Новини Нікопольськoї ОДПІ

Новини Нікопольськoї ОДПІ
Власники нерухомості вже сплатили 14 млн. гривень податку на нерухоме майно
За оперативними даними у поточному році фізичним особам – власникам об'єктів нерухомості надіслано близько 400 тис. податкових повідомлень-рішень з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. До сплати визначено податку на загальну суму понад 200 млн. грн. Про це повідомив директор департаменту податків і зборів з фізичних осіб ДФС Павло Дроняк.
За його словами, найбільші суми нарахувань податку обліковуються по ГУ ДФС у м. Києві – 19 млн. грн., Хмельницькій – 14 млн. грн. та Івано-Франківській – 11 млн. грн. областях.
«Станом на 4 липня платниками вже сплачено 14 млн. грн. податку на нерухомість. Нагадаю, що податок сплачується протягом 60 днів з моменту вручення податкового повідомлення-рішення», – зазначив Павло Дроняк.
Посадовець також підкреслив, що цього року податок на нерухомість платники сплачують за 2015 рік за ставками та з використанням пільг, які були законодавчо визначені у цей період.
Так, податок нараховувався на загальну площу об'єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток. Ставки податку встановлювалися рішеннями місцевих рад, але не більше 2% розміру мінімальної заробітної плати, встановленої на звітний період, - на житлову та 1% - нежитлову нерухомість.
При цьому пільгові розміри майна, на які не застосовувалася ставка податку, складали:
- для квартири/квартир незалежно від їх кількості - 60 кв. метрів;
- для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості - 120 кв. метрів;
- для різних типів об'єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), - 180 кв. метрів.
Нагадаємо, у 2016 році внесено зміни в порядок нарахування податку на нерухомість, тому у 2017 році платники сплачуватимуть за свою нерухомість вже за новими правилами.

З початку року до бюджету надійшло 5,2 млрд. грн. військового збору
За оперативними даними протягом січня-червня 2016 року до бюджету сплачено 5,2 млрд. грн.. військового збору. Про це повідомила заступник директора департаменту – начальник управління адміністрування доходів і зборів з фізичних осіб Департаменту податків і зборів з фізичних осіб ДФС Тетяна Федченко.
За її словами, цього року фіксується зростання сплати військового збору порівняно з відповідним періодом минулого року на 20 відс. Тоді платники сплатили майже 4,1 млрд. грн., а протягом всього минулого року – 9,2 млрд. грн. У 2014 році, коли у серпні було впроваджено сплату збору, на потреби армії надійшло 2,5 млрд. гривень.
«Враховуючи ситуацію на сході нашої країни платники сумлінно сплачують військовий збір. До того ж і ставка 1,5% є не надто високою. На підвищення рівня надходжень також вплинули заходи з детінізації економіки, зокрема, виявлення робітників, які отримують зарплатню «в конвертах» без сплати податків, а також підвищення рівня мінімальної зарплатні», – зазначила Тетяна Федченко.
Посадовець також нагадала, що платниками збору є фізичні особи як резиденти, так і нерезиденти, які отримують доходи в Україні, а також податкові агенти. Збір сплачується з усіх доходів, які оподатковуються податком на доходи фізичних осіб.
Не є платниками військового збору громадяни, які отримують пенсію у розмірі нижче десяти розмірів прожиткового мінімуму, встановленого на 1 січня звітного податкового року (у 2016 році – 10740 грн.) та платники, які працюють на спрощеній системі оподаткування. Також військовим збором не оподатковуються доходи, визначені ст. 165 Податкового кодексу України.

Протягом І півріччі 2016 року платники Дніпропетровщини перерахували до бюджетів усіх рівнів більше 31,3 мільярдів гривень
З початку 2016 року органами ДФС у Дніпропетровській області забезпечено у бюджети усіх рівнів (з урахуванням ЄСВ) 31 млрд. 323,9 млн. грн. Про це проінформувала виконуюча обов’язки начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Вікторія Каліногорська.
Так, до Державного бюджету впродовж шести місяців 2016 року спрямовано 17 млрд. 570,0 млн. грн., в тому числі Дніпропетровською митницею ДФС – 7 млрд. 589,3 млн. грн.
До місцевих бюджетів за відповідний період забезпечено 7 млрд. 370,7 млн. грн. Це на 1 млрд. 714,2 млн. грн. (або на 30,3%) більше фактичних надходжень І півріччя 2015 року.
Єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у першій половині поточного року зібрано 6 млрд. 383,2 млн. грн.

За результатами «Декларування – 2016» 7,7 млн. грн. податкової знижки отримають понад 6 тисяч мешканців Дніпропетровщини
З початку року від мешканців регіону до органів ДФС Дніпропетровщини надійшла 46001 декларація про майновий стан та доходи, отримані у 2015 році. Загальна сума задекларованих доходів за минулий рік склала 3,25 млрд. грн. Про це повідомив заступник начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Геннадій Ткачук.
За результатами кампанії «Декларування – 2016» на Дніпропетровщині податок на доходи фізичних осіб до сплати складає 73,7 млн. грн., що на 15,0 млн. грн. більше, ніж в минулому році. Сума військового збору до сплати складає 12,5 млн. грн. Повернення ж з казни у вигляді податкової знижки отримають 6369 громадян на загальну суму 7,7 млн. грн.
Про одержані минулого року понад мільйонні статки повідомили 289 мешканців Дніпропетровської області. Загальна сума їх минулорічного задекларованого доходу складає 1,38 млрд. грн.
Нагадаємо, на відміну від обов’язкового декларування доходів, яке закінчилося 04 травня 2016 року, правом скористатися податковою знижкою кожен громадянин зможе впродовж усього року.

Про проведення операції «Урожай - 2016»
Днями у медіа-центрі "МОСТ - Днепр" відбулася прес-конференція на тему: «Про результати проведення операції «Урожай - 2016»» за участі начальника управління організації роботи ГУ ДФС у Дніпропетровській області Манушак Осипової.
За її словами: «У поточному році в нашій області традиційно проводиться операція «Урожай», яка стартувала в травні.
В рамках операції «Урожай - 2016» податковими інспекціями області спільно з місцевими органами влади та іншими державними установами області здійснюється відпрацювання сільгоспвиробників з питань дотримання податкового законодавства і законодавства про працю».
За підсумками проведення спільних заходів в рамках операції «Урожай - 2016» сільгоспвиробниками підвищена зарплата майже 6 тисячам працівникам. Сума виплаченої зарплати збільшена більш, ніж на 3,6 мільйона гривень. До бюджету додатково надійшло податку на доходи фізичних осіб близько 624 тисяч гривень, єдиного внеску - більше 795 тисяч гривень.
В ході проведення операції добровільно оформлено 1478 найманих працівників, яким нарахована заробітна плата на загальну суму близько 3,9 мільйонів гривень.
Також, додаткові надходження за рахунок добровільно оформлених найманих працівників склали:
- податку на доходи фізичних осіб - майже 660 тисяч гривень;
- єдиного внеску - 860 тисяч гривень.
В рамках проведення операції «Урожай - 2016» було переглянуто і зареєстровано 593 договори оренди земельних ділянок загальною площею понад 3,0 тисячі гектарів. Від проведення цих заходів до бюджету додатково надійшло: орендної плати за землю 623 тисяч гривень; податку на доходи фізичних осіб - 15 тисяч гривень; єдиного податку - 540 тисяч гривень; податку на додану вартість - 105 тисяч гривень; інших податків і зборів - 25 тисяч гривень.
Крім того, за підсумками контрольно-перевірочної роботи в рамках операції «Урожай - 2016» ГУ ДФС у Дніпропетровській області протягом першого півріччя поточного року перевірено 487 сільгоспвиробників, по 70 з яких (14,4% від загальної кількості перевірених) встановлені порушення. За результатами цих перевірок нараховано податків і зборів на загальну суму понад 7,0 мільйонів гривень, з яких до бюджету вже надійшло близько 2,2 мільйонів гривень.
В даний час фіскальними органами області проводиться робота щодо подальшого відпрацювання сільгоспвиробників.

Конвертаційні центри. Підсумки роботи ГУ ДФС у Дніпропетровській області за перше півріччя 2016 року
Днями у медіа-центрі "МОСТ - Днепр" відбулася прес-конференція на тему: «Конвертаційні центри. Підсумки роботи ГУ ДФС у Дніпропетровській області за перше півріччя 2016 року». У заході взяв участь заступник начальника оперативного управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Роман Стародубцев.
Він зазначив, що за перше півріччя 2016 року в ГУ ДФС у Дніпропетровській області виявлено 6 конвертаційних центрів: «Один із конвертаційних центрів виявлено спільно з правоохоронними органами іншого регіону. Сума проконвертованих коштів склала 650 млн.грн. Ймовірні втрати бюджету - 108 млн.грн. Загальна сума арештованих коштів – 16 млн.грн. Відкрито 15 кримінальних проваджень. З них: 4 - по ст.205 Карного кодексу України «Фіктивне підприємництво»; 6 - по ст. 212 Карного кодексу України «Ухилення від сплати податків і зборів» і 65 - по іншим статтям. Також, встановлено 23 особи, причетні до діяльності конвертаційних центрів; виявлено 68 підприємств - вигодонабувачів; ініційовано 53 документальні перевірки».

За шість місяців до місцевих бюджетів Нікопольського регіону надійшло 375,8 млн гривень
Впродовж січня-червня 2016 року доходи місцевих бюджетів Нікопольського регіону склали 375,8 мільйонів гривень. За словами начальника Нікопольської ОДПІ Володимира Джавуна – це на 33,5 відсотків більше аналогічного періоду 2015 року.
Володимир Джавун підкреслює, що більшість усіх надходжень місцевих бюджетів забезпечують три бюджетоформуючі платежі. На першому місці – податок на доходи фізичних осіб, якого за звітний період було сплачено майже 225 млн. гривень. Наступним за розміром впродовж звітного періоду була плата за землю. За шість місяців 2016 року її розмір склав більше 86 млн. гривень. Замикає трійку лідерів єдиний податок. Його надійшло майже 27 млн. гривень.
Зауважимо, що за перші шість місяців 2016 року місцеві бюджети отримали коштів на 13,7 відсотків більше від прогнозованого. Відтак, на розвиток регіону та поліпшення соціальних умов його мешканців вже можуть витратити на 45,3 млн. грн. більше.

Більше 25 млн. гривень військового збору від жителів Нікопольського регіону до бюджету
Зазначена сума надійшла за шість місяців 2016 року. Про це повідомив перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський.
Це на 2,1 млн. грн. більше ніж у минулому році, темп росту до минулорічних надходжень склав 109,1 відсотка.
Разом з тим, Володимир Малиновський звертається до усіх роботодавців регіону, які виплачують своїм працівникам «сіру» заробітну плату і таким чином занижують військовий збір, своєчасно і в повному обсязі сплачувати відрахування з реальних заробітків працівників.
Нагадаємо, що платниками військового збору є фізичні особи – резиденти та нерезиденти, які отримують доходи в Україні. Відповідальними за нарахування військового збору до бюджету є роботодавці, що нараховують доходи у вигляді заробітної плати на користь платника податків.

За користування землею громадянами сплачено понад 3 млн. гривень
За повідомленням першого заступника начальника Нікопольської ОДПІ Володимира Малиновського, впродовж січня - червня 2016 року власники землі та землекористувачі – фізичні особи за користування землею перерахували до місцевих бюджетів 3,5 млн. грн., збільшивши минулорічні надходження на 1,1 млн. грн. Відтак, на обліку у Нікопольській ОДПІ налічується понад 72 тисяч землекористувачів та понад 4 тисячі орендарів земельних ділянок, які зобов’язані сплачувати даний податок.
Нагадаємо, громадянам, що відповідно до Податкового кодексу, фізичні особи, які мають на території України у власності або користуванні земельні ділянки, частки – є платниками земельного податку.
Щороку до 1 липня територіальні органи ДФС направляють громадянам – платникам земельного податку та орендної плати за землю, податкові повідомлення-рішення для сплати земельного податку та орендної плати за користування землею. Податок фізичними особами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення, але не пізніше ніж 26 серпня 2016 року.

В Нікопольській ОДПІ під час прес-конференції обговорювали надходження земельного податку та орендної плати
«Землекористувачі - юридичні та фізичні особи, які перебувають на обліку в Нікопольській ОДПІ за шість місяців 2016 року сплатили до бюджету більше 86 мільйонів гривень за користування землею», - відзначив перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський під час прес-конференції для представників ЗМІ.
У порівнянні з аналогічним періодом минулого року надходження збільшились на 26,0 млн. грн. або на 43,3 відсотка.
Володимир Малиновський нагадав, що коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення, станом на 1 січня 2016 року становить 1,433.
Під кінець зустрічі Володимир Малиновський запросив громадян, які оформили право власності або право користування земельною ділянкою відвідати Центр обслуговування платників за адресою: м. Нікополь просп. Трубників, 27, для отримання податкового повідомлення - рішення по сплаті податку.

Про нарахування та сплату земельного податку юридичними особами
Заступник начальника Нікопольської ОДПІ Вікторія Радецька нагадує, що платниками земельного податку є власники земельних ділянок, земельних паїв та землекористувачі. Порядок обчислення плати за землю встановлено статтею 286 Податкового кодексу України.
Юридичні особи самостійно обчислюють суму земельного податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають до органів фіскальної служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій.
Платники плати за землю мають право подавати щомісяця звітну податкову декларацію, що звільняє його від обов'язку подання податкової декларації не пізніше 20 лютого поточного року, протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним.
У разі зміни протягом року об'єкта та/або бази оподаткування платники плати за землю подають податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися такі зміни.
При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Нагадуємо, що коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення у 2016 році становить 1,433, сільськогосподарських угідь – 1,2.
Сплачується земельний податок юридичними особами щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Увага! Центр обслуговування платників Нікопольської ОДПІ змінив режим роботи
Заступник начальника Нікопольської ОДПІ Вікторія Радецька нагадує, що з 1 червня 2016 року в роботі Центру обслуговування платників встановлено новий режим роботи, зокрема:
– з понеділка по четвер – з 9 год. 00 хв. до 18 год. 00 хв.;
– у п’ятницю – з 9 год. 00 хв. до 16 год. 45 хв.;
– у суботу – з 9 год. 00 хв. до 13 год. 00 хв.;
– обідня перерва – з 13 год. 00 хв. до 13 год. 45 хв.

"Спрощенці" Нікопольського регіону поповнили місцевий бюджет на 26,7 млн. грн. єдиного податку
Платники єдиного податку Нікопольщини за шість місяців поточного року сплатили до місцевих бюджетів 26,7 млн. грн., зокрема, в червні надійшло 2,4 млн. гривень.
У цілому по Нікопольському регіону у порівнянні з 2015 роком надходження зросли на 9,2 млн. гривень. Фізичні особи -"єдинники" перерахували 14,2 млн. грн. цього податку.
Від юридичних осіб - "спрощенців" надійшло 7,1 млн. гривень. Решта коштів була сплачена сільгоспвиробниками, які застосовують спрощену систему оподаткування.
«Єдиний податок надходить безпосередньо до місцевих бюджетів та спрямовується на розвиток нашого регіону, на фінансування соціальних програм, виплату заробітної плати бюджетним установам, фінансування соціально-культурної сфери», – підкреслила начальник управління податків і зборів з фізичних осіб Нікопольської ОДПІ Юлія Пушко.

Сплата ЄСВ – це право на соціальний захист
За шість місяців 2016 року платники Нікопольського регіону сплатили 184,9 млн. грн. єдиного соціального внеску. Тільки у червні 2016 року від страхувальників надійшло майже 33,5 млн. грн. ЄСВ.
Як відзначила начальник управління податків і зборів з фізичних осіб Нікопольської ОДПІ Юлія Пушко, саме завдяки своєчасній сплаті єдиного внеску громадянам гарантується гідне пенсійне забезпечення, право на соціальний захист у разі нещасних випадків чи професійних захворювань, безробіття та інші виплати.
Вона підкреслила, що, не дивлячись на достатньо непрості сьогоднішні соціально-економічні умови, працедавці міста та району у своїй переважній більшості показали гідний рівень податкової культури. Також Юлія Пушко висловила сподівання, що цього року продовжиться позитивна тенденція з надходжень.

ДФС пропонує платникам податків використовувати електронний сервіс ЗІР
ЗІР - це «живий» інформаційний ресурс, який оновлюється щоденно та містить понад 14 тис. запитань-відповідей, більше 700 письмових консультацій, майже 900 нормативних документів та інформаційних матеріалів з питань оподаткування, митної справи та іншого законодавства контроль за додержанням якого покладено на ДФС.
Загальнодоступним інформаційно-довідковим ресурсом скористатись можна у будь-який зручний час через офіційний веб-портал ДФС (вкладка «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» на рухомому рядку головної сторінки офіційного веб-порталу) або зазначивши повну назву ЗІР в пошуковій системі Інтернет мережі.
За допомогою ЗІР платники податків мають можливість оперативно у будь-який час та у зручній формі ознайомитись із:
відповідями на запитання, в тому числі з якими найчастіше звертаються суб’єкти господарювання та громадяни до ДФС (розділи «Актуальні запитання», «Запитання-відповіді з Бази знань» та «Письмові консультації»);
нормативно-правовими, розпорядчими документами та іншою довідковою інформацією,термінами подання звітності та сплати податків і зборів (розділи «Нормативні та інформаційні документи», «Останні зміни в законодавстві», «Необхідно знати»). Разом з цим, розділ «Інтерактивна мапа» дозволяє користуватися можливістю покрокового пошуку інформаціїза напрямами «Митна справа», «Єдиний соціальний внесок» та «ПДФО».
Крім того, користувачі мережі Інтернет можуть використовувати ЗІР у якості комутатора зв’язку з оператором Контакт-центру ДФС, а саме: на сторінці в розділі ЗІР «Контакт-центр ДФС» розташовано номер телефону: «0-800-501-007», при натисканні на який в комунікаційних пристроях (телефон, планшет) або комп’ютерах, відбувається з’єднання з IVR Контакт-центру ДФС.
ДФС пропонує суб’єктам господарювання та громадянам ознайомитись з функціоналом ЗІР і використовувати його для самостійної орієнтації в інформаційному просторі вимог законодавства, контроль за додержанням якого покладено на органи ДФС.

Про стан розрахунків з бюджетом
«Електронний кабінет платника податків» – це персональне автоматизоване робоче місце платника, за допомогою якого можна підготувати, заповнити та подати звітність в електронному вигляді та переглянути дані про стан розрахунків з бюджетом (картки особових рахунків) у режимі реального часу.
За допомогою цього сервісу, платник може подавати заяву щодо отримання довідки про відсутність заборгованості та отримувати її в електронному вигляді. Крім цього, можна заздалегідь визначити розмір пені, що буде нарахована після погашення суми боргу.
Для користування цим сервісом необхідно отримати електронний цифровий підпис.

Сервіс «Дані про взяття на облік платників», розміщений на офіційному веб-порталі ДФС
Електронний сервіс «Дані про взяття на облік платників» розміщений на головній сторінці офіційного веб-порталу ДФС (www sfs.gov.ua) у режимі «Інформація з реєстрів» відкритої частини електронного сервісу «Електронний кабінет платника» (оновлена версія), а також у вкладці «Інформація з реєстрів» в меню електронних сервісів на головній сторінці веб-порталу ДФС.
Для перевірки даних про взяття на облік платників податків достатньо здійснити пошук за податковим номером (серією та номером паспорта) або найменуванням платника податків.

Знайти інформацію стосовно бізнес-партнерів можна на веб-порталі ДФС України
На офіційному веб-порталі ДФС України (www sfs.gov.ua) створений банер «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера», який знаходиться на головній сторінці веб-порталу.
Зокрема, для перевірки надійності ділового партнера достатньо знати його код ЄДРПОУ або його назву.

Антикорупційний сервіс «Пульс»
З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності територіальних органів Фіскальної служби України нагадуємо платникам податків про функціонування антикорупційного сервісу Фіскальної служби України «Пульс», який доступний клієнтам податкової служби та митниці. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.
Ефективний сервіс за гарячою лінією попереджує: труднощі в спілкуванні; некоректне ставлення; перевищення повноважень; неякісне обслуговування; та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.

Нові сервіси в Електронному кабінеті платника
Нікопольська ОДПІ інформує, що Державна фіскальна служба України (далі – ДФС) на головній сторінці офіційного веб-порталу (http://sfs.gov.ua/) повідомила про нові можливості електронного сервісу «Електронний кабінет платника» (далі – ЕКП) (http://cabinet.sfs.gov.ua).
Так, з 1 липня поточного року платники єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування мають можливість підготувати, заповнити та надіслати звіт щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за новими формами.
Нові можливості ЕКП забезпечують повний спектр послуг для суб’єктів спрощеної системи оподаткування (І та ІІ група) щодо подання звітності відповідно до вимог чинного законодавства.
Користуючись режимом приватної частини «Введення звітності», платники мають змогу створити та надіслати до контролюючих органів в електронному вигляді:
- податкову декларацію платника єдиного податку – фізичної особи –підприємця та податкову декларацію платника єдиного податку третьої групи – юридичної особи;
- податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (податковий розрахунок за формою №1ДФ);
- звіт щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування;
- повідомлення про прийняття працівника на роботу.
За результатами обробки звітності квитанції 1 та 2 розміщуються у режимі «Вхідні/вихідні документи» особистого кабінету.
Як зазначає ДФС, завдяки доопрацюванню ЕКП у частині подання звітності кількість користувачів зазначеного сервісу збільшилась вдвічі та станом на 06.07.2016 складає 1,8 млн. осіб.
Нагадуємо, що вхід до особистого кабінету здійснюється при наявності електронного цифрового підпису. Його можна отримати у будь якому Акредитованому центрі сертифікації ключів, а також безкоштовно в АЦСК Інформаційно – довідкового департаменту ДФС (http://acskidd.gov.ua/).

Якщо контролюючий орган не надіслав повідомлення – рішення про сплату податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, чи буде фізична особа притягатись до відповідальності за несплату податку?
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до підпункту 266.7.1 пункту 266.7 статті 266 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс) обчислення суми податку з об’єкта/об’єктів оподаткування, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника житлової та/або нежитлової нерухомості виходячи з бази оподаткування та відповідної ставки податку.
Податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку, та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком) (підпункт 266.7.2 пункту 266.7 статті 266 Кодексу).
Якщо сума грошового зобов’язання розраховується контролюючим органом, платник податків не несе відповідальності за своєчасність, достовірність і повноту нарахування такої суми, проте несе відповідальність за своєчасне та повне погашення нарахованого узгодженого грошового зобов’язання і має право оскаржити зазначену суму у порядку, встановленому Кодексом (пункт 54.5 статті 54 Кодексу).

Внесені зміни до Порядку надіслання контролюючими органами податкових повідомлень – рішень платникам податків
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що наказом Міністерства фінансів України від 23.05.2016 №498 «Про затвердження Змін до Порядку надіслання контролюючими органами податкових повідомлень – рішень платникам податків», що зареєстрований у Міністерстві фінансів України 13.06.2016 за № 846/28976 (далі – Наказ №498), внесені зміни до Порядку надіслання контролюючими органами податкових повідомлень – рішень платникам податків (далі – Порядок), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.12.2015 №1204, що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 22.01.2016 за №124/28254.
Так, зокрема, внесені зміни до наступних форм податкових повідомлень – рішень:
«Р» – у разі виявлення за результатами перевірок завищення або заниження податкових зобов’язань платника податків та застосування штрафних (фінансових) санкцій, передбачених Податковим кодексом України (далі – Кодекс), за наслідками таких перевірок (крім грошових зобов’язань та/або штрафних (фінансових) санкцій, визначених іншими формами податкових повідомлень –рішень) (додаток 2 до Порядку)»;
«С» – у разі застосування штрафної (фінансової) санкції (штрафу) та/або пені за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, в тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності (додаток 10 до Порядку);
«ПС» – у разі застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) за порушення податкового законодавства (крім штрафних (фінансових) санкцій (штрафів), визначених іншими формами податкових повідомлень – рішень) (додаток 11 до Порядку).
Порядок також доповнено податковим повідомленням – рішенням за новою формою «ПН» (додаток 14 до Порядку). Це повідомлення – рішення складається у разі виявлення помилок при зазначенні обов’язкових реквізитів податкових накладних, передбачених пунктом 201.1 статті 201 Кодексу.
Наказ №498 опубліковано в «Офіційному віснику України» від 01.07.2016 №49 та набирає чинності через 10 днів з дня його офіційного опублікування, тобто 11.07.2016.

Платники податку на прибуток за малоцінними необоротними матеріальними активами податкові різниці не визначають
З метою бухгалтерського обліку для визначення об'єкта основних засобів не застосовується вартісний критерій, і передбачене групування основних засобів за класами відповідно до облікової політики підприємства та самостійне установлення вартісних ознак предметів, що входять до складу малоцінних необоротних матеріальних активів (МНМА).
У податковому обліку до МНМА відносяться активи вартістю не більше 6 тис. грн. та строком корисного використання не більше одного року (до 01.09.2015 – 2,5 тис. грн).
Підприємства, які визначають різниці, фінансовий результат до оподаткування збільшується на суму нарахованої амортизації основних засобів або нематеріальних активів відповідно до національних П(С) БО або міжнародних стандартів фінансової звітності та зменшується на суму розрахованої амортизації основних засобів або нематеріальних активів відповідно до норм, визначених Податковим кодексом.
При цьому, різниці за малоцінними необоротними матеріальними активами не виникають, оскільки такі активи не належать до основних засобів.
Зазначена норма визначена пп. 14.1.138 ст. 14, пп. 138.1, 138.2 ст. 138 Податкового кодексу України та П(С) БО 7 "Основні засоби", затвердженого наказом МФУ від 27.04.2000 N 92 та роз’яснена листом ДФС України від 06.05.2016 р. N 10168/6/99-99-15-02-02-15.

Як сплачується податок на доходи фізичних осіб з доходу, отриманого фізичною особою від надання в оренду земельного паю юридичній особі?
Нікопольська ОДПІ повідомляє.
Оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розділом IV Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI з внесеними змінами та доповненнями (далі – Кодекс), відповідно до пункту 162.1 статті 162 якого платниками податку на доходи фізичних осіб є, зокрема, фізична особа – резидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні.
Підпунктом 164.2.5 пункту 164.2 статті 164 Кодексу визначено, що до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається дохід від надання майна в лізинг, оренду або суборенду (строкове володіння та/або користування), визначений у порядку, встановленому пунктом 170.1 статті 170 Кодексу.
Відповідно до підпункту 170.1.1 пункту 170.1 статті 170 Кодексу податковим агентом платника податку – орендодавця щодо його доходу від надання в оренду земельної ділянки сільськогосподарського призначення, земельної частки (паю), майнового паю є орендар. При цьому об’єкт оподаткування визначається виходячи з розміру орендної плати, зазначеної у договорі оренди, але не менше ніж мінімальна сума орендного платежу, встановлена законодавством з питань оренди землі.
Згідно з підпунктом 170.1.4 пункту 170.1 статті 170 Кодексу доходи, зазначені, зокрема, у підпункті 170.1.1 пункту 170.1 статті 170 Кодексу, оподатковуються податковим агентом під час їх нарахування (виплати) за ставкою 18%, визначеною пунктом 167.1 статті 167 Кодексу.

Обов’язок надання декларації платника єдиного податку фізичною особою – підприємцем у разі відсутності доходів протягом звітного періоду
Нікопольська ОДПІ інформує.
Відповідно до пункту 49.2 статті 49 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI з внесеними змінами та доповненнями (далі – Кодекс) платник податків зобов’язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об’єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є.
Водночас пунктом 40.1 статті 40 Кодексу передбачено, що у разі, якщо іншими розділами цього Кодексу або законами з питань митної справи визначається спеціальний порядок адміністрування окремих податків, зборів, платежів, використовуються правила, визначені в іншому розділі або законі з питань митної справи.
Правові засади застосування спрощеної системи оподаткування обліку та звітності, а також справляння єдиного податку встановлено у главі 1 розділу XIV Кодексу.
Податковим (звітним) періодом для платників єдиного податку відповідно до пункту 294.1 статті 294 Кодексу є:
- для першої та другої груп – календарний рік;
- для третьої групи – календарний квартал.
Відповідно до вимог пункту 49.18 статті 49 Кодексу податкова декларація фізичними особами – підприємцями – платниками єдиного податку (далі – ФОП ПЄП)
- першої та другої груп подається протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року;
- третьої групи – протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя) .
У податковій декларації ФОП ПЄП першої та другої груп повинні вказати щомісячні авансові внески, визначені згідно з пунктом 295.1 статті 295 Кодексу.
ФОП ПЄП третьої групи відображають у податковій декларації суму доходу за звітний (податковий) період, що підлягає сплаті. Визначення доходу здійснюється для цілей оподаткування єдиним податком та для надання права суб’єкту господарювання зареєструватися платником єдиного податку та/або перебувати на спрощеній системі оподаткування (пункт 292.14 статті 292 Податкового кодексу).
Отже, ФОП, що застосовують спрощену систему оподаткування, які не отримували протягом звітного періоду доходи, зобов’язані подавати податкову декларацію платника єдиного податку – ФОП у терміни, визначені пунктом 49.18 статті 49 Кодексу.

Змінено порядок повідомлення банком фіскальних органів про відкриття чи закриття рахунків
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 01.07.2016 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 18.05.2016 №488 «Про затвердження Змін до Порядку подання повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у банках та інших фінансових установах до контролюючих органів», що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 07.06.2016 за №820/28950 (далі – Наказ №488).
Зазначеним Наказом внесені зміни до Порядку подання повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у банках та інших фінансових установах до контролюючих органів (далі – Порядок), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 18.08.2015 №721 (зареєстрований у Міністерстві юстиції України 04.09.2015 за №1058/27503). Порядок приведено у відповідність до Закону від 26.11.2015 №835-VIII «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців».
Змінами встановлено, що у разі відкриття/закриття одного спільного рахунку у цінних паперах для декількох осіб, у спільній власності яких перебувають цінні папери, депозитарні установи направляють повідомлення про відкриття або закриття рахунків (далі – Повідомлення) щодо кожного платника окремо із зазначенням у Повідомленнях спільного рахунку.
Підставою для відмови є наявність у Єдиному банку даних про платників податків – юридичних осіб інформації про направлення до Єдиного державного реєстру відомостей про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати податків і зборів або про узгодження плану реорганізації юридичної особи (у разі наявності податкового боргу), які формуються для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи.
Наказ №488 опубліковано в «Офіційному віснику України» від 01.07.2016 №49.

Внесені зміни до форми податкової декларації з ПДВ та порядку заповнення податкових накладних
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 01.07.2016 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 25.05.2016 №503 «Про затвердження змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України» (далі – Наказ №503).
Зазначеним Наказом внесено зміни до:
- до Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 №1307, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 26.01.2016 за №137/28267 (далі – Порядок №1307);
- до форми податкової декларації з податку на додану вартість (далі – декларація з ПДВ), затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 №21, що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 29.01.2016 за №159/28289;
- до Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 №1130, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.11.2014 за №1456/26233 (із змінами).
Зокрема, Порядок №1307 доповнено нормами, якими передбачено, що у разі якщо операції, визначені пунктом. 44 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України (далі – Кодекс), мають безперервний або ритмічний характер постачання, платники податку:
- покупцям – платникам податку – можуть складати не пізніше останнього дня місяця, в якому отримано кошти, зведені податкові накладні на кожного платника податку, з яким постачання мають такий характер, з урахуванням усієї суми отриманих коштів протягом такого місяця;
- покупцям – особам, не зареєстрованим платниками податку, – можуть складати не пізніше останнього дня місяця, в якому отримано кошти, зведену податкову накладну з урахуванням усієї суми отриманих коштів протягом такого місяця.
Стосовно змін, внесених Наказом №503 до форми декларації з ПДВ:
- у новій редакції викладено додатки 2 та 3 до декларації з ПДВ.
Так, у додатку 2 «Довідка про суму від’ємного значення звітного (податкового) періоду, яка зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (Д2)» не потрібно вказувати ІПН покупця, а у додатку 3 «Розрахунок суми бюджетного відшкодування (Д3)» з’явилася таблиця 2 «Розшифровка суми податку, фактично сплаченої у попередніх та звітному (податкових) періодах постачальникам товарів/послуг або до Державного бюджету України».
- виключено рядки «300000000000» і «500000000000» таблиці 1 та рядок «усього за основною ставкою та ставкою 7%» таблиці 2 додатка 5 «Розшифровка податкових зобов’язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5)»до податкової декларації з ПДВ;
- примітку «*» додатка 9 «Розрахунок питомої ваги вартості сільськогосподарських товарів/послуг (ДС9)» до податкової декларації з ПДВ виклали у такій редакції:
«* Дванадцять попередніх послідовних звітних (податкових) періодів сукупно. Для новоствореного платника – звітний податковий період»;
- у додатку 10 «Розрахунок суми податку на додану вартість за операціями з сільськогосподарськими товарами/послугами, що підлягають сплаті до державного бюджету та нарахуванню на спеціальний рахунок (ДС10)» до податкової декларації з ПДВ виправлено описки в рядках 11.1 таблиць 2 та 3.
Наказ №503, опубліковано у газеті «Офіційний вісник України» від 01.07.2016 №49.

До уваги розробників та користувачів програмних забезпечень – про заповнення звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску в електронному вигляді
Нікопольська ОДПІ нагадує, що починаючи з 01.07.2016 звіт щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – Звіт) подається платниками єдиного внеску до контролюючих органів за формами згідно з Порядком формування та подання страхувальниками Звіту, який затверджено наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 №435, що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 23.04.2015 за №460/26905 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 11.04.2016 №441, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 06.05.2016 за № 682/28812) та відповідно до затвердженого формату (стандарту).
Державна фіскальна служба України на головній сторінці веб-порталу за посиланням http://sfs.gov.ua/anonsi/13581.html повідомила про заповнення елемента C_DOC_STAN при формуванні XML-документів Звітів з метою упередження виникнення питань під час їх заповнення та надання в електронному вигляді.
У разі подання платниками єдиного внеску Звітів з позначками «початкова», «ліквідаційна», «призначення пенсії» позиція 23 в назві XML-документа, яка містить ознаку стану документа (значення елемента C_DOC_STAN) заповнюється фіксованим значенням 1 – звітний документ.
У разі повторного подання таких Звітів до граничного терміну подання позиція 23 в назві XML-документа заповнюється фіксованим значенням 2 – новий звітний документ.
У разі подання Звітів з позначками «скасовуюча», «додаткова» після граничного терміну подання позиція 23 заповнюється фіксованим значенням 3 – уточнюючий документ.

Щодо проведення перевірки у разі вилучення документів правоохоронними органами
Нікопольська ОДПІ інформує, що Державною фіскальною службою України (далі – ДФС) надана податкова консультація щодо проведення перевірки у разі вилучення документів правоохоронними органами.
Відповідно до пункту 85.9 статті 85 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI з внесеними змінами та доповненнями (далі – Кодекс) у разі, коли до початку або під час проведення перевірки оригінали первинних документів, облікових та інших регістрів, фінансової та статистичної звітності, інших документів з питань обчислення і сплати податків та зборів, а також виконання вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, були вилучені правоохоронними та іншими органами, зазначені органи зобов’язані надати для проведення перевірки контролюючому органу копії зазначених документів або забезпечити доступ до перевірки таких документів.
Такі копії, засвідчені печаткою та підписами посадових (службових) осіб правоохоронних та інших органів, якими було здійснено вилучення оригіналів документів, або яким було забезпечено доступ до перевірки вилучених документів, повинні бути надані протягом трьох робочих днів з дня отримання письмового запиту контролюючого органу.
У разі якщо документи, зазначені в абзаці першому пункту 85.9 статті 85 Кодексу, було вилучено правоохоронними та іншими органами, терміни проведення такої перевірки, у тому числі розпочатої, переносяться до дати отримання вказаних копій документів або забезпечення доступу до них.
(Лист ДФС від 29.06.2016 №14128/6/99-99-14-03-03-15 розміщено на веб-порталі ДФС за посиланням:
http://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-konsultatsii/konsultatsii-dlya-yuridichnih-osib/print-68817.html).

Особливості адміністрування земельного податку
Нікопольська ОДПІ інформує платників податку на майно (в частині плати за землю) плати за землю про наступне.
Місцеві податки і збори, до яких віднесено плату за землю, встановлюються рішеннями, які в межах своїх повноважень приймають сільські, селищні та міські ради. Встановлення місцевих податків і зборів здійснюється у порядку, визначеному Податковим кодексом України (далі – Кодекс).
Так, ст. 7 Кодексу визначено загальні засади встановлення податків і зборів і, зокрема, ставок податку, податкових пільг тощо.
При цьому, необхідно звернути увагу, що за відсутності рішення місцевої ради плата за землю справляється із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування плати за землю (п.12.3 ст. 12 Кодексу).
Зазначену норму також необхідно враховувати для розрахунку суми земельного податку за земельні ділянки, розташовані за межами населених пунктів, нормативну грошову оцінку яких не проведено.
Відповідно до вимог Кодексу, місцеві ради не мають права встановлювати індивідуальні пільгові ставки місцевих податків і зборів для окремих юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців і фізичних осіб або звільняти їх від сплати таких податків та зборів.
Згідно із Кодексом, якщо право на пільгу у платника виникає протягом року, то він звільняється від сплати податку, починаючи з місяця, що настає за місяцем, у якому виникло це право.
Поряд з цим відповідно до статті 73 Закону України від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов’язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об’єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.
Порядок застосування пільг зі сплати земельного податку викладено в Узагальнюючій податковій консультації, затвердженій наказом ДФС від 28.05.2015 №379 «Про затвердження Узагальнюючої податкової консультації щодо застосування пільг зі сплати земельного податку, встановлених відповідним рішенням органу місцевого самоврядування».
Відповідно до пункту 288.1 статті 288 Кодексу підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки, оформлений та зареєстрований відповідно до законодавства.
Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.
Форму надання інформації затверджено наказом Міністерства фінансів України від 17.09.2015 №783 «Про затвердження форми Переліку орендарів, з якими укладено договори оренди землі державної або комунальної власності» (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 01 жовтня 2015 року за №1171/27616).
Крім того, нагадуємо, що згідно з інформацією, наданою Держгеокадастром, коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка земель населених пунктів і інших земель несільськогосподарського призначення у 2016 році становить 1,433 та сільськогосподарських угідь – 1,2.
Платники плати за землю (крім фізичних осіб) відповідно до п. 286.2 ст. 286 Кодексу самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік (лист ДФС України від №20614/7/99-99-12-03-05-17 від 14.06.2016 р.).

Які встановлені ставки рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин?
Згідно із п. 252.20 ст. 252 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) для суб’єктів господарювання ставки рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин встановлюються у відсотках (відносних значеннях) від вартості товарної продукції гірничого підприємства - видобутої корисної копалини (мінеральної сировини) для всіх груп корисних копалин.
Розміри ставок рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин встановлено п. 252.20 ст. 252 ПКУ.
Рентна плата за користування надрами для видобування прісних підземних вод, які видобуваються платниками, зазначеними у п.п. 252.1.5 п. 252.1 ст. 252 ПКУ, застосовується за ставками, визначеними у п.п. 255.5.2 п. 255.5 ст. 255 ПКУ.
При цьому п.п. 252.1.5 п. 252.1 ст. 252 ПКУ визначено, що платниками рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин є землевласники та землекористувачі, крім суб’єктів підприємництва, які відповідно до законодавства відносяться до фермерських господарств, - громадяни України, іноземці та особи без громадянства, що в межах наданих їм земельних ділянок, розмір яких перевищує норми, передбачені ст. 121 Земельного кодексу України, видобувають прісні підземні води із застосуванням електричних пристроїв у обсязі понад 13 кубічних метрів на особу в місяць (за показниками лічильників).
Водночас, п. 1 підрозд. 9 прим. 1 «Особливості справляння рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин» розд. ХХ ПКУ визначено, що тимчасово, у період з 1 січня 2016 року до 1 квітня 2016 року, встановлюється ставка рентної плати за користування надрами для видобування газу природного, визначена п. 252.20 ст. 252 ПКУ, за природний газ, що відповідає умові, визначеній у п. 252.24 ст. 252 ПКУ, видобутий з покладів до 5000 метрів, у розмірі 70 відсотків, а з 1 квітня 2016 року до 31 грудня 2016 року (включно) 50 відсотків.

Правила оподаткування ПДФО та військовим збором продажу автомобіля за довіреністю
ДФС у листі від 24.06.2016 р. №6775/У/99-99-13-02-03-14 зазначає, що безпосередньо за фактом нотаріального посвідчення довіреності, договору доручення, наприклад, права користування чи розпорядження рухомим майном, без вчинення відповідного запису до державного реєстру перехід права власності на рухоме майно від повіреного до довірителя не відбувається. Однак у разі вчинення повіреною особою від імені власника (довірителя) правочину, зокрема відчуження рухомого майна, оподатковуваний дохід отримує власник (довіритель) такого майна. У разі відмови власника від майна на користь повіреної особи з документальним оформленням такого правочину і внесенням змін до держреєстру, повірена особа набуває статусу власника.
Як виняток із положень п. 173.1 ст. 173 ПКУ дохід, отриманий платником податку від продажу протягом звітного (податкового) року одного з об'єктів рухомого майна у вигляді легкового автомобіля та/або мотоцикла, та/або мопеда, не підлягає оподаткуванню.
Але якщо дохід, був отриманий від продажу протягом звітного (податкового) року двох і більше зазначених об'єктів, то він оподатковується за ставкою ПДФО - 5% (п. 167.2 ст. 167 ПКУ), а також військовим збором за ставкою 1,5%.

Яким чином фізичні особи обчислюють та сплачують транспортний податок?
Згідно з п.п. 267.6.1 п. 267.6 ст. 267 розд. ХІІ Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755 – VI із змінами та доповненнями обчислення суми податку з об’єкта/об’єктів оподаткування фізичних осіб здійснюється контролюючим органом за місцем реєстрації платника податку.
Підпунктом 267.6.2 п. 267.6 ст. 267 ПКУ визначено, що податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку та відповідні платіжні реквізити надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його реєстрації до 1 липня року базового податкового (звітного) періоду (роком).
Щодо об’єктів оподаткування, придбаних протягом року, податок сплачується фізичною особою-платником починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт. Контролюючий орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.
Нарахування податку та надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень про сплату податку фізичним особам – нерезидентам здійснюють контролюючі органи за місцем реєстрації об’єктів оподаткування, що перебувають у власності таких нерезидентів.

Як оподатковуватиметься заробітна плата працюючого студента
Відповідно до п.п. 169.1.3 ст. 169 Податкового кодексу України, працюючий студент має право на суму податкової соціальної пільги у розмірі 150 відсотків від загальної суми пільги ( у 2016 році це становить 1033 грн. 50 коп.) при умові, що розмір його заробітної плати на місяць не перевищує 1930 гривень. Втім, якщо студент отримує стипендію з бюджету, то податкова соціальна пільга до заробітної плати такого платника податку не застосовується (п.п. 169.2.3 п. 169.2 ст. 169 ПКУ).
Отже, студент, який не отримує бюджетну стипендію або отримує спонсорську стипендію та одночасно з навчанням працює та одержує заробітну плату, має право на застосування податкової соціальної пільги у розмірі 150 відсотків від загальної пільги при умові, що розмір його заробітної плати на місяць не перевищує 1930 гривень. Для того, щоб скористатися правом на підвищену пільгу, працівнику-студенту слід надати працедавцю заяву, до якої додати довідку з навчального закладу про те, що він там навчається та не одержує стипендію з бюджету. Надання «студентської» пільги зупиняється з місяця, що настає за місяцем, в якому працівник отримає диплом про здобуття освіти.

Сплата узгодженого грошового зобов’язання фізичною особою
Фізична особа несе відповідальність за своєчасне та повне погашення нарахованого узгодженого грошового зобов’язання і має право оскаржити зазначену суму в порядку, встановленому Податковим кодексом України (п. 54.5 ст. 54 ПКУ).
Проте, якщо сума грошового зобов’язання розраховується контролюючим органом, платник податків не несе відповідальності за своєчасність, достовірність і повноту нарахування такої суми.
Відповідно до п.п. 266.7.1. п. 266.7 ст. 266 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями обчислення суми податку з об’єкта/об’єктів оподаткування, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника житлової та/або нежитлової нерухомості виходячи з бази оподаткування та відповідної ставки податку.
Податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку, та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком) (п.п. 266.7.2 п. 266.7 ст. 266 ПКУ).

З 1 липня 2016 року нова форма звіту щодо сум нарахованого ЄСВ
Починаючи з 01 липня 2016 року звіт щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – Звіт) подається платниками єдиного внеску до контролюючих органів за формами згідно з Порядком формування та подання страхувальниками Звіту, який затверджено наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 №435, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 23.04.2015 за № 460/26905 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 11.04.2016 року № 441, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 06.05.2016 за № 682/28812) та відповідно до затвердженого формату (стандарту).
З метою упередження виникнення питань щодо формування Звітів в електронному вигляді та враховуючи особливості заповнення Звітів, інформуємо щодо заповнення елемента C_DOC_STAN при формуванні XML-документів Звітів.
У разі подання платниками єдиного внеску Звітів з позначками «початкова», «ліквідаційна», «призначення пенсії» позиція 23 в назві XML-документа, яка містить ознаку стану документа (значення елемента C_DOC_STAN) заповнюється фіксованим значенням 1 - звітний документ.
У разі повторного подання таких Звітів до граничного терміну подання позиція 23 в назві XML-документа заповнюється фіксованим значенням 2 - новий звітний документ.
У разі подання Звітів з позначками «скасовуюча», «додаткова» після граничного терміну подання позиція 23 заповнюється фіксованим значенням 3 - уточнюючий документ.

Задекларовані суми ПДФО та військового збору необхідно сплатити до 1 серпня 2016 року
Нікопольська ОДПІ нагадує, що згідно з нормами Податкового кодексу України, громадяни, які задекларувала доходи, отримані впродовж минулого року, повинні самостійно до 1 серпня сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену в поданій ними податкових деклараціях.
В той же час, у разі, якщо платник податків з будь-яких причин не встиг в цьому році задекларувати доходи, отримані впродовж 2015 року до кінцевого терміну подання – 4 травня 2016 року, норми Податкового кодексу України передбачають можливість подання декларації про доходи у термін до 01.08.2016 року з мінімальними фінансовими санкціями.
Адже, відповідно до п. 120.1 ст. 120 Податкового кодексу України неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов’язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання; згідно зі ст. 164 прим. 1 Кодексу України «Про адміністративні правопорушення» від 07 грудня 1984 року № 8073-Х неподання або несвоєчасне подання громадянами декларацій про доходи тягне за собою попередження або накладення штрафу у розмірі від 3 до 8 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 51 грн. до 136 грн.).
У разі неподання декларації та несплати до 01.08.2016 року податкового зобов’язання, окрім зазначеної вище відповідальності податківці зобов’язані провести перевірки та донарахувати податки з застосуванням штрафних санкцій у розмірі 25 відсотків.

Датою проведення контрольованої операції є дата переходу прав власності на товар або дата складення акта, який підтверджує виконання робіт (послуг)
Для цілей нарахування податку на прибуток підприємств контрольованими операціями є:
- господарські операції, що впливають на об'єкт оподаткування сторін (сторони) таких операцій, що здійснюються платниками податків з пов'язаними особами - нерезидентами;
- зовнішньоекономічні господарські операції з продажу товарів через комісіонерів - нерезидентів.
- господарські операції, що впливають на об'єкт оподаткування платника податків, однією із сторін яких є нерезидент, зареєстрований у державі, що включена до переліку держав (територій), затвердженого КМУ.
Разом з цим, такі господарські операції будуть визнані контрольованими у разі, якщо додатково одночасно виконуються такі умови:
- річний дохід платника податків від будь-якої діяльності, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 50 мільйонів гривень (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік;
- обсяг таких господарських операцій платника податків з кожним контрагентом, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 5 мільйонів гривень (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік.
У графах 14, 15 розділу "Відомості про контрольовані операції" Звіту про контрольовані операції, зазначається дата переходу прав власності на товари або дата складення акта або іншого документа, оформленого відповідно до вимог чинного законодавства, який підтверджує виконання робіт або надання послуг.
Тобто датою проведення контрольованої операції є дата переходу прав власності на товар або дата складення акта або іншого документа, який підтверджує виконання робіт або надання послуг.
Зазначена норма передбачена п. 39.2 ст. 39 Податкового кодексу України та наказом МФУ від 18.01.2016 N 8 "Про затвердження форми та Порядку складання Звіту про контрольовані операції".

Підприємці - платники єдиного податку 1 - 3 груп з доходом до 1 млн. грн. РРО не застосовують
Реєстратори розрахункових операцій (РРО) не застосовуються платниками єдиного податку другої і третьої груп (фізичні особи - підприємці) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1,0 млн. гривень.
У разі перевищення в календарному році обсягу доходу понад 1,0 млн. гривень застосування РРО є обов'язковим.
Застосування РРО розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, та продовжується у всіх наступних податкових періодах протягом дії свідоцтва платника єдиного податку.
Доходом платника єдиного податку для фізичної особи - підприємця є дохід, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі.
При цьому до доходу не включаються отримані такою фізичною особою пасивні доходи у вигляді процентів, дивідендів, роялті, страхові виплати і відшкодування, а також доходи, отримані від продажу рухомого та нерухомого майна, яке належить на праві власності фізичній особі та використовується в її господарській діяльності.
Датою отримання доходу платника єдиного податку є дата надходження коштів платнику єдиного податку у грошовій (готівковій або безготівковій) формі.
У разі встановлення протягом календарного року, в ході проведення перевірки, факту непроведення розрахункових операцій, через РРО з фіскальним режимом роботи, до суб'єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), застосовуються фінансові санкції у таких розмірах:
вчинене вперше - 1 гривня;
за кожне наступне вчинене порушення – 100% вартості проданих з порушеннями, встановленими цим підпунктом, товарів (послуг).
При цьому, залишення платника єдиного податку другої і третьої груп (фізичної особи - підприємця) на спрощеній системі оподаткування у разі сплати штрафних (фінансових) санкцій за непроведення розрахункових операцій, через РРО, чинним законодавством не передбачено.
Зазначена норма визначена п. 296.10 ст. 296 Податкового кодексу України та п. 1 статті 17 Закону України від 06.07.1995 N 265/95-ВР "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг".

Суб’єкт господарювання, що не сплачує податки у зв’язку з отриманням податкових пільг, надає Звіт про суми податкових пільг
Суб’єкт господарювання, що не сплачує податки та збори у зв’язку з отриманням податкових пільг, веде облік сум таких пільг та складає звіт про суми податкових пільг за формою згідно з додатком до Постанови.
Звіт подається суб’єктом господарювання за 3, 6, 9 і 12 календарних місяців за місцем його реєстрації протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового періоду.
У разі коли суб’єкт господарювання пільгами не користується, звіт не подається.
Порядок обліку сум податків та зборів, не сплачених суб’єктом господарювання до бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.10 №1233.

Сектор організації роботи

Джерело: guru.ua

Категорії: Новости Днепропетровска Новости Никополя

11.07.2016 14:51