Новини Нікопольськoї ОДПІ

Новини Нікопольськoї ОДПІ
Роман Насіров: ДФС взяла участь у засіданні робочої групи з підготовки впровадження рекомендацій BEPS в Україні
Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров прокоментував результати засідання робочої групи для підготовки законопроектів з питань протидії зменшенню податкової бази і переміщенню прибутків за кордон, яка відбулася 5 травня.
«ДФС бере активну участь у заходах, спрямованих на протидію виведенню прибутків за кордон. На засіданні робочої групи службою було підтримано запропоновану Концепцію впровадження в Україні основних рекомендацій BEPS (план дій ОЕСР з протидії розмиванню бази оподаткування та виведенню прибутку з-під оподаткування) та висунуто низку пропозицій для обговорення», - зазначив очільник відомства.
Він наголосив, що ДФС підтримує запропоновану концепцію, оскільки така концепція дійсно базується на провідному світовому досвіді та відповідає настановам Організації економічного співробітництва та розвитку
«На нашу думку, оподаткування контрольованих іноземних корпорацій (КІК) дійсно є дієвим шляхом протидії відтоку капіталу з України. Задля покращення інвестиційного клімату також було б доцільним запроваджувати оподаткування прибутку КІК паралельно з проведенням нульового декларування та суттєвою валютною лібералізацією в банківській сфері», - заявив Роман Насіров і додав, що в рамках нульового декларування необхідно встановити чіткі та зрозумілі гарантії безпеки для осіб, які подадуть нульові декларації.
При цьому Голова ДФС наголосив, що оподаткування КІК не розглядається як механізм прямого стягненню податків та наповнення бюджету. Це є засобом стримування від розмивання податкової бази та виведення капіталу в низько податкові юрисдикції. «КІК спрямований на зменшення привабливості використання офшорних компаній та сприяння зберігання капіталу в країні. Відтак, всі повинні зрозуміти, що впровадження КІК – це не забезпечення миттєвих надходжень до бюджету, а закладення фундаменту для стабільного та поступового зростання таких надходжень», - підкреслив керівник служби.
За словами Романа Насірова, пропозиції ДФС, які були висунуті на засіданні робочої групи, щодо окремих елементів презентованої концепції стосувалися, зокрема, поширення правил КІК не тільки на фізичних осіб-резидентів, а також і на громадян України (які можуть бути нерезидентами для податкових цілей); доцільності встановлення мінімального розміру неоподатковуваного прибутку КІК; необхідності враховувати при розрахунку оподатковуваного прибутку КІК, що його частина може бути фактично повторно оподаткована в Україні відповідно до правил ТЦУ.
«Всі запропоновані пропозиції можуть бути розглянуті в робочому порядку створеною групою», - підкреслив він.

Роман Насіров: Пріоритетні напрями реформування митниці
Угода про Асоціацію з Євросоюзом вимагає імплементації низки положень в митній сфері. В першу чергу йдеться про проведення низки реформ. Сьогодні службою визначено пріоритетні напрями реформування митниці. Про це повідомив Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров.
За його словами, серед важливих завдань, які допоможуть вдосконалити митну систему України та налагодити взаємовідносини з бізнесом - спрощення митних процедур, електронізація сервісів, вдосконалення системи аналізу ризиків, повний запуск «Єдиного вікна», мінімізація митних правопорушень, приєднання до NCTS, розбудова інфраструктури та створення інституту уповноваженого економічного оператора (УЕО).
«Не менш важливим для розбудови митної справи є співпраця з міжнародною спільнотою. Для цього ми працюємо над реалізацією низки ініціатив - дотримання курсу на міжнародне співробітництво, інтенсифікація обміну інформацією, поширення інтегрованого управління кордонами на всі пункти пропуску та запровадження посади митного аташе», - зазначив Роман Насіров.
«Впровадження запропонованих реформ стане відображенням найкращого європейського та світового досвіду в галузі митної справи, дозволить пришвидшити митні процедури і встановити новий формат взаємодії між митними органами та бізнесом», - наголосив він.

З початку року внесок Дніпропетровщини до бюджетів усіх рівнів склав майже 20,5 млрд. грн.
Органами ДФС у Дніпропетровській області у січні - квітні поточного року забезпечено надходження в бюджети усіх рівнів (з урахуванням ЄСВ) 20 млрд. 480 млн. грн. Про це проінформував виконуючий обов’язки начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Геннадій Ткачук.
Так, до загального фонду державного бюджету впродовж чотирьох місяців 2016 року мобілізовано 11 млрд. 481 млн. грн., в тому числі Дніпропетровською митницею ДФС – 5 млрд. 102 млн. грн.
Надходження, що формують кошики місцевих бюджетів Дніпропетровського регіону склали 4 млрд. 729 млн. грн. Це на 1 млрд. 39 млн. грн. (або на 28,1%) більше фактичних надходжень січня – квітня 2015 року.
Єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування з початку року зібрано 4 млрд. 270 млн. грн.

Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» начальника управління погашення боргу ГУ ДФС у Дніпропетровській області Бабець Яни Валеріївни
на тему: «Організація роботи щодо стягнення податкового боргу та роботи з безхазяйним майном»
Питання 1. Доброго дня. Будь ласка, скажіть, коли суми податків і зборів вважаються сплаченими?
Відповідь: Кожна особа зобов'язана сплачувати встановлені Податковим кодексом України (далі - Кодекс) податки та збори, платником яких вона є згідно з Кодексом (пп. 4.1.1 п. 4.1 ст. 4 Кодексу).
Відповідно до ст. 43 Бюджетного кодексу України при виконанні державного та місцевих бюджетів застосовується казначейське обслуговування бюджетних коштів на основі ведення єдиного казначейського рахунка, відкритого у Національному банку України.
Частиною п'ятою ст. 45 Бюджетного кодексу встановлено, що податки і збори (обов'язкові платежі) та інші доходи державного бюджету визнаються зарахованими до державного бюджету з дня зарахування коштів на єдиний казначейський рахунок державного бюджету України.
Аналогічно частиною п'ятою ст. 78 Бюджетного кодексу встановлено, що податки і збори (обов'язкові платежі) та інші доходи місцевого бюджету визнаються зарахованими до місцевого бюджету з дня зарахування на єдиний казначейський рахунок.
Питання 2. Поясніть, будь ласка, про механізм стягнення коштів у системі електронного адміністрування з ПДВ?
Відповідь:При наявності непогашеної суми податкового боргу з ПДВ та рішення суду про стягнення коштів, яке набрало законної сили, формується Реєстр платників податків для перерахування коштів до бюджету в рахунок погашення податкового боргу з ПДВ.
Списання коштів з електронного рахунку платника податку, відкритому у системі електронного адміністрування ПДВ, відповідно до Реєстру здійснюється Казначейством у межах залишку коштів, що обліковується на такому рахунку. У разі якщо суми коштів на електронному рахунку платника податку, відкритому у системі електронного адміністрування ПДВ, не достатньо для перерахування коштів до бюджету в рахунок погашення податкового боргу такого платника податку, сума боргу, зазначена у реєстрі, обліковується Казначейством до виконання її у повному обсязі.
Питання 3. Хочу запитати, чи потрібно повторно здійснювати платіж, якщо кошти до бюджету так і не потрапили?
Відповідь: За порушення строків зарахування податків до бюджетів або державних цільових фондів, установлених Законом України "Про платіжні системи та переказ коштів в Україні", з вини банку такий банк сплачує пеню за кожний день прострочення, включаючи день сплати, та штрафні санкції у розмірах, встановлених Кодексом, а також несе іншу відповідальність, встановлену Кодексом, за порушення порядку своєчасного та повного внесення податків, зборів, платежів до бюджету або державного цільового фонду. При цьому платник податків звільняється від відповідальності за несвоєчасне або перерахування не в повному обсязі таких податків, зборів та інших платежів до бюджетів та державних цільових фондів, включаючи нараховану пеню або штрафні санкції (п. 129.6 ст. 129 Кодексу).
Таким чином, незважаючи на причину несплати податкових зобов'язань, зокрема, у разі порушення банком строків виконання доручень клієнтів на переказ коштів, Кодекс не звільняє платника податків від обов'язку сплатити основну суму податкового зобов'язання або податкового боргу, а податковий орган, відповідно, - від стягнення такого податкового боргу.

Володимир Джавун: "Платники Нікопольського регіону спрямували до бюджетів майже 380 мільйонів гривень"
За січень-квітень 2016 року платники Нікопольського регіону сплатили до бюджетів усіх рівнів майже 380 мільйонів гривень податків. Про це повідомив начальник Нікопольської ОДПІ Володимир Джавун.
– Завдяки сумлінності підприємств темп наповнення бюджетів стабільно зростає. Зокрема, за чотири місяці до державної скарбниці перераховано 137,5 мільйонів гривень, що на 36,7 мільйонів гривень або на 36,4 відсотки перевищує сплату за аналогічний період минулого року, – зазначив очільник Нікопольської ОДПІ.
У розрізі основних надходжень лідером з наповнення держбюджету є податок на додану вартість – 46,8 мільйонів гривень, що на 27 мільйонів гривень або 136,8 відсотків більше, ніж торік.
Податку на прибуток підприємств надійшло 9,6 мільйонів гривень. Планові показники виконано на 142,4 відсотка.
Значною є сплата до державної скарбниці податку на доходи фізичних осіб – 47,2 мільйона гривень, що перевищує рівень прогнозованих показників на 15,6 відсотків.
Також до державної казни на підтримку армії платники регіону спрямували 16,1 мільйон гривень військового збору, це на 19,1 відсоток більше, ніж очікувалось.

Платники єдиного податку стабільно поповнюють місцеву скарбницю Нікопольського регіону
Сьогодні повнота та своєчасність надходжень до місцевих бюджетів має велике значення, адже бюджети районів – це безпосереднє джерело видатків на потреби громади, а єдиний податок – одне із джерел, що його стабільно наповнює.
Як повідомив перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський, за січень-квітень 2016 року підприємці-спрощенці Нікопольського регіону сплатили до місцевого бюджету 19,4 мільйона гривень єдиного податку. Протягом відповідного періоду минулого року місцеві бюджети отримали лише 12,3 мільйона гривень єдиного податку. Таким чином, сума надходжень єдиного податку перевищила минулорічні показники на 7 мільйонів гривень.
Спрощенці Нікопольського регіону стабільно збільшують сплату єдиного податку. А це позитивний сигнал для місцевих громад, оскільки єдиний податок належить до тих платежів, що є бюджетоутворюючим для місцевих бюджетів.
Нагадаємо, що згідно п. 295.1 Податкового кодексу України, платники єдиного податку першої і другої групи сплачують єдиний податок шляхом здійснення авансового внеску не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця.
Разом з цим спрощенці зазначених груп, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати єдиного податку на один календарний місяць у році на час відпустки, а також за період хвороби, якщо вона триває 30 і більше календарних днів.
Фахівці податкової інспекції зі свого боку, гарантують якісне обслуговування та консультаційну допомогу тим підприємцям, котрі відповідально ставляться до конституційного обов'язку щодо сплати податків.

Для підтримки армії в Нікопольському регіоні сплачено 16,1 мільйон гривень військового збору
З початку 2016 року до державного бюджету сплачено 16,1 мільйон гривень військового збору. Квітневий внесок платників Нікопольського регіону в обороноздатність країни – 4,4 мільйона гривень.
«Завдяки заходам з детінізації економіки, зокрема в частині легалізації доходів працюючого населення та активності декларантів, котрі зі своїх доходів сплачують ПДФО та військовий збір, до бюджету стабільно надходять кошти для потреб національного війська», - зазначає перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський.
«Разом з тим ми розраховуємо на сумління представників бізнесу, котрі виступають податковими агентами для перерахування військового збору з доходів найманих працівників. Тому кожен громадянин, котрий сплачує військовий збір, робить вагомий індивідуальний внесок для обороноздатності нашої країни», - підкреслив Володимир Малиновський.
Нагадаємо, що сплата військового збору обов’язкова у тому випадку, якщо виникає податкове зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб. Цей момент повинні врахувати не лише працедавці та інші податкові агенти, яких закон зобов’язує нарахувати і сплачувати ці платежі, а й декларанти, котрі до 1 травня традиційно звітуються про отримані минулорічні доходи.

За чотири місяці 2016 року у місцеві бюджети Нікопольського регіону надійшло 242,3 млн. гривень
Як повідомив перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський, за січень-квітень 2016 року до місцевих бюджетів Нікопольського регіону надійшло, 242,3 млн. грн. податків і зборів, що на 59,8 млн. грн. більше минулорічних надходжень. Головними складовими податкових надходжень є надходження податку на доходи фізичних осіб – 141,5 млн. грн., єдиного податку – 19,4 млн. грн., плати за землю – 55,4 млн. грн., акцизного податку – 13,0 млн. грн. У січні-квітні 2016 року платники податків регіону сплатили 120,8 млн. грн. ЄСВ.

Право громадян на звернення та їх розгляд гарантовані Конституцією
Для керівництва Нікопольської ОДПІ звернення громадян мають важливе значення у забезпеченні постійного зв’язку з громадськістю, вирішенні проблем окремої людини і платників податків в цілому. Як зазначила заступник начальника Нікопольської ОДПІ Вікторія Радецька, пріоритетом є виявлення основних причин, що породжують звернення громадян, та своєчасне вирішення проблем, які потребують негайного реагування.
З початку поточного року зареєстровано 12 письмових звернень. Усі письмові звернення розглянуто відповідно до чинного законодавства, заявникам направлені письмові відповіді. Повторних звернень від громадян з початку року не надходило. Основними питаннями, що порушували громадяни є питання оподаткування доходів фізичних осіб (єдиний податок), податок на доходи фізичних осіб, єдиного соціального внеску, особливостей сплати плати за землю, проведення контрольно-перевірочних робіт, ухилення від сплати податків, надання інформації про не використання РРО.
Щодо запитів на отримання публічної інформації, то з початку року до Нікопольської ОДПІ надійшов 2 запити. Запити опрацьовано і надано адресатам відповіді, в установлені законом терміни.
Звертаємо увагу, що у письмовому зверненні в обов’язковому порядку зазначається прізвище, ім’я по-батькові заявника, адреса, суть порушеного питання. У випадку, якщо, порушене у зверненні питання, не є компетенцією органу до якого воно надійшло, то в строк не більше 5-ти календарних днів таке звернення пересилається за належністю до відповідного органу чи посадової особи, про що повідомляється автору звернення. В той самий термін звернення повертається заявнику, якщо у ньому не міститься даних, необхідних для прийняття обґрунтованого рішення контролюючим органом чи його посадовою особою.
Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів. На обґрунтовану письмову вимогу громадянина термін розгляду може бути скорочено. Звернення громадян, які мають встановлені законодавством пільги, розглядаються у першочерговому порядку.
Нагадуємо, що особистий прийом громадян посадовими особами Нікопольської ОДПІ проводиться щоденно в робочі дні відповідно до затвердженого графіка за адресою м. Нікополь, просп. Трубників 27. Попередній запис на особистий прийом проводиться за номером телефону (05662) 4-54-29.

Під час обшуку посадовців банків вилучено 20 млн. грн. готівки, вогнепальну зброю та гранати
Співробітниками податкової міліції м. Києва в рамках оперативного супроводження кримінального провадження, зареєстрованого за ст.364 КК України, викрито протиправні дії посадових осіб низки банківських установ.
Як з’ясувалося, зазначені особи за 15-відсоткову грошову винагороду допомагали фізичним та юридичним особам переводити безготівкові кошти у готівку. Для цього кошти перераховувалися на підконтрольні підприємства, зареєстровані в Німеччині, США та Латвії, з використанням банківських систем швидкого перерахунку коштів Western Union та Money Gram.
За адресами проживання фігурантів провадження та в офісному приміщенні підконтрольного їм підприємства проведено 8 обшуків. За їх результатами вилучено 678 тис. доларів США, 16,8 тис. Євро, 58,2 тис. гривень готівкою (еквівалент у гривні становить 20 млн. грн.), 9 одиниць незареєстрованої вогнепальної зброї (мисливські рушниці) та набої до неї, 2 предмети, схожі на гранати Ф-1 із запалами до них, 4 печатки підприємств нерезидентів, 14 електронних носіїв інформації, 10 одиниць комп’ютерної техніки та фінансово-бухгалтерську документацію, яка свідчить про протиправну діяльність.
Слідчі дії тривають.

Платники акцизного податку отримали можливість користуватися спеціальним розділом в «Електронному кабінеті платника»
Електронний сервіс «Електронний кабінет платника» доопрацьовано,- інформує прес-служба Державної фіскальної служби України.
Зокрема, платникам акцизного податку з реалізації пального в своєму особистому кабінеті надано можливість користуватися новим розділом, створеним в рамках функціонування Системи електронного адміністрування реалізації пального (СЕА РП).
У новому розділі СЕА РП можна переглянути проведені операції в системі електронного адміністрування реалізації пального (дані Реєстру операцій обсягів пального із застосуванням необхідних фільтрів, у т.ч. в розрізі типів операцій та кодів товарної підкатегорії згідно з УКТЗЕД), а також перевірити поповнення та стан електронного рахунку (дані Реєстру сум акцизного податку).
Також нагадуємо, що у відкритій частині Електронного кабінету платника в режимі он-лайн функціонує Реєстр платників акцизного податку з реалізації пального, а у особистому кабінеті платникам надано можливість сформувати та направити запит для отримання Витягу з такого Реєстру, та у разі необхідності надіслати заяву про реєстрацію платником акцизного податку з реалізації пального з позначкою «Зміни».

Відбулася чергова конференція Дніпропетровської обласної Організації Союзу юристів України
У Дніпропетровській області відбулася чергова конференція Союзу юристів області, на яку запрошено першого заступника начальника Головного управління ДФС області, полковника податкової міліції Сергія Пенькова та начальників управлінь Олега Басана і Манушак Осипову.
Під час конференції Союзом юристів області підведено підсумки роботи за звітний період, заплановано подальшу роботу. «Робота юриста, на сьогодні в Україні одна з найбільш важливих, - відзначив Голова Дніпропетровської обласної Організації Союзу юристів України, академік Володимир Дон. – В країні немало питань, пов’язаних з недосконалістю законодавства. Є неврегульовані правові колізії. І, у вирішенні юридичних питань Союз юристів Дніпропетровщини повинен займати саму активну позицію».
Володимир Дон і начальник Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області Леонід Маньковський вручили грамоти найбільш відзначившимся юристам області. Під час конференції було нагороджено і представників фіскальної служби області, зокрема Олег Басан отримав почесну грамоту Дніпропетровського обласного Союзу юристів України. «Між обласним Союзом юристів і Головним управлінням фіскальної служби у Дніпропетровській області значний період часу існують ділові і творчі взаємовідносини, засновані на повному взаєморозумінні. Ми спільно вирішуємо ті питання, котрі диктує наш час. І ми вважаємо, в тому, що фіскальна служба області повністю виконує покладені на неї обов’язки по наповненню державного і місцевого бюджету є і частка роботи юристів служби і області» - зазначив Володимир Дон.

З початку року 51,4% судових справ вирішено на користь держави
Переважну більшість спорів, що перебувають на розгляді в адміністративних судах різних інстанцій, становлять податкові спори. Станом на 1 квітня 2016 року в судах за участю територіальних органів ДФС Дніпропетровської області перебувало на розгляді 10642 справи різних категорій на загальну суму 11,7 млрд. грн. Розглянуто з початку року 336 справ на суму 539,1 млн. грн., з них 153 справи на суму 296,2 млн. грн. вирішені на користь територіальних органів ДФС області.
Із загальної кількості за позовами до територіальних органів ДФС Дніпропетровської області більшу частину складають справи про визнання недійсними (нечинними) податкових повідомлень – рішень.
«Такі результати свідчать про якісну аргументацію та доказову базу, на якій ґрунтуються наші позовні вимоги. Кожен юрист фахово підходить до кожної справи, що направляється до суду», – зазначив начальник юридичного управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Олег Басан.

На Харківщині та Дніпропетровщині припинено діяльність підпільних цехів з виробництва спирту
Співробітниками податкової міліції Дніпропетровської області в ході проведення операції "Акциз-2016" та розслідування кримінального провадження, зареєстрованого за ч.3 ст.204 КК України в одному з селищ Харківської області та районному центрі Дніпропетровської області викрито діяльність підпільних цехів з незаконного виробництва та розливу спирту "Септил плюс" у скляні пляшки по 100 мл. При цьому використовувалися етикетки діючого заводу-виробника, розташованого в Житомирській області.
Виготовлена продукція реалізовувалась по всій території України та транспортувалась за допомогою послуг однієї з поштових компаній.
Під час проведення обшуків за місцем розташування цехів, в складських приміщеннях і транспортних засобах, що використовувались для зберігання та перевезення товару, а також у відділеннях поштової компанії в м. Павлограді та Вінниці вилучено 1750 дал спирту, транспортні засоби і напівпричепи, обладнання, тару і фурнітуру на загальну суму 4,5 млн. гривень.
Тривають слідчі дії.

У Дніпропетровську щомісячно «прокручувалось» від 1,5 до 3 млн. грн. через тіньові операції з металобрухтом
Співробітниками податкової міліції Харківської області під час розслідування кримінального провадження, зареєстрованого за ст.212 КК України, викрито групу осіб – мешканців м. Дніпропетровська, які здійснювали незаконну діяльність з придбання металобрухту.
Порушники закуповували металобрухт у населення, але в документах продавцями зазначали низку фірм, які, у свою чергу, мали ознаки фіктивності.
Отриманий товар передавався до реально існуючого суб’єкта господарської діяльності, що входить до складу відомого концерну, який здійснює переробку металобрухту. Щомісячний обіг тіньових операцій складав від 1,5 до 3 млн. гривень.
У ході проведених обшуків у транспортних засобах, офісних приміщеннях, пунктах прийняття металобрухту та за місцями проживання фігурантів провадження вилучено 950 тис. гривень готівкою та автомобіль „Mersedes-Benz”.
Тривають слідчі дії.

Податковою міліцією вилучено синтетичних тканин на суму 17,8 млн. гривень
Співробітниками податкової міліції Дніпропетровської області в рамках розслідування криміналь- ного провадження, зареєстрова- ного за ст.212 КК України, проведено обшуки на території митного посту "Західний" Київської митниці.
Під час обшуку вилучено 11 вантажних контейнерів, митне оформлення яких здійснювалося однією з комерційних фірм. У контейнерах знаходилися тканини синтетичні на загальну суму 17,8 млн. гривень.
На вилучений товар накладено арешт, тривають слідчі дії.

Антикорупційний сервіс «Пульс»
З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності територіальних органів Фіскальної служби України нагадуємо платникам податків про функціонування антикорупційного сервісу Фіскальної служби України «Пульс», який доступний клієнтам податкової служби та митниці. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.
Ефективний сервіс за гарячою лінією попереджує: труднощі в спілкуванні; некоректне ставлення; перевищення повноважень; неякісне обслуговування; та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.

Про нові можливості Електронного кабінету платника
Платникам акцизного податку з реалізації пального в своєму особистому кабінеті надано можливість користуватися новим розділом, створеним в рамках функціонування Системи електронного адміністрування реалізації пального (СЕА РП).
У новому розділі СЕА РП можна переглянути проведені операції в системі електронного адміністрування реалізації пального (дані Реєстру операцій обсягів пального із застосуванням необхідних фільтрів, у т.ч. в розрізі типів операцій та кодів товарної підкатегорії згідно з УКТЗЕД), а також перевірити поповнення та стан електронного рахунку (дані Реєстру сум акцизного податку).
Також нагадуємо платникам, що у відкритій частині Електронного кабінету платника в режимі он-лайн функціонує Реєстр платників акцизного податку з реалізації пального, а у особистому кабінеті платникам надано можливість сформувати та направити запит для отримання Витягу з такого Реєстру, та у разі необхідності надіслати заяву про реєстрацію платником акцизного податку з реалізації пального з позначкою «Зміни».

Продовжено термін прийому заявок щодо участі у конкурсі на кращий дизайн форменого одягу для працівників ДФС
Для забезпечення можливості участі у конкурсі з розробки дизайну форменого одягу для працівників ДФС більшої кількості бажаючих продовжено термін прийому заявок для участі у конкурсі до 26 травня 2016 року.
Проведення фінального етапу конкурсу та визначення переможця відбудеться 1 червня 2016 року.
Взяти участь у конкурсі можуть громадяни України, які мають своє бачення зовнішнього вигляду працівників ДФС та готові його модернізувати.
Авторам робіт потрібно звернути увагу, що моделі не повинні мати подібностей з форменим одягом інших органів виконавчої влади.
Ескізи своїх робіт учасники можуть направляти до 26 травня 2016 року за електронною адресою forma@sfs.gov.ua.
Детальніше про умови конкурсу та вимоги до ескізів моделей можна ознайомитися за посиланням sfs.gov.ua/pro-sfs-ukraini/robota-z-personalom/formeniy-odyag/.

Податковий календар на 10 травня 2016 року, вівторок
Останній день подання:
звіту про обсяги виробництва та реалізації спирту (форма № 1-РС);
звіту про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв (форма № 2-РС);
звіту про обсяги виробництва та реалізації тютюнових виробів (форма № 3-РС);
звіту про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі (форма № 1-ОА);
звіту про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів у оптовій мережі (форма № 1-ОТ);
звіту про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у роздрібній мережі (форма № 1-РА);
звіту про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів у роздрібній мережі (форма № 1-РТ);
попередньої заявки – розрахунку про потребу в марках акцизного податку (на липень 2016 року);
декларації про максимальні роздрібні ціни на підакцизні товари/продукцію
звіту про суми податкових пільг за I квартал 2016 року
податкової декларації з податку на прибуток підприємства за I квартал 2016 року платниками, у яких податковий період дорівнює календарному кварталу*;
розрахунку частини чистого прибутку (доходу) державними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями, що підлягає сплаті до державного бюджету за результатами щоквартальної фінансово-господарської діяльності, за I квартал 2016 року;
розрахунку оподатковуваного прибутку та податку на прибуток нерезидента, який провадить діяльність на території України через постійне представництво, на підставі складення відокремленого балансу фінансово-господарської діяльності, за I квартал 2016 року платниками, у яких податковий період дорівнює календарному кварталу;
розрахунку оподатковуваного прибутку та податку на прибуток постійного представництва нерезидента, що здійснюється органом державної податкової служби, за I квартал 2016 року платниками, у яких податковий період дорівнює календарному кварталу;
фінансової звітності за І квартал 2016 року платниками податку на прибуток, що звітують щокварталу;
декларації про валютні цінності, доходи та майно, що належать резиденту України і знаходяться за її межами, за I квартал;
податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку за I квартал 2016 року (форма № 1ДФ);
податкової декларації з ПДВ платниками, у яких базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному кварталу, за І квартал 2016 року;
податкової декларації про майновий стан і доходи фізичними особами – підприємцями, які в перше зареєстровані протягом кварталу або перейшли із спрощеної системи оподаткування на загальну систему оподаткування;
податкової декларації з рентної плати з розрахунком за І квартал 2016 року:
рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів;
рентної плати за користування надрами в цілях, не пов’язаних з видобуванням корисних копалин;
рентної плати за спеціальне використання води;
рентної плати за користування надрами без рентної плати за користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини;
податкової декларації екологічного податку за І квартал 2016 року;
податкової декларації туристичного збору за І квартал 2016 року;
податкової декларації збору за місця для паркування транспортних засобів за І квартал 2016 року;
податкової декларації платника єдиного податку — фізичної особи — підприємця за І квартал платниками, віднесеними до третьої групи;
податкової декларації платника єдиного податку — юридичної особи за І квартал 2016 року платниками, віднесеними до третьої групи.
______
* Увага! Згідно з п. 46.2 ст. 46 Податкового кодексу України платник податку на прибуток подає разом з відповідною податковою декларацією квартальну або річну фінансову звітність (крім малих підприємств, які подають тільки річну фінансову звітність) у порядку, передбаченому для подання податкової декларації.

Про зміни у порядку реєстрації платників ПДВ
Нікопольська ОДПІ інформує, що 20.04.2016 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 18.03.2016 №373 «Про затвердження Змін до Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 06.04.2016 за № 515/28645 (далі - Наказ № 373).
Наказом № 373 забезпечено реалізацію норм Закону України від 24 грудня 2015 року № 909-УШ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році», а саме:
скорочено перелік підстав для анулювання реєстрації платника ПДВ шляхом виключення з Положення про реєстрацію платників ПДВ вимог п.п. «ж» п. 184.1 ст. 184 розділу V Податкового кодексу України, та, відповідно, виключено з переліку документів (відомостей), що підтверджують наявність підстав для анулювання реєстрації, повідомлення державного реєстратора, відомості з Єдиного державного реєстру щодо наявності запису про відсутність юридичної особи або фізичної особи - підприємця за місцезнаходженням (місцем проживання) або запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу;
внесено зміни до форми витягу з реєстру платників ПДВ (додаток 13 до Положення), згідно з якими замість реквізитів одного електронного рахунка у витягу відображаються реквізити трьох електронних рахунків платника ПДВ - сільськогосподарського підприємства, що обрав спеціальний режим оподаткування, призначених для перерахування коштів до державного бюджету та на його спеціальні рахунки:
за операціями із сільськогосподарськими товарами/послугами (крім операцій із зерновими і технічними культурами та операцій з продукцією тваринництва);
за операціями із зерновими і технічними культурами;
за операціями з продукцією тваринництва.
Також Наказом № 373 запроваджено такі нововведення:
1) якщо особа у встановлений законодавством строк подала заяву про добровільну реєстрацію платником ПДВ і отримала від контролюючого органу пропозицію подати нову заяву, то після виправлення всіх недоліків така особа може подати до контролюючого органу нову заяву про добровільну реєстрацію не пізніше ніж за 3 робочі дні до початку податкового періоду, з якого особа вважатиметься платником ПДВ та матиме право на податковий кредит і виписку податкових накладних. При цьому у такій заяві має бути зазначена така сама бажана дата реєстрації, що й у попередній неприйнятій заяві;
2) оперативне інформування платників про результати розгляду заяв, поданих ними в електронній формі. Так, якщо за результатами розгляду заяви в електронній формі (ф.№1-ПДВ, ф.№ 3-ПДВ) контролюючим органом прийнято рішення про відмову в реєстрації (анулюванні реєстрації) платника ПДВ або запропоновано надати нову заяву про реєстрацію (анулювання реєстрації) платника ПДВ, то така відмова або пропозиція викладається контролюючим органом в електронній формі та надсилається на адресу електронної пошти, з якої надійшла заява;
3) встановлено десятиденний строк для направлення до ДФС рішення контролюючого органу про скасування рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ.

Про реєстрацію акцизних накладних, які були виписані з 1 березня 2016 року
Нікопольська ОДПІ нагадує, що при реалізації пального платники акцизного податку повинні скласти акцизну накладну за кожним кодом товарної підкатегорії пального та зареєструвати її в ЄРАН (п. 231.1 ст. 231 Податкового кодексу України (далі - Кодекс)).
Крім цього, особа, що здійснює реалізацію пального, повинна була протягом 20 календарних днів, починаючи з 1 березня 2016 року, подати до контролюючого органу за основним місцем обліку акт інвентаризації обсягів залишку пального станом на початок дня 1 березня 2016 року із зазначенням адрес об’єктів, на яких зберігаються відповідні обсяги залишків пального, перелік резервуарів, в яких зберігаються обсяги залишку пального, їх технічних параметрів (фізична місткість, що відповідає технічним паспортам), правовстановлюючих документів на відповідні об’єкти та документів, що засвідчують правові підстави експлуатації таких об’єктів.
Зазначені у такому акті інвентаризації обсяги залишку пального контролюючий орган враховує у формулі, визначеній п. 232.3 ст. 232 розділу VI Кодексу, як обсяг, на який платник податку має право зареєструвати акцизні накладні та/або розрахунки коригування в системі електронного адміністрування реалізації пального (п. 9 підрозділу 5 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу).
Інформуємо, що відповідно до п.п. 212.3.4 п. 212.3 ст. 212, п. 231.8 ст. 231 та ст. 232 Кодексу постановами Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 року № 113 та № 114 затверджено Порядок електронного адміністрування реалізації пального (далі – Порядок № 113) та Порядок ведення Єдиного реєстру акцизних накладних (далі – Порядок № 114) відповідно.
Також на виконання норм ст. 231 та ст. 232 Кодексу та вказаних вище постанов Уряду Міністерством фінансів Україні 25.02.2016 видано накази:
- № 218 «Про затвердження форм заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального, акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, Порядку заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального» (зареєстрований у Міністерстві юстиції України 17.03.2016 за № 405/28535);
- № 219 «Про затвердження форми Акта інвентаризації обсягів залишку пального та Порядку його заповнення та подання» (зареєстрований у Міністерстві юстиції України 12.03.2016 за № 377/28507).

Щодо заповнення та подання акту інвентаризації обсягів залишку пального, якщо у підприємства станом на 01.03.2016 відсутнє пальне та місця для його зберігання
Нікопольська ОДПІ інформує.
Міністерством фінансів України наказом від 25.02.2016 № 219 (зареєстрований у Міністерстві юстиції України 12.03.2016 за № 377/28507) затверджено форму Акта інвентаризації обсягів залишку пального (далі – Акт) та Порядок заповнення та подання Акта (далі – Порядок).
Зокрема п. 2 Порядку передбачено, що Акт складається:
- особою, яка є власником пального, – щодо обсягів залишку пального, наявних в місцях зберігання у власних або орендованих ємностях, ємностях для транспортування, а також обсягів залишку пального, переданих іншим суб’єктам господарювання на підставі договорів зберігання. Не включаються в Акт такою особою обсяги залишку пального, передані іншим суб’єктам господарювання згідно з договорами комісії, доручення (у т.ч. на комісійно-довірчу реалізацію) та іншими аналогічними договорами;
- особою, якій пальне передано згідно з договорами комісії, доручення (у т.ч. на комісійно-довірчу реалізацію) та іншими аналогічними договорами, – щодо обсягів залишку пального за такими договорами;
- особою, яка здійснює виробництво пального на підставі договорів про виробництво із сировини замовника, – щодо обсягів залишку такого пального.
Пунктом 9 підрозділу 5 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі - Кодекс) встановлено, що зазначені в Акті обсяги залишку пального контролюючий орган враховує у формулі, визначеній п. 232.3 ст. 232 Кодексу, як обсяг, на який платник податку має право зареєструвати акцизні накладні та/або розрахунки коригування в системі електронного адміністрування реалізації пального.
Отже, у випадку відсутності зазначених обсягів залишків пального та неподання Акта до контролюючого органу у терміни, визначені п. 9 підрозділу 5 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу, платник податку не зможе зареєструвати акцизні накладні та/або розрахунки коригування акцизних накладних у системі електронного адміністрування реалізації пального на такі обсяги.

Про показники річної фінансової звітності, які мають враховуватись для визначення обсягу річного доходу для цілей застосування трансфертного ціноутворення
Нікопольська ОДПІ повідомляє.
Враховуючи, що п.п. 39.2.1.7 ст. 39 Податкового кодексу України визначено, що до обсягу річного доходу не включаються непрямі податки, обсяг річного доходу платника податків вiд будь-якої дiяльностi для цілей трансфертного ціноутворення, розраховуються як сумарне значення наступних показників «Звіту про фінансовi результати (Звіт про сукупний дохiд). Форма № 2»:
- чистий дохід вiд реалiзацiї продукції (товарів, робіт, послуг) (ряд. 2000);
- iншi операцiйнi доходів (ряд. 2120);
- дохід вiд участі в капiталi (ряд. 2200);
- iншi фiнансовi доходи (ряд. 2220);
- iншi доходи (ряд. 2240).

Щодо переліку джерел інформації для цілей трансфертного ціноутворення
Нікопольська ОДПІ нагадує, що починаючи з 1 січня 2015 року, змінено вимоги до джерел інформації, що використовуються для встановлення відповідності умов контрольованої операції принципу «витягнутої руки», зокрема відсутні офіційно визначені джерела інформації про ринкові ціни.
Відповідно до п.п. 39.5.3.1 п.п. 39.5.3 п. 39.5 ст. 39 Податкового Кодексу України (далі - Кодекс) платник податків та контролюючий орган використовують джерела інформації, які містять відомості, що дають можливість зіставити комерційні та фінансові умови операцій згідно з п.п. 39.2.2 п. 39.2 ст. 39 Кодексу, зокрема:
а) інформацію про зіставні неконтрольовані операції платника податків, а також інформацію про зіставні неконтрольовані операції його контрагента – сторони контрольованої операції з непов'язаними особами;
б) будь-які інформаційні джерела, що є загальнодоступними та надають інформацію про співставні операції та осіб.
Підпунктом 39.2.2.1 п.п. 39.2.2 п. 39.2 ст. 39 Кодексу визначено, що контрольовані операції визнаються зіставними з неконтрольованими, якщо:
- немає значних відмінностей між ними, що можуть істотно вплинути на фінансовий результат під час застосування відповідного методу трансфертного ціноутворення;
- такі відмінності можуть бути усунені шляхом коригування умов та фінансових результатів неконтрольованої операції для уникнення впливу таких відмінностей на порівняння.

Щодо оподаткування ПДФО доходу, отриманого фізичною особою – нерезидентом від продажу квартири, яка перебуває у власності понад три роки
Нікопольська ОДПІ інформує.
Оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розділом ІV Податкового кодексу України (далі - Кодекс), згідно із пп. 162.1.2 п. 162.1 ст. 162 якого платником податку на доходи фізичних осіб є, зокрема, фізична особа - нерезидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні.
Відповідно до п. 163.2 ст. 163 Кодексу об’єктом оподаткування нерезидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід з джерела його походження в Україні до якого включається, зокрема, частина доходу від операцій з майном, розмір якого визначається згідно з положеннями ст. 172 Кодексу (пп. 164.2.4 п. 164.2 ст. 164 Кодексу).
Порядок оподаткування доходів, отриманих нерезидентами визначено п. 170.10 ст. 170 Кодексу, яким встановлено, що доходи з джерелом їх походження в Україні, які нараховуються (виплачуються, надаються) на користь нерезидентів, оподатковуються за правилами та ставками, визначеними для резидентів (з урахуванням особливостей, визначених деякими нормами розділу IV Кодексу для нерезидентів).
Так, відповідно до п. 172.1 ст. 172 Кодексу дохід, отриманий платником податку від продажу (обміну) не частіше одного разу протягом звітного податкового року житлового будинку, квартири або їх частини, кімнати, садового (дачного) будинку (включаючи земельну ділянку, на якій розташовані такі об'єкти, а також господарсько-побутові споруди та будівлі, розташовані на такій земельній ділянці), а також земельної ділянки, що не перевищує норми безоплатної передачі, визначеної ст. 121 Земельного кодексу України залежно від її призначення, та за умови перебування такого майна у власності платника податку понад три роки, не оподатковується.
Умова щодо перебування такого майна у власності платника податку понад три роки не розповсюджується на майно, отримане таким платником у спадщину.
Згідно з п. 172.2 ст. 172 Кодексу дохід, отриманий платником податку від продажу протягом звітного податкового року більш як одного з об'єктів нерухомості, зазначених у п. 172.1 ст. 172 Кодексу, або від продажу об'єкта нерухомості, не зазначеного в п. 172.1 ст. 172 Кодексу, підлягає оподаткуванню за ставкою, визначеною п. 167.2 ст. 167 Кодексу.
Разом з тим, відповідно до п. 172.9 ст. 172 Кодексу дохід від операцій з продажу (обміну) об'єктів нерухомості, що здійснюються фізичними особами - нерезидентами, оподатковується згідно із цією статтею в порядку, встановленому для резидентів, за ставкою, визначеною у п. 167.1 ст. 167 Кодексу.
Враховуючи зазначене, якщо протягом звітного податкового року фізична особа - нерезидент продає один із об’єктів нерухомості (у т.ч. квартиру), зазначених у п. 172.1 ст. 172 Податкового кодексу і цей об’єкт перебуває у його власності понад три роки, то дохід отриманий від такого продажу не підлягає оподаткуванню.

До кожного касового апарата - окрема податкова накладна
Нікопольська ОДПІ нагадує, що відповідно до п. 1 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 №1307 (далі – Порядок № 1307), податкову накладну складає особа, яка зареєстрована як платник податку у контролюючому органі та якій присвоєно індивідуальний податковий номер платника податку на додану вартість.
Якщо не зареєстровані платниками ПДВ філії та інші структурні підрозділи платника податку самостійно здійснюють постачання товарів/послуг та проводять розрахунки з постачальниками/споживачами, то зареєстрований платник податку, до складу якого входять такі структурні підрозділи, може делегувати філії або структурному підрозділу право складання податкових накладних. Для цього платник податку повинен кожній філії та кожному структурному підрозділу присвоїти окремий цифровий номер, про що має письмово повідомити контролюючий орган за місцем його реєстрації як платника ПДВ.
Згідно із п. 14 Порядку №1307 податкова накладна складається за щоденними підсумками операцій (якщо податкова накладна не була складена на ці операції) у разі:
- здійснення постачання товарів/послуг за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником податку), розрахунки за які проводяться через касу/реєстратори розрахункових операцій або через банківську установу чи платіжний пристрій (безпосередньо на поточний рахунок постачальника);
- виписки транспортних квитків, готельних рахунків або рахунків, які виставляються платнику податку за послуги зв’язку, інші послуги, вартість яких визначається за показниками приладів обліку, що містять загальну суму платежу, суму податку та податковий номер постачальника (продавця), за винятком тих, форма яких встановлена міжнародними стандартами;
- надання платнику податку касових чеків, які містять суму поставлених товарів/послуг, загальну суму нарахованого податку (з визначенням фіскального та податкового номерів постачальника).
Таким чином, враховуючи те, що платник ПДВ, до складу якого входять філії та/або структурні підрозділи, не делегував їм право складання податкових накладних, та при цьому, такі філії та/або структурні підрозділи здійснюють операції з використанням касових апаратів, то податкова накладна повинна складатися за щоденними підсумками операцій до кожного касового апарата окремо.
При цьому податкові накладні складаються від імені платника податку (головного підприємства).

Який термін реєстрації акцизної накладної?
Акцизну накладну або розрахунок коригування показників слід реєструвати в Єдиному реєстрі акцизних накладних особі - постачальнику протягом 15 календарних днів, наступних за датою її складання. Операційний день для реєстрації акцизних накладних та розрахунків коригування в Реєстрі триває щодня з 8 до 19 години.

Чи є відповідальність за порушення порядку реєстрації платником акцизного податку?
Так, є. Здійснення суб'єктами господарювання операцій з реалізації пального без реєстрації такого суб'єкта платником акцизного податку в порядку, передбаченому Податковим кодексом, тягне за собою накладення штрафу на юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців у розмірі 100 % вартості реалізованого пального.

До уваги платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 15.04.2016 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 03.03.2016 №308 «Про затвердження змін до Порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та Положення про реєстр страхувальників», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 25.03.2016 за №458/28588 (далі – Наказ №308).
Зазначений Наказ затвердив зміни до:
- Порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.11.2014 року №1162 та зареєстрованого у Міністерстві юстиції 03.12.2014 за №1553/26330;
- Положення про реєстр страхувальників, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.11.2014 року №1162 та зареєстрованого у Міністерстві юстиції 03.12.2014 за №1554/26331.
Затверджені зміни внесені з метою приведення цього нормативно-правового акту у відповідність до Законів України від 24.12.2015 №909-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» та від 26.11.2015 №835-VIII «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців» та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань».
Також оновлено Повідомлення про взяття на облік платника єдиного внеску (форма №2-ЄСВ) та Відомості про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати єдиного внеску (форма №11-ЄСВ).
Наказ №308 опубліковано в «Офіційному віснику України» від 15.04.2016 №28.

Порядок оподаткування зарплати працюючого студента
Відповідно до п.п. 169.1.3 ст. 169 Податкового кодексу України, працюючий студент має право на суму податкової соціальної пільги у розмірі 150 відсотків від загальної суми пільги ( у 2016 році це становить 1033 грн. 50 коп.) при умові, що розмір його заробітної плати на місяць не перевищує 1930 гривень. Втім, якщо студент отримує стипендію з бюджету, то податкова соціальна пільга до заробітної плати такого платника податку не застосовується (п.п. 169.2.3 п. 169.2 ст. 169 ПКУ).
Отже, студент, який не отримує бюджетну стипендію або отримує спонсорську стипендію та одночасно з навчанням працює та одержує заробітну плату, має право на застосування податкової соціальної пільги у розмірі 150 відсотків від загальної пільги при умові, що розмір його заробітної плати на місяць не перевищує 1930 гривень. Для того, щоб скористатися правом на підвищену пільгу, працівнику-студенту слід надати працедавцю заяву, до якої додати довідку з навчального закладу про те, що він там навчається та не одержує стипендію з бюджету. Надання «студентської» пільги зупиняється з місяця, що настає за місяцем, в якому працівник отримає диплом про здобуття освіти.


Обмеження при розрахунках готівкою підприємств (підприємців) та фізичних осіб
Підприємства (підприємці) мають право здійснювати розрахунки готівкою між собою та/або з фізичними особами протягом одного дня за одним або кількома платіжними документами в межах граничних сум розрахунків готівкою, установлених постановою Правління НБУ від 06.06.13 № 210.
Такі граничні суми розрахунків становлять:
– для підприємств (підприємців) між собою протягом одного дня в розмірі 10 тис.грн;
– фізичної особи з підприємством (підприємцем) протягом одного дня за товари (роботи, послуги) у розмірі 150 тис. грн;
– фізичних осіб між собою за договорами купівлі-продажу, які підлягають нотаріальному посвідченню, у розмірі 150 тис. грн.
Платежі понад встановлені граничні суми проводяться через банки шляхом перерахування коштів з поточного рахунку на поточний рахунок або внесення коштів до банку для подальшого їх перерахування на поточні рахунки.
Кількість підприємств (підприємців) та фізичних осіб, з якими здійснюються розрахунки, протягом дня не обмежується.
При цьому, обмеження не поширюються на:
- розрахунки підприємств (підприємців) з бюджетами та державними цільовими фондами;
- добровільні пожертвування та благодійну допомогу;
- використання коштів, виданих на відрядження.
Зазначені норми визначені п 2.3 «Положення про ведення касових операцій у національній валюті України», затвердженого постановою Правління НБУ від 15.12.04 №637.

Пільги мобілізованим підприємцям
За підприємцями, які призвані на строкову військову службу, військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період або прийняті на військову службу за контрактом, на строк до закінчення особливого періоду або до оголошення рішення про демобілізацію, не припиняється державна реєстрація підприємницької діяльності фізичних осіб – підприємців.
У разі непровадження ними підприємницької діяльності у період проведення мобілізації нарахування податків і зборів таким фізичним особам – підприємцям не здійснюється (ч. 3 ст. 39 Закону України «Про військовий обов’язок і військову службу»).
Тимчасово мобілізовані на військову службу підприємці і самозайняті особи звільняються від обов’язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з податку на доходи фізичних осіб (ПДФО) або єдиного податку, а також єдиного внеску (ЄСВ) за себе на весь період такої служби (згідно зі змінами, внесеними до Податкового кодексу України Законом України від 20.05.2014 р. №1275-VІІ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення оборонно-мобілізаційних питань під час проведення мобілізації»).
Мобілізовані підприємці чи самозайняті особи, що використовують у своїй господарській діяльності працю найманих працівників, які продовжують працювати за наймом під час мобілізації такого підприємця, зобов’язані уповноважити іншу особу на виплату заробітної плати або інших доходів найманим працівникам.
У такому випадку обов’язок з нарахування та утримання ПДФО і ЄСВ з таких виплат на термін військової служби підприємця несе уповноважена особа.
Обов’язок зі сплати ПДФО та ЄСВ за найманих працівників повинен здійснити демобілізований підприємець чи самозайнята особа протягом 180 календарних днів з першого дня його демобілізації без нарахування штрафних та фінансових санкцій.
Для отримання зазначених пільг демобілізований підприємець чи самозайнята особа повинен протягом 10 днів після демобілізації або після закінчення лікування (реабілітації) надати органу доходів і зборів за місцем податкової реєстрації такі документи:
- заяву про надання пільги в довільній формі;
- копію військового квитка або копію іншого документа, виданого відповідним державним органом, із зазначенням даних про призов такої особи на військову службу під час мобілізації.

Звіти за новими формами № 1-РА, № 1-РТ вперше подаються до 10 травня 2016 року
Суб’єкти підприємницької діяльності, які отримали ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами, вперше повинні прозвітуватися до 10 травня 2016 року за новими формами № 1-РА та № 1-РТ.
Такі СПД зобов’язані відповідно до Наказу Мінфіну від 11.02.2016 № 49 подавати звіти за кожний місяць окремо до 10 числа місяця, що настає за звітним, за встановленими формами.
Нагадуємо, що подати звіти необхідно з 1 травня по 10 травня 2016 року за звітний період – квітень 2016 року в електронному вигляді або на паперових носіях. Для зручності на офіційному веб-порталі ДФС України в розділі «Електронна звітність» розміщенні безкоштовні програмні забезпечення для формування, підписання та подання нових форм звітності починаючи з 01.05.25016 року.
Ці звіти подаються СПД, які одержали ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами незалежно від форм власності до органів ДФС за основним місцем обліку в електронній формі.
У разі, якщо СПД мають в своєму складі структурні одиниці, які не є юридичними особами, Звіт № 1-РА, № 1-РТ заповнюється в цілому щодо підприємства з урахуванням усіх структурних одиниць, а у графі «Реєстраційний номер ліцензії» зазначається загальна кількість ліцензій, графа «строк дії ліцензії» не заповнюється.
Інформація подається за кодами та видами алкогольних та тютюнових виробів згідно з додатками до наказу № 49.
У разі неподання чи несвоєчасного подання звітів або подання звітів з недостовірними відомостями про обсяги обігу алкогольних напоїв та тютюнових виробів, застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у розмірі 17 000 гривень.

До уваги сільгоспвиробників!
У разі, якщо сільгоспвиробники не користуються пільгами, Звіт про суми податкових пільг не подається (п.3 Порядку, затвердженого постановою КМУ від 27.12.10 № 1233).
В той же час, згідно з пп.16.1.6 Податкового кодексу України (у т.ч. сільськогосподарський товаровиробник) зобов’язаний подавати контролюючим органам інформацію (відомості) про суми коштів, що не сплачені до бюджету в зв’язку з отриманням податкових пільг та напрями їх використання.
Останній строк подання Звіту за I квартал 2016 року – 10.05.2016 року.

Про справляння єдиного податку платниками четвертої групи
Нікопольська ОДПІ нагадує, що відповідно до п.291.2 ст.291 Податкового кодексу України спрощена система оподаткування, обліку та звітності – особливий механізм справляння податків і зборів, що встановлює заміну сплати окремих податків і зборів на сплату єдиного податку з одночасним введенням спрощеного обліку та звітності.
Юридична особа чи фізична особа – підприємець може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає вимогам, встановленим цією главою, та реєструється платником єдиного податку.
Платники четвертої групи – це сільськогосподарські товаровиробники, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків.
Лист Державної фіскальної служби України від 27.04.2016 №14988/7/99-99-12-03-05-17 «Про справляння єдиного податку платниками четвертої групи».

Кошти, отримані платником загальної системи оподаткування, у випадку переходу на спрощену систему, відображаються відповідно до вимог бухобліку
Операції з отримання коштів платником, коли він був на загальній системі оподаткування, під час перебування на спрощеній системі відображаються згідно з правилами бухгалтерського обліку.
Відповідно до п.292.1 ст.292 Податкового кодексу України доходом платника єдиного податку для юридичної особи є будь – який дохід, включаючи дохід представництв, філій, відділень такої юридичної особи, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі, визначеній п.292.3 ст.292 Податкового кодексу України.
Згідно щ пп.134.1.1 п. 134.1 ст.134 ПКУ об’єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток із джерелом погодження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень розділу III «Податок на прибуток підприємств».
Розділ III «Податок на прибуток підприємств» ПКУ не передбачає коригування фінансового результату до оподаткування податком на прибуток на оподаткування, якщо ці кошти надійшли за відвантажені товари чи надані послуги під час перебування на спрощеній системі.
Довідково: лист ДФС України від 25.04.2016 року № 9285/6/99-99-15-02-02-15 «Про надання роз’яснення».

До уваги громадян та суб`єктів ЗЕД!
Зазначена інформація направлена листом Державного митного комітету Республіки Білорусь для оперативного інформування громадян, які перетинають ділянку білоруського митного кордону Євразійського економічного союзу.
При переміщенні через білоруську ділянку митного кордону Євразійського економічного союзу готівки або готівкових інструментів (дорожні чеки, векселі, банківські чеки, а також цінні папери в документарній формі, що засвідчують зобов’язання емітента (боржника) по виплаті грошових коштів, в яких не зазначено особу, яким здійснюється така виплата) загальним розміром, що перевищує в еквіваленті 10 000 доларів США, зазначені валютні цінності та готівкові інструменти підлягають обов’язковому письмовому митному декларуванню, шляхом подання пасажирської митної декларації. При незаконному переміщенні (недекларування, приховування) готівки або готівкових інструментів загальним розміром, що не перевищує в еквіваленті 30 000 доларів США відповідно до ч.2 ст. 14.5 Кодексу Республіки Білорусь про адміністративні правопорушення передбачено адміністративну відповідальність у вигляді штрафу у розмірі від п’яти до тридцяти базових величин (на даний час складає 210 000 рублів Республіки Білорусь) із конфіскацією незадекларованої готівки та (або) дорожніх чеків у частині перевищення над сумою, переміщення якої через митний кордон Євразійського економічного союзу можливо без митного декларування.
При незаконному переміщенні (недекларування, приховування) готівки або готівкових інструментів загальним розміром, що перевищує в еквіваленті 30 000 доларів США відповідно до ч.2 ст.228 Кримінального Кодексу Республіки Білорусь передбачено кримінальну відповідальність.

Сектор організації роботи

Джерело: guru.ua

Категорії: Новости Днепропетровска Новости Никополя

06.05.2016 16:02