Новини Нікопольськoї ОДПІ

Новини Нікопольськoї ОДПІ
Роман Насіров відзначив митника, який зупинив спробу незаконного вивезення 1 млн дол. США
Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров оголосив подяку старшому державному інспектору відділу митного оформлення №5 митного поста «Аеропорт Київ» (Жуляни) Київської міської митниці ДФС Федчику Ігорю за бездоганну, ефективну державну службу та виявлений професіоналізм під час припинення 23 жовтня 2016 року спроби незаконного переміщення через митний кордон України грошових коштів у розмірі понад 26,5 млн гривень (більше 1 млн доларів США).
Роман Насіров підкреслив, що подібне виконання службових обов’язків має стати прикладом для всіх співробітників митниць ДФС.
«Мета діяльності митної служби - викривати осіб, які порушують митне законодавство, тим самим забезпечуючи фінансову безпеку держави», - додав очільник відомства.
Нагадаємо, 23.10.2016, близько 15:00 у приміщені ВІП-терміналу аеропорту Жуляни співробітниками митниці ДФС було затримано громадянку Італії, яка намагалась вивезти до Мілану більше 1 млн доларів США.

Роман Насіров: Японія готова підтримувати реформи ДФС
У даний час ДФС здійснює ряд важливих реформ у податковій і митній сфері, тому міжнародна технічна допомога має вирішальне значення для нас. Про це повідомив Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров під час зустрічі з Послом Японії в Україні Шігекі Сумі.
Роман Насіров наголосив, що ДФС потребує підтримки з боку передових міжнародних експертів. Зокрема, одним з головних пріоритетів для ДФС є розвиток ІТ-сфери. Незважаючи на успіхи наших спеціалістів, українські інформаційні системи потребують подальшої модернізації. «Ми готові застосовувати найкращий світовий досвід у цій сфері, в тому числі досвід японських спеціалістів. Наразі потреби ДФС в ІТ-сфері включають в себе апаратне і програмне забезпечення для адміністрування податків, митних зборів та інших платежів до бюджетів усіх рівнів, а також модернізацію локальних мереж».
У митній сфері ДФС також потребує технічної та фінансової допомоги - для оснащення пунктів пропуску, розвитку їх інфраструктури, а також закупівлі сучасних технічних засобів для ефективного митного контролю.
«Ми зацікавлені у встановленні тісних контактів з нашими колегами з Національного податкового управління і Митної служби Японії для обміну передовим досвідом та проведення тренінгів для українських службовців», - додав Роман Насіров.
У свою чергу Посол Шігекі Сумі відзначив, що японська сторона підтримує кроки у напрямі реформування ДФС та готова розглядати надання технічної допомоги у цьому контексті.

Завдяки змінам в ДФС діяльність українських митних органів наближається до європейських стандартів
Про важливість проекту міжнародної технічної допомоги Twinning «Підтримка Державної фіскальної служби України у розвитку елементів інтегрованого управління кордонами у митній сфері» розповів керівник проекту Райнер Бойсель (Федеральне Міністерство фінансів Німеччини).
За його словами, мета проекту - обмін досвідом між країнами-членами ЄС та Україною. «Ми намагаємося запропонувати Україні найкращі європейські практики з метою підвищення ефективності митниць, особливо - їх роботи на кордоні», - зазначив посадовець.
Він наголосив, що зміни в ДФС є вкрай актуальними для створення сучасного митного адміністрування та паспортного контролю. Завдяки подібним реформам, діяльність українських митників наближається до європейських стандартів, які в більшості держав світу розглядаються як найкращі.
«Разом ми рухаємося одним шляхом. Це шлях, яким ми створюємо Європу», - підкреслив Райнер Бойсель.

Сергій Тупальський: Київською міською митницею через «єдине вікно» оформлено близько 4 тис. митних декларацій
За 2,5 місяці через «Єдине вікно» оформлено близько 4 тис. митних декларацій. Це трохи більше 1% від усього обсягу митних оформлень. Про це розповів в.о. начальника Київської міської митниці ДФС Сергій Тупальський в інтерв’ю інтернет-виданню «КиївVласть”.
«Все, що нове, - непросте, і при нововведеннях відбуваються певні проблеми, як нормативного, так і технічного характеру. Але всі розуміємо, що рішення уряду правильне, і в перспективі - це спрощення і для бізнесу, і для нас», – зазначив Сергій Тупальський.
За його словами, по-перше, це модернізація системи, яка існує ще з радянських часів. По-друге, пришвидшення обміну інформацією між всіма учасниками процесу, мінімізація людського фактору. По-третє, єдиний інтерфейс дозволяє в режимі онлайн обмінюватись з контролюючими органами всією інформацією та бачити в режимі реального часу, як проходить процедура проходження відповідних контролів. І, врешті, головне – це суттєве прискорення здійснення зовнішньоекономічної діяльності.
«Єдине вікно» для України – це, перш за все, створення умов для прозорої роботи, ефективний розподіл ресурсів та витрат для бізнесу і зменшення можливості для корупції», – наголосив Сергій Тупальський.
Він також відзначив позитивну динаміку надходжень митних платежів до державного бюджету в Київській міській митниці. Так, середньодобове надходження наприкінці 2014 року – на початку 2015 року складало 110 млн гривень. На сьогодні це – 145 млн гривень. За 2015 рік – до державного бюджету України було перераховано 29 млрд гривень, за 9 місяців 2016 рік – вже 27 млрд гривень.
За 9 місяців 2016 року через Київську міську митницю ввезено понад 2 млн тон товару. Основна номенклатура імпорту: автомобілі, запчастини, побутова техніка, косметика, продукція хімічної промисловості. На експорт оформлюються продовольча продукція та продукція сільського господарства. При цьому одна з найбільших та бюджетоформуючих – автомобілі.
«Як відомо, з 1 серпня вступив у дію новий закон про “стимулювання розвитку ринку транспортних засобів з пробігом”. За цим законом вживані легкові автомобілі можна буде ввозити в Україну за новими, значно зниженими акцизами. Діятиме він до 31 грудня 2018 року. Так, до 1 серпня в зоні діяльності митниці, оформлялись 20-25 автомобілів щомісяця, а за серпень-вересень оформлені 365 автомобілів. За вказаний період податки сягають в районі 39 млн гривень», – розповів посадовець.
Сергій Тупальський також відзначив ще одну з важливих реформ, що сьогодні втілюються урядом, - запровадження фото- та відео фіксації митних процедур. За його словами, це сприяє прозорості оформлення митного контролю, його якості та засобом безпеки для співробітників митниці.
«На жаль, митниця має досить багато негативу. Але, коли правоохоронні органи починають розбиратись, виявляється, що ми просто виконували вимоги чинного законодавства. Відеофіксація дозволяє швидше виявляти факти необґрунтованих скарг – з одного боку. З іншого боку – звужує поле прояву корупційних дій», – розповів посадовець.
Сьогодні відеофіксація тестується на чотирьох митницях. Після закінчення тестового режиму буде розроблено програму забезпечення камерами всіх митних постів.

За 9 місяців поточного року фахівцями контакт-центру ДФС надано 959,6 тис. відповідей на запитання платників податків
Протягом січня – вересня 2016 року Контакт-центром ДФС надано 959,6 тис. відповідей на запитання суб’єктів господарювання та громадян. З них 933,3 тис. телефоном, 26,1 тис. – електронною поштою і факсом, 0,2 тис. відповідей – із використанням автовідповідача. Про це повідомив директор Інформаційно-довідкового департаменту ДФС Іван Романов.
«Найчастіше суб’єкти господарювання та громадяни зверталися з питань податку на додану вартість, податку на доходи фізичних осіб, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, податку на прибуток підприємств та єдиного податку для фізичних осіб – підприємців», – зазначив Іван Романов.
Він також розповів, що для уникнення неоднозначного трактування положень законодавства всі відповіді надаються з використанням автоматизованої бази уніфікованих відповідей на запитання суб’єктів господарювання та громадян.
Так, станом на 1 жовтня поточного року База знань, яка постійно оновлюється та вдосконалюється, налічує 15,7 тис. уніфікованих запитань-відповідей. За вказаний період платникам надано 320 консультацій у письмовій формі з використанням Бази знань.
Для зручності суб’єктів господарювання та громадян Базу знань розміщено на офіційному веб-порталі ДФС у розділі «Запитання-відповіді» Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу. Тому відвідувачі порталу можуть у будь-який зручний час самостійно знайти відповіді на питання, які їх цікавлять. Цією послугою з початку 2016 року скористалося 2 462,5 тис. клієнтів, що на 26 відсотків більше, ніж у січні – вересні 2015 року.
У ЗІР функціонують розділи: «Необхідно знати», «Актуальні запитання», «Останні зміни в законодавстві», «Інтерактивна мапа», «Ставки податків і зборів». Вони дозволяють користувачам ресурсу оперативно та у зручній формі отримувати актуальну інформацію щодо змін у податковому, митному та іншому законодавстві, контроль за додержанням якого покладено на ДФС, термінів подання звітності та сплати податків (зборів), ставок загальнодержавних та місцевих податків і зборів, єдиного внеску та оподаткування товарів в залежності від обраного митного режиму тощо.
Також для користувачів ЗІР є можливість завантаження у форматі PDF відповідей на запитання з розділу «Запитання-відповіді з Бази знань» та їх друк.
Користувачі мережі Інтернет можуть використовувати ЗІР у якості комутатора зв’язку з оператором Контакт-центру, а саме: на сторінці в розділі ЗІР «Контакт-центр ДФС» розташовано номер телефону: «0-800-501-007», при натисканні на який в комунікаційних пристроях (телефон, планшет) або комп’ютерах відбувається з’єднання з IVR Контакт-центру ДФС.

"Гаряча лінія" начальника відділу реєстрації користувачів при ГУ ДФС у Дніпропетровській області Юрія Ткача на тему: «Надання у користування засобів електронного цифрового підпису та допомоги при генерації відкритих та особистих ключів»
• Питання 1. Доброго дня. Чи потрібно платнику податків укладати з контролюючим органом договір про визнання електронних документів при поданні звітності через сервіс «Електронний кабінет платника податків»?
• Відповідь. Добрий день. Так. Платнику податків необхідно укласти договір про визнання електронних документів між контролюючим органом та платником податків.
• Питання 2. Хочу спитати. Чи можна згенерувати ключі електронного цифрового підпису для директора та печатки на одну флешку?
• Відповідь. Ні. Для кожного ключа електронного цифрового підпису потрібен окремий носій (флеш-носій, CD/DVD-диск).
• Питання 3. Скажіть, будь ласка, чи можливо скасувати посилений сертифікат, виданий АЦСК ІДД у телефонному режимі?
• Відповідь. Відповідно до Регламенту Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту заява в усній формі подається клієнтом (підписувачем) до Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту (далі АЦСК ІДД) засобами телефонного зв’язку за номером, який опублікований на власному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД, при цьому клієнт (підписувач) повинен повідомити адміністратору реєстрації наступну інформацію:
• - ідентифікаційні дані власника посиленого сертифіката;
• - реєстраційний номер посиленого сертифіката;
• - ключову фразу голосової автентифікації.
• Заява в усній формі приймається тільки у випадку позитивної автентифікації (збігу голосової фрази та ідентифікаційних даних підписувача з інформацією в реєстрі підписувачів).

На Дніпропетровщині кількість суб’єктів господарювання, які здійснюють зовнішньоекономічну діяльність, збільшилась на 4,2%
Всього на обліку у Дніпропетровській митниці ДФС станом на 01 жовтня поточного року знаходиться 6523 суб’єкти ЗЕД, з яких 623 обліковано в митниці у цьому році. Ними з січня по вересень 2016 року оформлено 112 тисяч митних декларацій, що на 5,8% більше в порівнянні з минулим роком. Про це розповів заступник начальника Дніпропетровської митниці ДФС Віталій Полєйко.
Він також повідомив, що до державного бюджету протягом дев’яти місяців поточного року Дніпропетровською митницею ДФС спрямовано 11 млрд. 683,2 млн. гривень.
Щодо співвідношення експорту та імпорту, то експорт у Дніпропетровській митниці ДФС по оформленим вантажам у ваговому показнику за 3 квартали 2016 року склав 75,7%, імпорт – 24,3%. Співвідношення оформлених митних декларацій: експорт – 52,3%, імпорт – 47,7%.
Основна кількість загального обсягу українських товарів, оформлених Дніпропетровською митницею ДФС на експорт, направляється до країн ЄС (37,9%), СНД (28,9%), Азії (23,8%). Основні імпортери: країни ЄС (42,0%), СНД (30,9%), Азії (16,6%).

Щодо рівномірності сплати податкових зобов’язань
Відповідно до пп. 14.1.156 п.14.1 ст.14 ПКУ податкове зобов’язання — це сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством.
Згідно зі статтею 57 Податкового кодексу України платник податків зобов’язаний самостійно сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим кодексом.
З метою забезпечення виконання соціальних видатків та проведення відшкодування податку на додану вартість в автоматичному режимі просимо рівномірно сплачувати суми податкових зобов’язань не чекаючи останнього дня.
Від своєчасної сплати податків, зборів (обов’язкових платежів), залежить стан наповнення бюджетів усіх рівнів, соціально-економічний розвиток держави, добробут усіх громадян, адже своєчасно сплачені податки – це виплата заробітної плати освітянам, працівникам охорони здоров’я, культури, пенсій, стипендій, фінансування соціальних заходів та інше. Тому платники податків повинні не тільки не порушувати встановлені терміни сплати, а й піклуватися про рівномірне наповнення дохідної частини бюджету, зазначає начальник Нікопольської ОДПІ Володимир Джавун.

Наповнення бюджету від сплати ПДВ
Як повідомила заступник начальника Нікопольської ОДПІ Вікторія Радецька за січень – вересень 2016 року платники Нікопольського регіону сплатили 123,3 млн грн податку на додану вартість або 37,3 відс. від загальної суми надходжень до державного бюджету. У порівнянні з відповідним періодом минулого року збір збільшився на 70,9 млн грн, темп росту склав 235,5 відсотки.
Нагадуємо, якщо особа добровільно реєструється як платник ПДВ, то реєстраційна заява за формою 1-ПДВ подається не пізніше ніж за 20 календарних днів до початку податкового періоду, з якого такі особи вважатимуться платниками податку та матимуть право на податковий кредит і виписку податкових накладних.
У разі відсутності підстав для відмови у реєстрації особи як платника ПДВ фіскальний орган протягом трьох робочих днів після надходження реєстраційної заяви вносить до реєстру платників ПДВ запис про реєстрацію такої особи як платника ПДВ:
- з бажаного (запланованого) дня реєстрації, зазначеного у реєстраційній заяві, що відповідає даті початку податкового періоду (календарного місяця), з якого такі особи вважатимуться платниками податку та матимуть право на виписку податкових накладних;
- з першого числа місяця, наступного за днем спливу 20 календарних днів після подання реєстраційної заяви до фіскального органу, якщо бажаний (запланований) день реєстрації у заяві не зазначено.
Зазначена норма передбачена п. 183.3 та п. 183.9 ст. 183 Податкового кодексу України.

Платники єдиного податку поповнили місцевий бюджет майже на 45 мільйонів гривень
До місцевого бюджету протягом дев’яти місяців поточного року надійшло єдиного податку в сумі майже 45 млн грн, що на 15,7 млн грн більше ніж в аналогічному періоді 2015 року.
«Найбільші надходження єдиного податку забезпечили фізичні особи – підприємці, які сплатили 22,7 млн грн. Платники єдиного податку – юридичні особи перерахували 10,8 млн.грн, юридичні особи IV групи сплатили більше 11,5 млн грн єдиного податку – повідомила начальник управління податків і зборів з фізичних осіб Нікопольської ОДПІ Юлія Пушко.
Нагадуємо, що згідно п. 295.1 Податкового кодексу України, платники єдиного податку першої і другої групи сплачують єдиний податок шляхом здійснення авансового внеску не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця.

Шановні Нікопольці!
Нікопольська об’єднана державна податкова інспекція повідомляє, що останнім часом почастішали випадки, коли невідомі особи від імені керівного складу податкової інспекції звертаються до приватних підприємців та інших суб’єктів господарювання з вимогою надання грошових коштів або певних безкоштовних послуг погрожуючи так-званими перевірками та застосуванням штрафних санкцій.
Керівництво Нікопольської ОДПІ просить всіх бути пильними, не реагувати на провокації та сприяти притягненню до кримінальної відповідальності шахраїв. У разі отримання будь-якої інформації просимо терміново повідомляти про це до Нікопольської ОДПІ за телефоном (05662)2-22-00 або до Управління внутрішньої безпеки Державної фіскальної служби України за телефоном 0-800-501-007.

Слідчі ДФС у Дніпропетровській області повернули до бюджету понад 34,5 млн. грн.
Протягом 9 місяців поточного року слідчими ГУ ДФС у Дніпропетровській області розслідувалось 548 кримінальних проваджень за порушення у сфері податкових відносин.
Досудове розслідування закінчено з 186 кримінальних проваджень, з яких до суду скеровано 77. З них з обвинувальним актом – 48, для вирішення питання про звільнення особи від кримінальної відповідальності – 29, з яких 4 провадження – у зв’язку із відшкодуванням збитків під час досудового розслідування.
Крім того, з січня по вересень 2016 року за підслідністю слідчими направлено 102 кримінальних провадження, приєднано до інших проваджень – 49.
Завдяки розслідуваним справам слідчими ГУ ДФС Дніпропетровщини з початку року відшкодована сума нанесених державі збитків у розмірі 34 мільйони 592 тисячі гривень. Також, накладено арешт на майно порушників на суму 11 мільйонів 878 тисяч гривень.

У Дніпропетровській області викрито підпільний цех з виробництва фальсифікованих ЛГВ, які продавали через мережу Інтернет
Cпівробітниками податкової міліції ГУ ДФС у Дніпропетровській області в рамках операції «Акциз - 2016» та розслідування кримінального провадження за ч.1 ст. 204 КК України припинено діяльність підпільного цеху з незаконного виробництва алкогольної продукції.
Встановлено, що двоє 24-річних жителів Кривого Рогу організували у гаражі, який належить одному з них, підпільних цех з виробництва фальсифіковних алкогольних напоїв, де «виробляли» в т.ч. і підробки дорогих елітних брендів.
Фальсифікат реалізовували через мережу Інтернет. Для маскування протиправної діяльності на сайті, де був виставлений «асортимент продукції», було вказано вигадане ім’я продавця. «Товар» доставляли за допомогою компаній-перевізників.
Під час огляду «виробничого приміщення» виявлено та вилучено фальсифікат, обладнання для його виготовлення, тару для зберігання та розливу, харчові ароматизатори та мобільні телефони.
Всього вилучено ТМЦ на загальну суму близько 300 тис.грн.
Тривають слідчі дії.

Реєстраційний номер посиленого сертифіката ключа ЕЦП, отриманого в АЦСК ІДД для заповнення заяви на зміну статусу
Для перегляду реєстраційного номеру посиленого сертифіката відкритого ключа електронного цифрового підпису (далі – посилений сертифікат), отриманого від Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту (далі – АЦСК ІДД), його необхідно завантажити на комп’ютер. Після чого, відкривши файл посиленого сертифіката на вкладці «Зміст» знайти поле «Серійний номер», в якому і міститься реєстраційний номер посиленого сертифіката.

Які документи потрібно надати для отримання ключа електронного цифрового підпису підприємцю?
Для отримання ключа електронного цифрового підпису підприємцю потрібно надати такі документи:
Реєстраційну картку;
копію паспорта підписувача, (кожна сторінка засвідчується особистим підписом);
копію картки платника податків, засвідчену підписом власника.
Перелік документів, зразок заповнення, та самі бланки розташовані за адресою http://acskidd.gov.ua/ у розділі «Реєстрація користувача».

Як оновити посилені сертифікати, якщо змінились посадові особи на підприємстві або необхідно замінити ключі діючим посадовим особам?
Якщо у платника податків виникають зміни облікових даних, тобто змінюється керівництво (директор, головний бухгалтер або особа, уповноважена вести бухгалтерський облік), то у строк до моменту подання наступної електронної звітності потрібно отримати нові посилені сертифікати відкритих ключів на посадових осіб платника, які мають право підпису документів, та переукласти договір «Про визнання електронних документів».
Якщо договір «Про визнання електронних документів» укладається в електронній формі, то посилений сертифікат платника податків та його посадових осіб імпортуються в базу сертифікатів разом з договором. Тому для імпортування в базу сертифікатів нового зазначений договір необхідно переукласти.

Чи можливо скасувати посилений сертифікат у телефонному режимі?
Заява в усній формі подається клієнтом (підписувачем) до АЦСК ІДД ДФС засобами телефонного зв’язку за номером (044) 284-00-10, при цьому заявник повинен повідомити адміністратору реєстрації наступну інформацію:
ідентифікаційні дані власника посиленого сертифіката;
ключову фразу голосової автентифікації;
реєстраційний номер посиленого сертифіката.
Заява в усній формі приймається тільки у випадку позитивної автентифікації (збігу голосової фрази та ідентифікаційних даних підписувача з інформацією в реєстрі підписувачів).

На Дніпропетровщині сервіс ДФСУ «Пульс» відпрацював 190 звернень громадян
З січня по вересень 2016 року на антикорупційний сервіс Державної фіскальної служби України «Пульс» звернулися 190 заявників Дніпропетровського регіону.
Переважна кількість питань (86), порушених у зверненнях, стосувалися звітності та реєстрації накладних. Також, заявники звертались з питань щодо роботи органів ДФС Дніпропетровської області (50 звернень). Крім того, з приводу системи електронного адміністрування ПДВ зателефонував 31 платник, з інших питань – 16 громадян. Безпосередньо антикорупційної тематики сервісу стосувалося 7 звернень.
Усі звернення оперативно розглянуті у встановлений термін та вирішені по суті.
Нагадаємо, що за допомогою сервісу «Пульс» можна проінформувати про неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби, оперативно та в повному обсязі вирішити суперечливі питання, які виникають у сфері адміністрування податків та у митній сфері. Телефон цілодобової лінії (044) 284-00-07.

Антикорупційний сервіс «Пульс»
З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності територіальних органів Фіскальної служби України нагадуємо платникам податків про функціонування антикорупційного сервісу Фіскальної служби України «Пульс», який доступний клієнтам податкової служби та митниці. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.
Ефективний сервіс за гарячою лінією попереджує: труднощі в спілкуванні; некоректне ставлення; перевищення повноважень; неякісне обслуговування; та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.

Для фізичних осіб - платників податків – новий електронний сервіс!
З метою якісного обслуговування платників податків, Державною фіскальною службою України на власному офіційному веб-порталі запроваджено новий електронний сервіс «Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису».
Сервіс дозволяє фізичним особам-платникам податків отримати відомості про свої доходи у режимі он-лайн. Для цього необхідно мати лише електронний цифровий підпис та сформувати запит за допомогою «Спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності/запитів до «Єдиного вікна подання електронної звітності ДФС», розміщеного на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням: http://sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist/spetsializovane-klientske-program/.
Відомості про суми отриманих доходів та суми сплачених податків в електронному вигляді надаються за останні три роки (щоквартально), відомості за останній звітний період (квартал) надаються через 60 днів після його закінчення.
Звертаємо увагу, що фізична особа-платник податків, відповідно до вимог Закону України від 01 червня 2010 року №2297-VI «Про захист персональних даних», може сформувати запит на отримання інформації, виключно, про себе, інформація щодо третіх осіб не надається.
Більш детально про роботу нового електронного сервісу можна дізнатися на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням: http://sfs.gov.ua/fizichnim-osobam/vidomosti-doxid/.

Про бюджетне відшкодування ПДВ
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 2З.08.2016 набрав чинності наказ Міністерства фiнансiв України від 13.07.2016 №606 «Про затвердження форм документів, що використовуються у процесі відшкодування сум податку на додану вартість» (зареєстрований у Miністерствi юстиції України 02.08.2016 за №1069/29199, далі – наказ №606).
Цей наказ розроблений у зв’язку зі змінами до порядку бюджетного відшкодування ПДВ, внесеними до Кодексу Законом № 909-VIII, зокрема щодо запровадження бюджетного відшкодування податку на додану вартість у рахунок сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету.
Вiдповiдно до законодавчих змін наказом №606 затверджено оновлені форми висновку про суми бюджетного відшкодування ПДВ, на пiдставi яких органами Державної казначейської служби України проводиться повернення таких сум з державного бюджету платнику.
Разом з тим порядок взаємодії органів державної влади під час відшкодування ПДВ визначено постановою Кабінету Міністрів України від 17 січня 2011 року №39 та спільним наказом № 68/2З, положення яких спрямовані на:
встановлення чіткого механізму взаємодії територіальних органів ДФС та органів державного казначейства;
недопущення неправомірного відшкодування ПДВ;
ведення належного обліку відшкодованих сум ПДВ.
На сьогодні положення зазначених підзаконних актів є чинними та застосовуються з урахуванням вимог Кодексу.
Лист ДФС України від 05.09.2016 №29613/7/99-99-12-03-02-17.

Про розгляд звернення
Нікопольська ОДПІ повідомляє, щодо застосування пункту 188.1 статті 188 Податкового кодексу України у частині нарахування бюджетними установами - орендодавцями податку на додану вартість на суму відшкодування (компенсації) витрат на утримання наданого в оренду нерухомого майна, комунальні послуги, енергоносії.
Якщо орендодавцем виступає бюджетна установа, то кошти, що отримуються від орендаря у вигляді відшкодування витрат на оплату комунальних послуг та спожитої електричної енергії, не включаються до бази оподаткування ПДВ орендодавця.
Лист ДФС України від 23.09.2016р. №31390/7/99-99-12-02-01-17.

До уваги платників акцизного податку
ДФС України листом від 27.09.2016 № 31688/7/99-99-12-01-02-17 доводить до відома платників податків інформацію щодо можливості використання імпортованої підакцизної продукції, яка класифікується згідно з УКТ ЗЕД у товарній позиції 2208, як сировини для виготовлення та розливу алкогольних напоїв на виробничих потужностях підприємств та звільнення від оподаткування акцизним податком при її ввезенні на територію України.
Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, забезпечення їх високої якості та захисту здоров’я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів на території України встановлені Законом України від 19 грудня 1995 року № 481 «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв і тютюнових виробів» (далі – Закон № 481).
Згідно з абзацом сьомим частини першої статті 1 Закону № 481 алкогольні напої – продукти, одержані шляхом спиртового бродіння цукровмісних матеріалів або виготовлені на основі харчових спиртів з вмістом спирту етилового понад 0,5 відс. об’ємних одиниць, які зазначені у товарних позиціях 2203, 2204, 2205, 2206, 2208 згідно з УКТ ЗЕД, а також з вмістом спирту етилового 8,5 відс. об’ємних одиниць та більше, які зазначені у товарних позиціях 2103 90 30 00, 2106 90 згідно УКТ ЗЕД.
Частиною першою статті 12 Закону № 481 передбачено, що виробництво алкогольних напоїв здійснюється з використанням спирту етилового ректифікованого, коньячного і плодового, спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового. Використанні інших видів спирту для виробництва алкогольних напоїв і харчових продуктів забороняється.
Відповідно до частини першої статті 9 Закону № 481 спирт етиловий, коньячний і плодовий, спирт етиловий ректифікований виноградний, спирт етиловий ректифікований плодовий, спирт-сирець виноградний, спирт-сирець плодовий, алкогольні напої і тютюнові вироби повинні відповідати вимогам затверджених і зареєстрованих у встановленому законодавством порядку нормативних документів, чинних в Україні.
Вимоги ДСТУ 4257:2003 «Напої лікеро-горілчані. Технічні умови» поширюється на напої лікеро-горілчані міцністю від 1,2 відс. до 60 відс., виготовлені змішуванням спирту етилового ректифікованого з напівфабрикатами, інградієнтами та підготовленою водою, насичені чи ненасичені діоксином вуглецю (для слабоалкогольних напоїв), призначені для реалізації як на внутрішньому ринку, так і для експорту.
Таким чином, використання алкогольних напоїв, які класифікуються у товарній позиції 2208 згідно з УКТ ЗЕД, як сировини для виготовлення та розливу алкогольних напоїв чинним законодавством не передбачено. Отже, звільнення від оподаткування акцизним податком, передбачене підпунктом 213.3.6 пункту 213.3 статті 213 Податкового кодексу України, не поширюється на операції з імпортування алкогольних напоїв.

Про застосування норм законодавства
У фізичних осіб – підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування та є пенсіонерами за віком або інвалідами та отримують згідно із законом пенсію або соціальну допомогу, та які самостійно визначили для себе базу нарахування та сплатили єдиний внесок, у інтегрованій картці платника виникає позитивне сальдо.
З 01.01.2016 на фізичних осіб – підприємців, у тому числі тих, які обрали спрощену систему оподаткування, розповсюджується дія частини 5 статті 8 Закону України від 08 липня 2010 року №2464 – VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», якою передбачена сплата єдиного внеску у розмірі 22 відс. до визначеної статтею 7 Закону №2464 бази нарахування єдиного внеску.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2014 року №675 «Про затвердження пропозицій розподілу єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами, внесеними постановою КМУ від 18 лютого 2016 року № 85, здійснюється розподіл сум єдиного внеску, що сплачується фізичними особами – підприємцями, які обрали спрощену систему оподаткування за всіма видами соціального страхування.
Водночас у зазначеної категорії платників після сплати єдиного внеску виникає право на отримання будь – якого виду соціальних виплат.
Порядком зарахування у рахунок майбутніх платежів єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування або повернення надміру та/або помилково сплачених коштів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 16.01.2016 №6 визначено, зокрема процедуру повернення платникам, на яких згідно із Законом №2464 покладено обов’язок нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок, надміру та /або помилково сплачених коштів єдиного внеску (пункт 2 Порядку №6).
Враховуючи строки виникнення у зазначеної категорії платників права на будь – який вид соціальних виплат та спеціальні строки виникнення зобов’язань щодо сплаченого єдиного внеску, з метою запобігання незаконного отримання соціальних виплат, ДФС України зобов’язала здійснювати задоволення заяви такого платника про повернення йому коштів тільки після отримання органом ДФС та пенсійного страхування підтвердження щодо неотримання соціальних виплат такими платниками.
При підтвердженні інформації щодо отримання платниками, зазначеними у пункті 4 розділу ІІ Інструкції, які добровільно сплатили єдиний внесок, будь-яких соціальних виплат, підрозділ органу ДФС, на який покладено функцію адміністрування єдиного внеску, відмовляє в задоволенні заяви такого платника щодо повернення коштів.
Лист ДФС України від 18.10.2016р. №33824/7/99-99-13-02-01-17.

Заповнення поля "Призначення платежу" в розрахунковому документі
При сплаті (стягненні) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійсненні бюджетного відшкодування податку на додану вартість, поверненні помилково або надміру зарахованих коштів поле "Призначення платежу" розрахункового документа заповнюється таким чином:
поле N 1:
друкується службовий код (знак) "*" (ознака платежу);
поле N 2:
друкується розділовий знак ";";
друкується код виду сплати (формат ссс - тризначне число);
поле N 3:
друкується розділовий знак ";";
друкується один з нижченаведених реквізитів:
1) код клієнта за ЄДРПОУ (доповнюється зліва нулями до восьми цифр, якщо значущих цифр менше 8);
2) реєстраційний номер облікової картки платника податків (завжди має 10 цифр) або серія та номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які мають відмітку у паспорті про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта);
3) реєстраційний (обліковий) номер платника податків, який присвоюється контролюючими органами (завжди має 9 цифр);
поле N 4:
друкується розділовий знак ";";
друкується роз'яснювальна інформація про призначення платежу в довільній формі. Кількість знаків, ураховуючи зазначені вище поля і розділові знаки, обмежена довжиною поля "Призначення платежу" електронного розрахункового документа системи електронних платежів Національного банку України, при цьому використання символу ";" не допускається.
У разі сплати платежу до бюджету в іноземній валюті обов'язково вказується код класифікації доходів бюджету.
У разі здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість (далі - ПДВ), повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до бюджету за висновками територіальних органів Державної фіскальної служби України (далі - територіальні органи ДФС), поля N 5 та N 6 заповнюються таким чином:
поле N 5:
друкується розділовий знак ";";
друкується дата висновку, на підставі якого здійснюється відшкодування ПДВ або повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до бюджету (формат - ДД.ММ.РРРР). Платником податків поле N 5 не заповнюється;
поле N 6:
друкується розділовий знак ";";
друкується номер висновку, на підставі якого здійснюється відшкодування ПДВ або повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до бюджету. Платником податків поле N 6 не заповнюється;
поле N 7:
друкується розділовий знак ";".
Резервне поле. Заповнюється платниками податків та/або органами Державної казначейської служби України (далі - органи Казначейства) (територіальними органами ДФС) у разі здійснення розрахунків згідно з окремими рішеннями Кабінету Міністрів України тощо. Зазвичай не заповнюється.
У разі погашення податкових векселів (податкових розписок) коштами при заповненні розрахункового документа в резервному полі необхідно проставляти номер векселя.
Звертаємо Вашу увагу, що при заповненні полів не допускаються пропуски (пробіли) між словами та службовими знаками.
Порядок заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів затверджений наказом Міністерства фінансів України від 24 липня 2015 року №666 зі змінами та доповненнями.

Щодо визнання осіб пов’язаними
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що пов'язаність осіб визначається відповідно до п.п. 14.1.159 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України.
Пов'язаними особами визнаються юридичні та/або фізичні особи, відносини між якими можуть впливати на умови або економічні результати їх діяльності чи діяльності осіб, яких вони представляють, з урахуванням таких критеріїв зокрема, для юридичних осіб одна і та сама юридична або фізична особа безпосередньо та/або опосередковано володіє корпоративними правами у кожній такій юридичній особі у розмірі 20 і більше відсотків.
Наприклад, якщо фізична особа володіє корпоративними правами в одній юридичній особі у розмірі 90 відсотків статутного капіталу, а в іншій юридичній особі у розмірі 100 відсотків статутного капіталу, то ці юридичні особи між собою вважаються пов’язаними.
(Лист ДФС України від 06.10.2016 №21689/6/99-99-15-02-02-15).

Щодо отримання довідки про підтвердження резидентського статусу
Порядок оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розділом IV Податкового кодексу України (далі – Кодекс), згідно з п. 162.1 ст. 162 якого платниками податку є, зокрема, фізична особа – резидент, яка отримує доходи як з джерела їх походження в Україні, так і іноземні доходи та фізична особа – нерезидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні.
Відповідно до вимог Кодексу статус резидента визначається з метою оподаткування. Так, поняття «резидент та/або нерезидент» визначені ст. 14 Кодексу.
Разом з тим зазначаємо, що відповідно до п. 3.2 ст. 3 Кодексу, якщо міжнародним договором, згода на обов’язковість якого надана Верховною Радою України, встановлено інші правила, ніж ті, що передбачені Кодексом, застосовуються правила міжнародного договору.
Згідно з положеннями ст. 9 Конституції України чинні міжнародні договори, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, є частиною національного законодавства України.
З метою застосування міжнародних договорів України про уникнення подвійного оподаткування юридичних та фізичних осіб України, які отримують доходи за межами України та підпадають під дію міжнародних договорів України про уникнення подвійного оподаткування, контролюючий орган за місцезнаходженням юридичної особи (місцем проживання фізичної особи) видає довідку про підтвердження статусу податкового резидента України (далі – Довідка), форму якої затверджено наказом Державної податкової адміністрації України від 12.04.2002 № 173 «Про підтвердження статусу податкового резидента України».
Також, слід зауважити, що чинним законодавством України не передбачено надання фізичній особі довідки – підтвердження того, що вона не є податковим резидентом України.
(Лист ДФС України від 03.10.2016 №10415/Л/99-99-13-01-03-14).

Про сплату авансових внесків з податку на прибуток підприємств
Нікопольська ОДПІ нагадує, що згідно з пунктом 38 підрозділу 4 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями платники податку на прибуток підприємств сплачують до 31 грудня 2016 року авансовий внесок з цього податку у розмірі 2/9 податку на прибуток, нарахованого у податковій звітності за три квартали 2016 року. Розрахунок такого авансового внеску подається платником податку у податковій декларації за три квартали 2016 року. Визначена у розрахунку сума авансових внесків вважається узгодженою сумою грошових зобов’язань.
Пунктом 137.4 ст.137 встановлено, що податковими (звітними) періодами для податку на прибуток підприємств, крім випадків, передбачених п.137.5 ст.137 Кодексу, є календарні: квартал, півріччя, три квартали, рік. При цьому податкова декларація розраховується наростаючим підсумком. Податковий (звітний) період починається з першого календарного дня податкового (звітного) періоду і закінчується останнім календарним днем податкового (звітного) періоду.
Згідно з п.137.5 ст.137 Кодексу річний податковий (звітний) період встановлюється для таких суб’єктів господарювання:
а) платників податку, які зареєстровані протягом звітного (податкового) року (новостворені), що сплачують податок на прибуток на підставі річної податкової декларації за період діяльності у звітному (податковому) році;
б) виробників сільськогосподарської продукції;
в) платників податку, у яких річний дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за показниками Звіту про фінансові результати (Звіту про сукупний дохід), за попередній річний звітний (податковий) період, не перевищує 20 мільйонів гривень. При цьому до річного доходу від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначеного за показниками Звіту про фінансові результати (Звіту про сукупний дохід), включається дохід (виручка) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), інші операційні доходи, фінансові доходи та інші доходи.
Отже, податковий (звітний) період – квартал встановлено для платників податку на прибуток, у яких річний дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків) перевищує 20 мільйонів гривень, за винятком платників податку, які зареєстровані протягом звітного (податкового) року (новостворені), та виробників сільськогосподарської продукції.
Таким чином, платники податку на прибуток, для яких встановлено податковий (звітний) період – квартал, повинні здійснити розрахунок авансового внеску у розмірі 2/9 податку на прибуток, нарахованого у податковій звітності за три квартали 2016 року, та сплатити його до 31 грудня 2016 року.

Щодо повідомлення про прийняття на роботу
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що ДФС України у листі від 18.10.2016 №22502/6/99-99-13-02-03-15 надана податкова консультація з питань повідомлення про прийняття працівників на роботу.
Порядок повідомлення ДФС та її територіальних органів про прийняття працівника на роботу затверджено постановою КМУ від 17.06.2015 №413.
Відповідно до Постанови №413 повідомлення про прийняття працівника на роботу подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою до територіальних органів ДФС за місцем обліку їх як платника ЄСВ за формою згідно з додатком до постанови №413 до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором.
У листі №22502 зазначено, що підприємство не подає повідомлення про прийняття на роботу працівника, який без звільнення від своєї основної роботи виконує на тому ж підприємстві поряд зі своєю основною роботою додаткову роботу за іншою професією (посадою).

Про порядок відображення операцій зі збільшення статутного капіталу підприємства
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що ДФС України у листі від 19.09.2016 №20301/6/99-99-15-02- 02-15 щодо відображення у бухгалтерському та податковому обліку операцій зі збільшення статутного капіталу підприємства повідомила наступне.
Правові засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку визначені Законом України від 16.07.1999 №996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні».
Регулювання питань методології бухгалтерського обліку та фінансової звітності здійснюється Міністерством фінансів України, яке затверджує національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку, інші нормативно-правові акти щодо ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності (пункт 2 ст.6 Закону №996).
Щодо оподаткування податком на прибуток операцій із внесення майна та майнових прав до статутного капіталу підприємства, то згідно з п.п.134.1.1 п.134.1 ст.134 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс) об’єктом оподаткування є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень розділу III «Податок на прибуток підприємств» Кодексу.
Розділом ІІІ Кодексу не передбачено коригування фінансового результату до оподаткування на різниці, що виникають за операціями із внесення майна та майнових прав до статутного капіталу підприємства, тобто такі операції відображаються згідно з правилами бухгалтерського обліку.

Чи застосовуються РРО при продажу квитків на відвідування культурно-спортивних і видовищних закладів?
Відповідно до пункту 1 статті 3 Закону України від 06.07.1995 №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон №265) суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених Законом №265, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок.
Водночас, пунктом 4 ст.9 Закону №265 визначено, що РРО та розрахункові книжки не застосовуються, зокрема, при продажу квитків на відвідування культурно-спортивних і видовищних закладів.

Затверджена нова Типова інструкція про порядок роботи зі службовою інформацією в органах влади
Кабінет Міністрів України постановою від 19.10.2016 №736 затвердив нову Типову інструкцію про порядок ведення обліку, зберігання, використання і знищення документів та інших матеріальних носіїв інформації, що містять службову інформацію.
Типова інструкція визначає єдині вимоги до ведення обліку, зберігання, використання і знищення документів та інших матеріальних носіїв інформації, що містять службову інформацію, зібрану під час провадження оперативно-розшукової, контррозвідувальної діяльності, діяльності у сфері оборони держави, та іншу службову інформацію, в органах державної влади, інших державних органах.
Як повідомляється на Урядовому порталі, Типова інструкція унормовує процеси роботи суб’єктів владних повноважень з документами, що містять службову інформацію, зокрема, зібрану під час провадження оперативно-розшукової, контррозвідувальної діяльності, діяльності у сфері оборони держави, та яким відповідно до законодавства присвоюється гриф «Для службового користування».
У Типовій інструкції наголошено, що питання щодо необхідності присвоєння документу грифа «Для службового користування» вирішується з обов’язковим дотриманням вимог частини другої статті 6 та статті 9 Закону України «Про доступ до публічної інформації».
Виконання цих вимог сприятиме удосконаленню роботи органів влади – розпорядників інформації у питаннях забезпечення доступу громадян до публічної інформації, а також зменшенню кількості документів, що містять службову інформацію.

Про скасування використання у системі управління ризиками орієнтовних показників митної вартості товарів
Постановою Кабінету Міністрів України від 05.10.2016 №686 визнано такою, що втратила чинність постанова Кабінету Міністрів України від 16.09.2015 №724 «Про використання у системі управління ризиками орієнтовних показників митної вартості товарів».
Як повідомляється на Урядовому порталі, таке рішення розв’язує ряд проблем, з якими стикаються суб’єкти господарювання при здійсненні контролю за правильністю визначення митної вартості товарів, які переміщуються через митний кордон України.
Зокрема, не буде завищення митної вартості товарів, оскільки раніше такі показники формувалися без врахування обсягів, знижок та інших умов поставок, що впливало на ціну товару.
Постанова №686 набрала чинності 13.10.2016 (опублікована у газеті «Урядовий кур’єр» від 13.10.2016 №193).

Які встановлені терміни подання податкової декларації платника єдиного податку – ФОП з позначкою «Довідково»?
Відповідно до пункту 296.8 ст.296 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – Кодекс) платники єдиного податку мають право для отримання довідки про доходи подавати до контролюючого органу податкову декларацію за інший, ніж квартальний (річний) податковий (звітний) період, що не звільняє такого платника податку від обов’язку подання податкової декларації у строк, встановлений для квартального (річного) податкового (звітного) періоду.
Така податкова декларація складається з урахуванням норм підпунктів 296.5 та 296.6 ст.296 Кодексу та не є підставою для нарахування та/або сплати податкового зобов’язання.
Податкова декларація платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця (далі – декларація) затверджена наказом Міністерства фінансів України від 19.06.2015 №578, який набрав чинності 28.07.2015.
Для отримання фізичною особою – підприємцем – платником єдиного податку (далі – ФОП – платник ЄП) довідки про доходи за інший, ніж квартальний (річний) податковий (звітний) період, нею подається декларація з позначкою «Довідково» (рядок 04 у полі 01 декларації) та у полі «місяць» поля 02 декларації зазначається номер календарного місяця, за який подається декларація з позначкою «Довідково».
Для ФОП – платників ЄП, які бажають отримати довідку про доходи за інший, ніж квартальний (річний) податковий (звітний) період, Кодексом не визначено термін подання декларації з типом «Довідково».
Отже, рішення щодо термінів подання декларації з типом «Довідково» приймається ФОП – платником ЄП самостійно.

Як здійснюється реєстрація неприбуткових організацій та установ контролюючими органами?
Відповідно до п.133.4 ст.133 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс) не є платниками податку на прибуток підприємств неприбуткові підприємства, установи та організації у порядку та на умовах, встановлених цим пунктом.
Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій (далі – Реєстр), включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 13.07.2016 №440 (далі – Порядок №440).
Включення неприбуткової організації до Реєстру здійснюється контролюючим органом з присвоєнням їй ознаки неприбутковості згідно з п.4 Порядку №440 (п.5 Порядку №440).
Присвоєння неприбутковій організації ознаки неприбутковості здійснює контролюючий орган за основним місцем обліку неприбуткової організації (п.4 Порядку №440).
Пунктом 6 Порядку №440 визначено, що для включення до Реєстру неприбуткова організація повинна подати до контролюючого органу реєстраційну заяву за формою №1-РН згідно з додатком 1 до Порядку №440 і засвідчені підписом керівника або представника такої організації та скріплені печаткою (за наявності) копії установчих документів неприбуткової організації (крім тих, що оприлюднені на порталі електронних сервісів відповідно до Закону України від 15.05.2003 №755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» (далі – Закон), а житлово-будівельні кооперативи також засвідчені підписом керівника або представника такого кооперативу та скріплені печаткою (за наявності) копії документів, що підтверджують дату прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку та факт спорудження або придбання такого будинку житлово-будівельним (житловим) кооперативом.
Реєстраційна заява та копії зазначених документів можуть бути подані (надіслані) неприбутковою організацією в один із таких способів:
- особисто керівником або представником неприбуткової організації (в обох випадках з документальним підтвердженням особи та її повноважень) або уповноваженою на це особою;
- поштою з повідомленням про вручення та описом вкладення;
- засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством, якщо установчі документи оприлюднені на порталі електронних сервісів відповідно до Закону;
- державному реєстратору як додаток до заяви про державну реєстрацію. Така заява в електронній формі в установленому порядку передається технічним адміністратором Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань до контролюючих органів разом з відомостями про державну реєстрацію утворення юридичної особи згідно із Законом.
Контролюючий орган може проводити перевірку відомостей, що містяться у поданих документах, щодо відповідності вимогам, встановленим Кодексом та законодавством, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації.
Згідно з п.8 Порядку №440 за результатами розгляду реєстраційної заяви та документів, що додаються до неї, протягом 14 календарних днів з дня їх отримання контролюючим органом приймається рішення про:
- включення, повторне включення, відмову у включенні неприбуткової організації до Реєстру;
- виключення неприбуткової організації з Реєстру;
- зміну ознаки неприбутковості.
Контролюючий орган відмовляє неприбутковій організації у включенні до Реєстру у разі:
- подання неприбутковою організацією неповного пакета документів, визначених п.6 Порядку №440;
- невідповідності неприбуткової організації вимогам, встановленим п.7 Порядку №440.
Відповідне рішення за формою згідно з додатком 2 до Порядку №440 готується у двох примірниках, один з яких надається неприбутковій організації, а другий залишається у контролюючому органі.
Після отримання рішення про відмову у включенні до Реєстру неприбуткова організація може усунути недоліки та повторно подати документи до контролюючого органу відповідно до п.6 Порядку №440, не змінюючи при цьому положення установчих документів, до яких контролюючим органом не висловлено зауважень. Повторно надіслана реєстраційна заява розглядається у строки, зазначені в абзаці першому п.8 Порядку №440.

Про базу оподаткування ПДВ при постачанні автоперевізником квитків
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що ДФС України у листі від 29.09.2016 №21112/6/99-99-15- 03-02-15 повідомила, що базою оподаткування ПДВ в автостанції – платника ПДВ, яка здійснює продаж квитків на проїзд в автобусах та на перевезення багажу, є сума, що складається з автостанційного збору та плати за послуги з попереднього продажу квитків (за наявності такої).
При цьому у разі, якщо автостанції – платнику ПДВ, при здійсненні нею постачання (продажу) квитків на проїзд в автобусах та на перевезення багажу, сплачується лише автостанційний збір, то база оподаткування ПДВ буде визначатися виключно із суми автостанційного збору.

Внесені зміни до Порядку формування плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків
Міністерством фінансів України наказом від 04.08.2016 №723, що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 23.08.2016 за № 1177/29307 (далі – Наказ №723), викладено у новій редакції Порядок формування плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків (далі – Порядок), затверджений наказом Мінфіну від 02.06.2015 №524 (зареєстрований у Міністерстві юстиції України 24.06.2015 за №751/27196).
Порядок розроблено з метою забезпечення єдиного підходу до формування щоквартального плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків.
Наказ №723 набрав чинності 09.09.2016 (опубліковано в «Офіційному віснику України від 09.09.2016 №69).

Внесені зміни до форми квитанції про прийняття податків і зборів
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 18.10.2016 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 01.09.2016 №799 «Про внесення змін до форми Квитанції про прийняття податків і зборів», що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 16.09.2016 за №1261/29391 (далі – Наказ №799).
Зазначеним Наказом викладено у новій редакції форму «Квитанції про прийняття податків і зборів» (далі – Квитанція), що затверджена наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 №714, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 02.09.2015 за №1048/27493.
Зазначена Квитанція використовується для сплати податків і зборів через каси сільських (селищних) рад або рад об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад.
Наказ №799 опубліковано в «Офіційному віснику України» від 18.10.2016 №80.

За три квартали п.р. декларацію з податку на прибуток підприємств рекомендовано подавати за оновленою формою
Нікопольська ОДПІ нагадує платникам податку на прибуток, що з 19.08.2016 набув чинності наказ Міністерства фінансів України від 08.07.2016 №585 «Про затвердження Змін до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 28.07.2016 за №1049/29179.
Наказом №585 внесено зміни до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015 №897, що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 11.11.2015 за №1415/27860.
Зазначений наказ виданий з метою реалізації положень Закону України від 24.12.2015 №909-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році».
З метою належного адміністрування податку на прибуток підприємств ДФС України повідомила наступне.
Враховуючи, що видання наказу №585 обумовлено змінами у податковому законодавстві, які впливають на показники бюджету поточного року, платникам податку на прибуток підприємств, які звітують щокварталу за звітний (податковий) період «Три квартали» 2016 року, рекомендовано подавати податкову декларацію з податку на прибуток підприємств за оновленою формою.

«Інститут Уповноваженого економічного оператора»
Мета запровадження в Україні інституту уповноваженого економічного оператора (УЕО) аналогічного тому, що функціонує в ЄС – однин із етапів адаптації українського митного законодавства до митного законодавства ЄС.
Робочою групою у складі фахівців ДФС, представників Мінфіну та бізнесу розроблено законопроект про внесення змін до Митного кодексу України щодо впровадження уповноваженого економічного оператора та спрощень митних формальностей.
Законопроектом передбачена імплементація в Україні інституту УЕО на засадах, аналогічних існуючим в ЄС з урахуванням положень Митного кодексу Союзу, який набрав чинності з 1 червня 2016 року.
Що це дає:
Реалізація норм законопроекту дозволить уповноваженим економічним операторам застосовувати в процесі своєї діяльності такі спрощені митні процедури:
- уповноважений вантажовідправник/вантажоодержувач;
- митне оформлення за місцезнаходженням;
- процедура спрощеного декларування;
- зниження гарантійної суми при застосуванні загальної фінансової гарантії тощо, що є аналогічними до європейських спрощень.
Окрім того, законопроектом передбачено запровадження обов’язкового подання короткої ввізної декларації при ввезенні товарів на митну територію України, та обов’язкового обліку осіб (резидентів та нерезидентів), які при провадженні своєї діяльності є учасниками відносин, що регулюються законодавством України з питань державної митної справи.
На сьогоднішній день законопроект погоджено Кабінетом Міністрів України та зареєстровано у Верховній Раді України за № 4777 від 03.06.2016.

Сектор організації роботи

Джерело: guru.ua

Категорії: Новости Днепропетровска Новости Никополя

28.10.2016 16:16