Новини Нікопольськoї ОДПІ

Новини Нікопольськoї ОДПІ
Роман Насіров взяв участь у нараді з представниками СУП
Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров взяв участь у нараді під головуванням Прем’єр-міністра України з представниками Спілки Українських Підприємців (СУП). Під час зустрічі сторони обговорили пропозиції підприємців щодо стимулювання виробництва українських товарів, збільшення їх експорту, а також вирішення деяких проблемних питань підприємництва. Пропозиції стосувалися в тому числі сфери митного оформлення та сфери оподаткування.
Коментуючи подію, Роман Насіров наголосив на важливості подібних заходів. «Для ефективного функціонування ринку необхідно створювати оптимальні умови для розвитку бізнесу. Ми це розуміємо, тому активно впроваджуємо реформи в митній та податковій сферах. Вони спрямовані на спрощення митних процедур, удосконалення сервісів, налагодження ефективного діалогу між платниками податків та службою. Для оптимізації обслуговування великих платників податків також створено Офіс великих платників податків», - зауважив Голова ДФС.
За його словами, мета реформ – не тільки забезпечити збільшення фіскальних надходжень до державного бюджету, але й спростити бюрократичні процедури, налагодити взаємодію з платниками податків та мінімізувати безпосереднє втручання працівників служби у діяльність бізнесменів.
Роман Насіров додав, що наразі в Україні перебувають експерти Митної та прикордонної служби США. Їхня місія – проаналізувати роботу української митниці та сформувати план необхідних реформ. У подальшому відбудеться практична реалізація цього плану.
«ДФС буде максимально сприяти роботі американських експертів та надавати всю необхідну інформацію», - підкреслив очільник служби.

Роман Насіров зустрівся з Оціночною групою Митної та прикордонної служби США
30 червня відбулася зустріч керівництва Державної фіскальної служби України і Оціночної групи Митної та прикордонної служби США. У зустрічі взяв участь Голова ДФС Роман Насіров.
Під час зустрічі Роман Насіров повідомив представникам американської місії про процес реформування української митниці та діяльність митних органів, оптимізацію роботи фіскальної служби, а також результати реформ за останній рік.
«Останнім часом відбулися значні зміни у роботі не лише митних органів, але і всієї служби. Якщо ж зосереджуватися на митниці, варто підкреслити збільшення митних надходжень. Це відбулося завдяки ефективній боротьбі з контрабандою, в тому числі контрабандою палива, та підвищенню контролю за об’єктивністю визначення митної вартості», - зазначив очільник відомства.
Голова ДФС наголосив, що ДФС має чіткій план дій реформування митниці. «Водночас ми відкриті до міжнародної співпраці та пропозицій. Міжнародний досвід є вкрай важливим для успішного реформування митниці».
Роман Насіров висловив впевненість, що співпраця між Україною та США в митній сфері буде продуктивною та подякував американській стороні за допомогу у модернізації та розвитку митних органів України.
Місія сполучених Штатів Америки буде працювати в Україні з 30 червня по 13 липня 2016 року та оцінюватиме роботу української митниці. За результатами роботи експерти сформують план дій реформ і розпочнуть їх реалізацію.

У ДФС обговорили особливості функціонування українського авторинку
Актуальні питання діяльності українського авторинку та шляхи його подальшого розвитку обговорювалися під час робочої зустрічі представників ДФС та Всеукраїнської Асоціації автомобільних імпортерів і дилерів. Зустріч стала продовженням серії виробничих нарад фахівців служби з галузевими організаціями та підприємствами для оперативного вирішення спірних моментів, які виникають в учасників ринку, та визначення законодавчих норм, які потребують змін та доопрацювання.
У рамках напрацювання законодавчих змін до податкового та митного законодавства, над яким наразі працюють фахівці служби, під час зустрічі автоімпортери мали можливість висловити свої зауваження та пропозиції, спрямовані на покращення як функціонування авторинку, так і збільшення надходжень до бюджету.
Так, зокрема, одним з дискусійних питань стало повернення до практики використання сертифікатів відповідності стандартам при митному оформленні транспортних засобів, які ввозяться на територію України з метою вільного обігу.
Законодавчими нормами з 1 січня поточного року обов’язкову сертифікацію транспортних засобів було відмінено, і на сьогодні у митниць відповідно до вимог Митного кодексу відсутні підстави вимагати сертифікат як документ, що підтверджує дотримання встановлених законом обмежень.
У той же час згідно із Законом транспортні засоби, що ввозяться в Україну, повинні відповідати екологічними нормам не нижче рівня «ЄВРО-5», а рівень екологічних норм, якому має відповідати за конструкцією транспортний засіб, зазначається в сертифікаті відповідності, виданому згідно із законодавством України.
З метою вирішення законодавчої колізії фахівці ДФС звернулися до Кабінету Міністрів України з проханням надати доручення відповідним міністерствам щодо визначення доцільності контролю митницями сертифіката відповідності, виданого згідно з порядком затвердження конструкції транспортних засобів, їх частин та обладнання, та, у разі прийняття відповідного рішення, вжити заходів щодо внесення змін до Закону України «Про деякі питання ввезення на митну територію України та реєстрації транспортних засобів», якими передбачити подання цього документа митницям при здійсненні митного оформлення транспортних засобів відповідно до Митного кодексу.
«Наразі вже ведуться перемовини з Мініфраструктури щодо надання доступу окремим працівникам митниці, які здійснюють митне оформлення, до державного реєстру сертифікатів відповідності транспортних засобів, що дозволить митницям контролювати цей процес. Однак остаточне вирішення цієї проблеми можливе лише за умови внесення відповідних законодавчих змін», – наголосив директор департаменту організації митного контролю ДФС Олексій Василенко.
Учасники зустрічі також обговорили застосування спеціальних правил оподаткування діяльності з постачання вживаних транспортних засобів, придбаних у фізичних осіб, які не є платниками податку, згідно з договорами передання права власності на ці товари, особливості захисту прав інтелектуальної власності, спірні моменти у визначенні класифікації товарів тощо.
На завершення зустрічі фахівці ДФС акцентували увагу представників асоціації на можливості доопрацювання окремих законодавчих норм та закликали до активної участі у роботі робочих груп з напрацювання змін до податкового та митного законодавства.

Наталія Рубан: Під час перевірок закладів ресторанного господарства ми викриваємо схеми мінімізації податків
Згідно з інформаційними базами даних в Україні у сфері ресторанного бізнесу зареєстровано 31 287 господарських об’єктів. Під час аналізу діяльності суб’єктів господарювання цієї сфери фіксуються непоодинокі випадки застосування схем ухилення від сплати податків.
«Для мінімізації податків у переважній більшості закладів ресторанного бізнесу працюють два та більше суб’єктів господарювання. При цьому вони використовують різні системи оподаткування: юридичні особи (фізичні особи-підприємці) працюють на загальній системі оподаткування та фізичні особи – підприємці на спрощеній», – розповіла директор Департаменту аудиту ДФС Наталія Рубан.
Для виявлення таких порушників податкового законодавства та невтручання у роботу сумлінного бізнесу ДФС було розроблено відповідний алгоритм проведення фактичних перевірок суб’єктів ресторанного бізнесу. Так, за 5 місяців поточного року підрозділами податкового та митного аудиту було проведено 1417 фактичних перевірок закладів цієї сфери.
«Характерним порушенням, яке виявляється під час таких перевірок, є участь у розрахунках між споживачами та надавачами послуг третіх осіб, які взагалі не мають жодного відношення до цих суб’єктів господарювання. Крім того, відсутні реєстратори розрахункових операцій та ліцензії на право роздрібного продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів», – зазначила Наталія Рубан.
За її словами, неоприбуткування отриманих готівкових коштів зафіксовано у 888 випадках, або у двох третинах поведених перевірок. Також встановлено 408 фактів продажу товарів, не облікованих у встановленому чинним законодавством порядку.
Відсутність ліцензій на право здійснення роздрібного продажу алкогольних напоїв виявлено у 223 випадках, інші порушення (невідповідність суми коштів, зазначених у денному звіті, на місці проведення розрахунків, незабезпечення роздрукування фіскальних звітних чеків (Z-звітів)) зафіксовано у 266 випадках, або під час кожної п’ятої перевірки.
За результатами проведених фактичних перевірок до суб’єктів господарювання застосовано штрафних (фінансових) санкцій на загальну суму 8,2 млн. гривень.

Особливості оподаткування об’єктів нерухомості, які перебувають у спільній власності
Цього року громадяни сплачуватимуть податок за нерухоме майно, яким вони володіли у 2015 році. Платять податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, фізичні та юридичні особи, які є власниками об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості (відповідно до статті 266 Податкового кодексу України).
Як повідомив директор Департаменту податків і зборів з фізичних осіб ДФС Павло Дроняк, якщо об’єкти житлової та/або нежитлової нерухомості перебувають у спільній частковій або спільній сумісній власності кількох осіб, Кодексом визначено платників податку таким чином:
- якщо об’єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній частковій власності кількох осіб, платником податку є кожна з цих осіб за належну їй частку;
- якщо об’єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб, але не поділений в натурі, платником податку є одна з таких осіб-власників, визначена за їх згодою, якщо інше не встановлено судом;
- якщо об’єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній сумісній власності і поділений між ними в натурі, платником податку є кожна з цих осіб за належну їй частку.
«Законодавством встановлено, що кожний громадянин, який має у власності квартиру, або житловий будинок, або змішані типи (квартиру і житловий будинок), в тому числі їх частки, має право на зменшення бази оподаткування податком. Якщо це окрема квартира або декілька квартир – на 60 метрів квадратних. Для житлового будинку (будинків) така пільга надається в розмірі 120 кв. метрів», - зазначив Павло Дроняк.
Обчислення суми податку з об’єкта/об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості.

На армію понад 20 мільйонів гривень
З початку року платники податків Нікопольського регіону забезпечили надходження військового збору на загальну суму 20,3 мільйони гривень або 11,9 відсотки від загальної суми надходжень до державного бюджету, що на 1,6 млн. грн. більше ніж у минулому році, темп росту до минулорічних надходжень склав 108,4 відсотки, зазначила начальник управління податків і зборів з фізичних осіб Нікопольської ОДПІ Юлія Пушко.
Нагадуємо, ставка військового збору становить 1,5 відсотка від об'єкта оподаткування. Відповідальними за утримання та сплату збору до бюджету є особи, визначені у статті 171 Податкового кодексу України, тобто роботодавці та платники податку на доходи фізичних осіб.

Платники єдиного податку збагатили місцеву скарбницю на 24,3 мільйони гривень
За п’ять місяців 2016 року платники єдиного податку – юридичні та фізичні особи Нікопольського регіону сплатили на 8,5 мільйонів гривень більше, ніж у аналогічному періоді минулого року – повідомила начальник управління податків і зборів з фізичних осіб Нікопольської ОДПІ Юлія Пушко.
Із загальної суми надходжень єдиного податку за січень – травень 2016 року значну суму – майже 13 мільйонів гривень сплачено фізичними особами – підприємцями. Юридичні особи сплатили до місцевого бюджету 6,8 мільйонів гривень єдиного податку. Також, свій внесок в сумі 4,6 мільйони гривень зробили і сільгосптоваровиробники.

Водокористувачі Нікопольської ОДПІ збагатили казну на 787,5 тис. грн.
Водокористувачі Нікопольської ОДПІ за січень - травень поточного року сплатили до зведеного бюджету 787,5 тис. грн. збору за спеціальне водокористування води.
Нагадаємо, що відповідно до п. 255.1 ст. 255 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-IV із змінами та доповненнями платниками рентної плати за спеціальне використання води є водокористувачі - суб’єкти господарювання незалежно від форми власності: юридичні особи, їх філії, відділення, представництва, інші відокремлені підрозділи без утворення юридичної особи (крім бюджетних установ), постійні представництва нерезидентів, а також фізичні особи - підприємці, які використовують воду, отриману шляхом забору води з водних об’єктів (первинні водокористувачі) та/або від первинних або інших водокористувачів (вторинні водокористувачі), та використовують воду для потреб гідроенергетики, водного транспорту і рибництва.
Якщо водокористувачі, які повністю утримуються за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, використовують обсяги води для господарської діяльності, направленої на отримання доходу в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, рентна плата за спеціальне використання води обчислюється на загальних підставах з усього обсягу використаної води з урахуванням обсягу втрат води в їх системах постачання.

До місцевих бюджетів Нікопольського регіону перераховано майже 4 млн. грн. екологічного податку
Суб’єкти господарювання Нікопольського регіону за січень-травень 2016 року перерахували до місцевих бюджетів 3,7 млн. грн. екологічного податку. Разом з тим, у травні платники сплатили 1,7 млн. грн.. цього податку.
Зауважимо, що екологічний податок є основним джерелом фінансування заходів, спрямованих на захист навколишнього середовища та раціональне використання природних ресурсів.
Варто зазначити, що Законом України від 24 грудня 2015 року № 909-VIІI проіндексовано ставки екологічного податку, що діяли у 2015 році. Таким чином індексація ставок екологічного податку для визначення податкових зобов’язань, що виникли з 1 січня 2016 року, така:
1) викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення (крім двоокису вуглецю), на 26,71 відс., а за викиди двоокису вуглецю – на 26,92 відс.;
2) скиди забруднюючих речовин у водні об’єкти – на 26,72 відс.;
3) розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об’єктах – на 25,81-26,81 відс.;
4) утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені) – на 26,7 відс.;
5) тимчасове зберігання радіоактивних відходів їх виробниками понад установлений особливими умовами ліцензії строк – на 26,7 відс..
За податковими зобов’язаннями з екологічного податку, що виникли для виробників електроенергії на теплоелектроцентралях та ТЕС з 1 січня 2016 року ставки податку становлять 100 відс. від ставок, передбачених статтями 243 - 246 Податкового.
Нагадаємо, що суб’єкти господарювання у разі використання автономних систем опалення є платниками екологічного податку за фактичний обсяг забруднюючих речовин, які утворюються і викидаються в атмосферне повітря при згоранні палива (незалежно від наявності дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення), та подають податкову декларацію екологічного податку, починаючи з календарного кварталу, у якому здійснено такі викиди.

У червні 2016 р. державі відшкодовано 104,5 млн. грн. збитків по справі з транзиту газу
Працівниками податкової міліції Центрального офісу розслідується кримінальне провадження, зареєстроване у серпні 2015 року за ч.3 ст. 212 КК України стосовно посадових осіб одного з державних підприємств.
Встановлено, що дані посадові особи, зловживаючи службовим становищем, у 2013 році здійснили завищення тарифів на послуги з транзиту природного газу територією України.
Такі дії призвели до ухилення від сплати податку на прибуток у сумі 1,5 млрд. гривень.
За результатами вжитих заходів протягом червня 2016 року державі відшкодовано збитки на суму 104,5 млн. гривень.

Надходження до місцевих бюджетів Дніпропетровщини з початку року збільшилися майже на 1,4 мільярдів гривень
У Дніпропетровській області за п’ять місяців поточного року надходження до місцевих бюджетів становлять 6 мільярдів 203,5 мільйони гривень, що на 1 мільярд 399,3 мільйонів більше, ніж за відповідний період минулого року.
Так, на 883,5 мільйони гривень збільшилися надходження з податку на доходи фізичних осіб, всього їх надійшло 3 мільярди 87,9 мільйонів гривень. На 394,7 мільйонів гривень більше, ніж у минулому році, сплатили юридичні та фізичні особи земельного податку та орендної плати. Всього до місцевих бюджетів Дніпропетровського регіону надійшло 1 мільярд 309,9 мільйонів гривень плати за землю.
На 230,8 мільйонів гривень збільшилися надходження з єдиного податку, який сплачують суб’єкти малого підприємництва, загалом надходження становлять 555,6 мільйонів гривень.

Викрито підприємство, яке ухилилося від сплати 40,6 млн. грн. ПДВ
Працівниками податкової міліції Центрального офісу до ЄРДР внесено відомості про вчинення кримінального правопорушення, яке зареєстроване за ч.3 ст.212 КК України (ухилення від сплати податків, зборів, інших обов'язкових платежів).
Встановлено, що посадові особи підприємства, яке здійснює оптову торгівлю зерном, необробленим тютюном ухилилися від сплати ПДВ.
Дані посадові особи в період з 2015 по 2016 рр. шляхом фальсифікації бухгалтерської та податкової звітностей оформили безтоварні операції із фіктивними суб’єктами господарювання, що і призвело до ухилення від сплати ПДВ на суму 40,6 млн. гривень.
Слідчі дії тривають.

По «газовій справі» державі відшкодовано 48 млн. грн. збитків
Працівниками податкової міліції Центрального офісу у вересні 2015 року зареєстровано кримінальне провадження за ч. 5 ст. 191 та ч.3 ст. 212 КК України стосовно посадових осіб одного з державних підприємств.
Встановлено, що дані посадові особи у 2014 році, зловживаючи службовим становищем, здійснили придбання природного газу по завищеній вартості та включили до складу витрат суму у розмірі 54,3 млн. гривень.
Такі дії призвели до заниження бази оподаткування та нанесли державі збитки у вигляді несплати податків.
За результатами вжитих заходів протягом І півріччя 2016 року державі відшкодовано збитків на суму 48 млн. гривень.

Актуально для платників єдиного внеску!
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що, що Державна фіскальна служба України (далі – ДФС) на головній сторінці офіційного веб-порталу (http://sfs.gov.ua/) у розділі «Анонси» повідомила наступне.
Починаючи з 01.07.2016 звіти щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – Звіт) за звітний період «червень 2016 року» та за звітні періоди 2016 року подаються платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) до контролюючих органів за новою формою згідно з Порядком формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – Порядок), який затверджений наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 №435, що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 23.04.2015 за №460/26905 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 11.04.2016 року №441, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 06.05.2016 за №682/28812).
Нові електронні формати Звіту розміщені на офіційному веб-порталі ДФС у розділі сервіс «Електронна звітність» / Платникам податків про електронну звітність / Інформаційно-аналітичне забезпечення / Реєстр електронних форм податкових документів.
Звертаємо увагу, що для подання Звіту в електронному вигляді за новими формами та згідно із затвердженим форматом (стандартом) платникам єдиного внеску у разі відсутності діючого Договору про визнання електронних документів (J/F1391004) з відповідним територіальним органом ДФС необхідно укласти такий Договір.
Підготувати, заповнити та надіслати Звіт в електронному вигляді за новими формами можна буде скориставшись електронним сервісом «Електронний кабінет платника» (оновлена версія) (cabinet.sfs.gov.ua).
Також ДФС повідомила, що Звіт за попередній звітний період (періоди) до 2016 року, який не подавався, подається до контролюючого органу за формою, що діяла з 01.05.2015 року та відповідно у форматах, визначених для таких форм (http://sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist/aktualni-novovvedennya/198072.html). Такий Звіт подається лише один раз за один звітний період (абз.2 п.3 розділу V Порядку).
Як інформує ДФС, у разі виникнення питань, пов’язаних із надсиланням звітності платники мають можливість звернутися за багатоканальним телефоном: 0-800-501-007. Інформація надається щоденно у робочі дні з 8 год. 00 хвилин до 20 год. 00 хвилин.

Інформаційно-довідковий департамент ДФС надає інформаційно-довідкові послуги з питань оподаткування
Інформаційно-довідковий департамент ДФС надає інформаційно-довідкові послуги з питань оподаткування, державної митної справи, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на ДФС, а також щодо роботи Акредитованого центру сертифікації ключів.
Крім того, Інформаційно-довідковий департамент ДФС надає послуги з оперативного інформування про зміни в нормативно-правових актах України, що відносяться до компетенції ДФС.
Відповіді надаються за вибором платників податків: по телефону, факсом, електронною поштою.

Сервіс «Дані про взяття на облік платників», розміщений на офіційному веб-порталі ДФС
Електронний сервіс «Дані про взяття на облік платників» розміщений на головній сторінці офіційного веб-порталу ДФС (www sfs.gov.ua) у режимі «Інформація з реєстрів» відкритої частини електронного сервісу «Електронний кабінет платника» (оновлена версія), а також у вкладці «Інформація з реєстрів» в меню електронних сервісів на головній сторінці веб-порталу ДФС.
Для перевірки даних про взяття на облік платників податків достатньо здійснити пошук за податковим номером (серією та номером паспорта) або найменуванням платника податків.

Знайти інформацію стосовно бізнес-партнерів можна на веб-порталі ДФС України
На офіційному веб-порталі ДФС України (www sfs.gov.ua) створений банер «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера», який знаходиться на головній сторінці веб-порталу.
Зокрема, для перевірки надійності ділового партнера достатньо знати його код ЄДРПОУ або його назву.

Про надання послуг ЕЦП
Нікопольська ОДПІ інформує, що Акредитований центр сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД) на головній сторінці офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД у розділі «Новини» (http://acskidd.gov.ua/news) рекомендує клієнтам для економії свого часу та уникнення черг звертатися за послугами електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП) завчасно та не відкладати візит до АЦСК ІДД ДФС на кінець звітного періоду.
Таким чином, процедура отримання послуг ЕЦП буде більш комфортною, а адміністратор реєстрації АЦСК ІДД ДФС матиме змогу надати більш детальну консультацію з питань отримання та застосування послуг ЕЦП.

Внутрішньою безпекою ДФС затримано хабарників на Дніпропетровщині
Співробітниками Управління внутрішньої безпеки ГУ ДФС у Дніпропетровській області спільно з працівниками Департаменту захисту економіки Національної поліції України та прокуратури Дніпропетровської області затримано «на гарячому» двох працівників Новомосковської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області.
Службові особи податкової інспекції вимагали та одержали від фізичної особи підприємця неправомірну вигоду у сумі 15 тисяч гривень за не донарахування штрафних санкцій під час проведення документальної перевірки його господарської діяльності.
За вказаним фактом розпочато кримінальне провадження за кваліфікацією «прийняття пропозиції, обіцянки або одержання неправомірної вигоди службовою особою» (ч. 3 ст. 368 КК України).
Наразі тривають першочергові слідчі дії.

Протягом п’яти місяців 2016 року на «Пульс» звернулося 168 мешканців Дніпропетровщини
Впродовж січня – травня поточного року на антикорупційний сервіс Державної фіскальної служби України «Пульс» надійшло 168 звернень від платників податків та громадян Дніпропетровської області, що на 34,6 відсотків менше відповідного періоду 2015 року.
Розгляд всіх звернень завершено, про вжиті заходи проінформовано заявників у встановлені законодавством терміни.
Половина звернень суб’єктів господарювання та громадян стосувались питань, які виникають під час подання звітності та реєстрації накладних – 84 звернення.
Крім того, дзвінки на сервіс «Пульс» від мешканців Дніпропетровщини лунали з приводу питань роботи органів ГУ ДФС області (35 звернень), системи електронного адміністрування ПДВ (31 звернення), перевірок суб’єктів господарювання (6 звернень), роботи Центрів обслуговування платників (4 звернення) тощо. Безпосередньо антикорупційної тематики сервісу стосувалося 3 звернення.
Нагадуємо, номер цілодобової телефонної лінії антикорупційного сервісу Держаної фіскальної служби України «Пульс»: (044) 284-00-07.

Нові розміри мінімальної заробітної плати та прожиткового мінімуму з 01.12.2016 – зміни у розрахунку єдиного внеску
Нікопольська ОДПІ нагадує, що з 15.06.2016 набрав чинності Закон України від 19.05.2016 №1384-VIII «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» (далі – Закон №1384), яким внесено зміни до розмірів мінімальної заробітної плати та прожиткового мінімуму з 1 грудня поточного року.
На що вплине зміна цих показників з 01.12.2016?
1. Зміниться максимальна величина бази нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок), тобто максимальний розмір доходу на місяць, з якого сплачуються страхові внески, та становитиме 40 000 грн., тобто 25 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб (1 600 грн. х 25 = 40 000 грн.).
2. Максимальний розмір єдиного внеску становитиме 8 800 грн., тобто 22% від максимального розміру бази нарахування єдиного внеску (40 000 грн. х 22% = 8 800 грн.).
3. Мінімальний розмір єдиного внеску становитиме 352,00 грн., тобто 22% від мінімального розміру заробітної плати у місячному розмірі (1 600 грн. х 22% = 352,00 грн.).

У червні поточного року скасовано обов’язковість державної реєстрації іноземних інвестицій
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 25.06.2016, тобто з дня, наступного за днем його опублікування, набрав чинності Закон України від 31.05.2016 №1390-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо скасування обов’язковості державної реєстрації іноземних інвестицій» (далі – Закон №1390), яким скасовано обов’язкову державну реєстрацію іноземних інвестицій.
Закон №1390 опубліковано у газеті «Голос України» від 24.06.2016 №116.
Відповідні зміни щодо скасування державної реєстрації іноземних інвестицій внесено до:
- Господарського кодексу України від 16.01.2003 №436-IV;
- Закону України від 19.03.1996 №93/96-ВР «Про режим іноземного інвестування» (далі – Закон №93);
- Закону України від 17.02.2000 №1457-III «Про усунення дискримінації в оподаткуванні суб’єктів підприємницької діяльності, створених з використанням майна та коштів вітчизняного походження»;
- Закону України від 07.06.2001 №2491-III «Про імміграцію».
Відповідно до пункту 2 розділу II «Прикінцеві положення» Закону №1390 документи, подані до набрання чинності цим Законом до органу державної реєстрації для державної реєстрації іноземних інвестицій, та документи, подані до набрання чинності цим Законом до територіального органу Державної фіскальної служби України для підтвердження інформаційних повідомлень про фактичне внесення іноземних інвестицій, повертаються іноземним інвесторам або уповноваженим ними особам без розгляду по суті з повідомленням про підстави повернення документів.
Також, передбачено, що всі іноземні інвестиції (зареєстровані та не зареєстровані до набрання чинності Законом №1390) мають рівне право на одержання пільг та гарантій, встановлених Законом №93 (пункт 3 розділу II «Прикінцеві положення» Закону №1390).

Податковий календар з 11 по 18 липня 2016 року
Нікопольська ОДПІ нагадує, що 11 липня, понеділок,
останній день подання:
- звіту про обсяги виробництва та реалізації спирту (форма №1-РС) за червень 2016 року;
- звіту про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв (форма №2-РС) червень 2016 року;
- звіту про обсяги виробництва та реалізації тютюнових виробів (форма №3-РС) червень 2016 року;
- звіту про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв в оптовій мережі (форма №1-ОА) червень 2016 року;
- звіту про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів в оптовій мережі (форма №1-ОТ) червень 2016 року;
- звіту про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у роздрібній мережі (форма №1-РА) червень 2016 року;
- звіту про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів у роздрібній мережі (форма №1-РТ) червень 2016 року
15 липня, п’ятниця,
останній день подання:
- звіту про використання книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок) за червень 2016 року (форма №ЗВР-1), якщо не передбачено подання інформації дротовими або бездротовими каналами зв’язку;
- довідки про використані розрахункові книжки за червень 2016 року.

З 1 липня 2016 року нова форма звіту щодо сум нарахованого ЄСВ
Нікопольська ОДПІ нагадує, що починаючи з 01 липня 2016 року звіт щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – Звіт) подається платниками єдиного внеску до контролюючих органів за формами згідно з Порядком формування та подання страхувальниками Звіту, який затверджено наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 №435, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 23.04.2015 за № 460/26905 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 11.04.2016 року № 441, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 06.05.2016 за №682/28812) та відповідно до затвердженого формату (стандарту).
З метою упередження виникнення питань щодо формування Звітів в електронному вигляді та враховуючи особливості заповнення Звітів, інформуємо щодо заповнення елемента C_DOC_STAN при формуванні XML-документів Звітів.
У разі подання платниками єдиного внеску Звітів з позначками «початкова», «ліквідаційна», «призначення пенсії» позиція 23 в назві XML-документа, яка містить ознаку стану документа (значення елемента C_DOC_STAN) заповнюється фіксованим значенням 1 - звітний документ.
У разі повторного подання таких Звітів до граничного терміну подання позиція 23 в назві XML-документа заповнюється фіксованим значенням 2 - новий звітний документ.
У разі подання Звітів з позначками «скасовуюча», «додаткова» після граничного терміну подання позиція 23 заповнюється фіксованим значенням 3 - уточнюючий документ.

Задекларовані суми ПДФО та військового збору необхідно сплатити до 1 серпня 2016 року
Нікопольська ОДПІ нагадує, що згідно з нормами Податкового кодексу України, громадяни, які задекларувала доходи, отримані впродовж минулого року, повинні самостійно до 1 серпня сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену в поданій ними податкових деклараціях.
В той же час, у разі, якщо платник податків з будь-яких причин не встиг в цьому році задекларувати доходи, отримані впродовж 2015 року до кінцевого терміну подання – 4 травня 2016 року, норми Податкового кодексу України передбачають можливість подання декларації про доходи у термін до 01.08.2016 року з мінімальними фінансовими санкціями.
Адже, відповідно до п. 120.1 ст. 120 Податкового кодексу України неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов’язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання; згідно зі ст. 164 прим. 1 Кодексу України «Про адміністративні правопорушення» від 07 грудня 1984 року № 8073-Х неподання або несвоєчасне подання громадянами декларацій про доходи тягне за собою попередження або накладення штрафу у розмірі від 3 до 8 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 51 грн. до 136 грн.).
У разі неподання декларації та несплати до 01.08.2016 року податкового зобов’язання, окрім зазначеної вище відповідальності податківці зобов’язані провести перевірки та донарахувати податки з застосуванням штрафних санкцій у розмірі 25 відсотків.

Статус неприбуткової організації може мати тільки юридична особа
Нікопольська ОДПІ нагадує, що платниками податку на прибуток є суб’єкти господарювання - юридичні особи, які провадять господарську діяльність як на території України, так і за її межами, крім неприбуткових організацій і суб’єктів господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності.
Неприбутковим підприємством, установою та організацією є підприємство, установа та організація, що одночасно відповідає визначеним Податковим кодексом вимогам.
Філія - це відокремлений підрозділ юридичної особи, що розташований поза її місцезнаходженням та здійснює всі або частину її функцій.
Філії не є юридичними особами. Вони наділяються майном юридичної особи, що їх створила, і діють на підставі затвердженого нею положення.
Отже статус неприбуткової організації надається тільки підприємствам, установам та організаціям, що мають статус юридичної особи.
Філія без статусу юридичної особи не може бути окремо (без головного підприємства) включена до Реєстру неприбуткових установ та організацій.
Зазначена норма визначена ст. 95 Цивільного кодексу України та ст. 133 Податкового кодексу України.

Оновлено перелік реєстраторів розрахункових операцій
Нікопольська ОДПІ нагадує, що ДФС України наказом від 16.06.2016 N535 затвердила Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій (РРО).
Державний реєстр містить перелік РРО, дозволених до первинної реєстрації, а також первинна реєстрація яких заборонена.
До нього увійшла 141 модель касових апаратів. Вони відповідають сучасним вимогам та забезпечують передачу контрольно-звітної інформації до органів фіскальної служби в електронній формі.
З оновленим переліком реєстраторів розрахункових операцій, які включені до Державного реєстру, можна ознайомитися на веб-порталі Державної фіскальної служби: sts.gov.ua/реєстри/Державний реєстраторів розрахункових операцій/.
При цьому, наказ ДФС від 01.04.2016 N271 "Про затвердження Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій" втратив чинність.

Відомості про юридичну особу - платника єдиного податку, які вносяться до реєстру платників єдиного податку
Нікопольська ОДПІ нагадує, що реєстрація суб’єкта господарювання як платника єдиного податку здійснюється шляхом внесення відповідних записів до реєстру платників єдиного податку.
До реєстру платників єдиного податку вносяться такі відомості про платника єдиного податку:
- найменування суб’єкта господарювання, код згідно з ЄДРПОУ (для юридичної особи);
- податкова адреса суб’єкта господарювання;
- місце провадження господарської діяльності;
- ставка єдиного податку та група платника податку;
- дата (період) обрання або переходу на спрощену систему оподаткування;
- дата реєстрації;
- види господарської діяльності;
- дата анулювання реєстрації.
Зазначена норма визначена п. 299.1 та п. 299.7 ст. 299 ПКУ Податкового кодексу України.

Для отримання довідки про доходи за бажаний період фізична особа - платник єдиного податку подає декларацію з позначкою «довідково»
Нікопольська ОДПІ нагадує, що платники єдиного податку мають право для отримання довідки про доходи подавати до фіскального органу податкову декларацію за інший, ніж квартальний (річний) податковий (звітний) період, що не звільняє такого платника податку від обов’язку подання податкової декларації у строк, встановлений для квартального (річного) податкового (звітного) періоду.
Така податкова декларація не є підставою для нарахування та/або сплати податкового зобов’язання.
Для отримання підприємцем - платником єдиного податку довідки про доходи за інший, аніж квартальний (річний) податковий (звітний) період, декларація подається із позначкою «довідково».
В полі «місяць» поля 02 декларації через тире проставляється арабськими цифрами порядковий номер першого місяця й останнього місяця (включно), за який подається така декларація.
У полі «рік» поля 02 арабськими цифрами проставляється рік, за який подається така декларація.
Рішення щодо строків подання декларації з типом «довідково» приймається платником єдиного податку самостійно.
Зазначена норма визначена п. 296.8 ст.296 Податкового кодексу України.

Особливості подання податкової декларації поштою
Нікопольська ОДПІ нагадує, що податкова декларація може подаватися за вибором платника податків поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення.
При цьому, платники податків, що належать до великих та середніх підприємств, подають податкові декларації в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб.
Податкова звітність з ПДВ подається в електронній формі всіма платниками ПДВ з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб.
У разі надсилання податкової декларації поштою, платник податку зобов'язаний здійснити таке відправлення не пізніше ніж за п'ять днів до закінчення граничного строку подання податкової декларації.
У разі втрати або зіпсуття поштового відправлення чи затримки його вручення фіскальному органу з вини оператора поштового зв'язку, такий оператор несе відповідальність відповідно до закону. У такому разі платник податків звільняється від будь-якої відповідальності за неподання або несвоєчасне подання такої податкової декларації.
Незалежно від факту втрати або зіпсуття такого поштового відправлення чи затримки його вручення платник податків зобов'язаний сплатити суму податкового зобов'язання, самостійно визначену ним у такій податковій декларації, протягом встановлених граничних строків.
Під час прийняття податкової декларації уповноважена посадова особа фіскального зобов'язана перевірити наявність та достовірність заповнення всіх обов'язкових реквізитів.
Інші показники, зазначені в податковій декларації платника податків, до її прийняття перевірці не підлягають.
Зазначена норма визначена ст. 49 Податкового кодексу України.

Користувався іпотечним житловим кредитом – частину суми процентів можна включити до податкової знижки
Нікопольська ОДПІ нагадує, що платник податку - резидент має право включити до податкової знижки частину суми процентів за користування іпотечним житловим кредитом, наданим позичальнику в національній або іноземній валютах, фактично сплачених протягом звітного податкового року.
При сплаті процентів за іпотечним житловим кредитом в іноземній валюті сума платежів за такими процентами, здійснених в іноземній валюті, перераховується у гривні за офіційним валютним (обмінним) курсом Національного банку України, що діє на день сплати таких процентів.
Таке право виникає в разі якщо за рахунок іпотечного житлового кредиту будується чи купується житловий будинок (квартира, кімната), визначений платником податку як основне місце його проживання, зокрема згідно з позначкою в паспорті про реєстрацію за місцезнаходженням такого житла.
Крім того, відповідно до пп. 166.3.8 п. 166.3 ст. 166 ПКУ фізична особа – резидент має право включити до податкової знижки суми витрат, які пов’язані із сплатою видатків на будівництво (придбання) доступного житла, визначеного законом, у тому числі на погашення пільгового іпотечного житлового кредиту, наданого на такі цілі, та процентів за ним.
Право на включення до податкової знижки суми, розрахованої відповідно до ст. 175, надається платнику податку за одним іпотечним кредитом протягом 10 послідовних календарних років починаючи з року, в якому:
об’єкт житлової іпотеки придбавається;
збудований об’єкт житлової іпотеки переходить у власність платника податку та починає використовуватися як основне місце проживання.
У разі якщо іпотечний житловий кредит має строк погашення більше ніж 10 календарних років, право на включення частини суми процентів до податкової знижки за новим іпотечним житловим кредитом виникає у платника податку після повного погашення основної суми та процентів попереднього іпотечного житлового кредиту.
Якщо сума одержаного фізичною особою іпотечного житлового кредиту перевищує суму, витрачену на придбання (будівництво) предмета іпотеки, до складу витрат включається сума відсотків, сплачена за користування іпотечним кредитом у частині, витраченій за цільовим призначенням.
Порядок визначення суми процентів, сплачених платником податку за користування іпотечним житловим кредитом з метою нарахування податкової знижки регулюється ст. 175 ПКУ.
Нагадуємо, що для реалізації права на податкову знижку за наслідками 2015 року необхідно заповнити та подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи до 31 грудня включно.

Фізична особа є платником земельного податку з дати державної реєстрації права власності на нерухоме майно
Нікопольська ОДПІ нагадує, що фізична особа – власник нежитлового приміщення (його частини) у багатоквартирному жилому будинку є платником земельного податку з дати державної реєстрації права власності на нерухоме майно.
Відповідно до п.287.8 ст.287 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI (далі – ПКУ) власник нежилого приміщення (його частини) у багатоквартирному жилому будинку сплачує до бюджету податок за площі під такими приміщеннями (їх частинами) з урахуванням пропорційної частки прибудинкової території з дати державної реєстрації права власності на нерухоме майно.
Згідно з пунктом 286.6 статті 286 ПКУ за земельну ділянку, на якій розташована будівля, що перебуває у користуванні кількох юридичних або фізичних осіб, податок нараховується кожному з них пропорційно тій частині площі будівлі, що знаходиться в їх користуванні, з урахуванням прибудинкової території.
Пунктом 286.1 ст.286 ПКУ зазначено, що підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.
Таким чином, фізична особа – власник нежитлового приміщення (його частини) у багатоквартирному жилому будинку є платником земельного податку з дати державної реєстрації права власності на нерухоме майно.

Підприємці мають право здійснювати будь-яку діяльність, яка не заборонена законом
Нікопольська ОДПІ нагадує, що підприємці мають право здійснювати будь-яку діяльність, яка не заборонена законом.
Відповідно до ст. 42 Господарського кодексу України (далі – ГКУ) підприємництво - це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб’єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку.
Згідно зі ст. 42 Конституції України кожен має право на підприємницьку діяльність, яка не заборонена законом.
Перелік видів діяльності, які не має право здійснювати фізична особа – підприємець на загальній системі оподаткування, визначений у ст. 4 Закону України від 7 лютого 1991 року № 698-ХІІ «Про підприємництво» зі змінами та доповненнями.

Зміни до Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість
Нікопольська ОДПІ інформує про те, що з 1 липня 2016 року (дня оприлюднення в «Офіційному віснику України») набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 25.05.2016р. № 503, яким внесено зміни до Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, яке регулюється наказом Мінфіну від 14.11.2014р. № 1130.
Нововведеннями встановлено, що Додаток до реєстраційної заяви платника ПДВ, в якому зазначаються причини реєстрації або критерії, за якими платник відповідає вимогам розділу V Податкового кодексу до контролюючого органу не подається. Також скасовано обов’язок платника щодо подання до заяви про анулювання реєстрації платника ПДВ Додатку, в якому платник вказує причини анулювання реєстрації платника ПДВ.
Нагадуємо, що законодавчі підстави як для реєстрації платника ПДВ, так і для її анулювання, як і раніше, зазначаються безпосередньо у самих заявах у відповідних розділах.

З 1 липня 2016 року змінено декларацію з ПДВ
Нікопольська ОДПІ інформує про те, що з 1 липня 2016 року (дня оприлюднення в «Офіційному віснику України») набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 25.05.2016р. №503, яким внесено зміни до податкової звітності з податку на додану вартість, яка затверджена наказом Мінфіну від 28.01.2016р. № 21.
Оновлено редакцію Додатку 2 «Довідка про суму від’ємного значення звітного (податкового) періоду, яке зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду» та Додатку 3 «Розрахунок суми бюджетного відшкодування» до податкової декларації з податку на додану вартість.
У Додатку 2 сума від’ємного значення ПДВ, що зараховується до складу податкового кредиту наступного періоду відтепер розшифровується лише за періодами виникнення (місяць та рік). Відповідно, інформація стосовно постачальників та оплати за товари чи послуги або до Державного бюджету не відображається. Така інформація відтепер декларуватиметься в таблиці 2, яка з’явилася в оновленому Додатку 3. У разі формування від'ємного значення за рахунок ввезення товарів на митну територію України у графі 2 таблиці 2 зазначається власний індивідуальний податковий номер платника ПДВ. Якщо від’ємне значення виникло внаслідок отримання від нерезидента послуг, місце постачання яких визначено на митній території України там має бути зазначено умовний ІПН "500000000000".
Наступні нововведення теж стосуються додатків до декларації, а саме:
- змінено додаток 5, в якому вказуються розшифровки податкових зобов’язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів – виключено рядки "300000000000" та "500000000000" таблиці 1 та рядок "усього за основною ставкою та ставкою 7 %" таблиці 2.
- суттєвими є зміни до додатку 9 до податкової декларації з податку на додану вартість, в якому сільськогосподарські товаровиробники обраховують питому вагу вартості сільськогосподарських товарів/послуг, поставлених протягом дванадцяти послідовних звітних періодів. Отож, до податкового періоду, за який проводиться обрахунок відтепер включаються дванадцять попередніх послідовних звітних (податкових) періодів сукупно, без урахування поточного звітного періоду.
- також набув редакційних змін додаток 10 до податкової декларації з податку на додану вартість.

Уряд затвердив зміни до Порядку нарахування ЄСВ
Нікопольська ОДПІ нагадує, що постановою КМУ від 24 червня 2016 р. №385 Порядок нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (затверджений постановою КМУ від 02.03.2011 р. № 178) приведено у відповідність до норм законодавства про ЄСВ, що діють з початку нового року. Постанова прийнята на виконання положень Закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році", яким внесено зміни до Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування". Зокрема: єдиний внесок для всіх категорій осіб встановлено в розмірі 22 відсотки бази його нарахування; максимальна величина бази нарахування єдиного внеску змінена із 17 до 25 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб (з 1 травня до 30 листопада - це 36250 грн.).

Якщо у день звільнення не виплатили зарплату: що мають знати працівник та роботодавець
Нікопольська ОДПІ нагадує, що відповідно до норм Кодексу законів про працю роботодавець зобов'язаний у день звільнення видати працівникові належно оформлену трудову книжку і виплатити всі суми, що належать йому від підприємства, установи чи організації. Якщо працівник в день звільнення не працював, то виплату має бути проведено не пізніше наступного дня після пред'явлення звільненим працівником вимоги про розрахунок (статті 47 та 116 Кодексу законів про працю).
Статтею 117 Кодексу законів про працю передбачено відповідальність за затримку розрахунку при звільненні, а саме: у разі невиплати з вини працедавця належних звільненому працівникові сум, за відсутності спору про їх розмір підприємство, установа чи організація повинні виплатити працівникові його середній заробіток за весь час затримки по день фактичного розрахунку.
Отож, якщо звільнений працівник оскаржив у суді затримку розрахунку при звільненні, дохід у вигляді суми середньої заробітної плати на підставі рішення суду нараховується за весь час затримки по день фактичного розрахунку. Такий дохід оподатковується податковим агентом податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18 відсотків та військовим збором - 1,5 відсотка у місяці його фактичного нарахування з відображенням у формі № 1-ДФ за ознакою "127".
Згідно Переліку видів виплат, що здійснюються за рахунок коштів роботодавців, на які не нараховується єдиний внесок, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 22 грудня 2010 року № 1170, відшкодування, нараховані працівникам за час затримки розрахунку при звільненні, не є базою нарахування єдиного внеску.

Уточнюючі зобов’язання з ПДВ: порядок сплати до бюджету
Нікопольська ОДПІ інформує платників про те, що ДФСУ у листі від 25.05.2016 р. №11362/6/99-99-15-03-02-15 надала роз’яснення щодо можливості відображення на електронному рахунку у системі електронного адміністрування ПДВ коштів, сплачених з поточного рахунку платника ПДВ у рахунок погашення податкових зобов'язань з ПДВ, а також штрафу і пені, які виникли у зв'язку з поданням уточнюючого розрахунку до податкової декларації з ПДВ при виявленні ним заниження податкового зобов'язання з ПДВ минулих податкових періодів.
Висновки: сплата платником ПДВ податкових зобов'язань, визначених в уточнюючому розрахунку, поданому за попередні звітні періоди, а також штрафних санкцій за заниження податкових зобов'язань може здійснюватись:
- безпосередньо з поточного банківського рахунку платника;
- з електронного рахунку платника за його заявою, поданою у складі податкової декларації з ПДВ, у сумі, яка перевищує суму, що підлягає перерахуванню до бюджету відповідно до такої поданої декларації.

Помилки попередніх років – як виправити
Нікопольська ОДПІ нагадує порядок виправлення помилок, що містяться у раніше поданій податковій звітності з податку на прибуток.
Насамперед, звертаємо увагу, що згідно норм статті 50 Податкового кодексу України уточнюючий розрахунок до податкової декларації, в якій самостійно виявлено помилку. складається за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку, отож, наразі використовується форма Податкової декларації з податку на прибуток підприємств в редакції наказу Міністерства фінансів України від 20.10.2015р. № 897 ( із змінами).
Виправлення самостійно виявлених помилок за період до 01.01.2015 року здійснюється в окремій уточнюючій декларації або у складі декларації за поточний звітний (податковий) період з поданням Додатка ВП.
Для самостійного виправлення помилок за новою формою декларації за звітні (податкові) періоди до 1 січня 2015 року платники мають право скористатися нормами п. 46.4 статті 46 Податкового кодексу щодо подання доповнення до податкової декларації, яке може бути складено за довільною формою. У такому випадку платник зазначає про цей факт у спеціально відведеному місці податкової декларації, а доповнення до декларації вважатиметься невід'ємною її частиною. В подальшому, таке доповнення буде використано податковою інспекцією при аналізі показників такої декларації.

Яким чином поширюється мораторій на податкові перевірки у 2016 році на фізичних осіб-підприємців?
Нікопольська ОДПІ нагадує, що пунктом 3 розд. ІІ «Прикінцеві положення» Закону України від 28 грудня 2014 року № 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» (далі – Закон) встановлено, що у 2015 та 2016 роках перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб - підприємців (незалежно від системи оподаткування) з обсягом доходу до 20 мільйонів гривень за попередній календарний рік контролюючими органами здійснюються виключно з дозволу Кабінету Міністрів України, за заявкою суб’єкта господарювання щодо його перевірки, згідно з рішенням суду або вимогами Кримінального процесуального кодексу України. Зазначене обмеження не поширюється:
- з 1 січня 2015 року на перевірки суб’єктів господарювання, що ввозять на митну територію України та/або виробляють та/або реалізують підакцизні товари;
- з 1 січня 2015 року на перевірки дотримання норм законодавства з питань наявності ліцензій, повноти нарахування та сплати податку на доходи фізичних осіб, єдиного внеску, відшкодування податку на додану вартість;
- 1 липня 2015 року на перевірки платників єдиного податку другої і третьої (фізичні особи - підприємці) груп, крім тих, які здійснюють діяльність на ринках, продаж товарів у дрібнороздрібній торговельній мережі через засоби пересувної мережі, за винятком платників єдиного податку, визначених п. 28 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, з питань дотримання порядку застосування реєстраторів розрахункових операцій.
Крім того, Законом доповнено п. 78.2 ст.78 ПКУ абзацом другим, згідно з яким контролюючим органам забороняється проводити документальні позапланові перевірки, передбачені п.п. 78.1.1, 78.1.4, 78.1.8, 78.1.11 пункту 78.1 статті 78 ПКУ у разі, якщо питання, що є предметом такої перевірки, були охоплені під час попередніх перевірок платника податків.

Сектор організації роботи

Джерело: guru.ua

Категорії: Новости Днепропетровска Новости Никополя

04.07.2016 10:45