Новини Нікопольськoї ОДПІ

Новини Нікопольськoї ОДПІ
Представники ДФС та Американської торгівельної палати обговорили напрями реформування української митниці
Дорожня карта реформ фіскальної служби, зокрема, кроки у напрямі реформування української митниці стали основними темами обговорення під час зустрічі в.о. заступника Голови ДФС Мирослава Продана з компаніями – членами Американської Торгівельної палати в Україні, яка відбулася 11 серпня.
За словами Мирослава Продана, керівництвом фіскальної служби визначено основні завдання щодо розбудови та вдосконалення роботи митних органів.
«Сьогодні ми активно працюємо над впровадженнях нових розробок в роботу наших митниць. Впровадження інституту уповноваженого економічного оператора, функціонування автоматизованої системи «Єдине вікно», створення міжрегіональної митниці, відеофіксація митних процедур та робота мобільних груп – це ті основні напрями, ефективна реалізація яких стане дієвим кроком на шляху кардинального реформування митниці», – наголосив Мирослав Продан.
Він також зазначив, що ДФС активно співпрацює з іноземними колегами, зокрема, Американською прикордонною та митною службою щодо залучення кращих світових практик в удосконалення митних процедур та розбудову митної інфраструктури.
Так, зокрема, американськими колегами пріоритетом було визначено функціонування на митницях автоматизованої системи «Єдине вікно», яка вже розпочала роботу з 1 серпня поточного року.
«Основним критерієм позитивності цього сервісу є повна відсутність у пункті пропуску контакту між суб’єктом господарювання та представниками служб, які будуть здійснювати процедуру митного оформлення. Це, у свою чергу, сприятиме унеможливленню будь-яких корупційних проявів», – підкреслив Мирослав Продан.
Він також спростував побоювання бізнесу про те, що митні процедури здійснюватимуться повільніше.
«У системі чітко визначені часові терміни, вийти за які фізично немає можливості ні в митника, ні в суміжних служб. Адже, якщо не використано термін 4 години, спрацьовує принцип «мовчазної згоди» й іншого варіанту завершення митного оформлення у посадових осіб митниці немає», – розповів Мирослав Продан та закликав бізнес до використання можливостей «єдиного вікна» у своїй діяльності.
Учасники зустрічі також обговорили питання впровадження інституту уповноваженого економічного оператора, на який так очікують представники як бізнесу, так і фіскальної служби. За словами Мирослава Продана, відповідний законопроект знаходиться на розгляді в профільному комітеті Верховної ради України.
«Цей законопроект отримав позитивну оцінку європейських експертів і ми сподіваємося, що після завершення канікул парламент його схвалить. У свою чергу, ДФС готова до ефективного його впровадження в роботу», – зазначив Мирослав Продан.
На завершення зустрічі Мирослав Продан закликав представників Американської торгівельної палати до конструктивної співпраці у напрямі розбудови української митниці.

За сім місяців платникам відшкодовано 48,2 млрд. грн. податку на додану вартість
Протягом січня-липня поточного року платникам податків відшкодовано 48,2 млрд. грн. податку на додану вартість. Це на 44,1 відс., або на 14,7 млрд. грн. більше відповідного періоду минулого року. У липні цього року суб’єкти господарської діяльності отримали 12,2 млрд. грн. відшкодованого податку. Про це повідомив директор департаменту податків і зборів з юридичних осіб ДФС Олексій Лишенко.
«Збільшення обсягів відшкодування ПДВ пов’язано із значним зростанням надходжень податку до Державного бюджету України, у тому числі завдяки запровадженню системи електронного адміністрування ПДВ та збільшенню заявки на відшкодування ПДВ. Відшкодування здійснюється у хронологічному порядку відповідно до черговості, у першу чергу, сум, задекларованих платниками у поточному році», – підкреслив Олексій Лишенко.
За його словами, ДФС проаналізовано стан дотримання територіальними органами законодавчо встановлених термінів підтвердження перевірками задекларованих до відшкодування сум ПДВ, проведено роботу з територіальними органами та скорочено залишки невідшкодованого податку.
«Нам вдалося майже на 12 млрд. грн. скоротити суму залишків невідшкодованого ПДВ, задекларованого у минулих роках. У поточному році збільшились на 2,1 млрд. грн. середньомісячні обсяги відшкодування податку порівняно з аналогічним періодом минулого року (6,9 млрд. грн. у 2016 проти 4,8 млрд. грн. у 2015)», – наголосив Олексій Лишенко.
Незважаючи на зростання у 2016 році середньомісячного обсягу задекларованих до відшкодування сум ПДВ на 1,4 млрд. грн. порівняно з аналогічним періодом 2015 року, залишки невідшкодованих сум ПДВ скорочуються. Так, в середньому за місяць у 2015 році в ДФС отримували 5,8 млрд. грн. заявок, а в 2016 році – 7,2 млрд. грн. Порівняно з даними на 1 серпня 2015 року залишок невідшкодованого ПДВ на 1 серпня поточного року зменшено на 4,2 млрд. гривень.
Посадовець також наголосив, що відшкодування ПДВ проводиться відповідно до вимог податкового та бюджетного законодавства. Водночас поряд з цим існує низка об’єктивних факторів, які унеможливлюють забезпечення повної ліквідації заборгованості з відшкодування ПДВ.
Серед них – наявність судових спорів, необхідність проведення перевірок за нововиявленими обставинами (наприклад, за інформацією правоохоронних органів), а також відсутність можливостей для перевірки, зокрема, щодо взаємовідносин платників із підприємствами, що зареєстровані на території зони проведення АТО.

Надходження єдиного внеску перевищують планові показники
За результатами 7 місяців 2016 року органи ДФС забезпечили надходження єдиного внеску на суму 73,3 млрд. грн. або 100,6 відсотка від запланованого індикативного показника. Про це заявила начальник управління адміністрування єдиного внеску та методології Департаменту податків і зборів з фізичних осіб ДФС Світлана Кепіна.
«За липень 2016 року надходження єдиного внеску склали майже 11 млрд. грн., що становить 108,3 відсотка від запланованого індикативного показника»,– наголосила Світлана Кепіна.
Нагадуємо, що єдиний внесок засобами програмного забезпечення автоматично розподіляється Державною казначейською службою України за видами загальнообов’язкового державного соціального страхування відповідно до визначених пропорцій та перераховується за призначенням – на рахунки, відкриті в Державній казначейській службі на ім’я фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування і пенсійного страхування.

Подавати документи для митного оформлення через «єдине вікно» потрібно в електронному вигляді
Із запровадженням в дію автоматизованої системи «єдиного вікна» підприємцям більше не потрібно привозити до митниць паперові копії документів для митного оформлення. Про це завив в.о. начальника Київської міської митниці ДФС Сергій Тупальський під час презентації роботи «єдиного вікна» на митному посту «Столичний».
«До вступу в дію постанови Кабінету міністрів України щодо «єдиного вікна» підприємці зобов’язані були прибувати до митних терміналів з паперовими копіями документів і проходити всі відповідні державні контролюючі органи. На сьогодні митні брокери, підприємці, митниці і контролюючі органи об’єднані в один електронний інтерфейс. Тому підприємцям не потрібно прибувати до митниць для подання документів. Все відбувається в електронному вигляді», – відзначив Сергій Тупальський.
За його словами, завдяки нововведеній системі підприємці мають змогу, не виходячи з дому, надати перелік всіх необхідних документів і завершити своє митне оформлення.
Посадовець також розповів, що на київській міській митниці митне оформлення товарів здійснюється в електронному вигляді в 97 відс. від усіх митних оформлень, а щоденно працівники митниці оформлюють близько 2 тис. митних декларацій.
Загалом, з початку поточного року митницею забезпечено до державного бюджету близько 20 млрд. грн., тобто щомісяця київські митники спрямовують 3 – 3,5 млрд. грн. до бюджету.
Нагадаємо, що з 1 серпня поточного року ДФС завершено розробку та розгорнуто все необхідне програмне забезпечення для функціонування «єдиного вікна». Воно складається з трьох частин: робочого місця митника, автоматів, які відповідають за прийняття повідомлень від декларанта та розсилку повідомлень за принципом «мовчазної згоди», та модуля для роботи суміжних служб.

За 7 місяців поточного року бюджети Дніпропетровщини одержали на 2,08 мільярдів гривень більше, ніж торік
«Доходи місцевих бюджетів Дніпропетровської області за січень – липень 2016 року склали 8 мільярдів 703,6 мільйонів гривень, що на 31,5%, або на 2 мільярди 83,2 мільйонів гривень більше рівня 2015 року», - повідомила виконуюча обов’язки начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Вікторія Каліногорська.
Вона також зазначила, що більше половини надходжень в місцеві скарбниці Дніпропетровського регіону забезпечує податок на доходи фізичних осіб. Його сума склала 4 мільярди 521,0 млн. грн. Це на 1 мільярд 268,4 мільйонів гривень більше фактичних надходжень, ніж в минулому році.
Наступною за фінансовою потужністю складовою доходів місцевих бюджетів області є плата за землю. Її власники та землекористувачі сплатили плати за землю у розмірі 1 мільярд 895,4 мільйонів гривень, що на 46,3 відсотків більше обсягу надходжень січня – липня 2015 року.
Ще одним важливим джерелом доходів місцевих громад Дніпропетровщини є єдиний податок для суб'єктів малого підприємництва. Так, протягом семи місяців цього року до місцевих бюджетів області від суб’єктів господарювання надійшло 718,9 мільйонів гривень єдиного податку, що на 290,1 мільйонів гривень більше минулорічних надходжень.

Більше 47 тисяч мешканців Дніпропетровщини взяли участь у кампанії декларування доходів громадян
З початку року від мешканців регіону до органів ДФС Дніпропетровщини надійшло 47290 декларацій про майновий стан та доходи, отримані у 2015 році. Загальна сума задекларованих доходів за минулий рік склала 3,36 млрд. грн.
За результатами кампанії «Декларування – 2016» на Дніпропетровщині податок на доходи фізичних осіб до сплати складає 77,3 млн. грн., що на 6,2 млн. грн. більше, ніж в минулому році. Сума військового збору до сплати складає 13,0 млн. грн. Повернення ж з казни у вигляді податкової знижки отримають 7119 громадян на загальну суму 8,5 млн. грн. Про це повідомив заступник начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Геннадій Ткачук.
Про одержані минулого року понад мільйонні статки повідомили 295 мешканців Дніпропетровської області. Загальна сума їх минулорічного задекларованого доходу складає майже 1,40 млрд. грн.
Нагадаємо, на відміну від обов’язкового декларування доходів, яке закінчилося 04 травня 2016 року, правом скористатися податковою знижкою кожен громадянин зможе впродовж усього року.

Платники Нікопольського регіону сплатили майже 695 млн грн податків і зборів
Така сума надійшла до зведеного бюджету у січні-липні 2016 року від платників Нікопольського регіону. Про це повідомив начальник Нікопольської ОДПІ Володимир Джавун.
До державного бюджету сплачено 242,2 млн грн, що на 67,2 млн грн більше фактичних надходжень за відповідний період минулого року, або на 38,4 відсотка. Бюджетні призначення виконані на 105,1 відсотка.
За сім місяців 2016 року до місцевих бюджетів надійшло майже 452,6 млн грн, що на 115,9 млн грн, або на 34,4 відс. більше, ніж торік.
Крім того, за сім місяців 2016 року на загальнодержавне соціальне страхування сплачено 214,8 млн грн ЄСВ.
– Підбиваючи підсумки проведеної роботи з наповнення бюджетів усіх рівнів, слід зазначити, що впевнено зберігається позитивна тенденція щодо збільшення надходжень за рахунок добровільної сплати податків. Це свідчить про плідну співпрацю та налагодження партнерських стосунків з платниками податків, – наголосив Володимир Джавун.

До місцевого бюджету протягом семи місяців надійшло понад 452 мільйона податків і зборів
Протягом семи місяців поточного року платники податків і зборів міста сплатили до бюджету 452,6 млн гривень. Проти минулого року надходження збільшились на 115,9 млн грн або на 34,4 відсотки.
“Найбільшу питому вагу (60 відс.) в надходженнях до місцевого бюджету займає податок на доходи фізичних осіб, якого надійшло 271,6 млн грн, плати за землю від юридичних та фізичних осіб надійшло 102,7 млн грн, єдиного податку – 32,3 млн грн”- повідомив начальник Нікопольської ОДПІ Володимир Джавун.

Понад 214 млн гривень ЄСВ сплачено до бюджету за сім місяців поточного року
За словами першого заступника начальника Нікопольської ОДПІ Володимира Малиновського, за січень-липень 2016 року платники Нікопольського регіону перерахували до бюджету 214,8 млн гривень єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, що складає 103,1 відс. до доведеного завдання, додатково бюджет отримав 6,5 млн гривень. Зокрема, у липні поточного року платниками сплачено майже 30 млн гривень ЄСВ, що на 2,1 млн гривень більше встановленого завдання.
Нагадуємо, що з 2016 року роботодавці нараховують ЄСВ на суми нарахованої заробітної плати (доходу) найманим працівникам у розмірі 22 % до визначеної бази нарахування єдиного внеску.
Також з початку року максимальну величину бази нарахування ЄСВ збільшено із 17 до 25 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб. Крім того, відтепер ЄСВ із заробітної плати (доходу) працівників (3,6%) не утримується.

"Спрощенці" Нікопольського регіону сплатили до місцевих бюджетів понад 32 млн гривень єдиного податку
Платники єдиного податку Нікопольського регіону за січень – липень 2016 року поповнили місцеві бюджет на 32,3 млн грн., проти минулого року надходження зросли на 10,9 млн гривень.
Як повідомив перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський, юридичні особи – платники перерахували 7,9 млн грн. єдиного податку, фізичні особи – підприємці платники єдиного податку першої та другої груп – 17,1 млн гривень. Представники четвертої групи, до якої відносяться сільськогосподарські товаровиробники, з початку року сплатили 7,3 млн гривень.

На обліку в Нікопольській ОДПІ перебуває майже 1400 неприбуткових організацій
Станом на 1 серпня 2016 року у Нікопольській ОДПІ перебувають на обліку майже 1400 неприбуткових організацій.
Незалежно від активності неприбуткових організацій найближчим часом їх засновники чи керівники зобов’язані надати органам ДФС за місцем реєстрації низку документів з тим, щоб підтвердити свій статус неприбутковості, - нагадує заступник начальника Нікопольської ОДПІ Вікторія Радецька.
Насамперед, керівники неприбуткових організацій повинні привести у відповідність до вимог чинного законодавства свої установчі документи з тим, щоб відповідати критеріям неприбуткової організації. Звертаємо увагу, що відповідно до вимог Закону України № 652-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування неприбуткових організацій" неприбутковим підприємством, установою та організацією вважається підприємство, установа та організація, що одночасно відповідає таким вимогам (п.п. 133.4.1 п. 133.4 ст. 133 Податкового кодексу України):
- утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації;
- установчі документи якої містять заборону розподілу отриманих (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб;
- установчі документи якої передбачають передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету у разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення). Положення цього абзацу не поширюється на об’єднання та асоціації об’єднань співвласників багатоквартирних будинків;
- внесена контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій.
Разом з тим, обов’язковою умовою для неприбуткових організацій є використання своїх доходів (прибутків) виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами.
Отож, організації та підприємства, які мають намір зберегти статус неприбутковості у наступному 2017 році, повинні до кінця року привести у відповідність до вище окреслених вимог свої статутні документи та надати копії цих документів до органів ДФС за місцем реєстрації не пізніше 31 грудня 2016 року.
У випадку ненадання документів, такі платники податків виключатимуться з Реєстру неприбуткових установ та організацій.
Звертаємо увагу, що 13.08.2015 року набрав чинності Закон України № 652-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування неприбуткових організацій", яким змінено порядок оподаткування неприбуткових підприємств, установ та організацій.

За сім місяців місцевий бюджет поповнився 271,6 мільйоном ПДФО
За підсумками січня – липня 2016 року платники податку на доходи фізичних осіб (ПДФО) поповнили бюджети Нікопольського регіону на 271,6 мільйонів гривень. У порівнянні до аналогічного періоду минулого року надходження зросли майже на 65 млн грн, або на 31,5 відсотки. Про це повідомила начальник управління податків і зборів з фізичних осіб Нікопольської ОДПІ Юлія Пушко.
Бюджетні надходження ПДФО безпосередньо збільшились за рахунок збільшення розміру заробітної плати, а також належного контролю фахівцями податкової за дотриманням підприємствами, установами, організаціями та підприємцями вимог чинного законодавства при виплаті заробітної плати найманим працівникам і своєчасної сплати сум ПДФО та єдиного соціального внеску до бюджету.
Нагадуємо, що громадяни, які погоджуються отримувати зарплату в «конверті», не лише сприяють розвитку «тіньових схем», а й позбавляють себе соціальної захищеності - гідної пенсії в майбутньому, лікарняних, декретних виплат.

Від нерухомості місцеві бюджети Нікопольського регіону отримав 4,2 млн гривень
За сім місяців 2016 року Нікопольською ОДПІ забезпечено надходження податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у сумі 4,2 млн грн, що на 2,5 млн грн, або більше ніж в 2 рази перевищує показник надходження аналогічного періоду 2015 року, зазначила начальник управління податків і зборів з фізичних осіб Нікопольської ОДПІ Юлія Пушко.
Нагадуємо, що відповідно до статті 266 Податкового кодексу України платниками даного податку є фізичні та юридичні особи, які є власниками об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.
До 1 липня звітного року податкові органи обчислюють для фізичних осіб суму податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та надсилають за місцезнаходженням об'єкта житлової нерухомості податкове повідомлення-рішення про суму податку, що підлягає сплаті, а також платіжні реквізити.
Відтак фізичні особи сплачують податок на нерухоме майно протягом 60 днів із дня вручення такого повідомлення-рішення через установи банків та поштові відділення.
Зауважимо, що платники податку – юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцезнаходженням об’єкта оподаткування декларацію за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу. Податок сплачується авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом.
«Успішне наповнення місцевих скарбниць свідчить про ефективність функціонування механізму децентралізації влади, що надає органам місцевого самоврядування можливість підвищення рівня соціальних гарантій громадян», - наголосила Юлія Пушко.

За січень – липень 2016 року платниками Нікопольської ОДПІ сплачено більше 187 тис. грн транспортного податку
Як зазначила начальник управління податків і зборів з фізичних осіб Нікопольської ОДПІ Юлія Пушко, за сім місяців поточного року власники розкішних автівок сплатили до місцевої скарбниці 187,1 тис. грн цього податку, в т.ч. від юридичних осіб надійшло 150,2 тис. грн, та від фізичних осіб надійшло 36,9 тис. гривень.
Юлія Пушко повідомила, що відповідно до п.п. 267.7.1 п. 267.7 ст. 267 розд. ХІІ Податкового кодексу України податок сплачується за місцем реєстрації об’єктів оподаткування і зараховується до відповідного бюджету згідно з положеннями Бюджетного кодексу України. Транспортний податок сплачується у строки сплати податку, встановлені п.п. 267.8.1 п. 267.8 ст. 267 ПКУ, а саме: а) фізичними особами – протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення; б) юридичними особами – авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації. У разі переходу права власності на об’єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом звітного року податок обчислюється попереднім власником за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому він втратив право власності на зазначений об’єкт оподаткування. а новим власником – починаючи з місяця, в якому він набув право власності на цей об’єкт. Контролюючий орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності. Підпунктом 267.6.6 п. 267.6 ст. 267 ПКУ визначено, що за об’єкти оподаткування, придбані протягом року, податок сплачується пропорційно кількості місяців, які залишилися до кінця року, починаючи з місяця, в якому проведено реєстрацію транспортного засобу.

Акцизний податок – суттєві надходження до місцевого бюджету
Як повідомив спеціаліст з питань контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів Нікопольської ОДПІ Леонід Бабкін надходження акцизного податку до місцевого бюджету за сім місяців 2016 року склали 387,3 тис. гривень. У липні поточного року платники акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизними товарами, сплатили 55,4 тис. грн. цього податку.
Нагадуємо, що юридичним та фізичним особам-підприємцям, що здійснюють реалізацію пального, для роботи в системі електронного адміністрування реалізації пального (СЕАРП), необхідно зареєструватися в якості платника акцизного податку з реалізації пального шляхом подання заяви. Вона надсилається до контролюючого органу за основним місцем обліку в електронному вигляді засобами електронного зв'язку. При цьому необхідно дотримуватися умов щодо реєстрації електронного цифрового підпису відповідальних осіб у порядку, визначеному законодавством.
У разі здійснення реалізації пального без реєстрації платника акцизного податку встановлено штрафну санкцію у розмірі 100% вартості реалізованого пального. Платникам в СЕАРП автоматично відкриваються електронні рахунки для сплати акцизного податку. Інформація про реквізити відкритого електронного рахунка надсилається платнику податку не пізніше операційного дня, що настає за днем його відкриття у вигляді повідомлення.
Запровадження нової системи контролю сприятиме наближенню податкового законодавства до законодавства ЄС, зменшенню обсягів тіньового обігу пального, збільшенню надходження акцизного податку до бюджету.

За результатами перевірки до бюджету надійшло майже 450,0 тисяч гривень
Фахівцями Головного управління ДФС у Дніпропетровській області у липні поточного року за результатами планової перевірки ТОВ «Д», яке здійснює оптову торгівлю продуктами харчування, не встановлено фактичного отримання маркетингових та логістичних послуг у 2015 – 2016 роках.
Підприємством надані до перевірки акти виконаних робіт, які не відповідають вимогам складання первинного документа, а саме відсутні обов’язкові реквізити (посада відповідальної особи за здійснення господарської операції). Також до перевірки не були надані звіти про логістичні послуги та маркетингові дослідження, про які зазначено у договорах з постачальниками.
В порушення вимог діючого законодавства підприємство безпідставно збільшило витрати та податковий кредит з податку на додану вартість на суму вищевказаних послуг.
За результатами перевірки донараховано майже 450,0 тис.грн., які сплачені підприємством «грошовими» коштами до бюджету у повному обсязі.

На Дніпропетровщині вилучено ЛГВ без акцизних марок на 300 тис. грн.
Співробітники податкової міліції Дніпропетровської області поблизу блок-посту в с. Андронівка на автошлях «Знам’янка-Луганськ-Ізварине» в рамках проведення операцій „Акциз – 2016” провели огляд 7 вантажних автомобілів, які згідно супровідних документів здійснювали відомі поштові відправлення.
В результаті проведених заходів виявлено та вилучено 274 дал ЛГВ в тетрапаках ємністю 10 л кожний без марок акцизного податку України загальною орієнтовною вартістю 300 тис. гривень.
За даним фактом до ЄРДР внесено відомості про вчинення кримінальних правопорушень, які зареєстровані за ч.ч.1 ст.ст.204 КК України.
Слідчі дії тривають.

Щодо впровадження нового розділу «Ставки податків і зборів»
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що з метою забезпечення належного рівня поінформованості платників податків, систематизації інформації для зручності її пошуку та аналізу, в Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі впроваджено новий розділ «Ставки податків і зборів», де можна оперативно у будь-який час та у зручній формі ознайомитись із ставками загальнодержавних та місцевих податків і зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та з інформацією щодо оподаткування товарів в залежності від обраного митного режиму.

Щодо реалізації принципу «єдиного вікна»
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що з 01.08.2016 набрала чинності постанова КМУ від 25.05.2016 №364 «Деякі питання реалізації принципу «єдиного вікна» під час здійснення митного, санітарно-епідеміологічного, ветеринарно-санітарного, фітосанітарного, екологічного, радіологічного та інших видів державного контролю» згідно якої Затверджено Порядок інформаційного обміну між органами доходів і зборів, іншими державними органами та підприємствами за принципом "єдиного вікна" з використанням електронних засобів передачі інформації.
Порядок визначає механізм взаємодії органів доходів і зборів, державних органів, уповноважених на здійснення санітарно-епідеміологічного, ветеринарно-санітарного, фітосанітарного, екологічного, радіологічного та інших видів державного контролю та підприємств за принципом "єдиного вікна" із застосуванням інформаційно-телекомунікаційної системи органів доходів і зборів.
Рішення про застосуванням положень цього Порядку приймається підприємством у разі електронного декларування товарів шляхом надсилання органу доходів і зборів електронного повідомлення.
Взаємодія органів доходів і зборів, контролюючих органів та підприємств відповідно до цього Порядку здійснюється за принципом "єдиного вікна" відповідно до міжнародної практики та рекомендацій міжнародних організацій із застосуванням інформаційно-телекомунікаційної системи органів доходів і зборів та після доопрацювання та інтеграції інформаційних систем - з використанням системи електронної взаємодії органів виконавчої влади та системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів.
Інформаційна система надсилає підприємству електронне повідомлення з електронним цифровим підписом посадової особи органу доходів і зборів, а посадова особа підприємства в свою чергу надсилає електронне повідомленняз електронним цифровим підписом та скановані копії документів, необхідних для завершення відповідного виду державного контролю.
Запроваджується автоматичний обмін даними щодо етапів здійснення всіх видів контролю товарів, які переміщуються через митний кордон України.
Під час проходження кордону інформаційна система автоматично формує та надсилає підприємству електронне повідомлення, в якому зазначаються: види державного контролю, які завершено у пункті пропуску через державний кордон України та види державного контролю, які необхідно завершити у зонах митного контролю на митній території України, а також вичерпний перелік документів, які необхідно подати відповідному контролюючому органові для завершення необхідного виду державного контролю.
Інформаційна система повідомляє відповідний контролюючий орган про автоматично сформовані рішення щодо здійснення відповідного виду державного контролю.
Уповноважена посадова особа відповідно контролюючого органу протягом чотирьох робочих годин з моменту отримання через веб-інтерфейс електронного повідомлення і сканованих документів приймає рішення в порядку, встановленому законодавством. Якщо протягом цього часу рішення не прийнято то інформаційна система автоматично формує рішення про здійснення відповідного виду державного контролю, яке є підставою для завершення митного контролю та митного оформлення товарів, що переміщуються через митний кордон України.
Огляд товарів та/або відбір зразків проводиться одночасно всіма контролюючими органами, час та місце проведення якого може обирати декларант шляхом направлення електронного повідомлення.
За наявності у місцях проведення огляду товарів чи відбору зразків стаціонарних чи портативних технічних засобів митного контролю, які забезпечують відеоспостереження, такий огляд проводиться з обов'язковою його відеофіксацією.

Антикорупційний сервіс «Пульс»
З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності територіальних органів Фіскальної служби України нагадуємо платникам податків про функціонування антикорупційного сервісу Фіскальної служби України «Пульс», який доступний клієнтам податкової служби та митниці. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.
Ефективний сервіс за гарячою лінією попереджує: труднощі в спілкуванні; некоректне ставлення; перевищення повноважень; неякісне обслуговування; та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.

Щодо збільшення фінансового результату до оподаткування на суму нарахованої амортизації у т.ч. на суму індексації (дооцінки), проведеної із застосуванням індексу інфляції
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що згідно з п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) об’єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень розділу III «Податок на прибуток підприємств» Кодексу.
Різниці, які виникають при нарахуванні амортизації необоротних активів, формуються відповідно до вимог ст. 138 Кодексу.
Фінансовий результат до оподаткування збільшується на суму нарахованої амортизації основних засобів або нематеріальних активів відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності (п. 138.1 ст. 138 Кодексу).
З огляду на викладене, фінансовий результат до оподаткування збільшується у тому числі на амортизацію суми індексації (дооцінки), проведеної із застосуванням індексу інфляції.
(Лист ДФС України від 29.06.2016 №14134/6/99-99-15-02-02-15 розміщено на офіційному веб – порталі ДФС України за посиланням: http://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-konsultatsii/konsultatsii-dlya-yuridichnih-osib/68955.html)

Щодо амортизації витрат на поліпшення об’єкта основних засобів
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) об’єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень розділу III «Податок на прибуток підприємств» Кодексу.
Різниці, які виникають при нарахуванні амортизації необоротних активів, формуються згідно з вимогами ст. 138 Кодексу.
Так, пунктом 138.1 ст. 138 Кодексу встановлено, що фінансовий результат до оподаткування збільшується на суму нарахованої амортизації основних засобів або нематеріальних активів відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності та згідно з п. 138.2 ст. 138 Кодексу зменшується на суму розрахованої амортизації основних засобів або нематеріальних активів відповідно до п. 138.3 ст. 138 Кодексу.
Порядок розрахунку амортизації основних засобів або нематеріальних активів для визначення об’єкта оподаткування встановлено п. 138.3 ст. 138 Кодексу.
З урахуванням вимог п. 11 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу у редакції, чинній з 01.01.2015, при розрахунку амортизації основних засобів та нематеріальних активів відповідно до п. 138.3 ст. 138 Кодексу балансова вартість основних засобів та нематеріальних активів станом на 1 січня 2015 року має дорівнювати балансовій вартості таких активів, що визначена станом на 31 грудня 2014 року відповідно до статей 144 – 146 та 148 розділу III Кодексу у редакції, чинній до 1 січня 2015 року.
Розрахунок амортизації основних засобів або нематеріальних активів здійснюється відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності з урахуванням обмежень, встановлених підпунктом 14.1.138 пункту 14.1 статті 14 розділу I цього Кодексу, підпунктами 138.3.2 – 138.3.4 цього пункту. При такому розрахунку застосовуються методи нарахування амортизації, передбачені національними положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку, крім «виробничого» методу (п.п. 138.3.1 п. 138.3 ст. 138 Кодексу).
Розділом ІІІ «Податок на прибуток підприємств» Кодексу не передбачено особливостей з обліку поліпшень основних засобів, отже такі операції відображаються згідно з правилами бухгалтерського обліку.
(Лист ДФС України від 15.07.2016 №15294/6/99-99-15-02-02-15 розміщено на офіційному веб – порталі ДФС України за посиланням: http://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-konsultatsii/konsultatsii-dlya-yuridichnih-osib/69174.html).

При використанні пального виключно у власних цілях реєстрація платником акцизного податку з реалізації пального не здійснюється
Реалізація пального – це будь-які операції з передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України на підставі договорів купівлі-продажу, міни, поставки, дарування, комісії, доручення (у тому числі передача на комісійну/довірчу реалізацію), поруки, інших господарських та цивільно-правових договорів або за рішенням суду, іншого компетентного державного органу чи органу місцевого самоврядування за плату (компенсацію) або без такої, які передбачають перехід права власності або права розпорядження, а також передачу (відпуск, відвантаження) пального на підставі договорів про виробництво із сировини замовника (абз. другий пп. 14.1.212 ст. 14 Податкового кодексу України).
У випадку, коли придбане суб’єктом підприємництва пальне використовується виключно для власних потреб і не укладається будь-яких договорів з його реалізації, то реєструватися платником акцизного податку з реалізації пального не потрібно, оскільки така операція не є реалізацією пального.
Якщо здійснюються операції з передачі (відпуску, відвантаження) пального іншим особам чи будь-які інші операції з пальним на митній території України, які визначені в абз. другому пп. 14.1.212 ст. 14 ПКУ, то до початку здійснення таких операцій необхідно зареєструватися платником акцизного податку з реалізації пального.
В цьому випадку необхідно складати акцизні накладні на такі обсяги реалізації, а також на обсяги пального, що використовується для власного споживання, зареєструвавши накладні в Єдиному реєстрі акцизних накладних.
Зазначена норма роз’яснена листом ДФС України від 20.07.2016 р. N 24565/7/99-99-15-03-03-17.

Помилки у фінансовій звітності, які вплинули на податок на прибуток, виправляються або через уточнюючий розрахунок, або у складі податкової декларації
Якщо внаслідок виправлення помилок у фінансовій звітності змінюються показники декларації з податку на прибуток, зокрема показник рядка 01 «Дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку» або рядка 02 «Фінансовий результат до оподаткування (прибуток або збиток), визначений у фінансовій звітності відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності (+, -)», то помилки можна виправити:
- або шляхом подання уточнюючого розрахунку;
- або у складі податкової декларації з податку на прибуток за відповідний податковий (звітний) період.
При поданні податкової декларації (уточнюючого розрахунку) доцільно подавати доповнення до такої декларації (розрахунку), з відповідними поясненнями та зазначенням відповідних сум, вказавши про цей факт у спеціально відведеному місці у податковій декларації, а також копії фінансової звітності з виправленими показниками.
Зазначена норма визначена п. 50.1 ст. 50 Податкового кодексу України та роз’яснена листом ДФС України від 26.05.2016 р. № 11515/6/99-99-15-02-01-15.

Затверджено порядок розрахунку податку на прибуток нерезидентів, які провадять діяльність на території України через постійне представництво
Міністерством фінансів України наказом від 13.06.2016 N544 "Про затвердження форм та Порядку розрахунку податку на прибуток нерезидентів, які провадять діяльність на території України через постійне представництво" затверджено:
Порядок розрахунку податку на прибуток нерезидентів, які провадять діяльність на території України через постійне представництво;
- форму Розрахунку податку на прибуток нерезидента, який провадить діяльність на території України через постійне представництво, на підставі складення окремого балансу фінансово-господарської діяльності;
- форму Розрахунку податку на прибуток постійного представництва нерезидента, визначеного шляхом застосування до суми отриманого доходу коефіцієнта 0,7.
Наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування (опублікований в Офіційному віснику України від 29.07.2016 №57).

При списанні простроченої кредиторської заборгованості необхідно відкоригувати податковий кредит
У платників ПДВ податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) протягом такого звітного періоду у зв'язку з:
- придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг;
- придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті.
Сума заборгованості одного платника податків перед іншим платником податків, що не стягнута після закінчення строку позовної давності, є безповоротною фінансовою допомогою.
Товари чи послуги, отримані платником ПДВ та неоплачені протягом терміну позовної давності, вважаються безоплатно отриманими, оскільки відсутній факт їх придбання. Тому у платника податку відсутнє право на податковий кредит щодо таких товарів/послуг.
Отже, якщо платник ПДВ при придбанні товарів/послуг на підставі отриманої податкової накладної сформував податковий кредит, але не оплатив їх протягом терміну позовної давності, то в податковому періоді, в якому відбувається списання кредиторської заборгованості, необхідно відкоригувати суму податкового кредиту, сформованого при отриманні неоплачених товарів/послуг.
Зменшення податкового кредиту здійснюється на підставі бухгалтерської довідки.
Зазначена норма визначена п. 198.3 ст.198 Податкового кодексу України та роз’яснена листом ДФС України від 29.06.2016 № 14038/6/99-99-15-03-02-15.

Сплата єдиного внеску включається до складу витрат нотаріуса
Відповідно до п.178.3 ст.178 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI оподатковуваним доходом вважається сукупний чистий дохід, тобто різниця між доходом і документально підтвердженими витратами, необхідними для провадження певного виду незалежної професійної діяльності. У разі неотримання довідки про взяття на облік особою, яка провадить незалежну професійну діяльність, об’єктом оподаткування є доходи, отримані від такої діяльності без урахування витрат.
На підставі положень Закону України від 02 березня 1993 року № 3425-XII «Про нотаріат» та з метою встановлення єдиного переліку витрат, пов’язаних з організацією роботи приватних нотаріусів, Міністерством юстиції України видано лист від 02.02.2006 № 31-35/20, в якому наведено перелік витрат, які приватні нотаріуси мають право враховувати при обчисленні загального річного оподатковуваного доходу, зокрема, сплату нотаріусами єдиного внеску.
Враховуючи зазначене, сплата приватними нотаріусами єдиного внеску за попередній звітний рік, що фактично сплачена згідно остаточного розрахунку у поточному році, може бути включена до складу витрат при обчисленні оподатковуваного доходу за звітний рік.

Якщо у 2016 році дохід перевищив 1 мільйон гривень – реєструйте касовий апарат
Нікопольська ОДПІ нагадує фізичним особам – платникам єдиного податку другої і третьої груп про те, що у разі перевищення в календарному році обсягу доходу понад 1 млн. гривень застосування реєстратора розрахункових операцій є обов'язковим.
Застосування РРО розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням доходу понад 1 млн. гривень, та продовжується у всіх наступних податкових періодах протягом дії свідоцтва платника єдиного податку.
Звертаємо увагу, що відповідно до пункту 1 статті 17 Закону України від 6 липня 1995 року № 265/95-ВР "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" у разі встановлення протягом календарного року, в ході проведення перевірки, факту непроведення розрахункових операцій через РРО з фіскальним режимом роботи, до суб'єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у таких розмірах:
– вчинене вперше – 1 гривня;
– за кожне наступне вчинене порушення – 100% вартості проданих товарів чи послуг.

Вимагайте чек РРО навіть при придбанні товару через Інтернет
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що в листі ДФС України від 27.05.2016 р. №5586/Н/99-99-14-05-01-14 викладено порядок застосування реєстраторів розрахункових операцій з використанням мережі Інтернет. Зокрема йдеться, що відповідно пп.14 п.1 ст.3 Закону №675, реалізація товару дистанційним способом - укладення електронного договору на підставі ознайомлення покупця з описом товару, наданим продавцем у порядку, визначеному цим Законом, шляхом забезпечення доступу до каталогів, проспектів, буклетів, фотографій тощо з використанням інформаційно-телекомунікаційних систем, телевізійним, поштовим, радіозв'язком або в інший спосіб, що виключає можливість безпосереднього ознайомлення покупця з товаром або із зразками товару під час укладення такого договору. Тож навіть у випадку замовлення товару через мережу Інтернет суб'єкт господарювання зобов'язаний видати розрахунковий документ встановленої форми та відповідним чином оформлений гарантійний талон. При цьому суб'єкти господарювання, що використовують рекламні інтернет-сторінки для продажу товарів, робіт (послуг), повинні зареєструвати РРО на загальних підставах за адресою розміщення таких магазинів, а у разі доставки власною кур'єрською службою можуть зареєструвати РРО на транспортний засіб, яким здійснюється доставка.

Як повернути податкову знижку
Нікопольська ОДПІ нагадує, що подати декларацію про майновий стан і доходи з метою отримання податкової знижки можна до кінця року.
Порядок надання та перелік витрат, дозволений для включення до податкової знижки визначено статтею 166 розділу IV Податкового кодексу України.
Податкова знижка може застосовуватися виключно до доходу, отриманого платником податку - резидентом протягом звітного 2015 податкового року у вигляді заробітної плати та нараховується лише в межах її розміру.
До податкової знижки за 2015 рік можна включити такі витрати:
- частину суми процентів, сплачених за користування іпотечним кредитом;
- пожертвування або благодійні внески неприбутковим організаціям;
- суми коштів, сплачених на користь закладів освіти для компенсації вартості навчання;
- страхові платежі (внески, премії) за договорами довгострокового страхування життя та пенсійні внески в рамках недержавного пенсійного забезпечення;
- суми витрат на оплату допоміжних репродуктивних технологій;
- суми витрат на оплату державних послуг, пов'язаних з усиновленням дитини;
- суми коштів, сплачених у зв'язку з переобладнанням транспортного засобу;
- суми витрат за державними програмами будівництва (придбання) доступного житла.
Такі витрати повинні бути документально підтверджені.
Громадяни, які бажають реалізувати своє право на податкову знижку за наслідками 2015 року, податкову декларацію можуть подати упродовж усього 2016 року.
Для спрощення процедури подання декларації, в органах ДФС функціонує сервіс «Електронний кабінет платника» через який надано можливість дізнатися про отриманні доходи та утриманні податки, а також підготувати, заповнити та надіслати декларацію про майновий стан і доходи фізичних осіб в електронному вигляді.

Коли пільги зі сплати податку на нерухомість не застосовуються
Об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є об’єкт житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його частка.
Сільські, селищні, міські ради та ради територіальних громад, що створені згідно з законом та перспективним планом формування територій громад, встановлюють пільги з податку, що сплачується на відповідній території, з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, громадських об’єднань, благодійних організацій, релігійних організацій тощо.
Про надання таких пільг органи місцевого самоврядування до 1 лютого поточного року подають відомості до відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням об’єкта житлової нерухомості.
Водночас, пільги з податку, що сплачується на відповідній території з об’єктів житлової нерухомості, для фізичних осіб не надаються на:
- об’єкти оподаткування, якщо площа такого об’єкта перевищує п’ятикратний розмір неоподатковуваної площі, затвердженої рішенням органів місцевого самоврядування;
- об’єкти оподаткування, що використовуються їх власниками з метою одержання доходів (здаються в оренду, лізинг, позичку, використовуються у підприємницькій діяльності).
Тобто, якщо фізичні особи фактично здійснюють підприємницьку діяльність за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) та є власниками об’єктів житлової нерухомості, про що зазначається у виписці з Єдиного державного реєстру юридичних, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, то при нарахуванні податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, до таких об’єктів житлової нерухомості пільга застосовуватись не буде.
Пільги зі сплати податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки визначені п 266.4 ст.266 Податкового кодексу.

Щодо зменшення податкових зобов’язань з податку на додану вартість на підставі розрахунку коригування до податкової накладної
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що пунктом 192.1 статті 192 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) визначено, що якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь- яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов’язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН).
Відповідно до підпункту 192.1.1 пункту 192.1 статті 192 Кодексу якщо внаслідок такого перерахунку відбувається зменшення суми компенсації на користь платника податку - постачальника, то:
а) постачальник відповідно зменшує суму податкових зобов’язань за результатами податкового періоду, протягом якого був проведений такий перерахунок;
б) отримувач відповідно зменшує суму податкового кредиту за результатами такого податкового періоду в разі, якщо він зареєстрований як платник податку на дату проведення коригування, а також збільшив податковий кредит у зв’язку з отриманням таких товарів/послуг.
Постачальник має право зменшити суму податкових зобов’язань на підставі складеного та зареєстрованого в ЄРПН розрахунку коригування.
Розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка видана їх отримувачу - платнику податку, підлягає реєстрації в ЄРПН:
- постачальником (продавцем) товарів/послуг, якщо передбачається збільшення суми компенсації їх вартості на користь такого постачальника або якщо коригування кількісних та вартісних показників у підсумку не змінює суму компенсації;
- отримувачем (покупцем) товарів/послуг, якщо передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, для чого постачальник надсилає складений розрахунок коригування отримувачу.
При цьому постачальник товарів/послуг має право зменшити суму податкових зобов’язань за таким розрахунком коригування після його реєстрації в ЄРПН отримувачем.
Враховуючи вищенаведене, у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг постачальник має право зменшити податкові зобов’язання на підставі розрахунку коригування, зареєстрованого в ЄРПН отримувачем протягом 15-денного терміну, у податковій декларації з ПДВ того звітного (податкового) періоду, в якому його складено. Якщо розрахунок коригування зареєстрований в ЄРПН з порушенням терміну реєстрації, то постачальник має право зменшити податкові зобов’язання у податковій декларації з ПДВ того звітного періоду, в якому його зареєстровано в ЄРПН.
(Лист ДФС України від 04.08.2016 № 16922/6/99-95-42-01-15 розміщено на офіційному веб – порталі ДФС України за посиланням http://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-konsultatsii/konsultatsii-dlya-yuridichnih-osib/69257.html).

Щодо оподаткування дивідендів юридичною особою – платником податку на прибуток
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що оподаткування доходів фізичних осіб регулюється розділом IV Податкового кодексу України (далі – Кодекс), згідно з п.п. 164.2.8 п. 164.2 ст. 164 якого до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються пасивні доходи (крім зазначених у п.п. 165.1.41 п. 165.1 ст. 165 Кодексу).
Під терміном „пасивні доходи” для цілей розділу ІV Кодексу слід розуміти, зокрема, такі доходи, як дивіденди (п.п. 167.5.3 п. 167.5 ст. 167 Кодексу).
Доходи у вигляді дивідендів оподатковуються відповідно до норм п. 170.5 ст. 170 Кодексу.
Податковим агентом платника податку під час нарахування на його користь дивідендів, крім випадків, зазначених у п.п. 165.1.18 п. 165.1 ст. 165 Кодексу, є емітент корпоративних прав або за його дорученням інша особа, яка здійснює таке нарахування (п.п. 170.5.1 п. 170.5 ст. 170 Кодексу).
Будь-який резидент, який нараховує дивіденди, включаючи того, який сплачує податок на прибуток підприємств у спосіб, відмінний від загального (є суб'єктом спрощеної системи оподаткування), або звільнений від сплати такого податку з будь-яких підстав, є податковим агентом під час нарахування дивідендів (п.п. 170.5.2 п. 170.5 ст. 170 Кодексу).
Доходи, зазначені в п. 170.5 ст. 170 Кодексу, остаточно оподатковуються податковим агентом під час їх нарахування платнику податку за ставками, визначеними пп. 167.5.1 та 167.5.2 п. 167.5 ст. 167 Кодексу (п.п. 170.5.4 п. 170.5 ст. 170 Кодексу).
Відповідно до п.п. 167.5.2 п. 167.5 ст. 167 Кодексу доходи у вигляді дивідендів за акціями та корпоративними правами, нарахованими резидентами – платниками податку на прибуток підприємств (крім доходів у вигляді дивідендів за акціями, інвестиційними сертифікатами, які виплачуються інститутами спільного інвестування) оподатковуються за ставкою 5 відсотків.
Крім того, дивіденди, нараховані на користь фізичних осіб за акціями або іншими корпоративними правами, які мають статус привілейованих або інший статус, що передбачає виплату фіксованого розміру дивідендів чи суми, яка є більшою за суму виплат, розраховану на будь-яку іншу акцію (корпоративне право), емітовану таким платником податку, прирівнюються з метою оподаткування до виплати заробітної плати з відповідним оподаткуванням (п.п. 170.5.3 п. 170.5 ст. 170 Кодексу), тобто оподатковуються за ставкою 18 відсотків.
Також доходи, визначені ст. 163 Кодексу, зокрема, пасивні доходи є об'єктом оподаткування військовим збором (п.п. 1.2 п. 16 1 підрозділу 10 розділу XX Кодексу).
Ставка військового збору становить 1,5 відс. об'єкта оподаткування, визначеного п.п. 1.2 п. 16 1підрозділу 10 розділу XX Кодексу (п.п. 1.3 п. 16 1 підрозділу 10 розділу XX Кодексу).
Відповідно до п.п. 1.7 п. 161 підрозділу 10 розділу XX Кодексу звільняються від оподаткування військовим збором доходи, що згідно з розділом IV Кодексу не включаються до загального оподатковуваного доходу фізичних осіб (не підлягають оподаткуванню, оподатковуються за нульовою ставкою), крім доходів, зазначених у підпунктах 165.1.2, 165.1.18, 165.1.25, 165.1.52 п. 165.1 ст. 165 Кодексу.
(Лист ДФС України від 01.08.2016 № 16516/6/99-99-13-02-03-15 розміщено на офіційному веб – порталі ДФС України за посиланням: http://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-konsultatsii/konsultatsii-dlya-yuridichnih-osib/69255.html).

Щодо сплати акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів у разі заправки як власної техніки, так і техніки сторонніх організацій
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що згідно з абзацом третім підпункту 14.1.212 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) реалізація суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів – це, зокрема, фізичний відпуск з автозаправної станції (далі – АЗС) та/або автомобільної газозаправної станції (далі – АГЗС) товарів, зазначених у п.п. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 Кодексу, незалежно від форми розрахунків.
Відповідно до п. 216.9 ст. 216 Кодексу датою виникнення податкових зобов’язань щодо реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів є дата здійснення розрахункової операції відповідно до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», для безготівкових розрахунків – дата оформлення розрахункового документа на суму проведеної операції, який підтверджує факт продажу, відвантаження, фізичного відпуску товару, а у разі реалізації товарів фізичними особами – підприємцями, які сплачують єдиний податок, – дата надходження оплати за проданий товар.
Отже, у разі заправки пальним власної техніки через власні паливозаправні колонки, за відсутності розрахункових операцій, без застосування РРО та у разі використання Товариством такого палива виключно для власних потреб, такі операції з відпуску пального не є операціями з реалізації пального в розумінні абзацу третього п.п. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Кодексу. У такому випадку Товариство не сплачує акцизний податок з роздрібного продажу підакцизних товарів.
У разі здійснення операцій з фізичного відпуску пального одночасно для заправки як власної техніки, так і техніки сторонніх організацій, об’єктом оподаткування акцизним податком з роздрібного продажу є операції з фізичного відпуску пального для заправки автотранспорту сторонніх організацій.
(Лист ДФС України від 20.07.2016 р. № 24565/7/99-99-15-03-03-17 розміщено на офіційному веб – порталі ДФС України за посиланням http://sfs.gov.ua/podatki-ta-zbori/zagalnoderjavni-podatki/aktsizniy-podatok/listi-dps/260471.html).

З серпня почали діяти знижені ставки акцизного податку на автомобілі
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що з 1 серпня 2016 набрав чинності Закон України від 31 травня 2016 року №1389-VIII «Про внесення зміни до підрозділу 5 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо стимулювання розвитку ринку вживаних транспортних засобів» (далі – Закон № 1389).
Відповідно до Закону №1389 тимчасово, до 31 грудня 2018 року, встановлюються знижені ставки акцизного податку на транспортні засоби, що були у використанні (залежно від виду транспортного засобу та потужності його двигуна).
При цьому передбачено, що знижені ставки акцизного податку не застосовуються для легкових автомобілів, якщо вони:
- мають походження з країни, визнаної державою-окупантом згідно із законом України та/або визнаної державою-агресором по відношенню до України згідно із законодавством, або ввозяться з території такої держави-окупанта (агресора) та/або з окупованої території України, визначеної такою, згідно із законом України;
- вироблені до 1 січня 2010 року;
- ввозяться на митну територію України особою для власного використання або на користь інших осіб за договорами купівлі-продажу, міни, поставки, дарування, комісії, доручення, поруки, інших господарських та цивільно-правових договорів або за рішенням суду в кількості понад один легковий автомобіль протягом календарного року.
У разі відчуження протягом 365 днів з дня реєстрації транспортних засобів, при ввезенні яких були застосовані знижені ставки акцизного податку, платник податку зобов’язаний сплатити акцизний податок за такі транспортні засоби за ставками, встановленими ст. 215 Податкового кодексу України.

Методика виправлення помилок у формі № 1ДФ
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що порядок проведення коригувань у Податковому розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ) наведено у наказі Міністерства фінансів України від 13.01.15 № 4.
Насамперед слід врахувати період, за який виправляємо помилки або неточності. Якщо недостовірні відомості виявлено у звітності, яка сформована та подана за звітний квартал до закінчення граничного строку його подання, у реквізитах розрахунку відмічається відповідна клітинка «Звітний новий». Якщо ж термін подання форми № 1ДФ вже минув - у реквізитах відмічаємо - "Уточнюючий". Порядок заповнення звітного нового та уточнюючого податкових розрахунків є однаковим.
Реквізити «Порція», «Працювало за трудовими договорами (контрактами)», «Працювало за цивільно-правовими договорами» повинні відповідати тим, що були зазначені у звіті, який коригується.
Якщо помилка стосується ПДФО, то у розділі І Податкового розрахунку слід проставити інформацію лише за рядками й реквізитами, які уточнюються. Отож, у випадку виявлення помилки у попередній звітності, слід продублювати всі графи помилкового рядка та у графі 9 указати "1" – на його виключення.
Щодо інформації, яку пропустили та не включили у попередню звітність – у рядку заповнюються усі графи та у графі 9 вказується "0" - на введення рядка.
Тобто, в оновленій звітності має бути наведена інформація лише за рядками, які виправляються чи прибираються або ж додаються – в одних рядках буде зазначено інформацію, яка виключає попередньо задекларовані дані, в інших – відображається вірна інформація. Рядки з достовірними даними з раніше поданої №1ДФ дублювати не потрібно, оскільки це призведе до подвоєння інформації.
Якщо ж виникла потреба уточнити раніше задекларовані дані щодо військового збору, порядок виправлення помилок наступний. Для виключення помилкового рядка з попередньо введеної інформації у розділі ІІ Податкового розрахунку у рядку "Військовий збір - виключення" потрібно повторити всі графи помилкового рядка, а в рядку "Військовий збір" відобразити правильну інформацію.

Податковий календар з 15 по 19 серпня 2016 року
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 15 серпня, понеділок, останній день подання:
- звіту про використання книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок) за липень (форма № ЗВР-1), якщо не передбачено подання інформації дротовими або бездротовими каналами зв'язку; довідки про використані розрахункові книжки за липень;
19 серпня, п'ятниця, останній день сплати:
- податку на прибуток підприємства за півріччя;
- частини чистого прибутку (доходу) державними унітарними підприємствами та їх об'єднаннями за результатами фінансово-господарської діяльності за II квартал;
-ПДВ платниками, у яких базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному кварталу, за ІІ квартал;
- рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів за ІІ квартал;
- рентної плати за спеціальне використання води за ІІ квартал;
- рентної плати за користування надрами без рентної плати за користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини за ІІ квартал;
- екологічного податку за ІІ квартал;
- туристичного збору за ІІ квартал;
- збору за місця для паркування транспортних засобів за ІІ квартал;
- єдиного податку платниками третьої групи за ІІ квартал;
- авансового внеску з єдиного податку за серпень платниками, віднесеними до першої та другої груп.

Щодо порядку оподаткування податком на додану вартість при оподаткуванні операцій з надання в оренду рухомого та нерухомого майна
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що Державною фіскальною службою України у зв'язку з численними зверненнями платників податків та контролюючих органів щодо порядку застосування норм податкового законодавства в частині податку на додану вартість при оподаткуванні операцій з надання в оренду рухомого та нерухомого майна надано роз’яснення у листі від 04.08.2016 року №26595/7/99-99-99-99-15-03-02-17 який розміщено на офіційному веб – порталі ДФС України за посиланням: http://sfs.gov.ua/podatki-ta-zbori/zagalnoderjavni-podatki/podatok-na-dodanu-vartist/listi-dps/262166.html

Нова форма КОРО: чи необхідна заміна раніше зареєстрованих книг
Нова форма книги обліку розрахункових операцій установлена Порядком реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547 «Про затвердження порядків щодо реєстрації реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій» (далі – Наказ № 547).
Суб’єкти господарювання можуть продовжувати використовувати раніше зареєстровані книги КОРО за старою формою до першої із подій: закінчення КОРО, завершення строку служби або припинення застосування відповідного РРО, виникнення підстав для перереєстрації або скасування реєстрації книги.
Такі книги дозволяється перереєстровувати лише у перехідний період – протягом місяця після набрання чинності Наказом № 547. Після спливу зазначеного терміну у разі виникнення підстав для перереєстрації книг ОРО, здійснюється реєстрація другої або наступної КОРО за новою формою.
При цьому, реалізуючи підакцизні товари, суб'єкти господарювання, які використовують КОРО за старою формою, здійснюють у них записи наступним чином:
1) у назвах граф 6, 7 КОРО за старою формою слід дописати знак «/» та відповідно слова «за ставкою акцизного податку», «сума акцизного податку»;
2) за наявності розрахункових операцій за товари підакцизної групи послідовно вносяться: - у графу 6 – суми розрахунків, що оподатковуються за ставкою податку на додану вартість, «/», суми розрахунків, що оподатковуються за ставкою акцизного податку; - у графу 7 – сума ПДВ», «/», сума акцизного податку.
Водночас, для зручності ведення КОРО рекомендовано зазначеним суб’єктам господарювання звернутись до органу фіскальної служби за місцем реєстрації книги для реєстрації другої та наступної КОРО за но

Джерело: guru.ua

Категорії: Новости Днепропетровска Новости Никополя

15.08.2016 12:17