Новини Нікопольськoї ОДПІ

Новини Нікопольськoї ОДПІ
Роман Насіров: Імплементація Митного кодексу ЄС може відбутися в 2017 році
Державна фіскальна служба України підтримує імплементацію Європейського митного кодексу. Про це повідомив Голова ДФС Роман Насіров в інтерв’ю «Діловій столиці».
«Починаючи з липня цього року в ЄС почав функціонувати новий Митний кодекс. На мою думку, Україна, яка прагне в Європу, зробить правильний крок, якщо також підтримає цей документ», - розповів він.
При цьому Роман Насіров зазначив, що хотів би адаптувати і імплементувати Європейський митний кодекс з 2017 року.
Крім того, за словами очільника відомства, заплановано залучення до співпраці по митному напряму представників іноземних компаній, які будуть працювати на кордонах України з європейськими державами.
«Ми закінчили відпрацювання цього питання з USAID. У кількох пунктах пропуску на нашому європейському кордоні будуть постійно працювати представники іноземних компаній. Це допоможе нам модернізувати щоденні процеси - оформлення і огляд вантажів, проведення перевірок та ін. Після півроку роботи експерти зможуть дати конкретні рекомендації. Цей проект оплачує USAID», - пояснив Роман Насіров.
«Що стосується Податкового кодексу, у ДФС дуже багато пропозицій. Але в основному вони стосуються не ставок податків, а тільки адміністрування. Наведу приклад. У цьому році зростання надходжень до місцевих бюджетів очікується приблизно на 50%, ми прогнозуємо перевиконання плану на 25-30 млрд грн. Значну долю до місцевих бюджетів вносить 5%-ий акцизний податок. Однак зараз існує чимало проблем з його адмініструванням. Так, у бізнесі АЗС немає 5%-ої маржі, націнка зазвичай встановлюється на рівні 2%. Тому 5% роздрібного акцизу для компаній - це величезні гроші, і, природно, бізнес намагається цей податок обходити», - заявив Голова ДФС, коментуючи питання впровадження нового Податкового кодексу.
Фіскальною службою пропонується перенести ці 5% роздрібного податку на продаж палива на заправках (це приблизно 40 євро на тонні) в основну ставку акцизу. А далі держава буде розподіляти ці гроші до місцевих бюджетів, виходячи з обсягу проданого палива в тому чи іншому регіоні.
«Це значно спростило б адміністрування. Думаю, що після цього збори від акцизного податку зросли б ще на 25-30%», - додав Роман Насіров.

Роман Насіров: ДФС відкрита для співпраці з бізнесом та громадськістю
ДФС виступає за налагодження комунікації та ефективного діалогу з громадськістю та бізнесовими колами. Про це Голова ДФС України Роман Насіров повідомив під час робочої зустрічі з представниками інститутів громадянського суспільства та бізнес-спільноти.
«Ми закликаємо всіх зацікавлених учасників висловлювати свої пропозиції щодо роботи ДФС та активно співпрацювати з нашими департаментами з приводу профільних питань», - зазначив він.
Роман Насіров наголосив, що у службі постійно здійснюється робота по удосконаленню сервісів, податкового та митного законодавства, а також спрощенню митних формальностей.
«Удосконалено процес подання електронної звітності. Для цього спрощено процес укладання Договору про визнання електронних документів, запроваджено новий електронний сервіс «Управління ЕЦП» та модернізовано «Електронний кабінет платника податків. Крім того, вже почало діяти «Єдине вікно», що значно спрощує процедуру проходження митного контролю при здійсненні експортно-імпортних операцій та транзиті».
«Також спеціалістами фіскальної служби розроблено низку пропозицій щодо вдосконалення окремих норм податкового і митного законодавства, та проведено перевірку на дотримання законодавчих вимог працівниками служби», - додав Голова ДФС.

Роман Насіров: ДФС відшкодувала 48,2 млрд. грн. ПДВ
Надходження до бюджету за січень-липень 2016 року становили 322,7 млрд грн, що на 24,5% більше порівняно з аналогічним періодом минулого року. Про це на брифінгу повідомив Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров.
Між тим, до місцевих бюджетів у січні-липні забезпечено 77,9 млрд грн., приріст платежів - 46,4%. Таким чином, збільшено надходження платежів на 24,7 млрд грн. При цьому у липні приріст платежів до місцевих бюджетів склав 47,8%, або +4,1 млрд грн.
За словами очільника відомства, перевиконання досягнуто за рахунок акцизного податку з ввезених та вироблених товарів на 4,5 млрд грн., податку на прибуток підприємств – 3,6 млрд грн., податку та збору на доходи фізичних осіб – на 3,0 млрд грн., ПДВ (з ввезених та вироблених товарів) – на 2,5 млрд грн. При цьому середньомісячний збір ПДВ у січні-липні 2016 року склав 11,5 млрд. грн.
«На даний момент зберігається позитивна тенденція збільшення відшкодованих сум ПДВ. Відшкодування здійснюється у хронологічному порядку відповідно до черговості, у першу чергу сум, задекларованих платниками у поточному році.
Станом на 1 серпня в цілому по Україні відшкодовано коштами 48,2 млрд грн., що у 1,4 раза більше відповідного періоду 2015 року. До кінця року всього ми плануємо відшкодувати 96 млрд. грн.», - зазначив Роман Насіров.

З вересня мобільні групи розгорнуть активну діяльність, - Роман Насіров
Мобільні бригади для боротьби з порушеннями на митниці запрацюють до кінця серпня і активізують свою роботу у вересні. Про це під час брифінгу заявив Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров.
«До кінця цього тижня ми відкриваємо у стінах ДФС Міжвідомчий цільовий центр. Перші мобільні бригади почнуть працювати до кінця місяця, а у вересні вони активізують свою роботу», - зазначив Голова ДФС.
Роман Насіров повідомив, що керівником Міжвідомчого центру був призначений співробітник фіскальної служби Олександр Власов, який раніше очолював Головне міжрегіональне управління оперативного забезпечення зони проведення антитерористичної операції ДФС.
«Крім запуску мобільних груп, ми активно впроваджуємо систему фото- і відеофіксації на митницях. Ця система, презентована нещодавно на Київській митниці у пункті пропуску для повітряного сполучення «Бориспіль-аеропорт», буде впроваджуватись на інших регіональних митницях України вже з вересня», - заявив очільник відомства.
«На першому етапі процедура відеофіксації проведення митного огляду буде запроваджена на Київській, Київській міській, Львівській, Одеській, митницях», - додав він.

Мирослав Продан: Ми зацікавлені у конструктивному діалозі з громадськістю
Сучасний стан та перспективи імплементації норм Угоди СОТ про спрощення процедур торгівлі та новації фіскальної служби у митній сфері обговорювалися під час засідання комітету з питань митної справи Громадської ради при ДФС, в якому взяв участь в.о. заступника Голови ДФС Мирослав Продан.
Учасники засідання, зокрема, розглянули актуальні питання зовнішньоекономічної діяльності підприємств та висловили свої зауваження та пропозиції у цьому напрямі.
«Державна фіскальна служба виступає за відкритий і конструктивний діалог з бізнесом. Тому наша позиція – обговорення всіх законодавчих змін з громадськістю та підприємцями. Вважаю, що Громадська рада та комітети, що діють в її складі, є тим ефективним дискусійним майданчиком, на якому знаходяться найоптимальніші шляхи вирішення актуальних питань», – наголосив Мирослав Продан.
Він також розповів, що на сьогодні відповідно до визначених завдань у рамках імплементації Угоди СОТ в службі приділяється значна увага актуалізації інформації на веб-порталі, яка є корисною для платників податків. Так, зокрема, популярністю серед платників користується розділ «Митна справа», що розміщено в інструменті «Інтерактивна мапа» Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу. Крім того, в регіонах діють Центри обслуговування платників, які надають широкий спектр послуг, зокрема, консультації та роз’яснення.
У свою чергу, представники громадськості запропонували розробити низку пропозицій, які дозволять ДФС вдосконалити роботу у цьому напрямі.
Домовилися учасники зустрічі і про спільну роботу над покращенням функціонування автоматизованої системи «Єдине вікно», яка з 1 серпня працює на митницях.
«Сьогодні як для користувачів «єдиного вікна», так і для нас, контролюючих органів, діє перехідний період. Це нова система, робота якої на першому етапі звісно не може бути досконалою. Ми вже бачимо низку моментів, які потрібно покращити або відкоригувати. Над цим активно працюють наші фахівці. Полегшити цю роботу можуть і платники податків своїми пропозиціями та зауваженнями», – зазначив Мирослав Продан.
Під час засідання також обговорювалися питання щодо змін граничної межі неоподатковуваних ПДВ товарів, що ввозяться в міжнародних поштових та експрес-відправленнях, пропозиції з впровадження Комбінованої номенклатури ЄС в частині класифікації товару за кодом 63090000 „Одяг та інші вироби, що використовувалися”, тощо.
На завершення зустрічі учасники також домовилися про подальше обговорення всіх пропозицій після їх доопрацювання.

Мирослав Продан: Інститут УЕО дозволить побудувати відносини з підприємцями на основі взаємної довіри
В.о. заступника Голови Державної фіскальної служби України Мирослав Продан взяв участь у зустрічі з експертами проекту Twinning «Підтримка Державної фіскальної служби України у впровадженні елементів інтегрованого управління кордонами у митній сфері». Захід був організований для представників українського бізнесу з метою ознайомлення останнього з європейським досвідом функціонування інституту Уповноваженого економічного оператора.
«Україна обрала шлях до Європи, який, у першу чергу, полягає у здійсненні інтеграційних кроків в економічній сфері. З цією метою ми маємо реформувати митну справу та полегшити міжнародну торгівлю в Україні. Для цього необхідно запровадити баланс пріоритетів між належним рівнем митного контролю та його спрощенням, вибудувати відносини між митницею та підприємцями на основі взаємної довіри», - зазначив під час виступу Мирослав Продан.
За його словами, найкращим інструментом для реалізації цього завдання є впровадження інституту Уповноваженого економічного оператора (УЕО).
«Функціонування цього інституту є найвищим ступенем довіри митниці до підприємства і, як наслідок, надання їм найбільшого переліку пільг і спрощень митних процедур», - підкреслив в.о. заступника Голови ДФС.
Він нагадав, що у травні 2016 року Кабінет Міністрів України схвалив проект Закону України «Про внесення змін до Митного кодексу України щодо уповноваженого економічного оператора та спрощень митних формальностей». 3 червня 2016 року цей законопроект був зареєстрований у Верховній Раді України.
«Впевнений, що прийняття законопроекту сприятиме розвитку зовнішньоекономічної діяльності та підвищить конкурентоспроможність українських підприємств на зовнішньому та внутрішньому ринках, а також забезпечить виконання Україною зобов’язань, передбачених Угодою про асоціацію», - додав Мирослав Продан.
Довідково:
Проект ЄС Twinning «Підтримка Державної фіскальної служби України у розвитку елементів інтегрованого управління кордонами у митній сфері» почав реалізовуватися із січня 2016 р.
Протягом двох років експерти Німеччини, Польщі та Литви будуть надавати ДФС консультативну допомогу за такими напрямами:
- виконання Угоди про асоціацію Україна – ЄС (зокрема, приведення митного законодавства України у відповідність з Модернізованим Митним кодексом, впровадження інституту Уповноваженого економічного оператора);
- реалізація концепції Інтегрованого управління кордонами (зокрема, спрощення митних процедур на кордоні, приєднання до Спільної транзитної системи);
- розвиток системи попередження та боротьби з корупцією.

Наталія Рубан: Кількість планових перевірок скорочено на 10 відс.
У січні – липні 2016 року підрозділами аудиту було проведено 2,3 тис. планових перевірок. Це на 0,3 тис., або на 10 відс. менше, ніж за відповідний період минулого року. Про це розповіла директор Департаменту аудиту ДФС Наталія Рубан.
Однак, робота аудиту направлена і на скорочення кількості позапланових перевірок (проведено на 30 відс. менше, ніж за відповідний період минулого року) та кардинальне зменшення зустрічних звірок (менше на 70 відсотків).
Акцент у роботі аудиторів посилено на якісний відбір до перевірок лише ризикових суб’єктів господарювання та забезпечення доказовості виявлених порушень в ході планових перевірок (комплексність охоплення питань і періодів). Зокрема, із донарахованих 15 млрд. грн. грошових зобов’язань майже половину задокументовано плановими перевірками.
Із донарахованих сум узгоджено платниками податків 3,7 млрд. гривень.
Найбільша сума донарахованих платежів – зобов’язання по декларуванню податку на прибуток (6,5 млрд. грн.) та ПДВ (6,4 млрд. гривень).
Поряд з цим, за результатами перевірок з питань дотримання суб’єктами господарювання вимог валютного законодавства донараховано понад 1,1 млрд. грн. пені за порушення термінів розрахунків у сфері ЗЕД, 0,3 млрд. грн. податку на прибуток з іноземних юридичних осіб, за порушення законодавства з питань митної справи 0,7 млрд. грн. грошових зобов’язань.
Стосовно позапланових перевірок слід зазначити, що у більшості випадків рішення щодо їх проведення не залежать від ініціативи контролюючих органів. Так, за 7 місяців поточного року майже 60 відс. позапланових перевірок (5,9 тис.) проведено у зв’язку з ліквідацією суб’єктів господарювання, отриманням рішень суду, на звернення платників податків.
За словами Наталії Рубан, реальний вклад підрозділів аудиту по забезпеченню надходжень до бюджету склав майже 2,5 млрд. грн. – із нарахованої суми до бюджету вже надійшло понад 1,6 млрд. грн., зменшено від’ємне значення об’єкта оподаткування податком на прибуток на 3,2 млрд. грн., що упередило несплату податку у майбутньому на 0,6 млрд. грн., та на 0,3 млрд. грн. зменшено залишки від’ємного значення ПДВ, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного періоду.

З початку року за матеріалами підрозділів внутрішньої безпеки ДФС розпочато 338 кримінальних проваджень
Протягом січня-липня 2016 року за матеріалами підрозділів внутрішньої безпеки розпочато 338 кримінальних проваджень, виявлено 60 випадків хабарництва та 149 фактів зловживання владою з боку працівників органів ДФС. Про це повідомив заступник начальника Головного управління внутрішньої безпеки ДФС Сергій Мартинов.
За його словами, за вказаний період працівникам органів ДФС оголошено 103 повідомлення про підозру у вчиненні злочинів у сфері службової діяльності. До суду надіслано 61 кримінальне провадження, 17 осіб судом вже визнані винними у скоєнні злочинів.
«Головну увагу у своїй роботі ми приділяємо виявленню правопорушень, пов’язаних з корупцією та притягненню винних до відповідальності. Так, за нашими матеріалами за скоєння таких злочинів складено та направлено до суду 28 протоколів, за якими 18 осіб вже визнано винними», – зазначив Сергій Мартинов.
Посадовець також розповів, що для з’ясування причин та обставин вчинення посадовцями ДФС правопорушень у сфері службової діяльності проведено 2 тис. службових розслідувань. За їх результатами керівникам територіальних органів ДФС направлено 785 подань про усунення причин та умов, що сприяли вчиненню правопорушень.
До дисциплінарної відповідальності притягнуто 271 службову особу, звільнено із займаних посад – 129.
«Для виявлення фактів корупції в фіскальній службі працює антикорупційний сервіс «Пульс», на який платники можуть поскаржитися на дії наших співробітників. За цей період ми перевірили 161 повідомлення, з них 27 підтвердилися. За результатами перевірок до дисциплінарної відповідальності притягнуто 5 посадових осіб, 3 – звільнено та у 3 випадках розпочато кримінальні провадження», – підкреслив Сергій Мартинов.
Також перевірено 814 скарг (звернень) фізичних та юридичних осіб щодо можливих неправомірних дій, вчинених співробітниками органів ДФС, 170 з яких підтвердилися.
Сергій Мартинов також відзначив, що працівники підрозділів внутрішньої безпеки проводять попереджувально-профілактичні заходи, за результатами яких посадовцям ДФС винесено 112 офіційних застережень про неприпустимість дій або бездіяльність, які можуть призвести до корупційних та інших правопорушень.

У ДФС закликали бізнес до спільного вдосконалення роботи «єдиного вікна»
Для удосконалення роботи автоматизованої системи «єдине вікно» фіскальна служба пропонує бізнесу напрацьовувати проблемні питання та надавати їх для вирішення. Про це заявив директор департаменту організації митного контролю ДФС Олексій Василенко під час зустрічі з представниками бізнесу та громадськості, яка відбулася в ДФC 16 серпня за участі керівництва служби.
«Для того, щоб цей процес проходив активніше ми збираємо проблемні питання щодо впровадження «єдиного вікна» в регіонах. Тому закликаємо представників громадськості до активної участі у цій роботі для вдосконалення системи та усунення суперечливих моментів», – наголосив Олексій Василенко.
Посадовець також нагадав, що у червні поточного року зареєстровано у Верховній Раді України законопроект щодо запровадження інституту уповноваженого економічного оператора, яким передбачено застосування першого методу митного оформлення для суб’єктів, що отримали цей статус.
«Це значний крок вперед. Звісно, для підприємств є певні вимоги, оскільки вони мають довести прозорість своєї діяльності. Однак поруч з жорсткими умовами, підприємства отримують великі преференції», – розповів Олексій Василенко та закликав громадськість до підтримки у цьому напрямі.
Він також додав, ДФС активно співпрацює з міжнародними колегами в питаннях надання достовірної інформації від суміжних країн про митну вартість. Адже, за його словами, після налагодження такого інформаційного обміну, питання правильності визначення митної вартості, достовірності ціни та інші, пов’язані з ними питання, будуть вирішені.
Крім того, Олексій Василенко поінформував присутніх про шляхи фіскальної служби у напрямі удосконалення автоматизованої системи ризиків. Так, ДФС підготовлено проект концепції щодо розвитку національної системи аналізу ризиків, який направлено на погодження до Кабінету Міністрів України. В основу концепції покладено рекомендації міжнародних місій, які працювали в фіскальній службі та вивчали роботу митного напряму.
«У нашій системі ми сьогодні працюємо трохи на упередження і хочемо впровадити в практику попередній аналіз інформації. Це дозволить нам ще на попередньому етапі до надходження товару на територію України, проводити відповідну фахову оцінку, ризики та виявляти підприємства,які потребують додаткового контролю», – зазначив Олексій Василенко.
Крім того, в ДФС активно працюють над відмовою від попереднього декларування. Як розповів посадовець, планується, що суб’єкт один раз подаватиме електронну декларацію в обмеженому заповненому форматі, а далі після надходження товару додаватиме в декларацію необхідні дані. Ця декларація буде виконувати функцію документу контролю доставки, гарантування, декларування, а також буде ще додатковим документом який дозволить проводити пост-митаудитконтроль.

Кількість судових справ за участі органів ДФС скоротилася майже на третину
Протягом 7 місяців поточного року кількість судових справ за участі органів ДФС, порівняно з аналогічним періодом минулого року, скоротилася на 30,5 тис. справ, або на 29 відс. Про це розповів директор Регуляторно-правового департаменту ДФС Ярослав Шашенков.
За його словами, із загальної кількості судових справ за участі органів ДФС, які у січні-липні цього року перебували на розгляді в судах різних інстанцій, одну з ключових категорій становлять справи за позовами платників про визнання недійсними податкових повідомлень-рішень. З початку року на розгляді перебувало 42 тис. таких справ на загальну суму 153,4 млрд. гривень.
«З цієї кількості розглянуто 7 тис. справ на загальну суму 27,6 млрд. грн. З них на користь органів фіскальної служби вирішено 2,4 тис. справ на суму майже 11 млрд. грн..», – поінформував Ярослав Шашенков.
В цілому, за результатами розгляду судових справ на користь органів ДФС (у т.ч. у минулому році) з початку 2016 року (станом на 01.08.2016) до бюджету надійшло майже 2 млрд. гривень.
Посадовець також розповів, що протягом вказаного періоду на розгляді у судах перебувало 5,6 тис. справ, пов’язаних з оскарженням рішень митниць ДФС, прийнятих у зв’язку зі здійсненням митного контролю та оформленням, на загальну суму 10,2 млрд. гривень.
Розглянуто 1,5 тис. таких справ на суму 7,9 млрд. грн. З них на користь митниць ДФС вирішено 495 справ на суму 3,2 млрд. грн. Решта справ знаходиться на розгляді.

Про легалізацію заробітної плати під час прямого ефіру у програмі «Грані»
17 серпня 2016 року начальник управління податків і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Дніпропетровській області Інна Андрущак разом з представниками реклами та торгівлі міськради прийняла участь у прямому ефірі телевізійної програми "Грані" (34 телеканал) під час якої обговорювались питання законності функціонування окремих малих архітектурних форм (МАФів) та легалізації заробітної плати і своєчасної сплати податкових зобов’язань суб’єктами господарювання.
За словами Інни Андрущак: "У Дніпропетровській області здійснюють роздрібну торгівлю 31,4 тис. суб’єктів господарювання, з яких 10,7 тис. у місті Дніпро. Підприємцями області в своїй діяльності залучено 34 тис. найманих осіб. Всього по області ними сплачено 424,6 млн. грн. податків. На теперішній час триває робота з органами місцевого самоврядування щодо виявлення не зареєстрованих суб’єктів господарювання, що здійснюють роздрібну торгівлю через МАФи, найманих осіб та легалізації їх заробітної плати".
Крім того, з початку року працівниками ГУ ДФС у Дніпропетровській області та податковими органами Дніпропетровщини проведена робота з 4,2 тис. суб’єктами господарювання (по місту Дніпро - 1,3 тис. суб’єктів) та виявлено близько 9 тис. найманих осіб, не оформлених відповідно до чинного законодавства. За рахунок оформлення трудових відносин з найманими особами додатково надійшло до бюджету податків на загальну суму близько 5 млн.грн. (по місту Дніпро - на суму 1,2 млн. грн.).
Основними порушеннями діючого трудового законодавства за результатами проведених перевірок суб’єктів господарювання області є: фактичний допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору; оформлення працівника на неповний робочий час; порушення встановлених термінів та обсягів виплати заробітної плати працівникам; недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці; незаконне звільнення працівника з роботи з особистих причин та інші.
«Як приклад, під час розгляду скарги, яка надійшла від громадської організації «Н» фахівцями фіскальної служби Дніпропетровщини проведено фактичні перевірки ряду суб’єктів господарювання, які мали кіоски (МАФи) у місті Дніпро, за підсумками яких виявлено близько 10 не оформлених осіб, які згодом були працевлаштовані" - зазначила Інна Андрущак.

До місцевого бюджету протягом семи місяців надійшло понад 452 мільйона податків і зборів
Протягом семи місяців поточного року платники податків і зборів міста сплатили до бюджету 452,6 млн гривень. Проти минулого року надходження збільшились на 115,9 млн грн або на 34,4 відсотки.
“Найбільшу питому вагу (60 відс.) в надходженнях до місцевого бюджету займає податок на доходи фізичних осіб, якого надійшло 271,6 млн грн, плати за землю від юридичних та фізичних осіб надійшло 102,7 млн грн, єдиного податку – 32,3 млн грн”- повідомив начальник Нікопольської ОДПІ Володимир Джавун.

Громадяни повинні сплатити податок на нерухомість до 28 серпня
28 серпня – граничний термін сплати громадянами податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Про особливості сплати цього податку розповів перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський під час інтерв'ю для ЗМІ.
Як зазначив Володимир Малиновський, у цьому році громадяни сплачують податок за 2015 рік, тобто за ставками і з урахуванням пільг, які діяли торік, на підставі податкових повідомлень-рішень, отриманих від органів фіскальної служби.
Цей податок входить до складу податку на майно, до якого включено також транспортний податок і плату за землю. Важливим моментом є те, що він належить до місцевих податків і зборів, а місцевим органам влади надані досить істотні повноваження стосовно їх сплати.
Платниками податку є фізичні і юридичні особи, у тому числі нерезиденти, які є власниками об'єктів житлової і нежитлової нерухомості.
Оподатковується як житлова нерухомість (квартира, будинок) так і нежитлова нерухомість, у тому числі і господарські будівлі (сараї, гаражі, літні кухні, майстерні, льохи і тому подібне).
– Існують пільги для невеликих за площею квартир і будинків – власники квартир до 60 квадратних метрів і будинків до 120 квадратних метрів або власники будинків і квартир загальною площею 180 квадратних метрів не сплачуватимуть податок. Він платитиметься тільки з площі понад встановлений ліміт. Підкреслю, що сільські, селищні, міські ради на відповідній території мають право встановлювати пільги з податку на нерухоме майно. Тому при його сплаті необхідно враховувати рішення органів місцевого самоврядування, – зауважив Володимир Вікторович.
Інформацію про ставки і пільги з податку на нерухомість, а також уточнення всіх даних щодо нерухомості, якою Ви володієте, можна отримати в Центрах обслуговування платників безпосередньо за місцем реєстрації і за місцем знаходження майна.

Понад 214 млн гривень ЄСВ сплачено до бюджету за сім місяців поточного року
За словами першого заступника начальника Нікопольської ОДПІ Володимира Малиновського, за січень-липень 2016 року платники Нікопольського регіону перерахували до бюджету 214,8 млн гривень єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, що складає 103,1 відс. до доведеного завдання, додатково бюджет отримав 6,5 млн гривень. Зокрема, у липні поточного року платниками сплачено майже 30 млн гривень ЄСВ, що на 2,1 млн гривень більше встановленого завдання.
Нагадуємо, що з 2016 року роботодавці нараховують ЄСВ на суми нарахованої заробітної плати (доходу) найманим працівникам у розмірі 22 % до визначеної бази нарахування єдиного внеску.
Також з початку року максимальну величину бази нарахування ЄСВ збільшено із 17 до 25 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб. Крім того, відтепер ЄСВ із заробітної плати (доходу) працівників (3,6%) не утримується.

За січень – липень 2016 року платниками Нікопольської ОДПІ сплачено більше 187 тис. грн транспортного податку
Як зазначила начальник управління податків і зборів з фізичних осіб Нікопольської ОДПІ Юлія Пушко, за сім місяців поточного року власники розкішних автівок сплатили до місцевої скарбниці 187,1 тис. грн цього податку, в т.ч. від юридичних осіб надійшло 150,2 тис. грн, та від фізичних осіб надійшло 36,9 тис. гривень.
Юлія Пушко повідомила, що відповідно до п.п. 267.7.1 п. 267.7 ст. 267 розд. ХІІ Податкового кодексу України податок сплачується за місцем реєстрації об’єктів оподаткування і зараховується до відповідного бюджету згідно з положеннями Бюджетного кодексу України. Транспортний податок сплачується у строки сплати податку, встановлені п.п. 267.8.1 п. 267.8 ст. 267 ПКУ, а саме: а) фізичними особами – протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення; б) юридичними особами – авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації. У разі переходу права власності на об’єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом звітного року податок обчислюється попереднім власником за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому він втратив право власності на зазначений об’єкт оподаткування. а новим власником – починаючи з місяця, в якому він набув право власності на цей об’єкт. Контролюючий орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності. Підпунктом 267.6.6 п. 267.6 ст. 267 ПКУ визначено, що за об’єкти оподаткування, придбані протягом року, податок сплачується пропорційно кількості місяців, які залишилися до кінця року, починаючи з місяця, в якому проведено реєстрацію транспортного засобу.

В Дніпропетровській області ліквідовано конвертцентр з обігом 370 млн. грн. В організатора вилучено бойові гранати
Співробітниками податкової міліції Центрального офісу в ході розслідування кримінального провадження, зареєстрованого за ст.ст.28, 205 та 209 КК України, припинено діяльність «конвертаційного центру» в Дніпропетровській області.
Встановлено, що організованою групою осіб зареєстровано та придбано корпоративні права низки транзитних і фіктивних суб’єктів господарської діяльності. Використовуючи реквізити і розрахункові рахунки вказаних підприємств дані особи формували податковий кредит з ПДВ для підприємств реального сектору економіки шляхом документального оформлення нікчемних фінансово-господарських операцій з придбання товарно-матеріальних цінностей, надання послуг та виконання робіт.
В подальшому отримані кошти конвертувалися та знімалися готівкою для передачі замовникам за винятком 8-9% за конвертацію.
Загальний обсяг проконвертованих коштів за 2015-2016 роки через розрахункові рахунки, відкриті в банківських установах, склав близько 370 млн. гривень, ймовірні втрати бюджету складають 61 млн. гривень.
На розрахункові рахунки транзитно-конвертаційних підприємств накладено арешт та заблоковано 916 тис. гривень.
Під час проведених заходів здійснено 16 обшуків за адресами розташування офісних приміщень, в місцях проживання та автомобілі фігурантів справи. За результатами обшуків вилучено 297 тис. гривень готівкою, 83 печатки ФСПД, мобільні телефони, комп’ютерну техніку та фінансово-бухгалтерську документацію.
Крім того, в одному з офісних приміщень, доступ до якого мав лише один із співорганізаторів «справи», в сейфі виявлено 2 гранати РГД-5 та запали до них.
Того ж дня за даним фактом в порядку ст.208 КПК України дану особу було затримано та розпочато кримінальне провадження за ч.1 ст.263 КК України (незаконне поводження зі зброєю, бойовими припасами або вибуховими речовинами).
Слідчі дії тривають.

Від платників Дніпропетровщини до Державного бюджету надійшло понад 11 млрд. гривень
Платники податків Дніпропетровщини протягом січня-липня 2016 року сплатили до Державного бюджету 11млрд. 102,2 млн.грн.
За сім місяців поточного року надходження платежів у розрізі джерел наповнення державного бюджету в порівнянні з 2015 роком зросли по таких основних платежах, як:
податок на доходи фізичних осіб із доходу у вигляді процентів – надійшло 2млрд. 011,5 млн.грн., що на 294,7 млн.грн. більше або на 17,2 відс.;
податок на доходи фізичних осіб – надійшло 1млрд.507,0 млн.грн., що на 422,8 млн.грн. більше або на 39,0 відс.;
військовий збір - надійшло 744,7 млн.грн., що на 165,7 млн.грн. більше або на 28,6 відс.;
рентна плата за користування надрами для видобування природного газу – надійшло 512,3 млн.грн., що на 121,0 млн.грн. більше або на 30,9 відс.;
акцизний податок з вироблених в Україні підакцизних товарів – надійшло 258,3 млн.грн., що на 11,6 млн.грн. більше або на 4,7 відс.).;
частина чистого прибутку (доходу) державних унітарних підприємств та їх об’єднань - надійшло 83,7 млн.грн., що на 66,3 млн.грн. більше;
екологічний податок - надійшло 83,5 млн.грн., що на 33,6 млн.грн. більше.

В Дніпропетровській області викрито підпільне виробництво пива. Вилучено ТМЦ на 5,7 млн. грн.
Співробітниками податкової міліції Дніпропетровської області в ході проведення операції „Акциз-2016” та розслідування кримінального провадження, зареєстрованого за ст.204 КК України в м. Дніпро та в одному з населених пунктів області ліквідовано підпільний цех з виробництва пива.
В складських приміщеннях, які орендували фігуранти провадження та за місцями реалізації товару проведено 3 обшуки.
Під час обшуків викрито підпільне виробництво солодового пива торігівельних марок „Сухобальське”, „Чеське” і „Хмільний Бондар”.
В результаті проведених заходів з незаконного обігу вилучено 1,1 тис. дал фальсифікованого пива (660 тис. грн.) та обладнання для його масового виготовлення і розливу (5 млн. грн.), загальною орієнтовною вартістю 5,7 млн. гривень.
Слідчі дії тривають.

З початку року, за результатами перевірок, недобросовісним платникам донараховано 104,6 млн.грн.
Планові контрольно – перевірочні заходи, які проводяться податківцями Дніпропетровщини спрямовуються лише на ті підприємства, які свідомо не сплачують або сплачують не в повному обсязі платежі до бюджету, використовуючи схеми мінімізації або ухилення від оподаткування.
З початку 2016 року підрозділами ГУ ДФС у Дніпропетровській області проведено всього 1118 документальних перевірок, що в 1,3 рази менше, ніж за січень - липень минулого року (1402 перевірок). За результатами цих перевірок донараховано 104,6 млн.грн. грошових зобов’язань, які узгоджені з платниками податків.
До бюджету надійшло 105,5 млн.грн.

Шановні клієнти АЦСК ІДД ДФС!
Наказом Інформаційно-довідкового департаменту ДФС від 10.08.2016 №118 «Про внесення змін до наказу ІДД ДФС від 17.02.2015 №15» затверджено нову редакцію наступних реєстраційних форм:
Реєстраційна картка (для юридичної особи);
Реєстраційна картка (для фізичної особи/ фізичної особи – підприємця);
Додаток до розділу 2 Реєстраційної картки.
Нові форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису набувають чинності з 5 вересня 2016 року.
Форми реєстраційних документів попереднього зразка будуть прийматися віддаленими пунктами реєстрації користувачів АЦСК ІДД ДФС до 2 вересня 2016 року включно.
Переглянути та завантажити актуальні форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису можна у розділі «Реєстрація користувачів» офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД ДФС.

Право на податкову знижку
Нікопольська ОДПІ нагадує платникам податків, що метою декларування доходів фізичних осіб є не тільки сплата податку до бюджету, а й повернення платникам сум податку на доходи фізичних осіб, надмірно сплаченого з їх заробітної плати в минулому податковому році.
Повернути частину податку на доходи фізичних осіб, сплаченого громадянами із заробітної плати, можна, зокрема, у разі реалізації права на податкову знижку. Згідно з положеннями ст. 166 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) платники податку на доходи фізичних осіб мають право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року.
Податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб'єктами господарювання, - це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку - резидента у зв'язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів - фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати, у випадках, визначених Кодексом.
До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема:
- квитанціями;
- платіжними дорученнями;
- фіскальними або товарними чеками;
- прибутковими касовими ордерами;
- меморіальними ордерами тощо;
Крім того, понесені витрати підтверджується копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача).
У зазначених документах обов'язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання).
Для реалізації права на податкову знижку платнику податку необхідно заповнити та подати декларацію до 31 грудня року наступного за звітним.

Податковий календар з 22 по 26 серпня 2016 року
Нікопольська ОДПІ нагадує платникам податків.
22 серпня, понеділок,
останній день подання:
- податкової декларації з ПДВ за липень платниками, в яких базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному місяцю;
- декларації акцизного податку за липень;
- податкової декларації рентної плати за липень з розрахунком:
- рентної плати за користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини;
- рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України;
- рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами;
- рентної плати за транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України;
- податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за липень платниками, які обрали місячний період для звітування, та за нововідведені земельні ділянки або за новоукладеними договорами оренди землі у липні;
- звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів (форма № Д4 (місячна)) за липень.
останній день сплати:
- доплати (у разі потреби) податкового зобов'язання з акцизного податку на тютюнові вироби, розрахованої з урахуванням авансових платежів, здійснених при придбанні марок акцизного податку, за липень*;
- єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування роботодавцями за липень (крім гірничих підприємств).
*Увага! Виробники тютюнових виробів здійснюють авансову сплату акцизного податку при придбанні марок акцизного податку в сумі, розрахованій з урахуванням мінімального акцизного податкового зобов’язання зі сплати акцизного податку на тютюнові вироби та ставок податку, що діють відповідно до норм Податкового кодексу України (п.п. 222.1.2 п. 222.1 ст. 222 Податкового кодексу України зі змінами та доповненнями).
25 серпня , четвер, останній день подання
- декларації про максимальні роздрібні ціни на підакцизні товари/продукцію на вересень 2016 року.

Щодо оподаткування податком на додану вартість
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що ДФС України надано податкову консультацію щодо включення до податкового кредиту суми податку на додану вартість (далі – ПДВ), відображеної у податковій накладній, яка була вчасно зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН), але не включена до складу податкового кредиту протягом 365 календарних днів, а саме:
відповідно до пункту 198.6 статті 198 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) у разі якщо платник податку не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму ПДВ на підставі отриманих податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН), таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів з дати складення податкової накладної.
Суми податку, сплачені (нараховані) у зв’язку з придбанням товарів/послуг, зазначені в податкових накладних/розрахунках коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в ЄРПН з порушенням терміну реєстрації, відносяться до податкового кредиту за звітний податковий період, в якому зареєстровано податкові накладні/розрахунки коригування в ЄРПН, але не пізніше ніж через 365 календарних днів з дати складення податкових накладних/розрахунків коригування до таких податкових накладних.
Отже, належним чином складена та зареєстрована в ЄРПН податкова накладна, яка не була включена до складу податкового кредиту в податковому періоді її складання та з дати складання якої не минуло 365 днів, може бути включена до складу податкового кредиту в наступних звітних (податкових) періодах протягом 365 календарних днів з дати її складання шляхом відображення сум податку у розділі II «Податковий кредит» податкової декларації з ПДВ.
Водночас пунктом 50.1 статті 50 Кодексу визначено, що у разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 Кодексу) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених статтею 50 Кодексу), він зобов’язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.
Таким чином, якщо сума ПДВ відображена у податковій накладній, яка була вчасно зареєстрована в ЄРПН, та з дати складання якої не минуло 1095 днів, не була включена до складу податкового кредиту протягом 365 календарних днів, платник податку може включити таку суму ПДВ до податкового кредиту шляхом подання уточнюючого розрахунку податкових зобов’язань з ПДВ у зв’язку з виправленням самостійно виявлених помилок, з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 Кодексу.
(Лист ДФС України від 15.08.2016 № 17646/6/99-95-42-01-15 розміщено на офіційному веб – порталі ДФС України за посиланням: http://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-konsultatsii/konsultatsii-dlya-yuridichnih-osib/69347.html).

Щодо оформлення документів при здійсненні операцій з повернення постачальникам пального, отриманого до 01.03.2016
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до п.1 розділу ІІ Закону України від 24 грудня 2015 року №909-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» норми (щодо доповнення Кодексу статтями 231 та 232) набирають чинності з 1 березня 2016 року.
Цими нормами запроваджено систему електронного адміністрування реалізації пального (СЕАРП), та визначено, що особи, які здійснюють операції з пальним, повинні зареєструватися платниками акцизного податку з реалізації пального та здійснювати такі операції з дотриманням умов щодо оформлення та реєстрації документів в СЕАРП, зокрема, акцизної накладної.
Порядок складання та реєстрації акцизної накладної та розрахунку коригування акцизної накладної визначено п. 5 та п. 7 ст. 231 Кодексу, п. 2 ч. І та п. 1 ч. ІІІ Порядку заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 25.02.2016 № 218.
Оскільки операції з реалізації пального до 01.03.2016 здійснювались без складання акцизної накладної, повернення після 01.03.2016 року постачальнику такого пального, яке було за Актом інвентаризації внесено до СЕАРП, можливе шляхом складання і реєстрації акцизної накладної.
(Лист ДФС України від 28.07.2016 № 16330/6/99-99-12-02-02-15 розміщено на офіційному веб – порталі ДФС України за посиланням: http://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-konsultatsii/konsultatsii-dlya-yuridichnih-osib/69238.html).

Щодо порядку оподаткування операції з відступлення права вимоги за грошові кошти з дисконтом (Щодо оподаткування ПДВ)
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що згідно з підпунктами "а" і "б" пункту 185.1 статті 185 розділу V Податкового кодексу України (далі - Кодекс) об'єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів/послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 Кодексу.
Під постачанням товарів розуміється будь-яка передача права на розпоряджання товарами як власник, у тому числі продаж, обмін чи дарування такого товару, а також постачання товарів за рішенням суду (підпункт 14.1.191 пункту 14.1 статті 14 розділу I Кодексу).
Під постачанням послуг розуміється будь-яка операція, що не є постачанням товарів, чи інша операція з передачі права на об'єкти права інтелектуальної власності та інші нематеріальні активи чи надання інших майнових прав стосовно таких об'єктів права інтелектуальної власності, а також надання послуг, що споживаються в процесі вчинення певної дії або провадження певної діяльності (підпункт 14.1.185 пункту 14.1 статті 14 розділу I Кодексу).
Відповідно до підпункту 14.1.255 пункту 14.1 статті 14 розділу I Кодексу відступлення права вимоги – операція з переуступки кредитором прав вимоги боргу третьої особи новому кредитору з попередньою або наступною компенсацією вартості такого боргу кредитору або без такої компенсації.
Згідно зі статтею 512 Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ) кредитор у зобов'язанні може бути замінений іншою особою внаслідок передання ним своїх прав іншій особі за правочином (відступлення права вимоги).
Правочин щодо заміни кредитора у зобов'язанні вчиняється у такій самій формі, що і правочин, на підставі якого виникло зобов'язання, право вимоги за яким передається новому кредиторові (стаття 513 ЦКУ).
Статтею 514 ЦКУ передбачено, що до нового кредитора переходять права первісного кредитора у зобов'язанні в обсязі і на умовах, що існували на момент переходу цих прав, якщо інше не встановлено договором або законом.
Предметом договору купівлі-продажу може бути право вимоги, якщо вимога не має особистого характеру. До договору купівлі-продажу права вимоги застосовуються положення про відступлення права вимоги, якщо інше не встановлено договором або законом (стаття 656 ЦКУ).
Відповідно до підпункту 196.1.5 пункту 196.1 статті 196 розділу V Кодексу не є об'єктом оподаткування операції з торгівлі за грошові кошти або цінні папери борговими зобов'язаннями, за винятком операцій з інкасації боргових вимог та факторингу (факторингових) операцій, крім факторингових операцій, якщо об'єктом боргу є валютні цінності, цінні папери, у тому числі компенсаційні папери (сертифікати), інвестиційні сертифікати, іпотечні сертифікати з фіксованою дохідністю, операції з відступлення права вимоги за забезпеченими іпотекою кредитами (позиками), житлові чеки, земельні бони та деривативи.
Якщо боргові зобов'язання передаються (відступаються) в обмін на грошові кошти (у т.ч. з дисконтом), то такі операції не є об'єктом оподаткування ПДВ.

Щодо порядку оподаткування операції з відступлення права вимоги за грошові кошти з дисконтом (Щодо оподаткування податком на прибуток)
Починаючи з 01.01.2015, об'єктом оподаткування є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень розділу III "Податок на прибуток підприємств" Кодексу (підпункт 134.1.1 пункту 134.1 статті 134 Кодексу в редакції, чинній з 01.01.2015).
При цьому Кодексом не передбачено різниці щодо операцій з відступлення права вимоги, на які коригується фінансовий результат до оподаткування, тобто такі операції відображаються згідно з правилами бухгалтерського обліку.
Регулювання питань методології бухгалтерського обліку та фінансової звітності здійснюється Міністерством фінансів України, яке затверджує національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку, інші нормативно-правові акти щодо ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності (пункт 2 статті 6 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»).
З питання правильності відображення у бухгалтерському обліку операцій з відступлення прав вимоги за грошові кошти з дисконтом доцільно звернутись до Міністерства фінансів України.
(Лист ДФС України від 15.07.2016 № 15298/6/99-99-15-03-02-15 розміщено на офіційному веб – порталі ДФС України за посиланням: http://sfs.gov.ua).

Щодо визначення податкового зобов’язання з ПДВ при здійсненні операції з переведення боргу
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що загальні положення щодо заміни боржника у зобов’язанні (переведення боргу) наведені у статтях 520-524 Цивільного кодексу України.
Так, відповідно до зазначених статей боржник у зобов’язанні може бути замінений іншою особою (переведення боргу) лише за згодою кредитора, якщо інше не передбачено законом. Правочин щодо заміни боржника у зобов’язанні вчиняється у такій самій формі, що і правочин, на підставі якого виникло зобов’язання. Новий боржник у зобов’язанні має право висунути проти вимоги кредитора всі заперечення, що ґрунтуються на відносинах між кредитором і первісним боржником.
Відповідно до підпункту 14.1.255 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України (далі - Кодексу) відступлення права вимоги - операція з переуступки кредитором прав вимоги боргу третьої особи новому кредитору з попередньою або наступною компенсацією вартості такого боргу кредитору або без такої компенсації.
Згідно із пунктом 185.1 статті 185 Кодексу об'єктом оподаткування є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з передачі права власності на об'єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об'єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю.
Відповідно до підпункту 196.1.5 пункту 196.1 статті 196 Кодексу не є об'єктом оподаткування операції з торгівлі за грошові кошти або цінні папери борговими зобов'язаннями, за винятком операцій з інкасації боргових вимог та факторингу (факторингових) операцій, крім факторингових операцій, якщо об'єктом боргу є валютні цінності, цінні папери, у тому числі компенсаційні папери (сертифікати), інвестиційні сертифікати, іпотечні сертифікати з фіксованою дохідністю, операції з відступлення права вимоги за забезпеченими іпотекою кредитами (позиками), житлові чеки, земельні бони та деривативи.
Формування податкових зобов’язань з ПДВ та податкового кредиту за операціями з продажу та придбання товарів (послуг) здійснюється відповідно до пункту 187.1 статті 187 та пунктів 198.1 та 198.2 статті 198 Кодексу.
Таким чином, у разі, якщо торгівля борговими зобов'язаннями здійснюється за грошові кошти (не передбачається постачання товарів / послуг), то за такою операцією у платника податків податкові зобов'язання з ПДВ не виникають, оскільки така операція не є об'єктом оподаткування ПДВ.
(Лист ДФС України від 18.07.2016 № 15379/6/99-99-15-03-02-15 розміщено на офіційному веб – порталі ДФС України за посиланням: http://sfs.gov.ua).

Змінилося місце торгівлі – потрібна нова ліцензія
Роздрібна торгівля алкогольними напоями (за винятком столових вин) або тютюновими виробами може здійснюватися виробниками або суб’єктами господарювання всіх форм власності, виключно за наявності у них ліцензій на продаж зазначеної продукції.
Плата за ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, становить 8 000 гривень на кожний окремий, зазначений в ліцензії електронний контрольно-касовий апарат, що знаходиться у місці торгівлі; на роздрібну торгівлю тютюновими виробами на кожне місце торгівлі – 2 000 гривень.
На території сіл і селищ, за винятком тих, що знаходяться у межах території міст - 500 гривень на роздрібну торгівлю алкогольними напоями на кожний окремий, зазначений у ліцензії електронний контрольно-касовий апарат та 250 гривень - на роздрібну торгівлю тютюновими виробами на кожне місце торгівлі.
Плата за ліцензії на право роздрібної торгівлі провадиться щоквартально рівними частками і зараховується до місцевих бюджетів.
Акцентуємо увагу на тому, що у разі зміни відомостей щодо місця торгівлі, зазначених у виданій ліцензії, орган, який видав ліцензію, на підставі заяви суб’єкта господарювання протягом трьох робочих днів видає нову ліцензію, оформлену з урахуванням змін, що відбулися. Тобто, на нове місце торгівлі суб’єкт господарювання повинен придбавати нову ліцензію.

Оновлено порядок реєстрації та застосування касових апаратів
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 26.07.2016 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547 «Про затвердження порядків щодо реєстрації реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій» (далі – Наказ № 547). Наказ Міністерства доходів і зборів України від 28.08.2013 № 417, яким раніше регламентувалося питання застосування РРО та книг обліку розрахункових операцій, втратив чинність.
Серед іншого, Наказом № 547 затверджено оновлені форми книг обліку розрахункових операцій (далі – КОРО). Нові КОРО доповнено колонками для відображення розрахунків за ставками акцизного податку та сум акцизного податку.
Серед основних змін розширено перелік документів, які подаються до контролюючого органу для реєстрації РРО. Так, уповноважена особа суб’єкта господарювання може зареєструвати РРО за наявності документа, що посвідчує таку особу, та належно оформленої довіреності на проведення реєстрації РРО. Під час реєстрації резервного РРО щодо кожної господарської одиниці надається копія документа на право власності або інший документ, що дає право на розміщення господарської одиниці, де буде використовуватися резервний РРО. При перереєстрації РРО потрібно буде подавати не оригінал, а копію документа на право власності або документа, що дає право на розміщення господарської одиниці, де буде використовуватися РРО.

Про надання відповідей на актуальні запитання платників при реалізації пального
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що ДФС України у своєму листі від 20.07.2016 №24565/7/99-99-15-03-03-17 "Про надання відповідей на актуальні запитання платників при реалізації пального" надала відповіді на наступні запитання.
- Щодо реєстрації суб’єкта господарської діяльності (Товариства) платником акцизного податку з реалізації пального при використанні пального виключно у власних цілях.
- Щодо сплати акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів у разі заправки як власної техніки, так і техніки сторонніх організацій.
- Щодо віднесення до операцій з реалізації пального відпуску пального, що належить виробникам сільськогосподарської продукції при укладанні договорів підряду на виконання робіт за допомогою техніки підрядника.
- Щодо реєстрації суб’єкта господарювання - замовника за договором підряду (далі – Замовник) платником акцизного податку з реалізації пального при здійсненні операцій за договорами підряду та сплати ним акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів при заправці техніки підрядника власним пальним через власні автозаправні станції (АЗС) або автомобільні паливозаправники.
- Щодо реєстрації платником акцизного податку підприємства, постачальника талонів і пластикових карт на паливно-мастильні матеріали, яке не здійснює фізичний відпуск пального.

Про зменшення фінансового результату до оподаткування на суму доходів у вигляді дивідендів
Державна фіскальна служба України у зв’язку з надходженням запитів платників податків та керуючись п. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) повідомляє, що для застосування положень п.п. 140.4.1 п. 140.4 ст. 140 Кодексу щодо коригування фінансового результату до оподаткування платниками податку на прибуток слід керуватись листом Міністерства фінансів України від 25.07.2016 № 31-11130-09-10/21370 (розміщено за адресою: http://sfs.gov.ua/data/material/000/191/261787/1591_M_nf_n_S_.pdf).
Податкові консультації з питання коригування фінансового результату до оподаткування на суму нарахованих доходів від участі в капіталі інших платників податку на прибуток підприємств, платників єдиного податку четвертої групи та на суму нарахованих доходів у вигляді дивідендів, що підлягають виплаті від інших платників податків, застосовуються у частині, що не суперечить цьому роз’ясненню.
Відповідний лист Державної фіскальної служби України від 04.08.2016 № 26581/7/99-99-15-02-02-17 розміщено за адресою: http://sfs.gov.ua/podatki-ta-zbori/zagalnoderjavni-podatki/podatok-na-pributok-pidpri/listi-dps/261787.html.

Про податок на додану вартість
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що операція з надання земельної ділянки в оренду згідно з договором оренди землі для орендодавця є об'єктом оподаткування податком на додану вартість та оподатковується у загальновстановленому порядку за ставкою 20 відсотків.
Разом з тим підпунктом 197.1.21 пункту 197.1 статті 197 розділу V Кодексу встановлено, що звільняється від оподаткування податком на додану вартість орендна плата за земельні ділянки, що перебувають у власності держави або територіальної громади, якщо така орендна плата повністю зараховується до відповідних бюджетів.
Лист ДФС України від 04.08.2016 № 26595/7/99-99-15-03-02-17 "Про податок на додану вартість".

Ще раз про нерухомість: як оподатковується податок при зміні власника
Відповідно до п.п. 266.1.1 п. 266.1 ст. 266 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.
База оподаткування об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності юридичних осіб, обчислюється такими особами самостійно виходячи із загальної площі кожного окремого об’єкта оподаткування на підставі документів, що підтверджують право власності на такий об’єкт (п.п. 266.3.3 п. 266.3 ст. 266 ПКУ).
Платники податку - юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцезнаходженням об’єкта/об’єктів оподаткування декларацію за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 ПКУ, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально (п.п. 266.7.5 п. 266.7 ст. 266 ПКУ).
При переході права власності на об’єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом календарного року податок обчислюється для попереднього власника за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому він втратив право власності на зазначений об’єкт оподаткування, а для нового власника - починаючи з місяця, в якому виникло право власності (п.п. 266.8.1 п. 266.8 ст. 266 ПКУ).
Формою Податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі - Декларація), затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 10.04.2015 №408, передбачено зазначення типу Декларації: «Звітна», «Звітна нова» або «Уточнююча».
Тобто платник податку - юридична особа нараховує податок за об’єкт нерухомого майна, який було зруйновано/знищено, при наявності підтверджуючих документів щодо державної реєстрації припинення права власності на такий об’єкт нерухомого майна, за період з 1 січня звітного року до початку того місяця, в якому проведено таку державну реєстрацію.
Якщо державна реєстрація припинення права власності на об’єкт нерухомого майна відбулась до 20 лютого звітного року, а «Звітну» Декларацію вже подано, то до закінчення граничного терміну її подання платником податків - юридичною особою Декларація подається за типом «Звітна нова», а після його закінчення - «Уточнююча».

Щодо оподаткування податком на доходи фізичних осіб окремих видів доходу
Відповідно до ст. 1054 Цивільного кодексу України за кредитним договором банк або інша фінансова установа зобов’язується надати грошові кошти (кредит) позичальникові у розмірі та на умовах, встановлених договором, а позичальник зобов’язується повернути кредит та сплатити проценти.
Виконання зобов’язання може забезпечуватися, зокрема заставою (ст. 546 ЦКУ).
Згідно зі ст. 572 ЦКУ в силу застави кредитор (заставодержатель) має право у разі невиконання боржником (заставодавцем) зобов’язання, забезпеченого заставою, одержати задоволення за рахунок заставленого майна переважно перед іншими кредиторами цього боржника, якщо інше не встановлено законом (право застави).
Заставодавцем може бути боржник або третя особа (майновий поручитель) (ст. 583 ЦКУ).
Предметом застави може бути будь-яке майно (зокрема річ, цінні папери, майнові права), що може бути відчужене заставодавцем і на яке може бути звернене стягнення (п. 1 ст. 576 ЦКУ).
У разі невиконання зобов’язання, забезпеченого заставою, заставодержатель набуває право звернення стягнення на предмет застави (ст. 589 ЦКУ).
Відповідно до ст. 512 ЦКУ кредитор у зобов’язанні може бути замінений, зокрема іншою особою внаслідок виконання обов'язку боржника поручителем або заставодавцем (майновим поручителем).
При цьому ст. 514 ЦКУ передбачено, що до нового кредитора переходять права первісного кредитора у зобов’язанні в обсязі і на умовах, що існували на момент переходу цих прав, якщо інше не встановлено договором або законом.
Також ст. 517 ЦКУ передбачено, що первісний кредитор у зобов’язанні повинен передати новому кредиторові документи, які засвідчують права, що передаються, та інформацію, яка є важливою для їх здійснення.
Оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розділом IV Податкового кодексу України (далі - Кодекс), відповідно до п.п. 162.1.1 п. 162.1 ст. 162 якого платниками податку є фізична особа – резидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні.
Об'єктом оподаткування резидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід (п.п. 163.1.1 п. 163.1 ст. 163 Кодексу).
Перелік доходів, які включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку, визначені у п. 164.2 ст. 164 Кодексу.
Крім того, доходи, які не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку, тобто не оподатковуються, визначено ст. 165 Кодексу.
Зауважуємо, що кожний конкретний випадок оподаткування доходу, отриманого фізичною особою доходу у вигляді повернення товариством зобов’язань за кредитним договором, слід розглядати з урахуванням документів (умов договорів), що стосуються цієї справи.
(Лист ДФС України від 28.07.2016 № 16331/6/99-99-13-02-03-15 розміщено на офіційному веб – порталі ДФС України за посиланням: http://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-konsultatsii/konsultatsii-dlya-yuridichnih-osib/69254.html).

Добровільна реєстрація платником ПДВ
У разі добровільної реєстрації особи як платника ПДВ реєстраційна заява за формою 1-ПДВ подається не пізніше ніж за 20 календарних днів до початку податкового періоду, з якого такі особи вважатимуться платниками податку та матимуть право на податковий кредит і виписку податкових накладних.
У разі відсутності підстав для відмови у реєстрації особи як платника ПДВ фіскальний орган протягом трьох робочих днів після надходження реєстраційної заяви вносить до реєстру платників ПДВ запис про реєстрацію такої особи як платника ПДВ:
- з бажаного (запланованого) дня реєстрації, зазначеного у реєстраційній заяві, що відповідає даті початку податкового періоду (календарного місяця), з якого такі особи вважатимуться платниками податку та матимуть право на виписку податкових накладних;
- з першого числа місяця, наступного за днем спливу 20 календарних днів після подання реєстраційної заяви до фіскального органу, якщо бажаний (запланований) день реєстрації у заяві не зазначено;
Зазначена норма передбачена п. 183.3 та п. 183.9 ст. 183 Податкового кодексу України.

Книгу обліку доходів і витрат підприємець на загальній системі оподаткування веде самостійно
Фізичні особи – підприємці на загальній системі оподаткування зобов’язані вести Книгу обліку доходів і витрат, у якій щоденно на підставі первинних документів здійснюються записи про операції, що відбулися у звітному (податковому) періоді.
Записи у Книзі виконуються за підсумками робочого дня, протягом якого отримано дохід.
Дохід, отриманий від здійснення господарської діяльності відображається сумарним підсумком за місяць, квартал, рік, і включає, зокрема, кошти, що надійшли на поточний рахунок, касу платника податків та/або отримано готівкою, сума заборгованості, за якою минув строк позовної давності, вартість безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг).
Наймані особи, які перебувають у трудових відносинах із самозайнятою особою Книгу не ведуть і записи в ній не здійснюють.
Тобто фізична особа – підприємець на загальній системі оподаткування заповнює Книгу самостійно за підсумками робочого дня, протягом якого отримано дохід.
Дані Книги заповнюються у гривнях з копійками та використовуються підприємцем для заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи.
Порядок ведення Книги фізичними особами – підприємцями н

Джерело: guru.ua

Категорії: Новости Днепропетровска Новости Никополя

22.08.2016 15:25