Новини Нікопольськoї ОДПІ

Новини Нікопольськoї ОДПІ
Роман Насіров: ДФС відкрита до пропозицій та конструктивного діалогу з бізнес-спільнотою
«Для ДФС важливо побудувати міцні стосунки з бізнесом та створити ефективний механізм зворотного зв’язку з підприємцями». Про це зазначив Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров під час зустрічі з представниками Європейської Бізнес Асоціації.
Під час виступу очільник відомства наголосив на позитивних результатах проведених реформ у ДФС: «Багато вдалося зробити в напрямі покращення сервісів, наприклад, впроваджено цифрові підписи, діє сервіс «Електронний кабінет платника» та система електронного адміністрування ПДВ».
Роман Насіров наголосив, що «Електронний кабінет платника» є важливим інструментом комунікації та обміну інформацією. Наразі кількість користувачів складає 1 млн., кількість переглянутих сторінок – 3,2 млн. При цьому, за словами Голови ДФС, у службі розраховують на збільшення кількості користувачів сервісу не лише за рахунок юридичних осіб, але й фізичних.
«Серед планів – зробити всі реєстри електронними, запустити електронну акцизну марку, покращити існуючі сервіси. Тому для служби важлива думка експертного середовища та представників бізнесу. Ми відкриті до пропозицій і розглянемо всі практичні рекомендації щодо даного питання», - підкреслив Роман Насіров.
Наприкінці виступу Голова ДФС наголосив на важливості прийняття Верховною Радою законопроекту «Про внесення змін до Митного кодексу України (щодо УЕО та спрощень митних формальностей)».

Роман Насіров взяв участь у засідання Громадської ради при ДФС
Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров взяв участь у засіданні Громадської ради при ДФС, яке відбулося сьогодні, 16 червня.
Під час виступу очільник відомства підкреслив важливість діяльності Громадської ради для фіскальної служби та відзначив її роль у розбудові громадянського суспільства.
Також Роман Насіров розповів про результати роботи служби за січень-травень 2016 року.
За його словами, пріоритетним напрямом роботи ДФС є створення сприятливих умов для платників та подання звітності в електронному вигляді.
«За січень-травень опрацьовано більше 104 млн. звітів, які були надіслані в електронному вигляді. Звітність з єдиного соціального внеску в січні-травні подали в електронному вигляді майже 164 тис осіб. Це 93% від всіх звітів.
Крім того, удосконалено електронний сервіс «Електронний кабінет платника», впроваджено систему електронного адміністрування ПДВ, спрощено процедуру оформлення митних декларацій», - зазначив Голова ДФС.
Щодо міжнародної співпраці, відбуваються переговори стосовно впровадження спільного контролю на пунктах пропуску та обміну інформацією між митними службами.
Він також торкнувся питання надходження платежів до бюджету. За січень-травень поточного року до зведеного бюджету надійшло (сальдо) близько 255 млрд. грн., що 56 млрд. грн. (на 28,2 %) більше січня-травня 2015 року.
«Надходження (сальдо) до загального фонду державного бюджету склали 200,8 млрд. грн. Таким чином планові показники Міністерства фінансів України виконано, додатково забезпечено 11 млрд. гривень», - підкреслив Роман Насіров.

Роман Насіров взяв участь у П’ятому українсько-шведському бізнес-форумі
Про основні завдання, спрямовані на покращення бізнес-середовища, розповів Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров під час П’ятого українсько-шведського бізнес-форуму, який відбувся 13 червня у м. Києві.
«Зусилля ДФС спрямовані на вдосконалення сервісів та боротьбу з корупцією. На даний момент вже зроблено ряд кроків, які привели до позитивних зрушень. Це запровадження Антикорупційної програми, запровадження низки електронних сервісів, спрощення процедур і, як наслідок, зменшення кількості контактів з держслужбовцями та економія часу», - повідомив Голова ДФС.
За його словами, у 2015 році вдалося спростити процес укладання Договору про визнання електронних документів, скоротити з 2-х днів до 2-х годин взяття на облік платників податків в органах ДФС та з 1-го дня до 1-єї години взяття на облік рахунків платників податків відкритих у фінансових установах, а також запровадити новий електронний сервіс «Управління електронними цифровими підписами».
Крім того, вперше в он-лайн режимі через електронний сервіс «Електронний кабінет платника» запроваджено оприлюднення інформації з реєстрів ДФС, впроваджено електронне листування з органами ДФС, надано доступ до особистої інформації та забезпечено можливість користування сервісами системи електронного адміністрування ПДВ (перегляд реєстру операцій та реєстру трансакцій) і системи електронного адміністрування реалізації пального (перегляд реєстру операцій обсягів пального та реєстру сум акцизного податку).
«Для фіскальної служби головне – унеможливити зловживання з боку працівників служби та створити умови для розвитку бізнесу і залучення інвестицій», - наголосив очільник відомства.

Сергій Білан: Податківці повертають до місцевих бюджетів кошти, не сплачені недобросовісними забудовниками
Останнім часом працівники податкової міліції викривають все більше компаній-забудовників, які навмисно не платять пайові внески при будівництві і створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури навколо об'єктів, що зводяться. Про це заявив Перший заступник Голови Державної фіскальної служби України Сергій Білан.
За його словами, зазначені внески повинні надходити до місцевих бюджетів, але в результаті дій недобросовісних забудовників вони зазнають мільйонних збитків.
«Як показує практика, значна частина компаній, які ведуть будівництво, не укладає договори про сплату пайової участі, а надає в Державну архітектурно-будівельну інспекцію і реєстраційну службу підроблені документи про введення об'єктів в експлуатацію та присвоєння поштових адрес, на підставі яких оформляє право власності на побудовані об'єкти нерухомості. Таким чином фактично здійснюється легалізація незаконно побудованих об'єктів, а до місцевого бюджету не надходять кошти у вигляді пайових внесків», - сказав Сергій Білан.
Він підкреслив, що зараз вже встановлено низку забудовників, які свідомо завдали місцевим бюджетам збитків у різних регіонах. Наприклад, у столиці встановлено підприємство, яке при будівництві торгового центру в Святошинському районі не заплатило 2,5 мільйона гривень внесків. У результаті вжитих працівниками податкової міліції заходів, компанія уклала договір з Київською міською державною адміністрацією і зараз зазначений збиток повністю відшкодовано. Ще одна фірма, яка будує житлові будинки, за згаданою вище схемою ухилилася від сплати 15,7 мільйона гривень внесків. За цим фактом відкрито кримінальне провадження та вживається заходів щодо стягнення грошей до місцевого бюджету.
За словами Першого заступника голови ДФС, тільки за останні два тижні відкрито п'ять кримінальних проваджень за фактами таких порушень.
«Проблема, безумовно, має загальнодержавний характер. Але податкова міліція чітко розуміє шляхи її вирішення і вже зараз у взаємодії з Державною архітектурно-будівельною інспекцією України забезпечує реальне наповнення бюджетів регіонів», - наголосив Сергій Білан.

Понад 150,5 тис. клієнтів скористались послугами Акредитованого центру сертифікації ключів ДФС
Протягом січня – травня 2016 року послугами Акредитованого центру сертифікації ключів ДФС скористалося 150 510 клієнтів. У тому числі понад 49,9 тис. юридичних осіб та 100,6 тис. фізичних осіб.
«Клієнти Центру отримують посилені сертифікати відкритих ключів безкоштовно, на відміну від комерційних центрів, де послуги ЕЦП є платними. Крім того, посилені сертифікати відкритих ключів, сформовані Центром, дають змогу звітувати в режимі он-лайн не лише до органів ДФС, а й до органів державної статистики України та Пенсійного фонду України», - зазначив директор Інформаційно-довідкового департаменту ДФС Іван Романов.
За його словами, з початку року Центром сформовано понад 448,1 тис. посилених сертифікатів відкритих ключів. Більшість з них отримали юридичні особи – майже 231,6 тис. Фізичним особам видано майже 216,6 тис. сертифікатів.
На сьогодні Центр обслуговує майже 4,5 млн. посилених сертифікатів відкритих ключів.
Підприємства, установи і організації усіх форм власності, а також фізичні особи мають можливість отримати посилені сертифікати відкритих ключів у 53 пунктах реєстрації користувачів Акредитованого центру сертифікації ключів ДФС по всій території України.

ДФС пропонує платникам податків використовувати електронний сервіс ЗІР
З початку поточного року платники податків майже 1,5 млн. разів скористались інформацією, якою наповнено «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» (ЗІР), що на 34,2 % більше, ніж у січні – травні 2015 року.
«ЗІР - це «живий» інформаційний ресурс, який оновлюється щоденно та містить понад 14 тис. запитань-відповідей, більше 700 письмових консультацій, майже 900 нормативних документів та інформаційних матеріалів з питань оподаткування, митної справи та іншого законодавства контроль за додержанням якого покладено на ДФС», - зазначив директор Інформаційно-довідкового департаменту ДФС Іван Романов.
Так, за його словами, протягом січня – травня 2016 року, у зв’язку зі зміною законодавства, обмежено термін дії по 1 131 запитанню-відповіді та внесено 936 нових редакцій запитань-відповідей.
Загальнодоступним інформаційно-довідковим ресурсом скористатись можна у будь-який зручний час через офіційний веб-портал ДФС (вкладка «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» на рухомому рядку головної сторінки офіційного веб-порталу) або зазначивши повну назву ЗІР в пошуковій системі Інтернет мережі.
За допомогою ЗІР платники податків мають можливість оперативно у будь-який час та у зручній формі ознайомитись із:
відповідями на запитання, в тому числі з якими найчастіше звертаються суб’єкти господарювання та громадяни до ДФС (розділи «Актуальні запитання», «Запитання-відповіді з Бази знань» та «Письмові консультації»);
нормативно-правовими, розпорядчими документами та іншою довідковою інформацією,термінами подання звітності та сплати податків і зборів (розділи «Нормативні та інформаційні документи», «Останні зміни в законодавстві», «Необхідно знати»). Разом з цим, розділ «Інтерактивна мапа» дозволяє користуватися можливістю покрокового пошуку інформаціїза напрямами «Митна справа», «Єдиний соціальний внесок» та «ПДФО».
Крім того, користувачі мережі Інтернет можуть використовувати ЗІР у якості комутатора зв’язку з оператором Контакт-центру ДФС, а саме: на сторінці в розділі ЗІР «Контакт-центр ДФС» розташовано номер телефону: «0-800-501-007», при натисканні на який в комунікаційних пристроях (телефон, планшет) або комп’ютерах, відбувається з’єднання з IVR Контакт-центру ДФС.
ДФС пропонує суб’єктам господарювання та громадянам ознайомитись з функціоналом ЗІР і використовувати його для самостійної орієнтації в інформаційному просторі вимог законодавства, контроль за додержанням якого покладено на органи ДФС.

З початку 2016 року платникам відшкодовано понад 36 млрд. грн. ПДВ
З початку року на рахунки платників (станом на 01.06.2016) відшкодовано податку на додану вартість у розмірі 36 млрд. грн. Це на 68,1%, або на 14,6 млрд. грн. більше, ніж за відповідний період минулого року.
У травні 2016 року на рахунки платників відшкодовано майже 6,7 млрд. грн. ПДВ, що на 34,6%, або 1,7 млрд. грн. перевищує відшкодування цього податку у травні минулого року.
«Відшкодування ПДВ платникам відбувається у нормальному режимі. Заяви про повернення сум бюджетного відшкодування вносяться до відповідного реєстру протягом операційного дня їх отримання у хронологічному порядку. Ці реєстри розміщені на порталі ДФС. До того ж, на сайті Державного казначейства України розміщено перелік платників, яким відшкодовано ПДВ протягом звітного місяця», - зазначив директор Департаменту податків і зборів з юридичних осіб ДФС Олексій Лишенко.
Нагадаємо, що заява на бюджетне відшкодування ПДВ на рахунок платника та в рахунок погашення зобов’язань та боргу по платежах до Державного бюджету подається до 20 числа місяця, наступного за звітнім.
Заява на бюджетне відшкодування у разі відповідності критеріям, визначеним у п.200.19 Податкового кодексу України надходить до першого Реєстру, а у разі не відповідності цим критеріям – до другого Реєстру. Далі триває камеральна перевірка зазначених сум бюджетного відшкодування (до 30 календарних днів), а також, за наявності обставин, визначених п.200.11 Податкового кодексу, – документальна перевірка (до 25 робочих днів). Надалі ДФС протягом 5 робочих днів надає висновок Державному казначейству України, а Казначейство протягом 5 операційних днів перераховує кошти платнику.

Шановні держслужбовці!
Поздоровляємо Вас з професійним святом та бажаємо усіляких гараздів. Нехай Ваша праця на благо нашої держави зміцнює її та створює усі умови для побудови громадянського суспільства. Висловлюємо Вам також велику вдячність за те, що ви стоїте на захисті державних інтересів України, адже саме через Вашу діяльність на державній службі ми маємо сучасну незалежну європейську державу.
З повагою
Начальник Нікопольської ОДПІ
Володимир Джавун

Щиро вітаю Вас з визначним святом – Днем Конституції України!
Бажаю успіхів і плідної праці на благо українського народу. Нехай це свято додасть Вам наснаги і творчих здобутків в ім’я процвітання нашої незалежної Батьківщини.
Від усієї душі зичу Вам міцного здоров’я, довгих років життя, миру та благополуччя, звершення усіх планів заради світлого майбуття рідної України!
З повагою
Начальник Нікопольської ОДПІ
Володимир Джавун

За природні багатства Нікопольського регіону сплачено майже 77 мільйонів гривень
Протягом січня-травня 2016 року за використання природних багатств Нікопольського регіону: землі, надр, водних ресурсів та лісів сплачено 76,9 млн. грн. За словами начальника Нікопольської ОДПІ Володимира Джавуна – це на 20,3 млн. грн. більше, ніж торік.
У загальній сумі сплачених, так званих, ресурсних платежів найбільша доля припадає на плату за землю – 70,6 млн. грн. Наступною за розміром є рентна плата за користування надрами – 5,9 млн. грн. На рентну плату за спеціальне водокористування припадає майже 394 тис. грн. Найнезначнішу суму або 19,5 тис. грн. становить плата за ліс.
Володимир Джавун наголошує, що податкові платежі за використання природних багатств є вагомим джерелом фінансування місцевих громад. Отож у їхній своєчасній сплаті, а також у повноті обліку усіх об’єктів оподаткування, мають бути зацікавлені, насамперед місцеві самоврядці та мешканці громади.

Мешканцям Нікопольського регіону нагадали про необхідність сплати земельного податку
Актуальність зазначеної тематики зумовлена наближенням терміну сплати громадянами земельного податку та орендної плати за землю, що є складовими плати за землю.
Зокрема, перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський повідомив, що платникам до 1 липня 2016 року надсилається податкове повідомлення – рішення про сплату податку. Термін сплати податку – протягом 60 днів з дня вручення такого повідомлення.
Стосовно орендної плати, то її розмір встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою 3 відсотків та не може перевищувати 12 відсотків грошової оцінки.
Крім того, Володимир Малиновський зауважив, що у разі виникнення будь-яких спірних питань, громадяни мають можливість звернутися до фіскальної служби з метою їх урегулювання.
Нікопольська ОДПІ звертає увагу громадян на необхідність своєчасного виконання обов’язку перед державою в частині сплати земельного податку або орендної плати. Адже плата за землю – один із суттєвих резервів наповнення місцевого бюджету. До речі, у минулому році від юридичних та фізичних осіб надходження від плати за землю до бюджетів Нікопольського регіону склали 19,5 відс. від загальної суми надходжень до місцевих бюджетів.

Захист конституційних прав у зверненнях громадян
Можливість громадян брати участь в управлінні державними і громадськими справами, впливати на поліпшення роботи органів державної влади і місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, незалежно від форм власності, для відстоювання своїх прав і законних інтересів та відновлення їх у разі порушення забезпечена Законом України «Про звернення громадян».
З початку 2016 року на розгляд до Нікопольської ОДПІ надійшло 12 письмових звернень громадян. За результатами розгляду всі звернення виконано в термін. Про це повідомила заступник начальника Нікопольської ОДПІ Вікторія Радецька.
Основні питання, що порушують громадяни в зверненнях, стосуються переважно поведінки громадянки та можливого порушення нею громадського порядку, проведення контрольно-перевірочних робіт, ухилення від сплати податків, надання інформації про не використання РРО, адміністрування податків, запрошення до створення ОСББ.

Платники єдиного податку збагатили місцеву скарбницю на 24,3 мільйони гривень
За п’ять місяців 2016 року платники єдиного податку – юридичні та фізичні особи Нікопольського регіону сплатили на 8,5 мільйонів гривень більше, ніж у аналогічному періоді минулого року – повідомила начальник управління податків і зборів з фізичних осіб Нікопольської ОДПІ Юлія Пушко.
Із загальної суми надходжень єдиного податку за січень – травень 2016 року значну суму – майже 13 мільйонів гривень сплачено фізичними особами – підприємцями. Юридичні особи сплатили до місцевого бюджету 6,8 мільйонів гривень єдиного податку. Також, свій внесок в сумі 4,6 мільйони гривень зробили і сільгосптоваровиробники.

Водокористувачі Нікопольської ОДПІ збагатили казну на 787,5 тис. грн.
Водокористувачі Нікопольської ОДПІ за січень місяці поточного року сплатили до зведеного бюджету 787,5 тис. грн. збору за спеціальне водокористування води.
Нагадаємо, що відповідно до п. 255.1 ст. 255 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-IV із змінами та доповненнями платниками рентної плати за спеціальне використання води є водокористувачі - суб’єкти господарювання незалежно від форми власності: юридичні особи, їх філії, відділення, представництва, інші відокремлені підрозділи без утворення юридичної особи (крім бюджетних установ), постійні представництва нерезидентів, а також фізичні особи - підприємці, які використовують воду, отриману шляхом забору води з водних об’єктів (первинні водокористувачі) та/або від первинних або інших водокористувачів (вторинні водокористувачі), та використовують воду для потреб гідроенергетики, водного транспорту і рибництва.
Якщо водокористувачі, які повністю утримуються за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, використовують обсяги води для господарської діяльності, направленої на отримання доходу в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, рентна плата за спеціальне використання води обчислюється на загальних підставах з усього обсягу використаної води з урахуванням обсягу втрат води в їх системах постачання.

До місцевих бюджетів Нікопольського регіону перераховано майже 4 млн. грн. екологічного податку
Суб’єкти господарювання Нікопольського регіону за січень-травень 2016 року перерахували до місцевих бюджетів 3,7 млн. грн. екологічного податку. Разом з тим, у травні платники сплатили 1,7 млн. грн.. цього податку.
Зауважимо, що екологічний податок є основним джерелом фінансування заходів, спрямованих на захист навколишнього середовища та раціональне використання природних ресурсів.
Варто зазначити, що Законом України від 24 грудня 2015 року № 909-VIІI проіндексовано ставки екологічного податку, що діяли у 2015 році. Таким чином індексація ставок екологічного податку для визначення податкових зобов’язань, що виникли з 1 січня 2016 року, така:
1) викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення (крім двоокису вуглецю), на 26,71 відс., а за викиди двоокису вуглецю – на 26,92 відс.;
2) скиди забруднюючих речовин у водні об’єкти – на 26,72 відс.;
3) розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об’єктах – на 25,81-26,81 відс.;
4) утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені) – на 26,7 відс.;
5) тимчасове зберігання радіоактивних відходів їх виробниками понад установлений особливими умовами ліцензії строк – на 26,7 відс..
За податковими зобов’язаннями з екологічного податку, що виникли для виробників електроенергії на теплоелектроцентралях та ТЕС з 1 січня 2016 року ставки податку становлять 100 відс. від ставок, передбачених статтями 243 - 246 Податкового.
Нагадаємо, що суб’єкти господарювання у разі використання автономних систем опалення є платниками екологічного податку за фактичний обсяг забруднюючих речовин, які утворюються і викидаються в атмосферне повітря при згоранні палива (незалежно від наявності дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення), та подають податкову декларацію екологічного податку, починаючи з календарного кварталу, у якому здійснено такі викиди.

Про стан розрахунків з бюджетом
«Електронний кабінет платника податків» – це персональне автоматизоване робоче місце платника, за допомогою якого можна підготувати, заповнити та подати звітність в електронному вигляді та переглянути дані про стан розрахунків з бюджетом (картки особових рахунків) у режимі реального часу.
За допомогою цього сервісу, платник може подавати заяву щодо отримання довідки про відсутність заборгованості та отримувати її в електронному вигляді. Крім цього, можна заздалегідь визначити розмір пені, що буде нарахована після погашення суми боргу.
Для користування цим сервісом необхідно отримати електронний цифровий підпис.

До уваги платників!
На офіційному веб-порталі ДФС України працює модернізований електронний сервіс «Електронний кабінет платника» (далі - ЕКП).
Вхід до оновленого кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.sfs.gov.ua, а також через офіційний веб-портал ДФС.
Сервіс працює у тестовому режимі на базі реальних даних до завершення робіт, пов’язаних з роботою старого кабінету, функція сплати податків, зборів, платежів працює в звичайному режимі.
Модернізований сервіс включає дві функціональні частини:
- відкрита (загальнодоступна);
- приватна (особистий кабінет).
Користуватися функціоналом відкритої частини можна без ідентифікації особи (без використання електронного цифрового підпису).
Через відкриту частину ЕКП доступні такі можливості для платника (громадянина):
Ознайомитись з останніми новинами (нововведеннями) ЕКП;
Скористатися інформацією з реєстрів, що є загальнодоступними:
дані про взяття на облік платників;
реєстр страхувальників;
дані реєстру платників ПДВ;
реєстр платників єдиного податку;
інформація про РРО;
інформація про книги ОРО;
дані реєстру платників акцизного податку з реалізації пального;
реєстр осіб, які здійснюють операції з товарами;
Отримати інформацію про граничні терміни сплати податків, зборів, обов’язкових платежів та подання звітності (податковий календар);
Роздрукувати бланки податкової звітності;
Заповнити Декларацію про майновий стан і доходи фізичних осіб (далі – Декларація), заповнити додатки до Декларації (за необхідності), перерахувати суми внесені до Декларації, завантажити на ПК та роздрукувати;
Отримати контакти та адреси діючих центрів обслуговування платників (ЦОП).
Більш детально дізнатись про роботу модернізованого кабінету можна ознайомившись з інструкцією користувача або переглянувши відеоінструкцію.
При виникненні питань з приводу користування ЕКП звертайтеся за телефоном 0800501007 або на поштову скриньку infozvit@sfs.gov.ua.

До уваги платників податку на додану вартість щодо роботи електронного сервісу «Електронний кабінет платника»!
У рамках адміністрування податку на додану вартість в електронному сервісі «Електронний кабінет платника» (оновлена версія) платники мають можливість:
отримати в режимі он-лайн дані реєстру платників ПДВ;
надіслати в електронному вигляді заявку на реєстрацію платником податку на додану вартість, запит для отримання витягу з реєстру платників ПДВ;
переглянути дані про стан розрахунків з бюджетом;
зареєструвати податкові накладні та/або розрахунок коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;
користуватись сервісами системи «Електронного адміністрування ПДВ» (переглянути проведені операції в системі СЕА ПДВ та отримати інформацію про рух коштів на електронному рахунку).
Переглянути відеоінструкцію з користування ЕКП можна на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням http://sfs.gov.ua.

Антикорупційний сервіс «Пульс»
З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності територіальних органів Фіскальної служби України нагадуємо платникам податків про функціонування антикорупційного сервісу Фіскальної служби України «Пульс», який доступний клієнтам податкової служби та митниці. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.
Ефективний сервіс за гарячою лінією попереджує: труднощі в спілкуванні; некоректне ставлення; перевищення повноважень; неякісне обслуговування; та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.

Внутрішня безпека ГУ ДФС у Дніпропетровській області провела 80 службових розслідувань та перевірок
Протягом січня – травня поточного року управлінням внутрішньої безпеки Головного управління ДФС у Дніпропетровській області проведено 80 службових розслідувань та перевірок, за результатами яких розпочато 23 кримінальних провадження; винесено 31 подання керівникам територіальних підрозділів ГУ ДФС області для вжиття заходів реагування щодо усунення недоліків та притягнення винних осіб до відповідальності; до дисциплінарної відповідальності притягнуто 22 працівника служби.
В ході профілактичних заходів щодо недопущення корупційних проявів з боку працівників ГУ ДФС області, впродовж п’яти місяців 2016 року управлінням внутрішньої безпеки ГУ ДФС у Дніпропетровській області проведено понад 200 лекцій та співбесід з ними та кандидатами на вступ до лав служби.
З метою недопущення на вакантні та керівні посади в органах ДФС осіб, що своїми діями або вчинками можуть дискредитувати імідж служби, у поточному році проведено перевірки 59 кандидатів на працевлаштування. За підсумками перевірок 3 претендентам відмовлено у прийомі на службу.

До уваги платників екологічного податку! Про порядок заповнення податкової звітності
Нікопольська ОДПІ нагадує, що за четвертий квартал 2015 року та наступні податкові періоди платники екологічного податку звітують за новою формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 №715 «Про затвердження форми Податкової декларації екологічного податку», що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 03.09.2015 за №1052/27497 (далі – наказ №715).
Відповідно до пункту 250.1 статті 250 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс) базовий податковий (звітний) період для екологічного податку дорівнює календарному кварталу.
Як повідомила Державна фіскальна служба України, під час попереднього аналізу податкової звітності з екологічного податку за I квартал 2016 року встановлено непоодинокі випадки, в яких мають мicцe методологічні помилки заповнення податкової звітності.
Так, зокрема, платниками під час заповнення додатків до податкової декларації екологічного податку, затвердженої наказом №715 (далі – Декларація), не враховано, що з 1 січня 2016 року Законом України від 24.12.2015 №909-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» збільшено на 26,7% ставки екологічного податку, що діяли у 2015 році.
У багатьох випадках, коли коефіцієнт дорівнює «1», колонка 5 («коефіцієнт») додатка 2 «Розрахунок за скиди забруднюючих речовин безпосередньо у водні об’єкти» та колонки 5 і 6 («коефіцієнти») додатка 3 «Розрахунок за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об’єктах» до Декларації платниками не заповнюються або замість «1» зазначається «0».
У колонці 5 додатка 2, колонках 5 та 6 додатка 3 до Декларації коефіцієнт платниками зазначається інший, ніж передбачено Кодексом, або замість коефіцієнта зазначається ставка податку.
У додатках 1 – 3 до Декларації платниками зазначається не безпосередній код забруднюючої речовини (відходів), а загальний – код групи забруднюючої речовини (відходів), а також код однієї забруднюючої речовини (відходів), а ставка іншої.
Нагадуємо, що невід’ємною частиною Декларації є шість типів додатків:
- додаток 1 «Розрахунок за викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення»;
- додаток 2 «Розрахунок за скиди забруднюючих речовин безпосередньо у водні об’єкти»;
- додаток 3 «Розрахунок за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об’єктах»;
- додаток 4 «Розрахунок за утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені)»;
- додаток 5 «Розрахунок за утворення радіоактивних відходів і сплачується за придбання джерел(а) іонізуючого випромінювання»;
- додаток 6 «Розрахунок за тимчасове зберігання радіоактивних відходів їх виробниками понад установлений особливими умовами ліцензії строк».
Відповідний тип додатка забезпечує обчислення податкового зобов’язання за відповідним видом об’єкта оподаткування – викиди в атмосферне повітря, скиди у водні об’єкти та інші.
За відсутності у платника відповідного виду об’єкта оподаткування тип додатка, у якому обчислюється податкове зобов’язання для такого об’єкта оподаткування, до Декларації не додається.
Таким чином, при заповненні звітності з екологічного податку необхідно дотримуватись порядку заповнення реквізитів звітності та забезпечити їх правильне заповнення, а також застосування затверджених ставок та коефіцієнтів.

На які послуги поширюється спецрежим з ПДВ – роз’яснення ДФСУ
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що ДФСУ у листі від 20.05.2016р. №17612/7/99-99-15-03-02-17 надала детальні роз’яснення щодо порядку відображення у податковій звітності з ПДВ операцій суб'єкта спеціального режиму оподаткування ПДВ з надання іншим сільськогосподарським підприємствам послуг із використанням сільськогосподарської техніки за участю обслуговуючого персоналу, а саме: застосування спеціального режиму оподаткування ПДВ при здійсненні зазначених операцій можливе за умови, що такі послуги:
надаються особою, зареєстрованою як суб'єкт спеціального режиму оподаткування ПДВ;
пов'язані виключно із допоміжною діяльністю у рослинництві, облаштуванні ландшафту;
надаються із використанням власної сільськогосподарської техніки (право власності належить безпосередньо сільськогосподарському підприємству, яке надає послуги), оскільки із переліку сільськогосподарських послуг виключено послуги, придбані у інших осіб.
При цьому сільськогосподарська техніка не може передаватися у фінансову оренду (лізинг).
При дотриманні перерахованих вище умов обсяг постачання таких послуг, що надаються суб'єктом спеціального режиму оподаткування ПДВ іншим сільськогосподарським підприємствам, відображається суб'єктом спеціального режиму оподаткування ПДВ у податковій декларації з ПДВ із позначкою "0121".
Якщо ж зазначені послуги надаються суб'єктом спеціального режиму оподаткування ПДВ суб'єктам господарювання, які не є сільськогосподарськими підприємствами, то їх обсяг відображається суб'єктом спеціального режиму оподаткування ПДВ у податковій декларації з ПДВ із позначкою "0110".

Якщо земельний пай віддали в оренду
Нікопольська ОДПІ нагадує про правила оподаткування податком на доходи фізичних осіб та військовим збором доходу, отриманого фізичною особою від надання в оренду земельного паю юридичній особі.
Оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розділом IV Податкового кодексу України. Відповідно до положень розділу IV Податкового кодексу, до загального оподатковуваного доходу платника податку включається дохід від надання майна в оренду, який оподатковуються податковим агентом під час нарахування (виплати) за ставкою 18 відсотків. Також вказаний дохід є об'єктом оподаткування військовим збором за ставкою 1,5 відсотків об'єкта оподаткування. Об'єкт оподаткування визначається виходячи з розміру орендної плати, зазначеної в договорі оренди, але не менше ніж мінімальна сума орендного платежу, встановлена законодавством з питань оренди землі.
Отож, юридична особа (орендар) при нарахуванні (виплаті) фізичній особі (орендодавцю) доходу у вигляді орендної плати за земельний пай повинна утримати податок на доходи фізичних осіб за ставкою 18 відсотків та військовий збір за ставкою 1,5 відсотка.
Якщо договором оренди передбачено проведення розрахунків за земельний пай у негрошовій формі, наприклад, зерном або цукром у кількісному вимірі, то під час нарахування таких доходів у негрошовій формі базою оподаткування є вартість такого доходу, розрахована за звичайними цінами, правила визначення яких встановлені згідно з Кодексом, помножена на коефіцієнт, який обчислюється за такою формулою К = 100 : (100 - Сп), де К - коефіцієнт; Сп - ставка податку, встановлена для таких доходів на момент їх нарахування.До наведеної формули застосовується діюча у 2016 році ставка податку 18 відсотків (для ставки податку 18 відсотків - коефіцієнт 1,21951).Враховуючи, що вказаний коефіцієнт застосовується для визначення бази оподаткування, тому у разі надання платнику податку доходів у негрошовій формі, суми нарахованого доходу у графах 3а "Сума нарахованого доходу" та 3 "Сума виплаченого доходу" податкового розрахунку за ф.1ДФ відображаються з урахуванням цього коефіцієнта.

Відшкодування ПДВ
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відшкодування ПДВ платникам відбувається у нормальному режимі. Заяви про повернення сум бюджетного відшкодування вносяться до відповідного реєстру протягом операційного дня їх отримання у хронологічному порядку. Ці реєстри розміщені на порталі ДФС. До того ж, на сайті Державного казначейства України розміщено перелік платників, яким відшкодовано ПДВ протягом звітного місяця.
Нагадаємо, що заява на бюджетне відшкодування ПДВ на рахунок платника та в рахунок погашення зобов’язань та боргу по платежах до Державного бюджету подається до 20 числа місяця, наступного за звітнім.
Заява на бюджетне відшкодування у разі відповідності критеріям, визначеним у п.200.19 Податкового кодексу України надходить до першого Реєстру, а у разі не відповідності цим критеріям – до другого Реєстру. Далі триває камеральна перевірка зазначених сум бюджетного відшкодування (до 30 календарних днів), а також, за наявності обставин, визначених п.200.11 Податкового кодексу, – документальна перевірка (до 25 робочих днів). Надалі ДФС протягом 5 робочих днів надає висновок Державному казначейству України, а Казначейство протягом 5 операційних днів перераховує кошти платнику.

Про оприлюднення проекту наказу Міністерства фінансів України про внесення змін до форми Податкової декларації з плати за землю
Нікопольська ОДПІ інформує.
На офіційному веб – порталі Державної фіскальної служби України (www.sfs.gov.ua) у підрозділі «Діяльність / Регуляторна політика / Проекти регуляторних актів / 2016 рік» розміщено проект наказу Міністерства фінансів України «Про внесення змін до форми Податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності), затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 16.06.2015 року №560».
Проект наказу розроблено за результатом практичного застосування форми Податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) (далі – Декларація) для удосконалення порядку її заповнення.
Зокрема, змінено формат внесення дати укладання та реєстрації документів, які засвідчують/підтверджують право власності та/або користування земельними ділянками, реквізити, зазначені у рядках 3 та 4 Декларації, приведені у відповідність до Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 №1588 із змінами, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 29.12.2011 року за №1562/20300. У відповідність до пункту 70.16 статті 70 Податкового кодексу України з внесеними змінами та доповненнями (далі – Кодекс) приведена примітка 5 (у новій редакції Декларації – примітка 6). До колонки 9 Декларації внесено уточнення, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки зазначається за одиницю площі.
Зауваження та пропозиції до проекту наказу можуть надсилатися упродовж одного місяця з дати його оприлюднення на адресу: Державна фіскальна служба України, Департамент податків і зборів з юридичних осіб, Львівська площа, 8, м. Київ, 04655, електронну – vpopova@sfs.gov.ua, до Державної регуляторної служби України на поштову адресу: вул. Арсенальна, 9/11, м. Київ, 01011.

Змінено порядок оподаткування платників ПДВ, які провадять діяльності з постачання вживаних товарів
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 01.06.2016 набрав чинності Закон України від 12.04.2016 №1084-VIII «Про внесення змін до статті 189 Податкового кодексу України щодо стимулювання розвитку ринку вживаних товарів» (далі – Закон №1084).
Законом №1084 внесено зміни до пункту 189.3 статті 189 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ із змінами і доповненнями у частині встановлення окремого порядку оподаткування платників податку на додану вартість, які провадять підприємницьку діяльність з постачання вживаних товарів (комісійну торгівлю).
Зокрема, із зазначеного пункту виключено поняття «однорідні товари» та змінено поняття «вживані транспортні засоби» і «нові транспортні засоби».
Закон №1084 опубліковано у газеті «Голос України» від 13.05.2016 №87.

Щодо виправлення помилок попередніх звітних років
Нікопольська ОДПІ повідомляє.
Відповідно до пункту 50.1 статті 50 Податкового кодексу України з внесеними змінами та доповненнями (далі – Кодекс) у разі, якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених цією статтею), він зобов’язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.
Виправлення самостійно виявлених помилок за період до 01.01.2015 здійснюється у деклараціях окремо за кожен рік, при виправленні самостійно виявлених помилок використовується Податкова декларація з податку на прибуток, яка затверджена наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015 №897, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України від 11.11.2015 за №1415/27860 (далі – Декларація).
Самостійне виправлення помилок здійснюється, як і раніше, шляхом уточнення показників декларації відповідно до статті 50 розділу II Кодексу, а саме: в уточнюючій декларації або у складі декларації за поточний звітний (податковий) період з поданням Додатка ВП.
Якщо самостійне виправлення суми від’ємного значення об’єкта оподаткування за звітні періоди до 1 січня 2015 року здійснюється у звітній Декларації, то виправлена сума від’ємного значення об’єкта оподаткування відображається у рядку 04 таблиці 1 Додатка ВП до Декларації.
Якщо виправлення суми від’ємного значення об’єкта оподаткування за звітні періоди до 1 січня 2015 року здійснюється в уточнюючій Декларації, то виправлена сума від’ємного значення об’єкта оподаткування відображається у рядку 04 уточнюючої Декларації.
При цьому інші показники Додатка ВП до Декларації та уточнюючої Декларації не заповнюються.
Для самостійного виправлення помилок за новою формою за звітні (податкові) періоди до 1 січня 2015 року платники мають право скористатися нормами пункту 46.4 статті 46 розділу II Кодексу щодо подання доповнення до податкової декларації, яке може бути складено за довільною формою та буде використано контролюючим органом при аналізі показників такої декларації. У такому випадку платник зазначає про цей факт у спеціально відведеному місці податкової декларації, а доповнення до декларації вважатиметься невід’ємною її частиною.
(Лист ДФС України від 30.05.2016 №11752/6/99-99-15-02-02-15 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням:
http://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-konsultatsii/konsultatsii-dlya-yuridichnih-osib/68422.html)

Щодо відображення у податковій звітності з податку на прибуток операцій з повернення поворотної фінансової допомоги
Нікопольська ОДПІ повідомляє.
Згідно з підпунктом 134.1.1 пункту 134.1 статті 134 Податкового кодексу України з внесеними змінами та доповненнями (далі – Кодекс) об’єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень розділу ІІІ «Податок на прибуток підприємств» Кодексу.
Поворотна фінансова допомога – сума коштів, що надійшла платнику податків у користування за договором, який не передбачає нарахування відсотків або надання інших видів компенсацій у вигляді плати за користування такими коштами, та є обов’язковою до повернення (підпункт 14.1.257 пункту 14.1 статті 14 Кодексу).
Відповідно до пункту 18 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу за операціями, за якими витрати для цілей оподаткування податком на прибуток до 1 січня 2015 року визначалися за датою перерахування коштів на банківський рахунок або в касу контрагента платника податку, і станом на 1 січня у платника податку була наявна кредиторська заборгованість за такими операціями, при розрахунку об’єкта оподаткування сума коштів, що була перерахована на банківський рахунок або в касу контрагента платника податку після 1 січня 2015 року, зменшує фінансовий результат до оподаткування.
Отже, платник податку на прибуток має право зменшити фінансовий результат до оподаткування на суму поверненої після 01.01.2015 поворотної фінансової допомоги, яку платник податку отримав до 01.01.2015 від осіб, які не є платниками податку на прибуток, та включив до складу доходів при визначенні об’єкта оподаткування податком на прибуток до цієї дати.
Відображення такої різниці здійснюється у рядку 4.2.10 додатка РI «Різниці» до рядка 03 РІ Податкової декларації з податку на прибуток, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015 №897, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України від 11.11.2015 за №1415/27860.
(Лист ДФС України від 30.05.2016 №11752/6/99-99-15-02-02-15 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням:
http://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-konsultatsii/konsultatsii-dlya-yuridichnih-osib/68422.html).

Щодо індексу інфляції у травні 2016 року
За даними Держстату України індекс споживчих цін (індекс інфляції) у травні 2016 року становить 100,1%.

Щодо визначення дати проведення контрольованої операції
Нікопольська ОДПІ повідомляє.
Для цілей нарахування податку на прибуток підприємств контрольованими операціями є (п.п. 39.2.1.1 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Податкового кодексу України):
а) господарські операції, що впливають на об’єкт оподаткування сторін (сторони) таких операцій, що здійснюються платниками податків з пов’язаними особами – нерезидентами;
б) зовнішньоекономічні господарські операції з продажу товарів через комісіонерів – нерезидентів.
Для цілей нарахування податку на прибуток підприємств контрольованими також є господарські операції, що впливають на об’єкт оподаткування платника податків, однією із сторін яких є нерезидент, зареєстрований у державі (на території), що включена до переліку держав (територій), затвердженого Кабінетом Міністрів України (п.п. 39.2.1.2 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу).
У графах 14, 15 розділу «Відомості про контрольовані операції» Звіту про контрольовані операції, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 18.01.2016 №8 «Про затвердження форми та Порядку складання Звіту про контрольовані операції» який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 04.02.2016 за №187/28317, зазначається дата переходу прав власності на товари або дата складення акта або іншого документа, оформленого відповідно до вимог чинного законодавства, який підтверджує виконання робіт або надання послуг.
Тобто датою проведення контрольованої операції є дата переходу прав власності на товар або дата складення акта або іншого документа, який підтверджує виконання робіт або надання послуг.
(Лист ДФС України від 24.05.2016 №11226/6/99-99-15-02-02-15 розміщено на офіційному веб – порталі ДФС України за посиланням http://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-konsultatsii/konsultatsii-dlya-yuridichnih-osib/68439.html).

Внесені зміни щодо оподаткування пенсій
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 1 липня 2016 року набирає чинності Закон України від 02.06.2016 №1411-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо звільнення від оподаткування пенсій» (далі – Закон №1411.
Відповідно до Закону №1411 не оподатковуватимуться податком на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) та військовим збором суми пенсій (включаючи суму їх індексації) або щомісячного довічного грошового утримання, отримуваних платником податку з Пенсійного фонду України чи бюджету, якщо їх розмір не перевищує 10 розмірів прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність (у розрахунку на місяць), встановленого на 1 січня звітного податкового року – у частині такого перевищення.
Статтею 7 Закону України від 25.12.2015 №928-VIII «Про Державний бюджет України на 2016 рік» встановлено прожитковий мінімум у розрахунку на місяць для осіб, які втратили працездатність, з 1 січня 2016 року – 1 074 гривні.
Крім того, відповідно до Закону №1411 з 01.07.2016 ставка ПДФО для оподаткування пенсій складатиме 18% замість 15%.
Таким чином, з 01.07.2016 пенсії, які перевищують 10 740 грн. (1 074 грн. х 10), у частині такого перевищення обкладаються ПДФО за ставкою 18% і військовим збором за ставкою 1,5%.
За цими ж ставками оподатковуються пенсії з іноземних джерел, якщо згідно з міжнародними договорами, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, такі пенсії підлягають оподаткуванню чи не оподатковуються в країні їх виплати.
Зазначені положення не застосовується до пенсій, призначених учасникам бойових дій, інвалідам війни та особам, на яких поширюється чинність статті 10 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».
Закон №1411 опубліковано у газеті «Голос України» від 14.06.2016 №109.

Новації в оподаткуванні нерухомості
Нікопольська ОДПІ повідомляє щодо нововведення в оподаткуванні нерухомості, які діють із 1 січня 2016 року.
Нагадаємо, 24 грудня 2015 року Верховна Рада ухвалила Закон №909, яким внесено зміни в частині податку на нерухоме майно.
Оподатковується як житлова нерухомість (квартира, будинок), так і нежитлова, в тому числі й господарські будівлі (сараї, хліви, гаражі, літні кухні, майстерні, вбиральні, погреби тощо).
Наприклад, якщо у фізичної особи у власності є будинок та гараж із сараєм, податок сплачується з усіх об'єктів: із будинку — за ставкою, встановленою місцевою радою для житлової нерухомості; з гаража та сараю — за ставкою для нежитлової. База оподаткування не змінилась — це загальна площа об'єкта нерухомості, в тому числі його часток.
Пільги для невеликих за площею квартир і будинків залишаються — власники квартир до 60 і будинків до 120 кв. м (або будинків і квартир загальною площею 180 кв. м) не сплачуватимуть податок. Оподатковуватимуться тільки площі понад установлений ліміт.
Наприклад, якщо людина є власником квартири загальною площею 75 кв. м, то вона сплачуватиме податок лише за 15 кв. м. Проте якщо квартира поділена між двома власниками, то пільга в розмірі 60 кв. м застосовується для кожного з них, отже, сплачувати податок не потрібно.
Сільські, селищні, міські та ради об'єднаних територіальних громад на відповідній території мають право встановлювати пільгу з цього податку. Водночас при її наданні для фізичних осіб повинен враховуватись їх майновий стан та рівень доходів
Гранична ставка податку збільшується з двох до трьох відсотків мінімальної заробітної плати за 1 кв. метр об'єкта житлової та/або нежитлової нерухомості (2016 року — 41,34 грн за 1 кв. м). Розмір податку (від 0 до 3%) встановлюватиметься місцевою радою.
Визначено додаткову ставку податку в розмірі 25 тис. грн на рік для квартир площею понад 300 кв. м і будинків площею понад 500 кв. м. Тобто фактично такі об'єкти оподатковуватимуться відсотковою (до 3%) та фіксованою (25 тис. грн) ставками. Приміром, якщо власник має квартиру площею 320 кв. м, на рік він повинен сплатити податок, розрахований таким чином: 320 кв. м мінус 60 кв. м (пільга) помножити на ставку податку, затверджену місцевою радою за 1 кв. м, плюс 25 тис. грн..
Порядок нарахування та строки сплати податку не змінились.
Увага! Фізичні особи у 2016 році сплачуватимуть податок за 2015-й (за ставками та з пільгами, які діяли 2015-го) на підставі податкових повідомлень-рішень, які надсилатимуться контролюючими органами до 1 липня 2016 року. За новими ставками, які почали діяти з 2016-го, податок сплачуватиметься фізичними особами починаючи з 2017 року.
Юридичні особи вже цього року сплачують податок за новими ставками, які діють з 2016-го. Його розрахунок проводиться в декларації, яку необхідно було подати до контролюючих органів до 20 лютого 2016-го.
Термін сплати податку:
фізичним особам — раз на рік (до 28 серпня 2016 року);
юридичним особам — щокварталу (до 30 квітня, 30 липня, 30 жовтня 2016 року, 30 січня 2017-го).

З 1 червня звітність з ЄСВ подається за новим порядком
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що Мінфін наказом від 11.04.2016 № 441 виклав у новій редакції Порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затверджений наказом Мінфіну від 14.04.2015 № 435.
Зауважимо, що новою редакцією Порядку передбачено: якщо страхувальник не подавав звіт за попередній звітний період, то в поточному звітному місяці не допускається відображення сум нарахованого ЄСВ застрахованим особам за попередній звітний період. У такому випадку страхувальник зобов’язаний подати звіт за поточний звітний період і в разі потреби окремо за попередній період.
Звіт за попередній звітний період до 2016 року, який не подавався, подається до органу фіскальної служби за формою, що діяла із 1 травня 2015 року. Такий звіт подається лише один раз за один звітний період.
Наказ від 11.04.2016 № 441 набирає чинності з першого числа місяця, що настає за місяцем його офіційного опублікування, тобто з 1 червня 2016 року.

При продажу у кіосках журналів, листівок та конвертів РРО не застосовується, якщо їх питома вага становить понад 50% загального товарообігу
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що суб’єкти господарювання мають право не застосовувати реєстратори розрахункових операцій та розрахункові книжки при продажу у кіосках, з лотків та розносок газет, журналів та інших видань, листівок, конвертів, знаків поштової оплати, якщо питома вага такої продукції становить понад 50% загального товарообігу.
При цьому обов’язковою умовою є відсутність продажу алкогольних напоїв та підакцизних непродовольчих товарів.
Зазначена норма визначена п.10 ст.9 Закону України від 06.07.1995 № 265/95- ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

Підприємці-спрощенці звільняються від сплати єдиного податку на час відпустки
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що підприємці - платники єдиного податку першої і другої груп, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати єдиного податку протягом одного календарного місяця на рік на час відпустки, а також за період хвороби, підтвердженої копією листка (листків) непрацездатності, якщо вона триває 30 і більше календарних днів. Таке право передбачене п. 295.5 ст. 295 Податкового кодексу України.
Аби скористатися таким правом, підприємцю необхідно подати до територіального органу ДФС заяву у довільній формі з інформацією про період щорічної відпустки або терміни тимчасової втрати працездатності з додаванням копії листка непрацездатності.
Авансові суми єдиного податку, сплачені за період відпустки або лікарняного підлягають зарахуванню в рахунок майбутніх платежів з цього податку за заявою платника єдиного податку.
Звертаємо увагу на те, що законодавством не передбачено звільнення від сплати єдиного внеску на загальнообов‘язкове державне соціальне страхування на період відпустки чи непрацездатності. Тобто, навіть за час відпустки чи тимчасової непрацездатності підприємці - платники єдиного податку першої і другої груп зобов'язані сплачувати єдиний внесок на загальних підставах.

Граничний термін подання звіту з ЄСВ за травень - 21 червня
20 червня 2016 року - вихідний день, тому останнім днем подання Звіту з ЄСВ буде перший після нього робочий день - 21 червня
Наближається термін подання звітності за травень, в тому числі й звіту з ЄСВ (додаток 4). Проте цього місяця граничний термін його подання припадає на вихідний день - 20 червня (переноситься святковий день 19 червня, Трійця).
Згідно з п. 14 розділу ІІ Порядку № 435, якщо останній день строку подання звіту з ЄСВ припадає на вихідний, святковий день або інший неробочий день, то останнім днем подання звіту вважається перший після нього робочий день. Таким чином, останнім днем подання звіту з ЄСВ за травень буде 21 червня.
Звертаємо увагу, що звіт за травень подаємо ще за "старою" формою, затвердженою наказом Мінфіну №435. Звітність за новими формами подаватиметься, починаючи з 01.07.2016 року (див. лист ДФСУ від 30.05.2016 р. №18633/7/99-99-13-02-01-17).

До 1 липня громадяни отримають повідомлення про нарахування земельного податку
Податковий кодекс України визначає плату за землю у складі податку на майно, що належить до місцевих податків. А відтак при визначені розміру податку та наявних пільг необхідно звертатися до рішень місцевих рад про встановлення місцевих податків та зборів.
Нарахування фізичним особам сум земельного податку здійснюється податковими інспекціями, які видають платникові до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення. Громадяни мають сплатити податок протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення через установи банків та поштові відділення. Селяни можуть сплачувати податки і збори через каси сільських (селищних) рад або рад об’єднаних територіальних громад за квитанцією про прийняття податків і зборів (форму якої затверджено наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 № 714 «Про затвердження форми Квитанції про прийняття податків і зборів»).
В аналогічному порядку здійснюється нарахування фізичним особам орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності та визначаються строки її сплати.
Варто зазначити ,що за несвоєчасну сплату податку фізичній особі нараховується штраф та пеня в залежності від кількості днів затримки сплати.
Фізична особа, яка має підстави для отримання пільг щодо сплати земельного податку, повинна надати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки заяву довільної форми про надання пільги та документи, що посвідчують її право на пільгу (посвідчення інваліда першої або другої групи, пенсійне посвідчення (за віком), посвідчення батьків багатодітної сім’ї (які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років), посвідчення «Учасник ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС», посвідчення «Потерпілий від Чорнобильської катастрофи» (1-3 категорія), посвідчення «Учасник бойових дій», посвідчення «Інваліда війни», посвідчення «Учасник війни» тощо).
Якщо фізична особа мешкає в одному населеному пункті, а земельна ділянка (будівля, приміщення) розташована в іншому населеному пункті, то для отримання інформації щодо плати за землю такому платнику необхідно звернутися до ДПІ за місцезнаходженням земельної ділянки.

Обов’язкова реєстрація платником ПДВ
Нікопольська ОДПІ нагадує, що під обов'язкову реєстрацію як платника ПДВ підпадає особа, у якої загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з розділом V ПКУ, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп'ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1 млн грн (без урахування ПДВ).
До загального обсягу операцій з постачання товарів/послуг для цілей реєстрації особи як платника ПДВ належать операції, що підлягають оподаткуванню:
-за основною ставкою ПДВ,
-ставкою 7%,
- нульовою ставкою ПДВ;
- звільнені (умовно звільнені) від оподаткування ПДВ.
При цьому обсяг операцій, що не є об’єктом оподаткування ПДВ, при обрахунку загального обсягу операцій з постачання товарів/послуг не включається.
Для здійснення обов’язкової реєстрації як платника ПДВ особа не пізніше 10 числа календарного місяця, що настає за місяцем, в якому вперше досягнуто зазначеного вище обсягу оподатковуваних операцій з постачання товарів/послуг, повинна подати до контролюючого органу за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) реєстраційну заяву платника ПДВ за формою № 1-ПДВ.
Отже, якщо особа здійснює операції з постачання товарів/послуг на митній території України, які підлягають оподаткуванню, загальний обсяг яких протягом останніх 12 календарних місяців перевищує 1 млн. гривень, то така особа повинна подати до контролюючого органу за своїм місцезнаходженням Заяву і відповідно зареєструватись як платник ПДВ в обов’язковому порядку.
При цьому, якщо особа, яка підлягає обов'язковій реєстрації як платник ПДВ, не подала до контролюючого органу заяву, то вона несе відповідальність за ненарахування або несплату ПДВ на рівні зареєстрованого платника ПДВ без права нарахування податкового кредиту та отримання бюджетного відшкодування податку.

Чи підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб та військовим збором сума допомоги по вагітності та пологах згідно змін в чинному законодавстві?
Відповідно до пп. 165.1.1 п. 165.1 ст. 165 розділу IV ПКУ до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається, зокрема, сума допомоги по вагітності та пологах, яку отримує платник податку з бюджетів та фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування.
Підпунктом 1.7 п.16 підрозділу 10 розділу ХХ ПКУ передбачено, що звільняються від оподаткування військовим збором доходи, що згідно з розділом IV ПКУ не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу фізичних осіб, крім доходів, зазначених у підпунктах 165.1.2, 165.1.18, 165.1.25, 165.1.52 п.165.1 ст.165 ПКУ.
Тобто, враховуючи зазначене, оскільки сума соціальної допомоги по вагітності та пологах, яку отримує платник податку з бюджетів та фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування, не включається до його загального місячного (річного) оподатковуваного доходу, то не оподатковується податком на доходи фізичних осіб, та така сума не підлягає оподаткуванню військовим збором.

Зміни у порядку заповнення податкових накладних
З 01.04.2016 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307 «Про затвердження форми податкової накладної та Порядку заповнення податкової накладної» (далі – Наказ № 1307), зареєстрований в Міністерстві юстиції України 26.01.2016 за № 137/28267, яким скасовано наказ Міністерства фінансів України від 22.09.2014 № 957 «Про затвердження форми податкової накладної та Порядку заповнення податкової накладної», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 13.10.2014 за№ 1235/26012.
Усі податкові накладні підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, та за формою, чинною на день такої реєстрації.
У формі податкової накладної скасовано низку обов’язкових реквізитів (місцезнаходження покупця/продавця, номер телефону, вид цивільно-правового договору, форму розрахунків) та доповнено показниками (коди ставок та коди пільг).
Змінено тип причини з позначкою 01 при складанні податкової накладної, яка не видається отримувачу (покупцю). Для таких операцій введено новий умовний ІПН «100000000000».
Змінено перелік осіб, які зазначають умовний ІПН «200000000000» у рядку «Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця)» податкової накладної.
Введено новий умовний ІПН «600000000000» для окремих операцій.

Сектор організації роботи

Джерело: guru.ua

Категорії: Новости Днепропетровска Новости Никополя

21.06.2016 11:35