Новини Нікопольськoї ОДПІ

Новини Нікопольськoї ОДПІ

Роман Насіров зустрівся з делегацією Міністерства митниці і торгівлі Турецької Республіки
Актуальні питання та напрями розвитку співпраці між митними органами України та Туреччини обговорювалися під час зустрічі Голови ДФС Романа Насірова з делегацією Міністерства митниці і торгівлі Турецької Республіки 10 жовтня 2016 року.
«Наша спільна мета – створити комфортні умови для українського та турецького бізнесу шляхом надання якісних послуг та подальшого удосконалення митних процедур», - наголосив Роман Насіров.
Він зазначив, що товарообіг між Україною та Туреччиною з початку 2016 року склав понад 2 млрд. дол. США, з яких 1,4 млрд. дол. США – це експорт, а 667 млн. дол. США – імпорт.
«Переконаний, що країни, які мають великий товарообіг і ще більший потенціал до розвитку торговельно-економічних відносин, мають значно активніше співпрацювати у митній сфері», - наголосив Голова ДФС.
Так, за останній період Державною фіскальною службою проведена значна робота з реформування митних органів та спрощення митних процедур. До цього процесу ДФС активно залучає іноземних партнерів, зокрема з Митної та прикордонної служби США, МВФ та ЄС. І в цьому контексті також важливий розвиток співпраці між митними органами України та Туреччини.
За словами Романа Насірова, турецька сторона вже надала проекти міжвідомчих документів, які спрямовані на посилення взаємодії митних органів двох країн та створення сприятливих умов для діяльності бізнесу України та Туреччини.
Наразі, обговорюються питання обміну попередньою інформацією між митними відомствами двох країн, співробітництво у сфері обміну митною статистичною інформацією.
«Ми маємо також гарні передумови для активної співпраці в рамках Всесвітньої митної організації та Організації Чорноморського Економічного Співробітництва. Більш того, нові перспективи відкриваються у зв’язку із започаткуванням у серпні 2016 року Регіонального кінологічного центру Всесвітньої митної організації в м. Хмельницький», - підкреслив Голова ДФС.

Роман Насіров: Співробітництво з США – це застосування успішного світового досвіду
Співробітництво з американськими партнерами дає нові можливості для покращення роботи фіскальної служби завдяки застосуванню в Україні найкращого світового досвіду. Про це зазначив Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров під час зустрічі з керівництвом Митної та прикордонної служби США.
«Наші зусилля спрямовані на зміцнення двосторонньої співпраці у правоохоронній сфері та боротьбі з контрабандою», - наголосив очільник відомства.
Він зазначив, що результатом роботи ДФС є підписання Угоди між Урядом України та Урядом Сполучених Штатів Америки про взаємну допомогу між митними адміністраціями, яка створює можливості для обміну інформацією про перевірку законності зарубіжних операцій і виявлення порушень митного законодавства.
Крім того, співробітництво з США відбувається і по іншим напрямам.
«Наприклад, фахівці з США допомагають у розвитку системи управління ризиками. Наразі триває активна робота над створенням в Україні аналогів підрозділів з протидії тероризму та контрабандній діяльності (ATCET), які функціонують у Митній та прикордонній службі США.
Допомога США надається і в рамках Програми з питань експортного контролю та безпеки кордонів (EXBS). За підтримки США в рамках митних органів України був створений підрозділ контролю за переміщенням товарів військового призначення та подвійного використання (на даному етапі – сектор в рамках Департаменту митного контролю)», - повідомив Роман Насіров.
За його словами, у перспективі напрями співпраці між країнами повинні бути розширені.
«Ми пропонуємо розширити двосторонню взаємодію у таких сферах, як організація митного контролю, правоохоронна діяльність, митно-тарифне регулювання, а також налагодити співробітництво між навчальними закладами та державними установами за напрямами здійснення державної митної справи, порушення митних правил, проявів тероризму та експортного контролю».

Олексій Василенко: Вирішити питання зловживання патентним правом можна лише у судовому порядку
На сьогодні одним з актуальних питань при здійсненні господарської діяльності в Україні є зловживання патентним правом – так званий «патентний тролінг». Припинити такі зловживання власників винаходів та виключити їх з митного реєстру можна лише у судовому порядку. Про це розповів директор департаменту організації митного контролю ДФС Олексій Василенко.
Відповідно до своїх функцій фіскальна служба для захисту прав інтелектуальної власності здійснює ведення відповідного митного реєстру. До нього на підставі заяв власників включаються об’єкти авторського права і суміжних прав, винаходи, корисні моделі, промислові зразки, торговельні марки, географічні зазначення (зазначення походження товарів) та сорти рослин та географічні зазначення.
Водночас, за словами посадовця, останнім часом фіксуються випадки подання до ДФС заяв про сприяння захисту майнових прав на об’єкти права інтелектуальної власності (ОПІВ), які повною мірою не відповідають умовам патентоспроможності.
«Фіскальна служба не видає патенти на винаходи та корисні моделі, а здійснює їх включення до митного реєстру на підставі наданих власником об’єкта інтелектуальної власності відповідних охоронних документів. При цьому виключити цей винахід з реєстру можна лише згідно з вимогами законодавства», – розповів Олексій Василенко.
Такими вимогами є, зокрема, закінчення строку реєстрації ОПІВ, заява власника, рішення суду, закінчення строку правової охорони ОПІВ чи її дострокового припинення, відмова правовласника відшкодовувати витрати на зберігання товарів, митне оформлення яких призупинено на підставі даних митного реєстру або з власної ініціативи митниць, на складах митниць тощо.
«Для недопущення порушень прав інтелектуальної власності під час здійснення зовнішньоекономічних операцій ДФС постійно співпрацює з власниками запатентованих товарів чи винаходів, які включені в митний реєстр. Так, протягом січня-жовтня поточного року зафіксовано понад 4800 випадків призупинення митного оформлення за підозрою у порушенні прав інтелектуальної власності», – зазначив Олексій Василенко.
Крім того, порушено 14 справ про порушення митних правил за фактами ввезення та вивезення товарів з порушенням прав інтелектуальної власності на суму понад 1,4 млн. грн..
Водночас, наголошує посадовець, якщо суб’єкт господарювання, який експортує або імпортує товари, вважає включений в митний реєстр товар таким, який порушує права інших осіб, він має право звернутися до суду.
«У своїй роботі митниці дотримуються вимог закону. Якщо товар включено до митного реєстру, ми маємо здійснювати відповідні дії під час його митного оформлення. У разі незгоди платники мають відстоювати свої права у суді», – наголосив Олексій Василенко.
Так наприклад, нещодавно за рішенням суду було попереджено спробу блокування черговим «патентним тролем» зовнішньоекономічної діяльності, пов’язаної з експортом будівельного каменю. Так, власник патентів України на промислові зразки від „Бордюр для квітника”, „Постамент для пам’ятника” та „Плита надгробна” через представника звернувся до ДФС із заявами щодо включення таких промислових зразків до митного реєстру. Водночас представник власника патентів звернувся безпосередньо до окремих митниць ДФС, зокрема Житомирської митниці, з вимогою призупиняти митне оформлення експорту виробів з каменю у порядку, визначеному статтею 400 Митного кодексу України.
Такі дії викликали значний суспільний резонанс у Житомирський області, де обробка каменю є традиційною галуззю виробництва, яка не тільки створює робочі місця, та є в регіоні джерелом бюджетних надходжень.
Вказана ситуація була вирішена після звернення до суду особи, яка експортувала вироби з каменю. Саме рішенням суду ДФС та всім митницям було заборонено призупиняти митне оформлення такого товару згідно із статтями 399 – 400 Митного кодексу України за заявою власника патентів.

Оксана Томчук: Ми прагнемо вибудувати такі стосунки з громадськістю, що зроблять фіскальну службу максимально відкритим органом з ефективним контролем громадськості
З таких слів розпочалася зустріч виконуючої обов’язки начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Оксани Томчук з представниками громадських організацій Дніпропетровщини, яких запросили на засідання «круглого столу» з питань взаємодії та співпраці органів ДФС з громадськістю.
«Ми запросили до співпраці громадські організації та представників громадськості – зазначила під час свого виступу Оксана Томчук, - оскільки в нас закінчується строк повноважень Громадської ради і буде формуватися новий склад. Нам би хотілося, щоб в цю раду ввійшло максимально широке коло громадських організацій, які прямо і, безпосередньо, пов’язані з діяльністю фіскальної служби, або можливо представляють інші організації, які зацікавлені у співпраці». На зустрічі піднімались актуальні питання пов’язані з наповненням державного і місцевого бюджетів, адміністрування податків тощо.
Очільник ГУ ДФС у Дніпропетровській області висловила впевненість у подальшій плідній роботі фіскальної служби області з громадськістю і висловила побажання більш конкретних пропозицій щодо створення позитивного бізнес-клімату в області та державі; вирішення нагальних проблем бізнесу; збільшення надходжень до бюджету. «Нас цікавлять громадські організації, які мають бажання, час і натхнення для того, щоб десь поліпшити нашу роботу, десь проконтролювати, можливо щось і привнести те, чого ми не бачимо» - підсумувала Оксана Томчук.

З початку року 34 дніпропетровських підприємця позбулися ліцензій за продаж алкоголю та тютюну неповнолітнім
Впродовж січня - вересня 2016 року місцеві бюджети Дніпропетровського регіону поповнилися на 59,2 млн. грн. від плати за ліцензії на право торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами. З них 42,7 млн. грн. – тільки від ліцензування роздрібної торгівлі. Про це повідомила перший заступник начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Вікторія Каліногорська.
Усього в області діє 13145 ліцензій на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами по 5704 суб’єктам господарської діяльності. Наразі, протягом дев’яти місяців поточного року дніпропетровські суб’єкти господарювання отримали 10001 ліцензію, з них 5529 – на право здійснення торгівлі у роздріб алкогольних напоїв та 4472 – тютюнових виробів.
Разом з тим, з січня по вересень за несвоєчасну сплату чергового платежу призупинено дію 1577 ліцензій; анульовано - 1532, в тому числі - 34 за продаж алкогольних та тютюнових товарів особам, які не досягли 18 років.

З січня по вересень поточного року громадяни Дніпропетровщини задекларували понад 3,4 млрд. грн. доходу
З початку 2016 року більше 48 тисяч мешканців Дніпропетровської області надали до фіскальних органів декларації про майновий стан та доходи. Загальна сума задекларованих доходів за минулий рік склала понад 3,4 млрд. грн.
До сплати за результатами декларування підлягає 78,2 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб, що на 5,5 млн. грн. більше, ніж за аналогічний період минулого року. Сума військового збору до сплати складає 13,2 млн. грн. Повернення ж з бюджету у вигляді податкової знижки отримають 7873 громадянина на загальну суму 9,3 млн. грн. Про це повідомив заступник начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Геннадій Ткачук.
Про одержані в 2015 році понад мільйонні статки повідомили 300 громадян Дніпропетровської області. Загальна сума їх минулорічного задекларованого доходу складає 1,4 млрд. грн.

Рентна плата за спеціальне використання води. Найбільш поширені помилки
ДФС України з метою правильності обчислення, своєчасності і повноти справляння рентної плати за спеціальне використання води здійснила аналіз даних податкової звітності з рентної плати за спеціальне використання води (далі - Плата) за результатами діяльності за II квартал 2016 року та повідомила про найбільш поширені помилки, яких припускаються платники під час декларування податкових зобов'язань з Плати (додаток 5 до податкової декларації з рентної плати).
Зокрема, окремі платники при поданні до органу ДФС податкової звітності з Плати не дотримувались порядку її заповнення, внаслідок чого звітність була подана з помилками. Про це під час проведення прес - конференції повідомила заступник начальника Нікопольської ОДПІ Вікторія Радецька.
Наприклад, у р.8 «об'єкт оподаткування з початку року» задекларовано 103 куб.м, при цьому у р.8.1 «в межах установленого річного ліміту» задекларовано 59 куб.м, у р.8.2 «з підземних водних об'єктів» - 0; у р.8 «об'єкт оподаткування з початку року» задекларовано 180 куб.м, при цьому у р.8.1 «в межах установленого річного ліміту» задекларовано 180 куб.м, у р.8.2 «з підземних водних об'єктів» - 43 куб.м.
Також має місце незаповнення платниками р.8 «об'єкт оподаткування з початку року», внаслідок чого у окремих випадках значення р.8 (р.8 = р.8.1 + р.8.2) дорівнює 0 за наявності показників у р.8.1 або р.8.2.
Наприклад, у р.8 «об'єкт оподаткування з початку року» задекларовано 0 куб.м, при цьому у р.8.1.2 «з підземних водних об'єктів» задекларовано 4200 куб.м; у р.8 «об'єкт оподаткування з початку року» задекларовано 0 куб.м, при цьому у р.8.1 «в межах установленого річного ліміту» задекларовано 17023 куб.м; у р.8 «об'єкт оподаткування з початку року» задекларовано 0 куб.м, при цьому у р.8.1.1 «з поверхневих водних об'єктів» задекларовано 1120 куб.м.
Вікторія Радецька наголосила, що слід також звернути увагу на правильність застосування платниками ставок Плати під час розрахунку податкових зобов'язань з Плати та визначення коду водного об'єкта (додаток 5 до податкової декларації з рентної плати).
Крім того посадовець звернула увагу платників податків на дотримання порядку заповнення податкової звітності з Плати затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 року №719 «Про затвердження форми Податкової декларації з рентної плати».

Щодо розгляду звернень громадян за січень-вересень 2016 року
Як повідомила заступник начальника Нікопольської ОДПІ Вікторія Радецька, з початку року до Нікопольської ОДПІ надійшло 17 письмових звернень громадян, що на 15 звернень менше, ніж за відповідний період 2015 року. За результатами розгляду звернень надано відповідь на 17 звернень, у тому числі 2 звернення вирішено позитивно, на 10 звернень надано роз’яснення, 1 звернення повернуто автору відповідно до ст. 5 і 7 ЗУ «Про звернення громадян», 3 звернення направлені для розгляду за належністю, 1 анонімне звернення. Найчастіше громадяни порушували такий тематичний перелік питань:
- Інформування про ухилення від сплати податків;
- Контрольно-перевірочна робота;
- Адміністрування податків.
Порушень під час розгляду звернень громадян не зафіксовано. До Нікопольської ОДПІ громадяни повторно не зверталися, неодноразових звернень громадян не надходило.

Центр обслуговування платників – до послуг платників податків
Як повідомила заступник начальника Нікопольської ОДПІ Вікторія Радецька, в Нікопольському регіоні найбільш запитуваною адміністративною послугою є послуга з видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина його реєстраційного номера з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків. Станом на 01.10.2016 року таких послуг надано 7,4 тис. Це майже 56,4 відсотків від загальної кількості адміністративних послуг.
Загалом впродовж січня-вересня 2016 року Центрами обслуговування платників Нікопольської ОДПІ було надано 12,9 тис. адміністративних послуг.
Додамо, для зручності платників кожна послуга має інформаційну картку, в якій зазначено інформацію про суб’єкта, що надає адміністративну послугу, нормативно-правові акти, які це регламентують, та умови її отримання. Так, зокрема, з інформаційної картки платники можуть дізнатися про перелік документів, необхідних для отримання довідки, порядок та спосіб їх подання, термін її видачі, способи отримання результату тощо.

До уваги платників рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України!
Як повідомила заступник начальника Нікопольської ОДПІ Вікторія Радецька за результатами проведеного ДФС України аналізу звітності з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України (далі – Рентна плата) за червень – серпень 2016 року виявлені методологічні помилки заповнення платниками Рентної плати податкової звітності, а саме:
- неправильне застосування розміру встановлених ставок Рентної плати;
- неправильне заповнення коду радіозв’язку.
Порядок адміністрування Рентної плати регламентується статтею 254 «Рентна плата за користування радіочастотним ресурсом України» Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс).
Ставки Рентної плати у гривнях за 1 МГц смуги радіочастот на місяць визначені пунктом 254.4 статті 254 Кодексу.
Платники Рентної плати обчислюють суму Рентної плати виходячи з виду радіозв’язку, розміру встановлених ставок та ширини смуги радіочастот по кожному регіону окремо (п.п.254.5.2 п.254.5 ст.254 Кодексу).
Звертаємо увагу, що для ширини смуги радіочастот до 30 МГц (15х2) у кожному регіоні окремо, що належать окремому платнику Рентної плати – користувачу радіочастотного ресурсу, застосовується понижувальний коефіцієнт 0,75 (п.254.4 ст.254 Кодексу).

Місцевому бюджету майже 380 тис. грн. - від власників “елітних” авто
За дев’ять місяців поточного року до місцевого бюджету надійшло 378,7 тис. грн транспортного податку - повідомив перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський.
Нагадуємо, що згідно Закону України від 24 грудня 2015 року №909 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» передбачено: об’єктом оподаткування транспортним податком є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньо-ринкова вартість яких становить понад 750 розмірів мінімальної зарплати, встановленої законом станом на 1 січня податкового (звітного) року.

Жителям Нікопольського регіону повернули з бюджету 1,5 мільйонів гривень податкової знижки
Станом на 01.10.2016 року 1346 платників податків Нікопольської ОДПІ отримали з бюджету 1,5 млн грн податкової знижки. Про це повідомила начальник управління податків і зборів з фізичних осіб Нікопольської ОДПІ Юлія Пушко.
Нагадаємо: для отримання податкової знижки необхідно до 31 грудня 2016 року подати декларацію про майновий стан і доходи до податкової інспекції за місцем реєстрації. Додаткову інформацію щодо заповнення декларації можна отримати в Центрі обслуговування платників Нікопольської ОДПІ.

За 9 місяців поточного року громадяни поповнили місцевий бюджет на 361,3 мільйона гривень податку на доходи фізичних осіб
За січень-вересень 2016 року до державного та місцевого бюджетів надійшло 481,7 млн грн податку на доходи фізичних осіб (ПДФО), це на 119 млн грн більше у порівнянні з аналогічним періодом 2015 року.
«Податок на доходи фізичних осіб є основним джерелом наповнення місцевого бюджету, його питома вага в надходженнях становить 59,8 відсотків. За 9 місяців поточного року громадяни поповнили місцевий бюджет на суму 361,3 мільйона гривень. До державного бюджету надійшло 120,4 млн грн, що на 29,8 млн грн більше надходжень аналогічного періоду 2015 року» - повідомила начальник управління податків і зборів з фізичних осіб Нікопольської ОДПІ Юлія Пушко.


В Нікопольському регіоні з початку року до бюджету направлено 275,5 млн грн єдиного внеску
Протягом січня-вересня поточного року Нікопольською ОДПІ забезпечено надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування в сумі 275,5 гривень.
Виконання індикативного показника склало 103,4 відсотка. Додатково надійшло понад 9 млн гривень. Про це повідомила начальник управління податків і зборів з фізичних осіб Нікопольської ОДПІ Юлія Пушко.
Нагадуємо, що з 1 січня 2016 року знижено середню ставку нарахованого до сплати єдиного соціального внеску із 41% до 22%, та скасовано відрахування ЄСВ для працівників, яке складало 3,6 відсотка.
Завдяки своєчасній сплаті єдиного соціального внеску громадянам гарантується пенсійне забезпечення, право на соціальний захист у разі нещасних випадків чи професійних захворювань, безробіття та інші виплати.

До місцевих бюджетів Нікопольського регіону спрямовано понад 34,4 млн грн акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів
За повідомленням спеціаліста з питань контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів Нікопольської ОДПІ Леоніда Бабкіна, це більш ніж на 10,2 млн грн перевищує надходження за період січень-вересень 2015 року.
Нагадуємо, платникам акцизного податку, що з 01.01.2016 року ставка податку становить 0,042 євро/л. реалізованого (відпущеного) товару, а для алкогольних напоїв, тютюнових виробів ставка податку залишилась незмінною у розмірі 5% від обсягу реалізації.

Шановні представники громадськості!
У зв’язку з початком діяльності Ініціативної групи з підготовки установчих зборів для формування Громадської ради при Головному управлінні ДФС у Дніпропетровській області (наказ ГУ ДФС у Дніпропетровській області від 03.10.2016р. №1031) Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє про завершення роботи Громадської ради при ГУ ДФС у Дніпропетровській області, створеної наказом ГУ ДФС від 04.12.2014р. №86.
Звертаємо увагу, що відповідно до постанови КМУ від 3 листопада 2010 року №996 (із змінами) приймання заяв для участі в установчих зборах припиняється за 30 календарних днів до їх проведення.
Отже, останній день прийому документів – 28 жовтня 2016 року (включно).
Прийом документів на паперових носіях (з підписами та печатками) здійснюється за адресою: м. Дніпро, вул. Сімферопольська, буд. 17-а.
Зразки документів знаходяться за посиланням:
http://sfs.gov.ua/pro-sfs-ukraini/gromadska-rada/initsiativna-grupa/zrazki-dokumentiv/

Протягом 9 місяців на «Пульс» надійшло понад 3,5 тис. звернень
Протягом січня-вересня поточного року на антикорупційний сервіс ДФС «Пульс» надійшло понад 3,5 тис. звернень. Податкової тематики стосувалося майже 3 тис. звернень, або 83,5 відс., митної – майже 580, або 16,5 відс.
Розгляд 3 480 звернень вже завершено, про результати поінформовано заявників.
Здебільшого звернення суб’єктів господарювання та громадян стосувалися проблем, які виникають при подачі звітності та реєстрації податкових накладних, – 38,9 відс. звернень.
Крім того, платники зверталися для з’ясування організації роботи ДФС та її територіальних органів. Із загальної кількості звернень 28,1 відс. стосувалися саме цієї тематики.
Електронним адмініструванням ПДВ цікавилися 8 відс. платників. З приводу затримок митного оформлення товарів та черг на митних постах та пунктах надійшло 7,9 відс. та 3 відс. звернень відповідно.
Перевірок суб’єктів господарювання стосувалося 1,9 відс. звернень, реєстрації платником ПДВ – 1,9 відс. Про корупційні дії працівників ДФС повідомили 4,8 відс. заявників.
Для з’ясування якості наданих відповідей було проведено опитування громадян, які зверталися на «Пульс». Повністю задоволеними результатами розгляду їх звернень були 91,2 відс. опитаних, частково задоволеними – 1,9 відсотка.
Нагадаємо, сервіс ДФС «Пульс» створений для оперативного реагування на скарги і звернення громадян та суб’єктів господарювання щодо некоректного ставлення, перевищення повноважень або неякісного обслуговування працівниками служби. Телефон «Пульсу» (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.

Для фізичних осіб - платників податків – новий електронний сервіс!
З метою якісного обслуговування платників податків, Державною фіскальною службою України на власному офіційному веб-порталі запроваджено новий електронний сервіс «Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису».
Сервіс дозволяє фізичним особам-платникам податків отримати відомості про свої доходи у режимі он-лайн. Для цього необхідно мати лише електронний цифровий підпис та сформувати запит за допомогою «Спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності/запитів до «Єдиного вікна подання електронної звітності ДФС», розміщеного на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням: http://sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist/spetsializovane-klientske-program/.
Відомості про суми отриманих доходів та суми сплачених податків в електронному вигляді надаються за останні три роки (щоквартально), відомості за останній звітний період (квартал) надаються через 60 днів після його закінчення.
Звертаємо увагу, що фізична особа-платник податків, відповідно до вимог Закону України від 01 червня 2010 року №2297-VI «Про захист персональних даних», може сформувати запит на отримання інформації, виключно, про себе, інформація щодо третіх осіб не надається.
Більш детально про роботу нового електронного сервісу можна дізнатися на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням: http://sfs.gov.ua/fizichnim-osobam/vidomosti-doxid/.

До уваги користувачів електронного цифрового підпису!
Підпунктом 6.6.2 п. 6.6 розд. 6 Регламенту Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД ДФС) визначено, що клієнт зобов’язаний невідкладно звернутися до АЦСК ІДД ДФС за скасуванням посиленого сертифікату, зокрема у разі:
- зміни відомостей, зазначених у посиленому сертифікаті: переведення на іншу посаду або звільнення з роботи підписувача (для посилених сертифікатів, в яких зазначена посада його власника), зміна прізвища підписувача;
- виявлення помилок у реквізитах посиленого сертифіката тощо.
Крім того, відповідно до пп. 3.4.6 п. 3.4 розділу 3 Договору про надання послуг електронного цифрового підпису, затвердженого наказом Інформаційно-довідкового департаменту ДФС від 17.02.2015 №15, замовник (особа, що приєдналась до зазначеного Договору) зобов’язується негайно інформувати виконавця (Інформаційно-довідковий департамент ДФС) про факти виявлення неточностей або зміни даних, зазначених у посилених сертифікатах та/або реєстраційній картці.
Для отримання послуг електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП) суб’єкт господарювання повинен звернутись до підрозділу реєстрації користувачів та надати комплект документів, перелік яких визначено Регламентом АЦСК ІДД ДФС.
Отже, при зміні відомостей, зазначених у посиленому сертифікаті, в т. ч. найменування юридичної особи, платнику необхідно скасувати посилені сертифікати ЕЦП (з попередніми відомостями, зазначеними у посиленому сертифікаті) та сформувати нові посилені сертифікати з актуальними даними клієнта.

Про подання звітності про обіг марок акцизного податку в електронній формі
Нікопольська ОДПІ інформує, що 11.10.2016 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 05.10.2016 №683 «Про внесення змін до Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів» (далі – Постанова №683).
Постановою №683 внесено зміни до Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів, затвердженого постановою Кабміну від 27.12.2010 №1251.
У зв’язку з переходом на електронний документообіг зазначеною Постановою Уряд схвалив подання звітності про обіг марок акцизного податку в електронній формі.
Як повідомляється на Урядовому порталі, реалізація Постанови №683 забезпечить скорочення паперового документообігу підприємствами – виробниками, імпортерами підакцизної продукції та органами ДФС, а також унеможливить безпосередній контакт при наданні заявки-розрахунку на отримання марок акцизного податку та звітів щодо їх використання між посадовими особами суб’єктів господарювання та органів ДФС.

До уваги неприбуткових організацій!
Нікопольська ОДПІ нагадує, що 16 липня 2016года набула чинності постанова Кабміну України від 13 липня 2016 року №440 «Про затвердження Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру».
Неприбуткові підприємства, установи та організації, які до 1 січня 2017 року не привели свої статутні документи у відповідність до вимог, встановлених пунктом 133.4 статті 133 Податкового кодексу України, та не надали копії таких документів контролюючому органу, виключаються після 1 січня 2017 року з Реєстру неприбуткових установ та організацій.

У якому випадку фізичні особи підприємці (платники єдиного податку) повинні застосовувати РРО?
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що згідно п.6 ст.9 розділу II Закону України №265/95 від 06.07.1995 «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», реєстратори розрахункових операцій та розрахункові книжки не застосовуються при продажу товарів (наданні послуг) фізичними особами - підприємцями, які відносяться відповідно до Податкового кодексу України до груп платників єдиного податку, що не застосовують реєстратори розрахункових операцій.
Згідно з п. 296.10 ст. 296 Податкового кодексу РРО не застосовуються платниками єдиного податку:
першої групи;
другої і третьої груп (фізичні особи — підприємці) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1 млн. грн.
У разі перевищення в календарному році обсягу доходу понад 1 млн грн застосування РРО для такого платника єдиного податку є обов’язковим. Застосування РРО розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, що настає за виникненням такого перевищення, та продовжується в усіх наступних податкових періодах протягом дії свідоцтва платника єдиного податку.

До уваги платників рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України!
Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що за результатами проведеного ДФС України аналізу звітності з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України (далі – Рентна плата) за червень – серпень 2016 року виявлені методологічні помилки заповнення платниками Рентної плати податкової звітності, а саме:
- неправильне застосування розміру встановлених ставок Рентної плати;
- неправильне заповнення коду радіозв’язку.
Нагадуємо, що порядок адміністрування Рентної плати регламентується статтею 254 «Рентна плата за користування радіочастотним ресурсом України» Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс).
Ставки Рентної плати у гривнях за 1 МГц смуги радіочастот на місяць визначені пунктом 254.4 статті 254 Кодексу.
Платники Рентної плати обчислюють суму Рентної плати виходячи з виду радіозв’язку, розміру встановлених ставок та ширини смуги радіочастот по кожному регіону окремо (п.п.254.5.2 п.254.5 ст.254 Кодексу).
Звертаємо увагу, що для ширини смуги радіочастот до 30 МГц (15х2) у кожному регіоні окремо, що належать окремому платнику Рентної плати – користувачу радіочастотного ресурсу, застосовується понижувальний коефіцієнт 0,75 (п.254.4 ст.254 Кодексу).

Щодо оподаткування ПДВ операцій з відступлення аграрної розписки
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що ДФС України у листі від 06.10.2016 №32818/7/99-99-15-03-02-15 «Про особливості оподаткування ПДВ операцій, пов’язаних з обігом аграрних розписок» (далі – лист ДФС №32818) надано роз’яснення щодо порядку оподаткування податком на додану вартість (далі – ПДВ) операцій платників податку, пов’язаних з обігом аграрних розписок.
Зокрема, у листі зазначено, що операції з обігу (видачі, передачі, відступлення, повернення з відміткою про виконання і тощо) аграрних розписок не є об’єктом оподаткування ПДВ.
Також розглянуто:
- загальні правила оподаткування операцій з постачання товарів/послуг під забезпечення боргових зобов’язань покупця аграрною розпискою;
- порядок оподаткування послуг кредитора за аграрною розпискою по дорощенню та збору врожаю заставленої сільськогосподарської продукції;
- особливості оподаткування ПДВ операцій з відступлення аграрної розписки.
Лист №32818 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:
http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/69924.html

До уваги платників податків: оновлено довідники податкових пільг!
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що ДФС України (далі – ДФС) ДФС затверджені станом на 01.10.2016:
- Довідник №80/1 податкових пільг, що є втратами доходів бюджету;
- Довідник №80/2 інших податкових пільг.
У зазначених Довідниках надано перелік пільг із зазначенням їх кодів та термінів дії з податку на прибуток підприємств; податку на додану вартість; з плати за землю; з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки; з акцизного податку з вироблених в Україні та з ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції); з місцевих податків та зборів; з державного мита.
Дані цих Довідників використовуються платниками під час заповнення Звіту про суми податкових пільг, форма якого затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 №1233 «Про затвердження Порядку обліку сум податків та зборів, не сплачених суб’єктом господарювання до бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг».
Довідники пільг розміщені на сайті ДФС за посиланням:
http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/54005.html.

Об’єкти спадщини для оподаткування податком на доходи фізичних осіб
Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що оподаткування доходу, отриманого платником податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) у результаті прийняття ним у спадщину коштів, майна, майнових чи немайнових прав, регламентується статтею 174 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс).
Так, пунктом 174.1 статті 174 Кодексу визначено, що об’єкти спадщини платника ПДФО поділяються з метою оподаткування на:
а) об’єкт нерухомості;
б) об’єкт рухомого майна, зокрема:
- предмет антикваріату або витвір мистецтва;
- природне дорогоцінне каміння чи дорогоцінний метал, прикраса з використанням дорогоцінних металів та/або природного дорогоцінного каміння;
- будь-який транспортний засіб та приладдя до нього;
- інші види рухомого майна;
в) об’єкт комерційної власності, а саме: цінні папери (крім депозитного (ощадного), іпотечного сертифіката), корпоративне право, власність на об’єкт бізнесу як такий, тобто власність на цілісний майновий комплекс, інтелектуальна (промислова) власність або право на отримання доходу від неї, майнові та немайнові права;
г) сума страхового відшкодування (страхових виплат) за страховими договорами, а також сума, що зберігається відповідно на пенсійному депозитному рахунку, накопичувальному пенсійному рахунку, індивідуальному пенсійному рахунку спадкодавця – учасника накопичувальної системи пенсійного забезпечення;
ґ) готівка або кошти, що зберігаються на рахунках спадкодавця, відкритих у банківських і небанківських фінансових установах, у тому числі депозитні (ощадні), іпотечні сертифікати, сертифікати фонду операцій з нерухомістю.

Про визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, розташовані за межами населених пунктів, нормативну грошову оцінку яких не проведено
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що договірні відносини регулюються Земельним та Цивільним кодексами України, Законом України від 06.10.1998 №161-XIV «Про оренду землі» (далі – Закон № 161), іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі. Відповідно до пункту 288.4 статті 288 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс) розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.
Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди у відсотках до нормативної грошової оцінки у межах, визначених пунктом 288.5 статті 288 Кодексу.
Типовим договором оренди землі, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2004 №220 «Про затвердження Типового договору оренди землі», встановлено, що у договорі оренди зазначається розмір орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (у відсотках нормативної грошової оцінки земельної ділянки) та нормативна грошова оцінка.
Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформлюються як витяг із технічної документації з нормативної грошової оцінку земель, який відповідно до статті 23 Закону України від 11.12.2003 №1378-IV «Про оцінку земель» видається відповідним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин (Держгеокадастр).
Отже, для визначення податкового зобов’язання з орендної плати за земельну ділянку державної або комунальної власності, яка розташована за межами населених пунктів, нормативну грошову оцінку якої не проведено, платнику необхідно звернутися до відповідного територіального органу Держгеокадастру для проведення нормативної грошової оцінки такої земельної ділянки.

Податковий календар на 20 жовтня 2016 року, четвер,
останній день подання:
- податкової декларації з ПДВ за вересень 2016 року платниками, в яких базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному місяцю;
- декларації акцизного податку за вересень 2016 року;
- податкової декларації рентної плати за вересень 2016 року з розрахунком:
• рентної плати за користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини;
• рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України;
• рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами;
• рентної плати за транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України;
- податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за вересень 2016 року платниками, які обрали місячний період для звітування, та за нововідведені земельні ділянки або за новоукладеними договорами оренди землі у вересні 2016 року;
- звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування до фіскальних органів (форма №Д4 (місячна)) за вересень 2016 року
останній день сплати:
- авансового внеску з єдиного податку за жовтень 2016 року платниками, віднесеними до першої та другої груп;
- єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування роботодавцями за вересень 2016 року (крім гірничих підприємств);
- доплати за вересень 2016 року (у разі потреби) податкового зобов’язання з акцизного податку на тютюнові вироби, розрахованої з урахуванням авансових платежів, здійснених при придбанні марок акцизного податку*
*Увага! Виробники тютюнових виробів здійснюють авансову сплату акцизного податку при придбанні марок акцизного податку в сумі, розрахованій з урахуванням мінімального акцизного податкового зобов’язання зі сплати акцизного податку на тютюнові вироби та ставок податку, чинних відповідно до норм Податкового кодексу України (пп. 222.1.2 п. 222.1 ст. 222 Кодексу).

Загальні правила оподаткування операцій з постачання товарів/послуг під забезпечення боргових зобов’язань покупця аграрною розпискою
Нікопольська ОДПІ інформує, що ДФС України у зв’язку із численними запитами платників податку на додану вартість (далі – ПДВ) щодо порядку оподаткування ПДВ операцій платників податку, пов’язаних з обігом аграрних розписок, повідомила наступне.
Відносини суб’єктів господарювання, що виникають під час оформлення, видачі, обігу, виконання аграрних розписок, регулюються Законом України від 06.11.2012 №5479-VІ «Про аграрні розписки» (далі – Закон №5479).
Відповідно до статті 1 Закону №5479 аграрна розписка – це товаророзпорядчий документ, що фіксує безумовне зобов’язання боржника, яке забезпечується заставою, здійснити поставку сільськогосподарської продукції або сплатити грошові кошти на визначених у ньому умовах.
Згідно з пунктом 187.1 статті 187 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс) датою виникнення податкових зобов’язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку – дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а у разі відсутності такої – дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а у разі експорту товарів – дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг – дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Якщо у рамках обігу аграрних розписок (товарних та фінансових) відбувається одна з подій – або відвантаження товару (та, відповідно, отримання аграрної розписки), або оплата вартості товарів, що будуть відвантажені у подальшому (та боргові зобов’язання, за якими оформлюється аграрна розписка), у платника ПДВ на дату події, що відбулась раніше («перша подія»), виникають податкові зобов’язання з ПДВ за вказаною операцією.
При цьому база оподаткування ПДВ за такими операціями визначається відповідно до пункту 189.7 статті 189 Кодексу виходячи з договірної вартості, визначеної у порядку, встановленому пунктом 188.1 статті 188 Кодексу, без урахування дисконтів або інших знижок.

Яка відповідальність передбачена до роботодавця за несплату (несвоєчасну сплату) єдиного внеску?
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до частини 12 ст.9 Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон №2464) єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.
У разі несвоєчасної сплати або не у повному обсязі єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені Законом №2464, а посадові особи, винні у порушенні законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом (частина одинадцята ст.9 Закону №2464).
Пунктом 6 частини першої статті 1 Закону №2464 визначено, що суми єдиного внеску, своєчасно не нараховані та/або не сплачені у строки, встановлені Законом №2464, є недоїмкою.
Штраф у розмірі 20% несплачених або несвоєчасно сплачених сум єдиного внеску накладається за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску (п. 2 частини одинадцятої ст.25 Закону №2464).
За несплату, неповну сплату або несвоєчасну сплату суми єдиного внеску одночасно з видачею сум виплат, на які нараховується єдиний внесок (авансових платежів), накладається штраф у розмірі 10% таких несплачених або несвоєчасно сплачених сум (п.6 частини одинадцятої ст.25 Закону №2464).
На суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1% суми недоплати за кожний день прострочення (частина десята ст.25 Закону №2464).
Крім того, за порушення порядку нарахування, обчислення і строків сплати єдиного внеску посадові особи платників єдиного внеску несуть адміністративну відповідальність (абзац другий частини першої ст.26 Закону №2464).
Згідно зі статтею 1651 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07.12.1984 №8073-Х зі змінами та доповненнями:
1. Несплата або несвоєчасна сплата єдиного внеску у тому числі авансових платежів, у сумі, що не перевищує трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, – тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, фізичну особу – підприємця (далі – ФОП) або осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, від сорока до вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
За повторне за рік вчинення таких дій – тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, ФОП або осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, від ста п’ятдесяти до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
2. Несплата або несвоєчасна сплата єдиного внеску, у тому числі авансових платежів, у сумі більше трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян – тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, ФОП або осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, від вісімдесяти до ста двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
За повторне за рік вчинення таких дій – тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, ФОП або осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, від ста п’ятдесяти до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Внесено зміни до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 19 серпня 2016 року набув чинності наказ Міністерства фінансів України від 08.07.2016 № 585 «Про затвердження змін до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств» (далі – наказ № 585).
Наказом № 585 внесено зміни до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств, затвердженої наказом Мінфіну від 20.10.2015 № 897.
Зокрема, змін зазнало визначення звітного (податкового) періоду. Рядок 2 заголовної частини декларації доповнено полем, у якому зазначається базовий звітний період – календарний квартал або календарний рік. З метою розмежування граничного строку подання декларації протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу та граничного строку подання декларації протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року, при складанні декларації у рядку 2 заголовної частини декларації, платником зазначатиметься базовий звітний період - календарний квартал або календарний рік.
Також оновлено редакції розділу та рядка 26 декларації, додатків АВ та ЗП, внесено зміни до додатків ПН та РІ.
Детально із змінами можна ознайомитися у листі ДФС України від 11.10.2016 № 33190/7/99/99/15-02-01-17.

У разі внесення змін до повідомлення про прийняття працівника на роботу подається повідомлення "скасовуюче" і одночасно повідомлення "початкове"
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором власник підприємства, установи, організації або фізична особа повинна подати до територіальних органів Державної фіскальної служби за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування повідомлення про прийняття такого працівника на роботу.
Обов’язок з подання повідомлення поширюється виключно на трудові відносини (коли з працівником укладається трудовий договір).
Форма повідомлення про прийняття працівника на роботу затверджена постановою КМУ від 17.06.2015 р. № 413.
Пунктом 2 додатка до Постанови встановлено тип повідомлення:
"початкове" - подання інформації про прийняття працівника на роботу;
"скасовуюче" - подається у разі допущення помилки роботодавцем та необхідності внесення змін до повідомлення про прийняття працівника на роботу.
У разі допущення помилки роботодавцем та необхідності внесення змін до повідомлення про прийняття працівника на роботу подається повідомлення типу "скасовуюче" з помилковими даними і одночасно повідомлення типу "початкове" з правильними даними.
Накладення штрафу за подання уточнюючої інформації про прийнятих працівників до фіскальних органів чинним законодавством не передбачено.

Оновлено перелік реєстраторів розрахункових операцій
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що ДФС України наказом від 28.09.2016 N813 затвердила Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій (РРО).
Державний реєстр містить перелік РРО, дозволених до первинної реєстрації, а також первинна реєстрація яких заборонена.
До нього увійшло 145 моделей касових апаратів. Вони відповідають сучасним вимогам та забезпечують передачу контрольно-звітної інформації до органів фіскальної служби в електронній формі.
З оновленим переліком реєстраторів розрахункових операцій, які включені до Державного реєстру, можна ознайомитися на веб-порталі Державної фіскальної служби: sts.gov.ua/реєстри/Державний реєстраторів розрахункових операцій/.
При цьому, наказ ДФС від 16.06.2016 N535 "Про затвердження Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій" втратив чинність.

Неповернення при звільненні спеціального одягу та інших засобів індивідуального захисту, строк використання яких не настав, оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18%
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається, зокрема, вартість спеціального (форменого) одягу та взуття, що надаються роботодавцем у тимчасове користування платнику податку, який перебуває з ним у трудових відносинах.
Порядок забезпечення, перелік та граничні строки використання спеціального (у тому числі форменого) одягу, спеціального взуття та інших засобів індивідуального захисту встановлюються Кабінетом Міністрів України та/або галузевими нормами безоплатної видачі працівникам спеціального (форменого) одягу, спеціального взуття та інших засобів індивідуального захисту.
Враховуючи вищевикладене, якщо працівник, який припинає трудові відносини з працедавцем, не повертає йому спеціальний (у тому числі формений) одяг, спеціальне взуття та інші засоби індивідуального захисту, граничний строк використання яких не настав, то вартість такого майна включається до складу місячного оподатковуваного доходу і оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18%.
Зазначена норма передбачена пп.165.1.9 ст.165 Податкового кодексу України.

Якщо фінансова звітність не виправляється, то повторно подавати її разом з уточнюючою декларацією з податку на прибуток не потрібно
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що платник податку на прибуток разом з відповідною податковою декларацією подає квартальну або річну фінансову звітність (крім малих підприємств) у порядку, передбаченому для подання податкової декларації.
Малі підприємства - платники податку на прибуток подають разом з річною податковою декларацією річну фінансову звітність у порядку, передбаченому для подання податкової декларації (п. 46.2 ст. 46 Податкового кодексу України).
У разі виправлення помилок у фінансовій звітності підприємство керується П(С) БО 6 «Виправлення помилок і зміни у фінансових звітах», затвердженим наказом МФУ від 28.05.1999 № 137.
Виправлення помилок, допущених у фінансовій звітності, має здійснюватись з одночасним коригуванням податкової звітності.
При цьому, у разі якщо показники фінансової звітності, що була подана з декларацією з податку на прибуток за звітні (податкові) періоди, які уточнюються, не підлягають виправленню, то така фінансова звітність, разом з уточнюючою Декларацією повторно не подається.

Юридична особа при нарахуванні фізичній особі орендної плати утримує податок на доходи фізичних осіб за ставкою 18% та військовий збір за ставкою 1,5%
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку –фізичної особи включається дохід від надання майна в лізинг, оренду або суборенду (строкове володіння та/або користування).
Податковим агентом платника податку - орендодавця щодо його доходу від надання в оренду земельної ділянки сільськогосподарського призначення, земельної частки (паю), майнового паю є орендар.
При цьому об'єкт оподаткування визначається виходячи з розміру орендної плати, зазначеної в договорі оренди, але не менше, ніж мінімальна сума орендного платежу, встановлена законодавством з питань оренди землі.
Такі доходи оподатковуються податковим агентом під час їх нарахування (виплати) за ставкою 18% та військовим збором за ставкою 1,5%.
Отже, юридична особа (орендар) при нарахуванні (виплаті) фізичній особі (орендодавцю) доходу у вигляді орендної плати повинна утримати податок на доходи фізичних осіб за ставкою 18% та військовий збір за ставкою 1,5%.
Зазначена норма визначена пп. 164.2.5 ст. 164, пп. 170.1.1, пп. 170.1.4 ст. 170 та пп. 1.2 п. 16 1 підр.10 розд. XX Податкового кодексу України.

У разі несвоєчасної сплати (перерахування) податків фіскальним органом проводиться камеральна перевірка
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків, та даних системи електронного адміністрування ПДВ, а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.
Під час перевірки з’ясовуються, зокрема питання щодо своєчасності подання платником податків податкової декларації (розрахунку), своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати до бюджету належних сум податків (зборів) до бюджету.
За результатами камеральної перевірки у разі встановлення порушень складається акт у двох примірниках, який підписується посадовими особами такого органу, які проводили перевірку, і після реєстрації у контролюючому органі вручається або надсилається для підписання протягом трьох робочих днів платнику податків.
Таким чином, у разі несвоєчасної сплати (перерахування) суб’єктом господарювання до бюджету належних сум податків (зборів), контролюючим органом проводиться камеральна перевірка та за її результатами складається акт у двох примірниках, який після реєстрації його у контролюючому органі вручається (надсилається) для підписання платнику податків протягом трьох робочих днів.
Зазначена норма передбачена п.п. 75.1.1 ст. 75 та п. 86.2 ст. 86 Податкового кодексу України.

Яку суму єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування сплачують підприємці на єдиному податку?
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що починаючи з 1 травня по 30 листопада 2016 року підприємці, які застосовують спрощену систему оподаткування, сплачують єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) в розмірі від 319 до 7975 гривень.
Нагадуємо, для підприємців – платників єдиного податку єдиний внесок нараховується у розмірі 22% на суми, що визначаються такими платниками самостійно, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.
Мінімальний страховий внесок – визначається розрахунково як добуток мінімального розміру заробітної плати на розмір єдиного внеску, встановлений законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та підлягає сплаті щомісяця.
З 01.05.2016 мінімальна заробітна плата становить 1450 грн. Таким чином, мінімальний страховий внесок на травень – листопад 2016 року становить 319 грн. за місяць (1450 грн.* 0,22). Максимальний розмір єдиного внеску - 7975 гривень.
Єдиний внесок за себе мають право не сплачувати фізичні особи – підприємці на єдиному податку, які є пенсіонерами за віком або інвалідами та отримують, відповідно до закону, пенсію або соціальну допомогу.
Звертаємо увагу, єдиний внесок сплачується незалежно від того, отримували спрощенці дохід чи ні.
Нагадуємо, єдиний внесок за ІІІ квартал 2016 року підприємці повинні сплатити до 19 жовтня поточного року.

Повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань здійснюється виключно на підставі заяви платника податку
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань у випадках, передбачених законодавством, здійснюється виключно на підставі заяви платника податку (за винятком повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку на доходи фізичних осіб, які розраховуються органом ДФС на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік шляхом проведення перерахунку за загальним річним оподатковуваним доходом платника податку), яка може бути подана до територіального органу ДФС за місцем адміністрування (обліку) помилково та/або надміру сплаченої суми протягом 1095 днів від дня її виникнення.
Територіальні органи Державної фіскальної служби при поверненні помилково та/або надміру сплачених податків, зборів (обов’язкових платежів) керуються Порядком взаємодії територіальних органів Державної фіскальної служби України, місцевих фінансових органів та територіальних органів Державної казначейської служби України у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 15.12.2015 № 1146, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 31.12.2015 за № 1679/28124.
Довідково: Загальнодоступний інформаційно – довідковий ресурс (категорія 135.04).

Борг перед бюджетом та бюджетне відшкодування: правила взаємозаліку
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що Податковим кодексом України визначено, що у разі наявності у платника податку податкового боргу з ПДВ бюджетному відшкодуванню підлягає заявлена сума ПДВ, зменшена на суму такого податкового боргу. У разі відсутності податкового боргу з ПДВ, такий платник має право задекларувати суму від'ємного значення ПДВ, сформовану за результатами такої податкової звітності, до бюджетного відшкодування в рахунок погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до Державного бюджету України.
У Заяві про повернення суми бюджетного відшкодування та/або суми коштів на рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість платника податку, що перевищує суму, яка підлягає перерахуванню до бюджету (Додаток 4 до податкової декларації з ПДВ), яка подається у зв'язку з декларуванням від'ємного значення до бюджетного відшкодування, у відповідній таблиці в розрізі платежів відображаються коди бюджетної класифікації, рахунки платежу в ДКСУ, на які платник бажає перерахувати суму ПДВ, відображену в рядку 20.2.2 податкової декларації з ПДВ. Код бюджетної класифікації згідно з класифікацією доходів бюджету у 2016 році встановлено Законом України від 25 грудня 2015 року №928-VIII "Про Державний бюджет України на 2016 рік".
Бюджетне відшкодування сум ПДВ в рахунок погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до Державного бюджету України здійснюється після узгодження контролюючим органом заявленої суми бюджетного відшкодування за результатами перевірки.

Джерело: guru.ua

Категорії: Новости Днепропетровска Новости Никополя

18.10.2016 13:51