Новини Нікопольськoї ОДПІ

Новини Нікопольськoї ОДПІ
Роман Насіров: Для боротьби з контрабандою потрібно об’єднати зусилля всіх органів влади
Боротьба з контрабандою залишається одним із найбільших викликів для фіскальної служби. Про це повідомив Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров під час робочого візиту до Одеської області.
«Було досить багато зроблено для того, щоб нарешті зупинити контрабанду. Однак для повного вирішення цієї проблеми замало дій лише прикордонної чи фіскальної служб. Для ефективної протидії митним правопорушенням потрібно об’єднати зусилля всіх органів влади, особливо правоохоронних», - зазначив очільник відомства.
Він висловив сподівання, що до кінця травня на кордоні та пунктах пропуску почнуть працювати мобільні бригади - спільні мобільні групи, які будуть складатися з працівників фіскальної служби, прикордонників та Національної поліції.
Крім того, на думку Голови ДФС, для протидії контрабанді та боротьби з митними правопорушеннями необхідно об’єднати зусилля і з місцевої владою. Особливо це стосується таких регіонів, як Волинська і Закарпатська області на заході України та Одеська, Херсонська і Миколаївська на півдні.
«Ми очікуємо на повну підтримку місцевої влади у боротьбі з контрабандою та митними правопорушеннями», - підкреслив Роман Насіров.

Митницями ДФС порушено більше 19 тисяч справ про порушення митних правил, - Роман Насіров
«За останній рік фіскальною службою України здійснено важливі кроки для запобігання виникненню митних правопорушень. Налагоджено співпрацю з низкою іноземних країн: здійснюється обмін інформацією з країнами ЄС у рамках проекту Twinning та з Республікою Білорусь — у рамках проекту PRINEX. Постійно проводиться аналітично-пошукова робота щодо запобігання та виявлення порушень на митниці. Автоматизована система аналізу та управління ризиками (АСАУР) здійснює оцінку ймовірності недотримання законодавства, у тому числі при визначенні митної вартості товарів», - заявив Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров.
Він зазначив, що за травень 2015 року - квітень 2016 року шляхом здійснення заходів щодо запобігання митним правопорушенням митницями ДФС порушено більше 19 тисяч справ про порушення митних правил на загальну суму майже 2 млрд гривень.
При цьому більше всього справ порушено у Львівській (3924), Волинський (2456), Закарпатський (2251) та Чернівецькій (1651) областях. «Тільки у цих регіонах складено більше 10 тисяч протоколів на суму близько 180 млн гривень», - зауважив очільник відомства.

Юрій Шеремет: ДФС проведено більше тисячі службових перевірок та розслідувань
«Пріоритетом діяльності ДФС є виявлення та ліквідація масштабних корупційних схем щодо мінімізації податкових і митних платежів за участі службових осіб та відшкодування заподіяних державі збитків», - зазначив начальник Головного управління внутрішньої безпеки Державної фіскальної служби України Юрій Шеремет.
Він повідомив, що за 4 місяці 2016 року за матеріалами підрозділів внутрішньої безпеки розпочато 195 кримінальних проваджень. З них за фактами хабарництва розпочато 32 провадження (податкова сфера – 19; митна сфера – 9; податкова міліція – 4) та за фактами зловживання владою з боку працівників органів ДФС - 92 провадження.
«Про підозру у вчиненні злочинів у сфері службової діяльності повідомлено 56 особам, у тому числі 29 - за одержання неправомірної вигоди. Це майже в 2,5 рази більше у порівнянні з аналогічним періодом 2015 року», - підкреслив Юрій Шеремет.
За його словами, на даний момент до суду надіслано 34 кримінальних провадження, 7 осіб судом вже визнані винними у скоєнні злочинів.
Крім того, за матеріалами підрозділів внутрішньої безпеки складено та направлено до суду 15 протоколів за скоєння правопорушень, пов'язаних з корупцією, за якими до адміністративної відповідальності судом притягнуто 11 осіб.
«Для з’ясування причин і обставин вчинення посадовими особами фіскальної служби правопорушень у сфері службової діяльності проведено 1170 службових перевірок та розслідувань. За їх результатами до дисциплінарної відповідальності притягнуто 196 осіб і звільнено 79 осіб», - наголосив начальник ГУВБ.
«Заходом профілактики корупційних ризиків є проведення співбесід з кандидатами на роботу ДФС із застосуванням так званих «детекторів брехні». Результати таких досліджень враховуються при призначенні та переведенні працівників», - додав Юрій Шеремет.
Як результат, не погоджено призначення на посади 22 особи, що відносяться до номенклатури Голови ДФС, в діях яких виявлено схильність до можливої участі у вчиненні корупційних правопорушень, а також 15 осіб, що відносяться до номенклатури територіальних підрозділів.

Українські спеціалісти вивчатимуть міжнародний досвід боротьби з корупцією
ДФС має намір співпрацювати з Міжнародною академією з боротьби проти корупції. Про це повідомила начальник Управління міжнародних зв’язків Зінаїда Кукіна. «Попередня домовленість про співробітництво була досягнута під час робочого візиту до Відня. Під час зустрічі обговорили можливість підписання меморандуму про співпрацю між Академією та нашими навчальними закладами. Академія практикує універсальний підхід до проблеми корупції. Це означає, що випускники матимуть достатньо теоретичних знань про корупцію та практичних навичок боротьби з нею» - наголосила Зінаїда Кукіна.
Представників Академії зацікавила можливість обміну досвідом з вищими навчальними та науковими закладами, які підпорядковані ДФС зазначила начальник Управління. Академія – це міжнародний проект. Вона створена за підтримки 51 країни. Серед засновників представлені країни всіх континентів.
Міжнародна академія з боротьби проти корупції була створена за ініціативи генерального секретаря ООН Пан Гі Муна у Відні. Її завдання – науково-практична підготовка майбутніх борців з корупцією. Академію створювали за підтримки Управління ООН з боротьби з наркотиками та злочинністю, австрійського уряду та Європейського антикорупційного бюро.
Студенти Академії - судді, слідчі та поліцейські з усього світу. Окрім них, фінансисти, бізнесмени та політики вивчатимуть, як виникає організована злочинність та хабарництво. Головна мета навчання – поєднати теоретичний та практичний аспекти боротьби з корупцією.

ДФС працює над приєднанням до угоди про автоматичний обмін інформацією
За весь минулий рік Державна фіскальна служба України опрацювала майже 2000 запитів в рамках обміну податковою інформацією з іноземними колегами. Про це повідомила начальник Управління міжнародних зв’язків Зінаїда Кукіна.
«У рамках боротьби з розмиванням податкової бази та ухиленням від оподаткування актуальним стало питання запровадження автоматичного обміну інформацією (AEOI). Ми плануємо приєднатися до цього процесу вже найближчим часом, адже без AEOI боротьба з податковим шахрайством та оптимізацією просто неможлива», - підкреслила Зінаїда Кукіна.
За її словами, наразі ДФС фіналізує звіт Глобального форуму ОЕСР (The Global Forum on Transparency and Exchange of Information for Tax Purposes) з тим, щоб мати можливість приєднатися до Багатосторонньої угоди про автоматичний обмін інформацією.
Учасниками Угоди вже є 82 країни, серед яких Кіпр, Британські Віргінські острови, Беліз, Бермуди та ін. країни, з яких потенційно можна буде отримувати всю необхідну податкову інформацію, яка наразі майже недоступна.

Митницями ДФС до правоохоронних органів направлено 480 повідомлень про виявлення ознак кримінальних правопорушень
«Митницями ДФС постійно проводиться он-лайн моніторинг найбільш ризикових зовнішньоекономічних операцій та потоків. Найбільш розповсюдженими чинниками, що негативно впливають на сплату митних платежів, є ввезення так званих «товарів прикриття», недостовірне декларування вагових та якісних показників, а також заниження митної вартості. Завдяки такому аналізу, тільки з початку року митницями ДФС порушено понад 7 тис. справ про порушення митних правил на 640 млн. гривень», – повідомив заступник директора департаменту – начальник відділу взаємної адміністративної допомоги Департаменту боротьби з митними правопорушеннями ДФС Олексій Сівірін.
За його словами, у майже 3 тис. з цих порушених справ вилучено предмети правопорушень на суму 189 млн. грн. Зокрема, вилучено промислових товарів на суму 71,8 млн. грн., продовольчих товарів – на 11,8 млн., грн., валюти – 94 млн. грн., транспортних засобів – на 11 млн. грн.
З початку 2016 року митницями ДФС розглянуто 3396 справ про порушення митних правил та застосовано адміністративне стягнення у вигляді штрафу на суму понад 307,6 млн. грн. «З цієї суми вже стягнуто та перераховано до державного бюджету понад 6,9 млн. грн.», - зазначив Олексій Сівірін.
На розгляд до суду митницями ДФС передано 2847 справ про порушення митних правил на суму понад 412,5 млн. грн. За результатами розгляду справ судом прийнято рішення про конфіскацію безпосередніх предметів правопорушень на суму понад 131 млн. грн. та накладено штрафів на суму понад 117 млн. грн.
«Крім того, митницями ДФС до правоохоронних органів направлено 480 повідомлень про виявлення ознак кримінальних правопорушень», - зауважив Олексій Сівірін.

Дніпропетровські місцеві бюджети отримали від ліцензування алкогольних напоїв та тютюнових виробів 22,5 млн. грн.
За чотири місяці поточного року казна Дніпропетровської області поповнилася на 22 мільйони 453 тисячі гривень від плати за ліцензії на право торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами, що на 7 мільйонів 102 тисячі гривень більше фактичних надходжень січня – квітня 2015 року. Про це повідомив начальник управління контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів ГУ ДФС у Дніпропетровській області Денис Дегтярьов.
«Станом на перше травня 2016 року на території Дніпропетровського регіону діє 12 тисяч ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами, з них: 6,6 тисяч ліцензій - на алкоголь та 5,4 тисячі - на тютюн.
В той же час, впродовж січня – квітня 2016 року Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області призупинено дію 707 ліцензій за несвоєчасну сплату чергового платежу, анульовано 571 ліцензія, з яких 11 - за порушення законодавства в частини продажу неповнолітнім особам алкогольних (7 ліцензій) та тютюнових товарів (4 ліцензії)», - зазначив Денис Дегтярьов.

Більше 16 млн. гривень військового збору від жителів Нікопольського регіону до бюджету
Зазначена сума надійшла з початку року. Про це повідомив перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський.
Зокрема у квітні сума збору склала 4,4 млн. грн. До зрівняння, у квітні минулого року військового збору надійшло 4,2 млн. грн.
Разом з тим, Володимир Малиновський звертається до усіх роботодавців регіону, які виплачують своїм працівникам «сіру» заробітну плату і таким чином занижують військовий збір, своєчасно і в повному обсязі сплачувати відрахування з реальних заробітків працівників.
Нагадаємо, що платниками військового збору є фізичні особи – резиденти та нерезиденти, які отримують доходи в Україні. Відповідальними за нарахування військового збору до бюджету є роботодавці, що нараховують доходи у вигляді заробітної плати на користь платника податків.

Сума задекларованого ПДФО мешканцями Нікопольського регіону склала 4,3 млн. гривень
Під час проведення деклараційної кампанії мешканці Нікопольського регіону подали до ДПІ за місцем реєстрації 3 804 декларації про доходи. Громадянами самостійно нараховано податкові зобов’язання по податку на доходи фізичних осіб до сплати в сумі 4,3 млн. грн. та військового збору майже 1 млн. грн. - інформує начальник управління податків і зборів з фізичних осіб Нікопольської ОДПІ Юлія Пушко.
Начальник управління подякувала громадян за відповідальне ставлення до виконання свого конституційного обов’язку та нагадала, що отримати податкову знижку за понесені витрати 2015 року можна ще до кінця року.

На покращення екології платники податків Нікопольщини сплатили 2,6 млн. грн. екологічного податку
Більша частина екологічного податку наповнює місцевий бюджет. За чотири місяці 2016 року у місцеві скарбниці Нікопольського регіону надійшло 2,1 млн. грн. цього податку.
Решту – 521,5 тис. грн. отримав державний бюджет.
Нагадуємо, що екологічний податок справляється суб’єктами господарювання, які здійснюють викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, скиди забруднюючих речовини безпосередньо у водні об’єкти, розміщення відходів (крім розміщення окремих видів (класів) відходів як вторинної сировини, що розміщуються на власних територіях (об’єктах) суб’єктів господарювання) та інші процеси, пов’язані із нанесенням шкоди довкіллю.
Ставки екологічного податку визначені у листі ДФС України від 16.03.2016 №9027/7/99-99-15-04-02-17 «Про визначення ставок екологічного податку за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення».

З початку року органами ДФС Дніпропетровщини встановлено 60 порушень законодавства, що регулює обіг підакцизних товарів
Протягом січня - квітня 2016 року працівниками ГУ ДФС у Дніпропетровській області проведено 111 перевірок суб’єктів господарювання з питань дотримання діючого законодавства щодо регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів.
В ході проведених перевірок встановлено 60 порушень законодавства, що регулює обіг підакцизних товарів, з яких 20 - за безліцензійну торгівлю підакцизними товарами. Загалом, за результатами проведених перевірок донараховано 306 мільйонів 262 тисячі грн.
Крім того, протягом чотирьох місяців поточного року вилучено з незаконного обігу товарів підакцизної групи на загальну суму 5,3 мільйони гривень.
На Дніпропетровщині плата за землю поповнила місцеві бюджети більш як на мільярд гривень
Впродовж чотирьох місяців 2016 року власники та орендарі земельних ділянок Дніпропетровської області поповнили місцеві бюджети на 1 мільярд 030 мільйонів гривень. Це на 296,2 мільйонів гривень, або на 40,4% більше, ніж за січень – квітень 2015 року.
При цьому 972,9 млн. грн. сплачено юридичними особами і 57,3 млн. грн. – фізичними особами. Фактичні показники чотирьох місяців минулого року перевищено юридичними особами на 283,6 млн. грн., фізичними особами – на 12,6 млн. грн.
Нагадаємо, плата за землю включає в себе два види обов’язкових платежів – земельний податок та орендну плату. Перший сплачують власники землі та землекористувачі, другий – орендарі земельних ділянок, як фізичні, так і юридичні особи.

За 4 місяці 2016 року платники Дніпропетровської області поповнили місцеві бюджети на 4,7 мільярдів гривень
Це на 1 мільярд 039 млн. грн., або на 28 відсотків більше, ніж за січень - квітень минулого року.
Як і торік, головним джерелом наповнення місцевої казни Дніпропетровського регіону залишається податок на доходи фізичних осіб. З початку року цього податку мобілізовано 2 млрд. 451 млн. грн., що на 40,6% більше, ніж у відповідному періоді минулого року.
Від землевласників та землекористувачів надійшло 1 млрд. 030 млн. грн. плати за землю, що на 40,4% більше фактичних надходжень січня – квітня 2015 року. Спрощенці сплатили єдиного податку майже 422 млн. грн., що на 70,4% більше минулорічних надходжень.

На Дніпропетровщині викрито підпільний цех з виробництва алкогольної продукції
Співробітниками податкової міліції Дніпропетровської області в ході проведення операції „Акциз-2016” та розслідування кримінального провадження, зареєстрованого за ч.2 ст.204 КК України, в м. Дніпропетровську викрито діяльність підпільного цеху з незаконного виробництва та розливу винної і іншої алкогольної продукції під власною торговою маркою. Продукція реалізовувалась по всій території України через мережу Інтернет та торгівельну мережу в м. Дніпропетровську.
У ході проведених обшуків за місцем розташування підпільного виробництва та торгівельної мережі вилучено 2,6 тис. літрів алкогольної продукції та обладнання загальною орієнтовною вартістю 632 тис. гривень.
Слідчі дії тривають.

Під час обшуку комерційного підприємства на Дніпропетровщині вилучено 305 тис грн. та 42 тис. тенге
Співробітниками податкової міліції Дніпропетровської області під час розслідування кримінального провадження, зареєстрованого за ст.212 КК України за фактом ухилення від сплати податків посадовими особами комерційного підприємства, проведено 5 обшуків за адресами розташування офісних приміщень, виробничих потужностей і місць проживання фігурантів провадження.
Під час обшуків виявлено та вилучено 305 тис. гривень і 42 тис. тенге (Казахстан) готівкою, комп’ютерну техніку та фінансово-бухгалтерську документацію.
Слідчі дії тривають.

Внутрішня безпека ГУ ДФС у Дніпропетровській області провела 69 службових розслідувань та перевірок
Впродовж січня - квітня 2016 року управлінням внутрішньої безпеки Головного управління ДФС у Дніпропетровській області проведено 69 службових розслідувань та перевірок.
За матеріалами управління внутрішньої безпеки ГУ ДФС у Дніпропетровській області розпочато 18 кримінальних проваджень у відношенні працівників фіскальної служби; винесено 29 подань керівникам територіальних підрозділів ГУ ДФС області для вжиття заходів реагування щодо усунення недоліків та притягнення винних осіб до відповідальності; до дисциплінарної відповідальності притягнуто 19 працівників територіальних підрозділів ГУ ДФС області.
З метою недопущення фактів прийому на роботу в органи Державної фіскальної служби осіб, що своїми діями або вчинками можуть дискредитувати імідж служби, перевірено 59 кандидатів на працевлаштування. Відмовлено у призначенні 3 претендентам.

Антикорупційний сервіс «Пульс»
З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності територіальних органів Фіскальної служби України нагадуємо платникам податків про функціонування антикорупційного сервісу Фіскальної служби України «Пульс», який доступний клієнтам податкової служби та митниці. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.
Ефективний сервіс за гарячою лінією попереджує: труднощі в спілкуванні; некоректне ставлення; перевищення повноважень; неякісне обслуговування; та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.

У «Електронного кабінету платника» понад 195 тис. користувачів
Кількість зареєстрованих користувачів оновленої версії електронного сервісу ДФС «Електронний кабінет платника» (станом на 13.05.2016) становить 195 555, переглянутих сторінок - 1 595 555.
Сьогодні користувачам «Електронного кабінету платника» (ЕКП) надано можливість:
- на безоплатній основі працювати в ЕКП в режимі 24/7/365;
- дистанційно спілкуватися з органами ДФС;
- отримувати потрібну інформацію в режимі реального часу;
- економити свій час не відвідуючи орган ДФС;
- сплатити податки (для фізичних осіб).
Найпопулярніший серед користувачів сервіс відкритої частини «Електронного кабінету платника» – інформація з реєстрів ДФС (дані про взяття на облік платників; дані реєстру платників ПДВ; дані реєстру страхувальників; дані реєстру платників єдиного податку; інформація про РРО; інформація про книги РРО; дані реєстру платників акцизного податку з реалізації пального; реєстр осіб, які здійснюють операції з товарами).
Найпопулярніші сервіси в особистому кабінеті (закрита частина) «Електронного кабінету платника» - це Листування з ДФС, Стан розрахунків з бюджетом, СЕА ПДВ та СЕА РП.
Завдяки сервісу «Листування з ДФС» платники мають можливість направити в електронному вигляді листа до органу ДФС, після реєстрації листа в органі ДФС отримати інформацію про вхідний номер і дату, та, за результатами розгляду, отримати відповідь.
За допомогою сервісу «Стан розрахунків з бюджетом» платники можуть переглянути дані щодо розрахунків з бюджетом за останні 2 роки, сплатити податки, збори, платежі (для фізичних осіб).
Користувачі сервісів «СЕА ПДВ» та «СЕА РП» мають можливість переглянути проведені операції в системі СЕА ПДВ/СЕА РП та отримати інформацію про рух коштів на електронному рахунку.
Крім того, в Електронному кабінеті платники мають можливість надіслати запит на отримання інформації, заяву на реєстрацію платником окремих податків, отримати відповідь, зареєструвати податкові накладні та/або розрахунок коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, скористатися іншими електронними сервісами та отримати корисну інформацію.
У рамках компаній декларування доходів громадян та електронного декларування доходів державних службовців фізичним особам через електронний сервіс «Електронний кабінет платника» надано можливість дізнатися про отриманні доходи та утриманні податки, а також підготувати, заповнити та надіслати декларацію про майновий стан і доходи фізичних осіб в електронному вигляді.

На офіційному веб-порталі ДФС України розміщений сервіс «Дані про взяття на облік платників»
Електронний сервіс «Дані про взяття на облік платників» розміщений на головній сторінці офіційного веб-порталу ДФС (www sfs.gov.ua) у режимі «Інформація з реєстрів» відкритої частини електронного сервісу «Електронний кабінет платника» (оновлена версія), а також у вкладці «Інформація з реєстрів» в меню електронних сервісів на головній сторінці веб-порталу ДФС.
Для перевірки даних про взяття на облік платників податків достатньо здійснити пошук за податковим номером (серією та номером паспорта) або найменуванням платника податків.

Щодо перевірок контролюючими органами актів інвентаризації залишків пального
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що Законом України від 24 грудня 2015 року № 909-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» (далі – Закон № 909) з 01.03.2016 запроваджено систему електронного адміністрування реалізації пального (далі – СЕАРП) та введення акцизної накладної як обов'язкового електронного документа, який складатиметься при здійсненні всіх операцій з реалізації пального на внутрішньому ринку.
Відповідно до п.9 підрозділу 5 розділу ХХ Податкового кодексу України (далі – Кодекс) платники податків повинні протягом 20 календарних днів, починаючи з 1 березня 2016 року, подати контролюючому органу акт проведення інвентаризації обсягів залишку пального (далі – акт інвентаризації) станом на початок дня 1 березня 2016 року. Зазначені у такому акті інвентаризації обсяги залишку пального враховуються у формулі, визначеній п. 232.3 ст. 232 Кодексу, як обсяг, на який платник податку має право зареєструвати акцизні накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі акцизних накладних.
Дані акта інвентаризації можуть бути перевірені контролюючим органом у встановленому порядку протягом шести календарних місяців із дня його подання.
При встановленні за результатами перевірки невідповідності обсягів пального, зазначених в акті інвентаризації, фактичним даним та/або даним бухгалтерського обліку підприємства контролюючий орган здійснює відповідні коригування в СЕАРП на підставі даних акта перевірки.
Зазначена норма Кодексу не обмежує контролюючі органи у виборі виду перевірки, що передбачені ст. 75 Кодексу. Зокрема такі питання можуть бути перевірені, як у ході фактичної так і документальної перевірки.
Порядок проведення перевірок та строки їх проведення визначається ст. ст. 77-82 Кодексу.

Щодо необхідності подання юридичною особою уточнюючої декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, при продажі посеред року нерухомого майна
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до п.п. 266.7.5 п. 266.7 ст. 266 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) платники податку – юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають до контролюючого органу за місцезнаходженням об’єкта/об’єктів оподаткування декларацію за формою, встановленою у порядку, передбаченому ст. 46 Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.
У разі переходу права власності на об’єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом календарного року податок обчислюється для попереднього власника за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому він втратив право власності на зазначений об’єкт оподаткування, а для нового власника - починаючи з місяця, в якому виникло право власності (п.п. 266.8.1 п. 266.8 ст. 266 Кодексу).
Форма податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – декларація), затверджена наказом Міністерства фінансів України від 10.04.2015 № 408. Пункт 1 заголовної частини декларації містить поле «Тип декларації», яке передбачає наступні форми: «Звітна», «Звітна нова», «Уточнююча».
Для податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному року (п.п. 266.6.1 п. 266.6 ст. 266 Кодексу).
Якщо державна реєстрація припинення права власності на об’єкт нерухомого майна відбулась до 20 лютого звітного року, а «Звітну» декларацію вже подано, то до закінчення граничного терміну її подання платником податків - юридичною особою декларація подається за типом «Звітна нова», а після його закінчення - «Уточнююча».
У разі уточнення податкових зобов’язань протягом року (після граничного терміну подання декларації) або за минулі роки у заголовній частині декларації у рядку 03 «Уточнююча» проставляється відмітка «Х».
Графа «з урахуванням уточнень з» декларації заповнюється у разі уточнення податкових зобов’язань (зазначається місяць, з якого здійснюється уточнення показників).
Додаток до декларації «Відомості про наявні об’єкти житлової нерухомості» є невід’ємною частиною «Звітної», «Звітної нової» та «Уточнюючої» декларацій, у колонці 3 якого вказуються документи, що підтверджують виникнення, перехід та припинення права власності на об’єкти житлової нерухомості (свідоцтво про право власності, договір купівлі-продажу тощо).

Щодо контрольованих операцій
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що засади визначення операцій контрольованими встановлено п.п. 39.2.1 ст. 39 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), зокрема, для цілей нарахування податку на прибуток підприємств контрольованими операціями є:
- господарські операції, що впливають на об'єкт оподаткування сторін (сторони) таких операцій, що здійснюються платниками податків із пов'язаними особами – нерезидентами (п.п. 39.2.1.1);
- зовнішньоекономічні господарські операції з продажу товарів через комісіонерів – нерезидентів;
- господарські операції, що впливають на об'єкт оподаткування платника податків, однією із сторін яких є нерезидент, зареєстрований у державі (на території), що включена до переліку держав (територій), затвердженого Кабінетом Міністрів України (п.п. 39.2.1.2).
Згідно з п.п. 39.2.1.7 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу для визнання господарських операцій контрольованими необхідним є одночасне виконання наступних умов:
- річний дохід платника податків від будь-якої діяльності, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 50 мільйонів гривень (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік;
- обсяг таких господарських операцій платника податків з кожним контрагентом, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 5 мільйонів гривень (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік.
З урахуванням положень п.п. 39.2.1.2 п.п. 39.2.1 п.39.2 ст. 39 Кодексу, для визнання господарських операцій платника податків з контрагентами-нерезидентами контрольованими, застосовується затверджений Кабінетом Міністрів України перелік держав (територій), чинний на час здійснення таких господарських операцій, за умови дотримання вартісного критерію, встановленого п.п. 39.2.1.7 п.п.39.2.1 п.39.2 ст. 39 Кодексу.

Щодо порядку застосування режиму звільнення від оподаткування ПДВ операцій з постачання програмної продукції
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до підпунктів "а" і "б" пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів/послуг, місце постачання яких згідно зі статтею 186 Кодексу розташоване на митній території України.
Пунктом 261 підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу визначено, що для операцій з постачання програмної продукції, тимчасово, з 1 січня 2013 року до 1 січня 2023 року, запроваджено пільговий режим оподаткування податком на додану вартість, згідно з яким звільняються від оподаткування цим податком операції з постачання програмної продукції.
Для цілей цього пункту Кодексу до програмної продукції належать:
- результат комп’ютерного програмування у вигляді операційної системи, системної, прикладної, розважальної та/або навчальної комп’ютерної програми (їх компонентів), а також у вигляді інтернет-сайтів та/або онлайн-сервісів;
- криптографічні засоби захисту інформації.
Зокрема, операції з постачання систем та/або устаткування/обладнання, невід'ємною складовою яких є програмна продукція, не віднесені до операцій з постачання товарів і послуг, до яких застосовуються податкові пільги з податку на додану вартість. Відповідно при здійсненні таких операцій платники податків зобов'язані здійснювати нарахування та сплату податку на додану вартість за такими операціями на загальних підставах, визначених для поставки товарів та послуг в Україні.
Лише у випадку, якщо програмна продукція була поставлена підприємством - постачальником як окремий елемент поставки та на таку продукцію передано право власності (згідно з договором про передання виключних майнових прав інтелектуальної власності), така операція звільняється від оподаткування податком на додану вартість як операція з постачання програмної продукції згідно з пунктом 261 підрозділу 2 розділу XX Кодексу.
Враховуючи викладене та у разі, якщо згідно з цивільно-правовим договором програмне забезпечення, яке інстальоване на програмно-апаратних платформах, є невід’ємною їх частиною та не виділено як окремий елемент поставки, а також на таке програмне забезпечення не передано право власності, то операція з постачання програмно-апаратних платформ (у яких міститься програмне забезпечення) для цілей оподаткування ПДВ розглядається як одна операція, яка підлягає оподаткуванню податком у загальновстановленому порядку.

За порушення терміну сплати податків застосовується штраф
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання та/або авансових внесків з податку на прибуток підприємств протягом строків, визначених Податковим кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:
- при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;
- при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
Зазначена норма передбачена ст. 126 Податкового кодексу України.

Щодо порядку надання під час проведення контролюючими органами перевірок документів, створених в електронній формі
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що згідно з пунктом 44.1 статті 44 Податкового кодексу України (далі –Кодекс) для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням та сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Пунктом 2 статті 9 Закону України від 16 липня 1999 року № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (далі - Закон № 996) визначено, що первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати обов'язкові реквізити, визначені цим пунктом.
Первинні документи, створені в електронному вигляді, застосовуються у бухгалтерському обліку за умови дотримання вимог законодавства про електронні документи та електронний документообіг (пункт 2.3 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.95 № 88).
Платник податків зобов'язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов'язані з предметом перевірки. Такий обов'язок виникає у платника податків після початку перевірки (пункт 85.2 статті 85 Кодексу).
У разі складання та зберігання первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку на машинних носіях інформації підприємство зобов'язане за свій рахунок виготовити їх копії на паперових носіях на вимогу інших учасників господарських операцій, а також правоохоронних органів та відповідних органів у межах їх повноважень, передбачених законами (пункт 6 статті 9 Закону № 996).
Крім того, посадова (службова) особа контролюючого органу, яка проводить перевірку, у випадках, передбачених Кодексом, має право отримувати від платника податків або його законних представників копії документів, що належать до предмета перевірки. Такі копії повинні бути засвідчені підписом платника податків або його посадової особи та скріплені печаткою (за наявності) (пункт 85.8 статті 85 Кодексу).
Отже, платники податків, які здійснюють ведення документів з обліку доходів, витрат та інших показників, пов'язаних із визначенням об'єктів оподаткування (податкових зобов'язань), первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням та сплатою податків і зборів у електронному вигляді, зобов'язані при проведенні перевірок надати посадовим особам контролюючого органу на їх вимогу копії документів, що належать до предмета перевірки.
При цьому копією документа на папері для електронного документа є візуальне подання електронного документа на папері, яке засвідчене в порядку, встановленому законодавством (стаття 7 Закону України від 22 травня 2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг»).

Щодо нарахування ПДВ при ліквідації основних виробничих чи невиробничих засобів, які ліквідуються за самостійним рішенням платника податку
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що об'єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст. 186 ПКУ, у тому числі операції з передачі права власності на об'єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об'єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю (п.п. „а” п. 185.1 ст. 185 ПКУ).
Згідно з п.п. 14.1.191 п. 14.1 ст. 14 ПКУ постачанням товарів є будь-яка передача права на розпоряджання товарами як власник, у тому числі продаж, обмін чи дарування такого товару, а також постачання товарів за рішенням суду.
Не є постачанням товарів випадки, коли основні виробничі засоби або невиробничі засоби ліквідуються у зв'язку з їх знищенням або зруйнуванням внаслідок дії обставин непереборної сили, а також в інших випадках, коли така ліквідація здійснюється без згоди платника податку, у тому числі в разі викрадення необоротних активів, або коли платник податку надає контролюючому органу відповідний документ про знищення, розібрання або перетворення необоротних активів в інший спосіб, внаслідок чого необоротний актив не може використовуватися за первісним призначенням.
Відповідно до п. 189.9 ст. 189 ПКУ, якщо основні виробничі або невиробничі засоби ліквідуються за самостійним рішенням платника податку, така ліквідація для цілей оподаткування ПДВ розглядається як постачання таких основних виробничих або невиробничих засобів за звичайними цінами, але не нижче балансової вартості на момент ліквідації.
Відповідно до п.п. 14.1.71 п. 14.1 ст. 14 ПКУ звичайною ціною, зокрема, є ціна товарів (робіт, послуг), визначена сторонами договору, якщо інше не встановлено ПКУ.
Якщо не доведено зворотне, вважається, що така звичайна ціна відповідає рівню ринкових цін.
Якщо під час здійснення операції обов'язковим є проведення оцінки, вартість об'єкта оцінки є підставою для визначення звичайної ціни для цілей оподаткування.
Ринковою ціною є ціна, за якою товари (роботи, послуги) передаються іншому власнику за умови, що продавець бажає передати такі товари (роботи, послуги), а покупець бажає їх отримати на добровільній основі, обидві сторони є взаємно незалежними юридично та фактично, володіють достатньою інформацією про такі товари (роботи, послуги), а також ціни, які склалися на ринку ідентичних (а за їх відсутності - однорідних) товарів (робіт, послуг) у порівняних економічних (комерційних) умовах (п.п. 14.1.219 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).
Отже, платник податку, який за самостійним рішенням ліквідує основні виробничі або невиробничі засоби, повинен нарахувати податкові зобов'язання з ПДВ за операцією з ліквідації таких необоротних активів, виходячи з їх ринкової ціни, визначеної на момент такої ліквідації, за правилами, встановленими п.п. 14.1.219 п. 14.1 ст. 14 ПКУ, але не нижче їх балансової вартості. У разі якщо при ліквідації основних фондів обов'язковим є проведення оцінки, податкові зобов'язання з ПДВ нараховуються з вартості об'єкта оцінки, але не нижче їх балансової вартості.

Пільги учасникам АТО щодо сплати податків та зборів. Податок з доходів фізичних осіб
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що не включають до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу та не оподатковується податком на доходи фізичних осіб сума щорічної разової грошової допомоги, яку надають учасникам АТО (стаття 165 Податкового кодексу Ураїни (далі ПКУ) та згідно із Законом України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»).
З метою заохочення громадян до підтримки захисників України, встановлено, що не оподатковується податком на доходи фізичних осіб доходи учасника бойових дій під час АТО, отримані в якості благодійної допомоги. Також, передбачається пільга і для самих благодійників - не оподатковуватимуть доходи, отримані ними для надання благодійної допомоги учасникам АТО. Наприклад: фізична особа, яка внесена до Реєстру волонтерів антитерористичної операції отримала кошти від населення, які в подальшому передає бійцю АТО. Ні у волонтера, ні у бійця АТО доходи у вигляді отриманих грошових коштів не будуть оподатковуватись податком на доходи фізичних осіб. Поряд з цим, не оподатковуються доходи у вигляді благодійної допомоги, наданої міжнародними благодійними організаціями особам, що проживають на території проведення АТО або особам, які вимушено її покинули.
Крім цього, не підлягають оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб, пенсії людей, які стали інвалідами під час АТО, а також пенсії, які надаються членам сімей загиблих у зоні АТО. Наприклад: ПКУ передбачено оподаткування податком на доходи фізичних осіб суми пенсії (у частині перевищення), якщо її розмір перевищує три розміри мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня звітного податкового року (у 2016 році – 4134 грн.). Якщо інваліду АТО виплачують пенсію у розмірі 6000 грн, то сума такої пенсії не підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб.

Щодо окремих питань нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) на суми виплаченої винагороди за цивільно-правовими договорами
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску, умови та порядок нарахування і сплати, повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку, визначає Закон України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон № 2464).
Відповідно до п. 1 частини першої ст. 4 Закону № 2464 платниками єдиного внеску є роботодавці, зокрема, підприємства, установи, організації, інші юридичні особи, які використовують найману працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами.
Пунктом 1 частини першої ст. 7 Закон № 2464 визначено, що базою нарахування єдиного внеску для роботодавців є сума нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України від 24 березня 1995 року № 108/95-ВР «Про оплату праці», та сума винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.
Частиною другою ст. 7 Закону № 2464 передбачено, що для осіб, які виконують роботи (надають послуги) за цивільно-правовими договорами та отримують заробітну плату (дохід) за виконану роботу (надані послуги), строк виконання яких перевищує календарний місяць, єдиний внесок нараховується на суму, що визначається шляхом ділення заробітної плати (доходу), виплаченої за результатами роботи, на кількість місяців, за які вона нарахована.
Обчислення єдиного внеску здійснюється на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) виплат (доходу), на які відповідно до Закону № 2464 нараховується єдиний внесок (частина друга ст. 9 Закону № 2464).
Згідно з частиною п’ятою ст. 8 Закону № 2464 єдиний внесок для роботодавців встановлюється у розмірі 22 відс. до визначеної ст. 7 Закону № 2464 бази нарахування єдиного внеску.
Отже, сума винагороди, яка нараховується роботодавцем за цивільно-правовим договором є базою нарахування єдиного внеску.

Щодо коригування фінансового результату на суму втрат від участі в капіталі
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що порядок формування об’єкта оподаткування податком на прибуток визначено ст.134 Кодексу.
Так, відповідно до п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Кодексу об'єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень розділу ІІІ Кодексу.
Різниці, які виникають при здійсненні фінансових операцій, визначено ст.140 Кодексу.
Зокрема, відповідно до п.п. 140.5.3 п. 140.5 ст. 140 Кодексу фінансовий результат податкового (звітного) періоду збільшується на суму втрат від інвестицій в асоційовані, дочірні та спільні підприємства, розрахованих за методом участі в капіталі або методом пропорційної консолідації.
Однак, відповідно до п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Кодексу платникам податку на прибуток надано право не коригувати фінансовий результат до оподаткування на різниці, визначені розділом ІІІ Кодексу, крім від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років.
Таке право використовують платники податку, у яких річний дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку, за останній річний звітний (податковий) період не перевищує двадцяти мільйонів гривень.
Такий платник податку має право прийняти рішення про незастосування коригувань фінансового результату до оподаткування на усі різниці (крім від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років), визначені відповідно до положень ІІІ розділу Кодексу, не більше одного разу протягом безперервної сукупності років, в кожному з яких виконується цей критерій щодо розміру доходу.
Про прийняте рішення платник податку зазначає у податковій звітності з цього податку, що подається за перший рік у такій безперервній сукупності років. У подальші роки така сукупність коригування фінансового результату також не застосовується (крім від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років).

Щодо можливості зарахування від’ємного значення ПДВ у зменшення суми податкового боргу
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до пункту 200.1 статті 200 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.
Пунктом 200.4 статті 200 Кодексу передбачено, що при від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума, зокрема, враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 2001.3 статті 2001 Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації.
Порядок заповнення і подання податкової звітності з ПДВ затверджено наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 № 21 (далі – Порядок № 21).
Згідно з підпунктом 4 пункту 5 розділу V Порядку № 21 сума від'ємного значення, яка зараховується у зменшення суми податкового боргу, що виник за попередні звітні (податкові) періоди, в частині, що не перевищує суми, обчисленої відповідно до пункту 2001.3 статті 2001 Кодексу (далі – реєстраційна сума) на момент подання податкової декларації, відображається у рядку 20.1 податкової декларації з ПДВ.
Таким чином, у разі наявності у платника податку на дату подання ним податкової звітності з ПДВ податкового боргу з цього податку, такий платник має право зарахувати суму від’ємного значення податку на додану вартість, сформовану за результатами такої податкової звітності, у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди, в частині, що не перевищує реєстраційну суму такого платника на момент отримання контролюючим органом податкової декларації.

Щодо оподаткування податком на доходи фізичних осіб окремих видів доходів
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розділом IV Податкового кодексу України (далі – Кодекс), відповідно до п.п. 163.1.1 п. 163.1 ст. 163 якого об’єктом оподаткування фізичної особи – резидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід.
Згідно з п.п. «д» п.п. 164.2.17 п. 164.2 ст. 164 Кодексу до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається дохід, отриманий платником податку як додаткове благо (крім випадків, передбачених ст. 165 Кодексу), у вигляді основної суми боргу (кредиту) платника податку, прощеного (анульованого) кредитором за його самостійним рішенням, не пов'язаним з процедурою банкрутства, до закінчення строку позовної давності, у разі якщо його сума перевищує 50 відсотків однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на рік), встановленої на 1 січня звітного податкового року.
Кредитор зобов'язаний повідомити платника податку – боржника шляхом направлення рекомендованого листа з повідомленням про вручення або шляхом укладення відповідного договору, або надання повідомлення боржнику під підпис особисто про прощення (анулювання) боргу та включити суму прощеного (анульованого) боргу до податкового розрахунку суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, за підсумками звітного періоду, у якому такий борг було прощено.
Боржник самостійно сплачує податок з таких доходів та відображає їх у річній податковій декларації.
У разі неповідомлення кредитором боржника про прощення (анулювання) боргу у порядку, визначеному п.п. «д» п.п. 164.2.17 п. 164.2 ст. 164 Кодексу, такий кредитор зобов'язаний виконати всі обов'язки податкового агента щодо доходів, визначених цим підпунктом.
Ставку податку на доходи фізичних осіб визначено п. 167.1 ст. 167 Кодексу.
Водночас п.п. 165.1.55 п. 165.1 ст. 165 Кодексу встановлено, що не включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу основна сума боргу (кредиту) платника податку, прощеного (анульованого) кредитором за його самостійним рішенням, не пов'язаним з процедурою банкрутства, до закінчення строку позовної давності у сумі, що не перевищує 50 відсотків однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на рік), встановленої на 1 січня звітного податкового року, та сума процентів, комісії та/або штрафних санкцій (пені), прощених (анульованих) кредитором за його самостійним рішенням, не пов'язаним із процедурою його банкрутства, до закінчення строку позовної давності.
Враховуючи викладене, у разі якщо кредитором за його самостійним рішенням, не пов'язаним із процедурою його банкрутства, до закінчення строку позовної давності, планується здійснити анулювання (прощення) суми процентів, то сума таких анульованих процентів не буде включатися до оподатковуваного доходу платника податку.

Щодо порядку застосування норм податкового законодавства з ПДВ при здійсненні операцій з утилізації знецінених товарних запасів
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що згідно з пунктом 185.1 статті 185 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) об’єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів/послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 розділу V Кодексу.
Відповідно до пункту 198.5 статті 198 Кодексу платник податку зобов'язаний нарахувати податкові зобов'язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені Кодексу для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, - у разі, якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту), у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися:
а) в операціях, що не є об'єктом оподаткування відповідно до статті 196 цього Кодексу (крім випадків проведення операцій, передбачених підпунктом 196.1.7 пункту 196.1 статті 196 Кодексу) та місце постачання яких розташоване за межами митної території України;
б) в операціях, звільнених від оподаткування відповідно до статті 197, підрозділу 2 розділу XX цього Кодексу, міжнародних договорів (угод) (крім випадків проведення операцій, передбачених підпунктом 197.1.28 пункту 197.1 статті 197 Кодексу та операцій, передбачених пунктом 197.11 статті 197 Кодексу);
в) в операціях, що здійснюються платником податку в межах балансу платника податку, у тому числі передача для невиробничого використання, переведення виробничих необоротних активів до складу невиробничих необоротних активів;
г) в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку.
У разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи в подальшому починають використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності, у тому числі переведення невиробничих необоротних активів до складу виробничих необоротних активів, платник податку може зменшити суму податкових зобов'язань, що були нараховані відповідно до цього пункту, на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, зазначеної в абзаці першому цього пункту, зареєстрованого в Єдиному реєстрі податкових накладних.

До уваги платників акцизного податку!
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що декларація з акцизного податку за квітень 2016 року подається платниками акцизного податку до контролюючих органів за формою, затверджено наказом Міністерства фінансів України від 23.01.2015 №14.
Роз’яснення фіскальної служби щодо порядку декларування податкових зобов’язань з акцизного податку за березень 2016 року, яке було надіслане підпорядкованим підрозділам на місцях для термінового інформування платників податку (лист ДФС від 20.04.2016 №14178/7/99-99-19-03-03-17) залишається незмінним та використовується для декларування податкових зобов’язань за квітень 2016 року.

Операції за договорами перестрахування
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що з метою оподаткування податком на дохід за ставкою 3% об’єкт оподаткування страховика визначається як сума страхових платежів, страхових внесків, страхових премій, нарахованих за договорами страхування і співстрахування.
Страховики, які перестраховують страхові платежі за договорами перестрахування іншій страховій компанії (перестраховику), з якою укладено договір перестрахування, не зменшують об'єкт оподаткування податком на дохід за ставкою 3 відсотки на суму таких платежів. Перестраховики, які отримують страхові платежі за договорами перестрахування, не включають їх до складу об'єкта оподаткування податком на дохід за ставкою 3 відсотки.
(Лист від 04.05.2016 №15699/7/99-99-15-02-02-17).

Платники єдиного податку І та ІІ груп мають право на щорічну відпустку
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до норм Податкового кодексу України, фізичні особи-підприємці, платники єдиного податку 1 та 2 групи, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати єдиного податку один раз на рік на час відпустки протягом одного календарного місяця.
Крім того, не сплачується єдиний податок за період хвороби, підтверджений копією листка непрацездатності, якщо вона триває 30 і більше календарних днів.
Інформація про період щорічної відпустки і терміни втрати працездатності з обов’язковим додаванням копії листка непрацездатності подається до територіального органу ДФС у вигляді заяви у довільній формі.
З метою уникнення порушення терміну щодо сплати авансових платежів рекомендуємо подавати до податкової інспекції заяву щодо періоду щорічної відпустки до початку відпустки, а заяву щодо терміну втрати працездатності з обов'язковим додаванням копії листка непрацездатності - одразу після закінчення лікарняного.
Варто пам’ятати, що платники єдиного податку є ще й платниками ЄСВ. Чинним законодавством не передбачено пільг щодо його сплати на час відпустки, або хвороби.
Отже, єдиний соціальний внесок сплачується незалежно від діяльності чи фінансового стану платників податків і без перенесення термінів сплати.

У разі подання уточнюючої декларації з податку на прибуток фінансова звітність повторно не подається, якщо її показники не виправляються
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до п. 46.2 ст. 46 Податкового кодексу України платник податку на прибуток подає разом з податковою декларацією квартальну або річну фінансову звітність (крім малих підприємств) у порядку, передбаченому для подання податкової декларації.
Платники податку на прибуток - малі підприємства подають разом з річною податковою декларацією річну фінансову звітність.
Порядок виправлення помилок у фінансовій звітності підприємства визначено П(С) БО 6 «Виправлення помилок і зміни у фінансових звітах», затвердженим наказом МФУ від 28.05.1999 №137.
Виправлення помилок, допущених у фінансовій звітності, має здійснюватись з одночасним коригуванням податкової звітності.
У разі якщо показники фінансової звітності, що була подана з Декларацією за звітні (податкові) періоди, які уточнюються, не підлягають виправленню, то така фінансова звітність, разом зі звітною новою або з уточнюючою Декларацією повторно не подається.

Первинні документи можуть бути підтверджені за допомогою факсиміле
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Первинні та зведені облікові документи, які містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення, можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати обов'язкові реквізити, зокрема особистий підпис, аналог власноручного підпису або підпис, прирівняний до власноручного підпису відповідно до Закону України "Про електронний цифровий підпис", або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Використання факсимільного відтворення підпису при оформленні первинних документів за письмовою угодою сторін, в якій містяться зразки відповідного аналога їх власноручних підписів, не порушує законодавства України.
Виключення складають первинні документи типових і спеціалізованих форм, якими не передбачено використання факсимільного відтворення підпису.
Зазначена норма визначена п. 44.1 ст. 44 Податкового кодексу України п. 2 ст. 9 Закону України від 16.07.1999 № 996-XIV "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" та роз’яснена листом ДФС України від 04.05.2016 №4582/Л/99-95-42-01-14.

Оренда земельного паю
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що юридична особа орендар) при нарахуванні (виплаті) фізичній особі (орендодавцю) доходу у вигляді орендної плати за наданий їй в оренду земельний пай повинна утримати податок на доходи фізичних осіб за ставкою 18% та збором та військовий збір за ставкою 1,5 %.
(Лист від 29.04.2016 р. № 4502/Т/99-99-13-02-03-14).
Сектор організації роботи

Джерело: guru.ua

Категорії: Новости Днепропетровска Новости Никополя

20.05.2016 17:13