Новини Нікопольськoї ОДПІ

Новини Нікопольськoї ОДПІ
Роман Насіров: у 2016 році громадяни задекларували майже 50 млрд. грн. доходу
За результатами кампанії декларування доходів громадян у 2016 році подали декларації про майновий стан і доходи більше, ніж 554 тис. громадян. У порівнянні з попереднім роком кількість поданих декларацій збільшилась на 8%, або на 40 тис. Загальна сума задекларованого доходу становила 49,5 млрд. грн., що на 12% більше показника попереднього року.
Про це повідомив Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров під час прес-конференції 30 травня.
«При цьому дохід понад 1 млн. грн. задекларували 4 684 особи. Таким чином, кількість мільйонерів в Україні за підсумками 2015 року зросла порівняно з попереднім роком на 16%», - зазначив Голова ДФС.
За його словами, найбільша кількість таких громадян обліковується у м. Києві - 2243 особи, Харківській області – 325 осіб та Дніпропетровській – 307 осіб.
«Загальна сума задекларованого мільйонерами доходу становить 24,6 млрд. грн., податкові зобов’язання до сплати по податку на доходи фізичних осіб визначені в сумі 685,4 млн. грн., по військовому збору – 70,8 млн. грн.», - повідомив Роман Насіров.

Роман Насіров: З початку року із незаконного обігу вилучено підакцизної продукції на суму більше 300 млн грн.
«Боротьба з тіньовим бізнесом та корупцією залишається пріоритетним напрямом діяльності ДФС у 2016 році», - зазначив Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров під час прес-конференції 30 травня.
Зокрема, як результат реалізації Антикорупційної програми, за 4 місяці 2016 року за матеріалами підрозділів внутрішньої безпеки ДФС розпочато 195 кримінальних проваджень. До суду надіслано 34 кримінальних провадження, 7 осіб судом вже визнані винними у скоєнні злочинів.
Він також повідомив, що в рамках операції «Акциз – 2016» Податковою міліцією виявлено і ліквідовано 66 підпільних цехів з виготовлення фальсифікованого алкоголю (на 25 більше, ніж за аналогічний період минулого року), 2 цехи з нелегального виробництва спирту (у минулому році взагалі не виявлялись), а також припинено діяльність 12 незаконних виробництв паливно-мастильних матеріалів. Загалом, з початку року із незаконного обігу вилучено підакцизної продукції на суму 302,9 млн. грн.
«Для боротьби з тіньовим бізнесом ми також розробляємо цілий ряд законопроектів з «деофшоризації». В першу чергу, мова йде про конкретний законопроект щодо Контрольованих іноземних компаній (КІК)», - наголосив Роман Насіров.
Серед інших планів на поточний рік, за словами очільника відомства, - приєднання до NCTS, запуск системи з націлювання по вантажам BMO, імплементація інституту уповноваженого економічного оператора (УЕО) та «єдиного вікна», збільшення кількості спільних пунктів пропуску, запровадження митного аташе, завершення реформи Офісу великих платників податків тощо.

Роман Насіров: ДФС працює над покращенням електронних сервісів для платників податків
Про попередні підсумки роботи Державної фіскальної служби України та основні завдання на 2016 рік розповів Голова ДФС Роман Насіров під час прес-конференції 30 травня в Кабінеті Міністрів України.
За словами Романа Насірова, з червня 2015 року розпочато системні реформи ДФС, які було узгоджено з МВФ та ухвалено Урядом. Фактично вони є дорожньою картою у стратегії реформування ДФС на 2 роки.
«Серед основних завдань, які ми ставили перед собою, – це покращення роботи служби та електронізація сервісів», - наголосив Роман Насіров.
Зокрема, вдалося спростити процес укладання Договору про визнання електронних документів та запровадити новий електронний сервіс «Управління ЄЦП» для керівників підприємств, установ та організацій, які надають своїм працівникам право цифрового підпису податкових документів.
«Як результат, сьогодні 96% митних декларацій оформлюється митницями ДФС в електронній формі із застосуванням електронного цифрового підпису. Взяття на облік платників податків в органах ДФС скорочено з 2-х днів до 2-х годин та з 1-го дня до 1-єї години - взяття на облік рахунків платників податків відкритих у фінансових установах», - зауважив Роман Насіров.
Крім того, удосконалено «Електронний кабінет платника» (ЕКП) та Систему електронного адміністрування реалізації пального (СЕАРП).
«Так, наприклад, вперше в он-лайн режимі через «Електронний кабінет платника» впроваджено електронне листування з органами ДФС, оприлюднення інформації з реєстрів ДФС, надано доступ до особистої інформації, а також забезпечено можливість користування сервісами системи електронного адміністрування ПДВ та системи електронного адміністрування реалізації пального», - зазначив очільник відомства.
Голова ДФС підкреслив, що впровадження системи електронного адміністрування ПДВ дозволило виключити махінації з ПДВ та збільшити надходження податку до бюджету.

Олексій Василенко: Ми маємо багато планів щодо вдосконалення єдиної автоматизованої інформаційної системи
Державна фіскальна служба України має досить багато напрацювань щодо вдосконалення роботи єдиної автоматизованої інформаційної системи, яка функціонує на українських митницях. Про це заявив директор департаменту організації митного контролю ДФС Олексій Василенко під час інтерв’ю телеканалу «РАДА».
За його словами, одна з таких ідей вже впроваджена і працює в тестовому режимі – це електронний розподіл митних декларацій.
«Якщо раніше уповноважена посадова особа, наприклад, начальник структурного підрозділу, після отримання декларації здійснював розподіл, скажімо так, у порядку свого розуміння, та сьогодні такого вже немає. Система автоматично розподіляє декларації між посадовими особами та надає відповідним особам їх для оформлення. Тобто фактично виключається фактор впливання саме на розподіл і це важливо», – сказав Олексій Василенко.
Водночас, зазначив він, зараз ще не можна стверджувати, що система працює досконало, оскільки наразі триває дослідний період. Однак за певний час система буде повністю відпрацьована та вдосконалена.
Посадовець також наголосив, що неможливо зробити ідеальний продукт, який би дозволяв повністю контролювати і замінити посадову особу, яка здійснює контроль. Як змінюється система ризиків, так змінюють відповідні підходи ті суб’єкти, які займаються контрабандою та незаконним ввезенням товарів. Тобто процес оновлення ризиків постійний.
«Будь-яка система ризиків, система націлювання, яка впроваджена в світі не може працювати без посадової особи, яка може безпосередньо здійснювати це. Тому основна система ризиків – це професійні знання співробітників, які виконують ці функції вже на місці», – підкреслив Олексій Василенко.
Він також додав, що українська система ризиків отримала відповідну кваліфіковану оцінку європейських експертів. До того ж сьогодні працівники митної служби Німеччини запрошують наших фахівців для обміну досвідом та консультацій для вдосконалення своєї системи.

ДФС перевірила відомості понад півмільйона декларацій на виконання люстраційного закону
Протягом 2014 - 2016 років (станом на 01.05.2016) до органів ДФС надійшло 549 586 запитів про проведення перевірок на виконання закону «Про очищення влади». Про це повідомив заступник директора Департаменту податків і зборів з фізичних осіб ДФС Сергій Назаренко.
«Перевірки достовірності відомостей у деклараціях здійснюються як безпосередньо апаратом ДФС, так і державними податковими інспекціями за місцем проживання особи, стосовно якої проводиться перевірка на підставі отриманого запиту про проведення перевірки та копії декларації. Загалом за результатами таких перевірок ДФС складено 508 102 висновки», - зазначив Сергій Назаренко.
Він наголосив, що ДФС продовжує здійснювати перевірки достовірності відомостей, викладених у деклараціях, на виконання вимог Закону України „Про очищення влади” . За їх результатами складається відповідний висновок.
Такий висновок не пізніше ніж на шестидесятий день з дня початку проходження перевірки надсилається керівнику відповідного органу, до повноважень якого належить звільнення з посади особи, стосовно якої здійснюється перевірка.
Якщо встановлено недостовірність відомостей, вказаних у декларації особи, яку перевіряють, копія такого висновку також надсилається до Міністерства юстиції України.

Працівниками ДФС виявлено понад 39 тис. найманих осіб, які працювали неофіційно
З початку 2016 року органами ДФС під час перевірок суб’єктів господарювання на дотримання норм податкового законодавства порушення при виплаті заробітної плати та інших доходів встановлено в 60,5 відс. підприємців. Про це повідомив директор департаменту податків і зборів з фізичних осіб Павло Дроняк.
За його словами, за результатами перевірок підприємцям донараховано до сплати в бюджет близько 161 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб та близько 36 млн. грн. єдиного внеску.
«ДФС постійно проводить заходи щодо виявлення найманих осіб, які працюють неофіційно. Від таких трудових відносин збитків зазнає не лише державний бюджет, але й сам працівник, оскільки не має соціального захисту. Вжиття практичних заходів дало змогу виявити 39 тис. найманих осіб, праця яких використовувалася роботодавцями без укладання трудових угод, а зарплата виплачувалась без відображення в обліку та сплати до бюджетів належних сум податку та єдиного внеску. За цих працівників роботодавці сплатили до бюджету понад 14 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб та близько 11 млн. грн. єдиного внеску», – зазначив Павло Дроняк.
У ході проведення комплексу контрольно-перевірочних заходів виявлено понад 17 тис. громадян, які здійснювали підприємницьку діяльність без державної реєстрації. До бюджету додатково сплачено понад 6 млн. грн. податків.
Завдяки спільним заходам ДФС та органів місцевої влади у поточному році рівень виплати заробітної плати своїм працівникам підвищили 5 тис. суб’єктів господарювання. Бюджет додатково отримав 4,6 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб.

Сільгоспвиробниками сплачено до бюджету 1 млрд. грн. ПДВ
У першому кварталі поточного року сільгоспвиробниками задекларовано та сплачено 1,7 млрд. грн. податку на додану вартість, з них до бюджету надійшло 1 млрд. грн., а 760 млн. грн. перераховано на спеціальні рахунки. Про такі результати запровадження нової схеми адміністрування спецрежиму ПДВ повідомив директор департаменту податків і зборів з юридичних осіб ДФС Олексій Лишенко в інтерв’ю «Агропорталу».
За його словами, держава вже має фіскальний ефект від спецрежиму ПДВ.
Посадовець також зазначив, що порівняно з аналогічним періодом минулого року скоротилися суми коштів, акумульованих на спецрахунках: з 4,5 млрд. грн. у І кварталі 2015 року до 1,7 млрд. грн. – з початку 2016 року.
«Зараз механізм перерахування коштів на спецрахунок і в бюджет робиться через електронну систему адміністрування ПДВ. Ми її ще будемо удосконалювати, але ця система ефективна. Можливості використання "схем" у зв'язку з впровадженням електронної системи адміністрування зменшилися», - зауважив Олексій Лишенко.
Також зменшення акумульованих на спецрахунках сум пов’язано зі скороченням задекларованих обсягів поставок сільськогосподарської продукції та з більш відповідальним ставленням аграріїв до документування придбаних товарів та послуг для формування податкового кредиту з ПДВ. «До того ж, знизилася привабливість для інших компаній використовувати спецрежим з метою мінімізації податкових зобов'язань зі сплати ПДВ. Адже по зерну 85% ПДВ йде в бюджет, у фермера залишається лише 15%», - підкреслив Олексій Лишенко.

Профілактичні заходи щодо недопущення корупційних дій працівниками органів ДФС у Дніпропетровській області
Днями, в Інформаційному агентстві "Мост-Днепр" відбулася прес - конференція "Профілактичні заходи щодо недопущення корупційних дій працівниками органів ДФС у Дніпропетровській області".
У прес-конференції взяв участь старший оперуповноважений з особливо важливих справ управління внутрішньої безпеки ГУ ДФС у Дніпропетровській області Павло Хороших.
Даючи характеристику виявлених корупційних дій, що здійснюються співробітниками фіскальної служби Дніпропетровського регіону, Павло Хороших зазначив, що з початку року управлінням внутрішньої безпеки Головного управління ДФС у Дніпропетровській області проведено 69 службових розслідувань та перевірок.
За матеріалами управління внутрішньої безпеки ГУ ДФС у Дніпропетровській області розпочато 20 кримінальних проваджень у відношенні працівників фіскальної служби; винесено 29 подань керівникам територіальних підрозділів ГУ ДФС області для вжиття заходів реагування щодо усунення недоліків та притягнення винних осіб до відповідальності; до дисциплінарної відповідальності притягнуто 19 працівників територіальних підрозділів ГУ ДФС області.
З метою недопущення фактів прийому на роботу в органи Державної фіскальної служби осіб, що своїми діями або вчинками можуть дискредитувати імідж служби, перевірено 59 кандидатів на працевлаштування. Відмовлено у призначенні 3 претендентам.
ГУ ДФС у Дніпропетровській області приділяє особливу увагу саме профілактичним діям щодо недопущення корупції в лавах співробітників ДФС.
Ефективним механізмом такої профілактики є Антикорупційний сервіс Державної фіскальної служби „Пульс” - гаряча телефонна лінія, за якою по телефону (044) 284-00-07 громадяни та суб’єкти господарювання мають можливість повідомити про неправомірні дії або бездіяльність працівників ДФС, про можливі корупційні дії з їхнього боку.
Сервіс працює за принципом зворотного зв'язку - оператори не тільки приймають звернення, але і повідомляють про результати розгляду та вжиті заходи. Лінія працює цілодобово.

Протягом чотирьох місяців поточного року центри обслуговування платників Дніпропетровщини надали 86,6 тисяч адмінпослуг
На сьогодні 37 Центрів обслуговування платників Головного управління ДФС у Дніпропетровській області надають 24 види адміністративних послуг. Впродовж січня – квітня 2016 року ЦОПами області надано 86,6 тисяч таких послуг.
Серед них найбільш запитуваною залишається послуга з видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків. У звітній період було надано майже 40 тисяч цих послуг.
Також користуються попитом суб`єктів господарювання послуги з реєстрації книг обліку розрахункових операцій та видачі довідки про подану декларацію про майновий стан і доходи. Так, за чотири місяці 2016 року Центрами обслуговування платників Дніпропетровського регіону було надано понад 8,2 тисяч послуг з реєстрації книг обліку розрахункових операцій та майже 7,3 тисяч зазначених довідок.
Нагадуємо, що окрім отримання адміністративних, консультативних та інформаційних послуг, відвідувачі Центрів обслуговування платників мають можливість подати податкову звітність та одержати ключі електронного цифрового підпису.

За 5 місяців поточного року до місцевих бюджетів Нікопольського регіону надійшло 308,1 млн. грн. податків та зборів
Як повідомив начальник Нікопольської ОДПІ Володимир Джавун, це майже на 75 млн. грн. більше ніж за січень-травень 2015 року. Темп росту збору платежів склав 132,1 відсоток.
У травні до місцевих бюджетів зібрано 65,8 млн. грн. платежів. При цьому, цьогорічні травневі надходження до місцевих бюджетів перевищили минулорічні (травень 2015 року) на 15,1 млн. гривень.
Основним джерелом наповнення бюджетів місцевих громад залишається податок на доходи фізичних осіб. За січень-травень 2016 року його надійшло 179,9 млн. грн., у тому числі, за травень – 38,4 млн. гривень.
Саме тому, в Нікопольській ОДПІ особливу увагу приділяють роботі, направленій на легалізацію заробітної плати. Адже виплата найманим працівникам «білої» зарплатні є запорукою стабільних надходжень податку на доходи фізичних осіб. Що в свою чергу сприяє виконанню соціальних урядових та регіональних програм.

Роботодавці Нікопольського регіону сплатили 151,4 мільйони гривень ЄСВ
За січень-квітень 2016 року платники єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, які перебувають на обліку в інспекції, перерахували 151,4 млн. грн. ЄСВ. Зокрема, у травні вони сплатили 30,7 млн. гривень.
За словами першого заступника начальника Нікопольської ОДПІ Володимира Малиновського, переважна більшість цих надходжень направлена від роботодавців, які виплачували заробітну плату, винагороди за договорами цивільно-правового характеру, допомогу з тимчасової непрацездатності, а також від фізичних осіб-підприємців.
Нагадаємо, що з травня 2016 року в Україні зріс рівень прожиткового мінімуму і мінімальної зарплати. Тому з 1 травня розмір мінімального страхового внеску становить 319 гривень.

Увага! Центр обслуговування платників Нікопольської ОДПІ змінив режим роботи
Як повідомила заступник начальника Нікопольської ОДПІ Вікторія Радецька, з 1 червня 2016 року в роботі Центру обслуговування платників встановлено новий режим роботи, зокрема:
– з понеділка по четвер – з 9 год. 00 хв. до 18 год. 00 хв.;
– у п’ятницю – з 9 год. 00 хв. до 16 год. 45 хв.;
– у суботу – з 9 год. 00 хв. до 13 год. 00 хв.;
– обідня перерва – з 13 год. 00 хв. до 13 год. 45 хв.

Видача картки платника податків – найбільш запитувана послуга серед платників Нікопольського регіону
Як повідомила заступник начальника Нікопольської ОДПІ Вікторія Радецька, в Нікопольському регіоні найбільш запитуваною адміністративною послугою є послуга з видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина його реєстраційного номера з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків. Станом на 01.06.2016 року таких послуг надано 3,6 тис. Це майже 55,8 відсотків від загальної кількості адміністративних послуг.
Загалом впродовж січня-травня 2016 року Центрами обслуговування платників Нікопольської ОДПІ було надано 6,5 тис. адміністративних послуг.
Додамо, для зручності платників кожна послуга має інформаційну картку, в якій зазначено інформацію про суб’єкта, що надає адміністративну послугу, нормативно-правові акти, які це регламентують, та умови її отримання. Так, зокрема, з інформаційної картки платники можуть дізнатися про перелік документів, необхідних для отримання довідки, порядок та спосіб їх подання, термін її видачі, способи отримання результату тощо.

Підприємець - платник єдиного податку 2-ї групи може надавати послуги тільки платникам єдиного податку та/або населенню
Як повідомила начальник управління податків і зборів з фізичних осіб Нікопольської ОДПІ Юлія Пушко, станом на 01.06.2016 зареєстровано 2 736 платників єдиного податку 2-ї групи в Нікопольському регіоні.
Тож, нагадуємо, що другу групу єдиного податку мають право обрати фізичні особи - підприємці, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво та/або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства, за умови, що протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв:
- не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 10 осіб,
- обсяг доходу не перевищує 1,5 млн. гривень.
Якщо підприємець - платник єдиного податку у господарських відносинах з іншим суб'єктом господарювання, який не є платником єдиного податку, відповідно до умов договору виступає як виконавець послуг, такий підприємець не може обрати другу групу платників єдиного податку.
У разі недотримання платником єдиного податку 2-ї групи зазначеного обмеження, він зобов'язаний перейти на загальну систему оподаткування з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому здійснювалася заборонена діяльність.

До 1 липня платники Нікопольського регіону отримають повідомлення про сплату земельного податку
Жителі сільських територій можуть сплатити визначену суму земельного податку через касу сільських чи селищних рад, - звертають увагу фахівці Нікопольської ОДПІ.
Відповідно до п. 57.5 ст. 57 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) фізичні особи – платники податків повинні сплачувати податки і збори, що встановлені ПКУ, через установи банків та поштові відділення.
Разом з тим, п. 287.5 ст. 287 ПКУ встановлено, що фізичними особами у сільській та селищній місцевості земельний податок може сплачуватися через каси сільських (селищних) рад або рад об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, за квитанцією про приймання податкових платежів. Форма квитанції встановлюється у порядку, передбаченому ст. 46 ПКУ.
Форму квитанції про прийняття податків і зборів, що може використовуватись фізичними особами у сільській (селищній) місцевості для сплати податків і зборів, у тому числі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, через каси сільських (селищних) рад, затверджено наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 №714 «Про затвердження форми Квитанції про прийняття податків і зборів».
Нагадаємо, що згідно з п.286.5 ст.286 ПКУ нарахування фізичним особам сум земельного податку проводиться контролюючими органами, які видають платникові до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку, а сплачується такий податок фізичними особами протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення (п.287.5 ст.287 ПКУ).
Зауважимо, що фізичні особи несуть відповідальність за своєчасне та повне погашення нарахованого узгодженого грошового зобов’язання з плати за землю, таким чином, якщо вони протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення не сплачують узгоджену суму грошового зобов’язання, такі платники податків притягуються до відповідальності у вигляді штрафу у розмірах, встановлених ст.126 ПКУ.
Зволікати зі сплатою земельного податку не варто, - наголошують в Нікопольській ОДПІ. На суму податкового зобов’язання з плати за землю, не сплаченого протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення, нараховується пеня у порядку, визначеному ст.129 ПКУ.

Антикорупційний сервіс «Пульс»
З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності територіальних органів Фіскальної служби України нагадуємо платникам податків про функціонування антикорупційного сервісу Фіскальної служби України «Пульс», який доступний клієнтам податкової служби та митниці. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.
Ефективний сервіс за гарячою лінією попереджує: труднощі в спілкуванні; некоректне ставлення; перевищення повноважень; неякісне обслуговування; та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.

Актуально для усіх платників податків: щодо електронних сервісів ДФС!
Нікопольська ОДПІ нагадує, що Державною фіскальною службою України (далі – ДФС) здійснена модернізація електронних сервісів на офіційному веб-порталі ДФС.
Відтепер інформацією з реєстрів ДФС, які є загальнодоступними, можна скористатись у режимі реального часу.
Електронні сервіси «Дані про взяття на облік платників», «Дані реєстру платників ПДВ», «Реєстр платників єдиного податку», «Реєстр страхувальників», «Інформація про РРО» та «Інформація про книги ОРО», «Дані реєстру платників акцизного податку з реалізації пального», «Реєстр осіб, які здійснюють операції з товарами» розміщенні у режимі «Інформація з реєстрів» відкритої частини електронного сервісу «Електронний кабінет платника» (оновлена версія), а також у вкладці «Інформація з реєстрів» у меню електронних сервісів на головній сторінці веб-порталу ДФС.

Про стан розрахунків з бюджетом
«Електронний кабінет платника податків» – це персональне автоматизоване робоче місце платника, за допомогою якого можна підготувати, заповнити та подати звітність в електронному вигляді та переглянути дані про стан розрахунків з бюджетом (картки особових рахунків) у режимі реального часу.
За допомогою цього сервісу, платник може подавати заяву щодо отримання довідки про відсутність заборгованості та отримувати її в електронному вигляді. Крім цього, можна заздалегідь визначити розмір пені, що буде нарахована після погашення суми боргу.
Для користування цим сервісом необхідно отримати електронний цифровий підпис.

Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс
З метою якісного обслуговування платників податків та забезпечення умов для швидкого та комфортного процесу адміністрування податків на офіційному веб-порталі ДФС України запроваджено 14 сервісів, якими сьогодні користуються більшість платників податків. Одним з них є загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс (далі - «ЗІР»).
Робота «ЗІР» направлена на забезпечення платників податків своєчасною, достовірною і повною довідковою інформацією. Інформаційне наповнення «ЗІР» здійснюється на підставі функціональних повноважень органів ДФС, з урахуванням результатів всебічного аналізу інформації про потреби клієнтів, які звертаються до Контакт-центру та, з метою мінімалізації витрат часу представників бізнесу на спілкування з державою.
Сервіс забезпечує можливість пошуку інформації по певному податку, напрямку діяльності, у т.ч. з використанням ключових слів, шляхом перегляду за певні періоди інформації, при цьому не лише по запитаннях-відповідях, розміщених в Базі знань, але і по відповідях на письмові звернення, які були надані з використання Бази знань, назвах нормативних та інформаційних документів, а в перспективі запровадження інтерактивних посилань на взаємопов’язані документи.
Більш детально про роботу «ЗІР» можна дізнатися на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням: zir.sfs.gov.ua.

Щодо відображення показників діяльності у звітності по контрольованих операціях
Нікопольська ОДПІ інформує, що Державною фіскальною службою України надано лист від 01.06.16 №18899/7/99-99-14-01-02-17 з питань трансфертного ціноутворення та коректного відображання показників діяльності у поданій до контролюючих органів звітності по контрольованих операціях.
З набранням чинності наказом Міністерства фінансів України від 18.01.2016 №8 «Про затвердження форми та Порядку складання Звіту про контрольовані операції», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 04.02.2016 за №187/28317 (далі – наказ №8), втратив чинність наказ Міністерства доходів і зборів України від 11.12.2013 №669 «Про затвердження форми та Порядку складання Звіту про контрольовані операції» (далі – наказ №669).
У зв'язку з цим звіт про контрольовані операції, здійснені платниками податків починаючи з 01.01.2015, заповнюється та подається за оновленою формою та в Порядку, затвердженим наказом №8.
Водночас ДФС забезпечено такі можливості для платників податків, які здійснювали контрольовані операції у 2013 та 2014 роках:
подання уточнюючих звітів про контрольовані операції за 2013 та 2014 звітні роки за формою, затвердженою наказом №669;
виконання вимог ч. 2 п 120.3 ст. 120 Податкового кодексу України щодо обов’язку подання звіту у разі застосування штрафних санкцій за його неподання у встановлений строк.
Разом з цим повідомляємо, що використання електронних форм звітності, заповнених відповідно до форми та Порядку, затверджених наказом №669 можливе виключно для звітних періодів 2013 та 2014 років.

Щодо застосування третьої групи спрощеної системи оподаткування суб’єктом господарювання, який здійснює видобуток корисних копалин
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що правові засади застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності, а також справляння єдиного податку, встановлені главою1 розділу XIV «Спеціальні податкові режими» Податкового кодексу України (далі – Кодекс).
Спрощена система оподаткування, обліку та звітності - особливий механізм справляння податків і зборів, що встановлює заміну сплати окремих податків і зборів, встановлених п. 297.1 ст. 297 Кодексу, на сплату єдиного податку в порядку та на умовах, визначених главою 1 розділу XIV Кодексу, з одночасним веденням спрощеного обліку та звітності (п. 291.2 ст. 291 Кодексу).
Юридична особа чи фізична особа - підприємець може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає вимогам, встановленим главою 1 розділу XIV Кодексу, та реєструється платником єдиного податку в порядку, визначеному главою 1 розділу XIV Кодексу (п. 291.3 ст. 291 Кодексу).
Слід зазначити, що п. 291.5 ст. 291 Кодексу визначені види діяльності, у разі здійснення яких юридичні особи не можуть бути платниками єдиного податку третьої групи.
Зокрема, не можуть бути платниками єдиного податку третьої суб'єкти господарювання (юридичні особи), які здійснюють видобуток, реалізацію корисних копалин, крім реалізації корисних копалин місцевого значення (п.п. 5 п.п. 291.5.1 п. 291.5 ст. 291 Кодексу). Тобто, юридична особа, яка здійснює видобуток корисних копалин (незалежно від їх приналежності до загальнодержавного або місцевого значення), не може бути платником єдиного податку третьої групи. (Лист ДФС України від 27.05.2016 № 11675/6/99-95-42-01-15 розміщено на офіційному веб – порталі ДФС України за посиланням http://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-konsultatsii/konsultatsii-dlya-yuridichnih-osib/68362.html).

Щодо незастосування до платників податку на прибуток підприємств за наслідками діяльності у 2015 році штрафних (фінансових) санкцій
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до п. 31 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – Кодекс) за наслідками діяльності у 2015 році штрафні (фінансові) санкції до платників податку на прибуток підприємств за порушення порядку обчислення, правильності заповнення податкових декларацій з податку на прибуток підприємств та повноти його сплати не застосовуються.
Зокрема штрафні санкції не застосовуються у таких випадках:
- у разі якщо платник податків у порядку, встановленому п. 50.1 ст. 50 Кодексу, виправляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації з податку на прибуток за 2015 рік шляхом подання уточнюючого розрахунку, чи таке виправлення здійснює у поточній декларації, штрафні санкції на суму заниженого зобов’язання з податку на прибуток, передбачені абзацами 3–5 п. 50.1 ст. 50 та п. 120.2 ст. 120 Кодексу;
- у разі якщо контролюючий орган виявляє за результатами перевірки заниження податкового зобов’язання з податку на прибуток у декларації за 2015 рік, штраф, передбачений п. 123.1 ст.123 Кодексу.
При цьому у разі несвоєчасної подачі податкової декларації з податку на прибуток підприємств за 2015 рік у терміни, передбачені п.п. 49.18.2 п. 49.18. та п. 49.19 ст. 49 Кодексу, або якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання у декларації за 2015 рік протягом строків, визначених Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності, передбаченої п. 120.1 ст. 120 та п. 126.1 ст. 126 Кодексу відповідно.

Підстава для видачі довідки про внесення місць зберігання алкогольних напоїв або тютюнових виробів до Єдиного державного реєстру та документи, які необхідно надати для отримання зазначеної довідки
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової та роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами регламентує Закон України від 19.12.1995 №481/95-ВР “Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів” ( із змінами та доповненнями).
Відповідно до статті 15 Закону України №481 зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів здійснюється в місцях зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, внесених до Єдиного реєстру, незалежно від того, кому належить таке місце зберігання, або того, за заявою якого суб’єкта господарювання таке місце зберігання було внесено до Єдиного реєстру.
Внесення даних до Єдиного реєстру проводиться на підставі заяви суб’єкта господарювання з обов’язковим зазначенням місцезнаходження місця зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів.
До заяви додаються нотаріально засвідчена копія ліцензії на відповідний вид діяльності, виданої заявнику, та документ, що підтверджує право користування цим приміщенням.
Таким чином, підставою для видачі довідки про внесення місць зберігання до Єдиного реєстру є наявність у суб’єкта господарювання ліцензії на торгівлю алкогольними напоями або тютюновими виробами.

Щодо оподаткування суми коштів, вартості товарів (робіт, послуг), безоплатно перерахованих (переданих) до благодійної організації
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до п.п.140.5.9 п. 140.5 ст.140 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), фінансовий результат податкового (звітного) періоду збільшується на суму коштів або вартості товарів, виконаних робіт, наданих послуг, безоплатно перерахованих (переданих) протягом звітного (податкового) року неприбутковим організаціям, які на дату перерахування коштів, передачі товарів, робіт, послуг відповідали умовам, визначеним п.133.4 ст.133 Кодексу, у розмірі, що перевищує 4 відсотки оподатковуваного прибутку попереднього звітного року.
При цьому згідно з п.п.133.4.6 п.133.4 ст.133 Кодексу до неприбуткових організацій, що не є платниками податку на прибуток підприємств, зокрема, може бути віднесена благодійна організація, яка одночасно відповідає вимогам п.133.4 ст.133 Кодексу, а саме:
- утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації;
- установчі документи якої містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов'язаних з ними осіб;
- установчі документи якої передбачають передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету у разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення). Положення цього абзацу не поширюється на об'єднання та асоціації об'єднань співвласників багатоквартирних будинків;
- внесена контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій.
При цьому доходи (прибутки) неприбуткової організації використовуються виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами.

Щодо нарахування єдиного внеску у випадку, якщо найманий працівник відпрацював неповний місяць та звільнився
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно частини п’ятої ст. 8 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями у разі якщо база нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі - ЄВ) не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід, сума ЄВ розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та ставки ЄВ.
Умовою застосування зазначеної норми є перебування найманого працівника у трудових відносинах повний календарний місяць або відпрацювання всіх робочих днів звітного місяця.
У разі звільнення або прийняття працівника на основне місце роботи протягом місяця, в якому нарахована заробітна плата за відпрацьований час не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, сума ЄВ розраховується з фактично нарахованої заробітної плати незалежно від її розміру.

Про зниження облікової ставки
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що Правління Національного банку України прийняло Рішення від 26 травня 2016 року № 25-рш "Про регулювання грошово-кредитного ринку" про зниження облікової ставки до 18% річних з 27 травня 2016 року.
Нагадаємо, з 22 квітня була встановлена облікова ставка 19%.

Терміни для сплати ПДВ на електронний рахунок у разі анулювання реєстрації платника ПДВ
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що суми ПДВ, зазначені в декларації з ПДВ, що подана особою за наслідками останнього звітного (податкового) періоду, перераховуються Казначейством до бюджету з електронного рахунка платника податку не пізніше останнього дня строку, встановленого для самостійної сплати податкових зобов’язань.
При цьому, якщо залишок коштів на електронному рахунку недостатній для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов’язань, то особа, реєстрація платника ПДВ якої анулювано, зобов’язана протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку для подання податкової декларації, перерахувати з власного поточного рахунка на електронний рахунок необхідну суму коштів незалежно від того, залишатиметься особа зареєстрованою як платник цього податку на день сплати такої суми чи ні. Також при анулюванні реєстрації платника ПДВ необхідно пам'ятати, що повторно зареєстрована платником ПДВ особа є платником ПДВ з нової дати реєстрації її платником ПДВ. Таким чином, вона не має права на складання та реєстрацію в ЄРПН розрахунків коригування до податкових накладних, складених до анулювання її попередньої реєстрації платником ПДВ.

Податкові зобов’язання за поданими деклараціями про доходи необхідно сплатити до 1 серпня
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що згідно з нормами Податкового кодексу України (далі – ПКУ), кожна фізична особа, яка задекларувала доходи, отримані протягом минулого року, зобов’язана самостійно до 1 серпня сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену в поданій нею податковій декларації (п. 179.7 ст. 179 ПКУ).
Отже, податкові зобов’язання зі спати податку на доходи фізосіб та військового збору необхідно сплатити не пізніше 31 липня 2016 року.

Обладнали автомобіль газовою установкою – маєте право на податкову знижку!
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що громадяни, які у минулому році переобладнали свій власний транспортний засіб з використанням у вигляді палива моторного сумішевого, біоетанолу, біодизелю, стиснутого або скрапленого газу, інших видів біопалива, мають право включити до податкової знижки суму фактично сплачених коштів на таке переобладнання.
Переобладнання підтверджується сертифікатом відповідності та свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу. Понесені витрати враховуються відповідно платіжним та розрахунковим документам, зокрема квитанціям, фіскальним або товарним чекам, прибутковим касовим ордерам, копіям договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У зазначених документах обов'язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання).
Для отримання податкової знижки необхідно заповнити та подати Декларацію про майновий стан і доходи за 2015 рік до податкової інспекції за місцем проживання (реєстрації в паспорті) до кінця поточного року.

Визначення земельного податку з співвласників багатоквартирного житлового будинку
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до ст. 269 Податкового кодексу України платниками земельного податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі.
З дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю. Власник нежилого приміщення (його частини) у багатоквартирному жилому будинку сплачує до бюджету податок за площі під такими приміщеннями (їх частинами) з урахуванням пропорційної частки прибудинкової території з дати державної реєстрації права власності на нерухоме майно. Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру, який містить сукупність відомостей і документів про місце розташування та правовий режим земельних ділянок, їх оцінку, класифікацію земель, кількісну та якісну характеристики, розподіл серед власників землі та землекористувачів.
Юридичним особам, які не оформили відповідно до законодавства право власності або користування землею, необхідно звернутися до органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування для оформлення та реєстрації відповідних прав на такі земельні ділянки.

Для здійснення роздрібної торгівлі пивом суб’єкту господарювання необхідна ліцензія
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) або тютюновими виробами може здійснюватися суб’єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій.
З 1 липня 2015 року ліцензуванню підлягає діяльність з виробництва, імпорту, експорту, оптової та роздрібної торгівлі пивом на загальних підставах, передбачених для алкогольних напоїв.
Отже, суб’єктам господарювання, які здійснюють роздрібну торгівлю пивом, необхідно отримати ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями.
Крім того, така діяльність повинна здійснюватися виключно у місцях торгівлі визначених Статтею 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» № 481 від 19.12.95 року із змінами та доповненнями, в тому числі через спеціалізовані підприємства, фірмові, спеціалізовані відділи (секції) підприємств з універсальним асортиментом продовольчих товарів, а також заклади ресторанного господарства, без обмеження торговельної площі.
Також суб’єкти господарювання, які здійснюють роздрібну торгівлю пивом, при розрахунках готівкою зобов’язані застосовувати належним чином зареєстровані касові апарати з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій.

Виправлення підприємцем на загальній системі оподаткування помилок в Книзі обліку доходів та витрат
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що фізичні особи - підприємці зобов’язані вести Книгу обліку доходів і витрат та мати підтверджуючі документи щодо походження товару.
Книга ведеться за вибором платника податку в паперовому або електронному вигляді.
Внесення виправлень до Книги підприємцем на загальній системі оподаткування, який веде облік доходів у паперовому вигляді, здійснюється шляхом закреслення помилкового запису та внесення нового, який засвідчується підписом.
У Книзі в електронному вигляді допускається виправлення помилок або коригування шляхом доповнення рядка, в якому відображається від’ємне або позитивне значення.
Книга зберігається у підприємця на загальній системі оподаткування протягом трьох років після закінчення звітного періоду, в якому здійснено останній запис.
Дані Книги заповнюються у гривнях з копійками та використовуються підприємцем на загальній системі оподаткування для заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи.
Порядок ведення Книги фізичними особами – підприємцями на загальній системі оподаткування встановлений наказом Міндоходів від 16.09.2013 № 481.

Змінено заяви про державну реєстрацію юридичних осіб, підприємців та громадських формувань
Міністерством юстиції України внесено зміни до форм заяв у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (наказ від 06.05.2016 р. № 1327/5 "Про затвердження Змін до форм заяв у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань").
Наказом №1327/5 також затверджено:
- заяву про державну реєстрацію припинення відокремленого підрозділу юридичної особи;
- заяву про державну реєстрацію змін до відомостей про відокремлений підрозділ юридичної особи, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань.
Наказ набирає чинності через 10 днів з дня його офіційного опублікування (опубліковано в Офіційному віснику України від 24.05.2016 року №38), тобто з 04.06.2016 року.

Платники податку на прибуток при нарахуванні та використанні забезпечення на оплату відпусток фінансовий результат не коригують
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що об'єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток, який визначається шляхом коригування фінансового результату до оподаткування, визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці.
Таке коригування на різниці здійснюють підприємства з річним доходом за останній річний звітний період, визначеним за правилами бухгалтерського обліку, що перевищує 20 млн. гривень.
До різниць належить, зокрема, коригування фінансового результату до оподаткування на суму витрат на формування резервів і забезпечень для відшкодування наступних (майбутніх) витрат, сформованих відповідно до національних П(С) БО або міжнародних стандартів фінансової звітності.
Однак для забезпечення на відпустки та інші виплати, пов'язані з оплатою праці найманих працівників підприємства зроблено виняток.
Отже, операції із забезпечення на виплату відпусток, які відображаються у бухгалтерському обліку, і як наслідок, впливають на суму податку на прибуток, не підлягають коригуванню на різниці в податковому обліку.
Зазначена норма передбачена пп. 134.1.1 ст. 134 та пп. 139.1.1; пп.139.1.2 ст. 139 Податкового кодексу України.

Якщо житло здається в оренду, податок на нерухоме майно сплачується без застосування пільг
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.
Пунктом 266.4 ст. 266 Податкового кодексу України передбачено пільги зі сплати податку.
Водночас, пільги з податку, що сплачується на відповідній території з об'єктів житлової нерухомості, для фізичних осіб не надаються на об'єкти оподаткування, що використовуються їх власниками з метою одержання доходів (здаються в оренду, лізинг, позичку, використовуються у підприємницькій діяльності).
Якщо фізична особа – власник об’єкта житлової нерухомості протягом кількох місяців звітного року здавала об’єкт житлової нерухомості в оренду, пільга зі сплати податку на такий об’єкт не застосовується починаючи з того місяця, в якому фактично об’єкт здавався в оренду та до кінця місяця, в якому припинено здачу в оренду такого об’єкта.
Для проведення звірки даних, зокрема, щодо об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку, права на користування пільгою зі сплати податку, фізична особа має право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем проживання (реєстрації).

Зміни в оподаткуванні вживаних автівок
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що з 1 червня 2016 року у зв’язку з його опублікуванням у газеті «Голос України» від 13.05.2016р. № 87 набере чинності Закон України від 12.04.2016р. №1084-VIII «Про внесення змін до статті 189 Податкового кодексу України щодо стимулювання розвитку ринку вживаних товарів».
Вказаним Законом вносяться зміни до п. 189.3 ст. 189 Податкового кодексу, який встановлює окремий порядок оподаткування платників ПДВ, які провадять підприємницьку діяльність з постачання вживаних товарів (комісійну торгівлю).
Здебільшого зміни стосуються представників бізнесу, які продають вживані транспортні засоби, що прийняті за договорами комісії. Нововведення виключають поняття «однорідні товари» та змінюють терміни «нові транспортні засоби», та «вживані товари», які застосовуються для цілей V Розділу Податкового кодексу. Звертаємо увагу, що з 1 червня 2016р. новим транспортним засобом буде вважатися транспортний засіб, що вперше реєструється в Україні відповідно до законодавства, не був зареєстрований в інших державах та при цьому має загальний наземний пробіг до 6000 кілометрів. Відповідно, вживаними товарами вважатимуться товари, що були в користуванні не менше року та придатні для подальшого користування у незмінному стані чи після ремонту, а також транспортні засоби, які не підпадають під визначення нового транспортного засобу.

Дохід від надання в оренду земельного паю оподатковується
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розділом IV Податкового кодексу України.
До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається дохід від надання майна в лізинг, оренду або суборенду (строкове володіння та/або користування), визначений у порядку, встановленому п. 170.1 ст. 170 Кодексу (п.п. 164.2.5 п. 164.2 ст. 164 Кодексу).
Податковим агентом платника податку - орендодавця щодо його доходу від надання в оренду земельної ділянки сільськогосподарського призначення, земельної частки (паю), майнового паю є орендар.
При цьому об’єкт оподаткування визначається виходячи з розміру орендної плати, зазначеної в договорі оренди, але не менше, ніж мінімальна сума орендного платежу, встановлена законодавством з питань оренди землі, та оподатковується за ставкою 18 відсотків. Таким чином, юридична особа (орендар) при нарахуванні (виплаті) фізичній особі (орендодавцю) доходу у вигляді орендної плати, повинна утримати податок на доходи фізичних осіб за ставкою 18 відсотків.

Щодо нових форм звітності для платників єдиного внеску
Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що звітність за травень 2016 року подається у червні 2016 року за формами звітності, затвердженими наказом Мінфіну № 435.
Звітність за новими формами, затвердженими наказом № 435 у редакції наказу № 441, подаватиметься платниками єдиного внеску починаючи з 01.07.2016.
(Роз’яснення ДФС України від 30.05.16 № 18633/7/99-99-13-02-01-17).

Сектор організації роботи

Джерело: guru.ua

Категорії: Новости Днепропетровска Новости Никополя

06.06.2016 10:22