Новини Нікопольськoї ОДПІ

Новини Нікопольськoї ОДПІ

Роман Насіров зустрівся з Міністром торгівлі США Пенні Пріцкер
Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров взяв участь у зустрічі з Міністром торгівлі США Пенні Пріцкер та представниками американського бізнесу. Відбулось обговорення співпраці між країнами у митній та податковій сферах.
Під час зустрічі Роман Насіров повідомив про зміни, що відбулися в роботі фіскальної служби, та очікуваний результат від реформ.
«Завдяки реформам ДФС вдалося відчутно покращити роботу митних органів та спростити митні процедури. Ми докладаємо всіх зусиль, аби зробити вітчизняне податкове законодавство і податкову службу більше наближеними до платників податків», - зазначив Голова ДФС.
Він також нагадав, що Україна та США підписали Угоду про взаємну допомогу між митними адміністраціями обох країн, в Україні працювала технічна місія США. «Представники делегації США надали технічні рекомендації щодо реформ на українській митниці, за якими ми рухаємося».
Роман Насіров підкреслив, що завдяки проведеним реформам покращується інвестиційний клімат у країні, в тому числі покращується співпраця з американськими компаніями, які працюють в Україні. «Ми намагаємося оперативно реагувати на проблеми, які можуть виникати у компаній під час взаємодії з фіскальними органами», - додав він.

Роман Насіров: ДФС реалізовує всі завдання Уряду
ДФС постійно наповнює державний бюджет з рекордними обсягами податкових і митних надходжень та виконує завдання, поставлені Кабінетом Міністрів України. Про це повідомив Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров під час засідання Уряду.
Зокрема, серед останніх реалізованих проектів – запуск Єдиного вікна на митниці. ДФС повністю підготовила та запровадила програмне забезпечення для функціонування «Єдиного вікна», провела навчання для адміністраторів суміжних контролюючих служб та надала доступ до єдиної бази даних.
«З 1 серпня 2016 року за принципом «Єдиного вікна» оформлено понад 3500 митних декларацій», - зазначив Роман Насіров.
«Єдине вікно» дозволяє спростити проходження процедур при оформлені митних декларацій та автоматизує процес обміну інформацією з контролюючими службами», - додав Роман Насіров.
Нагадаємо, з 1 серпня 2016 року на пунктах митного контролю запрацювала автоматизована система «Єдине вікно», яке має на меті пришвидшити оформлення експортно-імпортних операцій. Це - один з елементів реформування митниці.
Система є повністю автоматизованою, дозволяє подавати документи один раз в одне місце і мінімізує контакти з держслужбовцями. «Єдине вікно» передбачає створення єдиної електронної бази даних, яка дозволяє різним службам контролю та митницям в автоматичному режимі обмінюватися інформацією про вантаж, який проходить через кордон України і про результати його державного контролю.

Роман Насіров: Завдяки впровадженню нових сервісів вдалося покращити показники роботи ДФС
З червня 2015 року розпочато системні реформи ДФС, які було узгоджено з МВФ та схвалено Урядом, та які фактично є дорожньою картою у стратегії реформування ДФС на 2 роки. Про це повідомив Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров під час засідання Уряду.
Він підкреслив, що серед найбільш важливих нововведень – електронізація сервісів, спрощення та покращення умов ведення бізнесу.
Зокрема, з лютого 2016 року запрацював в оновленому вигляді Електронний кабінет платника податків. Наразі кількість користувачів досягла 3,3 млн осіб. Крім того, в квітні цього року запроваджена Система електронного адміністрування реалізації пального (СЕАРП). Кількість платників акцизного податку з реалізації пального становить майже 4,5 тис.
«Основним результатом роботи Системи електронного адміністрування реалізації пального є збільшення надходжень акцизного податку. Зокрема, за квітень-серпень 2016 року надійшло 18 млрд грн., що на 7,5 млрд грн. більше, ніж за аналогічний період минулого року», - підкреслив очільник ДФС.
Серед інших важливих нововведень – запуск мобільних груп, Єдиного вікна на митниці, спрощення митних процедур.
«За принципом «Єдиного вікна» з 1 серпня 2016 року оформлено понад 3500 митних декларацій», - повідомив Роман Насіров.
Він також наголосив, що для створення найкращих умов для платників податків на території України діє 460 центрів обслуговування платників, якими за 8 місяців 2016 року було надано понад 20 млн послуг. Також відбувається реформа Офісу великих платників. Завдяки реформуванню Офісу за 8 місяців поточного року до державного бюджету було сплачено 137,6 млрд грн.


Мирослав Продан: Норвезькі компанії не мають проблем з митним оформленням риби та морепродуктів
Норвезькі компанії не мають проблемних питань із визначенням митної вартості риби та морепродуктів, які експортуються в Україну. Про це заявив в.о. заступника Голови ДФС Мирослав Продан під час першого засідання українсько-норвезької Міжурядової комісії з питань співробітництва у галузі торгівлі, підприємництва та економіки, яке відбулося в м.Осло.
За його словами, протягом січня-серпня поточного року в Україну з Норвегії імпортовано риби та морепродуктів на суму 77 млн. дол. США, що становить 78% від усього імпорту з Норвегії.
«Відсутність системних проблем з митною оцінкою риби та морепродуктів з Норвегії підтверджує позитивна тенденція щодо митного оформлення цих товарів порівняно з минулим роком. Так, на 5,1% зросла кількість товарів, оформлених за 1 методом, тобто за ціною контракту, та на 27,1% – товарів, ввезених по прямому контракту», – зазначив Мирослав Продан.
Водночас частка товарів, що імпортуються через посередників залишається значною, що робить такі зовнішньоекономічні операції непрозорими та ризиковими.
Посадовець також наголосив, що у разі виникнення будь-яких спірних питань ДФС готова до всебічного та об’єктивного розгляду таких звернень виключно в рамках національного законодавства та міжнародних зобов’язань.
У свою чергу ДФС розраховує на допомогу колег з митної адміністрації Норвегії, зокрема, щодо підтвердження задекларованої митної вартості.
«Отримання відповідей на всі наші запити забезпечить підтвердження автентичності документу та, як наслідок, задекларованої суб’єктом митної вартості», – підкреслив Мирослав Пордан.
Водночас, на думку посадовця, оперативному митному оформленню морепродуктів з Норвегії сприятиме й підписання ініційованого ДФС Протоколу про організацію обміну попередньою інформацією про товари та транспортні засоби, що переміщуються через державні кордони України та Королівства Норвегія.
Проект Протоколу було розроблено фахівцями ДФС за результатами домовленостей, досягнутими під час липневої зустрічі представників Посольства Норвегії в Україні, Асоціації «Українських імпортерів риби та морепродуктів» та представників Уряду.
«Документ спрямований на забезпечення сприятливих умов для торгівлі між Україною та Норвегію. Він передбачає прискорення виконання митних процедур відносно товарів і транспортних засобів, а також підвищення ефективності їх митного контролю», – зазначив Мирослав Продан.
Наразі зазначений проект передано на розгляд норвезької сторони.


Консультативна місія Європейського Союзу надасть 323 комплекти аналізаторів для посилення боротьби з контрабандою наркотиків
З метою вдосконалення роботи Державної фіскальної служби України щодо виявлення та аналізу наркотиків і речовин, що використовуються для їх виготовлення, 26-29 вересня 2016 року Консультативна місія ЄС (КМЄС) в Україні провела два курси тренінгів.
Ці заходи стали черговим підтвердженням підтримки України з боку європейських донорів (EUBAM, Група з підтримки для України в ЄС, Представництво ЄС в Україні, Twinning-проекти, Deutsche Gesellschaft für Internazionale Zusammenarbeit) та інших міжнародних партнерів.
Учасниками тренінгів стали 50 співробітників митниці з усієї країни.
«Ми вдячні нашим колегам за дієву підтримку процесів реформування митниці та підвищення її технічного і кадрового потенціалу. Це безумовно сприятиме підвищенню якості роботи наших фахівців з протидії контрабанді наркотиків та зміцнить захист кордонів нашої країни», - зазначив в.о. директора Департаменту боротьби з митними правопорушеннями ДФС Дмитро Горячов.
Тренінги, проведені представником Митної адміністрації Польщі Гжегожем Чернєвічем, фокусувалися на двох взаємопов’язаних компонентах: по-перше, як виявляти на кордонах та аналізувати наркотичні та вихідні речовини, наприклад, через оцінку ризиків та нові методики; по-друге, як використовувати технічне обладнання для цієї діяльності. Саме з цією метою КМЄС надасть українським митникам 323 комплекти для виявлення та аналізу наркотичних речовин.
"Завдяки Угоді про зону вільної торгівлі між Україною та ЄС, інтеграція економіки країни в європейську значно посилиться. Розширенням торгівлі неодмінно намагатимуться скористатися й злочинці для здійснення незаконної діяльності. Ми вітаємо реформи в ДФСУ щодо подолання контрабанди наркотиків, зброї та торгівлі людей", - заявив керівник Компоненту КМЄС з питань реформування сектору цивільної безпеки Брайан Річард.
Тренінги проводилися за системою "підготовка тренерів". Відтепер випускники курсу, а це, переважно, керівники середньої ланки, головні та старші інспектори підрозділів, відповідальні за протидію торгівлі наркотиків та контрабанді зброї, зможуть самотужки проводити навчання та ділитися здобутими знаннями зі своїми колегами.

Фізичні особи – платники сплатили 149 млн. гривень податку на нерухоме майно
У поточному році податок на нерухоме майно сплатять понад 350 тис. фізичних осіб. Саме такій кількості громадян нараховано суми податкових зобов’язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Про це повідомив директор Департаменту податків і зборів з фізичних осіб ДФС Павло Дроняк.
За його словами, платники сплатять до бюджету податок майже за 454 тис. об’єктів житлової нерухомості, при цьому оподатковуються вони за ставками, визначеними у 2015 році. Громадянам вручено понад 440 тисяч податкових повідомлень-рішень щодо сплати податку.
«Станом на 26 вересня до бюджету вже сплачено 149 млн. грн. податку на нерухоме майно. Водночас до кінця року ми очікуємо надходження до бюджету понад 250 млн. грн. податку», – зазначив Павло Дроняк.
Посадовець також нагадав, що у разі незгоди з визначеною у податковому повідомленні сумою податку громадяни мають право звернутися до податкового органу за місцем реєстрації та провести звірку даних. Однак зробити це вони мають протягом 60 днів з дня отримання податкового повідомлення, адже по завершенню цього терміну за несплачений податок вже нараховуватиметься пеня.
Звернутися до податкової інспекції повинні й ті особи, які проживають на території України, але мають житлову нерухомість на території ВЕЗ «Крим». Вони зобов’язані задекларувати таке майно для визначення загальної бази оподаткування та отримання пільги зі сплати податку.


Про актуальні питання податкового законодавства йшлося на семінарі для представників первинних профспілкових організацій
28 вересня п.р. за участі начальника управління організації роботи ГУ ДФС у Дніпропетровській області Манушак Осипової відбувся семінар для представників первинних профспілкових організацій Дніпропетровського обласного об’єднання профспілок на тему: «Зміни у Податковому кодексі України. Оподаткування профспілкових виплат. Неприбуткові організації».
На семінарі обговорювались останні зміни до Податкового кодексу України. Зокрема, розглянуто норми Постанови Кабінету міністрів України від 13.07.2016 №440 «Про затвердження Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру».
За словами Манушак Осипової: «Робота органів Державної фіскальної служби усіх рівнів направлена на прозорі і партнерські відносини з платниками податків. Кожен платник повинен бути упевнений, що наша служба – це партнер бізнесу, сервісна служба. У цьому – суть усіх реформ, що проводяться у фіскальній службі протягом останніх років. Основне завдання реформ органів ДФС – повне перетворення з контролюючого органу у сервісну службу. Розвиток сервісів для платників податків – одна з важливих задач, визначених ДФС України».
Учасники семінару отримали відповіді на актуальні питання та практичні поради застосування податкового законодавства.

З початку року Дніпропетровська митниця ДФС відкрила 85 справ про порушення митних правил
27 вересня п.р. в медіа-центрі "Мост-Днепр" відбулася прес- конференція на тему: «Протидія митним правопорушенням» за участі начальника відділу протидії митним правопору- шенням управління боротьби з митними правопорушеннями Дніпропетровської митниці ДФС Віталія Аксютіна.
За його словами: «З початку 2016 року Дніпропетровською митницею складено 85 протоколів про правопорушення митних правил на суму майже 108 млн. грн. В порівнянні з аналогічним періодом 2015 року, було складено 70 протоколів на суму майже 16 млн. грн. Варто відмітити, що за результатами розгляду митних справ про порушення митних правил накладено штраф в 40 справах на суму більше, ніж 3 млн. грн.".
Віталій Аксютін відмітив, що основними правопорушеннями при перетині кордону є подання документів з неправдивими відомостями відносно вартості і кількості товару, і його найменувань (побутова техніка, транспортні засоби тощо), а також не декларування товарів і транспортних засобів для комерційного призначення.

Керівництвом Нікопольської ОДПІ проведено зустріч з представниками агро-бізнесу
Проблемні питання, які виникають у роботі суб’єктів господарювання та шляхи їх вирішення обговорювалися під час зустрічі начальника Нікопольської ОДПІ Володимира Джавуна з представниками бізнесу. У заході взяли участь керівники підприємств, які провадять діяльність на території обслуговування Нікопольської ОДПІ.
– Мета сучасних реформ, які активно проходять у фіскальній службі, – це не тільки збільшення надходжень до бюджетів, а й ефективна взаємодія з бізнесом, і мінімізація безпосереднього втручання працівників служби у діяльність сумлінних платників. Наше завдання – не тиснути на бізнес, а сприяти його розвитку. Сьогоденна позиція фіскальної служби базується на підтриманні відкритого діалогу з бізнесом для обговорення проблемних для підприємців питань та спільного пошуку оптимальних шляхів їх вирішення, – відзначив Володимир Джавун.
Під час зустрічі обговорювались одні з найбільш хвилюючих для бізнесу питань – відшкодування податку на додану вартість, електронне адміністрування ПДВ, земельного податку, податку не нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки та легалізація заробітної плати.
Особлива увага під час зустрічі була приділена темі своєчасності сплати податків, зборів та платежів, зокрема ПДВ, до бюджетів всіх рівнів.
Також, у ході зустрічі підіймалися питання реформи державної фіскальної служби, проведення операції «Урожай-2016» та впровадження податкових змін.
Такі зустрічі проводяться з платниками податків на постійній основі. Їх головна мета – своєчасне та кваліфіковане вирішення проблемних питань. Податківці прагнуть вести відкритий й конструктивний діалог з платниками та досягати повного порозуміння.

За дев’ять місяців місцеві бюджети Нікопольського регіону отримали понад 135 млн грн земельного податку
За дев’ять місяців 2016 року у Нікопольському регіоні юридичні та фізичні особи сплатили 135,2 млн грн плати за землю, а саме: від юридичних осіб надійшло – 126,5 млн грн, від фізичних – 8,7 млн гривень. Ці кошти були спрямовані до місцевих бюджетів регіону.
Якщо порівнювати надходження цього платежу з аналогічним періодом минулого року, то коштів у поточному році до місцевих скарбниць перераховано на 43,5 млн. грн. або 47,4 відсотка більше. Доведене завдання виконано на 112,9 відсотки.
Аналізуючи надходження вересня 2016 року, заступник начальника Нікопольської ОДПІ Вікторія Радецька повідомила, що у порівнянні з даними аналогічного періоду 2015 року надходження у цьому році збільшено на 43,5 млн. грн. або 47,4 відсотка більше. Доведене завдання виконано на 112,9 відсотки. Приріст надходжень від фізичних осіб складає 3,5 млн. грн, від юридичних осіб – майже 40 млн. гривень.
Нагадаємо, що відповідно до пункту 274.1 статті 274 Податкового кодексу України ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі не більше 3 відсотків від їх нормативної грошової оцінки, а для сільськогосподарських угідь та земель загального користування – не більше 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки.


За спеціальне використання води та надр підприємства Нікопольського регіону сплатили понад 41,2 млн гривень
З початку року підприємства Нікопольського регіону, які у своїй діяльності використовують водні об'єкти, спрямували до бюджетів понад 1,6 мільйони гривень рентної плати. Згідно з бюджетним розписом надходження сплати за спеціальне використання води розподілено рівними частинами між державним та місцевими бюджетами.
Як повідомила заступник начальника Нікопольської ОДПІ Вікторія Радецька на сьогодні в Нікопольській ОДПІ зареєстровано 298 платника рентної плати за спецвикористання води, і їхня кількість постійно змінюється. Зокрема, фіскальна служба контролює повноту і своєчасність сплати податків з боку підприємств-водокористувачів регіону. Щодо тих суб'єктів господарювання, які упродовж півріччя не сплачують, або сплачують у неповному обсязі збір, фахівці ДФС направляють відповідні звернення до Департаменту екології та природних ресурсів Дніпропетровської облдержадміністрації щодо скасування їм дозволів на спеціальне водокористування. Так, у 2016 році направлено 1 таке звернення.
Крім того, за дев’ять місяців 15 платників сплатили 39,6 мільйон гривень рентної плати за користування надрами, у тому числі до державного бюджету надійшло 29,7 мільйони, до місцевих – 9,9 мільйона.

З початку року платники Нікопольської ОДПІ сплатили понад 214 млн грн ЄСВ
За словами першого заступника начальника Нікопольської ОДПІ Володимира Малиновського, за січень-вересень 2016 року платники Нікопольського регіону перерахували до бюджету 275,5 млн гривень єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, що складає 103,4 відс. до доведеного завдання, додатково бюджет отримав 9,0 млн гривень. Зокрема, у вересні поточного року платниками сплачено 31,8 млн гривень ЄСВ, що на 1,8 млн гривень більше встановленого завдання.
Нагадуємо, що з 2016 року роботодавці нараховують ЄСВ на суми нарахованої заробітної плати (доходу) найманим працівникам у розмірі 22% до визначеної бази нарахування єдиного внеску.
Також з початку року максимальну величину бази нарахування ЄСВ збільшено із 17 до 25 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб. Крім того, відтепер ЄСВ із заробітної плати (доходу) працівників (3,6%) не утримується.

Представники Місії EUВAM вивчали потреби у професійній підготовці працівників ДФС
Основні потреби працівників Державної фіскальної служби України у напрямі професійної підготовки розглядалися під час робочої зустрічі керівництва Департаменту спеціалізованої підготовки та кінологічного забезпечення ДФС з представниками Місії EUBAM.
Зустріч відбувалася в штаб-квартирі Місії в Одесі у рамках 11 фази діяльності Місії EUВAM.
Учасники обговорили плани та перспективи подальшої співпраці задля покращення процесу підвищення професійної компетентності кадрів для митниць ДФС, зокрема, розглядалася можливість залучення експертів EUВAM для участі у семінарах, тренінгах на базі Департаменту СПКЗ ДФС, а також залучення фахівців ДФС до участі у заходах EUBAM разом з експертами Місії. Також визначено пріоритети спільної роботи на майбутнє.
Представники Місії EUВAM запевнили, що і надалі будуть надавати підтримку Державній фіскальній службі України в процесі реформування.
У свою чергу, фахівці Департаменту подякували Місії EUВAM за плідне і конструктивне співробітництво та запевнили міжнародних експертів у подальшому підвищенні якості підготовки особового складу ДФС з метою приведення стандартів роботи до відповідних норм ЄС.

За вісім місяців поточного року співробітниками управління внутрішньої безпеки ГУ ДФС у Дніпропетровській області проведено понад 100 службових розслідувань та перевірок
На протязі січня – серпня 2016 року УВБ ГУ ДФС області проведено 115 службових розслідувань та перевірок, за результатами яких:
- розпочато 26 кримінальних проваджень у відношенні працівників фіскальної служби;
- винесено 37 подань керівникам територіальних підрозділів ГУ ДФС у Дніпропетровській області щодо вжиття заходів реагування, усунення недоліків та притягнення винних осіб до відповідальності;
- до дисциплінарної відповідальності притягнуто 26 працівників територіальних підрозділів ГУ ДФС області.
Проведено 27 перевірок стану охорони приміщень підрозділів ГУ ДФС області, при цьому у всіх випадках виявлені недоліки.
В ході профілактичних заходів щодо недопущення корупційних проявів з боку працівників ГУ ДФС області, УВБ проведено понад 240 лекцій та співбесід з ними та кандидатами на вступ до лав служби.
Перевірено 88 кандидатів на зайняття посад в підрозділах ГУ ДФС області, з яких 4 відмовлено у призначені на посаду.
Крім того, за вісім місяців поточного року з питань запобігання проявам корупції було розміщено 18 публікацій у пресі та відбулось 32 виступи на телебаченні та радіо.

Чергову «схему» ухилення від сплати податків ліквідовано в Дніпропетровській області
Працівниками податкової міліції Дніпропетровської області в рамках проведення операції „Урожай-2016” ліквідовано незаконну діяльність групи осіб направлену на ухилення від сплати податків в особливо великих розмірах.
Встановлено, що ухилення від сплати податків здійснювалися при експортних операціях сільгосппродукції.
На підставі ухвал суду проведено обшуки за місцями реєстрації, знаходження, проживання фігурантів провадження, а також в офісних приміщеннях, що належать та використовують фігурантами.
За результатами обшуків вилучено мобільні телефони, документацію та 485 тонн ячменю орієнтовною вартістю 2 млн. грн.
Слідчі дії тривають.

Майже на 3 тисячі євро недооцінили "прожектори сценічні" під час митного оформлення
За даними Дніпропетровської митниці ДФС 20 лютого 2015 року на митну територію України в зоні діяльності Ягодинської митниці ДФС з Німеччини на адресу українського підприємства було переміщено та в подальшому оформлено в митному від- ношенні товар – «прожектора сценічні», вартістю 625,5 доларів США (за курсом НБУ – 17 тисяч 112 гривень).
Департаментом боротьби з митними правопорушеннями 29 червня 2016 року на адресу Дніпропетровської митниці ДФС скеровано відповідь митних органів Королівства Нідерланди з долученими завіреними копіями документів, які були підставою для експортування товару.
При порівнянні інформації, наявної в матеріалах митного оформлення із відомостями, зазначеними у документах, які надійшли до Дніпропетровської митниці ДФС виявлено розбіжності в частині вартості товару, походження, його відправника та одержувача.
Так, згідно відомостей, загальна вартість товару експортованого на адресу української фірми складає 3 тисячі 570 Євро (за курсом НБУ станом на 20.02.2015 – 111 тисяч 068 гривень).
Таким чином, керівник підприємства вчинив дії спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу документів, як підстава для ввезення в Україну товарів, які містять неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.
Зазначені дії мають ознаки порушення митних правил, передбаченого частиною 1 статті 483 Митного кодексу України.

З початку року бюджету відшкодовано понад 24 мільйони гривень збитків від фінансових злочинів
Протягом січня – серпня 2016 року слідчі Головного управління ДФС у Дніпропетровській області розслідували 527 кримінальних проваджень, з яких 373 – прийнято до провадження у поточному році.
Досудове розслідування закінчено з 169 кримінальних провадження, з яких до суду з обвинувальним актом направлено 45 проваджень, а також 28 кримінальних провадження направлено до суду для вирішення питання про звільнення особи від кримінальної відповідальності. Ще 96 кримінальних проваджень закрито.
Крім того, за вісім місяців 2016 року за підслідністю направлено 93 кримінальних провадження, приєднано до інших проваджень 39 кримінальних провадження. Зупинено 14 кримінальних проваджень.
Завдяки розслідуваним справам слідчими ДФС Дніпропет- ровської області впродовж січня – серпня поточного року відшкодована сума нанесених державі збитків у розмірі 24 мільйони 494 тисячі гривень.

Актуально для платників єдиного внеску: про рахунки для його сплати!
Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що Реєстр рахунків для сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у розрізі областей розміщено на головній сторінці веб-порталу ДФС України у розділі «Законодавство» – підрозділ «ЄСВ» за посиланням: http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri- -perelik/reestri/214641.html
Для отримання інформації щодо рахунків для сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) для платників, що обліковуються в органах ДФС Дніпропетровської області, необхідно завантажити у Додаткових матеріалах: «Дніпропетровська область».
Для платників єдиного внеску рахунки розміщені на головній сторінці офіційного субсайту «Територіальні органи ДФС у Дніпропетровській області»: кнопка «Бюджетні рахунки» – розділ «Рахунки місцевих та державних бюджетів для платників» – підрозділ «Перелік рахунків за видами загальнообов’язкового державного соціального страхування» за посиланням:
http://dp.sfs.gov.ua/byudjetni-rahunki/

Про факти порушення митного оформлення вивезення транспортного засобу
Днями, до відділу митного оформлення Дніпропетровської митниці ДФС звернувся громадянин Туреччини із заявою про надання дозволу на вивезення транспортного засобу – автомобіля марки «BMW M6» 2009 року випуску, за межі митної території України.
Проведеною перевіркою було встановлено, що згідно центральної бази даних Державної фіскальної служби України, вказаний вище автомобіль 16 вересня 2015 року було ввезено в зоні діяльності Харківської митниці ДФС в режими «тимчасове ввезення на 1 рік».
В митні органи громадянин Туреччини до закінчення строку тимчасового ввезення з метою його продовження не звертався. Тож, на теперішній час автомобіль «BMW M6», 2009 року випуску, за межі митної території України не вивезений.
Таким чином, громадянин Туреччини перевищив встановлений статтею 380 Митного кодексу України строк тимчасового ввезення транспортного засобу особистого користування на митну територію України більше ніж на три доби.
Зазначені дії мають ознаки порушення митних правил, передбаченого частиною 2 статті 481 Митного кодексу України.

Реєстр неприбуткових організацій та установ в Електронному кабінеті платника
Державна фіскальна служба України повідомляє про доопрацювання електронного сервісу Електронний кабінет платника (оновлена версія) в частині розширення функціональних можливостей режиму «Інформація з реєстрів». Зокрема, створено нову вкладку «Реєстр неприбуткових організацій та установ», що забезпечує оприлюднення та пошук даних щодо платників податків, яких включено до нового Реєстру неприбуткових установ та організацій (інформація оприлюднюється відповідно до пункту 12 Постанови Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 р. №440 «Про затвердження Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру»).
Також найближчим часом за допомогою електронного сервісу «Електронний кабінет платника» (оновлена версія) буде надано можливість подання реєстраційної заяви за формою 1-РН в електронному вигляді.
Звертаємо увагу, що реєстраційна заява за ф.№1-РН може бути подана засобами електронного зв'язку в електронному вигляді, якщо установчі документи неприбуткової організації оприлюдненні на порталі електронних сервісів відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» (абзац п'ятий пункту 6 Постанови №440).
Нагадуємо, що інформація з реєстрів ДФС, яка є відкритою та загальнодоступною, оприлюднюється у відкритій частині електронного сервісу «Електронний кабінет платника» в режимі реального часу. Користувачі мають можливість завантажити, зберегти та роздрукувати оприлюднену інформацію.

Дії фізичної особи підприємця - платника єдиного податку у разі перевищення обсягу доходу, визначеного для платника єдиного податку відповідної групи
Відповідно до п. 293.8 ст. 293 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) ставки, встановлені п. 293.3 - 293.5 ст. 293 Кодексу, застосовується з урахуванням таких особливостей:
1) платники єдиного податку першої групи, які у календарному кварталі перевищили обсяг доходу, визначений для таких платників у п. 291.4 ст. 291 ПКУ, з наступного календарного кварталу за заявою переходять на застосування ставки єдиного податку, визначеної для платників єдиного податку другої або третьої групи, або відмовляються від застосування спрощеної системи оподаткування.
Такі платники до суми перевищення зобов’язані застосувати ставку єдиного податку у розмірі 15 відсотків.
Заява подається не пізніше 20 числа місяця, наступного за календарним кварталом, у якому допущено перевищення обсягу доходу;
2) платники єдиного податку другої групи, які перевищили у податковому (звітному) періоді обсяг доходу, визначений для таких платників у п. 291.4 ст. 291 Кодексу, в наступному податковому (звітному) кварталі за заявою переходять на застосування ставки єдиного податку, визначеної для платників єдиного податку третьої групи, або відмовляються від застосування спрощеної системи оподаткування.
Такі платники до суми перевищення зобов’язані застосувати ставку єдиного податку у розмірі 15 відсотків.
Заява подається не пізніше 20 числа місяця, наступного за календарним кварталом, у якому допущено перевищення обсягу доходу;
3) платники єдиного податку третьої групи (фізичні особи - підприємці), які перевищили у податковому (звітному) періоді обсяг доходу, визначений для таких платників у п. 291.4 ст. 291 ПКУ, до суми перевищення застосовують ставку єдиного податку у розмірі 15 відсотків, а також зобов’язані у порядку, встановленому цією главою, перейти на сплату інших податків і зборів, встановлених ПКУ.
Заява подається не пізніше 20 числа місяця, наступного за календарним кварталом, у якому допущено перевищення обсягу доходу.

Щодо оподаткування податком на доходи фізичних осіб доходів нарахованих (виплачених, наданих) у вигляді винагороди за цивільно-правовими договорами за виконання робіт (надання послуг)
Відповідно до п.п. 164.2.2 п. 164.2 ст. 164 розд. IV Податкового кодексу України (далі – Кодекс) суми винагород та інших виплат, нарахованих (виплаче- них) платнику податку відповідно до умов цивільно-правового договору (контракту) включаються до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку.
При нарахуванні доходів у вигляді винагороди за цивільно-правовими договорами за виконання робіт (надання послуг) база оподаткування визначається як нарахована сума такої винагороди (абзац другий п. 164.6 ст. 164 Кодексу).
Однак, слід зауважити, що з 01 січня 2016 року набрав чинності Закон України від 24 грудня 2015 року №909-УІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» (далі - Закон №909), яким, зокрема, внесено зміни до Закону України від 08 липня 2010 року №2464-VІ «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» в частині скасування утримання єдиного внеску з фізичних осіб, які виконують роботи (надають послуги) за цивільно-правовими договорами на підприємствах, в установах,організаціях, у інших юридичних осіб (роботодавців) чи у фізичних осіб – підприємців або осіб, які забезпечують себе роботою самостійно.
Крім того, Законом №909 до Кодексу внесено зміни в частині встановлення єдиної ставки податку на доходи фізичних осіб у розмірі 18 відсотків зокрема, для доходів у вигляді суми винагород, нарахованих (виплачених) платнику податку за цивільно-правовими договорами (п. 167.1 ст. 167 Кодексу).
Враховуючи викладене, оскільки Законом №909 з 01 січня 2016 року скасовано утримання єдиного внеску з фізичних осіб, які отримують винагороди за цивільно-правовими договорами, то база оподаткування ПДФО дорівнює нарахованим сумам таких винагород, до яких застосовується ставка 18 відсотків.

Щодо оподаткування податком на доходи фізичних осіб сум комунальних платежів, яка відшкодовуються податковим агентом фізичній особі - орендодавцю, відповідно до договору оренди
Відповідно до пп. 14.1.54 п. 14.1 ст. 14 розділу І Податкового кодексу України (далі – Кодекс), дохід з джерелом їх походження з України - це будь-який дохід, отриманий резидентами або нерезидентами, у тому числі від будь-яких видів їх діяльності на території України (включаючи виплату (нарахування) винагороди іноземними роботодавцями), її континентальному шельфі, у виключній (морській) економічній зоні, у тому числі, доходів від надання резидентам або нерезидентам в оренду (користування) майна, розташованого в Україні.
Згідно з нормою глави 58 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року № 435-IV із змінами та доповненнями (далі – ЦКУ) за договором найму (оренди) наймодавець передає або зобов’язується передати наймачеві майно у користування за плату на певний строк.
Відповідно до ст. 762 глави 58 ЦКУ за користування майном з наймача справляється плата, розмір якої встановлюється договором найму.
Згідно з підпунктами 170.1.1 та 170.1.2 п. 170.1 ст. 170 Кодексу податковим агентом платника податку - орендодавця щодо доходу, отриманого від надання в оренду нерухомого майна є орендар.
Відповідно до п.п. «а» п. 176.2 ст. 176 ПКУ особи, які відповідно до Кодексу, мають статус податкових агентів, зобов’язані своєчасно та повністю нараховувати, утримувати та сплачувати (перераховувати) до бюджету податок з доходу, що виплачується на користь платника податку та оподатковується до або під час такої виплати за її рахунок.
Враховуючи вищевикладене, податковий агент при виплаті доходу фізичній особі - орендодавцю, у вигляді сум комунальних платежів, зобов’язаний нарахувати, утримати та сплатити (перераховувати) податок на доходи фізичних осіб за ставкою, визначеною п. 167.1 ст. 167 Кодексу (18 відсотків).

Щодо коду документа
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що у зв'язку зі зверненнями суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності Державною фіскальною службою України листом від 13.09.2016 р. № 30393/7/99-99-18-02-01-17 було надано роз’яснення щодо коду документу, а саме: при декларуванні упаковок, етикеток, марок акцизного податку та інших подібних товарів, що ввозяться у митному режимі тимчасового ввезення на безоплатній основі на підставі зовнішньоекономічних договорів (контрактів) щодо комерційної операції та у подальшому будуть вивезені за межі митної території України разом з відповідними товарами, переміщення яких є комерційною операцією, відомості про відповідний зовнішньоекономічний договір (контракт), умовами якого передбачені комерційна операція щодо основних товарів та безоплатне переміщення таких інших товарів, вносяться до графі 44 митної декларації під кодом документа "4000" відповідно до Класифікатора документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 20.09.2012 N 1011 (некласифікований зовнішньоекономічний договір (контракт).
При вивезенні таких товарів разом з товарами, переміщення яких є торговою операцією, відомості про відповідні договори (контракти) зазначаються в загальному порядку.
(Лист ДФС України від 13.09.2016 р. № 30393/7/99-99-18-02-01-17 розміщено на офіційному веб – порталі ДФС України.

Щодо порядку відкриття рахунку у системі електронного адміністрування ПДВ у разі повторної реєстрації особи як платника ПДВ
Правові основи функціонування системи електронного адміністрування ПДВ регулюються статтею 2001 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) та регламентуються Порядком електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року N 569 (далі - Порядок N 569).
Відповідно до пункту 4 Порядку N 569 рахунок у системі електронного адміністрування ПДВ (далі - електронний рахунок) відкривається платнику податку Державною казначейською службою (далі - Казначейство) автоматично на безоплатній основі.
Згідно з пунктом 6 Порядку N 569 Казначейство відповідно до вимог статті 69 Кодексу надсилає ДФС повідомлення про відкриття електронного рахунка/ додаткового електронного рахунка у день відкриття рахунка. Після надходження такого повідомлення ДФС інформує платника податку про реквізити його електронних рахунків.
У разі повторної реєстрації особи платником податку йому відкривається новий електронний рахунок (пункт 8 Порядку N 569).
Згідно з інформаційними базами даних ДФС, платнику податку відкрито новий електронний рахунок.
(Лист ДФС України від 30.08.2016 р. № 18745/6/99-99-15-03-02-15 розміщено на офіційному веб – порталі ДФС України).

Щодо оподаткування доходу, виплаченого фізичній особі - підприємцю, отриманого від виду діяльності, який не зазначено у документі, що підтверджує її державну реєстрацію
Відповідно до п. 177.6 ст. 177 розд. IV Податкового кодексу України (далі – Кодекс) у разі якщо фізична особа - підприємець отримує інші доходи, ніж від провадження підприємницької діяльності, у межах обраних ним видів такої діяльності, такі доходи оподатковуються за загальними правилами, встановленими Кодексом для платників податку - фізичних осіб.
Так, при виплаті доходу податковий агент відповідно до п.п. 168.1.1 п. 168.1 ст. 168 Кодексу зобов’язаний утримати податок на доходи фізичних осіб із суми виплаченого доходу, використовуючи ставку податку, визначену в ст. 167 Кодексу.
Згідно із Довідником ознак доходів, наведених у додатку до Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4, сума винагород та інших виплат, нарахованих (виплачених) платнику податку відповідно до умов цивільно-правового договору відображається у податковому розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (далі – податковий розрахунок за ф. 1ДФ) під ознакою доходу «102».
Разом з тим, відповідно до п. 177.8 ст. 177 розд. IV Кодексу, під час нарахування (виплати) фізичній особі - підприємцю доходу від здійснення нею підприємницької діяльності у межах обраних ним видів такої діяльності, якщо фізичною особою - підприємцем, яка отримує такий дохід, надано копію документу, що підтверджує її державну реєстрацію відповідно до закону як суб’єкта підприємницької діяльності, податкові агенти не утримують податок на доходи у джерела виплати.
При цьому, сума винагород та інших виплат, нарахованих (виплачених) на користь таких фізичних осіб - підприємців, відображається у податковому розрахунку за ф. 1ДФ під ознакою доходу «157». Це правило не застосовується в разі нарахування (виплати) доходу за виконання певної роботи та/або надання послуги згідно з цивільно-правовим договором, коли буде встановлено, що відносини за таким договором фактично є трудовими, а сторони договору можуть бути прирівняні до працівника чи роботодавця відповідно до підпунктів 14.1.195 та 14.1.222 п. 14.1 ст. 14 Кодексу.
Таким чином, сума оподатковуваного доходу, виплачена фізичній особі - підприємцю, отримана від виду діяльності, який не зазначено у документі, що підтверджує її державну реєстрацію, відображається в податковому розрахунку за ф. 1ДФ під ознакою доходу «157».
(Лист ДФС України від 15.09.2016 № 20119/6/99-95-42-02-16 розміщено на офіційному веб – порталі ДФС України).

Щодо розстрочення та відстрочення грошових зобов’язань або податкового боргу
Відповідно до пункту 100.2 статті 100 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) платник податків має право звернутися до контролюючого органу із заявою про розстрочення та відстрочення грошових зобов’язань або податкового боргу.
Порядок розстрочення (відстрочення) грошових зобов’язань (податкового боргу) платників податків затверджений наказом Міністерства доходів і зборів України від 10.10.2013 № 574, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 31.10.2013 за № 1853/24385.
Розстроченням, відстроченням грошових зобов’язань або податкового боргу згідно з пунктом 100.1 статті 100 Кодексу є перенесення строків сплати платником податків його грошових зобов’язань або податкового боргу під проценти, розмір яких дорівнює розміру пені, визначеному пунктом 129.4 статті 129 Кодексу.
Отже, при розстроченні (відстроченні) грошових зобов’язань (податкового боргу) відповідно до статті 100 Кодексу нараховуються проценти за користування таким розстроченням (відстроченням).
Частиною 2 статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України (далі – КАСУ) передбачено, що суд у виняткових випадках може відстрочити або розстрочити виконання, змінити чи встановити спосіб і порядок виконання рішення.
Постанови та ухвали суду в адміністративних справах, що набрали законної сили, є обов’язковими до виконання на всій території України згідно із частиною п’ятою статті 124 Конституції України та статтею 14 КАСУ.
Відповідно до підпункту 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 Кодексу після закінчення встановлених Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов’язання на суму податкового боргу нараховується пеня.
Пеня – це сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов’язань, не сплачених у встановлені законодавством строки (підпункт 14.1.162 пункту 14.1 статті 14 Кодексу).
Тобто, незалежно від того, з яких причин платником податку не було своєчасно погашено узгоджену суму грошового зобов’язання, такий платник після фактичного погашення податкового боргу повинен сплатити пеню у розмірі, який залежить від періоду прострочення.
(Лист ДФС України від 21.09.2016 № 20548/6/99-99-17-01-15 розміщено на офіційному веб – порталі ДФС України).

Яким чином оподатковується дохід, отриманий фізичною особою – підприємцем від видів діяльності, не зазначених в реєстраційних даних платника податку?
Відповідно до п.177.6 ст.177 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс) у разі, якщо фізична особа – підприємець (далі – ФОП) отримує інші доходи, ніж від провадження підприємницької діяльності, у межах обраних ним видів такої діяльності, такі доходи оподатковуються за загальними правилами, встановленими Кодексом для платників податку – фізичних осіб.
Пунктом 177.8 ст.177 Кодексу визначено, що під час нарахування (виплати) ФОП від здійснення нею підприємницької діяльності, суб’єкт господарювання та/або самозайнята особа, які нараховують (виплачують) такий дохід, не утримують податок на доходи у джерела виплати, якщо ФОП, яка отримує такий дохід, надано копію документу, що підтверджує її державну реєстрацію відповідно до закону як суб’єкта підприємницької діяльності. Це правило не застосовується в разі нарахування (виплати) доходу за виконання певної роботи та/або надання послуги згідно з цивільно-правовим договором, коли буде встановлено, що відносини за таким договором фактично є трудовими, а сторони договору можуть бути прирівняні до працівника чи роботодавця відповідно до п.п.14.1.195 та 14.1.222 п.14.1 ст.14 Кодексу.

Продаж садового будинку та земельної ділянки, на якій він розташований за окремими цивільно-правовими договорами, оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставкою 5%
Дохід, отриманий платником податку від продажу (обміну) не частіше одного разу протягом звітного податкового року житлового будинку, квартири або їх частини, кімнати, садового (дачного) будинку (включаючи земельну ділянку, на якій розташовані такі об’єкти, а також господарсько-побутові споруди та будівлі, розташовані на такій земельній ділянці), а також земельної ділянки, що не перевищує норми безоплатної передачі, визначеної статтею 121 Земельного кодексу України залежно від її призначення, та за умови перебування такого майна у власності платника податку понад три роки, не оподатковується.
Разом з тим, дохід, отриманий платником податку від продажу протягом звітного податкового року більш як одного з зазначених об’єктів нерухомості, або від продажу не зазначеного об’єкта нерухомості, підлягає оподаткуванню за ставкою 5%.
Отже, оподаткування доходу, отриманого від продажу вищезазначеного нерухомого майна залежить від кількості цивільно-правових договорів.
Тобто при продажу житлового (садового) будинку та земельної ділянки, на якій розташований такий будинок, окремими цивільно-правовими договорами, слід розглядати як продаж більш як одного з об’єктів протягом звітного податкового року з відповідним оподаткування за ставкою 5 %.
Зазначена норма передбачена п. 172.2 ст. 172 ПКУ Податкового кодексу України

Якщо фізична особа продає рухоме майно юридичній особі чи підприємцю, така особа вважається податковим агентом
Якщо стороною договору купівлі – продажу об’єкта рухомого майна є юридична особа чи фізична особа – підприємець, така особа вважається податковим агентом платника податку та зобов’язана виконати всі функції податкового агента.
При цьому податковий агент утримує податок за ставками, визначеними відповідно до п.173.1 або п.173.2 ст.173 Податкового кодексу з урахуванням інформації про черговість продажу рухомого майна, зазначеної платником податку у договорі купівлі-продажу чи в окремій заяві.
Зазначена норма передбачена п.173.3 ст.173 Податкового кодексу України.

Члени сім'ї фізичної особи першого ступеня споріднення
Для цілей наслідків здійснення операцій у податковому обліку членами сім'ї фізичної особи першого ступеня споріднення вважаються її батьки, чоловік або дружина, діти, у тому числі усиновлені.
Інші члени сім'ї фізичної особи вважаються такими, що мають другий ступінь споріднення.
Зазначена норма визначена пп. 14.1.263 ст. 14 Податкового кодексу України.

Відповідальність за неподання (несвоєчасне подання) податкової звітності відокремленим підрозділом несе юридична особа
Неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов’язаними нараховувати та сплачувати податки, збори, податкових декларацій (розрахунків), тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Відповідальність за порушення податкового законодавства відокремленим підрозділом юридичної особи несе юридична особа, до складу якої він входить.
Отже, відповідальність за неподання або несвоєчасне подання відокремленим підрозділом юридичної особи податкових декларацій (розрахунків) несе юридична особа, до складу якої входить такий відокремлений підрозділ.
Зазначена норма передбачена п.п. 47.1.1 ст. 47 та п. 120.1 ст.120 Податкового кодексу України.

Право на податкову знижку
Право на податкову знижку мають громадяни, які протягом 2015 року отримували дохід у вигляді заробітної плати, сплачували податок на доходи фізичних осіб та понесли витрати:
- на навчання закладам освіти за себе або членів сім’ї першого ступеня споріднення;
- у вигляді сплати процентів за користування іпотечним житловим кредитом;
- на оплату вартості державних послуг, пов’язаних з усиновленням дитини;
- на будівництво (придбання) доступного житла;
- на переобладнання транспортного засобу, у зв’язку з використанням біопалива;
- інші.
Повний перелік витрат, які включаються до податкової знижки, зазначено у статі 166 Податкового кодексу України.
Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у декларації про майновий стан і доходи за 2015 рік, яку необхідно подати до податкової інспекції за місцем проживання (реєстрації в паспорті) до 31 грудня 2016 року.
Якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним, не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься.

Громадяни, яких звільнено від сплати земельного податку
Нікопольська ОДПІ повідомляє про пільги щодо сплати земельного податку для фізичних осіб.
Від сплати земельного податку звільняються:
- інваліди першої і другої групи;
- фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років;
- пенсіонери (за віком);
- ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»;
- фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.
Звільнення від сплати земельного податку для таких категорій фізичних осіб поширюється на земельні ділянки:
- для ведення особистого селянського господарства - у розмірі не більш як 2 гектари;
- для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах - не більш як 0,25 гектара, в селищах - не більш як 0,15 гектара, в містах - не більш як 0,10 гектара;
- для індивідуального дачного будівництва - не більш як 0,10 гектара;
- для будівництва індивідуальних гаражів - не більш як 0,01 гектара;
- для ведення садівництва - не більш як 0,12 гектара.
Зазначена норма передбачена п. 281.1 та п. 281.2 ст. 281 Податкового кодексу України.

Що є базою оподаткування ПДФО для доходів в іноземній валюті
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до п. 164.3 ст. 164 розділу IV ПКУ при визначенні бази оподаткування враховуються всі доходи платника податку, отримані ним як у грошовій, так і не грошовій формах.
Згідно із п. 164.4 ст. 164 ПКУ під час нарахування (отримання) доходів, отриманих у вигляді валютних цінностей або інших активів (вартість яких виражена в іноземній валюті або міжнародних розрахункових одиницях), такі доходи перераховуються у гривні за валютним курсом Національного банку України, що діє на момент нарахування (отримання) таких доходів.
Враховуючи вищевикладене, базою оподаткування податком на доходи фізичних осіб для доходів, які отримані платником податку в іноземній валюті, є ці доходи, що перераховані у гривню за валютним курсом Національного банку України, який діяв на момент нарахування (отримання) таких доходів.

Перелік документів для реєстрації РРО
Нікопольська ОДПІ нагадує про те, що суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій формі при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування і послуг повинні застосовувати зареєстровані в податковій інспекції за основним місцем обліку персоналізовані опломбовані РРО, які переведені у фіскальний режим роботи. Реєстрації в контролюючому органі підлягають РРО, модифікації яких включені до Державного реєстру РРО, з урахуванням сфер їх застосування та за умови, що строк служби, установлений у технічній документації на РРО, не вичерпався, а також з урахуванням строків первинної реєстрації, установлених Державним реєстром РРО.
Для реєстрації РРО суб'єкт господарювання подає до контролюючого органу:
заяву про реєстрацію РРО за формою № 1-РРО, яка має бути підписана керівником суб'єкта господарювання або фізичною особою - підприємцем із зазначенням дати подання;
копію документа, що підтверджує факт купівлі або безоплатного отримання РРО у власність, іншого документа, що підтверджує право власності або користування РРО;
копію документа на право власності або іншого документа, що дає право на розміщення господарської одиниці, де буде використовуватися РРО;
копію паспорта (формуляра) РРО та копію паспорта модема (у разі застосування зовнішнього модема);
копію договору суб'єкта господарювання з ЦСО про технічне обслуговування та ремонт РРО.
Копії документів засвідчуються підписом керівника суб'єкта господарювання або особистим підписом фізичної особи - підприємця.

З 1 травня по 30 листопада “спрощенці” сплачують єдиний внесок у розмірі 319 грн. на місяць
Для підприємців єдиного податку єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) нараховується у розмірі 22% на суми, що визначаються такими платниками самостійно, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.
Мінімальний страховий внесок – визначається розрахунково як добуток мінімального розміру заробітної плати на розмір внеску, встановлений законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та підлягає сплаті щомісяця.
З 01.05.2016 мінімальна заробітна плата - 1450 грн. Тобто, мінімальний страховий внесок на травень – листопад 2016 року становить 319 грн. за місяць (1450 грн.* 0,22).
Право на звільнення від сплати єдиного внеску за себе мають фізичні особи - підприємці єдиного податку за умови, що вони є пенсіонерами за віком або інвалідами та отримують, відповідно до закону, пенсію або соціальну допомогу.
Таким чином, платниками – спрощенцями єдиний внесок сплачується незалежно від того, отримували вони дохід чи ні.
Більш детальніше на офіційному веб-порталі ДФС України у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (категорія 301.04.02).

Обов’язкова реєстрація платником ПДВ!
Відповідно до ст. 183 Податкового кодексу України будь – яка особа, яка підлягає обов’язковій реєстрації як платник ПДВ, подає до контролюючого органу за своїм місцезнаходженням реєстраційну заяву не пізніше 10 числа календарного місяця, що настає за місяцем, в якому вперше досягнуто обсягу оподатковуваних операцій понад 1 мільйон гривень.
У випадку якщо особа, що підлягає обов’язковій реєстрації як платник ПДВ, не подала своєчасно Заяву та, відповідно, не зареєструвалася як платник ПДВ, контролюючий орган зобов’язаний самостійно за результатами проведення документальної перевірки визначити суму податкового зобов’язання з ПДВ без врахування сум податку, нарахованих під час придбання товарів/послуг, та застосувати штраф у розмірі 25 відсотків (50 відсотків – при повторному порушенні) суми такого зобов’язання.

Продаж овочів і фруктів із власної садиби не оподатковується!
Не оподатковуються доходи фізичних осіб, отримані від продажу власної сільськогосподарської продукції, що вирощена, зібрана, виготовлена, вироблена, оброблена та/або перероблена безпосередньо фізичною особою на земельних ділянках, наданих їй у розмірах, встановлених Земельним кодексом України для ведення:
- садівництва та/або для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибні ділянки) та/або для індивідуального дачного будівництва. При цьому якщо власник сільськогосподарської продукції має ще земельні частки (паї), виділені в натурі (на місцевості), але не використовує їх (здає в оренду або обслуговує), отримані ним доходи від продажу сільськогосподарської продукції не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу;
- особистого селянського господарства та/або земельні частки (паї), виділені в натурі (на місцевості), сукупний розмір яких не перевищує 2 гектари. При цьому розмір земельних ділянок, зазначених в абзаці другому цього підпункту, а також розмір виділених в натурі (на місцевості) земельних часток (паїв), які не використовуються (здаються в оренду, обслуговуються), не враховуються. У разі перевищення розміру площі земельних ділянок більше 2 гектар, дохід від продажу сільськогосподарської продукції підлягає оподаткуванню на загальних підставах (ПДФО за ставками 18 % і військовим збором – 1,5 %).
Діяльність, пов'язана з веденням особистого селянського господарства, не відноситься до підприємницької діяльності.
При продажу сільськогосподарської продукції (крім продукції тваринництва) її власник має подати податковому агенту копію довідки про наявність у нього земельних ділянок (форма 3-ДФ, затверджена наказом Міністерства доходів і зборів України від 17.01.2014 №32).
Оригінал довідки зберігається у власника сільськогосподарської продукції протягом строку позовної давності з дати закінчення дії такої довідки. Довідка видається сільською, селищною або міською радою за місцем податкової адреси (місцем проживання) платника податку протягом п'яти робочих днів з дня отримання відповідною радою письмової заяви про видачу такої довідки.

Продаж квартири – як та скільки сплатити податків
Насамперед, зазначимо, за яких умов не сплачується дохід від продажу (обміну) житлового будинку, квартири (їх частини), кімнати тощо: якщо продаж не частіше 1 разу на календарний рік (з 1 січня по 31 грудня) та за умови перебування такого майна у власності продавця більше трьох років.
Це означає, що для того, щоб уникнути зайвого оподаткування, недостатньо лише здійснювати продаж будинку чи квартири не частіше одного разу на рік, а ще необхідно, щоб з моменту придбання такого майна і до моменту продажу минуло не менше трьох років.
Винятком є лише спадкове майно, яке можна без сплати податку з доходів продати незалежно від строку володіння ним (пп.172.1 ст.172 Податкового кодексу).
В інших випадках при продажу власником нерухомості більше одного разу на рік або нерухомості, якою він володіє менше 3-х років, сплачується податок на доходи фізичних осіб за ставкою 5% та військовий збір за ставкою 1,5%.
Сума податку визначається та сплачується самостійно власником нерухомості через банківські установи до нотаріального посвідчення договору купівлі - продажу. Крім того, такий дохід від продажу відображається ним у податковій декларації про майновий стан і доходи.
Більш детальніше в листі ДФС України від 10.03.2016 №2520/О/99-99-17-03-03-14 за електронним посиланням: http://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-konsultatsii/konsultatsii-dlya-fizichnih-osib/67160.html.

Сектор організації роботи

Джерело: guru.ua

Категорії: Новости Днепропетровска Новости Никополя

03.10.2016 15:51