі-продажу іноземної валюти, зобов’язані використовувати у своїй діяльності РРО, відповідно до вимог Закону України від 06.07.95 №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та з урахуванням положень Інструкції про порядок організації та здійснення валютно-обмінних операцій на території України, затвердженої постановою Правління НБУ від 12.12.02 № 502.
До Державного реєстру РРО, затвердженого Наказом ДФС України від 16.06.2016 № 535, включено модель реєстратора розрахункових операцій КСТ-В1 з версією внутрішнього програмного забезпечення В1-1 (позиція 71 Державного реєстру РРО), який є спеціалізованим електронним контрольно-касовим реєстратором операцій з купівлі-продажу іноземної валюти.
Отже, для здійснення операцій з купівлі-продажу іноземної валюти використовується модель КСТ-В1 з версією внутрішнього програмного забезпечення В1-1, яка є спеціалізованим електронним контрольно-касовим реєстратором для зазначених операцій і належить до РРО, дозволених до первинної реєстрації.
У разі недотримання порядку проведення операцій з купівлі-продажу іноземної валюти до суб’єктів господарювання, що здійснюють такі операції, застосовуються фінансові санкції, передбачені ст. 18 Закону №265, а саме, ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі непроведення розрахункових операцій через реєстратор розрахункових операцій, нероздрукування розрахункового документа, що підтверджує виконання операції з купівлі-продажу іноземної валюти, або проведення операції на неповну суму коштів.

Джерело: guru.ua

Категорії: Новости Никополя

04.01.2017 09:06