Новини Нікопольськoї ОДПІ

Новини Нікопольськoї ОДПІ

Роман Насіров: Вже відшкодовано ПДВ - більше 72 млрд гривень
Про удосконалення процесу адміністрування податків та стан відшкодування ПДВ повідомив Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров під час зустрічі з представниками компаній-членів Американської торгівельної палати в України.
За словами Голови ДФС, протягом 2016 року Державна фіскальна служба вживала заходів для вчасного відшкодування сум ПДВ: «Наразі ПДВ відшкодовується у хронологічному порядку відповідно до вимог Кодексу. Крім того, забезпечено погашення невідшкодованих сум ПДВ, заявлених у попередніх періодах».
Зокрема, Роман Насіров зазначив, що станом на перше листопада 2016 року в цілому по Україні відшкодовано ПДВ у сумі більше 72 млрд грн. Це на 37,8%, або майже на 20 млрд грн більше, ніж суми відшкодування, перераховані на рахунки платників податків за аналогічний період минулого року.
«При цьому середньомісячне відшкодування ПДВ у 2016 році зросло майже на два мільярди порівняно з минулим роком - з 5,2 млрд гривень у 2015 році до 7,2 млрд. гривень у поточному році. Ми налаштовані на плідну співпрацю з бізнесом та розраховуємо на конструктивний діалог зі всіма платниками податків. У свою чергу ми будемо і надалі створювати комфортні умови, покращувати сервіси та удосконалювати процес адміністрування податків», - наголосив очільник служби.

Роман Насіров: Ми повинні спільно з бізнесом розробити дієвий інвестиційний план
Шляхи покращення інвестиційного клімату в Україні, умов інвестування та розвитку підприємництва стали основними темами обговорення під час засідання Ради з питань стимулювання інвестицій та підприємницької діяльності при ДФС.
«Сьогоднішня зустріч – це можливість почути проблеми бізнесу, їх пропозиції для того, щоб краще спланувати свою роботу на найближчий час. Адже саме під час діалогу ми можемо зрозуміти, на чому потрібно акцентувати увагу та що треба зробити для бізнесу в січні, в першому кварталі, в першому півріччі та взагалі в 2017 році», – зазначив Голова ДФС Роман Насіров.
За його словами, фіскальна служба та представники бізнесу мають можливість проаналізувати все, що зроблено, та визначитися, що потрібно зробити в найближчому майбутньому і на основі цих пропозицій та напрацювань розробити дієвий інвестиційний план.
«Для кращого розуміння стану розвитку галузей економіки можливо варто зробити український Doing Bussines, проаналізувати всі напрями, де вже є покращення, де ще їх потрібно робити і що саме. Також зібрати від бізнесу питання, пропозиції до Уряду, Парламенту, центральних органів виконавчої влади тощо», – підкреслив Роман Насіров.
У свою чергу представники бізнесу наголошувати на необхідності внесення законодавчих змін, які б стимулювали розвиток бізнесу та сприяли залученню інвестицій в Україну. Як відзначив Роман Насіров, ДФС як і бізнес, зацікавлена у розробці ліберального Податкового кодексу, який забезпечить єдині прозорі умови ведення бізнесу для всіх учасників ринку.
«Ми потребуємо достатньо великих змін до податкового законодавства. Але це мають бути не «косметичні» зміни, або зміни заради змін. Фіскальна політика держави повинна бути дійсним механізмом, який стратегічно розрахований. Нові зміни можна розробити спільними зусиллями. Так, будуть дещо різні підходи по індустріям, але, я впевнений, 80% всіх напрацювань будуть узгоджені», – наголосив Голова ДФС.

Роман Насіров: У листопаді ДФС забезпечила рекордні надходження до зведеного бюджету
У результаті реформ і суттєвого покращення роботи фіскальної служби, досягнення конструктивного діалогу з підприємцями вдалося суттєво збільшити надходження до зведеного бюджету. Як результат, Державна фіскальна служба України фіксує рекордні надходження податків і зборів у листопаді поточного року – більше 80 млрд гривень. Про це повідомив Голова ДФС Роман Насіров.
«Фактично у листопаді в цілому зібрано до загального фонду бюджету 80,4 млрд гривень. З них - до місцевих бюджетів 14,9 млрд грн.»,– розповів очільник служби.
За його словами, у листопаді зафіксовано також рекордні надходження до зведеного бюджету країни.
«За підсумками листопада ми отримали 22,2 млрд гривень митних та 43,3 млрд гривень податкових платежів. При цьому протягом всього 2016 року ДФС щомісяця забезпечує перевиконання планових показників з надходжень до бюджету. Таких результатів вдалося досягти завдяки посиленню заходів ДФС щодо детінізації економіки, посиленій боротьбі з контрабандою та порушенням митних правил», - заявив Роман Насіров.

Про проведення семінару
Відповідно до Орієнтованого графіка проведення регіональних та галузевих семінарів, що проводяться державним підприємством «Сервісно – видавничий центр» для платників податків, зборів, платежів за участі фахівців Державної фіскальної служби України на 2016 рік, затвердженого Головою ДФС 19 січня 2016 року, та з метою роз’яснення суб’єктам господарювання основних аспектів практичного застосування норм податкового законодавства 23 грудня 2016 року у м. Києві відбудеться семінар для платників податків на тему: «Оподаткування 2016: підсумки податкового року» за участі Голови ДФС Насірова Р.М.
На семінарі будуть розглянуті питання по податку на додану вартість, податку на доходи фізичних осіб, акцизному податку, податку на прибуток підприємств.

Мирослав Продан: ДФС розраховує на запровадження спільного контролю ще у 8 пунктах пропуску
Протягом 2016 року відбувалися динамічні процеси реформування митних органів України. Мета цих процесів полягала в сприянні торгівлі шляхом спрощення митних процедур, у створенні сучасних митних органів та забезпеченні економічної безпеки України.
Про це повідомив в. о. заступника Голови ДФС Мирослав Продан під час засідання Проектної групи Україна - ЄС щодо імплементації Рамкової стратегії митного співробітництва Україна - ЄС.
За його словами, у 2016 році завдяки зусиллям по спрощенню та прискоренню митних процедур досягнуті хороші результати: 96% декларацій подається в електронному вигляді; майже 90% товарів, які імпортуються в Україну, оформлено за 1 методом; декларації в режимі експорту оформлюються протягом 1 години, в режимі імпорту – 2 годин 15 хв. Крім того, з 1 січня 2016 року видано 48 тисяч сертифікатів EUR.1.
«Також у серпні цього року була створена Міжрегіональна митниця, завдання якої полягає у координації діяльності митних органів в Україні на випадок надзвичайних ситуацій та боротьбі з контрабандою та можливими корупційними проявами», - додав Мирослав Продан.
Він зауважив, що для ДФС надзвичайно важливими є розвиток і удосконалення співпраці з митними адміністраціями сусідніх держав та введення нових форм взаємодії, спрямованих на спрощення митних процедур та прискорення митних формальностей. Однією з таких форм є спільний прикордонний та митний контроль.
«В даний час спільний контроль здійснюється у 8 пунктах пропуску, розташованих на українсько-польській та українсько-молдовській ділянках державного кордону. Ми розраховуємо на запровадження спільного контролю ще у 8 пунктах пропуску на кордоні з Польщею, Румунією та Словаччиною. Наразі відбуваються відповідні переговори з нашими партнерами з цих країн, вживаються заходи щодо створення та розвитку відповідної інфраструктури в пунктах пропуску», - зазначив Мирослав Продан.

Мирослав Продан: ДФС перебуває в активній фазі реформування та модернізації
В. о. заступника Голови ДФС Мирослав Продан взяв участь у засіданні Проектної групи Україна - ЄС щодо імплементації Рамкової стратегії митного співробітництва Україна - ЄС.
Під час зустрічі сторони обговорили досягнення, проблемні питання та пріоритети співпраці. Зокрема, Мирослав Продан наголосив на необхідності наближення української митниці до європейських стандартів та зміцнення діалогу з впровадження та імплементації в Україні митного законодавства ЄС.
«ДФС чітко усвідомлює зобов’язання відповідно до Угоди про асоціацію між Україною та ЄС та в рамках реалізації Рамкової стратегії співробітництва у митній сфері. Ми вдячні європейській стороні за послідовну політику, спрямовану на посилення співробітництва у митній сфері з Україною, якому ми також надаємо першочергового значення», - зазначив посадовець.
За його словами, ДФС перебуває в активній фазі реформування та модернізації. При цьому значна кількість спільних проектів технічної допомоги фінансується за рахунок ЄС, у тому числі надається щоденна практична підтримка реформуванню в митних органах у рамках проекту TWINNING.
«Вважаю, що оновлення Дорожньої карти з реалізації Рамкової стратегії створить передумови започаткуванню нових проектів у сфері спрощення та гармонізації митних процедур, покращення прикордонної інфраструктури та ефективній протидії митним правопорушенням», - підкреслив Мирослав Продан.

Кількість проваджень, надісланих підрозділами внутрішньої безпеки ДФС до суду, втричі перевищує минулорічний показник
За 11 місяців 2016 року за матеріалами підрозділів внутрішньої безпеки розпочато 478 кримінальних проваджень за фактами вчинення посадовими особами органів ДФС злочинів у сфері службової діяльності. З них податкової сфери стосуються 301 провадження, митної – 177. Про це повідомив начальник Головного управління внутрішньої безпеки ДФС Юрій Шеремет.
За його словами, кількість проваджень, розпочатих за матеріалами ГУВБ, складає 89% від загальної кількості, розпочатих всіма правоохоронними органами. У 2016 році цей показник дорівнював 86%.
«За вказаний період за фактами хабарництва розпочато 91 провадження та 197 – за зловживання владою або службовим становищем. Також під час розслідування кримінальних проваджень, розпочатих за нашими матеріалами, оголошено 172 повідомлення про підозру у вчиненні злочинів у сфері службової діяльності, з яких 74 - за одержання неправомірної вигоди», – розповів Юрій Шеремет.
До суду надіслано матеріали 104 кримінальних проваджень, що майже втричі більше, ніж в аналогічному періоді минулого року, 23 службові особи судом вже визнано винними у скоєнні злочинів.
Як розповів посадовець, кримінальні провадження розпочинаються не лише проти посадових осіб ДФС, але й стосовно осіб, які підбурювали службовців до корупційних дій. З початку року розпочато 13 таких проваджень, до кримінальної відповідальності притягнуто 6 осіб.
За матеріалами підрозділів внутрішньої безпеки складено та направлено до суду 41 протокол за скоєння правопорушень, пов'язаних з корупцією, за якими до адміністративної відповідальності судом притягнуто 17 осіб.
Підрозділами внутрішньої безпеки для з’ясування причин і обставин вчинення посадовими особами фіскальної служби правопорушень у сфері службової діяльності проведено понад 2,9 тис. службових перевірок та розслідувань. До дисциплінарної відповідальності притягнуто 483 особи, звільнено 201 особу.
«Особлива увага приділяється перевірці скарг, які надходять від фізичних та юридичних осіб щодо можливих неправомірних дій працівників ДФС. За цей період було перевірено 1,2 тис. скарг, з яких 237 підтвердилися», – зазначив Юрій Шеремет.
Також підрозділами ГУВБ перевірено 206 повідомлень про можливі неправомірні дії посадових осіб, що надійшли на антикорупційний сервіс ДФС «Пульс», з яких 30 підтвердилось.
За результатами перевірок до дисциплінарної відповідальності притягнуто 6 посадових осіб, 3 – звільнено, а також розпочато 4 кримінальні провадження.

Керівництвом фіскальної служби Дніпропетровщини спільно з представником Ради бізнес-омбудсмена проведено зустріч з платниками податків регіону
У Головному управлінні ДФС у Дніпропетровській області за участі в.о. начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Оксани Томчук, в.о. начальника Дніпропетровської митниці ДФС Сергія Сличко та керівництва СДПІ у м. Дніпропетровську МГУ ДФС відбулася зустріч з представниками бізнесу за участі представника Ради бізнес-омбудсмена Олексія Співака.
«Сьогодні ми маємо можливість обговорити ті питання, які можливо десь є критичними або надважливими для бізнесу. Ми можемо поговорити, які заходи нам потрібно, щоб наша співпраця була більш відкритою» - зазначила, відкриваючи зустріч, Оксана Томчук.
«Інститут бізнес - омбудсмена в Україні діє менше двох років. Тому, за неповні два роки, завдяки його діяльності в Україні, бізнесу повернуто близько шести мільярдів гривень» - повідомив Олексій Співак. За його словами: «З Дніпропетровської області до бізнес-омбудсмена надійшло з питань податкового, митного законодавства та ЄСВ 32 скарги. Більшість з них для бізнесу вирішено позитивно. Прямий фінансовий вплив Ради за весь період діяльності склав майже 6 мільярдів гривень. Половина цього фінансового ефекту - результат від вирішених податкових справ. Зокрема, ми компенсували підприємцям податок на додану вартість на суму понад 2 мільярди гривень. По податковим перевіркам ми повернули бізнесу майже 1 мільярд гривень» - повідомив Олексій Співак.
Майже більшість питань від представників бізнесу області на зустрічі стосувалися роботи митних органів. Це перспективи переведення всього документообігу в електронний вигляд, визначення кодів для медичних препаратів, оперативного розмитнення вантажів, проведення радіологічних та інших видів перевірок при розмитненні, досудового врегулювання податкових спорів за участі представників Ради бізнес-омбудсмена.
Як зауважив Сергій Сличко: «Неодноразові зустрічі із бізнесом показують, що дія налагоджена та знаходиться у прямому діапазоні щодо вирішення проблемних питань з Дніпропетровською митницею».
Керівництво органів ДФС області приділяє постійну увагу налагодженню співпраці та конструктивному діалогу з бізнесом, громадськістю, установами та організаціями.

За направленими до суду кримінальними провадженнями бюджету вже відшкодовано 404 млн. гривень
У провадженні слідчих фінансових розслідувань у січні-листопаді 2016 року перебувало 8361 кримінальне провадження. Про це повідомив в.о. начальника Головного слідчого управління фінансових розслідувань ДФС Роман Татарінов.
За його словами, із зазначеної кількості розпочатих проваджень 3393 – про тяжкі та особливо тяжкі злочини.
Безпосередньо у 2016 році розпочато 6413 проваджень. З них до категорії тяжких та особливо тяжких належать 2323 провадження.
«Слідчими підрозділами протягом 11 місяців закінчено 2980 проваджень, у тому числі 885 – про тяжкі та особливо тяжкі злочини. До суду направлено 1073 кримінальних провадження, з яких 767 – з обвинувальним актом, що на 66 більше, ніж у 2015 році», – зазначив Роман Татарінов.
У направлених до суду слідчими фінансових розслідувань провадженнях забезпечено відшкодування 404 млн. грн. збитків, що складає 48% від їх загальної суми.
Посадовець також розповів, що у зв’язку зі сплатою податків, зборів, а також відшкодуванням шкоди, завданої державі їх несвоєчасною сплатою, у січні-листопаді 2016 року на підставі ч.4 ст.ст.212 і 212-1 КК України до суду направлено 162 кримінальних провадження, за якими відшкодовано збитків на загальну суму 328 млн. гривень.
У закінчених провадженнях арештовано коштів та майна на суму 646,6 млн. грн., що складає 76% від розміру встановлених збитків. Це на 403,7 млн. грн.. більше минулого року.

В Головному управлінні ДФС у Дніпропетровській області проведено сеанс телефонного зв’язку
Днями у Головному управлінні ДФС у Дніпропетровській області відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» старшого оперуповноваженого з ОВС управління внутрішньої безпеки ГУ ДФС у Дніпропетровській області Павла Хороших на тему: «Профілактичні заходи щодо протидії проявам корупції в службовій діяльності підрозділів фіскальної служби області».
В процедурі спілкування з ініціаторами дзвінків проведено роз’яснення повноважень працівників фіскальної служби при отриманні поточних звітних документів підприємств. Окрему увагу приділено взаємному обов’язку представників усіх сторін дотримуватися норм етики, поваги та взаєморозуміння.
Зауважень на адресу працівників фіскальної служби області від ініціаторів дзвінків не надходило.

"За одинадцять місяців до бюджетів сплачено майже 1,2 мільярди гривень
Начальник Нікопольської ОДПІ Володимир Джавун повідомив, що у січні-листопаді поточного року до бюджетів усіх рівнів від платників податків Нікопольського регіону надійшло майже 1,2 млрд гривень. Це на 335,3 млн грн більше ніж торік.
Загалом у січні – листопаді 2016 року платники регіону до Державного бюджету сплатили 427,1 млн грн, що на 15,4 млн грн перевищує сплату за аналогічний період минулого року. Збільшення надходжень відбулось по всіх основних бюджетоформуючих податках.
Вагомо наповнюють бюджет - податок на додану вартість (165,2 млн грн), податок на доходи фізичних осіб (150,6 млн. грн.), та військовий збір (41,9 млн грн).
Місцеві скарбниці з початку року поповнено на 767,4 млн грн податків та платежів. Збір в кошик територіальних громад, у порівнянні з аналогічним періодом минулого року, зріс за всіма бюджетоформуючими податками на 201,9 мільйонів гривень.
Традиційно значна питома вага у «місцевих» надходженнях припадає на податок на доходи фізичних осіб. За одинадцять місяців сплачено 830,2 млн гривень.
Суттєво підтримують бюджети територіальних громад і суб’єкти малого підприємництва -«спрощенці», які сплатили майже 66 млн грн єдиного податку. Землевласники та землекористувачі забезпечили місцевим бюджетам 167,3 млн гривень.

"Від нерухомості місцеві бюджети Нікопольського регіону отримали 6,8 млн гривень
За одинадцять місяців 2016 року Нікопольською ОДПІ забезпечено надходження податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у сумі 6,8 млн грн, що на 3,4 млн грн перевищує показник надходження аналогічного періоду 2015 року, зазначила начальник управління податків і зборів з фізичних осіб Нікопольської ОДПІ Юлія Пушко.
Нагадуємо, що відповідно до статті 266 Податкового кодексу України платниками даного податку є фізичні та юридичні особи, які є власниками об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.
До 1 липня звітного року податкові органи обчислюють для фізичних осіб суму податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та надсилають за місцезнаходженням об'єкта житлової нерухомості податкове повідомлення-рішення про суму податку, що підлягає сплаті, а також платіжні реквізити.
Відтак фізичні особи сплачують податок на нерухоме майно протягом 60 днів із дня вручення такого повідомлення-рішення через установи банків та поштові відділення.
Зауважимо, що платники податку – юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцезнаходженням об’єкта оподаткування декларацію за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу. Податок сплачується авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом.
«Успішне наповнення місцевих скарбниць свідчить про ефективність функціонування механізму децентралізації влади, що надає органам місцевого самоврядування можливість підвищення рівня соціальних гарантій громадян», - наголосила Юлія Пушко."

"Підприємства Нікопольського регіону сплатили 11,3 мільйон гривень екологічного податку
З початку року від суб'єктів господарювання Нікопольського регіону, які у своїй діяльності завдають шкоди довкіллю, надійшло 11,3 мільйонів гривень екологічного податку. Згідно з бюджетним розподілом більша частина сплачених коштів спрямована до місцевих бюджетів – 9,1 мільйон гривень, більше 2,3 мільйонів гривень перераховано до державного бюджету. Зокрема, у листопаді підприємства-забруднювачі сплатили 2,6 млн грн до місцевих скарбниць та 661,1 тисячу – до держбюджету. Про це повідомила заступник начальника Нікопольської ОДПІ Вікторія Радецька.
Нагадуємо, що проіндексовано ставки екологічного податку, що діяли у 2015 р., за:
1) викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення (крім двоокису вуглецю), на 26,71 відс., а за викиди двоокису вуглецю – на 26,92 відс.;
2) скиди забруднюючих речовин у водні об’єкти – на 26,72 відс.;
3) розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об’єктах – на 25,81-26,81 відс.;
4) утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені) – на 26,7 відс.;
5) тимчасове зберігання радіоактивних відходів їх виробниками понад установлений особливими умовами ліцензії строк – на 26,7 відс..
За податковими зобов’язаннями з екологічного податку, що виникли для виробників електроенергії на теплоелектроцентралях та ТЕС з 1 січня 2016 року ставки податку становлять 100 відс. від ставок, передбачених статтями 243 - 246 Податкового кодексу України."

З початку року платниками Нікопольського регіону сплачено понад 336,2 мільйони гривень ЄСВ
Протягом січня – листопада 2016 року платниками Нікопольського регіону сплачено єдиного соціального внеску в сумі 336,2 мільйона гривень. Планові показники виконано на 103,4 відсотки, додатково отримано 11,2 млн гривень.
Нагадуємо, що відповідно до Закону України від 24.12.2015 р. № 909 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» з 1 січня 2016 року відмінено класи професійного ризику, а загальну ставку нарахування єдиного соціального внеску знижено до 22%. Спеціальні ставки нарахування ЄСВ для інвалідів залишилися без змін.
За словами начальника управління податків і зборів з фізичних осіб Нікопольської ОДПІ Юлії Пушко від стабільного надходження до бюджету єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування залежить фінансування соціальних виплат для населення.

Україна та Фінляндія активізують співробітництво у сфері запобігання митним правопорушенням
Представники Митної адміністрації Фінляндії ознайомлять українських колег з досвідом співпраці між митниками і прикордонниками. Про це заявив Генеральний директор Митної адміністрації Фінляндії Анті Хартікайнен у рамках робочого візиту до Державної фіскальної служби України.
«Наш підрозділ з попередження злочинності відвідає Україну і в ході цього візиту ми спробуємо активізувати співробітництво між нашими країнами у сфері запобігання злочинності. У Фінляндії діє дуже розвинута модель співпраці між митниками і прикордонниками, і ми хотіли б представити її більш докладно для українських колег», – підкреслив Анті Хартікайнен.
За його словами, Митна адміністрація Фінляндії має специфічну практику на норвезькому кордоні, де працюють фінські митники. Модель співпраці полягає в тому, що фінські митники представляють інтереси Норвегії і навпаки – норвезькі здійснюють митну діяльність в інтересах фінської митниці.
«Звичайно, Україна не може скопіювати нашу систему, але може дізнатися про те, що ми робимо дуже добре, а що ні і скористатися цим у практиці діяльності своїх митних органів», – зазначив Анті Хартікайнен.
Він також відзначив позитив у роботі української системи аналізу ризиків і програмного забезпечення. «Те, що я бачив 10 років тому і що є зараз – мені цікаво, як ви змогли створити таку хорошу систему? Мені дуже цікаво побачити цю систему на практиці», – сказав посадовець.
Незважаючи на досягнутий прогрес, Анті Хартікайнен закликав представників ДФС продовжувати роботу у цьому напрямі, оскільки час змінюється і потрібно відповідати його вимогам як українській державі, так і кожній з держав-членів ЄС.

Протидія корупції в органах ДФС України
Одним із важливих аспектів сучасної державної правової політики в Україні є реформування системи запобігання і протидії корупції. Досягнення успіху у цьому процесі є передумовою для формування у суспільстві довіри до влади, зростання економічного потенціалу держави, покращення добробуту громадян України.
Корупція – багатоаспектне соціально – економічне, політичне, правове та морально-етичне явище, яке складається з цілого комплексу протиправних дій і неетичних вчинків та завдає істотної шкоди нормальному функціонуванню моральних та правових відносин у суспільстві й державі.
Удосконалення антикорупційного законодавства України, утворення нових антикорупційних інституцій зумовило останнім часом докорінні зміни національної системи запобігання та протидії корупції.
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що правові та організаційні засади функціонування системи запобігання корупції в Україні визначені Законом України «Про запобігання корупції» від 14.10.2014 за № 1700-VII, що набув чинності 24 квітня 2015 року (далі – Закон). Закон покликаний сприяти запобіганню корупції через застосування превентивних антикорупційних механізмів, виявленню корупційних правопорушень та усунення їх наслідків.
Відповідно до статті 65 Закону за вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень особи, уповноважені на виконання функцій держави, притягаються до кримінальної, адміністративної, цивільно-правової та дисциплінарної відповідальності у встановленому законом порядку.
Окремо необхідно зазначити, що у Кримінальному кодексі України визначено також відповідальність за пропозицію, обіцянку або надання неправомірної вигоди службовій особі (стаття 369). Тобто особа, яка пропонує, надає, обіцяє неправомірну вигоду, також несе кримінальну відповідальність.
Запобігання проявам корупції є одним з найвідповідальніших напрямів в діяльності органів Державної фіскальної служби України, а запорука успіху у боротьбі з корупцією - це прозорість та відкритість.
Нагадуємо, що з метою недопущення корупційних діянь та інших правопорушень функціонує антикорупційний сервіс Державної фіскальної служби України «Пульс», який покликаний подолати корупцію в лавах відомства, ліквідувати перешкоди, що заважають здійснювати підприємницьку діяльність, усунути складнощі у спілкуванні із посадовими особами. Він працює у вигляді прямої телефонної лінії на номер (044) 284-00-07 за принципом call-back – фахівці не тільки приймають звернення, але й повідомляють платникам про результати перевірки та вжиті заходи.

Відбулося перше засідання Громадської ради при ГУ ДФС у Дніпропетровській області
В приміщенні ГУ ДФС у Дніпропетровській області 15 грудня 2016 року відбулося перше засідання Громадської ради при ГУ ДФС у Дніпропетровській області.
На засіданні, відкритому уповноваженим представником громадянського суспільства - членом діючої Громадської ради, відкритим рейтинговим голосуванням обрано Голову Громадської ради, його заступників та секретаря.
Обговорено пропозиції щодо кількості і назв комітетів Громадської ради, а також формування Положення про Громадську раду при ГУ ДФС у Дніпропетровській області.

За одинадцять місяців 2016 року місцеві бюджети Дніпропетровщини отримали 14,7 мільярдів гривень
До місцевих бюджетів Дніпропетровської області з січня по листопад поточного року надійшло 14 мільярдів 697 млн. грн., що на 3 мільярда 818 млн. грн. більше надходжень одинадцяти місяців 2015 року.
Зростання доходів місцевих громад Дніпропетровського регіону досягнуто по таким бюджетоутворюючим джерелам як: податок на доходи фізичних осіб – на 2 мільярда 058 млн. грн., плата за землю – на 1 мільярд 025 млн. грн., єдиний податок для суб'єктів малого підприємництва – на 502 млн. грн.
Додаткові кошти, які надходять на рахунки місцевих громад Дніпропетровщини працюють на поліпшення соціальних умов мешканців регіону. Досягти таких показників тільки зусиллями працівників фіскальної служби області без тісної співпраці з платниками та органами місцевого самоврядування було б неможливо.

У Дніпрі ліквідовано конвертаційний центр з обігом більше 270 млн. грн.
У м. Дніпрі ліквідовано конвертаційний центр, який обслуговував підприємства реального сектору економіки, державної та комунальної власності, та протягом 2015-2016 рр. про конвертував понад 270 млн. грн.
Співробітники податкової міліції ГУ ДФС у Дніпропетровській області в рамках розслідування кримінального провадження за ч. 1 ст. 205, ч. 1 ст. 212, ч. 4 ст. 191 КК України ліквідували конвертаційний центр, який надавав послуги підприємствам реального сектору економіки, підприємствам державної та комунальної форм власності Дніпропетровської, Харківської областей та м. Києва щодо формування штучного податкового кредиту та переведення безготівкових коштів у готівку. Окрім того, встановлено групу із 7 осіб, які організували та забезпечували діяльність вказаного конвертцентру.
Для надання незаконних послуг зловмисники використовували підконтрольні транзитні і фіктивні компанії, на рахунки яких надходили безготівкові грошові кошти за нібито придбані товари і послуги. Надалі ці гроші через рахунки підконтрольних СГД та карткові банківські рахунки знімалися готівкою у банках і банкоматах, розташованих в Дніпрі та Києві. Готівка поверталася замовникам таких послуг за винятком 10-12% винагороди.
Незаконне формування податкового кредиту відбувалося за рахунок оформлення безтоварних операцій з компаніями, які займаються оптовою торгівлею. Загальний обсяг проконвертованих коштів протягом 2015-2016 років склав більше 270 мільйонів гривень, ймовірні втрати бюджету складають 45,2 млн.грн.
На підставі ухвал суду у м. Дніпро проведено 15 обшуків в офісних приміщеннях, за місцями проживання фігурантів центру та в їх автомобілях, де виявлено та вилучено 8 печаток, 4 ноутбуки, 11 системних блоків, 25 мобільних телефонів, 2 флеш карти, жорсткий диск та документацію, яка свідчить про протиправну діяльність.
На розрахункових рахунках СГД заблоковано грошові кошти у сумі 324 тис. гривень.
Тривають слідчі дії.

Про надання послуг електронного цифрового підпису комунальним підприємствам
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що Акредитований центр сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД) на головній сторінці офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД у розділі «Новини» за посиланням http://acskidd.gov.ua/news повідомив наступне.
Статтею 78 Господарського кодексу України від 16.01.2003 №436-IV зі змінами визначено, що комунальне підприємство утворюється компетентним органом місцевого самоврядування в розпорядчому порядку на базі відокремленої частини комунальної власності і входить до сфери його управління.
Майно комунального підприємства перебуває у комунальній власності і закріплюється за таким підприємством на праві господарського відання (комунальне комерційне підприємство) або на праві оперативного управління (комунальне некомерційне підприємство).
Варто зауважити, що комунальні підприємства не є юридичними особами державної форми власності.
Таким чином, надання послуг електронного цифрового підпису комунальним підприємствам здійснюється відповідно до підпункту 5.2 пункту 5 Регламенту АЦСК ІДД ДФС, який визначає порядок ідентифікації та реєстрації юридичних осіб.
Детальну інформацію щодо переліку реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису комунальними підприємствами можна переглянути за посиланням http://acskidd.gov.ua/ur_osoba

До бази оподаткування ПДВ не включається сума штрафу, попередньо сплачена експедитором за невиконання умов договору
Нікопольська ОДПІ інформує, що Державна фіскальна служба України у листі від 14.11.2016 №24499/6/99-99-15- 03-02-15 (далі – лист ДФС №24499) стосовно порядку визначення бази оподаткування ПДВ повідомила наступне.
У разі, якщо сума грошових коштів, отримана платником ПДВ від експедитора або вантажовласника, є виключно компенсацією за штрафні санкції, що були попередньо сплачені зазначеним підприємством у зв’язку з невиконанням або неналежним виконанням договірних зобов’язань, визначених у цивільно-правовому договорі, укладеному з іншим платником податку, то, враховуючи положення пункту 188.1 статті 188 Податковим кодексом України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями, така сума грошових коштів до бази оподаткування ПДВ не включається.
Лист №24499 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:http://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-konsultatsii/konsultatsii-dlya-yuridichnih-osib/70491.html

До уваги платників податку на прибуток підприємств: втратила чинність постанова Кабінету Міністрів України від 15.02.2012 №98
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 07.12.2016 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 30.11.2016 №868 (далі – Постанова №868), відповідно до якої втратила чинність постанова Кабінету Міністрів України від 15.02.2012 №98 «Питання переходу платників податку на прибуток підприємств, який оподатковується за нульовою ставкою відповідно до пункту 154.6 статті 154 Податкового кодексу України, до подання спрощеної податкової декларації» (далі – Постанова №98).
Постановою №98 було затверджено порядок переходу на подання спрощеної декларації з податку на прибуток платників, які застосовують нульову ставку, та форму такої декларації. Однак, ця норма Податкового кодексу України з 01.01.2016 втратила чинність.
Постанова №868 опублікована у газеті «Урядовий кур’єр» від 07.12.2016 №230.

Смс на благодійні цілі не оподатковуються ПДВ
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що Законом України від 06.10.16 №1665-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо створення сприятливих умов для впровадження благодійних телекомунікаційних повідомлень" додано новий пункт 197.24 статті 197 Податкового кодексу.
Зазначеним пунктом передбачено звільнення від оподаткування ПДВ операцій оператора телекомунікацій з надання телекомунікаційних послуг у частині здійснення благодійного телекомунікаційного повідомлення на благодійні цілі.
Отже, відправлені телекомунікаційні повідомлення (смс) на благодійні цілі звільняються від оподаткування ПДВ.
Закон набрав чинності з 06.11.2016 р.

Оподаткування успадкованої нерухомості при продажу до трьох років
Нікопольська ОДПІ інформує, що продаж резидентами та нерезидентами успадкованого об’єкта нерухомості підлягає оподаткуванню згідно з нормами ст. 172 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Відповідно до п. 172.1 ст.172 ПКУ дохід, отриманий платником податку від продажу (обміну) не частіше одного разу протягом звітного податкового року житлового будинку, квартири або їх частини, кімнати, садового (дачного) будинку (включаючи земельну ділянку, на якій розташовані такі об’єкти, а також господарсько-побутові споруди та будівлі, розташовані на такій земельній ділянці), а також земельної ділянки, що не перевищує норми безоплатної передачі, визначеної ст. 121 Земельного кодексу України залежно від її призначення, та за умови перебування такого майна у власності платника податку понад три роки, не оподатковується.
Умова щодо перебування такого майна у власності платника податку понад три роки не поширюється на майно, отримане таким платником у спадщину.
Дохід від відчуження господарсько-побутових споруд, що розташовані на одній ділянці з житловим або садовим (дачним) будинком та продаються разом з ним, для цілей оподаткування окремо не визначається.
Отже, дохід від операцій з продажу не частіше одного разу на рік об’єктів нерухомості, зазначених у п. 172.1 ст.172 ПКУ, які перебувають у власності платника податку (резидента або нерезидента) менше ніж три роки та отримані таким платником у спадщину, податком на доходи фізичних осіб не оподатковується.

Про внесення змін до форми декларації акцизного податку
Нікопольська ОДПІ нагадує, що Наказ Міністерства фінансів України від 26.09.2016 №841 «Про внесення змін до форми декларації акцизного податку та Порядку заповнення та подання декларації акцизного податку» набрав чинності 22.11.2016 року.
Так, зокрема, декларацію акцизного податку доповнено двома додатками:
- Додаток 11 «Розрахунок суми акцизного податку з реалізації пального відповідно до підпункту 213.1.12 пункту 213.1 статті 213 Кодексу»;
- Додаток 9 «Заява про порушення особою, яка реалізує пальне, порядку заповнення та/або порядку реєстрації акцизної накладної/ розрахунку коригування».
Також, у Порядку заповнення та подання декларації акцизного податку внесено зміни у розділ В «податкові зобов’язання з реалізації палива» та розділ Д «реалізація суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів».
Нагадуємо, що декларація за звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, подається платником щомісяця протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця, до органу фіскальної служби за місцем обліку платника. Суб’єкт господарювання роздрібної торгівлі, який здійснює реалізацію підакцизних товарів, має перебувати на обліку та подавати декларацію до фіскальних органів за місцезнаходженням пунктів продажу товарів.

Оподаткування дитячих святкових подарунків
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до статті 165 Податкового кодексу України до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається вартість дарунків (а також призів переможцям та призерам спортивних змагань), якщо їх вартість не перевищує 50 відсотків однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року, за винятком грошових виплат у будь-якій сумі.
Вартість дарунків, яка не перевищує 50 відсотків однієї заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року, відображається у податковому розрахунку за ф. 1ДФ за ознакою доходу «160». Якщо вартість дитячих новорічних подарунків та квитків, яка надається платнику податків, перевищує у 2016 році 689,0 грн., то сума такого перевищення оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18 відсотків та відображається у податковому розрахунку за ф. 1ДФ за ознакою доходу «126», як додаткове благо.
Більш детально з таким роз’ясненням можна ознайомитися на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (категорія 103.04).

Рентна плата за спеціальне використання води
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що правовідносини в частині оренди майна регулюються, зокрема, пунктом 1 статей 283 та 284 Господарського кодексу України. Рентна плата за спеціальне використання води обчислюється виходячи з фактичних обсягів використаної води, лімітів використання води, ставок плати та коефіцієнтів. За обсяги води, переданої водокористувачем-постачальником іншим водокористувачам без укладення з останніми договору на поставку води, рентна плата обчислюється і сплачується таким водокористувачем-постачальником (пп. 255.11.2 п. 255.11 ст. 255 Кодексу).
Якщо господарська діяльність суб'єкта господарювання полягає в наданні нерухомого майна в оренду, то такий суб'єкт господарювання - орендодавець отримує економічну вигоду від послуг оренди, розмір якої залежить, у тому числі, від наявності водозабезпечення нежитлових приміщень та розміру понесених орендодавцем витрат на утримання внутрішньобудинкових мереж в таких приміщеннях.
Таким чином, якщо суб'єктом господарювання - орендодавцем приміщення було укладено договір на поставку води з підприємством, що надає послуги з централізованого водопостачання, а орендарями приміщень не було укладено окремі договори на поставку води, такі передані обсяги води вважаються об'єктом оподаткування рентною платою водокористувача-постачальника.
Тобто суб'єкт господарювання, що здійснює використання води виключно для власних питних та санітарно-гігієнічних потреб, при наданні приміщень (нежитлових або житлових) обчислює та сплачує рентну плату за всі обсяги води, переданої ним через підприємство, що надає послуги з централізованого водопостачання до суб'єктів господарювання - водокористувачів, які здійснюють оренду об'єктів нерухомості (п. 255.3 ст. 255 Кодексу).
Якщо водокористувачами – орендарями приміщень укладено окремий договір на поставку води з підприємством, яке надає послуги з централізованого водопостачання до орендованих об'єктів нерухомості та обсяги отриманої води використовуються як для здійснення господарської (виробничої) діяльності, так і для задоволення власних питних і санітарно-гігієнічних потреб, такі суб'єкти господарювання самостійно обчислюють та сплачують рентну плату за обсяги фактично використаної ними води. При цьому суб'єкт господарювання – орендодавець приміщення не є платником рентної плати за такі обсяги води, використані орендарями.

З 1 січня 2017 року нова форма декларації про майновий стан і доходи
В бюлетені «Офіційний вісник України» від 08.11.2016 р. № 86 опубліковано Наказ Міністерства фінансів України від 15 вересня 2016 року №821 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 02 жовтня 2015 року №859», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 11 жовтня 2016 року за № 1349/29479 (далі – Наказ №821), яким внесено зміни до форми декларації про майновий стан і доходи.
Відповідно до внесених Наказом №821 змін буде зменшено обсяг декларації (кількість додатків з чотирьох зменшується до двох; передбачені: Додаток Ф1 «Розрахунок податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору з доходів, отриманих від операцій з інвестиційними активами» та Додаток Ф2 «Розрахунок податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору з доходів, отриманих самозайнятою особою») та внесено зміни в порядок розрахунку податкових зобов’язань фізичних осіб-підприємців.
Наказ набуває чинності 31 грудня 2016 року. Нова форма декларації про майновий стан і доходи вводиться в дію з 1 січня 2017 року.

Доходи казкових новорічних персонажів підлягають оподаткуванню
Нікопольська ОДПІ нагадує про особливості оподаткування винагороди "Діда Мороза", "Снігуроньки" та інших казкових персонажів під час їх участі у святкуванні Нового року і Різдвяних свят.
Вказані фізичні особи сплачують податок згідно з нормами Податкового кодексу і його розмір залежить від статусу цих громадян: здійснюють вони діяльність як приватні підприємці чи працюють за цивільно-правовим договором з іншими платниками податків.
Новорічні персонажі, які працюють на корпоративних вечірках, дитячих святах або приймають участь в театралізованих виставах, які організовані юридичними особами чи приватними підприємцями, отримують свій заробіток за вирахуванням податку на доходи фізичних осіб та військового збору, який зобов’язані утримати та перерахувати до бюджету податкові агенти. Власники розважальних закладів, оплачуючи розважальні послуги, є податковими агентами, та зобов’язані утримати й перерахувати до бюджету ПДФО та військовий збір, а також відобразити суми виплаченого доходу у формі №1ДФ.
Якщо казкові герої - підприємці і послуги надаються у межах цієї діяльності, то підприємницький статус такої фізичної особи має бути зазначено в договорі. У разі надання таких послуг у межах підприємницької діяльності податок сплачується залежно від обраної системи оподаткування.
У разі отримання казковими героями неоподаткованих доходів від звичайних громадян, вони зобов’язані після свят завітати до податкової служби за місцем реєстрації та подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи. Суму таких доходів необхідно включити до загального річного оподатковуваного доходу і сплатити до бюджету податок з таких доходів за ставкою 18% та військовий збір - 1,5 %.

Податковий календар на 20-21 грудня 2016 року
Нікопольська ОДПІ нагадує, що:
Вівторок, 20 грудня 2016 року
Останній день подання
- податкової декларації з ПДВ за листопад платниками, у яких базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному місяцю;
- декларації акцизного податку за листопад;
- звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів (форма № Д4 (місячна)) за листопад;
- податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за листопад платниками, які обрали місячний період для звітування, та за нововідведені земельні ділянки або за новоукладеними договорами оренди землі у листопаді;
- податкової декларації рентної плати за листопад з розрахунком:
- рентної плати за користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини;
- рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України;
- рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами;
- рентної плати за транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України
Останній день сплати
- доплати (у разі потреби) податкового зобов’язання з акцизного податку на тютюнові вироби, розрахованої з урахуванням авансових платежів, здійснених при придбанні марок акцизного податку, за листопад
- єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування роботодавцями за листопад (крім гірничих підприємств)
- авансового внеску з єдиного податку за грудень 2016 року платниками, віднесеними до 1 та 2 груп
Увага! Виробники тютюнових виробів здійснюють авансову сплату акцизного податку при придбанні марок акцизного податку в сумі, розрахованій з урахуванням мінімального акцизного податкового зобов’язання зі сплати акцизного податку на тютюнові вироби та ставок податку, діючих відповідно до норм Податкового кодексу України (пп. 222.1.2 п. 222.1 ст. 222 Кодексу).
Середа, 21 грудня 2016 року
Останній день подання
- заяви про відмову від спрощеної системи оподаткування з I кварталу 2017 року

Про порядок декларування доходів фізичних осіб
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що з 01 січня 2017 року розпочинається кампанія декларування, за якою окремі категорії фізичних осіб зобов’язані подати річну податкову декларацію про майновий стан та доходи (далі – податкова декларація) та визначити податкові зобов’язання з ПДФО і військового збору, та/або мають право подати декларації для отримання податкової знижки.
Слід зазначити, що наказом Міністерства фінансів України від 15 вересня 2016 року №821, який набирає чинності 31 грудня 2016 року, внесено зміни до форми податкової декларації, яка запроваджується з 01 січня 2017 року.
Наказом № 821 приведено податкову декларацію у відповідність до змін, внесених до Податкового кодексу України (далі - Кодекс), а саме:
- кількість додатків зменшено з чотирьох до двох;
- змінено порядок розрахунку податкових зобов’язань із доходів;
- уточнені показники податкової декларації з урахуванням введення в дію ставки ПДФО у розмірі 18 відс. тощо;
Нагадуємо, що у зв’язку із впровадженням ставки ПДФО у розмірі 18 відс. та скасуванням п.п. «є» п. 176.1 ст.176 Кодексу, у платників податку, які отримували доходи від двох та більше податкових агентів у розмірі визначеному п.п. «є» п. 176.1 ст.176 Кодексу, за результатами 2016 року не виникає обов’язку щодо подання декларації.
Фізичні особи – підприємці, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, з 01 січня 2016 року авансові платежі з ПДФО розраховують та сплачують згідно з фактичними даними, зазначеними у Книзі обліку доходів і витрат, кожного календарного кварталу до 20 числа місяця, наступного за кожним календарним кварталом (до 20 квітня, до 20 липня і до 20 жовтня). При цьому авансовий платіж за четвертий квартал не розраховується та не сплачується.
Враховуючи зазначені зміни протягом звітного (податкового) року авансові платежі з ПДФО формуються у платника податку в ІКП як переплата, а нарахування податкових зобов’язань здійснюються за даними податкової декларації за відповідний звітний (податковий) період. При цьому платник податків визначає суму ПДФО, що підлягає сплаті до бюджету, за результатами звітного (податкового) року в рядку 1.1 додатку Ф2, яка переноситься до графи 6 рядка 10.7 податкової декларації.
Інформаційно платник податків в рядках 1.2 – 1.4 додатку Ф2 зазначає суму сплачених авансових платежів, при цьому такі показники в ІКП платника податків не відображаються.
Лист ДФС України від 12.12.2016 №39537/7/99-99-13-01-03-17

Про порядок декларування акцизного податку
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що Міністерство фінансів України прийнято наказ від 26.09.2016 №841 «Про внесення змін до форми декларації акцизного податку», який зареєстровано у Міністерстві юстиції України за №1365/29495 від 18.10.2016 (далі - наказ).
Наказом вносяться зміни до форми декларації акцизного податку (далі - Декларація) та Порядку заповнення та подання декларації акцизного податку, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 23.01.2015 №14, шляхом викладення їх у новій редакції.
Нова форма декларації складається із загальної частини, що містить обов’язкові реквізити платника акцизного податку, та шести розділів (А, Б, В, Г, Д, Е), що складаються платником залежно від виду господарської діяльності, а також розділу, що заповнюється працівниками ДФС України після подання Декларації.
З метою уникнення помилок при заповненні платниками декларації акцизного податку з нумерації розділів Декларації вилучено літеру «Ґ», у зв’язку з чим розділ «Ґ», став розділом «Д», відповідно розділ «Д» став розділом «Е».
Наказ набрав чинності з дня його офіційного опублікування, тобто 22.11.2016.
Враховуючи норми частини другої п.46.6 ст.46 Кодексу, особи, визначені статтею 212 Кодексу як платники акцизного податку, вперше подають декларацію акцизного податку за новою формою не пізніше 20 січня 2017 за грудень 2016 року.
Звертаємо увагу, що суттєво структура нової форми декларації, її розділів та додатків до неї не змінилась.
Відповідно до п.49.2¹ ст.49 Кодексу платники, визначені п.п.212.1.15 п.212.1 ст.212 Кодексу (особи, які реалізують пальне), а також платники, які мають діючі (у тому числі призупинені) ліцензії на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією, яка підлягає ліцензуванню згідно із законодавством, зобов’язані за кожний встановлений Кодексом звітний період подавати податкові декларації незалежно від того, чи провадили такі платники господарську діяльність у звітному періоді.
Відповідно до п.46.4 ст.46 Кодексу, якщо платник податків вважає, що форма декларації збільшує або зменшує його податкові зобов’язання, він має право подати доповнення до декларації за зразком, наведеним у Додатку 10 до Декларації.
Згідно з п. 120.1 ст. 120 Кодексу неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов’язаними нараховувати та сплачувати податки, збори, податкових декларацій (розрахунків) тягнуть за собою накладання штрафу в розмірах, передбачених цією статтею, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Лист ДФС України від 09.12.2016 №39423/7/99-99-15-03-03-17

Про набуття чинності постановою КМУ від 26 жовтня 2016 року № 756
З метою належного адміністрування податку на прибуток підприємств повідомляємо, що 2 листопада 2016 року набула чинності постанова КМУ від 26 жовтня 2016 року №758 «Про затвердження переліку товарів, виконаних робіт, наданих послуг за кодами згідно з Державним класифікатором продукції та послуг ДК 016:2010, вартість яких на період проведення антитерористичної операції включається до інших витрат звичайної діяльності або на вартість яких не проводиться коригування фінансового результату до оподаткування» (далі - Постанова).
Так, щодо сум коштів або вартості спеціальних виробів індивідуального захисту (касок, бронежилетів, виготовлених відповідно до військових стандартів), технічних засобів спостереження, лікарських засобів та медичних виробів, засобів особистої гігієни, продуктів харчування, предметів речового забезпечення, а також інших товарів, виконаних робіт, наданих послуг за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України, які добровільно перераховані (передані) Збройним Силам України, Національній гвардії України, Службі безпеки України, Службі зовнішньої розвідки України, Державній прикордонній службі України, Міністерству внутрішніх справ України, Управлінню державної охорони України, Державній службі спеціального зв’язку та захисту інформації України, іншим утвореним відповідно до законів України військовим формуванням, їх з’єднанням, військовим частинам, підрозділам, установам або організаціям, що утримуються за рахунок коштів державного бюджету, для потреб забезпечення проведення антитерористичної операції, пунктом 33 підрозділу 4 розділу ХХ Кодексу передбачено тимчасове, на період проведення антитерористичної операції:
включення до інших витрат звичайної діяльності без обмежень, передбачених підпунктом «а» пункту 138.10.6 пункту 138.10 статті 138 Кодексу, в редакції, що діяла до 1 січня 2015 року,
непроведення коригувань, установлених підпунктом 140.5.9 пункту 140.5 статті 140 Кодексу, починаючи з 1 січня 2015 року.
Лист ДФС України від 09.12.2016 №39425/7/99-99-15-02-01-17

Новорічні подарунки від профспілкових організацій
Вартість святкових подарунків та квитків на новорічно-різдвяні заходи, які надаються профспілковими організаціями дітям членів профспілки, не оподатковується податком на доходи фізичних осіб.
При цьому, дитячі святкові подарунки, які надаються профспілковими організаціями дітям членів профспілки, не оподатковуються при виконанні наступних умов:
- такий подарунок містить лише кондитерські вироби та іграшки вітчизняного виробництва, а також фрукти незалежно від країни виробника;
- загальна вартість новорічного дитячого подарунка не перевищує 8 відсотків прожиткового мінімуму для працездатної особи на 1 січня звітного року.
У цьому році ця сума становить 110 грн. 24 коп.
Разом з тим, гранична вартість квитків на новорічні дитячі вистави, які надаються профспілковими організаціями дітям членів профспілки, для звільнення від оподаткування податком на доходи, не встановлена.
Отже, вартість квитків на новорічні дитячі вистави, які надаються профспілковими організаціями дітям членів профспілки, податком на доходи не оподатковується незалежно від вартості квитків.
Зазначена норми передбачена Законом України «Про звільнення від оподаткування грошових коштів, які спрямовуються на проведення новорічно-різдвяних свят для дітей та на придбання дитячих святкових подарунків» від 30.11.2000 р. №2117-ІІІ.
Цей Закон, як виняток з Податкового кодексу України, діє щорічно в період з 15 листопада поточного року до 15 січня наступного року.

Складаємо акт інвентаризації при нестачі і надлишку коштів в касі
Для контролю за збереженням готівкових коштів на підприємствах проводяться інвентаризації кас в терміни, встановлені керівником, з покупюрним перерахуванням усіх готівкових коштів і перевіркою інших цінностей, що зберігаються в касі.
Для проведення інвентаризації каси, що має здійснюватися згідно з наказом керівника, призначається комісія, яка після закінчення інвентаризації каси складає акт про результати інвентаризації наявних коштів.
Комісія перевіряє наявність коштів шляхом повного перерахування всіх готівкових коштів, які є в касі, цінних паперів, чекових книжок і т.д. Акт складається в двох примірниках і підписується членами інвентаризаційної комісії та матеріально відповідальною особою. Один примірник акта передається до бухгалтерії підприємства, другий – залишається у матеріально відповідальної особи.
Залишок готівки в касі звіряється з даними обліку за книгами обліку. Готівка, що зберігається в касі, але не підтверджена касовими документами, вважається надлишком готівки в касі.
При виявленні під час інвентаризації нестачі або надлишку цінностей у касі в акті вказується сума нестачі або надлишку і з'ясовуються обставини їх виникнення. Сума недостачі відшкодовується згідно законодавства України, а надлишок оприбутковується в касі та зараховується в дохід підприємства.

Рахуємо податки із заробітної плати за грудень 2016 року
Нікопольська ОДПІ нагадує платникам положення підпункту 169.4.2 пункту 169.4 статті 169 Податкового кодексу, яким встановлено, що під час нарахування заробітної плати за останній місяць звітного року роботодавець платника податку зобов'язаний здійснити перерахунок суми доходів, нарахованих такому платнику податку.
За своїм змістом перерахунок ПДФО – це самостійна перевірка податковим агентом сум нарахованих платнику податку протягом календарного року доходів у вигляді заробітної плати окремо за кожний місяць такого періоду та наданих податкових соціальних пільг.
Метою проведення такого перерахунку є забезпечення виконання визначеної Кодексом умови щодо обмеження граничного розміру заробітної плати звітного податкового місяця, який дає право платнику податку на застосування податкової соціальної пільги (у 2016 році – 1930 грн.), перевірки (уточнення) наявності підстав у платника податку для застосування податкової соціальної пільги, та правильності нарахування податку з доходів фізичних осіб за податковий період (рік).
Якщо внаслідок здійсненого перерахунку виникає недоплата утриманого податку, то сума такої недоплати стягується роботодавцем за рахунок суми будь-якого оподатковуваного доходу (після його оподаткування) за відповідний місяць, а в разі недостатності суми такого доходу - за рахунок оподатковуваних доходів наступних місяців, до повного погашення суми такої недоплати.
Факт проведеного перерахунку та його результати підтверджуються складеною у довільній формі бухгалтерською довідкою з подальшим відображенням у ф.№1ДФ за 4 квартал 2016 року. Оскільки для відображення результатів річного перерахунку у Податковому розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (ф.№ 1ДФ) не передбачено окремих реквізитів чи рядків, у графах 4а та 4 сума ПДФО декларується з врахуванням проведеного перерахунку.

Роботодавці отримають компенсацію за працевлаштування учасників АТО
Нікопольська ОДПІ нагадує, що з 30.08.2016 року набув чинності Закон України від 07.07.2016р. «Про внесення зміни до статті 14 Закону України «Про занятість населення», яким встановлені додаткові гарантії у сприянні працевлаштуванню учасників бойових дій, які брали безпосередню участь у антитерористичній операції, забезпеченні її проведення.
Зміни розширюють перелік категорій громадян, які мають додаткові гарантії у сприянні працевлаштуванню, і включають в нього учасників бойових дій, зазначених у пунктах 19 і 20 частини першої статті 6 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту». Зокрема, осіб, які захищали незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в АТО, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах АТО в період її проведення. Зміни стосуються тільки осіб, зареєстрованих у Державній службі зайнятості, що знаходяться на обліку як безробітні.
Відповідно до законодавства, роботодавцю, який влаштував на нове робоче місце (за направленням Держслужби зайнятості) зазначених осіб терміном не менше ніж на 2 роки, щомісяця компенсуються фактичні витрати в розмірі єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Методологічні помилки заповнення податкової звітності з екологічного податку
Нікопольська ОДПІ інформує, що ДФС України під час попереднього аналізу податкової звітності з екологічного податку за ІІІ квартал 2016 року встановлено методологічні помилки заповнення податкової звітності, а саме:
1. Платниками під час заповнення додатків до Податкової декларації екологічного податку, не враховано що з 1 січня 2016 року збільшено на 26.7 відсотка ставки екологічного податку, що діяли у 2015 році;
2. У колонці 3 додатків 1-3 до Декларації фактичний обсяг викидів або об’єкт оподаткування платниками зазначається у «кілограмах», а не у «тоннах».
3. У випадках, коли коефіцієнт дорівнює «1», у колонці 5 додатка 2, колонках 5 та 6 додатка 3 до Декларації платниками замість «1» зазначається «0».
4. У колонці 5 додатка 2, колонках 5 та 6 додатка 3 до Декларації коефіцієнт платниками зазначається інший, ніж передбачено Податковим кодексом України (далі - Кодекс), або замість коефіцієнта зазначається ставка податку.
Так відповідно до пункту 246.4 статті 246 Кодексу за розміщення відходів на звалищах, які не забезпечують повного виключення забруднення атмосферного повітря або водних об’єктів, ставки податку, зазначені у пунктах 246.1 – 246.3 статті 246 Кодексу, збільшуються у 3 рази.
5. У додатках 1-3 до Декларації платниками зазначається не безпосередній код забруднюючої речовини (відходів), а загальний – код групи забруднюючої речовини (відходів).
6. У додатках 1-3 до Декларації платниками зазначається код однієї забруднюючої речовини (відходів), а ставка іншої.
7. Платниками заповнюється замість одного додатка до Декларації інший додаток.
Враховуючи вищевикладене, платники екологічного податку при заповненні Декларації та додатків до неї повинні дотримуватись вимог Кодексу та порядку заповнення зазначеної звітності, зокрема, у частині правильності заповнення усіх реквізитів звітності, застосування ставок та коефіцієнтів.

До уваги платників рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України!
Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що під час попереднього аналізу Державною фіскальною службою України звітності з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України (далі – Рентна плата) за жовтень 2016 року знайдено методологічні помилки заповнення податкової звітності, а саме:
- неправильне застосування розміру встановлених ставок з Рентної плати;
- неправильно заповнений код радіозв’язку;
- не вказаний понижувальний коефіцієнт;
- у графі «ставка» зазначена ставка з понижувальним коефіцієнтом, а не повний її розмір.
З метою недопущення втрат бюджету звертаємо увагу платників Рентної плати на дотримання ними порядку заповнення реквізитів податкової звітності з Рентної плати, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 №719 «Про затвердження форми Податкової декларації з рентної плати» (зареєстрований у Міністерстві юстиції України 03.09.2015 за №1051/27496), та правильності застосування ставок Рентної плати, визначених статтею 254 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями.

Про рентну плату за спеціальне використання води
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що ДФС України з метою правильності обчислення, своєчасності і повноти справляння рентної плати за спеціальне використання води здійснила аналіз даних податкової звітності з рентної плати за спеціальне використання води (далі - Плата) за результатами діяльності юридичних осіб за ІII квартал 2016 року та повідомила про найбільш поширені помилки, яких припускаються платники під час декларування податкових зобов'язань з Плати (додаток 5 до податкової декларації з рентної плати).
Зокрема, окремі платники при поданні до органу ДФС податкової звітності з Плати не дотримувались порядку її заповнення, внаслідок чого звітність була подана з помилками.
Так, деякими платниками не заповнено рядки 8.1 «в межах установленого річного ліміту» та 8.2 «понад установлений річний ліміт» за наявності відповідних показників у рядках 8.1.1 – 8.1.2 та/або 8.2.1 – 8.2.2, внаслідок чого сумарне значення рядків 8.1 (р.8.1 = р.8.1.1 + р.8.1.2) та 8.2 (р.8.2 = р.8.2.1 + р.8.2.2) не співпадає зі значенням р.8 «об'єкт оподаткування з початку року» (р.8 = р.8.1 + р.8.2).
Також має місце незаповнення платниками р.8 «об'єкт оподаткування з початку року», внаслідок чого у окремих випадках значення р.8 (р.8 = р.8.1 + р.8.2) дорівнює 0 за наявності показників у р.8.1 або р.8.2.
Крім того, має місце застосування платниками неіснуючих коефіцієнтів до ставок Плати та/або неправильний порядок відображення застосованих коефіцієнтів до ставок Плати у рядках податкової звітності.
Згідно з порядком складання податкової звітності сплати, у р.10.1 повинен зазначатись коефіцієнт 0,005 до ставок Плати відповідно до п.255.6 ст.255 Податкового кодексу України (далі - Кодекс); у р.10.2 – коефіцієнт 0,3 до ставок Плати (відповідно до п.255.6 ст. 255 Кодексу), у р.10.3 – коефіцієнт 3 (відповідно до п.п. 255.11.10 п.255.11 ст.255 Кодексу), у р.10.4 – коефіцієнт 5 (відповідно до п.п. 255.11.13 п.255.11 ст.255 Кодексу).
В окремих випадках один і той же коефіцієнт до ставок Плати було задекларовано платниками двічі.

Джерело: guru.ua

Категорії: Новости Днепропетровска Новости Никополя

19.12.2016 12:07