Новини Нікопольськoї ОДПІ

Новини Нікопольськoї ОДПІ
Роман Насіров відкрив засідання Виконавчої Ради IOTA
Голова Державної фіскальної служби України, президент Внутрішньо-європейської організації податкових адміністрацій (IOTA) Роман Насіров 15-16 вересня головує на 104-му засіданні Виконавчої Ради Організації, яке проходить в Будапешті, Угорщина.
На порядку денному засідання - обговорення важливих рішень, що сприяють реалізації ключових завдань роботи Організації. Серед пріоритетних завдань Організації на поточний рік є розроблення стратегії розвитку IOTA на наступні чотири роки з урахуванням викликів сьогодення та інтеграційних процесів. Даний документ буде прийнято на Конференції Генеральної асамблеї IOTA, яка пройде у Києві в червні наступного року.
Нагадаємо, у липні 2016 року Голову Державної фіскальної служби України Романа Насірова обрано Президентом ІОТА.
ІОТА – це міжнародна організація, завдання якої полягає у забезпеченні співробітництва між податковими адміністраціями у європейському регіоні.
Основною метою ІОТА є стимулювання багатосторонньої допомоги, обмін інформацією та співробітництво між членами ІОТА через постійний форум для податкових адміністрацій, проведення навчання, організацію конференцій, семінарів, видання публікацій, надання технічної допомоги з урахуванням інтересів країн – членів ІОТА.
Співробітництво України з ІОТА триває з 1999 року. У 2003 Україна стала асоційованим членом, а у 2006 вже повноцінним членом ІОТА.

Мирослав Продан зустрівся з експертами МВФ
Виконуючий обов’язки заступника Голови ДФС Мирослав Продан взяв участь у зустрічі з експертами Департаменту з податково-бюджетних питань Міжнародного валютного фонду (МВФ).
Під час зустрічі сторони обговорили статус митного адміністрування, пріоритетні напрями та плани реформ, а також зміни, які відбулися у діяльності ДФС.
Мирослав Продан підкреслив важливість підтримки з боку Департаменту з податково-бюджетних питань МВФ впровадження реформ у Державній фіскальній службі.
«Практичні рекомендації, які надаються МВФ, є вкрай важливими для вдосконалення діяльності податкових органів. Переконаний, така плідна співпраця допоможе вчасно та якісно провести реформи у ДФС», - зазначив посадовець.

Зафіксовано 3961 випадок призупинення митного оформлення через порушення прав інтелектуальної власності
Протягом січня-серпня 2016 року зафіксовано 3961 випадок призупинення митного оформлення товарів за підозрою у порушенні прав інтелектуальної власності. Про це розповів директор департаменту організації митного контролю ДФС Олексій Василенко.
За його словами, за вказаний період митницями ДФС порушено 12 справ про порушення митних правил за фактами ввезення та вивезення товарів з порушенням прав інтелектуальної власності на суму 1,4 млн. грн.
Посадовець також нагадав, що для сприяння захисту правовласників під час зовнішньоекономічної діяльності Державна фіскальна служба України веде митний реєстр об’єктів права інтелектуальної власності. До них належать об’єкти авторського права і суміжних прав, винаходи, корисні моделі, промислові зразки, торговельні марки, географічні зазначення (зазначення походження товарів) та сорти рослин.
Станом на 1 вересня поточного року до митного реєстру за заявами правовласників внесено 3126 об’єктів, з них 210 – було включено у цьому році.

Оксана Томчук: Податкова повинна бути не карателем, а захисником бізнесу
Новий очільник фіскальної служби Оксана Томчук в прямому ефірі 34-го телеканалу заявила, що найголовніша її мета – це вибудувати абсолютно прозорі правила роботи як головного податкового органу, так і правила роботи бізнесу: «Я хочу бачити від бізнесу виконання обов’язків перед державою, а від держави – виконання обов’язків перед бізнесом», - сказала в.о. начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Оксана Томчук.
Оксана Томчук, яка була призначена на посаду лише місяць тому, вже провела перші зустрічі з представниками бізнесу: «Ми говоримо про підвищення рівня заробітних плат, про їх легалізацію. Ми говоримо відверто про уникнення схем мінімізації податку на прибуток. Як не дивно, нас чують і реакція абсолютно адекватна. Перші бізнес-групи вже почали платити податки в рази більші, ніж за "папєрєдніков". Крок за кроком ми вибудуємо принципово інші підходи і стосунки», - підкреслила головний податківець області.
Крім того, Оксана Томчук заявила, що відкрита для спілкування: «Якщо у вас є випадки, коли з вас вимагають податкові органи якісь побори, або є якісь неправомірні дії з боку податкової поліції, або інші ситуації, в яких ви не можете отримати відповідь, не можете отримати належний сервіс, будь ласка, можна мені писати на сторінку в Фейсбуці, можна мені дзвонити, тобто я відкрита до спілкування», - сказала в ефірі телеканалу Оксана Томчук.

Протягом восьми місяців поточного року центри обслуговування платників Дніпропетровщини надали понад 178 тисяч адмінпослуг
На сьогодні 36 Центрів обслуговування платників Головного управління ДФС у Дніпропетровській області надають 23 види адміністративних послуг. Діяльність центрів забезпечує 303 працівника структурних підрозділів, задіяних у роботі ЦОПів. Впродовж січня – серпня 2016 року ЦОПами області надано 178,1 тисяч адміністративних послуг. Загалом працівниками ЦОПів органів ДФС у Дніпропетровській області надано 1 мільйон 805,1 тисяч послуг.
«З метою підвищення ефективності та якості надання послуг у Центрах обслуговування платників проводяться письмові опитування за допомогою розташованої скриньки пропозицій та побажань», – зазначила перший заступник начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Вікторія Каліногорська.
Вона також нагадала, що окрім отримання адміністративних, консультативних та інформаційних послуг, відвідувачі Центрів обслуговування платників мають можливість подати податкову звітність та одержати ключі електронного цифрового підпису.
З переліком адміністративних послуг, що надаються територіальними органами ДФС Дніпропетровщини та Інформаційними картками адмінпослуг можна ознайомитись на субсайті ГУ ДФС у Дніпропетровській області у розділі «Адміністративні послуги» (http://dp.sfs.gov.ua/diialnist/mistsya-nadannya-administrativnih-poslu/) та у Центрах обслуговування платників області.

За 8 місяців 2016 року платники Дніпропетровської області поповнили місцеві бюджети на 10,4 мільярдів гривень
Це на 2 мільярди 598,6 мільйони грн., або на 33,3 відсотків більше, ніж за січень - серпень минулого року.
«Головним джерелом наповнення місцевої казни Дніпропетровського регіону залишається податок на доходи фізичних осіб. З початку року цього податку мобілізовано 5 мільярдів 222,6 мільйонів грн., що на 38,8% більше, ніж у відповідному періоді минулого року» - повідомив заступник начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Геннадій Ткачук.
Наступною за фінансовою потужністю складовою доходів місцевих бюджетів області є плата за землю. Її власники та землекористувачі до бюджету 2 мільярди 239 мільйонів гривень, що на 48,9 відсотків більше обсягу надходжень січня - серпня 2015 року.
Ще одним важливим джерелом доходів місцевих громад Дніпропетровщини є єдиний податок для суб'єктів малого підприємництва. Так, протягом восьми місяців цього року до місцевих бюджетів області від суб’єктів господарювання надійшло 880,7 мільйонів гривень єдиного податку, що на 351,7 мільйонів гривень більше минулорічних надходжень.

Понад 7,4 тисячі мешканців Дніпропетровщини за результатами декларування доходів громадян отримають 8,9 млн. грн. податкової знижки
З початку року від мешканців регіону до органів ДФС Дніпропетровщини надійшло 47902 декларації про майновий стан та доходи, отримані у 2015 році. Загальна сума задекларованих доходів за минулий рік склала майже 3,4 млрд. грн.
"Так, за результатами кампанії «Декларування – 2016» податок на доходи фізичних осіб до сплати складає 77,53 млн. грн., що на 5,7 млн. грн. більше, ніж за аналогічний період минулого року. Сума військового збору до сплати складає 13,08 млн. грн. При цьому, повернення з бюджету у вигляді податкової знижки отримають 7489 громадян на загальну суму 8,9 млн. грн." - зазначив заступник начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Геннадій Ткачук.
Про одержані минулого року понад мільйонні статки повідомили 296 мешканців Дніпропетровської області. Загальна сума їх минулорічного задекларованого доходу складає майже 1,4 млрд. грн. Сума податку на доходи фізичних осіб до сплати склала 16,82 млн. грн., сума військового збору - 1,85 млн.грн.
Нагадуємо, на відміну від обов’язкового декларування доходів, яке закінчилося 04 травня 2016 року, правом скористатися податковою знижкою зможе кожен громадянин впродовж усього року.

У Дніпропетровській області з початку року офіційно працевлаштовано більше 9 тисяч осіб
12 вересня в медіа-центрі "Мост-Днепр" відбулася прес-конфе- ренція на тему: "Легалізація трудових правовідносин та відповідальність роботодавців під час виплати заробітної плати "в конвертах" за участі заступника начальника управління податків і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Дніпропетровській області Ігора Шевченка.
За його словами: "З початку року у Дніпропетровській області легалізовано більше 9 тис. найманих співробітників, серед яких 600 – легалізовано у серпні. У IІ кварталі п.р. налічується близько 1161 підприємств - "мінімізаторів" по виплаті заробітної плати, що на 77 підприємств менше, ніж у I кварталі п.р. За результатами спільно проведених заходів з органами місцевого самоврядування з питання підвищення рівня заробітної плати заслуховували керівники 704 підприємств, внаслідок чого 702 керівники підвищили заробітну плату, забезпечивши додатково надходження до бюджету податку на доходи фізичних осіб 2,4 мільйонів гривень та єдиного внеску – 3,3 мільйонів гривень. Також, за результатами проведеної роботи керівники 2,4 тис. підприємств підняли рівень заробітної плати, та додатково надійшло до бюджету понад 3,7 мільйонів гривень податку на доходи фізичних осіб та єдиного внеску – 4,9 мільйонів гривень".
Податок на доходи фізичних осіб є одним з основних податків та формує кошик місцевих бюджетів. За 8 місяців поточного року до бюджету мобілізовано більше 6 мільярдів 74 мільйонів гривень, що на 1,8 мільйонів гривень більше у порівнянні з минулим роком.

У Дніпропетровській області з початку року офіційно працевлаштовано більше 9 тисяч осіб
12 вересня в медіа-центрі "Мост-Днепр" відбулася прес-конференція на тему: "Легалізація трудових правовідносин та відповідальність роботодавців під час виплати заробітної плати "в конвертах" за участі заступника начальника управління податків і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Дніпропетровській області Ігора Шевченка.
За його словами: "З початку року у Дніпропетровській області легалізовано більше 9 тис. найманих співробітників, серед яких 600 – легалізовано у серпні. У IІ кварталі п.р. налічується близько 1161 підприємств - "мінімізаторів" по виплаті заробітної плати, що на 77 підприємств менше, ніж у I кварталі п.р. За результатами спільно проведених заходів з органами місцевого самоврядування з питання підвищення рівня заробітної плати заслуховували керівники 704 підприємств, внаслідок чого 702 керівники підвищили заробітну плату, забезпечивши додатково надходження до бюджету податку на доходи фізичних осіб 2,4 мільйонів гривень та єдиного внеску – 3,3 мільйонів гривень. Також, за результатами проведеної роботи керівники 2,4 тис. підприємств підняли рівень заробітної плати, та додатково надійшло до бюджету понад 3,7 мільйонів гривень податку на доходи фізичних осіб та єдиного внеску – 4,9 мільйонів гривень".
Податок на доходи фізичних осіб є одним з основних податків та формує кошик місцевих бюджетів. За 8 місяців поточного року до бюджету мобілізовано більше 6 мільярдів 74 мільйонів гривень, що на 1,8 мільйонів гривень більше у порівнянні з минулим роком.

За результатами перевірочної роботи до бюджету додатково надійшло близько 1 млн. грн., нарахованих за порушення суб’єктами господарювання оформлення митних декларацій
8 вересня в медіа-центрі "МОСТ - ДНЕПР" відбулася прес-конференція на тему: "Результати проведення пост – митного аудиту" за участі начальника відділу митного аудиту управління податкового та митного аудиту ГУ ДФС у Дніпропетровській області Олександра Гребьонкіна.
За його словами: "Відповідно до Митного кодексу України митному контролю підлягають усі товари, транспортні засоби комерційного призначення, які переміщуються через митний кордон України. Однією з форм митного контролю є проведення документальних перевірок дотримання вимог законодавства України з питань державної митної справи, у тому числі своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів".
Контролюючі органи мають право здійснювати митний контроль шляхом проведення документальних виїзних (планових або позапланових) та документальних невиїзних перевірок дотримання законодавства України з питань державної митної справи щодо:
1) правильності визначення бази оподаткування, своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів;
2) обґрунтованості та законності надання (отримання) пільг і звільнення від оподаткування;
3) правильності класифікації згідно з УКТ ЗЕД товарів, щодо яких проведено митне оформлення;
4) відповідності фактичного використання переміщених через митний кордон України товарів заявленій меті такого переміщення та/або відповідності фінансових і бухгалтерських документів, звітів, договорів (контрактів), калькуляцій, інших документів підприємства, що перевіряється, інформації, зазначеній у митній декларації, декларації митної вартості, за якими проведено митне оформлення товарів у відповідному митному режимі;
5) законності переміщення товарів через митний кордон України, у тому числі ввезення товарів на територію вільної митної зони або їх вивезення з цієї території.
"З початку року управлінням аудиту ГУ ДФС у Дніпропетровській області проведено 30 перевірок суб’єктів господарювання щодо дотримання вимог законодавства України з питань державної митної справи. За результатами проведених таких перевірок донараховано до бюджету 5 042,9 тис.грн. з яких вже надійшло 987 тис.грн.", - зазначив Олександр Гребьонкін.

Платники Нікопольського регіону сплатили понад 820 млн грн податків і зборів
Така сума надійшла до зведеного бюджету у січні-серпні 2016 року від платників Нікопольського регіону. Про це повідомив начальник Нікопольської ОДПІ Володимир Джавун.
До державного бюджету сплачено 294,2 млн грн, що на 74,3 млн грн більше фактичних надходжень за відповідний період минулого року, або на 33,8 відсотка. Бюджетні призначення виконані на 104,2 відсотка.
У тому числі до держбюджету надійшло 105,4 млн грн податку на доходи фізичних осіб. Фактичний збір ПДВ за вісім місяців 2016 року становить 105,7 млн грн., що більше минулорічних надходжень на 59,8 млн грн. Військового збору платники регіону перерахували 33,7 млн грн.
За вісім місяців 2016 року до місцевих бюджетів надійшло майже 534,4 млн грн, що на 136,9 млн грн, або на 34,5 відс. більше, ніж торік.
Левова частка надходжень до місцевих скарбниць – податок на доходи фізичних осіб, його сплата складає 316,2 млн грн, що на 77,4 млн грн. більше, ніж за аналогічний період минулого року.
Надходження по платі за землю – 119,7 млн грн., в т.ч. юридичні особи – 112,0 млн грн., фізичні особи – 7,7 млн грн.
Також підприємці Нікопольського регіону сплатили 40,4 млн грн єдиного податку, що на 52,5 відс. перевищило показники аналогічного періоду минулого року.
Крім того, за січень - серпень 2016 року на загальнодержавне соціальне страхування сплачено 243,7 млн грн ЄСВ.
– Підбиваючи підсумки проведеної роботи з наповнення бюджетів усіх рівнів, слід зазначити, що впевнено зберігається позитивна тенденція щодо збільшення надходжень за рахунок добровільної сплати податків. Це свідчить про плідну співпрацю та налагодження партнерських стосунків з платниками податків, – наголосив Володимир Джавун.

З початку року органами ДФС Дніпропетровщини донараховано майже 312 мільйонів гривень
За вісім місяців 2016 року працівниками ГУ ДФС у Дніпропетровській області проведено 163 перевірки суб’єктів господарювання з питань дотримання діючого законодавства щодо регулювання виробництва і обігу, спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів.
В ході проведених перевірок встановлено 102 порушення законодавства, що регулює обіг підакцизних товарів, з яких 42 – порушення за безліцензійну торгівлю підакцизними товарами. Загалом, за результатами проведених перевірок донараховано 311 мільйонів 988,3 тисячі гривень.
Крім того, протягом восьми місяців поточного року, вилучено з незаконного обігу товарів підакцизної групи на загальну суму 11,2 мільйони гривень.

З початку року органами ДФС Дніпропетровщини донараховано майже 312 мільйонів гривень
За вісім місяців 2016 року працівниками ГУ ДФС у Дніпропетровській області проведено 163 перевірки суб’єктів господарювання з питань дотримання діючого законодавства щодо регулювання виробництва і обігу, спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів.
В ході проведених перевірок встановлено 102 порушення законодавства, що регулює обіг підакцизних товарів, з яких 42 – порушення за безліцензійну торгівлю підакцизними товарами. Загалом, за результатами проведених перевірок донараховано 311 мільйонів 988,3 тисячі гривень.
Крім того, протягом восьми місяців поточного року, вилучено з незаконного обігу товарів підакцизної групи на загальну суму 11,2 мільйони гривень.

В Дніпропетровській області викрито незаконну реалізацію ПММ
Співробітниками податкової міліції Дніпропетровської області в рамках проведення операції „Акциз-2016” та розслідування кримінального провадження, зареєстрованого за ст.204 КК України за фактом зберігання та реалізації пально-мастильних матеріалів, проведено 4 обшуки в гаражному приміщенні.
В даному приміщенні зберігалися пально-мастильні матеріали та 5 спеціально обладнаних транспортних засобів, з яких здійснювали реалізацію пального без відповідних дозвільних документів.
Встановлено, що з спеціально переобладнаних під пересувні автозаправники (встановлені пластикові ємності та обладнання для розливу палива), автомобілів „VolksWagen Transporter” та „Mercedes Benz Sprinter”, які належать фігуранту справи, здійснюється реалізація дизельного пального сумнівного походження в місцях значного скупчення маршрутного автотранспорту м. Кривий Ріг.
За результатами проведених заходів вилучено 12,7 м3 дизельного пального (234 тис. грн.), 5 мікроавтобусів „VolksWagen Transporter” та „Mercedes Benz Sprinter” (773 тис. грн.) загальною орієнтовною вартістю 1 млн. гривень.
Тривають слідчі дії.

На Дніпропетровщині вилучено алкогольні напої іноземного виробництва без акцизних марок на 503 тис. грн.
Співробітниками податкової міліції Дніпропетровської області в рамках проведення операції „Акциз-2016” та розслідування кримінального провадження, зареєстрованого за ст.204 КК України, встановлено факт зберігання та реалізації фігурантами справи елітних алкогольних напоїв імпортного виробництва, розлитих в тетрапаки без марок акцизного податку України.
Проведено 5 обшуків в офісному приміщенні, місцях зберігання, реалізації та транспортних засобах, які використовувались в протиправній діяльності.
За результатами обшуків виявлено та вилучено 1,7 тис. літрів алкогольних напоїв іноземного виробництва без марок акцизного податку України загальною орієнтовною вартістю 503 тис. гривень.
Слідчі дії тривають.

ДФС перевіряє використання коштів, призначених для будівництва вітчизняних автодоріг
На виконання доручення Прем’єр-міністра України Володимира Гройсмана щодо перевірки використання Укравтодором коштів, направлених на будівництво вітчизняних автодоріг, ДФС, зокрема, Департаментом боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, та його регіональними підрозділами здійснюється аналіз фінансово-господарської діяльності відповідних служб та підприємств.
На сьогоднішній день встановлено, що для будівництва та ремонту дорожнього покриття у 2014-2015 роках одне із державних підприємств використовувало дорожній бітум, який закуповувало у підприємств - постачальників по завищеним цінам.
Cлідчим управлінням фінансових розслідувань ГУ ДФС в одній з областей 30.08.2016 року у відношенні службових осіб ДП зареєстровано кримінальне провадження за ч. 5 ст. 191 КК України та проведено обшуки на підприємстві. Триває слідство.
Зазначені службові особи підозрюються у заволодінні державними коштами у період 2014 - 2015 років на загальну суму - 8,7 млн. гривень.
У той же час, у ході перевірки одного з підприємств в сусідній області встановлено, що посадові особи підприємства у 2015 році не відобразили у бухгалтерському та податковому обліку операції з реалізації ремонтної техніки та транспортних засобів на загальну суму 31,6 млн. гривень.
Сума втрат державного бюджету складає 5,2 млн. гривень.
За даним фактом порушено кримінальне провадження за ч.3 ст. 212 КК України. Триває збір додаткових матеріалів для відкриття провадження за ст.209 КК України.
ДФС продовжує роботу щодо контролю за ефективністю використання бюджетних коштів у цій галузі.

Суб’єктам господарювання надана можливість отримувати відомості з Єдиного державного реєстру в електронному вигляді
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що з метою реалізації вимог статті 11 Закону України від 15.05.2003 №755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» з внесеними змінами та доповненнями Кабінет Міністрів України прийняв постанову від 08.09.2016 №593 «Деякі питання надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» (далі – Постанова №593).
Відповідно до цієї Постанови суб’єктам господарювання надана можливість отримувати відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – Єдиний державний реєстр) в електронному вигляді із використанням сервісної послуги у формі прикладного програмного інтерфейсу Єдиного державного реєстру з метою обробки та перетворення відкритих відомостей Єдиного державного реєстру для їх подальшого сприйняття автоматизованими та інформаційними системами.
Також технічним адміністратором Єдиного державного реєстру суб’єктам господарювання надаватиметься сервісна послуга щодо підготовки відомостей у відповідному форматі, адаптованому для сприйняття інформаційними системами споживача.
Відповідно до пункту 2 Постанови №593 встановлена щомісячна плата за надання відомостей з Єдиного державного реєстру відповідно – два розміри мінімальної заробітної плати.
Плата за надання відомостей з Єдиного державного реєстру, розмір якої визначається виходячи з місячного розміру мінімальної заробітної плати, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому такі відомості надаються, та округлюється до гривні, перераховується до державного бюджету в установленому порядку (пункт 3 Постанови №593).
Згідно з пунктом 4 Постанови №593 критерії, строки, порядок надання відомостей з Єдиного державного реєстру, умови та розмір абонентної плати за надання сервісної послуги, зазначеної у пункті 1 цієї Постанови, визначаються у договорі, укладеному з технічним адміністратором Єдиного державного реєстру.

До уваги платників електронний сервіс ДФС «Інформація з реєстрів»!
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що після модернізації електронних сервісів на веб- порталі Державної фіскальної служби України (далі – ДФС) інформацією з реєстрів ДФС, які є загальнодоступними, можна скористатись у режимі реального часу.
У режимі «Інформація з реєстрів» відкритої частини електронного сервісу «Електронний кабінет платника» (оновлена версія), а також у вкладці «Інформація з реєстрів» у меню електронних сервісів на головній сторінці веб-порталу ДФС за посиланням:
https://cabinet.sfs.gov.ua/cabinet/faces/public/reestr.jspx
розміщені електронні сервіси:
- «Дані про взяття на облік платників»;
- «Дані реєстру платників ПДВ»;
- «Дані реєстру платників акцизного податку з реалізації пального»;
- «Реєстр платників єдиного податку»;
- «Реєстр страхувальників»;
- «Реєстр осіб, які здійснюють операції з товарами»;
- «Інформація про РРО»;
- «Інформація про книги ОРО»;
- «Система обліку публічної інформації».

Про електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера»
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що на офіційному веб-порталі ДФС України діє електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера».
Цей сервіс надає можливість отримати інформацію про назву платника податків (у разі його пошуку за кодом ЄДРПОУ) та про перебування його на обліку в органах ДФС, а також перевірити надійність ділових партнерів, як фізичних так і юридичних осіб, у частині сумлінності сплати ними податків до бюджету, тобто наявності/відсутності податкового боргу.
Для цього достатньо знати код згідно з ЄДРПОУ – для юридичної особи (реєстраційний номер облікової картки платника податків – для фізичної особи) або точну назву партнера, ввести відому інформацію в одне з відповідних полів. За цією інформацією система здійснить пошук з баз даних, доступних для публічного використання, та повідомить про результати пошуку.
З 11.07.2014 оновлення інформації на сайті щодо стану розрахунків платника податків з бюджетом (про наявність заборгованості) відбувається щоденно, крім вихідних та святкових днів, після проведення розрахунків зведених показників у центральній базі даних за результатами попереднього банківського дня.

Антикорупційний сервіс «Пульс»
З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності територіальних органів Фіскальної служби України нагадуємо платникам податків про функціонування антикорупційного сервісу Фіскальної служби України «Пульс», який доступний клієнтам податкової служби та митниці. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.
Ефективний сервіс за гарячою лінією попереджує: труднощі в спілкуванні; некоректне ставлення; перевищення повноважень; неякісне обслуговування; та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.

Юридичні особи, які звільняються від сплати земельного податку
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що пільги щодо сплати земельного податку для юридичних осіб визначені у статті 282 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс).
Відповідно до пункту 282.1 статті 282 Кодексу від сплати земельного податку звільняються:
- санаторно-курортні та оздоровчі заклади громадських організацій інвалідів, реабілітаційні установи громадських організацій інвалідів (підпункт 282.1.1 п.282.1 ст.282 Кодексу);
- громадські організації інвалідів України, підприємства та організації, які засновані громадськими організаціями інвалідів та спілками громадських організацій інвалідів і є їх повною власністю, де протягом попереднього календарного місяця кількість інвалідів, які мають там основне місце роботи, становить не менш як 50% середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за умови, що фонд оплати праці таких інвалідів становить протягом звітного періоду не менш як 25% суми загальних витрат на оплату праці.
Зазначені підприємства та організації громадських організацій інвалідів мають право застосовувати цю пільгу за наявності дозволу на право користування такою пільгою, який надається уповноваженим органом відповідно до Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні».
У разі порушення вимог цієї норми зазначені громадські організації інвалідів, їх підприємства та організації зобов’язані сплатити суми податку за відповідний період, проіндексовані з урахуванням інфляції, а також штрафні санкції згідно із законодавством (підпункт 282.1.2 п.282.1 ст.282 Кодексу);
- бази олімпійської та паралімпійської підготовки, перелік яких затверджується Кабінетом Міністрів України (підпункт 282.1.3 п.282.1 ст.282 Кодексу);
- дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади незалежно від форми власності і джерел фінансування, заклади культури, науки, освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, фізичної культури та спорту, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів (підпункт 282.1.4 п.282.1 ст.282 Кодексу).
Крім того, протягом дії ратифікованих Верховною Радою України міжнародних договорів (угод) України з питань космічної діяльності щодо створення космічної техніки (включаючи агрегати, системи та їх комплектуючі для космічних комплексів, космічних ракет-носіїв, космічних апаратів та наземних сегментів космічних систем), але не пізніше 1 січня 2018 року, резиденти – суб’єкти космічної діяльності, які отримали ліцензію на право її здійснення та беруть участь у реалізації таких договорів (угод), за земельні ділянки виробничого призначення згідно з переліком, який затверджується Кабінетом Міністрів України, звільняються від сплати земельного податку (пункт 1 підрозділу 6 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу).

Об’єкти нерухомості, які не оподатковуються податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що порядок нарахування та сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – податок на нерухоме майно), регулюється статтею 266 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – Кодекс).
Підпунктом 266.2.2 пункту 266.2 статті 266 Кодексу визначена житлова та нежитлова нерухомість, яка не є об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно.
До таких об’єктів належать:
а) об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, які перебувають у власності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, а також організацій, створених ними в установленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідного державного бюджету чи місцевого бюджету і є неприбутковими (їх спільній власності);
б) об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, які розташовані у зонах відчуження та безумовного (обов’язкового) відселення, визначені законом, у тому числі їх частки;
в) будівлі дитячих будинків сімейного типу;
г) гуртожитки;
ґ) житлова нерухомість непридатна для проживання, у тому числі у зв’язку з аварійним станом, визнана такою згідно з рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад;
д) об’єкти житлової нерухомості, в тому числі їх частки, що належать дітям-сиротам, дітям, позбавленим батьківського піклування, та особам з їх числа, визнаним такими відповідно до закону, дітям-інвалідам, які виховуються одинокими матерями (батьками), але не більше одного такого об’єкта на дитину;
е) об’єкти нежитлової нерухомості, які використовуються суб’єктами господарювання малого та середнього бізнесу, що провадять свою діяльність в малих архітектурних формах та на ринках;
є) будівлі промисловості, зокрема виробничі корпуси, цехи, складські приміщення промислових підприємств;
ж) будівлі, споруди сільськогосподарських товаровиробників, призначені для використання безпосередньо у сільськогосподарській діяльності;
з) об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, які перебувають у власності громадських організацій інвалідів та їх підприємств;
и) об’єкти нерухомості, що перебувають у власності релігійних організацій, статути (положення) яких зареєстровано у встановленому законом порядку, та використовуються виключно для забезпечення їхньої статутної діяльності, включаючи ті, в яких здійснюють діяльність засновані такими релігійними організаціями добродійні заклади (притулки, інтернати, лікарні тощо), крім об’єктів нерухомості, в яких здійснюється виробнича та/або господарська діяльність;
і) будівлі дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів незалежно від форми власності та джерел фінансування, що використовуються для надання освітніх послуг.

Хто є платником земельного податку за земельні ділянки, що знаходяться у власності малолітніх та неповнолітніх дітей?
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до статей 269 та 270 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі – Податковий кодекс) платниками земельного податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі, а об’єктами оподаткування – земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні, та земельні частки (паї), які перебувають у власності.
Статтею 6 Сімейного кодексу України від 10.01.2002 №2947-ІІІ зі змінами та доповненнями (далі – Сімейний кодекс) визначено, що правовий статус дитини має особа до досягнення нею повноліття. Малолітньою вважається дитина до досягнення нею чотирнадцяти років. Неповнолітньою вважається дитина у віці від чотирнадцяти до вісімнадцяти років.
Якщо дитина або особа, дієздатність якої обмежена, не може самостійно здійснювати свої права, ці права здійснюють батьки, опікун або самі ці особи за допомогою батьків чи піклувальника (стаття 14 Сімейного кодексу).
Згідно із пунктом 99.2 статті 99 Податкового кодексу грошові зобов’язання малолітніх/неповнолітніх осіб виконуються їх батьками (усиновителями), опікунами (піклувальниками) до набуття малолітніми/неповнолітніми особами цивільної дієздатності в повному обсязі.
Батьки (усиновителі) малолітніх/неповнолітніх і малолітні/ неповнолітні у разі невиконання грошових зобов’язань малолітніх/неповнолітніх несуть солідарну майнову відповідальність за погашення грошових зобов’язань та/або податкового боргу.
Відповідно до пункту 1 статті 34 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 №435-ІV зі змінами та доповненнями повну цивільну дієздатність має фізична особа, яка досягла вісімнадцяти років (повноліття).
Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов’язаний сплачувати податки і збори у порядку і розмірах, встановлених законом.
Перелік категорій фізичних осіб, які звільняються від сплати земельного податку, визначено у пункті 281.1 статті 281 Податкового кодексу, але пільги щодо сплати земельного податку для малолітніх та неповнолітніх дітей не передбачені.
Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру (пункт 286.1 статті 286 Податкового кодексу).
Отже, земельний податок за земельні ділянки, що знаходяться у власності малолітніх та неповнолітніх дітей, нараховується на загальних підставах, і сплачується батьками, опікунами або самими малолітніми та неповнолітніми дітьми за допомогою батьків чи піклувальників.
Відповідне питання – відповідь розміщене у підкатегорії 112.01 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України.

Порядок оподаткування акцизним податком вживаних легкових автомобілів
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що з 01.08.2016 набрав чинності Закон України від 31.05.2016 №1389-VIII «Про внесення зміни до підрозділу 5 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо стимулювання розвитку ринку вживаних транспортних засобів» (далі – Закон №1389), який передбачає пільгові умови ввезення автомобілів.
Такі пільгові умови поширюються на осіб, які ввозять для власного використання або на користь інших осіб за договорами купівлі – продажу, міни, поставки, дарування, комісії, доручення, поруки, іншими господарськими та цивільно-правовими договорами або за рішенням суду, не більше одного автомобіля на рік.
У разі відчуження (зокрема перепродажу) протягом 365 днів з дня реєстрації транспортних засобів, при ввезенні яких були застосовані знижені ставки акцизного податку, платник податку буде зобов’язаний сплатити акцизний податок за стандартними (підвищеними) ставками, передбаченими Податковим кодексом України від 02.12.2010 №2755-VI з внесеними змінами та доповненнями.
Відповідно до Закону №1389 до 31 грудня 2018 року знижено ставки акцизного податку на такі транспортні засоби, що були у вжитку:
1) легкові автомобілі;
2) інші моторні транспортні засоби, призначені головним чином для перевезення людей, включаючи вантажопасажирські автомобілі – фургони та гоночні автомобілі (крім моторних транспортних засобів, призначених для перевезення 10 і більше осіб).
Ставки акцизного податку залежать від виду транспортного засобу і потужності його двигуна.
Знижені ставки акцизного податку не застосовуватимуться для легкових автомобілів, якщо вони:
- мають походження з країни, визнаної державою – окупантом згідно із законом України та/або визнаної державою – агресором по відношенню до України згідно із законодавством, або ввозяться з території такої держави –окупанта (агресора) та/або з окупованої території України, визначеної такою згідно із законом України;
- вироблені до 1 січня 2010 року;
- ввозяться на митну територію України у кількості понад один легковий автомобіль протягом календарного року.

Актуально для платників екологічного податку!
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що ДФС України під час попереднього аналізу податкової звітності з екологічного податку за 2-й квартал 2016 року встановлено непоодинокі методологічні помилки заповнення податкової звітності, а саме:
1. Платниками під час заповнення додатків до Податкової декларації екологічного податку, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 №715 (зареєстрований у Міністерстві юстиції України 03.09.2015 за №1052/27497) (далі – Декларація), не враховано, що з 1 січня 2016 року Законом України від 24.12.2015 №909-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» збільшено на 26,7% ставки екологічного податку у порівнянні з тими, що діяли у 2015 році.
2. У випадках, коли коефіцієнт дорівнює «1», у колонці 5 «коефіцієнт» додатка 2 «Розрахунок за скиди забруднюючих речовин безпосередньо у водні об’єкти» (далі – додаток 2) та колонках 5 і 6 «коефіцієнти» додатка 3 «Розрахунок за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об’єктах» (далі – додаток 3) до Декларації платниками замість «1» зазначається «0».
3. У колонці 5 додатка 2, колонках 5 та 6 додатка 3 до Декларації коефіцієнт платниками зазначається інший, ніж передбачено Податковим кодексом України (далі – Кодекс), або замість коефіцієнта зазначається ставка податку.
4. У додатках 1 «Розрахунок за викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення» (далі – додаток 1), 2 та 3 до Декларації платниками зазначається не безпосередній код забруднюючої речовини (відходів), а загальний – код групи забруднюючої речовини (відходів).
5. У додатках 1 – 3 до Декларації платниками зазначається код однієї забруднюючої речовини (відходів), а ставка іншої.
6. Платниками заповнюється замість одного додатка до Декларації інший додаток.
Враховуючи вищевикладене, платники екологічного податку при заповненні Декларації та додатків до неї повинні дотримуватись вимог Кодексу та порядку заповнення зазначеної звітності, зокрема, у частині правильності заповнення усіх реквізитів звітності, застосування ставок та коефіцієнтів.

Податковий календар на 20 вересня 2016 року
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що
20 вересня, вівторок,
останній день подання:
- податкової декларації з ПДВ за серпень 2016 року платниками, в яких базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному місяцю;
- декларації акцизного податку за серпень 2016 року;
- податкової декларації рентної плати за серпень 2016 року з розрахунком:
- рентної плати за користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини;
- рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України;
- рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами;
- рентної плати за транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України;
- податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за серпень 2016 року платниками, які обрали місячний період для звітування, та за нововідведені земельні ділянки або за новоукладеними договорами оренди землі у серпні 2016 року;
- звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів (форма №Д4 (місячна)) за серпень 2016 року;
- заяви про відмову від спрощеної системи оподаткування з ІV кварталу 2016 року;
останній день сплати:
- авансового внеску з єдиного податку на вересень 2016 року платниками, віднесеними до першої та другої груп;
- єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування роботодавцями за серпень 2016 року (крім гірничих підприємств);
- доплати (у разі потреби) податкового зобов’язання з акцизного податку на тютюнові вироби, розрахованої з урахуванням авансових платежів, здійснених при придбанні марок акцизного податку, за серпень 2016 року *
_____________
* Увага! Виробники тютюнових виробів здійснюють авансову сплату акцизного податку при придбанні марок акцизного податку у сумі, розрахованій з урахуванням мінімального акцизного податкового зобов’язання зі сплати акцизного податку на тютюнові вироби та ставок податку, що діють відповідно до норм Податкового кодексу України (п.п.222.1.2 п.222.1 ст.222 Кодексу).

Платники ПДВ у вересні поточного року звітують за новою формою
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що платники податку на додану вартість за звітний період серпень 2016 року вперше подають оновлену форму декларації з податку на додану вартість, яку змінено відповідно до наказу Міністерства фінансів України від 25.05.2016 №503 «Про затвердження змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України» (зареєстрований у Міністерстві юстиції України 13.06.2016 за №843/28973).
Звертаємо увагу, що граничний термін подання звітності з ПДВ за серпень 2016 року – 20 вересня 2016 року.
Платники ПДВ, які звітують поквартально, оновлену декларацію з ПДВ вперше подадуть за 4-й квартал 2016 року.
Нагадуємо, що детальніше про внесені зміни до форми податкової декларації з ПДВ йдеться у листі Державної фіскальної служби України від 22.07.2016 №24830/7/99-99-15-03-02-17.

Щодо включення до податкової знижки сума витрат фізичної особи у вигляді пожертвувань або благодійних внесків, переданих неприбутковим організаціям
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до пп. 166.3.2 п. 166.3 ст. 166 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – Кодекс) платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 Кодексу, суму коштів або вартість майна, переданих платником податку у вигляді пожертвувань або благодійних внесків неприбутковим організаціям, зареєстрованим в Україні та внесеним до Реєстру неприбуткових організацій та установ на дату передачі таких коштів та майна, у розмірі, що не перевищує 4 відсотки суми його загального оподатковуваного доходу такого звітного року.
Згідно із пп. 166.2.1 п. 166.2 ст. 166 Кодексу до податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема, квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У зазначених документах обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання).
При цьому, ст. 729 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року №435-IV (далі - ЦКУ) передбачено, що пожертвою є дарування нерухомих та рухомих речей, зокрема грошей та цінних паперів, особам, встановленим частиною першою ст. 720 ЦКУ, для досягнення ними певної, наперед обумовленої мети.
Договір про пожертву є укладеним з моменту прийняття пожертви.
До договору про пожертву застосовуються положення про договір дарування, якщо інше не встановлено законом.
Таким чином, одним із підтверджуючих документів, які необхідно надати платником податку контролюючому органу, є копія договору про пожертву.
Відповідне питання – відповідь розміщене у підкатегорії 103.06.02 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України.

До уваги суб’єктів господарювання, які реалізують алкогольні напої та тютюнові вироби
З метою усунення проблем, пов’язаних із складністю заповнення форм звітів, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 11.02.2016 №49 «Про затвердження форм звітів щодо виробництва й обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та порядків їх заповнення», Міністерством фінансів України розроблено проект наказу «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 11 лютого 2016 року №49» (проект наказу), який розміщено на офіційній сторінці Міністерства фінансів України в мережі Інтернет (www.minfin.gov.ua) в рубриці «Аспекти роботи. Проекти регуляторних актів для обговорення – 2016».

Щодо оподаткування військовим збором суми заборгованості фізичної особи, списаної після закінчення терміну позовної давності?
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до п.п. 1.1 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI із змінами і доповненнями (далі – Кодекс) платниками військового збору є особи, визначені п. 162.1 ст. 162 розд. ІV Кодексу, зокрема фізична особа – резидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні.
Об’єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені ст. 163 розд. ІV Кодексу (п.п. 1.2 п. 161 підрозд. 10 розд. XX Кодексу).
Згідно з п. 163.1 ст. 163 розд. ІV Кодексу об’єктом оподаткування резидента є, зокрема загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід до якого включається сума заборгованості платника податку за укладеним ним цивільно-правовим договором, за якою минув строк позовної давності та яка перевищує суму, що становить 50 відсотків місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, крім сум податкової заборгованості, за якими минув строк позовної давності згідно з розділом II Кодексу, що встановлює порядок стягнення заборгованості з податків, зборів і погашення податкового боргу. Фізична особа самостійно сплачує податок з таких доходів та зазначає їх у річній податковій декларації (п.п. 164.2.7 п. 164.2 ст. 164 Кодексу).
Нарахування, утримання та сплата (перерахування) військового збору до бюджету здійснюються у порядку, встановленому ст. 168 Кодексу (п.п. 1.4 п. 161 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу).
Підпунктом 168.1.3 п. 168.1 ст. 168 Кодексу передбачено, якщо згідно з нормами розділу IV Кодексу окремі види оподатковуваних доходів (прибутків) не підлягають оподаткуванню під час їх нарахування чи виплати, але не є звільненими від оподаткування, платник податку зобов’язаний самостійно включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу податку та подати річну декларацію з цього податку.
Ставка військового збору становить 1,5 відсотка від об’єкта оподаткування, визначеного п.п. 1.2 п. 161 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу (п.п. 1.3 п. 161 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу).
Отже, фізична особа, у разі отримання доходу у вигляді суми заборгованості, списаної після закінчення терміну позовної давності, з урахуванням п.п. 164.2.7 п. 164.2 ст. 164 Кодексу, включає його до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу, зазначає у річній податковій декларації та самостійно сплачує військовий збір за ставкою 1,5 відсотка.
Відповідне питання – відповідь розміщене у підкатегорії 111.06 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України.

Наслідки реалізації пального без реєстрації
Законом України від 24 грудня 2015 року № 909-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році" до Податкового кодексу України внесені зміни та доповнення щодо накладення штрафів у випадку: здійснення суб'єктами господарювання (далі - СГ) операцій з реалізації пального без реєстрації таких суб'єктів платниками акцизного податку у порядку, передбаченому Кодексом (п. 117.3 ст. 117 Кодексу); порушення порядку реєстрації акцизних накладних та розрахунків коригування до таких акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних (ст. 1202 Кодексу).
Факт реалізації суб’єктом господарювання пального без реєстрації його платником акцизного податку може бути встановлено як камеральною перевіркою (за даними Єдиного реєстру податкових накладних), так і документальною перевіркою, відповідно, штрафи, встановлені п. 117.3 ст. 117 Кодексу, застосовуються за результатами таких перевірок.
Так, згідно з п. 117.3 ст. 117 Кодексу здійснення СГ операцій з реалізації пального без реєстрації таких суб'єктів платниками акцизного податку у порядку, передбаченому Кодексом, - тягне за собою накладення штрафу на юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців у розмірі 100 відсотків вартості реалізованого пального.
Крім того, наслідком нереєстрації платником акцизного податку з реалізації пального є порушення ним граничних термінів реєстрації акцизних накладних / розрахунків коригування до акцизних накладних в ЄРАН, встановлених ст. 231 Кодексу, та/або відсутності з його вини зареєстрованих акцизних накладних / розрахунків коригування до акцизних накладних в ЄРАН.
Підстави та розміри штрафів, які мають бути застосовані до платника податків за порушення ним порядку реєстрації акцизних накладних та розрахунків коригування до таких акцизних накладних в ЄРАН, встановлено ст. 1202 Кодексу.
Сплата штрафів, які застосовані відповідно до п. 117.3 ст. 117 та ст. 1202 Кодексу, здійснюється на бюджетні рахунки за кодом класифікації доходів бюджету 14021900 (Пальне).

Податкова адреса платника податків
Податковою адресою платника податків - фізичної особи визнається місце її проживання, за яким вона береться на облік як платник податків у контролюючому органі.
Платник податків - фізична особа може мати одночасно не більше однієї податкової адреси.
Податковою адресою юридичної особи (відокремленого підрозділу юридичної особи) є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
Податковою адресою підприємства, переданого у довірче управління, є місцезнаходження довірчого власника.
Зазначена норма визначена ст. 45 Податкового кодексу України.

Камеральна перевірка проводиться без будь-якого спеціального рішення керівника та направлення
Камеральна перевірка проводиться посадовими особами фіскального органу без будь-якого спеціального рішення керівника такого органу або направлення на її проведення.
Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком.
Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов'язкова.
За результатами камеральної перевірки у разі встановлення порушень складається акт у двох примірниках, який підписується посадовими особами фіскального органу і після реєстрації у контролюючому органі вручається або надсилається для підписання протягом трьох робочих днів платнику податків.
Зазначена норма визначена ст. 76 та п. 86.2 ст. 86 Податкового кодексу України.

Під час проведення перевірки платник податків не має права подавати уточнюючі декларації
Платник податків, який самостійно виявляє факт заниження податкового зобов'язання минулих податкових періодів, зобов'язаний:
- або надіслати уточнюючий розрахунок і сплатити суму недоплати та штраф у розмірі 3% від такої суми до подання такого уточнюючого розрахунку;
- або відобразити суму недоплати у складі декларації, що подається за податковий період, наступний за періодом, у якому виявлено факт заниження податкового зобов'язання, збільшену на суму штрафу у розмірі 5% від такої суми, з відповідним збільшенням загальної суми грошового зобов'язання.
Разом з тим, під час проведення документальних планових та позапланових перевірок платник податків не має права подавати уточнюючі розрахунки до поданих ним раніше податкових декларацій за будь-який звітний період з відповідного податку і збору, який перевіряється.
Зазначена норма передбачена ст. 50 Податкового кодексу України.

Платники податку на прибуток витрати, пов’язані з благодійною діяльністю для потреб АТО включають до складу витрат без обмежень
Платники податку на прибуток на період проведення антитерористичної операції до складу інших витрат звичайної діяльності без обмежень та без коригування на різниці включають кошти або вартість спеціальних засобів індивідуального захисту, лікарських засобів та медичних виробів, продуктів харчування, предметів речового забезпечення, а також інших товарів, виконаних робіт, наданих послуг за переліком, що визначається КМУ, які добровільно перераховані (передані) Збройним Силам України, Національній гвардії України, іншим військовим формуванням, військовим частинам для потреб АТО.
Зазначена норма визначена підр. 4 розд. ХХ Податкового кодексу України.

Реєстраційна заява за формою 1-ПДВ при добровільній реєстрації платником ПДВ
Якщо особа добровільно реєструється як платник ПДВ, то реєстраційна заява за формою 1-ПДВ подається не пізніше ніж за 20 календарних днів до початку податкового періоду, з якого такі особи вважатимуться платниками податку та матимуть право на податковий кредит і виписку податкових накладних.
У разі відсутності підстав для відмови у реєстрації особи як платника ПДВ фіскальний орган протягом трьох робочих днів після надходження реєстраційної заяви вносить до реєстру платників ПДВ запис про реєстрацію такої особи як платника ПДВ:
- з бажаного (запланованого) дня реєстрації, зазначеного у реєстраційній заяві, що відповідає даті початку податкового періоду (календарного місяця), з якого такі особи вважатимуться платниками податку та матимуть право на виписку податкових накладних;
- з першого числа місяця, наступного за днем спливу 20 календарних днів після подання реєстраційної заяви до фіскального органу, якщо бажаний (запланований) день реєстрації у заяві не зазначено.
Зазначена норма передбачена п. 183.3 та п. 183.9 ст. 183 Податкового кодексу України.

Податкова накладна включається до податкового кредиту протягом 1095 днів
Належним чином складена та зареєстрована в ЄРПН податкова накладна, яка не була включена до складу податкового кредиту в податковому періоді її складання та з дати складання якої не минуло 365 днів, може бути включена до складу податкового кредиту в наступних звітних (податкових) періодах протягом 365 календарних днів з дати її складання шляхом відображення сум податку у розділі II "Податковий кредит" податкової декларації з ПДВ.
Таким чином, якщо сума ПДВ відображена у податковій накладній, яка була вчасно зареєстрована в ЄРПН, та з дати складання якої не минуло 1095 днів, не була включена до складу податкового кредиту протягом 365 календарних днів, платник податку може включити таку суму ПДВ до податкового кредиту шляхом подання уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань з ПДВ у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок, з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 Кодексу.
Зазначена норма передбачена п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України.

Відшкодовані комітентом додаткові витрати комісіонеру включаються до податкового кредиту
Витрати комісіонера, здійснені ним в межах договору комісії, є витратами по забезпеченню виконання складових частин загального обсягу послуги, що надається в межах договору комісії.
Отже, додаткові послуги в межах договору комісії є складовою частиною вартості послуги, операція з постачання якої підлягає оподаткуванню за правилами, встановленими для договорів комісії.
Таким чином, суми ПДВ, сплачені комітентом комісіонеру у вартості компенсації додаткових витрат в межах договору комісії, включаються таким комітентом до податкового кредиту на підставі складеної та зареєстрованої в ЄРПН комісіонером відповідної податкової накладної.
Зазначена норма роз’яснена листом ДФС України від 15.07.2016 р. N 15299/6/99-99-15-03-02-15.

Сплата земельного податку садівничим товариством
Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру ( п. 286.1 ст. 286 Податкового кодексу України).
Юридичні особи самостійно обчислюють суму податкового зобов’язання щодо земельного податку.
Якщо земельні ділянки приватизовані громадянами - членами садівничого товариства і кожен громадянин отримав документ, що засвідчує право на земельну ділянку, то такі громадяни, крім тих, кому надані пільги щодо сплати земельного податку, є платниками земельного податку.
При цьому, нарахування фізичним особам сум земельного податку проводиться фіскальними органами, які видають платникові до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку.
Садівниче товариство є платником земельного податку за земельні ділянки, включаючи земельні ділянки загального користування, надані такому товариству для ведення садівництва і щодо яких члени товариства не оформили право на свою земельну ділянку.

Пільги щодо сплати земельного податку для фізичних осіб
Від сплати земельного податку звільняються:
- інваліди першої і другої групи,
- фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років,
- пенсіонери (за віком),
- ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»,
- фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.
Звільнення від сплати земельного податку для таких категорій фізичних осіб поширюється на земельні ділянки:
- для ведення особистого селянського господарства - у розмірі не більш як 2 гектари;
- для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах - не більш як 0,25 гектара, в селищах - не більш як 0,15 гектара, в містах - не більш як 0,10 гектара;
- для індивідуального дачного будівництва - не більш як 0,10 гектара;
- для будівництва індивідуальних гаражів - не більш як 0,01 гектара;
- для ведення садівництва - не більш як 0,12 гектара.
Зазначена норма передбачена п. 281.1 та п. 281.2 ст. 281 Податкового кодексу України.

Сектор організації роботи

Джерело: guru.ua

Категорії: Новости Днепропетровска Новости Никополя

16.09.2016 16:50