Новини Нікопольськoї ОДПІ

Новини Нікопольськoї ОДПІ
Роман Насіров: Ми суттєво зменшили борг з відшкодування ПДВ
ДФС постійно працює над вдосконаленням митного законодавства. Зміни, які пропонуються фіскальною службою, стосуються в першу чергу адміністрування податків та спрощення декларацій. «Ми намагаємося покращити умови як для бізнесу, так і для окремих платників податків», - зазначив Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров в ефірі «5 каналу».
За його словами, наразі зберігається позитивна тенденція збільшення відшкодованих сум ПДВ. «Ми суттєво зменшили борг по відшкодуванню ПДВ, почали зменшувати борг по переплаті податку на прибуток. Станом на 1 серпня було відшкодовано 48,2 млрд грн. податку на додану вартість. Таким чином, залишки невідшкодованих сум ПДВ поступово скорочуються», - підкреслив Роман Насіров.
Також Роман Насіров наголосив на результативності проведених заходів по боротьбі з митними правопорушеннями.«Результатом проведених заходів та реформ є збільшення надходжень та збільшення митної вартості – те, з чим були проблеми в попередні роки. Крім того, є хороші результати по скороченню часу митного оформлення», - зазначив очільник відомства.
Він підкреслив, що за результатами 7 місяців надходження до загального фонду Держбюджету склали 274,5 млрд грн.: «Не зважаючи на економічну ситуацію та підвищення Мінфіном планових показників дохідної частини бюджету на 2016 рік на 25% у порівнянні з останнім корегованим планом на 2015 рік, ДФС забезпечує стабільні надходження коштів до Держбюджету. Більше того, за результатами січня-липня ми перевиконали заплановані Мінфіном показники на 3%».
«Загалом за останній час фіскальною службою було проведено велику роботу. Тільки за останні місяці ми запустили «Єдине вікно» та систему відеофіксації на митниці, сформовані та незабаром вийдуть на чергування мобільні групи. У нас є покроковий стратегічний план і ми рухаємося по ньому», - додав Голова ДФС.

«Єдине вікно» дозволяє пришвидшити проходження митних процедур, - Роман Насіров
Запровадження «Єдиного вікна» має ряд переваг, серед яких – зменшення корупції та спрощення процедур контролю при ввезенні та вивезенні товарів через митну територію України. Про це розповів Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров в інтернет-виданні «Обозреватель».
«Найголовніша перевага - це, звичайно, зменшення корупції на митниці завдяки прозорій діяльність митних органів та зведення до мінімуму безпосередніх контактів підприємців з держслужбовцями. Також завдяки переведенню всіх процесів в електронну площину значно покращено контроль за діяльністю працівників служби та їхніми рішенням», - зазначив Роман Насіров.
Крім того, за словами очільника відомства, нарешті уніфіковані дії всіх контролюючих органів, які беруть участь у пропуску та декларуванні вантажів, налагоджено ефективну комунікаційну платформу між сторонами, спрощено процедуру подачі документів. Все це дозволяє пришвидшити проходження митних процедур і, таким чином, економити час та гроші для бізнесу при оформленні вантажів.
«Єдине вікно» є одним із найкращих інструментів спрощення процедур при ввезенні та вивезенні товарів через митну територію. Від запровадження цієї системи виграють всі – як бізнес, так і держава», - підкреслив Роман Насіров.

Дмитро Донець: ДФС пропонує внести зміни до механізму адміністративного оскарження рішень контролюючих органів
Механізм адміністративного оскарження рішень контролюючих органів є важливим механізмом врегулювання спору між платником податків і контролюючим органом. Тому ДФС разом з Міністерством фінансів України напрацьовано пропозиції по удосконаленню цього механізму. Про це повідомив директор департаменту адміністративного оскарження та судового супроводження ДФС Дмитро Донець.
Він зазначив, що основний наголос у пропозиціях було зроблено на підвищенні прозорості та відкритості адміністративного оскарження. Враховуючи скарги, зауваження та пропозиції платників податків та громадських організацій запропоновано низку змін, серед яких слід відмітити право бути присутнім під час розгляду скарги за участю платника податків представників ЗМІ, здійснення технічної фіксації засідання з розгляду скарги за участю платника податків за допомогою фото-, кінозйомки, відео- та звукозапису, а також залучення до розгляду представників Міністерства фінансів України, Державної регуляторної служби, Ради бізнес-омбудсмена, Уповноваженого з питань підприємництва при ДФС.
«Крім того, серед запропонованих змін - можливість ознайомлення із матеріалами перевірки та адміністративного оскарження в електронній та письмовій формі, можливість робити копії та виписки з цих матеріалів за допомогою технічних засобів», - зазначив Дмитро Донець.
Запровадження вищезазначених змін пропонується шляхом внесення змін до Порядку оформлення і подання скарг платниками податків та їх розгляду контролюючими органами, затвердженим наказом Міністерства фінансів України 21.10.2015 № 916.
«Сподіваємося, що запропоновані зміни будуть підтримані центральними органами виконавчої влади, що сприятиме покращенню партнерських відносин між бізнесом та органами ДФС та наданню високоякісного сервісу шляхом забезпечення якісного та відкритого розгляду скарг», - додав Дмитро Донець.

Дмитро Донець: ДФС ініціює запровадження узагальнюючих податкових консультацій з бізнесом та громадськістю
З метою скорочення кількості скарг платників та запровадження єдиних підходів по застосуванню норм податкового законодавства ДФС запропонувала Мінфіну затвердити узагальнюючі податкові консультації за участю громадськості та бізнесу.
«Мінфін підтримав цю ініціативу і запланував розробити прозору та зрозумілу методологію визначення актуальних спірних питань та прийняття узагальнюючих консультацій. Паралельно розпочинається процес відкритого обговорення проектів узагальнюючих податкових консультації з представниками бізнесу та судової гілки влади», - повідомив директор департаменту адміністративного оскарження та судового супроводження ДФС Дмитро Донець.
За його словами, на сьогодні ДФС вже направлено на розгляд до Мінфіну проекти податкових консультацій з питань, щодо яких отримано значну кількість звернень від платників податків. Зокрема, вони стосуються окремих питань трансфертного ціноутворення; порядку розрахунку коригувань фінансового результату до оподаткування податком на прибуток; обов’язку сплати авансового внеску з податку на прибуток державним унітарним підприємством при спрямуванні до державного бюджету частини чистого прибутку (доходу).
«28 липня відбулась перша зустріч представників ДФС, МФУ, бізнесу та експертної спільноти, на якій було розроблено та погоджено подальший порядок дій», - додав Дмитро Донець.

У ЗІР запроваджено новий розділ про ставки податків
Для зручності платників податків в Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (ЗІР), який функціонує на веб-порталі ДФС, з липня поточного року запроваджено новий розділ «Ставки податків і зборів». Про це розповів в.о. директора Інформаційно-довідкового департаменту ДФС Андрій Кушнір.
«Новий розділ створено для зручного пошуку та аналізу інформації про ставки загальнодержавних та місцевих податків і зборів, єдиного внеску, оподаткування товарів в залежності від обраного митного режиму. Отримати необхідну інформацію суб’єкти господарювання можуть оперативно, у будь-який час», – підкреслив Андрій Кушнір.
Посадовець також відзначив, що тематичні розділи ЗІР користуються популярністю серед платників податків. Так, зокрема, за допомогою Бази знань відвідувачі порталу самостійно знаходять відповіді на запитання, які їх цікавлять. За 7 місяців поточного року цією послугою скористалися майже 2 млн. клієнтів. Порівняно з відповідним періодом минулого року їх кількість зросла на 33,9 відс.
Крім того, у ЗІР функціонують розділи: «Необхідно знати», «Актуальні запитання», «Останні зміни в законодавстві», «Інтерактивна мапа», які дозволяють оперативно та у зручній формі отримувати актуальну інформацію щодо змін у податковому, митному та іншому законодавстві, контроль за додержанням якого покладено на ДФС.
За допомогою цих сервісів користувачі також можуть дізнатися про терміни подання звітності та сплати податків (зборів), користуватися можливістю покрокового пошуку інформації, розміщеної в інтерактивних мапах за напрямами «Митна справа», «Єдиний соціальний внесок» та «ПДФО», здійснювати перегляд 10 найактуальніших запитань, з якими платники податків найчастіше звертались до Контакт-центру за попередній день, та відповідей на них.
«Якщо платник не отримав необхідної інформації або має додаткові запитання в ЗІР передбачена функція зв’язку з оператором кол-центру ДФС. У розділі «Контакт-центр ДФС» розташовано номер телефону «0-800-501-007», при натисканні на який в комунікаційних пристроях (телефон, планшет) або комп’ютерах відбувається з’єднання з IVR Контакт-центру ДФС», – сказав Андрій Кушнір.

До зведеного бюджету з початку року надійшло 352,4 млрд. гривень
За оперативними даними у січні-липні 2016 року до зведеного бюджету надійшло (сальдо) 352,4 млрд. грн., що на 73,3 млрд. грн., або на 26,3 відс., більше січня-липня 2015 року. До державного бюджету забезпечено 274,5 млрд. грн., до місцевих бюджетів – 77,9 млрд. гривень.
За словами директора департаменту моніторингу доходів та обліково-звітних систем ДФС Миколи Чмерука, надходження (сальдо) до загального фонду державного бюджету склали 274,5 млрд. грн. Індикативні показники Міністерства фінансів України виконано на 103,1 відс., додатково забезпечено 8,2 млрд. гривень.
«Перевиконано індикативні показники з акцизного податку з ввезених та вироблених товарів на 4,5 млрд. грн., податку на прибуток підприємств – 3,6 млрд. грн., податку та збору на доходи фізичних осіб – на 3,0 млрд. грн., ПДВ (з ввезених та вироблених товарів) – на 2,5 млрд. грн.», - зазначив Микола Чмерук.
Він також додав, що у повному обсязі виконано завдання Міністерства фінансів України з податку на додану вартість із ввезених на територію України товарів – 102,1 відс. (+2,0 млрд. грн.), податку та збору на доходи фізичних осіб – 110,3 відс. (+3,0 млрд. грн.), податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) з урахуванням бюджетного відшкодування (сальдо) – 101,8 відс. (+0,6 млрд. грн.), акцизного податку з вироблених в Україні підакцизних товарів (продукції) – 105,7 відс. (+1,6 млрд. грн.), податку на прибуток підприємств – 116,1 відс. (+3,6 млрд. грн.), акцизного податку з ввезених на митну територію України підакцизних товарів – 118,4 відс. (+2,9 млрд. грн.), ввізного мита – 100,6 відс. (+0,1 млрд. грн.), частини чистого прибутку (доходу), що вилучається до держбюджету – 162,8 відс. (+2,0 млрд. грн.) тощо.
У розрізі основних платежів у січні-липні 2016 року приріст до відповідного періоду 2015 року забезпечено з податку на додану вартість із ввезених на територію України товарів – на 29,0 відс. (+21,4 млрд. грн.), податку та збору на доходи фізичних осіб – на 31,8 відс. (+7,8 млрд. грн.), податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) з урахуванням бюджетного відшкодування (сальдо) – на 30,8 відс. (+7,6 млрд. грн.), акцизного податку з вироблених в Україні підакцизних товарів (продукції) – на 42,9 відс. (+9,0 млрд. грн.), податку на прибуток підприємств – на 9,0 відс. (+2,1 млрд. грн.), рентної плати за користування надрами – на 43,5 відс. (+ 6,0 млрд. грн.), акцизного податку з ввезених на митну територію України підакцизних товарів – на 44,3 відс. (+ 5,7 млрд. грн.), частини чистого прибутку (доходу), що вилучається до держбюджету – у 1,9 раза (+2,5 млрд. грн.), екологічного податку – на 24,8 відс. (+ 151,6 млн. грн.) тощо.
З початку року платникам податків на рахунки відшкодовано 48,2 млрд. грн. податку на додану вартість.
Надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування склали 73,3 млрд. гривень.

Сергій Мартинов: Ми посилили відповідальність керівників за корупційні дії їх підлеглих
У ДФС кардинально змінено підходи до боротьби з корупційними проявами серед працівників служби. На сьогодні робота підрозділів внутрішньої безпеки спрямована, перш за все, на досягнення конкретного результату – притягнення винних у вчиненні корупційних діянь до відповідальності та відшкодування завданих державі збитків. Про це розповів заступник начальника Головного управління внутрішньої безпеки ДФС Сергій Мартинов в ефірі радіо Ера.
За його словами, для комплексної системи запобігання корупції в фіскальній службі запроваджено Антикорупційну програму на 2015 – 2017 роки, яка є першою подібною програмою прийнятою в Україні.
«Жодний правоохоронний орган не розробляв, не приймав та не реалізовував такої програми. При її розробці ми використовували найкращий міжнародний досвід. Це – результат співпраці практичних підрозділів внутрішньої безпеки та наукових підрозділів інституту фінансового права», – зазначив Сергій Мартинов.
Антикорупційна програма, як пояснив посадовець, спрямована на залучення всього складу фіскальної служби до боротьби з корупцією. Тобто кожний керівник структурного підрозділу повинен вести антикорупційну роботу серед своїх працівників, аналізувати ризики та розробляти заходи щодо їх усунення. При цьому однією з новацій є запровадження обов’язкової процедури проведення внутрішніх розслідувань не лише по тих особах, які притягнуті до кримінальної відповідальності або знаходяться під слідством, а й стосовно їх керівників та всього службового оточення.
«Раніше ми працювали лише по особі, яку затримано. Сьогодні ж перевіряємо діяльність і керівника, й інших працівників для того, щоб з’ясувати, хто ще міг бути причетним до злочину або міг йому сприяти. Відповідальність за недопущення корупційних проявів покладається саме на керівника підрозділу», – підкреслив Сергій Мартинов.
Він також розповів, що 91 відсоток всіх корупційних злочинів у фіскальній службі виявляється саме працівниками підрозділів внутрішньої безпеки. Однак цей показник планується підвищити до 95 відс. Найбільш поширеним злочином, який фіксують в ДФС, є отримання хабара. За останні два роки було виявлено 130 випадків хабарництва та 350 – зловживання владою та службовим становищем. При цьому останні злочини Сергій Мартинов вважає більш суспільно небезпечними, оскільки завдають значної шкоди державному бюджету.
Фіксують в ДФС цього року і зростання випадків повідомлення співробітниками фіскальної служби про спроби підкупу.
«У нашому суспільстві ще не сформовано негативного ставлення до пропонування хабара, це, на жаль, є традиційним. І дуже позитивним є той факт, що наші працівники повідомляють про такі спроби та допомагають їх документувати. Було зафіксовано кілька таких спроб на митниці, пропонувалися кошти й працівникам податкової міліції. Зазначу, що у минулому році таких випадків не було», – сказав Сергій Мартинов.
Одними з важливих чинників боротьби з корупційними проявами та своєрідними профілактичними заходами посадовець назвав підвищення рівня заробітної плати працівників ДФС та автоматизацію процесів, які усунуть «людський фактор». Одним з таких прикладів він назвав запровадження «Єдиного вікна» на митницях, що, по-перше, має спростити процедури митного оформлення і, по-друге, значно скоротить можливості для зловживань і вчинення корупції.

ДФС надає доступ до системи «Єдине вікно» суміжним службам
Розробка програмного забезпечення для запровадження автоматизованої системи «Єдине вікно митного контролю» завершена. Дане програмне забезпечення розгорнуто на відповідному обладнанні. Про це повідомив заступник директора департаменту інформаційних технологій ДФС Олександр Івашкович.
«Відповідно до пункту 16 постанови КМУ про «Порядок інформаційного обміну між органами доходів і зборів, іншими державними органами та підприємствами за принципом «єдиного вікна» з використанням електронних засобів передачі інформації» розпочато надсилання декларантам повідомлень про перетин кордону транспортними засобами з товарами», - зазначив Олександр Івашкович.
Він також повідомив, що 1 серпня було проведено практичне навчання адміністраторів суміжних служб по роботі з інформаційною системою.
«Після отримання від контролюючих служб в офіційному порядку інформації щодо адміністраторів системи, відповідно до листа Мінфіну від 21.07.16 №31-11320-02-3/21003, останні будуть введені в ІС «Єдине вікно». Адміністратори суміжних служб отримають особисті логіни та паролі, після чого матимуть змогу самостійно надавати доступ до системи всім своїм користувачам», - додав заступник директора департаменту інформаційних технологій ДФС.

За 7 місяців 2016 року у Дніпропетровській області зібрано 28,7 млрд. грн. податкових і митних платежів та 7,5 млрд. грн. єдиного внеску
З початку 2016 року органами ДФС у Дніпропетровській області забезпечено збір платежів до бюджетів усіх рівнів (без урахування ЄСВ) 28 млрд. 715,5 млн. грн. Про це проінформувала виконуюча обов’язки начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Вікторія Каліногорська.
Так, до державного бюджету впродовж січня - липня поточного року спрямовано 20 млрд. 011,8 млн. грн., в тому числі Дніпропетровською митницею ДФС – 8 млрд. 909,6 млн. грн.
До місцевих бюджетів Дніпропетровського регіону за відповідний період забезпечено 8 млрд. 703,7 млн. грн. Це на 2 млрд. 083,3 млн. грн. (або на 31,5%) більше фактичних надходжень семи місяців 2015 року.
Єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у січні - липні 2016 року зібрано 7 млрд. 506,5 млн. грн.

Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» начальника юридичного управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Олега Басана на тему: «Зміни до Податкового кодексу України»
Питання 1. Доброго дня. Скажіть, будь ласка, через який термін застосовуються примусові заходи щодо стягнення податкового боргу?
Відповідь. Доброго дня. Відповідно до п. 95.2 ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Питання 2. У мене таке питання: як подати заяву в податкову інспекцію та правильно її оформити?
Відповідь. Згідно зі ст. 5 Закону України «Про звернення громадян» звернення адресуються органам державної влади і місцевого самоврядування, підприємствам, установам, організаціям незалежно від форм власності, об'єднанням громадян або посадовим особам, до повноважень яких належить вирішення порушених у зверненнях питань.
У зверненні повинні бути зазначені прізвище, ім'я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.
Звернення може бути усним (викладеним громадянином і записаним посадовою особою на особистому прийомі) чи письмовим, надісланим поштою або переданим громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, якщо ці повноваження оформлені відповідно до чинного законодавства.
Письмове звернення повинно бути підписане заявником (заявниками) із зазначенням дати.
Звернення, оформлене без дотримання цих вимог, повертається заявникові з відповідними роз'ясненнями не пізніш як через десять днів від дня його надходження, крім випадків, передбачених ч. 1 ст. 7 цього Закону.
Питання 3. Хочу отримати відповідь на питання: в якому податковому періоді має право платник ПДВ включити до складу податкового кредиту суми ПДВ, сплачені при імпорті товарів, якщо оригінали ВМД він отримав у наступному періоді після їх оформлення?
Відповідь. Згідно з п. 198.2 ст. 198 Податкового кодексу України для операцій із ввезення на митну територію України товарів датою виникнення права на віднесення сум податку до податкового кредиту є дата сплати податку за податковими зобов'язаннями згідно з п. 187.8 ст. 187 цього Кодексу.
Датою виникнення податкових зобов'язань у разі ввезення товарів на митну територію України є дата подання митної декларації для митного оформлення.

Про анулювання ліцензій з продажу алкогольних та тютюнових виробів за порушення законодавства
Про це днями заявив фахівець управління контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів ГУ ДФС у Дніпропетровській області Андрій Первой.
«В області працює майже 6 тисяч торгових пунктів, які здійснюють ліцензовану торгівлю алкоголем та близько 1,2 тис. пунктів здійснюють торгівлю пивом. Ще понад 5,5 тис. торгових точок мають ліцензію на торгівлю тютюновими виробами», — зазначив Андрій Первой.
Співробітниками фіскальної служби постійно здійснюється контроль по реалізації підакцизної групи товарів.
Так, за станом на липень цього року проведено 149 перевірок, в ході яких встановлено 84 порушення законодавства суб'єктами господарювання. До них застосовані фінансові санкції на суму більше 305 млн. грн.
«Серед порушень найчастіше зустрічається торгівля алкоголем і тютюном без ліцензії – 31 випадок, продаж спиртних напоїв за цінами нижче встановлених - 16 випадків. Також, 5 разів фіскальні органи фіксували торгівлю спиртним і сигаретами без акцизних марок, і ще у 5 продавців тютюнові вироби продавали за завищеними цінами. Крім того, зафіксовані такі види порушення, як поштучна торгівля сигаретами – 2 випадки і 14 — горілкою на розлив», — зауважив Андрій Первой.
За його словами, до фіскальних органів надійшло 66 матеріалів від підрозділів кримінальної міліції у справах неповнолітніх про продаж алкоголю та цигарок дітям. За наслідками матеріалів анульовано 22 ліцензії, 10 з яких - на тютюнові вироби, інші – на торгівлю спиртовмісної продукції.

Нікопольський регіон: місцеві громади отримали майже 103 мільйони гривень від плати за землю
Протягом січня-липня 2016 року до місцевих бюджетів Нікопольського регіону надійшло 102,7 мільйони гривень плати за землю, що на 32,1 мільйон гривень більше надходжень аналогічного періоду минулого року. За липень цього року надходження по платі за землю склали 16,7 млн грн, що на 6,1 млн грн більше надходжень липня 2015 року. Про це повідомив в.о. начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський.
Зокрема, власниками та орендарями земельних ділянок - юридичними особами в місцеві скарбниці регіону з початку року перераховано 97,2 мільйони гривень, що складає 144,7 відс. до минулорічного показника та підприємцями - фізичними особами та громадянами – 5,5 мільйони гривень, що складає 161,2 відс. до минулорічного показника.
Плата за землю – це обов’язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Звертаємо увагу платників цього податку на те, що вони мають змогу звірити площу земельної ділянки, уточнити суму податкового зобов’язання звернувшись до сільських та селищних рад у районах, за місцем знаходження земельної ділянки, та сплатити податок за 2016 рік через каси сільських (селищних) рад за квитанцією про прийняття податків та зборів. Граничний термін сплати земельного податку фізичними особами - 29 серпня поточного року.

З початку року платники податків Нікопольської ОДПІ направили до бюджету 30,4 млн.грн. військового збору
Таку суму надходжень мобілізовано до Державного бюджету протягом січня-липня поточного року. Це перевищує минулорічні показники відповідного періоду на 2,9 млн грн або на 10,5 відсотків. Про це повідомив в.о. начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський.
Нагадаємо, що платниками збору є фізичні особи як резиденти, так і нерезиденти, які отримують доходи в Україні, а також податкові агенти. Збір сплачується з усіх доходів, які оподатковуються податком на доходи фізичних осіб.
Не є платниками військового збору громадяни, які отримують пенсію у розмірі нижче десяти розмірів прожиткового мінімуму, встановленого на 1 січня звітного податкового року (у 2016 році – 10740 грн) та платники, які працюють на спрощеній системі оподаткування. Також військовим збором не оподатковуються доходи, визначені ст. 165 Податкового кодексу України.

Легалізація заробітної плати – важлива тема сьогодення
На державному рівні створюються умови, сприятливі для легалізації заробітних плат. Так, із прийняттям Закону України від 24 грудня 2015 року № 909 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році», скасовано залежність розміру єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування від класу професійного ризику виробництва страхувальника, утримання єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування з найманих працівників та встановлено єдиний розмір ставки єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування в розмірі 22%.
Зміни в законодавстві є позитивним кроком для забезпечення конституційних прав і соціальних гарантій працюючих громадян, зокрема щодо збільшення розміру заробітних плат.
Йдеться про „тіньові” заробітки, з яких не утримуються податки та не здійснюються відрахування до Пенсійного фонду. Це негативно впливає не лише на економіку країни, а й на самого працівника. Адже, громадяни, які погоджуються отримувати зарплату в «конверті», не лише сприяють розвитку «тіньових схем», а й позбавляють себе соціальної захищеності - гідної пенсії в майбутньому, лікарняних, декретних виплат, отримання банківських кредитів тощо.
Як керівники підприємств, так і наймані працівники повинні усвідомити, що час дешевої робочої сили відходить у минуле. Роботодавці мають дотримуватися законодавства про оплату праці та дбати про добробут та захищеність у майбутньому своїх працівників.

Щодо впровадження системи інформаційного обміну за принципом «єдиного вікна»
Нікопольська ОДПІ інформує, що 01 серпня 2016 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 25 травня 2016 року №364 «Деякі питання реалізації принципу «єдиного вікна» під час здійснення митного, санітарно-епідеміологічного, ветеринарно-санітарного, фітосанітарного, екологічного, радіологічного та інших видів державного контролю» (далі – Постанова №364), якою впроваджено систему інформаційного обміну між митницями ДФС, іншими державними органами та підприємствами за принципом «єдиного вікна» з використанням електронних засобів передачі інформації (далі – Система).
Система представляє собою єдину електронну базу даних, яка дозволяє різним службам контролю і митницям ДФС в автоматичному режимі обмінюватись інформацією про вантаж, який проходить через кордон України, та про результати його державного контролю, у випадку здійснення електронного декларування.
Постановою № 364 передбачено, що для проходження видів державного контролю підприємство подає скановані копії документів разом з електронним повідомленням з дотриманням вимог застосування електронно-цифрового підпису.
Уповноважена посадова особа контролюючого органу протягом чотирьох робочих годин з моменту отримання електронного повідомлення i сканованих документів повинна прийняти рішення про завершення відповідного державного контролю або про необхідність проведення додаткового огляду чи інших дій.
У випадку відсутності будь-яких рішень та дій контролюючих органів впродовж чотирьох годин після отримання від підприємства електронного повідомлення i сканованих копій документів Система автоматично формує рішення про здійснення відповідного виду державного контролю, яке є підставою для завершення митного контролю та митного оформлення товарів, що переміщуються через митний кордон України.
Додатково інформуємо, що з метою реалізації принципу «єдиного вікна» під час здійснення митного, санітарно-епідеміологічного, ветеринарно-санітарного, фітосанітарного, екологічного, радіологічного та інших видів державного контролю, Міністерством фінансів України наказом від 25.07.2016 №657 «Про затвердження переліків даних, необхідних для функціонування інформаційно-телекомунікаційної системи органів доходів і зборів» (далі – Наказ №657) затверджено:
- перелік місць митного оформлення товарів, в яких застосовується Порядок інформаційного обміну між органами доходів i зборів, іншими державними органами та підприємствами за принципом «єдиного вікна» з використанням електронних засобів передачі інформації;
- перелік пунктів пропуску через державний кордон України, в яких функціонують комплекси для здійснення автоматизованого контролю за переміщенням радіоактивних речовин та ядерних матеріалів;
- перелік документів, які необхідно подати відповідному контролюючому органові для завершення відповідного виду державного контролю.
З текстами Постанови №364 та Наказу №657 Ви можете ознайомитись скориставшись розділом «Нормативні та інформаційні документи» Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (http://zir.sfs.gov.ua).
Довідково: Постанову № 364, опубліковано в газеті «Офіційний вісник України» № 46 від 21.06.2016.

Антикорупційний сервіс «Пульс»
З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності територіальних органів Фіскальної служби України нагадуємо платникам податків про функціонування антикорупційного сервісу Фіскальної служби України «Пульс», який доступний клієнтам податкової служби та митниці. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.
Ефективний сервіс за гарячою лінією попереджує: труднощі в спілкуванні; некоректне ставлення; перевищення повноважень; неякісне обслуговування; та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.

На Дніпропетровщині вилучено незаконно імпортованих електропобутових приладів на 15,5 млн. грн.
Співробітниками податкової міліції Дніпропетровської області зареєстроване кримінальне провадження за ст.ст.27 і 212 КК України за фактом порушення податкового законодавства посадовими особами комерційного підприємства.
Встановлено, що дані особи протягом 2015-2016 років не відобразили у податковому та бухгалтерському обліках операції з реалізації імпортованих електропобутових приладів відомих іноземних виробників через підконтрольний їм Інтернет-магазин.
З метою встановлення каналу походження продукції на територію України було проведено огляд вантажу, що зберігався в складських приміщеннях фігуранта провадження. В ході огляду встановлено, що продукцію імпортовано, але протягом 2015-2016 р. фігурант провадження зовнішньо-економічних операцій не здійснював.
В ході проведених заходів здійснено 6 обшуків в складських та офісних приміщеннях фігуранта провадження, де виявлено та вилучено 14 контейнерів з електропобутовими товарами загальною орієнтовною ринковою вартістю 15,5 млн. гривень без відповідних документів щодо їх походження.
Проводяться оперативні та слідчі заходи.

Податковою міліцією вилучено чайної продукції вартістю 37,3 млн. гривень
Співробітниками податкової міліції Центрального офісу зареєстроване кримінальне провадження за ст.ст.205 і 212 КК України за фактом порушення податкового законодавства посадовими особами комерційного підприємства.
З’ясувалося, що посадовці проводили безтоварні операції з реалізації чайної продукції, з підприємствами з ознаками ризиковості. Внаслідок таких дій порушники безпідставно формували податковий кредит.
Відповідно до ухвали суду проведено огляд 2 складських приміщень, де виявлено та вилучено понад 4,9 тис. ящиків та 630 тис. коробок чайної продукції відомої торгівельної марки загальною орієнтовною вартістю 37,3 млн. гривень.
Слідчі дії тривають.

Податковою міліцією викрито зернові махінації підприємства, які коштували бюджету 3,5 млн. гривень
Співробітниками податкової міліції здійснюється супроводження матеріалів кримінального провадження, зареєстрованого за ч.3 ст.212 КК України відносно групи осіб, які за рахунок зернових махінацій не сплатили до бюджету 3,5 млн. гривень.
Як з’ясувалося, порушники з 2014 по 2016 роки відображали у податковому та бухгалтерському обліках операції із реалізації зернових культур на адресу суб’єктів господарської діяльності, які мають ознаки ризиковості. Такі дії дозволили їм безпідставно сформувати податковий кредит з ПДВ та ухилитися від сплати значної суми податків.
У місцях зберігання та переробки зернових культур, офісних приміщеннях, за адресами проживання фігурантів провадження та в їх транспортних засобах проведено 11 обшуків. За їх результатами вилучено 2,9 тис. тонн зерна пшениці, 551 тонну готової продукції (борошно, манка), 11,1 тис. Євро, 10,7 тис. доларів США, 75 тис. російських рублів і 172,1 тис. гривень готівкою, 39 монет з металу жовтого кольору, 193 монети з металу сірого кольору, 4 комп’ютерні системні блоки, 4 магнітні носії інформації, первинні бухгалтерські документи та чорнові записи, які мають відношення до справи.
Тривають слідчі дії.

Податковою міліцією викрито посадовців комерційного підприємства, які не сплатили 43,6 млн. грн. податків
Співробітниками податкової міліції Центрального офісу зареєстроване кримінальне провадження, що кваліфікується за ст.212 КК України за фактом порушення податкового законодавства посадовими особами комерційного підприємства, що здійснює діяльність у сфері оптової торгівлі тютюновими виробами.
З’ясувалося, що посадовці неправомірно відображали у бухгалтерській та податковій звітностях безтоварні фінансово-господарські операції з підприємствами, що мають ознаки фіктивності. Внаслідок таких дій порушники ухилились від сплати податків на суму 43,6 млн. гривень.
Тривають слідчі дії.

До відома платників рентної плати: порядок визначення коефіцієнта рентабельності гірничого підприємства
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що ДФСУ у листі від 25.07.2016 р. № 25016/7/99-99-12-03-04-17 повідомила про величину коефіцієнта рентабельності гірничого підприємства у II кварталі 2016 року для гірничих підприємств, що порушили строк регулярної повторної геологоекономічної оцінки запасів корисних копалин ділянки надр.
Оскільки у II кварталі 2016 року діяли чотири облікові ставки: 22 %, 19 %, 18 % та 16,5 %, з метою уникнення різнотлумачень ДФС, базуючись на принципі рівномірності, обчислила розмір середньозваженої облікової ставки Національного банку України для визначення коефіцієнта рентабельності гірничого підприємства для розрахунку величини податкового зобов'язання з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин.

Як сплачувати єдиний податок у разі здійснення кількох видів господарської діяльності
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що платники єдиного податку І та ІІ груп, які здійснюють кілька видів господарської діяльності, повинні застосовувати максимальний розмір ставки податку, встановленої для обраних видів діяльності. Це також стосується і ситуації, коли фізичні особи-підприємці-платники єдиного податку здійснюють діяльність на територіях більш як однієї сільської, селищної або міської ради.
Так, для платників І групи максимальний розмір податку становить 10% мінімальної заробітної плати. Для платників ІІ групи – 20%. Сплата єдиного податку здійснюється за місцем податкової адреси.
Нагадуємо, що фіксовані ставки єдиного податку встановлюються сільськими, селищними та міськими радами для фізичних осіб-підприємців. Залежно від виду господарської діяльності, з розрахунку на календарний місяць, розмір ставки податку становить:
- для І групи платників – у межах до 10% розміру мінімальної заробітної плати;
- для ІІ групи – у межах до 20% розміру мінімальної заробітної плати.
Порядок нарахування, розміри та строки сплати єдиного податку регулюються розділом XIV Податкового кодексу України.

Податкова соціальна пільга для студентів
Нікопольська ОДПІ інформує, що відповідно до підпункту 169.1.3 пункту 169.1 статті 169 Податкового кодексу України працюючий студент має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги у розмірі 150 відсотків суми пільги, яка визначена п.п. 169.1 ст. 169 Кодексу (у 2016 році це становить 1033 грн. 50 коп.) при умові, що розмір його заробітної плати на місяць не перевищує 1930 гривень.
Втім, якщо студент отримує стипендію з бюджету, то податкова соціальна пільга до заробітної плати такого платника податку не застосовується (підпункт 169.2.3 пункту 169.2 статті 169 Кодексу).
Отже, студент, який не отримує бюджетну стипендію або отримує спонсорську стипендію та одночасно з навчанням працює та одержує заробітну плату, має право на застосування податкової соціальної пільги у розмірі 150 відсотків від загальної пільги при умові, що розмір його заробітної плати на місяць не перевищує 1930 гривень.
Для того, щоб скористатися правом на підвищену пільгу, працівнику-студенту слід надати працедавцю заяву, до якої додати довідку з навчального закладу про те, що він там навчається та не одержує стипендію з бюджету.
Надання «студентської» пільги зупиняється з місяця, що настає за місяцем, в якому працівник отримає диплом про здобуття освіти.

Облікова ставка НБУ- 15.5%
Правління Національного банку України прийняло рішення про зниження облікової ставки з 16,5% до 15.5% річних з 29 липня 2016 року. Про це повідомила прес-служба НБУ.
Облікова ставка востаннє була змінена місяць тому - 24 червня 2016 року. Тоді Нацбанк знизив розмір ставки на 1,5% (з 18% до 16,5%).
Облікова ставка НБУ застосовується в оподаткуванні, договірних відносинах, при нарахуванні пені за заниження податкових зобов'язань та в інших випадках, передбачених законодавством, а також при порушенні договірних відносин, якщо це передбачено відповідним договором.
Так, при самостійному виявленні платником податків заниження суми податкового зобов'язання пеня нараховується на суму і за весь період заниження з розрахунку 120% річних облікової ставки НБУ, що діє на день заниження, на підставі абз. 2 п. 129.4 ПКУ.
Нарахування пені на суми грошових зобов'язань, не сплачених у встановлені законодавством терміни здійснюється відповідно до Інструкції про порядок нарахування та погашення пені за платежами, що контролюються органами державної податкової служби

Про затвердження нової форми Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації
Нікопольська ОДПІ інформує.
02 серпня 2016 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 17.06.2016 №553 (далі – Наказ №553), яким затверджено нову форму Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації.
Звіт за зазначеною формою подається до контролюючих органів неприбутковими підприємствами, установами та організаціями, визначеними п. 133.4 ст. 133 Податкового кодексу України, у строки, передбачені для подання податкової декларації з податку на прибуток підприємств.
Крім цього, визнано таким, що втратив чинність, наказ Міндоходів від 27.01.2014 №85 «Про затвердження форми і Порядку складання Податкового звіту про використання коштів неприбуткових установ та організацій».
З текстом Наказу № 553 Ви можете ознайомитись скориставшись розділом «Нормативні та інформаційні документи» Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (http://zir.sfs.gov.ua).
Довідково: Наказ № 553 опубліковано в газеті «Офіційний вісник України» № 58 від 02.08.2016.

Про затвердження порядків щодо реєстрації РРО та КОРО
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що з 26.07.2016 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 14.06.2016 №547 «Про затвердження порядків щодо реєстрації реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 05.07.2016 за №918/29048 (далі – Наказ 547).
Наказом 547 затверджено:
Порядок реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги);
Порядок реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації операцій з купівлі-продажу іноземної валюти;
Порядок реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій;
Порядок опломбування реєстраторів розрахункових операцій.
Одночасно втратив чинність наказ Міністерства доходів і зборів від 28.08.2013 року №417 «Про затвердження нормативно – правових актів щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 19.09.2013 року за №1616/24148.

Про внесення змін до форми податкової декларації з податку на додану вартість
Нікопольська ОДПІ у зв’язку з набранням чинності наказом Міністерства фінансів України від 25.05.2016 №503 "Про затвердження змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України" (далі – наказ №503) повідомляє.
Підпунктом 2 пункту 1 наказу №503 затверджено Зміни до форми податкової декларації з податку на додану вартість, затвердженої наказом №21 (далі – Зміни до наказу №21).
Відповідно до пункту 2 розділу VІІІ наказу №21 подання податкової звітності за формою, яка враховує зміни, внесені наказом №503, вперше має здійснюватися за звітний період серпень 2016 року (граничний термін подання 20.09.2016), ІV квартал 2016 року (граничний термін подання 10.02.2017).
(Лист ДФС від 22.07.2016 №24830/7/99-99-15-03-02-17 "Про внесення змін до форми податкової декларації з податку на додану вартість" розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України http://sfs.gov.ua).

Вартість активів до 6 тис. грн.: облік бухгалтерський та податковий
Нікопольська ОДПІ інформує платників податку на прибуток про те, що ДФСУ у листі від 18.07.2016р. № 15389/6/99-99-15-02-02-15 надала роз’яснення стосовно податкового та бухгалтерського обліку матеріальних активів, зарахованих до складу основних засобів, вартість яких не перевищує 6000 грн. і термін використання яких становить понад рік.
Так, згідно з п. 6 Міжнародного стандарту бухгалтерського обліку 16 «Основні засоби» (МСБО 16), основні засоби - це матеріальні об'єкти, що їх:
а) утримують для використання у виробництві або постачанні товарів чи наданні послуг для надання в оренду або для адміністративних цілей;
б) використовуватимуть, за очікуванням, протягом більше одного періоду.
Таким чином, в бухгалтерському обліку для визначення об'єкта основних засобів вартісний критерій не застосовується, на відміну від правил податкового обліку, де до основних засобів відносяться активи вартістю понад 6000 гривень та строком корисного використання більше одного року (пп. 14.1.138 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу).
Отже, у разі якщо строк корисного використання активу становить понад один рік (або операційний цикл, якщо він довший за рік), але вартість такого активу менше 6000 гривень, то такий актив в податковому обліку не визнається основним засобом, й, відповідно, різниці за таким активом не формуються.

Неприбуткові організації до 16 вересня 2016 року повинні підтвердити свій статус
Відповідно до постанови КМУ від 13.07.16 № 440 фіскальні органи протягом двох місяців з дня набрання нею чинності (з 16 липня 2016 року), надсилатимуть до неприбуткових організацій, включених до Реєстру неприбуткових організацій на день набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування неприбуткових організацій» від 17.07.15 № 652, письмові запити про надання в місячний строк із дня їх отримання:
- відповіді щодо відповідності неприбуткової організації вимогам, установленим п. 133.4 Податкового кодексу;
- завірених нею копій установчих документів організації (крім неприбуткових організацій, установчі документи яких оприлюднені на порталі електронних сервісів згідно із Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» та які відповідають вимогам, установленим п. 133.4 Податкового кодексу).
Житлово-будівельні кооперативи повинні також надати завірені копій документів, що підтверджують дату прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку та факт спорудження або придбання такого будинку житлово-будівельним (житловим) кооперативом.
Постанова КМУ від 13.07.16 № 440 «Про затвердження Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру» набрала чинності 16 липня 2016 року (опублікована в «Урядовому кур’єрі» 16.07.2016 №132).

Щодо повідомлення контролюючих органів про вилучення правоохоронними органами документів і фінансової звітності
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що нормами Кодексу не передбачено обов’язок платника податків у разі вилучення документів правоохоронними органами повідомляти контролюючий орган. При цьому таке вилучення документів згідно з нормами Кримінального процесуального кодексу України є процесуальною дією слідчого, прокурора або суду і не вважається втратою документів.
Щодо порядку врахування контролюючими органами при проведенні перевірки копій документів, знятих з оригіналів, які були вилучені правоохоронними органами, зазначаємо таке.
Платник податків зобов'язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов'язані з предметом перевірки. Такий обов'язок виникає у платника податків після початку перевірки (пункт 85.2 статті 85 Кодексу).
Разом з тим відповідно до пункту 85.9 статті 85 Кодексу у разі, коли до початку або під час проведення перевірки оригінали первинних документів, облікових та інших регістрів, фінансової та статистичної звітності, інших документів з питань обчислення і сплати податків та зборів, а також виконання вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, були вилучені правоохоронними та іншими органами, зазначені органи зобов'язані надати для проведення перевірки контролюючому органу копії зазначених документів або забезпечити доступ до перевірки таких документів.
Такі копії, засвідчені печаткою та підписами посадових (службових) осіб правоохоронних та інших органів, якими було здійснено вилучення оригіналів документів, або яким було забезпечено доступ до перевірки вилучених документів, повинні бути надані протягом трьох робочих днів з дня отримання письмового запиту контролюючого органу.
У разі якщо документи, зазначені в абзаці першому цього пункту, було вилучено правоохоронними та іншими органами, терміни проведення такої перевірки, у тому числі розпочатої, переносяться до дати отримання вказаних копій документів або забезпечення доступу до них.
(Лист ДФС України від 28.07.2016 №16291/6/99-99-14-03-03-15 розміщено на офіційному веб – порталі ДФС України за посиланням: http://sfs.gov.ua).

Щодо реєстрації платником акцизного податку підприємства, постачальника талонів і пластикових карт на паливно-мастильні матеріали, яке не здійснює фізичний відпуск пального
Нікопольська ОДПІ повідомляє.
Перелік платників акцизного податку встановлено п. 212.1 ст. 212 Податкового кодексу України (далі-Кодекс). Змінами до Кодексу з 1 січня 2016 року цей перелік доповнено особою, яка реалізує пальне (п.п. 212.1.15 п. 212.1 ст. 212 Кодексу).
Згідно з п.п. 212.3.4 п. 212.3 ст. 212 Кодексу особи, які здійснюють реалізацію пального, підлягають обов’язковій реєстрації як платники акцизного податку контролюючими органами за місцезнаходженням юридичних осіб, місцем проживання фізичних осіб – підприємців, до початку здійснення реалізації пального.
Абзацом другим п.п. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Кодексу визначено, що реалізація пального для цілей розділу VI Кодексу – це, зокрема, будь-які операції з передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України на підставі договорів купівлі-продажу, міни, поставки, дарування, комісії, доручення (у т.ч. передача на комісійну/довірчу реалізацію), поруки, інших господарських та цивільно-правових договорів або за рішенням суду, іншого компетентного державного органу чи органу місцевого самоврядування за плату (компенсацію) або без такої, які передбачають перехід права власності або права розпорядження, а також передачу (відпуск, відвантаження) пального на підставі договорів про виробництво із сировини замовника.
Суб’єкт господарської діяльності, який здійснюватиме будь-які операції, визначені абзацом другим п.п. 14.1.212 п. 14.1. ст. 14 Кодексу, є особою, яка реалізує пальне, і відповідно до п.п. 212.1.15 п. 212.1 ст. 212 Кодексу є платником акцизного податку.
Зазначаємо, що безпосередньо самі операції з видачі (купівлі-продажу) смарт-карток та/або талонів на пальне не є операціями з реалізації пального в розумінні абзацу другого п.п. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Кодексу.
Отже, у разі відсутності власних (орендованих і т.п.) АЗС, нездійснення фактичного отримання пального та його фізичного відпуску споживачу, а також нездійснення інших операцій з реалізації пального, визначених абзацом другим п.п. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Кодексу, підприємство не повинно реєструватись платником акцизного податку з реалізації пального та складати акцизні накладні, оскільки не здійснює операції з реалізації пального в розумінні абзацу другого п.п. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Кодексу.
(Лист ДФС України від 20.07.2016 р. № 24565/7/99-99-15-03-03-17 розміщено на офіційному веб – порталі ДФС України за посиланням http://sfs.gov.ua/podatki-ta-zbori/zagalnoderjavni-podatki/aktsizniy-podatok/listi-dps/260471.html).

Про зміни до Податкового кодексу України
Нікопольська ОДПІ інформує, що 01 серпня 2016 року набрав чинності Закон України від 31 травня 2016 року №1389-VIII «Про внесення зміни до підрозділу 5 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо стимулювання розвитку ринку вживаних транспортних засобів» (далі – Закон №1389).
Відповідно до Закону №1389 тимчасово, до 31 грудня 2018 року, встановлюються знижені ставки акцизного податку на транспортні засоби, що були у використанні (залежно від виду транспортного засобу та потужності його двигуна).
При цьому Законом №1389 передбачено, що знижені ставки акцизного податку не застосовуються для легкових автомобілів, якщо вони:
- мають походження з країни, визнаної державою-окупантом згідно із законом України та/або визнаної державою-агресором по відношенню до України згідно із законодавством, або ввозяться з території такої держави-окупанта (агресора) та/або з окупованої території України, визначеної такою згідно із законом України;
- вироблені до 1 січня 2010 року;
- ввозяться на митну територію України особою для власного використання або на користь інших осіб за договорами купівлі-продажу, міни, поставки, дарування, комісії, доручення, поруки, інших господарських та цивільно-правових договорів або за рішенням суду в кількості понад один легковий автомобіль протягом календарного року.
Окрім того, у разі відчуження протягом 365 днів з дня реєстрації транспортних засобів, при ввезенні яких були застосовані знижені ставки акцизного податку, платник податку зобов’язаний сплатити акцизний податок за такі транспортні засоби за ставками, встановленими ст. 215 Податкового кодексу України.
Довідково: Закон № 1389 опубліковано в газеті «Офіційний вісник України» № 54 від 19.07.2016.

Щодо сплати акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів у разі заправки як власної техніки, так і техніки сторонніх організацій
Нікопольська ОДПІ інформує.
Згідно з абзацом третім підпункту 14.1.212 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) реалізація суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів – це, зокрема, фізичний відпуск з автозаправної станції (далі – АЗС) та/або автомобільної газозаправної станції (далі – АГЗС) товарів, зазначених у п.п. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 Кодексу, незалежно від форми розрахунків.
Відповідно до п. 216.9 ст. 216 Кодексу датою виникнення податкових зобов’язань щодо реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів є дата здійснення розрахункової операції відповідно до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», для безготівкових розрахунків – дата оформлення розрахункового документа на суму проведеної операції, який підтверджує факт продажу, відвантаження, фізичного відпуску товару, а у разі реалізації товарів фізичними особами – підприємцями, які сплачують єдиний податок, – дата надходження оплати за проданий товар.
Отже, у разі заправки пальним власної техніки через власні паливозаправні колонки, за відсутності розрахункових операцій, без застосування РРО та у разі використання Товариством такого палива виключно для власних потреб, такі операції з відпуску пального не є операціями з реалізації пального в розумінні абзацу третього п.п. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Кодексу. У такому випадку Товариство не сплачує акцизний податок з роздрібного продажу підакцизних товарів.
У разі здійснення операцій з фізичного відпуску пального одночасно для заправки як власної техніки, так і техніки сторонніх організацій, об’єктом оподаткування акцизним податком з роздрібного продажу є операції з фізичного відпуску пального для заправки автотранспорту сторонніх організацій.
(Лист ДФС України від 20.07.2016 р. № 24565/7/99-99-15-03-03-17 розміщено на офіційному веб – порталі ДФС України за посиланням http://sfs.gov.ua/podatki-ta-zbori/zagalnoderjavni-podatki/aktsizniy-podatok/listi-dps/260471.html).

Щодо збільшення фінансового результату до оподаткування на суму нарахованої амортизації у т.ч. на суму індексації (дооцінки), проведеної із застосуванням індексу інфляції
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що згідно з п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) об’єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень розділу III «Податок на прибуток підприємств» Кодексу.
Різниці, які виникають при нарахуванні амортизації необоротних активів, формуються відповідно до вимог ст. 138 Кодексу.
Фінансовий результат до оподаткування збільшується на суму нарахованої амортизації основних засобів або нематеріальних активів відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності (п. 138.1 ст. 138 Кодексу).
З огляду на викладене, фінансовий результат до оподаткування збільшується у тому числі на амортизацію суми індексації (дооцінки), проведеної із застосуванням індексу інфляції.
(Лист ДФС України від 29.06.2016 №14134/6/99-99-15-02-02-15 розміщено на офіційному веб – порталі ДФС України за посиланням: http://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-konsultatsii/konsultatsii-dlya-yuridichnih-osib/68955.html)

Щодо визначення різниць за резервами (забезпеченнями) для відшкодування наступних витрат
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що згідно з п. 134.1 ст. 134 Податкового кодексу України (далі-Кодекс) об’єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень розділу III «Податок на прибуток підприємств» Кодексу.
Фінансовий результат до оподаткування збільшується на суму витрат на формування резервів та забезпечень для відшкодування наступних (майбутніх) витрат (крім забезпечень на відпустки працівникам та інші виплати, пов’язані з оплатою праці, та резервів, визначених пп. 139.2 – 139.3 Кодексу) відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності (п.п. 139.1.1 п.139.1 ст. 139 Кодексу).
Відповідно до п.п. 139.1.2 п. 139.1 ст. 139 Кодексу фінансовий результат до оподаткування зменшується:
- на суму витрат (крім оплати відпусток працівникам та інші виплати, пов’язані з оплатою праці, та резервів, визначених пунктами 139.2 – 139.3 цієї статті), які відшкодовані за рахунок резервів та забезпечень для відшкодування наступних (майбутніх) витрат, сформованих відповідно до національних положень (стандартів) - бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності;
на суму коригування (зменшення) резервів та забезпечень для відшкодування наступних (майбутніх) витрат (крім забезпечень на відпустки працівникам та інші виплати, пов’язані з оплатою праці, та резервів, визначених пунктами 139.2 – 139.3 цієї статті), на яку збільшився фінансовий результат до оподаткування відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності.
Враховуючи викладене, платник податку збільшує фінансовий результат до оподаткування на суму витрат на формування забезпечень для відшкодування наступних витрат та зменшує фінансовий результат на суму витрат, які відшкодовані за рахунок таких забезпечень, незалежно від того, у складі яких витрат вони відображені (поточні, незавершене виробництво, залишки готової продукції).
(Лист ДФС від 15.07.2016 № 15291/6/99-99-15-02-02-15 розміщено на офіційному веб – порталі ДФС України за посиланням: http://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-konsultatsii/konsultatsii-dlya-yuridichnih-osib/print-69172.html)

Щодо визначення поняття «вживаний транспортний засіб»
Нікопольська ОДПІ інформує, що Державною фіскальною службою України надана податкова консультація про особливості оподаткування ПДВ операцій з постачання вживаних транспортних засобів.
Згідно з пунктом 189.3 статті 189 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) вживаними товарами вважаються товари, що були в користуванні не менше року та придатні для подальшого користування у незмінному стані чи після ремонту, а також транспортні засоби, які не підпадають під визначення нового транспортного засобу.
Новим транспортним засобом вважається:
наземний транспортний засіб, що вперше реєструється в Україні відповідно до законодавства, не був зареєстрований в інших державах та при цьому має загальний наземний пробіг до 6000 кілометрів;
судно, що вперше реєструється в Україні відповідно до законодавства та при цьому пройшло не більше 100 годин після першого введення його в експлуатацію;
літальний апарат, що вперше реєструється в Україні відповідно до законодавства та при цьому його налітаний час до такої реєстрації не перевищує 40 годин після першого введення в експлуатацію. Налітаним вважається час, який розраховується від блок-часу зльоту літального апарата до блок-часу його приземлення.
Отже, наземний транспортний засіб буде вважатися вживаним товаром, якщо він:
або був у використанні не менше 1 року (незалежно від наявного пробігу);
або реєструється в Україні відповідно до законодавства та при цьому має загальний наземний пробіг більше 6000 кілометрів (незалежно від терміну користування до 1 року або більше 1 року).

Щодо включення до податкової декларації з плати за землю земель, зайнятих безпосередньо водним об’єктом – ставком
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до ст.51 Водного кодексу України водні об'єкти надаються у користування на умовах оренди органами, що здійснюють розпорядження земельними ділянками під водою (водним простором) згідно з повноваженнями, визначеними Земельним кодексом України, відповідно до договору оренди, погодженого з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері водного господарства.
Сплата орендної плати за водний об'єкт не звільняє від сплати орендної плати за земельну ділянку під цим об'єктом.
Згідно з п.288.1 ст.288 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори на поточний рік.
Постановою Кабінету Міністрів України від 29 травня 2013 року № 420 затверджено Типовий договір оренди водних об’єктів, в якому визначено, що об’єкт оренди – вода (водний простір) водного об'єкта та земельна ділянка під водним об’єктом.
Відповідно до статті 270 Кодексу земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні, є об'єктами оподаткування платою за землю.
Враховуючи зазначене, земля, зайнята безпосередньо водним об’єктом – ставком має включатися до податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності).
(Лист ДФС України від 27.05.2016 № 11715/6/99-99-15-02-03-15 розміщено на офіційному веб – порталі ДФС України за посиланням http://sfs.gov.ua)

Щодо пільг зі сплати плати за землю учасникам бойових дій
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що правовий статус ветеранів війни визначено Законом України від 22 жовтня 1993 року №3551-XII „Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” (далі – Закон №3551).
Пунктом 18 частини першої ст. 12 Закону №3551 встановлено, що учасникам бойових дій надається пільга зі сплати податків, зборів, мита та інших платежів відповідно до податкового та митного законодавства.
Отже, надання пільг зі сплати плати за землю платникам податків, на яких поширюються положення Закону №3551, здійснюється виключно за нормами Податкового кодексу України (далі - Кодекс).
Земельні відносини в Україні регулюються Земельним кодексом України (далі – ЗКУ), справляння плати за землю – Кодекс.
Відповідно до ст. 281 Кодексу від сплати земельного податку звільняються ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону № 3551.
Звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене для відповідної категорії фізичних осіб п. 281.1 ст. 281 Кодексу, поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм (ст. 121 ЗКУ).
Отже, якщо фізична особа відноситься до категорії осіб, що мають право на пільги зі сплати земельного податку, та використовує земельну ділянку (оформлену або неоформлену) за кожним видом використання в межах граничних норм, зазначених в ст. 281 Кодексу, то така особа звільняється від сплати земельного податку.
(Лист ДФС України від 23.06.2016 №13828/6/99-99-13-02-03-15 розміщено на офіційному веб – порталі ДФС України за посиланням: http://sfs.gov.ua).

Податкова декларація платника єдиного податку третьої групи подається щокварталу
Нікопольська ОДПІ нагадує, що відповідно до п. 49.2 ст. 49 ПКУ платник податків зобов’язаний за кожний встановлений Податковим кодексом України звітний період, в якому виникають об’єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є.
Для платника єдиного податку третьої групи – юридичної особи оподаткуванню підлягає дохід (п. 293.3 ст. 293 ПКУ).
Право перебувати на цій системі мають суб’єкти господарювання, які дотримуються критеріїв, визначених п. 291.4 ст. 291 ПКУ, зокрема юридичні особи, у яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 5 млн. гривень.
Податкова декларація платника єдиного податку третьої групи надається щокварталу із зазначенням об’єктів оподаткування наростаючим підсумком (п. 294.1 ст. 294, п. 296.7 ст. 296 ПКУ).
У разі перевищення з початку календарного року встановленого обсягу доходу 5 млн. грн. суб’єкт господарювання зобов’язаний перейти на сплату інших податків і зборів, визначених ПКУ, з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому відбулося таке перевищення (частина третя п.п. 298.2.3 п. 298.2 ст. 298 ПКУ).
Таким чином, щоквартальне декларування показника дотримання критерію щодо неперевищення встановленого обсягу доход

Джерело: guru.ua

Категорії: Новости Днепропетровска Новости Никополя

11.08.2016 09:44