Новини Нікопольськoї ОДПІ

Новини Нікопольськoї ОДПІ
Відбулося засідання Науково-технічної ради ДФС
У засіданні Науково-технічної ради Державної фіскальної служби України, яке відбулось 8 квітня, взяли участь Голова ДФС Роман Насіров, його перший заступник Сергій Білан, керівники Університету ДФС, Науково-дослідного інституту фіскальної політики, а також структурних підрозділів ДФС.
Одним із ключових питань, яке обговорювалось під час засідання, стало реформування вищого навчального закладу ДФС, який поєднав у собі освітні та наукові установи: Національний університет державної податкової служби України, Державний науково-дослідний інститут митної справи, Науково-дослідний інститут фінансового права.
Зокрема, учасники засідання звернули увагу на існуючі недоліки у діяльності наукових установ, та обговорили подальші напрями діяльності новоствореного на базі Університету ДФС Науково-дослідного інституту фіскальної політики.
Голова ДФС Роман Насіров наголосив на тому, що сьогодні наука повинна допомагати у роботі ДФС, а наукові роботи мають бути актуальними та погодженими з Міністерством фінансів України.
Також, за словами Першого заступника Голови ДФС Сергія Білана, керівники структурних підрозділів відкриті до співпраці з Університетом ДФС для того, щоб отримати висококваліфікованих фахівців, які б після навчання відразу могли інтегруватися у роботу податкової міліції.
На засіданні Науково-технічної ради розглядалися результати проведених у 2015 році науково-дослідних робіт, рекомендації щодо їх практичної реалізації в діяльності ДФС, а також обговорювалися напрями наукових досліджень у 2016 році.
Одним з доручень, визначених у рішенні засідання, стало здійснення перегляду тематики наукових досліджень ДФС у 2016 році за участю структурних підрозділів – замовників науково-дослідних робіт та профільних департаментів Міністерства фінансів України.
Наступне засідання Науково-технічної ради ДФС планується провести в травні-червні 2016 року, під час якого буде розглядатися орієнтовна тематика наукових досліджень на 2017 рік.
Довідково.
Науково-технічна рада Державної фіскальної служби України функціонує як колегіальний дорадчий орган ДФС для розгляду наукових рекомендацій і пропозицій щодо розробки та реалізації стратегії розвитку податкової та митної сфери, визначення основних напрямів науково-технічної діяльності, сприяння підвищенню результативності наукових досліджень, забезпечення ефективного використання бюджетних коштів, що спрямовуються на їх проведення.

Надходження митних платежів у березні зросли більш ніж на третину
У березні поточного року митницями ДФС мобілізовано до бюджету 20,8 млрд. грн. Порівняно з відповідним періодом минулого року надходження зросли на 35,2%. Про це заявив Голова ДФС Роман Насіров під час прес-конференції 5 квітня.
За його словами, зростання митних платежів відбулося навіть з урахуванням відміни додаткового імпортного збору, який існував у минулому році.
«З вересня минулого року ми мали щомісячні рекордні збори митних платежів. Однак, якщо у грудні з 20 млрд. грн. митних надходжень – 3 млрд. грн. був додатковий імпортний збір, який вже відмінено, то вже у березні цього року ми маємо 20,8 млрд. грн. Тобто ми перекрили ті 3 млрд. грн.. і зібрали все ж таки більше. Це і є тим великим ефектом від боротьби з контрабандою, порушеннями митних правил, заниженням митної вартості», – підкреслив Роман Насіров.
Загалом у першому кварталі 2016 року ДФС по митному напрямі зібрано до бюджету 50,8 млрд. грн.., що на 3,5 млрд. грн.. більше від запланованого.
За рахунок такого перевиконання додаткові кошти на розвиток інфраструктури отримали регіони, які беруть участь в експерименті, за яким 50 відс. від суми перевиконання митних платежів спрямовуються до спеціальних фондів учасників експерименту. Нагадаємо, що участь в експерименті з вересня 2015 року беруть митниці Одеської, Волинської, Львівської та Чернівецької областей, а з 2016 року до них приєдналася і Київська міська митниця.
З минулого року всі митниці – учасниці експерименту, окрім Одеської, стабільно перевиконували планові показники, що дозволило спрямувати значну суму коштів на ремонт та реконструкцію доріг у цих регіонах. На жаль, Одеською митницею індикативи перевиконано лише у січні та лютому 2016 року, а тому результати експерименту у цьому регіоні найнижчі.
Загалом, у березні на розвиток інфраструктури зазначених регіонів буде спрямовано 198,6 млн. гривень.
«За 4 місяці минулого року на розбудову інфраструктури регіонів, які беруть участь в експерименті, направлено 550 млн. грн., а вже за 3 місяці цього року – це вже більше 606 млн. грн.. Сподіваюся, що якщо рухатимемося такими темпами і надалі, то ми будемо їздити по відмінних дорогах», – зазначив Роман Насіров.

Бізнес Дніпропетровщини направив на соціальні виплати понад 3,1 мільярди гривень ЄСВ
З початку 2016 року органами фіскальної служби Дніпропетровської області забезпечено надходження єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на суму 3 млрд. 159,3 млн. грн. При цьому, лише у березні поточного року платники єдиного внеску Дніпропетровської області перерахували на рахунки Держказначейства 1 млрд. 029,5 млн. грн. Про це повідомив заступник начальника Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Геннадій Ткачук.
В середньому, щомісяця протягом першого кварталу поточного року страхувальники Дніпропетровщини сплачували більше 1 млрд. грн. ЄСВ.
Нагадуємо, що єдиний внесок засобами програмного забезпечення автоматично розподіляється Державною казначейською службою України за видами загальнообов’язкового державного соціального страхування відповідно до визначених пропорцій та перераховується за призначенням – на рахунки, відкриті в Державній казначейській службі на ім’я фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування і пенсійного страхування.

Щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій
Як повідомив перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський, з 11 березня 2016 року вступили в дію:
- постанова Кабінету Міністрів України від 02 березня 2016 року № 149 «Про вимоги щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для окремих сфер застосування», якою затверджено Вимоги щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій, що застосовуються під час здійснення операцій з купівлі-продажу іноземної валюти та реєстраторами розрахункових операцій, що застосовуються під час здійснення операцій з приймання та переказу готівкових коштів через програмно-технічні комплекси самообслуговування (далі – ПТКС).
- наказ Міністерства фінансів України від 21.01.2016 року № 13, яким затверджено Положення про форму та зміст розрахункових документів (далі – Положення № 13).
З зазначеної дати для суб’єктів господарювання роздрібної торгівлі, що здійснюють реалізацію підакцизних товарів та зареєстровані платниками акцизного податку, касовий чек, надрукований реєстратором розрахункових операцій, повинен містити окремим рядком розмір ставки такого податку, загальну суму такого податку за всіма зазначеними в чеку товарами, на початку рядка друкуються назва такого податку. Форму касового чека наведено у додатку 1 до Положення № 13.
Також, при видачі фіскального чека при здійсненні операцій з приймання готівки для подальшого її переказу, в тому числі із застосуванням ПТКС, слід застосовувати положення розділу V1 Положення № 13, яким передбачаються обов’язкові та додаткові реквізити касового чека, якщо це передбачено правилами (регламентом) отримувача коштів. Форма касового чека при здійсненні даних операцій наведена у додатку 5 до Положення № 13.

Жителі Нікопольського регіону активно цікавляться новаціями в податковому законодавстві та інформують про порушення
Як повідомила заступник начальника Нікопольської ОДПІ Вікторія Радецька в з початку року надійшло 8 письмових звернень громадян. Серед звернень є і заяви, і пропозиції, і скарги. Здебільшого письмові звернення стосуються впровадження податкової політики, що пояснюється змінами в податковому та митному законодавстві. Також, як зазначила Вікторія Радецька, зростає і громадська свідомість жителів Нікопольського регіону. Звертаються громадяни і з питаннями щодо проведення контрольно-перевірочної роботи, отримання реєстраційних номерів облікових карток платників податків тощо.
Відомство впроваджує відкриту інформаційну політику, тож співробітники забезпечують своєчасне, кваліфіковане та повне надання відповідей на усі питання, з якими до них звертаються громадяни та суб’єкти господарювання.
Крім того, повідомляємо, що громадяни також мають змогу потрапити на особистий прийом до керівництва згідно затвердженого графіку прийому.
Нагадуємо, що для надання оперативної та кваліфікованої допомоги громадянам з питань податкового законодавства та інших питань в податковій інспекції працює Центр обслуговування платників.

Центри обслуговування платників Нікопольської ОДПІ 2 і 3 травня працюватимуть в режимі чергування
Як повідомила заступник начальника Нікопольської ОДПІ Вікторія Радецька 30 квітня 2016 року – в Центрах обслуговування платників буде робочий день до 15.00.
2 та 3 травня, при потребі, представники бізнесу та громадяни зможуть подати звітність та отримати консультації, оскільки у ці дні фахівці ОДПІ чергуватимуть у Центрах обслуговування платників з 9.00 до 16.00.
1, 8 та 9 травня 2016 року – вихідні дні, - звертає увагу платників податків Вікторія Радецька.
У інші дні – 4,5,6,7 травня 2016 року графік роботи ЦОПів – без змін, тобто звернутися за адмінпослугами чи подати звітність можна в понеділок, середу та п’ятницю з 9.00 до 18.00; у вівторок та четвер з 9.00 до 20.00 та у суботу з 9.00 до 16.00.
З переліком послуг, які надаються у Центрах обслуговування платників можна ознайомитися на субсайті територіальних органів ДФС у Дніпропетровській області.

Цікаве спілкування громадян з фахівцями Нікопольської ОДПІ на інтернет – конференції
Нікопольською ОДПІ 15 квітня проведено інтернет-конференцію на тему: «Особливості кампанії декларування доходів громадян, отриманих у 2015 році». Повідомлення щодо проведення заходу було заздалегідь розміщено на веб-сайтах міста та регіону, а також у ЦОПі Нікопольської ОДПІ. Провів інтернет-конференцію начальник відділу адміністрування податку на доходи фізичних осіб, майнових податків і зборів з фізичних осіб управління податків і зборів з фізичних осіб Нікопольської ОДПІ Будимко Григорій Васильович.
Учасників конференції цікавили наступні запитання.
1. Який останній термін подання декларації?
2. Які доходи підлягають декларуванню?
3. Що це таке податкова знижка?
4. Як необхідно надавати декларацію до податкової?
5. Скажіть, будь-ласка, в чому відрізняється декларування доходів громадян цього року від попереднього?
Окремо начальник відділу нагадав про функціонування антикорупційного сервісу «Пульс», за допомогою якого платники сприяють запобіганню корупції в органах ДФС. Він зазначив, що поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.
Ефективний сервіс за гарячою лінією попереджує: труднощі в спілкуванні; некоректне ставлення; перевищення повноважень; неякісне обслуговування; та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.
Відповіді на всі запитання платників були отримані у повній мірі. Наприкінці, Григорій Будимко запросив громадян не відкладати на останні дні подання декларації та, при необхідності, скористатися комфортними умовами ЦОП для її заповнення.

Податківці Нікопольщини провели виїзний “круглий стіл” на тему “Кампанія Декларування – 2016” на ПАТ “Нікопольський завод феросплавів”
Свідоме декларування своїх доходів та сплата податків українцями – правильний шлях до побудови європейського суспільства. На даний час триває кампанія декларування доходів громадян, отриманих у 2015 році.
Квітневими днями податківці м. Нікополя організували та провели виїзний “круглий стіл” на тему декларування доходів, отриманих у 2015 році, працівниками ПАТ “Нікопольський завод феросплавів”. Основна мета заходу – це інформування працівників заводу в зручний для них час (без відриву від виробництва) про умови декларування доходів та майнового стану, а також терміни подання декларацій. Під час заходу податківці роз’яснювали питання щодо декларування громадянами своїх доходів, можливості та випадки отримання податкової знижки, а також, можливість подання декларації через Інтернет.
Відрадно, що громадяни, з якими провели агітаційні перемови податківці, відреагували позитивно. Сподобався їм і такий незвичайний та креативний спосіб привернути увагу до важливості та необхідності декларування доходів. Взагалі, захід, проведений під егідою Державної Фіскальної Служби, вкотре дозволив впевнитися, якщо застосовувати нестандартні методи у роботі податкового просвітництва, досягається більший ефект та кращий результат.
Як зазначив начальник відділу адміністрування податку на доходи фізичних осіб, майнових податків і зборів з фізичних осіб управління податків і зборів з фізичних осіб Нікопольської ОДПІ Григорій Будимко, з початку року декларанти Нікопольського регіону, а це 739 осіб, відзвітувалися про доходи, отримані у 2015 році. Загальна сума задекларованого ними доходу станом на 1 квітня поточного року складає 35,5 млн. грн., а сума податку на доходи фізичних осіб, яку самостійно визначили до сплати до бюджету складає понад 1,8 млн. гривень. Крім того, скористувалися правом на податкову знижку 809 громадянина.
Григорій Будимко пропонує громадянам не відкладати до 1 травня, а подати декларацію про майновий стан і доходи вже сьогодні!

Про декларування наочно
Вагомим фактором успішності кампанії декларування є наглядна агітація. Фахівцями Нікопольської ОДПІ потенційним суб’єктам декларування були вручені різноманітні види друкованої продукції із зазначеної тематики.
Головний державний інспектор відділу обслуговування платників Нікопольської ОДПІ Ганна Гроздовська-Боличева нагадала, що кампанія декларування громадянами доходів, отриманих у 2015 році, триває до 1 травня 2016 року.
Деклараційна кампанія у 2016 році має свої особливості, а саме:
- громадяни звітують за новою формою податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – нова декларація), затвердженою наказом Міністерства фінансів України 02.10.2015 №859, що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 26.10.2015 за №1298/27743;
- скорочено об’єм нової декларації (з 2-х аркушів до 1-го) та додатків до неї (з 7-ми до 4-х). При цьому, додатки заповнюються лише при отриманні доходів, які передбачають особливий розрахунок оподатковуваного доходу:
а) при отриманні доходів від двох та більше податкових агентів, згідно з підпунктом «є» пункту 176.1 статті 176 розділу Податкового кодексу України (додаток Ф1);
б) по операціях з інвестиційними активами (додаток Ф2);
в) при отриманні іноземних доходів (додаток Ф3);
г) з доходів, отриманих самозайнятою особою (фізичною особою – підприємцем та особою, яка здійснює незалежну професійну діяльність) (додаток Ф4);
- у новій декларації здійснюється розрахунок податкових зобов’язань не тільки з податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО), а і з військового збору;
- розрахунок податкових зобов’язань з ПДФО здійснюється за ставками, що діяли до 01.01.2016; ставка військового збору не змінилася та становить 1,5% об’єкта оподаткування.

Дніпропетровською митницею ДФС забезпечено надходження до Державного бюджету у березні п.р. близько 1,5 мільярда гривень
Дніпропетровською митницею ДФС у березні 2016 року забезпечено надходження до Державного бюджету України у розмірі 1 мільярду 467,2 мільйонів гривень митних платежів. Це на 139 мільйонів, або на 10,5 відсотків більше, ніж за лютий п.р.
Протягом березня п.р. на 5,4 відсотки збільшилися середньоденні надходження проти попереднього місяця 2016 року. Вони складають 66,7 мільйонів гривень проти 63,3 мільйонів гривень.
Також, зросли вартісні обсяги оподаткованого імпорту за рахунок збільшення обсягів ввезення товарів за окремими товарними позиціями: вугілля кам’яне (+76 мільйонів гривень); добрива мінеральні (+12,6 мільйонів гривень); мастила (+12,5 мільйонів гривень); машини сільськогосподарські (+10,7 мільйонів гривень); кокс та напівкокс (+8,8 мільйонів гривень).

З початку року органами ДФС Дніпропетровщини видано понад 2800 ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними та тютюновими виробами
За перші три місяця 2016 року Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області видано 2872 ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними та тютюновими виробами. Загалом, станом на 1 квітня поточного року у Дніпропетровській області діє 11880 ліцензій по 5654 суб’єктам господарювання.
Крім того, ведеться систематичний контроль за своєчасністю щоквартальної сплати суб’єктами господарювання за ліцензії на право роздрібної торгівлі. В результаті, з початку 2016 року призупинено дію 535 ліцензій за несвоєчасну сплату чергового платежу.
Слід зазначити, що у першому кварталі поточного року, за порушення законодавства у частині продажу алкогольних та тютюнових виробів було анульовано 409 ліцензій, у тому числі 8 ліцензій за порушення законодавства у частині продажу зазначених товарів особам, які не досягли 18 років.

Регіональне профілювання ризиків спростить митні формальності для бізнесу
Розвиток системи управління ризиками, яка використовується митницями для визначення форм та обсягів митного контролю, є одним із важливих напрямів роботи Державної фіскальної служби України.
Постійно вдосконалюється інструментарій для аналізу та оцінки ризиків, у т.ч. числі автоматизованої системи аналізу та управління ризиками (АСАУР), запроваджуються нові підходи та ІТ-рішення до управління ризиками.
Для посилення потенціалу митниць щодо аналізу та оцінки ризиків ДФС провела відео-тренінг для посадових осіб митниць з питань застосування спеціального модуля «Конструктор профілів ризику» автоматизованої системи митного оформлення «Інспектор».
Модуль «Конструктор профілів ризику» АСМО «Інспектор» – це програмне забезпечення, яке дозволить митницям профілювати притаманні їх регіонам ризики та автоматизувати процес їх виявлення з використанням Автоматизованої системи аналізу та управління ризиками.
Як запевняють фахівці ДФС, ця новація була створена для надання можливості митницям реалізовувати власні напрацювання щодо аналізу та оцінки ризиків з урахуванням специфіки кожного регіону.
У подальшому планується створення в регіонах таргетинг-центрів, аналоги яких сьогодні успішно функціонують у країнах-членах ЄС, США, Канаді тощо. Таргетинг-центри стануть центрами прийняття управлінських рішень для концентрації митного контролю на найбільш ризикових операціях.
Впровадження комплексного підходу щодо залучення митниць до управління ризиками дозволить значно спростити митні формальності для бізнесу та одночасно забезпечити належний рівень митного контролю.

За 2015 рік 1232 громадянина задекларували доходи понад 1 млн. гривень
За оперативними даними ДФС (станом на 01.04.2016) у 2015 році 1232 громадянина отримали доходи у сумі, що перевищує 1 млн. грн. Загальна сума задекларованого ними доходу становить 6,0 млрд. гривень.
Сума податку на доходи фізичних осіб, яку «мільйонери» самостійно визначили до сплати до бюджету, – 129,7 млн. грн., військового збору – 13,3 млн. гривень.
Загалом громадянами подано майже 217 тис. декларацій про майновий стан і доходи. Найактивніше декларували свої статки жителі Миколаївської, Запорізької, Полтавської, Дніпропетровської та Харківської областей.
Загальна сума задекларованого громадянами доходу становить 15 млрд. грн. Це на 1,3 млрд. грн., або на 9% більше, ніж за аналогічний період минулого року.
Сума податку на доходи фізичних осіб, визначених громадянами до сплати самостійно у 2016 році, становить 424,2 млн. грн. Порівняно з аналогічним періодом минулого року вона збільшилась на 134,3 млн. грн., або на 46%. Найбільші суми до сплати задекларовано у м. Києві, Харківській та Дніпропетровській областях.
Також, за даними декларацій, громадянами задекларовано до сплати 75,0 млн. грн. військового збору.
З початку деклараційної кампанії майже 48 тис. осіб скористалися правом на отримання податкової знижки. Задекларована сума податку на доходи фізичних осіб, яка підлягає поверненню – 68,0 млн. грн., що на 3,9 млн. грн. менше, ніж за аналогічний період минулого року.

До уваги платників податків: щодо роботи пунктів реєстрації користувачів!
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що Акредитований центр сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД) на головній сторінці офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД у розділі «Новини» за посиланням http://acskidd.gov.ua/news повідомив про відновлення роботи деяких віддалених пунктів реєстрації користувачів.
Як повідомлялось раніше, з 03.03.2016 припинили роботу окремі пункти реєстрації користувачів АЦСК ІДД у зв’язку зі скороченням штатної чисельності Інформаційно-довідкового департаменту ДФС.
З метою розширення мережі представництв АЦСК ІДД було проведено частковий перерозподіл власних ресурсів, у зв’язку з чим з 01.04.2016 відновили свою роботу деякі віддалені пункти реєстрації користувачів.
Детальну інформацію про діючі пункти реєстрації користувачів АЦСК ІДД та режим їх роботи можна переглянути у розділі «Контакти» за посиланням:
http://acskidd.gov.ua/contacts
Так, з 01.04.2016 у Дніпропетровській області відновив роботу віддалений пункт реєстрації користувачів у місті Кривому Розі.
Таким чином, на теперішній час послуги електронного цифрового підпису в області надають три пункти реєстрації користувачів АЦСК ІДД, з яких:
а) два працюють у місті Дніпропетровську за адресами:
- пр. ім. Газети «Правда», буд.95а, Центр обслуговування платників, зал 3, кабінети 9 та 10 (тел.: (0562) 27-30-76);
- вул. Героїв Сталінграду, буд.25, вікна реєстрації користувачів ЕЦП №21 та №22 (тел.: (056) 749-63-34, який тимчасово не працює станом на 15.04.2016);
б) один у місті Кривому Розі за адресою:
- пр. Дзержинського, буд. 42, каб.112а (тел.: (056) 404-06-95).

Перевірка терміну дії посиленого сертифіката ЕЦП
Перевірити термін дії посиленого сертифіката можна за допомогою надійного засобу електронного цифрового підпису «ІІТ Користувач ЦСК-1», який можна завантажити на офіційному інформаційному ресурсі Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (http://www.acskidd.gov.ua) у розділі «Програмне забезпечення», вкладка «Надійні засоби електронного цифрового підпису».
В меню програми «Переглянути сертифікати» із всього переліку сертифікатів необхідно вибрати сертифікат або додати його за допомогою кнопки «Імпортувати».
Для отримання інформації щодо посиленого сертифіката, в тому числі і терміну його дії, слід натиснути на вибраний сертифікат подвійним кліком лівої кнопки миші.
Детальну інформацію про посилений сертифікат можна переглянути обравши пункт «Детальна інформація».

Актуально для усіх платників податків: щодо електронних сервісів ДФС!
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що Державною фіскальною службою України (далі – ДФС) здійснена модернізація електронних сервісів на офіційному веб-порталі ДФС.
Відтепер інформацією з реєстрів ДФС, які є загальнодоступними, можна скористатись у режимі реального часу.
Електронні сервіси «Дані про взяття на облік платників», «Дані реєстру платників ПДВ», «Реєстр платників єдиного податку», «Реєстр страхувальників», «Інформація про РРО» та «Інформація про книги ОРО», «Дані реєстру платників акцизного податку з реалізації пального», «Реєстр осіб, які здійснюють операції з товарами» розміщенні у режимі «Інформація з реєстрів» відкритої частини електронного сервісу «Електронний кабінет платника» (оновлена версія), а також у вкладці «Інформація з реєстрів» у меню електронних сервісів на головній сторінці веб-порталу ДФС.

Посадовці комерційного підприємства сплатили 3,1 млн. грн. заборгованого ЄСВ після відкриття кримінального провадження
Співробітниками податкової міліції Дніпропетровської області розслідується кримінальне провадження, зареєстроване за ч.3 ст.2121 КК України, за фактом порушення чинного законодавства посадовими особами одного з комерційних підприємств Дніпропетровської області.
З’ясувалося, що посадовці в 2015 році не сплатили єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у сумі 3,1 млн. гривень.
Вжитими заходами, спрямованими на відшкодування завданих державі збитків, 3,1 млн. гривень сплачено в повному обсязі.

Платники Дніпропетровщини надають перевагу поданню звітності до органів ДФС в електронному вигляді
У березні 2016 року платниками податків Дніпропетровської області до державної фіскальної служби подано 47 тисяч 111 звітів з єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, з них 87 відсотків, або 41 тисяча 156 в електронному вигляді.
У порівнянні з аналогічним періодом минулого року, в березні 2016 року, кількість податкових декларацій з ЄСВ, поданих до органів ДФС суб’єктами господарювання Дніпропетровщини, збільшилася майже на 1,5 тисячі.
За цей же період платниками області до органів ДФС подано 17 тисяч 39 декларацій з податку на додану вартість. З них в електронному вигляді надійшло 16 тисяч 996 декларацій, або 97,75 відсотків від загальної кількості.

До уваги користувачів РРО!
Шановні власники реєстраторів розрахункових операцій та програмно-технічних комплексів самообслуговування (далі – ПТКС), які здійснюють роздрібну торгівлю підакцизними товарами, купівлю-продаж іноземної валюти, операції з приймання та переказу готівки через ПТКС, у зв’язку зі змінами у законодавстві Нікопольська ОДПІ просить звернутися до центрів сервісного обслуговування для оновлення програмного забезпечення.

У 2016 році знижена загальна ставка єдиного внеску до 22 відсотків
Нікопольська ОДПІ нагадує, що Законом України від 24.12.2015 №909-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» з 1 січня 2016 року внесені зміни до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 №2464-VI (далі – Закон №2464).
Так, зокрема,
- з платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) виключено найманих працівників;
- для платників, зазначених у статті 4 Закону №2464, нарахування єдиного внеску складають 22% до бази нарахування єдиного внеску, визначеної статтею 7 цього Закону.
Таким чином, за рахунок скасування обов’язку утримання єдиного внеску із заробітної плати найманих працівників, знижено навантаження на їх заробітну плату.
До 01.01.2016 ставки єдиного внеску диференціювались залежно від класу професійного ризику виробництва (далі – клас ризику), яких було встановлено 67, та розмір ставок складав від 36% до 49,7% (тільки для 3-го та 7-го класів ризику застосовувались ставки 6,78% та 6,83% відповідно).
Отже, з 1 січня поточного року загальна ставка єдиного внеску знизилась до 22%, що сприяє зменшенню навантаження на фонд заробітної плати та, відповідно, на роботодавців.

Визначення ставок екологічного податку за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення
Нікопольська ОДПІ інформує, що Державною фіскальною службою України у листі від 16.03.2016 №9027/7/99-99-15-04- 02-17 (далі – лист ДФС №9027) повідомила стосовно визначення регуляторних актів, які використовуються платниками для визначення ставок екологічного податку (далі – податок) за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення (далі – викиди забруднюючих речовин).
Для обґрунтованого застосування ставок податку за викиди забруднюючих речовин при визначенні розміру податкових зобов’язань з цього податку при експлуатації об’єктів, з яких надходять в атмосферне повітря забруднюючі речовини або їх суміші, платникам податку необхідно використовувати відповідні документи, зокрема, дозволи на викиди забруднюючих речовин, згідно з якими здійснюється ідентифікація видів забруднюючих речовин, визначається їх клас небезпечності, а також величина орієнтовно безпечних рівнів таких речовин.
Лист №9027 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:
http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/67175.html

Шановні громадяни – платники податків! Своєчасно декларуйте доходи, отримані у 2015 році!
Нікопольська ОДПІ звертається до громадян не відкладати декларування доходів, отриманих у минулому році, на останній день.
Запрошуємо завітати у зручний для вас час до центрів обслуговування платників (далі – ЦОП) за місцем свого проживання, де створені всі необхідні умови для подання податкових декларацій про майновий стан і доходи (далі – декларація).
Звертаємо увагу, що для комфортного звітування громадян ЦОПи працюють з подовженим режимом роботи та по суботах з 9.00 год. до 16.00 год.
Нагадуємо, що декларування доходів фізичними особами – платниками податків за результатами 2015 року здійснюється за новою формою декларації, в якій об’єднано звітність по податку на доходи фізичних осіб та військовому збору.
Кожен громадянин має право отримати безоплатні послуги із роз’яснення щодо порядку заповнення декларацій та допомогу при її заповненні у податковому органі за місцем податкової адреси платника податків.
При цьому, контролюючі органи забезпечують платників податків бланками декларацій безоплатно.
Крім того, звертаємо увагу, що бланк декларації з додатками до неї розміщено на головній сторінці офіційного веб-порталу Державної фіскальної служби України (http://sfs.gov.ua/) у розділі електронних сервісів «Декларування громадян» за посиланням:
http://sfs.gov.ua/others/deklaruvannya-gromadyan

Затверджені нові форми звітів щодо виробництва та обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів і порядки їх заповнення
Нікопольська ОДПІ повідомляє наступне.
Наказом Міністерства фінансів України від 11.02.2016 №49, що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 03.03.2016 за №340/28470 (далі – Наказ №49) затверджені:
- форма звіту №1-РС «Звіт про обсяги виробництва та реалізації спирту» та порядок її заповнення;
- форма звіту №2-РС «Звіт про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв» та порядок її заповнення;
- форма звіту №3-РС «Звіт про обсяги виробництва та реалізації тютюнових виробів» та порядок її заповнення;
- форма звіту №1-ОА «Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі» та порядок її заповнення;
- форма звіту №1-ОТ «Звіт про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів у оптовій мережі» та порядок її заповнення;
- форма звіту №1-РА «Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у роздрібній мережі» та порядок її заповнення;
- форма звіту №1-РТ «Звіт про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів у роздрібній мережі» та порядок її заповнення.
Заповнення форм звітів здійснюється з використанням кодів продукції та кодів адміністративно-територіальних одиниць згідно з додатком до цього Наказу.
Наказ №49 набирає чинності через 30 днів з дня його офіційного опублікування, тобто 21.04.2016 (опубліковано в офіційному бюлетені «Офіційний вісник України» від 22.03.2016 №21).
Наказ №49 з додатками до нього розміщено на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України за посиланням:
http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/nakazi/67556.html

З 2016 року скасовано норму про анулювання реєстрації платників ПДВ через відсутність за місцезнаходженням
Нікопольська ОДПІ нагадує, що Законом України від 24.12.2015 №909-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджет- них надходжень у 2016 році» виключено норму, за якою підставою для анулювання реєстрації платників податку на додану вартість був наявний у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців запис про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.
Таким чином, починаючи із 1 січня 2016 року зазначені причини анулювання реєстрації платника ПДВ не застосовуються, що сприяє зниженню податкового тиску на платників податку на додану вартість.

До уваги платників акцизного податку, які реалізують пальне!
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що з 12.04.2016 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 25.02.2016 №218 «Про затвердження форм заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального, акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, Порядку заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального», що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 17.03.2016 за № 405/28535 (далі – Наказ №218).
Наказ №218 опубліковано в офіційному бюлетені «Офіційний вісник України» від 12.04.2016 №27.
Відповідно до підпункту 212.3.4 пункту 212.3 статті 212, статей 231 та 232 Податкового кодексу України з внесеними змінами та доповненнями (далі – Кодекс) Наказом №218 затверджені:
- форма заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального;
- форма акцизної накладної;
- форма розрахунку коригування акцизної накладної;
- форма заявки на поповнення (коригування) залишку пального;
- Порядок заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального.
Наказ №218 з додатками до нього розміщено на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України за посиланням:
http://sfs.gov.ua/baneryi/elektronne-administruvannya/nakazi/67506.html

Декларуванню підлягають іноземні доходи, отримані громадянами у 2015 році
Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що деклараційна кампанія – 2016 триває.
Декларування – ознака цивілізованого суспільства, високої правосвідомості громадян та один з критеріїв партнерських взаємовідносин між платниками податків та державою.
Нагадуємо, що обов’язковому декларуванню підлягають доходи фізичних осіб – платників податків, отриманих з джерел за межами України, тобто іноземні доходи.
Розмір іноземних доходів визначається відповідно до пункту 170.11 статті 170 Податкового кодексу України з внесеними змінами та доповненнями (далі – Кодекс).
Загальна сума іноземних доходів, отриманих громадянами у 2015 році, зазначається у рядку 10.6 податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – декларація), затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 №859.
У разі отримання таких доходів:
- разом з декларацією заповнюється та подається додаток Ф3 до декларації;
- у графах 3, 6 та 7 рядка 10.6 декларації вказуються підсумкові значення граф 5, 8 та 9 додатка Ф3 до декларації відповідно.
Розрахунок іноземних доходів, що є об’єктом оподаткування, здійснюється громадянином самостійно у додатку Ф3 до декларації.
Звертаємо увагу, що сума отриманого у 2015 році іноземного доходу оподатковується військовим збором за ставкою 1,5% об’єкта оподаткування та податком на доходи фізичних осіб за ставками:
- 15% бази оподаткування – щодо доходів, які не перевищують десятикратний розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01.01.2015;
- 20%, якщо база оподаткування у календарному місяці перевищує десятикратний розмір мінімальної заробітної плати, – до суми такого перевищення.
Нагадуємо, що при декларуванні доходів за результатами 2015 року платникам податків слід враховувати, що розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01.01.2015, становить 1218 гривень.

Подання реєстраційної заяви у разі добровільної реєстрації платником ПДВ
У разі добровільної реєстрації особи як платника ПДВ реєстраційна заява за формою 1-ПДВ подається не пізніше ніж за 20 календарних днів до початку податкового періоду, з якого такі особи вважатимуться платниками податку та матимуть право на податковий кредит і виписку податкових накладних.
У разі відсутності підстав для відмови у реєстрації особи як платника ПДВ фіскальний орган протягом трьох робочих днів після надходження реєстраційної заяви внесить до реєстру платників ПДВ запис про реєстрацію такої особи як платника ПДВ:
- з бажаного (запланованого) дня реєстрації, зазначеного у реєстраційній заяві, що відповідає даті початку податкового періоду (календарного місяця), з якого такі особи вважатимуться платниками податку та матимуть право на виписку податкових накладних;
- з першого числа місяця, наступного за днем спливу 20 календарних днів після подання реєстраційної заяви до фіскального органу, якщо бажаний (запланований) день реєстрації у заяві не зазначено.
Зазначена норма передбачена п183.3 та п. 183.9 ст. 183 Податкового кодексу України.

Можливість тимчасово припинити підприємницьку діяльність законодавством не передбачена
Порядок проведення державної реєстрації припинення юридичної особи та порядок державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця визначено Законом України від 15 травня 2003 року № 755-ІV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» із змінами та доповненнями.
Законом № 755 та іншими нормативно-правовими актами не передбачено тимчасове припинення підприємницької діяльності (декретна відпустка, хвороба, виїзд за кордон та ін.).

Сума вихідної допомоги, нарахована найманому працівникові при звільненні не є базою нарахування єдиного внеску
Базою нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування для підприємств, установ та організацій, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством є сума нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України «Про оплату праці».
Визначення видів виплат, що відносяться до основної, додаткової заробітної плати та інших заохочувальних та компенсаційних виплат, при нарахуванні єдиного внеску передбачено Інструкцією зі статистики заробітної плати, затвердженою наказом Державного комітету статистики України від 13.01.2004 № 5.
Пунктом 3.8 розд. 3 Інструкції № 5 визначено, що суми вихідної допомоги при припиненні трудового договору входять до інших виплат, які не належать до фонду оплати праці.
Отже, сума вихідної допомоги, нарахована роботодавцем найманому працівникові при його звільненні, не є базою нарахування єдиного внеску.
Зазначена норма визначена п. 1 част. першої ст. 7 Закону України від 08.07.10 № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування».

Набули чинності зміни до Положення про акцизні марки
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 29.03.2016р. набула чинності Постанова Кабінету Міністрів України від 23.03. 2016 р № 209 (далі – Постанова) «Деякі питання використання марок акцизного податку», якою внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1251 «Про затвердження Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів».
Так, до 20 числа місяця, в якому подано попередню заяву-розрахунок, покупці акцизних марок мают право відкоригувати таку заяву у бік збільшення, що не перевищує визначеного в ній обсягу. Для цього необхідно подати додаткову попередню заявку - розрахунок.
Крім того у Постанові зазначено, що немаркованими вважаються алкогольні напої з марками, які мають:
• пошкодження, що виключають встановлення індексу регіону, серії, місяці і роки (кварталу) твори марки;
• відкриті надриви краю марки більше ніж 4 х 10 мм по вертикалі, 4 х 20 мм - по горизонталі і 4 х 18 мм - по діагоналі (довжина діагонального розриву визначається як прямокутна проекція);
• пошкодження, в результаті яких зменшилася довжина марки на 10 або більше міліметрів або ширина марки - на 5 або більше міліметрів;
• відсутній кут марки площею понад 150 кв. мм, довжина меншої сторони якого становить більш ніж 10 мм.
Оновленим Положенням про акцизні марки також передбачено, що у разі зміни зразка марок ДФС України може продати залишки оплачених марок попереднього зразка, які виготовлені підприємством-виробником та / або перебувають на зберіганні у продавця, якщо рішенням про введення марок нового зразка не встановлено інше.
Довідково: Постанову № 209 опубліковано в газеті «Урядовий кур'єр» від 29.03.2016 № 59.

Працівник-підприємець: чи застосовувати податкову соціальну пільгу до його зарплати
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що у пп.169.2.3 ПКУ окреслено чіткий перелік випадків, за яких не застосовують податкову соціальну пільгу (далі – ПСП). Так, її не буде, зокрема, щодо доходу самозайнятої особи від провадження підприємницької діяльності, а також іншої незалежної професійної діяльності. Водночас жодних обмежень щодо можливості застосовувати ПСП до зарплати осіб, які поєднують роботу на умовах трудового договору з власною підприємницькою діяльністю, не має.
Отже, роботодавець має право застосовувати ПСП до заробітку працівника, який має статус фізичної особи-підприємця та отримує доходи від підприємницької діяльності. Головне, щоб така особа надала відповідний комплект документів на застосування ПСП, а розмір доходу не перевищував максимальної суми, яка дає право на зазначену пільгу.

Про розміри ставок рентної плати за спеціальне використання води
З 1 січня 2016 року Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» від 24.12.2015№ 909-VIII змінено ставки рентних платежів, зокрема, рентної плати за спеціальне використання води.
Розміри ставок рентної плати за спеціальне використання води встановлені п. 255.5 ст. 255 Податкового кодексу України (далі - ПКУ).
Зокрема,
у п.п. 255.5.1 п. 255.5 ст. 255 ПКУ зазначені розміри ставок рентної плати за спеціальне використання поверхневих вод в залежності від басейну річок, включаючи притоки всіх порядків,
у п.п. 255.5.2 п. 255.5 ст. 255 ПКУ - розмір ставок рентної плати за спеціальне використання підземних вод в залежності від регіону.
Визначено також ставки рентної плати за спеціальне використання води, яка входить виключно до складу напоїв:
- 42,82 гривні за 1 куб. метр поверхневої води;
- 49,94 гривні за 1 куб. метр підземної води (п.п. 255.5.6 п. 255.5 ст. 255 ПКУ).
Житлово-комунальні підприємства застосовують до ставок рентної плати коефіцієнт 0,3 (п. 255.7 ст. 255 ПКУ).
За умови використання води з каналів платниками рентної плати застосовуються ставки рентної плати, встановлені за спеціальне використання води водного об’єкта, з якого забирається вода в канал (п. 255.9 ст. 255 ПКУ).
Якщо платник використовує воду із змішаних джерел водопостачання, застосовуються ставки рентної плати, встановлені для джерел, з яких формуються (наповнюються) змішані джерела (п. 255.10 ст. 255 ПКУ).
Нагадуємо, що платниками рентної плати за спеціальне використання води є водокористувачі - суб'єкти господарювання незалежно від форми власності: юридичні особи, їх філії, відділення, представництва, інші відокремлені підрозділи без утворення юридичної особи (крім бюджетних установ), постійні представництва нерезидентів, а також фізичні особи - підприємці, які використовують воду, отриману шляхом забору води з водних об'єктів (первинні водокористувачі) та/або від первинних або інших водокористувачів (вторинні водокористувачі), та використовують воду для потреб гідроенергетики, водного транспорту і рибництва.

Граничний термін сплати авансових платежів з ПДФО за 1-й квартал 2016 для підприємців на загальній системі оподаткування - 19 квітня
Нікопольська ОДПІ нагадує, що відповідно до підпункту 177.5.1 пункту 177.5 статті 177 Податкового кодексу України з внесеними змінами та доповненнями, починаючи з 2016 року авансові платежі з податку на доходи фізичних осіб фізичними особами підприємцями на загальній системі оподаткування розраховуються самостійно згідно з фактичними даними розміру чистого доходу, зазначеними у Книзі обліку доходів і витрат, кожного календарного кварталу.
Ці авансові платежі сплачуються до бюджету до 20 числа місяця, наступного за кожним календарним кварталом (до 20 квітня, до 20 липня і до 20 жовтня). Авансовий платіж за четвертий календарний квартал не розраховується та не сплачується.
Якщо результатом розрахунку авансового платежу за відповідний календарний квартал є від’ємне значення, то авансовий платіж за такий період не сплачується.
Остаточний розрахунок податку на доходи фізичних осіб за звітний податковий рік здійснюється платником самостійно згідно з даними, зазначеними в річній податковій декларації, з урахуванням сплаченого ним протягом року податку на доходи фізичних осіб на підставі документального підтвердження факту його сплати.
Отже, для фізичних осіб – підприємців, які здійснюють діяльність на загальній системі оподаткування, граничний термін сплати авансових платежів з податку на доходи фізичних осіб за 1-й квартал п.р. – 19 квітня 2016.

Семінар для платників податків
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що з метою роз`яснення суб`єктам господарювання основних аспектів запровадження змін до податкового законодавства 22 – 23 квітня 2016 року у м. Одесі відбудеться семінар для платників податків на тему: «Офіційно про податкові новації – 2016».
Семінар проводиться державним підприємством «Сервісно-видавничий центр» за участі фахівців ДФС. Інформація щодо семінару – на сайті «Вісник. Право знати все про податки і збори» (www.visnuk.com.ua).

«Призначення платежу» заповнюється в обов’язковому порядку
Нікопольська ОДПІ нагадує, що з 1 вересня 2015 року набрав чинності «Порядок заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів». Порядок затверджений Міністерством фінансів України 24.07.2015 №666 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 12 серпня 2015 за №974/27419.
У документі наведені приклади заповнення поля «Призначення платежу», у т.ч. у разі сплати суми грошового зобов'язання з податку на прибуток підприємств за відокремлений підрозділ; повернення коштів (надміру сплаченої суми) платнику податків органами Казначейства за платіжними дорученнями, сформованими на підставі висновків органів ДФС; перерахування коштів (надміру сплаченої суми) з одного бюджетного рахунку на інший органами Казначейства за платіжними дорученнями, оформленими на підставі висновків територіальних органів ДФС; відшкодування ПДВ за висновками територіальних органів ДФС; перерахування до бюджету Державною казначейською службою України (далі - Казначейство України) ПДВ в системі електронного адміністрування ПДВ; сплати та повернення платнику помилково сплачених коштів єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на підставі розрахункових документів територіальних органів ДФС.

Платники рентної плати за спеціальне використання води
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що згідно до п. 255.1. ст. 255 Податкового кодексу України платниками рентної плати за спеціальне використання води є водокористувачі - суб'єкти господарювання незалежно від форми власності: юридичні особи, їх філії, відділення, представництва, інші відокремлені підрозділи без утворення юридичної особи (крім бюджетних установ), постійні представництва нерезидентів, а також фізичні особи - підприємці, які використовують воду, отриману шляхом забору води з водних об'єктів (первинні водокористувачі) та/або від первинних або інших водокористувачів (вторинні водокористувачі), та використовують воду для потреб гідроенергетики, водного транспорту і рибництва.
Відповідно п. 255.2. ст. 255 Податкового кодексу України не є платниками рентної плати за спеціальне використання води водокористувачі, які використовують воду виключно для задоволення питних і санітарно-гігієнічних потреб населення (сукупності людей, які знаходяться на даній території в той чи інший період часу, незалежно від характеру та тривалості проживання, в межах їх житлового фонду та присадибних ділянок), у тому числі для задоволення виключно власних питних і санітарно-гігієнічних потреб юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та платників єдиного податку.
Для цілей цієї статті під терміном "санітарно-гігієнічні потреби" слід розуміти використання води в туалетних, душових, ванних кімнатах і умивальниках та використання для утримання приміщень у належному санітарно-гігієнічному стані.

Джерело: guru.ua

Категорії: Новости Днепропетровска Новости Никополя

15.04.2016 16:23