Новини Нікопольськoї ОДПІ

Новини Нікопольськoї ОДПІ
Роман Насіров: За зниженими ставками акцизу розмитнено більше 6 тисяч автомобілів
Після набуття чинності закону, який передбачає зниження ставок акцизного збору на вживані транспортні засоби, було розмитнено більше 6 тисяч імпортних автомобілів з преференцією по акцизу «172». Про це заявив Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров.
«З моменту набуття чинності закону України №1389 про тимчасове зниження ставки акцизу на вживані автомобілі процедуру розмитнення за новими правилами вже пройшли 6008 вживаних автомобілів. Загальна сума коштів, сплачених за розмитнення цих транспортних засобів – майже 270 млн гривень», - зазначив Роман Насіров.
Він також нагадав, що знижені ставки акцизного збору розповсюджується на транспортні засоби, виготовлені після 1 січня 2010 року, та діятимуть до 31 грудня 2018 року. Нормами Закону №1389 встановлено, що знижені ставки акцизного податку не застосовуються якщо легкові автомобілі мають походження з країни, визнаної державою-окупантом згідно із законом України та/або визнаної державою-агресором по відношенню до України згідно із законодавством, або ввозяться з території такої держави-окупанта (агресора) та/або з окупованої території України, визначеної такою згідно із законом України.

Мирослав Продан: Співпраця України з сусідніми держави посилить боротьбу з контрабандою на кордоні
Виконуючий обов’язки заступника Голови ДФС Мирослав Продан взяв участь у зустрічі з Генеральним директором Європейського офісу з питань боротьби з шахрайством (EuropeanAnti-Fraud Office (OLAF) Джованні Кесслером та керівниками митних адміністрацій Румунії та Молдови, яка відбулася в м. Албіца (Румунія).
Під час зустрічі сторони обговорили розвиток взаємодії ДФС з Європейським бюро з питань боротьби із шахрайством (OLAF) та митними відомствами Румунії та Молдови у сфері боротьби з митними правопорушеннями.
Мирослав Продан підкреслив важливість розширення співпраці між відомствами для посилення боротьби з контрабандою та покращення роботи митних органів.
«Для нас дуже важливо залучення успішного досвіду інших країн у цій сфері. Ми аналізуємо найкращі здобутки та напрацювання наших колег, аби адаптувати їх до наших реалій», - підкреслив він.
Також Мирослав Продан разом з представниками Румунії та Молдови проаналізували спільні заходи, які проводять служби у сфері боротьби з незаконним переміщенням тютюнових виробів через кордони держав. Зокрема, реалізацію «Оперативного плану по боротьбі з незаконнім обігом тютюнових виробів - 2016», підписаного ДФС, Національним агентством фіскального адміністрування Румунії та Митною службою при Міністерстві фінансів Республіки Молдова.
«На даний момент незаконне переміщення тютюнових виробів є одним із найпоширеніших порушень на кордоні з Молдовою та Румунією. В результаті подібних правопорушень бюджет втрачає значну частку надходжень. Скоординована співпраця України з сусідніми державами є ефективним способом вирішення цієї проблеми. Тому наші країни об’єднані єдиною метою – покрашення митного контролю на кордонах та захист фінансової безпеки держави», - підкреслив Мирослав Продан.

Підприємствам, які готові відмовитися від сумнівних податкових кредитів, гарантують підтримку і допомогу
Про це заявила в.о. начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Оксана Томчук під час зустрічі з керівниками сільськогосподарських підприємств: «Я хочу, щоб ви знали - всі схеми ми знаємо і бачимо, - сказала Оксана Томчук. – Ця ситуація знаходиться не тільки на контролі ДФС, але і правоохоронних органів. Але ми дійсно зацікавлені, щоб ви працювали, бо в державі сьогодні складна ситуація. Запевняю, у нас немає наміру впроваджувати якісь страшні заходи проти бізнесу. Навпаки. Ми готові підтримати вас і допомагати вам. Працює бізнес – живе країна», - підкреслила Оксана Томчук.
Крім масштабного використання в аграрному бізнесі сумнівних податкових кредитів, Оксана Томчук окреслила ще низку проблем в цій галузі. Серед основних, це ухилення від сплати податків і зборів з фонду оплати праці: «Держава крок з свого боку зробила, – відзначила Оксана Томчук. - Ставка ЄСВ істотно у 2016 році знижена. Робіть і ви свій крок – легалізуйте зарплату, припиніть платити в «конвертах».
Також, Оксана Томчук говорила з аграріями про розрахунки за земельні паї: «Перегляньте орендну плату у поточному році добровільно, внесіть відповідні зміни у договори, заплатіть орендодавцям індексовану плату, не очікуючи судових справ, - звернулася до аграріїв Оксана Томчук. – Давайте навчимося говорити правду і працювати чесно. Повторюю, задача ДФС сьогодні – зробити для вас максимально сприятливі умови, а не створювати вам проблеми з правоохоронними органами. Ми готові вас вислухати і допомогти. Звертайтеся - я відкрита і зустрінусь з кожним», - заявила Оксана Томчук, підводячи підсумки зустрічі.

Понад 2,7 мільярди гривень податку на додану вартість надійшло до Державного бюджету від платників Дніпропетровщини
Протягом восьми місяців поточного року платниками Дніпропетровського регіону сплачено до Державного бюджету України 2 мільярди 747,8 мільйонів грн. податку на додану вартість.
«У порівнянні з аналогічним періодом минулого року надходження збільшилися на 996,3 мільйонів гривень», – зазначила перший заступник начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Вікторія Каліногорська.
За результатами декларування за вісім місяців поточного року обсяги поставок склали 137 мільярдів 127,7 мільйонів грн. та у порівнянні з аналогічним періодом минулого року збільшились на 20 мільярдів 552,5 мільйонів грн.
Крім того, за січень – серпень 2016 року фактично повернуто на поточні рахунки платників податків 416,5 мільйонів гривень ПДВ.

За вісім місяців на сервіс «Пульс» звернулося 185 платників Дніпропетровщини
Впродовж січня – серпня поточного року на телефонний номер сервісу ДФС України «Пульс» від громадян Дніпропетровської області надійшло 185 звернень. Порівняно з відповідним періодом минулого року їх кількість зменшилася на 336 одиниць або на 35,5 відсотків.
Усі звернення розглянуто та вирішено згідно з чинним законодавством.
Найчастіше платники порушували питання щодо подання звітності та реєстрації накладних (84 звернення або 46,93%). Крім того, 49 платників порушували питання щодо організації роботи територіальних органів ГУ ДФС у Дніпропетровській області, 31 дзвінок стосувався роботи системи електронного адміністрування ПДВ. З приводу перевірок суб’єктів господарювання звернулися 6 платників, роботи ЦОП – 5 .
«Головний принцип роботи сервісу «Пульс» – зворотній зв’язок та оперативне вирішення питань платників. Ефектом такого зворотного зв’язку стає покращення сервісного супроводу підприємництва краю», – зазначила перший заступник начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Вікторія Каліногорська.
Нагадаємо, номер телефону сервісу ДФСУ «Пульс» (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.

Протягом восьми місяців поточного року центри обслуговування платників Дніпропетровщини надали понад 178 тисяч адмінпослуг
На сьогодні 36 Центрів обслуговування платників Головного управління ДФС у Дніпропетровській області надають 23 види адміністративних послуг. Діяльність центрів забезпечує 303 працівника структурних підрозділів, задіяних у роботі ЦОПів. Впродовж січня – серпня 2016 року ЦОПами області надано 178,1 тисяч адміністративних послуг. Загалом працівниками ЦОПів органів ДФС у Дніпропетровській області надано 1мільйон 805,1 тисяч послуг.
«З метою підвищення ефективності та якості надання послуг у Центрах обслуговування платників проводяться письмові опитування за допомогою розташованої скриньки пропозицій та побажань», – зазначила перший заступник начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Вікторія Каліногорська.
Вона також нагадала, що окрім отримання адміністративних, консультативних та інформаційних послуг, відвідувачі Центрів обслуговування платників мають можливість подати податкову звітність та одержати ключі електронного цифрового підпису.
З переліком адміністративних послуг, що надаються територіальними органами ДФС Дніпропетровщини та Інформаційними картками адмінпослуг можна ознайомитись на субсайті ГУ ДФС у Дніпропетровській області у розділі «Адміністративні послуги» (http://dp.sfs.gov.ua/diialnist/mistsya-nadannya-administrativnih-poslu/) та у Центрах обслуговування платників області.

Майже на 7 відсотків збільшилася кількість митних декларацій, оформлених митниками Дніпропетровщини
За січень – серпень 2016 року на 6,61 відсотків збільшилася кількість митних декларацій, оформлених Дніпропетровською митницею ДФС у порівнянні з відповідним періодом минулого року.
«Так, за вісім місяців поточного року митниками області оформлено 98 тисяч 277 митних декларацій, серед яких 46 тисяч 619 – на експорт і 42 тисячі 439 – на імпорт товарів. Станом на перше вересня поточного року у Дніпропетровській області зареєстровано 6 тисяч 443 суб’єкта зовнішньоекономічної діяльності, що на 4,54 відсотки більше, ніж було зареєстровано в аналогічному періоді минулого року», – зазначив заступник начальника Дніпропетровської митниці ДФС Ігор Диба.
Основними імпортерами Дніпропетровщини є: країни Європейського Союзу, доля яких в імпорті складає 42,49%, країни СНД – 30,3%, країни Азії – 16,7%.
Із загальної структури експорту по Дніпропетровській митниці найбільші обсяги вивезених українських товарів до країн Європейського Союзу – 37,53%, країн СНД – 28,96%, країн Азії – 24,59%.

Платники Нікопольського регіону сплатили понад 820 млн грн податків і зборів
Така сума надійшла до зведеного бюджету у січні-серпні 2016 року від платників Нікопольського регіону. Про це повідомив начальник Нікопольської ОДПІ Володимир Джавун.
До державного бюджету сплачено 294,2 млн грн, що на 74,3 млн грн більше фактичних надходжень за відповідний період минулого року, або на 33,8 відсотка. Бюджетні призначення виконані на 104,2 відсотка.
У тому числі до держбюджету надійшло 105,4 млн грн податку на доходи фізичних осіб. Фактичний збір ПДВ за вісім місяців 2016 року становить 105,7 млн грн., що більше минулорічних надходжень на 59,8 млн грн. Військового збору платники регіону перерахували 33,7 млн грн.
За вісім місяців 2016 року до місцевих бюджетів надійшло майже 534,4 млн грн, що на 136,9 млн грн, або на 34,5 відс. більше, ніж торік.
Левова частка надходжень до місцевих скарбниць – податок на доходи фізичних осіб, його сплата складає 316,2 млн грн, що на 77,4 млн грн. більше, ніж за аналогічний період минулого року.
Надходження по платі за землю – 119,7 млн грн., в т.ч. юридичні особи – 112,0 млн грн., фізичні особи – 7,7 млн грн.
Також підприємці Нікопольського регіону сплатили 40,4 млн грн єдиного податку, що на 52,5 відс. перевищило показники аналогічного періоду минулого року.
Крім того, за січень - серпень 2016 року на загальнодержавне соціальне страхування сплачено 243,7 млн грн ЄСВ.
– Підбиваючи підсумки проведеної роботи з наповнення бюджетів усіх рівнів, слід зазначити, що впевнено зберігається позитивна тенденція щодо збільшення надходжень за рахунок добровільної сплати податків. Це свідчить про плідну співпрацю та налагодження партнерських стосунків з платниками податків, – наголосив Володимир Джавун.

Платниками податків сплачено понад 300 млн грн податку на доходи фізичних осіб
За січень – серпень 2016 року платники Нікопольського регіону до місцевих бюджетів перерахували 316,2 млн грн податку на доходи фізичних осіб.
Це на 77,4 млн грн, або на 32,4 відсотки більше, ніж у відповідному періоді 2015 року. Про це повідомив перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський.
Зростанню надходжень податку на доходи фізичних осіб у поточному році значною мірою пов’язана з тим, що цього року почала діяти єдина 18-відсоткова ставка.
Також збільшенню надходжень сприяє й спільна робота органів виконавчої влади, місцевого самоврядування та фіскальної служби з питань легалізації трудових відносин.

"Спрощенці" Нікопольського регіону сплатили до місцевих бюджетів понад 40 млн гривень єдиного податку
Платники єдиного податку Нікопольського регіону за січень – серпень 2016 року поповнили місцеві бюджет майже на 40,4 млн грн, проти минулого року надходження зросли на 13,9 млн гривень.
Як повідомив перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський, юридичні особи – платники перерахували 10,3 млн грн єдиного податку, фізичні особи – підприємці платники єдиного податку першої та другої груп – 21,0 млн гривень. Представники четвертої групи, до якої відносяться сільськогосподарські товаровиробники, з початку року сплатили 9,0 млн гривень.
Нагадуємо про те, що Кабінет Міністрів України Постановою від 13 липня 2016 р. №439 затвердив Порядок здійснення органами доходів і зборів контролю за досягненням фізичними особами - підприємцями платниками єдиного податку другої і третьої груп обсягу доходу, визначеного пунктом 296.10 статті 296 Податкового кодексу України.
Вказаним пунктом встановлено законодавчу норму, завдяки якій підприємці, які є платниками єдиного податку другої і третьої груп, не застосовують реєстратори розрахункових операцій за умови, що обсяг їх доходу протягом календарного року не перевищить 1 млн гривень.
Зокрема, для визначення фактичного обсягу доходу враховуються в сукупності усі види доходів, які отримані платником єдиного податку від провадження підприємницької діяльності протягом календарного року незалежно від обраних видів діяльності.
Для отримання податкової інформації органи ДФС мають право звертатися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин з письмовими запитами про подання податкової інформації, необхідної для здійснення податкового контролю, проведення зустрічних звірок даних суб'єктів господарювання стосовно платників єдиного податку та проводити документальні позапланові або фактичні перевірки щодо визначення фактичного отриманого обсягу доходу протягом календарного року.

Про факти порушення митного оформлення вивезення транспортного засобу
Днями, до відділу митного оформлення Дніпропетровської митниці ДФС звернувся громадянин Туреччини із заявою про надання дозволу на вивезення транспортного засобу – автомобіля марки «BMW M6» 2009 року випуску, за межі митної території України.
Проведеною перевіркою було встановлено, що згідно центральної бази даних Державної фіскальної служби України, вказаний вище автомобіль 16 вересня 2015 року було ввезено в зоні діяльності Харківської митниці ДФС в режими «тимчасове ввезення на 1 рік».
В митні органи громадянин Туреччини до закінчення строку тимчасового ввезення з метою його продовження не звертався. Тож, на теперішній час автомобіль «BMW M6», 2009 року випуску, за межі митної території України не вивезений.
Таким чином, громадянин Туреччини перевищив встановлений статтею 380 Митного кодексу України строк тимчасового ввезення транспортного засобу особистого користування на митну територію України більше ніж на три доби.
Зазначені дії мають ознаки порушення митних правил, передбаченого частиною 2 статті 481 Митного кодексу України.

На Дніпропетровщині відбулося чергове засідання Громадської ради при ГУ ДФС у Дніпропетровській області
Одним з питань, що розглядалися під час засідання Громадської ради було обговорення основних положень проекту Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України», запропонованого Міністерством фінансів України. Члени Громадської ради зазначили, що для підтримки економіки країни необхідні зміни в оподаткуванні, які перш за все зменшили б податковий вплив на бізнес.
Також, учасникам засідання доведено підсумки роботи ГУ ДФС у Дніпропетровській області в напрямку наповнення бюджетів усіх рівнів за січень – серпень 2016 року; розглянуто концепцію про перегляд підстав втручання в діяльність суб’єктів господарювання, а також напрямки діяльності ГУ ДФС у Дніпропетровській області щодо недопущення виплати заробітної плати у «конвертах» та боротьби з правопорушеннями у сфері оподаткування.
Основним при обговоренні питань оподаткування члени Громадської ради вважали не лише наповнення державного і місцевого бюджету, але і застосування принципу рівності при сплаті податків.

З початку року органами ДФС Дніпропетровщини видано понад 9000 ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними та тютюновими виробами
За вісім місяців 2016 року Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області ви- дано 9046 ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними та тютюновими виробами (взагалі станом на 1 вересня поточного року діє 12504 ліцензії).
Крім того, ведеться систематичний контроль за своєчасністю щоквартальної сплати суб’єктами господарювання за ліцензії на право роздрібної торгівлі. Так, з початку 2016 року призупинено дію 1469 ліцензій за несвоєчасну сплату чергового платежу.
Слід зазначити, що за вісім місяців поточного року, за порушення законодавства в частині продажу алкогольних та тютюнових виробів анульовано 1285 ліцензій, у тому числі 33 ліцензії за порушення законодавства в частині продажу зазначених товарів особам, які не досягли 18 років.

Про електронний сервіс ДФС «Акредитований центр сертифікації ключів»
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що про порядок отримання безкоштовних послуг електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП), які надають пункти реєстрації користувачів Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС України (далі – АЦСК ІДД ДФС), можна дізнатись за допомогою електронного сервісу Державної фіскальної служби України «Акредитований центр сертифікації ключів», що розміщений на головній сторінці офіційного веб-порталу ДФС (http://sfs.gov.ua).
Безкоштовне надання послуг ЕЦП здійснюється АЦСК ІДД ДФС органам державної влади, органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам та організаціям всіх форм власності, іншим суб’єктами господарської діяльності та фізичним особам.
Робота АЦСК ІДД ДФС забезпечується сучасним програмно-технічним комплексом, у складі якого використовуються програмно-апаратні рішення, які забезпечують високий рівень надійності захисту інформації.
До послуг ЕЦП, які надаються АЦСК ІДД ДФС належать:
- реєстрація заявників;
- надання у користування надійних засобів ЕЦП;
- допомога при генерації відкритих та особистих ключів;
- обслуговування посилених сертифікатів ключів заявників, що включає сертифікацію відкритих ключів заявників, розповсюдження та зберігання посилених сертифікатів ключів, управління статусом посилених сертифікатів ключів та розповсюдження інформації про статус сертифікатів ключів;
- надання послуги фіксування часу;
- консультативні послуги у сфері ЕЦП за зверненням підписувачів.
Переглянути перелік документів для отримання послуг ЕЦП та завантажити форми реєстраційних документів разом зі зразками їх заповнення платники можуть у розділі «Реєстрація користувачів» головної сторінки офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД ДФС за посиланням: http://acskidd.gov.ua/r_kor

Отримати ЕЦП можливо лише за новими формами реєстраційних документів
Нікопольська ОДПІ нагадує, що відповідно до наказу Інформаційно-довідкового департаменту ДФС від 10.08.2016 №118 «Про внесення змін до наказу ІДД ДФС від 17.02.2015 №15» (далі – Наказ №118) з 5 вересня поточного року набули чинності нові форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП).
Наказом №118 затверджено нову редакцію наступних реєстраційних форм:
- Реєстраційна картка (для юридичної особи);
- Реєстраційна картка (для фізичної особи/ фізичної особи – підприємця);
- Додаток до розділу 2 Реєстраційної картки;
Переглянути та завантажити актуальні форми реєстраційних документів для отримання послуг ЕЦП можна у розділі «Реєстрація користувачів» офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД ДФС за посиланням:

Фіскальна служба та громадськість Дніпропетровщини взяли участь в онлайн-трансляції обговорення змін до Податкового кодексу України
Експертна зустріч, на якій обговорювались питання змін до Податкового кодексу України у складі представників податкової служби, органів місцевої влади, бізнесу та громадськості, відбулася у Дніпропетровському регіональному інституті державного управління Національної академії державного управління при Президентові України в режимі відеоконференції.
Під час експертної зустрічі за участю керівництва Міністерства фінансів України обговорювали проект Закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України". Зокрема: переведення всієї методології на Міністерство фінансів України; адміністрування усіх баз даних Мінфіном чи ДП при Мінфіні; запровадження електронного кабінету платника податків, запровадження єдиного публічного реєстру заяв на відшкодування ПДВ; збільшення терміну реєстрації податкових накладних; запровадження "податкових канікул" тощо.
В ході обговорення свою думку висловили експерти чотирьох регіонів та висловили ряд пропозицій до проекту Закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України".

Шановні клієнти АЦСК ІДД ДФС!
Наказом Інформаційно-довідкового департаменту ДФС від 10.08.2016 №118 «Про внесення змін до наказу ІДД ДФС від 17.02.2015 №15» затверджено нову редакцію наступних реєстраційних форм:
Реєстраційна картка (для юридичної особи);
Реєстраційна картка (для фізичної особи/ фізичної особи – підприємця);
Додаток до розділу 2 Реєстраційної картки.
Нові форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису набувають чинності з 5 вересня
2016 року.
Форми реєстраційних документів попереднього зразка будуть прийматися віддаленими пунктами реєстрації користувачів АЦСК ІДД ДФС до 2 вересня 2016 року включно.
Переглянути та завантажити актуальні форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису можна у розділі «Реєстрація користувачів» офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД ДФС.

ДФС проведе опитування для оцінки якості обслуговування
Понад 1,3 млн платників податків оцінюватимуть якість обслуговування у службі. У рамках створення сучасної системи обслуговування платників податків протягом жовтня 2016 року ДФС за підтримки Німецького товариства з міжнародного співробітництва (GIZ) буде проведено широкомасштабне опитування.
Це опитування дозволить ідентифікувати проблемні питання, які виникають при взаємодії громадян з фіскальними органами, та оперативно вирішити їх. Отримані результати будуть використані для підготовки плану дій з удосконалення сервісів ДФС, для навчання і мотивації працівників, що повністю відповідає стратегії розвитку ДФС на 2016-2018 роки.
Опитування буде анонімним та добровільним. Усі відповіді залишаться конфіденційними і будуть використані виключно в цілях опитування.
Результати опитування будуть оприлюднені на офіційному веб-порталі ДФС та сторінці ДФС у Facebook одразу після їх опрацювання.

ДФС готує інвестиційний проект на розбудову пунктів пропуску на українсько-польському кордоні
Уряд планує виділити Державній фіскальній службі України кошти на фінансування Проекту з розбудови прикордонної дорожньої інфраструктури та облаштування пунктів пропуску з отриманого кредиту Уряду Польщі на умовах пов’язаної допомоги. Відповідний законопроект направлено до Верховної Ради України.
Наразі фахівці ДФС готують інвестиційний план використання зазначених коштів.
Крім того, на найближчому засіданні Комісії з питань пунктів пропуску та прикордонної інфраструктури українсько-польської Міжурядової координаційної ради буде розглянуто питання щодо розширення мережі прикордонних пунктів пропуску на українсько-польському державному кордоні.
Так, зокрема, передбачено відкриття нового пункту пропуску „Нижанковичі – Мальховичі” у рамках Угоди у формі обміну нотами між Кабінетом Міністрів України та Урядом Республіки Польща про створення на українсько-польському державному кордоні міжнародного пункту пропуску для автомобільного сполучення Нижанковичі – Мальховичі від 19.09.2012.

Антикорупційний сервіс «Пульс»
З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності територіальних органів Фіскальної служби України нагадуємо платникам податків про функціонування антикорупційного сервісу Фіскальної служби України «Пульс», який доступний клієнтам податкової служби та митниці. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.
Ефективний сервіс за гарячою лінією попереджує: труднощі в спілкуванні; некоректне ставлення; перевищення повноважень; неякісне обслуговування; та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.

Яким чином заповнювати заяву про реєстрацію платника ПДВ новоутвореними підприємствами або фізичними особами-підприємцями при поданні документів державному реєстратору, чи можуть бути не заповнені деякі пункти заяви?
Реєстрація платником ПДВ новоутвореним суб’єктом господарювання здійснюється за добровільним рішенням, відповідно до вимог ст.182 та 183 розділу V Податкового Кодексу України та регламентується розділом III Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 №1130.
При заповненні заяви про добровільну реєстрацію платником ПДВ не обов’язково заповнювати(або заповнювати як прочерк) такі данні:
Розділ 1 Заяви, що подається як додаток до заяви про державну реєстрацію фізичної особи-підприємця;
Розділ 1,2 Заяви , яка подана юридичною особою як додаток до заяви про державну реєстрацію юридичної особи;
Частин 2 та 3 розділу 7 Заяви;
Розділ 9 Заяви, якщо заявник не є учасником договору про спільну діяльність, управителем майна або інвестором угоди про розподіл продукції;
Розділ 5 Заяви заповнюється згідно з додатком до неї «Причини реєстрації платником податку на додану вартість або критерії, за якими платник відповідає вимогам розділу V Кодексу», сам додаток до контролюючого не подається.
У частині першій розділу 7 та розділі 8 заяви про добровільну реєстрацію платником ПДВ зазначається «0».
Правила, порядок та строки розгляду контролюючими органами заяв, поданих засобами електронного зв’язку або як додаток до реєстраційної картки, є такими самими, як і для заяв, поданих у паперовому вигляді.

Вартість нагород не оподатковується ПДФО
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що статтею 165 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – Кодекс) визначені доходи, які не включаються до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу, та не оподатковуються податком на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО).
Так, відповідно до підпункту 165.1.38 пункту 165.1 статті 165 Кодексу не оподатковуються ПДФО вартість орденів, медалей, знаків, кубків, дипломів, грамот та квітів, якими відзначаються працівники, інші категорії громадян та/або переможці змагань, конкурсів.

Про оподаткування податком на доходи фізичних осіб пасивних доходів
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що оподаткування пасивних доходів податком на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) регламентується пунктом 167.5 статті 167 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – Кодекс).
Так, відповідно до пункту 167.5 Кодексу ставки податку на пасивні доходи до бази оподаткування встановлюються у таких розмірах:
- 18% – для пасивних доходів, у тому числі нарахованих у вигляді дивідендів по акціях та/або інвестиційних сертифікатах, що виплачуються інститутами спільного інвестування (крім зазначених у підпункті 167.5.2 цього пункту) (підпункт 167.5.1 пункту 167.5 статті 167 Кодексу);
- 5% – для доходів у вигляді дивідендів по акціях та корпоративних правах, нарахованих резидентами – платниками податку на прибуток підприємств (крім доходів у вигляді дивідендів по акціях, інвестиційних сертифікатах, які виплачуються інститутами спільного інвестування) (підпункт 167.5.2 пункту 167.5 статті 167 Кодексу).
У розділі IV «Податок на доходи фізичних осіб» термін «пасивні доходи» означає такі доходи (підпункт 167.5.3 пункту 167.5 статті 167 Кодексу):
- проценти на поточний або депозитний (вкладний) банківський рахунок;
- проценти на вклад (депозит) у кредитних спілках;
- інші проценти (у тому числі дисконтні доходи);
- процентний або дисконтний дохід за іменним ощадним (депозитним) сертифікатом;
- плата (відсотки), що розподіляється відповідно до пайових членських внесків членів кредитної спілки;
- дохід, який виплачується компанією, що управляє активами інституту спільного інвестування, на розміщені активи відповідно до закону, включаючи дохід, що виплачується (нараховується) емітентом у результаті викупу (погашення) цінних паперів інституту спільного інвестування, який визначається як різниця між сумою, отриманою від викупу, та сумою коштів або вартістю майна, сплаченою платником податку продавцю (у тому числі емітенту) у зв’язку з придбанням таких цінних паперів, як компенсація їх вартості;
- дохід за іпотечними цінними паперами (іпотечними облігаціями та сертифікатами) відповідно до закону;
- відсотки (дисконт), отриманий власником облігації від їх емітента відповідно до закону;
- дохід за сертифікатом фонду операцій з нерухомістю та дохід, отриманий платником податку у результаті викупу (погашення) управителем сертифікатів фонду операцій з нерухомістю в порядку, визначеному в проспекті емісії сертифікатів;
- інвестиційний прибуток, включаючи прибуток від операцій з облігаціями внутрішніх державних позик, у тому числі від зміни курсу іноземної валюти;
- роялті;
- дивіденди.

До уваги декларантів і митних брокерів: щодо коду документа!
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що у зв’язку зі зверненнями суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності ДФС України у листі від 13.09.2016 №30393/7/99-99-18-02- 01-17 (далі – лист ДФС №30393) повідомила наступне.
При декларуванні упаковок, етикеток, марок акцизного податку та інших подібних товарів, що ввозяться у митному режимі тимчасового ввезення на безоплатній основі на підставі зовнішньоекономічних договорів (контрактів) щодо комерційної операції та у подальшому будуть вивезені за межі митної території України разом з відповідними товарами, переміщення яких є комерційною операцією, відомості про відповідний зовнішньоекономічний договір (контракт), умовами якого передбачені комерційна операція щодо основних товарів та безоплатне переміщення таких інших товарів, вносяться до графи 44 митної декларації під кодом документа «4000» «Некласифікований зовнішньоекономічний договір (контракт)» відповідно до Класифікатора документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 20.09.2012 №1011 «Про затвердження відомчих класифікаторів інформації з питань державної митної справи, які використовуються у процесі оформлення митних декларацій» з внесеними змінами та доповненнями.
При вивезенні таких товарів разом з товарами, переміщення яких є торговою операцією, відомості про відповідні договори (контракти) зазначаються у загальному порядку.
Лист №30393 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС.

До ВРУ подано проект Закону про Державний бюджет України на 2017 рік
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що на розгляд Верховної Ради України (далі – ВРУ) подано проект про Державний бюджет України на 2017 рік (далі – Законопроект).
Документ зареєстровано 15.09. 2016 за №5000 та 19.09.2016 передано на розгляд комітетів ВРУ.
Законопроект та пояснювальна записка до нього розміщені на офіційному веб-порталі ВРУ.

До ВРУ передано проект Закону про внесення змін до Податкового кодексу України
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що на розгляд Верховної Ради України (далі – ВРУ) подано проект Закону про внесення змін до Податкового кодексу України (далі – Законопроект).
Документ зареєстровано 15.09. 2016 за №5132 та 19.09.2016 передано на розгляд комітетів ВРУ.
Законопроект, пояснювальна записка та порівняльна таблиця до нього розміщені на офіційному веб-порталі ВРУ.

Уряд затвердив переліки: товарів, які мають біржове котирування, та світових товарних бірж
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до підпункту 39.2.1.3 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – Кодекс) постановою Кабінету Міністрів України від 08.08.2016 №616 (далі – Постанова №616) затверджено перелік товарів, що мають біржове котирування, а також перелік світових товарних бірж для удосконалення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням.
Статтею 39 Кодексу визначено, що платник податку, який бере участь у контрольованій операції, повинен визначати обсяг його оподаткованого прибутку відповідно до принципу «витягнутої руки». Контрольованими є операції з вивезення у митному режимі експорту та/або ввезення у митному режимі імпорту товарів, що мають біржове котирування.
Для встановлення відповідності умов контрольованих операцій принципу «витягнутої руки» використовується діапазон цін на такі товари, що склалися на товарній біржі. Перелік товарів, які мають біржове котирування, та світових товарних бірж для кожної групи товарів визначається Кабінетом Міністрів України (підпункт 39.2.1.3 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 Кодексу).
Постановою №616 визначено перелік товарів, що мають біржове котирування (відповідно до коду УКТЗЕД), та світові товарні біржі для кожної групи товарів для отримання інформації щодо результатів біржових торгів.

Податковий календар на 30 вересня 2016 року
30 вересня, п'ятниця, останній день сплати:
- податку на додану вартість за серпень 2016 року платниками, у яких базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному місяцю;
- акцизного податку за серпень 2016 року;
- плати за землю за серпень 2016 року;
- податку на доходи фізичних осіб з нарахованого, але не виплаченого доходу за серпень 2016 року;
- податку на доходи фізичних осіб із загальної суми процентів, нарахованих за серпень 2016 року на поточний або депозитний банківській рахунок; на вклади членів кредитної спілки;
- військового збору з нарахованого, але не виплаченого доходу, за серпень 2016 року.

Зміни для сільгоспвиробників в рамках Закону України № 909
Внаслідок виключення п. 197.21, п. 15, 151, 152 підрозділу 2 р. XX ПКУ скасовано особливості обкладення ПДВ під час постачання зернових і технічних культур, і з 1 січня 2016 року всі платники ПДВ, які експортуватимуть зерно, матимуть право на бюджетне відшкодування.
Якщо у 2015 році 100% ПДВ суб’єктів спеціального режиму залишалось у їх розпорядженні, то протягом перехідного періоду спецрежимники здійснюватимуть розподіл ПДВ між держбюджетом і спецрахунком.
Такий розподіл ПДВ залежить від виду діяльності:
за операціями із зерновими та технічними культурами – 15% на спецрахунок, 85% до державного бюджету;
за операціями з продукцією тваринництва – 80% на спецрахунок, 20% до бюджету;
за операціями з сільськогосподарськими товарами/послугами, крім зернових і технічних культур та продукції тваринництва, такий розподіл складає 50/50.
Для сільськогосподарських підприємств, зазначених у пункті 209.18 статті 209 Кодексу (підприємств, які відповідають критеріям, визначеним статтею 209 Кодексу, але не обрали спеціального режиму оподаткування, і на загальних підставах вважаються платником ПДВ), також запроваджена часткова сплата сум ПДВ до бюджету та на поточні рахунки за операціями з реалізації молока, худоби, птиці, вовни власного виробництва, а також з реалізації молочних продуктів, молочної сировини та м'ясопродуктів, вироблених у власних переробних цехах, у зазначених вище розмірах.
Нагадуємо, що для реалізації цієї норми законодавства запроваджено відповідні зміни у порядок казначейського обслуговування сільгоспвиробників та здійснено доопрацювання СЕА ПДВ, у якій для суб’єктів спеціального режиму оподаткування додатково відкриті три рахунки для розподілу ПДВ (для кожного із трьох вказаних вище видів продукції).
Платникам податку - сільськогосподарським підприємствам, які відповідають пункту 209.18 статті 209 Кодексу, додаткові електронні рахунки не відкриваються.

Щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій платниками єдиного податку
Згідно п. 296.10 ст.296 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) реєстратори розрахункових операцій (далі - РРО) не застосовуються платниками єдиного податку:
- першої групи;
- другої і третьої груп (фізичні особи - підприємці) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1000000 грн. У разі перевищення в календарному році обсягу доходу понад 1000000 грн. застосування РРО для такого платника єдиного податку є обов’язковим. Застосування РРО розпочинається з першого числа місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, та продовжується у всіх наступних податкових періодах протягом дії свідоцтва платника єдиного податку.
Фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку другої і третьої груп, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (надання послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, з метою визначення необхідності застосування РРО повинні самостійно визначити перевищення обсягу доходу понад 1000000 грн. При цьому враховується обсяг доходу за поточний звітний податковий рік. Обсяг доходу з метою застосування критерію (понад 1000000 грн.) визначається з урахуванням всіх доходів, які відповідно до п.292.1 ст.292 Кодексу включаються до складу доходу платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця.

Порядок обов’язкової реєстрації платника ПДВ
Відповідно до п. 181.1 ст. 181 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) у разі якщо загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з розд. V ПКУ, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп’ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1000000 грн. (без урахування податку на додану вартість), така особа зобов’язана зареєструватися як платник податку у контролюючому органі за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) з дотриманням вимог, передбачених ст. 183 ПКУ, крім особи, яка є платником єдиного податку першої - третьої групи.
Згідно із п. 183.2 ст. 183 ПКУ у разі обов’язкової реєстрації особи як платника податку реєстраційна заява подається до контролюючого органу не пізніше 10 числа календарного місяця, що настає за місяцем, в якому вперше досягнуто обсягу оподатковуваних операцій, визначеного у ст. 181 ПКУ.
Пунктом 183.10 ст. 183 ПКУ визначено, що будь-яка особа, яка підлягає обов’язковій реєстрації як платник податку, і у випадках та в порядку, передбачених цією статтею, не подала до контролюючого органу реєстраційну заяву, несе відповідальність за ненарахування або несплату цього податку на рівні зареєстрованого платника без права нарахування податкового кредиту та отримання бюджетного відшкодування.
Окрім того, згідно із п.п. 6 п. 180.1 ст. 180 ПКУ платником ПДВ є особа, що проводить операції з постачання конфіскованого майна, знахідок, скарбів, майна, визнаного безхазяйним, майна, за яким не звернувся власник до кінця строку зберігання, та майна, що за правом успадкування чи на інших законних підставах переходить у власність держави (у тому числі майна, визначеного у ст. 243 Митного кодексу України), незалежно від того, чи досягає вона загальної суми операцій із постачання товарів/послуг, визначеної п. 181.1 ст. 181 ПКУ, а також незалежно від того, який режим оподаткування використовує така особа згідно із законодавством.
З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДФС України (дане роз’яснення у категорії 101).

Державне мито за посвідчення спадкового договору становить 1% від суми договору
За спадковим договором одна сторона (набувач) зобов’язується виконувати розпорядження другої сторони (відчужувача) і в разі його смерті набуває право власності на майно відчужувача.
Спадковий договір укладається у письмовій формі і підлягає нотаріальному посвідченню.
За нотаріальне посвідчення державним нотаріусом договорів відчуження житлових будинків, квартир, кімнат, дач, садових будинків, гаражів, інших об’єктів нерухомого майна, що перебувають у власності громадянина, який здійснює таке відчуження, а також за посвідчення інших договорів, що підлягають оцінці, справляється державне мито.
Розмір державного мита при нотаріальному посвідченні спадкового договору становить 1% від суми договору, але не менше одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян, що діє на день сплати.
Зазначена норма передбачена ст. 1302, ст. 1304 Цивільного Кодексу України та п. 3. ст. 3 Декрету КМУ від 21.01.1993 №7-93 ”Про державне мито”.

Ставки державного мита при укладанні договорів продажу рухомого майна між фізичними особами
Ставки державного мита за нотаріальні дії, вчинювані державними нотаріальними конторами при укладанні договорів продажу рухомого майна за посвідчення договорів відчуження транспортних засобів, інших самохідних машин і механізмів, встановлюються в таких розмірах:
дітям, одному з подружжя, батькам - 1 неоподатковуваний мінімум доходів громадян;
іншим особам - 5 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Державне мито за вищезазначені дії, сплачується за місцем розгляду та оформлення документів і зараховується до бюджету місцевого самоврядування.
Зазначена норма передбачена п.п. 3 «г» ст. 3 Декрету КМУ від 21.01.1993 №7-93 «Про державне мито».

При наданні в оренду земельної ділянки пільга з земельного податку втрачається
Якщо платники земельного податку, які користуються пільгами з цього податку, надають в оренду земельні ділянки, окремі будівлі, споруди або їх частини, податок за такі земельні ділянки та земельні ділянки під такими будівлями (частинами) сплачується на загальних підставах з урахуванням прибудинкової території.
Тобто, юридичні особи, які користуються пільгами земельного податку та надають в оренду земельні ділянки, окремі будівлі, споруди або їх частини, земельний податок за площі, надані в оренду, сплачують на загальних підставах з дати укладання договору оренди.
Ця норма не поширюється на бюджетні установи у разі надання ними будівель, споруд (їх частин) в тимчасове користування (оренду) іншим бюджетним установам, дошкільним, загальноосвітнім навчальним закладам незалежно від форм власності і джерел фінансування.
Зазначена норма передбачена п. 284.3 ст. 284 Податкового кодексу України.

Нерезиденти є платниками податку на прибуток підприємств
Платниками податку на прибуток - нерезидентами є:
юридичні особи, які утворені в будь-якій організаційно-правовій формі та отримують доходи з джерелом походження з України, за винятком установ та організацій, що мають дипломатичні привілеї або імунітет згідно з міжнародними договорами України;
постійні представництва нерезидентів, які отримують доходи із джерелом походження з України або виконують агентські (представницькі) та інші функції стосовно таких нерезидентів чи їх засновників.
Постійне представництво до початку своєї господарської діяльності стає на облік в контролюючому органі за своїм місцезнаходженням.
Постійне представництво, яке розпочало свою господарську діяльність до реєстрації в контролюючому органі, вважається таким, що ухиляється від оподаткування, а одержані ним прибутки вважаються прихованими від оподаткування.
Зазначена норма передбачена п. 133.2 ст. 133 Податкового кодексу України.

Отримана фізичною особою безповоротна фінансова допомога оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18%
До складу загального місячного оподатковуваного доходу платника податку включається дохід, отриманий як додаткове благо у вигляді суми безповоротної фінансової допомоги.
При цьому податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов’язаний утримувати податок на доходи фізичних осіб із суми такого доходу за його рахунок.
Отже, сума безповоротної фінансової допомоги, отриманої фізичною особою від податкового агента (юридичної особи, фізичної особи - підприємця) включається до складу загального місячного оподатковуваного доходу такої фізичної особи.
Оподаткування зазначених доходів за ставкою 18% провадить податковий агент (юридична особа, фізична особа - підприємець).
Зазначена норма визначена п.п. 164.2.17 «ґ» ст. 164 та п.п. 168.1.1 ст. 168 Податкового кодексу України.

Кошти, що надаються фізичній особі благодійною організацією як допомога на лікування, не оподатковуються податком на доходи фізичних осіб
До розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються та, відповідно, не підлягають оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб кошти або вартість майна (послуг), що надаються як допомога на лікування та медичне обслуговування платника податку за рахунок коштів благодійної організації.
Підтвердними документами, що підтверджують цільовий характер надання грошових коштів на оплату лікування або медичного обслуговування можуть бути документи, що підтверджують потребу фізичної особи в лікуванні та медичному обслуговуванні, документи про надання таких послуг, що ідентифікують постачальника послуг та платника податку, якому надаються такі послуги, обсяги та вартість таких послуг: договори, платіжні та розрахункові документи, акти надання послуг, інші відповідні документи в залежності від необхідного лікування або медичного обслуговування, хвороби та її стану.
Зазначена норма визначена п.п. 165.1.19 ст. 165 Податкового кодексу України.

Сума позики протягом дії договору не є об'єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб
До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається основна сума поворотної фінансової допомоги, наданої платником податку іншим особам, яка повертається йому або основна сума поворотної фінансової допомоги, що отримується платником податку.
Отже, основна сума позики та поворотної фінансової допомоги, що отримується фізичною особою на підставі укладеного договору, протягом дії такого договору не є об'єктом (базою) оподаткування податком на доходи фізичних осіб і військовим збором.
Разом з цим, якщо позика або поворотна фінансова допомога не повертається фізичною особою у термін, який визначений договором, то сума такої позики і допомоги включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу фізичної особи як інші доходи та оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставкою18% і військовим збором (1,5%).
Зазначена норма передбачена пп. 165.1.31 ст. 165 Податкового кодексу України.

Вартість подарунку, що не перевищує 50% мінімальної заробітної плати не оподатковується податком на доходи фізичних осіб
До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається вартість дарунків (а також призів переможцям та призерам спортивних змагань), якщо їх вартість не перевищує 50% однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року, за винятком грошових виплат у будь-якій сумі.
Отже, якщо вартість подарунка, який надається платнику податків не перевищує 50% однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року (у 2016 році - 689 грн.), то вона не є об'єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб та відображається у податковому розрахунку ф. N 1ДФ за ознакою доходу "160".
У разі якщо вартість подарунка перевищує вказаний розмір, то сума такого перевищення оподатковується за ставкою 18% як додаткове благо з урахуванням підвищуючого коефіцієнта, передбаченого п. 164.5 Кодексу, та відображається у податковому розрахунку ф. N 1ДФ за ознакою доходу "126".
Зазначена норма визначена пп. 165.1.39 ст. 165 Податкового кодексу України.

При розповсюдженні рекламних товарів за 1 грн. платник ПДВ складає дві податкові накладні
У разі якщо база оподаткування ПДВ визначається виходячи із ціни придбання товарів і перевищує суму постачання таких товарів, визначену виходячи з їх договірної вартості, тобто ціна придбання перевищує фактичну ціну (договірну вартість) постачання, продавець складає дві податкові накладні: одну - на суму, розраховану виходячи з фактичної ціни постачання, іншу - на суму, розраховану виходячи з перевищення ціни придбання над фактичною ціною.
Податкова накладна складена на суму такого перевищення покупцю не надається. У рядках такої податкової накладної, відведених для заповнення даних покупця продавець зазначає власні дані.
Отже, у разі постачання за 1 грн товарів, придбаних/виготовлених для проведення рекламних заходів, платник ПДВ повинен нарахувати податкові зобов'язання виходячи із ціни їх придбання та скласти дві податкові накладні:
- одну - на суму податкових зобов'язань, обчислених виходячи з фактичної ціни постачання (1 гривня),
- другу - на суму податкових зобов'язань, обчислених виходячи з перевищення ціни придбання таких товарів над їх фактичною ціною.
Зазначений порядок визначений п. 188.1 ст. 188 Податкового кодексу України; п. 15 «Порядку заповнення податкової накладної» затвердженої наказом МФУ від 31.12.2015 №1307 та роз’яснено листом ДФС України від 22.07.2016 № 15920/6/99-99-15-03-02-15.

Сектор організації роботи

Джерело: guru.ua

Категорії: Новости Никополя

26.09.2016 12:57