Новини Нікопольськoї ОДПІ

Новини Нікопольськoї ОДПІ

Роман Насіров: ДФС виконує завдання з надходжень до бюджетів
Про обсяги надходжень до бюджету України, забезпечені Державною фіскальною службою, повідомив Голова ДФС Роман Насіров під час виступу на інвестиційному форумі «Citi Investment Forum».
Як зазначив очільник служби, протягом 10 місяців цього року до зведеного бюджету надійшло (збір) більше 596 млрд гривень. Тобто на понад 130 млрд гривень більше у порівнянні з минулим роком.
«ДФС регулярно наповнює державний бюджет та забезпечує виконання поставлених завдань цього року. Так, до місцевих бюджетів надійшло 116,4 млрд гривень податків і зборів, при тому що у минулому році – 79,7 млрд гривень. Позитивна динаміка і з надходжень до загального фонду державного бюджету – спрямовано майже 480 млрд гривень, тоді як у минулому році – 382,9 млрд грн., тобто на 96,9 млрд гривень більше», - наголосив Роман Насіров.
Керівник служби підкреслив, що робота, яка здійснюється ДФС, спрямована на створення чіткої і прозорої системи наповнення бюджетів усіх рівнів. «Впевнений, ми зможемо забезпечити виконання поставлених перед відомством завдань та покращити інвестиційний клімат для суб’єктів господарювання», - додав він.

Роман Насіров: Через «Єдине вікно» оформлено понад 21 тисячу митних декларацій
На даний момент за принципом «Єдиного вікна» оформлено понад 21 тисячу митних декларацій. Про це повідомив Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров.
Він наголосив, що «Єдине вікно» – це ефективний інструмент спрощення митних процедур. Митники мають всю необхідну техніку та програмне забезпечення, щоб в автоматичному режимі обмінюватися інформацією про вантаж, який підлягає розмитненню.
«Ми постійно удосконалюємо систему, щоб проходження контрольних процедур на митниці відбувалося ефективно та не забирало багато часу», – зазначив Роман Насіров.
Нагадаємо, з 1 серпня 2016 року на пунктах митного контролю запрацювала автоматизована система «Єдине вікно», яка має на меті пришвидшити оформлення експортно-імпортних операцій. Це – один з елементів реформування митниці.
Система є повністю автоматизованою, дозволяє подавати документи один раз в одне місце і мінімізує контакти з держслужбовцями. «Єдине вікно» передбачає створення єдиної електронної бази даних, яка дозволяє різним службам контролю та митницям в автоматичному режимі обмінюватися інформацією про вантаж, який проходить через кордон України, і про результати його державного контролю.

Роман Насіров: Митники та прикордонники працюють над спрощенням процедур у пунктах пропуску
Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров відвідав з робочим візитом автомобільний пункт пропуску «Нові Яриловичі», Чернігівська область, та взяв участь у нараді з керівництвом області та Державної прикордонної служби України.
Під час зустрічі сторони обговорили перспективи впровадження пілотного проекту запровадження системних спрощень прикордонних та митних формальностей в автомобільних пунктах пропуску.
«Це дозволить скоротити час проходження митних процедур та запровадити нові механізми огляду транспортних засобів», - зазначив Роман Насіров.
Він додав, що забезпечення координації між прикордонною та митною службами позитивно вплине на процеси міжнародної торгівлі.
Нагадаємо, наразі ДФС працює над спрощенням митних процедур, зокрема, реформа митниці стосується автоматизації та зменшення людського фактору при проходженні митного контролю; запровадження ефективної системи моніторингу та контролю; інтегрування всіх процесів з метою створення єдиної автоматизованої інформаційної системи.

Роман Насіров: ОАЕ та Україна налагоджують співпрацю у митній сфері
Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров зустрівся з представниками делегації Об’єднаних Арабських Еміратів для обговорення майбутньої співпраці у митній сфері.
Під час зустрічі очільник ДФС ознайомив гостей з особливостями функціонування фіскальних органів, повідомив про результати проведених реформ, боротьбу з корупцією та контрабандою, завдяки чому вдалося збільшити надходження до бюджету. Він також наголосив, що ДФС постійно розширює міжнародні контакти та налагоджує співробітництво у митній і податковій сфері з багатьма країнами.
«Ми починаємо важливий етап у наших взаємовідносинах з ОАЕ. ДФС є що показати, особливо в сфері електронізації сервісів та ІТ забезпечення. Водночас нам цікаві напрацювання митної служби ОАЕ, які відповідають найкращим світовим стандартам», - наголосив Роман Насіров.
Він також підкреслив, що за останній час спостерігаються суттєві зміни в діяльності фіскальних органів. Вони пов’язані як з інституційною реформою, так і з тісною співпрацею з Євросоюзом, що передбачається Угодою про асоціацію між Україною та ЄС.
«Зокрема, наразі відбувається процес імплементації Уповноваженого економічного оператора та приєднання до спільної транзитної системи NCTS. Все це свідчить про якісні зрушення, що відбуваються у ДФС», - зазначив очільник відомства.

Роман Насіров: ДФС враховує позицію бізнесу у процесі здійснення реформ
Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров взяв участь в обговоренні стану фінансової системи та взаємодії ДФС, НБУ і банківських установ.
«Наша служба знаходиться на етапі реформування та структурних перетворень. І ці зміни так чи інакше відображаються на фінансовій сфері», – зазначив Роман Насіров.
Очільник відомства наголосив, що ДФС постійно вживаються заходи щодо налагодження взаємодії з платниками податків. «Ми активізували діалог з бізнесом та враховуємо його позицію у процесі реформування ДФС».
Під час діалогу з представниками фінансового сектору були підняті такі питання, як зміна підходів до податкового адміністрування та податкове регулювання бізнесу.
«Наразі фіскальною службою проводяться заходити з детінізації економіки та спрощення податкового законодавства, постійно ведеться боротьба з корупцією. Серед найбільш успішних кроків – спрощення податкового адміністрування, удосконалення процесу подання електронної звітності та запровадження нових електронних сервісів для платників», – додав Роман Насіров.

Мирослав Продан взяв участь у ювілейному 25-ому засіданні Керівного комітету Проекту із сприяння торгівлі і транспортуванню ГУАМ
Сьогодні, 10 листопада 2016 року, у Львові завершилась зустріч представників митних відомств країн-членів ГУАМ (Грузії, України, Азербайджану, Молдови).
Під час засідання в.о. заступника Голови ДФС Мирослав Продан поінформував присутніх про основні напрями діяльності ДФС, зокрема, щодо роботи у митному напрямі.
«Незважаючи на короткий проміжок часу керівництву ДФС вдалось реалізувати кілька важливих проектів, які суттєво вплинули на стабільність наповнення державного бюджету, покращили інвестиційну привабливість держави, а також значно поліпшили роботу у напрямі протидії контрабанді. Передусім це стосується роботи єдиного вікна, міжрегіональної митниці та мобільних груп», – зауважив Мирослав Продан.
Він акцентував увагу на тому, що пріоритетним напрямом роботи ДФС, зокрема, на етапі її реформування, є обмін інформацією між країнами-членами ГУАМ, а також іншими державами. Мирослав Продан відзначив позитив у такій співпраці та закликав учасників зустрічі активно працювати в цьому напрямі.
За результатами роботи Керівного комітету було підписано протокол, в якому визначено конкретні заходи, впровадження яких забезпечить подальше спрощення процедур, безпеку та сприятиме транзиту під час переміщення товарів і транспортних засобів через кордони країн-учасників.
Довідково:
Організація за демократію і економічний розвиток – ГУАМ – регіональна організація, створена в 1997 році Азербайджаном, Грузією, Молдовою та Україною (з 1999 по 2005 роки в ГУАМ входив Узбекистан).
До складу Керівного комітету Проекту із сприяння торгівлі і транспортуванню входять представники митних та прикордонних служб держав-учасниць ГУАМ.

Євген Бамбізов: Проблема деофшоризації має вирішуватися на законодавчому рівні
Проблема деофшоризації на сьогодні є актуальною та глобальною та існує в усьому світі. Український бізнес, як й його закордонні колеги, користується механізмом виведення грошових коштів та зміщення точки прибутку в інші податкові юрисдикції. Про це розповів начальник Офісу великих платників ДФС Євген Бамбізов в ефірі «Oboz.tv».
За його словами, офіційний офшорний статус закріплено постановою Кабінету Міністрів України, в якій і наведено перелік країн, які вважають офшорами. Також є країни, які мають більш низькі ставки або більш лояльну систему оподаткування. Так, наприклад, лідером по кількості зареєстрованих прав власності у світі (60%) є Швейцарія, в якій більш пільгова система оподаткування платежів.
«На сьогодні ми вважаємо це агресивним плануванням, однак не завжди зміщення точки прибутку є прямим податковим порушенням, а тому це питання зазвичай розглядається індивідуально в рамках норм, закріплених Податковим кодексом. Наразі ми відмічаємо найбільшу активність при підписанні непрямих контрактів, тобто коли контракт укладається з однією юридичною особою, зареєстрованою, наприклад, в Швейцарії, товар постачається на цю особу з мінімальною націнкою, а потім вже швейцарський резидент перепродає цей же товар, але вже із суттєвою націнкою. І основний прибуток залишається в Швейцарії», – підкреслив Євген Бамбізов.
Як розповів посадовець, кінцеві збитки від таких операцій нараховуються сотнями мільйонів гривень. Так, лише в рамках трансфертного ціноутворення з початку року суб'єктам донараховано близько 500 млн грн. При цьому було перевірено досить вузьке коло платників.
«Якщо ми візьмемо загальний обсяг імпорту за 9 місяців, він у нас становить приблизно 360 млрд грн., то з них 46% імпортних контрактів мають якраз непряму форму. Що стосується експорту, то у нас по непрямих контрактах з 400 млрд експортуються по непрямих контрактах 70% - 75%. Тобто це три чверті. Розумієте, який обсяг потенційного прибутку може бути переміщений в країни з більш низькою і більш лояльною податковою політикою», – зазначив начальник Офісу великих платників.
Вирішити цю проблему, на його думку, можна за рахунок законодавчих змін, зокрема, введення обмежень по роботі наших підприємств з офшорними компаніями або компаніями, які зареєстровані в юрисдикціях з більш лояльною податковою політикою. Також можливе введення податку на взаємодію з офшорними компаніями або введення обмеження щодо включення до складу валових витрат тих сум, які виплачуються як компенсація за товар.
Посадовець також розповів, що на сьогодні на обліку в Офісі великих платників ДФС перебувають 2200 платників, які наповнюють загальний фонд державного бюджету на 60%.
«Ми допомагаємо підприємству уникнути тих ризиків, які можливі при податковому плануванні і допомагаємо уникнути штрафних санкцій та донарахування податкових зобов'язань. Це, мабуть, перша і основна наша місія. І в зв'язку з цим ми досить багато зробили кроків за останній рік в Офісі великих платників. Ми перейшли на індивідуальне супровід наших великих платників персональними податковими координаторами», – розповів Євген Бамбізов.
Водночас, за його словами, потребують перегляду критерії великих платників, оскільки вони є застарілими не лише з точки зору податкових органів, а й з точки зору самих платників. Адже основними критеріями є оборот та обсяг сплачених податків – по обороту підприємство повинно мати не менше 500 млн грн. і сплатити податків на 12 млн грн.
Це, на думку посадовця, невеликі цифри, адже, якщо, наприклад, платник здійснив одну імпортну операцію, сплативши податків на 12 млн грн., він може вважатися великим платником. Саме тому, критерії мають бути змінені і ДФС вже надала свої пропозиції з цього приводу Міністерству фінансів.

Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» начальника відділу інформаційно-аналітичної роботи управління протидії митним правопорушенням Дніпропетровської митниці ДФС Віталія Аксютіна на тему: «Протидія митним правопорушенням»
Питання 1. Яка відповідальність настає за порушення митних правил?
Відповідь. Порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений Митним кодексом України та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред'явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи Митним кодексом України чи іншими законами України, і за які Митним кодексом України передбачена адміністративна відповідальність.
При цьому адміністративна відповідальність за правопорушення, передбачені Митним кодексом України, настає у разі, якщо ці правопорушення не тягнуть за собою кримінальну відповідальність.
Питання 2. Які строки транзитного перевезення транспортних засобів на території України передбачені митним законодавством?
Відповідь. Статтею 95 Митного кодексу України визначено строки транзитних перевезень. Так, для автомобільного транспорту встановлено - 10 діб (у разі переміщення в зоні діяльності однієї митниці - 5 діб).
Питання 3. Чи передбачене митним законодавством притягнення до адміністративної відповідальності громадян, які здійснили ввезення на територію України транспортних засобів в режимі транзит?
Відповідь. Так, статтею 470 Митного кодексу України передбачена відповідальність за недоставлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення та документів до органу доходів і зборів призначення, видача їх без дозволу органу доходів і зборів або втрата.
1. Перевищення встановленого статтею 95 Митного кодексу України строку доставки товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що перебувають під митним контролем, до органу доходів і зборів призначення (а при переміщенні в межах зони діяльності одного органу доходів і зборів - від одного підрозділу цього органу до іншого), митних або інших документів на ці товари, транспортні засоби не більше ніж на одну добу - тягне за собою попередження або накладення штрафу в розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
2. Вчинення правопорушення, передбаченого частиною першою цієї статті, особою, яка протягом року притягалася до відповідальності за вчинення такого правопорушення, а так само перевищення встановленого статтею 95 цього Кодексу строку доставки товарів, транспортних засобів комерційного призначення, митних або інших документів на ці товари, транспортні засоби більше ніж на одну добу, але не більше ніж на десять діб - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
3. Перевищення встановленого статтею 95 цього Кодексу строку доставки товарів, транспортних засобів комерційного призначення, митних або інших документів на ці товари більше ніж на десять діб, а так само втрата цих товарів, транспортних засобів, документів чи видача їх без дозволу органу доходів і зборів - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі п'ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Фахівці фіскальної служби Дніпропетровщини, разом з освітянами, готують майбутніх податківців
Активну участь у довузівській підготовці майбутніх фахівців – фінансистів прийняли спеціалісти фіскальної служби Дніпропетровської області, провівши освітній курс для школярів останніх класів фінансового ліцею та чотирьох шкіл міста Дніпро в Університеті митної справи і фінансів.
Заступник начальника управління податків і зборів з юридичних осіб Віталій Мироненко, в рамках освітньої програми: «Школа молодого податківця», розповів школярам і ліцеїстам про особливості податкової системи в Україні, її розвиток та про основні ставки податків і зборів.
Наприкінці виступу Віталія Мироненко було проведено невеличкий тренінг і опитування на тему: «Чи вважає молоде покоління вищу освіту необхідною складовою навчання?».
Риску підвів ліцеїст Давид Срібряний: «Є бізнес, і є державна служба, і вища освіта обов’язково знадобиться і там, і там. Ми розуміємо, що на людині, яка йде працювати на державну службу лежить відповідальність не лише за себе, але і за все суспільство, і лише вища освіта, в тому числі і фінансова, дозволить виконувати свої обов’язки».

Громадяни Дніпропетровської області подали майже 50 тисяч декларацій про майновий стан і доходи
З січня по жовтень 2016 року 49376 мешканців Дніпропетровщини надали до фіскальних органів області податкові декларації про майновий стан і доходи. Загальна сума задекларованих доходів за минулий рік склала понад 3,5 мільярдів гривень. До сплати за результатами декларування підлягає майже 80 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб, що на 6,4 млн. грн. більше, ніж за аналогічний період минулого року. Сума військового збору до сплати складає 13,5 млн. грн. Про це розповіла начальник управління податків і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Дніпропетровській області Інна Андрущак.
Найактивнішими декларантами у Дніпропетровському регіоні є громадяни, які отримали майно у спадщину чи в подарунок. Таких налічується 5169 осіб, загальна сума задекларованого ними прибутку складає 686,8 млн. грн. Також, 1126 мешканців краю задекларували понад 200 млн. грн. від продажу (обміну) рухомого або нерухомого майна. Іноземний дохід в розмірі 83,8 млн. грн. задекларували 211 жителів області.
В той же час, 8,2 тисячі громадян реалізували своє право на податкову знижку, сума податку до повернення з бюджету складає 9,7 млн. грн.

Щодо сплати податкових зобов’язань
Відповідно до пп. 14.1.156 п.14.1 ст.14 ПКУ податкове зобов’язання — це сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством.
Згідно зі статтею 57 Податкового кодексу України платник податків зобов’язаний самостійно сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим кодексом.
З метою забезпечення виконання соціальних видатків та проведення відшкодування податку на додану вартість в автоматичному режимі просимо рівномірно сплачувати суми податкових зобов’язань не чекаючи останнього дня.
Від своєчасної сплати податків, зборів (обов’язкових платежів), залежить стан наповнення бюджетів усіх рівнів, соціально-економічний розвиток держави, добробут усіх громадян, адже своєчасно сплачені податки – це виплата заробітної плати освітянам, працівникам охорони здоров’я, культури, пенсій, стипендій, фінансування соціальних заходів та інше. Тому платники податків повинні не тільки не порушувати встановлені терміни сплати, а й піклуватися про рівномірне наповнення дохідної частини бюджету, зазначає начальник Нікопольської ОДПІ Володимир Джавун.

Щодо розгляду звернень громадян за січень-жовтень 2016 року
Як повідомила заступник начальника Нікопольської ОДПІ Вікторія Радецька, з початку року до Нікопольської ОДПІ надійшло 18 письмових звернень громадян, що на 14 звернень менше, ніж за відповідний період 2015 року. За результатами розгляду звернень надано відповідь на 17 звернень, та 1 на розгляді у тому числі 2 звернення вирішено позитивно, на 10 звернень надано роз’яснення, 1 звернення повернуто автору відповідно до ст. 5 і 7 ЗУ «Про звернення громадян», 3 звернення направлені для розгляду за належністю, 1 анонімне звернення. Найчастіше громадяни порушували такий тематичний перелік питань:
- Інформування про ухилення від сплати податків;
- Контрольно-перевірочна робота;
- Адміністрування податків.
Порушень під час розгляду звернень громадян не зафіксовано. До Нікопольської ОДПІ громадяни повторно не зверталися, неодноразових звернень громадян не надходило.

Актуально для платників ПДВ: порядок подання заяви для реєстрації платником ПДВ!
Як повідомила заступник начальника Нікопольської ОДПІ Вікторія Радецька порядок реєстрації платників податку на додану вартість (далі – ПДВ) та форми заяв про реєстрацію платників ПДВ визначаються Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість, що затверджене наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 №1130 (зареєстрований у Міністерстві юстиції України 17.11.2014 за №1456/26233) зі змінами та доповненнями (далі – Положення №1130).
Пунктом 3.5 розділу III Положення №1130 визначено, що будь-яка особа, яка підлягає обов’язковій реєстрації чи прийняла рішення про добровільну реєстрацію як платника ПДВ, подає до контролюючого органу за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) реєстраційну заяву платника податку на додану вартість за формою №1-ПДВ (додаток 1 до Положення №1130) (далі – Заява).
Заява подається особисто такою фізичною особою або безпосередньо керівником або представником юридичної особи – платника (в обох випадках з документальним підтвердженням особи та повноважень) до контролюючого органу за місцезнаходженням (місцем проживання) особи.
Платники податків, які уклали з відповідним контролюючим органом договір про визнання електронних документів, можуть подати Заяву засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.
Заява про добровільну реєстрацію як платника ПДВ може бути подана державному реєстратору як додаток до реєстраційної картки, що подається для проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи – підприємця далі – ФОП). Електронна копія Заяви, виготовлена шляхом сканування, передається державним реєстратором до контролюючих органів одночасно з відомостями з реєстраційної картки на проведення державної реєстрації юридичної особи або ФОП.
У заяві зазначаються підстави для реєстрації особи як платника ПДВ.
Заява платника ПДВ має бути подана контролюючому органу:
а) особами, які підлягають обов’язковій реєстрації – не пізніше 10 числа календарного місяця, що настає за місяцем, в якому вперше досягнуто обсягу оподатковуваних операцій, визначеного у статті 181 Податкового кодексу України (далі – ПКУ);
б) особами, які прийняли добровільне рішення про реєстрацію платниками ПДВ, або особами, які відповідають вимогам підпункту 6 пункту 180.1 статті 180 ПКУ – не пізніше ніж за 20 календарних днів до початку податкового періоду, з якого такі особи вважатимуться платниками ПДВ та матимуть право на податковий кредит і складання податкових накладних;
Якщо багатостороння угода про розподіл продукції передбачає можливість реєстрації не лише оператора, але й інвесторів як платників ПДВ за угодою, такі інвестори мають подати Заяви в одному звітному (податковому) періоді до 10 числа календарного місяця, що настає за місяцем, в якому інвесторами було прийнято рішення про реєстрацію. Перебіг строку у 3 робочих дні, установленого для реєстрації платника ПДВ контролюючим органом, розпочинається з першого календарного дня, що настає за днем отримання контролюючими органами Заяв від усіх інвесторів, які не діють як оператори.
Якщо з’являється новий інвестор за багатосторонньою угодою про розподіл продукції, за якою всі інвестори, які не діють як оператори, вже зареєстровані як платники ПДВ, такий новий інвестор зобов’язаний подати Заяву за угодою до 10 числа календарного місяця, що настає за місяцем, у якому така особа набула прав та обов’язків інвестора.
Оператор зобов’язаний повідомити контролюючі органи за своїм місцем обліку та за місцем обліку відповідних інвесторів про прийняття рішення про реєстрацію всіх інвесторів як платників ПДВ за угодою протягом 10 календарних днів після прийняття такого рішення;
Заява обов’язково має бути підписана заявником із зазначенням дати. Усі розділи Заяви підлягають заповненню (крім розділу 2 для юридичних осіб, які подали заяву державному реєстратору у спосіб, визначений в абзаці третьому підпункту 1 пункту 3.5 Положення №1130).
Заява подається особою, відповідальною за утримання та внесення ПДВ до бюджету під час виконання договору про спільну діяльність або договору управління майном, одночасно із документами для взяття на облік договору про спільну діяльність або договору управління майном.
Особливості подання особами, що реєструються платниками ПДВ, Заяви у разі обрання ними або переходу на спрощену систему оподаткування, зміни ставки єдиного податку або відмови від спрощеної системи оподаткування визначені у пункті 3.6 розділу III Положення №1130.

Експерти GIZ провели семінар-тренінг з трансфертного ціноутворення для фахівців ДФС
У рамках підвищення кваліфікації керівників підрозділів аудиту за професійною програмою: “Контроль за трансфертним ціноутворенням” та за участі Німецького товариства міжнародного співробітництва Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH експертами др. Штефана Грайля, Арніма Хільзе та Гюнтера Морлока з 1 по 3 листопада 2016 року проведено семінар на тему: «Трансфертне ціноутворення» та вивчення відповідних методик у Німеччині та ЄС на базі Центру перепідготовки та підвищення кваліфікації керівних кадрів Державної фіскальної служби України.
«Вивчення провідного європейського досвіду та можливостей практичного застосування найкращих світових методик в оподаткуванні сприятиме підвищенню кадрового потенціалу аудиторів фіскальної служби, що особливо важливо в умовах впровадження реформ у нашому відомстві», - зазначила директор Департаменту кадрової політики та роботи з персоналом ДФС Тетяна Пажитнова.
Серед основних тем, зокрема, розглядалися методи “Процедур взаємного узгодження” та “Угод про попереднє узгодження цін”.
У рамках заходу експерти обговорили правові основи та актуальний розвиток в Німеччині, практику перевірок з трансфертного ціноутворення в Німеччині (актуальні випадки) тощо.
Близько 75 фахівців з центрального апарату та територіальних органів ДФС взяли участь у семінарі, за результатами якого учасники отримали сертифікати.
Довідково:
Проект “Підтримка реформи управління державними фінансами” реалізується федеральною компанією Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH за дорученням Уряду Німеччини. GIZ підтримує уряд Німеччини у досягненні цілей у сфері міжнародного співробітництва заради сталого розвитку. Пріоритетними напрямами німецької співпраці з Україною є: демократія, громадянське суспільство, державне управління, децентралізація, енергетика та сталий економічний розвиток.

Жовтневі надходження збагатили місцеві бюджети Дніпропетровщини більш, як на 1,3 мільярдів гривень
Доходи місцевих бюджетів Дніпропетровської області за жовтень 2016 року склали майже 1 млрд. 320 млн. грн., що на 36,0%, або на 349,2 млн. грн. більше рівня 2015 року.
З початку ж року до місцевих скарбниць Дніпропетровського регіону фіскальні органи області зібрали 12 млрд. 901 млн. грн. Це на 3 млрд. 250 млн. грн., або на 33,7%, більше надходжень січня - жовтня 2015 року.
Найбільшу питому вагу в доходах місцевих бюджетів Дніпропетровщини займає податок на доходи фізичних осіб (понад 51%), якого з початку року зібрано 6 млрд. 634,5 млн. грн. За рахунок плати за землю кошики місцевих бюджетів області поповнилися на 2 млрд. 817,9 млн. грн., його частка в доходах місцевих бюджетів складає понад 21%. Єдиного податку суб’єктами господарювання сплачено 1 млрд. 137,3 млн. грн., питома вага платежу становить майже 9%.

До уваги платників податків!
Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що Державна фіскальна служба України на головній сторінці офіційного веб-порталу в електронному сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» у розділі «Необхідно знати» повідомила, що на офіційному сайті Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно - довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД ДФС) платники податків можуть ознайомитись з інформацією стосовно:
- режиму роботи відокремлених пунктів реєстрації користувачів АЦСК ІДД ДФС за посиланням: www.acskidd.gov.ua/contacts;
- порядку отримання послуг електронного цифрового підпису за посиланням: www.acskidd.gov.ua/r_kor;
- скасування посилених сертифікатів за посиланням: www.acskidd.gov.ua/blokuvannya.

До уваги платників податків: про нові технологічні сертифікати шлюзу приймання звітності ДФС!
Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що Акредитований центр сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД) на головній сторінці офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД у розділі «Новини» за посиланням http://acskidd.gov.ua/news повідомив наступне.
АЦСК ІДД ДФС сформовано нові технологічні сертифікати шлюзу приймання та обробки електронної звітності ДФС, які необхідно буде використовувати з 15.11.2016 при поданні електронних звітів до ДФС.
Завантажити зазначені вище технологічні сертифікати можна у розділі «Сертифікати АЦСК» за посиланням: http://acskidd.gov.ua/ca-certificates

Внесені зміни до програмних забезпечень ДФС для формування та подання звітності в електронному вигляді
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що на головній сторінці офіційного веб-порталу Державної фіскальної служби України (далі – ДФС) в електронному сервісі «Електронна звітність» у розділі «Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності»» розміщено перелік змін та доповнень станом на 03.11.2016 до програмних забезпечень (далі – ПЗ):
- «Системи формування та подання до органів ДПС засобами телекомунікаційного зв’язку податкової звітності, податкових накладних в електронному вигляді» (версія 1.36.4.0);
- спеціалізованого клієнтського ПЗ для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності» (версія 1.25.3.0).
Так, зокрема, зазначені зміни містять нові версії наступних документів:
- податкової декларації з податку на прибуток підприємств (річна) (код форми J0108103) з додатками до неї;
- податкової декларації з податку на прибуток підприємств (для сільськогосподарських підприємств) (код форми J0100515) з додатками до неї;
- розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва за 20__рік (код форми J0303306);
- товарно-транспортної накладної на переміщення спирту етилового (коди форм F/J1204101);
- товарно-транспортної накладної на переміщення алкогольних напоїв (коди форм F/J1204201).
На виконання наказу Міністерства фінансів України від 07.09.2016 №813 «Про внесення змін до деяких наказів Міністерства фінансів України» (зареєстрований у Міністерстві юстиції України 27.09.2016 за №1290/29420) внесено зміни у такі форми:
- звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів (Додаток 4) (коди форм F/J3000410);
- Таблиця 2. Нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за деякі категорії застрахованих осіб (заповнюється районними (міськими) управліннями праці та соціального захисту населення) (код форми J3040210);
- Таблиця 8 Додатка 4. Відомості про осіб, які доглядають за дитиною до досягнення нею трирічного віку та відповідно до закону отримують допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку та/або при народженні дитини, та осіб із числа непрацюючих працездатних батьків, усиновителів, опікунів, піклувальників, які фактично здійснюють догляд за дитиною-інвалідом… (код форми J3040810).
З повним переліком змін та доповнень можна ознайомитись на веб-порталі ДФС шляхом їх завантаження за посиланням: http://sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist/spetsializovane-klientske-program/

Протягом десяти місяців поточного року сервіс ДФСУ «Пульс» отримав 192 запита від дніпропетровських платників
У переважній більшості громадяни Дніпропетровського регіону використовують сервіс Державної фіскальної служби України «Пульс» для з’ясування питань щодо подання електронної звітності та реєстрації накладних. Цієї тематики стосувалось 86 звернень.
Питання щодо організації роботи територіальних органів ГУ ДФС у Дніпропетровській області порушував 51 заявник. Робота системи електронного адміністрування ПДВ цікавила 31 запитувача, з приводу перевірок суб’єктів господарювання звернулися 6 платників, з антикорупційної тематики – 7 звернень.
Всі звернення оперативно розглянуті у встановлений термін та вирішені по суті.
Нагадаємо, що звертатися щодо неправомірних дій або бездіяльності працівників Державної фіскальної служби, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю, можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.

Делегація ОАЄ ознайомилася з роботою українських митників
Делегація Об’єднаних Арабських Еміратів відвідала митний пост «Столичний» Київської міської митниці ДФС.
Під час візиту представники делегації ознайомилися з особливостями оформлення декларацій та функціонування автоматизованої системи «Єдине вікно».
Метою візиту делегації ОАЕ є поглиблення двосторонніх відносин, обмін досвідом та налагодження співпраці з Державною фіскальною службою України.
У складі делегації також були присутні представники провідного організатора міжнародних торгових операцій Дубая «Dubai Trade».
«Dubai Trade» розробили інноваційні концепції в онлайн-послуги з метою створення ефективних електронних транзакцій. Створений веб-портал призначений для обслуговування всього ланцюжка поставок товарів і є життєво важливою сполучною ланкою між торговим співтовариством і ключовими промисловими секторами.

Внесені зміни до порядків реєстрації реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій
Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що наказом Міністерства фінансів України від 23.09.2016 №837 (зареєстрований у Міністерстві юстиції України 06.10.2016 за №1323/29453) (далі – Наказ №837) внесені зміни до наказу Міністерства фінансів України від 14.06.2016 №547 «Про затвердження порядків щодо реєстрації реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій».
Так, зокрема, відповідно до змін, внесених Наказом №837, передбачено наступне:
«у разі наявності у суб’єктів господарювання книг обліку розрахункових операцій (далі – книги ОРО) за формами, наведеними у додатках 1 та 2 до Порядку реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 28 серпня 2013 року №417, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19 вересня 2013 року за №1618/24150 (у редакції наказу Міністерства доходів і зборів України від 24 грудня 2013 року №844) (далі – Порядок №417), такі книги ОРО можуть бути зареєстровані, перереєстровані у відповідному контролюючому органі, а також використовуватись відповідно до абзацу п’ятого цього пункту;
зареєстровані книги ОРО за формами, наведеними у додатках 1 та 2 до Порядку №417, можуть використовуватись суб’єктами господарювання до скасування реєстрації таких книг ОРО. У разі наявності розрахункових операцій за підакцизні товари такі книги ОРО можуть використовуватись за умови відображення сум акцизного податку (або іншого податку) у графах, в яких відображається сума податку на додану вартість».
Наказ №837 набрав чинності 04.11.2016 (опубліковано в «Офіційному віснику України» від 04.11.2016 №85).

Хто є платником екологічного податку за здійснення викидів забруднюючих речовин орендованими стаціонарними джерелами?
Відповідно до підпункту 240.1.1 п.240.1 ст.240 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платниками екологічного податку є суб’єкти господарювання, юридичні особи, що не провадять господарську (підприємницьку) діяльність, бюджетні установи, громадські та інші підприємства, установи та організації, постійні представництва нерезидентів, включаючи тих, які виконують агентські (представницькі) функції стосовно таких нерезидентів або їх засновників, під час провадження діяльності яких на території України і в межах її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони здійснюються, зокрема, викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення.
Стаціонарне джерело забруднення це підприємство, цех, агрегат, установка або інший нерухомий об’єкт, що зберігає свої просторові координати протягом певного часу і здійснює викиди забруднюючих речовин в атмосферу та/або скиди забруднюючих речовин у водні об’єкти (п.п.14.1.230 п.14.1 ст.14 ПКУ).
Об’єктом та базою оподаткування є, зокрема, обсяги та види забруднюючих речовин, які викидаються в атмосферне повітря стаціонарними джерелами (п.п.242.1.1 п.242.1 ст.242 ПКУ).
Отже, платником екологічного податку за здійснення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення, у разі використання орендованих стаціонарних джерел забруднення, є орендар, під час провадження діяльності якого на території України і в межах її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони здійснюються, зокрема, викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення.
Відповідне питання – відповідь розміщене у підкатегорії 120.01 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».

Затверджені нові типові форми з обліку та списання основних засобів суб’єктами державного сектору та порядок їх складання
Наказом Міністерства фінансів України від 13.09.2016 №818, що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 07.10.2016 за № 1336/29466 (далі – Наказ №818), затверджені нові типові форми з обліку та списання основних засобів суб’єктами державного сектору, а саме:
- Акт введення в експлуатацію основних засобів;
- Акт приймання-передачі основних засобів;
- Акт внутрішнього переміщення основних засобів;
- Акт передачі на ремонт, реконструкцію та модернізацію основних засобів;
- Акт приймання відремонтованих, реконструйованих та модернізованих основних засобів;
- Акт списання основних засобів (часткової ліквідації);
- Акт списання групи основних засобів;
- Акт списання транспортних засобів;
- Акт списання вилучених документів з бібліотечного фонду;
- Інвентарна картка обліку об’єкта основних засобів;
- Інвентарна картка групового обліку основних засобів;
- Інвентарна картка обліку тварин і багаторічних насаджень;
- Розрахунок амортизації основних засобів (крім інших необоротних матеріальних активів);
- Розрахунок амортизації інших необоротних матеріальних активів;
- Акт переоцінки основних засобів.
Зазначеним Наказом також затверджено Порядок складання типових форм з обліку та списання основних засобів суб’єктами державного сектору.
Наказ №818 набрав чинності 04.11.2016, тобто з дня його офіційного опублікування (опубліковано в «Офіційному віснику України» від 04.11.2016 №85).

Якщо платник звернувся до контролюючого органу із заявою про проведення перевірки
Нікопольська ОДПІ інформує, що Державна фіскальна служба України у листі від 28.10.2016 №11397/Є/99-99-14- 03-03-14 (далі – лист ДФС №11397) на запит платника щодо строків прийняття контролюючим органом рішення про проведення позапланової перевірки за зверненням платника податків повідомила наступне.
Відповідно до пункту 75.1 ст.75 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) документальні перевірки проводяться контролюючими органами у межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених ПКУ.
Згідно з підпунктом 75.1.2 п.75.1 ст.75 ПКУ документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених ПКУ.
Перелік обставин, за наявності яких контролюючий орган може призначити документальну позапланову перевірку, передбачено пунктом 78.1 ст.78 ПКУ.
При цьому рішення про проведення документальної позапланової перевірки приймається у порядку, встановленому пунктом 78.4 ст.78 ПКУ, з урахуванням положень пункту 78.2 ст.78 ПКУ та пункту 3 розділу II Закону України від 28.12.2014 №71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи».
Разом з тим у разі надходження заяви платника податків про проведення перевірки з урахуванням пунктів 78.2 та 78.4 ст.78 ПКУ керівником контролюючого органу може бути прийнято рішення про проведення перевірки такого платника податків. При цьому слід звернути увагу, що у ПКУ відсутня норма щодо обов’язкового проведення контролюючим органом перевірки за заявою платника податків та строків для прийняття рішення про призначення такої перевірки.
Щодо висновку, який міститься у листі Державної податкової адміністрації України від 05.08.2010 №7720/6/23-4015/486 (далі – лист №7720), про можливість застосування до позачергової податкової перевірки термінів проведення, які визначені для позапланової виїзної перевірки, то слід зазначити таке.
Надані у листі №7720 роз’яснення ґрунтуються на положеннях Закону України від 04.12.1990 №509-XII «Про державну податкову службу в Україні», які діяли до набрання чинності ПКУ і не можуть бути враховані при визначенні строків прийняття рішення про проведення позапланової перевірки за зверненням платника податків.
Лист №11397 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням: http://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-konsultatsii/konsultatsii-dlya-fizichnih-osib/70145.html

Внесено зміни до податкової декларації про майновий стан і доходи та інструкції щодо її заповнення
Нікопольська ОДПІ повідомляє наступне.
Міністерство фінансів України наказом від 15.09.2016 №821 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 02 жовтня 2015 року №859» (далі – Наказ №821) внесені зміни до форми податкової декларації про майновий стан і доходи та у новій редакції викладена Інструкція щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи.
Відповідно до пункту 3 Наказу №821, він набирає чинності з 31.12.2016.
Так, зокрема, оновлена податкова декларація про майновий стан і доходи (далі – Декларація) складається із семи розділів та містить два додатки, а саме:
- Розрахунок податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору з доходів, отриманих від операцій з інвестиційними активами (додаток Ф1);
- Розрахунок податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору з доходів, отриманих самозайнятою особою (додаток Ф2).
Нагадаємо, що до внесення змін Декларація складалася з восьми розділів та чотирьох додатків, а саме:
- Розрахунок податку на доходи фізичних осіб при отриманні доходів у формі заробітної плати від двох і більше податкових агентів згідно з підпунктом «є» пункту 176.1 статті 176 розділу IV Податкового кодексу України (додаток Ф1);
- Розрахунок податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору з доходів, отриманих від операцій з інвестиційними активами (додаток Ф2);
- Розрахунок податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору, з доходів, отриманих з джерел за межами України (додаток Ф3);
- Розрахунок податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору з доходів, отриманих самозайнятою особою (додаток Ф4).

Умови застосування РРО ФОП – платниками єдиного податку
Нікопольська ОДПІ нагадує, що порядок застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) фізичними особами – підприємцями (далі – ФОП) – платниками єдиного податку визначені у пункті 296.10 ст.296 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями, відповідно до якого РРО не застосовуються ФОП – платниками єдиного податку:
- першої групи;
- другої і третьої груп незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1 мільйон гривень.
У разі перевищення у календарному році обсягу доходу понад 1 мільйон гривень застосування РРО для такого платника єдиного податку є обов’язковим. Застосування РРО розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, та продовжується у всіх наступних податкових періодах протягом дії свідоцтва платника єдиного податку.

Затверджено перелік товарів, робіт і послуг, на вартість яких на період проведення АТО не проводиться коригування фінрезультату
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що Кабінет Міністрів України постановою від 26.10.2016 №758 (далі – Постанова №758) затвердив перелік товарів, виконаних робіт, наданих послуг, вартість яких на період проведення антитерористичної операції (АТО) включається до інших витрат звичайної діяльності або на вартість яких не проводиться коригування фінансового результату оподаткування.
До зазначеного переліку входять:
- спеціальні засоби індивідуального захисту;
- технічні засоби спостереження;
- лікарські засоби;
- засоби особистої гігієни;
- продукти харчування;
- предмети речового забезпечення,
які добровільно передані Збройним Силам, іншим утвореним відповідно до законів України військовим формуванням, що утримуються за рахунок коштів держбюджету.
Зазначена Постанова дозволить тимчасово, на період проведення АТО, суб’єктам господарювання, які надають благодійну допомогу учасникам АТО, отримати податкову пільгу зі сплати податку на прибуток підприємств.
Зазначений перелік затверджено відповідно до пункту 33 підрозділу 4 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України.
Постанова №758 набрала чинності 02.11.2016.

Типова інструкція про порядок роботи зі службовою інформацією в органах влади діє
Нікопольська ОДПІ інформує, що 04.11.2016 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 19.10.2016 №736 (далі – Постанова №736), якою затверджена нова Типова інструкція про порядок ведення обліку, зберігання, використання і знищення документів та інших матеріальних носіїв інформації, що містять службову інформацію (далі – Типова інструкція).
Нагадуємо, що Типова інструкція визначає єдині вимоги до ведення обліку, зберігання, використання і знищення документів та інших матеріальних носіїв інформації, що містять службову інформацію, зібрану під час провадження оперативно-розшукової, контррозвідувальної діяльності, діяльності у сфері оборони держави, та іншу службову інформацію, в органах державної влади, інших державних органах.
Постанова №736 опублікована в Офіційному віснику України від 04.11.2016 №85.

Яким чином у звіті про суми податкових пільг виправляються помилки та чи передбачена відповідальність у разі їх виправлення?
Порядок обліку сум податків та зборів, не сплачених суб’єктом господарювання до бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 №1233 (далі – Порядок №1233).
Зазначений Порядок є обов’язковим для виконання суб’єктами господарювання (далі – СГ), які відповідно до Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) не сплачують податки та збори до бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг (п.1 Порядку №1233).
Пунктом 3 Порядку №1233 визначено, що звіт про суми податкових пільг (далі – Звіт) подається СГ за три, шість, дев’ять і дванадцять календарних місяців за місцем його реєстрації протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового періоду. У разі коли СГ пільгами не користується, Звіт не подається.
Форма Звіту визначена додатком до Порядку №1233.
Порядок визначення сум податків та зборів, не сплачених суб’єктом господарювання до бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг за операціями, які здійснюються на митній території України, затверджений наказом ДПА України від 29.03.2011 №167 (зареєстрований у Міністерстві юстиції України 18.04.2011 за №483/19221) (далі – Порядок №167).
Враховуючи те, що формою Звіту, а також Порядком №167 не передбачено механізм подання уточненого Звіту, а також враховуючи те, що зазначений Звіт складається наростаючим підсумком з початку року, то допущені помилки слід виправляти у черговому Звіті у межах року.
При цьому, виправлення помилок у Звіті не призводить до нарахування штрафних санкцій.
Відповідне питання – відповідь розміщене у підкатегорії 135.02 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».

Податкова знижка за 2015 рік
Нікопольська ОДПІ нагадує, що відповідно до статті 166 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) на податкову знижку має право фізична особа – виключно резидент, яка не є суб’єктом господарювання та отримує дохід у вигляді заробітної плати.
Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація).
Згідно з підпунктом 166.2.1 п.166.2 ст.166 ПКУ до податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами (квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів). При цьому, у зазначених документах обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання).
Нагадуємо, що перелік витрат, які дозволено включати до податкової знижки з урахуванням відповідних обмежень до них, визначений пунктом 166.3 статті 166 ПКУ.
Для отримання податкової знижки за 2015 рік громадяни повинні надати до податкового органу за своєю податковою адресою (місцем проживання фізичної особи, за яким вона береться на облік як платник податку у контролюючому органі) декларацію по 31 грудня 2016 року за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів від 02.10.2015 №859 (зареєстрований у Міністерстві юстиції України 26.10.2015 за № 1298/27743).
Звертаємо увагу, що відповідно до положень підпункту 166.4.3 п.166.4 ст.166 ПКУ, платник податку повинен скористатися правом нарахування податкової знижки за наслідками 2015 року до кінця поточного року, так як таке право на наступні податкові роки не переноситься.

Оподаткування ПДВ компенсації орендної плати за землю комунальної власності, отриманої орендарем від суборендаря
Нікопольська ОДПІ інформує, що Державна фіскальна служба України у листі від 13.09.2016 №19853/6/99-99-15- 03-02-15 (далі – лист ДФС №19853) щодо оподаткування ПДВ компенсації орендної плати за землю, отриманої орендарем земельної ділянки, яка перебуває у комунальній власності, від підприємства, яке фактично здійснює свою господарську діяльність на такій земельній ділянці, повідомила наступне.
За своєю економічною сутністю надання орендованої земельної ділянки у користування іншому підприємству є операцією з надання такої земельної ділянки в суборенду.
Пунктом 185.1 статті 185 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) встановлено, що об’єктом оподаткування ПДВ є, зокрема, операції платників податку з постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 ПКУ.
Відповідно до підпункту 14.1.185 пункту 14.1 статті 14 ПКУ постачання послуг – це будь-яка операція, що не є постачанням товарів, чи інша операція з передачі права на об’єкти права інтелектуальної власності та інші нематеріальні активи чи надання інших майнових прав стосовно таких об’єктів права інтелектуальної власності, а також надання послуг, що споживаються в процесі вчинення певної дії або провадження певної діяльності. З метою оподаткування постачанням послуг, зокрема, є досягнення домовленості утримуватися від певної дії або від конкуренції з третьою особою чи надання дозволу на будь-яку дію за умови укладення договору.
Враховуючи вказані положення ПКУ, операція з передачі платником податку орендованої ним земельної ділянки у користування особі для цілей оподаткування ПДВ є операцією з постачання послуг з оренди (суборенди) майна, яка є об’єктом оподаткування ПДВ та оподатковується у загальновстановленому порядку за ставкою 20%.
Отже, кошти, які надійшли платнику податку згідно з укладеним договором як компенсація сплаченої ним орендної плати за землю, включаються до бази оподаткування ПДВ платника податку.
Лист №19853 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:
http://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-konsultatsii/konsultatsii-dlya-yuridichnih-osib/69872.html

Які дії суб’єкта господарювання у випадку помилкового подання звітності?
Відповідно до п.49.1 ст.49 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) податкова декларація подається за звітний період в установлені ПКУ строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків.
Платник податків зобов’язаний за кожний встановлений ПКУ звітний період, в якому виникають об’єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог ПКУ подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є (п.49.2 ст.49 ПКУ).
Платники, визначені п.п.212.1.15 п.212.1 ст.212 ПКУ (особи, які реалізують пальне), а також платники, які мають діючі (у тому числі призупинені) ліцензії на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією, яка підлягає ліцензуванню згідно із законодавством, зобов’язані за кожний встановлений ПКУ звітний період подавати податкові декларації незалежно від того, чи провадили такі платники господарську діяльність у звітному періоді (п.49.21 ст.49 ПКУ).
Згідно з п.49.8. ст.49 ПКУ прийняття податкової декларації є обов’язком контролюючого органу. Під час прийняття податкової декларації уповноважена посадова особа контролюючого органу, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов’язана перевірити наявність та достовірність заповнення всіх обов’язкових реквізитів, передбачених пунктами 48.3 та 48.4 ст.48 ПКУ. Інші показники, зазначені в податковій декларації платника податків, до її прийняття перевірці не підлягають.
ПКУ не передбачені дії суб’єкта господарювання у випадку, якщо ним помилково подано податкову звітність до контролюючого органу (подано звітність, яку взагалі не потрібно подавати або подано не до того контролюючого органу).
Однак, платник податків може звернутись письмово до контролюючого органу з обґрунтуванням обставин помилково поданої податкової звітності та проханням не визнавати дану звітність як податкову.
Відповідне питання – відповідь розміщене у підкатегорії 135.02 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».

Оновлено Порядок повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 08.11.2016 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 19.09.2016 №827, що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 07.10.2016 за №1341/29471 (далі – Наказ №827).
Зазначеним Наказом внесені зміни до Порядку повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів (далі – Порядок), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2013 №787, що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 25.09.2013 за № 1650/24182 (зі змінами).
Так, Наказом №827 Порядок доповнено новим додатком 1 («Подання на повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету зборів, платежів та інших доходів бюджету»).
За формою згідно з додатком 1 до Порядку подається до відповідного органу Казначейства «Подання на повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету зборів, платежів та інших доходів бюджетів» (крім зборів та платежів, контроль за справлянням яких покладено на органи Державної фіскальної служби України (далі – органи ДФС)).
У разі повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету податків, зборів, платежів, контроль за справлянням яких покладено на органи ДФС, подання подається до відповідного органу Казначейства за формою згідно з додатком 1 («Висновок») до Порядку взаємодії територіальних органів Державної фіскальної служби України, місцевих фінансових органів та територіальних органів Державної казначейської служби України у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 15.12.2015 №1146, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 31.12.2015 за №1679/28124.
Наказ №827 опубліковано в «Офіційному віснику України» від 08.11.2016 №86.

В яких випадках СГ повинні повідомляти контролюючі органи про відсутність у звітному році об’єктів обчислення екологічного податку?
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до пункту 250.9 ст.250 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ), якщо платник податку з початку звітного року не планує здійснення викидів, скидів забруднюючих речовин, розміщення відходів, утворення радіоактивних відходів протягом звітного року, то такий платник податку повинен повідомити про це відповідний контролюючий орган за місцем розташування джерел забруднення та скласти заяву про відсутність у нього у звітному році об’єкта обчислення екологічного податку. В іншому разі платник податку зобов’язаний подавати податкові декларації відповідно до статті 250 ПКУ.
Тобто, суб’єкти господарювання, у тому числі новостворені, які не мають об’єктів обчислення екологічного податку не повинні подавати до відповідних контролюючих органів заяву про відсутність у них у звітному році таких об’єктів.
Суб’єкти господарювання, які є платниками екологічного податку, але з початку звітного року не планують здійснення викидів, скидів забруднюючих речовин, розміщення відходів, утворення радіоактивних відходів протягом звітного року, повинні скласти заяву довільної форми про відсутність у них у звітному році об’єкта обчислення екологічного податку та повідомити про це відповідні контролюючі органи за місцем розташування джерел забруднення не пізніше граничного терміну подання податкової декларації за І квартал звітного року.
В іншому разі такі суб’єкти господарювання зобов’язані подавати податкові декларації екологічного податку.
Відповідне питання – відповідь розміщене у підкатегорії 120.05 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».

Коефіцієнт рентабельності гірничого підприємства за третій квартал 2016 року
Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що Державна фіскальна служба України у листі від 08.11.2016 №35730/7/99-99-12- 03-04-17 (далі – лист ДФС №35730) повідомила про величину коефіцієнта рентабельності гірничого підприємства у третьому кварталі поточного року для гірничих підприємств, що порушили строк регулярної повторної геолого-економічної оцінки запасів корисних копалин ділянки надр.
Відповідно до пункту 252.16 статті 252 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) розрахункова вартість товарної продукції гірничого підприємства визначається за сумою витрат, обчислених згідно з підпунктами 252.11 – 252.15 статті 252 ПКУ, та коефіцієнта рентабельності гірничого підприємства, що визначений у протоколах Державної комісії України по запасах корисних копалин.
У випадку порушення гірничими підприємствами строку регулярної повторної геолого-економічної оцінки запасів корисних копалин ділянки надр передбачено застосування коефіцієнта рентабельності гірничого підприємства, що дорівнює трикратному розміру облікової ставки Національного банку України (далі – облікова ставка НБУ).
У третьому кварталі 2016 року діяли три облікові ставки:
- 16,5 % – 28 днів (01.07.2016 – 28.07.2016), затверджена рішенням Правління НБУ від 23.06.2016 №88-рш;
- 15,5% – 49 днів (29.07.2016 – 15.09.2016), затверджена рішенням Правління НБУ від 28.07.2016 №172-рш;
- 15% – 15 днів (16.09.2016 – 30.09.2016), затверджена рішенням Правління НБУ від 15.09.2016 №277-рш.
З метою уникнення різнотлумачень, базуючись на принципі рівномірності ДФС рекомендує використовувати середньозважену облікову ставку НБУ для визначення коефіцієнта рентабельності гірничого підприємства для розрахунку величини податкового зобов’язання з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин.
З урахуванням зазначеного, середньозважена облікова ставка за третій квартал 2016 року відповідає 15,72% ((16,5% х 28 днів + 15,5% х 49 днів + 15% х 15 днів)/92).
Таким чином, платники рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин, які порушили строк регулярної геолого-економічної оцінки запасів корисних копалин у межах ділянок надр, на які їм надано спеціальні дозволи на користування надрами, обчислюють податкові зобов’язання з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин за третій квартал поточного року із застосуванням коефіцієнта рентабельності гірничого підприємства у розмірі 47,16% – трикратному розмірі середньозваженої облікової ставки НБУ.
Лист №35730 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:http://sfs.gov.ua/podatki-ta-zbori/zagalnoderjavni-podatki/rentni-plat/listi/70225.html

Чи підлягає взяттю на облік у контролюючих органах нерезидент у разі придбання корпоративних прав юридичної особи - резидента?
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до п.п.14.1.193 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) постійне представництво – це постійне місце діяльності, через яке повністю або частково проводиться господарська діяльність нерезидента в Україні, зокрема: місце управління; філія; офіс; фабрика; майстерня; установка або споруда для розвідки природних ресурсів; шахта, нафтова/газова свердловина, кар’єр чи будь-яке інше місце видобутку природних ресурсів; склад або приміщення, що використовується для доставки товарів.
Згідно із п.64.5 ст.64 ПКУ підставою для взяття на облік (внесення змін, перереєстрації) відокремленого підрозділу іноземної компанії, організації, у тому числі постійного представництва нерезидента, є належна акредитація (реєстрація, легалізація) такого підрозділу на території України згідно із законом.
Статтею 167 Господарського кодексу України від 16.01.2003 №436-IV із змінами та доповненнями передбачено, що корпоративні права – це права особи, частка якої визначається у статутному капіталі (майні) господарської організації, що включають правомочності на участь цієї особи в управлінні господарською організацією, отримання певної частки прибутку (дивідендів) даної організації та активів у разі ліквідації останньої відповідно до закону, а також інші правомочності, передбачені законом та статутними документами.
Володіння корпоративними правами не вважається підприємництвом. Законом можуть бути встановлені обмеження певним особам щодо володіння корпоративними правами та/або їх здійснення.
Під корпоративними відносинами маються на увазі відносини, що виникають, змінюються та припиняються щодо корпоративних прав.
Отже, якщо компанія – нерезидент не здійснює господарської діяльності в Україні та не підпадає під визначення постійного представництва, то, у разі придбання корпоративних прав юридичної особи – резидента, ставати на облік у контролюючому органі не потрібно.
Відповідне питання – відповідь розміщене у підкатегорії 119.02 Бази

Джерело: guru.ua

Категорії: Новости Днепропетровска Новости Никополя

14.11.2016 14:53