Новини Нікопольськoї ОДПІ

Новини Нікопольськoї ОДПІ

Роман Насіров: Спрощену систему потрібно зробити привабливою для чесного малого бізнесу
Спрощена система оподаткування має функціонувати в іншій формі. Про це заявив Голова ДФС Роман Насіров в інтерв’ю виданню «Деловая столица».
За його словами, зараз спрощенка – це мутована система, яка вже не відповідає своїм початковим цілям і задачам.
«Спрощенка, в моєму розумінні, це форма адміністрування і оподаткування малого бізнесу (навіть не середнього). Вона повинна стосуватися корпоративних податків і оподаткування малого бізнесу - простота у веденні, фіксована або низька процентна ставка», – зазначив Роман Насіров.
Як розповів очільник ДФС, сьогодні бізнесу вигідно йти в спрощену систему оподаткування, тому її треба модифікувати і робити привабливою для малого бізнесу (але чесного), не допускаючи дроблення великого і середнього в невеликий для використання спрощеної системи оподаткування.
«Спрощенка - це офшорна зона всередині країни. ДФСУ навіть знає вже деяких іноземців, у тому числі з європейських держав і пострадянських країн, які приїжджають в Україну легалізуватися, використовуючи спрощену систему (в рамках міждержавних угод щодо усунення подвійного оподаткування)», – підкреслив Роман Насіров.
На думку Голови ДФС, змін потребує і система оподаткування доходів фізичних осіб. Так, зокрема, варто провести реформу Пенсійного фонду, яка тісно пов’язана з податковою реформою.
«Коли працездатне населення стане отримувати білу зарплату, а роботодавці будуть відраховувати ЄСВ і ПДФО - цих грошей має вистачити на покриття дефіциту Пенсійного фонду. А в перспективі можливо і підвищення пенсій», – сказав Роман Насіров.
До того ж, якщо зростатиме заробітна плата, половина її у вигляді податку на доходи фізичних осіб надійде до місцевих бюджетів, а це для них – значний ресурс. Так, наприклад, якщо півтора роки тому місцеві бюджети отримували 5-6 млрд грн в місяць, то в серпні поточного року - 15 млрд грн (при стандартних витратах 8 млрд грн).

Оголошено конкурс на логотип та звукову заставку ІОТА
Державною фіскальної службою України оголошено конкурс на найкращий логотип та звукову заставку для проведення 21-го засідання Генеральної Асамблеї IOTA Intra-European Organisation of Tax Administrations (IOTA). Про це повідомив Голова ДФС Роман Насіров на своїй сторінці у Facebook.
«Наразі вже є декілька варіантів, але пошук продовжується. Всі бажаючі можуть долучитися до Конкурсу. Залишайте свої пропозиції у коментарях або надсилайте у повідомленнях на Фейсбук», – написав Роман Насіров.
Логотип 21-ї Генеральної Асамблеї ІОТА в Україні повинен містити офіційну символіку ІОТА, національну символіку (символи м. Києва) з використанням кольорів національного прапору України, рік та місце проведення.
Використовуватиметься він в оформленні документації, виданні інформаційної, поліграфічної та канцелярської продукції (афіші, буклети, програми, банери тощо).
Музичні композиції мають бути розроблені в національному стилі, мати 3-4 такти та спонукання до дії.
Растрове (у форматі jpeg) і векторне (у форматах eps, ai, cdr) зображення логотипа, а також музична композиція повинні надаватися в електронному вигляді разом з пояснювальною запискою (до однієї сторінки) – описом логотипу та/або музичної композиції.
Триватиме конкурс до 10 січня 2017 року.
Нагадаємо, 21-ше засідання ІОТА відбудеться влітку наступного року, в якому візьмуть участь представники 46 податкових відомств світу. Засідання вперше пройде під головуванням України – на 20-му засіданні Генеральної Асамблеї Організації Романа Насірова було обрано на посаду Президента ІОТА.

Роман Насіров: Податкова і митна системи України стають цивілізованішими, як і платники податків
Заходи з кардинального покращення роботи податківців і митників уже дають реальні плоди. Впровадження нових, у тому числі й електронних, сервісів спрощує роботу підприємцям та водночас дисциплінує їх, а ухилення від податків все більше сприймається суспільством як абсолютний негатив. Про це Голова ДФС Роман Насіров написав у своєму блозі в інтернет-виданні «Обозреватель».
За його словами, податкова і митна системи України стають цивілізованішими - як і ті, кого ДФС обслуговує. Достойні показники щодо перевиконання планів надходжень коштів до бюджетів усіх рівнів є результатом у тому числі й успішних кроків у напрямі детінізації бізнесу. Крім того, ефективність реформи ДФС та використання в її роботі найсучасніших європейських практик відзначили також й іноземні експерти. Підтвердженням цьому є те, що Україна очолила Генеральну асамблею внутрішньо-європейської організації податкових адміністрацій (ІОТА).
«Членство в ІОТА - це, перш за все, можливість обміну інформацією, а також - практичний досвід для підвищення професійного рівня працівників податкової служби, які обмінюватимуться досвідом з нашими партнерами, у тому числі й під час участі в різноманітних спільних заходах. Україна зробила вибір на користь європейської моделі розвитку, сповідування європейських цінностей та свобод, тому, вважаю, ми рухаємося у правильному фарватері», – зазначив Роман Насіров.
Основним своїм завданням на посаді президента ІОТА Роман Насіров вбачає подальшу координацію членів цієї організації, ефективне забезпечення співробітництва між податковими адміністраціями в європейському регіоні та підтримку їх розвитку.
Пріоритетними завданнями роботи цієї організації на наступний рік є: удосконалення контролю за дотриманням податкового законодавства та збиранням податків, зниження адміністративного навантаження та розвиток сервісів для платників.
«Звичайно, життя коригуватиме нашу роботу, а тому дуже важливо напрацювати спільну ефективну стратегію з обміну найновішими податковими ініціативами між колегами у нашій сфері», – наголосив Роман Насіров.
Очільник ДФС також відзначив, що фіскальна служба готова не лише використовувати досвід іноземних партнерів для поліпшення власної податкової системи, але й поділитися своїми напрацюваннями та досягненнями, наприклад, в удосконаленні сервісів.

Роман Насіров: Підняття рівня мінімальної заробітної плати – крок до детінізації економіки
Необхідно підвищити рівень заробітних плат, адже від цього значною мірою залежать доходи держави. На цьому наголосив Голова ДФС Роман Насіров у інтерв’ю виданню «Деловая столица».
Він зазначив, що протягом року Державна фіскальна служба робить акцент на тому, щоб в Україні більше коштів збиралося з податку на прибуток та податку на доходи фізичних осіб (ПДФО). Зі збільшенням зарплат збільшиться абсолютна сума надходжень до державного бюджету.
«На початку року ДФСУ пропонувала підняти мінімальну зарплату до 5000 грн. І це дійсно крок до детінізації. Бізнесменам зробили крок назустріч – знизили ЄСВ. Але ми вважаємо, що не весь бізнес став виплачувати білу зарплату, тому боремося з такими маніпуляціями. І за рахунок підвищення мінімалки ДФСУ хоче змусити бізнес платити білі зарплати», - повідомив Роман Насіров.
Очільник ДФС також наголосив на тому, що необхідно й надалі підвищувати рівень мінімальної заробітної плати.
«Підприємець буде платити білу зарплату. Ми знаємо, що частина людей вважає за краще отримувати частину зарплати кешем, щоб отримувати субсидію. А значить, це шлях до детінізації. Якщо підприємству не потрібно буде знаходити джерело кеша для доплати зарплат, то йому і немає потреби провертати грошові афери, щоб витягнути кеш. Тобто це теж ще один крок до детінізації української економіки», – підкреслив Голова ДФС.
Він також зазначив, що вже на початку 2017 року необхідно затвердити мінімальну зарплату на рівні 5000 грн, а до кінця року - 7500 грн.
«З державним бюджетом все гаразд, він наповнюється: бізнес щоквартально декларує все більше прибутку. У місцевих бюджетах теж коштів достатньо. А в наступному році їх буде ще більше. До того ж, за рахунок цих грошей можна легко забезпечити мінімальну зарплату - для початку в 3200 грн. Ми сподіваємося і впевнені, що парламент підтримає цю ідею», - наголосив Роман Насіров.

Роман Насіров: ДФС співпрацює з Урядом США для посилення контролю на кордоні України
Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров зустрівся з представниками Уряду США та Програми з експортного контролю та безпеки кордонів Посольства США в Україні (EXBS).
Під час зустрічі сторони обговорили можливості подальшого впровадження проектів Уряду США в Україні та потреби ДФС у залученні технічної допомоги в рамках Програми EXBS.
Зокрема, мова йшла про реалізацію проекту «Надання технічної допомоги з метою посилення системи експортного контролю України та протидії розповсюдженню зброї масового знищення».
«На даний момент в рамках Програми з експортного контролю та безпеки кордонів в Україні (EXBS) Посольства США Державною фіскальною службою реалізується 7-й етап цього проекту. Його мета – посилення контролю та недопущення переміщення через митний кордон України незаконних товарів, які можуть мати відношення до зброї масового знищення. Завдяки допомозі та підтримці американської сторони здійснюється закупівля необхідного обладнання та проводяться навчальні заходи для наших співробітників», ¬– зазначив Роман Насіров.
Загалом, у 2016 році здійснена наступна допомога в рамках Проекту:
- проведено заходи щодо вдосконалення нормативно-правових актів, які регламентують здійснення контролю за переміщенням через митний кордон України товарів військового призначення та подвійного використання;
- налагоджено обмін інформацією з питань державного експортного контролю між Держекспортконтролем та ДФС;
- проведено для працівників ДФС навчальні заходи з метою підтримки та покращення знань працівників митних органів;
- досягнуто згоди за підтримки Програми EXBS впровадження проекту ВМО щодо функціонування у ДФС системи націлювання/виявлення ризиків, пов’язаних з переміщенням вантажів (Cargo Targeting System of World Customs Organization – WCO CTS) та розпочато її практичну реалізацію.
Крім того, на початку 2016 року підписані Угоди про передачу майна, що надається ДФС в рамках Програми EXBS. Зазначене в Угодах комп’ютерне та офісне обладнання (ноутбуки, АРМ, монітори, сервери, принтери, ДБЖ, цифрові фото- та відеокамери тощо) передається в користування Київській міській митниці ДФС, Херсонській митниці ДФС, Одеській митниці ДФС, а також Департаменту спеціалізованої підготовки та кінологічного забезпечення ДФС.

Мирослав Продан: Наше завдання незмінне - створити комфортні умови для українського та норвезького бізнесу
Налагодження більш тісної співпраці між митними органами України та Королівства Норвегії – одне з основних питань, яке обговорювалось на зустрічі з делегацією митної служби Королівства Норвегія.
«На сьогодні завдання митних органів України та Королівства Норвегії залишається незмінним – створювати комфортні умови для українського та норвезького бізнесу. Митна вартість та визначення митної вартості неодноразово піднімалася в попередні роки норвезьким бізнесом, у першу чергу імпортерами риби та морепродуктів», - зазначив виконуючий обов’язки заступника Голови Державної фіскальної служби України Мирослав Продан.
«Наразі ми маємо 94,8% товарів, ввезених з Норвегії, які оформлювались за 1 методом (ціною контракту), що на 4,4% більше порівняно з 2015 роком. Безумовно, цьому також сприяло і збільшення питомої ваги товарів, ввезених за прямим контрактом: у 2016 році – 72,8% в порівнянні з 55,8% у 2015 році. З початку 2016 року Державною фіскальною службою України видано 90 сертифікатів з перевезення товарів EUR.1. Ми вдячні норвезькій стороні за співпрацю у частині перевірки цих сертифікатів. Рівень нашої взаємодії у правоохоронній сфері дозволяє ефективно протидіяти здійсненню незаконних імпортно-експортних операцій», - додав Мирослав Продан.
Як результат, у Державній фіскальній службі України відсутні скарги від економічних операторів у частині, що стосуються митного оформлення та визначення і контролю митної вартості товарів, походженням з Норвегії. Мирослав Продан висловив впевненість у тому, що співпраця між митними органами України та Норвегії має значний потенціал.

Корупція – це хвороба, яку вилікувати можна лише хірургічним шляхом, – Сергій Тупальський
Проблема корупції в українському суспільстві залишається більш ніж актуальною, незважаючи на низку вагомих законодавчих кроків, зроблених державою у боротьбі з цим ганебним явищем. Про це заявив виконуючий обов'язки голови Київської міської митниці ДФС Сергій Тупальський в інтерв'ю виданню "Обозреватель".
За його словами, корупція – це хвороба, що інфікувала не тільки митницю та Україну, а й увесь світ, і вилікувати її можна хірургічним шляхом.
«Боротьба з корупцією є однією з умов вступу України до ЄС. Звичайно, це стосується і нашої митниці, але ми спільно з усіма керівниками структурних підрозділів досить активно проводимо відповідну роботу щодо забезпечення дотримання антикорупційного законодавства», – розповів посадовець.
За його словами, найвищий прояв корупції – це вимагання хабара, а тому для запобігання цьому на митниці застосовуються жорсткі методи, які вже дають свої результати.
«За три місяці ми отримали лише чотири скарги. Це досить непоганий результат, виходячи з кількості митних оформлень та пропуску громадян. Всі скарги опрацьовано, їхнім авторам надано роз'яснення, а інформація щодо неправомірних дій посадовими особами не підтверджена», – зазначив Сергій Тупальський.
Посадовець також звернувся до суб’єктів ЗЕД, імпортерів та брокерів з проханням не провокувати та не давати хабарів митникам та пообіцяв зробити все, щоб працівники Київської міської митниці їх не вимагали.
«Бізнес я прошу допомогти зруйнувати корупцію простими речами, бо завдання державних органів – допомагати, а не заважати чи устромляти палки в колеса», – підкреслив Сергій Тупальський.

Сергій Тупальський: Головний фактор забезпечення надходжень - створення сприятливих умов для бізнесу
Київська міська митниця ДФС щомісяця забезпечує перевиконання завдань з надходжень до бюджету. Про це в інтерв'ю виданню "Обозреватель" розповів виконуючий обов'язки голови Київської міської митниці ДФС Сергій Тупальський, підбиваючи підсумки перших 100 днів свого перебування на посаді.
За його словами, в серпні поточного року перевиконання індикативних показників з надходжень платежів склало 170 мільйонів гривень, у жовтні – 200 млн гривень.
«Для нашої митниці визначено одні з найбільших індикативів (найвищі має Енергетична) по надходженням, а це понад 3 мільярди щомісячно. Ми змогли забезпечити не лише виконання, а й перевиконання», - зазначив Сергій Тупальський.
Він підкреслив, що на Київській міській митниці зосереджені всі напрями діяльності – залізничні перевезення, авіасполучення, автотранспорт, здійснюється митне оформлення товарів подвійного та військового призначення, гуманітарної допомоги, міжнародних експрес та поштових відправлень.
Посадовець також звернув увагу, що виконання індикативів на тій чи іншій митниці залежить від багатьох складових, зокрема, зміни структури імпорту, сезонності, курсу валют. Крім того, ще одним з головних факторів, на його думку, є створення сприятливих умов для бізнесу, організація та забезпечення дотримання норм митного законодавства як з боку бізнесу, так і з боку співробітників митниці.
«Якщо будуть такі умови, то бізнес сам прийде в зону діяльності, сплатить встановлені податки, а митниця забезпечить виконання індикативів»,- наголосив Сергій Тупальський.

Змінено Порядок оформлення та подання скарг платниками та їх розгляду контролюючими органами
За участі ДФС Міністерством фінансів України внесено зміни до Порядку оформлення і подання скарг платниками податків та їх розгляду контролюючими органами, які набули чинності з 25 листопада 2016 року. Про це повідомив директор Департаменту адміністративного оскарження та судового супроводження ДФС Дмитро Донець.
«Процедура адміністративного оскарження рішень контролюючих органів є важливим чинником, який впливає на відносини між платником податків та контролюючим органом. Саме тому побудова ефективної, справедливої та дієздатної процедури адміністративного оскарження здатна значно покращити ці відносини», – розповів посадовець.
За його словами, внесені зміни дають можливість надати процесу перевірки матеріалів скарги статусу закритого або відкритого, зокрема, із залученням ЗМІ, уповноважених представників платника податків, у т.ч. адвокатів. Також регламентується участь представників Міністерства фінансів України, Державної регуляторної служби, Ради бізнес-омбудсмена в розгляді матеріалів скарг.
«Зазначені нововведення забезпечать максимальну прозорість процедури адміністративного оскарження та захист законних прав та інтересів платників податків. Крім того, вони сприятимуть перетворенню процедури адміністративного оскарження на ефективний механізм досудового врегулювання спорів між платником податків та контролюючим органом», – зазначив Дмитро Донець.
Нагадаємо, що Порядок оформлення і подання скарг платниками податків та їх розгляду контролюючими органами було затверджено наказом Міністерства фінансів України від 21 жовтня 2015 року № 916, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 23 грудня 2015 року за № 1617/28062. Зміни внесено наказом від 28.09.2016 №849, який набрав чинності – 25.11.2016.

Митники ДФС вивчали шляхи попередження незаконного імпорту озоноруйнівних речовин
За підтримки Програми Розвитку Організації Об’єднаних Націй в Україні (ПРООН в Україні) в Спеціалізованій лабораторії з питань експертизи та досліджень ДФС відбувся семінар - навчання «Монреальський протокол та попередження незаконного імпорту озоноруйнівних речовин, навчання з використання професійного обладнання з виявлення озоноруйнівних речовин».
Представник проекту ПРООН в Україні Андрій Тараба наголосив, що з моменту приєднання до Монреальського протоколу про речовини, що руйнують озоновий шар, Україна взяла на себе зобов’язання з виконання заборон та обмежень щодо озоноруйнівних речовин при експортно-імпортних операціях.
«Проведення цього семінару – навчання у рамках розпочатої співпраці ДФС з ПРООН в Україні забезпечить якісну підготовку представників спеціалізованих та митних органів ДФС щодо роботи з обладнанням – портативними газоаналізаторами Neutronics Ultima ID Pro, що використовуються для виявлення озоноруйнівних речовин», - зазначила керівник Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень ДФС Юлія Шадевська.
Нагадаємо, Державна фіскальна служба України відповідно до Меморандуму про взаєморозуміння між ДФС та Програмою Розвитку Організації Об’єднаних Націй в Україні в рамках проекту «Початкова реалізація прискореного вилучення з обігу ГХФВ (озоноруйнівних речовин) у регіоні країн з перехідною економікою» отримала 35 газоаналізаторів.

У ДФС відбувся тренінг за участі Консультативної місії ЄС з питань управління людськими ресурсами
За підтримки Консультативної місії Європейського союзу «Консультація заради довіри» Департаментом кадрової політики та роботи з персоналом ДФС було проведено навчальний тренінг з питань підбору, оцінки персоналу, управління людськими ресурсами для співробітників кадрових підрозділів центрального апарату, територіальних органів ДФС м. Києва та Київської області. Також у заході взяли участь представники Міністерства фінансів України.
Як відзначила директор Департаменту кадрової політики та роботи з персоналом Тетяна Пажитнова, такі тренінги корисні для фахівців служби, адже дозволяють набути нові знання і уміння та застосовувати їх на практиці.
Під час тренінгу слухачі ознайомилися з типами інтерв’ю, етапами процесу відбору та оцінки персоналу, особливостями структурованого та неструктурованого інтерв’ю тощо.
Так, зокрема, серед основних інструментів процесу відбору та оцінки персоналу окрему увагу було приділено асесмент-центрам. Були розглянуті переваги та недоліки використання даного інструменту.
У процесі навчального тренінгу також відбувся “мозковий штурм”, під час якого слухачі визначили, якими компетенціями мають бути наділені керівники.
Особливу увагу викликало питання перевірки на благонадійність. Так, були розглянуті приклади тестових питань та завдань, за допомогою яких можна виявити благонадійність та чесність персоналу.

Сергій Сличко: «Дніпропетровська митниця ДФС входить у першу п’ятірку митниць України за надходженнями»
30 листопада п.р. в медіа-центрі інформаційного агентства «Днепр-ПОСТ» відбулася прес-конференція виконуючого обов’язки заступника начальника митниці – начальника управління протидії митним правопорушенням Дніпропетровської митниці ДФС Сергія Сличко на тему: «Протидія митним правопорушенням».
За його словами "У Дніпропетровській області діє вісім митних постів, 15 місць митного оформлення товарів та 12 місць прибуття автомобільного та залізничного транспорту. Через два митні пости в аеропортах міст Дніпро і Кривий Ріг здійснюється пропуск пасажирів, які вилітають за кордони держави. Загалом, у Дніпропетровській області зареєстровано більше шести тисяч суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності, якими з початку 2016 року сплачено до державного бюджету України більше 13 мільярдів гривень. Дніпропетровською митницею ДФС проводиться певний контроль суб’єктів господарювання. Серед них - огляд товарів та вантажів, які надходять до зони діяльності. Міжнародна практика свідчить про те, що кількість митних оглядів, які проводяться по товарам, не перевищують у Європі більше 5% від усієї кількості товарів, які надійшли та оформлень цих товарів. Нам є чим пишатися у цьому напрямку. Цей показник у нас не перевищує 3% з початку поточного року. Тож, на сьогодні Дніпропетровська митниця ДФС входить у першу п’ятірку митниць України за надходженнями".
Протидія митним правопорушенням і правопорушенням в цілому — одне із найважливіших завдань, які ставляться перед співробітниками Дніпропетровської митниці ДФС. А також виявлення та документування кримінальних та адміністративних правопорушень, які пов'язані із незаконним переміщенням через митний кордон України так званих предметів, виведених із цивільного обігу — валюти, наркотичних засобів, зброї, старовини та культурних цінностей.
З початку року у Дніпропетровській області зафіксовано 129 адміністративних порушень суб’єктами зовнішньоекономічної діяльності на загальну суму що перевищує 108 мільйонів гривень. В більшості це недоставлена задекларованих товарів у зону розмитнення, недекларування товарів, або недостовірні данні у митній декларації. За результатами виявлення адміністративних митних порушень в області до суду направлено 51 справу. За даними справами стягнення лише у вигляді штрафів по даним справам становлять пів мільйона гривень.
«З початку 2016 року до митних органів за межі України Дніпропетровською митницею ДФС направлено 48 запитів. До таких країн, як Польща, Болгарія, ФРГ, Китай, Туреччина. За їх результатами складено 18 протоколів про порушення митних правил на суму близько 100 мільйонів гривень» - зазначив Сергій Сличко.

Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» начальника управління організації роботи ГУ ДФС у Дніпропетровській області Манушак Осипової на тему: «Оподаткування акцизним податком»
Питання 1. Доброго дня. Чи є об’єктом оподаткування акцизним податком операції списання знищеного, зіпсованого, втраченого підакцизного товару та чи проводиться коригування податкових зобов’язань зі сплати акцизного податку внаслідок такого списання?
Відповідь: Згідно з підпунктом 213.1.6 пункту 213.1 статті 213 Податкового кодексу України (із змінами і доповненнями, далі - Кодекс) об’єктом оподаткування акцизним податком є обсяги та вартість втрачених підакцизних товарів (продукції), що перевищують встановлені норми втрат з урахуванням пункту 214.6 статті 214 Кодексу.
У разі наявності наднормативних втрат спирту етилового, коньячного і плодового, спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового, спирту-сирцю виноградного, спирту-сирцю плодового та алкогольних напоїв, допущених з вини виробника під час виробництва підакцизних товарів (продукції), базою оподаткування є вартість (кількість) цих товарів, які можна було б виробити з наднормативно втрачених товарів (продукції).
Норми втрат і виходу вказаних товарів (продукції) затверджуються в порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України (пункт 214.6 статті 214 Кодексу).
У випадку повного або часткового повернення покупцем підакцизних товарів (продукції), вироблених (виготовлених) на митній території України, продавцю для усунення недоліків товару (продукції) або його знищення (переробки) у зв’язку з неможливістю усунення таких недоліків, платник податку - продавець проводить коригування податкових зобов’язань зі сплати акцизного податку у звітному періоді, у якому відбулося таке повернення. (пункт 217.5 статті 217 Кодексу).
Сума коригування обчислюється платником податку із застосуванням максимальних роздрібних цін, ставок акцизного податку з урахуванням мінімального податкового зобов’язання зі сплати акцизного податку, які діяли на дату виникнення податкового зобов’язання щодо таких товарів (продукції).
Сума коригування зазначається в декларації з акцизного податку за звітний період, у якому відбулось таке повернення.
При цьому, у разі повного або часткового повернення покупцем підакцизної продукції, маркованої марками акцизного податку (алкогольних напоїв, тютюнових виробів) їх виробнику для усунення недоліків або знищення, коригування податкових зобов’язань проводиться з врахуванням норм постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року №1251 «Про затвердження Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів» щодо дотримання порядку повернення марок їх продавцю.
Коригування проводиться незалежно від того, в якому періоді були нараховані податкові зобов’язання за операціями з реалізації таких підакцизних товарів (продукції).
У разі повернення покупцем підакцизних товарів (продукції) з інших причин коригування податкових зобов’язань зі сплати акцизного податку не проводиться.
Питання 2. Які встановлені строки подання декларації акцизного податку та строки його сплати при реалізації СГ роздрібної торгівлі підакцизних товарів?
Відповідь: Пунктом 222.3 статті 222 Кодексу визначено строки сплати податку при реалізації суб’єктом господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів.
Суми податку перераховуються до бюджету суб’єктом господарювання роздрібної торгівлі, який здійснює реалізацію підакцизних товарів, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого Кодексом для подання податкової декларації за місячний податковий період (підпункт 222.3.1 пункту 222.3 статті 222 Кодексу).
Особа - суб’єкт господарювання роздрібної торгівлі, який здійснює реалізацію підакцизних товарів, сплачує податок за місцем здійснення реалізації таких товарів (підпункт 222.3.2 пункту 222.3 статті 222 Кодексу).
Пунктом 223.2 статті 223 Кодексу, зокрема, встановлено, що суб’єкт господарювання роздрібної торгівлі, який здійснює реалізацію підакцизних товарів подає щомісяця не пізніше 20 числа наступного періоду контролюючому органу за місцем реєстрації декларацію акцизного податку за формою, затвердженою у порядку, встановленому статті 46 Кодексу.

Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» заступника начальника управління податків і зборів з юридичних осіб ГУ ДФС у Дніпропетровській області Віталія Мироненка на тему: «Новації в податковому законодавстві»
Питання 1. Доброго дня. Хто є платником авансового внеску з податку на прибуток у розмірі 2/9, порядок його відображення у Податковій декларації з податку на прибуток підприємств та терміни сплати?
Відповідь. Платниками авансового внеску з податку на прибуток у розмірі 2/9 є підприємства, які за підсумками роботи 2015 року задекларували доходи у розмірі 20 млн. грн. та більше і стали квартальними платниками податку на прибуток на протязі 2016 року.
Авансовий внесок з податку на прибуток у розмірі 2/9 податку на прибуток за три квартали поточного року відображається по рядку 26 Податкової декларації з податку на прибуток підприємств за три квартали 2016 року. Визначена сума авансового внеску вважається узгодженою сумою грошових зобов’язань.
Авансовий внесок з податку на прибуток сплачується до 31 грудня 2016 року.
Питання 2. Будь ласка, скажіть, за якою формою має подаватись Звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації за підсумками роботи за 2016 рік?
Відповідь. З 02.08.2016 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 17.06.2016 №553, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 07.07.2016 за №932/29062 (далі – Наказ №553), яким затверджено нову форму Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації.
Звіт за зазначеною формою подається до контролюючих органів неприбутковими підприємствами, установами та організаціями, визначеними пунктом 133.4 ст.133 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (зі змінами та доповненнями), у строки, передбачені для подання податкової декларації з податку на прибуток підприємств.
Крім цього, визнано таким, що втратив чинність, наказ Міндоходів від 27.01.2014 №85 «Про затвердження форми і Порядку складання Податкового звіту про використання коштів неприбуткових установ та організацій».
З текстом Наказу №553 Ви можете ознайомитись скориставшись розділом «Нормативні та інформаційні документи» Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (http://zir.sfs.gov.ua).
Питання 3. Хочу запитати. Що необхідно для внесення до Реєстру неприбуткових організацій?
Відповідь. Вимоги, яким має відповідати неприбуткове підприємство, установа та організація визначені п.п.133.4.1 п.133.4 ст.133 Податкового кодексу України (далі - ПКУ), а саме :
- утворена та зареєстрована у порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації;
- установчі документи якої містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів управління та інших пов'язаних з ними осіб (визначення доходу наведене у ст.14 ПКУ);
- установчі документи якої передбачають передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету у разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення). Положення цього абзацу не поширюється на об'єднання та асоціації об'єднань співвласників багатоквартирних будинків;
- внесена контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій.
Підпунктом 133.4.6 п.133.4 ст.133 ПКУ визначено детальний перелік неприбуткових організацій, що відповідають вимогам п.133.4 ст.133 ПКУ і не є платниками податку.

Землекористувачі та власники землі сплатили понад 167 мільйонів гривень
Платники податків, юридичні та фізичні особи, що перебувають на обліку у Нікопольській ОДПІ, сплатили протягом січня - грудня 2016 року 167,3 млн грн плати за землю. Ці кошти були спрямовані до місцевих бюджетів.
Якщо порівнювати надходження цього податкового платежу з аналогічним періодом минулого року, то коштів у поточному році до місцевих скарбниць перераховано на 55,3 млн грн більше. Про це повідомив перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський.
Відповідно до податкового законодавства, власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у звітному році.

Всесвітня митна організація врахує досвід України у впровадженні «Єдиного вікна», - Куніо Мікурія
Про особливості співпраці Всесвітньої митної організації та Державної фіскальної служби України розповів Генеральний Секретар Всесвітньої митної організації Куніо Мікурія під час візиту до України.
За його словами, ДФС та ВМО вдалося налагодити плідну взаємодію. «З одного боку, Регіональний кінологічний навчальний центр Всесвітньої митної організації діє в Україні. Це внесок України в діяльність нашої організації. З другого боку, ВМО надає допомогу в сфері підвищення кваліфікації співробітників української митниці, організовуючи різноманітні навчальні заходи», – зазначив Куніо Мікурія.
Також Генеральний секретар наголосив, що Всесвітня митна організація працює над удосконаленням принципів роботи «Єдиного вікна» і буде враховувати досвід України зі створення та використання цієї автоматизованої системи. Він підкреслив, що запровадження «Єдиного вікна» - хороший приклад налагодження співпраці з бізнесом та іншими державними органами.
У свою чергу ВМО сприяє впровадженню на українських митницях Системи збору, зберігання та обміну інформацією про вантажі для отримання попередньої інформацію від бізнесу і митниць. «Це те, що ми пропонуємо Україні і, сподіваюся, протягом декількох днів або кількох тижнів система буде введена в дію», – повідомив Куніо Мікурія.
«Мета співпраці України і Всесвітньої митної організації – зрозуміти один одного, наші потреби і пріоритети. Це дозволить нам надавати більше допомоги Україні», – підсумував Генеральний секретар.

Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс
З метою якісного обслуговування платників податків та забезпечення умов для швидкого та комфортного процесу адміністрування податків на офіційному веб-порталі ДФС України запроваджено 14 сервісів, якими сьогодні користуються більшість платників податків. Одним з них є загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс (далі - «ЗІР»).
Робота «ЗІР» направлена на забезпечення платників податків своєчасною, достовірною і повною довідковою інформацією. Інформаційне наповнення «ЗІР» здійснюється на підставі функціональних повноважень органів ДФС, з урахуванням результатів всебічного аналізу інформації про потреби клієнтів, які звертаються до Контакт-центру та, з метою мінімалізації витрат часу представників бізнесу на спілкування з державою.
Сервіс забезпечує можливість пошуку інформації по певному податку, напрямку діяльності, у т.ч. з використанням ключових слів, шляхом перегляду за певні періоди інформації, при цьому не лише по запитаннях-відповідях, розміщених в Базі знань, але і по відповідях на письмові звернення, які були надані з використання Бази знань, назвах нормативних та інформаційних документів, а в перспективі запровадження інтерактивних посилань на взаємопов’язані документи.
Більш детально про роботу «ЗІР» можна дізнатися на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням: zir.sfs.gov.ua.

До уваги платників податків!
Нікопольська ОДПІ нагадує, що у структурі Інформаційно-довідкового департаменту ДФС функціонує Акредитований центр сертифікації ключів (далі – АЦСК ІДД), який надає суб’єктам господарювання та громадянам безоплатні послуги у сфері електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП).
На теперішній час послуги ЕЦП у Дніпропетровській області можна отримати у наступних пунктах реєстрації користувачів:
- м. Дніпро, пр. Слобожанський, буд.95а, Центр обслуговування платників, зал 3, кабінети 9 та 10;
- м. Дніпро, пр. Богдана Хмельницького, буд.25, вікна реєстрації користувачів ЕЦП №21 та №22;
- м. Кривий Ріг, пр. Героїв-підпільників, буд.42, каб.112а.
Режим роботи пунктів:
понеділок – четвер: з 09.00 год. до 18.00 год.;
п’ятниця: з 09.00 год. до 16.45 год.;
обідня перерва: з 13.00 год. до 13.45 год.
Детальну інформацію щодо режиму роботи пунктів реєстрації користувачів АЦСК ІДД та контрактних телефонів можна переглянути у розділі «Контакти» офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД за посиланням www.acskidd.gov.ua/contacts.
З інформацією стосовно порядку отримання послуг ЕЦП, правильності підготовки та оформлення необхідних документів платники податків можуть ознайомитись за посиланням: www.acskidd.gov.ua/r_kor.

За 11 місяців поточного року у Дніпропетровській області зібрано 49,7 млрд. грн. податкових і митних платежів та 12 млрд. грн. єдиного внеску
З січня по листопад 2016 року органами ДФС на Дніпропетровщині забезпечено збір платежів до бюджетів усіх рівнів (без урахування ЄСВ) 49 млрд. 735,1 млн. грн.
Так, до державного бюджету протягом одинадцяти місяців поточного року спрямовано 35 млрд. 037,9 млн. грн., в тому числі Дніпропетровською митницею ДФС – 14 млрд. 459,9 млн. грн.
До місцевих бюджетів області за відповідний період платниками сплачено 14 млрд. 697,2 млн. грн. Це на 3 млрд. 818,0 млн. грн. (або на 35,1%) більше фактичних надходжень січня – листопада 2015 року.
Єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування з початку 2016 року зібрано 12 млрд. 005,7 млн. грн.

Антикорупційний сервіс «Пульс»
З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності територіальних органів Фіскальної служби України нагадуємо платникам податків про функціонування антикорупційного сервісу Фіскальної служби України «Пульс», який доступний клієнтам податкової служби та митниці. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.
Ефективний сервіс за гарячою лінією попереджує: труднощі в спілкуванні; некоректне ставлення; перевищення повноважень; неякісне обслуговування; та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.

Чи має право наше підприємство, обсяг доходу якого за 2015 рік перевищив 5 млн. грн., застосовувати у 2016 році спрощену систему оподаткування як платник єдиного податку з юридичних осіб третьої групи?
Юридичні особи - платники єдиного податку третьої групи, у яких за результатами 2015 року обсяг доходу перевищує 5 млн. грн., не втрачають можливість застосовувати спрощену систему оподаткування у 2016 році.
Умова щодо перевищення обсягу. доходу у 5 млн. грн., застосовується до отриманого доходу у поточному році (у І кварталі, у І півріччі, за 9 місяців)
Якщо юридичні особи, які застосовують спрощену систему оподаткування, протягом 2016 року отримають доходи обсягом більше 5 млн. грн., такі платники будуть зобов’язані перейти на сплату інших податків і зборів з першого числа місяця, наступного за податковим (звітом) кварталом, у якому відбулось таке перевищення.

Протягом якого строку платник єдиного податку повинен сплатити податковий борг для уникнення анулювання реєстрації платником єдиного податку з юридичних осіб третьої групи?
Платник єдиного податку, у разі наявності у нього податкового боргу на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів зобов’язаний перейти на сплату інших податків і зборів, в останній день другого із двох послідовних кварталів.
У разі несплати боргу протягом зазначеного строку контролюючий орган анулює реєстрацію платника єдиного податку шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку в останній день календарного місяця, в якому закінчився граничний строк погашення податкового боргу.

Чи застосовуються у 2016 році ставки земельного податку, встановлені рішенням органу місцевого самоврядування, якщо таке рішення (або зміни до рішення) прийняте у 2016 році, та з якого періоду?
Якщо рішення органу місцевого самоврядування щодо встановлення ставок земельного податку (або зміни до рішення) прийнято у 2016 році, то таке рішення є обов’язковим для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об’єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами.
Обов’язок щодо застосування ставок земельного податку у платника виникає з урахуванням строків, визначених таким рішенням органу місцевого самоврядування.

Які рентні платежі необхідно сплачувати СГ за видобуті обсяги підземних вод (прісної або мінеральної)?
Згідно з п. 251.1 ст. 251 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями (далі - ПКУ) рентна плата складається, зокрема, з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин та рентної плати за спеціальне використання води.
Платниками рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин в частині видобування підземних вод є суб’єкти господарювання, у тому числі громадяни України, іноземці та особи без громадянства, зареєстровані відповідно до закону як підприємці, які набули права користування об’єктом (ділянкою) надр на підставі отриманих спеціальних дозволів на користування надрами в межах конкретних ділянок надр з метою провадження господарської діяльності з видобування корисних копалин, у тому числі під час геологічного вивчення (або геологічного вивчення з подальшою дослідно-промисловою розробкою) в межах зазначених у таких спеціальних дозволах об’єктах (ділянках) надр (п.п. 252.1.1 п. 252.1 ст. 252 ПКУ).
Крім того, платниками рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин в частині видобування підземних вод є землевласники та землекористувачі, крім суб’єктів підприємництва, які відповідно до законодавства відносяться до фермерських господарств, що провадять господарську діяльність з видобування підземних вод на підставі дозволів на спеціальне водокористування (п.п. 252.1.4 п. 252.1 ст. 252 ПКУ).
Ставка рентної плати за користування надрами для видобування підземних вод визначена у п. 252.20 ст. 252 ПКУ.
Платниками рентної плати за спеціальне використання води в частині видобування підземних вод є водокористувачі - суб’єкти господарювання незалежно від форми власності: юридичні особи, їх філії, відділення, представництва, інші відокремлені підрозділи без утворення юридичної особи (крім бюджетних установ), постійні представництва нерезидентів, а також фізичні особи - підприємці, які використовують воду, отриману шляхом забору води з водних об’єктів (первинні водокористувачі) та/або від первинних або інших водокористувачів (вторинні водокористувачі), та використовують воду для потреб гідроенергетики, водного транспорту і рибництва (п. 255.1 ст. 255 ПКУ).
Разом з цим, не є платниками рентної плати за спеціальне використання води в частині видобування підземних вод водокористувачі, які використовують воду виключно для задоволення питних і санітарно-гігієнічних потреб населення (сукупності людей, які знаходяться на даній території в той чи інший період часу, незалежно від характеру та тривалості проживання, в межах їх житлового фонду та присадибних ділянок), у тому числі для задоволення виключно власних питних і санітарно-гігієнічних потреб юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та платників єдиного податку (п. 255.2 ст. 255 ПКУ).
Таким чином, суб’єкт господарювання, що здійснює видобування підземних вод (прісні або мінеральні), є платником рентної плати: за користування надрами для видобування корисних копалин та за спеціальне використання води (з урахуванням норм, передбачених п. 255.2 та п. 255.4 ст. 255 ПКУ).

Деякі питання справляння плати за землю
Нікопольська ОДПІ нагадує, що земельні відносини в Україні регулюються Земельним кодексом України (далі – ЗКУ), а справляння плати за землю – Податковим кодексом України (далі – ПКУ).
Використання землі в Україні є платним (стаття 206 ЗКУ).
Підпунктом 14.1.147 пункту 14.1 статті 14 ПКУ визначено, що плата за землю – це обов’язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності;
Земельний податок – це обов’язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів (п.п.14.1.72 п.14.1 ст.14 ПКУ).
Статтею 81 ЗКУ встановлено, що громадяни України набувають права власності на земельні ділянки на підставі, зокрема, придбання за договором купівлі-продажу, ренти, дарування, міни, іншими цивільно-правовими угодами; безоплатної передачі із земель державної і комунальної власності; приватизації земельних ділянок, що були раніше надані їм у користування; прийняття спадщини; виділення в натурі (на місцевості) належної їм земельної частки (паю).
Згідно зі статтею 96 ЗКУ землекористувачі зобов’язані своєчасно сплачувати земельний податок або орендну плату тощо.
Статтею 120 ЗКУ передбачено, що у разі набуття права власності на жилий будинок, будівлю або споруду, що перебувають у власності, користуванні іншої особи, припиняється право власності, право користування земельною ділянкою, на якій розташовані ці об’єкти. До особи, яка набула право власності на жилий будинок, будівлю або споруду, розміщені на земельній ділянці, що перебуває у власності іншої особи, переходить право власності на земельну ділянку або її частину, на якій вони розміщені, без зміни її цільового призначення.
Згідно зі статтею 377 Цивільного кодексу України до особи, яка набула право власності на житловий будинок (крім багатоквартирного), будівлю або споруду, переходить право власності, право користування на земельну ділянку, на якій вони розміщені, без зміни її цільового призначення в обсязі та на умовах, встановлених для попереднього землевласника (землекористувача). Розмір та кадастровий номер земельної ділянки, право на яку переходить у зв’язку з переходом права власності на житловий будинок, будівлю або споруду, є істотними умовами договору, який передбачає набуття права власності на ці об’єкти (крім багатоквартирних будинків).
Підставою для нарахування земельного податку є дані Державного земельного кадастру (пункт 286.1 статті 286 ПКУ).
За земельну ділянку, на якій розташована будівля, що перебуває у користуванні кількох юридичних або фізичних осіб, податок нараховується кожному з них пропорційно тій частині площі будівлі, що знаходиться в їх користуванні, з урахуванням прибудинкової території (пункт 286.6 статті 286 ПКУ).
Поряд з цим у пункті 287.8 статті 287 ПКУ встановлено, що власник нежилого приміщення (його частини) у багатоквартирному жилому будинку сплачує до бюджету податок за площі під такими приміщеннями (їх частинами) з урахуванням пропорційної частки прибудинкової території з дати державної реєстрації права власності на нерухоме майно.
Ця частка визначається співвідношенням загальної площі приміщення до спільної площі усіх квартир і нежитлових будівель у будинку.

Оподаткування доходу, отриманого фізичною особою – резидентом у вигляді вартості подарованого нерухомого майна
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що оподаткування доходів фізичних осіб регулюється розділом ІV «Податок на доходи фізичних осіб» (статті 162 – 179) Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ), відповідно до пункту 162.1 статті 162 якого платниками податку на доходи фізичних осіб є, зокрема, фізична особа – резидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні.
Згідно з п.163.1 ст.163 ПКУ об’єктом оподаткування резидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід, до складу якого включається дохід у вигляді вартості успадкованого чи отриманого у дарунок майна у межах, що оподатковується згідно з розділом ІV ПКУ (п.п.164.2.10 п.164.2 ст.164 ПКУ).
Порядок оподаткування доходу, отриманого платником податку як дарунок (або в результаті укладення договору дарування) від фізичних осіб визначено пунктом 174.6 статті 174 ПКУ, згідно з яким кошти, майно, майнові чи немайнові права, вартість робіт, послуг, подаровані платнику податку, оподатковуються згідно з правилами, встановленими цим розділом для оподаткування спадщини.
Звертаємо увагу, що порядок оподаткування об’єктів спадщини регулюється пунктом 174.2 статті 174 ПКУ.
Отже, з урахуванням вищевикладеного, дохід, отриманий фізичною особою, як дарунок у вигляді нерухомого майна оподатковуються:
а) за ставкою 0%, якщо така особа є (п.п.174.2.1 п.174.2 ст.174 ПКУ):
- членом сім’ї першого ступеня споріднення, якими вважаються батьки, чоловік або дружина, діти, у тому числі усиновлені фізичної особи, яка отримала подарунок. Інші члени сім’ї фізичної особи вважаються такими, що мають другий ступінь споріднення (п.п.14.1.263 п.14.1 ст.14 ПКУ);
- інвалідом I групи або має статус дитини-сироти або дитини, позбавленої батьківського піклування; дитиною-інвалідом;
б) за ставкою 5%, визначеною п.167.2 ст.167 ПКУ, якщо така особа не є членом сім’ї дарувальника першого ступеня споріднення (п.п.174.2.2 п.174.2 ст.174 ПКУ);
в) за ставкою 18%, визначеною у п.167.1 ст.167 ПКУ, якщо дарувальником є нерезидент (п.п.174.2.3 п.174.2 ст.174 ПКУ).
Крім того, відповідно до п.п.1.2 п.161 підрозділу 10 розділу XX ПКУ об’єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені ст.163 ПКУ, зокрема, загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід.
Ставка військового збору становить 1,5% об’єкта оподаткування, визначеного п.п.1.2 п.161 підрозділу 10 розділу XX ПКУ (п.п.1.3 п.161 підрозділу 10 розділу XX ПКУ).
Таким чином, у разі отримання фізичною особою – резидентом доходу у вигляді вартості подарованого нерухомого майна, такий дохід є об’єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб за відповідною ставкою (0%, 5% або 18%) та військовим збором 1,5%.

До якого контролюючого органу повинен подати заяву платник на повернення коштів у разі помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань не за місцем перебування на податковому обліку?
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що територіальні органи Державної фіскальної служби при поверненні помилково та/або надміру сплачених податків, зборів (обов’язкових платежів) керуються Порядком взаємодії територіальних органів Державної фіскальної служби України, місцевих фінансових органів та територіальних органів Державної казначейської служби України у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань, що затверджений наказом Міністерства фінансів України від 15.12.2015 №1146 (зареєстрований у Міністерстві юстиції України 31.12.2015 за №1679/28124) (далі – Порядок).
Відповідно до п.5 зазначеного Порядку повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань у випадках, передбачених законодавством, здійснюється виключно на підставі заяви платника податку (за винятком повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку на доходи фізичних осіб, які розраховуються органом ДФС на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік шляхом проведення перерахунку за загальним річним оподатковуваним доходом платника податку), яка може бути подана до територіального органу ДФС за місцем адміністрування (обліку) помилково та/або надміру сплаченої суми протягом 1095 днів від дня її виникнення.
Відповідне питання – відповідь розміщене у підкатегорії 135.04 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».

У громадян залишився місяць, щоб скористатися правом на податкову знижку за наслідками 2015 року
Нікопольська ОДПІ нагадує, що право фізичних осіб (резидентів) – платників податку на доходи фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, на податкову знижку регламентується статтею 166 «Податкова знижка» Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).
Згідно з підпунктом 166.2.1 пункту 166.2 статті 166 ПКУ до податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами (квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів). При цьому, у зазначених документах обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання).
Нагадуємо, що перелік витрат, які дозволено включати до податкової знижки з урахуванням відповідних обмежень до них, визначений пунктом 166.3 статті 166 ПКУ.
Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація).
Для отримання податкової знижки за 2015 рік громадяни повинні надати до податкового органу за своєю податковою адресою (місцем проживання фізичної особи, за яким вона береться на облік як платник податку у контролюючому органі) Декларацію до кінця 2016 року за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів від 02.10.2015 №859 (зареєстрований у Міністерстві юстиції України 26.10.2015 за № 1298/27743).

Порядок оподаткування ПДВ операцій з виведення з експлуатації основних фондів у зв’язку з їх викраденням
Нікопольська ОДПІ інформує, що Державна фіскальна служба України у листі від 28.10.2016 №23461/6/99-99-15-03- 02-15 (далі – лист ДФС №23461) щодо порядку оподаткування податком на додану вартість (далі – ПДВ) операцій з виведення з експлуатації основних засобів у зв’язку з їх викраденням повідомила наступне.
Згідно з пунктом 189.9 статті 189 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) у разі, якщо основні виробничі або невиробничі засоби ліквідуються за самостійним рішенням платника податку, така ліквідація для цілей оподаткування розглядається як постачання таких основних виробничих або невиробничих засобів за звичайними цінами, але не нижче балансової вартості на момент ліквідації.
Норма цього пункту не поширюється на випадки, коли основні виробничі або невиробничі засоби ліквідуються у зв’язку з їх знищенням або зруйнуванням внаслідок дії обставин непереборної сили, в інших випадках, коли така ліквідація здійснюється без згоди платника податку, у тому числі в разі викрадення основних виробничих або невиробничих засобів, що підтверджується відповідно до законодавства або коли платник податку подає контролюючому органу відповідний документ про знищення, розібрання або перетворення основних виробничих або невиробничих засобів у інший спосіб, внаслідок чого вони не можуть використовуватися за первісним призначенням.
Згідно з пунктом 7 Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 02.09.2014 №879 (зареєстрований у Міністерстві юстиції України 30.10.2014 за №1365/26142) зі змінами, у разі встановлення фактів крадіжки обов’язковим є проведенням інвентаризації.
Крім того, платник має подати до органу поліції відповідне повідомлення про викрадення.
Також, відповідно до частини 2 статті 60 Кримінально-процесуального кодексу України (далі – КПК) потерпілий має право отримувати від уповноваженого органу, до якого він подав заяву, документ, що підтверджує її прийняття і реєстрацію, та копії процесуальних документів і письмові повідомлення у випадках передбачених КПК.
Отже, факт викрадення товарів підтверджуватимуть інвентаризаційні документи й документ з органу поліції (довідка, лист, акт тощо), на підставі яких операцію з викрадення відображають в обліку.
Таким чином, операція з ліквідації основних засобів у разі їх викрадення, що підтверджено інвентаризаційними документами та відповідними документами органів поліції, для цілей оподаткування ПДВ не розглядається як операція з постачання товарів та податкові зобов’язання за операцією з ліквідації таких основних засобів не визначаються.
Водночас, оскільки ліквідовані основні фонди, сума ПДВ при придбанні яких була включена до складу податкового кредиту, не прийняли участь в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку, то такий платник податку на підставі пункту 198.5 статті 198 ПКУ зобов’язаний визначити податкові зобов’язання з ПДВ, виходячи із бази оподаткування, визначеної пунктом 189.1 статті 189 ПКУ.
Лист №23461 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням: http://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-konsultatsii/konsultatsii-dlya-yuridichnih-osib/70272.html

Пільги зі сплати транспортного податку не передбачені
Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що Податковим кодексом України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) не передбачено встановлення пільг та звільнення від сплати транспортного податку.
Отже, усі фізичні та юридичні особи, у тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в України згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, що відповідно до підпункту 267.2.1 пункту 267.2 статті 267 ПКУ є об’єктами оподаткування, не звільняються від обов’язку сплати транспортного податку.
Нагадуємо, що відповідно до підпункту 267.2.1 пункту 267.2 статті 267 ПКУ об’єктом оподаткування транспортним податком є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 750 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.
Так, станом на 01.01.2016 мінімальна заробітна плата становила 1378 гривень. Таким чином, якщо легковий автомобіль не досяг п’ятирічного віку та його середньоринкова вартість перевищує 1033500 гривень (1 378 грн. х 750), то цей автомобіль у 2016 році є об’єктом оподаткування транспортним збором.
Відповідно до пункту 267.4 статті 267 ПКУ ставка податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25000 гривень за кожен легковий автомобіль, що є об’єктом оподаткування відповідно до підпункту 267.2.1 пункту 267.2 цієї статті ПКУ.

Чи вважається автомат з продажу товарів (послуг) реєстратором розрахункових операцій?
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до статті 2 Закону України від 06.07.1995 №265/ 95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями автомат з продажу товарів (послуг) – це реєстратор розрахункових операцій, який в автоматичному режимі здійснює видачу (надання) за готівкові кошти або із застосуванням платіжних карток, жетонів тощо товарів (послуг) і забезпечує відповідний облік їх кількості та вартості та створює контрольну стрічку в електронному вигляді.
Відповідне питання – відповідь розміщене у підкатегорії 109.01 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».

Яким чином виробник пального може збільшити на обліковій картці в системі електронного адміністрування реалізації пального показники суми залишку акцизного податку, на яку він має право зареєструвати акцизну накладну, якщо реалізація пального здійснюється за нульовою ставкою акцизного податку при наданні податкового векселя (сплати податку коштами протягом останніх 12 місяців немає)?
Згідно з абзацом першим пункту 231.1 статті 231 Кодексу платник податку при реалізації пального зобов’язаний скласти в електронній формі акцизну накладну за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД реалізованого пального та зареєструвати в Єдиному реєстрі акцизних накладних (далі – ЄРАН) з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи.
Відповідно до пункту 33 розд. IV Порядку електронного адміністрування реалізації пального, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 року №113 (далі – Порядок №113), у разі, коли у платника податку виникає потреба поповнити обсяги залишків пального в системі електронного адміністрування реалізації пального (далі – СЕАРП), він має право надіслати ДФС заявку на поповнення обсягів залишку пального (далі – Заявка), яка реєструється ДФС в СЕАРП, за умови наявності у такого платника сум залишку акцизного податку, перерахованого платником на електронний рахунок, та наявності обсягів залишку пального, що зменшуються згідно із Заявкою.
Заявка складається особою, що здійснює реалізацію пального, у разі, коли виникає потреба поповнити обсяги залишку пального в СЕАРП.
Сума залишків акцизного податку, в межах якої платник податку має право на реєстрацію Заявки (SЗап), обчислюється як загальна сума поповнення платником з поточного рахунка його електронного рахунка (SПопрах) за вирахуванням загальної суми акцизного податку, що міститься в зареєстрованих в СЕАРП Заявках (SАп) з урахуванням коригувань до цих Заявок такого платника. Такі суми обчислюються наростаючим підсумком починаючи з 01.03.2016 року.
Перерахунок показників (SЗап, SПопрах, SАп) здійснюється протягом операційного дня, що настає за днем отримання ДФС документів, на підставі яких проводиться розрахунок.
Порядок заповнення та подання декларації акцизного податку (далі – Декларація) затверджено наказом Міністерства фінансів України від 23.01.2015 року №14, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 30.01.2015 року за №105/26550 (далі – Порядок №14).
Згідно з підпунктами 8 – 10 пункту 5 розділу IV Порядку №14 сума пільг за податковими векселями, виданими при отриманні нафтопродуктів та речовин, що використовуються як компоненти моторних палив, за нульовою ставкою згідно з підпункту 229.2, 229.4, 229.6 статті 229 Кодексу проставляється у рядках В13, В14, В15 Декларації відповідно.
Водночас, перелік операцій з підакцизних товарів (продукції), у результаті яких виникає податкове зобов’язання зі сплати акцизного податку зазначається у другій колонці рядків В1 – В9 Декларації (підпункту 2 пункту 5 розділу IV Порядку №14).
Розшифровка оборотів, які не підлягають оподаткуванню, звільняються від оподаткування, оподатковуються за нульовою ставкою, зазначається у додатку 4 до Декларації, порядок заповнення якого визначено пункту 4 розд. V Порядку №14.
Отже, виробнику пального на суму, що відповідає обсягу пального, яке оподатковується за нульовою ставкою при наданні податкового векселя, контролюючим органом на обліковій картці не відкривається овердрафт, розрахований з урахуванням задекларованих до сплати та погашених зобов’язань з акцизного податку з реалізації пального за останні 12 звітних місяців, оскільки зазначені у податковому векселі зобов’язання відображаються у Декларації як пільга та не декларуються до сплати до бюджету.
У разі необхідності, виробник пального може збільшити обсяг залишків пального на обліковій картці в СЕАРП (на який він має право зареєструвати акцизні накладні) шляхом надіслання до ДФС Заявки.
При цьому при утворенні надміру сплаченого акцизного податку повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань платникам податків здійснюється з бюджету відповідно до пункту 43.6 статті 43 Кодексу.

Чи потрібно придбавати ліцензію на реалізацію алкогольних напоїв та тютюнових виробів, якщо СГ планує під час проведення рекламної акції (презентації) безоплатно розповсюджувати алкогольні напої (тютюнові вироби)?
Відповідно до статті 1 Закону України від 19 грудня 1995 року №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва i обігу спирту етилового, коньячного i плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» (далі – Закон) роздрібна торгівля визначена як діяльність по продажу товарів безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання незалежно від форми розрахунків, у тому числі на розлив у ресторанах, кафе, барах, інших суб’єктах господарювання громадського харчування.
Роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) або тютюновими виробами може здійснюватися суб’єктами господарювання всіх форм власності, в тому числі її виробниками, за наявності у них ліцензій (статті 15 Закону).
Згідно із підпунктом 14.1.202 пункту 14.1 статті 14 Кодексу продаж (реалізація) товарів – будь-які операції, що здійснюються згідно з договорами купівлі-продажу, міни, поставки та іншими господарськими, цивільно-правовими договорами, які передбачають передачу прав власності на такі товари за плату або компенсацію незалежно від строків її надання, а також операції з безоплатного надання товарів.
Отже, при розповсюдженні алкогольних напоїв та тютюнових виробів шляхом безоплатного їх надання сп

Джерело: guru.ua

Категорії: Новости Днепропетровска Новости Никополя

05.12.2016 15:36