Новини Нікопольськoї ОДПІ

Новини Нікопольськoї ОДПІ
Роман Насіров: Інноваційні ІТ-технології допоможуть подолати корупцію на митниці
«Наша основна мета на найближчий рік – боротьба з корупцією в усіх тих напрямах, за які відповідає ДФС. Для цього ми продовжуємо процеси реформування служби. Одним з кроків, який би зводив корупційну складову в роботі особового складу митних постів до мінімуму, може стати впровадження інноваційного програмного забезпечення та нових підходів до розподілу особового складу» - зазначив Голова ДФС Роман Насіров.
Нещодавно в тестовому режимі в пункті пропуску Ягодин почав діяти експериментальний підхід розподілу особового складу зміни митного поста за напрямами. Особовий склад розподіляється комп’ютерною програмою у випадковому порядку (метод випадкової вибірки, застосування генератора випадкових чисел), що дає можливість запобігти можливим корупційним діям з боку посадових осіб пункту пропуску. Розподіл персоналу фіксується програмою та дані передаються до інформаційного центру і також фіксуються. У випадку необхідності керівництво пункту має можливість перерозподілу особового складу, це також фіксується програмою автоматично.
«Поки що цей експеримент діє лише на одному пункті пропуску і тестується митниками. У випадку його ефективності подібне програмне забезпечення буде впроваджено на всіх пунктах пропуску», - зазначив Голова ДФС.

Роман Насіров: Україна приєднується до Декларації глобального антикорупційного саміту
«Більше ніж 40 країн і міжнародних організацій приєднуються до спільної Декларації глобального антикорупційного саміту та висловили повну підтримку цього заходу. Україна – одна з них. Ми беремо на себе зобов’язання виконувати положення Декларації та здійснювати конкретні кроки, озвучені на саміті, для реалізації нової Антикорупційної стратегії та Плану дій, які будуть прийняті у 2017 році», - зазначив Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров на глобальному антикорупційному саміті у Лондоні.
Зокрема, за його словами, державні органи України, в першу чергу ДФС, зобов’язуються:
- перевіряти точність інформації про кінцевих бінефіціарів компаній;
- впроваджувати міжнародні стандарти по боротьбі з відмиванням грошей;
- зменшувати можливості для корупції в зонах високого ризику;
- працювати з іншими країнами, міжнародними організаціями і громадянським суспільством щодо впровадження міжнародних стандартів антикорупційної діяльності.
«Разом з 40 іншими країнами і представниками організацій ми узгодили остаточний варіант Декларації по боротьбі з корупцією та Комюніке. Таким чином міжнародне співтовариство виявило твердий намір застосовувати всі можливі заходи як всередині країни, так і на міжнародному рівні, щоб знищити корупцію у всіх можливих областях», - підкреслив Роман Насіров.

Роман Насіров: Подолання корупції – ключове завдання реформ в країні
«Ми розуміємо тотальну загрозу від корупції – її подолання є ключовим завданням реформ, які відбуваються в країні», - зазначив Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров на глобальному антикорупційному саміті у Лондоні, Великобританія.
«Ми хочемо бачите швидке економічне зростання нашої країни, а економіку - вільною, з мінімальним втручанням держави, але з рівними та однаково сприятливими умовами для роботи всіх підприємств», - наголосив він.
За словами Романа Насірова, одна з найважливіших цілей на найближчий рік – боротьба з корупцією в усіх напрямах, за які відповідає ДФС. Для цього, підкреслив голова відомства, потрібно докласти максимум зусиль: «Це - найбільш принципове, важливе та складне завдання на 2016-й рік».
Водночас очільник служби запевнив, що ДФС вже показує позитивні результати. «Впроваджена система електронного адміністрування ПДВ, що дозволило виключити махінації з ПДВ та збільшити надходження податку до бюджету. Також з початку року планові показники з надходжень до бюджету перевиконані на 16 млрд. гривень. До загального фонду державного бюджету надійшло 157,5 млрд. грн. Таке перевиконання бюджету свідчить, що економіка почала виходити з тіні, особливо по таким податкам, як податок на додану вартість. Якщо брати, наприклад, перше півріччя минулого року, середній збір ПДВ з вироблених товарів всередині країни був на рівні 8 млрд гривень. Починаючи з липня ми почали його збільшувати».

Роман Насіров візьме участь в антикорупційному саміті в Лондоні
12 травня 2016 року Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров візьме участь у світовому антикорупційному саміті, який відбудеться в Лондоні (Великобританія).
Саміт організовується за ініціативи Прем’єр-міністра Великобританії Девіда Кемерона.
Мета заходу – активізувати глобальні заходи для боротьби з корупцією. В порядок денний саміту також включені питання щодо корпоративної таємниці, прозорості уряду, забезпечення виконання міжнародних антикорупційних законів, а також зміцнення міжнародних інститутів.
Очікується, що участь в антикорупційному саміті візьмуть представники близько 40 країн, а також президент Світового банку Джим Ен Кім і директор-розпорядник МВФ Крістін Лагард.

Роман Насіров: у січні-квітні 2016 року на антикорупційний сервіс «Пульс» надійшло 3013 звернень
«Антикорупційний сервіс «Пульс» створено з метою оперативного реагування на звернення громадян щодо роботи ДФС. «Гаряча лінія» цілодобово приймає скарги та пропозиції з приводу роботи служби, а також заяви щодо корупційних дій працівників інспекцій та митних постів», - зазначив Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров.
За його словами, у 2015 році на телефонну лінію сервісу «Пульс» надійшло 9856 звернень (7965 по податковому напряму і 1891 по митному), з них щодо корупційних дій – 230 звернень.
«Протягом січня-квітня поточного року на розгляд ДФС направлено 3013 звернень. Більшість з них, або 2636 заяв, стосувалося роботи податкового напряму і лише 377 – митного», - повідомив очільник відомства.
Основними питаннями, з якими зверталися громадяни, були: подача звітності та реєстрація податкових накладних (1354), організація роботи ДФС та її територіальних органів (758), система електронного адміністрування ПДВ (280), затримка митного оформлення товарів (221) тощо. Безпосередньо корупційної складової стосувались лише 87 заяв.
«Сервіс «Пульс» дозволяє своєчасно реагувати на перевищення повноважень працівниками інспекцій та митниць, на неякісне обслуговування громадян та платників і скарги щодо роботи служби. Це дозволяє налагодити зворотній зв’язок з громадськістю, подолати основні проблеми у роботі служби та покращити якість обслуговування платників», - підкреслив Роман Насіров.

Надходження ПДВ з ввезених на територію України товарів у квітні склали більше 14 млрд грн., - Роман Насіров
Завершення реформування митного напряму - важливий виклик для фіскальної служби. На цьому наголосив Голова ДФС України Роман Насіров у своїй статті на порталі «Лівий берег».
За його словами, починаючи з травня минулого року надходження ПДВ з ввезених на територію України товарів до загального фонду державного бюджету почали збільшуватися. В липні-жовтні щомісячні надходження до Держбюджету становили більше 12 млрд. гривень, а вже з листопада і до кінця минулого року – бюджет щомісяця отримував більше 13 млрд. гривень. Така тенденція зберігається і цього року: у лютому надходження з ПДВ склали вже 14 млрд. гривень, у березні – 16,2 млрд. грн. і у квітні – 14,6 млрд. грн.
«Такого результату на митниці вдалося досягти завдяки проведенню заходів по виведенню української економіки з тіні», - підкреслив Роман Насіров.
Загалом, запевнив очільник відомства, ДФС забезпечує розвиток митної справи в багатьох напрямах. Наприклад, сьогодні значно спрощено процедуру оформлення митних декларацій. 96% митних декларацій оформлюється митницями ДФС в електронній формі із застосуванням електронного цифрового підпису. Крім того, значно скорочено середній час оформлення митної декларації: оформлення декларації на експорт займає 1 годину, на імпорт – 2 години 14 хвилин, декларація без додаткового контролю оформлюється за 15 хв, а попередні декларації - в автоматичному режимі.
«Також в напрямі розвитку інституційної спроможності митниць затверджено новий порядок аналізу ризиків, який надав ДФС можливість створювати таргетинг-групи не тільки в центральному апараті, а й в кожній митниці. Автоматизована система аналізу та управління ризиками (АСАУР) щомісячно забезпечує автоматизовану оцінку ризиків за близько 200 тис. митних декларацій, 290 тис. комерційних переміщень та 1,26 млн. переміщень пасажирських транспортних засобів. В АСАУР діє 102 алгоритми оцінки ризиків (профілів ризику), близько 400 підалгоритмів, більше 87 000 комбінацій індикаторів ризику», - зазначив Роман Насіров і додав, що ДФС планує і далі удосконалювати цю систему. Зокрема, передбачається впровадження регіонального профілювання ризиків; розширення алгоритмів автоматизованої оцінки ризиків, з метою реалізації автоматизованого випуску товарів; розширення спроможностей для здійснення аналізу та оцінки ризиків до прибуття товарів/осіб у пункти пропуску; створення таргетинг-центрів за прикладами країн ЄС, США, Канади та інших.

Роман Насіров: Надходження до бюджету на 16 млрд грн. більше запланованого
З початку року планові показники з надходжень до бюджету перевиконані на 16 млрд. гривень. До загального фонду державного бюджету надійшло 157,5 млрд. грн. Про це заявив Голова ДФС Роман Насіров в ефірі «5 каналу».
За словами Романа Насірова, таке перевиконання свідчить, що економіка почала виходити з тіні, особливо по таким податкам, як податок на додану вартість. Так, у першому півріччі минулого року середній збір ПДВ з вироблених товарів був на рівні 8 млрд. гривень. Починаючи з липня збір цього податку до бюджету постійно збільшується. Це відбувається за рахунок детінізації економіки, руйнування податкових ям та майданчиків.
«У листопаді-жовтні збір ПДВ вже досяг цифри в 11 млрд. гривень, а починаючи з грудня – бюджет отримує щомісяця більше 12 млрд. гривень. Тобто третина ПДВ була в тіні і залишалася в кишенях шахраїв. Зараз ці гроші йдуть до бюджету країни. Але досі кожного тижня ми зупиняємо роботу двох конвертаційних центрів. Це, на жаль, є свідченням того, що значна частина бізнесу продовжує користуватися цими центрами», - зазначив Роман Насіров.
Голова ДФС впевнений, для того, щоб бізнес повністю вийшов з тіні, потрібно вже цього року запровадити нульову декларацію для всіх громадян, статки яких перевищують, наприклад, мільйон гривень. Нульове декларування передбачатиме розкриття інформації про незаконно нажиті активи в обмін на амністію, що стане дієвим інструментом для боротьби з корупцією та детінізації економіки.

З початку року внесок Дніпропетровщини до бюджетів усіх рівнів склав майже 20,5 млрд. грн.
Органами ДФС у Дніпропетровській області у січні - квітні поточного року забезпечено надходження в бюджети усіх рівнів (з урахуванням ЄСВ) 20 млрд. 480 млн. грн. Про це проінформував виконуючий обов’язки начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Геннадій Ткачук.
Так, до загального фонду державного бюджету впродовж чотирьох місяців 2016 року мобілізовано 11 млрд. 481 млн. грн., в тому числі Дніпропетровською митницею ДФС - 5 млрд. 102 млн. грн.
Надходження, що формують кошики місцевих бюджетів Дніпропетровського регіону склали 4 млрд. 729 млн. грн. Це на 1 млрд. 39 млн. грн. (або на 28,1%) більше фактичних надходжень січня – квітня 2015 року.
Єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування з початку року зібрано 4 млрд. 270 млн. грн.

У Нікопольській ОДПІ «задекларувалися» 12 мільйонерів
З початку року громадянами, які отримали доходи у 2015 році надано 3 804 декларації про майновий стан та доходи, з них:
- 433 громадян, які отримали доходи у вигляді вартості успадкованого (подарованого) майна;
- 57 громадян, які надавали в оренду житлові приміщення;
- 98 громадянина, які отримали доходи від продажу нерухомого та рухомого майна;
- 2138 громадян, які отримали інші доходи;
- 1061 громадян, які скористалися правом на податкову знижку.
Про це повідомив перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський.
Згідно наданих декларацій:
- до сплати в бюджет підлягає 4,3 млн. грн. по 2726 громадянам;
- до повернення від отримання податкової знижки підлягає 1,2 млн. грн. по 1061 громадянам.
Серед декларантів – 12 мільйонерів, загальна сума доходів яких складає 28,7 мільйонів гривень, до сплати в бюджет підлягає більше 550 тисяч гривень.
Володимир Малиновський нагадує, що деклараційна кампанія тривала до 1 травня 2016 року, а для отримання податкової знижки декларацію про майновий стан та доходи можна подати упродовж всього року.

Про розгляд звернень громадян Нікопольською ОДПІ
Впродовж січня - квітня 2016 року до Нікопольської ОДПІ від громадян надійшло 12 письмових звернень, що на 3 менше ніж торік. Про це повідомила заступник начальника Нікопольської ОДПІ Вікторія Радецька.
Найчастіше громадяни порушували питання щодо інформування про ухилення від сплати податків, контрольно-перевірочної роботи, оподаткування доходів фізичних осіб, інші питання, що належать до компетенції ДФС.
Усі звернення розглянуті у визначені законодавством терміни, заявникам надані ґрунтовні відповіді.

У Нікопольській ОДПІ щомісячно реєструються нові підприємці
З початку року у Нікопольській ОДПІ власну справу зареєстрували майже 428 нових платників податків, зокрема, із них 302 – це фізичні особи-підприємці та 126 юридичних осіб. Як зазначила заступник начальника Нікопольської ОДПІ Вікторія Радецька, лише у квітні кількість новостворених суб’єктів господарювання склала 121.
Маємо позитивну динаміку розвитку малого і середнього підприємництва. З початку року в Нікопольській ОДПІ щомісячно відкривають бізнес у середньому 107 суб'єктів господарювання. У той час як минулого року цей показник складав лише 61. Безумовно, багато в чому цій тенденції сприяла спрощена процедура реєстрацій власної справи. Нагадаємо, що сьогодні в Україні можна зареєструвати бізнес в режимі он-лайн за 24 години, не відвідуючи податкову інспекцію.

Сума задекларованого ПДФО мешканцями Нікопольського регіону склала 4,3 млн. гривень
Під час проведення деклараційної кампанії мешканці Нікопольського регіону подали до ДПІ за місцем реєстрації 3 804 декларації про доходи. Громадянами самостійно нараховано податкові зобов’язання по податку на доходи фізичних осіб до сплати в сумі 4,3 млн. грн. та військового збору майже 1 млн. грн. - інформує начальник управління податків і зборів з фізичних осіб Нікопольської ОДПІ Юлія Пушко.
Начальник управління подякувала громадян за відповідальне ставлення до виконання свого конституційного обов’язку та нагадала, що отримати податкову знижку за понесені витрати 2015 року можна ще до кінця року.

Сплата ЄСВ – це право на соціальний захист
За чотири місяці 2016 року платники Нікопольського регіону сплатили 120,8 млн. грн. єдиного соціального внеску. Тільки у квітні 2016 року від страхувальників надійшло майже 30,1 млн. грн. ЄСВ.
Як відзначила начальник управління податків і зборів з фізичних осіб Нікопольської ОДПІ Юлія Пушко, саме завдяки своєчасній сплаті єдиного внеску громадянам гарантується гідне пенсійне забезпечення, право на соціальний захист у разі нещасних випадків чи професійних захворювань, безробіття та інші виплати.
Вона підкреслила, що, не дивлячись на достатньо непрості сьогоднішні соціально-економічні умови, працедавці міста та району у своїй переважній більшості показали гідний рівень податкової культури. Також Юлія Пушко висловила сподівання, що цього року продовжиться позитивна тенденція з надходжень.

За 4 місяці 2016 року платники Дніпропетровської області поповнили місцеві бюджети на 4,7 мільярдів гривень
Це на 1 мільярд 039 млн. грн., або на 28 відсотків більше, ніж за січень - квітень минулого року.
Як і торік, головним джерелом наповнення місцевої казни Дніпропетровського регіону залишається податок на доходи фізичних осіб. З початку року цього податку мобілізовано 2 млрд. 451 млн. грн., що на 40,6% більше, ніж у відповідному періоді минулого року.
Від землевласників та землекористувачів надійшло 1 млрд. 030 млн. грн. плати за землю, що на 40,4% більше фактичних надходжень січня – квітня 2015 року. Спрощенці сплатили єдиного податку майже 422 млн. грн., що на 70,4% більше минулорічних надходжень.

З початку 2016 року на сервіс ДФС України «Пульс» звернулися 164 платники Дніпропетровщини
Протягом січня - квітня поточного року на антикорупційний сервіс ДФС України «Пульс» звернулося 164 заявника Дніпропетровського регіону, що майже на 24 відсотки менше відповідного періоду 2015 року.
Розгляд всіх звернень завершено, про вжиті заходи проінформовано заявників.
Щодо тематики порушених питань, то 84 звернення, або 51,2% від загальної кількості стосуються звітності та реєстрації податкових накладних.
Крім того, дзвінки на сервіс «Пульс» від мешканців Дніпропетровщини надходили з приводу системи електронного адміністрування ПДВ (31 звернення), організації роботи територіальних органів Головного управління ДФС області (31 звернення), перевірок суб’єктів господарювання (6 звернень) тощо. Безпосередньо, антикорупційної тематики сервісу стосувалося 3 звернення.
Нагадуємо, номер цілодобової телефонної лінії антикорупційного сервісу Держаної фіскальної служби України «Пульс»: (044) 284-00-07.

За порушення правил бухгалтерського обліку дніпропетровське підприємство сплатило до бюджету 310 тис. грн. податку на прибуток
Фахівцями Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області проведена позапланова перевірка ТОВ «І» за заявою платника. Підприємство здійснює оптову торгівлю сільськогосподарськими машинами та устаткуванням.
В ході перевірки встановлено, що фінансовий результат ТОВ «І», який визначений за правилами бухгалтерського обліку за 2015 рік більше, ніж задекларований показник у декларації про податок на прибуток за минулий рік. Проте, факт невірного обчислення об‘єкту оподаткування не вплинув на порядок та механізм формування суміжних об‘єктів оподаткування та податків, зокрема податку на додану вартість.
За результатами перевірки ТОВ «І» працівниками ДФС Дніпропетровщини донараховано 310 тис. грн. податку на прибуток, який сплачено підприємством до бюджету грошовими коштами у повному обсязі.

Викрито посадовців комерційного підприємства, які не сплатили податків на суму 75,2 млн. гривень
Співробітниками Центрального офісу з обслуговування великих платників зареєстроване кримінальне провадження, що кваліфікується за ч.3 ст.212 КК України, за фактом порушення податкового законодавства посадовими особами комерційного підприємства.
Як з’ясувалося, посадовці підприємства, яке здійснює діяльність у сфері роздрібної торгівлі пально-мастильними матеріалами, у 2015 році за рахунок проведення фінансових операцій з фіктивними підприємствами безпідставно сформували податковий кредит з податку на додану вартість та ухилились від сплати податків на суму 75,2 млн. гривень.
Слідчі дії тривають.

Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс
З метою якісного обслуговування платників податків та забезпечення умов для швидкого та комфортного процесу адміністрування податків на офіційному веб-порталі ДФС України запроваджено 14 сервісів, якими сьогодні користуються більшість платників податків. Одним з них є загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс (далі - «ЗІР»).
Робота «ЗІР» направлена на забезпечення платників податків своєчасною, достовірною і повною довідковою інформацією. Інформаційне наповнення «ЗІР» здійснюється на підставі функціональних повноважень органів ДФС, з урахуванням результатів всебічного аналізу інформації про потреби клієнтів, які звертаються до Контакт-центру та, з метою мінімалізації витрат часу представників бізнесу на спілкування з державою.
Сервіс забезпечує можливість пошуку інформації по певному податку, напрямку діяльності, у т.ч. з використанням ключових слів, шляхом перегляду за певні періоди інформації, при цьому не лише по запитаннях-відповідях, розміщених в Базі знань, але і по відповідях на письмові звернення, які були надані з використання Бази знань, назвах нормативних та інформаційних документів, а в перспективі запровадження інтерактивних посилань на взаємопов’язані документи.
Більш детально про роботу «ЗІР» можна дізнатися на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням: zir.sfs.gov.ua.

Актуально для усіх платників податків: щодо електронних сервісів ДФС!
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що Державною фіскальною службою України (далі – ДФС) здійснена модернізація електронних сервісів на офіційному веб-порталі ДФС.
Відтепер інформацією з реєстрів ДФС, які є загальнодоступними, можна скористатись у режимі реального часу.
Електронні сервіси «Дані про взяття на облік платників», «Дані реєстру платників ПДВ», «Реєстр платників єдиного податку», «Реєстр страхувальників», «Інформація про РРО» та «Інформація про книги ОРО», «Дані реєстру платників акцизного податку з реалізації пального», «Реєстр осіб, які здійснюють операції з товарами» розміщенні у режимі «Інформація з реєстрів» відкритої частини електронного сервісу «Електронний кабінет платника» (оновлена версія), а також у вкладці «Інформація з реєстрів» у меню електронних сервісів на головній сторінці веб-порталу ДФС.

Оприлюднений індекс інфляції за квітень 2016 року
За даними Держстату, індекс інфляції в квітні 2016 року до попереднього місяця становив 103,5%, а до квітня минулого року - 109,8%.

Щодо оподаткування податком на доходи фізичних осіб доходу, отриманого фізичною особою від надання в оренду земельного паю юридичній особі
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розділом IV Податкового кодексу України (далі - Кодекс), відповідно до п. 162.1 ст. 162 якого платниками податку на доходи фізичних осіб є, зокрема, фізична особа – резидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні.
Відповідно до п.п. 164.2.5 п. 164.2 ст. 164 Кодексу до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається дохід від надання майна в лізинг, оренду або суборенду (строкове володіння та/або користування), визначений у порядку, встановленому п. 170.1 ст. 170 Кодексу.
Особливості оподаткування доходів від надання нерухомості в оренду регламентується п. 170.1 ст. 170 Кодексу, відповідно до п.п. 170.1.1 якого податковим агентом платника податку - орендодавця щодо його доходу від надання в оренду земельної ділянки сільськогосподарського призначення, земельної частки (паю), майнового паю є орендар.
При цьому об'єкт оподаткування визначається виходячи з розміру орендної плати, зазначеної в договорі оренди, але не менше ніж мінімальна сума орендного платежу, встановлена законодавством з питань оренди землі.
Згідно п.п. 170.1.4 п. 170.1 ст. 170 Кодексу доходи, зазначені, зокрема, у п.п. 170.1.1 п. 170.1 ст. 170 Кодексу, оподатковуються податковим агентом під час їх нарахування (виплати) за ставкою 18 відсотків, визначеною п. 167.1 ст. 167 Кодексу.
Враховуючи зазначене, юридична особа (орендар) при нарахуванні (виплаті) фізичній особі (орендодавцю) доходу у вигляді орендної плати повинна утримати податок на доходи фізичних осіб за ставкою 18 відсотків.

Вступили в силу зміни до Порядку обліку платників податків
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що з 10 травня, набув чинності наказ Мінфіну від 18.03.2016 № 375, яким затверджено зміни до Порядку обліку платників податків і зборів.
Документом визначено процедуру взяття на облік відокремленого підрозділу іноземної неурядової організації, представництва, філії іноземної благодійної організації.
У новій редакції викладено механізм передачі великого платника податків з одного контролюючого органу в інший.
Також Порядок доповнено нормами щодо обліку платників на території СЕЗ «Крим» і в зоні АТО.
Наказом з Порядку виключена процедура формування та направлення в Єдиний держреєстр повідомлень про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням.
Також з Порядку виключено форма № 18-ОПП, при цьому з'явилися додатки № 30-ОПП «Відомості про відсутність (наявність) заборгованості по сплаті податків і зборів» та №31-ОПП «Відомості про узгодження плану реорганізації юридичної особи».

Щодо оподаткування військовим збором
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що доходи, визначені ст. 163 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) є об'єктом оподаткування військовим збором (п.п. 1.2 п. 16¹ підрозділу 10 розділу XX Кодексу).
Ставка збору становить 1,5 відсотка від об'єкта оподаткування, визначеного п.п. 1.2 п. 16¹ підрозділу 10 розділу XX Кодексу (п.п. 1.3 п. 16¹ підрозділу 10 розділу XX Кодексу).
Нарахування, утримання та сплата (перерахування) збору до бюджету здійснюються у порядку, встановленому ст. 168 Кодексу, за ставкою, визначеною п.п. 1.3 п. 16¹ підрозділу 10 розділу XX Кодексу (п.п. 1.4 п. 16¹ підрозділу 10 розділу XX Кодексу).
Відповідно до п.п. 1.7 п. 16¹ підрозділу 10 розділу XX Кодексу звільняються від оподаткування військовим збором доходи, що згідно з розділом IV Кодексу не включаються до загального оподатковуваного доходу фізичних осіб (не підлягають оподаткуванню, оподатковуються за нульовою ставкою), крім доходів, зазначених у п.п. 165.1.2, 165.1.18, 165.1.25, 165.1.52 п. 165.1 ст. 165 Кодексу.

Щодо оподаткування податком на доходи фізичних осіб доходу, отриманого фізичною особою за договором довічного утримання
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що статтею 744 Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ) встановлено, що за договором довічного утримання (догляду) одна сторона (відчужувач) передає другій стороні (набувачеві) у власність житловий будинок, квартиру або їх частину, інше нерухоме майно або рухоме майно, яке має значну цінність, взамін чого набувач зобов'язується забезпечувати відчужувача утриманням та (або) доглядом довічно.
Згідно з ст. 748 ЦКУ набувач стає власником майна, переданого йому за договором довічного утримання (догляду), відповідно до ст. 334 ЦКУ.
Права на нерухоме майно, які підлягають державній реєстрації, виникають з дня такої реєстрації відповідно до закону (частина четверта ст. 334 ЦКУ).
Таким чином, за своєю правовою природою договір довічного утримання є відчуженням нерухомого майна, що передається у власність другій стороні.
Оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розділом IV Податкового кодексу України (далі - Кодекс), відповідно до п. 162.1 ст. 162 якого платниками податку на доходи фізичних осіб є, зокрема, фізична особа – резидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні.
Відповідно до п.п. 164.2.4 п. 164.2 ст. 164 Кодексу до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається, зокрема, частина доходів від операцій з майном, розмір якої визначається згідно з положеннями ст. 172 ПКУ.
Порядок оподаткування операцій з продажу (обміну) об’єктів нерухомого майна визначено ст. 172 Кодексу, п. 172.8 якої встановлено, що для цілей цієї статті під продажем розуміється будь-який перехід права власності на об'єкти нерухомості, крім їх успадкування та дарування.
Згідно з п. 172.1 ст. 172 Кодексу дохід, отриманий платником податку від продажу (обміну) не частіше одного разу протягом звітного податкового року житлового будинку, квартири або їх частини, кімнати, садового (дачного) будинку (включаючи земельну ділянку, на якій розташовані такі об'єкти, а також господарсько-побутові споруди та будівлі, розташовані на такій земельній ділянці), а також земельної ділянки, що не перевищує норми безоплатної передачі, визначеної ст. 121 Земельного кодексу України залежно від її призначення, та за умови перебування такого майна у власності платника податку понад три роки, не оподатковується.
Умова щодо перебування такого майна у власності платника податку понад три роки не розповсюджується на майно, отримане таким платником у спадщину.
Відповідно до п. 172.2 ст. 172 Кодексу дохід, отриманий платником податку від продажу протягом звітного податкового року більш як одного з об'єктів нерухомості, зазначених у п. 172.1 цієї статті, або від продажу об'єкта нерухомості, не зазначеного в цьому пункті, підлягає оподаткуванню за ставкою 5 відсотків, визначеною п. 167.2 ст. 167 Кодексу.
Дохід від продажу об'єкта нерухомості визначається виходячи з ціни, зазначеної в договорі купівлі-продажу (довічного утримання), але не нижче оціночної вартості такого об'єкта, розрахованої органом, уповноваженим здійснювати таку оцінку відповідно до закону (п. 172.3 ст. 172 Кодексу).
Отже, у розумінні Кодексу за договором довічного утримання відчужувачем здійснюється продаж нерухомого майна. З метою оподаткування мають бути застосовані положення ст. 172 Кодексу.

Щодо складання/отримання податкових накладних філією чи іншим структурним підрозділом, яким не делеговано право складання податкових накладних
Нікопольська ОДПІ інформує.
Згідно з підпунктом «г» пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України у разі постачання/придбання філією (структурним підрозділом) товарів/ послуг, яка фактично є від імені головного підприємства - платника податку стороною договору, у податковій накладній, крім податкового номера платника податку додатково зазначається числовий номер такої філії (структурного підрозділу).
Відповідно до пункту 1 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 26.01.2016 за № 137/28267, якщо не зареєстровані платниками податку на додану вартість філії та інші структурні підрозділи платника податку самостійно здійснюють постачання товарів/послуг та проводять розрахунки з постачальниками/споживачами, то зареєстрований платник податку, до складу якого входять такі структурні підрозділи, може делегувати філії або структурному підрозділу право складання податкових накладних. Для цього платник податку повинен кожній філії та кожному структурному підрозділу присвоїти окремий цифровий номер, про що має письмово повідомити контролюючий орган за місцем його реєстрації як платника податку на додану вартість.
Отже, якщо головним підприємством не делеговано філії (структурному підрозділу) права складання податкових накладних, то при складанні податкової накладної філією (структурним підрозділом), або у разі постачання товарів/послуг філії (структурному підрозділу) платника ПДВ у графах податкової накладної «Продавець»/«Покупець» зазначається найменування та індивідуальний податковий номер головного підприємства.
При цьому при постачанні товарів/послуг філією (структурним підрозділом) числовий номер такої філії (структурного підрозділу) не зазначається.

Щодо правильності визначення найменування товарів при оформленні документів (у тому числі податкових накладних) під час здійснення платником податку операції з постачання таких товарів
Нікопольська ОДПІ повідомляє.
Згідно з пунктом 1 статті 11 Закону України від 02 грудня 1997 року N 671/97-ВР "Про торгово-промислові палати в Україні" (далі - Закон N 671) торгово-промислові палати мають право, зокрема:
- проводити на замовлення українських та іноземних підприємців експертизу, контроль якості, кількості, комплектності товарів (у тому числі експортних та імпортних) і визначати їх вартість;
- засвідчувати і видавати сертифікати про походження товарів, сертифікати визначення продукції власного виробництва підприємств з іноземними інвестиціями та інші документи, пов'язані із здійсненням зовнішньоекономічної діяльності.
При цьому методичні та експертні документи, видані торгово-промисловими палатами в межах їх повноважень, є обов'язковими для застосування на усій території України (пункт 2 статті 11 Закону N 671).
Крім того, відповідно до Закону України від 25 лютого 1994 року N 4038-XII "Про судову експертизу" (далі - Закон N 4038) державні спеціалізовані установи (науково-дослідні інститути судових експертиз), визначені у статті 7 Закону N 4038, на замовлення заявника можуть проводити експертні дослідження і обстеження, у тому числі товарознавчу експертизу.
Порядок проведення такої експертизи та документи, що підтверджують результати її проведення, визначено в Інструкції про призначення та проведення судових експертиз та експертних досліджень, затвердженій наказом Міністерства юстиції України від 08.10.98 N 53/5, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 03.11.98 за N 705/3145.
Враховуючи викладене, у разі необхідності визначення найменування товарів при оформленні документів (у тому числі податкових накладних) під час здійснення платником податку операції з постачання товарів, такий платник має можливість отримати висновок від Торгово-промислової палати України (її регіональних відділень) або науково-дослідного інституту судових експертиз.
При цьому у разі, якщо платником податку здійснюються операції з вивезення товарів за межі митної території України у митному режимі експорту та/або операції з ввезення товарів на митну територію України у митному режимі імпорту, то, враховуючи статтю 69 Митного кодексу України, такі товари підлягають митному оформленню та класифікуються митними органами ДФС шляхом визначення кодів та найменування відповідно до класифікаційних групувань, зазначених в УКТ ЗЕД.
Рішення митних органів ДФС щодо класифікації товарів для митних цілей є обов'язковими. Висновки інших органів, установ та організацій щодо визначення кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД при митному оформленні мають виключно інформаційний або довідковий характер.

Визначення бази оподаткування ПДВ операцій з постачання товарів на митній території України
Нікопольська ОДПІ інформує.
Відповідно до пункту 188.1 статті 188 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року N 2755-VI зі змінами та доповненнями база оподаткування ПДВ операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв'язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб'єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів).
При цьому база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг не може бути нижче ціни придбання таких товарів/послуг, база оподаткування операцій з постачання самостійно виготовлених товарів/послуг не може бути нижче звичайних цін, а база оподаткування операцій з постачання необоротних активів не може бути нижче балансової (залишкової) вартості за даними бухгалтерського обліку, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції (у разі відсутності обліку необоротних активів - виходячи із звичайної ціни), за винятком: товарів (послуг), ціни на які підлягають державному регулюванню; газу, який постачається для потреб населення.
Для товарів, придбаних на митній території України або ввезених на митну територію України, ціна придбання визначається як вартість майна, за якою таке майно набуте у власність, тобто ціна, зазначена в договорі на придбання товару (контрактна вартість).
Для операцій з постачання товарів, ввезених платником податку на митну територію України, база оподаткування визначається за загальним правилом – виходячи з їх договірної вартості, без урахування величини митної вартості.

Відбулись зміни у порядку реєстрації та обліку платників
Нікопольська ОДПІ інформує про набрання чинності наказів Міністерства фінансів України:
від 03.03.2016 № 308 «Про затвердження Змін до Порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та Положення про реєстр страхувальників» (далі – Наказ 308);
від 18.03.2016 № 373 «Про затвердження Змін до Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість» (далі – Наказ 373);
від 18.03.2016 № 375 «Про затвердження Змін до Порядку обліку платників податків і зборів» (далі – Наказ 375).
Змінами до Порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування відмінене присвоєння новоствореним платникам класу професійного ризику виробництва за основним видом економічної діяльності.
Змінами до Порядку обліку платників податків і зборів виключені положення щодо формування та направлення органами ДФС до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань повідомлень про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням (ф. № 18-ОПП).
Водночас Наказом 373 Положення про реєстрацію платників ПДВ приведене у відповідність до норм пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України та виключені процедури анулювання реєстрації платника ПДВ за наявності запису про відсутність юридичної особи або фізичної особи – підприємця за місцезнаходженням (місцем проживання) або запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.
Також порядок реєстрації платників ПДВ доповнений нововведенням. Так, якщо особа у встановлений законодавством строк подала заяву про добровільну реєстрацію платником ПДВ і отримала від контролюючого органу пропозицію подати нову заяву, то після виправлення всіх недоліків така особа може подати до контролюючого органу нову заяву про добровільну реєстрацію не пізніше ніж за 3 робочі дні до початку податкового періоду, з якого особа вважатиметься платником ПДВ та матиме право на податковий кредит і виписку податкових накладних. При цьому у такій заяві має бути зазначена така сама бажана дата реєстрації, що й у попередній неприйнятій заяві.
Наказом 308 та Наказом 375 для проведення державної реєстрації припинення юридичних осіб запроваджені нові процедури та документи (відомості) органів ДФС про відсутність (наявність) заборгованості із сплати податків і зборів, а також єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування. Відтепер державний реєстратор або інший суб’єкт державної реєстрації направлятиме до органів ДФС запити для отримання відомостей про наявність/відсутність заборгованості, органи ДФС у відповідь – зазначені відомості. Крім того, встановлено єдиний строк у 10 робочих днів для призначення документальної позапланової перевірки платника податків, що припиняється (закривається), як у випадках прийняття рішення про припинення засновниками (учасниками) юридичної особи, так й у інших випадках.

Платники єдиного податку І та ІІ груп мають право на щорічну відпустку
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до норм Податкового кодексу України, фізичні особи-підприємці, платники єдиного податку 1 та 2 групи, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати єдиного податку один раз на рік на час відпустки протягом одного календарного місяця.
Крім того, не сплачується єдиний податок за період хвороби, підтверджений копією листка непрацездатності, якщо вона триває 30 і більше календарних днів.
Інформація про період щорічної відпустки і терміни втрати працездатності з обов’язковим додаванням копії листка непрацездатності подається до територіального органу ДФС у вигляді заяви у довільній формі.
З метою уникнення порушення терміну щодо сплати авансових платежів рекомендуємо подавати до податкової інспекції заяву щодо періоду щорічної відпустки до початку відпустки, а заяву щодо терміну втрати працездатності з обов'язковим додаванням копії листка непрацездатності - одразу після закінчення лікарняного.
Варто пам’ятати, що платники єдиного податку є ще й платниками ЄСВ. Чинним законодавством не передбачено пільг щодо його сплати на час відпустки, або хвороби.
Отже, єдиний соціальний внесок сплачується незалежно від діяльності чи фінансового стану платників податків і без перенесення термінів сплати.

Важливі новації для платників ПДВ
Нікопольська ОДПІ повідомляє про зміни у порядку реєстрації платників податку на додану вартість.
Законодавчими змінами скорочено перелік підстав для анулювання реєстрації платника ПДВ шляхом виключення з Положення про реєстрацію платників ПДВ вимог пп. «ж» п. 184.1 ст. 184 розділу V Податкового кодексу України, та, відповідно, виключено з переліку документів (відомостей), що підтверджують наявність підстав для анулювання реєстрації, повідомлення державного реєстратора, відомості з Єдиного державного реєстру щодо наявності запису про відсутність юридичної особи або фізичної особи – підприємця за місцезнаходженням (місцем проживання) або запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу;
Також внесено зміни до форми витягу з реєстру платників ПДВ (додаток 13 до Положення), згідно з якими замість реквізитів одного електронного рахунка у витягу відображаються реквізити трьох електронних рахунків платника ПДВ – сільськогосподарського підприємства, що обрав спеціальний режим оподаткування, призначених для перерахування коштів до державного бюджету та на його спеціальні рахунки:
- за операціями із сільськогосподарськими товарами/послугами (крім операцій із зерновими і технічними культурами та операцій з продукцією тваринництва);
- за операціями із зерновими і технічними культурами;
- за операціями з продукцією тваринництва.
Крім того, для платників ПДВ запроваджено такі нововведення:
1) якщо особа у встановлений законодавством строк подала заяву про добровільну реєстрацію платником ПДВ і отримала від контролюючого органу пропозицію подати нову заяву, то після виправлення всіх недоліків така особа може подати до контролюючого органу нову заяву про добровільну реєстрацію не пізніше ніж за 3 робочі дні до початку податкового періоду, з якого особа вважатиметься платником ПДВ та матиме право на податковий кредит і виписку податкових накладних. При цьому у такій заяві має бути зазначена така сама бажана дата реєстрації, що й у попередній неприйнятій заяві;
2) оперативне інформування платників про результати розгляду заяв, поданих ними в електронній формі. Так, якщо за результатами розгляду заяви в електронній формі (ф. № 1-ПДВ, ф.№ 3-ПДВ) контролюючим органом прийнято рішення про відмову в реєстрації (анулюванні реєстрації) платника ПДВ або запропоновано надати нову заяву про реєстрацію (анулювання реєстрації) платника ПДВ, то така відмова або пропозиція викладається контролюючим органом в електронній формі та надсилається на адресу електронної пошти, з якої надійшла заява;
3) встановлено десятиденний строк для направлення до ДФС рішення контролюючого органу про скасування рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ.
Зміни зумовлені набранням чинності 29 квітня 2016 року наказу Міністерства фінансів України від 18 березня 2016 року № 373 «Про затвердження Змін до Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 6 квітня 2016 року за № 515/28645.

Самотня мати, яка утримує двох дітей віком до 18 років, має право на податкову соціальну пільгу у розмірі 150%
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що Податковим кодексом України визначено, що будь-який платник податку має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги у розмірі, що дорівнює 50% розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи (у розрахунку на місяць), встановленому законом на 1 січня звітного податкового року (у 2016 році – 689,00 грн.). Платник податку, який утримує двох чи більше дітей віком до 18 років, має право на податкову соціальну пільгу у розмірі 100% суми пільги, яка визначена пп. 169.1.1 п. 169.1 ст. 169 Податкового кодексу України, у розрахунку на кожну таку дитину.
Водночас згідно з пп. 169.1.3 п. 169.1 ст. 169 Податкового кодексу України платник податку, який є одинокою матір’ю (батьком), вдовою (вдівцем) або опікуном, піклувальником, має право на податкову соціальну пільгу у розмірі 150% суми пільги, яка визначена пп. 169.1.1 п. 169.1 ст. 169 Податкового кодексу України (у 2016 році – 1033,5 грн.), у розрахунку на кожну таку дитину.
Відповідно до підпунктів 169.3.1 та 169.3.2 п. 169.3 ст. 169 Податкового кодексу України, якщо платник податку має право на застосування податкової соціальної пільги з двох і більше підстав, застосовується одна податкова соціальна пільга з підстави, що передбачає її найбільший розмір, за умови дотримання процедур, визначених пп. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 Податкового кодексу України.
Платник податку, який має право на застосування податкової соціальної пільги більшої, ніж передбачена пп. 169.1.1 п. 169.1 ст. 169 Податкового кодексу України, зазначає про таке право у заяві про застосування пільги, до якої додає відповідні підтверджуючі документи.
Відтак самотня мати, яка утримує двох дітей віком до 18 років, має право на застосування податкової соціальної пільги у розмірі 150% суми пільги, яка визначена пп. 169.1.1 п. 169.1 ст. 169 Податкового кодексу України, у розрахунку на кожну таку дитину, за умови дотримання процедур, зазначених пп. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 Податкового кодексу України та наданням відповідних підтверджуючих документів.

З 1 травня змінився розмір мінімального ЄСВ
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що з 1 травня 2016 року в Україні збільшився розмір мінімальної заробітної плати – з 1378 гривень до 1450 гривень. Відповідно розмір мінімального страхового внеску становитиме 319 гривень (1 450 гривень × 22%).
Мінімальний страховий внесок ЄСВ повинні сплачувати за себе фізичні особи-підприємці платники єдиного податку та самозайняті особи.
Змінився максимальний розмір доходу, на який потрібно нараховувати ЄСВ - з 1 січня 2016 року він становить 25 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, встановлених в місяць нарахування доходу. З 1 травня - це 36 250 гривень (1450 гривень × 25).

За порушення граничних строків сплати узгодженого грошового зобов'язання нараховується пеня
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що після закінчення встановлених Податковим кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.
Пеня - це сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов'язань, не сплачених у встановлені законодавством строки.
Нарахування пені розпочинається:
а) при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків - після спливу 90 днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного цим Кодексом;
б) при нарахуванні суми грошового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні-рішенні згідно із цим Кодексом.
Пеня нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки НБУ діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.
Зазначений розмір пені застосовується щодо всіх видів податків, зборів та інших грошових зобов'язань, крім пені, яка нараховується за порушення строку розрахунку у сфері зовнішньоекономічної діяльності, що встановлюється відповідним законодавством.
Зазначена норма визначена пп. 14.1.162 ст. 14 та ст. 129 Податкового кодексу України.

За порушення терміну сплати податків застосовується штраф
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання та/або авансових внесків з податку на прибуток підприємств протягом строків, визначених Податковим кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:
- при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;
- при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
Зазначена норма передбачена ст. 126 Податкового кодексу України.

Помилки, допущені у раніше поданій податковій декларації виправляються протягом 1095 днів
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що у разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності) платник податків самостійно виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації, він зобов’язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинною на час подання уточнюючого розрахунку.
Платник податків має право не подавати такий розрахунок, якщо відповідні уточнені показники зазначаються ним у складі податкової декларації за будь-який наступний податковий період, протягом якого такі помилки були самостійно виявлені.
У разі подання платником податку уточнюючого розрахунку до податкової декларації контролюючий орган має право визначити суму податкових зобов’язань за такою податковою декларацією протягом 1095 днів з дня подання уточнюючого розрахунку.
Таким чином, платник податків у разі самостійного виявлення помилок у раніше поданій ним податковій декларації, з урахуванням строку давності 1095 днів, зобов’язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинною на час подання уточнюючого розрахунку.
Зазначена норма визначена п. 50.1 ст. 50 та п. 102.1 ст. 102 Податкового кодексу України.

Підприємства можуть тримати в позаробочий час у касах готівкову виручку у межах, що не перевищують установлений ліміт каси
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що підприємства можуть тримати в позаробочий час у своїх касах готівкову виручку у межах, що не перевищують установлений ліміт каси.
Готівкова виручка (готівка), що перевищує встановлений ліміт каси, обов'язково здається до банків для її зарахування на банківські рахунки.
Відокремлені підрозділи підприємств - юридичних осіб можуть здавати готівкову виручку (готівку) безпосередньо до кас таких юридичних осіб або до будь-якого банку для її переказу і зарахування на банківські рахунки зазначених юридичних осіб.
За відсутності банків готівкова виручка (готівка) для переказу на банківські рахунки підприємства (підприємця) може здаватися до операторів поштового зв'язку та небанківських фінансових установ, які в установленому законодавством порядку отримали ліцензію на переказ коштів без відкриття рахунку.
Здавання готівкової виручки (готівки) здійснюється самостійно або через відповідні служби, яким згідно із законодавством надано право на перевезення валютних цінностей та інкасацію коштів.
Здавання готівкової виручки (готівки) може здійснюватися для зарахування на будь-який банківський рахунок підприємства (підприємця) на його вибір.
Підприємства не повинні накопичувати готівкову виручку (готівку) у своїх касах понад установлений ліміт каси для здійснення потрібних витрат до настання строків цих виплат.
Зазначена норма визначена п. 2.8 та 2.9 Постанови НБУ від 15.12.04 № 637 "Про затвердження Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні".

Пільги учасникам АТО щодо сплати податків та зборів. Земельний податок
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що для учасників АТО передбачена пільга щодо сплати земельного податку. Звільнення від сплати податку за земельні ділянки поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм, встановлених статтею 281 ПКУ. Наприклад: для будівництва індивідуальних гаражів - не більш як 0,01 гектара, а для ведення особистого селянського господарства - у розмірі не більш як 2 гектари.

За несвоєчасну реєстрацію/відсутність реєстрації податкових накладних, складених на неплатників ПДВ, штрафні санкції не передбачено
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що за несвоєчасну реєстрацію/відсутність реєстрації в ЄРПН податкових накладних, які не підлягають наданню покупцям – платникам ПДВ (складені на неплатника ПДВ), штрафні санкції не передбачено.
Відповідальність за несвоєчасну реєстрацію/відсутність реєстрації в ЄРПН податкових накладних визначено ст.120` Податкового кодексу України.
Пунктом 120`.1 зазначеної статті передбачено, що накладення штрафу у відповідних розмірах на платників ПДВ, на яких згідно з вимогами статей 192,201 Податкового кодексу України покладено обов’язок щодо реєстрації податкових накладних, застосовується у разі порушення платниками податку граничних термінів реєстрації в ЄРПН податкових накладних, що підлягають наданню покупцям – платникам ПДВ.

Сектор організації роботи

Джерело: guru.ua

Категорії: Новости Днепропетровска Новости Никополя

13.05.2016 17:28