Новини Нікопольської ОДПІ

Новини Нікопольської ОДПІ
Роман Насіров: ДФС не буде штрафувати платників податків через можливі перебої у роботі «Приватбанку»
Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров запевнив, що ДФС не буде штрафувати платників податків через можливі проблеми у роботі «Приватбанку».
«На сьогодні у суспільстві викликає занепокоєння ситуація, яка склалася у зв’язку з роботою «Приватбанку» стосовно перерахування податкових зобов'язань до бюджетів, що у свою чергу може вплинути на виконання обов'язків щодо сплати податків.
Проте ДФС зі свого боку хоче заспокоїти платників податків. Адже у відповідності до пункту 129.6 ст. 129 Податкового кодексу України за порушення строку зарахування податків до бюджетів з вини банку несе відповідальність саме цей банк», - заявив очільник відомства.
Зокрема, банк сплачує пеню за кожний день прострочення, включаючи день сплати, та штрафні санкції у розмірах, встановлених Податковим Кодексом, а також, відповідно до законодавства, несе іншу відповідальність за порушення порядку своєчасного та повного внесення податків, зборів, платежів до бюджету або державного цільового фонду.
«Таким чином, ДФС не буде штрафувати платників податків через можливі перебої у роботі банків», - підкреслив Роман Насіров.
Платники податків звільняються від відповідальності за несвоєчасне або перерахування не в повному обсязі податків, зборів та інших платежів до бюджетів та спецфондів, включаючи нараховану пеню або штрафні санкції. У разі нарахування платнику таких штрафів та пені, платник повинен звернутись до контролюючого органу та подати оригінали або копії платіжних доручень.
P. S.: За умови, якщо НАБУ та Генеральна Прокуратура України не виявлять у цьому незаконних дій.

З початку року до митного реєстру внесено 380 об’єктів інтелектуальної власності
Станом на 1 грудня поточного року у митний реєстр за заявами правовласників внесено 3296 об’єктів інтелектуальної власності. З них 380 ¬– внесено з початку цього року. Про це повідомив директор Департаменту організації митного контролю ДФС Олексій Василенко.
За його словами, за підозрою у порушенні прав інтелектуальної власності протягом січня-листопада цього року митницями зафіксовано 6440 випадків призупинення митного оформлення.
За вказаний період порушено 15 справ про порушення митних правил за фактами ввезення та вивезення товарів з порушенням таких прав на загальну суму близько 2 млн. гривень.
Для сприяння захисту прав інтелектуальної власності під час переміщення через митний кордон України товарів, що містять географічні зазначення, ДФС забезпечує ведення митного реєстру об’єктів права інтелектуальної власності на підставі заяв правовласників.
Порядок реєстрації у митному реєстрі об’єктів права інтелектуальної власності, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 № 648, у додатку до якого наведено форму відповідної заяви.
Для забезпечення належного рівня захисту географічних зазначень, які походять з території Європейського Союзу, ДФС має отримати заяви від власників прав на географічні зазначення. Така заява також може бути подана до ДФС як групою представників виробників товарів із географічним зазначенням, так і особою, яка має право використовувати географічне зазначення.

З початку року внутрішня безпека ГУ ДФС у Дніпропетровській області провела 167 службових розслідувань та перевірок
Протягом січня - листопада 2016 року управлінням внутрішньої безпеки Головного управлінням ДФС у Дніпропетровській області проведено 167 службових розслідувань та перевірок.
Як зазначив начальник УВБ ГУ ДФС у Дніпропетровській області Андрій Ткаченко: «За матеріалами управління 16-ти працівникам фіскальної служби оголошено про підозру у скоєнні кримінального правопорушення; винесено 50 подань керівникам територіальних підрозділів ГУ ДФС області для вжиття заходів реагування щодо усунення недоліків та притягнення винних осіб до відповідальності; до дисциплінарної відповідальності притягнуто 29 працівників служби».
З метою недопущення на вакантні та керівні посади в органах ДФС осіб, що своїми діями або вчинками можуть дискредитувати імідж служби, у поточному року проведено перевірки 133 кандидатів на працевлаштування. За підсумками перевірок 7 претендентам відмовлено у прийомі на службу.

Механізм стягнення податкових заборгованостей
Днями, в прес-центрі інформаційного агентства «МОСТ-ДНЕПР» відбулася прес-конференція начальника управління погашення боргу ГУ ДФС у Дніпропетровській області Яни Бабець на тему: «Механізм стягнення податкових заборгованостей».
Яна Бабець зауважила, що у Дніпропетровській області податковий борг складає близько 2 млрд. грн. Податкова заборгованість виникає, якщо не вчасно сплачені податки, а також у тому випадку, якщо за результатами перевірок донараховані податкові зобов'язання. Тоді платникам дається 60 днів, щоб сплатити ці борги.
«На сьогодні в примусовому порядку списані близько 1 млрд. грн. податкового боргу. Проводяться заходи по стягненню боргу з розрахункових рахунків, реалізацію конфіскованого майна та інше. Налагоджена взаємодія з органами місцевого самоврядування, державними виконавцями по стягненню заборгованості з фізичних осіб», - зазначила Яна Бабець.

Суб’єкти ресторанного господарювання сплатять 38,1 млн. грн. за порушення податкового законодавства
Протягом січня-листопада 2016 року підрозділами контролю за проведенням розрахункових операцій проведено 3,5 тис. фактичних перевірок закладів ресторанного бізнесу. Про це повідомив заступник директора Департаменту аудиту ДФС Андрій Бондаренко.
Як розповів посадовець, під час перевірок аудитори фіскальної служби часто виявляють махінації у сфері ресторанного бізнесу. Так, для мінімізації податків у переважній більшості закладів цієї сфери працюють два та більше суб’єктів господарювання. При цьому вони використовують різні системи оподаткування - юридичні особи (фізичні особи-підприємці) працюють на загальній системі оподаткування та фізичні особи – підприємці на спрощеній.
Найбільш характерним порушенням, яке фіксується під час перевірок, є участь у розрахунках між споживачами та суб`єктами господарювання третіх осіб. При цьому зазначені особи не мали жодного відношення до діяльності закладів громадського харчування. Крім того в них були відсутні реєстратори розрахункових операцій та ліцензії на право роздрібного продажу алкогольних та тютюнових виробів.
Серед інших порушень – неоприбуткування отриманих готівкових коштів (виявлено у 2024 випадках, або майже у двох третинах проведених перевірок), продаж товарів, необлікованих у встановленому чинним законодавством порядку (у 829 випадках, або майже у третині проведених перевірок).
Відсутність ліцензії на право здійснення роздрібного продажу алкогольних напоїв встановлено у 541 випадках, або близько у 16% від проведених перевірок, інші порушення (невідповідність суми коштів, зазначених у денному звіті, на місці проведення розрахунків, незабезпечення друку фіскальних звітних чеків – Z-звітів) виявлено у 1160 випадках, або у кожній третій перевірці.
За результатами проведених фактичних перевірок порушників чинного законодавства оштрафовано на загальну суму 38,1 млн. грн.
Згідно з інформаційними базами даних в Україні зареєстровано 31 тис. господарських об`єктів ресторанного бізнесу.

Протидія митним правопорушенням
27 грудня п.р. в медіа-центрі інформаційного агентства «Днепр-ПОСТ» відбулася прес-конференція головного державного інспектора відділу моніторингу ризикових операцій управління протидії митним правопорушенням Дніпропетровської митниці ДФС Максима Разумея на тему: «Протидія митним правопорушенням».
За його словами «Протидія митним порушенням є однією з найбільш важливих складових діяльності митниці. Підводячи попередні підсумки роботи Дніпропетровської митниці ДФС, у 2016 році за даним напрямком слід зазначити, що з початку поточного року митницею складено 149 протоколів про порушення митних правил на суму майже 109 млн грн. В той час, як за аналогічний період 2015 року було складено 90 справ про порушення митних правил на суму 19,5 млн грн. У 2016 році збільшено кількість справ про порушення митних правил з реально вилученими предметами правопорушень. Також, складено 30 протоколів про порушення митних правил та вилучено товарів на суму більше 9 млн грн.
При цьому, Дніпропетровською митницею ДФС направлено на розгляд до суду 54 справи на суму майже 111 млн грн. і стягнуто майже 667 тис. грн. Слід зазначити, що з початку року в Державній виконавчій службі Дніпра знаходяться конфісковані товари на суму 900 тис. грн. Перераховано коштів до Держбюджету від реалізації предметів порушення митних правил на суму 126 тис. грн.
Також управлінням протидії митним правопорушенням Дніпропетровської митниці проводились оперативно-перевірочні заходи, спрямовані на виявлення можливих каналів незаконного переміщення наркотичних засобів, психотропних речовин, зброї, культурних цінностей. Зокрема, у Дніпропетровському аеропорті фахівцями виявлені факти спроб незаконного переміщення через митний кордон громадянами Ізраїлю металевих ножів (холодна зброя), пігулок (психотропна речовина) та старовинних монет, які становили культурну цінність. По зазначеним фактам до управління СБУ направлені повідомлення про протиправні діяння, що містять ознаки злочинів.
Також проводились спільні контрольні заходи з представниками: Головного управління ДФС в Дніпропетровській області; Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м.Дніпро міжрегіонального Головного управління ДФС; органів Національної поліції України».
Варто наголосити на тому, що вже у поточному році у Дніпропетровській митниці ДФС використовувались інструменти регіонального “ризик-менеджменту”. Простіше кажучи, це такий елемент організації митного контролю, який дозволяє максимально враховувати попередні порушення митного законодавства, а також особливості зовнішньої торгівлі.
«Дніпропетровською митницею ДФС постійно вживаються заходи, направлені на попередження порушень митного законодавства. Мова йде, в першу чергу, про роз’яснювальну роботу серед громадян, суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності та інших представників бізнесу. Адже, світовий досвід свідчить, що саме профілактика правопорушень митного законодавства є основою ефективної організації роботи в системі протидії митним правопорушенням» - зазначив Максим Разумей.

Прийміть щирі вітання з Новим роком та Різдвом Христовим!
Бажаю, щоб Новий 2017 Рік став для Вас роком миру, злагоди та добрих справ на благо нашого народу.
Нехай ці свята принесуть у Вашу оселю радість і любов, віру і надію, щастя і здоров’я, втіху від дітей та вірних друзів.
З повагою
Начальник Нікопольської ОДПІ Володимир Джавун

За одинадцять місяців до бюджетів сплачено майже 1,2 мільярди гривень
Начальник Нікопольської ОДПІ Володимир Джавун повідомив, що у січні-листопаді поточного року до бюджетів усіх рівнів від платників податків Нікопольського регіону надійшло майже 1,2 млрд гривень. Це на 335,3 млн грн більше ніж торік.
Загалом у січні – листопаді 2016 року платники регіону до Державного бюджету сплатили 427,1 млн грн, що на 15,4 млн грн перевищує сплату за аналогічний період минулого року. Збільшення надходжень відбулось по всіх основних бюджетоформуючих податках.
Вагомо наповнюють бюджет - податок на додану вартість (165,2 млн грн), податок на доходи фізичних осіб (150,6 млн. грн.), та військовий збір (41,9 млн грн).
Місцеві скарбниці з початку року поповнено на 767,4 млн грн податків та платежів. Збір в кошик територіальних громад, у порівнянні з аналогічним періодом минулого року, зріс за всіма бюджетоформуючими податками на 201,9 мільйонів гривень.
Традиційно значна питома вага у «місцевих» надходженнях припадає на податок на доходи фізичних осіб. За одинадцять місяців сплачено 830,2 млн гривень.
Суттєво підтримують бюджети територіальних громад і суб’єкти малого підприємництва -«спрощенці», які сплатили майже 66 млн грн єдиного податку. Землевласники та землекористувачі забезпечили місцевим бюджетам 167,3 млн гривень.

Підприємства Нікопольського регіону сплатили 11,3 мільйон гривень екологічного податку
З початку року від суб'єктів господарювання Нікопольського регіону, які у своїй діяльності завдають шкоди довкіллю, надійшло 11,3 мільйонів гривень екологічного податку. Згідно з бюджетним розподілом більша частина сплачених коштів спрямована до місцевих бюджетів – 9,1 мільйон гривень, більше 2,3 мільйонів гривень перераховано до державного бюджету. Зокрема, у листопаді підприємства-забруднювачі сплатили 2,6 млн грн до місцевих скарбниць та 661,1 тисячу – до держбюджету. Про це повідомила заступник начальника Нікопольської ОДПІ Вікторія Радецька.
Нагадуємо, що проіндексовано ставки екологічного податку, що діяли у 2015 р., за:
1) викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення (крім двоокису вуглецю), на 26,71 відс., а за викиди двоокису вуглецю – на 26,92 відс.;
2) скиди забруднюючих речовин у водні об’єкти – на 26,72 відс.;
3) розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об’єктах – на 25,81-26,81 відс.;
4) утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені) – на 26,7 відс.;
5) тимчасове зберігання радіоактивних відходів їх виробниками понад установлений особливими умовами ліцензії строк – на 26,7 відс..
За податковими зобов’язаннями з екологічного податку, що виникли для виробників електроенергії на теплоелектроцентралях та ТЕС з 1 січня 2016 року ставки податку становлять 100 відс. від ставок, передбачених статтями 243 - 246 Податкового кодексу України.

Від нерухомості місцеві бюджети Нікопольського регіону отримали 6,8 млн гривень
За одинадцять місяців 2016 року Нікопольською ОДПІ забезпечено надходження податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у сумі 6,8 млн грн, що на 3,4 млн грн перевищує показник надходження аналогічного періоду 2015 року, зазначила начальник управління податків і зборів з фізичних осіб Нікопольської ОДПІ Юлія Пушко.
Нагадуємо, що відповідно до статті 266 Податкового кодексу України платниками даного податку є фізичні та юридичні особи, які є власниками об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.
До 1 липня звітного року податкові органи обчислюють для фізичних осіб суму податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та надсилають за місцезнаходженням об'єкта житлової нерухомості податкове повідомлення-рішення про суму податку, що підлягає сплаті, а також платіжні реквізити.
Відтак фізичні особи сплачують податок на нерухоме майно протягом 60 днів із дня вручення такого повідомлення-рішення через установи банків та поштові відділення.
Зауважимо, що платники податку – юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцезнаходженням об’єкта оподаткування декларацію за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу. Податок сплачується авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом.
«Успішне наповнення місцевих скарбниць свідчить про ефективність функціонування механізму децентралізації влади, що надає органам місцевого самоврядування можливість підвищення рівня соціальних гарантій громадян», - наголосила Юлія Пушко.

Електронна система «Єдине вікно»
Як повідомила начальник управління обслуговування платників Нікопольської ОДПІ Наталія Міщенко механізм «Єдине вікно» здійснює взаємодію митниць, всіх контролюючих органів (що здійснюють санітарно-епідеміологічний, ветеринарно-санітарний, фітосанітарний, екологічний та радіологічний контроль товарів) і підприємств у єдиній електронній системі.
Запровадження «єдиного вікна», а, відповідно, і спрощення бюрократичних процедур, та автоматизація процесів інформаційного обміну є одним із кроків реформування української митниці.
Принципи роботи:
1) передбачається здійснення всіх видів контролю за допомогою ІТ-системи митниці;
2) підприємства готують і подають необхідні документи лише один раз в електронному вигляді;
3) час на прийняття рішення контролюючим органом щодо здійснення відповідного виду контролю при ввезені товару складає 4 робочі години.
4) новостворена інформаційна система забезпечить можливість зберігати документи і протоколи дій її користувачів протягом 1095 днів, тобто 3 роки.
З 1 серпня 2016 року ДФС завершено розробку та розгорнуто все необхідне програмне забезпечення для функціонування «Єдиного вікна».
Це програмне забезпечення складається з трьох частин:
1) робоче місце митника. Тобто це той модуль в складі автоматизованої системи митного оформлення, який дозволяє митнику виконувати завдання, визначені постановою КМУ.
2) автомати, які відповідають за прийняття повідомлень від декларанта та за розсилку повідомлень за принципом «мовчазної згоди», тобто протягом 4 годин.
3) модуль для роботи суміжних служб. Це веб-інтерфейс, який дозволяє працівникам суміжних служб переглядати надіслані декларантами документи, приймати рішення по цим справам, вносити результати видів контролю та узгоджувати час проведення митного огляду.
Наталія Міщенко звернула увагу, що декларанти можуть подати документи як в «Єдине вікно», так і традиційним методом за старою технологією.

З початку року платниками Нікопольського регіону сплачено понад 336,2 мільйони гривень ЄСВ
Протягом січня – листопада 2016 року платниками Нікопольського регіону сплачено єдиного соціального внеску в сумі 336,2 мільйона гривень. Планові показники виконано на 103,4 відсотки, додатково отримано 11,2 млн гривень.
Нагадуємо, що відповідно до Закону України від 24.12.2015 р. № 909 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» з 1 січня 2016 року відмінено класи професійного ризику, а загальну ставку нарахування єдиного соціального внеску знижено до 22%. Спеціальні ставки нарахування ЄСВ для інвалідів залишилися без змін.
За словами начальника управління податків і зборів з фізичних осіб Нікопольської ОДПІ Юлії Пушко від стабільного надходження до бюджету єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування залежить фінансування соціальних виплат для населення.

Робота ЦОПів у святкові та вихідні дні грудня 2016 року та січня 2017 року
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що з метою організації якісного виконання органами ДФС покладених завдань з обслуговування платників податків, запобігання виникненню можливих ризиків несвоєчасного та неякісного прийняття податкової звітності та надання адміністративних послуг, ЦОПи у святкові та вихідні дні працюють за наступним режимом:
- 31 грудня 2016 року – робочий день у режимі чергування (за необхідності із залученням спеціалістів відповідних структурних підрозділів) до 13 год. 00 хв.;
- 6 січня 2017 року – відповідно до законодавства про працю робочий день скорочено на одну годину;
- 9 січня 2017 року – робочий день у режимі чергування (за необхідності із залученням спеціалістів відповідних структурних підрозділів) до 18 год. 00 хв.;
- 3, 4 та 5 січня 2017 року – робочі дні відповідно до затверджених графіків роботи ЦОП;
- 1, 2, 7 та 8 січня 2017 року – вихідні дні.

В «Єдиному вікні подання електронної звітності» з’явилась нова форма декларації про майновий стан і доходи
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що на головній сторінці офіційного веб-порталу Державної фіскальної служби України (далі – ДФС) в електронному сервісі «Електронна звітність» у розділі «Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності»» розміщено перелік змін та доповнень станом на 13.12.2016 до програмних забезпечень (далі – ПЗ):
- «Системи формування та подання до органів ДПС засобами телекомунікаційного зв’язку податкової звітності, податкових накладних в електронному вигляді» (версія 1.36.6.0);
- спеціалізованого клієнтського ПЗ для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності» (версія 1.25.6.0).
Так, зокрема, з метою забезпечення приймання та автоматизованої обробки форми податкової декларації про майновий стан і доходи, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 №859, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 26.10.2015 за №1298/27743, який набирає чинності з 31.12.2016, внесено зміни до форм декларацій про майновий стан і доходи та додатків до них:
- F0100109 – Податкова декларація про майновий стан і доходи (квартальна);
- F0111204 – Додаток Ф1 до податкової декларації про майновий стан і доходи «Розрахунок податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору з доходів, отриманих від операцій з інвестиційними активами»;
- F0111404 – Додаток Ф2 до податкової декларації про майновий стан і доходи «Розрахунок податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору з доходів, отриманих самозайнятою особою»;
- F0100209 – Податкова декларація про майновий стан і доходи (річна);
- F0121204 – Додаток Ф1 до податкової декларації про майновий стан і доходи «Розрахунок податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору з доходів, отриманих від операцій з інвестиційними активами»;
- F0121404 – Додаток Ф2 до податкової декларації про майновий стан і доходи «Розрахунок податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору з доходів, отриманих самозайнятою особою».
З повним переліком змін та доповнень можна ознайомитись на веб-порталі ДФС шляхом їх завантаження за посиланням:http://sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist/spetsializovane-klientske-program/

Центри обслуговування платників Дніпропетровщини щомісячно надають понад 22,6 тисяч адміністративних послуг
Загалом, протягом січня – листопада поточного року Центрами обслуговування платників ГУ ДФС у Дніпропетровській області надано 248,8 тисяч адміністративних послуг.
Здебільш платники цікавились послугами з видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків. За одинадцять місяців 2016 року надано більше 120 тисяч таких послуг.
Не менш популярними залишаються послуги з реєстрації книг обліку розрахункових операцій; з реєстрації платника єдиного податку; з видачі довідки про подану декларацію про майновий стан і доходи та з реєстрації книги обліку доходів та книги обліку доходів і витрат платникам єдиного податку. Цих послуг впродовж січня – листопада цього року ЦОПами Дніпропетровщини запитувачам надано 22,8 тисячі, 15,1 тисячі, 14,4 тисячі та 14,3 тисячі відповідно.
Нагадуємо, Центрами обслуговування платників Головного управління ДФС у Дніпропетровській області надається комплекс послуг, зокрема 24 види адміністративних послуг, а також консультативні та інформаційні.

Щоденно ДФС опрацьовує понад 1000 запитів щодо доходів громадян, які звернулися за призначенням житлових субсидій
Протягом 2016 року ДФС надано понад 40 млн. відповідей на запити підрозділів соціального захисту населення щодо доходів близько 14 млн. фізичних осіб, які звернулись за призначенням житлових субсидій.
Щоденно ДФС забезпечує своєчасну обробку понад 1000 запитів стосовно більше ніж 250 тис. фізичних осіб. Запити обробляються в середньому за годину, але не більше одного робочого дня.

Про нові форми реєстраційних документів
Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що Акредитований центр сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД) на головній сторінці офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД у розділі «Новини» за посиланням http://acskidd.gov.ua/news повідомив наступне.
Наказом Інформаційно-довідкового департаменту ДФС від 15.12.2016 №180 «Про внесення змін до наказу ІДД ДФС від 17.02.2015 №15» затверджено нову редакцію наступних реєстраційних форм:
- Реєстраційна картка (для юридичної особи);
- Реєстраційна картка (для фізичної особи/ фізичної особи – підприємця);
- Додаток до розділу 2 Реєстраційної картки.
Нові форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису набули чинності з 22 грудня 2016 року.
Форми реєстраційних документів попереднього зразка будуть прийматися віддаленими пунктами реєстрації користувачів АЦСК ІДД ДФС до 31.03.2017 включно.
Переглянути та завантажити актуальні форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису можна у розділі «Реєстрація користувачів» за посиланням:
http://acskidd.gov.ua/r_kor

На Дніпропетровщині встановлені ознаки "сумнівності" щодо операцій з реалізації сільськогосподарської продукції
Управлінням боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, ГУ ДФС у Дніпропетровській області встановлені ознаки "сумнівності" щодо проведених протягом 2015 року операцій з реалізації продукції, задекларованих трьома сільськогосподарськими підприємствами області, що зареєстровані як суб’єкти спеціального режиму оподаткування. За даними податкової звітності зазначені підприємства є виробниками певної сільськогосподарської продукції, при цьому у номенклатурі товарів відсутня біологічна назва рослин, що може свідчити про порушення під час складання податкових документів вимог Податкового кодексу України. Крім того, за даними ГУ статистики у Дніпропетровській області у переліку суб’єктів господарчої діяльності, які займались вирощуванням посадкового матеріалу протягом 2015 року, зазначені підприємства відсутні.
У ході дослідження встановлена відсутність на вказаних підприємствах достатніх трудових та матеріальних ресурсів для вирощування задекларованих обсягів реалізованої продукції.
За даними фактами до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено відомості про вчинення кримінального правопорушення за ознаками злочину, передбаченого ст. 191 КК України.
Здійснюється кримінальне провадження.

З початку року підприємці Дніпропетровщини отримали понад 12,3 тисяч ліцензій на право торгівлі алкоголем та тютюном
Протягом одинадцяти місяців 2016 року суб'єктам господарювання Дніпропетровського регіону видано 12333 ліцензії, з них 6797 – на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями та 5536 – тютюновими виробами.
Разом з тим, з січня по листопад поточного року призупинено дію 1915 ліцензій за несвоєчасну сплату чергового платежу та анульовано 1973 ліцензії, в тому числі 58 - за порушення законодавства в частини продажу алкогольних та тютюнових товарів особам, які не досягли 18 років.
Загалом, до місцевих бюджетів Дніпропетровської області з початку року надійшло 73,3 млн. грн. плати за ліцензії на право оптової та роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами, що на 11 млн. грн. більше надходжень січня – листопада 2015 року.

Протидія корупції в органах ДФС України
Одним із важливих аспектів сучасної державної правової політики в Україні є реформування системи запобігання і протидії корупції. Досягнення успіху у цьому процесі є передумовою для формування у суспільстві довіри до влади, зростання економічного потенціалу держави, покращення добробуту громадян України.
Корупція – багатоаспектне соціально – економічне, політичне, правове та морально-етичне явище, яке складається з цілого комплексу протиправних дій і неетичних вчинків та завдає істотної шкоди нормальному функціонуванню моральних та правових відносин у суспільстві й державі.
Удосконалення антикорупційного законодавства України, утворення нових антикорупційних інституцій зумовило останнім часом докорінні зміни національної системи запобігання та протидії корупції.
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що правові та організаційні засади функціонування системи запобігання корупції в Україні визначені Законом України «Про запобігання корупції» від 14.10.2014 за № 1700-VII, що набув чинності 24 квітня 2015 року (далі – Закон). Закон покликаний сприяти запобіганню корупції через застосування превентивних антикорупційних механізмів, виявленню корупційних правопорушень та усунення їх наслідків.
Відповідно до статті 65 Закону за вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень особи, уповноважені на виконання функцій держави, притягаються до кримінальної, адміністративної, цивільно-правової та дисциплінарної відповідальності у встановленому законом порядку.
Окремо необхідно зазначити, що у Кримінальному кодексі України визначено також відповідальність за пропозицію, обіцянку або надання неправомірної вигоди службовій особі (стаття 369). Тобто особа, яка пропонує, надає, обіцяє неправомірну вигоду, також несе кримінальну відповідальність.
Запобігання проявам корупції є одним з найвідповідальніших напрямів в діяльності органів Державної фіскальної служби України, а запорука успіху у боротьбі з корупцією - це прозорість та відкритість.
Нагадуємо, що з метою недопущення корупційних діянь та інших правопорушень функціонує антикорупційний сервіс Державної фіскальної служби України «Пульс», який покликаний подолати корупцію в лавах відомства, ліквідувати перешкоди, що заважають здійснювати підприємницьку діяльність, усунути складнощі у спілкуванні із посадовими особами. Він працює у вигляді прямої телефонної лінії на номер (044) 284-00-07 за принципом call-back – фахівці не тільки приймають звернення, але й повідомляють платникам про результати перевірки та вжиті заходи.

Про зміни в оподаткуванні неприбуткових організацій
Нікопольська ОДПІ нагадує, що 20.11.2016 набули чинності зміни в оподаткуванні неприбуткових організацій, внесені Законом України від 06.10.2016 №1667-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо уточнення окремих положень про оподаткування неприбуткових організацій» (далі – Закон №1667).
Законом № 1667 внесено низку змін до Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Так, абзац третій підпункту 133.4.1 пункту 133.4 статті 133 ПКУ доповнено положенням, відповідно до якого, фінансування видатків на утримання неприбуткової організацій, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами, не вважається розподілом отриманих доходів (прибутків) або їх частини.
Змінами, внесеними до підпункту 133.4.2 пункту 133.4 статті 133 ПКУ дозволено релігійним організаціям використовувати свої доходи на здійснення неприбуткової (добродійної) діяльності, передбаченої законом для таких організацій, у тому числі надання гуманітарної допомоги, здійснення благодійної діяльності, милосердя.
Також внесені зміни до підпункту 133.4.4 пункту 133.4 статті 133 ПКУ, відповідно до яких підставою для виключення неприбуткової організації з Реєстру неприбуткових установ та організацій (далі – Реєстр) є встановлення контролюючим органом відповідно до норм ПКУ факту використання доходів (прибутків) для цілей інших, ніж передбачені підпунктом 133.4.2 пункту 133.4 статті 133 ПКУ. До змін, внесених Законом №1667, підставою для виключення з Реєстру було встановлення контролюючим органом факту використання доходів (прибутків) для цілей інших, ніж передбачені установчими документами.
Пункт 35 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ доповнено новим абзацом, відповідно до якого, тимчасово, до 1 січня 2018 року, не може бути підставою для виключення неприбуткових релігійних організацій з Реєстру невиконання такими релігійними організаціями вимог до установчих документів, визначених підпунктом 133.4.1 пункту 133.4 статті 133 цього Кодексу.

Актуально для платників рентної плати за спеціальне використання води
Нікопольська ОДПІ інформує.
Державна фіскальна служба України з метою правильності обчислення, своєчасності і повноти справляння рентної плати за спеціальне використання води здійснила аналіз даних податкової звітності з рентної плати за спеціальне використання води (далі – Плата) за результатами діяльності юридичних осіб за III квартал 2016 року та повідомила наступне.
Найбільш поширені помилки, яких припускаються платники під час декларування податкових зобов’язань з Плати, виявлено за результатами аналізу додатку 5 до податкової декларації з рентної плати («Розрахунок з рентної плати за спеціальне використання води»).
Так, деякими платниками не заповнено рядок 8.1 «в межах установленого річного ліміту» та рядок 8.2 «понад установлений річний ліміт» за наявності відповідних показників у рядках 8.1.1 і 8.1.2 та/або у рядках 8.2.1 і 8.2.2, внаслідок чого сумарне значення рядків 8.1 (р.8.1 = р.8.1.1 + р.8.1.2) та 8.2 (р.8.2 = р.8.2.1 + р.8.2.2) не співпадає зі значенням рядка 8 «об’єкт оподаткування з початку року», який дорівнює сумі рядків 8.1 та 8.2.
Також має місце незаповнення платниками рядка 8 «об’єкт оподаткування з початку року», внаслідок чого в окремих випадках значення рядку 8 (р.8 = р.8.1 + р.8.2) дорівнює 0 за наявності показників у рядку 8.1 або у рядку 8.2.
Має місце застосування платниками неіснуючих коефіцієнтів до ставок Плати та/або неправильний порядок відображення застосованих коефіцієнтів до ставок Плати у рядках податкової звітності.
Згідно з порядком складання податкової звітності з Плати:
- у рядку 10.1 повинен зазначатись коефіцієнт 0,005 до ставок Плати відповідно до п.255.6 ст.255 Податкового кодексу України (далі – ПКУ);
- у рядку 10.2 – коефіцієнт 0,3 до ставок Плати відповідно до п.255.7 ст.255 ПКУ;
- у рядку10.3 – коефіцієнт 3 відповідно до п.п.255.11.10 п.255.11 ст.255 ПКУ;
- у рядку 10.4 – коефіцієнт 5 відповідно до п.п.255.11.13 п.255.11 ст.255 ПКУ.
Окремими платниками Плати у рядку 10.1 податкової звітності задекларовано коефіцієнт 0,3 до ставок Плати (замість р.10.2).
Крім того, деякими платниками у рядку 10.1 було задекларовано неіснуючі коефіцієнти до ставок Плати (наприклад, 1,113; 0,1; 0,003; 0,654; 4).
В окремих випадках один і той же коефіцієнт до ставок Плати було задекларовано платниками двічі (наприклад, коефіцієнт 0,3 у рядках 10.1 та 10.2).
Звертаємо увагу платників на дотримання ними порядку заповнення податкової звітності з Плати, форма якої затверджена наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 року №719 «Про затвердження форми Податкової декларації з рентної плати», що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 03.09.2015 за №1051/27496.

З 1 січня 2017 року стартує деклараційна кампанія про доходи, отримані громадянами у 2016 році
Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що з 01.01.2017 розпочинається кампанія декларування, за якою окремі категорії фізичних осіб зобов’язані подати річну податкову декларацію про майновий стан та доходи (далі – Декларація) та визначити податкові зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб і військового збору, та/або мають право подати декларації для отримання податкової знижки.
Нагадуємо, що наказом Міністерства фінансів України від 15.09.2016 №821 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 02 жовтня 2015 року №859» (далі – наказ № 821), зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 11.10.2016 за №1349/29479, який набирає чинності 31 грудня 2016 року, внесено зміни до форми Декларації, яка запроваджується з 01.01.2017.
Наказом №821 приведено Декларацію у відповідність до змін, внесених до Податкового кодексу України Законом України від 24.12.2015 №909 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році», а саме:
- кількість додатків зменшено з чотирьох до двох, в яких платники податків здійснюють розрахунок податкових зобов’язань з урахуванням понесених витрат (розрахунок інвестиційного прибутку (додаток Ф1) та розрахунок податкових зобов’язань самозайнятими особами (додаток Ф2));
- змінено порядок розрахунку податкових зобов’язань із доходів, отриманих фізичною особою – підприємцем від провадження господарської діяльності, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, з урахуванням змін щодо порядку сплати авансових платежів з податку на доходи фізичних осіб;
- уточнені показники Декларації з урахуванням введення в дію ставки податку на доходи фізичних осіб у розмірі 18% тощо.

З винагороди іноземцю ЄСВ не сплачується
Нікопольська ОДПІ нагадує, що відповідно до статті 3 Основ законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від 14 січня 1998 року № 16/98-ВР право на забезпечення за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням згідно зі ст. 20 Основ мають застраховані громадяни України, іноземні громадяни, особи без громадянства та члени їх сімей, які проживають в Україні, якщо інше не передбачено законодавством України, а також міжнародним договором України, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України.
Статтею 1 Закону № 2464 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» визначено, що застрахованою особою є фізична особа, яка відповідно до законодавства підлягає загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню і сплачує та/або за яку сплачується єдиний внесок. А страхувальниками є роботодавці та інші особи, які відповідно до цього Закону зобов'язані сплачувати єдиний внесок.
Водночас, статтею 4 зазначеного Закону № 2464 встановлено, що платниками єдиного внеску є роботодавці, зокрема, підприємства, установи, організації, інші юридичні особи, які використовують найману працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами.
При цьому базою нарахування єдиного внеску для роботодавців є сума нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України року № 108/95-ВР «Про оплату праці», та сума винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами відповідно до статті 7 Закону № 2464.
Таким чином, у разі, якщо підприємство виплачує іноземному громадянину, який не проживає в Україні, винагороду за цивільно-правовим договором про надання консультаційних послуг, сума винагороди не буде базою нарахування єдиного внеску, оскільки такий іноземець відповідно до вимог чинного законодавства України не є застрахованою особою, а зазначене підприємство не є його роботодавцем — страхувальником.
Детальніше у листі ДФС від 01.12.2016 № 26021/6/99-99-13-02-03-15.

До витрат підприємства включаються товари та послуги надані учасникам АТО
Державна фіскальна служба України у листі від 09.12.2016 №39245/7/99-99-15-02-01-17 надала роз’яснення щодо відображення вартості товарів для потреб забезпечення проведення АТО у складі витрат.
Зокрема, Постановою КМУ від 26 жовтня 2016 року № 758 затверджено перелік товарів, виконаних робіт, наданих послуг за кодами згідно з Державним класифікатором продукції та послуг ДК 016:2010, вартість яких, на період проведення антитерористичної операції, включається до інших витрат звичайної діяльності чи на вартість яких не проводиться коригування фінансового результату до оподаткування.
До зазначеного переліку входять:
- спеціальні засоби індивідуального захисту;
- лікарські засоби;
- засоби особистої гігієни;
- продукти харчування;
-технічні засоби спостереження, які добровільно передані Збройним Силам, іншим утвореним відповідно до законів України військовим формуванням, що утримуються за рахунок коштів держбюджету.
Постанова набрала чинності з 2 листопада 2016 року.

Застосування РРО при купівлі-продажу іноземної валюти – обов’язкове
Відповідно до вимог Закону України від 6 липня 95 року. №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон про РРО) та з урахуванням положень Інструкції про порядок організації та здійснення валютно-обмінних операцій на території України, затвердженої постановою Правління Нацбанку України від 12 грудня 2002 року №502, з 16 грудня 2016 року суб’єкти господарювання, які здійснюють операції з купівлі-продажу іноземної валюти, зобов’язані використовувати у своїй діяльності РРО.
Для здійснення операцій з купівлі-продажу іноземної валюти розроблено та включено до Державного реєстру РРО модель В1-1, яка є спеціалізованим електронним контрольно-касовим реєстратором для зазначених операцій і належить до РРО, дозволених до первинної реєстрації.
Водночас слід звернути увагу, що у разі недотримання порядку проведення операцій з купівлі-продажу іноземної валюти до суб’єктів господарювання, які здійснюють такі операції за рішенням відповідних контролюючих органів, застосовуються фінансові санкції, передбачені ст. 18 Закону про РРО.

Форма Типового договору оренди землі зазнала змін
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 02.12.2016 у газеті «Урядовий кур’єр» №227 опубліковано постанову Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 №843 «Про внесення змін до Типового договору оренди землі». Постанова набрала чинності з дня опублікування.
Постановою №843 удосконалено типову форму договору оренди землі.
Зокрема, фізичні та юридичні особи під час підготовки договорів оренди землі витрачатимуть менше часу та коштів за рахунок можливості укладання договору оренди на декілька земельних ділянок одного орендодавця.
Крім того, приведено у відповідність до вимог чинного законодавства Типову форму договору оренди землі, зокрема, у частині встановлення строку оренди земель сільськогосподарського призначення не менше ніж 7 років, а у разі передачі в оренду для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, фермерського господарства, особистого селянського господарства земельних ділянок сільськогосподарського призначення, які є земельними ділянками меліорованих земель і на яких проводиться гідротехнічна меліорація, – не менше ніж 10 років.
Зазначеним документом також передбачено, що відтепер сторони в обов’язковому порядку повинні погодити лише об’єкт оренди (кадастровий номер, місце розташування та розмір земельної ділянки), строк дії договору оренди, орендну плату із зазначенням її розміру, індексації, способу та умов розрахунків, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату.

Оподаткування транспортним податком
Податковим кодексом України не передбачено встановлення пільг та звільнення від сплати транспортного податку. Тобто всі фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, що відповідають об’єкту оподаткування, не звільняються від обов’язку сплати транспортного податку.
Нікопольська ОДПІ нагадує, що об'єктом оподаткування транспортним податком є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше 5-ти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 750 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, (в 2016 році – 1 033500 грн).
Така вартість визначається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику економічного розвитку, за методикою, затвердженою КМУ, виходячи з марки, моделі, року випуску, типу двигуна, об'єму циліндрів двигуна, типу коробки переключення передач, пробігу легкового автомобіля, та розміщується на його офіційному веб-сайті.
Варто зазначити, що Кабінет Міністрів України постановою від 18 лютого 2016 року № 66 затвердив Методику визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів. Середньоринкова вартість легкових автомобілів розміщується на офіційному веб-сайті Мінекономрозвитку.
Отже, якщо легковий автомобіль не досяг п’ятирічного віку та його середньоринкова вартість перевищує 1 033 500 грн, такий автомобіль є об’єктом оподаткування транспортним податком. Ставка податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25000 гривень за кожен легковий автомобіль.
Обчислення суми податку з об'єкта/об'єктів оподаткування фізичних осіб здійснюється фіскальним органом за місцем реєстрації платника податку.
Податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку та відповідні платіжні реквізити надсилаються (вручаються) платнику податку фіскальним органом за місцем його реєстрації до 1 липня року базового податкового (звітного) періоду (року).
Юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають фіскальному органу за місцем реєстрації об'єкта оподаткування декларацію, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.
Зазначена норма визначена ст.267 Податкового кодексу України.

Іноземна мова в податковій накладній
Відповідно до п.п. «а» п.п. 195.1.1 п. 195.1 ст. 195 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) операції з вивезення товарів за межі митної території України у митному режимі експорту оподатковуються за нульовою ставкою.
Пунктом 8 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 №1307 (далі – Порядок №1307), передбачено, що на операції з вивезення товарів за межі митної території України складається податкова накладна.
Згідно з п. 4 Порядку №1307 податкова накладна заповнюється державною мовою.
Пунктом 12 Порядку №1307 передбачено, що при здійсненні операцій з вивезення товарів за межі митної території України у графі «Отримувач (покупець)» зазначаються найменування (П. І. Б.) нерезидента та через кому – країна, в якій зареєстрований покупець (нерезидент).
Згідно з рішенням Конституційного Суду України від 14.12.99 №10-рп/99 положення частини першої ст.10 Конституції України, за яким «державною мовою в Україні є українська мова», треба розуміти так, що українська мова як державна є обов’язковим засобом спілкування на всій території України при здійсненні повноважень органами державної влади та органами місцевого самоврядування (мова актів, роботи, діловодства, документації тощо), а також в інших публічних сферах суспільного життя, які визначаються законом (частина п’ята ст.10 Конституції України).
Враховуючи зазначене, постачальник-платник ПДВ при вивезення товарів за межі митної території України, податкову накладну повинен заповнювати державною мовою.
У разі неможливого перекладу платником ПДВ на державну мову найменування нерезидента, в такій податковій накладній заповнення рядка «Отримувач (покупець)» допускається без перекладу на державну мову.

З 1 грудня мінімальна зарплата - 1600 грн., мінімальний розмір ЄСВ – 352 грн.
Нікопольська ОДПІ нагадує, що з 1 грудня 2016 року рівень прожиткового мінімуму та мінімальної зарплати зріс до 1600 грн.
На що вплине зміна цих показників з 1 грудня 2016 року:
1) Змінився максимальний розмір заробітної плати, з якої сплачуються страхові внески. З 1 грудня він становить 40 000 грн (до 1 грудня - 36250 грн).
2) Мінімально допустимий розмір ЄСВ для платників єдиного податку з 1 грудня 2016 року становить 352 грн.
3) Мінімальний розмір статутних капіталів господарських товариств з 1 грудня становить 2000 000 грн (до 1 грудня - 1 812 500 грн).
Натомість залишаться незмінними:
граничний розмір добових - 275,60 грн (по Україні) та 1033,50 грн (за кордон);
сума податкової соцпільги (689 грн), а також граничний розмір доходу, який дає право на податкову соціальну пільгу (1930 грн);
ставки єдиного податку для І та ІІ групи.
Ці показники обчислюються на основі розміру мінімальної зарплати, встановленої на 1 січня звітного року.

Деякі особливості визначення бази оподаткування ПДВ з 01.01.2015 по 31.12.2015
Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що Державна фіскальна служба у зв’язку з прийняттям судовими органами касаційної інстанції низки рішень, які набрали законної сили, у справах щодо порядку визначення бази оподаткування ПДВ при здійсненні операцій платників ПДВ з вивезення самостійно виготовлених товарів за межі митної території України у митному режимі експорту, здійснюваних у період з 01.01.2015 до 31.12.2015 (включно), у листі від 23.12.2016 №40757/7/99-99-15-03-01-17 (далі – лист ДФС №40757) повідомила наступне.
Згідно з підпунктами «а», «б» і «г» пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) об’єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з:
- постачання товарів/послуг, місце постачання яких відповідно до статті 186 ПКУ розташоване на митній території України;
- вивезення товарів за межі митної території України.
Відповідно до підпункту «а» підпункту 195.1.1 пункту 195.1 статті 195 ПКУ операції з вивезення товарів за межі митної території України у митному режимі експорту оподатковуються ПДВ за нульовою ставкою.
У редакції пункту 188.1 статті 188 ПКУ, чинній з 01.01.2015 до 31.12.2015, база оподаткування ПДВ операцій з постачання товарів/послуг визначалася виходячи з їх договірної вартості (у разі здійснення контрольованих операцій – не нижче звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 ПКУ) з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім збору на обов’язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв’язку, ПДВ та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками – суб’єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів).
При цьому база оподаткування ПДВ операцій платників податку з постачання самостійно виготовлених товарів/послуг не могла бути нижче собівартості таких товарів/послуг за винятком:
- товарів (послуг), ціни на які підлягають державному регулюванню;
- газу, який постачається для потреб населення.
Разом з тим, висновки судових органів касаційної інстанції щодо порядку визначення бази оподаткування ПДВ операцій з вивезення самостійно виготовлених товарів за межі митної території України у митному режимі експорту, здійснюваних у період з 01.01.2015 до 31.12.2015 (включно), викладені у відповідних судових рішеннях, які набрали законної сили, свідчать про наступне.
При здійсненні у період з 01.01.2015 до 31.12.2015 (включно) операцій з вивезення самостійно виготовлених товарів за межі митної території України у митному режимі експорту, собівартість яких перевищувала вартість вивезених за межі митної території України товарів (експортованих товарів), застосовувалася нульова ставка ПДВ та була відсутня необхідність донарахування податкових зобов’язань з ПДВ і складання другої податкової накладної на суму перевищення собівартості виготовлених товарів над вартістю вивезених за межі митної території України товарів (експортованих товарів).
У зв’язку з цим та враховуючи вимоги пункту 53.3 статті 53 ПКУ ДФС повідомляє, що усі раніше надані платникам ПДВ відповіді щодо порядку визначення бази оподаткування ПДВ операцій з вивезення самостійно виготовлених товарів за межі митної території України у митному режимі експорту, здійснюваних у період з 01.01.2015 до 31.12.2015 (включно), слід використовувати у частині, що не суперечить положенням цього листа.
Лист №40757 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:
http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/70681.html

Про формування податкового кредиту з ПДВ
Нікопольська ОДПІ інформує, що Державна фіскальна служба України у зв’язку із численними запитами платників податку на додану вартість у листі від 23.12.2016 №40753/7/99-99-15-03-01-17 (далі – лист ДФС №40753) надала роз’яснення щодо порядку формування податкового кредиту з ПДВ на підставі рахунку, що виставляється платнику податку за послуги, вартість яких визначається за показниками приладів обліку, та повідомила стосовно:
- підстав для формування податкового кредиту;
- застосування пункту 201.11 статті 201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) у разі постачання житлово-комунальних послуг;
- звітного періоду формування податкового кредиту;
- звітного періоду формування податкового кредиту на підставі рахунку за послуги, вартість яких визначається за показниками приладів обліку, платниками, які використовують «касовий метод» формування податкового кредиту;
- обов’язку реєстрації податкової накладної постачальником послуг.
Лист №40753 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:
http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/70680.html

Порядок справляння земельного податку з юридичних осіб
Нікопольська ОДПІ інформує, що Державна фіскальна служба України (далі – ДФС) з метою забезпечення дотримання вимог чинного податкового законодавства у частині справляння земельного податку з юридичних осіб повідомила наступне.
Відповідно до статті 269 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платниками земельного податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі.
Юридичні особи самостійно обчислюють суму земельного податку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 16.06.2015 №560 (зареєстрований у Міністерстві юстиції України 03.07.2015 за №783/27228), з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов’язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки. Надалі таку довідку необхідно подавати за умови затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Ставки земельного податку визначаються рішеннями органів місцевого самоврядування, оскільки з 1 січня 2015 року плату за землю віднесено до місцевих податків як одну із складових податку на майно.
При цьому необхідно звернути увагу, що за відсутності рішення місцевої ради, плата за землю справляється із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування плати за землю (пункт 12.3 статті 12 ПКУ).
Зазначену норму також необхідно враховувати для розрахунку суми земельного податку за земельні ділянки, розташовані за межами населених пунктів, нормативну грошову оцінку яких не проведено.
Рішення місцевої ради оприлюднюється до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування ставок податків та пільг. Копія прийнятого рішення надсилається у десятиденний строк з дня оприлюднення до контролюючого органу, в якому перебувають на обліку платники податку. Граничним терміном надання копії рішення щодо ставок земельного податку та наданих пільг зі сплати земельного відповідно до статті 284 ПКУ є 25 грудня року, що передує звітному.
Пільги щодо сплати податку для юридичних осіб також визначено статтею 282 ПКУ. Статтею 283 ПКУ надається перелік земельних ділянок, які не підлягають оподаткуванню земельним податком.
Порядок застосування пільг зі сплати земельного податку викладено в Узагальнюючій податковій консультації, затвердженій наказом ДФС від 28.05.2015 №379 «Про затвердження Узагальнюючої податкової консультації щодо застосування пільг зі сплати земельного податку, встановлених відповідним рішенням органу місцевого самоврядування».
Відповідно до статті 73 Закону України від 21.05.1997 №280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов’язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об’єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.
Водночас нагадуємо, що загальні засади встановлення податків і зборів, зокрема, ставок податку, податкових пільг, визначено статтею 7 ПКУ.
Крім того, рішенням місцевої ради встановлюються ставки податку у розрізі категорій земельних ділянок та користувачів (власників), але граничний розмір ставок земельного податку передбачено ПКУ. При цьому місцевим радам не надано право встановлювати індивідуальні пільгові ставки для окремих юридичних осіб або звільняти їх від сплати податків.

Актуально для суб’єктів господарювання, які здійснюють операції з купівлі-продажу готівкової іноземної валюти
Згідно з вимогами Закону України від 06.07.1995 №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон №265) та з врахуванням положень Інструкції про порядок організації та здійснення валютно-обмінних операцій на території України, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 12.12.2002 №502, які здійснюють операції з купівлі-продажу готівкової іноземної валюти, зобов’язані з 17.12.2016 при здійсненні зазначених операцій застосовувати реєстратори розрахункових операцій.
Відповідальність за незастосування реєстраторів розрахункових операцій суб’єктами господарювання, які здійснюють операції з купівлі-продажу готівкової іноземної валюти, визначена статтею 18 Закону №265.
Звертаємо увагу, що відповідна інформація 14.12.2016 також розміщена на офіційному сайті Національного банку України у розділі «Новини» за посиланням:www.bank.gov.ua

Про подання податкової звітності з податку на прибуток за 2016 рік
Нікопольська ОДПІ інформує, що Державна фіскальна служба України для забезпечення коректності даних про стан розрахунків платників з бюджетами з податку на прибуток підприємств та податку на прибуток нерезидентів, які провадять діяльність на території України через постійне представництво, в інтегрованих картках платників, передбачених Порядком ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженим наказом Міністерства фінансів Україна від 07.04.2016 №422, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 20.05.2016 за №751/28881, повідомила наступне.
Статтею 137 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) для податку на прибуток підприємств передбачено податкові (звітні) періоди календарні квартал, півріччя, три квартали, рік (п.137.4 ст.137 ПКУ) та річний податковий (звітний) період (п.137.5 ст.137 ПКУ). Отже, при складанні податкової звітності з податку на прибуток платник визначає та заповнює відомості стосовно базового звітного періоду.
Для податкової декларації з податку на прибуток, форма якої затверджена наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015 №897 із змінами, внесеними наказом Міністерства фінансів України від 19.08.2016 №585, у рядку 2 заголовної частини декларації передбачено поле для позначки «Базовий звітний період квартал» або «Базовий звітний період рік».
Якщо для податкової декларації з податку на прибуток за 2016 рік зазначено позначку «Базовий звітний період квартал», то граничним строком подання буде 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем 2016 року, а якщо «Базовий звітний період рік», то граничним строком подання буде 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем 2016 року.
Платниками податку на прибуток підприємств, що подають звітність засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством (далі – в електронному вигляді):
- для базового звітного періоду квартал обирається електронна форма з кодом J0100115 (коди додатків J0110307, J0110605, J0111305, J0111406, J0111505, J0111605, J0111706, J0111803, J0112803);
- для базового звітного періоду рік обирається електронна форма з кодом J0108103 (коди додатків J0180303, J0180603, J0181303, J0181403, J0181503, J0181603, J0181703, J0181803, J0182803).
При складанні та поданні на паперових носіях розрахунків податку на прибуток нерезидентів, які провадять діяльність на території України через постійне представництво, форми яких затверджені наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2015 №544, після рядка 2 заголовної частини розрахунку платнику рекомендується зазначати на бланку самостійно слова «Базовий звітний період квартал» або «Базовий звітний період рік». Відповідно, якщо для розрахунку за 2016 рік зазначено слова «Базовий звітний період квартал», то граничним строком подання буде 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем 2016 року, а якщо «Базовий звітний період рік», то граничним строком подання буде 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем 2016 року.
Платники податку на прибуток нерезидентів, які провадять діяльність на території України через постійне представництво та подають звітність в електронному вигляді, використовуючи адаптовані електронні форми із зазначенням необхідних позначок, мають можливість:
- для базового звітного періоду квартал обрати електронну форму з кодом J0100608 (коди додатків J0165103, J0165203, J0165303) або J0100807 (коди додатків J0185103, J0185203, J0185303);
для базового звітного періоду рік обрати електронну форму з кодом J0170601 (коди додатків J0176101, J0176201, J0176301) або J0170801 (коди додатків J0178101, J0178201, J0178301).
Реєстр електронних форм податкових документів розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням: http://sfs.gov.ua./elektronna-zvitnist/platnikam-podatkiv-pro/informatsiyno-analitichne-za/reestr-elektronnih-form-po/

Помилки, допущені платниками при заповненні звітності з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України
Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що під час попереднього аналізу Державною фіскальною службою України звітності з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України (далі – Рентна плата) за жовтень 2016 року виявлені методологічні помилки заповнення податкової звітності, а саме:
- неправильно застосовано розмір встановлених ставок з Рентної плати;
- неправильно заповнено код радіозв’язку;
- у графі «ставка» зазначена ставка з понижувальним коефіцієнтом, а не повний розмір.
З урахуванням зазначеного, звертаємо увагу платників Рентної плати на дотримання ними порядку заповнення реквізитів податкової звітності з Рентної плати, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 №719 «Про затвердження форми Податкової декларації з рентної плати» (зареєстрований у Міністерстві юстиції України 03.09.2015 за №1051/27496), та правильності застосування ставок Рентної плати, визначених статтею 254 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями.

До уваги платників екологічного податку!
Нікопольська ОДПІ інформує, що під час попереднього аналізу Державною фіскальною службою України звітності з екологічного податку за 3-й квартал 2016 року встановлено непоодинокі методологічні помилки заповнення податкової звітності, а саме.
1. Платниками під час заповнення додатків до Податкової декларації екологічного податку, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 №715, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 03.09.2015 за №1052/27497 (далі – Декларація), не враховано, що з 1 січня 2016 року Законом України від 24.12.2015 №909-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» збільшено на 26,7% ставки екологічного податку, що діяли у 2015 році.
2. У колонці 3 дод

Джерело: guru.ua

Категорії: Новости Никополя

29.12.2016 11:11